abonnement Unibet Coolblue
pi_174158021
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
Ja doei.
pi_174158034
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
Offtopic, maar ben ook echt blij verrast met The Orville :@
Indeed, vind ik een leuke lichtere tegenhanger van STD (hue hue) so far :Y
pi_174158049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:18 schreef STING het volgende:

[..]

Indeed, vind ik een leuke lichtere tegenhanger van STD (hue hue) so far :Y
Ik kijk ook echt uit naar de nieuwe eps! Heeft voor mij precies de juiste verhouding tussen :') en _O_ :D
Ja doei.
pi_174158098
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik kijk ook echt uit naar de nieuwe eps! Heeft voor mij precies de juiste verhouding tussen :') en _O_ :D
Ja precies, het is geen slapstick achtige persiflage geworden :) Een parodie die tegerlijkertijd ook een soort homage is. Op zich ook wel begrijpelijk, Seth MacFarlane schijnt een ST fan te zijn en speelde bijv. ook een cameo in een ENT episode.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:22:16 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174158124
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik kijk ook echt uit naar de nieuwe eps! Heeft voor mij precies de juiste verhouding tussen :') en _O_ :D
TV / The Orville #1 Geef het wat liefde dan :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174158146
Jaja, reeds.
Ja doei.
pi_174158154
De Section 31-weg vind ik trouwens ook niet heel vreemd klinken :o
Ja doei.
pi_174158168
..en ondertussen ben ik vergeten die TNG Warp core YouTube video uit te zetten :')
pi_174158437
Hehehe, het is ook echt zó rustgevend! O+
Ja doei.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:44:48 #10
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174158501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:08 schreef STING het volgende:

[..]

Hij zat o.a. in dit juweeltje, een paar scenes voor deze :7
Ik dacht dit geluidje ook van TNG gehoord te hebben.. maar dit geluidje kwam ook terug bij episode 2 van discovery op het moment dat ze het klingonschip boarden
check 32:03 https://www.netflix.com/w(...)b61b3689351-20753263

gewoon een goof :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:06:07 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174158904
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
De Section 31-weg vind ik trouwens ook niet heel vreemd klinken :o
Eens inderdaad. Ook met die (half?) zwarte badges etc.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174159069
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:06 schreef jogy het volgende:

[..]

Eens inderdaad. Ook met die (half?) zwarte badges etc.
Ik kreeg er ook een beetje een USS Equinox gevoel bij, vooral bij die laatste scene. Het doel heiligt alle middelen.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:32:25 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174159441
ik zat ook al te puzzelen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174160211
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
De Section 31-weg vind ik trouwens ook niet heel vreemd klinken :o
Het had wel een beetje zo'n sfeertje maar het is toch iets compleet anders. Section 31 had met (contra)spionage, intelligence en veiligheid te maken. Officieel bestond het niet eens.

De USS Discovery is een onderzoeksschip dat - weliswaar geheim - wetenschappelijk onderzoek doet. Het lijkt me niets met elkaar te maken hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174160241
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het had wel een beetje zo'n sfeertje maar het is toch iets compleet anders. Section 31 had met (contra)spionage, intelligence en veiligheid te maken. Officieel bestond het niet eens.

De USS Discovery is een onderzoeksschip dat - weliswaar geheim - wetenschappelijk onderzoek doet. Het lijkt me niets met elkaar te maken hebben.
Het zou me niets verbazen als het afsplitst ofzo, later. Steeds geheimer dingen en agenda's? Maar we zullen zien, het intrigeert me allemaal hoe dan ook!
Ja doei.
pi_174160281
Ik vond het een toffe aflevering. Heb er zeer van genoten en met veel interesse gekeken. Visueel ziet het er allemaal top uit, het verhaal ligt me wel denk ik en de personages vind ik wel tof. Vooral de nieuwe captain bevalt me zeer goed moet ik zeggen. Dat ie nu zo'n monster als huisdier heeft vond ik wel een beetje comic relief Star Wars achtig, maar ach.

Aflevering toont wel gelijk het "nadeel" aan van een serie die zich in het verleden afspeelt. We weten nu al dat die sporestechniek het niet gaat halen, anders hadden de latere Enterprise en Voyager er wel mee gevlogen. Was Voyager ook in een paar seconden / minuten thuis geweest vanuit het Delta Quadrant.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174160290
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:08 schreef Nielsch het volgende:
Aflevering toont wel gelijk het "nadeel" aan van een serie die zich in het verleden afspeelt. We weten nu al dat die sporestechniek het niet gaat halen, anders hadden de latere Enterprise en Voyager er wel mee gevolgen. Was Voyager ook in een paar seconden / minuten thuis geweest vanuit het Delta Quadrant.
Dat had ik ook wel ja. Zo van 'ja, leuk... maar.... '

Of, óf, het wordt 'm wel, maar het wordt geheim gehouden :o ;) en geeft een opstapje naar een serie na VOY :D #wishfulthinking
Ja doei.
pi_174160293
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen als het afsplitst ofzo, later. Steeds geheimer dingen en agenda's? Maar we zullen zien, het intrigeert me allemaal hoe dan ook!
Als Section 31 al ergens uit voortkomt dan is dat Starfleet Intelligence, niet een onderzoeksschip. Ik denk dat het sfeertje per toeval op Section 31 lijkt, niet bewust.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:17:50 #19
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_174160465
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:08 schreef Nielsch het volgende:
Aflevering toont wel gelijk het "nadeel" aan van een serie die zich in het verleden afspeelt. We weten nu al dat die sporestechniek het niet gaat halen, anders hadden de latere Enterprise en Voyager er wel mee gevlogen. Was Voyager ook in een paar seconden / minuten thuis geweest vanuit het Delta Quadrant.
Volgens mij konden we dat ook wel weten door het feit dat er zoveel mensen op zo'n gruwelijke wijze gestorven waren. Het past bij een vaker voorkomende gedachte bij Star Trek: de mens moet niet God spelen en hoogmoed komt voor de val. Dat is ook één van de redenen voor de Prime Directive (of General Order 1).

quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als Section 31 al ergens uit voortkomt dan is dat Starfleet Intelligence, niet een onderzoeksschip. Ik denk dat het sfeertje per toeval op Section 31 lijkt, niet bewust.
Maar is dit wel echt zomaar een onderzoeksschip? Het lijkt me toch allemaal iets meer ambigu.
pi_174160532
Ik zou het trouwens heel tof vinden als een van de volgende series gaat over The Breen. Ben echt benieuwd naar de geschiedenis van dat ras. Zal lastig zijn om het goed in de lore te verwerken, aangezien er voor DS9 zeer weinig contact is geweest tussen de Federation en The Breen, maar wellicht kunnen ze iets doen met de Klingon-invasie van de Breen Homeworld.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174160551
Is nu een nieuwe star trek uit .. (op netflix)
Star Trek Discovery
pi_174160605
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:21 schreef -Shinigami- het volgende:
Is nu een nieuwe star trek uit .. (op netflix)
Star Trek Discovery
:o No way!
Ja doei.
pi_174160628
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:21 schreef -Shinigami- het volgende:
Is nu een nieuwe star trek uit .. (op netflix)
Star Trek Discovery
Wuuuut? Ik ga vanavond snel kijken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 03-10-2017 11:33:56 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:25:18 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174160648
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:21 schreef -Shinigami- het volgende:
Is nu een nieuwe star trek uit .. (op netflix)
Star Trek Discovery
Oooohhh, cool! Thanks! Hoe kan ik die gemist hebben? O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174160661
Hihi.
Ja doei.
pi_174160662
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:21 schreef -Shinigami- het volgende:
Is nu een nieuwe star trek uit .. (op netflix)
Star Trek Discovery
Holy fuck!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:26:19 #27
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174160675
Ik snapte echter niet hoe ze Romulus erbij konden halen. Die wereld is hun nog onbekend, ze wisten niet eens hoe de Romulans eruit zagen, dat was pas met Kirk
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174160740
zijn nu 3 afleveringen van uit
pi_174160785
Oh en Spock is genoemd :D niet bij naam weliswaar maar toch.

quote:
"I lived on Vulcan with my foster mom and her son"

"What was her name?"

"Amanda"
http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Amanda_Grayson
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174160797
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:29 schreef -Shinigami- het volgende:
zijn nu 3 afleveringen van uit
dat meen je niet!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174160836
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:29 schreef -Shinigami- het volgende:
zijn nu 3 afleveringen van uit
MIJN GOD HOE HEBBEN WE DIT ALLEMAAL GEMIST HIER MENSEN?
Ja doei.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:38:53 #32
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174160997
Ik vind het tot nu toe erg matig allemaal. Geforceerd drama. Het voelt niet echt als Star Trek. Hoofdpersonage is gewoon niet zo sympathiek.

De nieuwe kapitein is wel een baas, moet ik zeggen. Hadden ze hem maar centraal gesteld.

Het is wel veel beter dan Enterprise, maarjaaaaa....
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:42:19 #33
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174161091
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en geeft een opstapje naar een serie na VOY :D #wishfulthinking
Ja hoe moeilijk kan het zijn echt. Twee kutfilms die het verleden rebooten, twee series die zich afspelen voor Kirk en co. |:( Gaan we ooit nog vooruit?
pi_174161092
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het tot nu toe erg matig allemaal. Geforceerd drama. Het voelt niet echt als Star Trek. Hoofdpersonage is gewoon niet zo sympathiek.

De nieuwe kapitein is wel een baas, moet ik zeggen. Hadden ze hem maar centraal gesteld.

Het is wel veel beter dan Enterprise, maarjaaaaa....
Ik snap echt de haat op Enterprise niet. Ik vond die echt vet.
pi_174161180
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:42 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ik snap echt de haat op Enterprise niet. Ik vond die echt vet.
Ik vond ENT ook tof, zeker vanaf seizoen 2. Alleen het einde was een beetje jammer, de laatste ep. Maar ach... :) verder prima van genoten ook. Scott Bakula _O_
Ja doei.
pi_174161371
Al die vadsige Star Trek nerds die deze serie massaal een 1 geven op IMDB op basis van 1 aflevering zijn echt treurig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174161433
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:52 schreef Nielsch het volgende:
Al die vadsige Star Trek nerds die deze serie massaal een 1 geven op IMDB op basis van 1 aflevering zijn echt treurig.
Wow, die reviews _O-
Ja doei.
pi_174161467
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:42 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ik snap echt de haat op Enterprise niet. Ik vond die echt vet.
Met name seizoen 3 en 4 van Enterprise kon ik erg waarderen.

1 en 2 vond ik niet bijster sterk, maar wel amusant.
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:03:57 #41
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174161654
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:14 schreef STING het volgende:

[..]

Ik kreeg er ook een beetje een USS Equinox gevoel bij, vooral bij die laatste scene. Het doel heiligt alle middelen.
grappig dat je dit zegt.. equinox..
ook de gevangenschap van Michael deed me denken aan de episode dreadnought van voyager.
De dialoog die ontstaat tussen computer en mens, met het doel de indruk te wekken dat de menselijke intuïtie en denkvermogen het nog steeds kan winnen van de computer
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:05:31 #42
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174161685
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:52 schreef Nielsch het volgende:
Al die vadsige Star Trek nerds die deze serie massaal een 1 geven op IMDB op basis van 1 aflevering zijn echt treurig.
ik ben ook een vadsige star trek nerd, maar ik wil mijn oordeel pas geven als ik het eerste seizoen afgekeken heb.

maar nog steeds vind ik dat je best je mening mag geven op basis van wat je ziet, ook al is het maar 1 aflevering
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:10:58 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174161810
quote:
Lieverd, we praten de afgelopen 3 delen over niets anders, maar wel bedankt O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:11:20 #44
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174161821
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:
ik zat ook al te puzzelen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
des al niet te min vind ik het inbrengen van dergelijke "species" vormen krijgen van "overkill", namelijk het moedwillig tentoonstellen van techniek en biologische superioriteit waarmee je zelfs de federation van 400 jaar later kan overtroeven. Ik vind dit gewoon fucked up. Dat deden ze ook bij de serie Enterprise. Een holodeck creëren op basis van de biologische eigenschappen van bepaalde species, terwijl de holodeck nog uitgevonden moet worden. Je verneukt hiermee star trek. Maar goed, niemand hoeft het eens te zijn met mijn mening natuurlijk, want ik kom van een andere generatie :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:16:54 #45
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174161936
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:21 schreef -Shinigami- het volgende:
Is nu een nieuwe star trek uit .. (op netflix)
Star Trek Discovery
zo cute dergelijke groentjes :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174162000
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:05 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik ben ook een vadsige star trek nerd,
Als je niet vadsig of graatmager bent mag je jezelf ook geen Trekkie noemen.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:22:46 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174162054
wat is trouwens de drieletter afkorting van discovery STD of DIS.. die eerste lijkt me vooral in amerika wel leuk (sexual transmitted diseases)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 03-10-2017 12:31:54 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174162140
Ik zou voor DIS gaan ;)
Ja doei.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:27:28 #49
8781 crew  Frutsel
pi_174162161
ik hoorde onlangs dat er een nieuwe Star Trek uit komt.. hopelijk snel te zien... slaap nu al slecht
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:29:12 #50
8781 crew  Frutsel
pi_174162207
Anyway... ik vond het prima afleveringen... can't wait for the next episode
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:32:27 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174162273
Weet iemand eigenlijk hoe veel afleveringen dit seizoen gaat tellen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:32:42 #52
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174162277
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:27 schreef Frutsel het volgende:
ik hoorde onlangs dat er een nieuwe Star Trek uit komt.. hopelijk snel te zien... slaap nu al slecht
serie of film?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:35:49 #53
8781 crew  Frutsel
pi_174162340
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe veel afleveringen dit seizoen gaat tellen?
15 dacht ik
pi_174162462
Voor wie geen spoilers wil, doe dit niet, maar voor de rest. Kijk eens voor de grap naar de cast op imdb waar achter de naam staat hoeveel afleveringen ze dit seizoen meedoen. En zie of je wat opvalt.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_174162509
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:42 schreef Sisko het volgende:
Voor wie geen spoilers wil, doe dit niet, maar voor de rest. Kijk eens voor de grap naar de cast op imdb waar achter de naam staat hoeveel afleveringen ze dit seizoen meedoen. En zie of je wat opvalt.
Ik zag het ook ja, maar dat hoeft volgens mij niet zo zeer iets te bekenen.
Volgende episode weten dat iets zekerder :7
pi_174162531
Er is nu een nieuwe Star Trek uitgebracht op Netflix. Het gaat om Star Trek Discovery.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:49:05 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174162614
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]

15 dacht ik
Nice
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174162646
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:
ik zat ook al te puzzelen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het is al een keer gruwelijk fout gegaan, grote kans dat het op een nog grotere schaal gruwelijk fout gaat en dat het onderzoek daarna wordt stopgezet... zoiets...

in voyager ging tom paris toch een keer naar warp 10? toen was hij ook overal tegelijk... kregen ze uiteindelijk ook niet stabiel als ik het me goed herinner.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174162728
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe veel afleveringen dit seizoen gaat tellen?
15

Met een December break, laatste ep 21 februari geloof ik.
Ja doei.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:54:53 #60
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174162763
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

15

Met een December break, laatste ep 21 februari geloof ik.
komt sowieso ook een tweede seizoen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:56:54 #61
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_174162807
Wel eens met de reviews op het punt dat de afkorting niet zo handig is in het engels, STD :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_174162892
op memory alpha gebruiken ze DIS
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174163060
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
De Section 31-weg vind ik trouwens ook niet heel vreemd klinken :o
Gaat dit over Discovery of een andere ST serie? Ik heb maar 3 afleveringen gezien, weet niet hoe ver jullie al zijn.

Ik begrijp dat deze topic een grabbelton is van alle ST samen, is dit niet verwarrend? Wilde aanvankelijk al over Orville posten maar zag op tijd Jogy zijn post met linkje naar Orville topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 03-10-2017 13:12:14 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174163079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:56 schreef HeatWave het volgende:
Wel eens met de reviews op het punt dat de afkorting niet zo handig is in het engels, STD :').
Ik wist niet eens wat STD was, heb er ff op moeten googelen. 8)7 :D
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174163157
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:05 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Gaat dit over Discovery of een andere ST serie? Ik heb maar 4 afleveringen gezien, weet niet hoe ver jullie al zijn.

Ik begrijp dat deze topic een grabbelton is van alle ST samen, is dit niet verwarrend? Wilde aanvankelijk al over Orville posten maar zag op tijd Jogy zijn post met linkje naar Orville topic.
Discovery. :)
Ja doei.
pi_174163217
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Discovery. :)
En hoe ver zijn jullie al met de afleveringen?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:11:45 #67
141482 Q.
JurassiQ
pi_174163234
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:11 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

En hoe ver zijn jullie al met de afleveringen?
Er zijn er nog maar 3 uit.
For great justice!
pi_174163317
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:11 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

En hoe ver zijn jullie al met de afleveringen?
3
Ja doei.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:07:34 #69
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_174166128
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:42 schreef Sisko het volgende:
Voor wie geen spoilers wil, doe dit niet, maar voor de rest. Kijk eens voor de grap naar de cast op imdb waar achter de naam staat hoeveel afleveringen ze dit seizoen meedoen. En zie of je wat opvalt.
Ik denk toch dat die aantallen niet kunnen kloppen: de nieuwe Captain staat er ook voor 15 afleveringen in... Of heb ik hem de eerste 2 afleveringen gemist?
pi_174166318
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:45 schreef polderturk het volgende:
Er is nu een nieuwe Star Trek uitgebracht op Netflix. Het gaat om Star Trek Discovery.
Dat meen je toch niet :o
pi_174166351
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nice
15 klopt inderdaad
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:35:24 #72
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174166585
kap eens met deze irritante gesprekken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:39:13 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174166670
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 12:05 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik ben ook een vadsige star trek nerd, maar ik wil mijn oordeel pas geven als ik het eerste seizoen afgekeken heb.

maar nog steeds vind ik dat je best je mening mag geven op basis van wat je ziet, ook al is het maar 1 aflevering
Tuurlijk mag het wel, het is alleen zonde als je op basis van 1 aflevering een hele serie probeert te vernachelen door de score omlaag te gooien. maar het kan ook gewoon frustratie zijn, wel begrijpelijk op zich.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174167183
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Tuurlijk mag het wel, het is alleen zonde als je op basis van 1 aflevering een hele serie probeert te vernachelen door de score omlaag te gooien. maar het kan ook gewoon frustratie zijn, wel begrijpelijk op zich.
Dit is natuurlijk pure frustratie omdat deze serie niet overeenkomt met de truckloads aan amateuristische fan-fiction die deze perennerds gedurende de jaren hebben geschreven...

TNG, DS9 en VOY hebben ook complete baggeruitzendingen... op basis daarvan ga je de serie toch ook geen 1 geven? Kom nou.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174167269
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk pure frustratie omdat deze serie niet overeenkomt met de truckloads aan amateuristische fan-fiction die deze perennerds gedurende de jaren hebben geschreven...

TNG, DS9 en VOY hebben ook complete baggeruitzendingen... op basis daarvan ga je de serie toch ook geen 1 geven? Kom nou.
Dit.
Ja doei.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:14:24 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174167371
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk pure frustratie omdat deze serie niet overeenkomt met de truckloads aan amateuristische fan-fiction die deze perennerds gedurende de jaren hebben geschreven...

TNG, DS9 en VOY hebben ook complete baggeruitzendingen... op basis daarvan ga je de serie toch ook geen 1 geven? Kom nou.
Helemaal eens hoor. Voor de mensen die echt alleen maar een volgend seizoen van het oude willen hebben is er The Orville.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174176617
Star Trek in z'n geheel heeft genoeg bagger afleveringen idd. Overigens kreeg Voyager ook best veel kritiek toen het uitkwam. Enterprise zelfde verhaal. TNG eerste seizoen was overigens een van de kutste van alle Star Trek seizoenen ooit.
pi_174180236
Ik snap de vergelijking met Star Wars met een jasje van Star Trek wel. Ik geef het ook (vooralsnog) geen 1 maar moet wel toegeven dat ik van mening ben dat dit niet heel erg star trek aanvoelt.

Alle captains die we hebben gehad tot nu toe waren allemaal erg nobel en goodguys (en 1 goodgirl) en probeerden altijd het juiste te doen. Deze captain komt wat sluwer/hufteriger over, alsof hij een eigen agenda heeft wat misschien ten koste van anderen zal gaan en hij zichzelf vooropstelt? (misschien associeer ik hem nog teveel als de vader van Malfidus ondanks zijn andere kapsel.)
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 4 oktober 2017 @ 07:40:22 #79
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_174181985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:21 schreef -Shinigami- het volgende:
Is nu een nieuwe star trek uit .. (op netflix)
Star Trek Discovery
Goede troll, hoop mensen hier zijn erin getrapt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_174182036
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 23:54 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik snap de vergelijking met Star Wars met een jasje van Star Trek wel. Ik geef het ook (vooralsnog) geen 1 maar moet wel toegeven dat ik van mening ben dat dit niet heel erg star trek aanvoelt.

Alle captains die we hebben gehad tot nu toe waren allemaal erg nobel en goodguys (en 1 goodgirl) en probeerden altijd het juiste te doen. Deze captain komt wat sluwer/hufteriger over, alsof hij een eigen agenda heeft wat misschien ten koste van anderen zal gaan en hij zichzelf vooropstelt? (misschien associeer ik hem nog teveel als de vader van Malfidus ondanks zijn andere kapsel.)
Kirk was toch ook wel een beetje egoïstisch en had schijt aan van alles. Bovendien is het oorlog; dan reageer je anders. Sisko heeft ook de Romulans bij de Dominion War betrokken met een zeer grote vooropgezette leugen. Zo nobel was dat niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 4 oktober 2017 @ 08:23:49 #81
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_174182304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:31 schreef Cockwhale het volgende:
Star Trek in z'n geheel heeft genoeg bagger afleveringen idd. Overigens kreeg Voyager ook best veel kritiek toen het uitkwam. Enterprise zelfde verhaal. TNG eerste seizoen was overigens een van de kutste van alle Star Trek seizoenen ooit.
Dit dus om maar te zwijgen over enterprise.

Ik ben fan van sci-fi niet perse van startrek. The expanse vind ik tot nu toe bijvoorbeeld beter dan welke star trek serie dan ook.

Discovery heeft mij aangenaam verrast. Maar ik maak mij ook niet zo druk over continuïteit met de andere seizoenen zeker als nog niet eens bewezen is of zo een tech b.v. echt werkt. Ik wil gewoon een leuke serie zien.
pi_174182347
Als je de boeken leest is The Expanse een stuk minder leuk/goed imho. Teveel veranderd.
Ja doei.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 08:44:08 #83
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_174182487
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Als je de boeken leest is The Expanse een stuk minder leuk/goed imho. Teveel veranderd.
*te veel
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_174183479
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Als je de boeken leest is The Expanse een stuk minder leuk/goed imho. Teveel veranderd.
Daarom eerst kijken dan pas lezen. Andersom valt de film/serie bijna altijd tegen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174183485
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarom eerst kijken dan pas lezen. Andersom valt de film/serie bijna altijd tegen.
Ik lees nog steeds liever eerst, dus ik ben gewoon gestopt met de serie kijken na anderhalf seizoen :@
Ja doei.
pi_174183580
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik lees nog steeds liever eerst, dus ik ben gewoon gestopt met de serie kijken na anderhalf seizoen :@
Dan mis je dus goede SF series :)

Doe ja dat ook met GoT?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:19:45 #87
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174183650
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:11 schreef Q. het volgende:

[..]

Er zijn er nog maar 3 uit.
Ik vond 3 alweer een stuk leuker.
Al vond ik de blood & gore en spannend enge monsters wat minder star trekkerig, maar ey, meegaan met de tijd :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_174183702
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:14 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan mis je dus goede SF series :)

Doe ja dat ook met GoT?
Neen, ik geef het altijd wel een kans, en in dit geval was ik met de boeken begonnen voor ik de serie keek.
Ja doei.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:41:58 #89
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174183931
Nou ik vond de eerste twee afleveringen "even doorzetten".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar na aflevering 3 weet ik dat het helemaal goed gaat komen *O* O+ *O*

Ik ben trouwens een enorme fan van Janeway en Voyager en dat ben ik laatst eens terug gaan kijken op Netflix, maar dat was toch anders (trager) dan toen ik het voor het eerst keek in mijn beleving.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 11:01:00 #90
74056 crew  ToT
pi_174184265
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:41 schreef jajablahblah het volgende:
Nou ik vond de eerste twee afleveringen "even doorzetten".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar na aflevering 3 weet ik dat het helemaal goed gaat komen *O* O+ *O*

Ik ben trouwens een enorme fan van Janeway en Voyager en dat ben ik laatst eens terug gaan kijken op Netflix, maar dat was toch anders (trager) dan toen ik het voor het eerst keek in mijn beleving.
Voyager was gewoon leuk fout. Neelix begon irritant maar Tuvok werd al snel irritanter, maar verder was het gewoon geinig kijkvermaak.

Discovery....misschien ga ik het later weer ff een kans geven. Die eerste aflevering was gewoon niet doorheen te komen. Mijn vriendin viel zowat in slaap naast me.
pi_174184631
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk pure frustratie omdat deze serie niet overeenkomt met de truckloads aan amateuristische fan-fiction die deze perennerds gedurende de jaren hebben geschreven...

TNG, DS9 en VOY hebben ook complete baggeruitzendingen... op basis daarvan ga je de serie toch ook geen 1 geven? Kom nou.
Het grote verschil is dat we toen nog geen IMDb hadden. Tenminste niet in de vorm dat we het nu kennen. Je was zeker in de TNG tijd aangewezen op bladen en tv programma voor info en meningsvorming. Zolderkamernerds schreven hun eigen fan blaadjes en stencilden die en later kon dat op hun AT, XT en nog later een Laser 486 SX-25 maar verder dan wat bullitinboards kwamen ze met hun 9600baud modem niet. Nu kan iedere dweil de puntige knieën van Cadet Tilly afkraken op IMDb, Reddit, Fok! en nog honderden fora. Dus ja ik denk dat ze dat afkraken wel deden maar hun bereik was een stuk minder.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174184701
Zou die Tilly wel geven...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174184721
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:41 schreef jajablahblah het volgende:
Nou ik vond de eerste twee afleveringen "even doorzetten".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar na aflevering 3 weet ik dat het helemaal goed gaat komen *O* O+ *O*

Ik ben trouwens een enorme fan van Janeway en Voyager en dat ben ik laatst eens terug gaan kijken op Netflix, maar dat was toch anders (trager) dan toen ik het voor het eerst keek in mijn beleving.
Toegegeven, ik vond de derde aflevering een stuk beter dan de eerste twee afleveringen die ik omschreef als de zoveelste remake van een uitgekauwd verhaal.

Een wat foute captain, een meer donkere setting in een eigentijds Star Trek verhaal. Een te ontvouwen verhaal rondom de mysteries en de nog onbekende doelstellingen van the Discovery. Een soort van biologisch gecreëerd warpsysteem. Kijk, dat klinkt al wat origineler en doet de naam Star Trek meer eer aan. :)
pi_174185249
Een volledige mirror universe serie had ook niet misstaan. Dat waren vaak de meest toffe Star Trek episodes.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:58:05 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174185279
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:23 schreef Karstman het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat we toen nog geen IMDb hadden. Tenminste niet in de vorm dat we het nu kennen. Je was zeker in de TNG tijd aangewezen op bladen en tv programma voor info en meningsvorming. Zolderkamernerds schreven hun eigen fan blaadjes en stencilden die en later kon dat op hun AT, XT en nog later een Laser 486 SX-25 maar verder dan wat bullitinboards kwamen ze met hun 9600baud modem niet. Nu kan iedere dweil de puntige knieën van Cadet Tilly afkraken op IMDb, Reddit, Fok! en nog honderden fora. Dus ja ik denk dat ze dat afkraken wel deden maar hun bereik was een stuk minder.
Briljant omschreven. _O_.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174186513
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:31 schreef Cockwhale het volgende:
Star Trek in z'n geheel heeft genoeg bagger afleveringen idd. Overigens kreeg Voyager ook best veel kritiek toen het uitkwam. Enterprise zelfde verhaal. TNG eerste seizoen was overigens een van de kutste van alle Star Trek seizoenen ooit.
Voyager is nagenoeg kut. Enterprise was niets, dus ik weet niet waar je met die vergelijking naar toe wil.
pi_174186660
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:51 schreef Deckard het volgende:

[..]

Voyager is nagenoeg kut. Enterprise was niets, dus ik weet niet waar je met die vergelijking naar toe wil.
Wat vond je kut aan voyager?
pi_174186874
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wat vond je kut aan voyager?
Zeer inconsistente karakters, technologie wat niet vernieuwend was, de borg te kakken zetten, neelix, geen idee hebben waar ze zich bevonden en hoe ver nog, geen goede plots wat betreft de crew versus het verzet, tng2 willen zijn, etc
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:23:37 #99
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174187120
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:26 schreef Nielsch het volgende:
Zou die Tilly wel geven...
Wel ff die in t oog springende pukkel er afschaven :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_174187208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:23 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Wel ff die in t oog springende pukkel er afschaven :{
Mooi target om op te spuiten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174187248
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Deckard het volgende:

[..]

Zeer inconsistente karakters, technologie wat niet vernieuwend was, de borg te kakken zetten, neelix, geen idee hebben waar ze zich bevonden en hoe ver nog, geen goede plots wat betreft de crew versus het verzet, tng2 willen zijn, etc
Neelie was vreselijk. Maar Tuvok en 7-of-9 waren heel cool.
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 13:35:21 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174187388
Wel grappig dat star trek personeel altijd into ontzettend oude literatuur is :D tom paris met zijn jaren 30 fetish, nu weer alice in wonderland dat boek is ~300 jaar oud in hun tijd... dat is hetzelfde als dat wij don quichot zouden lezen... oh wacht die staat in mijn boekenkast.. :D En dat is nog langer geleden want die is ~400 jaar oud :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 13:40:38 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174187484
Trouwens nog maar 35 jaar totdat de eerste warp vlucht gedaan wordt misschien maak ik dat nog wel mee :D

http://memory-alpha.wikia.com/wiki/2063
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174187694
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel grappig dat star trek personeel altijd into ontzettend oude literatuur is :D tom paris met zijn jaren 30 fetish, nu weer alice in wonderland dat boek is ~300 jaar oud in hun tijd... dat is hetzelfde als dat wij don quichot zouden lezen... oh wacht die staat in mijn boekenkast.. :D En dat is nog langer geleden want die is ~400 jaar oud :D
Die Leiden des jungen Werthers van Goethe

Divine Comedy van Dante

De Bijbel

The Prince van Machiavelli

The Art of War van Sun Tzu

Genoeg voorbeelden van eeuwenoude klassiekers die we nog steeds lezen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 13:51:17 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174187718
quote:
6s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die Leiden des jungen Werthers van Goethe

Divine Comedy van Dante

De Bijbel

The Prince van Machiavelli

The Art of War van Sun Tzu

Genoeg voorbeelden van eeuwenoude klassiekers die we nog steeds lezen.
En zelfs capitain gergerirouegdsehes hoe heet dat mens.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174187854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Deckard het volgende:

[..]

Zeer inconsistente karakters, technologie wat niet vernieuwend was, de borg te kakken zetten, neelix, geen idee hebben waar ze zich bevonden en hoe ver nog, geen goede plots wat betreft de crew versus het verzet, tng2 willen zijn, etc
TNG zat anders ook vol met bagger. Wat dat betreft wordt TNG echt zwaar overgewaardeerd.
pi_174188025
Vergeleken met series van nu zijn de seizoenen van TNG, DS9 en VOY heel erg lang. Dat past niet meer in deze tijd. Toen was er volgens mij ook veel minder aanbod op TV, zodat je als maker best wel kon wegkomen met behoorlijk wat filler episodes. De fans keken toch wel omdat er niet veel meer was. Vandaag de dag haak je eerder af en ga je naar de volgende serie op Netflix.

Nu zijn niet alle filler episodes bagger natuurlijk, maar ik kon pas echt van DS9 genieten toen ik enkel de episodes keek die met de rode draad te maken hadden + af en toe een Ferengi filler episode omdat Ferengi tof zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174188398
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel grappig dat star trek personeel altijd into ontzettend oude literatuur is :D tom paris met zijn jaren 30 fetish, nu weer alice in wonderland dat boek is ~300 jaar oud in hun tijd... dat is hetzelfde als dat wij don quichot zouden lezen... oh wacht die staat in mijn boekenkast.. :D En dat is nog langer geleden want die is ~400 jaar oud :D
Ik vond die scene waar micheal alice in wonderland citeerde echt geweldig! O+

Vond eppie 3 echt super overtuigend. Het voelt idd vaak niet als "de echte star trek", ik heb t gevoel dat t net iets dieper gaat. Ik ben iig fan van deze nieuwe serie.
ijs_beer fan!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:40:19 #109
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174188622
quote:
6s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:06 schreef Nielsch het volgende:
Vergeleken met series van nu zijn de seizoenen van TNG, DS9 en VOY heel erg lang. Dat past niet meer in deze tijd. Toen was er volgens mij ook veel minder aanbod op TV, zodat je als maker best wel kon wegkomen met behoorlijk wat filler episodes. De fans keken toch wel omdat er niet veel meer was. Vandaag de dag haak je eerder af en ga je naar de volgende serie op Netflix.

Nu zijn niet alle filler episodes bagger natuurlijk, maar ik kon pas echt van DS9 genieten toen ik enkel de episodes keek die met de rode draad te maken hadden + af en toe een Ferengi filler episode omdat Ferengi tof zijn.
Grappig. Die Ferengi episodes kwamen mij al snel helemaal de keel uit. ;)
Die moeder en die Grand Nagus zijn maar heel even leuk (IMHO).

Smaken verschillen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174189028
https://tweakers.net/geek(...)-stuxnet-github.html

quote:
In de nieuwste aflevering van de Strak Trek-serie Discovery moet hoofdpersoon Michael Burnham computercode onderzoeken. Die code is kortstondig te zien en blijkt afkomstig uit een GitHub-repo waar gedecompileerde Stuxnet-code zou staan.
pi_174189052
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mooi target om op te spuiten.
Verdorie :') _O-
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 15:19:41 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174189277
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174189366
quote:
6s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:06 schreef Nielsch het volgende:
Vergeleken met series van nu zijn de seizoenen van TNG, DS9 en VOY heel erg lang. Dat past niet meer in deze tijd. Toen was er volgens mij ook veel minder aanbod op TV, zodat je als maker best wel kon wegkomen met behoorlijk wat filler episodes. De fans keken toch wel omdat er niet veel meer was. Vandaag de dag haak je eerder af en ga je naar de volgende serie op Netflix.

Nu zijn niet alle filler episodes bagger natuurlijk, maar ik kon pas echt van DS9 genieten toen ik enkel de episodes keek die met de rode draad te maken hadden + af en toe een Ferengi filler episode omdat Ferengi tof zijn.
The Vampire Diaries, 22 afleveringen

The Blacklist, 22 afleveringen

NCIS, 24 afleveringen

The Flash, 23 afleveringen

En nog vele andere series die veel afleveringen hebben per seizoen. Star Trek zat altijd zo rond de 23/26 aleveringen.
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 15:44:27 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174189830
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:25 schreef Odaiba het volgende:

[..]

The Vampire Diaries, 22 afleveringen

The Blacklist, 22 afleveringen

NCIS, 24 afleveringen

The Flash, 23 afleveringen

En nog vele andere series die veel afleveringen hebben per seizoen. Star Trek zat altijd zo rond de 23/26 aleveringen.
Behalve TOS S1
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174190046
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:59 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

TNG zat anders ook vol met bagger. Wat dat betreft wordt TNG echt zwaar overgewaardeerd.
Vond de afleveringen met Q altijd erg leuk, hij is zo irritant maar niemand kan iets tegen hem beginnen en maar hopen dat hij snel weer opdonderde.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 4 oktober 2017 @ 16:03:11 #116
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174190208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:56 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Vond de afleveringen met Q altijd erg leuk, hij is zo irritant maar niemand kan iets tegen hem beginnen en maar hopen dat hij snel weer opdonderde.
Precies wat ik dan dacht ja :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174190416
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:56 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Vond de afleveringen met Q altijd erg leuk, hij is zo irritant maar niemand kan iets tegen hem beginnen en maar hopen dat hij snel weer opdonderde.
Death Wish vond ik helemaal geweldig. _O_

Ook filosofisch erg interessant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174190462
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:25 schreef Odaiba het volgende:

[..]

The Vampire Diaries, 22 afleveringen

The Blacklist, 22 afleveringen

NCIS, 24 afleveringen

The Flash, 23 afleveringen

En nog vele andere series die veel afleveringen hebben per seizoen. Star Trek zat altijd zo rond de 23/26 aleveringen.
Wellicht ligt het aan de series die ik kijk dan. Die hebben meestal rond de 10 afleveringen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 16:32:26 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174190787
quote:
6s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wellicht ligt het aan de series die ik kijk dan. Die hebben meestal rond de 10 afleveringen.
Beetje ingericht op bingen gok ik... jammer wel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174190996
quote:
6s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wellicht ligt het aan de series die ik kijk dan. Die hebben meestal rond de 10 afleveringen.
Klopt die lopen meestal enkel in de periode hefst, winter, lente, maar sommige van die lange series lopen vaak van herfst tot lente, met een kleine pauze ertussen in de winter.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 16:59:14 #121
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174191222
quote:
6s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wellicht ligt het aan de series die ik kijk dan. Die hebben meestal rond de 10 afleveringen.
Ja, de gemiddelde CW pulp zit meestal aan die 22/23 :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_174192022
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja, de gemiddelde CW pulp zit meestal aan die 22/23 :P
Iedere network heeft wel zo'n langlopende franchise serie.
pi_174192230
Geweldige aflevering die laatste.

Snap dat reizen met die spores niet helemaal maar dat zal later wel uitgelegd worden.
pi_174192941
quote:
14s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 07:40 schreef Bart het volgende:

[..]

Goede troll, hoop mensen hier zijn erin getrapt.
de enige die zichzelf voor de gek houdt ben je zelf
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:28:02 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_174193031
Aaaargh, ik durf dit topic niet meer te volgen uit angst voor spoilers. Net geprobeerd een Netflix account aan te maken, wil die fucking Netflix mijn creditcard niet accepteren. Dat kan zijn omdat ik momenteel in Zweden zit en de betaling probeer te doen met Engelse kaart. Of omdat die kaart in januari niet meer geldig is. Hmmm.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 18:31:58 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174193096
quote:
8s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:28 schreef Seven. het volgende:
Aaaargh, ik durf dit topic niet meer te volgen uit angst voor spoilers. Net geprobeerd een Netflix account aan te maken, wil die fucking Netflix mijn creditcard niet accepteren. Dat kan zijn omdat ik momenteel in Zweden zit en de betaling probeer te doen met Engelse kaart. Of omdat die kaart in januari niet meer geldig is. Hmmm.
Dat is balen -O- misschien van nood dan downloaden totdat netflix normaal doet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174193295
quote:
8s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:28 schreef Seven. het volgende:
Aaaargh, ik durf dit topic niet meer te volgen uit angst voor spoilers. Net geprobeerd een Netflix account aan te maken, wil die fucking Netflix mijn creditcard niet accepteren. Dat kan zijn omdat ik momenteel in Zweden zit en de betaling probeer te doen met Engelse kaart. Of omdat die kaart in januari niet meer geldig is. Hmmm.
Zweden is toch dat land met die veelbesproken website waar je gratis dingen kunt downloaden? :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174194209
quote:
8s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:28 schreef Seven. het volgende:
Aaaargh, ik durf dit topic niet meer te volgen uit angst voor spoilers. Net geprobeerd een Netflix account aan te maken, wil die fucking Netflix mijn creditcard niet accepteren. Dat kan zijn omdat ik momenteel in Zweden zit en de betaling probeer te doen met Engelse kaart. Of omdat die kaart in januari niet meer geldig is. Hmmm.
Op maandag plaats is altijd spoilerbalkjes. Daarna verwacht ik dat iedereen het gezien heeft. Maakt het wel lastig voor sommige die het pas later kunnen kijken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 oktober 2017 @ 19:27:47 #129
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174194494
Ik blijf gewoon uit dit topic in de tijd tussen uitzending en dat ik het heb kunnen zien (meestal maandagavond) :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174194572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik blijf gewoon uit dit topic in de tijd tussen uitzending en dat ik het heb kunnen zien (meestal maandagavond) :)
Dat doe ik ook inderdaad.
pi_174195177
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:53 schreef Vinture het volgende:
Geweldige aflevering die laatste.

Snap dat reizen met die spores niet helemaal maar dat zal later wel uitgelegd worden.
Doet wel een beetje denken aan Event Horizon.

Trouwens als dit voor TNG is, dan zal de spore-core wel geen succes worden.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:13:39 #132
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_174195780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:23 schreef -Shinigami- het volgende:

[..]

de enige die zichzelf voor de gek houdt ben je zelf
_O-
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_174197491
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:13 schreef Bart het volgende:

[..]

_O-
Hier nog een koekje voor de troll..
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:51:18 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_174199099
OK, ik ben bij. Mijn review:

Karakters:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plot:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al word ik er ontzettend blij van. En nu het topic lezen!

*O* *O* *O* *O* *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 04-10-2017 22:28:01 ]
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 22:22:27 #135
9859 crew  Karina
Woman
pi_174200162
De Captain mag wel uitkijken, er zit een Cylon aan boord!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:35:37 #136
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174200550
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:53 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Doet wel een beetje denken aan Event Horizon.

Trouwens als dit voor TNG is, dan zal de spore-core wel geen succes worden.
Op Netflix kun je ookAfter Trek (zo heet het toch?) zien.
Een nabespreking van de aflevering. Zonder al te veel in details te gaan, hebben ze een interview gehad met eenwetenschapper die zich hier daadwerkelijk mee bezig houdt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 00:33:05 #137
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_174202900
quote:
99s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:22 schreef Karina het volgende:
De Captain mag wel uitkijken, er zit een Cylon aan boord!
:D

Ik vind de serie tot nu echt goed! Kan gewoon niet wachten tot het weer maandag is. ^O^
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 06:51:03 #138
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174204146
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:25 schreef Odaiba het volgende:

[..]

The Vampire Diaries, 22 afleveringen

The Blacklist, 22 afleveringen

NCIS, 24 afleveringen

The Flash, 23 afleveringen

En nog vele andere series die veel afleveringen hebben per seizoen. Star Trek zat altijd zo rond de 23/26 aleveringen.
Ook allemaal series die vaak 2 verhaal-lijnen hebben in een seizoen. Of eigenlijk 2 seizoenen samengevoegd zijn.
Maar dan nog.. ik zou het er voor doen :s)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 09:24:33 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174205402
quote:
99s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:22 schreef Karina het volgende:
De Captain mag wel uitkijken, er zit een Cylon aan boord!
Erger nog een tribble :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174205408
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:24 schreef Bosbeetle het volgende:
een tribble
JA? O+ :D

TEvens: is het al maandag? ;(
Ja doei.
pi_174205474
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

JA? O+ :D

TEvens: is het al maandag? ;(
Ontleed en wel ergens in dat rariteitenkabinet van hem. Dat lieten ze zien in dat After Trek.

Dat is overigens wel een aardig programma, vrij voorspelbaar met tweets van burgers, fun facts en wat interviews. De presentator is erg irritant dat dan weer wel maar ze hebben 2 mensen in de studio dit keer waren dat Cadet Tilly en een van de showrunners volgende week zijn het de captain en Saru. Duurt 3 kwartier en je hoeft niet heel erg op te letten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 09:29:54 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174205478
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

JA? O+ :D

Heb je die niet gezien, lorca die een tribble aait...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174205483
Gemist!

En ik kijk die After Trek niet. :@
Ja doei.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 09:31:20 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174205500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:30 schreef motorbloempje het volgende:
Gemist!

En ik kijk die After Trek niet. :@
Ik ook niet.. kan er zo geen screenshot van vinden maar zit ergens aan het einde van ep3 of ik moet me heel erg vergist hebben maar er zat zelf zo'n tribble geluidje bij :)

Ik vraag me wel af hoe hij ze in toom houdt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174205510
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ook niet.. kan er zo geen screenshot van vinden maar zit ergens aan het einde van ep3 of ik moet me heel erg vergist hebben maar er zat zelf zo'n tribble geluidje bij :)

Ik vraag me wel af hoe hij ze in toom houdt.
Gecastreerd? ;( :')
Ja doei.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 09:32:16 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174205516
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gecastreerd? ;( :')
Zou kunnen

https://www.cnet.com/news(...)ibble-captain-lorca/

maar er was er een duidelijker in beeld :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:11:26 #147
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174206221
Ja ik moest ook gniffelen toen ik die tribble op zijn bureau zag liggen _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174206622
Had de Tribble niet gespot maar met de oorlog met de Klingons in het achterhoofd moest ik gelijk denken aan wat Worf aan Odo vertelde over Tribbles:

quote:
Worf tells Odo how tribbles were considered mortal enemies of the Klingon Empire, which Odo is amazed to hear, finding it hard to believe that a simple tribble could be someone's "mortal enemy." Worf further explains that the Empire considered tribbles to be an ecological menace and that many warriors were sent out to kill any and all tribbles that they could find. Once the tribble homeworld was located, a Klingon armada obliterated it. According to Worf, tribbles were considered extinct by the end of the 23rd century, which Odo sarcastically calls "another glorious chapter in Klingon history," and then proceeds to ask Worf mockingly, "Tell me, do they still sing songs about The Great Tribble Hunt?"
Misschien gaat Lorca de Tribble wel gebruiken in de strijd tegen de Klingons, als biologisch / ecologisch wapen. Zou totaal niet passen in de toon van de serie, maar wel in de periode en de rol van de USS Discovery als het gaat om het onderzoek naar nieuwe technieken en wapens.

Denk echter dat het vooral een easter-egg is waar we verder niet veel meer over zullen horen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:06:03 #149
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174207595
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel grappig dat star trek personeel altijd into ontzettend oude literatuur is :D tom paris met zijn jaren 30 fetish
Over Tom Paris gesproken, dat is eigenlijk het personage waar Burnham het meeste op lijkt. Een veroordeelde crimineel die andere matrozen de dood in heeft gejaagd en oneervol uit Starfleet is gekickt. Gerekruteerd door een andere Starfleet kapitein voor een speciale missie...

Ik vond altijd dat ze te weinig met Tom hadden gedaan, dus op zich wel goed dat ze dit plot hebben gerecycled voor het Burnham personage.
pi_174207609
Ook tof, Anthony Rapp ken ik vooral van RENT O+ Zo'n leuke en goede acteur O+ _O_
Ja doei.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:30:30 #151
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174208191
quote:
14s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:51 schreef Seven. het volgende:
OK, ik ben bij. Mijn review:

Karakters:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plot:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al word ik er ontzettend blij van. En nu het topic lezen!

*O* *O* *O* *O* *O*
Ik kan bij Paul Stamets aan niets anders denken dan dat ie in zingen gaat uitbarsten. De acteur is nl Mark in de musical RENT, jaren lang geweest op Broadway en in de film.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
Ook tof, Anthony Rapp ken ik vooral van RENT O+ Zo'n leuke en goede acteur O+ _O_
Ik vind t storend hem in deze rol te zien, maar dat ligt gewoon aan mezelf :@
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_174208271
Hehe, ik vind dat hij op z'n minst een keer een Lt's log moet inzingen zoals op de voicemail :@ :') Al is het maar voor fans op twitter 8-)
Ja doei.
pi_174208344
December 24th, 9pm, stardate XXXXX :') From here on in I log without a script, see if anything comes of it......
Ja doei.
pi_174216250
Ben op netflix de serie ds 9 aan het kijken maar de eerste aflevering was echt goed maar de 2de en 3de is meer een soap met aliens?
pi_174216315
Zoals met alle ST series is het altijd even inkomen. DS9 is een politieke serie, eigenlijk. Veel paralellen naar 'hedendaagse' aardse situaties, verpakt in een Alien jasje.
Ja doei.
pi_174216336
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:33 schreef Vinture het volgende:
Ben op netflix de serie ds 9 aan het kijken maar de eerste aflevering was echt goed maar de 2de en 3de is meer een soap met aliens?
DS9 heeft m.i. een hoop slechte filler afleveringen, maar ook genoeg pareltjes :Y

Afleveringen met Vic Fontaine :r
pi_174216367
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:36 schreef STING het volgende:

[..]

DS9 heeft m.i. een hoop slechte filler afleveringen, maar ook genoeg pareltjes :Y

Afleveringen met Vic Fontaine :r
Oh, die kon ik wel neerschieten _O- :')
Ja doei.
pi_174216394
En het is natuurlijk gewoon een ordinaire ripoff van Babylon 5 :7
pi_174216518
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:33 schreef Vinture het volgende:
Ben op netflix de serie ds 9 aan het kijken maar de eerste aflevering was echt goed maar de 2de en 3de is meer een soap met aliens?
Ik heb DS9 gekeken met deze gids. Alleen de Essentials en enkele Recommended die me leuk leken. Op die manier vond ik het heel prettig kijken.

https://www.geek.com/geek(...)driven-trek-1613741/

Sowieso gaat het einde S2 / begin S3 pas echt leuk worden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174216547
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb DS9 gekeken met deze gids. Alleen de Essentials en enkele Recommended die me leuk leken. Op die manier vond ik het heel prettig kijken.

https://www.geek.com/geek(...)driven-trek-1613741/
Thanks, gelijk even bookmarken, hoef ik wat minder na te denken wanneer ik hem opnieuw ga kijken :P
pi_174216671
Dankjewel voor de gids.

Ik had bij the next gen ook zeker 4 afleveringen nodig om het leuk te vinden
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 oktober 2017 @ 19:20:52 #162
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174217291
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:51 schreef Vinture het volgende:
Dankjewel voor de gids.

Ik had bij the next gen ook zeker 4 afleveringen nodig om het leuk te vinden
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:45 schreef STING het volgende:

[..]

Thanks, gelijk even bookmarken, hoef ik wat minder na te denken wanneer ik hem opnieuw ga kijken :P
Ik kan de meeste recommended uit de lijst ook absoluut aanraden
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174217302
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

[..]

Ik kan de meeste recommended uit de lijst ook absoluut aanraden
Indeed :Y
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:38:29 #164
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174217756
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:33 schreef Vinture het volgende:
Ben op netflix de serie ds 9 aan het kijken maar de eerste aflevering was echt goed maar de 2de en 3de is meer een soap met aliens?
DS9 vereist een lange adem....
...Maar is het helemaal waard!
en - naar mijn mening - de leukste Star Trek dame :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174218046
De aflevering met die jacht was iig leuk 😄
  donderdag 5 oktober 2017 @ 20:49:04 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_174219693
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:36 schreef STING het volgende:

[..]

DS9 heeft m.i. een hoop slechte filler afleveringen, maar ook genoeg pareltjes :Y

Afleveringen met Vic Fontaine :r
Vic Fontaine :r :r :r :r
Resistance is futile.
pi_174222292
quote:
15s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vic Fontaine :r :r :r :r
Die vond ik juist wel een leuk karakter maar dan liever niet als zo'n overheersende rol waar een hele aflevering om draait.


Alles wbt Bashir heb ik oprecht gehaat, Kira ook.
pi_174223370
Alles wat met Bajorans te maken heeft is ronduit kut, het meest achterlijke volk van heel Star Trek. :r. Maar behalve dat is DS9 best goed.
pi_174223412
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]

DS9 vereist een lange adem....
...Maar is het helemaal waard!
en - naar mijn mening - de leukste Star Trek dame :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah Jadzia O+ dat stippenpatroon...
Sowieso op de een of andere manier zijn de dames in Star Trek het leukst in costume en make up. Leuker dan hun actrices.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174223451
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:37 schreef thabit het volgende:
Alles wat met Bajorans te maken heeft is ronduit kut, het meest achterlijke volk van heel Star Trek. :r. Maar behalve dat is DS9 best goed.
De Cardassians hadden ze moeten laten verdwijnen.
pi_174224483
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]

DS9 vereist een lange adem....
...Maar is het helemaal waard!
en - naar mijn mening - de leukste Star Trek dame :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terry is van TNG toch?

Alle afleveringen van Voyager met Seven waren voor mij momenten dat ik als verstandelijk gehandicapte naar het beeld zat te kwijlen. Kan me er weinig van herinneren.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174224569
Ok.… :')

En nee, Terry = Jadzia Dax
Ja doei.
pi_174224789
quote:
10s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:13 schreef motorbloempje het volgende:
Ok.… :')

En nee, Terry = Jadzia Dax
Lach me nou niet uit, dit was een intieme openbaring ja... :P

En o ja, ik zie het al: DS9. Ja daar had ik de lange adem niet voor blijkbaar. Ik vond alleen Odo tof, en soms de Ferengi maar die zoon Jake kon me gestolen worden en de rest ook, eigenlijk de hele serie wel.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174224900
Jake was dan ook de Wesley Crusher van DS9 en was dus pure phage.
pi_174224984
odol werd ik op het laatst ook wel moe van met zijn moedertje
pi_174225018
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:29 schreef Deckard het volgende:
odol werd ik op het laatst ook wel moe van met zijn moedertje
Odol ja echt? Je denkt dat ie zo heet? :P
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:31:22 #177
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174225022
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:21 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Lach me nou niet uit, dit was een intieme openbaring ja... :P

En o ja, ik zie het al: DS9. Ja daar had ik de lange adem niet voor blijkbaar. Ik vond alleen Odo tof, en soms de Ferengi maar die zoon Jake kon me gestolen worden en de rest ook, eigenlijk de hele serie wel.
Odo tof?
Het enige grappige was dat het op ODOL leek.
(IMHO)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174225066
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Odo tof?
Het enige grappige was dat het op ODOL leek.
(IMHO)
Mjah, hij was de meest interessante van de hele serie vond ik. Heb het maar kort gevolgd eerlijk gezegd. Was het allemaal snel beu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 06-10-2017 00:23:55 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174225174
Hoopte altijd dat Q zou staan plassen in de grote oersoep van de founders en hun allemaal zou ombrengen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:38:25 #180
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174225182
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:32 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Mjah, hij was de meest interessante van de hele serie vond ik. Heb het maar kort gevolgd eerlijk gezegd. Was al het allemaal snel beu.
Persoonlijk vind ik zo'n Gul Dukat en alle Cardassians boeiender.
Bad guys altijd interessant. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174225196
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik zo'n Gul Dukat en alle Cardassians interessant.
Bad guys altijd interessant. :Y
Nu je het zegt, ja die was ook interessant.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174225223
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik zo'n Gul Dukat en alle Cardassians boeiender.
Bad guys altijd interessant. :Y
Oh zeker!
O'Brein en zijn vrouwtje boeiden ook niet zo.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:58:19 #183
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174225592
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:40 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Oh zeker!
O'Brein en zijn vrouwtje boeiden ook niet zo.
Ik had wel een zwak voor Miles. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174225661
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik had wel een zwak voor Miles. :)
Alleen vond ik hem best tof maar... dat geneuzel met zijn vrouw was minder.
pi_174226889
In de laaste aflevering van de nieuwe serie zag ik in een flits Overste Airiam.
Deze kerel hieronder. Volgens mij is dat gewoon Frieza van Dragon ball Z !!! Ik wist dat hij in de planten verkoop zat, maar dit slaat alles! Nu ga ik zeker veder kijken..


Ik hoop dat vegeta ook in de serie zit

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2017 02:56:13 ]
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:35:37 #186
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174228034
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:09 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Terry is van TNG toch?

Alle afleveringen van Voyager met Seven waren voor mij momenten dat ik als verstandelijk gehandicapte naar het beeld zat te kwijlen. Kan me er weinig van herinneren.
Het werd wel leuker toen Seven mee ging doen ja :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:39:39 #187
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_174228090
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 00:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Alleen vond ik hem best tof maar... dat geneuzel met zijn vrouw was minder.
Dat ja. Miles was een baas, Keiko was een zeikwijf.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:55:54 #188
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174228291
Morn was het enige echt goede karakter in DS9 alleen dat geklep...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174228375
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik zo'n Gul Dukat en alle Cardassians boeiender.
Bad guys altijd interessant. :Y
En vergeet Garak niet :P
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:10:41 #190
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174228446
Van O'brein vind ik het alleen zo kut dat hij buiten star trek altijd een bad guy speelt. Elke keer weer.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:15:11 #191
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174228493
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:04 schreef STING het volgende:

[..]

En vergeet Garak niet :P
Zeker niet. :)
Mooie van DS9, is dat zaken voornamlijk grijs zijn, in plaats van zwart-wit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:18:41 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174228527
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Zeker niet. :)
Mooie van DS9, is dat zaken voornamlijk grijs zijn, in plaats van zwart-wit.
Dat vind ik het mooie van alle ST eigenlijk... een aflevering die mij bijstaat is dat een planeet waar mensen met een afwijking niet geboren mochten worden wordt gered door technologie van laForge's bril... dat is gewoon heel mooi utopiën tegen elkaar uitspelen :D

Maar het zat ook al in TOS het gevaarlijke monster blijkt een zwangere levensvorm en de federation eigenlijk de agressors...

Dat soort dingen kom je in star wars nooit tegen als daar de rebellion een planeet op baast dan is dat altijd prima als één of andere darksider het doet is het hell en verdoemenis :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:28:08 #193
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174228645
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat vind ik het mooie van alle ST eigenlijk... een aflevering die mij bijstaat is dat een planeet waar mensen met een afwijking niet geboren mochten worden wordt gered door technologie van laForge's bril... dat is gewoon heel mooi utopiën tegen elkaar uitspelen :D

Maar het zat ook al in TOS het gevaarlijke monster blijkt een zwangere levensvorm en de federation eigenlijk de agressors...

Dat soort dingen kom je in star wars nooit tegen als daar de rebellion een planeet op baast dan is dat altijd prima als één of andere darksider het doet is het hell en verdoemenis :P
Star Wars is eigenlijk niet meer dan Space Opera. Met wetenschap of filosofie heeft het weinig te maken.

En er is natuulijk helemaal niets mis met Space Opera (op de prequels na, dan ;) )
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:28:55 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174228658
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Star Wars is eigenlijk niet meer dan Space Opera. Met wetenschap of filosofie heeft het weinig te maken.

En er is natuulijk helemaal niets mis met Space Opera (op de prequels na, dan;) )
Ik vind het ook wel vermakelijk maar het haalt het imo niet bij star trek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:39:34 #195
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174228880
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb DS9 gekeken met deze gids. Alleen de Essentials en enkele Recommended die me leuk leken. Op die manier vond ik het heel prettig kijken.

https://www.geek.com/geek(...)driven-trek-1613741/

Sowieso gaat het einde S2 / begin S3 pas echt leuk worden.
Is deze gids er ook voor TNG?
Ik wil hem deels weer gaan herkijken, maar ik heb wat moeite met de leeftijd van de serie merk ik.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:40:22 #196
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174228899
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 02:48 schreef ZetaOS het volgende:
In de laaste aflevering van de nieuwe serie zag ik in een flits Overste Airiam.
Deze kerel hieronder. Volgens mij is dat gewoon Frieza van Dragon ball Z !!! Ik wist dat hij in de planten verkoop zat, maar dit slaat alles! Nu ga ik zeker veder kijken..
[ afbeelding ]

Ik hoop dat vegeta ook in de serie zit
Kerel? :?
Dit is toch een vrouw?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:42:12 #197
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174228931
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Hehe, ik vind dat hij op z'n minst een keer een Lt's log moet inzingen zoals op de voicemail :@ :') Al is het maar voor fans op twitter 8-)
Rogeeeeeeeeeeeeeeer, this is your motheeeeeeeeeeeeeeeeeeer!


quote:
[quote]0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
December 24th, 9pm, stardate XXXXX :') From here on in I log without a script, see if anything comes of it......
O+ :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:54:17 #198
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174229160
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Morn was het enige echt goede karakter in DS9 alleen dat geklep...
Morn was wel echt cult, ja. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174229321
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:39 schreef avotar het volgende:

[..]

Is deze gids er ook voor TNG?
Ik wil hem deels weer gaan herkijken, maar ik heb wat moeite met de leeftijd van de serie merk ik.
Denk dat TNG zich daar een stuk minder voor leent. In DS9 zat echt een rode draad door de oorlog met The Dominion die enkele seizoenen duurde (plus de aanloop daar naartoe). Daar is deze guide op gebaseerd. TNG had vooral op zichzelf staande afleveringen. Je zou wel kunnen zoeken op "best TNG episodes" ofzo en die dan kijken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:12:20 #200
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_174230614
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Denk dat TNG zich daar een stuk minder voor leent. In DS9 zat echt een rode draad door de oorlog met The Dominion die enkele seizoenen duurde (plus de aanloop daar naartoe). Daar is deze guide op gebaseerd. TNG had vooral op zichzelf staande afleveringen. Je zou wel kunnen zoeken op "best TNG episodes" ofzo en die dan kijken.
In de tijd van TNG waren series vaak op zich zelfstaande afleveringen. Tegenwoordig vinden we dat een stuk minder leuk, ik verwacht dan ook dat dat bij discovery heel erg mee gaat vallen
pi_174230719
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:39 schreef avotar het volgende:

[..]

Is deze gids er ook voor TNG?
Ik wil hem deels weer gaan herkijken, maar ik heb wat moeite met de leeftijd van de serie merk ik.
Met bijvoorbeeld deze:
https://medium.com/maxist(...)40-hours-c4a6762cbd3
en deze:
http://www.letswatchstartrek.com/tng-episode-guide/

Kun je de goede afleveringen er wel uit filteren.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_174230826
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:39 schreef avotar het volgende:

[..]

Is deze gids er ook voor TNG?
Ik wil hem deels weer gaan herkijken, maar ik heb wat moeite met de leeftijd van de serie merk ik.
Die leeftijd is vooral in het eerste seizoen en ook nog wel een beetje in het tweede seizoen merkbaar. Vanaf het derde seizoen doet het minder gedateerd aan.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:52:31 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174231507
Er staat nu een leuke docu op netflix over tng, genaamd chaos on the bridge over hoe het er achter de schermen bij TNG aan toe ging. Daar is ook wel duidelijk waarom er na seizoen drie de afleveringen anders aanvoelen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174231628
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Er staat nu een leuke docu op netflix over tng, genaamd chaos on the bridge over hoe het er achter de schermen bij TNG aan toe ging. Daar is ook wel duidelijk waarom er na seizoen drie de afleveringen anders aanvoelen :P
Wat is de reden? Mag in een spoiler hoor. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:02:22 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174231670
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is de reden? Mag in een spoiler hoor. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174231678
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:40 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Kerel? :?
Dit is toch een vrouw?
Nee het is Frieza/Frieza is een personage uit Dragon Ball Z en Dragon Ball Super. Hij is de eerste grote vijand in Dragon Ball Z, volgend door Cell en Majin Buu.
pi_174231838
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Morn was het enige echt goede karakter in DS9 alleen dat geklep...
_O-
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:14:29 #208
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174231893
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Morn was het enige echt goede karakter in DS9 alleen dat geklep...
Ja, helemaal mee eens :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:22:40 #209
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174232054
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:21 schreef thabit het volgende:

[..]

Die leeftijd is vooral in het eerste seizoen en ook nog wel een beetje in het tweede seizoen merkbaar. Vanaf het derde seizoen doet het minder gedateerd aan.
Is dat vanaf Rikers baard?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_174232357
quote:
Jaden in spaaace? :D
pi_174232395
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:38 schreef STING het volgende:

[..]

Jaden in spaaace? :D
Ik volg 'm al een tijdje, altijd leuk O+
Ja doei.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:43:42 #213
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174232472
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:17 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Met bijvoorbeeld deze:
https://medium.com/maxist(...)40-hours-c4a6762cbd3
en deze:
http://www.letswatchstartrek.com/tng-episode-guide/

Kun je de goede afleveringen er wel uit filteren.
Zeer behulpzaam. Dank je wel.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_174232565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:22 schreef avotar het volgende:

[..]

Is dat vanaf Rikers baard?
De baard had-ie in het tweede seizoen al.
pi_174234198
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:03 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nee het is Frieza/Frieza is een personage uit Dragon Ball Z en Dragon Ball Super. Hij is de eerste grote vijand in Dragon Ball Z, volgend door Cell en Majin Buu.
Ja maar dat op die foto is een vrouw, dat is wat Ang3l bedoelt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174238164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:40 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Kerel? :?
Dit is toch een vrouw?
Volgens dit stukje is het geen van beiden, het is een robot :P https://trekmovie.com/201(...)-character-revealed/
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:43:37 #217
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_174243399
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:24 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Volgens dit stukje is het geen van beiden, het is een robot :P https://trekmovie.com/201(...)-character-revealed/
Er wordt ook in t artikel gerefereerd naar she ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_174248163
Final form Frieza _O-
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:03:33 #219
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_174281177
Where are your friends? In a small cafe called Central Perk :P
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_174281604
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:03 schreef Devil010 het volgende:
Where are your friends? In a small cafe called Central Perk :P
Verkeerde topic :P
TV / The Orville #1
pi_174281701
Ik heb net aflevering 19 van seizoen 1 bekeken (TNG): 'Heart of Glory'. Over de Klingon lijk wordt gezegd 'He is nothing but an empty Shell'. De Klingons hoeven het lichaam niet terug te hebben. De federation mag doen met de lichamen wat ze willen. In Star Trek discovery worden de lichamen van de Klingons echter met trekstralen weer binnengehaald. En hebben ze speciale graven voor hen aan het schip. Dat is wel tegenstrijdig.
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:36:54 #222
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_174281761
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:34 schreef polderturk het volgende:
Ik heb net aflevering 19 van seizoen 1 bekeken (TNG): 'Heart of Glory'. Over de Klingon lijk wordt gezegd 'He is nothing but an empty Shell'. De Klingons hoeven het lichaam niet terug te hebben. De federation mag doen met de lichamen wat ze willen. In Star Trek discovery worden de lichamen van de Klingons echter met trekstralen weer binnengehaald. En hebben ze speciale graven voor hen aan het schip. Dat is wel tegenstrijdig.
Dat is volgens mij ook specifiek iets voor dat klingon schip.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_174281774
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:34 schreef polderturk het volgende:
Ik heb net aflevering 19 van seizoen 1 bekeken (TNG): 'Heart of Glory'. Over de Klingon lijk wordt gezegd 'He is nothing but an empty Shell'. De Klingons hoeven het lichaam niet terug te hebben. De federation mag doen met de lichamen wat ze willen. In Star Trek discovery worden de lichamen van de Klingons echter met trekstralen weer binnengehaald. En hebben ze speciale graven voor hen aan het schip. Dat is wel tegenstrijdig.
Ik heb de exacte tijdlijnen niet voor ogen, maar overlijdensrituelen veranderen nog wel eens in de loop der tijd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 8 oktober 2017 @ 17:33:08 #224
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_174282718
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:34 schreef polderturk het volgende:
Ik heb net aflevering 19 van seizoen 1 bekeken (TNG): 'Heart of Glory'. Over de Klingon lijk wordt gezegd 'He is nothing but an empty Shell'. De Klingons hoeven het lichaam niet terug te hebben. De federation mag doen met de lichamen wat ze willen. In Star Trek discovery worden de lichamen van de Klingons echter met trekstralen weer binnengehaald. En hebben ze speciale graven voor hen aan het schip. Dat is wel tegenstrijdig.
Jeetje. Wat een kutserie.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_174282949
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:34 schreef polderturk het volgende:
Ik heb net aflevering 19 van seizoen 1 bekeken (TNG): 'Heart of Glory'. Over de Klingon lijk wordt gezegd 'He is nothing but an empty Shell'. De Klingons hoeven het lichaam niet terug te hebben. De federation mag doen met de lichamen wat ze willen. In Star Trek discovery worden de lichamen van de Klingons echter met trekstralen weer binnengehaald. En hebben ze speciale graven voor hen aan het schip. Dat is wel tegenstrijdig.
Dit soort zaken zijn wel jammer, maar er is nog zo weinig bekend over deze klingons, ook hun maatschappij kan veranderd zijn door de eeuwen heen.
pi_174283091
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb de exacte tijdlijnen niet voor ogen, maar overlijdensrituelen veranderen nog wel eens in de loop der tijd.
Opzich aannemelijk, er kunnen ook verschillen zijn tussen de huizen onderling.
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:15:05 #227
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_174283343
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:29 schreef STING het volgende:

[..]

Verkeerde topic :P
TV / The Orville #1
Whoops :@
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:18:33 #228
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174283408
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:34 schreef polderturk het volgende:
Ik heb net aflevering 19 van seizoen 1 bekeken (TNG): 'Heart of Glory'. Over de Klingon lijk wordt gezegd 'He is nothing but an empty Shell'. De Klingons hoeven het lichaam niet terug te hebben. De federation mag doen met de lichamen wat ze willen. In Star Trek discovery worden de lichamen van de Klingons echter met trekstralen weer binnengehaald. En hebben ze speciale graven voor hen aan het schip. Dat is wel tegenstrijdig.
Scherp. ^O^
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 8 oktober 2017 @ 22:59:36 #229
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_174291063
Ik vind de serie als een soort van reboot best tof. Enige jammere vind ik dat het samenkomen van de Klingon huizen, de absentie van een enkele en het begin van de oorlog in een aflevering begon. Zoiets over een seizoen ontwikkelen maakt het juist interessant.
When all else fails, you always have delusion.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 oktober 2017 @ 00:10:17 #230
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_174292373
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:34 schreef polderturk het volgende:
Ik heb net aflevering 19 van seizoen 1 bekeken (TNG): 'Heart of Glory'. Over de Klingon lijk wordt gezegd 'He is nothing but an empty Shell'. De Klingons hoeven het lichaam niet terug te hebben. De federation mag doen met de lichamen wat ze willen. In Star Trek discovery worden de lichamen van de Klingons echter met trekstralen weer binnengehaald. En hebben ze speciale graven voor hen aan het schip. Dat is wel tegenstrijdig.
Daar heb ik twee potentiële verklaringen over gelezen, waarbij ik de tweede zelf meer verwacht:
1. De lijken worden gebruikt als een soort extra schild voor dat schip. Dus die lege hulzen, die die lichamen zijn, worden gewoon als nuttig object gebruikt.
2. Het schip heeft een speciaal effect op die lichamen. Mogelijk kunnen ze reïncarneren. Dat zou tenminste verklaren waarom het achterblijven van Georgiou op dat rare schip zo duidelijk in beeld werd gebracht. Het is ook alleen met dat rare schip zo. Overigens hoeft het niet per se reïncarneren te zijn, maar kan het ook een andere functie hebben. De specifieke invulling is speculatie, maar dat ook het lijk van Georgiou zo benadrukt werd doet mij vermoeden dat al die lichamen nog een rol gaan spelen i.p.v. simpelweg een saai ritueel te zijn.
pi_174293177
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 22:59 schreef Mirel het volgende:
Ik vind de serie als een soort van reboot best tof. Enige jammere vind ik dat het samenkomen van de Klingon huizen, de absentie van een enkele en het begin van de oorlog in een aflevering begon. Zoiets over een seizoen ontwikkelen maakt het juist interessant.
Oh hell no, voor mij liever niet. Dat gerek van één onderdeel vh verhaal over een heel seizoen van 13-23 afleveringen. Ik vind dat Discovery tot nu wel vlot voortgang maakt. Dit kijkt lekkerder dan dat gemindf* elke week en dat verspreid over een heel jaar. Klingon character build-up lijkt mij ook erg saai. Telkens dat hele Mog-Ta Ra Ka Ni So Ki.. dan word k gek..

[ Bericht 1% gewijzigd door Tamabralski op 09-10-2017 02:35:16 ]
  maandag 9 oktober 2017 @ 09:04:23 #232
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174294471
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 01:56 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Oh hell no, voor mij liever niet. Dat gerek van één onderdeel vh verhaal over een heel seizoen van 13-23 afleveringen. Ik vind dat Discovery tot nu wel vlot voortgang maakt. Dit kijkt lekkerder dan dat gemindf* elke week en dat verspreid over een heel jaar. Klingon character build-up lijkt mij ook erg saai. Telkens dat hele Mog-Ta Ra Ka Ni So Ki.. dan word k gek..
_O-. Ik hoop maar gewoon dat het gegooid wordt op religekkies die raar praten en de rest van de klingons dat niet zo doen :@. Zelfde met die lijken overigens, het is een religieuze sekte, die zouden er andere gewoontes op na kunnen houden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 9 oktober 2017 @ 09:40:14 #233
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174294895
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:34 schreef polderturk het volgende:
Ik heb net aflevering 19 van seizoen 1 bekeken (TNG): 'Heart of Glory'. Over de Klingon lijk wordt gezegd 'He is nothing but an empty Shell'. De Klingons hoeven het lichaam niet terug te hebben. De federation mag doen met de lichamen wat ze willen. In Star Trek discovery worden de lichamen van de Klingons echter met trekstralen weer binnengehaald. En hebben ze speciale graven voor hen aan het schip. Dat is wel tegenstrijdig.
misschien gelden er andere regels als het gaat om oorlog
het is vooral respectvol dan om het wel te doen
Maar sowieso het terughalen van lijken uit de ruimte is ook voor het eerst dat ik zie in een serie.
Misschien bij de Borg..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 9 oktober 2017 @ 10:31:16 #234
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_174295848
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:40 schreef Onnoman het volgende:

[..]

misschien gelden er andere regels als het gaat om oorlog
het is vooral respectvol dan om het wel te doen
Maar sowieso het terughalen van lijken uit de ruimte is ook voor het eerst dat ik zie in een serie.
Misschien bij de Borg..
Spare parts.
  maandag 9 oktober 2017 @ 13:42:40 #235
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174299920
Ik kijk altijd de aflevering van vorige week om me dan te verwennen met een nieuwe aflevering :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174300488
Wat hebben ze toch gedaan met Star Trek ;(

Deze aflevering slaat werkelijk weer nergens op.
pi_174300711
Is er vanavond weer een nieuwe aflevering?
pi_174300960
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:40 schreef Onnoman het volgende:

[..]

misschien gelden er andere regels als het gaat om oorlog
het is vooral respectvol dan om het wel te doen
Maar sowieso het terughalen van lijken uit de ruimte is ook voor het eerst dat ik zie in een serie.
Misschien bij de Borg..
Er was ook eens een ander ras dat leefde van in de ruimte gedumpte overblijfselen van andere rassen.
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:37:24 #239
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174302348
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:27 schreef polderturk het volgende:
Is er vanavond weer een nieuwe aflevering?
staat er al op :)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:44:40 #240
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174302515
ik was niet erg enthousiast over de 4e aflevering
het heeft echt niks meer met star trek te maken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:47:24 #241
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174302572
Waarom niet vind je?
-ik vond het wel een mooie aflevering-
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174305942
Ik vind dat hele spore travel gebeuren een beetje apart. En dan dat schip dat die rare bewegingen maakt. Ze zouden als het waren met deze technologie zo naar de delta quadrant kunnen gaan. Deze hele serie verneukt de canon op deze manier.

Ik had liever gezien dat deze serie zich niet in de prime timeline zou bevinden.

Ook weer van die idiote dingen in deze aflevering. Hoe ze met die Ripper omgaan en ik heb maar weinig symphatie met deze kapitein.
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:06:24 #243
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174306719
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:41 schreef Odaiba het volgende:
en ik heb maar weinig symphatie met deze kapitein.
Volgens mij is dat ook helemaal niet de bedoeling :P
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:08:11 #244
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174306763
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:06 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook helemaal niet de bedoeling :P
Dat dus. Deze kapitein is ook een breuk met opgebouwde traditie/routine dat de kapitein altijd het koele empathische hoofd gebruikt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:09:55 #245
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174306798
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:47 schreef jajablahblah het volgende:
Waarom niet vind je?
-ik vond het wel een mooie aflevering-
te ver gezocht,
geen star trek ideologie die ik terug zie
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:11:54 #246
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174306838
Volgens mij is Michael Burnham de underdog/held van de serie en dat is voor mij al heel geslaagd tot nu toe.
Misschien heb ik minder een specifieke verwachting van waar een Star Trek serie aan moet voldoen.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174307139
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:06 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook helemaal niet de bedoeling :P
Dat zal allemaal wel. MAakt voor mij de ervaring toch wel minder, helemaal omdat die Burnham van dei rare menselijk en vulcan trekjes heeft. Kan ik me ook niet echt in vinden.
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:01:10 #248
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_174309813
Ik vind het toch nog toe best ok, maar dat Spore Drive gedoe snap ik ook niet helemaal, hoe gaan ze uitleggen dat in de toekomst je nog 12 uur onderweg bent naar Kutplaneet Prime? :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 20:12:59 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174310212
Beerdiertjes
Elon musk
Zaphod

O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:13:30 #250
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174310231
Mij lijkt het stiekem wel duidelijk dat
SPOILER: sporedrive
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:20:23 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_174310425
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:13 schreef jogy het volgende:
Mij lijkt het stiekem wel duidelijk dat
SPOILER: sporedrive
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sja, ik had meteen iets van:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 20:38:47 #252
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174311126
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:45:32 #253
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174311318
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, ik had meteen iets van:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-. Goed punt wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 9 oktober 2017 @ 21:10:19 #254
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_174312181
Misschien is dat beest per ongeluk meegezogen uit een andere dimensie tijdens testjumps en kunnen ze nooit meer een andere terugvinden.
When all else fails, you always have delusion.
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 21:12:04 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174312260
Maar dan nog beerdiertjes O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174312969
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat dus. Deze kapitein is ook een breuk met opgebouwde traditie/routine dat de kapitein altijd het koele empathische hoofd gebruikt.
Starfleet heeft honderden schepen. Lijkt me nogal logisch dat de karakters van al die verschillende captains nogal eens uiteen lopen. Zeker nu het oorlog is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 9 oktober 2017 @ 21:43:03 #257
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174313249
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Starfleet heeft honderden schepen. Lijkt me nogal logisch dat de karakters van al die verschillende captains nogal eens uiteen lopen. Zeker nu het oorlog is.
Jup, ook dat. Ik zie het ook als iets positiefs.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 9 oktober 2017 @ 21:57:02 #258
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174313664
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:11 schreef jajablahblah het volgende:
Michael Burnham
ik vind haar te arrogant en de rol willen spelen van de uberslimme machogirl
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 9 oktober 2017 @ 22:00:49 #259
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174313804
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:43 schreef jogy het volgende:

[..]

Jup, ook dat. Ik zie het ook als iets positiefs.
beetje ongeloofwaardig dat de federation vóór kirk zoveel schepen had

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174313989
Ik ben nog steeds geboeid en geïntrigeerd.
Ja doei.
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 22:09:44 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174314067
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:00 schreef Onnoman het volgende:

[..]

beetje ongeloofwaardig dat de federation vóór kirk zoveel schepen had

Huh zelfs in TOS merk je al dat ze veel meer schepen hebben dan die ene van kirk...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174314155
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Huh zelfs in TOS merk je al dat ze veel meer schepen hebben dan die ene van kirk...
dit.
Ja doei.
  maandag 9 oktober 2017 @ 22:24:06 #263
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174314554
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Huh zelfs in TOS merk je al dat ze veel meer schepen hebben dan die ene van kirk...
ok, heb het nooit echt gekeken zeg maar O-)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 9 oktober 2017 @ 22:26:27 #264
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174314655
ik mis wel echt een band nog met de karakters
ze zijn allemaal te serieus
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 9 oktober 2017 @ 22:30:37 #265
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174314804
ben nu de film aan het kijken star trek I the motion picture :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174316964
Beetje rommelig allemaal.
pi_174318223
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:01 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het toch nog toe best ok, maar dat Spore Drive gedoe snap ik ook niet helemaal, hoe gaan ze uitleggen dat in de toekomst je nog 12 uur onderweg bent naar Kutplaneet Prime? :P.
Het zal wel zo lopen dat de ontwikkeling om een bepaalde reden gestopt wordt en nooit naar buiten wordt gebracht.

quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:57 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik vind haar te arrogant en de rol willen spelen van de uberslimme machogirl
De naam "Michael" (en Gabriel) en die van het eerste schip zijn blijkbaar wel met opzet zo gekozen ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:40:48 #268
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174318396
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:24 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ok, heb het nooit echt gekeken zeg maar O-)
serieus?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:52:11 #269
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174318857
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:41 schreef Odaiba het volgende:
Ik vind dat hele spore travel gebeuren een beetje apart. En dan dat schip dat die rare bewegingen maakt. Ze zouden als het waren met deze technologie zo naar de delta quadrant kunnen gaan. Deze hele serie verneukt de canon op deze manier.

Ik had liever gezien dat deze serie zich niet in de prime timeline zou bevinden.

Ook weer van die idiote dingen in deze aflevering. Hoe ze met die Ripper omgaan en ik heb maar weinig symphatie met deze kapitein.
Het kan gewoon niet anders dan dat het helemaal misloopt met deze technologie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174318942
Zit nog te twijfelen of ik Discovery nog 1 aflevering de kans geef, het boeit totaal niet en de Klingons zijn irritant.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:04:29 #271
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174318980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 08:59 schreef Chewie het volgende:
Zit nog te twijfelen of ik Discovery nog 1 aflevering de kans geef, het boeit totaal niet en de Klingons zijn irritant.
1 aflevering hoeft geen pijn te doen toch?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:05:51 #272
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_174318993
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de rest vond ik het erg vermakelijk.
Burnt to the core but not broken
pi_174319011
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:04 schreef jogy het volgende:

[..]

1 aflevering hoeft geen pijn te doen toch?
Nee maar betrapte me er zelf op dat ik nogal snel afgeleid was bij aflevering 4 vooral als het om de klingons ging.

Maar ja aan de andere kant, the Expanse ben ik voorlopig mee klaar en verder zijn er weinig SF series.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:09:55 #274
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174319035
Ik hoop ook wel een beetje dat het snel klaar is met die Klingons. Dat Klingon de hele tijd vind ik irritant :@
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:10:00 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174319036
Tja ik vind de klingons ook een heel stuk minder strijdlustig overkomen dan hun gesprekjes doen vermoeden... (maar dat kan een vertaling probleem zijn :D )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:10:10 #276
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174319038
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee maar betrapte me er zelf op dat ik nogal snel afgeleid was bij aflevering 4 vooral als het om de klingons ging.

Maar ja aan de andere kant, the Expanse ben ik voorlopig mee klaar en verder zijn er weinig SF series.
Die laatste klingon make over is inderdaad wel iets waar ik ook aan moet wennen maar ik begin er nu wel in te komen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174319252
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Die laatste klingon make over is inderdaad wel iets waar ik ook aan moet wennen maar ik begin er nu wel in te komen.
Het lijken geen klingons maar een compleet ander ras maar daar is nog wel overheen te komen, de hele verhaallijn boeit (nog) voor geen meter.

Andere kritiekpunten

- acteerwerk, nu is het bij de meeste SF matig gesteld met het acteren buiten de belangrijkste personages om maar in Discovery gaat het daar zelfs mis. De actrice die Michael speelt is wel dramatisch.
- Sporedrive, dat bestaat niet meer in de tijd van DS9/Voyager (had deze serie aardig in kunnen korten ;) ) en ook wordt er nooit over gesproken. De reden is nog onbekend maar ST was altijd van de "wetenschap" en onderzoek dus is het eigenlijk vrij vreemd dat er na Discovery niks meer mee gedaan is.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:34:08 #278
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174319288
Ik denk/hoop dat die sporedrive zichzelf wel zodanig uitspeelt dat het weer in de canon past. Black project en dat soort dingen, het is natuurlijk wel een dingetje dat ze er een levend wezen voor moeten martelen om het werkende te krijgen, 1 van de schepen met de drive is al kaduuk en het lijkt verder nog wel een geheimpje te zijn zeg maar.

Acteerwerk heb ik in principe geen problemen mee, zolang ik maar vergeet dat Michael een halve Vulcan moet zijn. ( :') )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174319363
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het lijken geen klingons maar een compleet ander ras maar daar is nog wel overheen te komen, de hele verhaallijn boeit (nog) voor geen meter.

Andere kritiekpunten

- acteerwerk, nu is het bij de meeste SF matig gesteld met het acteren buiten de belangrijkste personages om maar in Discovery gaat het daar zelfs mis. De actrice die Michael speelt is wel dramatisch.
- Sporedrive, dat bestaat niet meer in de tijd van DS9/Voyager (had deze serie aardig in kunnen korten ;) ) en ook wordt er nooit over gesproken. De reden is nog onbekend maar ST was altijd van de "wetenschap" en onderzoek dus is het eigenlijk vrij vreemd dat er na Discovery niks meer mee gedaan is.
wat betreft dat laatste:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:42:11 #280
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174319399
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 07:40 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

serieus?
de originele serie niet
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174319465
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:42 schreef Onnoman het volgende:

[..]

de originele serie niet
Animated series ook niet dus... En dat noemt zich een vadsige star trek nerd... :{w
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:53:14 #282
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174319584
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:42 schreef Onnoman het volgende:

[..]

de originele serie niet
Ook ik ook niet helemaal.
Maar DS9 en VOY enzo toch wel?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:06:02 #283
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174319808
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:46 schreef Karstman het volgende:

[..]

Animated series ook niet dus... En dat noemt zich een vadsige star trek nerd... :{w
animated is bullshit
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:06:14 #284
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174319813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:53 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ook ik ook niet helemaal.
Maar DS9 en VOY enzo toch wel?
yep 100 x
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:11:45 #285
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174319920
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:53 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ook ik ook niet helemaal.
Maar DS9 en VOY enzo toch wel?
ik weet alles over tng en voy.. ds9 iets minder maar ook veel
tng zeker 10 keer gekeken
voyager denk ik 8 keer ofzo
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:38:29 #286
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174320539
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:11 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik weet alles over tng en voy.. ds9 iets minder maar ook veel
tng zeker 10 keer gekeken
voyager denk ik 8 keer ofzo
Mmm, dan snap ik het niet zo goed :@
Maakt ook niet uit, ieder z'n eigen ding hè
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174322459
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 08:52 schreef thedeedster het volgende:
n niet anders dan dat het helema
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 08:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het kan gewoon niet anders dan dat het helemaal misloopt met deze technologie.
Precies. Ik denk dat het daarna verboden gaat worden, want is zielig voor het beestje.

Iemand postte dit trouwens op Facebook deze week

quote:
Regarding the "new" Klingons in Discovery. There is actually a simple reason why they look different. That reason? Discovery doesn't own the rights to the look of the Klingons from the previous movies and series.

I hate that the studios keep dancing around this trying to explain some deep reasoning for the look and feel they were going for. Just tell the truth. Fans are smart enough to understand that legalities are to blame.

In 2005, Viacom made a series of decisions that all but reversed the company’s merger with CBS in 1999, creating two new companies: CBS Corporation, and Viacom. Viacom, as the owner of Paramount Pictures, owns the film licenses to Star Trek, and produces the Pine/Quinto-starring films. Viacom also owns the previously made Star Trek series like TOS, TNG, DS9, etc... CBS Corporation’s CBS Television Studios has the rights to produce Star Trek television
And, due to an agreement made with Viacom at the time of the split, January 2017 was the earliest that CBS would legally be able to air a new Star Trek television series (Discovery).
And there you have it. Since Discovery is a completely separate license from the pre-existing Star Trek canon, it cannot actually use many of the things we already know and love - like the look of Klingons from TNG.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:30:11 #288
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174322585
Waarom er dan toch voor zo'n Klingonverhaallijn gekozen is, is mij dan een raadsel eigenlijk.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:31:28 #289
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174322610
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:24 schreef Odaiba het volgende:

[..]

[..]

Precies. Ik denk dat het daarna verboden gaat worden, want is zielig voor het beestje.

Iemand postte dit trouwens op Facebook deze week

[..]

Die Facebook quote...

Ik geloof het zo. :{
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174322645
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:24 schreef Odaiba het volgende:

[..]


[..]

Precies. Ik denk dat het daarna verboden gaat worden, want is zielig voor het beestje.

Iemand postte dit trouwens op Facebook deze week

[..]

Beetje raar verhaal dit, want ze kunnen wel gewoon het Starfleet logo, de bekende Vulcan-look en het karakter Sarek gebruiken. Aan de andere kant zou het wellicht wel de situatie rondom de uniformen verklaren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:36:12 #291
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174322698
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:39 schreef Karstman het volgende:

[..]

wat betreft dat laatste:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies mijn gedacht.
Zal vast nog een hele ethische discussie opleveren tussen Lorca en Michael.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:45:04 #292
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174322853
Idioot dat ze Commander Landry nu al hebben afgemaakt. Vond dat juist een tof personage.

Al dat gezever en borstgeklop over 'diversiteit', maar dit is al het tweede grote vrouwelijke én gekleurde personage dat ze letterlijk hebben verscheurd. Kapitein Georgiou is blijkbaar opgegeten door de Klingons, WTF. :{w
pi_174322965
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Idioot dat ze Commander Landry nu al hebben afgemaakt. Vond dat juist een tof personage.

Al dat gezever en borstgeklop over 'diversiteit', maar dit is al het tweede grote vrouwelijke én gekleurde personage dat ze letterlijk hebben verscheurd. Kapitein Georgiou is blijkbaar opgegeten door de Klingons, WTF. :{w
En dan is ze nog chief of security ook xD

Het is echt poep geschreven.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:51:31 #294
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_174322977
Volgens mij is de Discovery een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:17:00 #295
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174323464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:51 schreef Odaiba het volgende:

[..]

En dan is ze nog chief of security ook xD
Ja precies. Gaat alleen een kooi in met een beest dat net een dozijn Klingons heeft gedood, met enkel een phaser rifle waarvan ze weet dat het NIETS doet tegen zijn pantser. Checkt niet of de verdoving inderdaad werkte. :') Dit is nog achterlijker dan wat ze met Tasha Yar deden, echt...
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:26:51 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174323676
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:51 schreef MPC60 het volgende:
Volgens mij is de Discovery een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kwam toch ook al voor in ENT hoe verhoud zich dat tot dat?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174323682
Dat mensenvlees peuzelen van de Klingons was wel een hoogtepuntje, eet Michael ook maar op.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:00:25 #298
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_174324366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat mensenvlees peuzelen van de Klingons was wel een hoogtepuntje, eet Michael ook maar op.
De discussie of de kapitein nu wel of niet terug komt is denk ik wel voorbij nu :)

Misschien als een Klingon-drol?
pi_174324668
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:00 schreef Colonia het volgende:

[..]

De discussie of de kapitein nu wel of niet terug komt is denk ik wel voorbij nu :)

Misschien als een Klingon-drol?
Hahaha ja kennelijk doen ze een GoT, maar dan zonder enige ontwikkeling van de karakters. Nog zat andere personen op het schip dat ook dood kan en vervangbaar is. Alles draait namelijk om Michael Burnham.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:23:08 #300
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_174324786
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:09 schreef jajablahblah het volgende:
Ik hoop ook wel een beetje dat het snel klaar is met die Klingons. Dat Klingon de hele tijd vind ik irritant :@
Dit heb ik dus ook, dat klinkt nergens naar.
Plus sinds wanneer zien ze er eigenlijk uit als orcs?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:37:59 #301
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174325041
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:38 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Mmm, dan snap ik het niet zo goed :@
Maakt ook niet uit, ieder z'n eigen ding hè
wat snap je niet? :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')