abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174199502
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:01 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Zonder automatisering is data analyse niet te doen.
Al sinds de jaren 70/80 is data analyse geautomatiseerd, en het zijn niet altijd whizzkids, maar ook mensen met meer dan 30 jaar ervaring
Dat snap ik. Vandaar de ''.
Zelfs de bakker op de hoek doet aan data analyse. Dat bedoelde ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2017 22:04:02 ]
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:03:05 #152
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174199503
Ze is gewoon vermoord of ontvoerd.
graag verwijderen
pi_174199508
https://www.gooieneemland(...)onderzoek-anne-faber

De politie heeft in het kader van de zoektocht naar Anne Faber nog geen poolshoogte genomen bij het asielzoekerscentrum (azc) bij Soesterberg

:N
pi_174199509
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:02 schreef StaceySinger het volgende:
Hoe de route van vermiste Anne Faber via haar telefoon werd achterhaald

De politie weet door de telefoongegevens van de vermiste Utrechtse Anne Faber uit te lezen waar ze voor het laatst is geweest. Wat houden die gegevens in en hoe kan de politie daarmee de locatie traceren? Een uitleg.

Anne Faber vertrekt vrijdag rond half vijf 's middags vanuit Utrecht voor een flinke fietstocht. In de avond stuurt ze nog twee berichtjes naar haar vriend: om 18.15 zegt ze dat ze bij Hollandsche Rading is, om 18.50 stuurt ze een selfie. Ze is in Baarn, doorweekt door een regenbui.

Daarna is niets meer van haar vernomen. De WhatsApp-berichtjes van haar vriend komen na 19.45 ook niet meer aan (ze hebben maar één vinkje), wat erop duidt dat haar telefoon is uitgeschakeld.
Zendmasten

De politie heeft bij de telecomprovider de telefoongegevens opgevraagd. Door deze data te analyseren, bleek dat Anne Faber de ANWB-route 115802 heeft gefietst van Soest richting De Bilt, mogelijk op weg naar huis, schrijft de politie. Het laatste telefoonsignaal dat is ontvangen, is van iets voor 19.30 uur, ten zuidwesten van Soest.
De politie weet door de telefoongegevens van de vermiste Utrechtse Anne Faber uit te lezen waar ze voor het laatst is geweest. Wat houden die gegevens in en hoe kan de politie daarmee de locatie traceren? Een uitleg.

Anne Faber vertrekt vrijdag rond half vijf 's middags vanuit Utrecht voor een flinke fietstocht. In de avond stuurt ze nog twee berichtjes naar haar vriend: om 18.15 zegt ze dat ze bij Hollandsche Rading is, om 18.50 stuurt ze een selfie. Ze is in Baarn, doorweekt door een regenbui.

Daarna is niets meer van haar vernomen. De WhatsApp-berichtjes van haar vriend komen na 19.45 ook niet meer aan (ze hebben maar één vinkje), wat erop duidt dat haar telefoon is uitgeschakeld.
Zendmasten

De politie heeft bij de telecomprovider de telefoongegevens opgevraagd. Door deze data te analyseren, bleek dat Anne Faber de ANWB-route 115802 heeft gefietst van Soest richting De Bilt, mogelijk op weg naar huis, schrijft de politie. Het laatste telefoonsignaal dat is ontvangen, is van iets voor 19.30 uur, ten zuidwesten van Soest.

Geen Google Maps

De telecomproviders zijn verplicht om telefoongegevens te delen met de opsporingsdiensten. Zij houden een lijst bij met telefoonmasten waar je de laatste tijd verbonden mee bent geweest. Die data worden gedeeld met de politie, die vervolgens met een eigen team - soms ter plaatste met eigen apparatuur die met zendmasten verbindt - de laatste locatie bepalen, vertelt een anonieme bron binnen een telecomprovider.

Een tweede bron bij een andere telecomprovider bevestigt dat: "Het is niet zo dat we op basis van de zendmastgegevens een exacte locatie kunnen geven. We hebben geen eigen Google Maps waarmee we onze klanten live kunnen volgen."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)oon-werd-achterhaald
Pas 2x eerder gepost
pi_174199515
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:01 schreef Fidji het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)elijk-van-anne-faber

Dat is al niet goed natuurlijk als ze kleding van haar vinden.
:{
oud artikel van gister
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:03:49 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174199528
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:58 schreef barthol het volgende:

[..]

Stel. (Zomaar een wild idee) dat ze wel rechtdoor is gefietst, en inderdaad bij het benzinestation even verderop even stond te schuilen voor een hoosbui, maar dat zij daar op gegeven moment niet alleen was die daar stond te schuilen. Dat zij daar de verkeerde trof. En dat de route die de telefoon daarna heeft afgelegd dus wel over de Wieksloter weg en langs de Soesterduinen is geweest. Juist het opzoeken van een afgelegen plek.
Het is zomaar een bedacht scenario van me.
Dat kan, maar het zou wel uitzonderlijk toevallig zijn dat die verkeerde vervolgens precies de route heeft vervolgd die zij al aan het fietsen was, en dan ook nog eens haar jas (als het werkelijk haar jas is) nog 6 kilometer verderop aan die route deponeert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174199533
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:03 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Pas 2x eerder gepost
oh wist ik niet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174199536
quote:
12s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:33 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Maar de kans dat je bij een vrijwillig vertrek je bloedeigen vader niet inlicht, met wie je om 19:06 nog contact had is wel een stukje kleiner.
Nou niet echt.. Want als je van plan bent om spoorloos te verdwijnen, dan zul je proberen om tot het moment van vertrek geen argwaan te wekken en dus gewoon normaal contact te houden en zul je ook niemand inlichten over je aanstaande vertrek/verdwijning..
pi_174199550
https://twitter.com/DunskiHarski/status/915663638186332166

Ook wel een goed idee, internationale vermissing opgeven.
pi_174199558
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:03 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

oud artikel van gister
Weet ik, uiteraard, maar goed als alles in orde zou zijn met haar, zou ze niet zonder kleding zijn dus moet er iets ergs voorgevallen zijn.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:04:52 #161
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174199561
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Als je vraag is of een wet het ophalen van metagegevens makkelijker kan maken?

Ja en nee. Nee omdat je in principe de hardware moet hebben waarmee de foto gemaakt is.

Ja, omdat sommige (cloud)services ook een backup van die foto's opslaan waarbij wetgeving het makkelijker/sneller kan maken om die in te kunnen zien door de politie.
Als ik die dat referendum vindt op het internet, je kunt dan handtekeningen plaatsen, ze gingen richting 600000 handtekeningen, meende ik zal ik deze vraag stellen of ze dat laatste ook mogelijk willen maken of willen verbieden..
Schenk wat extra aandacht aan je moeder, want alleen is maar alleen
pi_174199601
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:03 schreef Fidji het volgende:

De politie heeft in het kader van de zoektocht naar Anne Faber nog geen poolshoogte genomen bij het asielzoekerscentrum (azc) bij Soesterberg

Moeten alle woningen in de omgeving worden onderworpen aan een huiszoeking ofzo?

Of alleen daar waar buitenlanders wonen, want het zijn buitenlanders? Ofzo? :?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:06:21 #163
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174199614
Is er ook niemand van die bedrijven met een camera die op de weg staat gericht?

graag verwijderen
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:06:30 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174199622
quote:

Want waarom zouden ze dat moeten doen?
Enig idee hoever dat van de route is? Dan zit je al zo'n 5 kilometer vanaf het punt waar ze vandaag aan het zoeken waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174199640
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef zomer86 het volgende:

[ afbeelding ]
Dat mag niet zomaar...
pi_174199641
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nou niet echt.. Want als je van plan bent om spoorloos te verdwijnen, dan zul je proberen om tot het moment van vertrek geen argwaan te wekken en dus gewoon normaal contact te houden en zul je ook niemand inlichten over je aanstaande vertrek/verdwijning..
Een plan om spoorloos te verdwijnen zelfs, van iedereen, ouders, vriendinnen, alles. :{

Ehh, hoe vaak komt zoiets voor?
Waren daar aanwijzingen voor? Depressiviteit, medicijngebruik, berichten van vrienden/familie?

Niks is uit te sluiten, maar het idee dat je zo spoorloos mogelijk wil verdwijnen en dan in slecht weer de fiets pakt komt niet heel waarschijnlijk over.

Maar goed, alles is speculaas hier.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_174199645
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:03 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat snap ik. Vandaar de ''.
Zelfs de bakker op de hoek doet aan data analyse. Dat bedoelde ik.
Ok dan was m'n opmerking overbodig.
Veel denken dat mensen verstand van ICT alleen jongeren zijn, terwijl zestigers meer verstand en ervaring hebben van computersysteemanalyses, vandaar die toevoeging.
Het was niet om jou tegen te spreken oid, maar als toevoeging op het verhaal.
pi_174199659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef Protoplanet het volgende:

[..]

Moeten alle woningen in de omgeving worden onderworpen aan een huiszoeking ofzo?

Veel jonge mannen misschien? Lijken me iig mogelijk suspects als ze vermoord is.
I´m back.
pi_174199714
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want waarom zouden ze dat moeten doen?
Enig idee hoever dat van de route is? Dan zit je al zo'n 5 kilometer vanaf het punt waar ze vandaag aan het zoeken waren.
Ik denk dat de vraag moet zijn, als ze alle huizen (zga) langs gaan voor informatie en camerabeelden waarom dan juist daar niet?
pi_174199730
quote:

Waarom schud je nee?
Zijn ze ook bij blanke boeren met vrouw en kinderen gaan zoeken?
pi_174199738
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:08 schreef Fidji het volgende:

[..]

Ik denk dat de vraag moet zijn, als ze alle huizen (zga) langs gaan voor informatie en camerabeelden waarom dan juist daar niet?
Dankbaar bericht.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_174199739
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:04 schreef zoekoog het volgende:

[..]

Als ik die dat referendum vindt op het internet, je kunt dan handtekeningen plaatsen, ze gingen richting 600000 handtekeningen, meende ik zal ik deze vraag stellen of ze dat laatste ook mogelijk willen maken of willen verbieden..
Je taalgebruik is echt heel raar. Je zou haast zeggen dat je Google Translate gebruikt ofzo.
pi_174199751
quote:
15s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Een plan om spoorloos te verdwijnen zelfs, van iedereen, ouders, vriendinnen, alles. :{

Waren daar aanwijzingen voor? Depressiviteit, medicijngebruik, berichten van vrienden/familie?

Niks is uit te sluiten, maar het idee dat je zo spoorloos mogelijk wil verdwijnen en dan in slecht weer de fiets pakt komt niet heel waarschijnlijk over.

Waarom zou je je ontdoen van je kleding, als je gaat verdwijnen of had ze andere kleding bij zich?
(Rugzak)
pi_174199759
quote:

[ afbeelding ]
Hier eentje

En nog eentje

Vooruit, nog eentje
pi_174199764
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:07 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Ok dan was m'n opmerking overbodig.
Veel denken dat mensen verstand van ICT alleen jongeren zijn, terwijl zestigers meer verstand en ervaring hebben van computersysteemanalyses, vandaar die toevoeging.
Het was niet om jou tegen te spreken oid, maar als toevoeging op het verhaal.
Zo vatte ik het ook niet op ;)! ^O^
pi_174199773
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:09 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Je taalgebruik is echt heel raar. Je zou haast zeggen dat je Google Translate gebruikt ofzo.
Is dat sterker dan Amnesia Haze?
pi_174199778
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef Protoplanet het volgende:

[..]

Ik hoor wel vaker dat er problemen zijn bij azc's, maar vooral als geruchten en argumenten om iets tegen azc's te hebben. Ik heb me nooit verdiept in de feiten. Bestaat er een verband tussen misdrijven en azc's? Het liefst werp ik het gelijk van de hand, maar ik kan me ergens een werkelijkheid indenken waar bij dit bestaat. Niet vanwege hun buitenlandse genen ofzo, maar wel omdat sommige misschien uit oorlogsgebieden komen. mogelijk traumatische schade hebben, mentaal misschien niet helemaal oke zijn. Gewoon even om iets ter discussie te leggen wat taboe is.
pi_174199791
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:09 schreef Fidji het volgende:

[..]

Waarom zou je je ontdoen van je kleding, als je gaat verdwijnen of had ze andere kleding bij zich?
(Rugzak)
Vooral de jas is opvallend, aangezien het toen behoorlijk slecht weer was.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:10:59 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174199811
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dit dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174199830
quote:

[ afbeelding ]
Lijkt me wel. Zullen ze ook al wel aan het onderzoeken zijn hoop ik. Dan weten we eindelijk meer. Als dan ook nog iets gevonden wordt van dna op die kleding, van anne en dan nog van iemand anders zijn we al verder.
pi_174199831
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:10 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Is dat sterker dan Amnesia Haze?
:D tussen Amnesia en WW in.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:11:52 #182
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174199844
quote:
Heeft dus geen zin, achter die bossen loopt het fietspad.
graag verwijderen
pi_174199852
quote:

[..]

Zou zeker geen kwaad kunnen lijkt me. Stel ze is ook beroofd, dan kun je daar al snel de fiets bv terug vinden. Maar een extra reden om daar wel te zoeken en op andere plekken niet zie ik niet zo snel.
pi_174199860
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:10 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Vooral de jas is opvallend, aangezien het toen behoorlijk slecht weer was.
Precies ik zei al eerder ergens in dit topic dat het ook kan zijn dat ze een bekende tegenkwam die haar meenam (auto)? (Fiets in de kofferbak) Jas is nat, dus die doe je uit, misschien had ze een droog shirt bij zich, omgekleed...
En de vraag is wie?
pi_174199869
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:11 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Scherp! dacht dat dit stuk fietspad over de weg ging. Helaas.
pi_174199872
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:10 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ik hoor wel vaker dat er problemen zijn bij azc's, maar vooral als geruchten en argumenten om iets tegen azc's te hebben. Ik heb me nooit verdiept in de feiten. Bestaat er een verband tussen misdrijven en azc's? Het liefst werp ik het gelijk van de hand, maar ik kan me ergens een werkelijkheid indenken waar bij dit bestaat. Niet vanwege hun buitenlandse genen ofzo, maar wel omdat sommige misschien uit oorlogsgebieden komen. mogelijk traumatische schade hebben, mentaal misschien niet helemaal oke zijn. Gewoon even om iets ter discussie te leggen wat taboe is.
Ik ben ook niet bekend met de cijfers, maar er wordt wel vaker direct op asielzoekers gewezen.

Ook in de zaak Marianne Vaatstra moest en zou het een asielzoeker zijn geweest volgens schuimbekkend Nederland. Bleek uiteindelijk een oerhollander te zijn.
pi_174199880
quote:
15s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Gevoelsmatig, afgeleid uit alles wat ik tot nu toe weet en heb gezien, is dit voor mij inderdaad bijna net zo onwaarschijnlijk als dat die selfie met peaceteken een dubbele betekenis heeft.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:13:11 #188
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174199891
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:09 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Mijn batterijen begeven het, het valt weg en dan denk ik het er staat en dan type ik het nog eens en dan staat het er inderdaad heel gek, ik excuses, ik ga laden.. ;) ;) ;) ;) ;)
pi_174199923
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:13 schreef zoekoog het volgende:

[..]

Mijn batterijen begeven het, het valt weg en dan denk ik het er staat en dan type ik het nog eens en dan staat het er inderdaad heel gek, ik excuses, ik ga laden.. ;) ;) ;) ;) ;)
Ik excuses ook, want ik snap je niet _O-
pi_174199932
quote:

[..]

Je laat je weer ophitsen door iets wat op twitter is gegooid en uit de context is gehaald.

Politie heeft gister al gezegd dat ze ook locaties als de GGZ-instelling, McDonalds en het AZC zullen bekijken. Dat dit nu nog niet gebeurd is komt doordat de eerste sporen die zijn gevonden niet naar 1 van die locaties wijst en ze dus begonnen zijn met zoeken rond de plek waar ook sporen zijn gevonden.

Niets meer, niets minder. Zit geen complot achter of politiek correct handelen, maar gewoon logisch en systematisch handelen van de politie.
pi_174199939
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:09 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Hier eentje

Dat ziet er goed uit! Maar wat is het bereik van die cameras? Staat de weg daar wel op of alleen de ingang van hun terrein?
En nog eentje

Vooruit, nog eentje
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:15:49 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174199972
quote:

[..]

Alle huizen langs een deel van de route.... het AZC staat niet eens in de buurt van de route, het staat aan de andere kant van de snelweg en als ze alle huizen tussen de plek in Huis ter Heide waar ze nu gezocht hebben en het AZC moeten langsgaan dan moeten ze 75% van Soesterberg ook langsgaan....
Beetje overdreven om dat te doen om bij het AZC langs te kunnen gaan hè?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174199981
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:14 schreef FYazz het volgende:

[..]

Je laat je weer ophitsen door iets wat op twitter is gegooid en uit de context is gehaald.

Niets meer, niets minder. Zit geen complot achter of politiek correct handelen.
Stond niet op twitter, is url naar nieuwsbericht.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:16:16 #194
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174199984
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:14 schreef Blue_note het volgende:

[..]

:)
pi_174199985
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:10 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Valt wel mee, alleen dat azc waar de afgewezen worden de verzameld. Die moeten het land uit, dus geven geen fuck meer, of waren in eerste instantie niet met goede bedoelingen gekomen.
.
pi_174200004
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Valt wel mee, alleen dat azc waar de afgewezen worden de verzameld. Die moeten het land uit, dus geven geen fuck meer, of waren in eerste instantie niet met goede bedoelingen gekomen.
Bv en dan is 5 kilometer uit de buurt niet veel.
pi_174200009
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:11 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Nee hoor, dit moet het fietspad zijn geweest waar ze overheen reed. Volgens die vaste route.
pi_174200020
"Of de politie een dezer dagen weer een zoekactie op touw gaat zetten, is nog niet bekend. Jens: ,,Morgenochtend gaan we eerst kijken wat de zoekacties van vandaag hebben opgeleverd. Daarna gaan we een plan maken.''

Tik...tak...tik...tak...

Pfff, heb er weinig vertrouwen meer in -O-
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:18:05 #199
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174200033
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:14 schreef Blue_note het volgende:

[..]

https://sleepwet.nl/ Heeft zo'n initiatief, inhoud wet, een gunstig effect op een zaak als deze met Anne Faber? Of zal dat niet helpen?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:18:26 #200
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174200047
Misschien stond er een belturk lang de weg van wie ze een accupack heeft geleend in zijn witte verrotte Nissan busje.
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')