Is volgens mij de eerste keer voor Vlaanderen, Laura Tesoro is het schoolvoorbeeld van plat commercieel.quote:Op donderdag 28 september 2017 22:59 schreef TheVulture het volgende:
Wel weer een keuze voor een zangeres uit de alternatieve hoek, wat dat betreft lijken zowel de Vlamingen als de Walen wel een bepaalde lijn te volgen... kan zomaar weer eens een mooie eigentijdse bijdrage worden die buiten de geijkte Eurovisiepaden durft te treden...
What's the Pressure was gewoon een goede eigentijdse song met disco-invloeden, geschreven door Selah Sue... dat vond ik niet echt plat commercieelquote:Op donderdag 28 september 2017 23:19 schreef aswesleep het volgende:
[..]
Is volgens mij de eerste keer voor Vlaanderen, Laura Tesoro het schoolvoorbeeld van plat commercieel.
Verder wel gelukkig met de keuze, ze heeft al bewezen dat ze kan zingen. Nu nog een sterk lied, wat uiteindelijk veel belangrijker is. Ze zong vroeger trouwens in het groepje AKS, waar Selah Sue ook ooit begon.
Ja klopt, met een lied kan je nog alle kanten uit. Maar zij als zangeres, los van het lied, was gewoon een mainstream keuze.quote:Op donderdag 28 september 2017 23:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Laura Tesoro was gewoon een goede eigentijdse song met disco-invloeden, geschreven door Selah Sue... dat vond ik niet echt plat commercieel
Dat dan weer wel jaquote:Op donderdag 28 september 2017 23:24 schreef aswesleep het volgende:
[..]
Ja klopt, met een lied kan je nog alle kanten uit. Maar zij als zangeres, los van het lied, was gewoon een mainstream keuze.
Ik vond Tesoro een revelatie en supertalent, om als 18jarige zo een prestatie af te leveren met een behoorlijk middelmatig nummer. Het nummer was mainstream, maar hoe Laura het bracht was fenomenaalquote:Op donderdag 28 september 2017 23:24 schreef aswesleep het volgende:
[..]
Ja klopt, met een lied kan je nog alle kanten uit. Maar zij als zangeres, los van het lied, was gewoon een mainstream keuze.
Ik denk dat je Hooverphonic bedoeltquote:Op vrijdag 29 september 2017 10:44 schreef ato het volgende:
Laura heeft ook samengewerkt met Hoovercraft, zij houdt wel van experimentele muziek.
Ik denk dat het ook die kant op gaat.
Oh ja diequote:Op vrijdag 29 september 2017 20:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat je Hooverphonic bedoelt
Deze zag ik over het hoofd maar ajb wel altijd even de bron vermelden.quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:57 schreef luchtverkeersleider het volgende:
De Belgische kandidate voor het komende Eurovisie Songfestival in Lissabon, Laura, heeft in een interview met Belgische fanclub OGAE Belgium details verklapt over haar liedje. Het lied is door haar zelf geschreven en ze heeft ook al een outfit gekozen.
‘Mijn liedje is een tikkeltje mysterieus‘, aldus Laura Groeseneken. ‘Het is een popsong, maar ik zou het toch niet een bepaald hokje durven steken. Het is geen lied dat speciaal voor het festival is geschreven, want het is moeilijk om zoiets te schrijven en het zijn meestal de buitenbeentjes die winnen.’
‘Op drie maanden tijd heb ik een twintigtal schrijfsessies kunnen doen en er werden ook veel liedjes ingestuurd. Ik wilde een liedje hebben waar ik verliefd op kon worden en dat me kippenvel gaf, dat was de graadmeter’, aldus de Vlaamse Laura.
quote:Op donderdag 8 februari 2018 16:06 schreef Greys het volgende:
Sennek ook bevestigd voor Eurovision in Concert.
6 maart maken ze het nummer bekend.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:34 schreef ijs_beer het volgende:
Is nog niks bekend over wanneer ze het lied bekend maken he? Verwacht hier toch wel veel van.
Hmmm... Absoluut kwaliteit maar toch mis ik iets. Ik hoor hier geen winnend lied, persoonlijk.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:08 schreef lashatumbai het volgende:
https://drive.google.com/(...)pt7h2G5TGCFnKb1/view
GELEKT OMG
Jazzy skyfall Hooverphonic achtige feel
Wederom kwaliteit voor België.
In dit veld met weinig potentiële winnaars tot nu toe sluit ik deze inzendingen net zoals die van Waylon niet compleet uit eerlijk gezegd.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:20 schreef Aoibhin het volgende:
Ik vind het zeker een behoorlijk nummer. België kan opnieuw hoog gaan eindigen. Toch ben ik het ook met Greys eens: ik mis iets. Een winnaar is het zeker niet, maar opnieuw top 10 moet mogelijk zijn met goede staging en live uitvoering.
Hmm, ja daar heb je gelijk in inderdaad. Het is geen bijster goed jaar, en dan kan zo'n inzending met een goede staging toch ineens een winnaar worden. We zullen zien straks in mei.quote:Op zondag 4 maart 2018 23:21 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
In dit veld met weinig potentiële winnaars tot nu toe sluit ik deze inzendingen net zoals die van Waylon niet compleet uit eerlijk gezegd.
Helemaal met je eens, hetzelfde gevoel erbij. Verwacht hier een indrukwekkende staging die erg gaat binnen komen.quote:Op maandag 5 maart 2018 08:44 schreef ato het volgende:
Ik vind het best goed, ik hoor het James Bond nummer van Sheryl Crow erin en Hooverphonic.
Met een mooie staging, gaat dit wel hoog eindigen.
Aantal zeer goede inzendingen acher elkaar dus ze verdienen het wel.quote:Op maandag 5 maart 2018 13:10 schreef Greys het volgende:
Onder de youtube bergen WINNER OF 2018 reacties
Dit ja, Misschien komt het door de uitstraling of door de klank van haar stem. Hier hoort een mysterieus (a la Kovacs) danwel bombastisch laagje overheen, wat er nu niet zit. Nu is het 'gewoon' goed. Wellicht wordt dat nog toegevoegd gedurende de act.quote:Op maandag 5 maart 2018 13:33 schreef MuscleLover29 het volgende:
Nog maar eens beluisterd. Zeker geen slecht nummer maar het klinkt soms zo spannend en toch mis ik de spanning ofzo? Ik verwacht iedere keer meer dan ik krijg.
Dat clipje voegt niets toe.quote:
Is dit een grapje of echt?quote:Op maandag 5 maart 2018 14:43 schreef lashatumbai het volgende:
Ik las dat de Pannecouke ook dit jaar België gaat stagen!
Nee echt!quote:
twitter:Songfestival_be twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:33:11Regisseur Hans Pannecoucke zal ook voor de act van @LauraGroes in Lissabon zorgen! reageer retweet
Het blijft inderdaad een beetje steken in de goede bedoelingen.quote:Op maandag 5 maart 2018 13:33 schreef MuscleLover29 het volgende:
Nog maar eens beluisterd. Zeker geen slecht nummer maar het klinkt soms zo spannend en toch mis ik de spanning ofzo? Ik verwacht iedere keer meer dan ik krijg.
Ohh echt ik dacht dat hij vorig jaar voor het eerst met andere landen had gewerkt! Hij wilde ooit eerst alleen Nederland doen maar snap wel na vorig jaar dat je ook verder gaat kijken als ze je dan niet willen.quote:Op maandag 5 maart 2018 15:05 schreef lashatumbai het volgende:
Volgens mij had Hans in 2016 ook voor zowel Douwe als Laura Tesoro de regie gedaan. En vorig jaar wou OG3NE hem jammer genoeg niet haha, toen heeft hij alleen nog wat van Spanje proberen te maken (onbegonnen werk).
quote:
Als Sennek Duits of Deens was geweest, dan was het 'verrassend goed maar ietwat saaiig geweest'. Nu is het 'KWEEN!!!'quote:Op maandag 5 maart 2018 17:33 schreef misteriks het volgende:
Het valt me wel op dat Belgie heel snel een reputatie heeft opgebouwd bij de die hard fans, waardoor de song lichtjes overgewaardeerd wordt, me dunktMaar al bij al, ongewild trekken de waalse inzendingen de Vlaamse tot een voor hen, ongekende kwalitatieve hoogte.
Oh dan was ik te ongeduldigquote:Op maandag 5 maart 2018 17:55 schreef misteriks het volgende:
Die video over Nederland komt er aan Greys, hij is vandaag opgenomen. Staat bij de commentaren in Sennek's thread.
Ik vind die wiwi's en hun enthousiasme al bijna 'zo plezant' als al de rest dat bij het esc komt kijken
Ik vind die gasten vreselijk. Kan ze niet uitstaan.quote:Op maandag 5 maart 2018 17:55 schreef misteriks het volgende:
Die video over Nederland komt er aan Greys, hij is vandaag opgenomen. Staat bij de commentaren in Sennek's thread.
Ik vind die wiwi's en hun enthousiasme al bijna 'zo plezant' als al de rest dat bij het esc komt kijken
quote:Op maandag 5 maart 2018 17:55 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Als Sennek Duits of Deens was geweest, dan was het 'verrassend goed maar ietwat saaiig geweest'. Nu is het 'KWEEN!!!'
Klein beetje over the top maar. Klein beetje.quote:Op maandag 5 maart 2018 18:17 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik vind die gasten vreselijk. Kan ze niet uitstaan.
Ik heb het idee dat ze ooit wel eens een poeperdje hebben aangeraakt.quote:Op maandag 5 maart 2018 18:38 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Klein beetje over the top maar. Klein beetje.
Volgens mij is dat ook licht aangedikt van hem hoor, zijn uitspraken zijn altijd van die cliché frasen als 'she slayed', 'they're serving up some Slavic realness' en 'keepin' it real'. Kan me niet voorstellen dat hij serieuze artikelen heeft geschreven.quote:Op maandag 5 maart 2018 18:59 schreef Em31 het volgende:
Als ik die William altijd zo hyper zie doen in z'n wiwi-shirtje vind ik het altijd weer bijzonder dat hij als auteur gepubliceerd is in o.a. The New York Times, Time, Financial Times en ook correspondent is geweest etc. Je kunt het je bijna niet voorstellen
Oh dat is waar hij deed toen inderdaad beide landen.quote:Op maandag 5 maart 2018 15:05 schreef lashatumbai het volgende:
Volgens mij had Hans in 2016 ook voor zowel Douwe als Laura Tesoro de regie gedaan. En vorig jaar wou OG3NE hem jammer genoeg niet haha, toen heeft hij alleen nog wat van Spanje proberen te maken (onbegonnen werk).
Lijkt wat op de Sherryl Crow, James Bond song.quote:Op maandag 5 maart 2018 19:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook licht aangedikt van hem hoor, zijn uitspraken zijn altijd van die cliché frasen als 'she slayed', 'they're serving up some Slavic realness' en 'keepin' it real'. Kan me niet voorstellen dat hij serieuze artikelen heeft geschreven.
On-topic, ik vind het een toffe inzending! Stel dat Alanis Morrisette in de jaren '90 een James Bond themesong had gedaan dan zag het er zo uit en klonk het zo.
Oh is dat zo?quote:Op maandag 5 maart 2018 17:50 schreef Greys het volgende:
[..]
(wel jammer dat de Wiwi's onze inzending nogal negeren)
Ja, bij die eerste uithaal in het refrein moest ik daar ook meteen aan denken!quote:Op maandag 5 maart 2018 19:37 schreef ato het volgende:
[..]
Lijkt wat op de Sherryl Crow, James Bond song.
Nee ik was te voorbarig aan het jengelen.quote:
Oeh lekker nummer is dit toch. En naar mijn mening zoveel interessanter/spannender dan Senneks liedje.quote:
Maar toch raar dat ze wel allemaal reactievideo's hebben van afgelopen weekend, terwijl Nederland vrijdag al bekend was...quote:Op maandag 5 maart 2018 20:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee ik was te voorbarig aan het jengelen.Kennelijk komt er binnenkort een video over Ned.
Denk dat dat genoeg zegt over wat ze van Outlaw in em vindenquote:Op maandag 5 maart 2018 20:40 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Maar toch raar dat ze wel allemaal reactievideo's hebben van afgelopen weekend, terwijl Nederland vrijdag al bekend was...
Wat ben ik blij dat ik niet de enige benquote:Op dinsdag 6 maart 2018 13:39 schreef GeorgeM het volgende:
Sorry, maar ik vind dat 'echoes echoes' bloedirritant
Oef gelukkig..! Verder vind ik het wel een kwaliteitsnummer, maar zodra ik dat hoor, krijg ik overal jeuk...vind eigenlijk ook dat er een andere stem bij het lied hoortquote:Op dinsdag 6 maart 2018 13:45 schreef luchtverkeersleider het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben
twitter:Songfestival_be twitterde op maandag 05-03-2018 om 14:33:11Regisseur Hans Pannecoucke zal ook voor de act van @LauraGroes in Lissabon zorgen! reageer retweet
Je kan niet elk jaar het beste nummer van de laatste 10 jaar overtreffenquote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:05 schreef Colafles63 het volgende:
Op zich geen verkeerd nummer, maar het kan voor mij City Lights niet overpoweren.
Jij hierquote:Op dinsdag 6 maart 2018 18:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik luister altijd StuBru en heb het daardoor al een paar keer gehoord. Vind het wel mooi hoor.
Haha, dat Echoes lees ik hierboven. Ik verstond steeds Ecco, ecco (kijk op zijn Italiaans).
Daar moet het nummer het wel van hebben, want dat is het enige dat bij een eerste luisterbeurt meteen eruit springt.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 13:39 schreef GeorgeM het volgende:
Sorry, maar ik vind dat 'echoes echoes' bloedirritant
Ja, raar is dat.quote:Op donderdag 28 september 2017 22:50 schreef Momo... het volgende:
Iedereen gaat nu op de emo ballad tour.
Dan moet ze/Pannecouck me maar overtuigen met de staging, want ik voel het niet bij dit nummer. Ik wil het wel, maar het gaat gewoon compleet langs me heen en raakt me niet.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat dit wel eens de grootste darkhorse van dit jaar kan worden
Als beter doen dan City Lights de norm is, is er dit jaar geen enkel nummer in geslaagd. Ik ben zelf ook niet helemaal weg van de song, maar het heeft daarom niet minder kans dan bvb City Lights.Ik denk zelfs integendeel. De staging gaat waarschijnlijk itt vorig jaar wel indruk nalaten, en verder is dit een song die verhoudingsgewijs een breed publiek zal aanspreken, van noord tot zuid, tot balkan en azeri's. Het heeft weinig concurrentie die uit dezelfde vijver vissen, en de andere favorieten zijn niet zo uitgesproken als vorig jaren. Die wiwigasten hebben wel gelijk, als ze zeggen dat heel wat vakjes vd checklist om succesvol te zijn bij deze song zijn aangevinkt. Ik voorspel opnieuw een heel goed resultaat van Belgie.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:30 schreef Jane het volgende:
Ik vond dat nummer van vorig jaar echt veel en veel leuker.
Ik vond Hooverphonic altijd wel goed (wist eerlijk gezegd niet dat ze nog bestonden) maar dit haalt dat niveau bij lange na niet. Het is misschien vanwege het contrast met andere inzendingen, de indie vibe, en het feit dat de Belgen het de laatste jaren met dit soort ´alternatieve´ inzendingen goed doen dat de bookmakers dit hoog inschatten. Want qua nummer is het niet zoveel bijzonders.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:25 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Dan moet ze/Pannecouck me maar overtuigen met de staging, want ik voel het niet bij dit nummer. Ik wil het wel, maar het gaat gewoon compleet langs me heen en raakt me niet.
Ik denk dat we dat snel gaan zien en horen, aangezien:quote:Op woensdag 4 april 2018 13:56 schreef Em31 het volgende:
Weet iemand of ze het al live heeft gezongen? Volgens mij niet toch?
Leuk, ben benieuwd!quote:Op maandag 9 april 2018 10:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat snel gaan zien en horen, aangezien:
[ afbeelding ]
Ja, zal er straks even een apart topic voor makenquote:Op maandag 9 april 2018 10:49 schreef GeorgeM het volgende:
Volgens Metro UK komt er een international live stream.
Hoop dat dit komt omdat ze ziek is geweest, want dit haalt de finale niet eens als ze zo zingt. Valt tegen.quote:
Sennek heeft alleen maar positieve dingen over Waylon gezegd bij mijn weten hoor?quote:Op woensdag 11 april 2018 09:49 schreef ato het volgende:
Ondanks zij het minder zong in Israël blijf ik het een mooi nummer vinden.
Ik vind België zo sterk de laatste jaren.
Wat ik niet begrijp is de antipathie naar ons toe. Ik vind België de laatste jaren niet leuk reageren naar ons.
Wie zie je hier in godsnaam wishfull thinken dat ze de finale niet gaat halen? Volgens mij niemand hoor. Er wordt hier haar het beste gegund. Ik geloof dat jij hier degene bent die aan het overreageren is.quote:Op woensdag 11 april 2018 10:18 schreef misteriks het volgende:
Ok, er zijn redenen tot kritiek op haar prestatie van gisteren, maar dat paniekerige, of bij sommige wishfull thinking dat ze geen finale gaat halen is behoorlijk voorbarig. Ik krijg er een 2017 deja vu gevoel bij,
Blanche werd hier vorig jaar ook ineens afgebrand, en haar uiteindelijke prestatie was simpelweg goed, niet meer of minder. Laura gaat met niets minder tevreden zijn dan een perfecte prestatie, die vocaal wel degelijk in haar bereik ligt.,
Het is de eerste keer dat ik een Belgische kandidaat zonder schroom hoor vertellen dat ze enkel meedoet om te winnen. Ik verwacht met deze houding dan ook een hele kritische zelfreflectie
Ik weet dat de esc community horny is en elke scheet 3 keer beoordeeld, maar laat ons de essentie niet uit het oog verliezen, dat is nl de event midden mei waar tientallen miljoenen mensen voor de eerste keer alle songs gaan horen. Pas bij de eerste officiele rehearsals kan men de dingen een beetje in een correct perspectief inschatten. Alle comments deze dagen is hysterisch geblaat van de fans. Dat mag en kan, maar kunnen geen conclusies zijn
Misschien omdat ze muzikaal meer en meer tegenpolen vormen? Het laatse nederlandse nummer dat ik oprecht votewaardig vond was 'hemel en aarde' en in mindere mate ook cats. Ik denk echt dat de smaken meer verschillen dan wat gemeenschappelijke taal en sympathievote's over en weer doen vermoeden. Waylon is het perfecte voorbeeld. In Nederland op handen gedragen, in Belgie haalt dit de radio niet, ondanks jullie mooie punten van Belgie zullen ontvangen id finalequote:Op woensdag 11 april 2018 10:12 schreef ato het volgende:
OK, maar ik bedoel meer in het algemeen.
De Belgische ESF sites en fans zijn niet echt lyrisch meer over onze liedjes of kandidaten.
Niet alleen hier. Zo ongeveer overal. Ze stond er tijdens de eerste repetitie bij als een hert in de koplampen en klonk mega shaky. Daar werd het lied niet minder goed van, maar best logisch dat men aanmerkingen had op haar uitvoering vind ik.quote:Op woensdag 11 april 2018 10:18 schreef misteriks het volgende:
Ik krijg er een 2017 deja vu gevoel bij,
Blanche werd hier vorig jaar ook ineens afgebrand
Niet evident om het hoofd koel te houden als mijn favoriet idd een twijfelachtig live debuut maaktquote:Op woensdag 11 april 2018 10:25 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Wie zie je hier in godsnaam wishfull thinken dat ze de finale niet gaat halen? Volgens mij niemand hoor. Er wordt hier haar het beste gegund. Ik geloof dat jij hier degene bent die aan het overreageren is.
En dat er kritiek kwam vorig jaar is niet zo heel gek he, die rehearsals waren echt heel maar dan ook heel erg slecht.
Evident, zo'n heerlijk vlaams woord.quote:Op woensdag 11 april 2018 10:39 schreef misteriks het volgende:
[..]
Niet evident om het hoofd koel te houden als mijn favoriet idd een twijfelachtig live debuut maakt
goed punt inderdaadquote:Op woensdag 11 april 2018 10:35 schreef aswesleep het volgende:
Ik vind het ook wel een fout van de VRT/één om je allereerste live optreden te doen op een event waar je amper controle op hebt. Dan kan je wel verwachten dat iedereen met een vergrootglas naar dat optreden kijkt, en als het dan tegenvalt ...
Al denk ik wel dat ze dit nog kunnen rechtzetten.
Komt goed hoor.quote:Op woensdag 11 april 2018 10:39 schreef misteriks het volgende:
[..]
Niet evident om het hoofd koel te houden als mijn favoriet idd een twijfelachtig live debuut maakt
Klopt inderdaad wel.quote:Op woensdag 11 april 2018 10:35 schreef aswesleep het volgende:
Ik vind het ook wel een fout van de VRT/één om je allereerste live optreden te doen op een event waar je amper controle op hebt. Dan kan je wel verwachten dat iedereen met een vergrootglas naar dat optreden kijkt, en als het dan tegenvalt ...
Al denk ik wel dat ze dit nog kunnen rechtzetten.
Ik heb precies het tegenovergestelde juist. België is een van mijn favorieten (top 5), maar ik zie het met een matig optreden ook zo de finale niet halen. Hoewel ik het lied tof vind, ben ik toch nog een beetje verbaasd over de hoge positie bij de bookmakers. Het is als nummer niet enorm opvallend, ze heeft de startpositie niet mee en er zijn in die semi zo'n 13 landen die het allemaal puur op kwaliteit zouden moeten kunnen halen. Dan is het maar net waar het publiek en de jury voor gaan op dat moment.quote:Op woensdag 11 april 2018 10:47 schreef Greys het volgende:
Ik bedoel, België is qua lied bepaald niet m'n favoriet van dit jaar en zelfs ik weet zo goed als zeker, ook na gisteren, dat ze fluitend de finale haalt.
Sterker nog, ik weet het van België zekerder dan van Nederland![]()
Niet omdat het niet goed is, maar omdat Nederland veel meer afhankelijk is van muzieksmaak denk ik dan België dit jaar.
Hm. Wel een goed punt idd. Ik had niet meegerekend wat ervoor en erna moet. Maar verder na Waylon komt nog best eea aan indrukwekkend.quote:Op woensdag 11 april 2018 10:51 schreef Wuwwa het volgende:
België heeft wel een steady poprock song met bewezen live-vocalen voor zich (Albanië) en een kanshebber voor eindwinst en swingende rap achter zich (Tsjechië). Als ze niet overrompeld/sfeertje creërt geef ik haar juist iets minder kans dan Waylon, die alleen al door de eerste gitaarriff de aandacht naar zich haalt.
Ze was een beetje aan het spartelen op het podium, doelloos rond aan het lopen. Ze moet eigenlijk de song het werk laten doen en zelf op 1 plek blijven staan. En dat sluike haar mag ze ook wel wat aan doen.quote:Op woensdag 11 april 2018 10:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm. Wel een goed punt idd. Ik had niet meegerekend wat ervoor en erna moet. Maar verder na Waylon komt nog best eea aan indrukwekkend.
Nog iets anders, ik weet dat het niet om uiterlijk gaat, maar viel me van Sennek op dat ze er gisteren bijna ziekelijk uitzag. Misschien omdat ze ook ziekig was, maar er had wel een klein make-upje op gemogen. Nu kwam ze bijna - door blik en bleek uiterlijk - spookbang over. Zonde. Maar ook dat zie ik dus straks in mei sterk verbeteren!
Ja als Sennek in zo’n leuk t-shirt verschijnt zou ik me zorgen gaan maken.quote:Op woensdag 11 april 2018 11:07 schreef Greys het volgende:
Pannecoucke kan ook een van de twee een Trijntje staging geven he?
Een vleugje gezapigheid?quote:Op woensdag 11 april 2018 11:40 schreef iBenny het volgende:
Dit nummer heeft een beetje wat ik bij Waylon mis. Kan er alleen niet echt de vinger op leggen wat het is
Dus aan het einde smaakt het naar meer en is er alle reden de telefoon te pakken en erop te stemmen?quote:Op woensdag 11 april 2018 13:13 schreef Wuwwa het volgende:
Het nummer mist een interessante brug, het is eigenlijk 2x couplet-opmaat-refrein om te eindigen met het refrein, zonder iets anders/modulatie ertussen. Daardoor kun je op het eind denken dat de song niet helemaal rond of af is.
Dat sowiesoquote:Op woensdag 11 april 2018 13:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dus aan het einde smaakt het naar meer en is er alle reden de telefoon te pakken en erop te stemmen?
Ik vind dit nummer te vergelijken met City Lights. Van hetzelfde laken een pak. Niet lelijk hoor, absoluut niet. Maar het raakt me ook niet intens. Wat deze inzending wel als voordeel heeft is de zangeres zelf. Het is een erg leuk en vooral sympathieke dame. Die gaat de gun factor wel meekrijgen. Heel wat anders dan die Blanche van vorig jaar. Wat vond ik dat een draak van een meid. Zo onsympathiek en live klonk ze ook vreselijk. Straalde niks vanuit. Vond de dames van og3ne toen beter dan Blanche die hoger eindigde. Was niet terecht.quote:Op woensdag 11 april 2018 13:00 schreef grazz het volgende:
Oh natuurlijk zijn dit slechts optredens op preparty's die met name door fans worden beoordeeld. Er zijn elk jaar artiesten die tijdens de preparty's ineens vals zingen en worden afgemaakt op fora en social media en op de avond zelf er gewoon staan en goed zingen. Ik zou me geen zorgen maken als dit je favoriet is. Het nummer is een stukje kwaliteit, maar wel één die ik aan me voorbij laat gaan. Ik vind het té saai en deprimerend klinken. Zou het dus ook een verschrikkelijke winnaar vinden. En los van mijn persoonlijke smaak, denk ik niet dat dit hoger gaat eindigen dan City Lights.
Ik denk dat het bij Blanche voornamelijk onzekerheid was, waardoor ze wat minder sympathiek overkwam? Ze had duidelijk moeite met de Engelse taal. Ze probeerde het wel tenminste, maar moet toegeven dat het me wel een ongemakkelijk gevoel gaf om naar te kijken.quote:Op woensdag 18 april 2018 02:18 schreef Erdeflo1975 het volgende:
[..]
Ik vind dit nummer te vergelijken met City Lights. Van hetzelfde laken een pak. Niet lelijk hoor, absoluut niet. Maar het raakt me ook niet intens. Wat deze inzending wel als voordeel heeft is de zangeres zelf. Het is een erg leuk en vooral sympathieke dame. Die gaat de gun factor wel meekrijgen. Heel wat anders dan die Blanche van vorig jaar. Wat vond ik dat een draak van een meid. Zo onsympathiek en live klonk ze ook vreselijk. Straalde niks vanuit. Vond de dames van og3ne toen beter dan Blanche die hoger eindigde. Was niet terecht.
Ondanks alle pogingen van AvroTros (meetings, writers camp) toch een matig liedje van papa (geen succesvol producent/schrijver) nemen terwijl de commissie hier niet gecharmeerd van was? Ik denk niet dat die tweede kans nog komt.quote:Op woensdag 18 april 2018 12:03 schreef grazz het volgende:
[..]
Maar ook zij hadden de juiste mentaliteit. Ik geef ze graag nog een kans.
In het Frans was het wel degelijk een echte 'babbeltut'quote:Op woensdag 18 april 2018 12:03 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij Blanche voornamelijk onzekerheid was, waardoor ze wat minder sympathiek overkwam? Ze had duidelijk moeite met de Engelse taal. Ze probeerde het wel tenminste, maar moet toegeven dat het me wel een ongemakkelijk gevoel gaf om naar te kijken.
Daar zit iets in, maaaaaar kleine meisjes worden groot. Over een paar jaar maken ze hun eigen keuzes en is alles vergeten en vergeven.quote:Op woensdag 18 april 2018 12:38 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Ondanks alle pogingen van AvroTros (meetings, writers camp) toch een matig liedje van papa (geen succesvol producent/schrijver) nemen terwijl de commissie hier niet gecharmeerd van was? Ik denk niet dat die tweede kans nog komt.![]()
Inclusief dit: https://www.televizier.nl(...)val?cookieoptin=true
Daar heb je volledig gelijk in. Sterker nog, A matter of time is wel degelijk een cinematografisch nummer. Dat heeft echt sfeerscheppend spektakel nodig on stage. Als het 'eenvoudig' gebracht zal worden, zoals Sennek eerder al eens liet vallen, kan het inderdaad zomaar eens te nietszeggend en onopvallend worden, van de perfecte vocale vereisten nog niet gesproken... Ik stel mijn verwachtingen naar beneden bij. Een beste Vlaamse prestatie is waarschijnlijk te hoog gegrepen, ze mag al blij zijn als ze de vorige Laura kan evenarenquote:Op woensdag 18 april 2018 12:41 schreef Wuwwa het volgende:
City Lights zat met name songtechnisch beter in elkaar, waardoor de zangeres ook op 80% kon zingen, zonder dat het lied meteen in elkaar viel. Dat stond als een huis.
Bij A Matter of Time moet ze er wel 'op' zitten, anders blijft er weinig van het lied over. Dat maakt het lied van vorig jaar beter.
Als het ze lukt om met 2 a 3 albums met eigen werk de top van de albumcharts te halen, en de bedrijvenparty's en Tros-shows te ontgroeien, mogen ze best kans maken op een tweede keer. Maar vooralsnog zou ik het hierbij laten.quote:Op woensdag 18 april 2018 12:43 schreef grazz het volgende:
[..]
Daar zit iets in, maaaaaar kleine meisjes worden groot. Over een paar jaar maken ze hun eigen keuzes en is alles vergeten en vergeven.![]()
oja die tweetdat was niet zo slim van ze.
Eens. Slechte(re) vocalen verpesten dit nummer veel meer dan dat van vorig jaar.quote:Op woensdag 18 april 2018 12:41 schreef Wuwwa het volgende:
City Lights zat met name songtechnisch beter in elkaar, waardoor de zangeres ook op 80% kon zingen, zonder dat het lied meteen in elkaar viel. Dat stond als een huis.
Bij A Matter of Time moet ze er wel 'op' zitten, anders blijft er weinig van het lied over. Dat maakt het lied van vorig jaar beter.
Denk dat het grapjes zijn vanwege haar wijnglas meme'squote:Op donderdag 26 april 2018 13:05 schreef Nexum het volgende:
Ik weet niet wat hier waar van is, maar ik las op Twitter dat ze 2 x dronken heeft opgetreden? Twitter zit natuurlijk vol met fake news maar weet iemand of daar wat van waar is?
Nee, dat weet ik maar die Tweet klonk pretty serious. Maar ja zal wel weer een aanname zijnquote:Op donderdag 26 april 2018 13:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Denk dat het grapjes zijn vanwege haar wijnglas meme'sZe was drie keer gefotografeerd op drie preparty's met een glas wijn. Dus nu is ze 'de zuipschuit'. Maar dat slaat natuurlijk nergens op
Denk het ook hoor. Zal wel een hater zijn die de wijngrappen (waar ze zelf vrolijk aan meedeed) te serieus neemt.quote:Op donderdag 26 april 2018 13:12 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik maar die Tweet klonk pretty serious. Maar ja zal wel weer een aanname zijn
Ze zakt steeds verder weg in de odds tho. Waarschijnlijk is ze over een weekje niet meer in de top 10.quote:Op donderdag 26 april 2018 13:16 schreef summer52 het volgende:
Ik zie net op YouTube dat ESCunited "het Hoofd" zegt dat België zich niet kwalificeert voor de finale. Dat verbaast mij wel heel erg want ze staat toch vrij hoog bij de bookmakers, alhoewel je die natuurlijk ook met een flinke korrel zout moet nemen (de bookmakers bedoel ik). Sennek heeft dit w.s. te danken aan haar slechte optredens.
Ik zou hier meer zout over het hoofd gooien.quote:Op donderdag 26 april 2018 13:16 schreef summer52 het volgende:
Ik zie net op YouTube dat ESCunited "het Hoofd" zegt dat België zich niet kwalificeert voor de finale. Dat verbaast mij wel heel erg want ze staat toch vrij hoog bij de bookmakers, alhoewel je die natuurlijk ook met een flinke korrel zout moet nemen (de bookmakers bedoel ik). Sennek heeft dit w.s. te danken aan haar slechte optredens.
Ze zal het live echt beter moeten doen dan op de preparty's anders zie ik haar in deze enorm sterke semi mss wel blijven steken.quote:Op donderdag 26 april 2018 20:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zou hier meer zout over het hoofd gooien.
De jury kan hier redelijkerwijs niet omheen en met een goede act gaat het publiek wel mee.
Ik ook niet. In het interview in Van Gils hadden ze het over het aantal kijkers tijdens het ESF en ze vindt dat behoorlijk spannend. Laten we niet vergeten dat ze als artiest nog niet giga veel ervaring heeft, dus benieuwd of ze de zenuwen onder controle kan houden.quote:Op donderdag 26 april 2018 23:49 schreef Wuwwa het volgende:
Ook in deze setting zit er tussen opgenomen- en livevocalen een te groot gat. Ze moet hard werken om alles te halen. Ben er niet van overtuigd dat ze sowieso in de finale komt.
Niet afgestraft? In de semi was ze volgens de jury niet sterk genoeg voor een finaleplaats. En ook in de finale is ze niet echt rijkelijk bedeeld geweest met jurypunten. Het nummer was simpelweg belachelijk goed met een grote fanbase die bereid was haar naar een hoge ranking te sms'en. Trouwens waren haar vocalen niet echt zwak te noemen. Velen hielden van haar unieke stemgeluid; in dat komen beide zangeressen elkaar tegemoetquote:Op vrijdag 27 april 2018 14:35 schreef Greys het volgende:
Blanche werd gezien de uitslag voor mijn gevoel niet héél erg 'afgestraft' voor haar zwakke vocalen vorige keer. Misschien valt dat nu ook mee. Ben benieuwd.
Ik had het niet alleen over de juryquote:Op vrijdag 27 april 2018 17:24 schreef misteriks het volgende:
[..]
Niet afgestraft? In de semi was ze volgens de jury niet sterk genoeg voor een finaleplaats. En ook in de finale is ze niet echt rijkelijk bedeeld geweest met jurypunten.
Vind ik ook echt niet hoor. Zo wilde ik het niet laten overkomen. In tegendeel. Het lied was gewoon goed en vocaal deed ze het in de shows waar het er toe deed een stuk beter. Bedoelde dus idd dat ook al was er (imho terechte) eerder kritiek op haar vocalen, dat het niet uit hoeft te maken op zich voor de einduitslag als je het in de semi en finale gewoon beter doet. En ik verwacht ook dat Sennek het straks beter doet qua vocalen en het beter overkomt als geheel met een mooie act als dat ze deed tijdens de preparty's.quote:Op vrijdag 27 april 2018 17:48 schreef misteriks het volgende:
Oh, ik vond jouw opmerking niet negatief hoor. Ja, er is idd veel over Blanche en Sennek's vocalen geschreven, maar uiteindelijk worden de prijzen ad finish uitgedeeld. En bvb bij Blanche was er nog steeds kritiek op haar prestatie id finale, die imho misschien niet perfect was, maar je kan toch ook niet zeggen dat ze haar ranking gestolen heeft, zelfs op basis van haar stemkwaliteiten
Ik vind haar zo ontwapenend! De act zoals die door de stand in rehearsal is gedaan deze week is dus nog verre van wat het moet zijn horen we uit dit interview. Ben benieuwd of Waylon het zelfde heeft met zijn stand in rehearsal..quote:
Als dat zo is moet er nog flink aan gewerkt worden.quote:Op zondag 29 april 2018 01:07 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Ik vind haar zo ontwapenend! De act zoals die door de stand in rehearsal is gedaan deze week is dus nog verre van wat het moet zijn horen we uit dit interview. Ben benieuwd of Waylon het zelfde heeft met zijn stand in rehearsal..
Wauw, veel dislikes, zelfs meer dan de likesquote:
Er zijn heel veel video's met veel dislikes. Isreal heeft met hun repetitie ook meer dislikes dan likes binnen.quote:Op zondag 29 april 2018 19:56 schreef Chocoladesoes het volgende:
[..]
Wauw, veel dislikes, zelfs meer dan de likes
Aha, had ik nog niet gezienquote:Op zondag 29 april 2018 19:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er zijn heel veel video's met veel dislikes. Isreal heeft met hun repetitie ook meer dislikes dan likes binnen.
Slechte keus. Dit kan idd wel eens een Trijntje 2.0 worden.quote:De jurk, waar gemengde reacties over zijn, die blijft wél. ‘Ik heb maar één outfit bij, dus daar zullen we het mee moeten doen,’ lacht ze.
Toch wel een terechte opmerking. Zoveel dislikes bij België zeggen natuurlijk wel iets want het werd over het algemeen wel positief ontvangen en er was weinig 'haat' richting dit lied. Toch veel die teleurgesteld zijn.quote:Op zondag 29 april 2018 19:56 schreef Chocoladesoes het volgende:
[..]
Wauw, veel dislikes, zelfs meer dan de likes
Ik ook. Als Hans maar niet delusional is dit jaar. Maar Cornald z'n uitspraak geeft me nog hoop..quote:Op zondag 29 april 2018 20:29 schreef Momo... het volgende:
Ik maak me wel iets meer zorgen over de staging van Waylon, nu België een beetje een flop is.
En daarom werkt ze dus voor Ikea en niet voor H&Mquote:
Ja, Hans moet oppassen niet een one hit wonder te worden met de Common Linnets. Het heeft er alle schijn van dat de Belgische act een onsamenhangend geheel vormt.quote:Op zondag 29 april 2018 20:29 schreef Momo... het volgende:
Ik maak me wel iets meer zorgen over de staging van Waylon, nu België een beetje een flop is.
Als lampekap zou het wel mooi zijnquote:Op zondag 29 april 2018 20:32 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
En daarom werkt ze dus voor Ikea en niet voor H&M
Kijk. Daar heb je het dus. Laura is gewoon een Workaholic, en kan de Ikea niet losloten terwijl ze op het podium staat. Vandaar die lampekap om dr lijf.quote:
Hmm toch wel zenuwachtige type dus.quote:
Idd. Komt wel goed grazzquote:Op zondag 29 april 2018 21:17 schreef grazz het volgende:
Maar wij hebben Waylon, die legt zich er niet bij neer als het in zijn ogen niet perfect is. En anders laat ie zn inner outlaw wel even flink tekeer gaan.
Eerst eens zien hoe het er door de camera uitziet.quote:Op zondag 29 april 2018 20:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, Hans moet oppassen niet een one hit wonder te worden met de Common Linnets. Het heeft er alle schijn van dat de Belgische act een onsamenhangend geheel vormt.
We zien natuurlijk niet de camerabeelden. Vanuit de zaal ziet het er saai uit, maar misschien is het camerawerk straks wel heel goed.quote:Op zondag 29 april 2018 20:29 schreef Momo... het volgende:
Leuk. Die verbazing dat mensen online al beelden hebben gezien van haar repetitie/ de jurkquote:Op maandag 30 april 2018 20:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
Zet hem hier ook ff, livestream interview/gesprekje escXtra met Laura.
Ja slecht geluid hier en daar, meneer zat tegen de mic te schuren oid.![]()
Blanche, ik vond haar geweldig. Dat dat alweer een jaar geleden is joh. Time flies.quote:Op woensdag 2 mei 2018 16:55 schreef richolio het volgende:
België stuurt wederom kwaliteitTrots op dat land
Blanche vorig jaar had mijn stem (samen met portugal), misschien deze ook wel
Ik ook ja, dat was oprecht een tof nummerquote:Op woensdag 2 mei 2018 16:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Blanche, ik vond haar geweldig. Dat dat alweer een jaar geleden is joh. Time flies.
Leuke meidquote:Op donderdag 3 mei 2018 11:52 schreef misteriks het volgende:
Heb de indruk dat ze haar niet te veel aantrekt van de eerste negatieve kritieken
Ik vind haar interviews inmiddels nog leuker dan het lied.quote:
Zonde, toch denk en hoop ik finale. Zij start ook op zo'n rotplek.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:28 schreef Wuwwa het volgende:
Dit wordt niet lekker ontvangen hoor, de reacties hierop zijn niet overwegend positief.
Gaat hem niet worden vrees ik, tussen Albanië en Tsjechië in.
Ja daar is nogal wat belichting voor nodig, als je geen kleurtje hebt of de rauwe beelden gebruikt verander je in een spook (Zie Sennek).quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:39 schreef Em31 het volgende:
Zo'n steadicam op je gezicht zorgt ook nog vaak voor zo'n lelijk wit licht (volgens mij hadden TCL daarom ook zo'n sepia filter), dus vraag me af of dat er dan wel goed uit gaat zien.
Ja dat vind ik ook niet mooi, maak je beter op of pak dat idee met The Common linnits.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:39 schreef Em31 het volgende:
Zo'n steadicam op je gezicht zorgt ook nog vaak voor zo'n lelijk wit licht (volgens mij hadden TCL daarom ook zo'n sepia filter), dus vraag me af of dat er dan wel goed uit gaat zien.
Laura! What's the pressure vond ik ook erg tofquote:Op donderdag 3 mei 2018 22:38 schreef misteriks het volgende:
Een staging die slecht voorbereid is, niet blijft hangen, en inspiratieloos lijkt
Een jurk die niet geliefd is
Een zangeres die meer weet van decors opbouwen dan er op te staan
Een barslechte startpositie, gesqueezed tussen fanfavourites
een ijzersterke semi, waar er 13 a 14 songs meedingen voor een finaleplaats.....
Ik durf er nog geen cent om te verwedden dat ze daadwerkelijk de finale gaat halen. Belgie stuurt te vaak onervaren mensen, dat moet eens verkeerd aflopen![]()
en sowieso weten we het niet voor er 9 anderen zijn afgeroepen![]()
![]()
![]()
Precies. Wat een tof nummer was datquote:Op donderdag 3 mei 2018 22:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Laura! What's the pressure vond ik ook erg tof
Dat is niet bepaald gelukt. Haar mimiek was heel raar.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Precies. Wat een tof nummer was dat
Als die andere Laura (Groeseneken) zich een beetje kan inhouden met de gekkebekkentrekkerij, komt het vast wel goed. Die jurk is maar een jurk.
Ja he.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 23:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, jammer. Al kwam ze een beetje eng over tijdens het zingen vond ik.
België is gewoon op basis van vanavond gewoon meer dan terecht niet door. Het zoeken in de stemmende landen is een beetje een Nederlandse ziekte (die ze in België ook wel hebben).quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:42 schreef MakkieR het volgende:
Ik denk zelf ook dat het niet geholpen heeft dat België merendeel tussen de zuid Europese landen en Oost Europese landen zit die mochten stemmen. Los van het feit dat de eerste halve finale pittig was. België miste daarom de Duitse, Nederlandse en Franse stemmers samen met een groot deel uit Scandinavië. Had zelf België wel heel hoog op mijn lijstje staan.
Huh? Vorig jaar vierde en daarvoor 10e, nog voor Douwe Bob. De laatste 15 jaar stond Belgie vaker in de finale dan NLquote:Op donderdag 3 mei 2018 22:38 schreef misteriks het volgende:
Een staging die slecht voorbereid is, niet blijft hangen, en inspiratieloos lijkt
Een jurk die niet geliefd is
Een zangeres die meer weet van decors opbouwen dan er op te staan
Een barslechte startpositie, gesqueezed tussen fanfavourites
een ijzersterke semi, waar er 13 a 14 songs meedingen voor een finaleplaats.....
Ik durf er nog geen cent om te verwedden dat ze daadwerkelijk de finale gaat halen. Belgie stuurt te vaak onervaren mensen, dat moet eens verkeerd aflopen![]()
en sowieso weten we het niet voor er 9 anderen zijn afgeroepen![]()
![]()
![]()
Ik had het niet verwachtquote:Op dinsdag 8 mei 2018 23:50 schreef Cyan9 het volgende:
Tja, dit kon je wel een beetje zien aankomen..
Was alles echt haar idee ja?quote:Op woensdag 9 mei 2018 08:59 schreef misteriks het volgende:
Ik ben hier behoorlijk boos over. Hoe kan je zo'n song zo verneuken op het podium. De staging was echt belabberd, een kruising tussen een kleutertoneeltje en een schlagerfestivaloptreden. Zelf zag ze er eerder als een heks uit, en de toegevoegde 'drama' in haar gezicht was degelijk dramatisch. Ik begon de laatste week een beetje te vrezen toen ze telkens vertelde dat het allemaal haar keuze was , van kleding tot staging. Dat kind heeft haar zelfingenomenheid als een boomerang in haar gezicht teruggekregen. Geholpen door een talentloze graaier als die Pannecoucke.
Die hele delegatie moet ontslagen worden voor de toekomst. Dat ze zijn kunnen meegaan en akkoord gaan met zo'n belachelijke staging is te gek voor woorden. Als Belg schaam ik me voor zo'n slechte prestatie.
Ik kan niet echt een lijn ontdekken in het optreden, toch was er speciaal een choreograaf mee die zich daarmee bezig heeft gehouden.quote:
Dat was het enige waar ik in dacht in het begin (en dat was nog zuiver). Die is alleen maar bezig met aan wijzigingen die ze gekregen heeft. Vooral niet de doods de camera in kijken! Met als resultaat dat ze ontzettend nep en raar overkwam.quote:
Ik zou het mysterieuzer gehouden hebben. Op het grote podium, camera meer rond haar laten draaien en dan af en toe in de camera kijken. Tijdens het refrein dan meer energie, maar dan meer door middel van het licht en niet alleen door Sennek.quote:Op woensdag 9 mei 2018 13:44 schreef MakkieR het volgende:
Wat heeft iedereen toch met haar stage act, ik was daar helemaal niet zo negatief over. Ik was vooral verbaasd dat België het niet haalde, omdat vooraf gezien België heel hoog stond genoteerd. Was dat niet op een vierde plaats bij de bookmakers? En hoe had ze haar live act dan moeten oplossen, haar liedje zocht denk ik wel naar een act als deze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |