abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 september 2017 @ 13:12:36 #126
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_173908978
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat geldt niet voor Marokko of Turkije?
Westerse inmenging, bommen gooien etc?
  donderdag 21 september 2017 @ 13:12:40 #127
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_173908979
Ik ben inmiddels overleden
pi_173908980
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als taalachterstand en schooluitval de enige twee problemen zijn met de moslimpopulatie in Nederland vanaf morgen is het al meteen een prachtig en beter land geworden.
Wat criminaliteit betreft maakt het dat je een moslim bent je niet rijp voor strafvermindering, dus wat is je punt?
Dat het dus wel meevalt met die participatie. Als er voldoende participatie was zou Mo die hier geboren was geen taalachterstand hebben maar accentloos Nederlands spreken en netjes zijn diploma halen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173908981
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ozdil roept het eigenlijk al jaren, de Turkse (Turkije) mentaliteit en identiteit wordt al decennia door de staat gesubsidieerd door groepen als Milli Gorus, Diyanet te financieren, faciliteren en zelfs als officieel gespreksorgaan te zien. Hetzelfde met Marokkaanse organen, in het geval van Iraniers en Afghanen heb je dat stukken minder tot niet.
Ja dat helpt de integratie ook niet
  donderdag 21 september 2017 @ 13:13:16 #130
3542 Gia
User under construction
pi_173908985
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:57 schreef Triggershot het volgende:

maar vraag me dan af hoe the fuck heb jij aan de hand van z'n naam achterhaald dat het een Turk is en niet vanuit een ander moslimland :') - dan heb ik het even over de persoon waarvan je verwacht dat ze het niet zouden kunnen -
Turken en Marokkanen wonen al zo lang in Nederland dat we de meeste achternamen wel kunnen thuisbrengen.
Yilmas, Yilderim, Çelik en dergelijke zijn turks.
Staan er klinkers bij elkaar als 'aoui' dan zijn het meestal geen Turken.

Ook de voornamen en tussenvoegels verschillen.
Zo heb je de naam Ahmed, Ahmad en Ahmet. Waarbij die laatste weer meestal Turks is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 21-09-2017 13:21:53 ]
pi_173908991
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tja, kip of het ei.

Misschien is vertrek dan de beste optie.
:')
pi_173909001
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:12 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Westerse inmenging, bommen gooien etc?
Westerse inmenging in Turkse politiek is eigenlijk alleen maar breed aanwezig geweest, direct bommen gooien niet, maar inmenging zeker wel. Maar goed, dat is over het algemeen niet de reden voor Turken en Marokkanen waarom ze 'gefrustreerd' zijn door Amerikaans handelen, dat komt meer door het 'Ummah' gevoel dat de moslimwereld een collectief orgaan is.
pi_173909006
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat het dus wel meevalt met die participatie. Als er voldoende participatie was zou Mo die hier geboren was geen taalachterstand hebben maar accentloos Nederlands spreken en netjes zijn diploma halen.
Ik zei dan ook niet dat de participatie niet bevorderd kan worden, ik zei dat het meer is dan ooit tevoren he.
pi_173909009
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je bent van mening dat de Saoedische ideologie niet barbaars en zwakzinnig is?
Barbaars zeker. Zwakzinnig is de islamitische ideologie zeker, degenen die het toepassen echter niet.

Of mogen we geen wapens leveren aan islamitische landen omdat ze daar barbaars en zwakzinnig zijn?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173909013
Zijn moslims nu ineens weer wel een homogene groep ?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 21 september 2017 @ 13:15:20 #136
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_173909014
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:05 schreef Triggershot het volgende:
Dat het smerig en een ziekte is ja, dat het uitgeroeid moet worden heb ik zelfs onder de salafisten niet gehoord.
Is ook. Homo's van daken flikkeren doen ze zomaar voor de lol
pi_173909020
quote:
11s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben ik dan heel bekrompen als ik overtuigd ben dat de overgrote deel van de Nederlanders de onderscheid op basis van naam niet zou kunnen maken?
Als je een beetje je talen spreekt lees en hoor/zie je het meteen. Arabisch is lastiger. Maar Turks is echt opvallend. Als daarbij iemand ook nog mehmet, mohammed, omar, fatima oid heet is het helemaal snel duidelijk natuurlijk. Allemaal types uit de koran. Dat is dan in heel veel gevallen een moslim, of iemand met een moslimachtergrond. Natuurlijk niet altijd. Maar meestal eh.

Ik versta bij turken niet snel wat ze zeggen, maar dat het turks is hoor je meteen.
Whatever...
pi_173909024
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja dat helpt de integratie ook niet
Erger is dat de staat wat ik bedoel in mijn post, de Nederlandse staat is die het doet.
  donderdag 21 september 2017 @ 13:16:22 #139
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_173909037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Westerse inmenging in Turkse politiek is eigenlijk alleen maar breed aanwezig geweest, direct bommen gooien niet, maar inmenging zeker wel. Maar goed, dat is over het algemeen niet de reden voor Turken en Marokkanen waarom ze 'gefrustreerd' zijn door Amerikaans handelen, dat komt meer door het 'Ummah' gevoel dat de moslimwereld een collectief orgaan is.
Oke, maar die mensen zijn dan erg bezig met geloof en dat kennen we hier eigenlijk niet meer zo.

Ik blijf erbij: Nederland is een land met de meeste ongelovigen/atheisten/agnosten etc die niks van geloof moeten hebben. In andere landen leven mensen die nog wel een geloof aanhangen en dus meer begrip hebben voor geloofsuitingen dan hier.
pi_173909038
Blijft natuurlijk wel lastig tellen in islamitische landen hoeveel atheisten zich gediscrimineerd voelen :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 21 september 2017 @ 13:16:31 #141
3542 Gia
User under construction
pi_173909043
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Komt heel vaak voor ja.

[..]

Dat het smerig en een ziekte is ja, dat het uitgeroeid moet worden heb ik zelfs onder de salafisten niet gehoord.

[..]

Dat je als moslim per definitie beter bent en Islamitische waarden je een goed mens maken ook, maar dat je de hele wereld onderdanig aan de Islam moet maken? Nee.

[..]

Ik denk dat 'elk' Islamitisch gezin nogal een statement is, de overgrote gedeelte van de moslims in Nederland weet niet dat uitspraak van Mohammed en Hadith hetzelfde is, weet het verschil niet tussen Hadith en Koran en heeft een moskee participatie van vrijdag naar vrijdag als ze dat al doen. Een actieve streven onder Nederlandse moslimgezinnen om inhoudelijk de Islam mee te geven kom ik bizar weinig tegen.
Als we dan eens zouden beginnen met kinderen opvoeden met het idee dat het Westen een andere cultuur is, waar verder niets mis mee is. Dat homoseksualiteit een aangeboren voorkeur is, waar ook niets mis mee is. Dat westerse vrouwen bepaalde vrijheden hebben, die een moslima niet heeft, maar dat daar op zich niets mis mee is?

Zolang kinderen nog vergiftigd worden met de verkeerde normen en waarden, zie ik het hier nog wel op een burgeroorlog aankomen. En denk eraan: Wij zijn met meer.
pi_173909046
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zei dan ook niet dat de participatie niet bevorderd kan worden, ik zei dat het meer is dan ooit tevoren he.
Wellicht. Dat geloof ik direct. Er zijn ook vele moslims van goede wil. Helaas blijkt dat niet genoeg omdat er buitensporig veel rotte appels zijn en islamitische culturen geen zelfreinigend vermogen hebben en zelfkritiek zelfs totaal afwezig.
pi_173909052
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erger is dat de staat wat ik bedoel in mijn post, de Nederlandse staat is die het doet.
Ja dat weet ik

Maar als grote groepen immigranten bij elkaar gaan en blijven wonen dan helpt dat ook niet echt mee, dat zag je ook al bij de eerste Chinatowns.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2017 13:20:47 ]
pi_173909082
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Barbaars zeker. Zwakzinnig is de islamitische ideologie zeker, degenen die het toepassen echter niet.

Of mogen we geen wapens leveren aan islamitische landen omdat ze daar barbaars en zwakzinnig zijn?
Toen/wanneer Duitsland wapens verkoopt aan Turkije stellen ze keiharde eisen waar Turkije aan moet voldoen, de tanks mochten bijvoorbeeld niet ingezet worden in de strijd tegen de PKK, vliegtuigen mochten niet ingezet worden als het ging om het Cyprus conflict etc, Duitsland kon dit keihard blijvend afdwingen omdat het onderhoud was gelicenseerd aan Duitsland. waarom niet met Saoedi Arabie, zou toch alleen maar wenselijker zijn dat ze alleen defensief gebruikt mogen worden en niet offensief.

Dat je regimes zoals SA geen wapens mag/moet verkopen is sowieso mijn streven.
pi_173909088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:15 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is ook. Homo's van daken flikkeren doen ze zomaar voor de lol
Je weet :7
pi_173909089
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Degenen die accentloos nederlands spreken en gewoon meedoen op een wat hoger niveau op school horen er dan ook bij. De iraniers uit mijn vwo-klas werden echt niet gezien als buitenlander, de pakistaan ook niet. En ook de suri-hindu jongen niet. Was dan ook geen straattuig, gewoon leuke en slimme mensen.
Whatever...
  donderdag 21 september 2017 @ 13:19:53 #147
3542 Gia
User under construction
pi_173909092
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:06 schreef Triggershot het volgende:

Nee hoor, de Westerse interventie in de moslimwereld is niet begonnen met 9/11, verre van zelfs.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat al die doden in de moslimwereld al gaande was, door, bijvoorbeeld door Osama bin Laden, en daardoor de interventie kwam. Dat ook olie een puntje was, is zo. Maar je kunt toch niet blijven toezien hoe een leider van een volk zijn burgers één voor één afmaakt, o.a. voor vertier.
pi_173909105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:15 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je een beetje je talen spreekt lees en hoor/zie je het meteen. Arabisch is lastiger. Maar Turks is echt opvallend. Als daarbij iemand ook nog mehmet, mohammed, omar, fatima oid heet is het helemaal snel duidelijk natuurlijk. Allemaal types uit de koran. Dat is dan in heel veel gevallen een moslim, of iemand met een moslimachtergrond. Natuurlijk niet altijd. Maar meestal eh.

Ik versta bij turken niet snel wat ze zeggen, maar dat het turks is hoor je meteen.
Geen een van die namen komt muv Mohammed voor in de Koran :7
  donderdag 21 september 2017 @ 13:20:44 #149
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_173909112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom proberen de schuld bij 1 partij neer te leggen?

Was net op radio 1 wel een aardige discussie hierover en daaruit kwam naar voren dat Afghanen en Iraniers zelfs succesvoller zijn dan autochtone Nederlanders terwijl het bij Turken en Marokkanen maar niet wil lukken. Dan is mijn gedachte gelijk zou het niet komen doordat Turken en Marokkanen in veel grotere groepen hierheen zijn gehaald en eenmaal hier nogal geconcentreerd bij elkaar wonen?

Zelfs in een kleine plaats als Hoogezand zie dat, de ongeveer 2500 van Turkse afkomst wonen praktisch allemaal in 1 wijk en dat is niet vanwege de sociale huur.
Ik zie hier wel iets in.
Als je een minderheid bent zoek je elkaar op, zo werkt dat.
Kijk maar naar Nederlanders in het buitenland: ineens help je je nieuwe Nederlandse buur op de camping met het opzetten van zijn tentje terwijl je die persoon geen tweede blik zou gunnen in eigen land, maar in den vreemde voel je je ineens verbonden.
pi_173909128
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toen/wanneer Duitsland wapens verkoopt aan Turkije stellen ze keiharde eisen waar Turkije aan moet voldoen, de tanks mochten bijvoorbeeld niet ingezet worden in de strijd tegen de PKK, vliegtuigen mochten niet ingezet worden als het ging om het Cyprus conflict etc, Duitsland kon dit keihard blijvend afdwingen omdat het onderhoud was gelicenseerd aan Duitsland. waarom niet met Saoedi Arabie, zou toch alleen maar wenselijker zijn dat ze alleen defensief gebruikt mogen worden en niet offensief.

Dat je regimes zoals SA geen wapens mag/moet verkopen is sowieso mijn streven.
Ben ik het mee eens hoor. Maar als wij er dan toch wapens aan verkopen zijn zij verantwoordelijk voorwat ze er mee doen en niet wij.

Het zijn geen kleine kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')