Zo zou het moeten zijn, helaas is de praktijk weersbarstiger. Dat verander je niet zo 1..2..3. Maar waarom zou je als bedrijf een risico moeten nemen met een werknemer met een bepaalde achtergrond, waarbij je in de praktijk veelal negatieve ervaringen hebt, terwijl je ook andere sollicitanten heb waarbij je verhouding gewijs weet dat je een kleiner risico loopt.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, waarom zou hij niet als individu beoordeeld mogen worden omdat hij een Marokkaan is?
En dat is allemaal leuk en aardig, maar als jij iemand op voorhand dus afschrijft omdat hij bij een bepaalde etnische groep hoort is dat discriminatie.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn, helaas is de praktijk weersbarstiger. Dat verander je niet zo 1..2..3. Maar waarom zou je als bedrijf een risico moeten nemen met een werknemer met een bepaalde achtergrond, waarbij je in de praktijk veelal negatieve ervaringen hebt, terwijl je ook andere sollicitanten heb waarbij je verhouding gewijs weet dat je een kleiner risico loopt.
Bij onze PZ zijn ze ook zeer huiverig bij het aannamen van Marrokanen op basis van ervaringen die men heeft. het lijkt toch een wat structureel probleem te zijn.
Ja maar men mag het best een klote religie vinden, dan is het nog geen discriminatie.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:07 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dat is juist het punt. Het gaat allemaal op basis van religie. De kleur of wat dan ook boeit hen geen fuck.
(Behalve als je in murica bent)
Als iemand veel taalfouten maakt in een sollicitatiebrief en ondertekent met Mo huppelepup, dan is dat iemand die niet bijster goed heeft opgelet op school.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:28 schreef Ludachrist het volgende:
En dat is allemaal leuk en aardig, maar als jij iemand op voorhand dus afschrijft omdat hij bij een bepaalde etnische groep hoort is dat discriminatie.
Dat sluit niet uit dat je in sommige gevallen wel een goede beslissing maakt.
Nederland is het meest tolerante land ter wereld, en dan nog klagen over zogenaamde "discriminatie". Meer bewijs dat een multiculturele samenleving nooit zal werken is er niet.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:09 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ja inderdaad onderzoek is gelul. Jij hebt gelijk godin.
![]()
Hoorbaar Marokkaans accent en je kunt hier in ieder geval alleen nog in het magazijn terecht.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Als iemand veel taalfouten maakt in een sollicitatiebrief en ondertekent met Mo huppelepup, dan is dat iemand die niet bijster goed heeft opgelet op school.
(Zie je hier op fok ook heel veel, vooral d of t op het eind is, schijnbaar, heel moeilijk voor hier geboren moslims)
Krijg je dan eens een keurige brief van zo'n jongen, dan is dat al een verademing, dus die nodig je uit op gesprek. Maar als die dan met zo'n mocro-accent tegenover je zit, vraag je je toch af: Waarom?
Is het die enkele hoogopgeleide moslim, die vrijwel geen accent heeft, dan komen de eisen aangaande het geloof.
En ook dan heeft de doorsnee werkgever al gegeten en gedronken.
Wat dat betreft heeft Wilders wel een beetje gelijk, eigenlijk, geloof moet volledig los staan van je werk. Collega's en werkgevers moeten geen rekening hoeven houden met iemands geloof.
Geloof moet geweerd worden uit de openbaarheid. Geloven is privé, daar moet je niemand mee lastig vallen. En dat geldt net zo goed voor Jehova's.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar dat zijn eigenschappen van het individu he. Daar mag je iemand best op afrekenen en is geen discriminatie.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Als iemand veel taalfouten maakt in een sollicitatiebrief en ondertekent met Mo huppelepup, dan is dat iemand die niet bijster goed heeft opgelet op school.
(Zie je hier op fok ook heel veel, vooral d of t op het eind is, schijnbaar, heel moeilijk voor hier geboren moslims)
Krijg je dan eens een keurige brief van zo'n jongen, dan is dat al een verademing, dus die nodig je uit op gesprek. Maar als die dan met zo'n mocro-accent tegenover je zit, vraag je je toch af: Waarom?
Wederom, dat is het individu. Begrijp je het concept wel?quote:Is het die enkele hoogopgeleide moslim, die vrijwel geen accent heeft, dan komen de eisen aangaande het geloof.
En ook dan heeft de doorsnee werkgever al gegeten en gedronken.
Voorbeeldje:quote:Op donderdag 21 september 2017 14:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja maar men mag het best een klote religie vinden, dan is het nog geen discriminatie.
quote:Op woensdag 13 september 2017 23:35 schreef Annihilan het volgende:
Maak je niet dik, Glazenmaker. Van mij mogen de Royhinga's nog dood vallen. Ik weet dat DutchTurks en Maroc schijtsites zijn maar dat geldt ook voor MSM.
Dat doet niks af aan wat ik schreef.quote:
Start je eigen onderzoek of dien een verzoek in zal ik zeggen!quote:Op donderdag 21 september 2017 14:43 schreef SugeLucky het volgende:
Vraag me af hoeveel procent van de vrouwen zich gediscrimineerd voelt door de moslim gemeenschap.
Jawel. Jij hebt het idee dat moslims zich gediscrimineerd voelen als men zegt dat het een klote religie is. Dat is allemaal hoogstwaarschijnlijk niet waar. Het is meer om het soort gedrag dat ik heb gepost in een quote.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat doet niks af aan wat ik schreef.
quote:Op donderdag 21 september 2017 14:52 schreef _--_ het volgende:
[..]
Start je eigen onderzoek of dien een verzoek in zal ik zeggen!
Je hoeft niet voor mij in te vullen wat voor ideeën ik heb.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:53 schreef _--_ het volgende:
[..]
Jawel. Jij hebt het idee dat moslims zich gediscrimineerd voelen als men zegt dat het een klote religie is. Dat is allemaal hoogstwaarschijnlijk niet waar. Het is meer om het soort gedrag dat ik heb gepost in een quote.
Men weigert simpelweg op dit soort argumenten in te gaan. Maar ontkennen en negeren lost het probleem niet op. Het probleem zal zichzelf blijven benoemen. Keer op keer.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:24 schreef Gia het volgende:
Ik blijf erbij dat de problemen bij de opvoeding beginnen.
Als je als klein prinsje wekelijks te horen krijgt dat je beter bent dan al die westerlingen, die allemaal slecht zijn en moslims vermoorden, dan kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt om als ondergeschikte te werken voor een westerling.
Als je als westerse baas regelmatig te maken hebt met dit soort prinsjes die maar eisen en eisen en een grote mond hebben, dan kan ik me voorstellen dat je geen moslims meer aanneemt.
De moslims in Nederland die wel goed meedraaien, die zijn er ook hoor, praten vrijwel accentloos Nederlands, hebben een opleiding gevolgd, en houden hun geloof zo ver mogelijk van hun werk gescheiden. En hé, dan kan het ineens wel!
Het gaat hier toch om een vergelijking met andere Europese landen? Waar ze ook gewoon hun inwoners een bestaansminimum gunnen? Niet over islamitische landen. Blijkbaar creeeren wij in NL een milieu waarbij moslims zich gediscrimineerder voelen, minder verbonden met het land en minder vertrouwen hebben in de politie dan de rest van Europa.quote:Op donderdag 21 september 2017 13:52 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Goh. Moslims die zich "gediscrimineerd" voelen...Verrassend.Wat moet het toch heerlijk zijn om je continu in een zelfverzonnen slachtofferrol te wentellen.
Maar goed, als zij zich daadwerkelijk zo gediscrimineerd voelen, waarom vertrekken ze dan niet uit dit vuige racistische en islamofobe land naar betere oorden? Genoeg islamitische landen om uit te kiezen, me dunkt. Oh wacht... daar heb je geen uitkeringen, subsidies en kinderbijslag.
Lastig allemaal hoor.
Of ze zijn beter in klagen dan hun lotgenoten in andere landen, toch een beetje verkaasd.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:59 schreef Stranger het volgende:
[..]
Het gaat hier toch om een vergelijking met andere Europese landen? Waar ze ook gewoon hun inwoners een bestaansminimum gunnen? Niet over islamitische landen. Blijkbaar creeeren wij in NL een milieu waarbij moslims zich gediscrimineerder voelen, minder verbonden met het land en minder vertrouwen hebben in de politie dan de rest van Europa.
quote:Op donderdag 21 september 2017 14:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je hoeft niet voor mij in te vullen wat voor ideeën ik heb.
Wat ik duidelijk probeer te maken dat het meer dan gekanker is. Het zijn onder andere doodsverwensingen.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Er wordt veel gekankerd op de islam, maar dat is toch niet gelijk discriminatie op basis van religie?
Geef die klagers een enkeltje Polen of Hongarije en dan zullen we over een tijdje deze uitkomst nog eens onder de loep gaan nemen.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:59 schreef Stranger het volgende:
[..]
Het gaat hier toch om een vergelijking met andere Europese landen? Waar ze ook gewoon hun inwoners een bestaansminimum gunnen? Niet over islamitische landen. Blijkbaar creeeren wij in NL een milieu waarbij moslims zich gediscrimineerder voelen, minder verbonden met het land en minder vertrouwen hebben in de politie dan de rest van Europa.
Daarom is het idee dat bevolkingsgroepen en religies vredig naast elkaar kunnen leven ook een utopie. Alleen naieve groenlinksers geloven daar nog in.quote:Op donderdag 21 september 2017 14:59 schreef Stranger het volgende:
[..]
Trouwens, waarom leg je de schuld bij Nederlanders? Wat doen Moslims eigenlijk om beter te intergreren?quote:Op donderdag 21 september 2017 14:59 schreef Stranger het volgende:
[..]
Blijkbaar creeeren wij in NL een milieu waarbij moslims zich gediscrimineerder voelen, minder verbonden met het land en minder vertrouwen hebben in de politie dan de rest van Europa.
Polen en Hongarije zijn niet meegenomen in dit onderzoek, had je zelf ook wel kunnen zien als je meer had gedaan dan alleen verongelijkt schreeuwen.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Geef die klagers een enkeltje Polen of Hongarije en dan zullen we over een tijdje deze uitkomst nog eens onder de loep gaan nemen.
De hamvraag is, is dit terecht. En als dat zo is, wat is dan de oorzaak en is er ook een oplossing?quote:Op donderdag 21 september 2017 14:59 schreef Stranger het volgende:
[..]
Je herhaalt nog steeds gewoon je angsten die je al in tig andere topics hebt geventileerd, en zegt niets dat niet op heel west-europa betrekking heeft.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:06 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Daarom is het idee dat bevolkingsgroepen en religies vredig naast elkaar kunnen leven ook een utopie. Alleen naieve groenlinksers geloven daar nog in.
Een multiculterele samenleving is gedoemd te mislukken: er ontstaat enkel polarisatie en segregatie. Uiteindelijk zal het weleens uit kunnen draaien op een regelrechte burgeroorlog, waarin bevolkinsgroepen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.
Alsof ik lig te schreeuwen vanachter mijn scherm. Blijf lachen.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:19 schreef Stranger het volgende:
[..]
Polen en Hongarije zijn niet meegenomen in dit onderzoek, had je zelf ook wel kunnen zien als je meer had gedaan dan alleen verongelijkt schreeuwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |