Hoe dat juridisch geregeld moet worden zegt hij “niet te weten, maar het is zeker de moeite waard om dat te gaan bestuderen”quote:'Wat mij betreft valt islam niet onder godsdienstvrijheid'
PVV-leider Geert Wilders wil in de wet vastgelegd hebben dat de islam geen godsdienst is maar een volgens hem “totalitaire, gevaarlijke en gewelddadige ideologie, verkleed als een religie.”
Wilders zegt dat in een interview met De Telegraaf (Blendle-link). Hoe dat juridisch geregeld moet worden zegt hij “niet te weten, maar het is zeker de moeite waard om dat te gaan bestuderen”, zegt hij.
Wilders zegt dat “tijdens de regeerperiode van het kabinet Rutte II er 100.000 moslims zijn bijgekomen in Nederland. Dat zijn niet allemaal terroristen of foute mensen, maar het is wel 100.000 keer islam wat Nederland binnenkomt.”
Op de vraag of hij de islam in Nederland wil verbieden antwoordt Wilders: “Ik sluit niet uit dat het op termijn nodig kan zijn. Het gaat dan om de uitingen. Je kunt niet een idee verbieden, dat is onmogelijk. Je kan ook niet het communisme verbieden.”.
http://politiek.tpo.nl/20(...)nederland-verbieden/
voor de tweede keer: je negeert 9:29. sterker nog, de vers daarvoor zegt dit:quote:Op zondag 17 september 2017 00:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Are you kidding me, je pakt wat verzen in de Koran, halverwege de soerah een vers pakken, terwijl de verzen er voor en na de jouw te maken punt compleet er onderuit halen negeren is eerder mijn definitie van religie te knutselen tot je een negatief element er in terug komt. Zo evalueer je een religie natuurlijk wel eerlijk. Damn.
ook hier zul je vast wel weer iets bij elkaar kunnen knutselen om te doen alsof het acceptabel is. dat is immers hoe mensen leven. men probeert altijd de onacceptabele opvattingen en gedragingen te bagatelliseren (''kijk hoeveel andere verzen er wel niet zijn'') of te negeren of te doen alsof het niet zo is.quote:Jullie die geloven! De veelgodendienaars zijn een verontreiniging; na dit jaar mogen zij de heilige moskee dan ook niet meer naderen. En als jullie bang zijn voor armoede, dan zal God jullie met Zijn goedgunstigheid rijk maken als Hij wil. God is wetend en wijs.
je zou deze stukken tekst aan kinderen geven, wetende dat je het alleen goed kunt praten door een groot web van knutsels te creëren? over ziek gesproken.quote:Ik zou de verzen zeker niet aan kinderen geven om te lezen zoals jij dat hebt gedaan in dit topic inderdaad. Had het eerder gegeven aan kinderen als een historisch stukje tekst met de volledige context erbij, niet alleen niet aan kinderen, maar ook niet aan jou fyi. Niet gemeen bedoelt, maar de manier waarop je te werk gaat is de manier waarop IS te werk gaat en nogal ziekelijk.
jouw eerste reactie was dat er verderop ook een vers zou staan over ongelovigen die in strijd zijn met moslims. alsof dat het goedpraat. alsof het idee dat ongelovigen en gelovigen in een strijd verwikkeld zijn bevorderend is voor de spanningen in onze samenleving.quote:Helaas moet ik je teleurstellen, jouw antwoord is niet de mijne. Ik zou graag eens zien iemand die daadwerkelijk de Koran had gelezen en zich had verdiept in de Koran en het bekritiseerde tot op heden is het een hoge uitzondering geweest, eerder net zoals wat jij deed, in een Koran van 114 hoofdstukken en 6000+ verzen ergens een vers pakken zonder besef dat als ze wat verder zouden lezen ze zouden inzien dat eigen bewering wordt tegengesproken.
oke, waarom niet aanpassen dan? waarom het sprookje niet aanpassen zodat er geen enkel misverstand kan ontstaan, bijvoorbeeld onder kinderen? waarom negeer je deze vraag voor de derde keer?quote:Ja bij IS inc staat er de doodstraf op, bij Soefisme is het juist een sport om meerdere vredelievende boodsschappen uit de Koran te halen. Als jij denkt IS = Islam, Soefisme niet, prima. Kan ik verder weinig mee buiten dat te zeggen dat je een vreemde kijk er dan op hebt.
waarom pas je de koran niet aan?quote:Niet echt met de islam, eerder met hoe bepaalde mensen naar de islam kijken, dat geld voor zowel moslims als niet moslims. Begrijp me niet verkeerd maar hoe jij de Islam invult en er een definitie aangeeft wijkt niet af van de IS begrip en methode.
de achterban van die christelijke partijen (met name cda en sgp) delen die opvattingen gewoon hoor.quote:Op zondag 17 september 2017 00:52 schreef Triggershot het volgende:
Is het verder niet gevaarlijk om een politicus te laten bepalen wat wel/niet een gewenste gedachtegoed is in Nederland en verbannen moet worden of niet? Zoals hij zelf al aangeeft begeeft hij zich hiermee in de minderheid en delen de andere partijen zijn specifieke opvatting over de Islam in het algeheel niet. Vandaag de Islam, morgen links en daarna Xisme wat een "gevaarlijke ideologie" is?
Nee, het klopt niet. Het Westen doet dingen niet vanuit radicale gedachten zoals dat vanuit de islam wél gebeurd.quote:Op zondag 17 september 2017 00:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk mijn hele punt, het is een zieke manier van naar de wereld kijken, of het nu het westen of de Islam is maakt niet uit. Men heeft het niet over KKK, men heeft het niet over IS, men heeft het over moslims, de Islam. Dat ik het dan heb over het westen is niet om het westen gelijk te stellen met radicalen binnen de Islam, maar om een spiegel voor te houden.
Wat is een radicale gedachte? Vindt je onvoorwaardelijke steun aan Israël vanuit evangelisch hoek om de einddagen te bespoedigen geen radicale gedachte?quote:Op zondag 17 september 2017 01:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, het klopt niet. Het Westen doet dingen niet vanuit radicale gedachten zoals dat vanuit de islam wél gebeurd.
waarom pas je het niet aan?quote:Op zondag 17 september 2017 01:09 schreef Triggershot het volgende:
Waarom zijn het altijd de niet-Koran kenners die Koran verzen aan mij komen citeren. Een zelfoverschatting van jewelste.
duidelijk. je bent bang om het aan te passen. heel begrijpelijk. geeft niet hoor.quote:Op zondag 17 september 2017 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om jou niet te verwarren, straks ga je nog denken dat er goede dingen in de Koran staan.
Klopt, wil je niet verwarren.quote:Op zondag 17 september 2017 01:12 schreef wazzbeer het volgende:
[..]
duidelijk. je bent bang om het aan te passen. heel begrijpelijk. geeft niet hoor.
Wat zijn de goede dingen in de koran? (Die we naar westerse maatstaven als goed kunnen beschouwen)quote:Op zondag 17 september 2017 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om jou niet te verwarren, straks ga je nog denken dat er goede dingen in de Koran staan.
Godsdienstvrijheidquote:Op zondag 17 september 2017 01:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wat zijn de goede dingen in de koran? (Die we naar westerse maatstaven als goed kunnen beschouwen)
Maar hoe kan het dat je, zonder de hele context erbij te nemen, wel op een gevaarlijk dwarsspoor gezet kan worden door enkele op zichzelf staande verzen te lezen? Vind je dat logisch? Is het niet gemakkelijker lezen om bepaalde verzen over te slaan, zoals kinderen weleens plachten te doen? Wat gebeurt er dan? Ze krijgen gevaarlijk gedachtengoed...quote:Op zondag 17 september 2017 01:17 schreef Triggershot het volgende:
Triggershot voert een oorlog (niet verkeerd begrijpen hoor!! geen fysiek geweld) tegen idiote moslim militanten en zelfbenoemde Korandeskundigen om hun opvattingen aan te passen, maar blijkaar hebben die twee groepen al elkaar gevonden in het invullen wat er in de Koran zou staan en laten ze zich door elkaar inspireren, daar ben ik niet tegen opgewassen.
Dat er onder militante moslims indoctrinatie, hersenspoelen en concreet genoemd geweld verheerlijken gebeurt op noemenswaardig schaal is evident, dan moet je niet al te moeilijk over doen, niet tolereren en keihard bestrijden. Een vorm van bestrijden is als je het mij vraagt wel juist de context er bij te pakken, wel juist inderdaad in historisch perspectief plaatsen en beperken tot wat zich afspeelde en het niet als een algemeen richtlijn te zien.quote:Op zondag 17 september 2017 01:21 schreef Hdero het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat je, zonder de hele context erbij te nemen, wel op een gevaarlijk dwarsspoor gezet kan worden door enkele op zichzelf staande verzen te lezen? Vind je dat logisch? Is het niet gemakkelijker lezen om bepaalde verzen over te slaan, zoals kinderen weleens plachten te doen? Wat gebeurt er dan? Ze krijgen gevaarlijk gedachtengoed...
Klopt helemaal, maar dat doet er natuurlijk niets aan af dat het voorkomt in de Koran.quote:Op zondag 17 september 2017 01:23 schreef DrDentz het volgende:
Godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting, persvrijheid lijken me nu geen verworven vrijheden waarmee islamitische landen de westerse wereld de loef afsteken.
En wij hebben ze zonder de Koran ook verkregen dus daar heb je dat boek niet voor nodig.quote:Op zondag 17 september 2017 01:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dat doet er natuurlijk niets aan af dat het voorkomt in de Koran.
Niemand zei dan ook dat je daar de Koran voor nodig hebt, dat was niet de vraag noch het antwoord.quote:Op zondag 17 september 2017 01:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
En wij hebben ze zonder de Koran ook verkregen dus daar heb je dat boek niet voor nodig.
Wat is dan het goede in de Koran waar we dat boek wel voor nodig hebben?quote:Op zondag 17 september 2017 01:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niemand zei dan ook dat je daar de Koran voor nodig hebt, dat was niet de vraag noch het antwoord.
Je bent geen klootzak of een minder goede mens als je je niet minimaal X% van de Koran laat inspireren, zodoende snap ik je vraag niet. Hoe kom je er bij dat je/we de Koran nodig hebben om een goed/beter mens te worden? Volgens mij was de vraag enkel en alleen wat kan naar Westerse maatstaven binnen de Koran 'goed' genoemd worden.quote:Op zondag 17 september 2017 01:30 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat is dan het goede in de Koran waar we dat boek wel voor nodig hebben?
Schrijft de islam dat zelf niet voor? Dat je dat boek en de godsdienst nodig hebt om betere mens te worden? En wie de Koran niet leest belandt in de hel van vuur? Staat er toch daadwerkelijk in? Ik herinner mij dat nl uit mijn Koranlezingen destijds, was wel ver terug in de tijd (1996), graag jouw antwoord.quote:Op zondag 17 september 2017 01:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent geen klootzak of een minder goede mens als je je niet minimaal X% van de Koran laat inspireren, zodoende snap ik je vraag niet. Hoe kom je er bij dat je/we de Koran nodig hebben om een goed/beter mens te worden?
Die eerste 2 zie ik niet echt in de berichtgevingen? Islam doctrineerd m.i. Je bent niet vrij om te denken wat je wil.quote:Op zondag 17 september 2017 01:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Godsdienstvrijheid
Vrijheid van meningsuiting
Vrede als het grootste goed
Recht op zelfverdediging
Beschermen en voeden van de zwakkeren
Eerlijk handelen
?
Misschien voorbeelden die je nooit zou associëren met de Islam en de Koran binnen de gegeven context van dat IS en haatimams het luidste zijn en of meer aandacht krijgen.
Daar zijn vele meningsverschillen over, iemand die niet de werkelijke boodschap van de Koran heeft meegekregen - wat de werkelijke boodschap is vul ik niet in, dat zal voor ieder verschillend zijn - en op een manier van 'onwetendheid' sterft zal niet bestraft worden. Zo kent de Koran ook verzen dat joden en christenen het paradijs kunnen betreden als ze maar geloven en 'goede' daden verrichten etc.quote:Op zondag 17 september 2017 01:35 schreef Hdero het volgende:
[..]
Schrijft de islam dat zelf niet voor? Dat je dat boek en de godsdienst nodig hebt om betere mens te worden? En wie de Koran niet leest belandt in de hel van vuur? Staat er toch daadwerkelijk in? Ik herinner mij dat nl uit mijn Koranlezingen destijds, was wel ver terug in de tijd (1996), graag jouw antwoord.
Nou ja goed, in berichtgevingen zie je ook vele moslims met een moslimachtergrond dealen in prostitutie en drugs. Terwijl de teksten dat toch verbieden. Iemand die de ander dwingt om moslim te worden of doodt vanwege het uiten van een mening of anders te geloven is in strijd met bepaalde verzen van de Koran. Dat wordt meestal gerechtvaardigd met de Hadith.quote:Op zondag 17 september 2017 01:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die eerste 2 zie ik niet echt in de berichtgevingen? Islam doctrineerd m.i. Je bent niet vrij om te denken wat je wil.
Daarbij wel gezegd dat ik een soenitische buurman heb waar ik uitstekend mee overweg kan.
Er is een wezenlijk verschil hoe men daarmee omgaat ja, in de commentaren van mannelijke geleerden zie je een andere interpretatie dan de commentaren van vrouwelijke geleerden, je zou per slot van rekening kunnen zeggen dat de superioriteit van de man in de Koran een mannelijke lezing is.quote:Op zondag 17 september 2017 01:38 schreef DrDentz het volgende:
Straks zegt hij nog dat de Koran de gelijkwaardigheid van man en vrouw bepleit.
Wat vind je van hoofddoeken en het 'recht' die te dragen op de werkvloer? Dat heeft in het verleden voor veel consternatie gezorgd.quote:Op zondag 17 september 2017 02:09 schreef Gia het volgende:
Denk niet dat je kunt verbieden wat iemand denkt of gelooft.
Maar je kunt wel in de (grond)wet opnemen dat 's lands wetten ten alle tijden boven geloofsregels staan.
En dan wil ik nog wat verder gaan: ik vind dat niemand, ook geen werkgever, wat betreft 'huishoudelijk' reglement, rekening hoeft te houden met iemands geloofsregels.
Je schijnt te insinueren dat er een groot interpretatieverschil is op basis van geslacht. Dat zal in de praktijk echter niet zo geprononceerd zijn als dat jij doet overkomen.quote:Op zondag 17 september 2017 01:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is een wezenlijk verschil hoe men daarmee omgaat ja, in de commentaren van mannelijke geleerden zie je een andere interpretatie dan de commentaren van vrouwelijke geleerden, je zou per slot van rekening kunnen zeggen dat de superioriteit van de man in de Koran een mannelijke lezing is.
Het herdefiniëren van de islam van religie naar een totalitaire ideologie is een veel gedeelde mening. Want hiermee kan het geen aanspraak meer maken op de grondwettelijke vrijheid van godsdienst en kun je diens uitwassen veel beter bestrijden.quote:Op zondag 17 september 2017 00:44 schreef Hdero het volgende:
[..]
Hoe dat juridisch geregeld moet worden zegt hij “niet te weten, maar het is zeker de moeite waard om dat te gaan bestuderen”![]()
Mede hierdoor heb ik de PVV voorgoed afgeschreven. Hij schreeuwt al jaren een hoop, maar heeft zich nog niet eens verdiept in de juridische haalbaarheid. Wellicht is FvD over een paar jaar groter dan de PVV en kunnen we dan opnieuw bekijken hoe we met de Islam in Nederland om moeten gaan.
*****Hier verder
Dus een werkgever kan iedereen verplichten om te gaan werken op zondag en op feestdagen en hoeft dan geen toeslagen te betalen?quote:Op zondag 17 september 2017 02:09 schreef Gia het volgende:
Denk niet dat je kunt verbieden wat iemand denkt of gelooft.
Maar je kunt wel in de (grond)wet opnemen dat 's lands wetten ten alle tijden boven geloofsregels staan.
En dan wil ik nog wat verder gaan: ik vind dat niemand, ook geen werkgever, wat betreft 'huishoudelijk' reglement, rekening hoeft te houden met iemands geloofsregels.
Een goede moslim zal vinden dat de vrouw juist hoger dan de man staat, en dat de islam dit als zodoende instrueert.quote:Op zondag 17 september 2017 01:38 schreef DrDentz het volgende:
Straks zegt hij nog dat de Koran de gelijkwaardigheid van man en vrouw bepleit.
Dan zijn er toch godver verrekte weinig goede moslims als je het zo stelt.quote:Op zondag 17 september 2017 10:32 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Een goede moslim zal vinden dat de vrouw juist hoger dan de man staat, en dat de islam dit als zodoende instrueert.
En opnieuw geen voorbeelden van feiten die mijn voorbeelden van feiten betreffende de houding van de islam hier weerleggen....quote:Op zaterdag 16 september 2017 22:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je maakt het wel errug verleidelijk om je te voorzien van vele voorbeelden als je gaat gamen en slapen.
Als we nu eens beginnen met bijvoorbeeld het verbieden van ''belemmering van; vrijheden zoals geloofs overtuiging, kritiek op- of bespotting van- alles islam'' zodat zij die kritiek op de islam hadden niet meer zonder beveiliging de straat over hoeven.quote:Op zondag 17 september 2017 10:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dus we gaan moslims verbieden van het moslim zijn?
Vanuit ons perspectief zekersquote:Op zondag 17 september 2017 10:36 schreef Silven het volgende:
[..]
Dan zijn er toch godver verrekte weinig goede moslims als je het zo stelt.
Je zegt een goede moslims vind dat zijn vrouw boven hem staat. Ik zeg dat er dan verrekt weinig goede bestaan gezien het aantal niet-werkende vrouwen met hoofddoekjes die de hele dag thuis zitten en alleen samen met de man naar buiten mogen of om boodschappen te doen.quote:Op zondag 17 september 2017 10:43 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Vanuit ons perspectief zekers
Wat mij betreft wordt de vrijheid van godsdienst gewoon afgeschaft en wordt religie onderdeel van de reguliere vrijheid van meningsuiting. Daar is een grondwetswijziging voor nodig. Probleem is dat de Christelijke partijen daar vooralsnog fel op tegen zullen zijn. Er moeten eerst nog flink meer doden vallen, voor die overstag zullen gaan.quote:Op zondag 17 september 2017 10:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het herdefiniëren van de islam van religie naar een totalitaire ideologie is een veel gedeelde mening. Want hiermee kan het geen aanspraak meer maken op de grondwettelijke vrijheid van godsdienst en kun je diens uitwassen veel beter bestrijden.
Het heeft nog een lange weg te gaan maar ik zie geen onmogelijkheid. Zekers mag dit juridisch onderzocht worden.
Het is zo demotiverend als je aankondigt weg te gaan.quote:Op zondag 17 september 2017 10:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En opnieuw geen voorbeelden van feiten die mijn voorbeelden van feiten betreffende de houding van de islam hier weerleggen....
Klopt helemaal, wat je zegt. Want dat is zo goed als de letterlijke tekst in de Koran waarom je een hoofddoek moet dragen. Maar daar waar je juist verschillende stijlen ziet in een hoofddoek in verschillende kleuren en vormen zie je in de Burka maar een kleur en stijl en is het alles bedekkend. De burka is een typisch mannelijke macho interpretatie, daar waar de verschillende en persoonlijke stijlen hoofddek op basis van zij mooi vindt eerder een blijk is van de regel zelf naleven en zelf interpreteren.quote:Op zondag 17 september 2017 02:36 schreef Hdero het volgende:
[..]
Je schijnt te insinueren dat er een groot interpretatieverschil is op basis van geslacht. Dat zal in de praktijk echter niet zo geprononceerd zijn als dat jij doet overkomen.
Want wat je hier zegt is juist dat vrouwen geen boerka of hoofddoek willen dragen maar doen dat uit dwang, want hun interpretatie is anders en die mogen ze niet toepassen. Eerder zal het zijn dat een groot deel van de vrouwen het precies opvat zoals de mannen oftewel hoe het er in de teksten staat, dat het hoofdhaar dient bedekt te worden om mannelijke verleiding onmogelijk te maken.
Er zullen de nodige afwijkenden van mening zijn, maar ik geloof niet dat dit per se langs geslachtsverschillen gaat. Ik zie met andere woorden niet zo een groot conflict in de geloofsleer tussen mannelijke en vrouwelijke moslims. Tenzij de islam dat zelf probeert te bevorderen.
Ik vind er niks macho, mannelijks, of stoer aan een boerka. Ik vind het een belachelijke uutdrukking van onderdrukking en vrijheidsontneming. Wie kiest er daadwerkelijk voor om zoiets te dragen?quote:Op zondag 17 september 2017 11:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt helemaal, wat je zegt. Want dat is zo goed als de letterlijke tekst in de Koran waarom je een hoofddoek moet dragen. Maar daar waar je juist verschillende stijlen ziet in een hoofddoek in verschillende kleuren en vormen zie je in de Burka maar een kleur en stijl en is het alles bedekkend. De burka is een typisch mannelijke macho interpretatie, daar waar de verschillende en persoonlijke stijlen hoofddek op basis van zij mooi vindt eerder een blijk is van de regel zelf naleven en zelf interpreteren.
Doodeng deze man. Ik snap dat de angst/haat tegen de islam erg is, maar zijn hele gedachtegang is doodeng.quote:Op zondag 17 september 2017 00:52 schreef Triggershot het volgende:
Is het verder niet gevaarlijk om een politicus te laten bepalen wat wel/niet een gewenste gedachtegoed is in Nederland en verbannen moet worden of niet? Zoals hij zelf al aangeeft begeeft hij zich hiermee in de minderheid en delen de andere partijen zijn specifieke opvatting over de Islam in het algeheel niet. Vandaag de Islam, morgen links en daarna Xisme wat een "gevaarlijke ideologie" is?
Macho in die zin dat het de mannelijke superioriteit in het interpreteren en benadrukken wat de juiste betekenis zou zijn. Het gebruik van de burka is dan ook een geïsoleerd geval, wordt niet in de Koran genoemd en is niet eens een Arabisch woord. Waar je het uitsluitend ziet is in Afghanistan en deels in Pakistan. Om maar een praktisch voorbeeld te geven tussen een mannelijke en vrouwelijke interpretatie.quote:Op zondag 17 september 2017 12:09 schreef Hdero het volgende:
[..]
Ik vind er niks macho, mannelijks, of stoer aan een boerka. Ik vind het een belachelijke uutdrukking van onderdrukking en vrijheidsontneming. Wie kiest er daadwerkelijk voor om zoiets te dragen?Het is respectloos aan de vrouw, die van nature uit schoonheid mee heeft gekregen.
De Koran zegt dat mannen hun lusten niet kunnen beheersen, maar waarom moeten de vrouwen daarvoor bestraft worden? Is dat logisch? Ik vind het gek.
Stel, er loopt een serieverkrachter rond en zijn adres is bekend, maar ipv hem op te pakken, leggen we een gebiedsverbod voor zijn buurt op aan de vrouwen. Ze mogen dichtbij zijn straat niet komen. Dat is zo ongeveer wat de islam doet. Krankzinnig eigenlijk.
Koekoek. Dat laatste is bijna even achterlijk als het omgekeerde. Het zijn bijna altijd achterlijke dingen of het nou naar het positieve of (meestal) negatieve uitslaat. Er is niks 'normaal' aan de islam.quote:Op zondag 17 september 2017 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Macho in die zin dat het de mannelijke superioriteit in het interpreteren en benadrukken wat de juiste betekenis zou zijn. Het gebruik van de burka is dan ook een geïsoleerd geval, wordt niet in de Koran genoemd en is niet eens een Arabisch woord. Waar je het uitsluitend ziet is in Afghanistan en deels in Pakistan. Om maar een praktisch voorbeeld te geven tussen een mannelijke en vrouwelijke interpretatie.
De Koran zegt ook simpelweg dat als een vrouw niet bedekt is de man de ogen moet neerslaan en niet eens de plek mag betreden waar de vrouw is als niet 'gepast' gekleed is. Dus doet de vrouw dat niet is de man simpelweg de klos. Dus de Koran doet het eerder andersom.
U lijdt aan Wildersfobie. Is onnodig.quote:Op zondag 17 september 2017 12:17 schreef viceversa het volgende:
[..]
Doodeng deze man. Ik snap dat de angst/haat tegen de islam erg is, maar zijn hele gedachtegang is doodeng.
Oke hier kan ik dus niks mee, bedankt voor je nietszeggende post, ter kennisgeving aangenomen. Next.quote:Op zondag 17 september 2017 12:37 schreef Silven het volgende:
[..]
Koekoek. Dat laatste is bijna even achterlijk als het omgekeerde. Het zijn bijna altijd achterlijke dingen of het nou naar het positieve of (meestal) negatieve uitslaat. Er is niks 'normaal' aan de islam.
Maar dan doen ze het dus overal verkeerd? Want de meeste (zo niet alle) islamitische landen waar actief kledingregels worden gehandhaafd is het de vrouw die de klos is.quote:Op zondag 17 september 2017 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Macho in die zin dat het de mannelijke superioriteit in het interpreteren en benadrukken wat de juiste betekenis zou zijn. Het gebruik van de burka is dan ook een geïsoleerd geval, wordt niet in de Koran genoemd en is niet eens een Arabisch woord. Waar je het uitsluitend ziet is in Afghanistan en deels in Pakistan. Om maar een praktisch voorbeeld te geven tussen een mannelijke en vrouwelijke interpretatie.
De Koran zegt ook simpelweg dat als een vrouw niet bedekt is de man de ogen moet neerslaan en niet eens de plek mag betreden waar de vrouw is als niet 'gepast' gekleed is. Dus doet de vrouw dat niet is de man simpelweg de klos. Dus de Koran doet het eerder andersom.
Ja, dat zie je toch ook in Saoedi Arabië en Iran en hoe de vrouwen daar erbij lopen. De ene staat heeft het opgelegd op basis van de Koran dat je je haar compleet moet bedenken naast al je vrouwelijke vormen en in in de ander land is een lapje ten dele voldoende om 'bedekt' voor de dag te komen. Dat ze voor de minimale interpretatie of maximale gaan afhankelijk van met welke moslim je te maken hebt in dit geval is evident.quote:Op zondag 17 september 2017 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dan doen ze het dus overal verkeerd? Want de meeste (zo niet alle) islamitische landen waar actief kledingregels worden gehandhaafd is het de vrouw die de klos is.
Het hel probleem met de koran is natuurlijk dat het een warrig geschreven broddelwerk is dat zichzelf tientallen keren tegenspreekt. Hierdoor kunnen extremisten in Syrie koppen afhakken en zich beroepen op de koran en kun jij hier vanuit je luie stoel alles bagatelliseren en je beroepen op andere verzen uit diezelfde koran.
Mwuah, de hadith en Koran zit vol met oproepen tot gematigd handelen en vreedzaam te leven. Het is maar hoe je het leest en welke passages je besluit om te volgen. Dat ze er simpelweg niet in terug te zien zijn is onzin.quote:Op zondag 17 september 2017 12:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
als je in de Koran en Hadith kijkt zie je die inderdaad niet terug,
De koran moet dan wel geschreven zijn door een seksueel gefrustreerde malloot.quote:Op zondag 17 september 2017 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In een tijd dat een boormachine en bier in een reclame wordt aangeboden door een vrouw in een bikini laat ik maar even in het midden welke maatschappij er seksueel gefrustreerd en geobsedeerd door seksualiteit voor de dag me komt.quote:Op zondag 17 september 2017 13:06 schreef OllieA het volgende:
[..]
De koran moet dan wel geschreven zijn door een seksueel gefrustreerde malloot.
Geldt voor al die abrahamitische religies overigens: men is volstrekt geobsedeerd door seksualiteit.
De eerdere gematigde teksten zijn toch ondergeschikt aan de latere radicale teksten? Of is daar ook onenigheid en discussie over onder moslims?quote:Op zondag 17 september 2017 12:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de hadith en Koran zit vol met oproepen tot gematigd handelen en vreedzaam te leven. Het is maar hoe je het leest en welke passages je besluit om te volgen. Dat ze er simpelweg niet in terug te zien zijn is onzin.
De zogenaamde radicale teksten zijn eigenlijk alleen maar teksten die als je de hele Soerah leest gaat over militante krijgswetten dus als je je in feite begeeft in een staat van oorlog. Niet zo zeer een 'hey daar zie je een willekeurige ongelovige. pull the trigger'. De Koran zelf is niet chronologisch opgesteld maar contextueel. Zodoende is de consensus ook dat in tijden van vrede de vredesverzen van toepassing zijn en in tijden van oorlog de krijgswetten.quote:Op zondag 17 september 2017 13:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De eerdere gematigde teksten zijn toch ondergeschikt aan de latere radicale teksten? Of is daar ook onenigheid en discussie over onder moslims?
Omdat een neutrale blik de interpretatie het beter kan beoordelen dan iemand met een vertoebeld inzicht.quote:Op zondag 17 september 2017 01:09 schreef Triggershot het volgende:
Waarom zijn het altijd de niet-Koran kenners die Koranverzen aan mij komen citeren. Een zelfoverschatting van jewelste.
Jij laat het veelzeggend in het midden en suggereert des te meer.quote:Op zondag 17 september 2017 13:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In een tijd dat een boormachine en bier in een reclame wordt aangeboden door een vrouw in een bikini laat ik maar even in het midden welke maatschappij er seksueel gefrustreerd en geobsedeerd door seksualiteit voor de dag me komt.
Een neutrale blik ja? Eerst vooringenomen standpunt hebben om vervolgens ergens halverwege een vers iets proberen uit te halen wat er niet staat . Leer eerst eens wat neutrale blik is, zal wel een stukje arrogantie zijn om te spreken over zaken waar je geen verstand van hebt idiootquote:Op zondag 17 september 2017 13:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat een neutrale blik de interpretatie het beter kan beoordelen dan iemand met een vertoebeld inzicht.
Je zou er juist voor open moeten staan met je arrogante kop. Dan wordt je misschien een keer wakker uit je verdorvenheid.
Ben je verder ook in staat om een boormachine of bier te kopen zonder een vrouw in een bikini te zien? Nou namelijk toch behoorlijk wat verschil maken.quote:Op zondag 17 september 2017 13:15 schreef OllieA het volgende:
[..]
Jij laat het veelzeggend in het midden en suggereert des te meer.
Ik kan een vrouw in bikini zien, zonder haar te willen bespringen. Dat kan je denk ik niet zeggen van al je broeders die vrouwen het liefst willen bedekken. Die van de koran hun ogen moeten neerslaan wanneer een vrouw niet 'gepast' gekleed gaat.
Ben je serieus nou die discussie met hen aan het voeren? Kan je net zo goed tegen een muur praten.quote:Op zondag 17 september 2017 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De zogenaamde radicale teksten zijn eigenlijk alleen maar teksten die als je de hele Soerah leest gaat over militante krijgswetten dus als je je in feite begeeft in een staat van oorlog. Niet zo zeer een 'hey daar zie je een willekeurige ongelovige. pull the trigger'. De Koran zelf is niet chronologisch opgesteld maar contextueel. Zodoende is de consensus ook dat in tijden van vrede de vredesverzen van toepassing zijn en in tijden van oorlog de krijgswetten.
Ben het met je eens vrijheid van vereniging, vrijheid van meningsuiting maken overigens vrijheid van religie al een soort van overbodig.quote:Op zondag 17 september 2017 00:52 schreef Triggershot het volgende:
Dat zeg jij. Maar dat is niet de islam zoals die zich wereldwijd manifesteert op dit moment.quote:Op zondag 17 september 2017 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De zogenaamde radicale teksten zijn eigenlijk alleen maar teksten die als je de hele Soerah leest gaat over militante krijgswetten dus als je je in feite begeeft in een staat van oorlog. Niet zo zeer een 'hey daar zie je een willekeurige ongelovige. pull the trigger'. De Koran zelf is niet chronologisch opgesteld maar contextueel. Zodoende is de consensus ook dat in tijden van vrede de vredesverzen van toepassing zijn en in tijden van oorlog de krijgswetten.
Ik vind Koeman juist naast zijn geweldige sport carrière en van de weinigen hiero die er voor open staat.quote:Op zondag 17 september 2017 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben je serieus nou die discussie met hen aan het voeren? Kan je net zo goed tegen een muur praten.
Je eerste zin is een domme vraag.quote:Op zondag 17 september 2017 13:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben je verder ook in staat om een boormachine of bier te kopen zonder een vrouw in een bikini te zien? Nou namelijk toch behoorlijk wat verschil maken.
Ik denk dat jij je daar lelijk in zal vergissen. Just my two cents. Beetje verspilde tijd en moeite.quote:Op zondag 17 september 2017 13:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind Koeman juist naast zijn geweldige sport carrière en van de weinigen hiero die er voor open staat.
Het christendom is natuurlijk ook een import geloof, naast dat Wilders ten dele een immigrant is uit een van de grootste moslimlanden. Verder ben ik het wel met je eens in grote lijnen.quote:Op zondag 17 september 2017 13:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ben het met je eens vrijheid van vereniging, vrijheid van meningsuiting maken overigens vrijheid van religie al een soort van overbodig.
Maar inderdaad is het een beetje eng dat Wilders wil bepalen wat de standaard is. Niet omdat hij in dit geval geheel ongelijk heeft (de islam is geen Europees geloof, het is een geimporteerd geloof) maar omdat het een precedent schept om elke ideologie aan te pakken.
Ik zou overigens graag zien dat religie geen uitzonderingspositie meer zou krijgen. Zonder daarbij mensen iets te verbieden. Ik zou wel willen dat de overheid zich terugtrekt. En een kerk of moskee exact hetzelfde behandelt als iedere andere club/vereniging of liefhebberij. Religieuze scholen zouden niet van belastinggeld betaald moeten worden bijvoorbeeld.
De Islam manifisteert zich op ontieglijk veel verschillende wijzes, knappe generalisering.quote:Op zondag 17 september 2017 13:22 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Maar dat is niet de islam zoals die zich wereldwijd manifesteert op dit moment.
Mwuah, dat de Koran niet chronologisch is opgesteld maar contextueel zal weinig kenner over betwisten. Dat zal zelfs Bernard Lewis of Leemhuis je vertellen, de Koranische krijgswetten worden ook maar marginaal in leven geroepen door beperkte en hele specifieke jihadistische organisaties. Er is maar een moslimland naast Afghanistan die het formeel heeft gedaan in de afgelopen eeuw en dat is Turkije geweest.quote:Op zondag 17 september 2017 13:22 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Maar dat is niet de islam zoals die zich wereldwijd manifesteert op dit moment.
Geen verschil zeg je?quote:Op zondag 17 september 2017 13:23 schreef OllieA het volgende:
[..]
Je eerste zin is een domme vraag.
Je tweede zin begrijp ik niet. Wat voor verschil zou wat maken?
Je vergeet dat dat ik Akkersloot nog heb kunnen tolereren, ben getraind.quote:Op zondag 17 september 2017 13:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je daar lelijk in zal vergissen. Just my two cents. Beetje verspilde tijd en moeite.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dat was de makkelijkste... zeker vergeleken met Aaahikwordgek en X-Ray.quote:Op zondag 17 september 2017 13:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je vergeet dat dat ik Akkersloot nog heb kunnen tolereren, ben getraind.
Eigenlijk heeft alleen maar akkersloot mij het bloed onder de nagels vandaan gekregen in al die jaren. Ellenlange posts antwoorden in een reactie naar hem toe waarom hij het mis zou hebben en dat hij dan weer reageert met een link naar zijn eigen blog, terwijl dat juist hetgene was waar je op reageertquote:Op zondag 17 september 2017 13:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was de makkelijkste... zeker vergeleken met Aaahikwordgek en X-Ray.
Als ik je goed begrijp is onze maatschappij seksueel gefrustreerd omdat reclamemakers blotige juffrouwen gebruiken om hun rotzooi aan de man te brengen. Mohammedanen zijn dan weer niet seksueel gefrustreerd omdat ze lapjes over hun juffrouwen gooien? Begrijp ik je zo goed?quote:Op zondag 17 september 2017 13:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen verschil zeg je?
Waarom dan de behoefte om een schaars gekleed dame te tonen bij een boormachine of bier, seksueel gefrustreerd much?
Neuh, ik denk dat je een prima case kunt maken voor waarom/waardoor er seksuele frustratie is binnen de moslimwereld, vind het alleen wel een beetje raar dat in een samenleving waarin het doodnormaal is om bijna alles te verkopen of promoten met een halfnaakte vrouw selectieve opmerkingen te maken over de seksueel gefrustreerde karakter van de andere samenleving. Mag verder uiteraard, ga ik niet over. Vind het alleen frappant en een tikkeltje schijnheilig. Nofi.quote:Op zondag 17 september 2017 13:34 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp is onze maatschappij seksueel gefrustreerd omdat reclamemakers blotige juffrouwen gebruiken om hun rotzooi aan de man te brengen. Mohammedanen zijn dan weer niet seksueel gefrustreerd omdat ze lapjes over hun juffrouwen gooien? Begrijp ik je zo goed?
Hij heeft absoluut gelijk dat onze maatschappij enigszins geobsedeerd is door seks.quote:Op zondag 17 september 2017 13:34 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp is onze maatschappij seksueel gefrustreerd omdat reclamemakers blotige juffrouwen gebruiken om hun rotzooi aan de man te brengen. Mohammedanen zijn dan weer niet seksueel gefrustreerd omdat ze lapjes over hun juffrouwen gooien? Begrijp ik je zo goed?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Naskhquote:Op zondag 17 september 2017 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nja, min of meer import. De Bijbel is in Griekenland geschreven. Maar los van dat soort trivialities ben ik tegen een staat die zich bemoeit met wat ik moet vinden.quote:Op zondag 17 september 2017 13:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het christendom is natuurlijk ook een import geloof, naast dat Wilders ten dele een immigrant is uit een van de grootste moslimlanden. Verder ben ik het wel met je eens in grote lijnen.
Tja, mensen verbieden iets te geloven of te denken is iets dat wellicht in Noord-Korea past maar niet in een vrij land. Oftewel om dit in te voeren moet je ons land in een dictatuur veranderen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 22:23 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Geert hier een SA wil, maar dat een geloof hem niet bevalt omdat hij liever ziet dat (bijvoorbeeld) mannen/vrouwen/homo's enz gelijk zijn en mensen zelf de vrijheid hebben om te kiezen waar ze in geloven en iedereen het recht heeft om kritiek te hebben op alles, vind ik niet geheel onbegrijpelijk, integendeel.
Maar nadat ie daar kritiek op gaf, dat juist die religie aanhangers hem met de dood zijn gaan bedreigen zal m niet positiever stemmen over dat geloof waar ie al niet zo'n fan van was, ofwel? Na de moord op Theo v Gogh, door een moslim omdat Theo kritiek had op de islam, is er heel snel het één en ander voor Geerdje verandert...
Niet zo heel gek dat hij graag iets wil verbieden wat hem niet bevalt. Want mij zou het ook niet bevallen als ik op een kazerne zou moeten leven en niet zonder beveiligers over straat zou kunnen, puur omdat ik ergens kritiek op heb......in dit land waar we trots zijn op onze vermeende vrijheid van meningsuiting.
Ik denk dat dit blijkbaar een persoonlijk puntje is...
Beetje oneerlijke vraag.... de Koran kan net als MeinKampf niet ideologisch worden aangepast of geherinterpreteerd.quote:
Enige wat Akkersloot in feite beweerde was dat Mohammed stemmen hoorde en wrs een voorhoofdskwab tumor had oid, toch?quote:Op zondag 17 september 2017 13:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft alleen maar akkersloot mij het bloed onder de nagels vandaan gekregen in al die jaren. Ellenlange posts antwoorden in een reactie naar hem toe waarom hij het mis zou hebben en dat hij dan weer reageert met een link naar zijn eigen blog, terwijl dat juist hetgene was waar je op reageert
Natuurlijk. Het is biologische wetmatigheid.quote:Op zondag 17 september 2017 13:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hij heeft absoluut gelijk dat onze maatschappij enigszins geobsedeerd is door seks.
Wat beter is - overal seks zover het oog rijkt - of het krampachtig maar bedekken en verstoppen- kan ik niet beoordelen. Het beeld dat de media schetst lijkt echter te suggereren dat de wegstoppers sneller tot aanranding en verkrachting overgaan - maar harde cijfers zijn daar bij mijn weten niet van.
Ja en daar staat "yo alle verzen uit Makkah moet je per definitie vergeten, want ga met je tijd mee ouwe"quote:Op zondag 17 september 2017 13:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Naskh
Soera De Koe 106.
Het was niet zo zeer wat hij beweerde, maar hoe hij discussieerde waar ik mij aan stoorde.quote:Op zondag 17 september 2017 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Enige wat Akkersloot in feite beweerde was dat Mohammed stemmen hoorde en wrs een voorhoofdskwab tumor had oid, toch?
Waarom zou religieus slachten een grijs gebied zijn ? Ofwel verbied je onverdoofd slachten voor iedereen, ofwel doe je dat niet.quote:Op zondag 17 september 2017 13:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nja, min of meer import. De Bijbel is in Griekenland geschreven. Maar los van dat soort trivialities ben ik tegen een staat die zich bemoeit met wat ik moet vinden.
Laicisme klinkt mij best goed in de oren.
Dan mag iedereen daarnaast.geloven wat hij of zij wil. Grijze gebieden zijn er altijd. Zoals de burka, of religieus slachten, het uitsluiten van niet religieuzen uit gemeenschappen.
In mijn eerste reactie op jou had ik het niet over de moslimwereld. Mijn stelling was dat de koran is geschreven door een seksueel gefrustreerde malloot. Vervolgens generaliseerde ik dat naar alle abrahamitische religies. Ik zie niet in wat hier schijnheilig aan is.quote:Op zondag 17 september 2017 13:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neuh, ik denk dat je een prima case kunt maken voor waarom/waardoor er seksuele frustratie is binnen de moslimwereld, vind het alleen wel een beetje raar dat in een samenleving waarin het doodnormaal is om bijna alles te verkopen of promoten met een halfnaakte vrouw selectieve opmerkingen te maken over de seksueel gefrustreerde karakter van de andere samenleving. Mag verder uiteraard, ga ik niet over. Vind het alleen frappant en een tikkeltje schijnheilig. Nofi.
Nee, er zijn verschillende vormen van abrogatie staat er, maar abrogatie als principe staat gewoon vermeld in de koran met zijn eigen versje. Feit is dat de Mekkaanse verzen ietwat vredelievender en algemeen menselijk waren dan de Mediaanse verzen, die oorlogszuchtiger en onmenselijker waren. Waarom? Omdat-ie niet echt aan de bak kwam in Mekka aanvankelijk, toen er half om half uitgepleurd werd en zijn sekte dan maar in Medina voortzette, maar wel met een bepaalde ambitie en agressie, die je dus ziet terugkeren in die verzen.quote:Op zondag 17 september 2017 13:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en daar staat "yo alle verzen uit Makkah moet je per definitie vergeten, want ga met je tijd mee ouwe"
Ach zo een gevalletje van ik bedoel Islam niet moslims. Ik bedoel de Koran niet Islamitische wereld, ja kan ik verder ook niet veel mee.quote:Op zondag 17 september 2017 13:48 schreef OllieA het volgende:
[..]
In mijn eerste reactie op jou had ik het niet over de moslimwereld. Mijn stelling was dat de koran is geschreven door een seksueel gefrustreerde malloot. Vervolgens generaliseerde ik dat naar alle abrahamitische religies. Ik zie niet in wat hier schijnheilig aan is.
Dat jij graag het 'hullie zijn nog erger' argument gebruikt, daar kan ik verder niet zoveel mee.
Ja, iedereen stoorde zich eraan, maar in feite had hij maar één centrale stelling volgens mij. Dat is het grappige juist.quote:Op zondag 17 september 2017 13:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het was niet zo zeer wat hij beweerde, maar hoe hij discussieerde waar ik mij aan stoorde.
Nieuw account - Maghrebijnse.quote:Op zondag 17 september 2017 13:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, iedereen stoorde zich eraan, maar in feite had hij maar één centrale stelling volgens mij. Dat is het grappige juist.
Waar is hij gebleven btw? Permban?.
Dat er abrogatie is in de Koran is een ding, hoe kom je er bij dat het gaat om Mekkaanse verzen die geabrogeerd worden ten gunste van de Madinah verzen, dat de Mekkaanse pacifisme is vervangen door de Madinah verzen stuit juist op grote weerstand.quote:Op zondag 17 september 2017 13:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, er zijn verschillende vormen van abrogatie staat er, maar abrogatie als principe staat gewoon vermeld in de koran met zijn eigen versje. Feit is dat de Mekkaanse verzen ietwat vredelievender en algemeen menselijk waren dan de Mediaanse verzen, die oorlogszuchtiger en onmenselijker waren. Waarom? Omdat-ie niet echt aan de bak kwam in Mekka aanvankelijk, toen er half om half uitgepleurd werd en zijn sekte dan maar in Medina voortzette, maar wel met een bepaalde ambitie en agressie, die je dus ziet terugkeren in die verzen.
Ik heb serieus geen idee.quote:Op zondag 17 september 2017 13:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, iedereen stoorde zich eraan, maar in feite had hij maar één centrale stelling volgens mij. Dat is het grappige juist.
Waar is hij gebleven btw? Permban?.
Tja, als jij graag dingen leest die er niet staan...quote:Op zondag 17 september 2017 13:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach zo een gevalletje van ik bedoel Islam niet moslims. Ik bedoel de Koran niet Islamitische wereld, ja kan ik verder ook niet veel mee.
Het is uitgegroeid tot eigenlijk de twee stromingen binnen de koran. De ene is een slap aftreksel van het christendom, het andere is een imperialistische agressieve stroming. Het slappe aftreksel van het christendom is alleen niet echt dominant.quote:Op zondag 17 september 2017 13:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat er abrogatie is in de Koran is een ding, hoe kom je er bij dat het gaat om Mekkaanse verzen die geabrogeerd worden ten gunste van de Madinah verzen, dat de Mekkaanse pacifisme is vervangen door de Madinah verzen stuit juist op grote weerstand.
Ik snap waarom je dat zou kunnen denken, maar nee, ik ben eerder juist van mening dat het is geschreven in een reactie op seksueel gefrustreerde malloten, zeker als je de achtergronden kent. In mijn optiek oogde het juist meer waardigheid aan vrouwen te geven in de tijdsgeest en samenleving waarin het leefde.quote:Op zondag 17 september 2017 13:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, als jij graag dingen leest die er niet staan...
Simpele vraag dan: ben je het met me eens dat koran en bijbel zijn geschreven door seksueel gefrustreerde malloten?
Je vermijdt de vraag, hoe kom je erbij dat de militante verzen van Madinah de pacifistische verzen uit Mekka te niet doen, als er een ding is waar er weerstand op is, is dat het wel.quote:Op zondag 17 september 2017 13:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is uitgegroeid tot eigenlijk de twee stromingen binnen de koran. De ene is een slap aftreksel van het christendom, het andere is een imperialistische agressieve stroming. Het slappe aftreksel van het christendom is alleen niet echt dominant.
Omdat dat de dominante opvatting is die wij zien.quote:Op zondag 17 september 2017 13:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je vermijdt de vraag, hoe kom je erbij dat de militante verzen van Madinah de pacifistische verzen uit Mekka te niet doen, als er een ding is waar er weerstand op is, is dat het wel.
Hm, dat zou kunnen, dat kan ik niet beoordelen.quote:Op zondag 17 september 2017 13:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap waarom je dat zou kunnen denken, maar nee, ik ben eerder juist van mening dat het is geschreven in een reactie op seksueel gefrustreerde malloten, zeker als je de achtergronden kent. In mijn optiek oogde het juist meer waardigheid aan vrouwen te geven in de tijdsgeest en samenleving waarin het leefde.
De dominante opvatting of de luidste opvatting die je het meest te horen krijgt. Zelfs in je eigen link staat dat de abrogatie van de vredelievende vers ten gunste van de militante vers maar weinig wordt aangehangen.quote:Op zondag 17 september 2017 14:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat de dominante opvatting is die wij zien.
Die weerstand daartegen geeft al aan dat dat dus de dominante stroming is? Niet dat ik die weerstand kan waarnemen btw. Punt is juist dat uit bijvoorbeeld enquête's blijkt dat moslims, ook in het westen, in behoorlijke omvangrijke mate staan achter juist die hardvochtige agressieve islam.
Voor de moslim is het ongetwijfeld de enige echte onbetwistbare en authentieke goddelijke waarheid, wat het voor mij is laat ik in het midden. Ik geef vrijwel geen antwoord op mijn persoonlijke overtuigingen eigenlijk.quote:Op zondag 17 september 2017 14:03 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm, dat zou kunnen, dat kan ik niet beoordelen.
Dan nog een simpele vervolgvraag: bijbel en koran, betreft dat mensenwerk, of goddelijke waarheid?
Ja, uit diverse enquête's blijkt toch steeds weer dat het wrs voldoende aanhang heeft. Verder is het een black box voor westerlingen niet behorend tot de islam hè.quote:Op zondag 17 september 2017 14:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De dominante opvatting of de luidste opvatting die je het meest te horen krijgt. Zelfs in je eigen link staat dat de abrogatie van de vredelievende vers ten gunste van de militante vers maar weinig wordt aangehangen.
Hoeveel moslims ben jij in je leven tegengekomen dan die je hoofd er af wilden zagen en hoeveel moslims die dat niet wilden. Wat is de ratio zo een beetje, 75% wel, 25% niet? Of misschien 51% wel, 49% niet?quote:Op zondag 17 september 2017 14:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, uit diverse enquête's blijkt toch steeds weer dat het wrs voldoende aanhang heeft. Verder is het een black box voor westerlingen niet behorend tot de islam hè.
Kijk als de islam nou eens die Mediaanse verzen gewoon identificeren en niet meer toepassen en zich dus richten tot slechts dat slappe aftreksel van het christendom, dan ga je al een hoop winnen binnen de discussie omtrent de islam, die eigenlijk in alle westerse landen op dezelfde manier bestaat inmiddels.
Nee, ik ben nog nooit een moslim tegengekomen die mijn hoofd eraf wil zagen hoor.quote:Op zondag 17 september 2017 14:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoeveel moslims ben jij in je leven tegengekomen dan die je hoofd er af wilden zagen en hoeveel moslims die dat niet wilden. Wat is de ratio zo een beetje, 75% wel, 25% niet?
Maar je komt wel met regelmaat moslims tegen?quote:Op zondag 17 september 2017 14:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik ben nog nooit een moslim tegengekomen zie mijn hoofd eraf wil zagen hoor.
Ja, genoeg. Ik vraag dan ook wel eens: wat vind je van sji? Wat vind je van Koerden? Wat vind je van joden? Krijg je leuke antwoorden.quote:Op zondag 17 september 2017 14:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar je komt wel met regelmaat moslims tegen?
waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zondag 17 september 2017 13:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Beetje oneerlijke vraag.... de Koran kan net als MeinKampf niet ideologisch worden aangepast of geherinterpreteerd.
Wat je wel kan vragen aan de moslim om sommige achterlijke passages te verwerpen..... en da's ook een gemeen(d) verzoekwaarbij je natuurlijk je godsdienstbeleving een beetje moet aanpassen.
Mwoah, de genocide van de Mekkanen door Mohammed is een hint...quote:Op zondag 17 september 2017 13:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je vermijdt de vraag, hoe kom je erbij dat de militante verzen van Madinah de pacifistische verzen uit Mekka te niet doen
Ik stel voor dat we de grondwet aanpassen met een artikel wat als volgt luidt;quote:Op zondag 17 september 2017 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, mensen verbieden iets te geloven of te denken is iets dat wellicht in Noord-Korea past maar niet in een vrij land. Oftewel om dit in te voeren moet je ons land in een dictatuur veranderen.
Sorry maar dit is (weer) klinkklare onzin. Geert en zijn aanhangers (toe maar zeg, een PVV stemmer is net zo gevaarlijk als een IS strijder) ageren juist tegen deze discriminerende vrijheidsbeperkers. IS wil alles en iedereen niet-moslim (of moslim die niet volgens hun islam overtuiging moslim zijn) kapot en dood, PVV wil de kern waar van uit deze terroristische organisatie ontstaan is weg hier uit nederland/europa/het westen. Probeer dat maar eens krom te lullen.quote:Geert en zijn aanhangers zijn net zo'n gevaar voor de vrijheid als IS is. Ze hebben namelijk ideeen die nog stiekem best veel op elkaar lijken.
Opnieuw de vraag; In dit land waar religie een vrij goed is, heb ik dan bestaansrecht?quote:Mijn nieuwe eigen religie; Je hoeft geen vergiet op je hoofd maar in dit geval een emmer, en daarbij predik ik de volgende fundamenten; 'initiërend intolerant t.o.z. alles niet mijn emmer religie, en dmv intimidatie en geweld probeer ik respect af te dwingen, bij meerderheid zal alles anders onderdrukt worden, met mijn naive overtuiging verzucht ik dominantie en tegelijkertijd misbruik ik de universele mensen rechten om de universele mensenrechten (man/vrouw, homo) te overschrijden.
Als je had gezegd: mensenwerk, dan zou mijn reactie zijn dat het dan hoog tijd wordt dat dat mensenwerk eens een beetje wordt gemoderniseerd. Er is nogal het een en ander nagedacht, sinds de abrahamitische geschriften.quote:Op zondag 17 september 2017 14:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor de moslim is het ongetwijfeld de enige echte onbetwistbare en authentieke goddelijke waarheid, wat het voor mij is laat ik in het midden. Ik geef vrijwel geen antwoord op mijn persoonlijke overtuigingen eigenlijk.
Een bepaalde bereidheid sure, heb je Koopmans niet voor nodig. IS als entiteit is al een empirisch voorbeeld van dat dat er is, maar de vraag was vooral is het de dominante opvatting in de Islam ja of nee? Vrijwel alle peilingen van Gallup en Pew laten zien dat het een minderheid is en laat Gallup nou de grootste onderzoek in de moslimwereld ooit gehouden te hebben:quote:Op zondag 17 september 2017 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, genoeg. Ik vraag dan ook wel eens: wat vind je van sji? Wat vind je van Koerden? Wat vind je van joden? Krijg je leuke antwoorden.
Uit die enquête's zoals van Ruud Koopmans wordt het beeld opgetrokken dat er een bepaalde bereidheid is om met geweld hun geloof te verdedigen en dat er behoorlijk wat moslimfundamentalisme bestaat. https://www.ad.nl/nieuws/(...)-opstellen~a6ac99b0/
Los van de exacte juistheid uiteraard. Er is een deel die de uitslag van deze enquête's terzijde schuiven natuurlijk.
Niet zomaar iets roepen, welke genocide van de Mekkanen?quote:Op zondag 17 september 2017 14:19 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Mwoah, de genocide van de Mekkanen door Mohammed is een hint...
Ik heb hier twee dingen op aan te merken.quote:Op zondag 17 september 2017 01:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat er onder militante moslims indoctrinatie, hersenspoelen en concreet genoemd geweld verheerlijken gebeurt op noemenswaardig schaal is evident, dan moet je niet al te moeilijk over doen, niet tolereren en keihard bestrijden. Een vorm van bestrijden is als je het mij vraagt wel juist de context er bij te pakken, wel juist inderdaad in historisch perspectief plaatsen en beperken tot wat zich afspeelde en het niet als een algemeen richtlijn te zien.
Ja, ik kan wel weer die enquête terzijde schuiven, want ik zie er geen in het westen wonende moslim in ondervraagd worden natuurlijk. Maar goed, hoezo dominant? Omdat dat hetgeen is dat wij ervan zien doorgaans. Dominant in cijfers is onduidelijk, blijft een black box natuurlijk.quote:Op zondag 17 september 2017 14:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een bepaalde bereidheid sure, heb je Koopmans niet voor nodig. IS als entiteit is al een empirisch voorbeeld van dat dat er is, maar de vraag was vooral is het de dominante opvatting in de Islam ja of nee? Vrijwel alle peilingen van Gallup en Pew laten zien dat het een minderheid is en laat Gallup nou de grootste onderzoek in de moslimwereld ooit gehouden te hebben:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.pewforum.org/2(...)ligion-and-politics/
Je kunt natuurlijk de ene tegen de andere peiling gebruiken, alleen als de vervolging van niet-moslims de dominantste opvatting zou zijn onder de moslims was er toch wel een groter probleem dan nu.
Probeer ik even een brug te slaan tussen beide, kan je als moslim dan niet en geloven dat het de goddelijke waarheid is en het interpreteren in het licht van de moderne samenleving waarin je leeft dan volgens jou? De geleerden van Marokko zeggen dat je geloofsafval niet moet bestraffen met de doodstraf, een geleerde in Saoedi-Arabie zegt dat je homoseksualiteit niet moet fysiek moet vervolgen.. zijn dat mensen die volgens jou het idee dat de Koran een absolute waarheid is van god achter zich hebben gelaten of juist het opnieuw interpreteren?quote:Op zondag 17 september 2017 14:28 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als je had gezegd: mensenwerk, dan zou mijn reactie zijn dat het dan hoog tijd wordt dat dat mensenwerk eens een beetje wordt gemoderniseerd. Er is nogal het een en ander nagedacht, sinds de abrahamitische geschriften.
Als je had gezegd: goddelijke waarheid, dan zou mijn reactie zijn dat je je daarmee buiten de discussie plaatst. En dat is in wezen wat de gelovige doet die zijn geschriften als vaststaande goddelijke waarheid ziet. Hij of zij plaatst zich buiten iedere discussie, want heeft de waarheid in pacht. Einde gesprek en overleg.
Net als jij weet ik dat dat de kern van de islam is. Het geloof staat niet toe dat de ideologie anders wordt beleeft of geïnterpreteerd.quote:Op zondag 17 september 2017 14:18 schreef wazzbeer het volgende:
[..]
waarom zou dat niet kunnen?
politieke partijen passen regelmatig hun partijprogramma aan.
sprookjes worden ook wel eens aangepast.
religies zijn natuurlijk ook vaak genoeg aangepast door de eeuwen heen (of dacht je dat de oorspronkelijke teksten perfect zijn overgeschreven?).
de reden dat men de koran niet wil aanpassen is omdat het het letterlijke woord van allah is dat nooit zou mogen worden weersproken. een gigantisch probleem dat elke progressie in de weg staat.
dit is puur liegen.quote:Op zondag 17 september 2017 10:32 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Een goede moslim zal vinden dat de vrouw juist hoger dan de man staat, en dat de islam dit als zodoende instrueert.
4:11 (deels)quote:En de gescheiden vrouwen moeten wachten op drie menstruatieperiodes. En het is voor hen niet toegestaan om te verbergen wat Allah in hun baarmoeders heeft geschapen, indien zij in Allah en de Laatste Dag geloven. En hun echtgenoten hebben het recht om hen (in die periode) terug te nemen, als zij verzoening willen. En voor hen (d.w.z. voor de vrouwen) zijn er rechten gelijk aan hun plichten, volgens dat wat redelijk is. Maar de mannen hebben een rang boven hen. En Allah is Almachtig, Alwijs.
2:228 (deels)quote:God draagt jullie met betrekking tot jullie kinderen op: voor een mannelijk [kind] evenveel als het aandeel van twee vrouwelijke. Als er echter alleen maar vrouwen zijn en wel meer dan twee, dan is tweederde van wat hij nalaat voor haar. Maar als er maar één is dan is de helft voor haar. Voor de beide ouders: elk van beiden een zesde van wat hij nalaat, als hij kinderen heeft. .
Sahih Bukhari 6:301quote:En laat twee getuigen van onder jullie mannen (hiervan) getuigen. En als er geen twee mannen zijn, dan één man en twee vrouwen, die jullie als getuigen goedkeuren, zodat als één van hen (d.w.z. van de twee vrouwen) zich vergist, de andere haar kan herinneren.
enzovoort.quote:Once Allah's Apostle went out to the Musalla (to offer the prayer) o 'Id-al-Adha or Al-Fitr prayer. Then he passed by the women and said, "O women! Give alms, as I have seen that the majority of the dwellers of Hell-fire were you (women)." They asked, "Why is it so, O Allah's Apostle ?" He replied, "You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have not seen anyone more deficient in intelligence and religion than you. A cautious sensible man could be led astray by some of you." The women asked, "O Allah's Apostle! What is deficient in our intelligence and religion?" He said, "Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?" They replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her intelligence. Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her menses?" The women replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her religion."
De ene indoctrinatie is niet de ander, zo zegt de Britse geheime dienst dat een traditioneel religieus huishouding juist radicalisering kan voorkomen en heb je een hoger deelname van jihadisten die juist niet zijn geïndoctrineerd vanuit huis, maar vanuit omgeving. Percentage van bekeerlingen en mensen die op een later tijdstip zijn gaan praktiseren is vele malen hoger dan iemand die vanuit huis uit een religieus opvoeding heeft gehad.quote:Op zondag 17 september 2017 14:33 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Ik heb hier twee dingen op aan te merken.
1.Indoctrinatie gebeurt niet enkel bij religieuze fundamentalisten maar ook bij de zogenaamde gematigde moslims. Het is een fundamenteel onderdeel van georganiseerde religie en dan met name de Abrahamitische religies. Dus ik vind het vrij opmerkelijk dat je dan spreekt over het bestrijden van onder meer indoctrinatie, terwijl dit in een gemiddeld religieus huishouden vaak voorkomt.
Nee, niet perse. Soerah 9 is misschien wel de populairste soerah voor de jihadist en antagonist om geweld in de Koran te rechtvaardigen, de Soerah heeft het heel specifiek over bepaalde locaties zoals 'de heilige moskee' en de 'drie maanden' en de groepen waarmee 'een verbond is gesloten' etc. Als je Soerah 9 dan volledig leest is het voor een groot deel over een episode in het leven van Mohammed, dan zijn daar natuurlijk ook nog regels in de Koran die eeuwig gelden zoals het verbod op varkensvlees, zuipen, seks voor het huwelijk etc. 9 die zijn wel tijdloos en onbeperkt geldig.quote:2.Wanneer je een bepaalde vers plaatst in historisch perspectief om het te verduidelijken dan plaats je de religie feitelijk buitenspel door aan te geven dat het alleen maar toepasselijk was in het verleden. Je geeft zelf aan dat historisch context essentieel is en dat het geen algemeen richtlijn is die men kan toepassen. Daarmee geef je dus indirect aan dat de religie archaïsch is en dat het is achterhaald. Rest dus de vraag welke andere onderdelen van de ideologie mogelijk achterhaald zijn en waarom de gemiddelde niet-gelovige de islam zou moeten volgen. Dit gaat toch direct in tegen de bewering van moslims dat de islam universeel toepasbaar is?
Natuurlijk wel. Geweld en intimidatie zijn gewoon strafbaar.quote:Op zondag 17 september 2017 14:27 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we de grondwet aanpassen met een artikel wat als volgt luidt;
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Één ieder, of groep/club/organisatie/vereniging die zich hier niet aan houdt, door bijvoorbeeld te discrimineren op grond van religie of seksuele geaardheid of iemand anders belemmerd in de vrijheid van keuze van godsdienst, is strafbaar.
Ook zouden ze eens iets vast moeten leggen wat betreft vrijheid van meningsuiting, zodat mensen hier de vrijheid hebben om te zeggen wat ze willen. Één ieder, of groep/club/organisatie/vereniging die zich hier niet aan houdt, door bijvoorbeeld te reageren dmv intimidatie, dreiging en geweld is strafbaar.
Ach haha. Dit bestaat al. Wat super grappig. Niet.
Want blijkbaar werkt het niet, religieuzen discrimineren en beperken de vrijheid van anderen, terwijl ze hier niet om bestraft worden
De PVV gebruikt angst voor de sharia om een eigen soort sharia in te voeren. Ze willen immers de vrijheid van meningsuiting en die van godsdienst afschaffen. En ook laat de PVV zien dat onafhankelijke rechtspraak en media er wat hen betreft ook niet zijn.quote:Sorry maar dit is (weer) klinkklare onzin. Geert en zijn aanhangers (toe maar zeg, een PVV stemmer is net zo gevaarlijk als een IS strijder) ageren juist tegen deze discriminerende vrijheidsbeperkers. IS wil alles en iedereen niet-moslim (of moslim die niet volgens hun islam overtuiging moslim zijn) kapot en dood, PVV wil de kern waar van uit deze terroristische organisatie ontstaan is weg hier uit nederland/europa/het westen. Probeer dat maar eens krom te lullen.
En welke ideeën hebben ze stiekem gemeen volgens jou?
Plus;
Natuurlijk mag jij hier zijn. Ik ben er namelijk niet voor om mensen met onwelgevallige gedachten te verbieden. Dat doen ze in Noord-Korea en Saoedie Arabie.quote:Opnieuw de vraag; In dit land waar religie een vrij goed is, heb ik dan bestaansrecht?
En in hoeverre geniet ik jouw persoonlijke goedkeuring?
je spreekt jezelf tegen. aan de ene kant wil je het niet aanpassen en aan de andere kant wil je dat ze bepaalde verzen er feitelijk uit halen.quote:Op zondag 17 september 2017 14:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Net als jij weet ik dat dat de kern van de islam is. Het geloof staat niet toe dat de ideologie anders wordt beleeft of geïnterpreteerd.
De Koran kan niet veranderd worden, immers wat geschreven is is geschreven en je hoeft van mij ook geen geschiedsvervalsing te doen zoals men doet in dictaturen.
In principe hoeft de Koran niet eens veranderd te worden. Het zou al (te simpel ?) goed zijn om bepaalde passages als achterhaald te verklaren en dat zie ik niet gebeuren. Er is geen verlichting mogelijk zoals dat wel kan (en is gebeurd) in het christelijke geloof.
Heb jij een enquête nodig om te concluderen dat de meeste in het westen wonende moslims niet geneigd zijn tot geweld dan? Serieuze vraag.quote:Op zondag 17 september 2017 14:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik kan wel weer die enquête terzijde schuiven, want ik zie er geen in het westen wonende moslim in ondervraagd worden natuurlijk. Maar goed, hoezo dominant? Omdat dat hetgeen is dat wij ervan zien doorgaans. Dominant in cijfers is onduidelijk, blijft een black box natuurlijk.
Daarom noem ik het grijs gebied. In hoeverre is dat slachten nodig om je religie te belijden? Welke vrijheid gaat voor de ander?quote:Op zondag 17 september 2017 13:46 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Waarom zou religieus slachten een grijs gebied zijn ? Ofwel verbied je onverdoofd slachten voor iedereen, ofwel doe je dat niet.
De halfslachtige Nederlandse oplossing van "niemand mag het, behalve Joden en Moslims" is te triest voor woorden. En discrimineert sowieso ook al tegen talloze andere religies
ik hoop dat je ziet dat dit desastreuze cijfers voor jouw positie zijn?quote:Op zondag 17 september 2017 14:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een bepaalde bereidheid sure, heb je Koopmans niet voor nodig. IS als entiteit is al een empirisch voorbeeld van dat dat er is, maar de vraag was vooral is het de dominante opvatting in de Islam ja of nee? Vrijwel alle peilingen van Gallup en Pew laten zien dat het een minderheid is en laat Gallup nou de grootste onderzoek in de moslimwereld ooit gehouden te hebben:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kunt natuurlijk de ene tegen de andere peiling gebruiken, alleen als de vervolging van niet-moslims de dominantste opvatting zou zijn onder de moslims was er toch wel een groter probleem dan nu.
Leer lezen en probeer het opnieuw.quote:Op zondag 17 september 2017 14:46 schreef wazzbeer het volgende:
[..]
ik hoop dat je ziet dat dit desastreuze cijfers voor jouw positie zijn?
waarom moet het een meerderheid zijn?quote:Op zondag 17 september 2017 14:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb jij een enquête nodig om te concluderen dat de meeste in het westen wonende moslims niet geneigd zijn tot geweld dan? Serieuze vraag.
Voor mij is het volledig een black box hoor. Ik kan wel dingen vragen aan moslims en met hen over bepaalde dingen discussiëren, maar achterste van hun tong laten ze niet zien, denk ik. Verder krijg je irl af en toe dezelfde discussies als hier, waarmee je wordt ingeleid in de onnavolgbare logica die men hanteert en alle platitudes die ermee samenhangen om allerlei laakbare zaken binnen hun geloof te omzeilen.quote:Op zondag 17 september 2017 14:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb jij een enquête nodig om te concluderen dat de meeste in het westen wonende moslims niet geneigd zijn tot geweld dan? Serieuze vraag.
Eens. Nu nog de religies zo ver krijgen dat ze zich ook aanpassen aan de huidige tijdgeest.quote:Op zondag 17 september 2017 13:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap waarom je dat zou kunnen denken, maar nee, ik ben eerder juist van mening dat het is geschreven in een reactie op seksueel gefrustreerde malloten, zeker als je de achtergronden kent. In mijn optiek oogde het juist meer waardigheid aan vrouwen te geven in de tijdsgeest en samenleving waarin het leefde.
het is een minderheid die het aangeeft. so what?quote:Op zondag 17 september 2017 14:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leer lezen en probeer het opnieuw.
Ik heb weinig toe te voegen aan zo een reactie eigenlijk. Je laat een beetje in het midden als ik het zo mag verwoorden en heb daar meer dan vrede mee.quote:Op zondag 17 september 2017 14:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor mij is het volledig een black box hoor. Ik kan wel dingen vragen aan moslims en met hen over bepaalde dingen discussiëren, maar achterste van hun tong laten ze niet zien, denk ik. Verder krijg je irl af en toe dezelfde discussies als hier, waarmee je wordt ingeleid in de onnavolgbare logica die men hanteert en alle platitudes die ermee samenhangen om allerlei laakbare zaken binnen hun geloof te omzeilen.
Ja, 'platitudes en drogredeneringen' waarmee laakbare zaken omzeild worden, bedoel ik eigenlijk. Dat laatste met name de 'No true Scotsman'-drogredenering.quote:Op zondag 17 september 2017 14:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb weinig toe te voegen aan zo een reactie eigenlijk. Je laat een beetje in het midden als ik het zo mag verwoorden en heb daar meer dan vrede mee.
ik heb nog een betere tip om radicalisering te voorkomen: niet de islam aan je kinderen meegeven.quote:Op zondag 17 september 2017 14:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De ene indoctrinatie is niet de ander, zo zegt de Britse geheime dienst dat een traditioneel religieus huishouding juist radicalisering kan voorkomen en heb je een hoger deelname van jihadisten die juist niet zijn geïndoctrineerd vanuit huis, maar vanuit omgeving.
Als ik heeeeeeeeel eerlijk mag zijn vind ik de lekkerste wijven van Nederland, in kleding.. smaak en stijl de moslima's. De vormen, krullen, tintjequote:Op zondag 17 september 2017 14:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eens. Nu nog de religies zo ver krijgen dat ze zich ook aanpassen aan de huidige tijdgeest.
We hebben nu microbiologie en de NVWA IPV religieus slachten. We hebben zedenpolitie IPV een hoofddoek en chaperone. We hebben rechtspraak IPV oog om oog.
quote:Op zondag 17 september 2017 14:51 schreef wazzbeer het volgende:
[..]
ik heb nog een betere tip om radicalisering te voorkomen: niet de islam aan je kinderen meegeven.
probleem opgelost.
quote:Op zondag 17 september 2017 14:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leer lezen en probeer het opnieuw.
Ik wel. Ben opgegroeid in een wijk met veel moslims. Later ook veel uitreizende jihadisten.quote:Op zondag 17 september 2017 14:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik ben nog nooit een moslim tegengekomen zie mijn hoofd eraf wil zagen hoor.
Laat ik het zo zeggen; alles hoe en wat geldend voor de vrouw in de islam is vanuit moslim gezien uit ''puur respect voor de vrouw'', om de vrouw te ''beschermen''.quote:Op zondag 17 september 2017 14:39 schreef wazzbeer het volgende:
[..]
dit is puur liegen.
2:228
[..]
4:11 (deels)
[..]
2:228 (deels)
[..]
Sahih Bukhari 6:301
[..]
enzovoort.
mensen die claimen dat vrouwen net zo goed behandeld worden binnen de islam als mannen zijn niet de moeite waard om in discussie mee te gaan.
Moslima's? Iedere vrouw ongeacht wat voor uiterlijk kan een moslima zijn.quote:Op zondag 17 september 2017 14:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik heeeeeeeeel eerlijk mag zijn vind ik de lekkerste wijven van Nederland, in kleding.. smaak en stijl de moslima's. De vormen, krullen, tintje![]()
Iaw: Is er niet al een heel generatie van moslims in NL die zich in zekere zin al ruim heeft aangepast aan de huidige tijdgeest?
True, bedoel vrouwen uit traditionele moslimlanden.quote:Op zondag 17 september 2017 14:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Moslima's? Iedere vrouw ongeacht wat voor uiterlijk kan een moslima zijn.
Of geil je op hoofddoeken?
Ohja. Heerlijk vind ik ze. Heb er ook vriendinnetjes gehad. Echter die moesten onder druk van de groep een achterlijke neef trouwen. En anders minstens een moslim.quote:Op zondag 17 september 2017 14:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik heeeeeeeeel eerlijk mag zijn vind ik de lekkerste wijven van Nederland, in kleding.. smaak en stijl de moslima's. De vormen, krullen, tintje![]()
Iaw: Is er niet al een heel generatie van moslims in NL die zich in zekere zin al ruim heeft aangepast aan de huidige tijdgeest?
Zoals?quote:Op zondag 17 september 2017 14:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
True, bedoel vrouwen uit traditionele moslimlanden.
Overigens val ik ook op Spaanse en italiaanse dames ik houd van dat mediterrane.quote:Op zondag 17 september 2017 14:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, zelf ook meegemaakt inderdaad. Vreemd genoeg bij bepaalde landen uitsluitend bij andere landen totaal niet. Is echt een cultuurdingetje als het mij vraagt. De overgrote meerderheid van de Afghaanse meiden die ik heb gekend waren vrijer dan vrij, met als doel om echt een carrière en een toekomst op te bouwen in Nederland. Bij Turken is dat veel en veel minder.quote:Op zondag 17 september 2017 14:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ohja. Heerlijk vind ik ze. Heb er ook vriendinnetjes gehad. Echter die moesten onder druk van de groep een achterlijke neef trouwen. En anders minstens een moslim.
Ik was mijn leven niet zeker.
Dus ja en nee. De groep segregeert zichzelf nog te veel. Op basis van religie en etniciteit.
Zoveel HBO opgeleide meiden die dan een lompe lul met crimineel verleden moeten trouwen.
Ik spreek mijzelf zeker niet tegen. Ik zou willen dat het aangepast wordt maar geef gelijk aan dat niet hoeft om achterhaalde stellingen te kunnen negeren. Waar ik mij voornamelijk druk om maak, is dat de islam weigert de beleving van haar godsdienst aan te passen.quote:Op zondag 17 september 2017 14:43 schreef wazzbeer het volgende:
[..]
je spreekt jezelf tegen. aan de ene kant wil je het niet aanpassen en aan de andere kant wil je dat ze bepaalde verzen er feitelijk uit halen.
maar je geeft goed aan waarom islam nooit progressie zal vertonen: het geloof staat niet toe dat het anders wordt geïnterpreteerd.
Ah ja, kan ik mij wel iets bij voorstellen.quote:Op zondag 17 september 2017 14:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Afghaans, Noord Afrikaans, Perzisch.
Hoezo dat dan? In de Koran en Hadith is Mohammed niet vrij van kritiek, hij wordt op meerdere plekken door Allah 'gecorrigeerd' en op 'zn plek gezet'.quote:Op zondag 17 september 2017 15:04 schreef Vallon het volgende:
Ik moet de moslim nog tegenkomen die (eerlijk) toegeeft dat Mohammed op een aantal punten fout zat en bereid is dat in de geloofsgemeenschap ter discussie te stellen.
Geen discussie over mogelijk, moet je dogmatisch aannemen.. is nml de absolute waarheidquote:Op zondag 17 september 2017 15:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah ja, kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Mooi dat ze strafbaar zijn. Nu nog ten uitvoer brengen, zodat mensen daadwerkelijk de vrijheid hebben om zelf te kiezen wat ze willen geloven, kunnen zeggen wat ze willen zeggen zonder hun leven te hoeven vrezen.quote:Op zondag 17 september 2017 14:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Geweld en intimidatie zijn gewoon strafbaar.
Geert wil geen gedachten verbieden. Maar aan zij die normen en waarden naleven die haaks op de hier geldende staan duidelijk maken dat dat zo niet gaat werken hierquote:Maar Geert wil gedachten verbieden. Zeker omdat de islam geen organisatie is. Dus je kan hem niet als criminele organisatie betitelen vanwege de doelstelling. Die is er immers niet.
Er is geen ''angst'' voor sharia. Komt dat ''islamfobie'' gedoe weer om de hoek kijken. De sharia hoort hier niet thuis vind Geert. Ben ik met m eens, jij?quote:[..]
De PVV gebruikt angst voor de sharia om een eigen soort sharia in te voeren. Ze willen immers de vrijheid van meningsuiting en die van godsdienst afschaffen. En ook laat de PVV zien dat onafhankelijke rechtspraak en media er wat hen betreft ook niet zijn.
Ja, dat idee dat mensen ten alle tijden vrij zijn om te zijn wie ze willen zijn, te zeggen wat ze willen zeggen ZONDER dat daar een agressieve actie op volgt door een religie die dan als zodoende een agressieve reactie verantwoord vind, of tot daartoe oproept. Salman Rushdie? Opnieuw ben ik het daarmee eens, jij?quote:De PVV-heilstaat is er ook een waar je enkel vrij bent als je de ideeen van de grote leider deelt.
Ik geef aan dat ik het niet bij gedachte alleen hou. Zoals anderen van andere religies discrimineer ik in het openbaar, en bedreig mensen die mijn religie durven te bespotten of daar kritiek op hebben.quote:[..]
Natuurlijk mag jij hier zijn. Ik ben er namelijk niet voor om mensen met onwelgevallige gedachten te verbieden. Dat doen ze in Noord-Korea en Saoedie Arabie.
Mo werd door allah himself gecorrigeerd.quote:Op zondag 17 september 2017 15:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? In de Koran en Hadith is Mohammed niet vrij van kritiek, hij wordt op meerdere plekken door Allah 'gecorrigeerd' en op 'zn plek gezet'.
Bekende retourtruc om de achterhaalde Koran als zg. bewijs in te zetten..... wat zinloos is.quote:Op zondag 17 september 2017 15:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? In de Koran en Hadith is Mohammed niet vrij van kritiek, hij wordt op meerdere plekken door Allah 'gecorrigeerd' en op 'zn plek gezet'.
Wat niet kan, want allah is niet zoals de christelijke god een mens.quote:Op zondag 17 september 2017 15:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
noem eens een paar dingen die mohammed deed die jij slecht vindt.quote:Op zondag 17 september 2017 15:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jou vrijheid van meningsuiting gunnen.quote:Op zondag 17 september 2017 15:26 schreef wazzbeer het volgende:
[..]
noem eens een paar dingen die mohammed deed die jij slecht vindt.
De feilbaarheid van Mohammed dus? Interessant onderwerp natuurlijk hè. Kun je wel een redenering omheen bouwen die dat hele geloof, dat boek en die god als feilbaar ziet dan wrs. En dan haal je dus een heel belangrijke angel uit dat geloof.quote:Op zondag 17 september 2017 15:21 schreef Triggershot het volgende:
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn dus verzen en hadiths in Islamitisch literatuur die dus worden gezien als kritiek op Mohammed. Verzen die stellen dat Mohammed daar en daar niet correct heeft gehandeld, of geen autoriteit heeft over bepaalde kwesties etc.
Dont get your hopes up. Andere groepen interpreteren dat weer als, het was niet opzettelijk, maar een influistering van god om een voorbeeld te stellen en jullie iets te leren.quote:Op zondag 17 september 2017 15:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De feilbaarheid van Mohammed dus? Interessant onderwerp natuurlijk hè. Kun je wel een redenering omheen bouwen die dat hele geloof, dat boek en die god als feilbaar ziet dan wrs. En dan haal je dus een heel belangrijke angel uit dat geloof.
Lol, o, ja, natuurlijk dat soort dingen gebruiken christenen ook idd. De vrije wil is zo'n leuk dingetje.quote:Op zondag 17 september 2017 15:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dont get your hopes up. Andere groepen interpreteren dat weer als, het was niet opzettelijk, maar een influistering van god om een voorbeeld te stellen en jullie iets te leren.
Tja, die brug begrijp ik niet. Ik ken de koran onvoldoende om er een zinnig woord over te kunnen zeggen.quote:Op zondag 17 september 2017 14:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Probeer ik even een brug te slaan tussen beide, kan je als moslim dan niet en geloven dat het de goddelijke waarheid is en het interpreteren in het licht van de moderne samenleving waarin je leeft dan volgens jou? De geleerden van Marokko zeggen dat je geloofsafval niet moet bestraffen met de doodstraf, een geleerde in Saoedi-Arabie zegt dat je homoseksualiteit niet moet fysiek moet vervolgen.. zijn dat mensen die volgens jou het idee dat de Koran een absolute waarheid is van god achter zich hebben gelaten of juist het opnieuw interpreteren?
Dat wil Geert nou juist afschaffen door een godsdienst te verbieden.quote:Op zondag 17 september 2017 15:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Mooi dat ze strafbaar zijn. Nu nog ten uitvoer brengen, zodat mensen daadwerkelijk de vrijheid hebben om zelf te kiezen wat ze willen geloven, kunnen zeggen wat ze willen zeggen zonder hun leven te hoeven vrezen.
Jawel, het is immers niet nodig de islam te verbieden vanwege mensen die wetten overtreden. Die wetsovertredingen zijn al strafbaar. Niet nodig om mensen buiten die wetten op te gaan leggen hoe ze moeten denken.quote:Geert wil geen gedachten verbieden. Maar aan zij die normen en waarden naleven die haaks op de hier geldende staan duidelijk maken dat dat zo niet gaat werken hier
Als je niet bang bent voor de sharia waarom zeur je er dan over?quote:Er is geen ''angst'' voor sharia. Komt dat ''islamfobie'' gedoe weer om de hoek kijken. De sharia hoort hier niet thuis vind Geert. Ben ik met m eens, jij?
Waar lees jij dat de PVV de vrijheid van meningsuiting wil afschaffen trouwens?
Mensen bedreigen of geweld aandoen is al verboden dus daar hebben we de PVV niet voor nodig.quote:Ja, dat idee dat mensen ten alle tijden vrij zijn om te zijn wie ze willen zijn, te zeggen wat ze willen zeggen ZONDER dat daar een agressieve actie op volgt door een religie die dan als zodoende een agressieve reactie verantwoord vind, of tot daartoe oproept. Salman Rushdie? Opnieuw ben ik het daarmee eens, jij?
Is allemaal al verboden.quote:Ik geef aan dat ik het niet bij gedachte alleen hou. Zoals anderen van andere religies discrimineer ik in het openbaar, en bedreig mensen die mijn religie durven te bespotten of daar kritiek op hebben.
Nog steeds prima wat jou betreft?
Het ideologisch component kan je imho prima verbieden.quote:Op zondag 17 september 2017 16:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat wil Geert nou juist afschaffen door een godsdienst te verbieden.
Het is al verboden te discrimeren dus total onnodig opm special wetgeving voor de islam te maken.quote:Op zondag 17 september 2017 17:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het ideologisch component kan je imho prima verbieden.
De islam als (vnl . politiek of maatschappelijke) levenswijze die bewust een tweedeling nastreeft en anderen op grond daarvan discrimineert, kan je net als het nazisme uitstekend verbieden.
Je God aanbidden achter je eigen voordeur, je gaat je gang maar. Mensen daarbuiten op grond van hun overtuiging discrimineren past niet in onze samenleving.
En ja, de islam rechtvaardigt dat zij mag (en zal) discrimineren om religieus andersdenkenden desnoods met geweld van haar wens tot dominantie te overtuigen.
Zegt niks. Men is bang moslims die over de streep gaan aan te pakken, want godsdienstvrijheid etc.quote:Op zondag 17 september 2017 17:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is al verboden te discrimeren dus total onnodig opm special wetgeving voor de islam te maken.
Hoe kan je geilen op een boerka? Je ziet toch niks? Zo kan ik ook gaan geilen op mijn tv eigenlijk.quote:Op zondag 17 september 2017 14:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
True, bedoel vrouwen uit traditionele moslimlanden.
Ik snap je stelling dat zaken al in de wet zijn verankerd. Dat klopt idd waarbij de intentie van de wet ernstig te kort schiet om dat die (wet) het politieke oogmerk van de islam (nog) niet voorzien heeft.quote:Op zondag 17 september 2017 17:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is al verboden te discrimeren dus total onnodig opm special wetgeving voor de islam te maken.
Met dezelfde redenatie kunnen we ook de PVV prima verbieden. Die wensen ook anderen hun wil op te leggen. Zelfs al zijn de de minderheid.quote:Op zondag 17 september 2017 18:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je stelling dat zaken al in de wet zijn verankerd. Dat klopt idd waarbij de intentie van de wet ernstig te kort schiet om dat die (wet) het politieke oogmerk van de islam (nog) niet voorzien heeft.
Dan is het dus een kwestie van vaststellen of volgelingen van de islam andersdenkenden discrimineren cq. de wet daarbij overtreden, dat te vervolgen en de wet daarbij te (kunnen) handhaven.
Waar de wet te kort schiet kan die alsnog worden gehandhaafd door bijvoorbeeld islam niet te zien als godsdienst.
De islam hanteert bewust een politiek die (veelal) bewust binnen (of beter op) de grenzen van de (lands)wet opereert en primair tot doel heeft waar enigszins mogelijk; de wet in voordeel van de ideologie/religie te (gaan of laten) wijzigen.
Dit wordt duidelijk door te (willen) begrijpen dat islam gelijk is aan politiek tot doel om ongelovigen te domineren en die daarbij desnoods te elimineren.
Voor alle duidelijkheid, ik zou graag zien dat vrijheid om je godsdienst in het openbaar te mogen uiten simpelweg wordt verwijderd uit onze grondwet. Vrijheid van godsdienst hoeft imho niet eens in de grondwet te staan want je mag best denken en ergens een mening ergens over hebben, zolang je die maar niet (ongevraagd) oplegt aan een ander.
Geert Wilders is 1.95 cm lang, is dus nooit een minderheid.quote:Op zondag 17 september 2017 18:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met dezelfde redenatie kunnen we ook de PVV prima verbieden. Die wensen ook anderen hun wil op te leggen. Zelfs al zijn de de minderheid.
Mensen boven de 1.90 m zijn in de minderheid.quote:Op zondag 17 september 2017 18:21 schreef torentje het volgende:
[..]
Geert Wilders is 1.95 cm lang, is dus nooit een minderheid.
je kletst....quote:Op zondag 17 september 2017 17:16 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zegt niks. Men is bang moslims die over de streep gaan aan te pakken, want godsdienstvrijheid etc.
quote:Op zondag 17 september 2017 17:39 schreef Hdero het volgende:
[..]
Hoe kan je geilen op een boerka? Je ziet toch niks? Zo kan ik ook gaan geilen op mijn tv eigenlijk.
Wanneer hij uit ligt natuurlijk. Wat klopt er niet aan?quote:
Uit naam van de islam word er aan de lopende band de wet over treden, en universele mensenrechten geschonden. Dit heb ik nu al meerder malen aangetoond.quote:Op zondag 17 september 2017 16:34 schreef Hexagon het volgende:
Jawel, het is immers niet nodig de islam te verbieden vanwege mensen die wetten overtreden. Die wetsovertredingen zijn al strafbaar. Niet nodig om mensen buiten die wetten op te gaan leggen hoe ze moeten denken.
Serieus? Jij quote mij waarin ik zeg dat ik vind dat de sharia hier niet thuis hoort en vraagt vervolgens aan mij waarom ik over de sharia zeur.quote:Als je niet bang bent voor de sharia waarom zeur je er dan over?
Okee dit is dus iets wat je er zelf van hebt gemaakt, ''de PVV wil vrijheid van meningsuiting afschaffen''. Wat een quatsch.quote:Verder is het verbieden van de islam ook het verbieden van de vrijheid van meningsuiting.
Ja is allemaal al verboden. Toch blijft het doorgaan, en worden mensen niet bestraft, ondanks dat het verboden is. Het werkt dus niet.quote:Mensen bedreigen of geweld aandoen is al verboden dus daar hebben we de PVV niet voor nodig.
Is allemaal al verboden.
Inplaats van verbieden sluiten ze de PVV gewoon uit, dat komt in principe op hetzelfde neer. Iets met 'cordon sanitaire' ofzo.quote:Op zondag 17 september 2017 18:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met dezelfde redenatie kunnen we ook de PVV prima verbieden. Die wensen ook anderen hun wil op te leggen. Zelfs al zijn de de minderheid.
Waar lees je in godsnaam in de post dat ik geil op vrouwen met Boerka.quote:Op zondag 17 september 2017 18:51 schreef Hdero het volgende:
[..]
Wanneer hij uit ligt natuurlijk. Wat klopt er niet aan?
En boerka mag geen Arabisch woord zijn, het komt veel voor in Arabië.
We hebben niets tegen de PVV-stemmers, maar tegen PVV-isering van de samenleving en de totalitaire ideologie. Of zoiets.quote:Op zondag 17 september 2017 18:52 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Inplaats van verbieden sluiten ze de PVV gewoon uit, dat komt in principe op hetzelfde neer. Iets met 'cordon sanitaire' ofzo.
1,3 miljoen stemmers worden zonder blikken of blozen bij het grofvuil gezet. Hun stem en mening telt niet meer mee.
Waarom lieg je?quote:Op zondag 17 september 2017 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar lees je in godsnaam in de post dat ik geil op vrouwen met Boerka.
En nee, de Boerka komt niet in Arabische landen voor.
Saeodi Arabië is volgens jou niet Arabisch?quote:Op zondag 17 september 2017 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar lees je in godsnaam in de post dat ik geil op vrouwen met Boerka.
Of..... als het lukt met de islam is de rest een makkie? Hoewel ik niet denk dat hij antisemitisch genoemd wil worden of menig christelijke stemmer tegen zich wil hebben, ook al is hij een uitgesproken atheïst.quote:Op zondag 17 september 2017 18:54 schreef ems. het volgende:
Hij zou een kans maken om Islam in te perken als hij dat ook deed met de andere verderfelijke godsdiensten. Helaas beperkt hij zich tot islam waardoor dit hele verhaal nooit gaat gebeuren.
Allahverdomme cameraman uit Colombia, je reist toch aardig wat rond. Heb je ooit een vrouw in Burka in een Arabisch land gezien.quote:Op zondag 17 september 2017 18:54 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Waarom lieg je?
Niqaab ja, Burka nee.quote:Op zondag 17 september 2017 18:55 schreef Hdero het volgende:
[..]
Saeodi Arabië is volgens jou niet Arabisch?Of zit je te mierenneuken tussen dat en de niqaab? Vind je de niqaab een verbetering daar zelfs het gezicht niet bloot mag?
Echtquote:Op zondag 17 september 2017 18:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niqaab ja, Burka nee.
Niet mij er op aanspreken als je zelf termen door elkaar haalt beste.
Hoezo, ze hebben toch heel snel domme kleinere vriendjes die niet rekenen of puzzels oplossen kunnen.?quote:Op zondag 17 september 2017 18:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen boven de 1.90 m zijn in de minderheid.
Dankzij dictator Geert, als de PVV een enigszins normaal functionerende partij was met meer dan 1 lid, zouden ze misschien nog wel serieus genomen worden.quote:Op zondag 17 september 2017 18:52 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Inplaats van verbieden sluiten ze de PVV gewoon uit, dat komt in principe op hetzelfde neer. Iets met 'cordon sanitaire' ofzo.
1,3 miljoen stemmers worden zonder blikken of blozen bij het grofvuil gezet. Hun stem en mening telt niet meer mee.
Hier alsjeblieft het verschil voor dummiesquote:Op zondag 17 september 2017 18:57 schreef Hdero het volgende:
[..]
Echt
De niqaab is zo niet nog erger, maar geil je op die dan wel?
Ja, afgelopen huwelijksreis, op vakantie in Lombok. Pa en de kids halfnaakt, ma in burqa. Heb niet gevraagd uit welk land, ik schat een van de Golfstaten.quote:Op zondag 17 september 2017 18:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Allahverdomme cameraman uit Colombia, je reist toch aardig wat rond. Heb je ooit een vrouw in Burka in een Arabisch land gezien.
Vind je dat fatsoenlijk omgaan met vrouw? Is dat niet een beetje doorgedraaide ideologie? Ideologie heeft veel mooie punten maarcdeze is de keerzijde.quote:Op zondag 17 september 2017 18:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hier alsjeblieft het verschil voor dummies
http://www.bbc.co.uk/newsround/24118241
Of je weet gewoon niet wat een burka is?quote:Op zondag 17 september 2017 18:59 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Ja, afgelopen huwelijksreis, op vakantie in Lombok. Pa en de kids halfnaakt, ma in burqa. Heb niet gevraagd uit welk land, ik schat een van de Golfstaten.
Dat de burqa geen integraal onderdeel is van een groot deel van de soennitische islam is iets heul anders dan stellen dat het er niet voorkomt. Dat is gewoon onzin en je weet het.
Beste Hdero, begin eerst eens met feitelijke en vooral juiste kennis in het gebruik van termen. Ik word al 3/4 posts uitgemaakt dat ik of aan het liegen ben of aan het mierenneuken ben terwijl men simpelweg gewoon aller soorten gezichtsbedekkend kledij wegzet als 'burka'. Hoe de niqab erger is dan een burka is mij een raadsel, maar ik heb A nergens een waardeoordeel gegeven in de vorm van een "fatsoenlijk/erger/beter" en B. Ik heb nergens gesproken over geilen op traditioneel kledij.quote:Op zondag 17 september 2017 19:00 schreef Hdero het volgende:
[..]
Vind je dat fatsoenlijk omgaan met vrouw? Is dat niet een beetje doorgedraaide ideologie? Ideologie heeft veel mooie punten maarcdeze is de keerzijde.
Ik vind dat de werkgever dat zelf zou moeten mogen bepalen.quote:Op zondag 17 september 2017 02:29 schreef Hdero het volgende:
Wat vind je van hoofddoeken en het 'recht' die te dragen op de werkvloer? Dat heeft in het verleden voor veel consternatie gezorgd.
Pardon? Dat zeg ik helemaal niet. Natuurlijk moeten er wel toeslagen betaald worden.quote:Op zondag 17 september 2017 10:25 schreef Wespensteek het volgende:
Dus een werkgever kan iedereen verplichten om te gaan werken op zondag en op feestdagen en hoeft dan geen toeslagen te betalen?
Precies. Waarom zetten mannen geen oogkleppen op.quote:Op zondag 17 september 2017 12:09 schreef Hdero het volgende:
Ik vind er niks macho, mannelijks, of stoer aan een boerka. Ik vind het een belachelijke uitdrukking van onderdrukking en vrijheidsontneming. Wie kiest er daadwerkelijk voor om zoiets te dragen?Het is respectloos aan de vrouw, die van nature uit schoonheid mee heeft gekregen.
De Koran zegt dat mannen hun lusten niet kunnen beheersen, maar waarom moeten de vrouwen daarvoor bestraft worden? Is dat logisch? Ik vind het gek.
Hahaha ja ik had die truuk verwacht; "definieer de burqa als een Afghaans (dus niet-Arabisch) iets en stel dat dan het niet voorkomt in Arabische landen".quote:Op zondag 17 september 2017 19:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of je weet gewoon niet wat een burka is?
De burka is geintroduceerd onder de Taliban en is vrijwel beperkt tot de regio rond Afghanistan/Pakistan. Als je het over de golfstaten hebt dat gaan het wat sneller over een niqab, maar goed misschien eerst de termen eens goed bestuderen?
quote:Op zondag 17 september 2017 18:53 schreef Triggershot het volgende:
Boos is ook maar het enige wat je kunt doen om te reageren.quote:Op zondag 17 september 2017 13:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een neutrale blik ja? Eerst vooringenomen standpunt hebben om vervolgens ergens halverwege een vers iets proberen uit te halen wat er niet staat . Leer eerst eens wat neutrale blik is, zal wel een stukje arrogantie zijn om te spreken over zaken waar je geen verstand van hebt idioot
Dat denk ik niet. Het is makkelijker om alles over 1 kam te scheren en te stellen dat je de invloed van het geloof wilt beperken of meer de privésfeer in wil duwen. Zo kan je de grondwet nog enigszins garanderen zonder dat je duidelijk je favorieten kiest.quote:Op zondag 17 september 2017 18:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of..... als het lukt met de islam is de rest een makkie?
Heeft hij dat eigenlijk ooit eens uitgesproken dan? Ik kan me niets meer dan enthousiasme herinneren voor christen/jodendom.quote:Hoewel ik niet denk dat hij antisemitisch genoemd wil worden of menig christelijke stemmer tegen zich wil hebben, ook al is hij een uitgesproken atheïst.
Gast, je pakt een term die groot is geworden onder de Taliban en haar kledij voorschriften voor de vrouw. Terwijl er in de Arabische wereld al eeuwen de niqab is, wat ook nog eens een Arabische woord is en ook nog eens de gestandardiseerde norm is voor gezichtsbedekking. En beticht mij van het uitvoeren van een truuk en liegen? Ga toch fietsen gast, leer je termen eerst.quote:Op zondag 17 september 2017 19:08 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Hahaha ja ik had die truuk verwacht; "definieer de burqa als een Afghaans (dus niet-Arabisch) iets en stel dat dan het niet voorkomt in Arabische landen".
Zo zijn er ook geen faldas in Nederland, wel rokjes.
Treurig.
Een burqa is een volledig lichaamsbedekkend gewaad dat werkelijk niets last zien van de vrouw. Afghaans of niet, al zijn ze in Almere gefabriceerd, het blijft hetzelfde.
En net doen alsof er alleen Arabieren in Arabische landen wonen zoals je stelde is natuurlijk pure onzin.
Waarom mag een moslima niet gewoon rondlopen in een spijkerbroek met t-shirt?quote:Op zondag 17 september 2017 19:12 schreef Triggershot het volgende:
Gast, je pakt een term die groot is geworden onder de Taliban en haar kledij voorschriften voor de vrouw. Terwijl er in de Arabische wereld al eeuwen de niqab is, wat ook nog eens een Arabische woord is en ook nog eens de gestandardiseerde norm is voor gezichtsbedekking. En beticht mij van het uitvoeren van een truuk en liegen? Ga toch fietsen gast, leer je termen eerst.
In beide gevallen is het gezichtsbedekking ja, daar waar de Niqab stopt bij gezichtsbedekking laat de burka niets meer over van de vrouwelijke vormen. De burka is het extreemste in de Islam wat je een vrouw kunt opleggen qua bedekking, daar waar een hoed, een pet en een muts allemaal hoofddeksel zijn, zijn ze in feite niet dezelfde dingen, dus nee, als een idioot hier niet het verschil weet tussen wat de norm is in Arabische landen en wat de norm was/is in Afghanistan ga ik mij niet laten uitmaken voor leugenaar.quote:Op zondag 17 september 2017 19:10 schreef Gia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Och ja, dit is natuurlijk geen boerka, maar een niqab.
Komt op hetzelfde neer, imo.
Het is seksediscriminatie pur sang en aangezien God eerlijk en liefdevol is, en gelijkwaardig behandelt, had God de Koran niet kunnen voorschrijven.quote:Op zondag 17 september 2017 19:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat de werkgever dat zelf zou moeten mogen bepalen.
[..]
Pardon? Dat zeg ik helemaal niet. Natuurlijk moeten er wel toeslagen betaald worden.
Als je in een branche werkt, waar ook op zon- en feestdagen gewerkt moet worden, dan kan dit inderdaad verplicht worden en maakt het hebben van een geloof niet dat jij een uitzondering bent.
[..]
Precies. Waarom zetten mannen geen oogkleppen op.
Vrouwen staan boven de mannen? Waarom mogen mannen alleen over straat, naar de winkel, over de markt enz...en waarom mogen de vrouwen dat niet? Alleen met een chaperonne, man, schoonmoeder of tante.
Niet zo gefrustreerd joh, je lijkt wel een moslim.quote:Op zondag 17 september 2017 19:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boos is ook maar het enige wat je kunt doen om te reageren.
Tegen zoveel voor ingenomenheid, triestheid en arrogantie is niet op te boxen.
Als je zo dieptriest in je ideologie zit en zo blind voor de werkelijkheid, ben je gewoon verloren als mens en heb je niets te zoeken in een westers vrij land.
QED.quote:Op zondag 17 september 2017 19:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast, je pakt een term die groot is geworden onder de Taliban en haar kledij voorschriften voor de vrouw. Terwijl er in de Arabische wereld al eeuwen de niqab is, wat ook nog eens een Arabische woord is en ook nog eens de gestandardiseerde norm is voor gezichtsbedekking. En beticht mij van het uitvoeren van een truuk en liegen? Ga toch fietsen gast, leer je termen eerst.
Omdat ze dan een hoer is?quote:Op zondag 17 september 2017 19:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom mag een moslima niet gewoon rondlopen in een spijkerbroek met t-shirt?
Omdat ze dan in feite een hoer is?quote:Enneh, waarom slaan moslimmannen niet hun ogen neer als er een westerse schone voorbij komt met een minirokje en niets verhullend topje?
God is geen persoon en kan niets voorschrijven!quote:Op zondag 17 september 2017 19:15 schreef Hdero het volgende:
Het is seksediscriminatie pur sang en aangezien God eerlijk en liefdevol is, en gelijkwaardig behandelt, had God de Koran niet kunnen voorschrijven.
Ah, ik had al zo een vermoeden. Je hebt de gruweldaden van de Taliban als basisgenomen van je primitieve kennis van de Islam uit de media en dacht er vervolgens mee weg te kunnen komen door gezichtsbedekking over de hele moslimwereld gelijk te trekken. Spijtig, maar zal het je verder niet kwalijk nemen.quote:Op zondag 17 september 2017 19:16 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
QED.
De burqa is groot gemaakt door de media die de Afghaanse misère hebben gepresenteerd.
Een vrouw in een rokje heet hier ook geen rokje. Maakt dat dat die vrouw anders gekleed dan in een benenlaten ziend kledingstuk is? Nee.
Leer je termen toch es man.
Volgens mij niet echt, denk alleen meer vanuit z'n persoonlijke overtuiging als atheist dat zijn pro joods-christelijke uitspraken specifiek populistisch bedoelt zijn. Ik zou alleen maar speculeren.quote:Op zondag 17 september 2017 19:12 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Het is makkelijker om alles over 1 kam te scheren en te stellen dat je de invloed van het geloof wilt beperken of meer de privésfeer in wil duwen. Zo kan je de grondwet nog enigszins garanderen zonder dat je duidelijk je favorieten kiest.
Wat vermoed ik ook een van de redenen is waarom christelijke partijen over het algemeen relatief stil zijn over islam. Die zijn veels te bang dat beperken van islamitische invloeden ook automatisch gaan gelden voor hun persoonlijke overtuigingen.
[..]
Heeft hij dat eigenlijk ooit eens uitgesproken dan? Ik kan me niets meer dan enthousiasme herinneren voor christen/jodendom.
Wat wil je dan dat ik zeg?quote:Op zondag 17 september 2017 19:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is niet per se zo.
[..]
Nee, dat is geen feit.
Ben je aan het trollen of zo? Hoe kan een boerka, die het gezicht laat zien, erger zijn dan de niqaab die het blokkeert? Zeg nou eerlijk.quote:Op zondag 17 september 2017 19:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah, ik had al zo een vermoeden. Je hebt de gruweldaden van de Taliban als basisgenomen van je primitieve kennis van de Islam uit de media en dacht er vervolgens mee weg te kunnen komen door gezichtsbedekking over de hele moslimwereld gelijk te trekken. Spijtig, maar zal het je verder niet kwalijk nemen.
Nee mannetje. Ik denk dat je wat beter moet rondvragen over hoe ik denk over "moslim""terroristen"...quote:Op zondag 17 september 2017 19:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah, ik had al zo een vermoeden. Je hebt de gruweldaden van de Taliban als basisgenomen van je primitieve kennis van de Islam uit de media en dacht er vervolgens mee weg te kunnen komen door gezichtsbedekking over de hele moslimwereld gelijk te trekken. Spijtig, maar zal het je verder niet kwalijk nemen.
Ben jij aan het trollen. een burka noch niqaab laten het gezicht zien. Nogmaals leer eens eerst de termen aub.quote:Op zondag 17 september 2017 19:23 schreef Hdero het volgende:
[..]
Ben je aan het trollen of zo? Hoe kan een boerka, die het gezicht laat zien, erger zijn dan de niqaab die het blokkeert? Zeg nou eerlijk.
Ik heb geen gelijke op FOK! als het gaat kennis over de Islam en moslimlanden muv van Aloulou, derhalve dient de rest zich daar simpelweg aan te onderwerpen en accepteren.quote:Op zondag 17 september 2017 19:24 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Nee mannetje. Ik denk dat je wat beter moet rondvragen over hoe ik denk over "moslim""terroristen"...
Daarbij ben ik in meer moslimlanden geweest dan vele anderen hier.
Je slaat een pleefiguur. Voor iemand met jouw kennis extra triest.
Landen waar de intellectuelen echt gevlucht zijn voor een regime. Iran, Afghanistan. Daarvan zijn de ouders vaak hoog opgeleid en dan zie je minder hoofddoeken en minder onderdrukking door de mannen.quote:Op zondag 17 september 2017 14:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, zelf ook meegemaakt inderdaad. Vreemd genoeg bij bepaalde landen uitsluitend bij andere landen totaal niet. Is echt een cultuurdingetje als het mij vraagt. De overgrote meerderheid van de Afghaanse meiden die ik heb gekend waren vrijer dan vrij, met als doel om echt een carrière en een toekomst op te bouwen in Nederland. Bij Turken is dat veel en veel minder.
Waar denk je dat de boerkini, dat zwempak, vandaan komt. Nogmaals met een boerka kan je haar gezicht zien. Arme vrouwen desalniettemin.quote:Op zondag 17 september 2017 19:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben jij aan het trollen. een burka noch niqaab laten het gezicht zien. Nogmaals leer eens eerst de termen aub.
Klopt, om eerlijk te zijn ken ik geen enkel Iranier die zichzelf nog moslim noemt na gevlucht te zijn. Bij het merendeel van de Afghanen die ik ken is de religieuze beleving een sporadische facebook post met een "Allah loves you / is with you " achtig tegelspreukje uit de Koran of Hadith.quote:Op zondag 17 september 2017 19:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Landen waar de intellectuelen echt gevlucht zijn voor een regime. Iran, Afghanistan. Daarvan zijn de ouders vaak hoog opgeleid en dan zie je minder hoofddoeken en minder onderdrukking door de mannen.
Zelfs bij het grootste gros van Turkse meiden, hoe vrij of liberaal ze ook te noemen zijn zie je op een gegeven moment dat de partner toch weer uit eigen milieu komt. Hoge uitzondering dat het anders afloopt in mijn ervaring.quote:Turkije en Marokko was meerendeel gastarbeider. Vaak analfabeten uit de achterhoeken van turkije en Marokko. Mensen die de landen zelf eigenlijk niet wilde hebben. Juist daar zie je vaak een dodelijke mix van onoogeleide zijn, letterlijk achtergebleven mensen die ineens 8 eeuwen vooruit gekatapulteerd worden. Dit met de orthodoxe islam, die nogal ... Ehm. Absoluut is.
Als je op vakantie gaat in Bodrum sterft het van de lekkere Turkse meisjes....
quote:Op zondag 17 september 2017 19:27 schreef Hdero het volgende:
[..]
Waar denk je dat de boerkini, dat zwempak, vandaan komt. Nogmaals met een boerka kan je haar gezicht zien. Arme vrouwen desalniettemin.
Als iemand zegt dat in de islam de hoofddoek verplicht is, als bescherming tegen wellustige mannen, dan beweer jij dat de vrouw niet verplicht is een hoofddoek te dragen en dat juist mannen hun ogen neer moeten slaan als ze een vrouw zonder hoofddoek zien.quote:Op zondag 17 september 2017 19:23 schreef Triggershot het volgende:
Wat wil je dan dat ik zeg?
De Koran heeft specifieke kledingsvoorschriften voor de vrouw, dat weet je toch?
De Koran heeft specifieke richtlijnen voor wat mannen moeten doen als ze een dame zien.
Wat moet ik in godsnaam zeggen op vrouwen en mannen die dat wel/niet na volgen.
Ze zijn hoeren, ze zijn vrijgevochten, ze weten niet beter? Kan mij het wat schelen.
Zou kunnen. Volgens mij is het iig geen wekelijkse kerkganger.quote:Op zondag 17 september 2017 19:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij niet echt, denk alleen meer vanuit z'n persoonlijke overtuiging als atheist dat zijn pro joods-christelijke uitspraken specifiek populistisch bedoelt zijn. Ik zou alleen maar speculeren.
Gewoon ieder vrouw toch, ik maak geen uitzondering. Zo beter?quote:Op zondag 17 september 2017 19:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat in de islam de hoofddoek verplicht is, als bescherming tegen wellustige mannen, dan beweer jij dat de vrouw niet verplicht is een hoofddoek te dragen en dat juist mannen hun ogen neer moeten slaan als ze een vrouw zonder hoofddoek zien.
En nu beweer je dat elke vrouw zonder hoofddoek een hoer is, dus eigenlijk groot wild voor de wellustige moslim?
Vind jij het normaal dat kinderen opgevoed worden met het idee dat vrouwen zonder hoofddoek hoeren zijn?
Pardon? Onderwerpen komt in mijn woordenboek niet voor. Ik onderwerp me aan niets of niemand.quote:Op zondag 17 september 2017 19:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb geen gelijke op FOK! als het gaat kennis over de Islam en moslimlanden muv van Aloulou, derhalve dient de rest zich daar simpelweg aan te onderwerpen en accepteren.
Zelfs uitgesproken atheïst dacht ik.quote:Op zondag 17 september 2017 19:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Zou kunnen. Volgens mij is het iig geen wekelijkse kerkganger.
quote:Op zondag 17 september 2017 19:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Pardon? Onderwerpen komt in mijn woordenboek niet voor. Ik onderwerp me aan niets of niemand.
Dus als iemand zegt: "Vandaag behandelen we de volgende onderwerpen" snap je de zin niet?quote:Op zondag 17 september 2017 19:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Pardon? Onderwerpen komt in mijn woordenboek niet voor. Ik onderwerp me aan niets of niemand.
Nee, hier moet ik Triggershot toch wel gelijk in geven, zonder me te onderwerpen. Een boerka is gelaatsbedekkend. Een boerka bestaat ook uit één deel. Het is een omgekeerde vuilniszak, met spleetjes om door te kijken.quote:Op zondag 17 september 2017 19:27 schreef Hdero het volgende:
[..]
Waar denk je dat de boerkini, dat zwempak, vandaan komt. Nogmaals met een boerka kan je haar gezicht zien. Arme vrouwen desalniettemin.
Hehehe, droogkloot.quote:Op zondag 17 september 2017 19:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus als iemand zegt: "Vandaag behandelen we de volgende onderwerpen" snap je de zin niet?
Ja, en daar zou ik graag de bron van willen zien dus. Niet omdat ik kinderachtig om bronnen wil zeuren maar omdat ik oprecht benieuwd benquote:Op zondag 17 september 2017 19:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelfs uitgesproken atheïst dacht ik.
wilders is agnost.quote:Op zondag 17 september 2017 19:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, en daar zou ik graag de bron van willen zien dus. Niet omdat ik kinderachtig om bronnen wil zeuren maar omdat ik oprecht benieuwd ben
Heb het over het werkwoord 'onderwerpen'.quote:Op zondag 17 september 2017 19:45 schreef Toefjes het volgende:
Dus als iemand zegt: "Vandaag behandelen we de volgende onderwerpen" snap je de zin niet?
zou ik even moeten opzoeken, voor zover ik het niet verkeerd heb gehoord/gelezen.quote:Op zondag 17 september 2017 19:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, en daar zou ik graag de bron van willen zien dus. Niet omdat ik kinderachtig om bronnen wil zeuren maar omdat ik oprecht benieuwd ben
Zelfbenoemd? En welke parameters? Ik ben niet vrijgevochten, ik ben gewoon vrij. Vrij geboren, vrij opgegroeid, vrij in mijn huwelijk om te gaan en staan waar ik wil. Niemand verplicht me tot wat dan ook.quote:Op zondag 17 september 2017 19:45 schreef Triggershot het volgende:
![]()
Typisch weer. zo een zelfbenoemde vrijgevochten dame die alleen mag handelen binnen de parameters die door mannen gedoogd zijn.
Binnen de parameters van wat je is toegestaan ja. Allemaal te danken aan de man, beter toon je wat dankbaarheid.quote:Op zondag 17 september 2017 19:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Zelfbenoemd? En welke parameters? Ik ben niet vrijgevochten, ik ben gewoon vrij. Vrij geboren, vrij opgegroeid, vrij in mijn huwelijk om te gaan en staan waar ik wil. Niemand verplicht me tot wat dan ook.
quote:Op zondag 17 september 2017 19:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb geen gelijke op FOK! als het gaat kennis over de Islam en moslimlanden muv van Aloulou, derhalve dient de rest zich daar simpelweg aan te onderwerpen en accepteren.
quote:Op zondag 17 september 2017 19:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Stoere tante hoor. Toch doen we het allemaal wel eens. In het ziekenhuis. Of als we op vakantie gaan met het vliegtuig.quote:Op zondag 17 september 2017 19:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb het over het werkwoord 'onderwerpen'.
Kan hij nog wel katholiek zijn. Komt uit Limburg, dus dat zou me niet verbazen.quote:Op zondag 17 september 2017 19:41 schreef ems. het volgende:
Zou kunnen. Volgens mij is het iig geen wekelijkse kerkganger.
Euh, nee....en nee.quote:Op zondag 17 september 2017 19:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Binnen de parameters van wat je is toegestaan ja. Allemaal te danken aan de man, beter toon je wat dankbaarheid.
Iets over je heen laten gaan, als een operatie, of je overgeven aan een piloot met een vliegreis is m.i. niet hetzelfde als je onderwerpen aan een religie of man.quote:Op zondag 17 september 2017 19:52 schreef Toefjes het volgende:
Stoere tante hoor. Toch doen we het allemaal wel eens. In het ziekenhuis. Of als we op vakantie gaan met het vliegtuig.
Kom kom Gia, je bent christelijk, de vrouw heeft een onderdanige positie in het christendom, dat je mannetje geen behoefte heeft om je te onderwerpen is al hoogstwaarschijnlijk omdat je de grenzen niet opzoekt.quote:
Je begon met onderwerpen dat niet in je woordenboek voorkwam.quote:Op zondag 17 september 2017 19:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Iets over je heen laten gaan, als een operatie, of je overgeven aan een piloot met een vliegreis is m.i. niet hetzelfde als je onderwerpen aan een religie of man.
Yep en daar heb je ook gelijk in waarbij je het gevolg niet moet vermixen met de oorzaak.quote:Op zondag 17 september 2017 18:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is het tragische..... die jezus aanhangers zijn als de dood dat het (straks, ook) over hun godsdienst gaat en dat hun kinderen niet langer buitenshuis (kunnen) worden geïndoctrineerd.quote:Op zondag 17 september 2017 19:12 schreef ems. het volgende:
Wat vermoed ik ook een van de redenen is waarom christelijke partijen over het algemeen relatief stil zijn over islam. Die zijn veels te bang dat beperken van islamitische invloeden ook automatisch gaan gelden voor hun persoonlijke overtuigingen.
Hoe weet jij of ze een streng praktiserende is?quote:Op zondag 17 september 2017 19:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kom kom Gia, je bent christelijk, de vrouw heeft een onderdanige positie in het christendom, dat je mannetje geen behoefte heeft om je te onderwerpen is al hoogstwaarschijnlijk omdat je de grenzen niet opzoekt.
Niet, maar ze hapt zo lekker.quote:Op zondag 17 september 2017 20:09 schreef Hdero het volgende:
[..]
Hoe weet jij of ze een streng praktiserende is?
Ik wil een maatschappij inrichten en vormgeven waarbij de mannen geheel bedekt rond moeten lopen. Een mannelijke niqaab. En zich aan de vrouwen moeten onderwerpen.quote:Op zondag 17 september 2017 20:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet, maar ze hapt zo lekker.
Wat je ook doet, vraag eerst een patent aan.quote:Op zondag 17 september 2017 20:15 schreef Hdero het volgende:
[..]
Ik wil een maatschappij inrichten en vormgeven waarbij de mannen geheel bedekt rond moeten lopen. Een mannelijke niqaab. En zich aan de vrouwen moeten onderwerpen.
Kan dat?
Thnxquote:Op zondag 17 september 2017 20:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat je ook doet, vraag eerst een patent aan.
Vergeet ze niet op internet te zetten.quote:Op zondag 17 september 2017 20:18 schreef Hdero het volgende:
[..]
Thnx
![]()
Zo kan ik lekker geil worden en iedere dag een stijve als ik stiekem naar halfnaakte vrouwen zit te gluren vanachter mijn persoonlijk tentgewaad. Win-win.
Aangezien ik een BDSM fetisj heb zal die touw/ketting ook van pas komen.quote:Op zondag 17 september 2017 20:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vergeet ze niet op internet te zetten.
Precies, jij komt er wel.quote:Op zondag 17 september 2017 20:22 schreef Hdero het volgende:
[..]
Aangezien ik een BDSM fetisj heb zal die touw/ketting ook van pas komen.
Zo beheersen de mannen hun lusten nog eens.
[ afbeelding ]
Bij Turken lijkt nationalisme enorme rol te spelen. Men moet een Turk trouwen. Liefst de eigen neef of nicht.quote:Op zondag 17 september 2017 19:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, om eerlijk te zijn ken ik geen enkel Iranier die zichzelf nog moslim noemt na gevlucht te zijn. Bij het merendeel van de Afghanen die ik ken is de religieuze beleving een sporadische facebook post met een "Allah loves you / is with you " achtig tegelspreukje uit de Koran of Hadith.
[..]
Zelfs bij het grootste gros van Turkse meiden, hoe vrij of liberaal ze ook te noemen zijn zie je op een gegeven moment dat de partner toch weer uit eigen milieu komt. Hoge uitzondering dat het anders afloopt in mijn ervaring.
Je schreef dat een werkgever geen rekening hoeft te houden met geloofsregels en aangezien zondagsrust en bijv. vrij met kerst en Pasen wel geloofsregels als basis hebben nam ik aan dat je ook die regels bedoelde.quote:Op zondag 17 september 2017 19:05 schreef Gia het volgende:
Pardon? Dat zeg ik helemaal niet. Natuurlijk moeten er wel toeslagen betaald worden.
Als je in een branche werkt, waar ook op zon- en feestdagen gewerkt moet worden, dan kan dit inderdaad verplicht worden en maakt het hebben van een geloof niet dat jij een uitzondering bent.
Mensenrechtenschendingen zijn al verboden. Geen nieuwe wetgeving voor nodig dus.quote:Op zondag 17 september 2017 18:52 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Uit naam van de islam word er aan de lopende band de wet over treden, en universele mensenrechten geschonden. Dit heb ik nu al meerder malen aangetoond.
Jij zegt geen angst te hebbem voor de sharia. Dus waar maak je je druk over?quote:Serieus? Jij quote mij waarin ik zeg dat ik vind dat de sharia hier niet thuis hoort en vraagt vervolgens aan mij waarom ik over de sharia zeur.
Omdat de sharia hier niet thuis hoort.
Manmanman
Hij stelt in de OP zelf zoiets voor.quote:Okee dit is dus iets wat je er zelf van hebt gemaakt, ''de PVV wil vrijheid van meningsuiting afschaffen''. Wat een quatsch.
Als handhaving niet goed gaat los je dat niet op met nog meer regels.quote:Ja is allemaal al verboden. Toch blijft het doorgaan, en worden mensen niet bestraft, ondanks dat het verboden is. Het werkt dus niet.
Oftewel, in de ogen van PVV'ers moet hun wil aan de meerderheid worden opgelegd ook al vinden die wat anders.quote:Op zondag 17 september 2017 18:52 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Beetje jammer dat die voorbeelden van jou blijkbaar alleen tellen voor moslims onderling he ?quote:Op zondag 17 september 2017 01:18 schreef Triggershot het volgende:
Godsdienstvrijheid
Vrijheid van meningsuiting
Vrede als het grootste goed
Recht op zelfverdediging
Beschermen en voeden van de zwakkeren
Eerlijk handelen
Misschien voorbeelden die je nooit zou associëren met de Islam en de Koran binnen de gegeven context van dat IS en haatimams het luidste zijn en of meer aandacht krijgen.
Vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting zijn alleen voor moslims onderling en niet voor andersdenkenden en andere geloven, gast lees es wat je zegt nog een keer, sta er heel even bij stil en daarna ben ik oprecht benieuwd naar wat je als aanvulling te melden hebt.quote:Op zondag 17 september 2017 21:34 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Beetje jammer dat die voorbeelden van jou blijkbaar alleen tellen voor moslims onderling he ?
En niet als het om andersdenkende en andere geloven gaat.
Wel mee eens.quote:Op zondag 17 september 2017 20:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Bij Turken lijkt nationalisme enorme rol te spelen. Men moet een Turk trouwen. Liefst de eigen neef of nicht.
Zo triest om diverse leuke, hoog opgeleide turkse meisjes gekoppeld te zien worden aan een onopgeleide lul uit eigen land, of zo'n patser met vmbo en een oude bmw uit Nederland.
Marokkaanse meisjes zijn veel stouter, maar uiteindelijk gaan die ook gewoon trouwens met een moslim, want papa en neven willen dat.
Sowieso is er een enorm verschil tussen de vrouwen en mannen. Met name onder de jonge mannen zijn er veel te veel onopgeleide en criminele idioten. Die er daarnaast ook nog eens heel orthodoxe en slecht geinformeerde ideeen op nahouden.
Klopt helemaal wat je zegt. Dat geldt in de meeste moslimlanden ook niet voor moslims onderling.quote:Op zondag 17 september 2017 21:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting zijn alleen voor moslims onderling en niet voor andersdenkenden en andere geloven, gast lees es wat je zegt nog een keer, sta er heel even bij stil en daarna ben ik oprecht benieuwd naar wat je als aanvulling te melden hebt.
Dat is een hele rare vergelijking die je nu maakt.quote:Op zondag 17 september 2017 21:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oftewel, in de ogen van PVV'ers moet hun wil aan de meerderheid worden opgelegd ook al vinden die wat anders.
Het lijken wel islamisten.
Ik? Denk eerder dat jij die kant op gaat.quote:Op zondag 17 september 2017 19:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet zo gefrustreerd joh, je lijkt wel een moslim.
Ja ze eisen namelijk dat de overige 130 zetels concessies aan hen doen. Dat is gewoonweg je wil opleggen aan de rest.quote:Op zondag 17 september 2017 21:48 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Dat is een hele rare vergelijking die je nu maakt.
De PVV heeft 20 zetels en is daarmee de tweede Partij in Nederland. Democratisch gekozen. Volgens jou leggen deze stemmers aan de meerderheid hun wil op...?
Niks leukers dan een heel weekend tokkies terechtwijzen.quote:Op zondag 17 september 2017 21:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik? Denk eerder dat jij die kant op gaat.
Leuk man. Het hele weekend je bedorven levenswijze verdedigen...
En ik dacht dat een discussie was?quote:Op zondag 17 september 2017 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niks leukers dan een heel weekend tokkies terechtwijzen.
Mwuah laten we eerlijk zijn Hdero, sommigen posten hier niet om te discussiëren, evenmin een gezonde uitwisseling van gedachten te hebben.quote:Op zondag 17 september 2017 21:54 schreef Hdero het volgende:
[..]
En ik dacht dat een discussie was?
Ik ben geen tokkie.
Nee hoor. Het is volslagen bezopen dat de tweede grootste partij in Nederland al bij voorbaat wordt uitgesloten van regeringsdeelname.quote:Op zondag 17 september 2017 21:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ze eisen namelijk dat de overige 130 zetels concessies aan hen doen. Dat is gewoonweg je wil opleggen aan de rest.
De rest wil die onzin op dat A4tje niet. Dus dan zijn ze snel klaar.quote:Op zondag 17 september 2017 21:56 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is volslagen bezopen dat de tweede grootste partij in Nederland al bij voorbaat wordt uitgesloten van regeringsdeelname.
Is juist erg logisch gezien de uitlatingen van Wilders, de standpunten van de PVV en de geschiedenis rond Rutte 1.quote:Op zondag 17 september 2017 21:56 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is volslagen bezopen dat de tweede grootste partij in Nederland al bij voorbaat wordt uitgesloten van regeringsdeelname.
Als Rutte dat al bij voorbaat concreet aangeeft en hij krijgt nog steeds de meeste stemmen moet je het probleem toch echt elders zoeken.quote:Op zondag 17 september 2017 21:56 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 september 2017 21:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Is juist erg logisch gezien de uitlatingen van Wilders, de standpunten van de PVV en de geschiedenis rond Rutte 1.
Bedoel je dan iemand specifiek, ik heb nog niemand van welke kant ook de andere zien uitschelden, beledigen, of provoceren eerlijk gezegd. Wel gaat de discussie soms heftig aan toe. Maar die weinig paar keer dat het gebeurt kun je het negeren.quote:Op zondag 17 september 2017 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah laten we eerlijk zijn Hdero, sommigen posten hier niet om te discussiëren, evenmin een gezonde uitwisseling van gedachten te hebben.
Red_85 bijvoorbeeld ja.quote:Op zondag 17 september 2017 22:03 schreef Hdero het volgende:
[..]
Bedoel je dan iemand specifiek, ik heb nog niemand van welke kant ook de andere zien uitschelden, beledigen, of provoceren eerlijk gezegd. Wel gaat de discussie soms heftig aan toe. Maar die weinig paar keer dat het gebeurt kun je het negeren.
Ja, maar jij beweegt je natuurlijk ook in een bepaald "milieu", het is maar de vraag hoe representatief dat isquote:Op zondag 17 september 2017 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, genoeg. Ik vraag dan ook wel eens: wat vind je van sji? Wat vind je van Koerden? Wat vind je van joden? Krijg je leuke antwoorden.
Tja, het percentage dat suicide bombers goedkeurt, vind ik nu niet echt bemoedigend.....quote:Op zondag 17 september 2017 14:31 schreef Triggershot het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus omdat de islam niet zo georganiseerd is als bijvoorbeeld de Rooms Katholieken kun je het niet verbieden.quote:Op zondag 17 september 2017 14:43 schreef Hexagon het volgende:
Maar Geert wil gedachten verbieden. Zeker omdat de islam geen organisatie is. Dus je kan hem niet als criminele organisatie betitelen vanwege de doelstelling. Die is er immers niet.
Jij ziet de Islam blijkbaar puur en alleen als een godsdienst, het is veel meer als datquote:De PVV gebruikt angst voor de sharia om een eigen soort sharia in te voeren. Ze willen immers de vrijheid van meningsuiting en die van godsdienst afschaffen.
Die is er nu ook al nietquote:En ook laat de PVV zien dat onafhankelijke rechtspraak en media er wat hen betreft ook niet zijn.
Ten eerste is dat flauwekul, en ten tweede is dat nu al het geval in veel moslimlandenquote:De PVV-heilstaat is er ook een waar je enkel vrij bent als je de ideeen van de grote leider deelt.
Nee, hij wil een gewelddadige haatdragende totalitaire ideologie verbieden die in al onze naiviteit als godsdienst wordt bestempeldquote:Op zondag 17 september 2017 16:34 schreef Hexagon het volgende:
Dat wil Geert nou juist afschaffen door een godsdienst te verbieden.
quote:Verder is het verbieden van de islam ook het verbieden van de vrijheid van meningsuiting.
Oh ja sorry, ik moet mijn verhaal herzienquote:Op zondag 17 september 2017 21:36 schreef Triggershot het volgende:
Vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting zijn alleen voor moslims onderling en niet voor andersdenkenden en andere geloven, gast lees es wat je zegt nog een keer, sta er heel even bij stil en daarna ben ik oprecht benieuwd naar wat je als aanvulling te melden hebt.
Inderdaad, een criminele organisatie kun je verbieden en er lid van zijn ook. Maar de islam is geen organisatie. Dus je kan er ook niet lid van zijn.quote:Op zondag 17 september 2017 22:13 schreef bluemoon23 het volgende:
Dus omdat de islam niet zo georganiseerd is als bijvoorbeeld de Rooms Katholieken kun je het niet verbieden.
Bedoel je dat ?
Omdat wijze Geert dat zegt is het zoquote:Jij ziet de Islam blijkbaar puur en alleen als een godsdienst, het is veel meer als dat
Ah, de PVV wil dus gewoon zo doen als in moslimlanden.quote:Ten eerste is dat flauwekul, en ten tweede is dat nu al het geval in veel moslimlanden
Hij wil dus zoals in moslimlanden ideeen die hem niet aanstaan verbieden. De zogenaamde gedachtenpolitie.quote:Nee, hij wil een gewelddadige haatdragende totalitaire ideologie verbieden die in al onze naiviteit als godsdienst wordt bestempeld
Als het aan Geert ligt dan gaan de arrestatieteams het nog druk krijgen.quote:De vrijheid van meningsuiting is een wassen neus in Nederland, maak maar eens tekeningen van Mohammed, voor je het weet staat er een arrestatieteam voor je neus
Vraagje: Maak je er een gewoonte van niet te begrijpen waar je op reageert?quote:Op zondag 17 september 2017 22:13 schreef bluemoon23 het volgende:
Oh ja sorry, ik moet mijn verhaal herzien
Zelfs voor moslims onderling gelden die vrijheden niet, de ene vindt zijn variant van het sprookje net wat beter dan de andere variant.
Zoals ik al zei, mooi dat het verboden is.quote:Op zondag 17 september 2017 21:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mensenrechtenschendingen zijn al verboden. Geen nieuwe wetgeving voor nodig dus.
Hoe is er vrijheid van godsdienst als je 8 dagen na je geboorte al een deel van je piemel verliest om maar bij de geloofsgroep te horen, waar je geen afstand meer van kan nemen zonder je hele familie over je heen te krijgen?quote:Op zondag 17 september 2017 22:20 schreef Triggershot het volgende:
Vraagje: Maak je er een gewoonte van niet te begrijpen waar je op reageert?
User A: Wat zijn naar moderne westerse maatstaven 'goed' te beschouwen in de Koran?
User B: Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst.. hele lijstje.
User C: Vrijheid van godsdienst geldt alleen voor moslims, niet voor andersdenkenden/gelovigen!
User B: Gast lees het nog een keer en probeer dan nog het nog eens aan te vullen.
User C: Het geldt ook niet niet voor andersdenkende moslims.
Je hebt echt geen flauw besef waar je het over hebt he? In de Koran is er vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst opgenomen, dat is naar westerse maatstaven goed te noemen gezien, enkel een keuze hebben en dat alleen voor moslims is geen vrijheid van godsdienst noch vrijheid van meningsuiting. Hopelijk snap je het nu wel een beetje en hopelijk kan je dan nu een beetje inhoudelijk reageren.
Je hebt niks aan nog meer regels en verboden als de huidige blijkbaar niet gehandhaafd worden.quote:Op zondag 17 september 2017 22:26 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, mooi dat het verboden is.
Nu nog de praktijk.
Want de islam schendt nog altijd aan de lopende band mensenrechten.
Jij biedt geen oplossing maar ontkenning daarvan.
Dit gaat de gedupeerde niet helpen.
Is het echt zo moeilijk ? De vraag was niet of er een noemenswaardige vrijheid van godsdienst in moslimkringen terug te vinden was in de praktijk. De vraag was nogmaals wat is er in de Koran opgenomen die naar moderne Westerse maatstaven goed genoemd kunnen worden.quote:Op zondag 17 september 2017 22:26 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Hoe is er vrijheid van godsdienst als je 8 dagen na je geboorte al een deel van je piemel verliest om maar bij de geloofsgroep te horen, waar je geen afstand meer van kan nemen zonder je hele familie over je heen te krijgen?
Waar zit dan precies het stukje vrijheid van meningsuiting, godsdienst en de rest van dat lijstje?
Waar staat dat in de koran?quote:Op zondag 17 september 2017 22:20 schreef Triggershot het volgende:
In de Koran is er vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst opgenomen
Das toch een raar verhaal. Niets ademt vrijheid uit, maar omdat het ergens genoemd staat zou het positief moeten zijn. Moslims mogen niet met niet-moslims trouwen. Moslims mogen het geloof niet verlaten. Dan zijn het toch holle frasen. Moeten we dat positief vinden, dat er nietszeggende dingen in staan, die overal worden tegengesproken?quote:Op zondag 17 september 2017 22:29 schreef Triggershot het volgende:
Is het echt zo moeilijk ? De vraag was niet of er een noemenswaardige vrijheid van godsdienst in moslimkringen terug te vinden was in de praktijk. De vraag was nogmaals wat is er in de Koran opgenomen die naar moderne Westerse maatstaven goed genoemd kunnen worden.
Dat is wel het meest belachelijke excuus wat ik gehoord hebquote:Op zondag 17 september 2017 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad, een criminele organisatie kun je verbieden en er lid van zijn ook. Maar de islam is geen organisatie. Dus je kan er ook niet lid van zijn.
Eigenlijk zielig dat Triggershot tot in den treure de islam wil verdedigen.quote:Op zondag 17 september 2017 22:26 schreef Jopie78 het volgende:
Hoe is er vrijheid van godsdienst als je 8 dagen na je geboorte al een deel van je piemel verliest om maar bij de geloofsgroep te horen, waar je geen afstand meer van kan nemen zonder je hele familie over je heen te krijgen?
Waar zit dan precies het stukje vrijheid van meningsuiting, godsdienst en de rest van dat lijstje?
Respect dat hij het probeert. Maar het laat vooral zien dat het geloof mengt als water en olie. Stemt me niet vrolijk, hoe graag ik het ook zou willen.quote:Op zondag 17 september 2017 22:35 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is wel het meest belachelijke excuus wat ik gehoord heb
[..]
Eigenlijk zielig dat Triggershot tot in den treure de islam wil verdedigen.
Ik snap best dat hij graag een gematigde islam wil zien en daarom cherrypicked uit stukjes van de Koran, en overal de context in wil zien.
Maar omdat de koran een onsamenhangend geheel is afkomstig van een krankzinnige krijgsheer is er altijd wel iets dat hem weer tegen kan spreken.
Omdat dat je onmogelijk maakt om iedere moslim schuldig te verklaren aan lid zijn van een criminele organisatie en terreur te faciliteren?quote:Op zondag 17 september 2017 22:35 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is wel het meest belachelijke excuus wat ik gehoord heb
Kan je eens wat punten opnoemen waarom de Islam wenselijk is voor Nederland? Wat schieten we ermee op? Ik lees nou nooit ergens de positieve kanten van islamisering. Ben er wel benieuwd naar.quote:Op zondag 17 september 2017 22:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus de islam verbieden is overbodig en onwenselijk.
Ik heb het niet over meer regels, maar aanpassingen die het praktisch bestrijden van dit soort overtredingen efficient tegen kunnen gaan. Daarbij dient religie, en de islam in het bijzonder, niet als onaantastbaar gelabeld te worden. Dus ik heb het niet over verbieden.quote:Op zondag 17 september 2017 22:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je hebt niks aan nog meer regels en verboden als de huidige blijkbaar niet gehandhaafd worden.
Dus de islam verbieden is overbodig en onwenselijk.
quote:Op zondag 17 september 2017 22:31 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Waar staat dat in de koran?
En waarom staat op afvalligheid in moslim landen de doodstraf? Waar gaat dat mis dan, als de koran zelf pleit voor godsdienstvrijheid?
quote:"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
quote:"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)
quote:“En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wil je de mensen dan dwingen, gelovigen te worden? Soera 10-99/100
quote:"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)
quote:Daarom, voor jullie jullie geloof en voor mij mijn geloof. (Soerat al-Kaafiroen: 6) ”
quote:"Wanneer jij hen ziet die onze tekenen bespotten, wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan..." (Koran 6:68)
etcquote:En verdraag geduldig wat zij zeggen en vermijd hen met een gepaste vermijding. 73:10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |