En hier is het verbouwingsplan:quote:Op maandag 4 september 2017 08:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Morgen ga ik deze bezichtigen![]()
![]()
![]()
.
https://www.funda.nl/koop/apeldoorn/huis-49377164-anijsstraat-86/
Besloten tuin
Geen standaard woning
Energielabel C, daar kunnen we zelf nog wat aan doen
Deze heb ik al ingericht in mijn hoofd.
Nu wachten tot de financiering rond is (mogelijk in Engeland nog gauw 550 euro aflossen op een creditkaart, daar wordt dat als positief beschouwd op je kredietscore, hier niet) en dan 1 december overdracht. Ergste geval: bouwdepot laten vallen, dan zit ik ruim 25k onder mijn maximale leengedrag. En dan kan ik ook meer sparen elke maand maar zou wel jammer zijn om het niet in 1 klap aan te kunnen pakken.quote:Op maandag 11 september 2017 20:02 schreef Seven. het volgende:
Uiteindelijk heb ik dus geen opknapper gekocht, maar stiekem toch een flinke verbouwing in de planning.
Het huis is dus eigenlijk zo ingedeeld dat verdieping 1 en 2 al een compleet huis zijn met 3 slaapkamers. De begane grond is alleen maar bonus. En de 'tuinkamer' is momenteel eigenlijk loze ruimte, de hele begane grond is vooral handig voor mensen die een thuis praktijk hebben. De raampartij in de tuinkamer is nog origineel volgens mij, enkel glas en dus moet die vervangen worden. Ondertussen is de badkamer boven wel echt verouderd en die moet dus ook zeker gebeuren.
Mijn woonwensen:
- Goede werkplek (begane grond voorkant)
- Aparte TV kamer (begane grond voorkant)
- Master suite met eigen badkamer en inloopkast (begane grond achterkant)
En al deze dingen gaan we op de begane grond realiseren. Dus daar gaat het geld straks naartoe. De achterkant wordt het slaapvertrek. De reeds omgebouwde garage wordt mijn thuiswerkplek en hier komt ook een chille bank voor het TV kijken te staan. Ik zal deze ruimte 1-2 dagen per week gebruiken, op termijn 3 dagen vermoed ik. Eigenlijk is het enige dat aan deze ruimte gaat gebeuren de vloer, verder is het een kwestie van schilderen en leuk inrichten.
Huidige plattegrond:
https://www.funda.nl/koop(...)raat-86/#plattegrond
Van de badkamer boven hebben we nog geen tekeningen gemaakt, alleen kostenplaatje.
Maar de douchebak komt eigenlijk precies daar waar de vaste kast nu ingetekend is.
FASE 1 - Begane grond
- Slopen
- Toilet kwartslag draaien
- Bestaande leidingen gebruiken om de badkamer in de ruimte erachter aan te leggen
- Gevel vervangen voor schuifpui
- Terras onder het balkon ophogen (met beetje afschot), zelfde hoogte als vloer binnen
- Gietvloer leggen op de hele eerste verdieping (mogelijk inclusief het terras!)
- Als de vloer ligt, dan kan eventueel mijn home office al ingericht worden
- Muurtje bouwen in slaapkamer om daarachter de inloopkast te maken
- Electra aanleggen
- Badkamer installeren
- Stucen (sowieso uitbesteden!!)
- Plafond herstellen
- Inloopkast inrichten (simpel Ikea systeem)
- Slaapkamer inrichten
- Vlonderplanken eraf schroeven en balkon waterdicht maken onder planken + regenpijp
FASE 2 - Badkamer op de 2e verdieping opknappen
- Slopen
- Wasmachine aansluiting in de vaste kast op 1e verdieping achter de keuken
- Douchen op de plek waar de wasmachine stond dus warm water leiding verleggen
- Tegelen
- Installeren badkamer
En hier is dan het bouwbudget van om en nabij 15.000 euro op. Dit bedrag is gebaseerd op:
- Laten leggen van de vloer (hierop kunnen we 1500 euro besparen als we besluiten zelf te doen, mijn zwager kan dit zelf)
- 10% onvoorziene kosten ingecalculeerd
- Gloednieuwe schuifpui (we zijn flexibel in de maatvoering en dus kun je met 'verkeerd ingemeten' of een tweedehandsje al gauw een paar honderd euro besparen).
- Geen dure badmeubelen
- Veel zelf doen
Risico: stel dat mijn vriend er de brui aan geeft, dan zal ik al het materiaal alvast moeten kopen (bouwbudget moet nu eenmaal binnen x termijn uitgegeven en gedeclareerd zijn). En dan zal ik maand voor maand mankracht in moeten huren en veel zelf moeten leren. In dat geval zou het wel lang kunnen gaan duren maar dan nog kan ik comfortabel leven.
FASE 3 - de bonusjes die best tot 2019 kunnen wachten en waar ik voor ga sparen
- Schuttingen vervangen
- Terras onder balkon inrichten met hangstoelen (kunnen aan het frame hangen) en ontbijt zitje
- Betere beplanting in de tuin
- Waterwerkje over de hele lengte van de tuin inclusief
- Bovenkastjes van de keuken eraf slopen, muur erachter gladmaken (ik haat bovenkastjes en echt overkill aan kastruimte voor mij) en een mooie plank er voor in de plaats.
- Wie weet, nog een keer de keukendeurtjes vervangen
Waar is geen geld voor:
Inrichten. Maar tussen mijn vriend en mijzelf hebben we eigenlijk alles behalve een kledingkast en ik heb nog geen bureau voor thuiswerkplek maar tegen dergelijke dingen loop ik altijd aan (ik ga er dan ook niet naar op zoek, ik kan best een maand of wat aan de keukentafel zitten en ik heb bepaald geen exorbitante wensen).
De tekening van het eindresultaat:
quote:Op donderdag 14 september 2017 11:56 schreef Seven. het volgende:
Ik kom er maar niet uit met deze ruimte (TV room en home office):
Hier moet dus komen:
Bank
Bureau
Koelkast
Wasbak en kraantje
Koffiezet apparaat/waterkoker
Beamer (waarschijnlijk richten op het raam, wit verduisterend rolgordijn als scherm)
Ruimte is ongeveer 3m breed bij 4m diep. Hoe krijg je hier alles in zonder dat het extreem klein lijkt? Of wil ik gewoon teveel in 1 ruimte proppen? Ik dacht dus aan een multifunctioneel meubel onder het raam (maar 3 verschillende hoogtes als het dienst moet doen als TV meubel, bureau en aanrechtblad).
Suggesties?
Zal max. 3 dagen per week zijn maar ik snap wel wat je bedoelt. En bij deze.quote:Op zaterdag 16 september 2017 08:04 schreef AnneX het volgende:
Vreemd een beetje...het klinkt als "op kamers/ kantoor wonen" door de week in je eigen huis...
Ow Seven: excuus...open jezelf een vervolg topic?
Isolatie zit goed, maandelijks zo'n 80 euro gas/water/licht. Dak is geïsoleerd en overal dubbelglas buiten de achtergevel beneden.quote:Op zaterdag 16 september 2017 10:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het zo op het eerste gezicht een erg mooie woning, mooi dat groen en de openslaande deuren en het grote balkon. In prima staat nog en het ziet er degelijk uit. Wel erg veel ruimte, ik tel zes kamers in totaal, het moet wel allemaal onderhouden worden. Hou er rekening mee dat het een heel gehorig huis kan zijn en niet goed geïsoleerd vanwege het bouwjaar.
Dat lijkt mij erg, erg weinig. Als je dit bedrag van de huidige bewoners hebt gehoord, dan is dat niet objectief natuurlijk. Maar ik begrijp dat je het al gekocht hebt. Dit kan echt niet kloppen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 11:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Isolatie zit goed, maandelijks zo'n 80 euro gas/water/licht. Dak is geïsoleerd en overal dubbelglas buiten de achtergevel beneden.
Ik zal het aan den lijve ondervindenquote:Op zaterdag 16 september 2017 12:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat lijkt mij erg, erg weinig. Als je dit bedrag van de huidige bewoners hebt gehoord, dan is dat niet objectief natuurlijk. Maar ik begrijp dat je het al gekocht hebt. Dit kan echt niet kloppen.
80 euro g/w/l is erg laag maar het ligt er ook aan hoe je met energie omgaat. De vorige bewoner van mijn huidige huis woonde in Zuid Amerika en had het niet zo op kou. Daar was het ook 24-25 graden in de woonkamer toen we binnen kwamen lopen. Zelf vind ik 20 wel voldoende.quote:Op zaterdag 16 september 2017 12:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zal het aan den lijve ondervinden. Als het niet blijkt te kloppen, dan post ik het zeker hier. Maar er zit wel slimme meter in en dergelijke.
Die slimme meter heeft met het aflezen van je verbruik te maken, meer niet.quote:Op zaterdag 16 september 2017 12:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zal het aan den lijve ondervinden. Als het niet blijkt te kloppen, dan post ik het zeker hier. Maar er zit wel slimme meter in en dergelijke.
Jeetje, ik merk wel dat ik er een tijd uitgeweest ben. Van dit soort zaken echt geen kaas gegeten meer, in Engeland en België werkt dit allemaal heel anders. Binnenkort maar eens helemaal inlezen, en fatsoenlijke aanbieder met goede besparingsapp uitzoeken. Ik zie vanmiddag de verkoopster als het goed is, ik zou eens kunnen polsen hoe zij d'r verbruik zo laag houdt.quote:Op zaterdag 16 september 2017 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die slimme meter heeft met het aflezen van je verbruik te maken, meer niet.
quote:Op zaterdag 16 september 2017 22:06 schreef hierissieweer het volgende:
Tvp ik volg mee, ben benieuwd naar de vorderingen!
Ja!quote:
Nee.quote:Op woensdag 20 september 2017 03:35 schreef Krollie het volgende:
Wat ik me afvraag: waarom zou je op internet een Fundalink posten waardoor je complete adres te zien is? Ben je niet bang voor nare gevolgen?
Het is wel Apeldoorn he? City of badasses!quote:
Nou nou, poe poe!quote:Op woensdag 20 september 2017 17:33 schreef JeOma het volgende:
[..]
Het is wel Apeldoorn he? City of badasses!
Dit dus:quote:Op maandag 2 oktober 2017 18:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoi Seven. Uitgebreide update. Ik zie vooral veel leuke ideeën. Even een vraag, je schrijft: 'Voor 15k komt het wel in orde met de verbouwing beneden.'
Wat moet er precies gebeuren en wie gaat dat doen? Jullie hebben het doorgerekend lees ik.
Alleen stucen uitbesteden, maar daar is in het budget rekening mee gehouden.quote:maandag 11 september 2017 20:02 schreef Seven. het volgende:[/b]
FASE 1 - Begane grond
- Slopen
- Toilet kwartslag draaien
- Bestaande leidingen gebruiken om de badkamer in de ruimte erachter aan te leggen
- Gevel vervangen voor schuifpui
- Terras onder het balkon ophogen (met beetje afschot), zelfde hoogte als vloer binnen
- Gietvloer leggen op de hele eerste verdieping (mogelijk inclusief het terras!)
- Als de vloer ligt, dan kan eventueel mijn home office al ingericht worden
- Muurtje bouwen in slaapkamer om daarachter de inloopkast te maken
- Electra aanleggen
- Badkamer installeren
- Stucen (sowieso uitbesteden!!)
- Plafond herstellen
- Inloopkast inrichten (simpel Ikea systeem)
- Slaapkamer inrichten
- Vlonderplanken eraf schroeven en balkon waterdicht maken onder planken + regenpijp
FASE 2 - Badkamer op de 2e verdieping opknappen
- Slopen
- Wasmachine aansluiting in de vaste kast op 1e verdieping achter de keuken
- Douchen op de plek waar de wasmachine stond dus warm water leiding verleggen
- Tegelen
- Installeren badkamer
En hier is dan het bouwbudget van om en nabij 15.000 euro op. Dit bedrag is gebaseerd op:
- Laten leggen van de vloer (hierop kunnen we 1500 euro besparen als we besluiten zelf te doen, mijn zwager kan dit zelf)
- 10% onvoorziene kosten ingecalculeerd
- Gloednieuwe schuifpui (we zijn flexibel in de maatvoering en dus kun je met 'verkeerd ingemeten' of een tweedehandsje al gauw een paar honderd euro besparen).
- Geen dure badmeubelen
- Veel zelf doen
FASE 3 - de bonusjes die best tot 2019 kunnen wachten en waar ik voor ga sparen
- Schuttingen vervangen
- Terras onder balkon inrichten met hangstoelen (kunnen aan het frame hangen) en ontbijt zitje
- Betere beplanting in de tuin
- Waterwerkje over de hele lengte van de tuin inclusief
- Bovenkastjes van de keuken eraf slopen, muur erachter gladmaken (ik haat bovenkastjes en echt overkill aan kastruimte voor mij) en een mooie plank er voor in de plaats.
- Wie weet, nog een keer de keukendeurtjes vervangen
Om te beginnen 2 echo's denk ik. Slaapkamer beneden en op de grens tussen de woonkamer en de keuken. Ik las op nu.nl dat Ikea qua prijzen vergelijkbaar is met Hue, maar het leek mij ook goedkoper. Is het Ikea systeem compatible met Echo? Vooralsnog wil ik hue op de slaapkamer en de woonkamer en de keuken dus met 3 lampen gaan we het niet redden. Maar.. kleurlampen hoeft voor mij niet perse, misschien een ledstrip in de keuken onder (of juist boven) de plank die de bovenkastjes moet vervangen, als we de verlichting die nu onder de bovenkastjes hangt gewoon kunnen houden.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:21 schreef monsterd. het volgende:
Wil je maar één echo? Dan kun je die ook maar vanuit één ruimte bedienen, neem dat in overweging. Overigens hebben wij ook meerdere hue lampen. Vanwege het kostenplaatje bij uitbreiding gaan we wellicht in de toekomst uitbreiden met Ikea lampen. Misschien is dat voor jullie ook een optie als je meerdere sets wilt en qua prijs is dat ook aantrekkelijker.
Begrijp ik het goed dat de aanleg van de nieuwe badkamer in de 15k is geraamd? Met enkel materiaal moet je er wel uit kunnen komen, maar dan hoop ik dat je zelf kunt aanleggen. Succes gewenst!
Ik vind het wel een leuke trap maar ik zou 'm ook liefst helemaal wit hebben. En de huizen werden origineel gebouwd met glazen wandje, die zou ik liefst terug willen. De leuningen bleven dan trouwens wel zichtbaar.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 00:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Leuk huis
Maar die trap midden in huiskamer![]()
Ik zeg leuningen eraf halen en vervangen door glas
De rest incl treden wit schilderen
Trouwens, hier heb je denk ik gelijk in. Ik heb de huidige bewoonster gevraagd hoe het zit. Zij geeft aan dat haar kinderen 3 dagen per week bij haar ex wonen. Die dagen is zij ook niet in het huis. Dus de rekening zal eerder op 150-200 euro liggen voor ons.quote:Op zaterdag 16 september 2017 12:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat lijkt mij erg, erg weinig. Als je dit bedrag van de huidige bewoners hebt gehoord, dan is dat niet objectief natuurlijk. Maar ik begrijp dat je het al gekocht hebt. Dit kan echt niet kloppen.
Mijn vriend heeft heel veel ervaring met klussen, dit wordt het vijfde huis dat hij zelf onder handen neemt en als het even kon, zou hij dit fulltime doen. Ik help mee en het zou mooi zijn als we hier en daar eens een dagje hulp van onze omgeving krijgen maar dat nemen we niet mee in de calculaties, zeg maar. Samen kunnen we dit in 3-4 maanden voor elkaar boksen (aldus mijn vriend) als we allebei fulltime werken. Nu scheelt het dat ik nog 3 weken vakantie heb in 2017, en dat in 2018 ook weer volop dagen opgenomen kunnen worden. Dus mogelijk iets eerder klaar. We gaan er direct wonen want de hele begane grond is een bonusverdieping. De keuken, slaapkamers en badkamer zijn allemaal tot onze beschikking, dus we leven niet in de troep (al zal er heus wel verdwaalde rommel en stof naar boven komen). Als de begane grond af is, gaan we pas beginnen aan de badkamer op de tweede verdieping.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Seven, heeft jouw vriend ervaring met klussen? En wie helpt er ook nog mee? En gaan jullie er pas wonen als de verbouwing van fase 1 en 2 af is?
Kijk dat scheelt dat je vriend de kennis en kunde heeft.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 16:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft heel veel ervaring met klussen, dit wordt het vijfde huis dat hij zelf onder handen neemt en als het even kon, zou hij dit fulltime doen. Ik help mee en het zou mooi zijn als we hier en daar eens een dagje hulp van onze omgeving krijgen maar dat nemen we niet mee in de calculaties, zeg maar. Samen kunnen we dit in 3-4 maanden voor elkaar boksen (aldus mijn vriend) als we allebei fulltime werken. Nu scheelt het dat ik nog 3 weken vakantie heb in 2017, en dat in 2018 ook weer volop dagen opgenomen kunnen worden. Dus mogelijk iets eerder klaar. We gaan er direct wonen want de hele begane grond is een bonusverdieping. De keuken, slaapkamers en badkamer zijn allemaal tot onze beschikking, dus we leven niet in de troep (al zal er heus wel verdwaalde rommel en stof naar boven komen). Als de begane grond af is, gaan we pas beginnen aan de badkamer op de tweede verdieping.
Dit heeft nog wat voeten in aarde gehad. De hypotheekverstrekker wilde in eerste instantie niet akkoord gaan met het verbouwingsplan dus ik heb het taxatierapport twee keer moeten laten aanpassen. Maar het is eindelijk gelukt, ik ben nu in het trotse bezit van een hypotheekofferte met 15k bouwdepot.quote:Op maandag 18 september 2017 13:56 schreef Seven. het volgende:
Vanmiddag taxatie. Ik weet niet meer of ik het hier al uitgelegd had. Koopsom is 180k maar met een bouwbudget van 15k (wat ik graag zou willen), gaat independer uit van een waarde na verbouwing van 190.500. En je mag maar 101% financieren dus dan moet je eigen inbreng ernstig omhoog (naar bijna 10k, ik kom tegen de tijd van de overdracht op 7.5k). Dus dat 15k bouwdepot kan alleen doorgaan als de woning op 200k geschat wordt. Spannend dus!
Plan B: terugvallen naar 10k bouwdepot, als de nood helemaal aan de man is 5k of geen bouwdepot. Zou wel heel erg jammer zijn maar dat neemt nog niet weg dat ik dit huis ook zonder directe verbouwing helemaal en ontzettend zie zitten. En dan zal de verbouwing met uitgestelde start zijn waarschijnlijk. Fingers crossed dus.
Dit hadden we zelf nou echt niet bedachtquote:Op maandag 23 oktober 2017 12:53 schreef machtpen het volgende:
Verkeerde pu en epoxy coatings , binnen 20 jaar lekkages.
zo zo. Je gaat dat allemaal zelf doen?quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:19 schreef Seven. het volgende:
En zie hier het budget, graag op/aanmerkingen!
Alle ruimtes Stucen ¤ 1.500,00 (Ensuite, badkamer boven, muurtje home office en muurtje inloopkast)
Alle ruimtes PU wanden plus materiaal ¤ 700,00 (douchecabine hermetisch afgesloten)
Alle ruimtes Vloer egaliseren plus coat ¤ 1.000,00 (polyurethaan begane grond en vloer badkamer 2e verdieping)
Ja! Ff foto's uploaden enzo. Ik heb vakantie!quote:Op zaterdag 9 december 2017 18:30 schreef monsterd. het volgende:
Hoe bevalt slapen in het nieuwe huis?
Is het tijd voor een foto update?
Yep. Dat was wel de bedoeling. Die PU is trouwens niet zo gek duur en ik zal niet zeggen dat het simpel is maar het is wel een mijnenveld dat met goede voorbereiding prima te navigeren valt.quote:Op woensdag 6 december 2017 14:52 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
zo zo. Je gaat dat allemaal zelf doen?
1000 euro om 150+m2 te egaliseren EN coaten..
En stucen voor 1500?
Klopt, badkamer boven is netjes maar ernstig gedateerd. Maar eerst de begane grond aanpakken.quote:Op woensdag 6 december 2017 08:23 schreef Sintesi1 het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ik ben benieuwd naar de foto's, altijd leuk om te zien.
Uit eerdere posts begrijp ik dat je de badkamer ook nog gaat aanpakken?
Ben benieuwd naar de verbouwing !quote:Op maandag 18 december 2017 17:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja! Ff foto's uploaden enzo. Ik heb vakantie!![]()
En we slapen hier prima, tot zover eigenlijk geen last van de buren dus qua gehorigheid lijkt het mee te vallen.
Ja, graag!quote:Op maandag 18 december 2017 17:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de verbouwing !
Zal ik de topic titel dan ook maar even omdopen naar een waar project topic ?
Als de 15k niet mogelijk is, ik heb nog spaargeld.quote:Op vrijdag 29 december 2017 19:17 schreef Spanky78 het volgende:
Lekker bezig. Ik vermoed dat 15k erg optimistisch is. Maar jullie gaan lekker vooruit.
Ben benieuwd hoe het wordt met die vloeren. Ga je nog isoleren van onderaf of vloerverwarming leggen?
Mijn ervaring is dat je er altijd overheen gaat als het voor jezelf is...quote:Op vrijdag 29 december 2017 19:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als de 15k niet mogelijk is, ik heb nog spaargeld.
De vloer is al geisoleerd! Dus dat wordt gewoon de betonlaag goed schuren, en dan 2 componenten polyurethaan in een mooi kleurtje erop.
We zullen zien.. Vooralsnog zijn we vooral bezig met marktplaatsen, design douchebak voor 50 euro, design dubbele wastafel voor 40 euro. En dat soort dingen komen dus niet uit het bouwdepot. Nog geen cent van het bouwdepot uitgegeven. De keuken pimpbeurt trouwens ook zelf betaald, zat niet in het budget. En mogelijk betaal ik de voorgevel ook met eigen geld.quote:Op vrijdag 29 december 2017 19:22 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je er altijd overheen gaat als het voor jezelf is...
Alleen vanaf die bank heeft niet iedereen goed zicht op de tv lijkt het wel.quote:Op vrijdag 29 december 2017 22:04 schreef monsterd. het volgende:
Handig om je bank zo te plaatsen in de woonkamer, oogt ruimtelijk!
Keuken ziet er ook een stuk frisser uit.
Thanksquote:Op vrijdag 29 december 2017 22:04 schreef monsterd. het volgende:
Handig om je bank zo te plaatsen in de woonkamer, oogt ruimtelijk!
Keuken ziet er ook een stuk frisser uit.
Iedereen kan de TV zienquote:Op vrijdag 29 december 2017 22:09 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Alleen vanaf die bank heeft niet iedereen goed zicht op de tv lijkt het wel.
verder ziet het er mooi uit hoor
We zijn er inmiddels achtergekomen dat de vloer nog niet geïsoleerd is. Gaan we wel (zelf) doen met tonzon. Kutklus maar dan zit je wel serieus comfortabel. Niet gebudgetteerd, wordt een spaargeld dingetje. Mijn vriend denkt voor 750 euro zelf te kunnen doen.quote:Op vrijdag 29 december 2017 19:17 schreef Spanky78 het volgende:
Lekker bezig. Ik vermoed dat 15k erg optimistisch is. Maar jullie gaan lekker vooruit.
Ben benieuwd hoe het wordt met die vloeren. Ga je nog isoleren van onderaf of vloerverwarming leggen?
De hele begane grond wordt PU.quote:
De schatting is mei/juni klaar met de begane grond maar we hebben geen haast. En dan de badkamer boven nog.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 22:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Hier worden ook aardig wat meters gemaakt !![]()
Opbouwen duurt helaas altijd langer dan al dat sloopwerk samen
Maakt ook helemaal niet uit als je het kunt betalen en tevreden bent met het resultaat.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:35 schreef Seven. het volgende:
Dus Spanky, het lijkt erop dat je gelijk krijgt aangaande het budget. Maar goed, we pakken het liever nu echt goed aan.
De trap levert hele gemengde reacties op trouwens. Ding moet wel een keer aangepakt worden, mogelijk wordt 'ie dan grotendeels wit.quote:
Dankjewelquote:Op maandag 12 februari 2018 12:31 schreef Postbus100 het volgende:
Mooi geworden, de woonkamer! Sowieso sfeervol ingericht
Ik vind ze prachtig; en dan vooral zo origineel mogelijk maar dat is persoonlijke voorkeur. Ik zou hem dan ook zoveel mogelijk laten zoals die is.quote:Op zondag 11 februari 2018 23:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
De trap levert hele gemengde reacties op trouwens. Ding moet wel een keer aangepakt worden, mogelijk wordt 'ie dan grotendeels wit.
De hele begane grondquote:Op zaterdag 17 februari 2018 07:59 schreef monsterd. het volgende:
Waar gaat de vloerverwarming allemaal komen dan?
Dat was ons eerste idee nog voor we de sleutels kregen, maar na een maand bedacht ik me ineens dat raampjes op die plek best wel inbraakgevoelig zijn, zo onder een balkon die 4m overhangt, waar geen mens kan zien wat er gebeurt zelfs als je er een lamp met bewegingsmelder op zet. Plus warmteverlies etc.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 13:55 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Je kunt ook kleine raampjes aan de bovenkant van de muur maken, dichte muur en toch licht.
Een tip; als je van plan in de toekomst de vloerverwarming uit te breiden, koop dan een verdeler met meer dan voldoende groepen. Scheelt weer deze uitgave opnieuw doen.quote:Op maandag 19 februari 2018 10:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
De hele begane grond. Alleen onder de trap niet, verder overal.
Ik dacht, als ik het nu niet doe, dan ga ik het nooit doen. De hele verdieping gaat toch op de schop. Ik vind verwarmingen ook van die lelijke ondingen. En het is met normale verwarmingen en bovendien verouderd systeem allemaal niet erg efficient en groen. Het is niet echt van deze tijd om nog met een verouderd verwarmingssysteem aan te kloten in een woning met open trappen. Dus enerzijds kost het veel meer (we hadden 400 euro bedacht of zo, voor een paar extra verwarmingen). De kosten gaan nu naar 1000 euro materiaal, 850 euro voor de dekvloer. Maar dan heb ik wel lekkere warme voetjes op kantoor, slaapkamer en badkamer. Plus veel meer controle over de energierekening.
Badkamer op de tweede verdieping krijgt trouwens electrische vloerverwarming.
En over een paar jaar als we de eerste verdieping aan gaan pakken, dan zal dat ook wel vloerverwarming worden.
Maar kun je 1 verdeler voor meerdere verdiepingen gebruiken?quote:Op maandag 19 februari 2018 11:34 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Een tip; als je van plan in de toekomst de vloerverwarming uit te breiden, koop dan een verdeler met meer dan voldoende groepen. Scheelt weer deze uitgave opnieuw doen.
Verder hebben wij ook onlangs vv aangelegd en dat voelt zeker prettig aan
Ligt een beetje aan de lengte van de waterleiding. Er wordt geadviseerd om deze niet langer dan 100-120 meter te maken. Dus even kijken of je de verdeler strategisch kunt plaatsen zodat je met weinig meterverlies naar boven kunt. Als ik het goed zeg hoor.. Wij hebben de verdeler beneden en voor 80m2 + badkamer een verdeler met 10 groepen.quote:Op maandag 19 februari 2018 11:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar kun je 1 verdeler voor meerdere verdiepingen gebruiken?
Oeh, hele goeie tips. De inloopkast krijgt trouwens een verlaagd plafond en daar komt alle kleding onder te hangen. Dus de kleding zal nooit de zon zien tenzij we het dragen.quote:Op maandag 19 februari 2018 11:55 schreef AnneX het volgende:
Pro tips: rioleringsbuis etc kun je isoleren voor het plonsgeluid van boven ( en voor geluidsoverlast voor buren) .
Hou je rekening met daglicht en verkleuren / verschieten van kleding die hangt en ligt..
# ervaring.
Voortvarend bezig
Wat wel jammer is, afgelopen vrijdag is alles al geleverdquote:Op maandag 19 februari 2018 12:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de lengte van de waterleiding. Er wordt geadviseerd om deze niet langer dan 100-120 meter te maken. Dus even kijken of je de verdeler strategisch kunt plaatsen zodat je met weinig meterverlies naar boven kunt. Als ik het goed zeg hoor.. Wij hebben de verdeler beneden en voor 80m2 + badkamer een verdeler met 10 groepen.
Ik vind 'm zelf iets te druk dus ik denk dat de leuningen wit worden en verder lekker laten zoals het is. Maar al met al wel 50 jaar oud, de leuningen zijn wel klein beetje gammel om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik vind ze prachtig; en dan vooral zo origineel mogelijk maar dat is persoonlijke voorkeur. Ik zou hem dan ook zoveel mogelijk laten zoals die is.
Zelfde als die haard, die zal ook wel niet door iedereen mooi gevonden worden.
Nu krijg ik zelf ook zin om dingen aan te gaan pakken![]()
Naar aanleiding van deze post zijn we overigens ook al rekening aan het houden met de lange termijnplannen. Eerst dacht ik.. mwah, gewoon ff zo'n klein electrisch vloerverwarminkje in de badkamer. Maar op de lange termijn willen we eigenlijk van het gas en dan ben je beter af met het hele huis op vloerverwarming (of tenminste.. best alles op hetzelfde systeem en dat wordt dus vloerverwarming). Dus op de begane grond hebben we deze fout al gemaakt maar voor 1e en 2e verdieping kunnen we het nu ook gelijk goed aanpakken.quote:Op maandag 19 februari 2018 11:34 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Een tip; als je van plan in de toekomst de vloerverwarming uit te breiden, koop dan een verdeler met meer dan voldoende groepen. Scheelt weer deze uitgave opnieuw doen.
Verder hebben wij ook onlangs vv aangelegd en dat voelt zeker prettig aan
Goed om te horen!quote:Op maandag 26 februari 2018 16:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Naar aanleiding van deze post zijn we overigens ook al rekening aan het houden met de lange termijnplannen. Eerst dacht ik.. mwah, gewoon ff zo'n klein electrisch vloerverwarminkje in de badkamer. Maar op de lange termijn willen we eigenlijk van het gas en dan ben je beter af met het hele huis op vloerverwarming (of tenminste.. best alles op hetzelfde systeem en dat wordt dus vloerverwarming). Dus op de begane grond hebben we deze fout al gemaakt maar voor 1e en 2e verdieping kunnen we het nu ook gelijk goed aanpakken.
Dus ik denk dat we over paar maanden alvast de verdeler voor beide verdiepingen gaan kopen en daar in eerste instantie alleen de badkamer op aansluiten. Later uitbreiden naar woonkamer/keuken (en dat kan mooi omdat we toch die bypass aanleggen, CV ketel en de nieuwe verdeler zouden dan recht boven die koof geplaatst worden dus dat biedt hele mooie mogelijkheden om in 1 rechte lijn een verdieping lager ook te verwarmen.
Ja mooi hè? Mijn vriend had eerst zelf een legplan bedacht en toen kwam die van de leverancier ook nog binnen, bleek precies hetzelfde te zijn.quote:Op maandag 12 maart 2018 15:18 schreef monsterd. het volgende:
De vloerverwarming ziet er goed uit hoor, mooi ook het slakkenhuis.
Is een grundfos, volgens mij de standaard pomp die verkocht wordt.quote:Op maandag 12 maart 2018 18:54 schreef Fer het volgende:
Kun je niet beter gelijk een a-label pomp nemen ipv zo’n ding wat de pomp uitzet?
Goed punt. Mijn lief googelt ff.quote:Op maandag 12 maart 2018 21:27 schreef Baszos het volgende:
Zo te zien is dit een a-label pomp, gewone pompen mogen ook niet meer verkocht worden, mits ze nog op de plank liggen.
Waarom geen isolatie(folie)onder je vloerverwarming gelegd?
Ziet er verder goed uit, zou alleen bovenop je aanvoer en retour leidingen even 2 ontluchtings knieen plaatsen, want zo zou je wel eens problemen kunnen krijgen met lucht
Specificaties U-Tube Systems Standaard Verdelerquote:Op maandag 12 maart 2018 23:14 schreef Fer het volgende:
Grundfos Alpha 2L ? Maar dan moet er geen aparte pompschakelaar meer op.
Ik vind het wel een mooie boom. We zitten de hele jaar in het groen, geen inkijk van de buren. Ik zou er serieus van balen als die het loodje legt of de boom gerooid wordt.quote:
Ik hoop het ook. Eerste klus die we uitbesteden....quote:Op vrijdag 23 maart 2018 17:33 schreef Gieliovd het volgende:
Altijd dat gekud met aannemers en klusjesmannetjes. Waarom snappen ze nou niet eens zelf dat half werk geen werk is!
Sterkte ermee. Ik heb het helaas ook genoeg meegemaakt en daarom doe ik bijna alles zelf maar. Maar ja dat is niet efficiënt....
Hopelijk komt het snel goed.
Je blijft er aardig rustig onder.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 08:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Eerste klus die we uitbesteden....
Het is zinloos om me kwaad te maken. Dat bewaar ik voor het geval de vloerboer niet wenst mee te werken aan het herstel van de vloer.quote:
Heel herkenbaar: die kussens... Wij hebben ook zo’n loungebank en wilden wel een plastic box. Maar die zijn dus allemaal te klein voor die zitkussens, waardoor je die box niet goed kunt inrichten. Onze oplossing: een extra schuurtje in de tuin (een kunststof exemplaar van Keter). Genoeg ruimte voor de kussens. En ook voor de loungebank zelf trouwens. En voor de kerstspullen. En de grasmaaier. En de...quote:Op maandag 26 maart 2018 15:32 schreef Seven. het volgende:
Ons balkon is zomerklaar. Zaterdag mooi weer, zondag lounge set gekocht(wij zijn helemaal niet impulsief, hoe kom je erbij). Ik denk dat er nog een buitenkeuken gebouwd moet worden op termijn want we kunnen die kussens nergens kwijt. En zo'n lelijke bak vind ik niet mooi op een balkon. En het zijn dusdanig veel kussens dat je niet 4 keer de trap op en af wil. Oplossing: buitenkeuken waarin we dus de kussens op gaan slaan.
Kijk hem eens genieten!
[ afbeelding ]
Hahaha, ja irritant hè? Dankjewelquote:Op maandag 26 maart 2018 16:14 schreef Goverman het volgende:
[..]
Heel herkenbaar: die kussens... Wij hebben ook zo’n loungebank en wilden wel een plastic box. Maar die zijn dus allemaal te klein voor die zitkussens, waardoor je die box niet goed kunt inrichten. Onze oplossing: een extra schuurtje in de tuin (een kunststof exemplaar van Keter). Genoeg ruimte voor de kussens. En ook voor de loungebank zelf trouwens. En voor de kerstspullen. En de grasmaaier. En de...
Enfin, wij konden ze zo nog kwijt, maar ruimtevreters zijn het wel die kussens...
En mooi topic trouwens
iKozijn in Amersfoort!quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:33 schreef monsterd. het volgende:
Prima ramen, waar heb je ze besteld als ik vragen mag? Ik zoek nog een adresje voor een losse bestelling van een pui.
Ik ben benieuwd of het allemaal in 1 dag lukt joh, spannend! Achterlangs is echt geen optie?
Weet ik eigenlijk nietquote:Op woensdag 28 maart 2018 21:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, dat oogt behoorlijk solidezijn het strakke kunststof kozijnen ? Of hebben ze nog iets van nerven of iets dergelijks ? Jullie zijn best wat van plan zo met de paasdagen !
Second opinion gehad: er kan 5mm egaline overheen. Dus beperkte schade. Alleen normaal gesproken zouden we zo'n 400-500 euro kwijt zijn voor 1-2 mm egaline. 5mm wordt veel duurder dus daar gaan we het vanmiddag met onze vloerboer over hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:48 schreef Seven. het volgende:
Via werkspot zijn we aan onze vloerboer gekomen, vriendelijke kerel met 75 goede (en de meeste lovende) recensies. Vooraf de afspraak gemaakt dat we contant zouden betalen na het werk. Factuur is geregeld. Alles netjes voldaan.
Na een paar dagen niet belasten, is mijn vriend verder gegaan met klussen. Dus hij constateerde een probleem(pje, hoop ik!) met de vloer 3-4 dagen nadat het klaar was. Met de vloerboer is afgesproken dat we 3cm met vezels in de zandcement zouden krijgen. Aan de grondbalken kunnen we zien dat dit gemiddeld genomen 1,5cm tot 2 cm is. Op zich ben ik geen mierenneuker maar dat is wel erg schraal. Het erste is dat we op 1 plek gewoon de buis van de vloerverwarming kunnen zien zitten. Mijn vriend denkt bovendien dat er holle plekken in zitten...
Over een week komt de vloerboer langs om te bespreken. Wij gaan voor die tijd een second opinion regelen.
Mogelijke scenarios:
- De hele vloer inclusief buizen moet eruit
- Er moet nog een laag zandcement overheen voor er een laag egaline op gaat
Leuk is anders maar beide scenario's zijn te overzien. Ik hoop dat de vloerboer zijn volledige medewerking zal verlenen in repareren of vergoeden. Zo niet, dan wordt het een klacht indienen bij werkspot en kijken wat de verzekering (of zijn verzekering) hierin vergoedt. Mijn partner heeft een rechtsbijstandverzekering, mogelijk kunnen we die nog inschakelen. Als de reparatie voor eigen rekening komt, dan zijn we 850 euro voor de zandcementvloer kwijt, 240 euro voor de buizen, en nog eens 250 euro voor staaldraadmatten etc. 1350 euro is een gevoelige klap voor mijn spaarrekening maar het brengt het verdere verloop van de verbouwing niet in gevaar. De vertraging is natuurlijk minder leuk maar we kunnen rustig verder gaan met de kozijnen, het terras en het leidingwerk. We kunnen nog wel een maand of 2 bezig blijven voor we echt moeten beginnen met stucen, dus er is tijd om het probleem op te lossen.
Eerst maar eens de second opinion afwachten en kijken in welke mate de vloerboer wil meewerken. Hij reageerde in ieder geval welwillend en schoot niet direct in de verdediging. Als ik nu een hoop stampij schop, dan loop ik alleen maar ontzettend vooruit op de zaken.
Onze vloerboer gaat dit oplossen voor 450 euro, Schonox egaline laag van 5mm inclusief garantie, ex BTW dus in totaal 545 euro. Ik ben blij met dit aanbod.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Second opinion gehad: er kan 5mm egaline overheen. Dus beperkte schade. Alleen normaal gesproken zouden we zo'n 400-500 euro kwijt zijn voor 1-2 mm egaline. 5mm wordt veel duurder dus daar gaan we het vanmiddag met onze vloerboer over hebben.
Wacht even, wat? Dus hij komt in de eerste plaats zijn afspraak niet na, daarna komen jullie daar achter, en de 'oplossing' is dat jullie nu NOG eens 450 euro extra moeten betalen voor iets wat oorspronkelijk al had moeten zijn?quote:Op vrijdag 30 maart 2018 12:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Onze vloerboer gaat dit oplossen voor 450 euro, Schonox egaline laag van 5mm inclusief garantie, ex BTW dus in totaal 545 euro. Ik ben blij met dit aanbod.
Ze waren toch sowieso grofweg 500 euro kwijt voor 1 a 2 mm egaline. Nu plaatst hij dat voor hun en betaalt hij voor de extra millimeters en zij voor de 1 a 2.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 17:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wacht even, wat? Dus hij komt in de eerste plaats zijn afspraak niet na, daarna komen jullie daar achter, en de 'oplossing' is dat jullie nu NOG eens 450 euro extra moeten betalen voor iets wat oorspronkelijk al had moeten zijn?
Want oorspronkelijk was de afspraak 3cm. De realiteit is maar 1,5 tot 2 cm, dus je komt 1 tot 1,5cm te kort, en de oplossing is nu om daar 5mm van een of ander spul aan toe te voegen, wat hem nog eens een keer 450 euro oplevert, naast de prijs voor de oorspronkelijke vloer?
En jij bent blij met dat aanbod? Ehh..ok.
Yep. Egaline is knetterduur. We hadden er zo'n 1000 euro tegenaan moeten gooien om het met een dikkere laag egaline op te lossen door een ander. Of 400-500 euro met een dunnere laag als de zandcementlaag dik genoeg was geweest. Dus al met al zijn we niet duurder uit en hij kan dit tegen kostprijs oplossen. Dus voor hem is dit ook de beste oplossing, hij verdient er vrijwel niks op als je zijn voorrijkosten meerekent. De ondervloer was wel ontzettend strak gelegd dus ik heb wel vertrouwen in het eindresultaat.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 17:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wacht even, wat? Dus hij komt in de eerste plaats zijn afspraak niet na, daarna komen jullie daar achter, en de 'oplossing' is dat jullie nu NOG eens 450 euro extra moeten betalen voor iets wat oorspronkelijk al had moeten zijn?
Want oorspronkelijk was de afspraak 3cm. De realiteit is maar 1,5 tot 2 cm, dus je komt 1 tot 1,5cm te kort, en de oplossing is nu om daar 5mm van een of ander spul aan toe te voegen, wat hem nog eens een keer 450 euro oplevert, naast de prijs voor de oorspronkelijke vloer?
En jij bent blij met dat aanbod? Ehh..ok.
Nope, hij werkt als manager in de horeca. Hij heeft altijd wel kleinere dingen gedaan in huis, maar nog nooit zo'n groot project. Hij werkt heel snel, heel precies, en vrijwel foutloos. Hij houdt niet van deadlines en die heeft hij ook niet nodig. Hij ziet overal een mooie uitdaging in, twijfelt zelden aan de oplossingen die hij bedenkt. Hij heeft wel de neiging om té perfectionistisch te zijn, zo wilde hij de gipsplaten dubbelen 'voor extra stevigheid', daar heb ik i.v.m. budget en overkill een stokje voor gestokenquote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:14 schreef Fer het volgende:
Werkt jouw kerel ook als timmerman of installateur? Handig is hij wel.
Ga je de gipsplaten nog stucen? Wij hebben in de badkamer niet gedubbeld en daarna geverfd, maar je blijft de naden zien, omdat de platen nooit 100% vlak zijn en er werking is op de naden.quote:Op zondag 1 april 2018 03:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nope, hij werkt als manager in de horeca. Hij heeft altijd wel kleinere dingen gedaan in huis, maar nog nooit zo'n groot project. Hij werkt heel snel, heel precies, en vrijwel foutloos. Hij houdt niet van deadlines en die heeft hij ook niet nodig. Hij ziet overal een mooie uitdaging in, twijfelt zelden aan de oplossingen die hij bedenkt. Hij heeft wel de neiging om té perfectionistisch te zijn, zo wilde hij de gipsplaten dubbelen 'voor extra stevigheid', daar heb ik i.v.m. budget en overkill een stokje voor gestoken.
We zijn een goed team trouwens, veel overleg en lachen. We hebben 1 keer een kleine aanvaring gehad omdat hij wat te optimistisch was aangaande het tijdsplan, dus ik moest de vloerboer een week later laten komen. Ik bemoei me niet met technische details, hij kiest voor de ruwbouw zelf de materialen, hij bedenkt zelf alle oplossingen en voert ze ook uit zonder dat ik daar een plasje over heen moet doen. Voor dingen die je ziet, vraagt hij doorgaans wel mijn input en sowieso is er niks mis met zijn smaak. Ik doe al het regelwerk, offertes opvragen, onderhandelen, bestellingen, geldzaken. En ik ben van het plannen maken, ik draag de ideeën aan en hij tekent het in floorplanner. Dus de lay-out is mijn geesteskind en eigenlijk alle design dingetjes, ik gooi al mijn ideeën op tafel en hij geeft dan aan wat hij kan (en hij zegt zelden dat hij het niet kan). Het leidingwerk verleggen via de bypass was mijn idee, hij bedenkt wat er dan in de bypass komt te liggen en hoe dat dan aangesloten moet worden. We kunnen ook met een gerust hart elkaars ideeën afschieten. Simpelweg 'dat lijkt me nou helemaal niks' volstaat als veto. Ik wil in ieder geval niet dat hij dingen maakt waar hij niet 100% achter staat.
Ik ben gewoon waanzinnig trots op hem, wat een held hè?.
Ik heb ze afgewerkt met een dun laagje uit een stucemmer. Zie je niks meer van.quote:Op zondag 1 april 2018 09:24 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ga je de gipsplaten nog stucen? Wij hebben in de badkamer niet gedubbeld en daarna geverfd, maar je blijft de naden zien, omdat de platen nooit 100% vlak zijn en er werking is op de naden.
Yes maar stucen besteden we uit. Zulke klussen zou mijn partner wel zelf kunnen maar dan komt zijn perfectionisme om de hoek kijken. Hij wil een strak eindresultaat en dat krijg je alleen door veel te oefenen.quote:Op zondag 1 april 2018 09:24 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ga je de gipsplaten nog stucen? Wij hebben in de badkamer niet gedubbeld en daarna geverfd, maar je blijft de naden zien, omdat de platen nooit 100% vlak zijn en er werking is op de naden.
Serieus?quote:Op zondag 1 april 2018 09:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik heb ze afgewerkt met een dun laagje uit een stucemmer. Zie je niks meer van.
knap werk allemaal! ziet er netjes uitquote:Op dinsdag 3 april 2018 08:27 schreef Seven. het volgende:
Trouwens, de buren kijken ook allemaal mee. Er is een hoge mate van interesse, iedereen heeft in deze huizen namelijk een andere indeling. Er zijn kappers en fysiotherapeuten en allerlei thuispraktijken, verder nog een hoop mensen met een uitbouw aan de achterkant en dakopbouw (dus 4 verdiepingen). En er zijn dus geen dragende muren in deze huizen, dus voor de handige doe-het-zelver is dit een droomhuis. NIet zo gek dus dat iedereen nieuwsgierig is want het trekt ook veel handige klussers aan, merk ik.
Ik geloof dat we al wel 10 man binnen hebben gehad. Vrijwel iedereen in het rijtje is al aan komen waaien.
Jazeker. Het is sowieso een gezellige buurt.quote:Op dinsdag 3 april 2018 13:14 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
knap werk allemaal! ziet er netjes uit
leuk om zo kennis te maken met de buurt, zo spreek je elkaar later op straat wellicht ook wat makkelijker aan
Yes! Maar het grote raam gaat er op donderdag in, beetje tijdgebrek vandaag.quote:
Herkenbaar. Ik vlieg er komende week weer inquote:Op dinsdag 3 april 2018 18:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yes! Maar het grote raam gaat er op donderdag in, beetje tijdgebrek vandaag.
Er moet ook nog geld verdient worden.
Ja, het raam is echt enorm en er komt zó veel licht binnen dat ik de camera instellingen van mijn telefoon op een kortere sluitertijd moet zetten omdat 'ie anders alleen een grote lichtbak tegen een donkere achtergrond registreert:') . De eerste gluurburen alweer binnen gehadquote:Op donderdag 5 april 2018 21:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo dan ! Dat licht op !![]()
![]()
Dat levert een hoop daglicht op !
Thanks!quote:
Ik wist niet wat betonplex was dus dat had ik even opgezocht en toen las ik dit op wiki: De fenolcoating is niet langdurig bestand tegen uv-straling en kan onder invloed van (zon)licht verkleuren.quote:Op vrijdag 6 april 2018 12:40 schreef Seven. het volgende:
Betonplex is dan wel weer veel geschikter als aanrechtblad, voor bureaublad hoef ik geen superglad waterproof oppervlak te hebben. Maar het moet wel beiden hetzelfde materiaal zijn.
Ik ook, als ik uit die alternatieven moest kiezen. Maar ik zou eigenlijk gewoon een totaal ander aanrechtblad nemen, want ik vind beide alternatieven niet geweldig als aanrechtblad.quote:Op vrijdag 6 april 2018 12:42 schreef FranticDJ het volgende:
Ik zou multiplex nemen en dan wel schilderen.
Vind persoonlijk betonplex/OSB ofzo een beetje goedkoop staan als ‘afgewerkt’ product. Goed, smaken verschillen natuurlijk
Hmm, dit kon wel eens de doorslaggevende factor worden.quote:Op vrijdag 6 april 2018 13:26 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik wist niet wat betonplex was dus dat had ik even opgezocht en toen las ik dit op wiki: De fenolcoating is niet langdurig bestand tegen uv-straling en kan onder invloed van (zon)licht verkleuren.
Dus misschien is dat niet handig voor je bureau, met dat nieuwe raam?
Het aanrechtblad wordt eigenlijk niet als zodanig gebruikt. Het keukentje komt er zodat we water kunnen pakken voor het koffie-apparaat en een keer een kopje kunnen afspoelen of een glas water pakken. Er komt een klein koelkastje in het keukentje en de verdeler voor de vloerverwarming verstoppen we ook in een keukenkastje. Ik ga er niet staan koken en afwassen. Dus ik denk dat we met een goede laklaag wel degelijk een bureaublad dienst kunnen laten doen als aanrechtblad.quote:Op vrijdag 6 april 2018 13:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ook, als ik uit die alternatieven moest kiezen. Maar ik zou eigenlijk gewoon een totaal ander aanrechtblad nemen, want ik vind beide alternatieven niet geweldig als aanrechtblad.
Of gelden die alternatieven alleen voor het 'piepkleine keukentje' + bureau? Ook in dat geval zou ik voor andere opties gaan, maar uit die 2 zou ik nog steeds voor multiplex gaan, juist vanwege dat verkleuren van betonplex.
Wat? de wasmachine komt onder de trap? Ik ben benieuwd naar de indeling van jullie huisquote:Op vrijdag 6 april 2018 14:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het aanrechtblad wordt eigenlijk niet als zodanig gebruikt. Het keukentje komt er zodat we water kunnen pakken voor het koffie-apparaat en een keer een kopje kunnen afspoelen of een glas water pakken. Er komt een klein koelkastje in het keukentje en de verdeler voor de vloerverwarming verstoppen we ook in een keukenkastje. Ik ga er niet staan koken en afwassen. Dus ik denk dat we met een goede laklaag wel degelijk een bureaublad dienst kunnen laten doen als aanrechtblad.
Het bureau gaat dienst doen als werkplek en was-opvouwplek (de wasmachine komt onder de trap). De was en mijn thuiswerkdagen gaan hand in hand.. Skypevergaderingen en was ophangen danwel vouwen kunnen heel goed samengaan heb ik gemerkt.
U vraagt, wij draaien. Dit is een ruwe eerste schets maar dan snap je de indeling wel een beetje. Dit is dus de begane grond, kantoor aan de voorkant, slaapkamer met ensuite en inloopkast achter. Het kantoor is trouwens veel te klein ingetekend op deze floorplanner, het huis is zo'n 2 meter te kort op deze tekening, de meterkast staat er niet op en de deur is nu gewoon een doorgang die tegen de trap aanzit. De kitchenette is hier ook nog niet op ingetekend, het idee van de enorme bank hebben we geschrapt. Op die muur tegen de trap komen 2 deurtjes. Deurtje 1 is stiekem een ladefrontje voor extra opslag. Deurtje 2 zit de wasmachine achter. Die hele wand wordt trouwens uit hetzelfde materiaal gemaakt als het bureau en de kitchenette (dus multiplex).quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat? de wasmachine komt onder de trap? Ik ben benieuwd naar de indeling van jullie huis
Je nick!quote:Op maandag 9 april 2018 20:11 schreef Six. het volgende:
Lucky guy. Wil ik ook wel, een vriendin die me carte blanche geeft (op klus gebied)
Mooie klus trouwens 👍
quote:Op woensdag 11 april 2018 19:53 schreef sigme het volgende:
[..]
and if the devil is six
Then God is seven
Ontspannen op ze tijd moet ook gebeuren, je kunt niet altijd blijven bikkelenquote:Op zondag 22 april 2018 08:56 schreef Seven. het volgende:
Six. heeft een weekje klusvrij gehad. Gisteren lekker samen in de sauna liggen poedelen. Straks groots inslaan, ff kijken naar multiplex, spotjes, nog wat lichtknopjes. En we zijn we zo'n beetje klaar om de vloerboer terug te laten komen voor de egaline laag.
Inkopen is ook belangrijkquote:Op zondag 22 april 2018 08:56 schreef Seven. het volgende:
Six. heeft een weekje klusvrij gehad. Gisteren lekker samen in de sauna liggen poedelen. Straks groots inslaan, ff kijken naar multiplex, spotjes, nog wat lichtknopjes. En we zijn we zo'n beetje klaar om de vloerboer terug te laten komen voor de egaline laag.
Weekje "vrij" deed mij goed, nu weer vol gas stoeien met schroefjes, houtjes en snoertjesquote:Op zondag 22 april 2018 08:56 schreef Seven. het volgende:
doe eens afklikken.quote:Op zondag 29 april 2018 19:56 schreef Six. het volgende:
[..]
Weekje "vrij" deed mij goed, nu weer vol gas stoeien met schroefjes, houtjes en snoertjes
Het gaat een flexibele buis worden waar een xtra mantel omheen zit (advies van het instalatiebedrijf) is trouwens wel een klus die ik niet zelf ga doen, van gas blijf ik af.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 18:13 schreef PJ het volgende:
Ga je gasleiding verplaatsen? Dat is aan nogal strenge regels gebonden en kan je niet zomaar doen.
Zou eerst even bij je netwerkbeheerder informeren.
Die flexibele slang om de leiding voorkomt dat je kruipruimte ongemerkt vol kan lopen met gas. Doordat de slang dicht is en loopt van punt naar punt kun je een mogelijke lekkage altijd ruiken aan één van de uiteinden.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 23:58 schreef Six. het volgende:
[..]
Het gaat een flexibele buis worden waar een xtra mantel omheen zit (advies van het instalatiebedrijf) is trouwens wel een klus die ik niet zelf ga doen, van gas blijf ik af.
Daar moet je inderdaad vergunning voor aanvragen.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 08:36 schreef Leandra het volgende:
Het is de vraag of je zomaar zo'n hoge erfafscheiding mag maken, ook als je overeenstemming met de buren hebt.
Kleur van de vloer... we dachten een hele tijd dat het kiezel moest worden maar daar komen we nu een beetje op terug omdat de kant-en-klare kiezel betonverf net iets teveel naar lichtbruine diarree neigt. Dus dat idee heeft Six. afgeschoten. De kant en klare kleuren zijn lichtgrijs, antraciet, beige, wit etc. We kunnen eventueel iets laten mengen. Ikzelf hink een beetje op 2 gedachten nu het (waarschijnlijk) gewoon met betonverf kan. Met polyurethaan ben je meer geld kwijt en dus eerder geneigd om op safe te spelen, vandaar onze eerste keuze voor kiezel. Niet grijs, niet beige maar wel mooie neutrale kleur waarmee je alle kanten op kunt. Betonverf kost aanzienlijk minder en als we er genoeg van hebben, kunnen we er makkelijk een andere laag overheen flikkeren. Dus dan kunnen we ook wat meer experimenteren. Wij zijn geen neutrale mensen. Six. houdt ontzettend van sterke contrasten, speels en vooral niet te fijne details. Ik hou van opvallende kleurtjes (maar niet zozeer van contrasten), speels en vooral niet te fijne details. Wat we wel zeker weten is dat we geen donkere vloer willen. Ik kom meer en meer tot het inzicht dat het scandinavische thema in de woonkamer met ijsblauw, wit en hout me eigenlijk verdomd goed bevalt. En Gamma heeft een mooie grijsblauwe betonverf die mooi in dat plaatje past. Maar dat betekent ook afscheid nemen van het groene kleurenschema dat we bedacht hadden voor beneden (kiezel, olijfgroen en off white).quote:Op vrijdag 11 mei 2018 12:58 schreef monsterd. het volgende:
Welke kleur moet de vloer worden? Fijn dat de vloerboer het probleem nog komt oplossen.
Die pvc-tegels hebben voor mij persoonlijk een hele neppe uitstraling. Maar wellicht is het toch iets voor je. Volgens mij zijn er ook andere paneelsoorten, waar je naar kunt kijken?
Na 5 tot 10 jaar niet meer. En ik ben echt geen poetser.. Wat betreft schoonmaken moet het praktisch zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar voegen in een badkamer kun je mits een goede kleur toch gewoon eenvoudig schoonhouden ?
Mooi maar prijzigquote:Op vrijdag 11 mei 2018 17:28 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Meelezer hier. Even reageren op de geen tegels in de douchecabine. Ik hou daar zelf ook niet van en ben voor mijn eigen douche uitgekomen op Lustrolite (kunststof plaat). Geen idee of het wat voor jullie is, maar om aan te geven dat er meer opties zijn..
Ik laat je weten hoe het bevaltquote:Op vrijdag 11 mei 2018 22:52 schreef PJ het volgende:
Sinds wanneer is egaline een eindproduct? Het is toch veel te zacht om als eindvloer te dienen.
Mooi spul wel! Ik ga straks ff bellen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 01:14 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wellicht is dit een optie voor de badkamer: https://fibo-trespo.nl/
Het doet niets voor isolatie. Hooguit houdt het brandende zon van een plat dak en daardoor wordt het minder warm binnen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 07:33 schreef Seven. het volgende:
Gezien de isolatie die je daar voor terugkrijgt, is het wel de moeite om er voor te sparen.
Groenedaken.net ga ik zo ff checken. Ik heb nog even doorgerekend. Het door mij geschetste kostenplaatje ging uit van 50m2 + 55 euro de meter. Maar we hebben feitelijk 45m2 plat dak en aan weerszijden moet er loopruimte zijn, dus daar moeten we nog 10m2 aftrekken. En het blijkt voor een kleine 40 euro per meter ook te kunnen. Kostenplaatje: 1584 euro inclusief bezorgen via sedumworld.com. 1050 euro subsidie, hoef je alleen maar een foto van je dak op te sturen na de werkzaamheden.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 07:44 schreef PJ het volgende:
[..]
Het doet niets voor isolatie. Hooguit houdt het brandende zon van een plat dak en daardoor wordt het minder warm binnen.
Ik heb 42m2 liggen en zelf aangeld met cassettes. Heeft mij met subsidie ¤1100 gekost.
Zie groenedaken.net
Dat is dan flink in prijs omhoog gegaan.. Succes met je zoektocht!quote:Op vrijdag 11 mei 2018 22:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi maar prijzig. 600 euro in plaats van 250 euro. Ik hoop dat de PVC platen er fatsoenlijk uitzien
.
Jij had een containerwoning?quote:Op maandag 14 mei 2018 15:53 schreef ErkendFokker het volgende:
Waarom geen linoleum achtig spul in de douchecabine? Mijn containerwoning had dat ook in de badkamer
Thanks!quote:
https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_440546.htmlquote:Op maandag 14 mei 2018 17:57 schreef Seven. het volgende: En mijn bonus request is dan dat het een vloer is die ik niet om de dag hoef te stofzuigen
.
Dit is het enige soort stofzuiger die ik wel voor mijn verjaardag wil.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 08:25 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_440546.html
Ik denk na een jaar of 10 gewoon nog een keertje doen. 100% slijtvast denk ik niet.quote:Op maandag 21 mei 2018 19:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Is dit dan ook in zijn geheel slijtvast of moet je zoiets dan nog een keer coaten ?
Ja, dat zei mijn zus ook al. 'Jezus, wat een ding!'quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:23 schreef monsterd. het volgende:
Wow wat een ding, uniek dingetje voor in je tuin zeg. Laat je de kleur ook zo of krijgt ie een lakje oid?
Ik heb geen geldboom helaas. We moeten sowieso eerst controleren hoe het zit met ons huidige dak. We hebben via google maps ons dak bekeken. Ligt vol met grind, foto van 2008. Vorige bewoonster heeft hier 12 jaar gewoond en het is dus sowieso ouder dan 2003-2004, het zou mij niet verbazen als onze huidige dakbedekking al ruim 20 jaar oud is. Als het in slechte staat is, dan moeten we even sparen om volgend jaar de hele boel te laten vervangen voor EPDM en nieuwe isolatie. Als het dak nog 10 jaar mee kan, dan loont het wel de moeite om het groene dak dit jaar nog aan te laten leggen. Een groen dak verlengt de levensduur van je dak dus dat komt mooi uit en de netto investering van max 500 euro is wel de moeite voor 10 jaar. Al is het alleen maar dat de warmte er langer door buiten blijft. En dat voordeel heb je niet zo met zonnepanelen.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:26 schreef Randy_S het volgende:
Mooi voortgang, ik heb zelf ook zo'n groen dak overwogen. Maar ik zou als ik jou was voor zonnepanelen gaan ipv een groen dak. Haal je er nog geld uit in plaats van dat je er geld in moet blijven pompen omdat er weer plantjes doodgaan enzo
Misschien dat je het voor 2 tientjes minder kan vinden als je een week zoekt, het is net wat je vrije tijd je waard is.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:18 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een offerte van 480 euro ex BTW voor de constructieberekening trouwens, dat moet toch goedkoper kunnen?
Dus rond de 500 euro ex BTW is wel redelijk gangbaar voor een simpele constructieberekening waarbij ik zelf alle gegevens aanlever?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:40 schreef Deshain het volgende:
[..]
Misschien dat je het voor 2 tientjes minder kan vinden als je een week zoekt, het is net wat je vrije tijd je waard is.
Gaat ongeveer 1500 euro kosten als ik voor cassettes ga (kan goedkoper als je geen kant en klaar systeem neemt), en ik kan ruim 1000 euro aan subsidie terugkrijgen.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 13:05 schreef Mojo.jojo het volgende:
https://www.aquaplan.com/ndl/product/aquaplant-rol
Zag dit op een folder bij de Gamma. Met die folder kun je ook de kosten op berekenen. Weet niet precies meer uit mijn hoofd.
4 uurtjes werk om de informatie te filteren, berekening te maken en uit te werken is idd wel een hele simpele berekening.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dus rond de 500 euro ex BTW is wel redelijk gangbaar voor een simpele constructieberekening waarbij ik zelf alle gegevens aanlever?
Kun jij het goedkoper?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 14:08 schreef Deshain het volgende:
[..]
4 uurtjes werk om de informatie te filteren, berekening te maken en uit te werken is idd wel een hele simpele berekening.
Ik kan het zelfs voor niks alleen is het vandaag de dag de markt er niet naar om dingen voor niks te doen als je kennis hebt waar andere mensen graag voor betalen.quote:
Kratje bier en een halve dag van Six. zijn tijd?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 14:12 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik kan het zelfs voor niks alleen is het vandaag de dag de markt er niet naar om dingen voor niks te doen als je kennis hebt waar andere mensen graag voor betalen.
Ik drink geen alcohol en ik ben handiger (en sneller) dan Sixquote:Op vrijdag 8 juni 2018 14:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kratje bier en een halve dag van Six. zijn tijd?
En waar is jouw topic? Handiger dan Six. is in mijn hoofd haast niet mogelijk natuurlijkquote:Op vrijdag 8 juni 2018 14:30 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik drink geen alcohol en ik ben handiger (en sneller) dan Six
Ik ben gelijktijdig met de verbouwing van mijn jaren 30 woning begonnen en woon al twee maanden in een huis wat spic en span gemaakt is met mijn eigen twee handen
Maar alle gekheid op een stokje (al is bovenstaande wel waar) dit zijn niet de dingen waar je op wil beknibbelen of zwart/grijs wil betalen.
Een constructieberekening is een serieus iets waarvan het risico op schade een factor 100 groter is dan het bedrag wat je nu denkt uit te sparen.
Je hebt bijvoorbeeld een godsvermogen aan koperen leidingen/fittingen uitgegeven, 2"x3" voor de binnenwanden en een voersilo voor in de tuin. Als ik prioriteiten zou moeten stellen zou een serieuze berekening mij meer waard zijn in de fase waarin jullie nu bezig zijn.
Ik geef het door!quote:Op vrijdag 8 juni 2018 17:20 schreef Gieliovd het volgende:
Hij is wel handig maar de waterleidingen zijn niet goed... Je mag nooit knelkoppelingen in inbouwen. De kans op lekkage na enige tijd is zeer groot.
Solderen is het devies.
Niet wat je wilt horen maar liever nu dan straks als het dicht zit.
Ik ben niet zo exhibitionistisch ingesteld en besteed liever mijn tijd aan dingen maken dan foto's maken van wat ik heb gemaakt.quote:
Hou dat gevoel vooral vast of lees dit terug als het een keer tegenzit.quote:Handiger dan Six. is in mijn hoofd haast niet mogelijk natuurlijk.
Goede oplossing!quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:48 schreef Seven. het volgende:
Oplossing: we gaan het nu zo afwerken dat we er gewoon bij kunnen.![]()
Dus onder de wastafel een plaat i.p.v. gipswandje. En de zijkant van de douchecabine is in deze de ruimte boven de wasmachine onder de trap, ook simpel af te werken d.m.v. een plaat i.p.v. gips.
Heel mooi, ben er superblij mee maar er moet nog wel 1 x geschuurd en geverfd worden.quote:
Gozerquote:Op vrijdag 8 juni 2018 14:30 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik drink geen alcohol en ik ben handiger (en sneller) dan Six
Ik ben gelijktijdig met de verbouwing van mijn jaren 30 woning begonnen en woon al twee maanden in een huis wat spic en span gemaakt is met mijn eigen twee handen
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je probeert te bereiken, als jij zo graag wil verkondigen dat je handiger, sneller en beter bent dan Six., be my guest. Maar wat je er eigenlijk mee teweegbrengt is dat ik een beetje medelijden met je krijg omdat je blijkbaar de behoefte voelt om je online in andermans topic te bewijzen. Ik heb niet het gevoel dat jij zelf zo'n topvent bent of zo.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 11:17 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik ben niet zo exhibitionistisch ingesteld en besteed liever mijn tijd aan dingen maken dan foto's maken van wat ik heb gemaakt.
[..]
Hou dat gevoel vooral vast of lees dit terug als het een keer tegenzit.
Pics or it didn't happenquote:Op zondag 10 juni 2018 10:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heel mooi, ben er superblij mee maar er moet nog wel 1 x geschuurd en geverfd worden.
Dat inderdaad, de arrogantie spat er vanaf. Dat is op zichzelf al een flinke afknapper, laat staan als je dat online probeert te doen... man manquote:Op zondag 10 juni 2018 11:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je probeert te bereiken, als jij zo graag wil verkondigen dat je handiger, sneller en beter bent dan Six., be my guest. Maar wat je er eigenlijk mee teweegbrengt is dat ik een beetje medelijden met je krijg omdat je blijkbaar de behoefte voelt om je online in andermans topic te bewijzen. Ik heb niet het gevoel dat jij zelf zo'n topvent bent of zo.
Opbouwende kritiek en positieve feedback kan ik wat mee. Met dit haantjesgedrag kan ik dan weer helemaal niks. No offence.
Ik bedoelde eigenlijk gewoon meer dat je dat gevoel moet vasthouden omdat verder in de verbouwing het wel eens wat somberder kan inzien omdat er al zoveel tijd, energie en geld in is gaan zitten en het einde nog niet in zicht is. Op dat moment is die frustratie het makkelijkst kan wegnemen door terug te kijken wat jullie al gepresteerd hebben en hoe blij jullie met elkaar zijn.quote:Op zondag 10 juni 2018 11:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je probeert te bereiken, als jij zo graag wil verkondigen dat je handiger, sneller en beter bent dan Six., be my guest. Maar wat je er eigenlijk mee teweegbrengt is dat ik een beetje medelijden met je krijg omdat je blijkbaar de behoefte voelt om je online in andermans topic te bewijzen. Ik heb niet het gevoel dat jij zelf zo'n topvent bent of zo.
Opbouwende kritiek en positieve feedback kan ik wat mee. Met dit haantjesgedrag kan ik dan weer helemaal niks. No offence.
quote:Op zondag 10 juni 2018 11:48 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk gewoon meer dat je dat gevoel moet vasthouden omdat verder in de verbouwing het wel eens wat somberder kan inzien omdat er al zoveel tijd, energie en geld in is gaan zitten en het einde nog niet in zicht is. Op dat moment is die frustratie het makkelijkst kan wegnemen door terug te kijken wat jullie al gepresteerd hebben en hoe blij jullie met elkaar zijn.
Maar als ik het nu terug lees snap ik ook hoe je het kan opvatten zoals je nu doet, was iig niet mijn intentie.
Nee, eigenlijk niet. De snelheid is eruit maar we hebben eigenlijk geen deadline dus geen negatieve impact.quote:
De vloer ligt alweer vol met gereedschap enzoquote:
Maybe. Maar het zal nog eventjes moeten wachten. Het archief zit dicht op vrijdag en maandag.quote:Op zondag 10 juni 2018 14:20 schreef speedfightrage het volgende:
Wat betreft die constructie berekening, ik denk dat het geld ook zit in een soort verzekering. Wat als jij alles laat bouwen aan de hand van die berekening en het blijkt achteraf niet goed berekend te zijn, dan sta jij wel bij diegene op de stoep dat hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen.
quote:Op dinsdag 19 juni 2018 14:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Seven werkt bij Ikea en Six maar zelf dingen maken![]()
Echt? Waar gekocht?quote:Op vrijdag 22 juni 2018 17:03 schreef Chicolade het volgende:
Is het een optie om jaloezieën op het klapraam te bevestigen? Met zo'n geleider zodat ze niet in je gezicht slaan als je het raam open doet.
[ afbeelding ]
Wat is het probleem met 3meter brede jaloezieën voor het grote raam? Dat bestaat gewoon, maatwerk was bij mij zelfs goedkoper dan 3 losse kant-en-klare units.
Waar het goedkoopst is ligt aan de maat en materiaal, maar mijne komt bij https://www.topjaloezieen.nl vandaan. Zie wel dat ze alleen de aluminium tot 3.9m breed hebben.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 20:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Echt? Waar gekocht?
En die jaloezie vast op het raam had ik niet overwogen, ga ik naar kijken!
Ik kom met de aluminium jaloezieën tot max 2,5m op deze site, of ligt dat aan mij?quote:Op zaterdag 23 juni 2018 00:36 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Waar het goedkoopst is ligt aan de maat en materiaal, maar mijne komt bij https://www.topjaloezieen.nl vandaan. Zie wel dat ze alleen de aluminium tot 3.9m breed hebben.
Thanks!quote:Op zaterdag 23 juni 2018 10:07 schreef PJ het volgende:
De dikkere (grote gaten) plisse van luxaflex gaan ook breder dan 3m.
Dat is toch betaalbaar?quote:Op zondag 24 juni 2018 09:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Thanks!
Kom inmiddels tot de conclusie dat het alleen van die smalle jaloezieën kunnen zijn of een dun plissé gordijn. Als we voor iets diks/grofs gaan, dus meer dat shutter achtige, dan komt het grote gordijn alsnog in de knoop op het moment dat we het zijraam openzetten. Dus zowel de ruimte erboven als de ruimte die overblijft erachter is zeer beperkt. Plissé gordijn op maat zou 280 euro kosten. Jaloezieën ook zoiets. En dan vinden we plissé mooier en praktischer.
Ik vind het prijzig maar dan zijn we inderdaad wel direct klaar dus daar doen we het dan voor. Anders worden het 3 losse plissé gordijnen en dat vind ik persoonlijk afbreuk doen aan dit mooie raam.quote:Op zondag 24 juni 2018 09:45 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat is toch betaalbaar?ben je iig in een keer goed klaar!
Deze gaat tot 3.90m. https://www.topjaloezieen.nl/jaloezieen/aluminium-jaloezieen/50mmquote:Op zondag 24 juni 2018 09:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik kom met de aluminium jaloezieën tot max 2,5m op deze site, of ligt dat aan mij?
Thanks! Ik ga checken!quote:Op zondag 24 juni 2018 14:55 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Deze gaat tot 3.90m. https://www.topjaloezieen.nl/jaloezieen/aluminium-jaloezieen/50mm
Ik ga het vragen bij de leverancier.quote:Op maandag 25 juni 2018 17:19 schreef Gieliovd het volgende:
Grind en groen dak is m.i. geen goed idee. Ten eerste het gewicht dat nog meer toeneemt. Dan ten tweede is je groen dak ook een water buffer. Met dat grind sterft je groene dak denk ik snel af omdat het heel droog wordt.
Maar dat is puur redeneren. Geen ervaring mee.
En die heeft het al op zijn website staan. Grind moet weg. Maar dan komen we weer in allerhande taferelen met ballast voor de huidige dakbedekking enzo..!quote:
Ja, dat wel, maar weegt nog niet de helft van grind.quote:
Volgens mij 70cm loopruimte en dan nog 50-60cm kastdiepte. Die loopruimte voelt niet krap, ik denk dat dat ook zo blijft als de kast ingericht is. Six. gaat er trouwens met witte meubelplaat een binnenwerk inzetten. Ik wilde wel meer multiplexquote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:54 schreef monsterd. het volgende:
Hey Seven, hoe diep is jullie inloopkast geworden uiteindelijk? Inclusief/exclusief kast?
Loonpruimte is 80cmquote:Op vrijdag 29 juni 2018 12:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Volgens mij 70cm loopruimte en dan nog 50-60cm kastdiepte. Die loopruimte voelt niet krap, ik denk dat dat ook zo blijft als de kast ingericht is. Six. gaat er trouwens met witte meubelplaat een binnenwerk inzetten. Ik wilde wel meer multiplexmaar we hebben nog maar paar honderd euro over.
De silo komt als het goed is morgenquote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:17 schreef Seven. het volgende:
Deze voersilo dus:
[ afbeelding ]
![]()
En dat gaat dan zoiets worden maar dan minder gelikt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We hebben trouwens nog niet overlegd met de buren over nieuwe schuttingen. We kunnen niet alles tegelijk.
Onderschat afwerken niet. Stucen, schilderen en aanverwante klussen vreten tijd.quote:
Als we ergens steevast te optimistisch over zijn geweest, dan is het wel tijdquote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Onderschat afwerken niet. Stucen, schilderen en aanverwante klussen vreten tijd.
Zijn dat overigens van die durawall platen in de douche?
Benieuwd hoe dat gaat bevallen. Wij hebben net nieuw huis gekocht en ik zit eraan te denken de huidige badkamer een beetje te verfrissen met dat soort platen. De ruimte is groot zat en netjes, dus gewoon over het bestaande tegelwerk heen plakken is het plan.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als we ergens steevast te optimistisch over zijn geweest, dan is het wel tijd, we dachten in maart klaar te zijn dus ik geloof je direct. Gelukkig maakt het hier niet uit, we hebben een volledig werkend huis op de bovenste 2 verdiepingen.
En ja, dit zijn dumawall platen. Tot dusver is iedereen er vanuit gegaan dat het om tegels ging. Ik hoop dat ze praktisch zijn met schoonmaken!!
Het is in ieder geval bijzonder makkelijk om mee te werken, mijn vriend had echt maar een paar uurtjes nodig om de hele douchecabine af te werken. Wij hadden nog een mazzeltje want Praxis had het in de aanbieding dus 25% korting, maar ik vond het wel prijzig (iets van 275 euro voor de hele douchecabine van 120x100).quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Benieuwd hoe dat gaat bevallen. Wij hebben net nieuw huis gekocht en ik zit eraan te denken de huidige badkamer een beetje te verfrissen met dat soort platen. De ruimte is groot zat en netjes, dus gewoon over het bestaande tegelwerk heen plakken is het plan.
Succes met afwerken. Het voordeel is dat je dan echt gaat zien hoe het gaat worden.
Probeer eens in Volendamquote:Op zondag 12 augustus 2018 12:55 schreef Seven. het volgende:
Oh, iemand nog interesse in die trechter...?!
Ik zie net online dat Ikea dit ook op de markt heeft gebracht onlangs, zie ook Markyta. En geheel in Ikea stijl, ook beschikbaar in leuke patiëntjes, als dat je ding is.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Onderschat afwerken niet. Stucen, schilderen en aanverwante klussen vreten tijd.
Zijn dat overigens van die durawall platen in de douche?
Ziet er goed uit, binnenkort maar eens kijken.quote:Op zondag 12 augustus 2018 19:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zie net online dat Ikea dit ook op de markt heeft gebracht onlangs, zie ook Markyta. En geheel in Ikea stijl, ook beschikbaar in leuke patiëntjes, als dat je ding is.
https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60416478/
Six heeft randjes van 10cm doorgeslepen op de bolle kant maar op de holle kant niet. Dus er is een soort van stippellijn ontstaan aan de randen, waarop we deze randjes makkelijk om konden buigen. De randjes volgen dus na het vouwen ook precies de curve van de bak waar de rand tegenaan staat. Het resultaat is een naadloze verbinding die je van binnenuit kunt bevestigen aan de volgende bak. En de achterkant van de bakken (dus tegen de schuttingen) worden gewoon van die dakgolfplaten die we gekregen hebben van mijn ouders, daar zie je niks van weer en daar kunnen gewoon paaltjes achter. Alle bakken worden 20-30cm ingegraven.quote:Op zondag 19 augustus 2018 20:17 schreef Deshain het volgende:
Vond het als idee niet zo best klinken maar ziet er zo best gaaf uit!
Hoe gaan jullie ze onderling bevestigen zodat ze niet gaan wijken door de gronddruk? Hoeklijnen achter lassen?
Open je zelf een nieuw topic? Dit is de laatste postquote:Op zondag 26 augustus 2018 00:25 schreef Seven. het volgende:
We hebben samen een laag van 30cm afgegraven tussen de bakken om het afschot beter te regelen. Het afschot liep vanuit het midden van de tuin naar het terras bij het huis en naar de schuur, we hebben vanmiddag een plensbui gehad dus gelijk een goede test. De hoeveelheid wortel die naar boven komt, is onvoorstelbaar. Ik heb veel gegraven, en Six. heeft naast het graven, dus al het zand (2 kuub!) gezeefd. We gaan de buren vragen wie er nog ruimte heeft in de groene container, we kunnen er nu zeker 4 of 5 vullen knip.
Dus de achterste bak is ondertussen ingegraven, vastgemaakt aan de golfplaten schutting, openingen dicht gesmeerd met cement, opgevuld met de grond van het pad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |