Hoe dat juridisch geregeld moet worden zegt hij “niet te weten, maar het is zeker de moeite waard om dat te gaan bestuderen”quote:'Wat mij betreft valt islam niet onder godsdienstvrijheid'
PVV-leider Geert Wilders wil in de wet vastgelegd hebben dat de islam geen godsdienst is maar een volgens hem “totalitaire, gevaarlijke en gewelddadige ideologie, verkleed als een religie.”
Wilders zegt dat in een interview met De Telegraaf (Blendle-link). Hoe dat juridisch geregeld moet worden zegt hij “niet te weten, maar het is zeker de moeite waard om dat te gaan bestuderen”, zegt hij.
Wilders zegt dat “tijdens de regeerperiode van het kabinet Rutte II er 100.000 moslims zijn bijgekomen in Nederland. Dat zijn niet allemaal terroristen of foute mensen, maar het is wel 100.000 keer islam wat Nederland binnenkomt.”
Op de vraag of hij de islam in Nederland wil verbieden antwoordt Wilders: “Ik sluit niet uit dat het op termijn nodig kan zijn. Het gaat dan om de uitingen. Je kunt niet een idee verbieden, dat is onmogelijk. Je kan ook niet het communisme verbieden.”.
http://politiek.tpo.nl/20(...)nederland-verbieden/
voor de tweede keer: je negeert 9:29. sterker nog, de vers daarvoor zegt dit:quote:Op zondag 17 september 2017 00:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Are you kidding me, je pakt wat verzen in de Koran, halverwege de soerah een vers pakken, terwijl de verzen er voor en na de jouw te maken punt compleet er onderuit halen negeren is eerder mijn definitie van religie te knutselen tot je een negatief element er in terug komt. Zo evalueer je een religie natuurlijk wel eerlijk. Damn.
ook hier zul je vast wel weer iets bij elkaar kunnen knutselen om te doen alsof het acceptabel is. dat is immers hoe mensen leven. men probeert altijd de onacceptabele opvattingen en gedragingen te bagatelliseren (''kijk hoeveel andere verzen er wel niet zijn'') of te negeren of te doen alsof het niet zo is.quote:Jullie die geloven! De veelgodendienaars zijn een verontreiniging; na dit jaar mogen zij de heilige moskee dan ook niet meer naderen. En als jullie bang zijn voor armoede, dan zal God jullie met Zijn goedgunstigheid rijk maken als Hij wil. God is wetend en wijs.
je zou deze stukken tekst aan kinderen geven, wetende dat je het alleen goed kunt praten door een groot web van knutsels te creëren? over ziek gesproken.quote:Ik zou de verzen zeker niet aan kinderen geven om te lezen zoals jij dat hebt gedaan in dit topic inderdaad. Had het eerder gegeven aan kinderen als een historisch stukje tekst met de volledige context erbij, niet alleen niet aan kinderen, maar ook niet aan jou fyi. Niet gemeen bedoelt, maar de manier waarop je te werk gaat is de manier waarop IS te werk gaat en nogal ziekelijk.
jouw eerste reactie was dat er verderop ook een vers zou staan over ongelovigen die in strijd zijn met moslims. alsof dat het goedpraat. alsof het idee dat ongelovigen en gelovigen in een strijd verwikkeld zijn bevorderend is voor de spanningen in onze samenleving.quote:Helaas moet ik je teleurstellen, jouw antwoord is niet de mijne. Ik zou graag eens zien iemand die daadwerkelijk de Koran had gelezen en zich had verdiept in de Koran en het bekritiseerde tot op heden is het een hoge uitzondering geweest, eerder net zoals wat jij deed, in een Koran van 114 hoofdstukken en 6000+ verzen ergens een vers pakken zonder besef dat als ze wat verder zouden lezen ze zouden inzien dat eigen bewering wordt tegengesproken.
oke, waarom niet aanpassen dan? waarom het sprookje niet aanpassen zodat er geen enkel misverstand kan ontstaan, bijvoorbeeld onder kinderen? waarom negeer je deze vraag voor de derde keer?quote:Ja bij IS inc staat er de doodstraf op, bij Soefisme is het juist een sport om meerdere vredelievende boodsschappen uit de Koran te halen. Als jij denkt IS = Islam, Soefisme niet, prima. Kan ik verder weinig mee buiten dat te zeggen dat je een vreemde kijk er dan op hebt.
waarom pas je de koran niet aan?quote:Niet echt met de islam, eerder met hoe bepaalde mensen naar de islam kijken, dat geld voor zowel moslims als niet moslims. Begrijp me niet verkeerd maar hoe jij de Islam invult en er een definitie aangeeft wijkt niet af van de IS begrip en methode.
de achterban van die christelijke partijen (met name cda en sgp) delen die opvattingen gewoon hoor.quote:Op zondag 17 september 2017 00:52 schreef Triggershot het volgende:
Is het verder niet gevaarlijk om een politicus te laten bepalen wat wel/niet een gewenste gedachtegoed is in Nederland en verbannen moet worden of niet? Zoals hij zelf al aangeeft begeeft hij zich hiermee in de minderheid en delen de andere partijen zijn specifieke opvatting over de Islam in het algeheel niet. Vandaag de Islam, morgen links en daarna Xisme wat een "gevaarlijke ideologie" is?
Nee, het klopt niet. Het Westen doet dingen niet vanuit radicale gedachten zoals dat vanuit de islam wél gebeurd.quote:Op zondag 17 september 2017 00:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk mijn hele punt, het is een zieke manier van naar de wereld kijken, of het nu het westen of de Islam is maakt niet uit. Men heeft het niet over KKK, men heeft het niet over IS, men heeft het over moslims, de Islam. Dat ik het dan heb over het westen is niet om het westen gelijk te stellen met radicalen binnen de Islam, maar om een spiegel voor te houden.
Wat is een radicale gedachte? Vindt je onvoorwaardelijke steun aan Israël vanuit evangelisch hoek om de einddagen te bespoedigen geen radicale gedachte?quote:Op zondag 17 september 2017 01:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, het klopt niet. Het Westen doet dingen niet vanuit radicale gedachten zoals dat vanuit de islam wél gebeurd.
waarom pas je het niet aan?quote:Op zondag 17 september 2017 01:09 schreef Triggershot het volgende:
Waarom zijn het altijd de niet-Koran kenners die Koran verzen aan mij komen citeren. Een zelfoverschatting van jewelste.
duidelijk. je bent bang om het aan te passen. heel begrijpelijk. geeft niet hoor.quote:Op zondag 17 september 2017 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om jou niet te verwarren, straks ga je nog denken dat er goede dingen in de Koran staan.
Klopt, wil je niet verwarren.quote:Op zondag 17 september 2017 01:12 schreef wazzbeer het volgende:
[..]
duidelijk. je bent bang om het aan te passen. heel begrijpelijk. geeft niet hoor.
Wat zijn de goede dingen in de koran? (Die we naar westerse maatstaven als goed kunnen beschouwen)quote:Op zondag 17 september 2017 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om jou niet te verwarren, straks ga je nog denken dat er goede dingen in de Koran staan.
Godsdienstvrijheidquote:Op zondag 17 september 2017 01:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wat zijn de goede dingen in de koran? (Die we naar westerse maatstaven als goed kunnen beschouwen)
Maar hoe kan het dat je, zonder de hele context erbij te nemen, wel op een gevaarlijk dwarsspoor gezet kan worden door enkele op zichzelf staande verzen te lezen? Vind je dat logisch? Is het niet gemakkelijker lezen om bepaalde verzen over te slaan, zoals kinderen weleens plachten te doen? Wat gebeurt er dan? Ze krijgen gevaarlijk gedachtengoed...quote:Op zondag 17 september 2017 01:17 schreef Triggershot het volgende:
Triggershot voert een oorlog (niet verkeerd begrijpen hoor!! geen fysiek geweld) tegen idiote moslim militanten en zelfbenoemde Korandeskundigen om hun opvattingen aan te passen, maar blijkaar hebben die twee groepen al elkaar gevonden in het invullen wat er in de Koran zou staan en laten ze zich door elkaar inspireren, daar ben ik niet tegen opgewassen.
Dat er onder militante moslims indoctrinatie, hersenspoelen en concreet genoemd geweld verheerlijken gebeurt op noemenswaardig schaal is evident, dan moet je niet al te moeilijk over doen, niet tolereren en keihard bestrijden. Een vorm van bestrijden is als je het mij vraagt wel juist de context er bij te pakken, wel juist inderdaad in historisch perspectief plaatsen en beperken tot wat zich afspeelde en het niet als een algemeen richtlijn te zien.quote:Op zondag 17 september 2017 01:21 schreef Hdero het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat je, zonder de hele context erbij te nemen, wel op een gevaarlijk dwarsspoor gezet kan worden door enkele op zichzelf staande verzen te lezen? Vind je dat logisch? Is het niet gemakkelijker lezen om bepaalde verzen over te slaan, zoals kinderen weleens plachten te doen? Wat gebeurt er dan? Ze krijgen gevaarlijk gedachtengoed...
Klopt helemaal, maar dat doet er natuurlijk niets aan af dat het voorkomt in de Koran.quote:Op zondag 17 september 2017 01:23 schreef DrDentz het volgende:
Godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting, persvrijheid lijken me nu geen verworven vrijheden waarmee islamitische landen de westerse wereld de loef afsteken.
En wij hebben ze zonder de Koran ook verkregen dus daar heb je dat boek niet voor nodig.quote:Op zondag 17 september 2017 01:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dat doet er natuurlijk niets aan af dat het voorkomt in de Koran.
Niemand zei dan ook dat je daar de Koran voor nodig hebt, dat was niet de vraag noch het antwoord.quote:Op zondag 17 september 2017 01:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
En wij hebben ze zonder de Koran ook verkregen dus daar heb je dat boek niet voor nodig.
Wat is dan het goede in de Koran waar we dat boek wel voor nodig hebben?quote:Op zondag 17 september 2017 01:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niemand zei dan ook dat je daar de Koran voor nodig hebt, dat was niet de vraag noch het antwoord.
Je bent geen klootzak of een minder goede mens als je je niet minimaal X% van de Koran laat inspireren, zodoende snap ik je vraag niet. Hoe kom je er bij dat je/we de Koran nodig hebben om een goed/beter mens te worden? Volgens mij was de vraag enkel en alleen wat kan naar Westerse maatstaven binnen de Koran 'goed' genoemd worden.quote:Op zondag 17 september 2017 01:30 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat is dan het goede in de Koran waar we dat boek wel voor nodig hebben?
Schrijft de islam dat zelf niet voor? Dat je dat boek en de godsdienst nodig hebt om betere mens te worden? En wie de Koran niet leest belandt in de hel van vuur? Staat er toch daadwerkelijk in? Ik herinner mij dat nl uit mijn Koranlezingen destijds, was wel ver terug in de tijd (1996), graag jouw antwoord.quote:Op zondag 17 september 2017 01:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent geen klootzak of een minder goede mens als je je niet minimaal X% van de Koran laat inspireren, zodoende snap ik je vraag niet. Hoe kom je er bij dat je/we de Koran nodig hebben om een goed/beter mens te worden?
Die eerste 2 zie ik niet echt in de berichtgevingen? Islam doctrineerd m.i. Je bent niet vrij om te denken wat je wil.quote:Op zondag 17 september 2017 01:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Godsdienstvrijheid
Vrijheid van meningsuiting
Vrede als het grootste goed
Recht op zelfverdediging
Beschermen en voeden van de zwakkeren
Eerlijk handelen
?
Misschien voorbeelden die je nooit zou associëren met de Islam en de Koran binnen de gegeven context van dat IS en haatimams het luidste zijn en of meer aandacht krijgen.
Daar zijn vele meningsverschillen over, iemand die niet de werkelijke boodschap van de Koran heeft meegekregen - wat de werkelijke boodschap is vul ik niet in, dat zal voor ieder verschillend zijn - en op een manier van 'onwetendheid' sterft zal niet bestraft worden. Zo kent de Koran ook verzen dat joden en christenen het paradijs kunnen betreden als ze maar geloven en 'goede' daden verrichten etc.quote:Op zondag 17 september 2017 01:35 schreef Hdero het volgende:
[..]
Schrijft de islam dat zelf niet voor? Dat je dat boek en de godsdienst nodig hebt om betere mens te worden? En wie de Koran niet leest belandt in de hel van vuur? Staat er toch daadwerkelijk in? Ik herinner mij dat nl uit mijn Koranlezingen destijds, was wel ver terug in de tijd (1996), graag jouw antwoord.
Nou ja goed, in berichtgevingen zie je ook vele moslims met een moslimachtergrond dealen in prostitutie en drugs. Terwijl de teksten dat toch verbieden. Iemand die de ander dwingt om moslim te worden of doodt vanwege het uiten van een mening of anders te geloven is in strijd met bepaalde verzen van de Koran. Dat wordt meestal gerechtvaardigd met de Hadith.quote:Op zondag 17 september 2017 01:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die eerste 2 zie ik niet echt in de berichtgevingen? Islam doctrineerd m.i. Je bent niet vrij om te denken wat je wil.
Daarbij wel gezegd dat ik een soenitische buurman heb waar ik uitstekend mee overweg kan.
Er is een wezenlijk verschil hoe men daarmee omgaat ja, in de commentaren van mannelijke geleerden zie je een andere interpretatie dan de commentaren van vrouwelijke geleerden, je zou per slot van rekening kunnen zeggen dat de superioriteit van de man in de Koran een mannelijke lezing is.quote:Op zondag 17 september 2017 01:38 schreef DrDentz het volgende:
Straks zegt hij nog dat de Koran de gelijkwaardigheid van man en vrouw bepleit.
Wat vind je van hoofddoeken en het 'recht' die te dragen op de werkvloer? Dat heeft in het verleden voor veel consternatie gezorgd.quote:Op zondag 17 september 2017 02:09 schreef Gia het volgende:
Denk niet dat je kunt verbieden wat iemand denkt of gelooft.
Maar je kunt wel in de (grond)wet opnemen dat 's lands wetten ten alle tijden boven geloofsregels staan.
En dan wil ik nog wat verder gaan: ik vind dat niemand, ook geen werkgever, wat betreft 'huishoudelijk' reglement, rekening hoeft te houden met iemands geloofsregels.
Je schijnt te insinueren dat er een groot interpretatieverschil is op basis van geslacht. Dat zal in de praktijk echter niet zo geprononceerd zijn als dat jij doet overkomen.quote:Op zondag 17 september 2017 01:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is een wezenlijk verschil hoe men daarmee omgaat ja, in de commentaren van mannelijke geleerden zie je een andere interpretatie dan de commentaren van vrouwelijke geleerden, je zou per slot van rekening kunnen zeggen dat de superioriteit van de man in de Koran een mannelijke lezing is.
Het herdefiniëren van de islam van religie naar een totalitaire ideologie is een veel gedeelde mening. Want hiermee kan het geen aanspraak meer maken op de grondwettelijke vrijheid van godsdienst en kun je diens uitwassen veel beter bestrijden.quote:Op zondag 17 september 2017 00:44 schreef Hdero het volgende:
[..]
Hoe dat juridisch geregeld moet worden zegt hij “niet te weten, maar het is zeker de moeite waard om dat te gaan bestuderen”![]()
Mede hierdoor heb ik de PVV voorgoed afgeschreven. Hij schreeuwt al jaren een hoop, maar heeft zich nog niet eens verdiept in de juridische haalbaarheid. Wellicht is FvD over een paar jaar groter dan de PVV en kunnen we dan opnieuw bekijken hoe we met de Islam in Nederland om moeten gaan.
*****Hier verder
Dus een werkgever kan iedereen verplichten om te gaan werken op zondag en op feestdagen en hoeft dan geen toeslagen te betalen?quote:Op zondag 17 september 2017 02:09 schreef Gia het volgende:
Denk niet dat je kunt verbieden wat iemand denkt of gelooft.
Maar je kunt wel in de (grond)wet opnemen dat 's lands wetten ten alle tijden boven geloofsregels staan.
En dan wil ik nog wat verder gaan: ik vind dat niemand, ook geen werkgever, wat betreft 'huishoudelijk' reglement, rekening hoeft te houden met iemands geloofsregels.
Een goede moslim zal vinden dat de vrouw juist hoger dan de man staat, en dat de islam dit als zodoende instrueert.quote:Op zondag 17 september 2017 01:38 schreef DrDentz het volgende:
Straks zegt hij nog dat de Koran de gelijkwaardigheid van man en vrouw bepleit.
Dan zijn er toch godver verrekte weinig goede moslims als je het zo stelt.quote:Op zondag 17 september 2017 10:32 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Een goede moslim zal vinden dat de vrouw juist hoger dan de man staat, en dat de islam dit als zodoende instrueert.
En opnieuw geen voorbeelden van feiten die mijn voorbeelden van feiten betreffende de houding van de islam hier weerleggen....quote:Op zaterdag 16 september 2017 22:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je maakt het wel errug verleidelijk om je te voorzien van vele voorbeelden als je gaat gamen en slapen.
Als we nu eens beginnen met bijvoorbeeld het verbieden van ''belemmering van; vrijheden zoals geloofs overtuiging, kritiek op- of bespotting van- alles islam'' zodat zij die kritiek op de islam hadden niet meer zonder beveiliging de straat over hoeven.quote:Op zondag 17 september 2017 10:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dus we gaan moslims verbieden van het moslim zijn?
Vanuit ons perspectief zekersquote:Op zondag 17 september 2017 10:36 schreef Silven het volgende:
[..]
Dan zijn er toch godver verrekte weinig goede moslims als je het zo stelt.
Je zegt een goede moslims vind dat zijn vrouw boven hem staat. Ik zeg dat er dan verrekt weinig goede bestaan gezien het aantal niet-werkende vrouwen met hoofddoekjes die de hele dag thuis zitten en alleen samen met de man naar buiten mogen of om boodschappen te doen.quote:Op zondag 17 september 2017 10:43 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Vanuit ons perspectief zekers
Wat mij betreft wordt de vrijheid van godsdienst gewoon afgeschaft en wordt religie onderdeel van de reguliere vrijheid van meningsuiting. Daar is een grondwetswijziging voor nodig. Probleem is dat de Christelijke partijen daar vooralsnog fel op tegen zullen zijn. Er moeten eerst nog flink meer doden vallen, voor die overstag zullen gaan.quote:Op zondag 17 september 2017 10:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het herdefiniëren van de islam van religie naar een totalitaire ideologie is een veel gedeelde mening. Want hiermee kan het geen aanspraak meer maken op de grondwettelijke vrijheid van godsdienst en kun je diens uitwassen veel beter bestrijden.
Het heeft nog een lange weg te gaan maar ik zie geen onmogelijkheid. Zekers mag dit juridisch onderzocht worden.
Het is zo demotiverend als je aankondigt weg te gaan.quote:Op zondag 17 september 2017 10:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En opnieuw geen voorbeelden van feiten die mijn voorbeelden van feiten betreffende de houding van de islam hier weerleggen....
Klopt helemaal, wat je zegt. Want dat is zo goed als de letterlijke tekst in de Koran waarom je een hoofddoek moet dragen. Maar daar waar je juist verschillende stijlen ziet in een hoofddoek in verschillende kleuren en vormen zie je in de Burka maar een kleur en stijl en is het alles bedekkend. De burka is een typisch mannelijke macho interpretatie, daar waar de verschillende en persoonlijke stijlen hoofddek op basis van zij mooi vindt eerder een blijk is van de regel zelf naleven en zelf interpreteren.quote:Op zondag 17 september 2017 02:36 schreef Hdero het volgende:
[..]
Je schijnt te insinueren dat er een groot interpretatieverschil is op basis van geslacht. Dat zal in de praktijk echter niet zo geprononceerd zijn als dat jij doet overkomen.
Want wat je hier zegt is juist dat vrouwen geen boerka of hoofddoek willen dragen maar doen dat uit dwang, want hun interpretatie is anders en die mogen ze niet toepassen. Eerder zal het zijn dat een groot deel van de vrouwen het precies opvat zoals de mannen oftewel hoe het er in de teksten staat, dat het hoofdhaar dient bedekt te worden om mannelijke verleiding onmogelijk te maken.
Er zullen de nodige afwijkenden van mening zijn, maar ik geloof niet dat dit per se langs geslachtsverschillen gaat. Ik zie met andere woorden niet zo een groot conflict in de geloofsleer tussen mannelijke en vrouwelijke moslims. Tenzij de islam dat zelf probeert te bevorderen.
Ik vind er niks macho, mannelijks, of stoer aan een boerka. Ik vind het een belachelijke uutdrukking van onderdrukking en vrijheidsontneming. Wie kiest er daadwerkelijk voor om zoiets te dragen?quote:Op zondag 17 september 2017 11:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt helemaal, wat je zegt. Want dat is zo goed als de letterlijke tekst in de Koran waarom je een hoofddoek moet dragen. Maar daar waar je juist verschillende stijlen ziet in een hoofddoek in verschillende kleuren en vormen zie je in de Burka maar een kleur en stijl en is het alles bedekkend. De burka is een typisch mannelijke macho interpretatie, daar waar de verschillende en persoonlijke stijlen hoofddek op basis van zij mooi vindt eerder een blijk is van de regel zelf naleven en zelf interpreteren.
Doodeng deze man. Ik snap dat de angst/haat tegen de islam erg is, maar zijn hele gedachtegang is doodeng.quote:Op zondag 17 september 2017 00:52 schreef Triggershot het volgende:
Is het verder niet gevaarlijk om een politicus te laten bepalen wat wel/niet een gewenste gedachtegoed is in Nederland en verbannen moet worden of niet? Zoals hij zelf al aangeeft begeeft hij zich hiermee in de minderheid en delen de andere partijen zijn specifieke opvatting over de Islam in het algeheel niet. Vandaag de Islam, morgen links en daarna Xisme wat een "gevaarlijke ideologie" is?
Macho in die zin dat het de mannelijke superioriteit in het interpreteren en benadrukken wat de juiste betekenis zou zijn. Het gebruik van de burka is dan ook een geïsoleerd geval, wordt niet in de Koran genoemd en is niet eens een Arabisch woord. Waar je het uitsluitend ziet is in Afghanistan en deels in Pakistan. Om maar een praktisch voorbeeld te geven tussen een mannelijke en vrouwelijke interpretatie.quote:Op zondag 17 september 2017 12:09 schreef Hdero het volgende:
[..]
Ik vind er niks macho, mannelijks, of stoer aan een boerka. Ik vind het een belachelijke uutdrukking van onderdrukking en vrijheidsontneming. Wie kiest er daadwerkelijk voor om zoiets te dragen?Het is respectloos aan de vrouw, die van nature uit schoonheid mee heeft gekregen.
De Koran zegt dat mannen hun lusten niet kunnen beheersen, maar waarom moeten de vrouwen daarvoor bestraft worden? Is dat logisch? Ik vind het gek.
Stel, er loopt een serieverkrachter rond en zijn adres is bekend, maar ipv hem op te pakken, leggen we een gebiedsverbod voor zijn buurt op aan de vrouwen. Ze mogen dichtbij zijn straat niet komen. Dat is zo ongeveer wat de islam doet. Krankzinnig eigenlijk.
Koekoek. Dat laatste is bijna even achterlijk als het omgekeerde. Het zijn bijna altijd achterlijke dingen of het nou naar het positieve of (meestal) negatieve uitslaat. Er is niks 'normaal' aan de islam.quote:Op zondag 17 september 2017 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Macho in die zin dat het de mannelijke superioriteit in het interpreteren en benadrukken wat de juiste betekenis zou zijn. Het gebruik van de burka is dan ook een geïsoleerd geval, wordt niet in de Koran genoemd en is niet eens een Arabisch woord. Waar je het uitsluitend ziet is in Afghanistan en deels in Pakistan. Om maar een praktisch voorbeeld te geven tussen een mannelijke en vrouwelijke interpretatie.
De Koran zegt ook simpelweg dat als een vrouw niet bedekt is de man de ogen moet neerslaan en niet eens de plek mag betreden waar de vrouw is als niet 'gepast' gekleed is. Dus doet de vrouw dat niet is de man simpelweg de klos. Dus de Koran doet het eerder andersom.
U lijdt aan Wildersfobie. Is onnodig.quote:Op zondag 17 september 2017 12:17 schreef viceversa het volgende:
[..]
Doodeng deze man. Ik snap dat de angst/haat tegen de islam erg is, maar zijn hele gedachtegang is doodeng.
Oke hier kan ik dus niks mee, bedankt voor je nietszeggende post, ter kennisgeving aangenomen. Next.quote:Op zondag 17 september 2017 12:37 schreef Silven het volgende:
[..]
Koekoek. Dat laatste is bijna even achterlijk als het omgekeerde. Het zijn bijna altijd achterlijke dingen of het nou naar het positieve of (meestal) negatieve uitslaat. Er is niks 'normaal' aan de islam.
Maar dan doen ze het dus overal verkeerd? Want de meeste (zo niet alle) islamitische landen waar actief kledingregels worden gehandhaafd is het de vrouw die de klos is.quote:Op zondag 17 september 2017 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Macho in die zin dat het de mannelijke superioriteit in het interpreteren en benadrukken wat de juiste betekenis zou zijn. Het gebruik van de burka is dan ook een geïsoleerd geval, wordt niet in de Koran genoemd en is niet eens een Arabisch woord. Waar je het uitsluitend ziet is in Afghanistan en deels in Pakistan. Om maar een praktisch voorbeeld te geven tussen een mannelijke en vrouwelijke interpretatie.
De Koran zegt ook simpelweg dat als een vrouw niet bedekt is de man de ogen moet neerslaan en niet eens de plek mag betreden waar de vrouw is als niet 'gepast' gekleed is. Dus doet de vrouw dat niet is de man simpelweg de klos. Dus de Koran doet het eerder andersom.
Ja, dat zie je toch ook in Saoedi Arabië en Iran en hoe de vrouwen daar erbij lopen. De ene staat heeft het opgelegd op basis van de Koran dat je je haar compleet moet bedenken naast al je vrouwelijke vormen en in in de ander land is een lapje ten dele voldoende om 'bedekt' voor de dag te komen. Dat ze voor de minimale interpretatie of maximale gaan afhankelijk van met welke moslim je te maken hebt in dit geval is evident.quote:Op zondag 17 september 2017 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dan doen ze het dus overal verkeerd? Want de meeste (zo niet alle) islamitische landen waar actief kledingregels worden gehandhaafd is het de vrouw die de klos is.
Het hel probleem met de koran is natuurlijk dat het een warrig geschreven broddelwerk is dat zichzelf tientallen keren tegenspreekt. Hierdoor kunnen extremisten in Syrie koppen afhakken en zich beroepen op de koran en kun jij hier vanuit je luie stoel alles bagatelliseren en je beroepen op andere verzen uit diezelfde koran.
Mwuah, de hadith en Koran zit vol met oproepen tot gematigd handelen en vreedzaam te leven. Het is maar hoe je het leest en welke passages je besluit om te volgen. Dat ze er simpelweg niet in terug te zien zijn is onzin.quote:Op zondag 17 september 2017 12:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
als je in de Koran en Hadith kijkt zie je die inderdaad niet terug,
De koran moet dan wel geschreven zijn door een seksueel gefrustreerde malloot.quote:Op zondag 17 september 2017 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In een tijd dat een boormachine en bier in een reclame wordt aangeboden door een vrouw in een bikini laat ik maar even in het midden welke maatschappij er seksueel gefrustreerd en geobsedeerd door seksualiteit voor de dag me komt.quote:Op zondag 17 september 2017 13:06 schreef OllieA het volgende:
[..]
De koran moet dan wel geschreven zijn door een seksueel gefrustreerde malloot.
Geldt voor al die abrahamitische religies overigens: men is volstrekt geobsedeerd door seksualiteit.
De eerdere gematigde teksten zijn toch ondergeschikt aan de latere radicale teksten? Of is daar ook onenigheid en discussie over onder moslims?quote:Op zondag 17 september 2017 12:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de hadith en Koran zit vol met oproepen tot gematigd handelen en vreedzaam te leven. Het is maar hoe je het leest en welke passages je besluit om te volgen. Dat ze er simpelweg niet in terug te zien zijn is onzin.
De zogenaamde radicale teksten zijn eigenlijk alleen maar teksten die als je de hele Soerah leest gaat over militante krijgswetten dus als je je in feite begeeft in een staat van oorlog. Niet zo zeer een 'hey daar zie je een willekeurige ongelovige. pull the trigger'. De Koran zelf is niet chronologisch opgesteld maar contextueel. Zodoende is de consensus ook dat in tijden van vrede de vredesverzen van toepassing zijn en in tijden van oorlog de krijgswetten.quote:Op zondag 17 september 2017 13:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De eerdere gematigde teksten zijn toch ondergeschikt aan de latere radicale teksten? Of is daar ook onenigheid en discussie over onder moslims?
Omdat een neutrale blik de interpretatie het beter kan beoordelen dan iemand met een vertoebeld inzicht.quote:Op zondag 17 september 2017 01:09 schreef Triggershot het volgende:
Waarom zijn het altijd de niet-Koran kenners die Koranverzen aan mij komen citeren. Een zelfoverschatting van jewelste.
Jij laat het veelzeggend in het midden en suggereert des te meer.quote:Op zondag 17 september 2017 13:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In een tijd dat een boormachine en bier in een reclame wordt aangeboden door een vrouw in een bikini laat ik maar even in het midden welke maatschappij er seksueel gefrustreerd en geobsedeerd door seksualiteit voor de dag me komt.
Een neutrale blik ja? Eerst vooringenomen standpunt hebben om vervolgens ergens halverwege een vers iets proberen uit te halen wat er niet staat . Leer eerst eens wat neutrale blik is, zal wel een stukje arrogantie zijn om te spreken over zaken waar je geen verstand van hebt idiootquote:Op zondag 17 september 2017 13:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat een neutrale blik de interpretatie het beter kan beoordelen dan iemand met een vertoebeld inzicht.
Je zou er juist voor open moeten staan met je arrogante kop. Dan wordt je misschien een keer wakker uit je verdorvenheid.
Ben je verder ook in staat om een boormachine of bier te kopen zonder een vrouw in een bikini te zien? Nou namelijk toch behoorlijk wat verschil maken.quote:Op zondag 17 september 2017 13:15 schreef OllieA het volgende:
[..]
Jij laat het veelzeggend in het midden en suggereert des te meer.
Ik kan een vrouw in bikini zien, zonder haar te willen bespringen. Dat kan je denk ik niet zeggen van al je broeders die vrouwen het liefst willen bedekken. Die van de koran hun ogen moeten neerslaan wanneer een vrouw niet 'gepast' gekleed gaat.
Ben je serieus nou die discussie met hen aan het voeren? Kan je net zo goed tegen een muur praten.quote:Op zondag 17 september 2017 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De zogenaamde radicale teksten zijn eigenlijk alleen maar teksten die als je de hele Soerah leest gaat over militante krijgswetten dus als je je in feite begeeft in een staat van oorlog. Niet zo zeer een 'hey daar zie je een willekeurige ongelovige. pull the trigger'. De Koran zelf is niet chronologisch opgesteld maar contextueel. Zodoende is de consensus ook dat in tijden van vrede de vredesverzen van toepassing zijn en in tijden van oorlog de krijgswetten.
Ben het met je eens vrijheid van vereniging, vrijheid van meningsuiting maken overigens vrijheid van religie al een soort van overbodig.quote:Op zondag 17 september 2017 00:52 schreef Triggershot het volgende:
Dat zeg jij. Maar dat is niet de islam zoals die zich wereldwijd manifesteert op dit moment.quote:Op zondag 17 september 2017 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De zogenaamde radicale teksten zijn eigenlijk alleen maar teksten die als je de hele Soerah leest gaat over militante krijgswetten dus als je je in feite begeeft in een staat van oorlog. Niet zo zeer een 'hey daar zie je een willekeurige ongelovige. pull the trigger'. De Koran zelf is niet chronologisch opgesteld maar contextueel. Zodoende is de consensus ook dat in tijden van vrede de vredesverzen van toepassing zijn en in tijden van oorlog de krijgswetten.
Ik vind Koeman juist naast zijn geweldige sport carrière en van de weinigen hiero die er voor open staat.quote:Op zondag 17 september 2017 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben je serieus nou die discussie met hen aan het voeren? Kan je net zo goed tegen een muur praten.
Je eerste zin is een domme vraag.quote:Op zondag 17 september 2017 13:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben je verder ook in staat om een boormachine of bier te kopen zonder een vrouw in een bikini te zien? Nou namelijk toch behoorlijk wat verschil maken.
Ik denk dat jij je daar lelijk in zal vergissen. Just my two cents. Beetje verspilde tijd en moeite.quote:Op zondag 17 september 2017 13:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind Koeman juist naast zijn geweldige sport carrière en van de weinigen hiero die er voor open staat.
Het christendom is natuurlijk ook een import geloof, naast dat Wilders ten dele een immigrant is uit een van de grootste moslimlanden. Verder ben ik het wel met je eens in grote lijnen.quote:Op zondag 17 september 2017 13:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ben het met je eens vrijheid van vereniging, vrijheid van meningsuiting maken overigens vrijheid van religie al een soort van overbodig.
Maar inderdaad is het een beetje eng dat Wilders wil bepalen wat de standaard is. Niet omdat hij in dit geval geheel ongelijk heeft (de islam is geen Europees geloof, het is een geimporteerd geloof) maar omdat het een precedent schept om elke ideologie aan te pakken.
Ik zou overigens graag zien dat religie geen uitzonderingspositie meer zou krijgen. Zonder daarbij mensen iets te verbieden. Ik zou wel willen dat de overheid zich terugtrekt. En een kerk of moskee exact hetzelfde behandelt als iedere andere club/vereniging of liefhebberij. Religieuze scholen zouden niet van belastinggeld betaald moeten worden bijvoorbeeld.
De Islam manifisteert zich op ontieglijk veel verschillende wijzes, knappe generalisering.quote:Op zondag 17 september 2017 13:22 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Maar dat is niet de islam zoals die zich wereldwijd manifesteert op dit moment.
Mwuah, dat de Koran niet chronologisch is opgesteld maar contextueel zal weinig kenner over betwisten. Dat zal zelfs Bernard Lewis of Leemhuis je vertellen, de Koranische krijgswetten worden ook maar marginaal in leven geroepen door beperkte en hele specifieke jihadistische organisaties. Er is maar een moslimland naast Afghanistan die het formeel heeft gedaan in de afgelopen eeuw en dat is Turkije geweest.quote:Op zondag 17 september 2017 13:22 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Maar dat is niet de islam zoals die zich wereldwijd manifesteert op dit moment.
Geen verschil zeg je?quote:Op zondag 17 september 2017 13:23 schreef OllieA het volgende:
[..]
Je eerste zin is een domme vraag.
Je tweede zin begrijp ik niet. Wat voor verschil zou wat maken?
Je vergeet dat dat ik Akkersloot nog heb kunnen tolereren, ben getraind.quote:Op zondag 17 september 2017 13:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je daar lelijk in zal vergissen. Just my two cents. Beetje verspilde tijd en moeite.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dat was de makkelijkste... zeker vergeleken met Aaahikwordgek en X-Ray.quote:Op zondag 17 september 2017 13:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je vergeet dat dat ik Akkersloot nog heb kunnen tolereren, ben getraind.
Eigenlijk heeft alleen maar akkersloot mij het bloed onder de nagels vandaan gekregen in al die jaren. Ellenlange posts antwoorden in een reactie naar hem toe waarom hij het mis zou hebben en dat hij dan weer reageert met een link naar zijn eigen blog, terwijl dat juist hetgene was waar je op reageertquote:Op zondag 17 september 2017 13:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was de makkelijkste... zeker vergeleken met Aaahikwordgek en X-Ray.
Als ik je goed begrijp is onze maatschappij seksueel gefrustreerd omdat reclamemakers blotige juffrouwen gebruiken om hun rotzooi aan de man te brengen. Mohammedanen zijn dan weer niet seksueel gefrustreerd omdat ze lapjes over hun juffrouwen gooien? Begrijp ik je zo goed?quote:Op zondag 17 september 2017 13:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen verschil zeg je?
Waarom dan de behoefte om een schaars gekleed dame te tonen bij een boormachine of bier, seksueel gefrustreerd much?
Neuh, ik denk dat je een prima case kunt maken voor waarom/waardoor er seksuele frustratie is binnen de moslimwereld, vind het alleen wel een beetje raar dat in een samenleving waarin het doodnormaal is om bijna alles te verkopen of promoten met een halfnaakte vrouw selectieve opmerkingen te maken over de seksueel gefrustreerde karakter van de andere samenleving. Mag verder uiteraard, ga ik niet over. Vind het alleen frappant en een tikkeltje schijnheilig. Nofi.quote:Op zondag 17 september 2017 13:34 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp is onze maatschappij seksueel gefrustreerd omdat reclamemakers blotige juffrouwen gebruiken om hun rotzooi aan de man te brengen. Mohammedanen zijn dan weer niet seksueel gefrustreerd omdat ze lapjes over hun juffrouwen gooien? Begrijp ik je zo goed?
Hij heeft absoluut gelijk dat onze maatschappij enigszins geobsedeerd is door seks.quote:Op zondag 17 september 2017 13:34 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp is onze maatschappij seksueel gefrustreerd omdat reclamemakers blotige juffrouwen gebruiken om hun rotzooi aan de man te brengen. Mohammedanen zijn dan weer niet seksueel gefrustreerd omdat ze lapjes over hun juffrouwen gooien? Begrijp ik je zo goed?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Naskhquote:Op zondag 17 september 2017 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nja, min of meer import. De Bijbel is in Griekenland geschreven. Maar los van dat soort trivialities ben ik tegen een staat die zich bemoeit met wat ik moet vinden.quote:Op zondag 17 september 2017 13:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het christendom is natuurlijk ook een import geloof, naast dat Wilders ten dele een immigrant is uit een van de grootste moslimlanden. Verder ben ik het wel met je eens in grote lijnen.
Tja, mensen verbieden iets te geloven of te denken is iets dat wellicht in Noord-Korea past maar niet in een vrij land. Oftewel om dit in te voeren moet je ons land in een dictatuur veranderen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 22:23 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Geert hier een SA wil, maar dat een geloof hem niet bevalt omdat hij liever ziet dat (bijvoorbeeld) mannen/vrouwen/homo's enz gelijk zijn en mensen zelf de vrijheid hebben om te kiezen waar ze in geloven en iedereen het recht heeft om kritiek te hebben op alles, vind ik niet geheel onbegrijpelijk, integendeel.
Maar nadat ie daar kritiek op gaf, dat juist die religie aanhangers hem met de dood zijn gaan bedreigen zal m niet positiever stemmen over dat geloof waar ie al niet zo'n fan van was, ofwel? Na de moord op Theo v Gogh, door een moslim omdat Theo kritiek had op de islam, is er heel snel het één en ander voor Geerdje verandert...
Niet zo heel gek dat hij graag iets wil verbieden wat hem niet bevalt. Want mij zou het ook niet bevallen als ik op een kazerne zou moeten leven en niet zonder beveiligers over straat zou kunnen, puur omdat ik ergens kritiek op heb......in dit land waar we trots zijn op onze vermeende vrijheid van meningsuiting.
Ik denk dat dit blijkbaar een persoonlijk puntje is...
Beetje oneerlijke vraag.... de Koran kan net als MeinKampf niet ideologisch worden aangepast of geherinterpreteerd.quote:
Enige wat Akkersloot in feite beweerde was dat Mohammed stemmen hoorde en wrs een voorhoofdskwab tumor had oid, toch?quote:Op zondag 17 september 2017 13:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft alleen maar akkersloot mij het bloed onder de nagels vandaan gekregen in al die jaren. Ellenlange posts antwoorden in een reactie naar hem toe waarom hij het mis zou hebben en dat hij dan weer reageert met een link naar zijn eigen blog, terwijl dat juist hetgene was waar je op reageert
Natuurlijk. Het is biologische wetmatigheid.quote:Op zondag 17 september 2017 13:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hij heeft absoluut gelijk dat onze maatschappij enigszins geobsedeerd is door seks.
Wat beter is - overal seks zover het oog rijkt - of het krampachtig maar bedekken en verstoppen- kan ik niet beoordelen. Het beeld dat de media schetst lijkt echter te suggereren dat de wegstoppers sneller tot aanranding en verkrachting overgaan - maar harde cijfers zijn daar bij mijn weten niet van.
Ja en daar staat "yo alle verzen uit Makkah moet je per definitie vergeten, want ga met je tijd mee ouwe"quote:Op zondag 17 september 2017 13:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Naskh
Soera De Koe 106.
Het was niet zo zeer wat hij beweerde, maar hoe hij discussieerde waar ik mij aan stoorde.quote:Op zondag 17 september 2017 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Enige wat Akkersloot in feite beweerde was dat Mohammed stemmen hoorde en wrs een voorhoofdskwab tumor had oid, toch?
Waarom zou religieus slachten een grijs gebied zijn ? Ofwel verbied je onverdoofd slachten voor iedereen, ofwel doe je dat niet.quote:Op zondag 17 september 2017 13:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nja, min of meer import. De Bijbel is in Griekenland geschreven. Maar los van dat soort trivialities ben ik tegen een staat die zich bemoeit met wat ik moet vinden.
Laicisme klinkt mij best goed in de oren.
Dan mag iedereen daarnaast.geloven wat hij of zij wil. Grijze gebieden zijn er altijd. Zoals de burka, of religieus slachten, het uitsluiten van niet religieuzen uit gemeenschappen.
In mijn eerste reactie op jou had ik het niet over de moslimwereld. Mijn stelling was dat de koran is geschreven door een seksueel gefrustreerde malloot. Vervolgens generaliseerde ik dat naar alle abrahamitische religies. Ik zie niet in wat hier schijnheilig aan is.quote:Op zondag 17 september 2017 13:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neuh, ik denk dat je een prima case kunt maken voor waarom/waardoor er seksuele frustratie is binnen de moslimwereld, vind het alleen wel een beetje raar dat in een samenleving waarin het doodnormaal is om bijna alles te verkopen of promoten met een halfnaakte vrouw selectieve opmerkingen te maken over de seksueel gefrustreerde karakter van de andere samenleving. Mag verder uiteraard, ga ik niet over. Vind het alleen frappant en een tikkeltje schijnheilig. Nofi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |