Jah.quote:Nederlandse moslims voelen zich vaker gediscrimineerd dan hun geloofsgenoten in andere EU-lidstaten. Dat blijkt uit een onderzoek dat het Europese Agentschap voor Grondrechten vandaag heeft gepubliceerd.
Als het gaat om discriminatie op grond van religie voelen moslims in Nederland zich zelfs het vaakst gediscrimineerd. Maar liefst 30% ervoer in de afgelopen vijf jaar discriminatie op religieuze gronden.
Alleen als het gaat om discriminatie op grond van herkomst wordt Nederland door een ander EU-land overtroffen. In Griekenland ervaar maar liefst 52% van alle moslims dit. In Nederland ‘slechts’ 42%.
Desondanks is het percentage Nederlanders dat zegt liever geen moslims als buren te hebben in Nederland juist wat lager dan het Europees gemiddelde: 17% van de Nederlanders zegt dit tegenover 20% in de gehele EU.
...quote:Op donderdag 21 september 2017 11:31 schreef SpaceOddity het volgende:
Moslims in Nederland voelen zich het meest gediscrimineerd van heel Europa
[..]
Fokkende moslims hier, ervaren jullie wel eens discriminatie, en hoe bijvoorbeeld?
quote:deze intolerante mensenrechten schendende religie,
quote:Op donderdag 21 september 2017 11:31 schreef SpaceOddity het volgende:
Fokkende moslims hier, ervaren jullie wel eens discriminatie, en hoe bijvoorbeeld?
quote:
quote:Op donderdag 21 september 2017 11:34 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Oh sorry. De islam is tolerant en schend geen mensenrechten. Nee. Dit mag natuurlijk niet benoemd worden, zeggen hoe het in elkaar steekt.
Maal 7.274.102
Mensen zijn eventueel intolerant en schenden eventueel mensenrechten. Die houd je helaas altijd. Ken genoeg mensen van allerlei religies die zeer tolerant zijn en geen mensenrechten schenden in tegenstelling tot anderen die alles en iedereen over één kam scheren.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De islam is tolerant en schend geen mensenrechten?
Snelle quote zodat je het niet meer kan wegeditten als je je eigen fout ziet.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:40 schreef Protoplanet het volgende:
TS die niet weet dat Griekenland een EU-lidstaat is
Dommigheid kent geen tijden
Dan kan je vast de groeiende pvv verklaren? De mensen die daarop stemmen wijzen op indirecte discriminatie.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:35 schreef Ludachrist het volgende:
Eindelijk weer een topic waarin we kunnen uitleggen dat die zandnegers helemaal niet gediscrimineerd worden want zo zijn wij Nederlanders niet, en als ze dat toch vinden moeten ze hun bek houden en dankbaar zijn dat wij ze toestaan in ons land. Zo niet, dan flikkeren ze maar op naar hun eigen land in oegelieboegeliestan of waar in de zandbak ze ook vandaan komen.
Nee, discriminatie in Nederland, daar geloof ik niet in.
Handige wegkijk tactiek, dat moet ik je nageven.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mensen zijn eventueel intolerant en schenden eventueel mensenrechten. Die houd je helaas altijd. Ken genoeg mensen van allerlei religies die zeer tolerant zijn en geen mensenrechten schenden in tegenstelling tot anderen die alles en iedereen over één kam scheren.
Ik geloof inderdaad niet in slachtofferrollen als je dat bedoeld.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:35 schreef Ludachrist het volgende:
Eindelijk weer een topic waarin we kunnen uitleggen dat die zandnegers helemaal niet gediscrimineerd worden want zo zijn wij Nederlanders niet, en als ze dat toch vinden moeten ze hun bek houden en dankbaar zijn dat wij ze toestaan in ons land. Zo niet, dan flikkeren ze maar op naar hun eigen land in oegelieboegeliestan of waar in de zandbak ze ook vandaan komen.
Nee, discriminatie in Nederland, daar geloof ik niet in.
Dat is een reactie op de 'indirecte discriminatie' van zij die zich hebben overgegeven aan Allah.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:44 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dan kan je vast de groeiende pvv verklaren? De mensen die daarop stemmen wijzen op indirecte discriminatie.
Sarcasme is zeker niet echt jouw ding?quote:Op donderdag 21 september 2017 11:44 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dan kan je vast de groeiende pvv verklaren? De mensen die daarop stemmen wijzen op indirecte discriminatie.
Bingo!quote:Op donderdag 21 september 2017 11:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Handige wegkijk tactiek, dat moet ik je nageven.
Dat bedoel ik niet, maar leuk dat je meedoet Elzies.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik geloof inderdaad niet in slachtofferrollen als je dat bedoeld.
Ow we gaan weer morren om de juiste benamingen, in plaats van inhoudelijk te reageren over bijvoorbeeld hoe het komt dat moslims zich gediscrimineerd voelen.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, maar leuk dat je meedoet Elzies.
Zeg, vind jij de islam eigenlijk een religie of een totalitaire ideologie? En in het licht van die vraag, wat vind je van het cordon sanitair dat om Wilders is gelegd?
'over hoe het bijvoorbeeld komt'.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:49 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ow we gaan weer morren om de juiste benamingen, in plaats van inhoudelijk te reageren over bijvoorbeeld hoe het komt dat moslims zich gediscrimineerd voelen.
Vorm over inhoud.
Je verwacht het niet.
quote:Op donderdag 21 september 2017 11:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
'over hoe het bijvoorbeeld komt'. 'over bijvoorbeeld hoe het komt'
Vorm over inhoud. #wegkijktactieken.
Hartstikke ondemocratisch, zoals je weet.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, maar leuk dat je meedoet Elzies.
Zeg, vind jij de islam eigenlijk een religie of een totalitaire ideologie? En in het licht van die vraag, wat vind je van het cordon sanitair dat om Wilders is gelegd?
Er wordt veel gekankerd op de islam, maar dat is toch niet gelijk discriminatie op basis van religie?quote:Op donderdag 21 september 2017 11:57 schreef Janneke141 het volgende:
Even een blik werpen in de topiclijst van NWS, dan heb je je antwoord.
Of je eigen OP lezen, dat kan ook.
Dankjewel. Ik wilde het even bij de OP voegen, maar dat lukt me niet...quote:Op donderdag 21 september 2017 11:55 schreef Stranger het volgende:
Het volledige onderzoek is hier te lezen
Even ter aanvulling.
Wel als je de hele groep afrekent op het gedrag van een klein clubje daarvan. En dat gebeurt vrij categorisch.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Er wordt veel gekankerd op de islam, maar dat is toch niet gelijk discriminatie op basis van religie?
Nieuws kan natuurlijk nooit discriminerend zijn. Wat je bedoelt is dat sommig nieuws bij sommige groepen onwelgevallig is en men er liever niet mee geconfronteerd wordt.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:57 schreef Janneke141 het volgende:
Even een blik werpen in de topiclijst van NWS, dan heb je je antwoord.
Of je eigen OP lezen, dat kan ook.
Zolang dat twee kanten op gaat.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:56 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik zou eerst weleens concrete voorbeelden van deze discriminatie willen zien dan.
Mensen verdienen respect en we moeten het discrimineren van mensen uitbannen.
Helemaal mee eens. Daarom ben ik er voorstander van om religie uit de samenleving te weren.quote:Religies bestaan alleen maar uit een verzameling ideeën, en redelijk vaak slechte ideeën ook nog. Daar mag je best kritiek op hebben. Mensen mogen ze geloven, zolang ze dan maar weer niet invloed hebben op andere mensen, bijvoorbeeld in de vorm van discriminatie.
Als die vrouwen dat accepteren, heb ik er geen moeite mee.quote:Volgens mij begint het al in de moskee, als vrouwen en mannen in separate ruimtes moeten bidden.
In principe ook. Maar daar hoeven wij ons niet druk om te maken.quote:Maar dat zal vast geen voorbeeld zijn van die vermeende discriminatie of wel?
Dat hangt er van af. Als je misdaden door minderheden structureel groot in het nieuws brengt en dezelfde misdaden door autochtonen niet in het nieuws brengt is het nieuws gewoon discriminerend.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nieuws kan natuurlijk nooit discriminerend zijn.
Als in mijn buurman Mo is mede verantwoordelijk voor de aanslag in Londen omdat die moslim is? Of als in de islam is een van de oorzaken voor de aanslag in Londen?quote:Op donderdag 21 september 2017 12:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel als je de hele groep afrekent op het gedrag van een klein clubje daarvan. En dat gebeurt vrij categorisch.
Het gaat in de OP toch ook over het gediscrimineerd 'voelen'. Wil niet zeggen dat ze dat ook 'worden' of 'zijn'.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Er is natuurlijk een nogal groot verschil tussen gediscrimineerd voelen en gediscrimineerd worden. Aangezien discriminatie een strafbaar feit is zou je verwachten dat er aangifte is gedaan en dat het aantal aangiftes de cijfers ondersteunt, of ben ik nu te optimistisch?
Gelukkig gebeurt dat niet en dan nog zou het geen discriminatie zijn maar onevenwichtige nieuwsgaring.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat hangt er van af. Als je misdaden door minderheden structureel groot in het nieuws brengt en dezelfde misdaden door autochtonen niet in het nieuws brengt is het nieuws gewoon discriminerend.
Voornamelijk bij het sollicteren, volgens het onderzoek. Daarna krijg je op de werkvloer, bij gebruik van diensten en bij het zoeken naar woningen.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:58 schreef Hathor het volgende:
Vaag onderzoek, ik zou graag willen zien op welke vlakken ze zich gediscrimineerd voelen. Op de werkvloer? Op school? Beetje meer achtergrond info was wel fijn geweest, want hier kan men niet zo veel mee en krijg je inderdaad van die reacties als "ze hebben weer eens wat te zeiken".
Ik zeg ook niet dat het gebeurt, en als je beslist of iets nieuwswaardig is op basis van huidskleur of afkomst is dat wel degelijk discriminatie, niet 'onevenwichtige nieuwsgaring'.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Gelukkig gebeurt dat niet en dan nog zou het geen discriminatie zijn maar onevenwichtige nieuwsgaring.
Dat klopt. Maar wat wil je met die info? Relevanter is het om te weten of men gediscrimineerd wordt of dat men hypergevoelige tenen heeft.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat in de OP toch ook over het gediscrimineerd 'voelen'. Wil niet zeggen dat ze dat ook 'worden' of 'zijn'.
Nou in dat geval wel maar dat lijkt me zo'n onrealistisch scenario dat we dat niet hoeven te bediscussiëren.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het gebeurt, en als je beslist of iets nieuwswaardig is op basis van huidskleur of afkomst is dat wel degelijk discriminatie, niet 'onevenwichtige nieuwsgaring'.
Die grote groep kijkt in de regel zwijgend toe. Goed enkele initiatieven uitgezonderd. Maar je kent de uitdrukking, wie zwijgt stemt toe. Waar blijven al die massa demonstraties?quote:Op donderdag 21 september 2017 12:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel als je de hele groep afrekent op het gedrag van een klein clubje daarvan. En dat gebeurt vrij categorisch.
Eerder in dat je buurman Mo geen baan krijgt omdat de recruiter slechte ervaringen had met een andere Marokkaan.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als in mijn buurman Mo is mede verantwoordelijk voor de aanslag in Londen omdat die moslim is? Of als in de islam is een van de oorzaken voor de aanslag in Londen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |