abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 april 2018 @ 09:50:15 #151
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178443174
quote:
Hoop dat dit komt omdat ze ziek is geweest, want dit haalt de finale niet eens als ze zo zingt. Valt tegen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 april 2018 @ 10:03:28 #152
163650 Greys
pi_178443410
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:49 schreef ato het volgende:
Ondanks zij het minder zong in Israël blijf ik het een mooi nummer vinden.
Ik vind België zo sterk de laatste jaren.
Wat ik niet begrijp is de antipathie naar ons toe. Ik vind België de laatste jaren niet leuk reageren naar ons.
Sennek heeft alleen maar positieve dingen over Waylon gezegd bij mijn weten hoor?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2018 @ 10:12:42 #153
368283 ato
pi_178443553
OK, maar ik bedoel meer in het algemeen.
De Belgische ESF sites en fans zijn niet echt lyrisch meer over onze liedjes of kandidaten.
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 11 april 2018 @ 10:18:59 #154
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_178443657
Ok, er zijn redenen tot kritiek op haar prestatie van gisteren, maar dat paniekerige, of bij sommige wishfull thinking dat ze geen finale gaat halen is behoorlijk voorbarig. Ik krijg er een 2017 deja vu gevoel bij,
Blanche werd hier vorig jaar ook ineens afgebrand, en haar uiteindelijke prestatie was simpelweg goed, niet meer of minder. Laura gaat met niets minder tevreden zijn dan een perfecte prestatie, die vocaal wel degelijk in haar bereik ligt.,
Het is de eerste keer dat ik een Belgische kandidaat zonder schroom hoor vertellen dat ze enkel meedoet om te winnen. Ik verwacht met deze houding dan ook een hele kritische zelfreflectie
Ik weet dat de esc community horny is en elke scheet 3 keer beoordeeld, maar laat ons de essentie niet uit het oog verliezen, dat is nl de event midden mei waar tientallen miljoenen mensen voor de eerste keer alle songs gaan horen. Pas bij de eerste officiele rehearsals kan men de dingen een beetje in een correct perspectief inschatten. Alle comments deze dagen is hysterisch geblaat van de fans. Dat mag en kan, maar kunnen geen conclusies zijn ;)
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 10:25:15 #155
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_178443784
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:18 schreef misteriks het volgende:
Ok, er zijn redenen tot kritiek op haar prestatie van gisteren, maar dat paniekerige, of bij sommige wishfull thinking dat ze geen finale gaat halen is behoorlijk voorbarig. Ik krijg er een 2017 deja vu gevoel bij,
Blanche werd hier vorig jaar ook ineens afgebrand, en haar uiteindelijke prestatie was simpelweg goed, niet meer of minder. Laura gaat met niets minder tevreden zijn dan een perfecte prestatie, die vocaal wel degelijk in haar bereik ligt.,
Het is de eerste keer dat ik een Belgische kandidaat zonder schroom hoor vertellen dat ze enkel meedoet om te winnen. Ik verwacht met deze houding dan ook een hele kritische zelfreflectie
Ik weet dat de esc community horny is en elke scheet 3 keer beoordeeld, maar laat ons de essentie niet uit het oog verliezen, dat is nl de event midden mei waar tientallen miljoenen mensen voor de eerste keer alle songs gaan horen. Pas bij de eerste officiele rehearsals kan men de dingen een beetje in een correct perspectief inschatten. Alle comments deze dagen is hysterisch geblaat van de fans. Dat mag en kan, maar kunnen geen conclusies zijn ;)
Wie zie je hier in godsnaam wishfull thinken dat ze de finale niet gaat halen? Volgens mij niemand hoor. Er wordt hier haar het beste gegund. Ik geloof dat jij hier degene bent die aan het overreageren is. :P

En dat er kritiek kwam vorig jaar is niet zo heel gek he, die rehearsals waren echt heel maar dan ook heel erg slecht.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 11 april 2018 @ 10:29:37 #156
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_178443845
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:12 schreef ato het volgende:
OK, maar ik bedoel meer in het algemeen.
De Belgische ESF sites en fans zijn niet echt lyrisch meer over onze liedjes of kandidaten.
Misschien omdat ze muzikaal meer en meer tegenpolen vormen? Het laatse nederlandse nummer dat ik oprecht votewaardig vond was 'hemel en aarde' en in mindere mate ook cats. Ik denk echt dat de smaken meer verschillen dan wat gemeenschappelijke taal en sympathievote's over en weer doen vermoeden. Waylon is het perfecte voorbeeld. In Nederland op handen gedragen, in Belgie haalt dit de radio niet, ondanks jullie mooie punten van Belgie zullen ontvangen id finale
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 april 2018 @ 10:30:00 #157
163650 Greys
pi_178443853
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:18 schreef misteriks het volgende:
Ik krijg er een 2017 deja vu gevoel bij,
Blanche werd hier vorig jaar ook ineens afgebrand
Niet alleen hier. Zo ongeveer overal. Ze stond er tijdens de eerste repetitie bij als een hert in de koplampen en klonk mega shaky. Daar werd het lied niet minder goed van, maar best logisch dat men aanmerkingen had op haar uitvoering vind ik.
Uiteindelijk deed ze het best aardig vond ik, maar ik denk dat er meer in had gezeten qua haar uitvoering en dat ze dan ook nog hoger was geëindigd.

Wel met je eens over voorbarig dat ze de finale mss niet eens haalt. Dat zie ik ook echt niet gebeuren persoonlijk (dat ze het níet haalt dus ;))
Maar er is wel reden tot enige kritiek op haar optreden van gisteren idd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178443955
Ik vind het ook wel een fout van de VRT/één om je allereerste live optreden te doen op een event waar je amper controle op hebt. Dan kan je wel verwachten dat iedereen met een vergrootglas naar dat optreden kijkt, en als het dan tegenvalt ...
Al denk ik wel dat ze dit nog kunnen rechtzetten.
pi_178443970
Ik hoor hier ook niemand zeggen dat ze zeker niet de finale gaat halen, gebaseerd op zo'n preparty alleen.

Het argument van o.a. mijzelf is alleen dat als ze het in mei straks net zo doet als gisteren (met de nadruk op ALS; belangrijk nuanceverschil ;) ) dat ze dan de semi waarschijnlijk niet eens doorkomt. Ik hoor niemand hier conclusies trekken dat ze op basis van het optreden van gisteren 'dus' niet naar de finale gaat.

Ze kan inderdaad verbeteren tot mei, en laten we daar maar op hopen dan. Blanche werd zeer zeker niet afgebrand hier. De reacties waren toen meer van het kaliber 'arm kind, hopelijk herstelt ze zich', wat ze gelukkig ook is gaan doen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 11 april 2018 @ 10:39:31 #160
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_178444038
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:25 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wie zie je hier in godsnaam wishfull thinken dat ze de finale niet gaat halen? Volgens mij niemand hoor. Er wordt hier haar het beste gegund. Ik geloof dat jij hier degene bent die aan het overreageren is. :P

En dat er kritiek kwam vorig jaar is niet zo heel gek he, die rehearsals waren echt heel maar dan ook heel erg slecht.
Niet evident om het hoofd koel te houden als mijn favoriet idd een twijfelachtig live debuut maakt ;(
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2018 @ 10:40:20 #161
368283 ato
pi_178444061
Blanche stond in mijn top 3, geweldig nummer had zij.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 10:41:04 #162
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_178444074
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:39 schreef misteriks het volgende:

[..]

Niet evident om het hoofd koel te houden als mijn favoriet idd een twijfelachtig live debuut maakt ;(
Evident, zo'n heerlijk vlaams woord. O+ En daarom houden we van jullie. O+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 11 april 2018 @ 10:41:21 #163
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_178444083
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:35 schreef aswesleep het volgende:
Ik vind het ook wel een fout van de VRT/één om je allereerste live optreden te doen op een event waar je amper controle op hebt. Dan kan je wel verwachten dat iedereen met een vergrootglas naar dat optreden kijkt, en als het dan tegenvalt ...
Al denk ik wel dat ze dit nog kunnen rechtzetten.
goed punt inderdaad
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 april 2018 @ 10:43:57 #164
163650 Greys
pi_178444128
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:39 schreef misteriks het volgende:

[..]

Niet evident om het hoofd koel te houden als mijn favoriet idd een twijfelachtig live debuut maakt ;(
Komt goed hoor. :)

En als Waylon zoals gisteren live een tekstfout maakt zeggen we het ook ;) Dus ook gewoon kritiek op eigen inzending.

Er waren gisteren wat verbeterpunten. Ze heeft nog tijd zat om daaraan te werken!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 april 2018 @ 10:47:10 #165
163650 Greys
pi_178444195
Ik bedoel, België is qua lied bepaald niet m'n favoriet van dit jaar en zelfs ik weet zo goed als zeker, ook na gisteren, dat ze fluitend de finale haalt.

Sterker nog, ik weet het van België zekerder dan van Nederland :P
Niet omdat het niet goed is, maar omdat Nederland veel meer afhankelijk is van muzieksmaak denk ik dan België dit jaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178444253
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:35 schreef aswesleep het volgende:
Ik vind het ook wel een fout van de VRT/één om je allereerste live optreden te doen op een event waar je amper controle op hebt. Dan kan je wel verwachten dat iedereen met een vergrootglas naar dat optreden kijkt, en als het dan tegenvalt ...
Al denk ik wel dat ze dit nog kunnen rechtzetten.
Klopt inderdaad wel.
Als Waylon bijvoorbeeld alleen nog maar de live versie had met zijn band, had ik er ook een hard hoofd in gehad. Het is dat we meerdere live optredens van hem hebben die wel gewoon heel goed zijn, dus weten we dat het wel aan iets anders moet hebben gelegen toen.

Nu bij Sennek kan het ook aan de techniek liggen (ze zat aan haar oortje te frummelen op een gegeven moment) en er gaan ook geruchten dat ze ziek was. Alleen alle ogen zijn op dit optreden gericht, omdat we het voor het eerst live horen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_178444273
België heeft wel een steady poprock song met bewezen live-vocalen voor zich (Albanië) en een kanshebber voor eindwinst en swingende rap achter zich (Tsjechië). Als ze niet overrompeld/sfeertje creërt geef ik haar juist iets minder kans dan Waylon, die alleen al door de eerste gitaarriff de aandacht naar zich haalt.
pi_178444354
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:47 schreef Greys het volgende:
Ik bedoel, België is qua lied bepaald niet m'n favoriet van dit jaar en zelfs ik weet zo goed als zeker, ook na gisteren, dat ze fluitend de finale haalt.

Sterker nog, ik weet het van België zekerder dan van Nederland :P
Niet omdat het niet goed is, maar omdat Nederland veel meer afhankelijk is van muzieksmaak denk ik dan België dit jaar.
Ik heb precies het tegenovergestelde juist. België is een van mijn favorieten (top 5), maar ik zie het met een matig optreden ook zo de finale niet halen. Hoewel ik het lied tof vind, ben ik toch nog een beetje verbaasd over de hoge positie bij de bookmakers. Het is als nummer niet enorm opvallend, ze heeft de startpositie niet mee en er zijn in die semi zo'n 13 landen die het allemaal puur op kwaliteit zouden moeten kunnen halen. Dan is het maar net waar het publiek en de jury voor gaan op dat moment.
België maakt een heel goede kans als het straks goed klinkt en goed eruit ziet, maar zonder dat zie ik het puur wat betreft het nummer niet als een zekere finalist.

Nederland zit in een zwakkere semi, waar we puur op kwaliteit de finale makkelijk moeten kunnen halen. Als Waylon in de eerste semi had gezeten, had ik het een heel stuk spannender gevonden.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 april 2018 @ 10:57:17 #169
163650 Greys
pi_178444372
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:51 schreef Wuwwa het volgende:
België heeft wel een steady poprock song met bewezen live-vocalen voor zich (Albanië) en een kanshebber voor eindwinst en swingende rap achter zich (Tsjechië). Als ze niet overrompeld/sfeertje creërt geef ik haar juist iets minder kans dan Waylon, die alleen al door de eerste gitaarriff de aandacht naar zich haalt.
Hm. Wel een goed punt idd. Ik had niet meegerekend wat ervoor en erna moet. Maar verder na Waylon komt nog best eea aan indrukwekkend.

Nog iets anders, ik weet dat het niet om uiterlijk gaat, maar viel me van Sennek op dat ze er gisteren bijna ziekelijk uitzag. Misschien omdat ze ook ziekig was, maar er had wel een klein make-upje op gemogen. Nu kwam ze bijna - door blik en bleek uiterlijk - spookbang over. Zonde. Maar ook dat zie ik dus straks in mei sterk verbeteren!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178444469
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Hm. Wel een goed punt idd. Ik had niet meegerekend wat ervoor en erna moet. Maar verder na Waylon komt nog best eea aan indrukwekkend.

Nog iets anders, ik weet dat het niet om uiterlijk gaat, maar viel me van Sennek op dat ze er gisteren bijna ziekelijk uitzag. Misschien omdat ze ook ziekig was, maar er had wel een klein make-upje op gemogen. Nu kwam ze bijna - door blik en bleek uiterlijk - spookbang over. Zonde. Maar ook dat zie ik dus straks in mei sterk verbeteren!
Ze was een beetje aan het spartelen op het podium, doelloos rond aan het lopen. Ze moet eigenlijk de song het werk laten doen en zelf op 1 plek blijven staan. En dat sluike haar mag ze ook wel wat aan doen.
pi_178444550
België en Nederland gaan gewoon fluitend de finale halen. Beide hebben prima liedjes en d’n Pannecoucke om het goed in beeld te brengen.

Het is echt niet zo ongebruikelijk dat een goed liedje ergens in het traject een keer minder overtuigend wordt gebracht. Denk maar aan onze CATS, eerst bij DWDD bij de presentatie en ook nog kort na het ESF, met die Jack (ofzo?) in een Duitse TV-show
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 april 2018 @ 11:07:07 #172
163650 Greys
pi_178444572
Pannecoucke kan ook een van de twee een Trijntje staging geven he? :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178444692
quote:
12s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:07 schreef Greys het volgende:
Pannecoucke kan ook een van de twee een Trijntje staging geven he? :+
Ja als Sennek in zo’n leuk t-shirt verschijnt zou ik me zorgen gaan maken. :D
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_178444974
Ik zie Laura zichzelf sowieso wel beter/eerder herpakken dan Blanche vorig jaar eerlijk gezegd, misschien zelfs zaterdag al. Denk dat het wel goed komt. :Y
pi_178445098
Dit nummer heeft een beetje wat ik bij Waylon mis. Kan er alleen niet echt de vinger op leggen wat het is
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')