SPOILER: Red Bull PR GodOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dan ben je wel een tijdje bezig, z'n boek erover komt deze week uitquote:Op maandag 18 september 2017 08:56 schreef BroesWillems het volgende:
Gisteren niet online geweest en de topics nog niet gelezen, maar Ferrari heeft toch mooi haar eigen glazen ingegooid!
Nu even teruglezen hoe Weltschmertz dit recht lult en de schuld bij Verstappen neer legt...
Hier is de samenvatting.quote:Op maandag 18 september 2017 08:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan ben je wel een tijdje bezig, z'n boek erover komt deze week uit
quote:Op maandag 18 september 2017 09:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hier is de samenvatting.
Vettel was in ieder geval slachtoffer van het niet vol in de rem gaan van Verstappen.quote:Op maandag 18 september 2017 08:56 schreef BroesWillems het volgende:
Gisteren niet online geweest en de topics nog niet gelezen, maar Ferrari heeft toch mooi haar eigen glazen ingegooid!
Nu even teruglezen hoe Weltschmertz dit recht lult en de schuld bij Verstappen neer legt...
Goed punt eigenlijk wel.quote:Nou boeh!
En wat nou als Verstappen door die idiote acties van Ferrari een andere bak moet hebben en weer 5 plaatsen gridstraf krijgt?
Klinkt niet echt rechtvaardig of wel dan?
Vettel zal toch niet lekker geslapen hebben denk ikquote:Op maandag 18 september 2017 09:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Vettel was in ieder geval slachtoffer van het niet vol in de rem gaan van Verstappen.
Uren liggen piekeren over hoe hij iemand anders alsnog de schuld kan geven.quote:Op maandag 18 september 2017 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vettel zal toch niet lekker geslapen hebben denk ik
quote:Op maandag 18 september 2017 09:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Vettel was in ieder geval slachtoffer van het niet vol in de rem gaan van Verstappen.
Precies. En niemand anders de schuld gaf. Daardoor geeft hij zelf al toe fout te zijn geweest.quote:Op maandag 18 september 2017 10:01 schreef WSTVLTRN12 het volgende:
Het zegt voor mij genoeg dat Vettel rustig vragen beantwoordde. Als het z'n eigen schuld niet was had ie weer lopen huilen...
Dat soort dingen bespreek ik altijd met Britta aan het ontbijt.quote:Op maandag 18 september 2017 09:13 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Uren liggen piekeren over hoe hij iemand anders alsnog de schuld kan geven.
Om 4:00 nog even gebeld met Weltschmerz voor advies.
quote:Op maandag 18 september 2017 10:50 schreef ShaoliN het volgende:
Toch reed Vettel gewoon vele malen beter dan Hamilton die de wedstrijd leiding weer op zijn hand had natuurlijk. Het hele weekend niet vooruit te branden, maar gisteren met 2 vuisten in zijn neus bij iedereen wegrijden. Doorgestoken kaart, kan niet missen.
Ik vond nou niet echt dat die eerste 50 meter perse veel beter was dan Hamilton.quote:Op maandag 18 september 2017 10:50 schreef ShaoliN het volgende:
Toch reed Vettel gewoon vele malen beter dan Hamilton die de wedstrijd leiding weer op zijn hand had natuurlijk. Het hele weekend niet vooruit te branden, maar gisteren met 2 vuisten in zijn neus bij iedereen wegrijden. Doorgestoken kaart, kan niet missen.
Wehrlein is twaalfde geworden, dus daar heb je nog wat puntjes voor gekregenquote:Op maandag 18 september 2017 11:16 schreef Twieki het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Ik stond toch al ergens 700+
Bij mij heeft slechts1 motor en 1 chassis de eindstreep gehaald.quote:Op maandag 18 september 2017 11:16 schreef Twieki het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Ik stond toch al ergens 700+
Misschien wel omdat het een bekend probleem is en hij dacht dat er over zeiken alleen maar leuk is voor de Bühne en dus de punten pakken en wegwezen de beste keuze voor hem is.quote:Op maandag 18 september 2017 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
Vind het toch wel weer grappig, Ricciardo had eigenlijk een poepstart, maar bleef daardoor mooi uit de problemen. Vond het alleen apart dat hij geen aanval op Hammilton kon doen, maar dat lag blijkbaar aan problemen met de versnellingsbak? Raar dat je dat dan niet hoort over de boordradio.
Deed Max maar een Poepstart, bedacht ik mij.quote:Op maandag 18 september 2017 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
Vind het toch wel weer grappig, Ricciardo had eigenlijk een poepstart, maar bleef daardoor mooi uit de problemen. Vond het alleen apart dat hij geen aanval op Hammilton kon doen, maar dat lag blijkbaar aan problemen met de versnellingsbak? Raar dat je dat dan niet hoort over de boordradio.
En ook omdat Hamilton erg goed is in de regen.quote:Op maandag 18 september 2017 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
Vind het toch wel weer grappig, Ricciardo had eigenlijk een poepstart, maar bleef daardoor mooi uit de problemen. Vond het alleen apart dat hij geen aanval op Hammilton kon doen, maar dat lag blijkbaar aan problemen met de versnellingsbak? Raar dat je dat dan niet hoort over de boordradio.
Klopt, maar ook op de ultra's kwam hij er niet aan.quote:Op maandag 18 september 2017 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En ook omdat Hamilton erg goed is in de regen.
Je hoort lang niet alles van de boordradio. Er is tijdens de tweede safety-car ook veel communicatie geweest tussen Hamilton en zijn engineer over banden en een pitstop.quote:Op maandag 18 september 2017 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
Vind het toch wel weer grappig, Ricciardo had eigenlijk een poepstart, maar bleef daardoor mooi uit de problemen. Vond het alleen apart dat hij geen aanval op Hammilton kon doen, maar dat lag blijkbaar aan problemen met de versnellingsbak? Raar dat je dat dan niet hoort over de boordradio.
Nee dat klopt, maar meestal zenden ze zulke dingen wel direct uit. RAI hoor je ook elke race dat de banden niet goed zijn.quote:Op maandag 18 september 2017 13:14 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Je hoort lang niet alles van de boordradio. Er is tijdens de tweede safety-car ook veel communicatie geweest tussen Hamilton en zijn engineer over banden en een pitstop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 september 2017 13:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Trouwens!!!!!!!neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 18 september 2017 13:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar meestal zenden ze zulke dingen wel direct uit. RAI hoor je ook elke race dat de banden niet goed zijn.![]()
Trouwens!!!!!!!Raceweek van wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Ohw, shit, dacht dat er een week tussen zat...quote:
de auto's gaan sowieso terug naar de fabriek, hospitality units etc neem ik aan van nietquote:Op maandag 18 september 2017 13:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ohw, shit, dacht dat er een week tussen zat...![]()
![]()
Waarom had Ferrari de vrachtwagen anders zo snel ingepakt?
waarom zouden ze blijven?quote:Op maandag 18 september 2017 13:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ohw, shit, dacht dat er een week tussen zat...![]()
![]()
Waarom had Ferrari de vrachtwagen anders zo snel ingepakt?
Volgens mij krijgen ze geen versnellingsbak penalty als ze de race niet uitrijdenquote:
quote:Op maandag 18 september 2017 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
de auto's gaan sowieso terug naar de fabriek, hospitality units etc neem ik aan van niet
Dat van de Ferrari's was een (mislukt) grapje...quote:Op maandag 18 september 2017 13:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
waarom zouden ze blijven?
[..]
Volgens mij krijgen ze geen versnellingsbak penalty als ze de race niet uitrijdendaarom halen ze weleens vroegtijdig auto's naar binnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan vlieg ik de volgende keer niet meer met hem mee... puh!quote:Op maandag 18 september 2017 13:45 schreef Tarado het volgende:
En wat vinden we er van dat onze grote vriend Hamilton vegetariër aan het worden is vanwege het milieu, dus geen steaks meer in zijn privé jet
In het artikel staat dat de vleesindustrie vervuilender is dan vliegen. Bovendien zou je dan ook iets tegen zijn beroep moeten hebben. Voor de sport rondjes rijden is natuurlijk ook niet goed voor de natuur. Hij noemde de natuur als 1 van de redenen waarom hij geen vlees en vis wil eten.quote:Op maandag 18 september 2017 13:45 schreef Tarado het volgende:
En wat vinden we er van dat onze grote vriend Hamilton vegetariër aan het worden is vanwege het milieu, dus geen steaks meer in zijn privé jet
Ik vind het wel tof van Hamilton, een politiek statement waar ik mij in kan vinden want ik maak mij zorgen om de aardbol. Ik ben geen vegetarier, ik rijd auto, ik gebruik gas, ik gooi eten weg etcetera etcetera, iedereen behalve de grootste vervuilende aso's zijn hypocrietquote:Op maandag 18 september 2017 14:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In het artikel staat dat de vleesindustrie vervuilender is dan vliegen. Bovendien zou je dan ook iets tegen zijn beroep moeten hebben. Voor de sport rondjes rijden is natuurlijk ook niet goed voor de natuur. Hij noemde de natuur als 1 van de redenen waarom hij geen vlees en vis wil eten.
Ik las het ook ergens ja. Absurdquote:Op maandag 18 september 2017 13:19 schreef habitue het volgende:
Net highlights gekeken, was verhinderd gister. Maar hoe kan iemand nou weer Max de schuld geven... Dan kun je beter een andere sport volgen of een bezoekje aan de opticien.
Dat doet Vettel wel vaker. Ruimte laten voor 2 auto's en dan gewoon blind naar binnen sturen en er maar vanuit gaan dat, ondanks de ruimte voor 2 auto's, er geen 2 auto's zitten.quote:Op maandag 18 september 2017 13:21 schreef habitue het volgende:
Vettel stuurt als een idioot in zonder rekening te houden wat er links van em gebeurt.
Hij zou dan eigenlijk moeten stoppen met auto rijden. Als hij zo begaan is met het milieu.quote:Op maandag 18 september 2017 14:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In het artikel staat dat de vleesindustrie vervuilender is dan vliegen. Bovendien zou je dan ook iets tegen zijn beroep moeten hebben. Voor de sport rondjes rijden is natuurlijk ook niet goed voor de natuur. Hij noemde de natuur als 1 van de redenen waarom hij geen vlees en vis wil eten.
quote:Op maandag 18 september 2017 14:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Der Nico begint Lil' Lewis achterna te gaan met zijn "spontane" instagram kiekjes. Wat valt me dat vies van hem tegen zeg:
Semi-nonchalant hangen in een metropool, Lil' Lewis style: https://www.instagram.com/p/BX73sYRD8S3/?taken-by=nicorosberg
Semi-intellectuele overpeinzingen in privéjets: https://www.instagram.com/p/BYDQE8Vj2Ob/?taken-by=nicorosberg
Showen met je jetset leven en tegelijkertijd reclame maken voor IWC en Mercedes-Benz: https://www.instagram.com/p/BXnIqwSj5J_/?taken-by=nicorosberg
"Spontane" foto om te laten ze zien dat je ondanks alles een normale jongen bent gebleven: https://www.instagram.com/p/BXcz5H3Dr3X/?taken-by=nicorosberg
Nee, Nico heeft bij me afgedaan en ik overweeg derhalve een nieuwe user icon. Bij voorkeur van een rijder die zichzelf niet als een onzeker tienermeisje probeert te profileren op social media met geforceerde poses. Binnenkort de onthulling.
Dat is natuurlijk onzinquote:Op maandag 18 september 2017 14:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hij zou dan eigenlijk moeten stoppen met auto rijden. Als hij zo begaan is met het milieu.
Dat HAM vegan wil worden omdat hij eens een documentaire heeft gekeken ipv eens naar een boerderij te gaan om te kijken het echt gaat moet hij lekker zelf weten. Tot zover ook mijn mening. De rest van deze discussie in -> SHO?quote:Op maandag 18 september 2017 13:45 schreef Tarado het volgende:
En wat vinden we er van dat onze grote vriend Hamilton vegetariër aan het worden is vanwege het milieu, dus geen steaks meer in zijn privé jet
Dat doet hij al heel lang. Hij heeft zelfs een vlog. Instagram wordt ook gebruikt om de sponsoren te promoten. Is gewoon keiharde business.quote:Op maandag 18 september 2017 14:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Der Nico begint Lil' Lewis achterna te gaan met zijn "spontane" instagram kiekjes. Wat valt me dat vies van hem tegen zeg:
Semi-nonchalant hangen in een metropool, Lil' Lewis style: https://www.instagram.com/p/BX73sYRD8S3/?taken-by=nicorosberg
Semi-intellectuele overpeinzingen in privéjets: https://www.instagram.com/p/BYDQE8Vj2Ob/?taken-by=nicorosberg
Showen met je jetset leven en tegelijkertijd reclame maken voor IWC en Mercedes-Benz: https://www.instagram.com/p/BXnIqwSj5J_/?taken-by=nicorosberg
"Spontane" foto om te laten ze zien dat je ondanks alles een normale jongen bent gebleven: https://www.instagram.com/p/BXcz5H3Dr3X/?taken-by=nicorosberg
Nee, Nico heeft bij me afgedaan en ik overweeg derhalve een nieuwe user icon. Bij voorkeur van een rijder die zichzelf niet als een onzeker tienermeisje probeert te profileren op social media met geforceerde poses. Binnenkort de onthulling.
nee maar vliegen in een privéjet en dan zeggen dat je zo begaan bent met het milieu vind ik ook niet echt passendquote:
Weet ik wel maar het komt bij hem en Lewis allemaal zo geforceerd over. Het is toch geen gezicht die foto's waarbij ze semi-nonchalant op bankjes hangen of in gedachten verzonken over een meer uitkijken bij zonsondergang. Dan neem je jezelf wel erg serieus. Een Flavio bulkt ook van het geld en heeft ook dingen te promoten maar blijft tenminste zichzelf en poseert niet als een onzeker tienermeisje. https://www.instagram.com/briatoreflavio/?hl=nlquote:Op maandag 18 september 2017 15:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat doet hij al heel lang. Hij heeft zelfs een vlog. Instagram wordt ook gebruikt om de sponsoren te promoten. Is gewoon keiharde business.
ze doen het ook helemaal niet zelfquote:Op maandag 18 september 2017 15:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Weet ik wel maar het komt bij hem en Lewis allemaal zo geforceerd over. Het is toch geen gezicht die foto's waarbij ze semi-nonchalant op bankjes hangen of in gedachten verzonken over een meer uitkijken bij zonsondergang. Dan neem je jezelf wel erg serieus. Een Flavio bulkt ook van het geld en heeft ook dingen te promoten maar blijft tenminste zichzelf en poseert niet als een onzeker tienermeisje. https://www.instagram.com/briatoreflavio/?hl=nl
quote:Op maandag 18 september 2017 13:41 schreef BroesWillems het volgende:
Jawel van Moto GP! Veel spannender.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 september 2017 15:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Weet ik wel maar het komt bij hem en Lewis allemaal zo geforceerd over. Het is toch geen gezicht die foto's waarbij ze semi-nonchalant op bankjes hangen of in gedachten verzonken over een meer uitkijken bij zonsondergang. Dan neem je jezelf wel erg serieus. Een Flavio bulkt ook van het geld en heeft ook dingen te promoten maar blijft tenminste zichzelf en poseert niet als een onzeker tienermeisje. https://www.instagram.com/briatoreflavio/?hl=nl
Ik kan mij voorstellen dat het voor Lewis vrij lastig is om met commerciële vluchten te gaan. Hij kan met dit vliegtuig op veel meer vliegvelden landen, bijvoorbeeld in Oostenrijk en België. Daarbij wil iedereen anders zijn handtekening en kan hij niet even met Toto de strategie doornemen of andere dingen.quote:Op maandag 18 september 2017 15:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee maar vliegen in een privéjet en dan zeggen dat je zo begaan bent met het milieu vind ik ook niet echt passend
quote:Op maandag 18 september 2017 16:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat het voor Lewis vrij lastig is om met commerciële vluchten te gaan. Hij kan met dit vliegtuig op veel meer vliegvelden landen, bijvoorbeeld in Oostenrijk en België. Daarbij wil iedereen anders zijn handtekening en kan hij niet even met Toto de strategie doornemen of andere dingen.
Daarbij, de vleesindustrie is echt tig keer slechter voor het milieu dan alle auto's bij elkaar.
quote:Over hoe schadelijk veeteelt en burgerluchtvaart zijn, bestaat geen eenduidig antwoord. Dat geven zowel de FAO, Milieu Centraal als de Partij voor de Dieren toe. Maar ook al ontbreken waterdichte cijfers: het lijkt erop dat de bijdrage aan de mondiale broeikasuitstoot van vlees groter is dan die van burgerluchtvaart. Op microniveau ligt het anders: hoewel ook over deze cijfers wordt gediscussieerd, is een ticket naar Thailand nog altijd vervuilender dan een jaar vlees eten.
Denk dat Marchionne verstandig z'n mond dicht houdtquote:Op maandag 18 september 2017 16:17 schreef Fer het volgende:
Heeft Sergio Marchionne eigenlijk als iets te melden gehad? Of neemt momenteel Arivabenne onder vuur over het verlengen van de contracten van die 2 kneuzen?
Whehehequote:
zes uren per dag keihard sporten, natuurlijk lieverd, geloof jij maar in die sprookjes, wat ik zie veelvuldig zie en op Ziggo beamen ze dit; is dat deze jongens vooral veel aan simulaties doen. Dat geloof ik meteen als ik zie hoe goed Doornbos is met de computer simulatie.quote:Op maandag 18 september 2017 06:40 schreef Ener-G het volgende:
[..]
-weg-
Maak er maar minimaal 6 uur keihard sporten per dag van, gecombineerd met een dieet en eetschema waar jij en ik na 2 dagen alleen al helemaal gek van worden.
Nou jongen download F1 racer 2017, flink wat avondjes gamen, zien we je volgend jaar terug bij Ferrari.quote:Op maandag 18 september 2017 18:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
zes uren per dag keihard sporten, natuurlijk lieverd, geloof jij maar in die sprookjes, wat ik zie veelvuldig zie en op Ziggo beamen ze dit; is dat deze jongens vooral veel aan simulaties doen. Dat geloof ik meteen als ik zie hoe goed Doornbos is met de computer simulatie.
Gewoon trainen met een auto gebeurt enkel met de vrije trainingen, die zijn voor iedereen die betaald beschikbaar om te zien, maar een Formule 1 coureur traint zijn vaardigheden vooral door veel te oefenen op de simulatie want echt rijden is veel te duur. Raikkonen is op zich ook wel een stevig mannetje en heeft zelfs een klein buikje, dus 6 uren keihard sporten, laat me niet lachen haha. s'avonds laat DJ zijn op feestjes, daar staat Hamilton bekend om, hoe kun je dit combineren met 6 uur keihard sporten, ik zie een sportatleet echt niet midden in de nacht DJ zijn, feestjes aflopen en na buurten bij de rijke gemeenschap.
Instappen en gas geven toch?quote:Op maandag 18 september 2017 18:42 schreef habitue het volgende:
[..]
Nou jongen download F1 racer 2017, flink wat avondjes gamen, zien we je volgend jaar terug bij Ferrari.
Echt doodsimpel dat F1.
Dat is een mogelijkheid. Een andere mogelijkheid is dat hij gewoon niet zo snel is.quote:Op maandag 18 september 2017 12:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien wel omdat het een bekend probleem is en hij dacht dat er over zeiken alleen maar leuk is voor de Bühne en dus de punten pakken en wegwezen de beste keuze voor hem is.
En aan een wieltje draaien.quote:Op maandag 18 september 2017 18:49 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Instappen en gas geven toch?
Oh en soms even remmen.
Race-simulaties zijn uiteraard erg belangrijk aangezien er het aantal testsessies beperkt is door de FIA.quote:Op maandag 18 september 2017 18:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
zes uren per dag keihard sporten, natuurlijk lieverd, geloof jij maar in die sprookjes, wat ik zie veelvuldig zie en op Ziggo beamen ze dit; is dat deze jongens vooral veel aan simulaties doen. Dat geloof ik meteen als ik zie hoe goed Doornbos is met de computer simulatie.
Gewoon trainen met een auto gebeurt enkel met de vrije trainingen, die zijn voor iedereen die betaald beschikbaar om te zien, maar een Formule 1 coureur traint zijn vaardigheden vooral door veel te oefenen op de simulatie want echt rijden is veel te duur. Raikkonen is op zich ook wel een stevig mannetje en heeft zelfs een klein buikje, dus 6 uren keihard sporten, laat me niet lachen haha. s'avonds laat DJ zijn op feestjes, daar staat Hamilton bekend om, hoe kun je dit combineren met 6 uur keihard sporten, ik zie een sportatleet echt niet midden in de nacht DJ zijn, feestjes aflopen en na buurten bij de rijke gemeenschap.
Ik zit ook vaak in de simulator, en pak ook weleens een feestje. Zou in principe volgende GP al voor de winst kunnen strijden zo goed getraind ben ik.quote:Op maandag 18 september 2017 18:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
zes uren per dag keihard sporten, natuurlijk lieverd, geloof jij maar in die sprookjes, wat ik zie veelvuldig zie en op Ziggo beamen ze dit; is dat deze jongens vooral veel aan simulaties doen. Dat geloof ik meteen als ik zie hoe goed Doornbos is met de computer simulatie.
Gewoon trainen met een auto gebeurt enkel met de vrije trainingen, die zijn voor iedereen die betaald beschikbaar om te zien, maar een Formule 1 coureur traint zijn vaardigheden vooral door veel te oefenen op de simulatie want echt rijden is veel te duur. Raikkonen is op zich ook wel een stevig mannetje en heeft zelfs een klein buikje, dus 6 uren keihard sporten, laat me niet lachen haha. s'avonds laat DJ zijn op feestjes, daar staat Hamilton bekend om, hoe kun je dit combineren met 6 uur keihard sporten, ik zie een sportatleet echt niet midden in de nacht DJ zijn, feestjes aflopen en na buurten bij de rijke gemeenschap.
En combineer dat nog eens met een uitgebreid vliegschema tijdens het seizoen, niet alleen voor de races maar promo meuk, opdraven voor de bobo's en bezoeken aan de fabriek, hallo jetlag.quote:Op maandag 18 september 2017 19:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In het voorseizoen wordt er tot wel 6 uur per dag getraind door de rijders.
Deels op kracht om het sturen, remmen en g-krachten aan te kunnen, deels op conditie om dat 2 uren vol te kunnen houden.
Tijdens het race-seizoen verschilt het aantal uren trainen per dag omdat er ook race-weekends zijn en voorbereidingen op de circuits.
Om een idee te geven, het rempedaal intrappen is tot zo'n 80kg druk en dat bij iedere bocht (o'n 15 keer dus) en dat gemiddeld 60 rondes lang.
Het gewicht op je nek (vanuit diverse richtingen), inclusief helm, is ongeveer 30 tot 45 kilo bij iedere bocht,en dat gemiddeld 60 rondes lang.
De hartslag zit tijdens een race op 160 tot 200 bpm.
Tijdens een race verliezen rijders ongeveer 3 kilo aan gewicht.
[ afbeelding ]
Ben je nou nog steeds bezig?quote:Op maandag 18 september 2017 18:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
zes uren per dag keihard sporten, natuurlijk lieverd, geloof jij maar in die sprookjes, wat ik zie veelvuldig zie en op Ziggo beamen ze dit; is dat deze jongens vooral veel aan simulaties doen. Dat geloof ik meteen als ik zie hoe goed Doornbos is met de computer simulatie.
Gewoon trainen met een auto gebeurt enkel met de vrije trainingen, die zijn voor iedereen die betaald beschikbaar om te zien, maar een Formule 1 coureur traint zijn vaardigheden vooral door veel te oefenen op de simulatie want echt rijden is veel te duur. Raikkonen is op zich ook wel een stevig mannetje en heeft zelfs een klein buikje, dus 6 uren keihard sporten, laat me niet lachen haha. s'avonds laat DJ zijn op feestjes, daar staat Hamilton bekend om, hoe kun je dit combineren met 6 uur keihard sporten, ik zie een sportatleet echt niet midden in de nacht DJ zijn, feestjes aflopen en na buurten bij de rijke gemeenschap.
Dus 6 tot 8 uur per dag trainen.quote:Hoe ziet dat schema er ongeveer uit?
“Per dag train ik sowieso twee keer drie à vier uur. ‘s Morgens vaak cardio en dan in de middag een fysieke training met gewichten.
Gewoon standaard pers vraagquote:Op maandag 18 september 2017 20:12 schreef F1gamer het volgende:
wat een stomme vraag van die Everblij
Vragen van NOS niveauquote:
Hij wordt vegetarier voor het milieu. En daar zit een punt in, want de vleesverwerkingsindustrie is de meest vervuilende wereldwijd.quote:Op maandag 18 september 2017 15:29 schreef Tarado het volgende:
nee maar vliegen in een privéjet en dan zeggen dat je zo begaan bent met het milieu vind ik ook niet echt passend
Ik denk dat de olie industrie graag een hartig woordje met je wil sprekenquote:Op maandag 18 september 2017 20:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij wordt vegetarier voor het milieu. En daar zit een punt in, want de vleesverwerkingsindustrie is de meest vervuilende wereldwijd.
Want? Zij willen liever de meest vervuilende sector zijn?quote:Op maandag 18 september 2017 20:39 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik denk dat de olie industrie graag een hartig woordje met je wil spreken
Dat zijn ze al een tijdje. Met op nummer twee de mode industrie, als ik me niet vergis.quote:Op maandag 18 september 2017 20:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want? Zij willen liever de meest vervuilende sector zijn?
2 jaar geleden was het nog de vleesverwerkingsindustrie. Het werkt nu al! Chapeau, Lewis!quote:Op maandag 18 september 2017 20:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
Dat zijn ze al een tijdje. Met op nummer twee de mode industrie, als ik me niet vergis.
Voordeel van achterwiel aandrijving, insturen en gas eropquote:
Waar zei hij dat en wanneer? Dan kan ik het even terugkijken.quote:Op maandag 18 september 2017 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
"We weten waar we heen kunnen".
Vandaag bij Peptalk. (ergens halverwege het programma)quote:Op maandag 18 september 2017 21:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waar zei hij dat en wanneer? Dan kan ik het even terugkijken.
Het beste is naar Ferrari, de FIA gaat het team dat ze zelf sponsoren niet bestraffenquote:Op maandag 18 september 2017 21:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
"We weten waar we heen kunnen".
Seb en Max naast elkaar? nope.quote:Op maandag 18 september 2017 22:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het beste is naar Ferrari, de FIA gaat het team dat ze zelf sponsoren niet bestraffen
Dan gebeurt Singapore om de race.quote:Op maandag 18 september 2017 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Seb en Max naast elkaar? nope.
Ik gok dat Ferrari op dit moment ook niet zo blij is met Vettel. Die zondag zijn titelkansen effectief verknalde...quote:Op maandag 18 september 2017 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Seb en Max naast elkaar? nope.
Vettel zegt best vaak sorry:quote:Op maandag 18 september 2017 22:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik gok dat Ferrari op dit moment ook niet zo blij is met Vettel. Die zondag zijn titelkansen effectief verknalde...
Sorry zeggen heeft bijzonder weinig invloed op de puntenstand.quote:Op maandag 18 september 2017 22:14 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Vettel zegt best vaak sorry:
(laatste paar seconden).
quote:Op maandag 18 september 2017 22:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sorry zeggen heeft bijzonder weinig invloed op de puntenstand.
Vettel rijdt in 2019 niet meer voor Ferrari als hij zo door blijft gaan met kampioenschappen verspelen.quote:Op maandag 18 september 2017 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Seb en Max naast elkaar? nope.
Ach Fons heeft volgend jaar een Renaultmotor dus nu komen zijn laatste 6 dominante jarenquote:Op maandag 18 september 2017 22:50 schreef Geralt het volgende:
Blijft evengoed kut dat die knakenbak niet om de pegels mee kan doen. Max had dan dit jaar gewoon al zn eerste titel gepakt.
Maargoed, jammer maar helaas. Voor hetzelfde geld pakt ie nooit een titel. Ik bedoel kijk een Alonso. Die zou ook wel eventjes Schumacher uit de boeken gaan rijden. We weten allemaal hoe dat afliep![]()
Ik gok dan nog eerder dat de komende paar jaar Toro Rosso de titel pakt met de Honda motoren. Zou wel tekenend zijn voor Alonso zijn carriere overigens.quote:Op maandag 18 september 2017 22:54 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ach Fons heeft volgend jaar een Renaultmotor dus nu komen zijn laatste 6 dominante jaren
Vettel zal dat niet graag hebben, die heeft vast nog nachtmerries van 2014.quote:Op maandag 18 september 2017 22:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het beste is naar Ferrari, de FIA gaat het team dat ze zelf sponsoren niet bestraffen
Ook naar Honda? Denk het wel. Of zelf een motor maken voor 2021 of eruit tegen die tijd.quote:Op maandag 18 september 2017 22:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie RB nog wel het voorbeeld volgen in 2019.
Sainz is alleen voor 2018 weg. Over 2019 en verder staat nog niets vastquote:Op maandag 18 september 2017 23:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ook naar Honda? Denk het wel. Of zelf een motor maken voor 2021 of eruit tegen die tijd.
Als ze Max en Ricciardo kwijt zijn dan zijn ze effectief eigenlijk ook wel een beetje klaar. Sainz is weg, Kvyat is gewogen en te licht bevonden. Succes met Gasly en nog iemand. En dan nog 2 voor in de TR's. Veel succes.
Ow ok, ik dacht dat ie langer getekend had. Nog druk hier zo net na de verhuizing, dus veel is langs me af gegaanquote:Op maandag 18 september 2017 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sainz is alleen voor 2018 weg. Over 2019 en verder staat nog niets vast
Nee. Sainz is verhuurd door Red Bullquote:Op maandag 18 september 2017 23:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow ok, ik dacht dat ie langer getekend had. Nog druk hier zo net na de verhuizing, dus veel is langs me af gegaan
Verhuurd zelfs? Wat krijgen ze dan in return? Beetje korting komend jaar of wat?quote:Op maandag 18 september 2017 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee. Sainz is verhuurd door Red Bull
Uitgeleend heet dat.quote:Op maandag 18 september 2017 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee. Sainz is verhuurd door Red Bull
Honda's.quote:Op maandag 18 september 2017 23:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Verhuurd zelfs? Wat krijgen ze dan in return? Beetje korting komend jaar of wat?
Dat het contract van Renault met Toro Rosso voortijdig beëindigd kon worden.quote:Op maandag 18 september 2017 23:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Verhuurd zelfs? Wat krijgen ze dan in return? Beetje korting komend jaar of wat?
En bedanktquote:
Verschoor in 2019quote:Op maandag 18 september 2017 23:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ook naar Honda? Denk het wel. Of zelf een motor maken voor 2021 of eruit tegen die tijd.
Als ze Max en Ricciardo kwijt zijn dan zijn ze effectief eigenlijk ook wel een beetje klaar. Sainz is weg, Kvyat is gewogen en te licht bevonden. Succes met Gasly en nog iemand. En dan nog 2 voor in de TR's. Veel succes.
Haha omg, zou die dan van de brug springen? Overigens zou het wel heel pijnlijk zijn als STR Honda straks voor sommige teams staatquote:Op maandag 18 september 2017 22:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik gok dan nog eerder dat de komende paar jaar Toro Rosso de titel pakt met de Honda motoren. Zou wel tekenend zijn voor Alonso zijn carriere overigens.
https://www.f1technical.n(...)&start=11385#p719165quote:Re: Honda Power Unit
Post by Wazari » 18 Sep 2017, 23:40
Since I am getting asked many questions, many of them the same, again I will try and answer here. Please keep in mind I am no longer associated with HRD directly. Yes my nephew is still there but I really don't speak to him about F1 these days. What I say is a mixture of what I know to be fact and also speculation on my part. I have tried to distinguish the two and I apologize if I have not done a good job of that. Again, I appreciate this forum as it has been an avenue to vent, a way to practice my English writing skills or lack thereof, and speak on a topic which I like very much in a completely new way.
With regards to my definition of "Spec 4", it was one of three mono-cylinder models out of several models that was built into a V-6 ICE and tested prior to winter testing. All three were built with different combustion chambers, with different TC's and different MGU-H configurations. All had different weights, COG's, etc, but with similar overall architecture. Overall initial performance figures were close but IMO the potential for increased output, fuel efficiency and reliability were not. People way above my pay grade at McLaren and Honda and supposedly outside consultants ultimately decided which PU to go with for 2017 with McLaren having final say. I was disappointed at the choice and I know several higher-ups at Honda were not happy but that's all I know. I am very familiar with what I call "Spec 4" and although biased, honestly know it have the best potential peak power, best fuel efficiency and better harvesting characteristics. So that was an extreme source of frustration for me and knew would add more poison to an already toxic relationship between the two bodies.
As far as McLaren's chassis in terms of mechanical grip and handling I would say it's very good. It appears the "sweet spot" between over and under-steer is relatively large and adjustments easy to make. However DF and drag coefficient is not what I think most people's perception are. I will leave it at that. It's not as low DF as I think most people are thinking.
Oil burning.....not so much oil burning itself but additives to oil. I think it's interesting that the FIA added Sections 7.8 and 7.9 to the technical regulations for next year. I think I have mentioned this before but if you are in the pits, the exhaust from all the Mercedes PU's have a distinct smell. The rest are all similar. Also if you stand behind the cars, the exhaust from the Mercedes team cars also have a haze to the exhaust unlike any other. You can't see it on television but you can definitely see it in person. So something is different with what is being burned in their combustion chamber. "Secret sauce?" 8)
So anyway I think I won't be writing for a while. Believe what you want, if you don't like what I write, I understand but please keep your insults to a minimum. Thanks.
twitter:OconEsteban twitterde op dinsdag 19-09-2017 om 09:51:09It's official, and I can say that I'm very happy to stay with @forceindiaf1 @mercedesamg for 2018!👌🏻👌🏻Let's go for… https://t.co/JaxzxRlFW7 reageer retweet
Dat was het toch al? Bij de contractverlenging van Perez liet Force One toch al weten dat Ocon ook zou blijven?quote:Op dinsdag 19 september 2017 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
twitter:OconEsteban twitterde op dinsdag 19-09-2017 om 09:51:09It's official, and I can say that I'm very happy to stay with @forceindiaf1 @mercedesamg for 2018!👌🏻👌🏻Let's go for… https://t.co/JaxzxRlFW7 reageer retweet
quote:Op maandag 18 september 2017 22:50 schreef Geralt het volgende:
Blijft evengoed kut dat die knakenbak niet om de pegels mee kan doen. Max had dan dit jaar gewoon al zn eerste titel gepakt.
Zowat alle race's dit jaar verprutsen en dan zeggen dat Max de titel had gepaktquote:Op dinsdag 19 september 2017 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke bijdrage weer.
Bij lange na niet. Realistisch gezien had hij tussen Bottas en Ricciardo moeten staanquote:Op dinsdag 19 september 2017 11:09 schreef DP026 het volgende:
[..]
Zowat alle race's dit jaar verprutsen en dan zeggen dat Max de titel had gepakt
quote:Op dinsdag 19 september 2017 11:09 schreef DP026 het volgende:
[..]
Zowat alle race's dit jaar verprutsen en dan zeggen dat Max de titel had gepakt
Hij had al een meerjarig contract, dus dat was wel logisch, ja!quote:Op dinsdag 19 september 2017 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was het toch al? Bij de contractverlenging van Perez liet Force One toch al weten dat Ocon ook zou blijven?
F1 / Het grote PSVCL & DP026 - sporttopicquote:Op dinsdag 19 september 2017 11:09 schreef DP026 het volgende:
[..]
Zowat alle race's dit jaar verprutsen en dan zeggen dat Max de titel had gepakt
maar uiteindelijk toch wel een prettige bijkomstigheid dat het geen kampioensauto is.quote:Op dinsdag 19 september 2017 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij lange na niet. Realistisch gezien had hij tussen Bottas en Ricciardo moeten staan
En weer dat hij heeft zichzelf alweer genoeg gestraft. Met 2 maten metenquote:Op dinsdag 19 september 2017 17:42 schreef SnowOokami het volgende:
JV geeft Verstappen een keer niet de schuld
https://www.motorsport.co(...)h-villeneuve-954827/
Hoax
Interessant stukjequote:Op dinsdag 19 september 2017 08:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Haha omg, zou die dan van de brug springen? Overigens zou het wel heel pijnlijk zijn als STR Honda straks voor sommige teams staat
Leesvoer
[..]
https://www.f1technical.n(...)&start=11385#p719165
http://www.skysports.com/(...)n-says-the-f1-reportquote:"In Formula 1 there is one driver that Seb respects and that's Lewis. But there's one that he actually fears and that's Max," said Eason on F1 Report: Singapore Review, which airs for the first time at 8.30pm on Wednesday
Ja als ik dat zo lees was het dus McLaren die voor een lichter concept heeft gekozen met een lager zwaartekracht punt maar met betrouwbaarheids issues en die dus ook voor trillingen zorgt, terwijl de andere (2?) concepten dat probleem niet hadden, maar wel zwaarder zijn en een ander zwaartekracht punt hebben.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |