Eens, uiteindelijk heeft de eigen groep het meeste last van dit gedrag.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Straattuig en overlast is gewoon kut, daar moet je niet al te moeilijk over doen, maar als je simpelweg een stage-sollicitant beoordeelt simpelweg op z'n naam moeten we daar ook niet al te moeilijk over doen als je het mij vraagt.
Dat jij overkomt als een typje dat alles bij het westen neerlegt maar niks over de wandaden van een niet-westers land.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En in dit geval dus mede-mogelijk gemaakt door het westen, dat ze het uit China of Rusland hadden kopen doet daar niet aan af. Ingrid had ook verkracht kunnen worden door Hans ipv Hassan, wat is je punt?
Over het algemeen zie ik ook dat men over het algemeen minder negatief is over de Turk, - vooralsnogquote:Op donderdag 21 september 2017 12:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eens, uiteindelijk heeft de eigen groep het meeste last van dit gedrag.
Mijn ervaring is wel dat toen ik nog bijbaantjes had, marokkanen bijvoorbeeld wel de kans kregen, maar na 4 stelende, te laat komende en slecht werkende marokkanen kwamen ze er niet meer in. ook de eventueel goede jongen of meisje.
En ook bij stages. Wij nodigden gewoon uit voor een gesprek, maar zelden zagen wij zulke ongemotiveerde, slecht nederlands sprekende types als bij de jongens (meisjes waren meestal veel normaler) als bij de marokkanen en deels de turken. Met een houding van: 'waarom geen 2000 euro stagevergoeding' kwam je er bij ons helaas niet in. Had overigens niets met afkomst te maken, alhoewel wij wel duidelijk zagen dat daar in kwaliteit echt een enorm verschil zat.
De buitenlandse stagiaires echter, uit India, Turkije, Brazilie, China, Japan, waren allemaal heel anders en hoewel de taal soms een probleem was name we die wel aan. Gewoon omdat die veel beter toegerust leken op een goede stage.
Dat jij scheel bent en selectief leest moet je niet bij mij zoeken, ik heb tig malen Saoedi Arabië een kanker genoemd voor de wereld en specifiek voor het Midden Oosten, ik heb het westen nooit een kanker of ook maar iets wat daar bij in de buurt komt genoemd. Maar ga vooral uit vanuit je bekrompen visie dat je het uitgevogeld hebt en weet hoe iemand in elkaar steekt.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat jij overkomt als een typje dat alles bij het westen neerlegt maar niks over de wandaden van een niet-westers land.
Maar, kinderen van moslims worden wel opgevoed met het idee dat meisjes die schaars gekleed zijn en zonder hoofddoek, op zijn minst gezegd, onkuis zijn. (Hoer wordt ook wel genoemd)quote:Op donderdag 21 september 2017 12:51 schreef LelijKnap het volgende:
Er is een verband tussen het handelen en denken van mensen en hetgeen ze aanhangen, religie (waarin mensenrechtenschending de norm is) of ideologie. Het is op zijn minst hypocriet te noemen dat mensen die een religie van intolerantie/discriminatie aanhangen zich beklagen over de 'discriminerende Nederlander'. Op die paar honderd (Syrië)jihadisten na, en al diegene die sharia-rechtbanken bezoeken, hun vrouwen slaan, etc, kun je dat niet stellen. En goed nee, natuurlijk kun je hen de daden van apenlandenregimes niet verwijten, maar ook daar zit een (loyaliteit-)verband, afgaande op de opmerkingen/denkbeelden van moslims in Nederland.
Racist.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat jij scheel bent en selectief leest moet je niet bij mij zoeken, ik heb tig malen Saoedi Arabië een kanker genoemd voor de wereld en specifiek voor het Midden Oosten, ik heb het westen nooit een kanker of ook maar iets wat daar bij in de buurt komt genoemd. Maar ga vooral uit vanuit je bekrompen visie dat je het uitgevogeld hebt en weet hoe iemand in elkaar steekt.
Jawel hoor. Want dat was juist de reden van de interventie.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:53 schreef Triggershot het volgende:
Zonder Westerse interventie en bemoeienis waren niet miljoenen levens verwoest en gedood, wat is je punt?
En nog steeds kampen we met taalachterstand, schooluitval, criminaliteit etc. Kortom, het is nog lang niet genoeg.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslimparticipatie in de media, entertainment, politiek, publieke debat, maatschappelijke evenementen ( denk hierbij aan etentjes organiseren, opendagen voor moskeeën / clubhuizen, vuilnis opruimen ) en ondernemerschap is nog nooit zo hoog geweest in Nederland als nu
Komt heel vaak voor ja.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:00 schreef Gia het volgende:
Maar, kinderen van moslims worden wel opgevoed met het idee dat meisjes die schaars gekleed zijn en zonder hoofddoek, op zijn minst gezegd, onkuis zijn. (Hoer wordt ook wel genoemd)
Dat het smerig en een ziekte is ja, dat het uitgeroeid moet worden heb ik zelfs onder de salafisten niet gehoord.quote:Kinderen van moslims worden opgevoed met het idee dat homofilie een verderfelijke ziekte is, die uitgeroeid moet worden.
Dat je als moslim per definitie beter bent en Islamitische waarden je een goed mens maken ook, maar dat je de hele wereld onderdanig aan de Islam moet maken? Nee.quote:Kinderen van moslims worden opgevoed met het idee dat de Islam de ware religie is en dat het streven van een goede moslim moet zijn, om de hele wereld onderdanig aan de islam te maken.
Kinderen van moslims worden opgevoed met het idee dat zij beter zijn dan elke willekeurige westerling.
Ik denk dat 'elk' Islamitisch gezin nogal een statement is, de overgrote gedeelte van de moslims in Nederland weet niet dat uitspraak van Mohammed en Hadith hetzelfde is, weet het verschil niet tussen Hadith en Koran en heeft een moskee participatie van vrijdag naar vrijdag als ze dat al doen. Een actieve streven onder Nederlandse moslimgezinnen om inhoudelijk de Islam mee te geven kom ik bizar weinig tegen.quote:Triggershot, is dit niet waar, of zeg jij dat dit niet 'eigenlijk wel' binnen elk islamitisch gezin speelt?
Tja, kip of het ei.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Of misschien dat iemand zich ergens simoelweg minder snel thuisvoelt als diegene gediscrimineerd wordt??
Ik kan heus wel aan de naam wat afleiden. Daarnaast nodigden wij iedereen met een juiste studie gewoon uit. In een gesprek werd dan wel duidelijk hoe het zat. alles met een combi van dem, ik, ak, ye, mek, il, can (met zo'n cedille eronder, sowieso namen met veel umlauten en cedilles) of dergelijke klanken is al snel turk trouwens.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Over het algemeen zie ik ook dat men over het algemeen minder negatief is over de Turk, - vooralsnog- maar vraag me dan af hoe the fuck heb jij aan de hand van z'n naam achterhaald dat het een Turk is en niet vanuit een ander moslimland
- dan heb ik het even over de persoon waarvan je verwacht dat ze het niet zouden kunnen -
Waarom proberen de schuld bij 1 partij neer te leggen?quote:Op donderdag 21 september 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien moet je verder naar de oorzaak kijken waarom ze zich niet verbonden voelen met Nederland.
Nee hoor, de Westerse interventie in de moslimwereld is niet begonnen met 9/11, verre van zelfs.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel hoor. Want dat was juist de reden van de interventie.
Maar dat geldt toch niet voor Marokko en Turkije of wel?quote:Op donderdag 21 september 2017 13:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor, de Westerse interventie in de moslimwereld is niet begonnen met 9/11, verre van zelfs.
quote:
Als taalachterstand en schooluitval de enige twee problemen zijn met de moslimpopulatie in Nederland vanaf morgen is het al meteen een prachtig en beter land geworden.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En nog steeds kampen we met taalachterstand, schooluitval, criminaliteit etc. Kortom, het is nog lang niet genoeg.
Ben ik dan heel bekrompen als ik overtuigd ben dat de overgrote deel van de Nederlanders de onderscheid op basis van naam niet zou kunnen maken?quote:Op donderdag 21 september 2017 13:06 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik kan heus wel aan de naam wat afleiden. Daarnaast nodigden wij iedereen met een juiste studie gewoon uit. In een gesprek werd dan wel duidelijk hoe het zat. alles met een combi van dem, ik, ak, ye, mek, il, can (met zo'n cedille eronder, sowieso namen met veel umlauten en cedilles) of dergelijke klanken is al snel turk trouwens.
En de turk was een echte uitwisselingsstudente. Die studeerde hier, maar was geen nederturk ofzo.
maargoed, we nodigden ze dus uit voor een gesprek en dat viel echt fucking vaak tegen. Je wil ze wel de kans geven, maar pakken.... dat deden ze bijna nooit!
Men is daar toch echt volwassen en verantwoordelijk voor eigen handelen.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En in dit geval dus mede-mogelijk gemaakt door het westen, dat ze het uit China of Rusland hadden kopen doet daar niet aan af. Ingrid had ook verkracht kunnen worden door Hans ipv Hassan, wat is je punt?
Ozdil roept het eigenlijk al jaren, de Turkse (Turkije) mentaliteit en identiteit wordt al decennia door de staat gesubsidieerd door groepen als Milli Gorus, Diyanet te financieren, faciliteren en zelfs als officieel gespreksorgaan te zien. Hetzelfde met Marokkaanse organen, in het geval van Iraniers en Afghanen heb je dat stukken minder tot niet.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom proberen de schuld bij 1 partij neer te leggen?
Was net op radio 1 wel een aardige discussie hierover en daaruit kwam naar voren dat Afghanen en Iraniers zelfs succesvoller zijn dan autochtone Nederlanders terwijl het bij Turken en Marokkanen maar niet wil lukken. Dan is mijn gedachte gelijk zou het niet komen doordat Turken en Marokkanen in veel grotere groepen hierheen zijn gehaald en eenmaal hier nogal geconcentreerd bij elkaar wonen?
Zelfs in een kleine plaats als Hoogezand zie dat, de ongeveer 2500 van Turkse afkomst wonen praktisch allemaal in 1 wijk en dat is niet vanwege de sociale huur.
Wat geldt niet voor Marokko of Turkije?quote:Op donderdag 21 september 2017 13:07 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch niet voor Marokko en Turkije of wel?
Je bent van mening dat de Saoedische ideologie niet barbaars en zwakzinnig is?quote:Op donderdag 21 september 2017 13:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Men is daar toch echt volwassen en verantwoordelijk voor eigen handelen.
Als men daar minderjarig was of zwakzinnig had je een punt gehad.
Westerse inmenging, bommen gooien etc?quote:Op donderdag 21 september 2017 13:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat geldt niet voor Marokko of Turkije?
Dat het dus wel meevalt met die participatie. Als er voldoende participatie was zou Mo die hier geboren was geen taalachterstand hebben maar accentloos Nederlands spreken en netjes zijn diploma halen.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als taalachterstand en schooluitval de enige twee problemen zijn met de moslimpopulatie in Nederland vanaf morgen is het al meteen een prachtig en beter land geworden.
Wat criminaliteit betreft maakt het dat je een moslim bent je niet rijp voor strafvermindering, dus wat is je punt?
Ja dat helpt de integratie ook nietquote:Op donderdag 21 september 2017 13:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ozdil roept het eigenlijk al jaren, de Turkse (Turkije) mentaliteit en identiteit wordt al decennia door de staat gesubsidieerd door groepen als Milli Gorus, Diyanet te financieren, faciliteren en zelfs als officieel gespreksorgaan te zien. Hetzelfde met Marokkaanse organen, in het geval van Iraniers en Afghanen heb je dat stukken minder tot niet.
Turken en Marokkanen wonen al zo lang in Nederland dat we de meeste achternamen wel kunnen thuisbrengen.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:57 schreef Triggershot het volgende:
maar vraag me dan af hoe the fuck heb jij aan de hand van z'n naam achterhaald dat het een Turk is en niet vanuit een ander moslimland- dan heb ik het even over de persoon waarvan je verwacht dat ze het niet zouden kunnen -
quote:Op donderdag 21 september 2017 13:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, kip of het ei.
Misschien is vertrek dan de beste optie.
Westerse inmenging in Turkse politiek is eigenlijk alleen maar breed aanwezig geweest, direct bommen gooien niet, maar inmenging zeker wel. Maar goed, dat is over het algemeen niet de reden voor Turken en Marokkanen waarom ze 'gefrustreerd' zijn door Amerikaans handelen, dat komt meer door het 'Ummah' gevoel dat de moslimwereld een collectief orgaan is.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:12 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Westerse inmenging, bommen gooien etc?
Ik zei dan ook niet dat de participatie niet bevorderd kan worden, ik zei dat het meer is dan ooit tevoren he.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat het dus wel meevalt met die participatie. Als er voldoende participatie was zou Mo die hier geboren was geen taalachterstand hebben maar accentloos Nederlands spreken en netjes zijn diploma halen.
Barbaars zeker. Zwakzinnig is de islamitische ideologie zeker, degenen die het toepassen echter niet.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent van mening dat de Saoedische ideologie niet barbaars en zwakzinnig is?
Is ook. Homo's van daken flikkeren doen ze zomaar voor de lolquote:Op donderdag 21 september 2017 13:05 schreef Triggershot het volgende:
Dat het smerig en een ziekte is ja, dat het uitgeroeid moet worden heb ik zelfs onder de salafisten niet gehoord.
Als je een beetje je talen spreekt lees en hoor/zie je het meteen. Arabisch is lastiger. Maar Turks is echt opvallend. Als daarbij iemand ook nog mehmet, mohammed, omar, fatima oid heet is het helemaal snel duidelijk natuurlijk. Allemaal types uit de koran. Dat is dan in heel veel gevallen een moslim, of iemand met een moslimachtergrond. Natuurlijk niet altijd. Maar meestal eh.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben ik dan heel bekrompen als ik overtuigd ben dat de overgrote deel van de Nederlanders de onderscheid op basis van naam niet zou kunnen maken?
Erger is dat de staat wat ik bedoel in mijn post, de Nederlandse staat is die het doet.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja dat helpt de integratie ook niet
Oke, maar die mensen zijn dan erg bezig met geloof en dat kennen we hier eigenlijk niet meer zo.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Westerse inmenging in Turkse politiek is eigenlijk alleen maar breed aanwezig geweest, direct bommen gooien niet, maar inmenging zeker wel. Maar goed, dat is over het algemeen niet de reden voor Turken en Marokkanen waarom ze 'gefrustreerd' zijn door Amerikaans handelen, dat komt meer door het 'Ummah' gevoel dat de moslimwereld een collectief orgaan is.
Als we dan eens zouden beginnen met kinderen opvoeden met het idee dat het Westen een andere cultuur is, waar verder niets mis mee is. Dat homoseksualiteit een aangeboren voorkeur is, waar ook niets mis mee is. Dat westerse vrouwen bepaalde vrijheden hebben, die een moslima niet heeft, maar dat daar op zich niets mis mee is?quote:Op donderdag 21 september 2017 13:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Komt heel vaak voor ja.
[..]
Dat het smerig en een ziekte is ja, dat het uitgeroeid moet worden heb ik zelfs onder de salafisten niet gehoord.
[..]
Dat je als moslim per definitie beter bent en Islamitische waarden je een goed mens maken ook, maar dat je de hele wereld onderdanig aan de Islam moet maken? Nee.
[..]
Ik denk dat 'elk' Islamitisch gezin nogal een statement is, de overgrote gedeelte van de moslims in Nederland weet niet dat uitspraak van Mohammed en Hadith hetzelfde is, weet het verschil niet tussen Hadith en Koran en heeft een moskee participatie van vrijdag naar vrijdag als ze dat al doen. Een actieve streven onder Nederlandse moslimgezinnen om inhoudelijk de Islam mee te geven kom ik bizar weinig tegen.
Wellicht. Dat geloof ik direct. Er zijn ook vele moslims van goede wil. Helaas blijkt dat niet genoeg omdat er buitensporig veel rotte appels zijn en islamitische culturen geen zelfreinigend vermogen hebben en zelfkritiek zelfs totaal afwezig.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zei dan ook niet dat de participatie niet bevorderd kan worden, ik zei dat het meer is dan ooit tevoren he.
Ja dat weet ikquote:Op donderdag 21 september 2017 13:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Erger is dat de staat wat ik bedoel in mijn post, de Nederlandse staat is die het doet.
Toen/wanneer Duitsland wapens verkoopt aan Turkije stellen ze keiharde eisen waar Turkije aan moet voldoen, de tanks mochten bijvoorbeeld niet ingezet worden in de strijd tegen de PKK, vliegtuigen mochten niet ingezet worden als het ging om het Cyprus conflict etc, Duitsland kon dit keihard blijvend afdwingen omdat het onderhoud was gelicenseerd aan Duitsland. waarom niet met Saoedi Arabie, zou toch alleen maar wenselijker zijn dat ze alleen defensief gebruikt mogen worden en niet offensief.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Barbaars zeker. Zwakzinnig is de islamitische ideologie zeker, degenen die het toepassen echter niet.
Of mogen we geen wapens leveren aan islamitische landen omdat ze daar barbaars en zwakzinnig zijn?
Je weetquote:Op donderdag 21 september 2017 13:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is ook. Homo's van daken flikkeren doen ze zomaar voor de lol
Degenen die accentloos nederlands spreken en gewoon meedoen op een wat hoger niveau op school horen er dan ook bij. De iraniers uit mijn vwo-klas werden echt niet gezien als buitenlander, de pakistaan ook niet. En ook de suri-hindu jongen niet. Was dan ook geen straattuig, gewoon leuke en slimme mensen.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat het dus wel meevalt met die participatie. Als er voldoende participatie was zou Mo die hier geboren was geen taalachterstand hebben maar accentloos Nederlands spreken en netjes zijn diploma halen.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat al die doden in de moslimwereld al gaande was, door, bijvoorbeeld door Osama bin Laden, en daardoor de interventie kwam. Dat ook olie een puntje was, is zo. Maar je kunt toch niet blijven toezien hoe een leider van een volk zijn burgers één voor één afmaakt, o.a. voor vertier.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:06 schreef Triggershot het volgende:
Nee hoor, de Westerse interventie in de moslimwereld is niet begonnen met 9/11, verre van zelfs.
Geen een van die namen komt muv Mohammed voor in de Koranquote:Op donderdag 21 september 2017 13:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als je een beetje je talen spreekt lees en hoor/zie je het meteen. Arabisch is lastiger. Maar Turks is echt opvallend. Als daarbij iemand ook nog mehmet, mohammed, omar, fatima oid heet is het helemaal snel duidelijk natuurlijk. Allemaal types uit de koran. Dat is dan in heel veel gevallen een moslim, of iemand met een moslimachtergrond. Natuurlijk niet altijd. Maar meestal eh.
Ik versta bij turken niet snel wat ze zeggen, maar dat het turks is hoor je meteen.
Ik zie hier wel iets in.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom proberen de schuld bij 1 partij neer te leggen?
Was net op radio 1 wel een aardige discussie hierover en daaruit kwam naar voren dat Afghanen en Iraniers zelfs succesvoller zijn dan autochtone Nederlanders terwijl het bij Turken en Marokkanen maar niet wil lukken. Dan is mijn gedachte gelijk zou het niet komen doordat Turken en Marokkanen in veel grotere groepen hierheen zijn gehaald en eenmaal hier nogal geconcentreerd bij elkaar wonen?
Zelfs in een kleine plaats als Hoogezand zie dat, de ongeveer 2500 van Turkse afkomst wonen praktisch allemaal in 1 wijk en dat is niet vanwege de sociale huur.
Ben ik het mee eens hoor. Maar als wij er dan toch wapens aan verkopen zijn zij verantwoordelijk voorwat ze er mee doen en niet wij.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toen/wanneer Duitsland wapens verkoopt aan Turkije stellen ze keiharde eisen waar Turkije aan moet voldoen, de tanks mochten bijvoorbeeld niet ingezet worden in de strijd tegen de PKK, vliegtuigen mochten niet ingezet worden als het ging om het Cyprus conflict etc, Duitsland kon dit keihard blijvend afdwingen omdat het onderhoud was gelicenseerd aan Duitsland. waarom niet met Saoedi Arabie, zou toch alleen maar wenselijker zijn dat ze alleen defensief gebruikt mogen worden en niet offensief.
Dat je regimes zoals SA geen wapens mag/moet verkopen is sowieso mijn streven.
Nee hoor, regimes als SA zijn geen westerse landen dus zij mogen lekker hun gang gaan.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toen/wanneer Duitsland wapens verkoopt aan Turkije stellen ze keiharde eisen waar Turkije aan moet voldoen, de tanks mochten bijvoorbeeld niet ingezet worden in de strijd tegen de PKK, vliegtuigen mochten niet ingezet worden als het ging om het Cyprus conflict etc, Duitsland kon dit keihard blijvend afdwingen omdat het onderhoud was gelicenseerd aan Duitsland. waarom niet met Saoedi Arabie, zou toch alleen maar wenselijker zijn dat ze alleen defensief gebruikt mogen worden en niet offensief.
Dat je regimes zoals SA geen wapens mag/moet verkopen is sowieso mijn streven.
Over wie gaat dit precies?quote:Op donderdag 21 september 2017 12:58 schreef habitue het volgende:
Altijd dat gejank over discriminatie, maar nooit eens de hand in eigen boezem steken....
Was omar niet de eerste kalief? En Mehmet is een verturksing van mahammed. Fatima was de dochter van Mohammed.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen een van die namen komt muv Mohammed voor in de Koran
Precies dit. Ik heb ook wel collega's van andere afkomsten (oa Sri Lanka, Hong Kong) die gewoon op alle vlakken perfect Nederlander zijn en ook accentloos de taal spreken, een goede opleiding hebben en normaal meedoen.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Degenen die accentloos nederlands spreken en gewoon meedoen op een wat hoger niveau op school horen er dan ook bij. De iraniers uit mijn vwo-klas werden echt niet gezien als buitenlander, de pakistaan ook niet. En ook de suri-hindu jongen niet. Was dan ook geen straattuig, gewoon leuke en slimme mensen.
Zeg dan ook niet zulke domme dingen.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je oneliners worden wel steeds korter.
Het erge is, zij waren het doelwit van de tuigmarokkanen van het vmbo. Zo van; allochtonen die wél goed bezig zijn, dat kan niet...quote:Op donderdag 21 september 2017 13:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies dit. Ik heb ook wel collega's van andere afkomsten (oa Sri Lanka, Hong Kong) die gewoon op alle vlakken perfect Nederlander zijn en ook accentloos de taal spreken, een goede opleiding hebben en normaal meedoen.
De niet-geintegreerden zijn toch voornamelijk de laagopgeleide, vaak werkloze Marokkanen, Turken etc.
Discriminatie openlijk goedkeuren, dan ben je wel een triest persoon.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:42 schreef LelijKnap het volgende:
Tolerantie voor de islam is zelfmoord. Terechte discriminatie dus.
Discriminatie.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
in de apenlanden van het midden oosten.
quote:Op donderdag 21 september 2017 11:57 schreef Janneke141 het volgende:
Even een blik werpen in de topiclijst van NWS, dan heb je je antwoord.
Of je eigen OP lezen, dat kan ook.
quote:Op donderdag 21 september 2017 13:43 schreef Wespensteek het volgende:
Leuk zo'n topic dat meteen verklaard waarom moslims dat zo ervaren.
quote:Op donderdag 21 september 2017 11:57 schreef Janneke141 het volgende:
Even een blik werpen in de topiclijst van NWS, dan heb je je antwoord.
Of je eigen OP lezen, dat kan ook.
Ja het is erg vervelend allemaal dat zij zich zo voelen.quote:
Het gevoel gediscrimineerd te worden is volgens mij altijd vervelend, echt gediscrimineerd worden is nog erger. Ik keur beide af en vind beide vervelend, jij blijkbaar niet.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Ja het is erg vervelend allemaal dat zij zich zo voelen.
Wat zou eigenlijk het percentage christenen in SA zijn wat gediscrimineerd word
En wat is het percentage vrouwen en homo's die door de islam gediscrimineerd worden?
Dat het elders kut is maakt toch niet dat het hier ook maar zo moet zijn?quote:Op donderdag 21 september 2017 13:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
[..]
En wat is het percentage vrouwen en homo's die door de islam gediscrimineerd worden?
Nah, PVV'ers zijn een minderheid. In een burgeroorlog-scenario zal je vooral tegen je mede-autochtonen gaan vechten evt. aangevuld met moslims (en wanneer moslims uit het buitenland ook hierheen komen dan loopt het niet goed af voor jouw kant).quote:
Want als er in Nederland opstanden komen dan komen moslims uit Duitsland, Zweden, de UK etc massaal hier vechten wou je zeggen?quote:Op donderdag 21 september 2017 13:55 schreef alilami het volgende:
[..]
Nah, PVV'ers zijn een minderheid. In een burgeroorlog-scenario zal je vooral tegen je mede-autochtonen gaan vechten evt. aangevuld met moslims (en wanneer moslims uit het buitenland ook hierheen komen dan loopt het niet goed af voor jouw kant).
Dat dus. Mijlenver achterstand.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En nog steeds kampen we met taalachterstand, schooluitval, criminaliteit etc. Kortom, het is nog lang niet genoeg.
Moet Mo dan niet boos worden op die andere Marokkanen die het voor hem verpesten?quote:Op donderdag 21 september 2017 12:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Eerder in dat je buurman Mo geen baan krijgt omdat de recruiter slechte ervaringen had met een andere Marokkaan.
Je kunt mensen wel uit bananenrepublieken halen, maarrrr ......quote:Op donderdag 21 september 2017 12:34 schreef timmmmm het volgende:
En het is ook nogal dom om Nederlandse moslims gelijk te schakelen met mensen uit bananenrepublieken
Nee, waarom zou hij niet als individu beoordeeld mogen worden omdat hij een Marokkaan is?quote:Op donderdag 21 september 2017 14:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moet Mo dan niet boos worden op die andere Marokkanen die het voor hem verpesten?
Dat is juist het punt. Het gaat allemaal op basis van religie. De kleur of wat dan ook boeit hen geen fuck.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Er wordt veel gekankerd op de islam, maar dat is toch niet gelijk discriminatie op basis van religie?
Ja inderdaad onderzoek is gelul. Jij hebt gelijk godin.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:52 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Goh. Moslims die zich "gediscrimineerd" voelen...Verrassend.Wat moet het toch heerlijk zijn om je continu in een zelfverzonnen slachtofferrol te wentellen.
Maar goed, als zij zich daadwerkelijk zo gediscrimineerd voelen, waarom vertrekken ze dan niet uit dit vuige racistische en islamofobe land naar betere oorden? Genoeg islamitische landen om uit te kiezen, me dunkt. Oh wacht... daar heb je geen uitkeringen, subsidies en kinderbijslag.
Lastig allemaal hoor.
En dat is in het Turks weer Fadimequote:Op donderdag 21 september 2017 13:25 schreef Spanky78 het volgende:
Fatima was de dochter van Mohammed.
Dit onderzoek zegt echter niets over of men gediscrimineerd is of last heeft van te lange tenen.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:09 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ja inderdaad onderzoek is gelul. Jij hebt gelijk godin.
![]()
Dat is het dus, ze worden in SA niet gediscrimineerd. Het is juist een hemel voor hen. Al die buitenlanders krijgen daar de topbanen en leven in welvaart omdat de plaatselijke bevolking leeg wordt gezopen door de overheid.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
[..]
Christenen mogen in SA geen kerken bouwen. Verboten! Maar als dat alles is.....quote:Op donderdag 21 september 2017 14:13 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dat is het dus, ze worden in SA niet gediscrimineerd. Het is juist een hemel voor hen. Al die buitenlanders krijgen daar de topbanen en leven in welvaart omdat de plaatselijke bevolking leeg wordt gezopen door de overheid.
Dat schoolfoto verhaal werd ook meteen bestempeld als racisme.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit onderzoek zegt echter niets over of men gediscrimineerd is of last heeft van te lange tenen.
Zo zou het moeten zijn, helaas is de praktijk weersbarstiger. Dat verander je niet zo 1..2..3. Maar waarom zou je als bedrijf een risico moeten nemen met een werknemer met een bepaalde achtergrond, waarbij je in de praktijk veelal negatieve ervaringen hebt, terwijl je ook andere sollicitanten heb waarbij je verhouding gewijs weet dat je een kleiner risico loopt.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, waarom zou hij niet als individu beoordeeld mogen worden omdat hij een Marokkaan is?
En dat is allemaal leuk en aardig, maar als jij iemand op voorhand dus afschrijft omdat hij bij een bepaalde etnische groep hoort is dat discriminatie.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn, helaas is de praktijk weersbarstiger. Dat verander je niet zo 1..2..3. Maar waarom zou je als bedrijf een risico moeten nemen met een werknemer met een bepaalde achtergrond, waarbij je in de praktijk veelal negatieve ervaringen hebt, terwijl je ook andere sollicitanten heb waarbij je verhouding gewijs weet dat je een kleiner risico loopt.
Bij onze PZ zijn ze ook zeer huiverig bij het aannamen van Marrokanen op basis van ervaringen die men heeft. het lijkt toch een wat structureel probleem te zijn.
Ja maar men mag het best een klote religie vinden, dan is het nog geen discriminatie.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:07 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dat is juist het punt. Het gaat allemaal op basis van religie. De kleur of wat dan ook boeit hen geen fuck.
(Behalve als je in murica bent)
Als iemand veel taalfouten maakt in een sollicitatiebrief en ondertekent met Mo huppelepup, dan is dat iemand die niet bijster goed heeft opgelet op school.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:28 schreef Ludachrist het volgende:
En dat is allemaal leuk en aardig, maar als jij iemand op voorhand dus afschrijft omdat hij bij een bepaalde etnische groep hoort is dat discriminatie.
Dat sluit niet uit dat je in sommige gevallen wel een goede beslissing maakt.
Nederland is het meest tolerante land ter wereld, en dan nog klagen over zogenaamde "discriminatie". Meer bewijs dat een multiculturele samenleving nooit zal werken is er niet.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:09 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ja inderdaad onderzoek is gelul. Jij hebt gelijk godin.
![]()
Hoorbaar Marokkaans accent en je kunt hier in ieder geval alleen nog in het magazijn terecht.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Als iemand veel taalfouten maakt in een sollicitatiebrief en ondertekent met Mo huppelepup, dan is dat iemand die niet bijster goed heeft opgelet op school.
(Zie je hier op fok ook heel veel, vooral d of t op het eind is, schijnbaar, heel moeilijk voor hier geboren moslims)
Krijg je dan eens een keurige brief van zo'n jongen, dan is dat al een verademing, dus die nodig je uit op gesprek. Maar als die dan met zo'n mocro-accent tegenover je zit, vraag je je toch af: Waarom?
Is het die enkele hoogopgeleide moslim, die vrijwel geen accent heeft, dan komen de eisen aangaande het geloof.
En ook dan heeft de doorsnee werkgever al gegeten en gedronken.
Wat dat betreft heeft Wilders wel een beetje gelijk, eigenlijk, geloof moet volledig los staan van je werk. Collega's en werkgevers moeten geen rekening hoeven houden met iemands geloof.
Geloof moet geweerd worden uit de openbaarheid. Geloven is privé, daar moet je niemand mee lastig vallen. En dat geldt net zo goed voor Jehova's.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar dat zijn eigenschappen van het individu he. Daar mag je iemand best op afrekenen en is geen discriminatie.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Als iemand veel taalfouten maakt in een sollicitatiebrief en ondertekent met Mo huppelepup, dan is dat iemand die niet bijster goed heeft opgelet op school.
(Zie je hier op fok ook heel veel, vooral d of t op het eind is, schijnbaar, heel moeilijk voor hier geboren moslims)
Krijg je dan eens een keurige brief van zo'n jongen, dan is dat al een verademing, dus die nodig je uit op gesprek. Maar als die dan met zo'n mocro-accent tegenover je zit, vraag je je toch af: Waarom?
Wederom, dat is het individu. Begrijp je het concept wel?quote:Is het die enkele hoogopgeleide moslim, die vrijwel geen accent heeft, dan komen de eisen aangaande het geloof.
En ook dan heeft de doorsnee werkgever al gegeten en gedronken.
Voorbeeldje:quote:Op donderdag 21 september 2017 14:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja maar men mag het best een klote religie vinden, dan is het nog geen discriminatie.
quote:Op woensdag 13 september 2017 23:35 schreef Annihilan het volgende:
Maak je niet dik, Glazenmaker. Van mij mogen de Royhinga's nog dood vallen. Ik weet dat DutchTurks en Maroc schijtsites zijn maar dat geldt ook voor MSM.
Dat doet niks af aan wat ik schreef.quote:
Start je eigen onderzoek of dien een verzoek in zal ik zeggen!quote:Op donderdag 21 september 2017 14:43 schreef SugeLucky het volgende:
Vraag me af hoeveel procent van de vrouwen zich gediscrimineerd voelt door de moslim gemeenschap.
Jawel. Jij hebt het idee dat moslims zich gediscrimineerd voelen als men zegt dat het een klote religie is. Dat is allemaal hoogstwaarschijnlijk niet waar. Het is meer om het soort gedrag dat ik heb gepost in een quote.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat doet niks af aan wat ik schreef.
quote:Op donderdag 21 september 2017 14:52 schreef _--_ het volgende:
[..]
Start je eigen onderzoek of dien een verzoek in zal ik zeggen!
Je hoeft niet voor mij in te vullen wat voor ideeën ik heb.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:53 schreef _--_ het volgende:
[..]
Jawel. Jij hebt het idee dat moslims zich gediscrimineerd voelen als men zegt dat het een klote religie is. Dat is allemaal hoogstwaarschijnlijk niet waar. Het is meer om het soort gedrag dat ik heb gepost in een quote.
Men weigert simpelweg op dit soort argumenten in te gaan. Maar ontkennen en negeren lost het probleem niet op. Het probleem zal zichzelf blijven benoemen. Keer op keer.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:24 schreef Gia het volgende:
Ik blijf erbij dat de problemen bij de opvoeding beginnen.
Als je als klein prinsje wekelijks te horen krijgt dat je beter bent dan al die westerlingen, die allemaal slecht zijn en moslims vermoorden, dan kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt om als ondergeschikte te werken voor een westerling.
Als je als westerse baas regelmatig te maken hebt met dit soort prinsjes die maar eisen en eisen en een grote mond hebben, dan kan ik me voorstellen dat je geen moslims meer aanneemt.
De moslims in Nederland die wel goed meedraaien, die zijn er ook hoor, praten vrijwel accentloos Nederlands, hebben een opleiding gevolgd, en houden hun geloof zo ver mogelijk van hun werk gescheiden. En hé, dan kan het ineens wel!
Het gaat hier toch om een vergelijking met andere Europese landen? Waar ze ook gewoon hun inwoners een bestaansminimum gunnen? Niet over islamitische landen. Blijkbaar creeeren wij in NL een milieu waarbij moslims zich gediscrimineerder voelen, minder verbonden met het land en minder vertrouwen hebben in de politie dan de rest van Europa.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:52 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Goh. Moslims die zich "gediscrimineerd" voelen...Verrassend.Wat moet het toch heerlijk zijn om je continu in een zelfverzonnen slachtofferrol te wentellen.
Maar goed, als zij zich daadwerkelijk zo gediscrimineerd voelen, waarom vertrekken ze dan niet uit dit vuige racistische en islamofobe land naar betere oorden? Genoeg islamitische landen om uit te kiezen, me dunkt. Oh wacht... daar heb je geen uitkeringen, subsidies en kinderbijslag.
Lastig allemaal hoor.
Of ze zijn beter in klagen dan hun lotgenoten in andere landen, toch een beetje verkaasd.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:59 schreef Stranger het volgende:
[..]
Het gaat hier toch om een vergelijking met andere Europese landen? Waar ze ook gewoon hun inwoners een bestaansminimum gunnen? Niet over islamitische landen. Blijkbaar creeeren wij in NL een milieu waarbij moslims zich gediscrimineerder voelen, minder verbonden met het land en minder vertrouwen hebben in de politie dan de rest van Europa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |