abonnement Unibet Coolblue
pi_173820382
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 00:03 schreef Hdero het volgende:

[..]

Hoe is jouw leven voorbij, ik ben 38, we zitten precies middenin. }:|
Laat het maar gebeuren ik ben er klaar voor
I will do what i must !!
pi_173820397
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:50 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

je bedoelt als je er genoeg willekeurige andere informatie bij haalt kun je alle negatieve aspecten van de islam wegcontextualiseren? die grapjes kennen we al.
nee hoor, je kunt ze gewoon weer uit diezelfde koran halen.

quote:
9:29:

dit is onacceptabel. op een gegeven moment moet je gewoon accepteren dat het boek niet zo lief is als dat je graag had gezien.
Just asking, heb je verder ook gelezen dat hoofdstuk 9 in de Koran een soerah dat zich richt op ongelovigen die moslims aanvallen of laat je dat achterwege in je onderzoek?

quote:
bonusvers over afvalligen:

4:89:

[..]
Dat is geen vers over afvalligen, maar over hypocrieten. De Koran kent geen straf tegen afvalligheid, maar belangrijker nog... waarom stop je in godsnaam daar, waarom lees je niet nog een stukje verder ?

De vers meteen erna:

quote:
Behalve degenen die zich aansluiten bij een volk, waarmee jullie een wederzijds verdrag hebben, of (zij) die tot jullie komen met een beklemd gemoed omdat zij tegen jullie zouden moeten strijden. Indien Allah dat gewild had, had Hij hen over jullie kunnen laten heersen, of jullie laten doden. Daarom, als zij zich van jullie afzijdig houden en niet tegen jullie strijden en jullie vrede aanbieden, dan heeft Allah voor jullie geen weg tegen hen geopend (om hen te doden).
quote:
hele enge teksten. wat een bizar idee dat dit staat in een boek waarmee duizenden kinderen geïndoctrineerd worden.
Ik snap dat de manier hoe jij het leest eng is, maar dat betekent nog steeds niet dat het een vrijbrief is.
pi_173820398
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:58 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik begrijp er helemaal niks meer van. Blijkbaar mag er geen kritiek op de islam zonder meer, want het is overdreven, ongenuanceerd, irrelevant, en eenzijdig maar anderszijds mag er wel kritiek op het christendom met preciesdezelfdeargumenten.

Vraag me af of Trigger, en ik neem het hem niet persoonlijk kwalijk want het lijkt me een goede mens, niet geherspenspoeld is door een zekere indoctrinatie. Die voorschrijft dat kritiek op de islam zonder meer fout is.
Ik heb een veel mildere mening over Trigger. Ik waardeer zijn pogingen om de kant van de islam te belichten. Ben daar eigenlijk heel blij mee.

Sorry voor deze '...we wijken af...'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173820433
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik heb een veel mildere mening over Trigger. Ik waardeer zijn pogingen om de kant van de islam te belichten. Ben daar eigenlijk heel blij mee.

Sorry voor deze '...we wijken af...'.
Vooral veel naar het westen wijzen dus als je de andere kant van de islam belicht.
pi_173820454
Haatbaarden op slippers met soepjurken aan brandend door de straat zien rennen

}) }) })
I will do what i must !!
pi_173820456
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vooral veel naar het westen wijzen dus als je de andere kant van de islam belicht.
Ja, dat is een minpuntje. Dat doet ie iets te veel en ongefundeerd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173820457
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:05 schreef Triggershot het volgende:

Just asking, heb je verder ook gelezen dat hoofdstuk 9 in de Koran een soerah dat zich richt op ongelovigen die moslims aanvallen of laat je dat achterwege in je onderzoek?
so what? er staat toch duidelijk dat ongelovigen aangevallen moeten worden?

hoe kun je dit zonder schaamte goedpraten? waarom niet aanpassen voor de duidelijkheid?

quote:
Dat is geen vers over afvalligen, maar over hypocrieten. De Koran kent geen straf tegen afvalligheid, maar belangrijker nog... waarom stop je in godsnaam daar, waarom lees je niet nog een stukje verder ?

De vers meteen erna:
''en niet tegen jullie strijden''

dit zijn de problematische stukjes tekst. iemand als Ayaan Hirsi Ali heeft zich afgekeerd maar strijdt in de ogen van veel moslims tegen de islam. vandaar dat ze moest vluchten uit Nederland.

snap je dat dit gigantisch problematische teksten zijn? het is veel te subjectief en onduidelijk over geweld.

quote:
Ik snap dat de manier hoe jij het leest eng is, maar dat betekent nog steeds niet dat het een vrijbrief is.
ik snap dat de manier hoe jij het leest allemaal prima is, maar dat betekent nog steeds niet dat heel veel mensen het gebruiken als rechtvaardiging.

beantwoord deze ene vraag: waarom niet aanpassen?
pi_173820478
dit soort teksten kun je toch ook niet aan kinderen geven? alsof die allerlei zogenaamde nuances kennen.
pi_173820479
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:59 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

misschien ben je niet zo goed met cijfers maar het aantal mensen die een goed beeld hebben van groepen als IS en Al-Qaida en Hamas etc. is enkele ordes groter dan de steun voor groepen als KKK.
Misschien ben jij niet zo goed met cijfers, de doden die door christelijke/westerse groepen worden veroorzaakt zijn vele malen groter en als je gaat generaliseren dan krijg je ook andere cijfers, wanneer je een LRA, CAR milities en KKK etc allemaal onder een stempel schaart.

quote:
de LRA is ook zo'n typische splintergroepering die je er weer bij haalt om een mistscherm op te werpen. het christendom vandaag de dag heeft breed genomen een onschuldig danwel goedaardig effect op de wereld.
Buiten de KKK, LRA, IRA, Breivikjes, kliniekbombardementen, Car milities, pedofielen etc heeft idd het christendom een prima effect op de wereld. Klopt helemaal.

[..]
quote:
wat is dan in godsnaam je punt? waarom betrek je dergelijke militaire acties van het westen erbij in een discussie over de problemen met de islam?
Nuance, nuance, herdefinieren. jwz.

[..]
quote:
oh vandaar dat we bijna dagelijks zien dat ''het westen'' in militaire acties lukraak burgers doodt.
Burgerdoden aan de hand van het westen neemt alleen maar toe.

quote:
word eens wakker. het westen is vele malen vredelievender en veiliger dan de islamitische wereld.
Toch is het het westen wat de afgelopen jaar alleen maar de Islamitische wereld is binnengevallen en gebombardeerd. Maar goed, ja toch. Ogen sluiten voor de een, focussen op de ander en je hebt je perspectief gereed.
pi_173820499
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:10 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

so what? er staat toch duidelijk dat ongelovigen aangevallen moeten worden?

hoe kun je dit zonder schaamte goedpraten? waarom niet aanpassen voor de duidelijkheid?

[..]

''en niet tegen jullie strijden''

dit zijn de problematische stukjes tekst. iemand als Ayaan Hirsi Ali heeft zich afgekeerd maar strijdt in de ogen van veel moslims tegen de islam. vandaar dat ze moest vluchten uit Nederland.

snap je dat dit gigantisch problematische teksten zijn? het is veel te subjectief en onduidelijk over geweld.

[..]

ik snap dat de manier hoe jij het leest allemaal prima is, maar dat betekent nog steeds niet dat heel veel mensen het gebruiken als rechtvaardiging.

beantwoord deze ene vraag: waarom niet aanpassen?
Geef eens antwoord op mijn vraag aub, waarom ben je in godsnaam daar gestopt en heb je niet de vervolgvers erbij gezet? Je probeerde iets te bewijzen maar de vers daarop verbied verdere geweld als er vrede wordt aangeboden.

Fuck diegene die Ayaan dood wil hebben, fuck ook al die Amerikanen die hebben opgeroepen om Assange te vermoorden.

Als er een knopje was om de militante moslims te bekeren tot het soefisme en militant salafisme te bannen van de (moslim)wereld had ik um allang al ingedrukt, had jij dat ook gedaan met de gruweldaden van groeperingen in de westerse wereld? Twijfel er geen moment aan dat je dat zou doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2017 00:14:42 ]
pi_173820519
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op mijn vraag aub, waarom ben je in godsnaam daar gestopt en heb je niet de vervolgvers erbij gezet? Je probeerde iets te bewijzen maar de vers daarop verbied verdere geweld als er vrede wordt aangeboden.

Fuck diegene die Ayaan dood wil hebben, fuck ook al die Amerikanen die hebben opgeroepen om Assange te vermoorden.
Ik bekeer gewoon tot de islam voor de lol
I will do what i must !!
pi_173820521
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op mijn vraag aub, waarom ben je in godsnaam daar gestopt en heb je niet de vervolgvers erbij gezet? Je probeerde iets te bewijzen maar de vers daarop verbied verdere geweld als er vrede wordt aangeboden.

Fuck diegene die Ayaan dood wil hebben, fuck ook al die Amerikanen die hebben opgeroepen om Assange te vermoorden.
wacht even. je negeert nu vers 9:29. hoe kun je vers 9:29 goedpraten?

quote:
Strijdt tegen hen die niet in God geloven en niet in de laatste dag en die niet verbieden wat God en Zijn gezant verboden hebben en die niet de godsdienst van de waarheid aanvaarden uit het midden van hen aan wie het boek gegeven is, totdat zij naar vermogen onderdanig de schatting betalen.
dit zijn toch verschrikkelijke, onacceptabele teksten? dit geef je toch niet aan kinderen?
pi_173820529
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja, dat is een minpuntje. Dat doet ie iets te veel en ongefundeerd.
Dat is eigenlijk mijn hele punt, het is een zieke manier van naar de wereld kijken, of het nu het westen of de Islam is maakt niet uit. Men heeft het niet over KKK, men heeft het niet over IS, men heeft het over moslims, de Islam. Dat ik het dan heb over het westen is niet om het westen gelijk te stellen met radicalen binnen de Islam, maar om een spiegel voor te houden.
pi_173820561
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:15 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

wacht even. je negeert nu vers 9:29. hoe kun je vers 9:29 goedpraten?

[..]

dit zijn toch verschrikkelijke, onacceptabele teksten? dit geef je toch niet aan kinderen?
Zoals ik al zei, aub verdiep je eens in Surah 9.
pi_173820571
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk mijn hele punt, het is een zieke manier van naar de wereld kijken, of het nu het westen of de Islam is maakt niet uit. Men heeft het niet over KKK, men heeft het niet over IS, men heeft het over moslims, de Islam. Dat ik het dan heb over het westen is niet om het westen gelijk te stellen met radicalen binnen de Islam, maar om een spiegel voor te houden.
Die belichting kan ook prima zonder die (tegen)beschuldigingen en deze vorm van verwoordingen maakt de discussie alleen spannender en vijandiger. Je draagt daarbij zeker niet de alleenschuld voor. Maar wellicht is het een idee om je discussiestijl aan te passen, vooral als de anderen dat niet doen.
pi_173820594
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 00:19 schreef Hdero het volgende:

[..]

Die belichting kan ook prima zonder die (tegen)beschuldigingen en deze vorm van verwoordingen maakt de discussie alleen spannender en vijandiger. Je draagt daarbij zeker niet de alleenschuld voor. Maar wellicht is het een idee om je discussiestijl aan te passen, vooral als de anderen dat niet doen.
Ik ben ook een beetje moe, het is laat en ben er een beetje klaar mee eigenlijk. Zeker de post boven mij van wazzbeer die met verzen komt zonder de verzen er voor en er na te lezen, precies doet wat ik al eerder dacht, door te knippen en plakken zonder kennis over de verzen in kwestie om een punt te maken maken mij een beetje moedeloos, ga verder een gezelliger topic opzoeken. Uiteraard excuses aan een ieder die ik heb gekwetst met uitzondering van Luxerobots, hem mag ik gewoon niet. :')
pi_173820598
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:40 schreef khochner het volgende:
Ik dacht dat het de partij VOOR de vrijheid was, je mag toch geloven wat je wil of ben je daar niet vrij in ?
Je mag het wel geloven maar er naar handelen is wel problematisch in een westerse samenleving. Zo is Vereniging Martijn ook verboden ondanks de vrijheid van vereniging in ons vrije land omdat hun doelstellingen zo pervers zijn.
standaarddrinker
pi_173820608
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:11 schreef wazzbeer het volgende:
dit soort teksten kun je toch ook niet aan kinderen geven? alsof die allerlei zogenaamde nuances kennen.
Ik vind het ook zo'n belachelijk idee.
pi_173820615
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, aub verdiep je eens in Surah 9.
oftewel: knutsel er je eigen religie van totdat elk negatief element weg is.

dat is niet hoe je een religie eerlijk evalueert.

daarnaast negeer je mijn andere vragen over waarom je dit in godsnaam aan kinderen zou geven en waarom je het niet zou aanpassen om elke mogelijke onduidelijkheid te voorkomen.

we weten allebei wat de antwoorden zijn op die laatste vraag: omdat de koran het letterlijke woord van allah is en dat mag nooit bekritiseerd worden omdat daar de doodstraf op staat.

diep van binnen weet je denk ik best dat er iets fundamenteels mis is met de islam. hopelijk weet je jezelf ooit te bevrijden van die ideologie. mensen als ayaan hirsi ali hebben het grootste respect in onze samenleving. succes daarmee.
pi_173820648
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:46 schreef YazooW het volgende:
Een stem op Wilders is een verloren stem. Daarom allemaal aan boord van de baudetraket stappen mensen.

[ afbeelding ]
Omdat de rest hem niet ziet zitten. Niet vanwege hem.

Voor de rest heeft wilders gewoon gelijk. Die ideologie zorgt voor bende in een in de basis goede beschaving. Overal waar moslims zijn, is er conflict of verschillende niveau's met niet moslims.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173820662
Is het ook niet een beetje achterlijk om te denken dat iets, een wezen dat alles heeft geschapen, het hele universum, de miljarden sterren, zich druk maakt om of jij wel 5x per dag bidt? Houdt hij dat bij in een excel sheet?
standaarddrinker
pi_173820731
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben ook een beetje moe, het is laat en ben er een beetje klaar mee eigenlijk. Zeker de post boven mij van wazzbeer die met verzen komt zonder de verzen er voor en er na te lezen, precies doet wat ik al eerder dacht, door te knippen en plakken zonder kennis over de verzen in kwestie om een punt te maken maken mij een beetje moedeloos, ga verder een gezelliger topic opzoeken. Uiteraard excuses aan een ieder die ik heb gekwetst met uitzondering van Luxerobots, hem mag ik gewoon niet. :')
Het kan idd best frustrerend zijn dat die ander geen cm toegeeft in de discussie, maar dat zit hem nou eenmaal in de aard van het beestje. Oftewel daar gaat het discussiëren om.

Het wordt pas vervelend wanneer men oneerlijke en ongeschikte tactieken gebruikt zoals

stromannetjes, ad homina, wederzijdse beschuldiging, en andere soorten drogredenen. En er zijn tal van.

Dan wil niemand meer nog lezen.

Hopelijk kunnen we het met jou later weer voortzetten, vond het best interessant maar ook onafgerond. Zou jammer zijn als we allemaal middenin afhaken. Hopelijk heb je het niet persoonlijk opgevat, want dat was geheid niet de bedoeling.

Welterusten
pi_173820753
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 00:23 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

oftewel: knutsel er je eigen religie van totdat elk negatief element weg is.

dat is niet hoe je een religie eerlijk evalueert.
Are you kidding me, je pakt wat verzen in de Koran, halverwege de soerah een vers pakken, terwijl de verzen er voor en na de jouw te maken punt compleet er onderuit halen negeren is eerder mijn definitie van religie te knutselen tot je een negatief element er in terug komt. Zo evalueer je een religie natuurlijk wel eerlijk. Damn.

quote:
daarnaast negeer je mijn andere vragen over waarom je dit in godsnaam aan kinderen zou geven en waarom je het niet zou aanpassen om elke mogelijke onduidelijkheid te voorkomen.
Ik zou de verzen zeker niet aan kinderen geven om te lezen zoals jij dat hebt gedaan in dit topic inderdaad. Had het eerder gegeven aan kinderen als een historisch stukje tekst met de volledige context erbij, niet alleen niet aan kinderen, maar ook niet aan jou fyi. Niet gemeen bedoelt, maar de manier waarop je te werk gaat is de manier waarop IS te werk gaat en nogal ziekelijk.
quote:
we weten allebei wat de antwoorden zijn op die laatste vraag: omdat de koran het letterlijke woord van allah is en dat mag nooit bekritiseerd worden omdat daar de doodstraf op staat.
Helaas moet ik je teleurstellen, jouw antwoord is niet de mijne. Ik zou graag eens zien iemand die daadwerkelijk de Koran had gelezen en zich had verdiept in de Koran en het bekritiseerde tot op heden is het een hoge uitzondering geweest, eerder net zoals wat jij deed, in een Koran van 114 hoofdstukken en 6000+ verzen ergens een vers pakken zonder besef dat als ze wat verder zouden lezen ze zouden inzien dat eigen bewering wordt tegengesproken.

Ja bij IS inc staat er de doodstraf op, bij Soefisme is het juist een sport om meerdere vredelievende boodsschappen uit de Koran te halen. Als jij denkt IS = Islam, Soefisme niet, prima. Kan ik verder weinig mee buiten dat te zeggen dat je een vreemde kijk er dan op hebt.

quote:
diep van binnen weet je denk ik best dat er iets fundamenteels mis is met de islam. hopelijk weet je jezelf ooit te bevrijden van die ideologie. mensen als ayaan hirsi ali hebben het grootste respect in onze samenleving. succes daarmee.
Niet echt met de islam, eerder met hoe bepaalde mensen naar de islam kijken, dat geld voor zowel moslims als niet moslims. Begrijp me niet verkeerd maar hoe jij de Islam invult en er een definitie aangeeft wijkt niet af van de IS begrip en methode.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2017 00:41:40 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')