Dat snap ik. Vandaar de ''.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:01 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Zonder automatisering is data analyse niet te doen.
Al sinds de jaren 70/80 is data analyse geautomatiseerd, en het zijn niet altijd whizzkids, maar ook mensen met meer dan 30 jaar ervaring
Pas 2x eerder gepostquote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:02 schreef StaceySinger het volgende:
Hoe de route van vermiste Anne Faber via haar telefoon werd achterhaald
De politie weet door de telefoongegevens van de vermiste Utrechtse Anne Faber uit te lezen waar ze voor het laatst is geweest. Wat houden die gegevens in en hoe kan de politie daarmee de locatie traceren? Een uitleg.
Anne Faber vertrekt vrijdag rond half vijf 's middags vanuit Utrecht voor een flinke fietstocht. In de avond stuurt ze nog twee berichtjes naar haar vriend: om 18.15 zegt ze dat ze bij Hollandsche Rading is, om 18.50 stuurt ze een selfie. Ze is in Baarn, doorweekt door een regenbui.
Daarna is niets meer van haar vernomen. De WhatsApp-berichtjes van haar vriend komen na 19.45 ook niet meer aan (ze hebben maar één vinkje), wat erop duidt dat haar telefoon is uitgeschakeld.
Zendmasten
De politie heeft bij de telecomprovider de telefoongegevens opgevraagd. Door deze data te analyseren, bleek dat Anne Faber de ANWB-route 115802 heeft gefietst van Soest richting De Bilt, mogelijk op weg naar huis, schrijft de politie. Het laatste telefoonsignaal dat is ontvangen, is van iets voor 19.30 uur, ten zuidwesten van Soest.
De politie weet door de telefoongegevens van de vermiste Utrechtse Anne Faber uit te lezen waar ze voor het laatst is geweest. Wat houden die gegevens in en hoe kan de politie daarmee de locatie traceren? Een uitleg.
Anne Faber vertrekt vrijdag rond half vijf 's middags vanuit Utrecht voor een flinke fietstocht. In de avond stuurt ze nog twee berichtjes naar haar vriend: om 18.15 zegt ze dat ze bij Hollandsche Rading is, om 18.50 stuurt ze een selfie. Ze is in Baarn, doorweekt door een regenbui.
Daarna is niets meer van haar vernomen. De WhatsApp-berichtjes van haar vriend komen na 19.45 ook niet meer aan (ze hebben maar één vinkje), wat erop duidt dat haar telefoon is uitgeschakeld.
Zendmasten
De politie heeft bij de telecomprovider de telefoongegevens opgevraagd. Door deze data te analyseren, bleek dat Anne Faber de ANWB-route 115802 heeft gefietst van Soest richting De Bilt, mogelijk op weg naar huis, schrijft de politie. Het laatste telefoonsignaal dat is ontvangen, is van iets voor 19.30 uur, ten zuidwesten van Soest.
Geen Google Maps
De telecomproviders zijn verplicht om telefoongegevens te delen met de opsporingsdiensten. Zij houden een lijst bij met telefoonmasten waar je de laatste tijd verbonden mee bent geweest. Die data worden gedeeld met de politie, die vervolgens met een eigen team - soms ter plaatste met eigen apparatuur die met zendmasten verbindt - de laatste locatie bepalen, vertelt een anonieme bron binnen een telecomprovider.
Een tweede bron bij een andere telecomprovider bevestigt dat: "Het is niet zo dat we op basis van de zendmastgegevens een exacte locatie kunnen geven. We hebben geen eigen Google Maps waarmee we onze klanten live kunnen volgen."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oon-werd-achterhaald
oud artikel van gisterquote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:01 schreef Fidji het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)elijk-van-anne-faber
Dat is al niet goed natuurlijk als ze kleding van haar vinden.
Dat kan, maar het zou wel uitzonderlijk toevallig zijn dat die verkeerde vervolgens precies de route heeft vervolgd die zij al aan het fietsen was, en dan ook nog eens haar jas (als het werkelijk haar jas is) nog 6 kilometer verderop aan die route deponeert.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 21:58 schreef barthol het volgende:
[..]
Stel. (Zomaar een wild idee) dat ze wel rechtdoor is gefietst, en inderdaad bij het benzinestation even verderop even stond te schuilen voor een hoosbui, maar dat zij daar op gegeven moment niet alleen was die daar stond te schuilen. Dat zij daar de verkeerde trof. En dat de route die de telefoon daarna heeft afgelegd dus wel over de Wieksloter weg en langs de Soesterduinen is geweest. Juist het opzoeken van een afgelegen plek.
Het is zomaar een bedacht scenario van me.
oh wist ik nietquote:
Nou niet echt.. Want als je van plan bent om spoorloos te verdwijnen, dan zul je proberen om tot het moment van vertrek geen argwaan te wekken en dus gewoon normaal contact te houden en zul je ook niemand inlichten over je aanstaande vertrek/verdwijning..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 21:33 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Maar de kans dat je bij een vrijwillig vertrek je bloedeigen vader niet inlicht, met wie je om 19:06 nog contact had is wel een stukje kleiner.
Weet ik, uiteraard, maar goed als alles in orde zou zijn met haar, zou ze niet zonder kleding zijn dus moet er iets ergs voorgevallen zijn.quote:
Als ik die dat referendum vindt op het internet, je kunt dan handtekeningen plaatsen, ze gingen richting 600000 handtekeningen, meende ik zal ik deze vraag stellen of ze dat laatste ook mogelijk willen maken of willen verbieden..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 21:48 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Als je vraag is of een wet het ophalen van metagegevens makkelijker kan maken?
Ja en nee. Nee omdat je in principe de hardware moet hebben waarmee de foto gemaakt is.
Ja, omdat sommige (cloud)services ook een backup van die foto's opslaan waarbij wetgeving het makkelijker/sneller kan maken om die in te kunnen zien door de politie.
Moeten alle woningen in de omgeving worden onderworpen aan een huiszoeking ofzo?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:03 schreef Fidji het volgende:
https://www.gooieneemland(...)onderzoek-anne-faber
De politie heeft in het kader van de zoektocht naar Anne Faber nog geen poolshoogte genomen bij het asielzoekerscentrum (azc) bij Soesterberg
Want waarom zouden ze dat moeten doen?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:03 schreef Fidji het volgende:
De politie heeft in het kader van de zoektocht naar Anne Faber nog geen poolshoogte genomen bij het asielzoekerscentrum (azc) bij Soesterberg
Dat mag niet zomaar...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef zomer86 het volgende:
Is er ook niemand van die bedrijven met een camera die op de weg staat gericht?
[ afbeelding ]
Een plan om spoorloos te verdwijnen zelfs, van iedereen, ouders, vriendinnen, alles.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:04 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nou niet echt.. Want als je van plan bent om spoorloos te verdwijnen, dan zul je proberen om tot het moment van vertrek geen argwaan te wekken en dus gewoon normaal contact te houden en zul je ook niemand inlichten over je aanstaande vertrek/verdwijning..
Ok dan was m'n opmerking overbodig.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:03 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat snap ik. Vandaar de ''.
Zelfs de bakker op de hoek doet aan data analyse. Dat bedoelde ik.
Veel jonge mannen misschien? Lijken me iig mogelijk suspects als ze vermoord is.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef Protoplanet het volgende:
[..]
Moeten alle woningen in de omgeving worden onderworpen aan een huiszoeking ofzo?
Of alleen daar waar buitenlanders wonen, want het zijn buitenlanders? Ofzo?
Ik denk dat de vraag moet zijn, als ze alle huizen (zga) langs gaan voor informatie en camerabeelden waarom dan juist daar niet?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want waarom zouden ze dat moeten doen?
Enig idee hoever dat van de route is? Dan zit je al zo'n 5 kilometer vanaf het punt waar ze vandaag aan het zoeken waren.
Waarom schud je nee?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:03 schreef Fidji het volgende:
Dankbaar bericht.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:08 schreef Fidji het volgende:
[..]
Ik denk dat de vraag moet zijn, als ze alle huizen (zga) langs gaan voor informatie en camerabeelden waarom dan juist daar niet?
Je taalgebruik is echt heel raar. Je zou haast zeggen dat je Google Translate gebruikt ofzo.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:04 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Als ik die dat referendum vindt op het internet, je kunt dan handtekeningen plaatsen, ze gingen richting 600000 handtekeningen, meende ik zal ik deze vraag stellen of ze dat laatste ook mogelijk willen maken of willen verbieden..
Waarom zou je je ontdoen van je kleding, als je gaat verdwijnen of had ze andere kleding bij zich?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Een plan om spoorloos te verdwijnen zelfs, van iedereen, ouders, vriendinnen, alles.
Ehh, hoe vaak komt zoiets voor?
Waren daar aanwijzingen voor? Depressiviteit, medicijngebruik, berichten van vrienden/familie?
Niks is uit te sluiten, maar het idee dat je zo spoorloos mogelijk wil verdwijnen en dan in slecht weer de fiets pakt komt niet heel waarschijnlijk over.
Maar goed, alles is speculaas hier.
Hier eentjequote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef zomer86 het volgende:
Is er ook niemand van die bedrijven met een camera die op de weg staat gericht?
[ afbeelding ]
Zo vatte ik het ook niet opquote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:07 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Ok dan was m'n opmerking overbodig.
Veel denken dat mensen verstand van ICT alleen jongeren zijn, terwijl zestigers meer verstand en ervaring hebben van computersysteemanalyses, vandaar die toevoeging.
Het was niet om jou tegen te spreken oid, maar als toevoeging op het verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |