Zoals Sid dat zo mooi zegt:quote:Op woensdag 6 september 2017 20:28 schreef remlof het volgende:
[..]
TPO lees ik al lang niet meer, is zo'n beetje de Volk en Vaderland van deze tijd geworden.
quote:Je maakt jezelf ridicuul door iedereen met nazi’s te vergelijken – de empirie die het cultuurmarxisme als denktrend bewijst is daarvoor ook te sterk. We kunnen spreken van een ware nazi-inflatie.
quote:Op woensdag 6 september 2017 20:26 schreef Ryon het volgende:
Sid sloopt de toko weer:
http://politiek.tpo.nl/20(...)me-once-and-for-all/
Een ellenlang artikel vol met dit soort kromme zinnen, dank je vriendelijk.quote:Wie het Groene-artikel in vogelvlucht leest ziet dezelfde symptomen als dat zij hun vijanden verwijten.
Complotgekkie vindt zijn 'theorie' geen complot.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:26 schreef Ryon het volgende:
Sid sloopt de toko weer:
http://politiek.tpo.nl/20(...)me-once-and-for-all/
Moest hier wel even om gniffelen.quote:Dr. Sid Lukkassen studeerde geschiedenis en filosofie. Hij is cursusleider ofwel docent van beroep en
Aan de woorden van een bij z'n ouders wonende zolderkamerautist als Sid hecht ik geen enkele waarde.quote:
Zijn mening is DE WAARHEID, he?quote:Op woensdag 6 september 2017 20:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Complotgekkie vindt zijn 'theorie' geen complot.
Het is mij nu nog steeds niet duidelijk wat hij nu echt heeft gestudeerd. Heeft hij nu een hbo-opleiding, twee universitaire studies en een PhD gedaan voordat hij dertig werd?quote:Op woensdag 6 september 2017 20:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moest hier wel even om gniffelen.
Onleesbaar inderdaad. Op TV was het al amper te volgen, op schrijft is het helemaal kansloosquote:Op woensdag 6 september 2017 20:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Een ellenlang artikel vol met dit soort kromme zinnen, dank je vriendelijk.
Het gemak waarmee men tegenwoordig iemand in een kamp indeelt is stuitend. Het is gemakkelijk. Noem iemand een gutmensch, nazi, fascist of weet ik veel welke term je wil gebruiken en je hoeft niet meer normaal te discussiëren. Je tegenpartij is immers een domme "xxxx"quote:
Ik maak mij ernstige zorgen om zijn studenten, die man kan nog geen normale zijn schrijven laat staan iets begrijpelijke uitleggen.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moest hier wel even om gniffelen.
Dat is toch Baudet? Of geldt die regel voor alle enge witte meneren die in dit soort gekkigheid geloven?quote:Op woensdag 6 september 2017 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn mening is DE WAARHEID, he?
Conflicten hebben vooral te maken met een gebrek aan open staan voor andere opvattingen. Dat hangt niet zo zeer samen met een geloof maar meer met volharden in de gedachte dat je het zelf bij het juist eind hebt. Er zijn ook zat politieke stromingen waar dat soort gedachten in voor kwamen en komen. Oorlogen hangen samen met fanatisme, niet zo zeer met geloven of politieke stromingen.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Veelal hebben conflicten wel met religie te maken. Het spijt me als die observatie je kwetst.
Nee, Baudet is de enige die zo gek is geweest het ook nog zo te zeggen, Lukassen doet het in zijn essays waarin geen enkele ruimte is voor twijfel. Hij zegt het dus is het zo.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat is toch Baudet? Of geldt die regel voor alle enge witte meneren die in dit soort gekkigheid geloven?
Net als in Buitenhof dus.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:34 schreef Tem het volgende:
Leuk zo'n artikel met namedropping en voor de rest vrij weinig zeggen.
Daar heb je gelijk in. Eigenlijk is dat best wel raar voor iemand die filosofie heeft gestudeerd.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Baudet is de enige die zo gek is geweest het ook nog zo te zeggen, Lukassen doet het in zijn essays waarin geen enkele ruimte is voor twijfel. Hij zegt het dus is het zo.
Ik ga niet op z'n linkedin kijken. Be my guest.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het is mij nu nog steeds niet duidelijk wat hij nu echt heeft gestudeerd. Heeft hij nu een hbo-opleiding, twee universitaire studies en een PhD gedaan voordat hij dertig werd?
Studeren is niet altijd hetzelfde als begrijpen heb ik het ideequote:Op woensdag 6 september 2017 20:38 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Ook best wel raar voor iemand die filosofie heeft gestudeerd.
In een niet nader te vernoemen subforum struikel je erover.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gemak waarmee men tegenwoordig iemand in een kamp indeelt is stuitend. Het is gemakkelijk. Noem iemand een gutmensch, nazi, fascist of weet ik veel welke term je wil gebruiken en je hoeft niet meer normaal te discussiëren. Je tegenpartij is immers een domme "xxxx"
Met dat laatste kan ik het wel eens zijn, alleen denk ik dat gelovigen eerder een kant zullen kiezen als andersgelovigen tegenover ze staan. Ook vreedzame mensen zoals jij en ik ze kennen zijn daar volgens mij bevattelijk voor. Kijk maar naar de moordende boeddhistische monniken tegenover de Rohingya; zo kennen we deze monniken niet.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Conflicten hebben vooral te maken met een gebrek aan open staan voor andere opvattingen. Dat hangt niet zo zeer samen met een geloof maar meer met volharden in de gedachte dat je het zelf bij het juist eind hebt. Er zijn ook zat politieke stromingen waar dat soort gedachten in voor kwamen en komen. Oorlogen hangen samen met fanatisme, niet zo zeer met geloven of politieke stromingen.
Er kan natuurlijk maar één iemand echt de waarheid in pacht hebben hè.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat is toch Baudet? Of geldt die regel voor alle enge witte meneren die in dit soort gekkigheid geloven?
Precies, dat was ook een aanfluiting. Veelzeggend was de non-verbale reactie van Aboutaleb in het publiek.quote:
quote:Op woensdag 6 september 2017 20:39 schreef Ryon het volgende:
De minachting voor filosofen in dit topic vind ik weer stuitend. Jammer, gewoon jammer.
Interessante dwarsverbanden wel.quote:Al met al zien we een analogie met het secularisatiedebat van de jaren ’50. De vraag was destijds: “In hoeverre is het vooruitgangsgeloof van de moderniteit, een ontkerkelijkte theologie?” De Duitse academicus Hans Blumenberg betoogde dat deze stelling een wraakneming was van de theologie als vakgebied. De theologie voelde zich bedreigd en overbodig gemaakt door de moderniteit. Vandaag voelen cultuurwetenschappers zich bedreigd door politiek-filosofen die via het thema ‘cultuurmarxisme’ een ingang vinden naar hun vakgebied. Cultuurwetenschappers proberen deze inweg te sluiten door het cultuurmarxisme te framen als complot.
Niet voor filosofen in het algemeen, voor deze specifieke filosoof wel.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:39 schreef Ryon het volgende:
De minachting voor filosofen in dit topic vind ik weer stuitend. Jammer, gewoon jammer.
Gedaan en het is inderdaad een beetje zoals ik dacht. Op zich heel knap.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ga niet op z'n linkedin kijken. Be my guest.
Omdat hij durft te benoemen wat cultuurwetenschappers werkelijk zijn?quote:Op woensdag 6 september 2017 20:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet voor filosofen in het algemeen, voor deze specifieke filosoof wel.
Ook zo'n tic van die Sid, namen verkeerd uitsprekenquote:
Ja, analogie is een overeenkomst. In dit geval correct gebruikt.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[..]
Interessante dwarsverbanden wel.
Overigens is het geen analogie, maar een overeenkomst.
Je haar afscheren, de hele dag in een oranje gewaad lopen en samenwonen in een klooster vind ik eigenlijk best fanatiek over komen. Maar misschien heb je je zand in de ogen laten strooien door het hoge knuffelgehalte van de Dalai Lama. Net zoals men zich wellicht niet goed in Aung San Suu Kyi heeft verdiept (niet dat ik dat wel gedaan heb, maar het zou mij niks verbazen als ze in het verleden ook al aanwijzingen gegeven heeft de Rohingya als minderwaardig te beschouwen).quote:Op woensdag 6 september 2017 20:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Met dat laatste kan ik het wel eens zijn, alleen denk ik dat gelovigen eerder een kant zullen kiezen als andersgelovigen tegenover ze staan. Ook vreedzame mensen zoals jij en ik ze kennen zijn daar volgens mij bevattelijk voor. Kijk maar naar de moordende boeddhistische monniken tegenover de Rohingya; zo kennen we deze monniken niet.
Je mag gewoon NWS zeggen hoor, maar het probleem is een beetje voor ons als crew dat dat blijkbaar de toon van het debat is. Je wil niet weten hoeveel er alsnog verwijderd wordt, maar soms is het gewoon een kut reactie. Eentje waar we dus niets mee kunnen, maar weinig toevoegt. Je kunt dat lastig rucksichtlös gaan verwijderen. Een domme mening is ook nog steeds een mening.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In een niet nader te vernoemen subforum struikel je erover.
Ik denk dat we best onderscheid mogen maken tussen mensen die bepaalde bevolkingsgroepen of gelovigen minderwaardig vinden en mensen die bepaalde denkbeelden minderwaardig vinden.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je haar afscheren, de hele dag in een oranje gewaad lopen en samenwonen in een klooster vind ik eigenlijk best fanatiek over komen. Maar misschien heb je je zand in de ogen laten strooien door het hoge knuffelgehalte van de Dalai Lama. Net zoals men zich wellicht niet goed in Aung San Suu Kyi heeft verdiept (niet dat ik dat wel gedaan heb, maar het zou mij niks verbazen als ze in het verleden ook al aanwijzingen gegeven heeft de Rohingya als minderwaardig te beschouwen).
Ik denk dat je vooral naar de boodschappen die mensen uiten moet kijken. Als daar steeds meer elementen in zitten als "jij bent fout en ik ben goed" en "ik ben meer dan jij" in zitten, dan is het oppassen geblazen. In dat licht ben ik bijvoorbeeld ook wel bezorgd over hoe bijzonder agressief men op de nazi-sympatisanten reageerde na de gebeurtenissen in Charlottesville.
Een analogie is een overeenkomst tussen twee zaken die als grondslag wordt gebruikt bij een redenering. Nu wijst hij echter simpelweg op een overeenkomst.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, analogie is een overeenkomst. In dit geval correct gebruikt.
Het gaat om deze redenering:quote:Op woensdag 6 september 2017 20:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een analogie is een overeenkomst tussen twee zaken die als grondslag wordt gebruikt bij een redenering. Nu wijst hij echter simpelweg op een overeenkomst.
quote:Cultuurwetenschappers proberen deze inweg te sluiten door het cultuurmarxisme te framen als complot.
Ik zie de Dalai Lama niet als symbool voor boeddhisten, hij is een kracht on his own. En Aung was een vergissing, dat is duidelijk.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je haar afscheren, de hele dag in een oranje gewaad lopen en samenwonen in een klooster vind ik eigenlijk best fanatiek over komen. Maar misschien heb je je zand in de ogen laten strooien door het hoge knuffelgehalte van de Dalai Lama. Net zoals men zich wellicht niet goed in Aung San Suu Kyi heeft verdiept (niet dat ik dat wel gedaan heb, maar het zou mij niks verbazen als ze in het verleden ook al aanwijzingen gegeven heeft de Rohingya als minderwaardig te beschouwen).
Ik denk dat je vooral naar de boodschappen die mensen uiten moet kijken. Als daar steeds meer elementen in zitten als "jij bent fout en ik ben goed" en "ik ben meer dan jij" in zitten, dan is het oppassen geblazen. In dat licht ben ik bijvoorbeeld ook wel bezorgd over hoe bijzonder agressief men op de nazi-sympatisanten reageerde na de gebeurtenissen in Charlottesville.
Een discussie zonder argumenten is geen discussie. Minstens de helft van de topics worden een eindeloze opsomming van herhaalde drogredenen, namecalling en trieste oneliners.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je mag gewoon NWS zeggen hoor, maar het probleem is een beetje voor ons als crew dat dat blijkbaar de toon van het debat is. Je wil niet weten hoeveel er alsnog verwijderd wordt, maar soms is het gewoon een kut reactie. Eentje waar we dus niets mee kunnen, maar weinig toevoegt. Je kunt dat lastig rucksichtlös gaan verwijderen. Een domme mening is ook nog steeds een mening.
Ik baal er van dat het zo bekend staat iig.
Ik zou niet zo stellig durven zijn, dat dat een religieus en geen etnisch conflict is.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Met dat laatste kan ik het wel eens zijn, alleen denk ik dat gelovigen eerder een kant zullen kiezen als andersgelovigen tegenover ze staan. Ook vreedzame mensen zoals jij en ik ze kennen zijn daar volgens mij bevattelijk voor. Kijk maar naar de moordende boeddhistische monniken tegenover de Rohingya; zo kennen we deze monniken niet.
Atheïsme is geen geloof, het is de afwezigheid van geloof.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie de Dalai Lama niet als symbool voor boeddhisten, hij is een kracht on his own. En Aung was een vergissing, dat is duidelijk.
Wat je eerder zei klopt wel, ook in het kader van je laatste alinea: starheid, de onbereidheid te veranderen, moeite met veranderingen in de maatschappij: dat alles komt niet alleen bij gelovigen voor. Toch denk ik dat je als gelovige een groter risico loopt als de boel gaat schuiven. Iedereen komt op voor waar hij van houdt.
Eigenlijk is het maar beter om nergens met veel overtuiging te geloven, of dat nu atheïsme is of katholicisme.
Misschien kun je het ook wel zo noemen. Feit is dat de boeddhisten bang zijn overspoeld te worden door moslims. Er is een diepe kloof tussen de twee.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zou niet zo stellig durven zijn, dat dat een religieus en geen etnisch conflict is.
Hoe goed hebben wij ons eigenlijk in de situatie in Myanmar verdiept?quote:Op woensdag 6 september 2017 20:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik noemde het toch een overtuiging?quote:Op woensdag 6 september 2017 21:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Atheïsme is geen geloof, het is de afwezigheid van geloof.
Ja, daar ben ik het dus echt niet mee eens. Bepaalde mensen als minderwaardig beschouwen is naar mijn idee de kiem voor fanatisme. Dat nazi-sympatisanten, PVV'ers en mensen in Myanmar zich daar aan zondigen betekent nog niet dat je dat dan ook maar terug moet doen.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:55 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik denk dat we best onderscheid mogen maken tussen mensen die bepaalde bevolkingsgroepen of gelovigen minderwaardig vinden en mensen die bepaalde denkbeelden minderwaardig vinden.
Wettelijk gezien gaat het erom, dat de Birmese overheid geen staatsburgerschap toekent aan mensen die in de koloniale tijd door de Britten vanuit India naar Birma zijn verscheept.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Misschien kun je het ook wel zo noemen. Feit is dat de boeddhisten bang zijn overspoeld te worden door moslims. Er is een diepe kloof tussen de twee.
Je gelooft in de afwezigheid van een god, als atheïst, niet?quote:Op woensdag 6 september 2017 21:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Atheïsme is geen geloof, het is de afwezigheid van geloof.
Je zegt dat je niet met overtuiging in atheïsme moet geloven. Dat is een contradictie, je kunt niet geloven in atheïsme.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik noemde het toch een overtuiging?
Klopt, maar het is natuurlijk opvallend dat de strijd zich afspeelt tussen twee geloven.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Wettelijk gezien gaat het erom, dat de Birmese overheid geen staatsburgerschap toekent aan mensen die in de koloniale tijd door de Britten vanuit India naar Birma zijn verscheept.
Nee, een atheïst gelooft niet in een god. Een veelgebruikte analogie is "geen postzegels verzamelen is ook geen hobby".quote:Op woensdag 6 september 2017 21:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je gelooft in de afwezigheid van een god, als atheïst, niet?
Een agnost is de afwezigheid van geloof.
Ik denk niet dat je die weg moet gaan.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, maar het is natuurlijk opvallend dat de strijd zich afspeelt tussen twee geloven.
Je kunt niet bewijzen dat God bestaat, maar het is ook onmogelijk om te bewijzen dat God niet bestaat. Ook atheïsme is dus een geloof.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je zegt dat je niet met overtuiging in atheïsme moet geloven. Dat is een contradictie, je kunt niet geloven in atheïsme.
Ja, met die laatste zin ben ik het heel erg eens.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie de Dalai Lama niet als symbool voor boeddhisten, hij is een kracht on his own. En Aung was een vergissing, dat is duidelijk.
Wat je eerder zei klopt wel, ook in het kader van je laatste alinea: starheid, de onbereidheid te veranderen, moeite met veranderingen in de maatschappij: dat alles komt niet alleen bij gelovigen voor. Toch denk ik dat je als gelovige een groter risico loopt als de boel gaat schuiven. Iedereen komt op voor waar hij van houdt.
Eigenlijk is het maar beter om nergens met veel overtuiging te geloven, of dat nu atheïsme is of katholicisme.
Ik registreer ook alleen maar wat ik zie: de boeddhisten slachten de moslims af en de moslims plegen aanslagen op de boeddhisten. Het lijkt me onmogelijk de wederzijdse geloven uit te sluiten van oorzaken van de onmin.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je die weg moet gaan.
Dan kan ik ook wel roepen van: "Zie je wel, alweer moslims die voor gezeik zorgen". Het is de makkelijke maar onjuiste weg.
Nee, dit klopt niet. Als je niet het geloof hebt dat iets bestaat, is dat zelf geen geloof. Het is inderdaad onmogelijk om te bewijzen dat God niet bestaat; het is per definitie onmogelijk om te bewijzen dat iets niet bestaat. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je moet "geloven" dat alles wat je maar kan verzinnen, niet echt bestaat.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt niet bewijzen dat God bestaat, maar het is ook onmogelijk om te bewijzen dat God niet bestaat. Ook atheïsme is dus een geloof.
Een agnost is -letterlijk- onwetend.
"Geen postzegelverzameling" is wel een wat opmerkelijke analogie als we het hebben over persoonlijke overtuigingen. Immers, geen mening is ook een mening.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, een atheïst gelooft niet in een god. Een veelgebruikte analogie is "geen postzegels verzamelen is ook geen hobby".
Een agnost is niet overtuigd van het bestaan van een god maar ook niet van de afwezigheid van een god. Strikt genomen is bewijzen dat iets niet bestaat onmogelijk en is dus elke (verstandige) atheïst tevens agnost, maar in het spraakgebruik zijn agnosten vaak mensen die het niet zeker weten of die geloven in god, maar niet specifiek in de christelijke/islamitische of andere uitleg er van.
Een veelgemaakte fout. Een atheïst meent niet te kunnen bewijzen dat goden niet bestaan, hij verwerpt enkel de godshypothese van theïsten.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt niet bewijzen dat God bestaat, maar het is ook onmogelijk om te bewijzen dat God niet bestaat. Ook atheïsme is dus een geloof.
Een agnost is -letterlijk- onwetend.
Het speelt een rol, maar dat er zonder religie geen conflict zou zijn lijkt me naïef.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik registreer ook alleen maar wat ik zie: de boeddhisten slachten de moslims af en de moslims plegen aanslagen op de boeddhisten. Het lijkt me onmogelijk de wederzijdse geloven uit te sluiten van oorzaken van de onmin.
Ik zei dat mensen bepaalde denkbeelden minderwaardig vinden, niet mensen met bepaalde denkbeelden. Wat we in de VS zagen, was volgens mij vooral dat geweld en haat met geweld en haat beantwoord werd. Dat is anders dan geweld gebruiken jegens een andere groep vanwege de kleur van hun huis of de naam van hun god. De twee vergelijken is dan ook een manke vergelijking in mijn ogen.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het dus echt niet mee eens. Bepaalde mensen als minderwaardig beschouwen is naar mijn idee de kiem voor fanatisme. Dat nazi-sympatisanten, PVV'ers en mensen in Myanmar zich daar aan zondigen betekent nog niet dat je dat dan ook maar terug moet doen.
Exact.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een veelgemaakte fout. Een atheïst meent niet te kunnen bewijzen dat goden niet bestaan, hij verwerpt enkel de godshypothese van theïsten.
Gelukkig zijn we het ergens over eens.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, met die laatste zin ben ik het heel erg eens.
Waarom vind je het moediger?quote:Op woensdag 6 september 2017 21:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we het ergens over eens.
Ik zou mezelf agnost moeten noemen maar ik heb gekozen voor atheïst omdat dat duidelijker en moediger is in mijn ogen.
Foei.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Waarom vindt je het moediger?
Geen idee. Ik weet waar het ligt, dat het vroeger Birma heette en welke vlag ze hebben, dus dat is alvast te weinig.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe goed hebben wij ons eigenlijk in de situatie in Myanmar verdiept?
Eens, maar anderzijds durf ik wel te beweren dat het minder heftig zou zijn geweest als beide partijen hetzelfde geloof zouden aanhangen.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Het speelt een rol, maar dat er zonder religie geen conflict zou zijn lijkt me naïef.
Omdat gelovigen er feller op reageren en je jezelf dan moet verdedigen. Als agnost hoor je er toch meer bij en lijk je nog te bewerken.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Waarom vind je het moediger?
Ik kan het niet onderbouwen, maar ik heb het hardnekkige gevoel dat de meeste religieuze conflicten ook zonder religie plaats hadden gevonden. Meestal komt het toch neer op de ene groep versus de andere groep en is het onderwerp van het conflict geld, land of macht. Die drijfveren ontstaan niet door religie en ze zullen er ook niet mee verdwijnen.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Eens, maar anderzijds durf ik wel te beweren dat het minder heftig zou zijn geweest als beide partijen hetzelfde geloof zouden aanhangen.
Dit vind ik echt tof van je.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Omdat gelovigen er feller op reageren en je jezelf dan moet verdedigen. Als agnost hoor je er toch meer bij en lijk je nog te bewerken.
Maar momenteel verzuipen we juist in de voorbeelden van religie als aanzet tot haat.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan het niet onderbouwen, maar ik heb het hardnekkige gevoel dat de meeste religieuze conflicten ook zonder religie plaats hadden gevonden. Meestal komt het toch neer op de ene groep versus de andere groep en is het onderwerp van het conflict geld, land of macht. Die drijfveren ontstaan niet door religie en ze zullen er ook niet mee verdwijnen.
Oké, dat snap ik. Al vind ik het zelf altijd ook wel een vorm van moed om eerlijk te zijn over je eigen ideeën.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Omdat gelovigen er feller op reageren en je jezelf dan moet verdedigen. Als agnost hoor je er toch meer bij en lijk je nog te bewerken.
Zet de religie aan tot haat, of zetten mensen elkaar aan tot haat?quote:Op woensdag 6 september 2017 21:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar momenteel verzuipen we juist in de voorbeelden van religie als aanzet tot haat.
Zodra wij-versus-zij gaat spelen, worden mensen nogal naar. Religie is idd maar één van de excuses om een groep mensen tot 'de tegenpartij' te bombarderen.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan het niet onderbouwen, maar ik heb het hardnekkige gevoel dat de meeste religieuze conflicten ook zonder religie plaats hadden gevonden. Meestal komt het toch neer op de ene groep versus de andere groep en is het onderwerp van het conflict geld, land of macht. Die drijfveren ontstaan niet door religie en ze zullen er ook niet mee verdwijnen.
Wees eerlijk: niemand weet wie we zijn en waar we vandaan komen, en hoe de aarde zo vruchtbaar komt dat wij er kunnen leven. Als we stellen dat er geen god is, hebben we nog steeds ons bestaan niet verklaard. Er zijn vragen te over en al doet de wetenschap zijn best, we weten nog niet erg veel. Daarom ligt het wat mij betreft meer voor de hand om agnost te zijn, al is de atheïstische gedachte ook heel waarschijnlijk.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Oké, dat snap ik. Al vind ik het zelf altijd ook wel een vorm van moed om eerlijk te zijn over je eigen ideeën.
Mensen gebruiken religie om conflicten aan te gaan. Vaak lijkt het me een excuus om gewelddadig te kunnen zijn.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zet de religie aan tot haat, of zetten mensen elkaar aan tot haat?
Of gematigd alcoholistquote:
Een apatheïst is niet geïnteresseerd in het aanvaarden of verwerpen van stellingen over het bestaan of niet bestaan van een God.quote:
Allicht heb ik je dan verkeerd begrepen, maar je kunt mensen naar mijn idee niet los zien van hun gedachten. Als je de denkbeelden van iemand minderwaardig vind, dan vind je die persoon ook minderwaardig. Je kunt het ook gewoon niet eens zijn met de denkbeelden van iemand, die denkbeelden als minderwaardig betitelen legitimeert vaak alweer zaken als uitsluiting en geweld.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:08 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik zei dat mensen bepaalde denkbeelden minderwaardig vinden, niet mensen met bepaalde denkbeelden. Wat we in de VS zagen, was volgens mij vooral dat geweld en haat met geweld en haat beantwoord werd. Dat is anders dan geweld gebruiken jegens een andere groep vanwege de kleur van hun huis of de naam van hun god. De twee vergelijken is dan ook een manke vergelijking in mijn ogen.
Waarom?quote:Op woensdag 6 september 2017 20:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er kan natuurlijk maar één iemand echt de waarheid in pacht hebben hè.
Zo sta ik er ook wel ongeveer in.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Wees eerlijk: niemand weet wie we zijn en waar we vandaan komen, en hoe de aarde zo vruchtbaar komt dat wij er kunnen leven. Als we stellen dat er geen god is, hebben we nog steeds ons bestaan niet verklaard. Er zijn vragen te over en al doet de wetenschap zijn best, we weten nog niet erg veel. Daarom ligt het wat mij betreft meer voor de hand om agnost te zijn, al is de atheïstische gedachte ook heel waarschijnlijk.
Ik zou graag in de toekomst willen kijken om te zien of de wetenschap alles weet te verklaren. Ik denk namelijk wel dat het zover komt.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook wel ongeveer in.
Volgens mij komt dat ook gewoon doordat slecht nieuws beter in de markt ligt dan goed nieuws. Gelovigen van diverse pluimage (en ook ongelovigen) die vredig gemengd met elkaar samenleven vormen denk ik gewoon nog de meerderheid, maar die worden zelden belicht.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar momenteel verzuipen we juist in de voorbeelden van religie als aanzet tot haat.
De wetenschap zal nooit alles verklaren. Kennis is niet eindig, er is geen enkel moment dat "we" alles weten.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zou graag in de toekomst willen kijken om te zien of de wetenschap alles weet te verklaren. Ik denk namelijk wel dat het zover komt.
Ik denk zeker dat zij de minderheid vormen, net zoals de meerderheid van moslims gewoon vreedzaam zijn gang gaat. Maar ik vind het niet raar dat IS, Boko Haram, Al Qaida, de Taliban en noem maar op in de gaten lopen. Ze zaaien dood en verderf uit naam van hun geloof.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat ook gewoon doordat slecht nieuws beter in de markt ligt dan goed nieuws. Gelovigen van diverse pluimage (en ook ongelovigen) die vredig gemengd met elkaar samenleven vormen denk ik gewoon nog de meerderheid, maar die worden zelden belicht.
Juist, interessant en spannend. We kunnen onmogelijk alles weten, maar hopelijk wordt de kernvraag ooit nog eens beantwoord: wat is de bron van alle materie.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
De wetenschap zal nooit alles verklaren. Kennis is niet eindig, er is geen enkel moment dat "we" alles weten.
Dat is ook trouwens helemaal niet erg. Vragen beantwoorden roept andere vragen op, dat is juist heel interessant en spannend.
De wetenschappelijke consensus op dit moment is dat het universum begonnen is op één punt waar ruimte en tijd ontstonden. Hoe dat is gebeurd, dat is onbekend. Helaas betekent dit dat mocht de theorie waar zijn, we nooit achter het ontstaan zullen komen. Er is niets "voor" het moment dat tijd begon, per definitie.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Juist, interessant en spannend. We kunnen onmogelijk alles weten, maar hopelijk wordt de kernvraag ooit nog eens beantwoord: wat is de bron van alle materie.
Ik ken deze theorie, maar mijn brein is niet in staat te begrijpen dat er niets was voordat ruimte en tijd ontstonden, en ook niet hoe ruimte en tijd dan ontstonden. Ik kan dat niet bevatten.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
De wetenschappelijke consensus op dit moment is dat het universum begonnen is op één punt waar ruimte en tijd ontstonden. Hoe dat is gebeurd, dat is onbekend. Helaas betekent dit dat mocht de theorie waar zijn, we nooit achter het ontstaan zullen komen. Er is niets "voor" het moment dat tijd begon, per definitie.
Dus ja. Dat is nogal een teleurstelling.
Ik ook niet hoor. Ik denk dat niemand dat werkelijk kan bevatten.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ken deze theorie, maar mijn brein is niet in staat te begrijpen dat er niets was voordat ruimte en tijd ontstonden, en ook niet hoe ruimte en tijd dan ontstonden. Ik kan dat niet bevatten.
Oh gelukkig. Ik zie ook meer in een theorie over twee ruimtewezens die aan het dobbelen zijn met onze levensquote:Op woensdag 6 september 2017 21:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. Ik denk dat niemand dat werkelijk kan bevatten.
Zo denk ik er ook wel zo ongeveer over.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Wees eerlijk: niemand weet wie we zijn en waar we vandaan komen, en hoe de aarde zo vruchtbaar komt dat wij er kunnen leven. Als we stellen dat er geen god is, hebben we nog steeds ons bestaan niet verklaard. Er zijn vragen te over en al doet de wetenschap zijn best, we weten nog niet erg veel. Daarom ligt het wat mij betreft meer voor de hand om agnost te zijn, al is de atheïstische gedachte ook heel waarschijnlijk.
Ik vind de uitleg van Men in Black wel mooi ookquote:Op woensdag 6 september 2017 21:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook wel zo ongeveer over.Allicht staan gewoon bij God in de vensterbank, als zo'n sneeuwbol. En Hij zit met whisky en zijn kat op schoot voor de open haard.
Zijquote:Op woensdag 6 september 2017 21:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook wel zo ongeveer over.Allicht staan gewoon bij God in de vensterbank, als zo'n sneeuwbol. En Hij zit met whisky en zijn kat op schoot voor de open haard.
Ja dat is er ook zo een. Ik kan me niets zonder grenzen voorstellen, al zullen wijzelf de grenzen van het universum wel nooit kunnen bereiken.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:39 schreef Tchock het volgende:
Of het universum oneindig groot is of niet is nog zo'n breinbreker waarvan we het antwoord principieel nooit zullen achterhalen. Het leven is één grote teleurstelling.
Wie zal het zeggen. Jouw theorie lijkt op de van mij van de dobbelende ruimtewezens. Sowieso zijn er legio zaken waarover we in dit beperkte leven niets te zeggen hebben, en een persoonlijke god (of ruimtewezen) lijkt totaal afwezig.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik las onlangs, ik dacht in Trouw (maar ik kan het helaas niet terug vinden), dat extremisten vaak vanuit theologisch oogpunt slecht op de hoogte blijken te zijn van hun eigen geloof.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat zij de minderheid vormen, net zoals de meerderheid van moslims gewoon vreedzaam zijn gang gaat. Maar ik vind het niet raar dat IS, Boko Haram, Al Qaida, de Taliban en noem maar op in de gaten lopen. Ze zaaien dood en verderf uit naam van hun geloof.
Ja dat klopt, dat heb ik ook gelezen. Ze gebruiken hun geloof als excuus om gewelddadig te zijn.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik las onlangs, ik dacht in Trouw (maar ik kan het helaas niet terug vinden), dat extremisten vaak vanuit theologisch oogpunt slecht op de hoogte blijken te zijn van hun eigen geloof.
Alleen geweld legitimeert geweld in mijn opinie. Ik denk ook niet dat iemands denkbeelden minderwaardig vinden geweld legitimeert. Ik zal persoonlijk nooit een nazi slaan (tenzij zelfverdediging) terwijl ik zijn of haar denkbeelden minderwaardig vind.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Allicht heb ik je dan verkeerd begrepen, maar je kunt mensen naar mijn idee niet los zien van hun gedachten. Als je de denkbeelden van iemand minderwaardig vind, dan vind je die persoon ook minderwaardig. Je kunt het ook gewoon niet eens zijn met de denkbeelden van iemand, die denkbeelden als minderwaardig betitelen legitimeert vaak alweer zaken als uitsluiting en geweld.
NEEquote:Op woensdag 6 september 2017 20:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er kan natuurlijk maar één iemand echt de waarheid in pacht hebben hè.
Wel een briljant nummer.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:39 schreef Tchock het volgende:
Of het universum oneindig groot is of niet is nog zo'n breinbreker waarvan we het antwoord principieel nooit zullen achterhalen. Het leven is één grote teleurstelling.
quote:
De term staat zo interessant en suggereert iets van communisme zit daar achter.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Cultuurmarxisme bestaat niet behalve in de koortsachtige ADHD wereld van dit soort figuren.
Ben bang dat het een soort geuzennaam gaat worden.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Cultuurmarxisme bestaat niet behalve in de koortsachtige ADHD wereld van dit soort figuren.
Dat zou slecht zijn... mensen die roepen dat ze marxist zijn, terwijl dat niet zo is.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:47 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ben bang dat het een soort geuzennaam gaat worden.
SGP-meneer is niet blij met een nieuw projectje van de VPRO.twitter:BisschopRoelof twitterde op woensdag 06-09-2017 om 19:48:41VPRO laat pornofilms maken https://t.co/6OjcmmNDUP Dit is nou letterlijk 'zonde van het belastinggeld'. VPRO is het spoor volledig bijster. reageer retweet
Is het allang. Al kunnen ze niet benoemen wat het is, alles wat de heren, en dat zijn het bijna altijd, niet bevalt is cultuurmarxisme.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:47 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ben bang dat het een soort geuzennaam gaat worden.
Een journalist van De Groene post ook fragmenten uit het boek van Sid Lukkassen. Eigenlijk is dat al genoeg om te zien hoe debiel dit denkwerk is.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat zou slecht zijn... mensen die roepen dat ze marxist zijn, terwijl dat niet zo is.
Die link naar de Groene is al geweest in sc?
https://www.groene.nl/art(...)oor-paranoide-rechts
Goed verhaal hoor....
Geïnstitutionaliseerd cultuurmarxisme door het partijkartel. Zegt niks, maar kan je over alles zeggen waar je het mee oneens bent.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is het allang. Al kunnen ze niet benoemen wat het is, alles wat de heren, en dat zijn het bijna altijd, niet bevalt is cultuurmarxisme.
Doet pijn aan mijn ogen en mijn hersenen.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Een journalist van De Groene post ook fragmenten uit het boek van Sid Lukkassen. Eigenlijk is dat al genoeg om te zien hoe debiel dit denkwerk is.
[ afbeelding ]
Hij kan altijd nog het onderwijs in.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:58 schreef Reya het volgende:
Laten we niet te hard zijn voor Sid; hij blijft uiteindelijk een hbo-er, daarvan kun je niet al te hoge verwachtingen hebben.
Hij is gewoon een hot topic in de landelijke media na zijn goede optreden in Buitenhof.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:58 schreef skysherrif het volgende:
Godverdomme ik kan hier ook niet komen of het gaat we lniet over Lukkassen, je moet het geen obsessie laten worden he Linus.
Ja zeg, maak het nog even erger.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Hij kan altijd nog het onderwijs in.
Of journalist worden. Lekker bij Koos op de redactie.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Jaja, hot is ie wel.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:00 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hij is gewoon een hot topic in de landelijke media na zijn goede optreden in Buitenhof.
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat iemand hem gaat betalen voor zijn proza.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Of journalist worden. Lekker bij Koos op de redactie.
Zo nietquote:
Ben ook wel een beetje zat van die vent.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:58 schreef skysherrif het volgende:
Godverdomme ik kan hier ook niet komen of het gaat we lniet over Lukkassen, je moet het geen obsessie laten worden he Linus.
Natuurlijk. Hoe moeten ze anders hun fantasie wereld in stand houden?quote:Op woensdag 6 september 2017 23:02 schreef Jip141 het volgende:
Wel typisch trouwens , als een vrouw kritiek heeft op een man moet ze wel seksueel geïnteresseerd zijn in hem.
Mijn god, die gozer is echt ziek in z'n hoofd.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Een journalist van De Groene post ook fragmenten uit het boek van Sid Lukkassen. Eigenlijk is dat al genoeg om te zien hoe debiel dit denkwerk is.
[ afbeelding ]
Hij heeft gewoon te lang niet geneukt.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:02 schreef Jip141 het volgende:
Wel typisch trouwens , als een vrouw kritiek heeft op een man moet ze wel seksueel geïnteresseerd zijn in hem.
lachen altijd in die korte voorstelrondjes, ik ben .... 18 jaar .... 19 jaar of soms 20 en dan komen ze bij mij, ja ik ben 22 en dan lees je de vraag op hun gezichten wat er mis is gegaan allemaal in mijn leven.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja, ben natuurlijk wel een freshman
quote:Op woensdag 6 september 2017 22:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach. Zou me er niet druk om maken.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
lachen altijd in die korte voorstelrondjes, ik ben .... 18 jaar .... 19 jaar of soms 20 en dan komen ze bij mij, ja ik ben 22 en dan lees je de vraag op hun gezichten wat er mis is gegaan allemaal in mijn leven.
22 is toch niet erg oud? Iemand die eerst een hbo-opleiding doet is ook ongeveer zo oud.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
lachen altijd in die korte voorstelrondjes, ik ben .... 18 jaar .... 19 jaar of soms 20 en dan komen ze bij mij, ja ik ben 22 en dan lees je de vraag op hun gezichten wat er mis is gegaan allemaal in mijn leven.
GroenLinks bestaat al?quote:Op woensdag 6 september 2017 23:07 schreef Jip141 het volgende:
Casper Thomas. Waarom begint hij geen partij ?
Volgens mij was hij aan het fappen terwijl hij dit schreef. Leest als een of andere erotische fantasie.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goed punt.quote:
Ik denk dat Sid best wel meisjes kan krijgen.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meeste die van het HBO komen, doen dat meteen wel na het behalen van hun propedeuse. Eerste vrienden die ik maakte waren wel toevallig allemaal 20 a 24 jaar oud, maar in mn werkgroep zijn ze bijna allemaal 18/19 (of zelfs 17).quote:Op woensdag 6 september 2017 23:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
22 is toch niet erg oud? Iemand die eerst een hbo-opleiding doet is ook ongeveer zo oud.
quote:Op woensdag 6 september 2017 23:07 schreef Jip141 het volgende:
Casper Thomas. Waarom begint hij geen partij ?
quote:Op woensdag 6 september 2017 23:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik denk dat Sid best wel meisjes kan krijgen.
Ik ben toch niet de enige die niet al die vlamen kent die jij opdreunt hierquote:Op woensdag 6 september 2017 23:09 schreef Reya het volgende:
Sid zou een personage in een boek van Jef Geeraerts kunnen zijn.
Ja, had ik al toegegeven. Maar meer door zijn mening.quote:
Maakt toch ook niet zo veel uit allemaal. Sommige mensen rollen door het onderwijs heen en andere niet, maar of je 22 of 28 bent als je klaar bent zegt niets over hoe veel succes je daarna hebt.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Meeste die van het HBO komen, doen dat meteen wel na het behalen van hun propedeuse. Eerste vrienden die ik maakte waren wel toevallig allemaal 20 a 24 jaar oud, maar in mn werkgroep zijn ze bijna allemaal 18/19 (of zelfs 17).
Bij geschiedenis in Utrecht was dat wel enorm anders, hadden we een stuk of 3 in de groep boven de 30 en best wat boven de 24.
Geschiedenis zal inderdaad wel een opleiding zijn die oudere mensen aantrekt. Bij filosofie hadden we ook regelmatig vijftig-plussers die vakken volgden of de hele opleiding in deeltijd deden.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Meeste die van het HBO komen, doen dat meteen wel na het behalen van hun propedeuse. Eerste vrienden die ik maakte waren wel toevallig allemaal 20 a 24 jaar oud, maar in mn werkgroep zijn ze bijna allemaal 18/19 (of zelfs 17).
Bij geschiedenis in Utrecht was dat wel enorm anders, hadden we een stuk of 3 in de groep boven de 30 en best wat boven de 24.
Bijna iedereen kan dat, zegt niet zoveel.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Bijna iedereen zonder klompvoet, inderdaad.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:12 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Bijna iedereen kan dat, zegt niet zoveel.
quote:Op woensdag 6 september 2017 23:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Bijna iedereen zonder klompvoet, inderdaad.
Wel lullig voor de gemiddelde FvD-stemmer die dat dan weer net niet kan.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:12 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Wel probs dat je niet "dan maar" extreem-rechts bent geworden trouwens.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Moet dat leuke meisje in de werkgroep niet ineens een relatie hebbenquote:Op woensdag 6 september 2017 23:12 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Haar vriendje kent Jef Geeraerts waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Moet dat leuke meisje in de werkgroep niet ineens een relatie hebben
Ellendige cockblockers zijn het ook die Belgen.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Haar vriendje kent Jef Geeraerts waarschijnlijk wel.
quote:De zendtijd en het budget van radioprogramma Argos blijven toch intact. Het programma voor onderzoeksjournalistiek heeft de door de NPO voorgenomen halvering "strijdlustig" afgewend, schrijft omroep VPRO op zijn website. Het programma moest zendtijd inleveren omdat het volgens de NPO "niet vernieuwend genoeg was".
"We zijn enorm blij dat dit plan niet doorgaat", zegt Gerard Walhof, directeur radio van de VPRO, tegen de Volkskrant. "De afgelopen maanden hebben we behoorlijk in de piepzak gezeten."
Krijgen is geen kunst houden is de kunst!quote:Op woensdag 6 september 2017 23:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Puike levenswijsheid van John.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Krijgen is geen kunst houden is de kunst!
Op ieder potje pas een dekseltje al is het potje nog zo scheef, sorry jij begint er zelf over.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:12 schreef Reya het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 september 2017 23:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Op ieder potje pas een dekseltje al is het pootje nog zo scheef, sorry jij begint er zelf over.
Het komt van alleen hoor, als men iets dwingen wil lijkt het eeuwig te duren.
Het lef niet om zelf pootje eronder te schrijven en mij voor aap proberen te zetten LAFAARD!quote:
quote:Op woensdag 6 september 2017 23:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Op ieder potje pas een dekseltje al is het potje nog zo scheef, sorry jij begint er zelf over.
Het komt van alleen hoor, als men iets dwingen wil lijkt het eeuwig te duren.
Het kartel sloeg toe.quote:Op woensdag 6 september 2017 23:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het lef niet om zelf pootje eronder te schrijven en mij voor aap proberen te zetten LAFAARD!
[..]
Wss heeft ie een leuke griekse jongen ontmoet op zijn vakantie.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef Kaas- het volgende:
Vind het werkende leven voorlopig wel heftig hoor. Ben nog niet thuis, terwijl ik er wel echt schijtvroeg af moet. En zo gaat dat vooralsnog elke dag. En dan in bed die ene minuut dat je elkaar spreekt nog even ruziën om direct te zeggen van 'ja, ik heb geen tijd voor ruzie want ik moet slapen, ik spreek je hier vrijdag- of zaterdagavond wel over'.
Ik las laatst ook al een artikel, ik geloof in de Washington Post, van een Chinees-Amerikaanse wetenschapster, die de vergelijking met de Culturele Revolutie maakte. Nu dus een Nederlands stuk in het NRC van gelijke trant.quote:Er waart een cultuurmarxistisch spook door ons diversiteitsdebat
Eric C. Hendriks, socioloog aan de Universiteit van Peking, moet bij termen als ‘wit privilege’ en ‘institutioneel racisme’ altijd aan de Culturele Revolutie onder Mao denken. „Zo politiseer je huidskleur en zet je groepen tegen elkaar op.”
...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)at-12834268-a1572226
Hoi, je leeft nog!quote:Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef Kaas- het volgende:
Vind het werkende leven voorlopig wel heftig hoor. Ben nog niet thuis, terwijl ik er wel echt schijtvroeg af moet. En zo gaat dat vooralsnog elke dag. En dan in bed die ene minuut dat je elkaar spreekt nog even ruziën om direct te zeggen van 'ja, ik heb geen tijd voor ruzie want ik moet slapen, ik spreek je hier vrijdag- of zaterdagavond wel over'.
Wordt tijd dat jij ook eens iemand ontmoet.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wss heeft ie een leuke griekse jongen ontmoet op zijn vakantie.
Oh jeetje. In een sleur.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef Kaas- het volgende:
Jij bent binnenkort single.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wordt tijd dat jij ook eens iemand ontmoet.
Ja kut. Dat vrees ik ook nogal.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef Kaas- het volgende:
Hehe nou wie weet wat daar voor leuks rondloopt skyquote:Op donderdag 7 september 2017 00:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jij bent binnenkort single.
Binnenkort rejuunietje wie weet dan, of morgen op de studieborrel.
Hihihi, sorry Kaasie, ik raad je aan om een luisterend oor voor (haar) te hebben, als er iemand komt die dat wel heeft gaat (ze) je ervandoor.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef Kaas- het volgende:
Daarom hebben werkenden dan ook een vrijdagmiddagborrel in plaats van een dagelijkse.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef Kaas- het volgende:
Over een paar maanden kom je wel weer boven drijven, geen zorgen.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef Kaas- het volgende:
Goed punt ja.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom hebben werkenden dan ook een vrijdagmiddagborrel in plaats van een dagelijkse.
Die zullen wel steviger gebouwd zijn.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:16 schreef skysherrif het volgende:
luchtfotos van Barbuda:
[ afbeelding ]
Interessant om te zien hoe de huizen die wel overeind nog staan redelijk intact zijn, maar de rest ook echt meteen helemaal verwoest is.
Ja, altijd leuk. Roep maar een keer. Ben binnenkort wel weinig in Nijmegen ivm stage, maar een VrijMiBo moet er zeker in zitten.quote:Op woensdag 6 september 2017 17:42 schreef Puddington het volgende:
[..]
Doet me er aan denken trouwens. Wij moeten nog een keer bier gaan drinken. Kan me herinneren dat we dat aan elkaar beloofd hadden in een ver verleden.
Tsja, dat krijg je er van als je het langstudeerderschap opgeeft.quote:Op donderdag 7 september 2017 00:10 schreef Kaas- het volgende:
Daar kijk jij wel voor uit is het niet?quote:Op donderdag 7 september 2017 01:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tsja, dat krijg je er van als je het langstudeerderschap opgeeft.
Jij doet dat zo te lezen ook, met je stage.quote:Op donderdag 7 september 2017 01:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tsja, dat krijg je er van als je het langstudeerderschap opgeeft.
Mwoah, hooguit voor drie maand. Daarna weer lekker in de collegebanken voor een master.quote:Op donderdag 7 september 2017 01:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jij doet dat zo te lezen ook, met je stage.
Master gaat moeilijker worden, hoe lang gaat dat duren dan?quote:Op donderdag 7 september 2017 01:03 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mwoah, hooguit voor drie maand. Daarna weer lekker in de collegebanken voor een master.
In welke stad doe je de stage?quote:Op donderdag 7 september 2017 01:03 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mwoah, hooguit voor drie maand. Daarna weer lekker in de collegebanken voor een master.
"Stad" is in dezen een groot woord. Heb een mooi regionaal kantoor gevonden, actief in het oosten des lands.quote:
Zutphen is vast best leuk Pokkel.quote:Op donderdag 7 september 2017 01:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
"Stad" is in dezen een groot woord. Heb een mooi regionaal kantoor gevonden, actief in het oosten des lands.
Wilde graag bij een relatief klein kantoor stagelopen, en het was een relatief klein kantoor dat het eerst concreet werd op mijn aanbod..
Ik ga hier niet op in.quote:Op donderdag 7 september 2017 01:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Zutphen is vast best leuk Pokkel.
Mijn collega heeft vast een historische huwelijksreis.quote:Op donderdag 7 september 2017 01:45 schreef skysherrif het volgende:
verplichte evacuatie florida begonnen
waar zit ie precies in florida (of ongeveer, als ik mag vragenquote:Op donderdag 7 september 2017 01:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn collega heeft vast een historische huwelijksreis.
Orlando, ze wilden naar al die attractieparken daarquote:Op donderdag 7 september 2017 01:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
waar zit ie precies in florida (of ongeveer, als ik mag vragen)
Als je op huwelijksreis naar Six Flags gaat, dan verdien je zo'n orkaan ook.quote:Op donderdag 7 september 2017 01:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Orlando, ze wilden naar al die attractieparken daar
Ach, zie het als een geschenk. Zo heb je in elk geval nog iets om je huwelijksreis te herinneren behalve wat van die achtbaanfoto's.quote:Op donderdag 7 september 2017 01:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als je op huwelijksreis naar Six Flags gaat, dan verdien je zo'n orkaan ook.
Dat lijkt nog redelijk veilig te zijn voor een echte directe impact, al zal het ongetwijfeld wel met storm te maken krijgen, maar wordt ook daar wel een boel afgelast enzo.quote:Op donderdag 7 september 2017 01:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Orlando, ze wilden naar al die attractieparken daar
Ik zeg niksquote:Op donderdag 7 september 2017 01:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 september 2017 01:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tl;dr.quote:Op donderdag 7 september 2017 07:26 schreef Ryon het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5138416/liever_sid_dan_sikkema_zeg_maar/
Het cultuurmarxisme is ontmaskerd door Geenstijl
Mijn favoriete passage.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zou me niet verbazen; zo makkelijk is het ook weer niet voor de gemiddelde lokale partij-afdeling om kandidaten te vinden.quote:Op donderdag 7 september 2017 07:33 schreef 99.999 het volgende:
Zou hij weer op de lijst komen voor de raadsverkiezingen volgend jaar?
Maar in het geval van deze wappie kan ik me voorstellen dat het hoofdbestuur toch wat druk uitoefentquote:Op donderdag 7 september 2017 07:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen; zo makkelijk is het ook weer niet voor de gemiddelde lokale partij-afdeling om kandidaten te vinden.
Nee. Hij stopt na 21 maart. Hij woont dan ook niet meer in Duiven. Waarschijnlijk gaat hij binnenkort al verder voor het Forum.quote:Op donderdag 7 september 2017 07:33 schreef 99.999 het volgende:
Zou hij weer op de lijst komen voor de raadsverkiezingen volgend jaar?
Eindelijk uit huis dusquote:Op donderdag 7 september 2017 07:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee. Hij stopt na 21 maart. Hij woont dan ook niet meer in Duiven. Waarschijnlijk gaat hij binnenkort al verder voor het Forum.
Och, je moet niet alles geloven dat je in de krant leest. Laten we het daar maar ophouden.quote:
Je kan natuurlijk ook het artikel in het NRC lezen. Heb de link gisteravond hier gepost.quote:Op donderdag 7 september 2017 07:26 schreef Ryon het volgende:
Ja. Die van Hendriks? Held. Socioloog zoals ze zouden moeten zijn. Deze week naar al zijn colleges gekeken.quote:Op donderdag 7 september 2017 07:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook het artikel in het NRC lezen. Heb de link gisteravond hier gepost.
Ben je mal, dat is alleen maar goed voor de boekverkopen.quote:Op donderdag 7 september 2017 07:52 schreef Reya het volgende:
Ryon neemt het uiteraard niet dat zijn mattie Sid wordt afgezeken.
Ik kan dit soort verwrongen, rancuneuze pulp echt niet lezen hoor.quote:Op donderdag 7 september 2017 07:26 schreef Ryon het volgende:
Bart Nijman door de bocht. Wel een stuk waar hij echt tijd in heeft gestoken. In de zin van: dit is waarom een groot deel van Nederland niet onder de indruk is van de Groene Amsterdammer retoriek.quote:Op donderdag 7 september 2017 07:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kan dit soort verwrongen, rancuneuze pulp echt niet lezen hoor.
Boeie.quote:Op donderdag 7 september 2017 07:26 schreef Ryon het volgende:
Wegkijker.quote:Op donderdag 7 september 2017 08:33 schreef Mystikvm het volgende:
Storend hoe het politieke debat over een verzonnen vijand gaat. "Cultuurmarxisme". Wat een storm in een glas water.
Fake news! Sad.quote:Op donderdag 7 september 2017 07:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Och, je moet niet alles geloven dat je in de krant leest. Laten we het daar maar ophouden.
En dat is dan het verzonnen tegenargument.quote:
Hetzelfde gezever als altijd over 'Links' uit de krochten van boosrechts, maar dan nu in onverholen Breivikiaanse termen.quote:Op donderdag 7 september 2017 08:33 schreef Mystikvm het volgende:
Storend hoe het politieke debat over een verzonnen vijand gaat. "Cultuurmarxisme". Wat een storm in een glas water.
twitter:LodewijkA twitterde op dinsdag 05-09-2017 om 13:23:14Onze gedachten gaan uit naar @APechtold ... https://t.co/f0ZevD6f50 reageer retweet
Toen ik de titel las dacht ik eerst aan Ketchup, want die stelt altijd vragen op FOK! over vrijwel elke afweging die hij moet maken. Maar toen ik het topic las werd het vrij snel duidelijk jaquote:Op donderdag 7 september 2017 08:33 schreef Ryon het volgende:
SES / Colleges bijwonen of thuis studeren?
Van wie zou dit topic zijn?
o?quote:Op donderdag 7 september 2017 08:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Toen ik de titel las dacht ik eerst aan Ketchup, want die stelt altijd vragen op FOK! over vrijwel elke afweging die hij moet maken. Maar toen ik het topic las werd het vrij snel duidelijk ja
Beter zei hij naar D66, Pechtold wordt graag minister in eender welk kabinetquote:Op donderdag 7 september 2017 08:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Hij is al een paar dagen oud, maar ik had het nog niet gezien.
twitter:LodewijkA twitterde op dinsdag 05-09-2017 om 13:23:14Onze gedachten gaan uit naar @APechtold ... https://t.co/f0ZevD6f50 reageer retweet
Is het mapima?quote:Op donderdag 7 september 2017 08:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Bij twijfel anders even de PoHi van TS raadplegen.
Ik hoef zo'n oelewapper niet in m'n sectie, hartelijk dank.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als promovendus staat hij dan natuurlijk boven de meer eenvoudige filosofie docenten.quote:Op donderdag 7 september 2017 08:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik hoef zo'n oelewapper niet in m'n sectie, hartelijk dank.
Wederom een truth bomb in deze SC geflikkerd door Mystikvm.quote:Op donderdag 7 september 2017 08:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En dat is dan het verzonnen tegenargument.
Pseudo-intellectuelen verzinnen een term, publiceren erover alsof ze een politieke agenda bestrijden, de instanties die beschuldigd worden van deze niet-bestaande agenda gaan aantijgingen weerleggen waarmee ze het verzonnen construct in feite legitimeren.
En zo is een verzonnen vijand ontstaan waar uiteindelijk de hele maatschappij over verdeeld raakt. Als je maar hard genoeg en vaak genoeg roept dat er cultuurmarxisten zijn, dan creëer je vanzelf wel mensen die aan dat profiel gaan voldoen.
Is wel mooi wakker wordenquote:Op donderdag 7 september 2017 09:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wederom een truth bomb in deze SC geflikkerd door Mystikvm.
Mwoah, dit lijkt me toch redelijk duidelijk:quote:Op donderdag 7 september 2017 07:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Och, je moet niet alles geloven dat je in de krant leest. Laten we het daar maar ophouden.
Oei.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mwoah, dit lijkt me toch redelijk duidelijk:
"Hij woont in een kalme wijk met nieuwbouwvilla's. Zijn vader Vincent laat me binnen via de garage; een aardige man in vrijetijdskleren die uit de bouwwereld komt. Zijn moeder Tiny maakt koffie. Ze gaan naar het dorpsfeest en wachten kalm tot hun zoon stilvalt, die net bezig is met een exposé over feminisme, masculiniteit en de discussie die hij erover had met een linkse Spaanse europarlementariër, van wie je toch wat machismo zou verwachten.
Sid had 'al heel vroeg skills', zegt vader Vincent, die hem als 14-jarige naar VVD-bijeenkomsten bracht om er te discussiëren. 'Het is een bijzondere zoon.' Dan fietsen ze het dorp in. Sid noemt het ouderlijk huis zijn 'oikos'; naast de voordeur is de eerste steen zichtbaar, door Sid gelegd toen hij 3 was. Nu is hij 30 en woont er nog steeds."
Zie: https://www.volkskrant.nl(...)umanist~a4513845/amp
Die tirades onder de tweet van de premier vielen mij ook al op. Wat een verbale rommel werd daar in korte tijd neergekwakt zeg.quote:[...]
Nog maar net had ik besloten Buma’s voorbeeld te volgen – vaarwel, boze burger – toen de premier woensdag een tweet uitdeed om inwoners van Sint Maarten moed in te spreken. „Nederland staat klaar om te helpen.”
Een gewone Nederlander reageerde: „Help eerst je eigen volk eens randdebiel.”
Hierna gaven honderden gewone Nederlanders hun analyse. „Wij zitten al 8 jaar met een orkaan die ons alles afpakt gluiperd”, schreef er één. „Bedankt vuile graaier”, noteerde een andere.
[...]
Zo rukt de populistische correctheid verder op. Want nu zoveel politici de boze dan wel normale burger ijverig naar de mond praten, hoor je ze zelden klagen over de onbeschoftheid waarvan diezelfde burgers zich routinematig bedienen.
Via fok.be.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:24 schreef remlof het volgende:
Die "vriendin" in Brussel zal Sid ook wel alleen online kennen
Ook storend, hoe politici die lui maar stroop om de mond smeren. Allemaal onder het mom van "de klant is koning". Dat die klant zich hondsbrutaal bedraagt en je hele zaak onder schijt doet er blijkbaar niet toe. Gewoon met een dikke glimlach koffie blijven schenken voor die honden, in de hoop dat ze je product maar willen kopen.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Tom-Jan Meeus:
[..]
Die tirades onder de tweet van de premier vielen mij ook al op. Wat een verbale rommel werd daar in korte tijd neergekwakt zeg.
Zeker in dezs discussie zou ik niet alles geloven wat je in de krant leest. Eerlijk gezegd had ik zelf ook niet verwacht dat over dit "detail" de meeste ophef zou zijn.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mwoah, dit lijkt me toch redelijk duidelijk:
"Hij woont in een kalme wijk met nieuwbouwvilla's. Zijn vader Vincent laat me binnen via de garage; een aardige man in vrijetijdskleren die uit de bouwwereld komt. Zijn moeder Tiny maakt koffie. Ze gaan naar het dorpsfeest en wachten kalm tot hun zoon stilvalt, die net bezig is met een exposé over feminisme, masculiniteit en de discussie die hij erover had met een linkse Spaanse europarlementariër, van wie je toch wat machismo zou verwachten.
Sid had 'al heel vroeg skills', zegt vader Vincent, die hem als 14-jarige naar VVD-bijeenkomsten bracht om er te discussiëren. 'Het is een bijzondere zoon.' Dan fietsen ze het dorp in. Sid noemt het ouderlijk huis zijn 'oikos'; naast de voordeur is de eerste steen zichtbaar, door Sid gelegd toen hij 3 was. Nu is hij 30 en woont er nog steeds."
Zie: https://www.volkskrant.nl(...)umanist~a4513845/amp
Ach, hij zal veelal juist wel bij haar slapen of juist weer ergens anders. Zou me echter wel verbazen als meneer op kamers heeft gewoond.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:24 schreef remlof het volgende:
Die "vriendin" in Brussel zal Sid ook wel alleen online kennen
De gewone Nederlander is bezorgd mensen.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Tom-Jan Meeus:
[..]
Die tirades onder de tweet van de premier vielen mij ook al op. Wat een verbale rommel werd daar in korte tijd neergekwakt zeg.
Af en toe een paar kernwaarden en buitenlanders naar ze gooien.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ook storend, hoe politici die lui maar stroop om de mond smeren. Allemaal onder het mom van "de klant is koning". Dat die klant zich hondsbrutaal bedraagt en je hele zaak onder schijt doet er blijkbaar niet toe. Gewoon met een dikke glimlach koffie blijven schenken voor die honden, in de hoop dat ze je product maar willen kopen.
Als dat de gewone Nederlander is is het een ranzige tokkie die z'n domme muil moet houden.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:27 schreef Jip141 het volgende:
[..]
De gewone Nederlander is bezorgd mensen.
Nou, verlicht ons zou ik zeggen: hoe leeft meneer de opperautist daadwerkelijk?quote:Op donderdag 7 september 2017 09:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zeker in dezs discussie zou ik niet alles geloven wat je in de krant leest. Eerlijk gezegd had ik zelf ook niet verwacht dat over dit "detail" de meeste ophef zou zijn.
Ben je al bij het stukje waar hij de naam van de Rotterdamse burgervader apart uitspreekt?quote:Op donderdag 7 september 2017 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
Oh wow
Dat begineven z'n boek promoten
<insert dat filmpje van die man die met kind op z'n arm 'daar moet een piemel in' liep te roepen>quote:Op donderdag 7 september 2017 09:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Als dat de gewone Nederlander is is het een ranzige tokkie die z'n domme muil moet houden.
Ik dacht 'wie?'quote:Op donderdag 7 september 2017 09:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ben je al bij het stukje waar hij de naam van de Rotterdamse burgervader apart uitspreekt?
Het is trouwens wel een aanrader om te letten op Aboetilib... die kan zijn lach amper inhouden.quote:
Ik denk niet dat dat de gewone Nederlander is, maar ik denk dat die tegenstelling creëeren wel stemmen oplevert.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Als dat de gewone Nederlander is is het een ranzige tokkie die z'n domme muil moet houden.
Literatuur die hij verkeerd geïnterpreteerd heeft. Hij heeft in ieder geval Maarten van Rossem niet helemaal juist begrepen.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
Die Sid dreunt gewoon de hele tijd een literatuurlijst op
Leuke reacties ook weer.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
Oh wow
Dat begineven z'n boek promoten
https://www.trouw.nl/home(...)staat-niet~ab494d4e/quote:Op donderdag 7 september 2017 09:26 schreef Jip141 het volgende:
“De Nederlandse identiteit bestaat niet,” is een uitspraak die Maxima in 2007 deed; deze uitlating veroorzaakte veel commotie.
Heeft ze nooit gezegd maar goed.
Je ziet soberso wel erg veel gniffelende gezichten op de achtergrondquote:
Z'n debatpartner ziet het ook allemaal niet zo zittenquote:Op donderdag 7 september 2017 09:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je ziet soberso wel erg veel gniffelende gezichten op de achtergrond
quote:Op donderdag 7 september 2017 09:39 schreef Vesz het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/home(...)staat-niet~ab494d4e/
Sowieso, die comments, die het verschil tussen identiteit en stereotype niet snappenquote:Op donderdag 7 september 2017 09:44 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ze heeft het nooit zo geformuleerd, kijk maar.
quote:
quote:En in wie zijn belang is dat stomme kankerdebiel? Nederland is en moet het land zijn en blijven waar Etnische Nederlanders gewoon zichzelf kunnen zijn zonder zich druk te moeten maken over dat gemaakte racisme probleem.
Je haalt een fragment van de bekendmaking van hun verloving aan maar dat de Nederlandse indentiteit niet bestaat zei ze bij de presentatie van 'identificatie van Nederland'. Ze heeft het wel degelijk zo geformuleerd.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:44 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ze heeft het nooit zo geformuleerd, kijk maar.
quote:wie is die argetijnse trut dan behalve de dochter van een massa moordenaar , die trut is getrouwd met een halve duitsers , het nederlandse konings huis bestaat niet uit nederlanders en zij horen daar ook niet zitten dat tuig , vieze landverkrachtende belastins onderduikers zijn het . het land uit met die trut en haar familie
Dan nog zegt ze dé Nederlandse identiteit bestaat niet, net als dé Argentijnse niet bestaat, en welke andere dan ook als zodanig. Het is opgebouwd uit meerdere identiteiten.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:47 schreef Vesz het volgende:
[..]
Je haalt een fragment van de bekendmaking van hun verloving aan maar dat de Nederlandse indentiteit niet bestaat zei ze bij de presentatie van 'identificatie van Nederland'. Ze heeft het wel degelijk zo geformuleerd.
Ik vind het een plan.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:50 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Misschien wordt het tijd om een deel van Nederland (Limburg ofzo) op te offeren en dat "Gewoon Nederland" te noemen. Daar mogen dan alle gewone Nederlanders heen. Buma wordt hun premier, Wilders hun oppositieleider, Baudet hun intellectueel en de Telegraaf hun krantje. Dat lijkt mij fijner voor iedereen.
Het is altijd opmerkelijk hoe de voorvechters van de Nederlandsche cultuur toch zo tegen het koningshuis kunnen zijn.quote:
Ik ben voor.quote:Op donderdag 7 september 2017 09:50 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Misschien wordt het tijd om een deel van Nederland (Limburg ofzo) op te offeren en dat "Gewoon Nederland" te noemen. Daar mogen dan alle gewone Nederlanders heen. Buma wordt hun premier, Wilders hun oppositieleider, Baudet hun intellectueel en de Telegraaf hun krantje. Dat lijkt mij fijner voor iedereen.
Allemaal Buitenlanders, van Duitschen Bloed enzo. En Spaanse koningenquote:Op donderdag 7 september 2017 09:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is altijd opmerkelijk hoe de voorvechters van de Nederlandsche cultuur toch zo tegen het koningshuis kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |