abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 september 2017 @ 12:12:48 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173849759
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:57 schreef Ryon het volgende:
Ik heb voor OCW het onderzoek gedaan naar het draagvlak onder de docenten voor (o.a) het register en die was in de praktijk ruim voldoende. Op aanvraag van zowel de beroepsgroep als de staatssecretaris hebben we het onderzoek nog een keer herhaald met hetzelfde resultaat. Ook uit drie parallel onderzoeken kwamen we tot dezelfde conclusie: een mondige minderheid is tegen, de zwijgende meerderheid steunt het register.
Conclusie: WC-eend laat een onderzoek uitvoeren waar uitkomt wat ze zelf willen horen.

De rest van je post laat ik voor wat het is. Je verwoordt het mooi, maar het is geschreven op de achttiende verdieping.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 september 2017 @ 12:13:41 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173849775
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

De parlementariërs hebben het in principe zelf gedaan. Het is inderdaad niet netjes wat Van Rijn heeft bekokstooft, maar ik vind het ook wel eens mooi wanneer iemand (zeker een man die zoveel kritiek heeft gekregen) de boel eens even op scherp zet. Zeker vanwege dit soort uitspraken:

[..]

Ja, die laatste opmerking vond ik ook een mooie.... zelf niet begrepen hebben waarmee je ingestemd hebt, maar het onwaarschijnlijk achten dat van Rijn slimmer is geweest dan de rest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 12:13:42 #103
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173849776
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Het grote artikel over de truc van Van Rijn staat nu ook online.

Ik hoop zo dat hij dit expres heeft gedaan. :D
2,1 miljard uitgeven aan extra handen aan het bed. 40 duizend fte, 70.000 extra verzorgers. Is dit een tikfout? Droom ik?

Wat een fantastisch cadeautje zo aan het einde.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 18 september 2017 @ 12:14:48 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173849797
quote:
17s.gif Op maandag 18 september 2017 12:13 schreef Euribob het volgende:

[..]

2,1 miljard uitgeven aan extra handen aan het bed. 40 duizend fte, 70.000 extra verzorgers. Is dit een tikfout? Droom ik?

Wat een fantastisch cadeautje zo aan het einde.
Ho ho, het gevolg van een politiek drama.... een vuige streek van van Rijn.

Ik denk trouwens dat Rutte het al prima begrepen had, met zijn "verkiezingsbelofte".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 12:15:04 #105
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_173849802
Welke van de formerende partijen had overigens het verhogen van het lage BTW tarief in zijn verkiezingsprogramma staan?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 18 september 2017 @ 12:15:14 #106
165633 eriksd
The grand facade...
pi_173849808
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Conclusie: WC-eend laat een onderzoek uitvoeren waar uitkomt wat ze zelf willen horen.

De rest van je post laat ik voor wat het is. Je verwoordt het mooi, maar het is geschreven op de achttiende verdieping.
Ik volg de discussie over lerarensalarissen niet actief, maar die 270 mio lijkt mij i een druppel op de gloeiende plaat en (ii) versnippering van geld dat beter kan worden ingezet op het openen van meer scholen en kleinere klassen.

Wat mij weer brengt bij het lerarentekort: zijn er uberhaupt genoeg mensen die leraar willen worden, m.a.w. is het een oplosbaar probleem?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 18 september 2017 @ 12:15:26 #107
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173849813
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:12 schreef Janneke141 het volgende:
Conclusie: WC-eend laat een onderzoek uitvoeren waar uitkomt wat ze zelf willen horen.
Juist niet :? Zowel voor- als tegenstanders hebben het onderzoek - onafhankelijk - laten uitvoeren. Uiteindelijk zelfs herhaald op aanvraag van de tegenstanders. De tegenstanders hebben zelf hun eigen vragen en methodiek mogen inleveren.

En als docenten tegen het register waren geweest hadden ze dat tegen mij in persoon moeten zeggen. We hebben met meer dan 500 docenten gesproken en in totaal zijn er duizenden benaderd. Kans genoeg.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 september 2017 @ 12:16:34 #108
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173849831
De grootste investering die het volgende kabinet gaat maken is er eentje uit de koker van links. Zit je dan met je VVD-CDA-D66-kabinetje. :D
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 18 september 2017 @ 12:17:49 #109
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173849852
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 12:15 schreef eriksd het volgende:
Wat mij weer brengt bij het lerarentekort: zijn er uberhaupt genoeg mensen die leraar willen worden, m.a.w. is het een oplosbaar probleem?
Het is voor een belangrijk deel een demografisch probleem. Het huidige tekort was decennia geleden al - correct - ingeschat. Het tekort is op dit moment kleiner dan in eerste instantie werd gevreesd, wat er op duidt dat het daadwerkelijk mogelijk is om te sturen op een tekortvermindering. Daar hebben we trouwens niet kabinet Rutte I/III voor te danken, maar nog Balkenende IV. Wat er maar weer op wijst hoe langzaam de gevolgen zichtbaar zijn van beleid.

Het probleem zal met de tijd zichzelf ook weer oplossen als de demografie in Nederland - op natuurlijke wijze - zich weer aanpast. Maar daar hebben de leerlingen en de leraren op dit moment niet heel veel aan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 september 2017 @ 12:20:00 #110
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173849877
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ho ho, het gevolg van een politiek drama.... een vuige streek van van Rijn.

Ik denk trouwens dat Rutte het al prima begrepen had, met zijn "verkiezingsbelofte".
Martin "de Vos" van Reynaerde bedoel je?

Die krijgt gewoon een standbeeld.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 18 september 2017 @ 12:21:00 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173849880
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 12:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik volg de discussie over lerarensalarissen niet actief, maar die 270 mio lijkt mij i een druppel op de gloeiende plaat en (ii) versnippering van geld dat beter kan worden ingezet op het openen van meer scholen en kleinere klassen.

Wat mij weer brengt bij het lerarentekort: zijn er uberhaupt genoeg mensen die leraar willen worden, m.a.w. is het een oplosbaar probleem?
Ik denk dat er meer mensen zijn die leraar willen worden als er kleinere klassen zijn en eventueel een hoger salaris.

De grootte van de klassen vind ik het meest storend, Soneal zit in een groep van 31 leerlingen, en dan is dat gelukkig een groep die vrij rustig is, waarvan de ouders gemiddeld hoogopgeleid zijn, en waar vooralsnog amper rugzakjes in lijken te zitten.

Maar ik realiseer me ook dat het niet de norm voor NL is, zo'n groep kinderen, maar de klassengrootte is dat helaas wel, en als je dan een stuk of wat leerlingen hebt die extra aandacht nodig hebben, die met hun gedrag het gedrag van de andere leerlingen op negatieve wijze beïnvloeden dan wordt zo'n klas gelijk stukken zwaarder, en is die klassengrootte al snel de druppel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 12:21:19 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173849884
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 12:20 schreef Euribob het volgende:

[..]

Martin "de Vos" van Reynaerde bedoel je?

Die krijgt gewoon een standbeeld.
Ja die.... :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 12:22:02 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173849893
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 12:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik volg de discussie over lerarensalarissen niet actief, maar die 270 mio lijkt mij i een druppel op de gloeiende plaat en (ii) versnippering van geld dat beter kan worden ingezet op het openen van meer scholen en kleinere klassen.

Wat mij weer brengt bij het lerarentekort: zijn er uberhaupt genoeg mensen die leraar willen worden, m.a.w. is het een oplosbaar probleem?
In het bijbehorende NWS-topic heb ik ook al gezegd dat het geld beter besteed kan worden aan het verkleinen van de klassen. Goed voor de leerling en goed voor de werkdruk van de docent.
Omgerekend per huidige (basisschool-)leerkracht komt het, inclusief strijkstok, neer op 2000 euro.

De inschrijvingen voor de pabo stijgen weer iets, maar nog niet genoeg. De aantrekkingskracht van het beroep zou wat dat betreft nog wel wat hoger moeten worden.

Overigens schijnt de 'stille reserve' vrij groot te zijn, oftewel de mensen die wel een bevoegdheid hebben, maar niet meer voor de klas staan. Maar daar heeft een groot deel ongetwijfeld wel een reden voor.
Maar ook verschilt het lerarentekort/-overschot nogal per regio.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 september 2017 @ 12:23:16 #114
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173849902
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer mensen zijn die leraar willen worden als er kleinere klassen zijn en eventueel een hoger salaris.

De grootte van de klassen vind ik het meest storend, Soneal zit in een groep van 31 leerlingen, en dan is dat gelukkig een groep die vrij rustig is, waarvan de ouders gemiddeld hoogopgeleid zijn, en waar vooralsnog amper rugzakjes in lijken te zitten.

Maar ik realiseer me ook dat het niet de norm voor NL is, zo'n groep kinderen, maar de klassengrootte is dat helaas wel, en als je dan een stuk of wat leerlingen hebt die extra aandacht nodig hebben, die met hun gedrag het gedrag van de andere leerlingen op negatieve wijze beïnvloeden dan wordt zo'n klas gelijk stukken zwaarder, en is die klassengrootte al snel de druppel.
Beetje jammer dat Sander Dekker in die vier jaar niet even een kwaliteitsregeling had ingesteld die een paar miljard vrij had gemaakt voor kleinere klassen en meer plekken op het speciaal onderwijs.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 18 september 2017 @ 12:26:07 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173849934
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 12:23 schreef Euribob het volgende:

[..]

Beetje jammer dat Sander Dekker in die vier jaar niet even een kwaliteitsregeling had ingesteld die een paar miljard vrij had gemaakt voor kleinere klassen en meer plekken op het speciaal onderwijs.
Ik denk dat een hoop rugzakjes helemaal niet naar het speciaal onderwijs hoeven als de leerkrachten op het regulier onderwijs meer tijd en ruimte voor die kinderen zouden hebben.
Maar die kinderen kunnen juist ook vanwege de grote klassen niet meer zo goed op het reguliere onderwijs functioneren.

Maar Dekker zal de methodes om dat te doen wel minder goed begrijpen dan van Rijn.
Overigens vind ik de door van Rijn (al dan niet bewust) gebruikte methode wel link.... een zorgautoriteit laten beslissen wat de overheid er aan moet uitgeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173849988
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 12:23 schreef Euribob het volgende:

[..]

Beetje jammer dat Sander Dekker in die vier jaar niet even een kwaliteitsregeling had ingesteld die een paar miljard vrij had gemaakt voor kleinere klassen en meer plekken op het speciaal onderwijs.
Te hoog gegrepen voor Dekkertje natuurlijk. Overigens is het idee juist dat het speciaal onderwijs gaat krimpen.
  maandag 18 september 2017 @ 12:32:18 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173850000
Ik vind het wel jammer hoor, in dorpjes als Zwiggelte en Elp (en waarschijnlijk nog tig gehuchten op het platteland), zijn de lagere scholen gewoon verdwenen, eerst is het een fusie met een school in een ander dorp en vervolgens moeten alle kinderen uit dorp A naar dorp B.... daarmee maak je de leefbaarheid in zulke plaatsjes zoveel minder.

En dan heeft zo'n schooltje maar 60 leerlingen, boeien, maak je daar 3 klassen van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 12:32:31 #118
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173850002
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat een hoop rugzakjes helemaal niet naar het speciaal onderwijs hoeven als de leerkrachten op het regulier onderwijs meer tijd en ruimte voor die kinderen zouden hebben.
Maar die kinderen kunnen juist ook vanwege de grote klassen niet meer zo goed op het reguliere onderwijs functioneren.
Dat denk ik ook, dus wat mij betreft moet daar inderdaad de focus liggen.

quote:
Maar Dekker zal de methodes om dat te doen wel minder goed begrijpen dan van Rijn.
Overigens vind ik de door van Rijn (al dan niet bewust) gebruikte methode wel link.... een zorgautoriteit laten beslissen wat de overheid er aan moet uitgeven.
Ten eerste is Sander Dekker inderdaad heel incompetent (kijk maar naar het constante vergoelijkende gedrag van Ryon, dan weet je gewoon dat het fout zit), maar bovenal een VVD'er. Die gaat natuurlijk nooit pleiten voor een regeling die de kwaliteit van het onderwijs verhoogt.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 18 september 2017 @ 12:33:14 #119
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173850013
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:32 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het wel jammer hoor, in dorpjes als Zwiggelte en Elp (en waarschijnlijk nog tig gehuchten op het platteland), zijn de lagere scholen gewoon verdwenen, eerst is het een fusie met een school in een ander dorp en vervolgens moeten alle kinderen uit dorp A naar dorp B.... daarmee maak je de leefbaarheid in zulke plaatsjes zoveel minder.

En dan heeft zo'n schooltje maar 60 leerlingen, boeien, maak je daar 3 klassen van.
Ja, maar dat komt door de vergrijzing van het platteland. Wil je daar gezinnen krijgen, dan moet je zorgen dat er ook wat voor die gezinnen te doen is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 september 2017 @ 12:34:27 #120
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173850024
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:32 schreef Euribob het volgende:
Ten eerste is Sander Dekker inderdaad heel incompetent (kijk maar naar het constante vergoelijkende gedrag van Ryon, dan weet je gewoon dat het fout zit), maar bovenal een VVD'er. Die gaat natuurlijk nooit pleiten voor een regeling die de kwaliteit van het onderwijs verhoogt.
Gelukkig staat er al een incompetente D66'er in de startblokken om het beleid van Dekker dunnetjes over te doen en daar waar mogelijk voor te zetten. Kan Dekker weer een stapje omhoog in de bestuurlijke keten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 september 2017 @ 12:34:45 #121
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173850034
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, maar dat komt door de vergrijzing van het platteland. Wil je daar gezinnen krijgen, dan moet je zorgen dat er ook wat voor die gezinnen te doen is.
Gewoon een paar vluchtelingengezinnen neerzetten. Klaar is kees.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 18 september 2017 @ 12:34:50 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173850036
quote:
2s.gif Op maandag 18 september 2017 12:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Te hoog gegrepen voor Dekkertje natuurlijk. Overigens is het idee juist dat het speciaal onderwijs gaat krimpen.
Dat mag ook wel.... ik woon vlakbij een school voor speciaal onderwijs, en ik heb het idee dat die ook 2 keer zo vol zit als 30 jaar geleden.
Daarbij denk ik dat het enorm veel druk op de kinderen legt, want ze moeten soms van nogal ver komen, en de gemeentes kunnen kennelijk ook niet fatsoenlijk met het leerlingenvervoer omgaan.

Het is aan meerdere kanten winst dus als er minder kinderen naar het speciaal onderwijs gaan, in hun eigen omgeving naar school gaan voorkomt ook een sociaal isolement.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 12:36:17 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173850061
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, maar dat komt door de vergrijzing van het platteland. Wil je daar gezinnen krijgen, dan moet je zorgen dat er ook wat voor die gezinnen te doen is.
Nu jaag je de gezinnen weg door de scholen weg te halen.... krijg je nog meer randstedelingen die niet aan het sociale leven in het dorp deelnemen, wordt het alleen maar erger.
Je moet die scholen juist houden om aantrekkelijk te blijven voor gezinnen.

Geen supermarkt boeit me niet, geen school boeit me wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 12:36:25 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173850065
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 12:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Gelukkig staat er al een incompetente D66'er in de startblokken om het beleid van Dekker dunnetjes over te doen en daar waar mogelijk voor te zetten. Kan Dekker weer een stapje omhoog in de bestuurlijke keten.
Laat ze die man asjeblieft een mooi baantje geven in Straatsburg ofzo.
Commissaris van de Koning in Zeeland vind ik ook goed.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 september 2017 @ 12:37:43 #125
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173850092
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nu jaag je de gezinnen weg door de scholen weg te halen.... krijg je nog meer randstedelingen die niet aan het sociale leven in het dorp deelnemen, wordt het alleen maar erger.
Je moet die scholen juist houden om aantrekkelijk te blijven voor gezinnen.

Geen supermarkt boeit me niet, geen school boeit me wel.
Ik denk dat "geen baan" toch net iets belangrijker is dan "geen school" voor jonge (hoogopgeleide) gezinnen als ze wegtrekken. Er is een reden waarom niemand in Zeeland wil zitten ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 september 2017 @ 12:38:18 #126
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173850099
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laat ze die man asjeblieft een mooi baantje geven in Straatsburg ofzo.
Commissaris van de Koning in Zeeland vind ik ook goed.
Misschien iets bij het Olympisch Comité? Dat heeft nog niet zo'n geschiedenis als uitgerangeerdencircuit.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 18 september 2017 @ 12:38:58 #127
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173850109
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik denk dat "geen baan" toch net iets belangrijker is dan "geen school" voor jonge (hoogopgeleide) gezinnen als ze wegtrekken. Er is een reden waarom niemand in Zeeland wil zitten ;)
Gelukkig komen er met die 40.000 fte vast ook wel wat banen bij in de regio.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 18 september 2017 @ 12:39:42 #128
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173850129
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 12:38 schreef Euribob het volgende:

[..]

Gelukkig komen er met die 40.000 fte vast ook wel wat banen bij in de regio.
Al die FTE's gingen toch naar de Zuidas?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 september 2017 @ 12:40:59 #129
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173850152
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 12:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Al die FTE's gingen toch naar de Zuidas?
Zit daar veel ouderenzorg ja? Eriksd heeft bejaarden entertainen in zijn takenpakket zitten?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 18 september 2017 @ 12:42:14 #130
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173850174
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 12:40 schreef Euribob het volgende:

[..]

Zit daar veel ouderenzorg ja? Eriksd heeft bejaarden entertainen in zijn takenpakket zitten?
Als Erik tijd heeft om te Fokken dan heeft hij ook tijd om even met een bejaarde te gaan wandelen. Daar moeten we niet moeilijk over willen gaan doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 september 2017 @ 12:46:42 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173850255
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik denk dat "geen baan" toch net iets belangrijker is dan "geen school" voor jonge (hoogopgeleide) gezinnen als ze wegtrekken. Er is een reden waarom niemand in Zeeland wil zitten ;)
Dat is wat anders, maar op het platteland wordt er best veel in eigen bedrijven gewerkt, en het gaat me erom dat bestaande scholen verdwijnen.... als je de door mij genoemde dorpen op de kaart opzoekt dan zie je dat Elp en Zwiggelte vlakbij elkaar liggen... in Westerbork is de school die het dichtst bij Zwiggelte lag ook al verdwenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 12:49:02 #132
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173850306
Ach, als het lerarentekort werkelijk zo hoog wordt als ze zeggen, dat elke afgestudeerde pabo'er een baan krijgt aangeboden, dan komen er wel wat hbo'ers vanuit kansloze richtingen naar het onderwijs.

Gewoon wachten op de volgende crisis, dan kiezen jongeren weer voor veiligheid en zekerheid in hun studiekeuze.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173850405
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:16 schreef Puddington het volgende:

[..]

Als het kabinet hierdoor valt zitten we echt zonder regering. Een anarchistendroom komt uit!
Kan het niet een beetje snel want het leven duurt maar even.
  maandag 18 september 2017 @ 12:53:39 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173850415
Dat is idd wel weer zo.... als het tekort maar groot genoeg is dan zullen ze wel met baangaranties en dergelijke moeten komen, maar zoals we aan de zoektocht van Friek kunnen zien geldt dat vooralsnog iig niet voor leraren maatschappijleer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 12:54:50 #135
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173850438
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:
Dat is idd wel weer zo.... als het tekort maar groot genoeg is dan zullen ze wel met baangaranties en dergelijke moeten komen, maar zoals we aan de zoektocht van Friek kunnen zien geldt dat vooralsnog iig niet voor leraren maatschappijleer.
Leraren maatschappijleer gaan gebukt onder de hoge salarissen die usance zijn in het voortgezet onderwijs.
Laten we alle salarissen van docenten, VO en PO, terugbrengen naar PO-niveau.
Dan krijg je ook geen scheve gezichten van basisschooljuffen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173850499
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 12:40 schreef Euribob het volgende:

[..]

Zit daar veel ouderenzorg ja? Eriksd heeft bejaarden entertainen in zijn takenpakket zitten?
Kijk maar uit dat jij nooit bejaard wordt.
  maandag 18 september 2017 @ 13:04:07 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173850601
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 12:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Leraren maatschappijleer gaan gebukt onder de hoge salarissen die usance zijn in het voortgezet onderwijs.
Laten we alle salarissen van docenten, VO en PO, terugbrengen naar PO-niveau.
Dan krijg je ook geen scheve gezichten van basisschooljuffen.
Of we doen het andersom.... we brengen de salarissen van het PO op het niveau van het VO....
Maar ik denk dat kleinere klassen een betere manier zijn om dat extra geld uit te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 13:10:39 #138
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173850717
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of we doen het andersom.... we brengen de salarissen van het PO op het niveau van het VO....
Maar ik denk dat kleinere klassen een betere manier zijn om dat extra geld uit te geven.
Dat kost geld, ik probeer te bezuinigen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173850890
Die reconstructie van de Volkskrant over de twee miljard extra in de zorg, geweldig. Ik heb zeer veel respect gekregen voor Van Rijn.
  maandag 18 september 2017 @ 13:19:08 #140
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173850895
quote:
12s.gif Op maandag 18 september 2017 13:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat kost geld, ik probeer te bezuinigen.
Goed plan. Mailtje naar Dekker is al onderweg.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 september 2017 @ 13:21:10 #141
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173850935
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 13:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Goed plan. Mailtje naar Dekker is al onderweg.
Heb je ook kans dat docenten in meer kansloze vakken, zoals maatschappijleer en levensbeschouwing, hun talenten meenemen naar het basisonderwijs. Geld is dan geen argument meer en waarom een startende wo'er met een filosofie-diploma meer belonen dan een hands-on hbo'er voor groep 8?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173850943
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 12:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat heeft hij inderdaad. De vraag blijft alleen waarom de VVD plotsklaps ook met die 2 miljard kwam schermen. Ik was erbij toen het gebeurde. Het volledige congres werd buitenspel gezet toen Rutte die belofte deed a.d.h.v een motie die niet inhoudelijk werd behandeld. De achterban was laaiend, maar niemand durfde in te gaan 'want zielige dementerende ouderen' dus mensen hadden iets van "oké, die twee miljard moet dan maar".

Nu beweert de VVD van niets te weten en dat het slechts een "verkiezingsstunt". Terwijl na het vrij platvloerse "1000 euro voor elke Nederlander" het onlogisch zou zijn om weer met een dergelijke stunt te komen.
Lijkt me toch duidelijk dat Rutte gewoon op de hoogte was van de plannen van Van Rijn. Blijkbaar kon hij de mogelijkheid om er electorale winst mee te halen niet laten liggen.
pi_173850969
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 13:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Goed plan. Mailtje naar Dekker is al onderweg.
Geheel in cijfers en uitleg die kon toch niet rekenen?
  maandag 18 september 2017 @ 13:25:12 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173851007
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lijkt me toch duidelijk dat Rutte gewoon op de hoogte was van de plannen van Van Rijn. Blijkbaar kon hij de mogelijkheid om er electorale winst mee te halen niet laten liggen.
Tuurlijk wist Rutte dat wel, die is niet zo dom dat hij het niet begrijpt.
En ja, als er toch op zeker een enorm bedrag naar de zorg zou gaan, dan vooral doen alsof het je verkiezingsbelofte is die je wel gaat waarmaken (je weet immers dat je hem gaat waarmaken).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 13:26:14 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_173851032
FNV eist 3,5 procent meer loon

Die looneis waarvan je wist dat ie ging komen.
  maandag 18 september 2017 @ 13:26:38 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173851041
Het stomme is dat de PvdA dit gewoon niet heeft uitgespeeld bij de verkiezingen, terwijl zij dat toen ook al als een resultaat van van Rijn hadden kunnen presenteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173851056
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 13:26 schreef remlof het volgende:
FNV eist 3,5 procent meer loon

Die looneis waarvan je wist dat ie ging komen.
Als die 1,5 krijgen mogen ze in de handen klappen, snode plannen leden trekken?
pi_173851071
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:26 schreef Leandra het volgende:
Het stomme is dat de PvdA dit gewoon niet heeft uitgespeeld bij de verkiezingen, terwijl zij dat toen ook al als een resultaat van van Rijn hadden kunnen presenteren.
Ik zou niet weten hoe diep en of diep Kok er nog inzit?
  maandag 18 september 2017 @ 13:28:07 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173851073
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 13:26 schreef remlof het volgende:
FNV eist 3,5 procent meer loon

Die looneis waarvan je wist dat ie ging komen.
Het FNV gaat die ¤ 1.000 van Rutte nog even proberen binnen te harken.... beetje jammer dat ze dat nu pas doen, anders had hij die belofte ook nog een keer kunnen herhalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 13:29:57 #150
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173851098
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lijkt me toch duidelijk dat Rutte gewoon op de hoogte was van de plannen van Van Rijn. Blijkbaar kon hij de mogelijkheid om er electorale winst mee te halen niet laten liggen.
Ja, volgens de reconstructie van de Volkskrant is Edith Schippers volledig buiten gehouden. Zij was ook tegenstander van het vrij maken van extra geld. Maar het heeft er alle schijn van dat Rutte wel op voorhand geïnformeerd is of dat hij - als coördinerend minister van het gehele kabinetsbeleid - er via een andere weg achter gekomen is. Een dergelijke streek kan je moeilijk geheim houden voor de gehele Rijksoverheid.

Rutte en het hoofdbestuur zullen toen wel besloten hebben om hun verlies te pakken en via die stunt er toch nog wat uit te slepen. Dat was ook wel een stukje verkiezingsretoriek van heb ik jou daar. Met eerst een emotionele speech van Hugo Borst die precies om twee miljard vroeg en daarna een Rutte en een Henry die half snikkend even een cheque van twee miljard euro kwamen brengen zonder de hele situatie voor te leggen aan het congres. Een oudere meneer die daarna vroeg of die twee miljard niet in stemming gebracht moest worden werd vriendelijk verzocht een andere keer terug te komen.

Nou ja, Rutte zal er verder niet wakker van liggen. Nogmaals: het is wel lullig voor het CDA.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173851109
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:29 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dat advies kreeg ik 30 jaar geleden van een leraar op de middelbare school al...
Klopt, dat ik het tien jaar geleden wist betekent dat mensen het al minstens 10 jaar daarvoor wisten aangezien je zo lang ingeschreven moet staan, en waarschijnlijk hadden zij het weer van andere ervaringsdeskundigen dus wat dat betreft.
  maandag 18 september 2017 @ 13:31:03 #152
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173851111
Iedereen verjubeld alles tijdens hoogconjunctuur.
Straks is het weer crisis en worden er massaal mensen ontslagen, want: te duur.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173851118
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, volgens de reconstructie van de Volkskrant is Edith Schippers volledig buiten gehouden. Zij was ook tegenstander van het vrij maken van extra geld. Maar het heeft er alle schijn van dat Rutte wel op voorhand geïnformeerd is of dat hij - als coördinerend minister van het gehele kabinetsbeleid - er via een andere weg achter gekomen is. Een dergelijke streek kan je moeilijk geheim houden voor de gehele Rijksoverheid.

Rutte en het hoofdbestuur zullen toen wel besloten hebben om hun verlies te pakken en via die stunt er toch nog wat uit te slepen. Dat was ook wel een stukje verkiezingsretoriek van heb ik jou daar. Met eerst een emotionele speech van Hugo Borst die precies om twee miljard vroeg en daarna een Rutte en een Henry die half snikkend even een cheque van twee miljard euro kwamen brengen zonder de hele situatie voor te leggen aan het congres. Een oudere meneer die daarna vroeg of die twee miljard niet in stemming gebracht moest worden werd vriendelijk verzocht een andere keer terug te komen.

Nou ja, Rutte zal er verder niet wakker van liggen. Nogmaals: het is wel lullig voor het CDA.
Maar het eigen risico zou niet hoger worden dankzij haar plan!
pi_173851140
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 13:31 schreef GSbrder het volgende:
Iedereen verjubeld alles tijdens hoogconjunctuur.
Straks is het weer crisis en worden er massaal mensen ontslagen, want: te duur.
Die zal wel weer komen dacht dat men eraan dacht een paar geld landjes binnen te slepen?
pi_173851151
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klopt, dat ik het tien jaar geleden wist betekent dat mensen het al minstens 10 jaar daarvoor wisten aangezien je zo lang ingeschreven moet staan, en waarschijnlijk hadden zij het weer van andere ervaringsdeskundigen dus wat dat betreft.
Verkeerde topic?
pi_173851162
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 13:31 schreef GSbrder het volgende:
Iedereen verjubeld alles tijdens hoogconjunctuur.
Straks is het weer crisis en worden er massaal mensen ontslagen, want: te duur.
Verjubelt.
  maandag 18 september 2017 @ 13:34:19 #157
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173851165
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die zal wel weer komen dacht dat men eraan dacht een paar geld landjes binnen te slepen?
2019/2020 nieuwe boem.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 18 september 2017 @ 13:34:50 #158
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173851171
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 13:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Verjubelt.
;( :%
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173851192
Het is nu nog goed gegaan nieuwe verkiezingen kon het wel eens heel fout gaan, volgens mij moeten ze iets ondernemen?
  maandag 18 september 2017 @ 13:37:06 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_173851204
Verjubelen 'verbrassen' kwam in de jaren tachtig in zwang in politieke kringen. Mogelijk is het ontleend aan het gelijkbetekenende Duitse verjubeln. Minister van Financiën Ruding wordt genoemd als de eerste gebruiker van het woord in het Nederlands. Ook nu nog wordt het woord vooral in een politieke context gebruikt, meestal met betrekking tot het besteden van overheidsgeld.
bron
  maandag 18 september 2017 @ 13:39:20 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_173851340
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laat ze die man asjeblieft een mooi baantje geven in Straatsburg ofzo.
Commissaris van de Koning in Zeeland vind ik ook goed.
hoho.
pi_173851860
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 13:46 schreef skysherrif het volgende:

[..]

hoho.
Zeeland kan die daar zoveel kwaad doen?
  maandag 18 september 2017 @ 14:31:12 #164
104871 remlof
Europees federalist
pi_173852307
quote:
2s.gif Op maandag 18 september 2017 07:40 schreef Reya het volgende:
Ik ga zo slapen.
Ze doen in Brussel niets anders.
pi_173852350
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 14:31 schreef remlof het volgende:
https://www.gelderlander.(...)ingsgevaar~a19d16e9/

Nou dat was weer even spannend.
Ik herken heel Plein 1944 niet meer terug man :D _O-
Ja doei.
  maandag 18 september 2017 @ 14:39:54 #167
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173852398
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik herken heel Plein 1944 niet meer terug man :D _O-
Dat is een goed teken, aangezien het ooit dit was.

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 18 september 2017 @ 14:40:48 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173852425
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 14:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is een goed teken, aangezien het ooit dit was.

[ afbeelding ]
En dan was dat gras nog altijd beter dan het grijze beton dat er eerst lag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 september 2017 @ 14:41:43 #169
104871 remlof
Europees federalist
pi_173852446
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 14:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is een goed teken, aangezien het ooit dit was.

[ afbeelding ]
Dat was tot zo'n 7 jaar geleden.
pi_173852457
Lekker in het gras hangen daar _O_
Ja doei.
  maandag 18 september 2017 @ 14:42:52 #171
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173852479
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:42 schreef motorbloempje het volgende:
Lekker in het gras hangen daar _O_
Dat deden alleen hippies. Net als in het Kronenburgerpark voor het gymnasium.
Allemaal van die blowers en langharig werkschuw tuig.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173852502
Met een ijsje van de ijstoko O+
Ja doei.
pi_173852584
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 14:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat deden alleen hippies. Net als in het Kronenburgerpark voor het gymnasium.
Allemaal van die blowers en langharig werkschuw tuig.

?
  maandag 18 september 2017 @ 14:47:52 #174
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173852596
quote:
"Ga die wereld uit..."
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 september 2017 @ 14:49:19 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_173852629
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

"Ga die wereld uit..."
1 seconde, en kijk goed rond in ons paradijs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 september 2017 @ 14:51:26 #176
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173852688
quote:
Ja, het Kronenburgerpark, met hoogteverschillen enzo.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 18 september 2017 @ 14:54:50 #177
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173852768
Frankie heeft de naam van het park trouwens wel een beetje geweld aangedaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 september 2017 @ 14:58:59 #178
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173852858
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:54 schreef Janneke141 het volgende:
Frankie heeft de naam van het park trouwens wel een beetje geweld aangedaan.
Boeien.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 18 september 2017 @ 15:18:06 #179
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173853194
Goed dat de term "verjubelen" ook weer gebruikt is. Deze dag is daarmee wel weer af.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 september 2017 @ 15:21:11 #180
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173853243


Bekende Nederlandse politicus leest hond voor uit eigen werk
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 september 2017 @ 15:22:58 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173853264
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:21 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

Bekende Nederlandse politicus leest hond voor uit eigen werk
Stiekem ben jij ook wel een beetje verliefd op 'm, niet?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 18 september 2017 @ 15:23:39 #182
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173853277
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Stiekem ben jij ook wel een beetje verliefd op 'm, niet?
Eerder jaloers. No homo.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 september 2017 @ 15:24:06 #183
104871 remlof
Europees federalist
pi_173853278
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:21 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

Bekende Nederlandse politicus leest hond voor uit eigen werk
Waar is z'n baard gebleven?
  maandag 18 september 2017 @ 15:26:56 #184
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173853314
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 15:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Waar is z'n baard gebleven?
Blijkbaar is er een nieuw kabinet.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 18 september 2017 @ 15:28:29 #185
104871 remlof
Europees federalist
pi_173853333
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 15:26 schreef Euribob het volgende:

[..]

Blijkbaar is er een nieuw kabinet.
Dan weet Sherry meer dan wij.
  maandag 18 september 2017 @ 15:33:58 #186
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173853410
Hij heeft waarschijnlijk zijn baard ingeleverd voor de zon. Daarom hebben wij nu natuurlijk al een tijdje prutweer.
  maandag 18 september 2017 @ 15:35:00 #188
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173853423
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 15:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Hij heeft waarschijnlijk zijn baard ingeleverd voor de zon. Daarom hebben wij nu natuurlijk al een tijdje prutweer.
Het is ook wel erg matig als je gaat zonnen met een baard.
Dan kom je terug en heb je een wit huidje waar je woeste piratenbaard heeft gezeten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 18 september 2017 @ 15:37:03 #189
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173853444
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 15:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het is ook wel erg matig als je gaat zonnen met een baard.
Dan kom je terug en heb je een wit huidje waar je woeste piratenbaard heeft gezeten.
Goede deal dan, maar dat is geen verrassing natuurlijk. Hij is niet voor niets de grootste intellectueel van dit land.
  maandag 18 september 2017 @ 15:38:52 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_173853466
quote:
Als voorzetting van zijn anti-baard campagne voerde Peter de Grote in 1705 een nieuw soort belasting in: de baardbelasting. Dit was een jaarlijkse belasting die geheven werd op het dragen van baarden. Peter was van mening dat als mannen moeilijk deden over het afscheren van hun baard, zij dan maar jaarlijks belasting moesten gaan betalen over deze gezichtsversiering. Het bedrag wisselde. De meest welvarende kooplieden moesten soms 900 roebels betalen, maar de lagere klasse veel minder. Wanneer mannen de belasting hadden betaald kregen zij een munt als bewijs. Deze munt moesten zij ten alle tijden bij zich dragen aan een ketting om de nek. Op de munt stond een plaatje van een baatrd en de tekst: ‘Baardbelasting betaald. De baard is een nutteloze overlast’.

_O-
  maandag 18 september 2017 @ 15:39:25 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173853476
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 15:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Hij heeft waarschijnlijk zijn baard ingeleverd voor de zon. Daarom hebben wij nu natuurlijk al een tijdje prutweer.
Hij gedraagt zich iig al als volleerd politicus; zijn belofte is niets waard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 15:40:04 #192
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173853485
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij gedraagt zich iig al als volleerd politicus; zijn belofte is niets waard.
Hoezo?
  maandag 18 september 2017 @ 16:17:19 #193
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173853920
Ik ben bang dat de mogelijkheid bestaat dat het beeldmateriaal van de heer Baudet, zoals dat recent hier geplaatst is, al enkele maanden dan wel jaren oud is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 september 2017 @ 16:17:51 #194
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173853926
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 15:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Als voorzetting van zijn anti-baard campagne voerde Peter de Grote in 1705 een nieuw soort belasting in: de baardbelasting. Dit was een jaarlijkse belasting die geheven werd op het dragen van baarden. Peter was van mening dat als mannen moeilijk deden over het afscheren van hun baard, zij dan maar jaarlijks belasting moesten gaan betalen over deze gezichtsversiering. Het bedrag wisselde. De meest welvarende kooplieden moesten soms 900 roebels betalen, maar de lagere klasse veel minder. Wanneer mannen de belasting hadden betaald kregen zij een munt als bewijs. Deze munt moesten zij ten alle tijden bij zich dragen aan een ketting om de nek. Op de munt stond een plaatje van een baatrd en de tekst: ‘Baardbelasting betaald. De baard is een nutteloze overlast’.

_O-
Herinvoeren per direct.
Vooral effectief in de bestrijding van salafistische haat-imams.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173853996
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 16:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Herinvoeren per direct.
Vooral effectief in de bestrijding van salafistische haat-imams.
Vergeet de hipsters niet. En heeft Baudet nog steeds een baard?
pi_173854009
Oh de hele baard discussie is naar aanleiding van Baudet :')
pi_173854068
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 16:23 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Oh de hele baard discussie is naar aanleiding van Baudet :')
Fixxx
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 maandag 18 september 2017 @ 16:31:22 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173854116
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 16:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Herinvoeren per direct.
Vooral effectief in de bestrijding van salafistische haat-imams.
En van Sinterklaas!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 18 september 2017 @ 16:35:13 #199
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173854189
Een tattoeagebelasting invoeren lijkt me ook wel wat.

Tattootax, klinkt ook meteen lekker.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 september 2017 @ 16:37:09 #200
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173854225
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
Een tattoeagebelasting invoeren lijkt me ook wel wat.

Tattootax, klinkt ook meteen lekker.
Uitstekend.
En zulke mensen hebben geen uitkering nodig.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')