abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 september 2017 @ 21:52:32 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173842567
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:48 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Dat is een hele rare vergelijking die je nu maakt.

De PVV heeft 20 zetels en is daarmee de tweede Partij in Nederland. Democratisch gekozen. Volgens jou leggen deze stemmers aan de meerderheid hun wil op...?
Ja ze eisen namelijk dat de overige 130 zetels concessies aan hen doen. Dat is gewoonweg je wil opleggen aan de rest.
pi_173842579
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik? Denk eerder dat jij die kant op gaat.
Leuk man. Het hele weekend je bedorven levenswijze verdedigen...
Niks leukers dan een heel weekend tokkies terechtwijzen.
pi_173842615
quote:
11s.gif Op zondag 17 september 2017 21:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niks leukers dan een heel weekend tokkies terechtwijzen.
En ik dacht dat een discussie was?

Ik ben geen tokkie. ;(
pi_173842662
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:54 schreef Hdero het volgende:

[..]

En ik dacht dat een discussie was?

Ik ben geen tokkie. ;(
Mwuah laten we eerlijk zijn Hdero, sommigen posten hier niet om te discussiėren, evenmin een gezonde uitwisseling van gedachten te hebben.
pi_173842676
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja ze eisen namelijk dat de overige 130 zetels concessies aan hen doen. Dat is gewoonweg je wil opleggen aan de rest.
Nee hoor. Het is volslagen bezopen dat de tweede grootste partij in Nederland al bij voorbaat wordt uitgesloten van regeringsdeelname.
  zondag 17 september 2017 @ 21:57:02 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173842705
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:56 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is volslagen bezopen dat de tweede grootste partij in Nederland al bij voorbaat wordt uitgesloten van regeringsdeelname.
De rest wil die onzin op dat A4tje niet. Dus dan zijn ze snel klaar.
pi_173842762
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:56 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is volslagen bezopen dat de tweede grootste partij in Nederland al bij voorbaat wordt uitgesloten van regeringsdeelname.
Is juist erg logisch gezien de uitlatingen van Wilders, de standpunten van de PVV en de geschiedenis rond Rutte 1.
pi_173842768
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:56 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is volslagen bezopen dat de tweede grootste partij in Nederland al bij voorbaat wordt uitgesloten van regeringsdeelname.
Als Rutte dat al bij voorbaat concreet aangeeft en hij krijgt nog steeds de meeste stemmen moet je het probleem toch echt elders zoeken.

en onderstaande:

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Is juist erg logisch gezien de uitlatingen van Wilders, de standpunten van de PVV en de geschiedenis rond Rutte 1.


[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2017 21:59:55 ]
pi_173842847
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah laten we eerlijk zijn Hdero, sommigen posten hier niet om te discussiėren, evenmin een gezonde uitwisseling van gedachten te hebben.
Bedoel je dan iemand specifiek, ik heb nog niemand van welke kant ook de andere zien uitschelden, beledigen, of provoceren eerlijk gezegd. Wel gaat de discussie soms heftig aan toe. Maar die weinig paar keer dat het gebeurt kun je het negeren.
pi_173842871
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:03 schreef Hdero het volgende:

[..]

Bedoel je dan iemand specifiek, ik heb nog niemand van welke kant ook de andere zien uitschelden, beledigen, of provoceren eerlijk gezegd. Wel gaat de discussie soms heftig aan toe. Maar die weinig paar keer dat het gebeurt kun je het negeren.
Red_85 bijvoorbeeld ja.
pi_173843098
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, genoeg. Ik vraag dan ook wel eens: wat vind je van sji? Wat vind je van Koerden? Wat vind je van joden? Krijg je leuke antwoorden.
Ja, maar jij beweegt je natuurlijk ook in een bepaald "milieu", het is maar de vraag hoe representatief dat is ;)
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:31 schreef Triggershot het volgende:
Een bepaalde bereidheid sure, heb je Koopmans niet voor nodig. IS als entiteit is al een empirisch voorbeeld van dat dat er is, maar de vraag was vooral is het de dominante opvatting in de Islam ja of nee? Vrijwel alle peilingen van Gallup en Pew laten zien dat het een minderheid is en laat Gallup nou de grootste onderzoek in de moslimwereld ooit gehouden te hebben:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.pewforum.org/2(...)ligion-and-politics/

Je kunt natuurlijk de ene tegen de andere peiling gebruiken, alleen als de vervolging van niet-moslims de dominantste opvatting zou zijn onder de moslims was er toch wel een groter probleem dan nu.
Tja, het percentage dat suicide bombers goedkeurt, vind ik nu niet echt bemoedigend.....
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:43 schreef Hexagon het volgende:
Maar Geert wil gedachten verbieden. Zeker omdat de islam geen organisatie is. Dus je kan hem niet als criminele organisatie betitelen vanwege de doelstelling. Die is er immers niet.
Dus omdat de islam niet zo georganiseerd is als bijvoorbeeld de Rooms Katholieken kun je het niet verbieden.
Bedoel je dat ?
quote:
De PVV gebruikt angst voor de sharia om een eigen soort sharia in te voeren. Ze willen immers de vrijheid van meningsuiting en die van godsdienst afschaffen.
Jij ziet de Islam blijkbaar puur en alleen als een godsdienst, het is veel meer als dat
quote:
En ook laat de PVV zien dat onafhankelijke rechtspraak en media er wat hen betreft ook niet zijn.
Die is er nu ook al niet :{w
quote:
De PVV-heilstaat is er ook een waar je enkel vrij bent als je de ideeen van de grote leider deelt.
Ten eerste is dat flauwekul, en ten tweede is dat nu al het geval in veel moslimlanden
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:34 schreef Hexagon het volgende:
Dat wil Geert nou juist afschaffen door een godsdienst te verbieden.
Nee, hij wil een gewelddadige haatdragende totalitaire ideologie verbieden die in al onze naiviteit als godsdienst wordt bestempeld
quote:
Verder is het verbieden van de islam ook het verbieden van de vrijheid van meningsuiting.
:D
De vrijheid van meningsuiting is een wassen neus in Nederland, maak maar eens tekeningen van Mohammed, voor je het weet staat er een arrestatieteam voor je neus
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:36 schreef Triggershot het volgende:
Vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting zijn alleen voor moslims onderling en niet voor andersdenkenden en andere geloven, gast lees es wat je zegt nog een keer, sta er heel even bij stil en daarna ben ik oprecht benieuwd naar wat je als aanvulling te melden hebt.
Oh ja sorry, ik moet mijn verhaal herzien :@
Zelfs voor moslims onderling gelden die vrijheden niet, de ene vindt zijn variant van het sprookje net wat beter dan de andere variant.
En daar bakkeleien ze al bijna 1400 jaar over 8)7
  zondag 17 september 2017 @ 22:20:33 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173843243
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:13 schreef bluemoon23 het volgende:

Dus omdat de islam niet zo georganiseerd is als bijvoorbeeld de Rooms Katholieken kun je het niet verbieden.
Bedoel je dat ?

Inderdaad, een criminele organisatie kun je verbieden en er lid van zijn ook. Maar de islam is geen organisatie. Dus je kan er ook niet lid van zijn.

quote:
Jij ziet de Islam blijkbaar puur en alleen als een godsdienst, het is veel meer als dat
Omdat wijze Geert dat zegt is het zo :')

quote:
Ten eerste is dat flauwekul, en ten tweede is dat nu al het geval in veel moslimlanden

Ah, de PVV wil dus gewoon zo doen als in moslimlanden.

quote:
Nee, hij wil een gewelddadige haatdragende totalitaire ideologie verbieden die in al onze naiviteit als godsdienst wordt bestempeld
Hij wil dus zoals in moslimlanden ideeen die hem niet aanstaan verbieden. De zogenaamde gedachtenpolitie.

quote:
De vrijheid van meningsuiting is een wassen neus in Nederland, maak maar eens tekeningen van Mohammed, voor je het weet staat er een arrestatieteam voor je neus

Als het aan Geert ligt dan gaan de arrestatieteams het nog druk krijgen.
pi_173843255
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:13 schreef bluemoon23 het volgende:
Oh ja sorry, ik moet mijn verhaal herzien :@
Zelfs voor moslims onderling gelden die vrijheden niet, de ene vindt zijn variant van het sprookje net wat beter dan de andere variant.
Vraagje: Maak je er een gewoonte van niet te begrijpen waar je op reageert?

User A: Wat zijn naar moderne westerse maatstaven 'goed' te beschouwen in de Koran?
User B: Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst.. hele lijstje.
User C: Vrijheid van godsdienst geldt alleen voor moslims, niet voor andersdenkenden/gelovigen!
User B: Gast lees het nog een keer en probeer dan nog het nog eens aan te vullen.
User C: Het geldt ook niet niet voor andersdenkende moslims.

Je hebt echt geen flauw besef waar je het over hebt he? In de Koran is er vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst opgenomen, dat is naar westerse maatstaven goed te noemen gezien, enkel een keuze hebben en dat alleen voor moslims is geen vrijheid van godsdienst noch vrijheid van meningsuiting. Hopelijk snap je het nu wel een beetje en hopelijk kan je dan nu een beetje inhoudelijk reageren.
pi_173843405
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mensenrechtenschendingen zijn al verboden. Geen nieuwe wetgeving voor nodig dus.

Zoals ik al zei, mooi dat het verboden is.

Nu nog de praktijk.

Want de islam schendt nog altijd aan de lopende band mensenrechten.

Jij biedt geen oplossing maar ontkenning daarvan.

Dit gaat de gedupeerde niet helpen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173843411
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:20 schreef Triggershot het volgende:

Vraagje: Maak je er een gewoonte van niet te begrijpen waar je op reageert?

User A: Wat zijn naar moderne westerse maatstaven 'goed' te beschouwen in de Koran?
User B: Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst.. hele lijstje.
User C: Vrijheid van godsdienst geldt alleen voor moslims, niet voor andersdenkenden/gelovigen!
User B: Gast lees het nog een keer en probeer dan nog het nog eens aan te vullen.
User C: Het geldt ook niet niet voor andersdenkende moslims.

Je hebt echt geen flauw besef waar je het over hebt he? In de Koran is er vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst opgenomen, dat is naar westerse maatstaven goed te noemen gezien, enkel een keuze hebben en dat alleen voor moslims is geen vrijheid van godsdienst noch vrijheid van meningsuiting. Hopelijk snap je het nu wel een beetje en hopelijk kan je dan nu een beetje inhoudelijk reageren.
Hoe is er vrijheid van godsdienst als je 8 dagen na je geboorte al een deel van je piemel verliest om maar bij de geloofsgroep te horen, waar je geen afstand meer van kan nemen zonder je hele familie over je heen te krijgen?

Waar zit dan precies het stukje vrijheid van meningsuiting, godsdienst en de rest van dat lijstje?
  zondag 17 september 2017 @ 22:27:42 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173843448
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, mooi dat het verboden is.

Nu nog de praktijk.

Want de islam schendt nog altijd aan de lopende band mensenrechten.

Jij biedt geen oplossing maar ontkenning daarvan.

Dit gaat de gedupeerde niet helpen.
Je hebt niks aan nog meer regels en verboden als de huidige blijkbaar niet gehandhaafd worden.

Dus de islam verbieden is overbodig en onwenselijk.
pi_173843481
quote:
5s.gif Op zondag 17 september 2017 22:26 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Hoe is er vrijheid van godsdienst als je 8 dagen na je geboorte al een deel van je piemel verliest om maar bij de geloofsgroep te horen, waar je geen afstand meer van kan nemen zonder je hele familie over je heen te krijgen?

Waar zit dan precies het stukje vrijheid van meningsuiting, godsdienst en de rest van dat lijstje?
Is het echt zo moeilijk ? De vraag was niet of er een noemenswaardige vrijheid van godsdienst in moslimkringen terug te vinden was in de praktijk. De vraag was nogmaals wat is er in de Koran opgenomen die naar moderne Westerse maatstaven goed genoemd kunnen worden.
pi_173843531
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:20 schreef Triggershot het volgende:

In de Koran is er vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst opgenomen
Waar staat dat in de koran?
En waarom staat op afvalligheid in moslim landen de doodstraf? Waar gaat dat mis dan, als de koran zelf pleit voor godsdienstvrijheid?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173843554
quote:
13s.gif Op zondag 17 september 2017 22:29 schreef Triggershot het volgende:

Is het echt zo moeilijk ? De vraag was niet of er een noemenswaardige vrijheid van godsdienst in moslimkringen terug te vinden was in de praktijk. De vraag was nogmaals wat is er in de Koran opgenomen die naar moderne Westerse maatstaven goed genoemd kunnen worden.
Das toch een raar verhaal. Niets ademt vrijheid uit, maar omdat het ergens genoemd staat zou het positief moeten zijn. Moslims mogen niet met niet-moslims trouwen. Moslims mogen het geloof niet verlaten. Dan zijn het toch holle frasen. Moeten we dat positief vinden, dat er nietszeggende dingen in staan, die overal worden tegengesproken?
pi_173843631
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad, een criminele organisatie kun je verbieden en er lid van zijn ook. Maar de islam is geen organisatie. Dus je kan er ook niet lid van zijn.
Dat is wel het meest belachelijke excuus wat ik gehoord heb _O-
quote:
5s.gif Op zondag 17 september 2017 22:26 schreef Jopie78 het volgende:
Hoe is er vrijheid van godsdienst als je 8 dagen na je geboorte al een deel van je piemel verliest om maar bij de geloofsgroep te horen, waar je geen afstand meer van kan nemen zonder je hele familie over je heen te krijgen?

Waar zit dan precies het stukje vrijheid van meningsuiting, godsdienst en de rest van dat lijstje?
Eigenlijk zielig dat Triggershot tot in den treure de islam wil verdedigen.
Ik snap best dat hij graag een gematigde islam wil zien en daarom cherrypicked uit stukjes van de Koran, en overal de context in wil zien.
Maar omdat de koran een onsamenhangend geheel is afkomstig van een krankzinnige krijgsheer is er altijd wel iets dat hem weer tegen kan spreken.
pi_173843782
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is wel het meest belachelijke excuus wat ik gehoord heb _O-

[..]

Eigenlijk zielig dat Triggershot tot in den treure de islam wil verdedigen.
Ik snap best dat hij graag een gematigde islam wil zien en daarom cherrypicked uit stukjes van de Koran, en overal de context in wil zien.
Maar omdat de koran een onsamenhangend geheel is afkomstig van een krankzinnige krijgsheer is er altijd wel iets dat hem weer tegen kan spreken.
Respect dat hij het probeert. Maar het laat vooral zien dat het geloof mengt als water en olie. Stemt me niet vrolijk, hoe graag ik het ook zou willen. -O-
  zondag 17 september 2017 @ 22:41:46 #297
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173843784
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is wel het meest belachelijke excuus wat ik gehoord heb _O-
Omdat dat je onmogelijk maakt om iedere moslim schuldig te verklaren aan lid zijn van een criminele organisatie en terreur te faciliteren?
pi_173843790
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus de islam verbieden is overbodig en onwenselijk.
Kan je eens wat punten opnoemen waarom de Islam wenselijk is voor Nederland? Wat schieten we ermee op? Ik lees nou nooit ergens de positieve kanten van islamisering. Ben er wel benieuwd naar.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2017 22:42:37 ]
pi_173843806
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je hebt niks aan nog meer regels en verboden als de huidige blijkbaar niet gehandhaafd worden.

Dus de islam verbieden is overbodig en onwenselijk.
Ik heb het niet over meer regels, maar aanpassingen die het praktisch bestrijden van dit soort overtredingen efficient tegen kunnen gaan. Daarbij dient religie, en de islam in het bijzonder, niet als onaantastbaar gelabeld te worden. Dus ik heb het niet over verbieden.

Hier ligt dus wel het grote struikelblok, want als er iets is wat de islam niet zint is als het niet als onaantastbaar gelabeld word.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173843813
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:31 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waar staat dat in de koran?
En waarom staat op afvalligheid in moslim landen de doodstraf? Waar gaat dat mis dan, als de koran zelf pleit voor godsdienstvrijheid?
quote:
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
quote:
"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)
quote:
“En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wil je de mensen dan dwingen, gelovigen te worden? Soera 10-99/100
quote:
"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)
quote:
Daarom, voor jullie jullie geloof en voor mij mijn geloof. (Soerat al-Kaafiroen: 6) ”
quote:
"Wanneer jij hen ziet die onze tekenen bespotten, wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan..." (Koran 6:68)
quote:
En verdraag geduldig wat zij zeggen en vermijd hen met een gepaste vermijding. 73:10
etc
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')