abonnement Unibet Coolblue
pi_173618091
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynix ® op 02-10-2017 17:35:07 ]
pi_173618868
Hier draait nu sinds kort een Miller & Monroe kledingzaak in het voormalige Charles Vögele pand. Ik zie er weinig tot geen klandizie als ik er langs loop. De kleding is er stevig aan de prijs. Wederom een modeketen hier die zich op de klant van middelbare leeftijd richt.
pi_173619571
Niet zozeer failliet, maar dat lijkt me op deze manier een kwestie van tijd

https://tweakers.net/nieu(...)ished-producten.html
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator woensdag 6 september 2017 @ 14:38:20 #4
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_173620603
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2017 13:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Niet zozeer failliet, maar dat lijkt me op deze manier een kwestie van tijd

https://tweakers.net/nieu(...)ished-producten.html
Dat is nooit een fijne winkel geweest, dus zo gek is het niet.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_173623085
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 14:38 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat is nooit een fijne winkel geweest, dus zo gek is het niet.
4launch heb ik minder moeite mee dan met Paradigit. Die wilden vroeger nog wel helpen met je pc repareren. Tegenwoordig als ze na vijf minuten checken het niet kunnen vinden heb je pech. Als je een laptopaccu hebt van een laptop die niet meer in het huidige assortiment zit mag je het uitzoeken. Als je alleen maar dozen kan schuiven en geen aftersales doet snap ik het predicaat "beste computerwinkel" niet. Bij 4Launch kon ik gewoon naar binnen lopen, ter plekke een internetbestelling doen en klaar is kees. Beetje jammer dat 4Launch een tijdje geleden bij Kassa was geweest met een zeer langdurig reparatietraject.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik geef het een jaar voor ze of hun formule drastisch aan gaan passen of de stekker er uit zullen trekken. De gemiddelde 20/30er heeft simpelweg geen budget voor kleding van 100/200/300¤ per item.
Hoe komt het dan dat de Bijenkorf zo goed draait?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_173623123
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:57 schreef W00fer het volgende:

[..]

[..]

Hoe komt het dan dat de Bijenkorf zo goed draait?
Vertrouwde naam, vertrouwd concept en de juiste keuze gemaakt om een deel van de filialen te sluiten recentelijk. Nu komt daar met Hudson's Bay eigenlijk een broertje bij, dat zie ik niet werken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_173623235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vertrouwde naam, vertrouwd concept en de juiste keuze gemaakt om een deel van de filialen te sluiten recentelijk. Nu komt daar met Hudson's Bay eigenlijk een broertje bij, dat zie ik niet werken.
Ik vind het wel pijnlijk als men al afzakt tot dit soort conclusies:

"En het is prettig dat het een mooie winkel is, niet wéér een wietshop, ijssalon of souvenirwinkel. Dat is een verschrikking hier in de binnenstad.'"

Alsof het enige alternatief voor een premiumwinkel een wietshop of ijssalon is.
Creatieve armoede noem ik dat.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_173623251
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vertrouwde naam, vertrouwd concept en de juiste keuze gemaakt om een deel van de filialen te sluiten recentelijk. Nu komt daar met Hudson's Bay eigenlijk een broertje bij, dat zie ik niet werken.
Bijenkorf leunt nog op oude huurcontracten etc. Ook een Bijenkorf gaat gewoon verdwijnen.
pi_173623287
Denk dat we in Nederland (eindelijk) naar 1 winkel gaan waar je alles kunt kopen zoals WalMart. Is ook vele malen handiger dan 80 winkels die allemaal kruimels verdienen. In Walmart haal je je boodschappen, dvdtjes, muziek of je sluit er een hypotheek af. En dat allemaal in 1 grote megastore.
pi_173623557
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 17:09 schreef Poepz0r het volgende:
Denk dat we in Nederland (eindelijk) naar 1 winkel gaan waar je alles kunt kopen zoals WalMart. Is ook vele malen handiger dan 80 winkels die allemaal kruimels verdienen. In Walmart haal je je boodschappen, dvdtjes, muziek of je sluit er een hypotheek af. En dat allemaal in 1 grote megastore.
ik hoop het niet. Dat is zo sfeerloos en massaal.
Dan ga ik liever naar 80 winkeltjes waar je nog een praatje met de eigenaar kan maken.
There are only 151 Pokémon.
pi_173623919
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 17:20 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ik hoop het niet. Dat is zo sfeerloos en massaal.
Dan ga ik liever naar 80 winkeltjes waar je nog een praatje met de eigenaar kan maken.
En gemeenten houden gelukkig tegen dat er mega-detailhandel op een achteraf-gebied wordt gebouwd.
dag
pi_173624018
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 17:36 schreef Peter het volgende:

[..]

En gemeenten houden gelukkig tegen dat er mega-detailhandel op een achteraf-gebied wordt gebouwd.
Hoeft ook niet op achteraf-gebieden, zoiets kan prima in het centrum en het sfeer of sfeerloze is geen argument. Ik kom er om iets te kopen meer niet.
  woensdag 6 september 2017 @ 19:08:27 #13
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173625568
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 17:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hoeft ook niet op achteraf-gebieden, zoiets kan prima in het centrum en het sfeer of sfeerloze is geen argument. Ik kom er om iets te kopen meer niet.
De kwaliteit van de openbare ruimten is in de VS na Walmart niet omhoog gegaan.
Ik zie ook niet op welke locaties in Nederland in het centrum ruimte is voor een megastore van >17.000 m2.
Warenhuizen zoals V&D, Bijenkorf en HBC zijn ongeschikt voor winkelkarretjes.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 6 september 2017 @ 19:18:12 #14
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173625816
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik geef het een jaar voor ze of hun formule drastisch aan gaan passen of de stekker er uit zullen trekken. De gemiddelde 20/30er heeft simpelweg geen budget voor kleding van 100/200/300¤ per item.
Ach, in Amsterdam zijn er toch behoorlijk wat varianten van het type "muhn vadejrr heeft een huis voor me gekocht in de Pijp."
Dat laat de kassa uiteindelijk wel rinkelen. Al dan niet met een meegesleepte moeder.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  † In Memoriam † woensdag 6 september 2017 @ 21:34:42 #15
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173629298
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 17:09 schreef Poepz0r het volgende:
Denk dat we in Nederland (eindelijk) naar 1 winkel gaan waar je alles kunt kopen zoals WalMart. Is ook vele malen handiger dan 80 winkels die allemaal kruimels verdienen. In Walmart haal je je boodschappen, dvdtjes, muziek of je sluit er een hypotheek af. En dat allemaal in 1 grote megastore.
Zo'n winkel is er al. Alleen dan zonder stenen: Bol.com. En internationaal heet zo'n winkel: Amazon.com.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_173632799
Ik zie het ook echt veel meer in "online winkelen voor de massa" en voor de belevening/gezelligheid ga je naar de speciaalzaak.
Het concept warenhuis vraag ik me af of dat blijft.

Wij hebben hier in het dorp ook een winkel "die alles heeft" en ik hoor alleen maar dat mensen dat verwarrend en een zooi vinden.
Het houdt vol omdat er verder niet zo veel is.

[ Bericht 0% gewijzigd door jajablahblah op 07-09-2017 10:27:13 (typo) ]
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  donderdag 7 september 2017 @ 07:58:01 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173633153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 17:09 schreef Poepz0r het volgende:
Denk dat we in Nederland (eindelijk) naar 1 winkel gaan waar je alles kunt kopen zoals WalMart. Is ook vele malen handiger dan 80 winkels die allemaal kruimels verdienen. In Walmart haal je je boodschappen, dvdtjes, muziek of je sluit er een hypotheek af. En dat allemaal in 1 grote megastore.
Juist niet.
Nederland, en Europa, is juist uniek met hun stadshart en het winkelcentrum daar.
Ik snap ook niet dat het zo slecht gaat er mee.
In de VS, wil je een boek moet je echt naar Barnes en Noble rijden. Wil je een broek dan naar een Tommy Hilfiger.
Gelukkig zitten velen bij elkaar in een Mall maar je moet er specifiek naar toe en zat winkel die los door een gehele stad vestiging(en) hebben.
Als je in NL in een centrum bent zit alles al bij elkaar en hoef je niet ergens specifiek naar toe desonanks hebben ze hier moeite terwijl ze de klant enkel in de buurt hoeven te hebben.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173633185
Hudson's bay zal net als de V&D worden er doorheen lopen en niks kopen.
pi_173633214
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:58 schreef nils7 het volgende:

[..]

Juist niet.
Nederland, en Europa, is juist uniek met hun stadshart en het winkelcentrum daar.
Ik snap ook niet dat het zo slecht gaat er mee.
In de VS, wil je een boek moet je echt naar Barnes en Noble rijden. Wil je een broek dan naar een Tommy Hilfiger.
Gelukkig zitten velen bij elkaar in een Mall maar je moet er specifiek naar toe en zat winkel die los door een gehele stad vestiging(en) hebben.
Als je in NL in een centrum bent zit alles al bij elkaar en hoef je niet ergens specifiek naar toe desonanks hebben ze hier moeite terwijl ze de klant enkel in de buurt hoeven te hebben.
Volgens mij is een mall voor iemand die in een klein kutdorp woont beter dan een groot winkelgebied in een stadscentrum. Die krampachtige Nederlandse gedachte dat Nederlandse stadskernen dag en nacht levendig moeten zijn is echt belerend.
pi_173633356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:05 schreef KingRadler het volgende:
Hudson's bay zal net als de V&D worden er doorheen lopen en niks kopen.
Dat was in de laatste 2-3 jaar bij V&D inderdaad. Daarvoor was het altijd een prettige winkel met een mooi aanbod, goede prijzen en het Prijzencircus wat toen nog echt voor een gekkenhuis zorgde altijd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 september 2017 @ 08:32:04 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173633371
De tijden dat mensen massaal funshoppen in een stadshart in het weekend zijn wel aan het voorbijgaan hè.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 7 september 2017 @ 08:36:31 #22
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173633428
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:32 schreef Perrin het volgende:
De tijden dat mensen massaal funshoppen in een stadshart in het weekend zijn wel aan het voorbijgaan hè.
Binnensteden zijn behoorlijk druk.
Natuurlijk, ook met toeristen, maar de grootste 20 steden zijn niet rustiger aan het worden in de weekenden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 7 september 2017 @ 08:47:10 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173633549
quote:
15s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Binnensteden zijn behoorlijk druk.
Natuurlijk, ook met toeristen, maar de grootste 20 steden zijn niet rustiger aan het worden in de weekenden.
Goed voor de horeca vooral, of evt iets als een Action of Primark.

Hudson's Bay houdt het geen drie jaar uit denk ik.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 7 september 2017 @ 08:47:40 #24
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173633555
quote:
15s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Binnensteden zijn behoorlijk druk.
Natuurlijk, ook met toeristen, maar de grootste 20 steden zijn niet rustiger aan het worden in de weekenden.
Er zijn zat steden die aan het leeglopen zijn.
Dat zijn de niet touristische steden.
Maar dat is wel het merendeel ervan waardoor winkelketens gaan omvallen maar dat hebben ze zelf gedaan door overal ook te gaan zitten.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173633587
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

Er zijn zat steden die aan het leeglopen zijn.
Dat zijn de niet touristische steden.
Maar dat is wel het merendeel ervan waardoor winkelketens gaan omvallen maar dat hebben ze zelf gedaan door overal ook te gaan zitten.
Nooit zoveel onzin gelezen als ik eerlijk ben. Ik woon vlakbij een zeer toeristische stad (Bergen op Zoom) die veel toeristen aantrekt vanwege de geschiedenis van de stad en het bourgondische leven etcetera en hier staan de 2 grote winkelstraten voor 80% helemaal LEEG. Het lijkt wel een spookstad.

Huren zijn veel te hoog (dit blijft een probleem)
Betalen om je auto te parkeren is echt iets Nederlands en achterlijk
Veel van hetzelfde (5 telefoonwinkels in 1 straat etc)
Mensen vinden zoeken naar koopjes veel leuker (rommelmarkten, garage sales, uitverkoop, Action etc etc).
  donderdag 7 september 2017 @ 09:05:30 #26
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_173633722
quote:
15s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Binnensteden zijn behoorlijk druk.
Natuurlijk, ook met toeristen, maar de grootste 20 steden zijn niet rustiger aan het worden in de weekenden.
Apeldoorn :D
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 7 september 2017 @ 09:05:35 #27
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173633723
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nooit zoveel onzin gelezen als ik eerlijk ben. Ik woon vlakbij een zeer toeristische stad (Bergen op Zoom) die veel toeristen aantrekt vanwege de geschiedenis van de stad en het bourgondische leven etcetera en hier staan de 2 grote winkelstraten voor 80% helemaal LEEG. Het lijkt wel een spookstad.

Huren zijn veel te hoog (dit blijft een probleem)
Betalen om je auto te parkeren is echt iets Nederlands en achterlijk
Veel van hetzelfde (5 telefoonwinkels in 1 straat etc)
Mensen vinden zoeken naar koopjes veel leuker (rommelmarkten, garage sales, uitverkoop, Action etc etc).
Sorry maar BoZ is geen touristische stad, ik bedoel daar echt Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven enzo mee.
Sorry voor mijn onduidelijkheid.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173633780
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:05 schreef nils7 het volgende:

[..]

Sorry maar BoZ is geen touristische stad, ik bedoel daar echt Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven enzo mee.
Sorry voor mijn onduidelijkheid.
He wat? BoZ is juist een hele toeristische stad :') Wat jij wil zeggen is grote steden etc.... Eindhoven is bijvoorbeeld helemaal geen toeristische stad in tegenstelling tot Den Bosch.

Toeristische steden in Nederland zijn o.a.

Delft
BoZ
Den Bosch
Middelburg
Volendam
Amsterdam
Den Haag
Nijmegen
Utrecht

Toeristische steden zijn niet alleen maar hoofdsteden of hele grote steden maar vaak steden met een geschiedenis of met een bepaalde bezienswaardigheid.
pi_173633841
Bergen op Zoom een toeristische stad, wat lees ik hier :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173633883
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Bergen op Zoom een toeristische stad, wat lees ik hier :D
Vind het ook niet veel maar er komen toch belachelijk veel mensen hierzo. Zeker in de zomer i.v.m Brabantse Wal (das iets nieuws vanuit de VVV) en het Markiezenhof enz en dat festival in de binnenstad. In West-Brabant kwamen vorig jaar 3,4 miljoen toeristen (Breda,BoZ daarin meegenomen) Das best veel moet ik zeggen. Geen Amsterdam aantallen maar voor zulke steden prima toch.
pi_173633917
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:13 schreef Poepz0r het volgende:
He wat? BoZ is juist een hele toeristische stad :') Wat jij wil zeggen is grote steden etc.... Eindhoven is bijvoorbeeld helemaal geen toeristische stad in tegenstelling tot Den Bosch.
Bergen op Zoom staat niet in de top 10 van meest bezochte steden door toeristen. Eindhoven wel.
pi_173633938
quote:
3s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Bergen op Zoom staat niet in de top 10 van meest bezochte steden door toeristen. Eindhoven wel.
I know, alhoewel wat is dan een toerist he. Ik kan mij voorstellen dat Eindhoven ook veel ''tech-toeristen'' trekt oftewel buitenlandse studenten bijvoorbeeld die eens willen komen kijken naar etc etc. Maar ik gaf enkel en alleen aan dat er wel meer toeristische steden in Nederland zijn dan het standaard lijstje natuurlijk.
pi_173633951
Bergen op Zoom in het lijstje en Rotterdam niet :')
pi_173634085
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Bergen op Zoom een toeristische stad, wat lees ik hier :D
Wel toen de coffeeshops nog open waren toch. Eerste station na de Nederlandse grens vanuit Antwerpen.
pi_173634970
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:51 schreef Poepz0r het volgende:
Huren zijn veel te hoog (dit blijft een probleem)
Eens. Voor mij de reden om naar een andere locatie te gaan kijken, terwijl ik nu op een toplocatie in mijn ingeslapen dorp zit. Vastgoedboeren hebben liever een pand jaren leeg staan dan dat ze terug gaan in huur. Ik denk dat stenen winkels bijna alleen nog mogelijk zijn voor ondernemers met een eigen pand.
quote:
Betalen om je auto te parkeren is echt iets Nederlands en achterlijk
Bij mij kun je niet voor de deur parkeren, maar wel 50m verderop. Dat vinden mensen al lastig. Niet vanwege dat ze moeten lopen, maar vanwege het idee. Daarom vermijden mensen de winkelstraat al. Ik moet er niet aan denken dat ze ook nog zouden moeten betalen.
quote:
Mensen vinden zoeken naar koopjes veel leuker (rommelmarkten, garage sales, uitverkoop, Action etc etc).
Beleving. Mensen willen snuffelen, scoren.

Dat gezegd hebbende. Ik vind het zelf ook rete-irritant als dingen niet op voorraad zijn.
Dan ga ik lokaal winkelen (dat vind ik als winkelier natuurlijk belangrijk), en dan moeten ze het bestellen. Dan kan ik dat net zo goed online doen, dan wordt het nog thuisbezorgd ook.

En ja, ik heb echt 99% op voorraad in mijn segment, ik heb het alleen niet als het gewoon niet te krijgen is op dat moment. Daarom ben je een speciaalzaak. En ik denk ook dat mensen daarom bij mij kopen. Omdat het op voorraad is (en de prijs goed icm een stuk gunfactor).
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_173635032
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:39 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Wel toen de coffeeshops nog open waren toch. Eerste station na de Nederlandse grens vanuit Antwerpen.
Drugs is hier nog steeds een gigantisch probleem. Dagelijks staan ze hier bij een rotonde te controleren, meestal met Marechaussee erbij etc. Maandelijks problemen rondom Roosendaal met hier en daar een liquidatie etc.
  donderdag 7 september 2017 @ 12:03:21 #37
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_173636327
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 06:34 schreef jajablahblah het volgende:

Wij hebben hier in het dorp ook een winkel "die alles heeft" en ik hoor alleen maar dat mensen dat verwarrend en een zooi vinden.
Het houdt vol omdat er verder niet zo veel is.
Hier in de buurt hebben ze een Dio, Read Shop en een of andere Marskramer-dochter in één pand gepropt. Je zou het een combinatie-winkel kunnen noemen.

Ik heb in het Marskramer-achtige deel nog bijna nooit iemand iets zien kopen. :{

Ondanks dat de spullen die daar liggen voor de rest niet/nauwelijks te krijgen zijn in dezelfde plaats (met een beetje geluk als Kruidvat iets vergelijkbaars in de aanbieding heeft).

Ja, er zit 5 á 6 km verderop een Action. En nog twee winkels met eenzelfde prijsniveau op kruipafstand daarvan (Big Bazar en een lokale So Low-achtige). Maar ja, benzine en het OV zijn ook niet gratis.
  donderdag 7 september 2017 @ 13:37:28 #38
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_173637943
Geen Hudson's Bay in Eindhoven. Stiekem toch bang voor de Bijenkorf?

Die lelijke puist in het centrum blíjft dus nog geruime tijd een lelijke puist. Hudson's Bay had mogelijk nog iets van die gevel kunnen maken.

https://www.bd.nl/brabant(...)gn=socialsharing_web
  donderdag 7 september 2017 @ 13:46:34 #39
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173638117
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Goed voor de horeca vooral, of evt iets als een Action of Primark.

Hudson's Bay houdt het geen drie jaar uit denk ik.
Waarom haalt de Bijenkorf dan in 7 filialen meer winst dan in 12 daarvoor?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 7 september 2017 @ 13:47:51 #40
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173638133
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

Er zijn zat steden die aan het leeglopen zijn.
Dat zijn de niet touristische steden.
Maar dat is wel het merendeel ervan waardoor winkelketens gaan omvallen maar dat hebben ze zelf gedaan door overal ook te gaan zitten.
"Zat steden die leeglopen" is eenzelfde stelling als "zat steden die groeien".
Zeeuws-Vlaanderen, Zuid-Limburg en Noord- en Oost-Groningen zou ik links laten liggen, maar de steden (niet dorpen) in de overige regio's groeien door.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 7 september 2017 @ 13:51:54 #41
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173638219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:23 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Vind het ook niet veel maar er komen toch belachelijk veel mensen hierzo. Zeker in de zomer i.v.m Brabantse Wal (das iets nieuws vanuit de VVV) en het Markiezenhof enz en dat festival in de binnenstad. In West-Brabant kwamen vorig jaar 3,4 miljoen toeristen (Breda,BoZ daarin meegenomen) Das best veel moet ik zeggen. Geen Amsterdam aantallen maar voor zulke steden prima toch.
Breda is alweer een stukje meer "stad" dan Bergen op Zoom.
Een plaats met minder dan 100.000 inwoners is maar moeilijk een stad te noemen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 7 september 2017 @ 13:55:23 #42
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173638282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:36 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Eens. Voor mij de reden om naar een andere locatie te gaan kijken, terwijl ik nu op een toplocatie in mijn ingeslapen dorp zit. Vastgoedboeren hebben liever een pand jaren leeg staan dan dat ze terug gaan in huur. Ik denk dat stenen winkels bijna alleen nog mogelijk zijn voor ondernemers met een eigen pand.
Om even als iemand uit de vastgoedmarkt te spreken. Je kunt ook niet zomaar terug in je huren en normaliter zou dat ook niet hoeven als de fundamentals goed zijn. De woninghuur is ook hoger dan 30 jaar terug, de kantoorhuur is ook hoger dan 30 jaar terug. Er is overaanbod en leegstand is nadelig, maar dit jaar is de leegstand in de winkelmarkt teruggelopen naar 6,5%. Dat is beter dan de kantorenmarkt en geeft ook geen aanleiding om over de hele linie de huren naar beneden te brengen. Daarnaast is de huur die je (theoretisch) vangt een onderligger voor je waarde. Heeft je verhuurder het pand met een lening gefinancierd en wil hij je een huurkorting geven, dan breekt hij daarmee enkele bankcovenanten. Mag hij z'n pand verkopen omdat z'n LTV te hoog is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2017 @ 17:43:41 #43
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173642369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:37 schreef Eightyone het volgende:
Geen Hudson's Bay in Eindhoven. Stiekem toch bang voor de Bijenkorf?
quote:
Hudson's Bay niet naar V&D-pand Eindhoven
EINDHOVEN - Het Canadese luxe warenhuis Hudson's Bay trekt niet in het voormalige pand van V&D in Eindhoven.

Bart-Jan van Rooij 07-09-17, 06:44
Maandenlange onderhandelingen over een vestiging in het voormalige V&D-pand in hartje centrum zijn op niets uitgelopen. Dat zegt een woordvoerder namens pandeigenaar Pensioenfonds Metaal en Techniek. Hudson's Bay opent de komende tijd in rap tempo warenhuizen. Amsterdam had dinsdag de primeur, Rotterdam is donderdag aan de beurt.
Leuk, als je daar je pensioen hebt zitten. Dan weet je in ieder geval zeker dat men liever géén rendement maakt dan iets minder rendement dan ze ooit hoopten.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2017 @ 17:47:46 #44
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173642477
quote:
15s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:46 schreef GSbrder het volgende:
Waarom haalt de Bijenkorf dan in 7 filialen meer winst dan in 12 daarvoor?
Er zal altijd een kleine markt zijn voor dure en onnodige designer-shit. Maar die markt is vast niet al te groot. Niet voor niks zijn een paar Bijenkorven gesloten. Hoe daar ineens dan wel 17 HB's van kunnen leven is me niet echt duidelijk. We spreken elkaar over 3 jaar, ok? :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_173642652
De cosmetica afdeling is een armoede, weer een zoveelste verkooppunt van Chanel en consorten met uitzondering van Urban Decay, een merk dat de Bijenkorf weer niet verkoopt. Make-up fanaten zoals ik hadden gehoopt op weer een terugkeer van Sephora. De geruchten waren ook sterk omdat Hudson's Bay in Duitsland met hen een samenwerking is aangegaan. Nou ja, dan maar even de grens over naar Oberhausen en Kaufhof waar Sephora dus ook een shop-in-shop zal openen. Een vernieuwde versie dan die we in Nederland hadden bij V&D.
  donderdag 7 september 2017 @ 19:11:44 #46
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173643852
quote:
99s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:43 schreef Cynix ® het volgende:

[..]


[..]

Leuk, als je daar je pensioen hebt zitten. Dan weet je in ieder geval zeker dat men liever géén rendement maakt dan iets minder rendement dan ze ooit hoopten.
Lijkt me een verkeerde conclusie.
Voor HBC moest er flink geïnvesteerd worden, wellicht wilde het pensioenfonds dat niet doen op een locatie waar HBC te weinig in zag zitten om meer te betalen.

Een pand dat 10 waard is voor 20 vertimmeren om vervolgens voor 2 te verhuren hoeft geen betere deal te zijn dan een pand leeg te laten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2017 @ 19:16:17 #47
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173643926
Als 0 ¤ verdienen slimmer is dan 2 ¤ verdienen is die wereld nog zieker dan ik al dacht.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_173644008
Formido gaat Praxis worden de naam gaat dus ook verdwijnen:

http://www.nu.nl/economie(...)mido-met-praxis.html
  donderdag 7 september 2017 @ 19:20:58 #49
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173644027
quote:
99s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:16 schreef Cynix ® het volgende:
Als 0 ¤ verdienen slimmer is dan 2 ¤ verdienen is die wereld nog zieker dan ik al dacht.
Risico hè? Liever ¤0 euro zeker na ¤10 inleg dan ¤2 misschien na ¤30 inleg. In de laatste situatie heb je serieuze kans op ¤0 als het mis gaat en heb je maar liefst ¤30 pensioengeld weggepist.

Je kunt er altijd nog woningen van maken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 10 september 2017 @ 15:35:14 #50
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_173695103
Verwachting is oude pand van V&D in Eindhoven begin van 2019 weer open gaat.
Er kunnen Woningen, Winkels en Werkplaatsen komen.

https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~ad3de099/
  zondag 10 september 2017 @ 17:15:30 #51
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173696815
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Mensen vinden zoeken naar koopjes veel leuker (rommelmarkten, garage sales, uitverkoop, Action etc etc).
Ik vind rommelmarkten nu geen hol meer aan.
En waarom: op een rommelmarkt worden vaak producten aangeboden die 7 jaar geleden in de winkel te koop waren. Nu is het aanbod niet vernieuwd. Nu worden spullen aangeboden die 10 en/of 15 jaar oud zijn. Blijkbaar is men met onverkochte troep blijven zitten.
De parels als holografische Pokemon-kaarten of Yu-gu-oh kaarten die massaal gedumpt werden bestaan niet meer. Het is steeds meer handel geworden, interessante aanbod is kleiner en duurder geworden.

Rommelmarkt is ook duurder geworden. Vroeger vroeg men 1 gulden en nu 1 euro. :')
In 2003 zag je gewoon mensen een SNES met 4 spellen aanbieden voor 20 euro.
Nu zijn ze GVD 50 euro. :') En er zijn zelf minder mensen die het aanbieden.

Maar toch is een rommelmarkt nu beter dan een stenen winkel.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  † In Memoriam † zondag 10 september 2017 @ 21:08:58 #52
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173701924
quote:
9s.gif Op zondag 10 september 2017 17:15 schreef PandaDrop het volgende:
Maar toch is een rommelmarkt nu beter dan een stenen winkel.
Nou, eind goed, al goed, dus. :7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 10 september 2017 @ 21:09:51 #53
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173701961
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 15:35 schreef KingRadler het volgende:
Verwachting is oude pand van V&D in Eindhoven begin van 2019 weer open gaat.
Er kunnen Woningen, Winkels en Werkplaatsen komen.
Nog niks concreets dus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 10 september 2017 @ 21:10:24 #54
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_173701983
quote:
99s.gif Op zondag 10 september 2017 21:09 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nog niks concreets dus.
nee
  zondag 10 september 2017 @ 21:11:25 #55
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_173702011
quote:
9s.gif Op zondag 10 september 2017 17:15 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ik vind rommelmarkten nu geen hol meer aan.
En waarom: op een rommelmarkt worden vaak producten aangeboden die 7 jaar geleden in de winkel te koop waren. Nu is het aanbod niet vernieuwd. Nu worden spullen aangeboden die 10 en/of 15 jaar oud zijn. Blijkbaar is men met onverkochte troep blijven zitten.
De parels als holografische Pokemon-kaarten of Yu-gu-oh kaarten die massaal gedumpt werden bestaan niet meer. Het is steeds meer handel geworden, interessante aanbod is kleiner en duurder geworden.

Rommelmarkt is ook duurder geworden. Vroeger vroeg men 1 gulden en nu 1 euro. :')
In 2003 zag je gewoon mensen een SNES met 4 spellen aanbieden voor 20 euro.
Nu zijn ze GVD 50 euro. :') En er zijn zelf minder mensen die het aanbieden.

Maar toch is een rommelmarkt nu beter dan een stenen winkel.
tegenwoordig hoef je niet meer naar de rommelmarkt, je kan net zo naar de Action gaan dat is hetzelfde.
  zondag 10 september 2017 @ 21:12:37 #56
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173702046
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 21:11 schreef KingRadler het volgende:

[..]

tegenwoordig hoef je niet meer naar de rommelmarkt, je kan net ook naar de Action gaan dat is hetzelfde.
Wat als ik iets wil dat nu niet te koop is de stenen winkel.
Suske en Wiske uit jaren 70 Bijvoorbeeld :')
Of een translucente N64 voor een laag prijsje.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_173710704
quote:
9s.gif Op zondag 10 september 2017 21:12 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Wat als ik iets wil dat nu niet te koop is de stenen winkel.
Suske en Wiske uit jaren 70 Bijvoorbeeld :')
Of een translucente N64 voor een laag prijsje.
daar heb ik Markplaats.nl voor
pi_173712927
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nooit zoveel onzin gelezen als ik eerlijk ben. Ik woon vlakbij een zeer toeristische stad (Bergen op Zoom) die veel toeristen aantrekt vanwege de geschiedenis van de stad en het bourgondische leven etcetera en hier staan de 2 grote winkelstraten voor 80% helemaal LEEG. Het lijkt wel een spookstad.
Ik woon zelf niet in een stad net zoals heel veel mensen in Nederland. Wij moesten altijd naar de stad (of groot dorp) voor andere zaken dan de normale.

Parkeergeld betalen, te druk, je kunt met de auto niet fatsoenlijk bij de winkels komen enz. enz. We accepteerden dat omdat we geen andere keuze hadden. Die keuze is er nu wel.

De binnensteden bezoek ik alleen nog maar voor de horeca maar niet meer voor de winkels. Dus als er winkels omvallen dan is dat maar zo. En als de binnenstad dan minder leuk is dan zoek ik wel wat anders.

Een grote store aan de buitenkant van de steden die goed bereikbaar is en waar het gratis parkeren is zou voor ons nog een reden kunnen zijn om weer eens in de stad naar de winkel te gaan. Het centrum in elk geval al een paar jaar niet meer.
  maandag 11 september 2017 @ 18:14:32 #59
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173716434
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:37 schreef KingRadler het volgende:

[..]

daar heb ik Markplaats.nl voor
Te duur :')
Ik kan me herinneren dat ik N64 in 2008 voor 15 euro had gekocht. Na 3 jaar heb ik ze weer gedumpt voor 30 euro.
En nu zijn ze 40 euro. :')

En bij Suske en Wiske kan je beter in een keer kopen, maar dan blijf je met dubbelen zitten. :')

Wel een goede deal.
https://www.marktplaats.n(...)reviousPage=lr&pos=7
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_173717192
Morgen gaat Hudson in Breda open. Was voorfilmpje op BN De Stem: ik vond het er erg saai en ongezellig uitzien.
  maandag 11 september 2017 @ 19:14:40 #61
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173717570
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:56 schreef watisernouweer het volgende:
Morgen gaat Hudson in Breda open. Was voorfilmpje op BN De Stem: ik vond het er erg saai en ongezellig uitzien.
No shit, V&D was ook saai.
En we hebben al een overpriced warenhuisketen in Nederland: de Bijenkorf.

[ Bericht 2% gewijzigd door PandaDrop op 11-09-2017 19:20:44 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 september 2017 @ 21:08:17 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_173720349
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 15:35 schreef KingRadler het volgende:
Verwachting is oude pand van V&D in Eindhoven begin van 2019 weer open gaat.
Er kunnen Woningen, Winkels en Werkplaatsen komen.

https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~ad3de099/
met veel haken en ogen. Ze moeten als verhuurder reëel zijn, al die ruimte gaan ze never nooit meer als winkel verhuren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † maandag 11 september 2017 @ 21:39:02 #63
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173721351
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:43 schreef HansvD het volgende:
Parkeergeld betalen, te druk, je kunt met de auto niet fatsoenlijk bij de winkels komen enz. enz. We accepteerden dat omdat we geen andere keuze hadden. Die keuze is er nu wel.

De binnensteden bezoek ik alleen nog maar voor de horeca maar niet meer voor de winkels. Dus als er winkels omvallen dan is dat maar zo. En als de binnenstad dan minder leuk is dan zoek ik wel wat anders.
Ik woon wel in een grote stad (Eindhoven), maar ben het helemaal met je eens.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_173727629
is bij ons ook wij moeten het puur hebben van de Horeca.
pi_173743394
Ben vandaag in de Hudson's Bay geweest... Ziet er netter uit dat V&D maar denk niet dat ze heel lang blijven.

Wie betaalt er nou 25 euro voor een AirPlant op een blokje? :')
Wie betaalt er nou 100 euro voor zalandoschoenen die online 80 kosten? _O-

Kortom: het is niet afwijkend, valt niet echt op. Het is meer een kijkwinkel voor als je ergens anders iets wil kopen.
pi_173743586
Dit soort berichten vind ik, heel sadistisch, best wel "lachen":

http://sleutelstad.nl/201(...)laan-franchisenemer/

Ik heb zelf bij die AH gewerkt en kan het niet aanraden. Personeel is erg gefocust op "ons straatje" uit de Kooi. De Hoogvliet die er sinds kort tegenover zit is een groot verschil, maar dat komt miss omdat daar meer buitenlandse meiden zitten en in de AH vooral Nederlanders. _O-

en ik kwam twee weken geleden langs toen ze geen verse producten hadden.
Hoop dat ze met de overname wat beter personeel gaan nemen.
Er was een korting van tweede halve prijs niet verrekend. Moest ik personeel gaan uitleggen dat dat 25% korting is op mijn producten. :') snappen ze het niet en vragen ze geen hulp aan iemand die het wel snapt. :')
Pas na een half uur was er een personeelslid die het wel kon oplossen. :')


Iig is er voor de verandering hier iemand gered van faillissement?
  † In Memoriam † dinsdag 12 september 2017 @ 23:05:29 #67
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173743794
AH koopt een franchise AH terug, maar bouwt ondertussen een nieuwe AH XL er recht tegenover?
Wie is er nu van welk faillissement gered? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_173743816
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:05 schreef Cynix ® het volgende:
AH koopt een franchise AH terug, maar bouwt ondertussen een nieuwe AH XL er recht tegenover?
Wie is er nu van welk faillissement gered? :?
Huh ja goede. Ik volg dat verhaal van dar die AH gaat verhuizen ook niet meer. _O-
pi_173743870
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:05 schreef Cynix ® het volgende:
AH koopt een franchise AH terug, maar bouwt ondertussen een nieuwe AH XL er recht tegenover?
Wie is er nu van welk faillissement gered? :?
De AH is een lastige franchise nemer kwijt die ze vervolgens sluiten en kan dan ongestoord verder met de AH xl denk ik.
٩๏̯͡๏)۶
pi_173744002
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 23:10 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

De AH is een lastige franchise nemer kwijt die ze vervolgens sluiten en kan dan ongestoord verder met de AH xl denk ik.
Toen ik er werkte was het Salahdin dus het is al een keer verkocht(?) aan die Van Noort en nu eindelijk aan AH :')
pi_173745419
Ook schandalig. Kledingwinkel Tuunte maakt een doorstart en zie nu enkele advertenties oppoppen dat ze personeel zoeken :{ Oude werknemers zijn zeker te duur :r
Shine bright like a diamond.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 september 2017 @ 09:02:58 #72
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173746192
Ik zag parkeren langs komen. Gratis parkeren lijkt ideaal, maar er is geen bewijs dat men meer gaat shoppen vanwege gratis parkeren.

[ Bericht 31% gewijzigd door borisz op 13-09-2017 09:08:04 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173746367
quote:
3s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:02 schreef borisz het volgende:
Ik zag parkeren langs komen. Gratis parkeren lijkt ideaal, maar er is geen bewijs dat men meer gaat shoppen vanwege gratis parkeren.
Ik ga wel minder shoppen vanwege betaald parkeren, mag dat wel? Het is net hoe je de vraagstelling neerlegt.
Don't let my username fool you...
pi_173746715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik ga wel minder shoppen vanwege betaald parkeren....
Precies, hier hetzelfde. Ze stikken er maar in. Ik bestel wel wat online.
pi_173747522
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:44 schreef HansvD het volgende:

[..]

Precies, hier hetzelfde. Ze stikken er maar in. Ik bestel wel wat online.
_O_ gratis verzending en retour :D
Zalando _O_
pi_173747971
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:32 schreef Kammamero het volgende:

[..]

_O_ gratis verzending en retour :D
Zalando _O_
Dit dus. Soms is het een gok met kleding, maar afgelopen week toch online eindelijk een jas gevonden bij Zalando met extra korting. Binnen 1 minuut besteld en 2 dagen later binnen. _O_

Minder kosten, minder gedoe, minder tijd aan kwijt _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 12:24:41 #77
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_173749426
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit dus. Soms is het een gok met kleding, maar afgelopen week toch online eindelijk een jas gevonden bij Zalando met extra korting. Binnen 1 minuut besteld en 2 dagen later binnen. _O_

Minder kosten, minder gedoe, minder tijd aan kwijt _O_
Heb je die docu gezien over o.a. hoe ze met personeel omgaan bij Zalando?


En hoe ze dus zo goedkoop kunnen zijn.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_173749466
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:24 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Heb je die docu gezien over o.a. hoe ze met personeel omgaan bij Zalando?


En hoe ze dus zo goedkoop kunnen zijn.
Interesseert me echt niks. We blijven ook kleding kopen gemaakt door kinderhandjes. Het is erg, maar het is niet aan mij om daar iets aan te veranderen (vind ik). Verder geldt voor mij gewoon de laagste prijs. Als ik 50¤ kan besparen dan doe ik dat.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 13 september 2017 @ 12:36:42 #79
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173749599
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Interesseert me echt niks. We blijven ook kleding kopen gemaakt door kinderhandjes. Het is erg, maar het is niet aan mij om daar iets aan te veranderen (vind ik). Verder geldt voor mij gewoon de laagste prijs. Als ik 50¤ kan besparen dan doe ik dat.
Ieder kan natuurlijk z'n eigen portemonnee het beste beoordelen, maar als ik het kan betalen - en dat kan ik - betaal ik liever iets meer voor kinderarbeidvrije spijkerbroeken en bio-industrievrij vlees. Als iedereen denkt dat het niet aan hem of haar is om er iets aan te doen, dan zal er niets wijzigen, behalve dan dat we ons arm kopen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173749947
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Interesseert me echt niks. We blijven ook kleding kopen gemaakt door kinderhandjes. Het is erg, maar het is niet aan mij om daar iets aan te veranderen (vind ik). Verder geldt voor mij gewoon de laagste prijs. Als ik 50¤ kan besparen dan doe ik dat.
Apple heeft ook bloed aan de handen door de slechte werkomstandigheden, uitbuiting en meer. En mensen ondertussen hun ongenoegen uiten over Primark, tikkend op de iPhone.



Om zelfmoord te voorkomen.
pi_173749991
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:55 schreef Mylene het volgende:

[..]

Apple heeft ook bloed aan de handen door de slechte werkomstandigheden, uitbuiting en meer. En mensen ondertussen hun ongenoegen uiten over Primark, tikkend op de iPhone.

[ afbeelding ]

Om zelfmoord te voorkomen.
dit hebben ze in Frankrijk ook deze netten.
pi_173750562
quote:
15s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ieder kan natuurlijk z'n eigen portemonnee het beste beoordelen, maar als ik het kan betalen - en dat kan ik - betaal ik liever iets meer voor kinderarbeidvrije spijkerbroeken en bio-industrievrij vlees. Als iedereen denkt dat het niet aan hem of haar is om er iets aan te doen, dan zal er niets wijzigen, behalve dan dat we ons arm kopen.
Ik ga ook voor kwaliteit, de desbetreffende jas waar ik het over had is van the North Face, waarvan ik weet dat het kwalitatief goed in elkaar zit. Als dat online mij tientjes scheelt dan in een fysieke 'outdoor' winkel, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_173750654
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 12:24 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Heb je die docu gezien over o.a. hoe ze met personeel omgaan bij Zalando?


En hoe ze dus zo goedkoop kunnen zijn.
Dat heb je bij elk bedrijf tegenwoordig.
Picnic is bv ook laatst in opspraak geraakt om de werkomstandigheden.
Ik ben heel erg tegen uitbuiting maar momenteel kan je geen enkel product kopen dat echt 100% eerlijk is, helaas.
  woensdag 13 september 2017 @ 13:34:37 #84
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173750718
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ga ook voor kwaliteit, de desbetreffende jas waar ik het over had is van the North Face, waarvan ik weet dat het kwalitatief goed in elkaar zit. Als dat online mij tientjes scheelt dan in een fysieke 'outdoor' winkel, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Door een jas van the North Face te kopen (met levenslange garantie, gerecycled katoen en relatief goede omstandigheden voor de arbeiders) doe je in elk geval meer dan wanneer je elk seizoen een jas van de Primark of H&M koopt. Het gaat dus niet zozeer om het bezuinigingsaspect, als wel om de normen die het merk hanteert bij het productieproces. Je gaf aan dat het jou helemaal niets interesseerde, dus daarom reageerde ik er op.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 13 september 2017 @ 13:35:33 #85
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173750746
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:31 schreef Kammamero het volgende:

[..]

Dat heb je bij elk bedrijf tegenwoordig.
Picnic is bv ook laatst in opspraak geraakt om de werkomstandigheden.
Ik ben heel erg tegen uitbuiting maar momenteel kan je geen enkel product kopen dat echt 100% eerlijk is, helaas.
Je hoeft ook niet te wachten tot een 100% eerlijk product om een afweging te maken tussen een product dat voor 90% eerlijk is en een product dat voor 20% eerlijk is. Groene stroom is in veel gevallen ook niet 100% groen, maar het is wel groener dan grijze stroom.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173750813
quote:
15s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet te wachten tot een 100% eerlijk product om een afweging te maken tussen een product dat voor 90% eerlijk is en een product dat voor 20% eerlijk is. Groene stroom is in veel gevallen ook niet 100% groen, maar het is wel groener dan grijze stroom.
Hoeveel % iets eerlijk is kan je nooit achterhalen. Al kan je wel raden dat bedrijven waar alleen kinderen achter de kassa zitten en kleding van slechte kwaliteit worden verkocht niet heel eerlijk ziin. :')
Maar op merkkleding blijkt uit onderzoek dat daar nog meer kritiek op te geven is...

Anyway, ik heb een hekel aan de opkomst van al die slechte kwaliteits kledingszakeb zoals Primark en Forever21.
Pasvormen zijn slecht en kleding gaat zo kapot.
pi_173751173
zelfs top merken laten kleding maken die ze dan verkopen als Outlet.
Kleding dat is gemaakt met kinderhanden.

Kijk maar naar Merkendorp Roermond, daar worden kleding exclusief gemaakt om verkocht te worden als outlet.
pi_173752142
hoe lang geven jullie Hudson Bay nog dat de 1ste winkel dicht gaat. ?
pi_173752575
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:58 schreef KingRadler het volgende:
zelfs top merken laten kleding maken die ze dan verkopen als Outlet.
Kleding dat is gemaakt met kinderhanden.

Kijk maar naar Merkendorp Roermond, daar worden kleding exclusief gemaakt om verkocht te worden als outlet.
Dat zijn restpartijen en die worden echt niet specifiek voor die outlets gemaakt, laat staan dat het allemaal kinderarbeid is...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 13 september 2017 @ 15:30:20 #90
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173752745
quote:
18s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat zijn restpartijen en die worden echt niet specifiek voor die outlets gemaakt, laat staan dat het allemaal kinderarbeid is...
In veel gevallen zijn dit geen restpartijen. Daarvoor is de markt van fashion outlets te groot en zijn de marges op kwalitatief hoogwaardige kleding te laag. Het zijn simpelweg kleren van een lagere kwaliteit, onder licentie van een premium merk. De kleding in Roermond, Lelystad of Roosendaal heeft niet eerst in de P.C. Hooftstraat gelegen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173752816
quote:
18s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat zijn restpartijen en die worden echt niet specifiek voor die outlets gemaakt, laat staan dat het allemaal kinderarbeid is...
https://www.ad.nl/economi(...)ar-te-zijn~a7ceba97/
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 september 2017 @ 16:17:31 #92
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_173753520
quote:
18s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat zijn restpartijen en die worden echt niet specifiek voor die outlets gemaakt, laat staan dat het allemaal kinderarbeid is...
wel schattig dat je nog in dat sprookje van de outlet gelooft
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_173754485
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:31 schreef Kammamero het volgende:

[..]

Dat heb je bij elk bedrijf tegenwoordig.
Picnic is bv ook laatst in opspraak geraakt om de werkomstandigheden.
Ik ben heel erg tegen uitbuiting maar momenteel kan je geen enkel product kopen dat echt 100% eerlijk is, helaas.
Heb je een linkje naar het verhaal over Picnic? Heb gegoogled maar niks gevonden.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_173754946
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:54 schreef KingRadler het volgende:
hoe lang geven jullie Hudson Bay nog dat de 1ste winkel dicht gaat. ?
Amsterdam is een rotwinkel. Onhandige plek, geen halte voor de deur, raar dat je via de kelder of de ingang naar de andere afdelingen moet.
En een airplant voor 25 euro is idioot.
pi_173754975
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:09 schreef W00fer het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar het verhaal over Picnic? Heb gegoogled maar niks gevonden.
Werknemers werken allemaal flex, moeten overdreven hard werken en zijn nu vooral bezig met achter de schermen actie te gaan voeren.

Maar buurtsupers als AH en Jumbo zijn ook niet zo netjes, dus laat je hier aub niet door afschrikken:
pi_173755001
Oh Btw ik heb nog nooit iets bij picnic besteld. Maar ik heb dat laatste genoemd omdat ik niet wil dat mensen picnic gaan vermijden terwijl helemaal niet bekend is welke supermarkt het slechtst is voor de medewerkers.
_O-
  woensdag 13 september 2017 @ 18:10:42 #97
381517 Zapata
held op sokken
pi_173755766
Geen hele keten maar vind dit wel interessant voor de discussie:

30 november 2016
Topshelf opent de deuren in voormalige pand V&D
https://www.nu.nl/groning(...)rmalige-pand-vd.html

28 juli 2017
Topshelf vraagt huurverlaging voor pand Groningen
https://fashionunited.nl/(...)ningen/2017072829278

4 september 2017
Topshelf Groningen sluit definitief deuren
http://www.dvhn.nl/gronin(...)deuren-22468219.html

Hele vage winkel, ben er twee keer geweest. Ze gingen voor een woonkamer effect. Dat is gelukt, er stonden bijna geen artikelen. Volgens mij wilden ze een gezellige sfeer creëren of zo iets maar vergaten ze daadwerkelijk producten te koop aan te bieden.
  woensdag 13 september 2017 @ 18:55:04 #98
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_173756425
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:10 schreef Zapata het volgende:
Geen hele keten maar vind dit wel interessant voor de discussie:

30 november 2016
Topshelf opent de deuren in voormalige pand V&D
https://www.nu.nl/groning(...)rmalige-pand-vd.html

28 juli 2017
Topshelf vraagt huurverlaging voor pand Groningen
https://fashionunited.nl/(...)ningen/2017072829278

4 september 2017
Topshelf Groningen sluit definitief deuren
http://www.dvhn.nl/gronin(...)deuren-22468219.html

Hele vage winkel, ben er twee keer geweest. Ze gingen voor een woonkamer effect. Dat is gelukt, er stonden bijna geen artikelen. Volgens mij wilden ze een gezellige sfeer creëren of zo iets maar vergaten ze daadwerkelijk producten te koop aan te bieden.
Als je als management ook in zo'n auto rijdt dan heb je totaal geen idee van de hedendaagse mode.

Zag deze staan vandaag bij de topshelf

  † In Memoriam † woensdag 13 september 2017 @ 20:56:49 #99
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173759206
quote:
3s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:02 schreef borisz het volgende:
Ik zag parkeren langs komen. Gratis parkeren lijkt ideaal, maar er is geen bewijs dat men meer gaat shoppen vanwege gratis parkeren.
Iemand van de Erasmus Universiteit die platitudes uit als
quote:
Het is algemeen bekend binnen economie en retail dat...
Neem ik niet serieus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 13 september 2017 @ 21:12:58 #100
381517 Zapata
held op sokken
pi_173759905
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:55 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Als je als management ook in zo'n auto rijdt dan heb je totaal geen idee van de hedendaagse mode.

Zag deze staan vandaag bij de topshelf

[ afbeelding ]
Nouja beter dan een standaard Audi of BMW..

Maar ik zou dan verder gaan en hem paars spuiten.
pi_173761389
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:29 schreef Kammamero het volgende:

[..]

Werknemers werken allemaal flex, moeten overdreven hard werken en zijn nu vooral bezig met achter de schermen actie te gaan voeren.

Maar buurtsupers als AH en Jumbo zijn ook niet zo netjes, dus laat je hier aub niet door afschrikken:
Bullshit. Bij Picnic werken is juist leuker dan ergens anders bij een supermarkt, als ik diegene mag geloven die er werken. Omdat het infeite een Startup is is er een jong team en werken er veel jongeren. Die klagen wel eens dat het veel is, maar ja.. En flex, ja.. de ene dag is er nou eenmaal weinig te bezorgen en de andere dag meer. Al is dat, nadat het een tijdje in je dorp/stad er is, ook aardig consistent. Het zit hier nu zo'n 2 jaar en je blijft die wagentjes overal zien rondscheuren.

Maar ja, als dat redenen zijn dat je gaat actie voeren, dan gaan ze dat ook snel doen bij de McDonalds, KFC, Burgerking, IKEA en weet me god niet waar het wel eens drukker kan zijn dan dat je als onderbetaalde tiener verwacht.
pi_173761791
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:12 schreef Zapata het volgende:

[..]

Nouja beter dan een standaard Audi of BMW..

Maar ik zou dan verder gaan en hem paars spuiten.
_O- Een Audi of BMW is 100x mooier dan dat mismaakte Amerikaanse ding
pi_173766031
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:17 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wel schattig dat je nog in dat sprookje van de outlet gelooft
Was gebaseerd op de merken waar m'n zus voor produceert. maar gaat idd niet voor alles op nee. excuus :@

quote:
I stand corrected.

quote:
3s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

In veel gevallen zijn dit geen restpartijen. Daarvoor is de markt van fashion outlets te groot en zijn de marges op kwalitatief hoogwaardige kleding te laag. Het zijn simpelweg kleren van een lagere kwaliteit, onder licentie van een premium merk. De kleding in Roermond, Lelystad of Roosendaal heeft niet eerst in de P.C. Hooftstraat gelegen.
Dat durf ik nog wel te betwijfelen; bij de duurdere merken gaat het soms 5 / 6 keer over de kop voordat het in de winkel hangt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_173766721
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:10 schreef Zapata het volgende:
Geen hele keten maar vind dit wel interessant voor de discussie:

30 november 2016
Topshelf opent de deuren in voormalige pand V&D
https://www.nu.nl/groning(...)rmalige-pand-vd.html

28 juli 2017
Topshelf vraagt huurverlaging voor pand Groningen
https://fashionunited.nl/(...)ningen/2017072829278

4 september 2017
Topshelf Groningen sluit definitief deuren
http://www.dvhn.nl/gronin(...)deuren-22468219.html

Hele vage winkel, ben er twee keer geweest. Ze gingen voor een woonkamer effect. Dat is gelukt, er stonden bijna geen artikelen. Volgens mij wilden ze een gezellige sfeer creëren of zo iets maar vergaten ze daadwerkelijk producten te koop aan te bieden.
Hetzelfde zie ik gebeuren bij Hudson's Bay.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_173767917
ik lees veel mensen klagen die Hudson Bay te duur vinden.
het is net een museum het is mooi om er door heen te lopen, maar te duur om iets te kopen.
pi_173767940
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:27 schreef KingRadler het volgende:
ik lees veel mensen klagen die Hudson Bay te duur vinden.
het is net een museum het is mooi om er door heen te lopen, maar te duur om iets te kopen.
Een beetje zoals de Bijenkorf dan. Wat is er anders aan?
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 14 september 2017 @ 10:30:00 #107
206731 Mortaxx
Doomer
pi_173767961
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:27 schreef KingRadler het volgende:
ik lees veel mensen klagen die Hudson Bay te duur vinden.
het is net een museum het is mooi om er door heen te lopen, maar te duur om iets te kopen.
ik denk dat mensen die het te duur vinden ook niet de doelgroep zijn xd
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_173767969
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Een beetje zoals de Bijenkorf dan. Wat is er anders aan?
niet veel, we hebben al Bijenkorf. Waarom Hudson Bay?
  donderdag 14 september 2017 @ 12:38:07 #109
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173770517
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:09 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat durf ik nog wel te betwijfelen; bij de duurdere merken gaat het soms 5 / 6 keer over de kop voordat het in de winkel hangt.
Dat komt ook door relatief hoge kosten in de totale keten.
Melk kost bij de boer 33 euro voor 100 kilo, maar een literpak bij de AH kost anderhalve euro.
Deze factor van 3 wil niet zeggen dat je het standaard onder de verkoopprijs kunt verkopen.

Dat was wat ik bedoelde met te dunne marges. Ook al kost een shirtje Ralph Lauren maar 5 euro om te maken, wil dat niet zeggen dat het stelselmatig onder de 25 euro verkopen een economisch goede keuze is. Dan kunnen ze beter shirtjes van 3 euro verkopen voor een factor 5.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:41:15 #110
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173770564
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:27 schreef KingRadler het volgende:
ik lees veel mensen klagen die Hudson Bay te duur vinden.
het is net een museum het is mooi om er door heen te lopen, maar te duur om iets te kopen.
Het publiek moet de winkel ook leren inschatten.
Voormalig V&D-publiek zal het te duur vinden, zeker als ze hoopten op V&D-prijzen voor kleding.
Hudson's Bay verkoopt echter merkkleding en zit, zeker voor dat segment, op oud-Bijenkorf niveau.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  † In Memoriam † donderdag 14 september 2017 @ 14:40:55 #111
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173772692
quote:
15s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:38 schreef GSbrder het volgende:
Dat komt ook door relatief hoge kosten in de totale keten.
Melk kost bij de boer 33 euro voor 100 kilo, maar een literpak bij de AH kost anderhalve euro.
Deze factor van 3 wil niet zeggen dat je het standaard onder de verkoopprijs kunt verkopen.
Ik snap dit niet zo goed. :@
Welke factor 3? Van 33 cent de liter (of kilo) naar 150 cent de liter is toch factor 4,5? :?
En hoezo kóst 100 kilo 33 euro? Of bedoel je dat er boer er nu eenmaal niet meer voor krijgt? :?

quote:
Dat was wat ik bedoelde met te dunne marges. Ook al kost een shirtje Ralph Lauren maar 5 euro om te maken, wil dat niet zeggen dat het stelselmatig onder de 25 euro verkopen een economisch goede keuze is. Dan kunnen ze beter shirtjes van 3 euro verkopen voor een factor 5.
Voor 3 euro maken en voor 15 euro verkopen is slimmer dan voor 5 euro maken en voor 25 euro verkopen?
Dat zal best, maar was is dan het punt? :?
Allebei factor 5. Maar je kunt beter in héle goedkope shit handelen dan in gewone goedkope shit? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 14 september 2017 @ 14:56:02 #112
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173772902
quote:
99s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:40 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik snap dit niet zo goed. :@
Welke factor 3? Van 33 cent de liter (of kilo) naar 150 cent de liter is toch factor 4,5? :?
En hoezo kóst 100 kilo 33 euro? Of bedoel je dat er boer er nu eenmaal niet meer voor krijgt? :?
Er zal ook nog wel wat verpakkingskosten en transportkosten inzitten. De kostprijs voor een FrieslandCampina is 33 euro om 100 kilo melk in te kopen, dat was wat ik bedoelde.

quote:
Voor 3 euro maken en voor 15 euro verkopen is slimmer dan voor 5 euro maken en voor 25 euro verkopen?
Dat zal best, maar was is dan het punt? :?
Allebei factor 5. Maar je kunt beter in héle goedkope shit handelen dan in gewone goedkope shit? :?
Als je producten in een outlet centrum verkoopt waarbij je standaard minder rekent dan de MRSP, dan kun je dus beter producten voor 3 euro maken dan voor 5 euro. Producten voor 5 euro maken is aantrekkelijk als je er (op sommige momenten) gewoon de volle prijs voor krijgt, niet als je maximaal 15 euro kan verdienen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 september 2017 @ 18:52:48 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_173776672
quote:
15s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het publiek moet de winkel ook leren inschatten.
Voormalig V&D-publiek zal het te duur vinden, zeker als ze hoopten op V&D-prijzen voor kleding.
Hudson's Bay verkoopt echter merkkleding en zit, zeker voor dat segment, op oud-Bijenkorf niveau.
niemand zit toch te wachten op V&D prijzen voor kleding? Dat hele middensegment is vrijwel weggeslagen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_173777257
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:30 schreef KingRadler het volgende:

[..]

niet veel, we hebben al Bijenkorf. Waarom Hudson Bay?
Ten eerse omdat Bijenkorf alleen in grotere steden zit, daarnaast denk ik dat HB iets onder het segement zit van de Bijenkorf.
Trouwens altijd maar mensen die zeuren over te duur :') :') :')
Ga lekker naar de action of naar Leen Bakker.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 14 september 2017 @ 19:56:33 #115
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173778090
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 18:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

niemand zit toch te wachten op V&D prijzen voor kleding? Dat hele middensegment is vrijwel weggeslagen
V&D-prijzen voor merkkleding is iets anders dan V&D-prijzen voor huismerken en whitelabels.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 17 september 2017 @ 15:15:30 #116
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_173831078
maar als de mensen die wel genoeg geld hebben HB links laten liggen.
Dan is HB toch een verloren zaak.

van mij mag HB een V&Dtje gaan doen.
pi_173831318
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:15 schreef KingRadler het volgende:
maar als de mensen die wel genoeg geld hebben HB links laten liggen.
Dan is HB toch een verloren zaak.

van mij mag HB een V&Dtje gaan doen.
Wat heeft het winkellandschap daar aan?
dag
  zondag 17 september 2017 @ 16:35:36 #118
192592 SureD1
------------------------------
pi_173833463
Gisteren door een HB gelopen, store in store concept inderdaad, heeft niks maar dan ook niks extra's te bieden. Alle merken die worden aangeboden hebben ook een eigen dedicated winkel hier... 0 toevoeging, ik denk wel dat de bijenkorf het in hun broek doen, lijkt me dirct concurrerend met een gemiddelde bijenkorf ( in A'dam ligt het anders denk ik)...

Ik zie niet wat het HB concept levensvatbaarder zou moeten maken dan de V&D, hooguit eens doorheen lopen voor inspiratie om vervolgens online goedkoper uit te zijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door SureD1 op 17-09-2017 17:19:25 ]
pi_173837899
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 16:35 schreef SureD1 het volgende:
Gisteren door een HB gelopen, store in store concept inderdaad, heeft niks maar dan ook niks extra's te bieden. Alle merken die worden aangeboden hebben ook een eigen dedicated winkel hier... 0 toevoeging, ik denk wel dat de bijenkorf het in hun broek doen, lijkt me dirct concurrerend met een gemiddelde bijenkorf ( in A'dam ligt het anders denk ik)...

Ik zie niet wat het HB concept levensvatbaarder zou moeten maken dan de V&D, hooguit eens doorheen lopen voor inspiratie om vervolgens online goedkoper uit te zijn...
Hier in Den Bosch gaat ie a.s. donderdag open in het oude pand van de V&D. Bijenkorf is hier ook al vertrokken, enige warenhuis wat er zit is de C&A. Dus ben benieuwd wat het toe gaat voegen.

[ Bericht 99% gewijzigd door Ceased2Be op 17-09-2017 19:20:01 ]
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † zondag 17 september 2017 @ 22:01:53 #120
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173842810
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 16:35 schreef SureD1 het volgende:
Gisteren door een HB gelopen, store in store concept inderdaad, heeft niks maar dan ook niks extra's te bieden. Alle merken die worden aangeboden hebben ook een eigen dedicated winkel hier... 0 toevoeging.
Typische V&D-kwaal, die hadden bijvoorbeeld een Rituals-shopje letterlijk pal tegenover een Rituals-winkel. Zelfde prijzen, alleen karig assortimentje. En uitstraling 0,0.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_173847736
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ten eerse omdat Bijenkorf alleen in grotere steden zit, daarnaast denk ik dat HB iets onder het segement zit van de Bijenkorf.
Trouwens altijd maar mensen die zeuren over te duur :') :') :')
Ga lekker naar de action of naar Leen Bakker.
HB gaat ook alleen maar in grotere steden zitten. Verder vind ik het aanbod van kledingwinkels een beetje verzadigd, zowel voor het lagere als hogere segment, waardoor - zoals hier ook al opgemerkt - HB waarschijnlijk weinig nieuws gaat brengen en het alle zeilen bij zal moeten zetten om een vaste plek te vergaren in de winkelstraten en in de hoofden van consumenten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_173847921
Vind de winkel (Den Haag) van buitenaf gezien niet echt uitnodigen om er te gaan shoppen.

Een warenhuis moet je doorheen kunnen struinen en dat lukt in de Bijenkorf ook nog prima. Hudson Bay doet leeg aan, meer een toonzaal dan een winkel.
  maandag 18 september 2017 @ 10:50:49 #123
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_173848476
Ik was gisteren bij de Xenos daar ging in de winkel alles voor de helft weg.
Langzaam worden deze winkels ook gesloten.
pi_173860142
And then there were syntax-errors
  dinsdag 19 september 2017 @ 08:30:49 #125
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_173865437
quote:
van Intertoys zal straks ook niks meer over zijn, wie wil dat nu kopen.
pi_173865509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:30 schreef KingRadler het volgende:

[..]

van Intertoys zal straks ook niks meer over zijn, wie wil dat nu kopen.
Met het rebranden en verkopen van de Bart Smit is dat de enige relevante speelgoedketen die overblijft, ik zie er hier in de stad altijd nog genoeg volk binnen met rijen aan de kassa's.

Er zal toch nog wel iets over moeten blijven in de stad, alleen horeca gaat het centrum ook niet redden :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_173865543
Ik denk dat met Blokker ook niet lang gaat duren, lijken nog maar hele kleine voorraad aan te houden, en de rebranding lijkt ook niet erg meer mensen te trekken. Over hun online verkopen zullen we het al helemaal niet hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_173865558
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:41 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat met Blokker ook niet lang gaat duren, lijken nog maar hele kleine voorraad aan te houden, en de rebranding lijkt ook niet erg meer mensen te trekken. Over hun online verkopen zullen we het al helemaal niet hebben.
Dat zag je al aan de stuiptrekkingen vwb de andere merken onder hun holding idd. Verwacht niet dat die eind 2018 halen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_173865588
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:42 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat zag je al aan de stuiptrekkingen vwb de andere merken onder hun holding idd. Verwacht niet dat die eind 2018 halen.
Blokker heeft nog relatief veel eigen vastgoed, daarmee kunnen ze het nog wel even uithouden, maar ik verwacht niet structureel. Ik ben zelf in de online wereld werkzaam, en de houding van dit soort bedrijven is enorm arrogant, van een concurrent de volgende uitspraak: Waarom zouden we online onze spullen verkopen, de mensen kopen het anders niet meer in onze winkels.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_173865647
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:30 schreef KingRadler het volgende:

[..]

van Intertoys zal straks ook niks meer over zijn, wie wil dat nu kopen.
Tegenwoordig is bijna elke speelgoedzaak intertoys helaas.

Ik was op zoek naar een simpele doktersset om mee te spelen voor mijn dochtertje, echt nergens. Het is niet iets gek ofzo lijkt me. Elke intertoys hier in de buurt afgeweest, nergens (weet uit ervaring dat ze wisselend assortiment hebben in verschillende filialen).

Waar vind ik het? Action :')
  dinsdag 19 september 2017 @ 08:55:45 #131
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_173865708
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tegenwoordig is bijna elke speelgoedzaak intertoys helaas.

Ik was op zoek naar een simpele doktersset om mee te spelen voor mijn dochtertje, echt nergens. Het is niet iets gek ofzo lijkt me. Elke intertoys hier in de buurt afgeweest, nergens (weet uit ervaring dat ze wisselend assortiment hebben in verschillende filialen).

Waar vind ik het? Action :')
speelgoed haal ik nu ook altijd bij de Action.
pi_173866168
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:55 schreef KingRadler het volgende:

[..]

speelgoed haal ik nu ook altijd bij de Action.
Alleen als ik een hekel heb aan mensen :P

Ik haal het of bij de kleinere zelfstandige als ik mooi houten speelgoed wil hebben. Of bij de intertoys (of webshop) als ik duurder spul zoek.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_173866647
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Blokker heeft nog relatief veel eigen vastgoed, daarmee kunnen ze het nog wel even uithouden, maar ik verwacht niet structureel. Ik ben zelf in de online wereld werkzaam, en de houding van dit soort bedrijven is enorm arrogant, van een concurrent de volgende uitspraak: Waarom zouden we online onze spullen verkopen, de mensen kopen het anders niet meer in onze winkels.
Daarbij merk ik dat Blokker structureel hogere online prijzen hanteert dan bijvoorbeeld Coolblue of Bol.com. De service van Bol is dermate verbeterd de laatste 1-2 jaar dat ik het een steeds betere/makkelijkere winkel vind worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_173866758
Blokker gaat bij ons in het dorp helemaal weg. Hebben nu uitverkoop. Ik vind het best jammer, ook omdat ik action niet veel bijzonders vind, ook al ben ik daar wél geslaagd voor mijn dochter.

Ik vind action heel wisselend. In grote steden is het een regelrechte tweede kruidvat binnen, overal troep en zooi waar je net niet over struikelt. Terwijl in kleine steden is het allemaal best netjes heb ik het idee.


Voor mij mag (maar dat zal nooit gebeuren) kruidvat de volgende zijn. Wat een paupertent is dat geworden zeg.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 september 2017 @ 10:26:00 #135
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173866914
quote:
De noodlijdende boekhandelsketen Bruna heeft vorig jaar opnieuw een zwaar verlies geleden en heeft eind augustus met ING Bank een verruiming afgesproken van een overbruggingskrediet om meer financiële lucht te krijgen. Het pas in 2016 opgestarte digitale leesplatform Bliyoo blijkt niet aan de verwachtingen te voldoen en is op een laag pitje gezet.

Dit komt naar voren in de zopas door Bruna gedeponeerde jaarrekening. Begin dit jaar werd al duidelijk dat het bedrijf in een diepe crisis verkeerde. De twee aandeelhouders, PostNL PNL¤3,46-0,43% en ING INGA¤15,18+0,13%, moesten financieel bijspringen om het bedrijf overeind te houden.
https://fd.nl/ondernemen/(...)overbruggingskrediet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173867007
quote:
Verrassend zeg :') Alles wat Bruna verkoopt, koop je (voordeliger) bij 1. de betere boekhandel, 2. Witte Boekenmarkt/Boekenvoordeel, 3. Action, 4. Online.

Aanbod is vaak niet toereikend, prijzen net wat hoger bij Bruna. Tja...
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_173867033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Daarbij merk ik dat Blokker structureel hogere online prijzen hanteert dan bijvoorbeeld Coolblue of Bol.com. De service van Bol is dermate verbeterd de laatste 1-2 jaar dat ik het een steeds betere/makkelijkere winkel vind worden.
Ik koop juist steeds minder bij bol :@
pi_173867201
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:34 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik koop juist steeds minder bij bol :@
Ik ook. Qua prijs maar ook omdat het steeds andere verkopers zijn.
Tap tap tap
  dinsdag 19 september 2017 @ 10:49:01 #139
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_173867216
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
De service van Bol is dermate verbeterd de laatste 1-2 jaar dat ik het een steeds betere/makkelijkere winkel vind worden.
Het probleem van bol.com is wel dat dat over de rug van kleine zelfstandigen gaat.
Ik zie dat niet als een houdbare situatie voor de langere termijn.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_173867240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ook. Qua prijs maar ook omdat het steeds andere verkopers zijn.
Ja dat maakt het wel onbetrouwbaar voor mij. Tweedehands verkopers vind ik wel anders omdat je dan de recensies kan lezen. Maar die andere externe verkopers die de nieuwe spullen verkopen... Ja geen idee hoe betrouwbaar dat is. Heb wel vaak gehad dat spullen niet aankwamen of dat ik het verkeerde item kreeg.
  dinsdag 19 september 2017 @ 10:54:39 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173867291
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:49 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Het probleem van bol.com is wel dat dat over de rug van kleine zelfstandigen gaat.
Ik zie dat niet als een houdbare situatie voor de langere termijn.
Houdbaar voor wie?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173867389
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:50 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja dat maakt het wel onbetrouwbaar voor mij. Tweedehands verkopers vind ik wel anders omdat je dan de recensies kan lezen. Maar die andere externe verkopers die de nieuwe spullen verkopen... Ja geen idee hoe betrouwbaar dat is. Heb wel vaak gehad dat spullen niet aankwamen of dat ik het verkeerde item kreeg.
Echt nog nooit last van gehad eigenlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_173867699
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:50 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja dat maakt het wel onbetrouwbaar voor mij. Tweedehands verkopers vind ik wel anders omdat je dan de recensies kan lezen. Maar die andere externe verkopers die de nieuwe spullen verkopen... Ja geen idee hoe betrouwbaar dat is. Heb wel vaak gehad dat spullen niet aankwamen of dat ik het verkeerde item kreeg.
Nog niet eens zozeer onbetrouwbaar, maar dan bestel ik eigenlijk net zo graag bij die betreffende winkels zelf.
Tap tap tap
  † In Memoriam † dinsdag 19 september 2017 @ 11:37:06 #144
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173868183
Bij zo'n 'onderaannemer' van Bol zit je vaak ook zomaar op levertijden van een week of langer.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 19 september 2017 @ 11:40:58 #145
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_173868257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Houdbaar voor wie?
Nou ik denk niet dat die "onderaannemers" dat eeuwig gaan volhouden. Er zit nauwelijks marge op het verkopen via bol.com en wel heel veel risico.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 19 september 2017 @ 11:45:51 #146
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173868348
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:40 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Nou ik denk niet dat die "onderaannemers" dat eeuwig gaan volhouden. Er zit nauwelijks marge op het verkopen via bol.com en wel heel veel risico.
Ahja, al zal bol waarschijnlijk telkens wel nieuwe aantrekken..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173868392
Je moet handelingskosten ook betalen bij een tweedehandsverkoper op bol.com, 1,50 geloof ik.
  Redactie Frontpage woensdag 20 september 2017 @ 14:59:56 #148
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_173890156
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:34 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik koop juist steeds minder bij bol :@
B0l.com is kut idd. Drama toen ik er onlangs een barbecue bestelde. Lag overigens niet direct aan B0l.com, maar aan PostNL. Deze had het pakketje zoekgemaakt. Uiteindelijk kwam de derde bestelde barbecue pas een week later aan
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_173894394
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:59 schreef Djeez het volgende:

[..]

B0l.com is kut idd. Drama toen ik er onlangs een barbecue bestelde. Lag overigens niet direct aan B0l.com, maar aan PostNL. Deze had het pakketje zoekgemaakt. Uiteindelijk kwam de derde bestelde barbecue pas een week later aan
Inderdaad, dat ligt niet aan Bol :P
Tap tap tap
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2017 @ 20:11:51 #150
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_174038758
Een verkoop van HEMA leidt tot sluiting Nederlandse winkels

Ok, het begin van het einde voor de HEMA. Althans in Nederland. Niets mocht nog baten, een gelopen race en helaas niet vooraan geëindigd. Verloren van o.a. Action en internet. Ik ga ze niet echt missen, trouwens, maar dat terzijde.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_174038895
quote:
99s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:11 schreef Cynix ® het volgende:
Een verkoop van HEMA leidt tot sluiting Nederlandse winkels

Ok, het begin van het einde voor de HEMA. Althans in Nederland. Niets mocht nog baten, een gelopen race en helaas niet vooraan geëindigd. Verloren van o.a. Action en internet. Ik ga ze niet echt missen, trouwens, maar dat terzijde.
Ik wel -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_174038900
Ik zou ze wel enorm missen ;(
Tap tap tap
pi_174039058
Nee niet de Hema! :'(
pi_174039240
Dan moeten we die goedkope fantasieloze zooi van de action kopen ;(
Tap tap tap
pi_174039494
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:27 schreef CherryLips het volgende:
Dan moeten we die goedkope fantasieloze zooi van de action kopen ;(
Nee die zooi van de HEMA bruist van inspiratie
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_174039618
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee die zooi van de HEMA bruist van inspiratie
Ja :Y Daar wordt nog creatief over nagedacht.
Tap tap tap
pi_174039636
HEMA was gewoon winstgevend, alleen werd de winst kunstmatig weggewerkt door Lion Capital. Althans dat heb ik nog onthouden van een artikel wat ik er over heb gelezen.

Op zich wel zonde, maar ik loop er de deur niet plat.
٩๏̯͡๏)۶
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2017 @ 20:56:33 #158
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_174040205
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik wel -O-
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:16 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou ze wel enorm missen ;(
quote:
11s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:22 schreef Elvi het volgende:
Nee niet de Hema! :'(
Ja ok, maar kópen jullie daar dan ook wel wekelijks iets? Of gewoon missen omdat ze er zo bij hoorden? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_174040448
quote:
99s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:56 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja ok, maar kópen jullie daar dan ook wel wekelijks iets? Of gewoon missen omdat ze er zo bij hoorden? :?
Ik koop er wel degelijk :Y
Make-up, rokjes, sokken, cadeautjes, mn fohn komt er ook vandaan :P , wekker... eigenlijk vanalles. Oeh en kaasbolletjes *O*
  woensdag 27 september 2017 @ 21:14:26 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174040791
quote:
99s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:56 schreef Cynix ® het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ja ok, maar kópen jullie daar dan ook wel wekelijks iets? Of gewoon missen omdat ze er zo bij hoorden? :?
Vandaag nog kinderslofjes gekocht en gelunched.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2017 @ 21:25:56 #161
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_174041083
Ik heb echt zitten piekeren wanneer ik daar voor het laatst iets heb gekocht en ik herinner me in ieder geval en set op maat gemaakte slaapkamergordijnen, wel mooi trouwens, maar dat is al weer bijna 2 jaar geleden. Daarna kan ik me écht niets herinneren, of het moet een rolletje plakband of zo geweest zijn. :o

Dus ja, natuurlijk jammer voor het straatbeeld en de nostalgie, maar ik kocht er eigenlijk al jaren niks meer.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_174041141
quote:
99s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:56 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja ok, maar kópen jullie daar dan ook wel wekelijks iets? Of gewoon missen omdat ze er zo bij hoorden? :?
Wekelijks misschien niet, de laatste tijd juist weer meer dan eerst en minder Action. Afgelopen weken nog een molton, USB-stick, theelichtjes, theedoeken en handdoeken gekocht. O, en hun make-up O+ Gebruik ik al jaren, al sinds ik met make-up begon. En hun ondergoed, ik druk de foto's af bij de Hema, gebruik hun fotoalbums, agenda's, ovenschalen, zulke shit.
Tap tap tap
pi_174041146
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vandaag nog kinderslofjes gekocht en gelunched.
O ja, en hun vier-uurtje ofzo :9
Tap tap tap
pi_174042374
quote:
99s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:11 schreef Cynix ® het volgende:
Een verkoop van HEMA leidt tot sluiting Nederlandse winkels

Ok, het begin van het einde voor de HEMA. Althans in Nederland. Niets mocht nog baten, een gelopen race en helaas niet vooraan geëindigd. Verloren van o.a. Action en internet. Ik ga ze niet echt missen, trouwens, maar dat terzijde.
Begin van het einde? Waarom?
Ze hebben eerst een berg kleinere winkels geopend, als een nieuwe eigenaar daar wat van saneren zou, is dat volgens mij geen ramp.
En dit is vooralsnog giswerk van een 'deskundige' geen vaststaand iets..
dag
pi_174042983
Ah joh, gewoon een opruimbeurt a-la Blokker (maar dan beter) zou de HEMA goed doen. Je hebt plaatsen waar meerdere HEMA's zitten die er met 1 a 2 het ook wel redden ipv van verspreid kleinere vestigingen hebben.

Maar ja, ze hebben natuurlijk wel 90% van de huismoeders ondertussen in de boycot want ze hebben geen Zwarte piet meer, ze hebben een genderneutrale kinderafdeling aangekondigd én ze verkopen hoofddoeken. Dat kan natuurlijk niet in dit kortzichtige landje.
pi_174043377
quote:
99s.gif Op woensdag 27 september 2017 21:25 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb echt zitten piekeren wanneer ik daar voor het laatst iets heb gekocht en ik herinner me in ieder geval en set op maat gemaakte slaapkamergordijnen, wel mooi trouwens, maar dat is al weer bijna 2 jaar geleden. Daarna kan ik me écht niets herinneren, of het moet een rolletje plakband of zo geweest zijn. :o

Dus ja, natuurlijk jammer voor het straatbeeld en de nostalgie, maar ik kocht er eigenlijk al jaren niks meer.
Je doet net of de HEMA binnenkort helemaal verdwenen zal zijn. Het enige wat in dat artikeltje staat is dat een of andere deskundoloog voorspelt dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat een nieuwe eigenaar de minder renderende winkels schrapt.
pi_174047234
quote:
99s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:56 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja ok, maar kópen jullie daar dan ook wel wekelijks iets? Of gewoon missen omdat ze er zo bij hoorden? :?
Van alle 'oude merken' koop ik daadwerkelijk met regelmaat nog wat bij de HEMA. Bedtextiel, ondergoed, douchegordijnen en kaasbroodjes :9~ o.a.
Niet dat ik er wekelijks kom, maar hier is het altijd afgeladen vol met lange rijen voor de kassa's en een vol restaurant. LIjkt me niet geheel onrendabel. Zelfs die op het station is altijd drukbezocht.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_174050156
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:39 schreef Ronaldsen het volgende:
HEMA was gewoon winstgevend, alleen werd de winst kunstmatig weggewerkt door Lion Capital. Althans dat heb ik nog onthouden van een artikel wat ik er over heb gelezen.

Op zich wel zonde, maar ik loop er de deur niet plat.
Zo kan ik het me ook herinneren idd, enorme expansiedrift om de omzet te pushen., Gefinancieerd door leningen van de eigenaren, zo werd de winst mooi afgeroomd (door relatief hoge rentelasten). De afgelopen 10 jaar had Hema maar 1 doel en dat is om verkocht te worden.
pi_174058212
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:27 schreef Studiotje het volgende:
Ah joh, gewoon een opruimbeurt a-la Blokker (maar dan beter) zou de HEMA goed doen. Je hebt plaatsen waar meerdere HEMA's zitten die er met 1 a 2 het ook wel redden ipv van verspreid kleinere vestigingen hebben.

Maar ja, ze hebben natuurlijk wel 90% van de huismoeders ondertussen in de boycot want ze hebben geen Zwarte piet meer, ze hebben een genderneutrale kinderafdeling aangekondigd én ze verkopen hoofddoeken. Dat kan natuurlijk niet in dit kortzichtige landje.
Die huismoeders zijn altijd zo kortzichtig. Vond dit wel grappig in de speld.
https://speld.nl/2017/09/(...)ooit-meer-naar-hema/
pi_174061182
quote:
99s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:56 schreef Cynix ® het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ja ok, maar kópen jullie daar dan ook wel wekelijks iets? Of gewoon missen omdat ze er zo bij hoorden? :?
Ik koop er meerdere keren per week. Want ik haal daar ook kaas en brood (erg lekker) en niet te vergeten de chocolade-chip-koekjes (buutengewoon lekker) en nog meer levensmiddelen, soms zelfs groente (tomaten met echte smaak). Hema zit bij mij op loopafstand, vandaar.
Verder heb ik de meerHemakaart en sleep daarmee vaak een koopje binnen.
Ik zou de Hema echt missen.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 28 september 2017 @ 21:47:21 #171
206731 Mortaxx
Doomer
pi_174061645
Tomaten met échte smaak! 😱 Zijn die ook nog glutenvrij?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_174061957
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:47 schreef Mortaxx het volgende:
Tomaten met échte smaak! 😱 Zijn die ook nog glutenvrij?
Tuulek, bij de Hema wel
  vrijdag 29 september 2017 @ 09:06:34 #173
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174067424
We kunnen best leven zonder Blokker en de Hema
pi_174067466
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:29 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Ik koop er meerdere keren per week. Want ik haal daar ook kaas en brood (erg lekker) en niet te vergeten de chocolade-chip-koekjes (buutengewoon lekker) en nog meer levensmiddelen, soms zelfs groente (tomaten met echte smaak). Hema zit bij mij op loopafstand, vandaar.
Verder heb ik de meerHemakaart en sleep daarmee vaak een koopje binnen.
Ik zou de Hema echt missen.
Ik woon erboven _O- Heeft er ook wel iets mee te maken denk ik.
Tap tap tap
pi_174142050
quote:
Zara opent donderdag in oude pand Bijenkorf in Groningen:

Modeketen Zara opent donderdag 5 oktober haar deuren in het oude pand van de Bijenkorf in de Herestraat.

Al een paar maanden zijn bouwbedrijven druk in de weer om het prominente pand in de drukste winkelstraat van Noord-Nederland om te toveren tot een Zara.

Sinds maandag hangt er een briefje op de deur van de Zara op het hoekje van het Gedempte Zuiderdiep en de Herestraat. De winkel is gesloten. Bezoekers zijn vanaf donderdag 5 oktober welkom in het nieuwe pand. Medewerkers van de Spaanse winkelketen lopen al heel de dag af en aan met kledingrekken.

Twee keer zo groot
Na het vertrek van De Bijenkorf stond het gebouw een jaar lang leeg. De Spaanse modegigant Inditex, het moederbedrijf van Zara, heeft besloten de winkel aan het uiteinde van de Herestraat te verlaten. Het pand halverwege de Herestraat is veel groter.

Met de verhuizing gaat Zara van 2000 vierkante meter naar 4000 vierkante meter winkeloppervlakte. Het aanbod wordt daarmee ook twee keer zo groot. In de nieuwe winkel komt het volledige Zara-assortiment te hangen voor dames, heren en kinderen.

Nog meer nieuwe winkels
Tegenover Zara opent binnenkort, eveneens in de Herestraat, een andere modewinkel onder de naam Stradivarius. Daar waar eerst Setpoint, Vodafone en KPN zaten wordt nu een nieuw pand gebouwd.
http://www.dvhn.nl/gronin(...)enkorf-22543465.html

Ben benieuwd.
pi_174142365
Iemand al dat nieuwe concept van de kijkshop gezien? Is het wat?
pi_174143474
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:28 schreef outcast_within het volgende:
Iemand al dat nieuwe concept van de kijkshop gezien? Is het wat?
Zonder het te zien weet ik al dat het niets is.
Dat concept wat ze altijd hadden _O-
Vitrines -> nummer opschrijven -> naar kassa -> medewerker lift in om in magazijn product te halen -> 10 min. later komt de dildo met medewerker aan.
U MAD?
  † In Memoriam † maandag 2 oktober 2017 @ 19:18:30 #178
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_174145073
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 18:15 schreef de_boswachter het volgende:
Zonder het te zien weet ik al dat het niets is.
Dat concept wat ze altijd hadden _O-
Vitrines -> nummer opschrijven -> naar kassa -> medewerker lift in om in magazijn product te halen -> 10 min. later komt de dildo met medewerker aan.
Ik vroeg meestal vooraf of een artikel wel op voorraad was, want net even te vaak had ik al afgerekend en dan kwam, inderdaad na 10 minuten, een sukkel achter uit het magazijn meedelen dat het artikel niet aanwezig was. Kon ik alsnog een week later terug komen om het op te halen. Doodgeboren concept en op geen enkele manier meer te redden. 8)7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 2 oktober 2017 @ 19:27:13 #179
47102 Elvi
miemkwien
pi_174145351
Gisteren nog met mn ouders naar de Kijkshop geweest. We waren de enige :') hele grote winkel en er was níemand.
Mn moeder vond nog spullen die ze moest hebben en de medewerkster krijg de juiste prijs niet tevoorschijn. Sta je daar 10 minuten te wachten tot ze klaar is met kloten terwijl er nog steeds geen andere klanten zijn. Zelfs dát kunnen ze niet :')
  Redactie Frontpage maandag 2 oktober 2017 @ 19:27:40 #180
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_174145364
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 18:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zonder het te zien weet ik al dat het niets is.
Dat concept wat ze altijd hadden _O-
Vitrines -> nummer opschrijven -> naar kassa -> medewerker lift in om in magazijn product te halen -> 10 min. later komt de dildo met medewerker aan.
Kijkshop was juist baas. Het artikelnummer van een soortgelijk maar duurder artikel op de bon zetten met de prijs van de goedkope _O_
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:18:38 #181
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174158037
Winkeliers willen koopzondag op dag voor Kerstmis

Nederlandse winkeliers willen op de zondag voor Kerstmis open kunnen gaan. Detailhandel Nederland vraagt gemeenten om de mogelijkheden voor zo'n speciale koopzondag te onderzoeken. Als die koopzondag er niet komt, vreest de organisatie enorme drukte op zaterdag 23 december.

quote:
Detailhandel Nederland vraagt Nederlandse gemeenten in een brief om na te gaan of hun beleid ten aanzien van koopzondagen dit jaar volstaat. Eerste Kerstdag valt op een maandag, waardoor zaterdag normaal gesproken de laatste dag is waarop mensen inkopen kunnen doen.

De brancheorganisatie pleit ervoor ondernemers daarom de mogelijkheid te geven om op zondag 24 december open te gaan. Een extra argument is dat online winkels, die ook op feestdagen zakendoen, dan geen oneerlijke voorsprong hebben op winkeliers.

Christelijke gemeenten
Dolf Kloosterziel van Detailhandel Nederland zei in het NOS Radio 1 Journaal dat hij vreest dat ondernemers die dicht blijven klanten verliezen aan concurrenten in buurgemeenten waar de winkels wel open zijn. "Het moet gelijk zijn tussen verschillende steden. Anders lopen ondernemers inkomsten mis."

Ook in dorpen met een grote gereformeerde gemeenschap, waar koopzondagen niet de norm zijn, is onder winkeliers veel steun voor het voorstel. Burgemeester Koelewijn van Kampen wil de brief met de gemeenteraad bespreken, maar geeft het voorstel weinig kans. "De coalitie heeft hierover uitdrukkelijk afspraken gemaakt. Buiten een paar grote evenementen kunnen de winkels niet open."
bron: https://nos.nl/artikel/21(...)g-voor-kerstmis.html
pi_174158593
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:27 schreef Elvi het volgende:
Gisteren nog met mn ouders naar de Kijkshop geweest. We waren de enige :') hele grote winkel en er was níemand.
Mn moeder vond nog spullen die ze moest hebben en de medewerkster krijg de juiste prijs niet tevoorschijn. Sta je daar 10 minuten te wachten tot ze klaar is met kloten terwijl er nog steeds geen andere klanten zijn. Zelfs dát kunnen ze niet :')
Als je niemand hebt om mee te oefenen... In Groningen hebben ze de kijkshop naast de Mediamarkt en een webshopwinkel neergezet. Ik snap echt niet dat ze desondanks al jaren bestaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:36:45 #183
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174164086
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:18 schreef KingRadler het volgende:
Winkeliers willen koopzondag op dag voor Kerstmis

Nederlandse winkeliers willen op de zondag voor Kerstmis open kunnen gaan. Detailhandel Nederland vraagt gemeenten om de mogelijkheden voor zo'n speciale koopzondag te onderzoeken. Als die koopzondag er niet komt, vreest de organisatie enorme drukte op zaterdag 23 december.

[..]

bron: https://nos.nl/artikel/21(...)g-voor-kerstmis.html
:') nounou de winkels gaan drie dagen dicht. Supermarkten zijn al steeds vaker zelfs op eerste kerstdag open.

Gezeur dit.

Het wordt druk.... nou en? Als mensen dat willen ontwijken gaan ze maar eerder winkelen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174164584
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

:') nounou de winkels gaan drie dagen dicht. Supermarkten zijn al steeds vaker zelfs op eerste kerstdag open.

Gezeur dit.

Het wordt druk.... nou en? Als mensen dat willen ontwijken gaan ze maar eerder winkelen.
En je lost er geen fuck mee op want dan wordt de koopzondag druk EN moet je je personeel nog eens 200% uitbetalen.Dan kun je het beter op zaterdag druk hebben.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:08:02 #185
47102 Elvi
miemkwien
pi_174164874
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 13:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

:') nounou de winkels gaan drie dagen dicht. Supermarkten zijn al steeds vaker zelfs op eerste kerstdag open.

Gezeur dit.

Het wordt druk.... nou en? Als mensen dat willen ontwijken gaan ze maar eerder winkelen.
Gewoon alles online bestellen om de drukte te ontwijken. Oh wacht... ;(
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:13:04 #186
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174166222
Met die Koopzondag willen ze de concurrentie met Online Winkelen aangaan.
Gaat ze nooit lukken, vroeger was kerstshoppen nog leuk, toen er nog veel winkels waren die er toe doen.
pi_174167256
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:13 schreef KingRadler het volgende:
Met die Koopzondag willen ze de concurrentie met Online Winkelen aangaan.
Gaat ze nooit lukken, vroeger was kerstshoppen nog leuk, toen er nog veel winkels waren die er toe doen.
Mensen die de zondag voor kerst nog inkopen moeten doen gaan niets aan online winkelen hebben ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:34:28 #188
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174172450
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:09 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Mensen die de zondag voor kerst nog inkopen moeten doen gaan niets aan online winkelen hebben ;)
er zijn mensen die er wel in geloven, :P
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:42:24 #189
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174367279
Blokker verkoopt Intertoys, Bart Smit en Toys XL aan Britse investeerder Alteri.

https://www.rtlz.nl/beurs(...)landse-investeerderl

[ Bericht 10% gewijzigd door KingRadler op 12-10-2017 09:51:05 ]
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:26:24 #190
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_174368078
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:42 schreef KingRadler het volgende:
Blokker verkoopt Intertoys, Bart Smit en Toys XL aan Britse investeerder Alteri.

https://www.rtlz.nl/beurs(...)landse-investeerderl
Nou, dag Blokker.

Intertoys heeft nog wel een kans in afgeslankte vorm denk ik. Als het meer op beleving in gaat spelen en de winkels minder gaat inrichten als opslag. Een aantal flagship stores, gebaseerd op Hamleys. De kleinere steden/dorpen krijgen dan een kleinere Intertoys.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:34:22 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174368314
quote:
14s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nou, dag Blokker.

Intertoys heeft nog wel een kans in afgeslankte vorm denk ik. Als het meer op beleving in gaat spelen en de winkels minder gaat inrichten als opslag. Een aantal flagship stores, gebaseerd op Hamleys. De kleinere steden/dorpen krijgen dan een kleinere Intertoys.
Blokker Holding heeft nog steeds ca. 4 bekende winkelketens. Ben benieuwd hoe het met Blokker, Xenos, Marskramer en Big Bazaar. Ik ben benieuwd hoe het daarmee zal aflopen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174368426
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Blokker Holding heeft nog steeds ca. 4 bekende winkelketens. Ben benieuwd hoe het met Blokker, Xenos, Marskramer en Big Bazaar. Ik ben benieuwd hoe het daarmee zal aflopen.
Het concept werkt niet meer. Dus hervormen of faillissement.
pi_174368493
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Blokker Holding heeft nog steeds ca. 4 bekende winkelketens. Ben benieuwd hoe het met Blokker, Xenos, Marskramer en Big Bazaar. Ik ben benieuwd hoe het daarmee zal aflopen.
Een keten als de Xenos, daar zie ik nog wel toekomst in. Dat zie ik niet in de Blokker, Marskramer en Big Bazaar. Die zijn qua prijs allang ingehaald door de Action en qua aanbod, vernieuwing en kwaliteit door de rest.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:04:10 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174370366
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een keten als de Xenos, daar zie ik nog wel toekomst in. Dat zie ik niet in de Blokker, Marskramer en Big Bazaar. Die zijn qua prijs allang ingehaald door de Action en qua aanbod, vernieuwing en kwaliteit door de rest.
Voor wat voor spullen gaan mensen naar de Xenos, eigenlijk? :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:07:40 #195
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_174370447
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Voor wat voor spullen gaan mensen naar de Xenos, eigenlijk? :{
Exotische sausjes, snoepgoed en chipssmaken die elders moeilijk aan te komen zijn (en/of veel duurder zijn).
  donderdag 12 oktober 2017 @ 19:00:25 #196
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174379663
Xenos en BB moet 1 winkel worden
pi_174379831
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:07 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Exotische sausjes, snoepgoed en chipssmaken die elders moeilijk aan te komen zijn (en/of veel duurder zijn).
Kussens, bamboe doosjes, nachtkastje, poef, allerlei kleine huishouddingetjes, chippies, sausjes, chocolaatjes
  maandag 16 oktober 2017 @ 21:05:45 #198
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174459237
Doorstart McGregor lijkt alsnog te mislukken

quote:
De redding van modemerken McGregor, Gaastra en de Adam-winkels lijkt alsnog mis te lopen. De ondernemer achter de recente doorstart ziet geen heil meer in de merken en wil er vanaf. Dit betekent dat er zo'n vierhonderd banen, waarvan 325 in Nederland, op de tocht komen te staan
De winkelondernemer kiest er nu echter voor om de bestaande winkelvoorraad leeg te verkopen. De merkrechten van McGregor en Gaastra zullen vervolgens apart worden verkocht.

https://www.nu.nl/economi(...)lsnog-mislukken.html
pi_174467789
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:05 schreef KingRadler het volgende:
Doorstart McGregor lijkt alsnog te mislukken

[..]

De winkelondernemer kiest er nu echter voor om de bestaande winkelvoorraad leeg te verkopen. De merkrechten van McGregor en Gaastra zullen vervolgens apart worden verkocht.

https://www.nu.nl/economi(...)lsnog-mislukken.html
Vervangbare merken voor zakenlui.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_174468070
Nederland kan wel wat VVD gebruiken. (geen burger heeft nog geld om iets van bedrijven te kopen, succes met je faillissement.)
pi_174468357
Het kan dus wel, leegstand in Enschede is bijna verdwenen: https://retailtrends.nl/n(...)leegstand-gehalveerd
pi_174469026
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:21 schreef aarontje112 het volgende:
Het kan dus wel, leegstand in Enschede is bijna verdwenen: https://retailtrends.nl/n(...)leegstand-gehalveerd
Den Bosch gaat ook goed, weinig leegstand en veel verbeterpunten; (even niet op de kop letten ;) )

https://www.bd.nl/stadsge(...)ilburg-toe~a4041cdf/
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_174470362
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vervangbare merken voor zakenlui.
Zijn toch meer vrijetijdsmerken, vooral Gaastra.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:14:00 #204
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174476711
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:03 schreef Cattivo het volgende:
Nederland kan wel wat VVD gebruiken. (geen burger heeft nog geld om iets van bedrijven te kopen, succes met je faillissement.)
Die zijn bijna altijd aan de macht :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174488270
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 18 oktober 2017 @ 10:40:46 #206
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174489393
grote schoonmaak in de Retail doet steden nu dus goed.
pi_174489516
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 10:40 schreef KingRadler het volgende:
grote schoonmaak in de Retail doet steden nu dus goed.
zo kun je het ook weer niet stellen, de straat uit het artikel stond niet echt bekend om de grote ketens. dat waren vrijwel allemaal kleine zelfstandigen of kleinere franchisers die de kop niet boven water konden houden.

de gaten die gevallen zijn door grote(re) ketens die omvielen zijn opgevuld door andere ketens omdat dat de enigen waren die de huur- en verbouwingskosten op konden brengen voor de A-locaties.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 oktober 2017 @ 18:11:35 #208
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174496966
quote:
dit is dezelfde richting die ze in Nijmegen jaren geleden hebben ingeslagen. De ringstraten/aanloopstraten naar het hart van het centrum zijn het domein van zelfstandige winkeltjes en aparte winkels, niet de grote ketens, dat maar die straten interessant en geeft ze een eigen karakter. En ze zijn divers qua winkelaanbod.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174502143
Mediamarkt is over een paar jaar ook aan de beurt als ze door blijven gaan met deze hoge prijzen, voorbeeldje;

Star Wars Force Awakens Bluray durven ze gewoon 30 euro voor te vragen terwijl deze op Amazon 10 pond kost. Hetzelfde met veel televisies. Waarom moet multimedia zo belachelijk duur zijn in Nederland?

Dat Nederlandse uitvoeringen ondertiteling bevatten dat begrijp ik, maar kost het daarom 20 euro meer? Ook veel oudere films/series vraagt men gewoon de hoofdprijs voor. Hetzelfde met wat oudere plasma/LED tv's.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 21:51:52 #210
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_174502331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:44 schreef Poepz0r het volgende:
Mediamarkt is over een paar jaar ook aan de beurt als ze door blijven gaan met deze hoge prijzen, voorbeeldje;

Star Wars Force Awakens Bluray durven ze gewoon 30 euro voor te vragen terwijl deze op Amazon 10 pond kost. Hetzelfde met veel televisies. Waarom moet multimedia zo belachelijk duur zijn in Nederland?

Dat Nederlandse uitvoeringen ondertiteling bevatten dat begrijp ik, maar kost het daarom 20 euro meer? Ook veel oudere films/series vraagt men gewoon de hoofdprijs voor. Hetzelfde met wat oudere plasma/LED tv's.
Dat verwacht ik niet, nu MediaMarkt gaat afsplitsen van Metro en als Ceconomy verder gaat worden ze niet meer tegengehouden door die Duitse gigant. Daarnaast is het voor veel koopvolk gewoon dé plek voor electronica.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_174502374
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:51 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat verwacht ik niet, nu MediaMarkt gaat afsplitsen van Metro en als Ceconomy verder gaat worden ze niet meer tegengehouden door die Duitse gigant. Daarnaast is het voor veel koopvolk gewoon dé plek voor electronica.
Ik snap werkelijk niet waarom ze die achterlijke prijzen blijven hanteren. Daarom blijven mensen in eerste instantie weg. Dat is zo gegaan met een Free Record Shop bijvoorbeeld. Niemand kan mij verklaren waarom (vooral multimedia) zo giga duur is in Nederland (naast de Mediamarkt zijn er nog amper winkels waar je dit kan kopen cd's, dvd's en blurays).
  woensdag 18 oktober 2017 @ 21:54:29 #212
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_174502411
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet waarom ze die achterlijke prijzen blijven hanteren. Daarom blijven mensen in eerste instantie weg. Dat is zo gegaan met een Free Record Shop bijvoorbeeld. Niemand kan mij verklaren waarom (vooral multimedia) zo giga duur is in Nederland (naast de Mediamarkt zijn er nog amper winkels waar je dit kan kopen cd's, dvd's en blurays).
Je geeft zelf antwoord.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_174502436
quote:
19s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je geeft zelf antwoord.
En dan vinden ze het raar dat er niemand wat komt kopen :') MM heeft ook belachelijk veel grote kosten. Hier in de buurt zit een redelijk kleine MM en dat pand heeft al x miljoen gekost etc. Wil niet weten wat die maandelijks kwijt zijn aan huren/hypotheken etc.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 10:04:16 #214
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174508898
Nou moet ik zeggen, tegen Amazon valt eigenlijk niet te concurreren.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:55 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

En dan vinden ze het raar dat er niemand wat komt kopen :') MM heeft ook belachelijk veel grote kosten. Hier in de buurt zit een redelijk kleine MM en dat pand heeft al x miljoen gekost etc. Wil niet weten wat die maandelijks kwijt zijn aan huren/hypotheken etc.
Wat wil je nou? Een winkel waar je zo naar toe kan en het uit het rek kan trekken?
Die betalen dus huur en truckloads aan andere kosten.

Soms word ik wel een beetje moedeloos van mensen die het gemak van een winkel willen maar wel de prijzen van Amazon.
Dat is niet haalbaar.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174509972
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:04 schreef jajablahblah het volgende:
Nou moet ik zeggen, tegen Amazon valt eigenlijk niet te concurreren.

[..]

Soms word ik wel een beetje moedeloos van mensen die het gemak van een winkel willen maar wel de prijzen van Amazon.
Dat is niet haalbaar.
Maar wel hetgeen waar ze mee schermen, bij ons in de winkel hoor je de hele dag door 'maar op internet is het goedkoper, via bol heb ik het morgen in huis...' etc.

Dat de leverancier het via bol direct naar de klant stuurt maar dezelfde leverancier maar 1x per week aan winkels levert heeft de klant geen boodschap aan, die wil het alleen maar NU en goedkoop maar komt wel bij ons informatie vragen over wat ie het beste aan kan schaffen :')
De gunfactor is ook een heel eind weg omdat mensen puur op de prijs aan het vergelijken zijn... ze zijn geneigd om voor een prijsverschil van een euro iets te laten liggen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 19 oktober 2017 @ 11:13:45 #216
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174510063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:10 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar wel hetgeen waar ze mee schermen, bij ons in de winkel hoor je de hele dag door 'maar op internet is het goedkoper, via bol heb ik het morgen in huis...' etc.

Dat de leverancier het via bol direct naar de klant stuurt maar dezelfde leverancier maar 1x per week aan winkels levert heeft de klant geen boodschap aan, die wil het alleen maar NU en goedkoop maar komt wel bij ons informatie vragen over wat ie het beste aan kan schaffen :')
De gunfactor is ook een heel eind weg omdat mensen puur op de prijs aan het vergelijken zijn... ze zijn geneigd om voor een prijsverschil van een euro iets te laten liggen.
Op die manier is het idd snel afgelopen met traditionele winkels.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 11:20:46 #217
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174510214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:10 schreef Ceased2Be het volgende:
De gunfactor is ook een heel eind weg omdat mensen puur op de prijs aan het vergelijken zijn... ze zijn geneigd om voor een prijsverschil van een euro iets te laten liggen.
Ik denk ook dat dat komt omdat veel winkeliers hier maar in mee gaan en mee stunten.
Ik merk het in mijn branche (speelgoed) in ieder geval wel.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  † In Memoriam † donderdag 19 oktober 2017 @ 17:30:22 #218
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_174518018
Tsja, de 'gunfactor'...

Die is niet hoog wanneer de verkoper van de Mediamarkt vertelt dat de gewenste monitor helaas niet op voorraad is, maar hij wel een andere aan kan raden. Maar... die is helaas ook niet op voorraad. He jammer, maar eeh, had u misschien interesse in een mooie aanbieding van Essent? 8)7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:36:14 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174518148
quote:
99s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:30 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, de 'gunfactor'...

Die is niet hoog wanneer de verkoper van de Mediamarkt vertelt dat de gewenste monitor helaas niet op voorraad is, maar hij wel een andere aan kan raden. Maar... die is helaas ook niet op voorraad. He jammer, maar eeh, had u misschien interesse in een mooie aanbieding van Essent? 8)7
Om vervolgens een paar weken later gebeld te worden door een installateur die je een nieuwe CV-ketel wil aansmeren, terwijl je die Essent-verkoper nota bene verteld hebt dat je het jaar daarvoor net een nieuwe ketel hebt laten plaatsen.
En nog erger: dat die Essent-verkoper eigenlijk niet echt een Essent-verkoper is, maar gewoon in dienst is bij een bedrijf dat de gegevens die ze bij de MM voor Essent hebben binnengehaald een paar maanden later gebruiken om de klanten die ze net een Essent-contract hebben verkocht nu een contract bij de concurrent te verkopen.... En dat de sufkutten van die concurrent dan op Twitter idd nog gaan roepen dat ze je graag als klant willen.

Echt... 8)7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174532994
quote:
99s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:30 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, de 'gunfactor'...

Die is niet hoog wanneer de verkoper van de Mediamarkt vertelt dat de gewenste monitor helaas niet op voorraad is, maar hij wel een andere aan kan raden. Maar... die is helaas ook niet op voorraad. He jammer, maar eeh, had u misschien interesse in een mooie aanbieding van Essent? 8)7
Die gunfactor gaat dan (voor mij iig) op bij kleine ondernemers en niet bij ketens zoals MediaMarkt, daar kom ik zo min mogelijk. Alles wat ze daar hebben haal ik sneller en goedkoper via internet
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:35:14 #221
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_174541326
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Die gunfactor gaat dan (voor mij iig) op bij kleine ondernemers en niet bij ketens zoals MediaMarkt, daar kom ik zo min mogelijk. Alles wat ze daar hebben haal ik sneller en goedkoper via internet
Je hebt gelijk, hoor. Ik vind het steeds leuker om aankopen te doen bij kleine winkeltjes en boetiekjes. Vaak een praatje, échte interesse, handige tips en soms zelfs een kopje koffie. Dan wil je gewoon iets kopen, zelfs als je het niet echt nodig hebt. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 23 oktober 2017 @ 10:11:41 #222
40566 Ericr
Livewrong
pi_174598696
Marks and Spencer in Den Haag is twee weken weg inmiddels. Zou eigenlijk op 31 oktober zijn maar het pand is dus nu al leeg.

Hudson Bay toch maar een bezoekje gebracht maar geef ze ook niet al te lang in Nederland. Gisteren was het ondanks het weer best druk in het centrum van Den Haag maar bij Hudson Bay merkte je daar weinig van. Zo goed als lege winkel met verveeld personeel dat maar wat rondloopt. Heb bij geen enkele kassa mensen gezien die wat gekocht hadden.

De La Place die ze nu huisvesten is van vrij fors naar een een formaat gegaan dat weinig uitnodigt om nog een keer een bezoek te brengen. Assortiment is danig geslonken en bij een beetje drukte sta je eeuwig in de rij voor de kassa.
pi_174598983
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet waarom ze die achterlijke prijzen blijven hanteren. Daarom blijven mensen in eerste instantie weg. Dat is zo gegaan met een Free Record Shop bijvoorbeeld. Niemand kan mij verklaren waarom (vooral multimedia) zo giga duur is in Nederland (naast de Mediamarkt zijn er nog amper winkels waar je dit kan kopen cd's, dvd's en blurays).
Wie koopt er überhaupt nog cd's, bluerays en dvd's tegenwoordig? Die markt is behoorlijk klein geworden.

Maar goed, hier in Enschede is Media Markt eigenlijk nog vrijwel de enige winkel waar je electronica kunt aanschaffen.

Enkele jaren geleden had je in Enschede ook nog BCC, It's en Scheer en Foppen. Daarnaast nog computer winkels als Dynabyte. Maar die zijn allemaal verdwenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ronald op 23-10-2017 10:42:32 ]
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 10:39:07 #224
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_174599142
Ik heb onlangs De Lift, Down en Amsterdamned op blu-ray gekocht.
Voor de rest koop ik vooral vinyl. En meestal collector's editions of limiteds.

BCC bestaat nog gewoon hoor.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_174599156
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:11 schreef Ericr het volgende:
Gisteren was het ondanks het weer best druk in het centrum van Den Haag maar bij Hudson Bay merkte je daar weinig van.
In welke winkels was het wel druk?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_174599205
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:39 schreef djkoelkast het volgende:

BCC bestaat nog gewoon hoor.
Klopt, maar niet in Enschede, daar is alleen nog Media Markt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_174599811
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:11 schreef Ericr het volgende:
Marks and Spencer in Den Haag is twee weken weg inmiddels. Zou eigenlijk op 31 oktober zijn maar het pand is dus nu al leeg.

Hudson Bay toch maar een bezoekje gebracht maar geef ze ook niet al te lang in Nederland. Gisteren was het ondanks het weer best druk in het centrum van Den Haag maar bij Hudson Bay merkte je daar weinig van. Zo goed als lege winkel met verveeld personeel dat maar wat rondloopt. Heb bij geen enkele kassa mensen gezien die wat gekocht hadden.

De La Place die ze nu huisvesten is van vrij fors naar een een formaat gegaan dat weinig uitnodigt om nog een keer een bezoek te brengen. Assortiment is danig geslonken en bij een beetje drukte sta je eeuwig in de rij voor de kassa.
Afgelopen dagen ook in Den Haag geweest. Erg leuke stad. Gisteren ook bij Hudson's Bay binnen gewandeld. Vond het daar ook erg rustig, zeker gezien het feit dat ze voor een aantal merken uitverkoop hebben. Je zou toch wat meer nieuwsgierige klanten verwachten.. Was vorige week bij HB in Tilburg; ook erg rustig. Maar dat kan ook komen doordat het op een doordeweekse dag was.
pi_174599827
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:30 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Wie koopt er überhaupt nog cd's, bluerays en dvd's tegenwoordig? Die markt is behoorlijk klein geworden.

Maar goed, hier in Enschede is Media Markt eigenlijk nog vrijwel de enige winkel waar je electronica kunt aanschaffen.

Enkele jaren geleden had je in Enschede ook nog BCC, It's en Scheer en Foppen. Daarnaast nog computer winkels als Dynabyte. Maar die zijn allemaal verdwenen.
Ik koop nog weleens een serie op dvd. Meestal op Bol in de zomeruitverkoop of in Duitsland.
Tap tap tap
pi_174599864
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik koop nog weleens een serie op dvd. Meestal op Bol in de zomeruitverkoop of in Duitsland.
Ik ben altijd benieuwd hoe vaak je daar dan daadwerkelijk naar kijkt?
pi_174599893
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik ben altijd benieuwd hoe vaak je daar dan daadwerkelijk naar kijkt?
Een keertje :D Misschien over X aantal jaren nog eens. Heb alle seizoenen van ER staan en wil ze graag weer eens kijken, maar dan ben ik drie jaar bezig.
Tap tap tap
pi_174600088
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:14 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Afgelopen dagen ook in Den Haag geweest. Erg leuke stad. Gisteren ook bij Hudson's Bay binnen gewandeld. Vond het daar ook erg rustig, zeker gezien het feit dat ze voor een aantal merken uitverkoop hebben. Je zou toch wat meer nieuwsgierige klanten verwachten.. Was vorige week bij HB in Tilburg; ook erg rustig. Maar dat kan ook komen doordat het op een doordeweekse dag was.
HB in Tilburg 1 keer binnen geweest maar kreeg ook niet de indruk dat het daar storm liep.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:04:44 #232
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174600909
vraag me echt af hoe HB verwacht winst te maken.
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:23:58 #233
40566 Ericr
Livewrong
pi_174601190
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

In welke winkels was het wel druk?
Overal waar ik keek of binnen ben geweest.

Personeel is wel heel vriendelijk overigens maar daar draai je geen omzet op.

Het enige wat buiten La Place goed liep waren de toiletten.

Ze hebben verder wel mooie spullen maar wie koopt er nou een koffer van 1.100 euro of andere spullen die 5 tot 10 keer duurder zijn wat andere goede merken ook al bieden?

Het is niet allemaal razend duur natuurlijk. Het ademt alleen nu vooral Bijenkorf 2.0 uit. Mooie showcases van diverse merken alleen dan zo opgezet dat het meer een modern museum is dan een winkel.

[ Bericht 35% gewijzigd door Ericr op 23-10-2017 13:00:15 ]
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:22:58 #234
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174602313
toch benieuwd welke lokatie van HB als eerste gaat sluiten volgend jaar.
Kan niet geloven dat alle winkels rendabel zijn.
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:32:21 #235
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_174602557
Tilburg zal een grote kanshebber zijn. Ik vind het daar niet passen.
pi_174602820
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:23 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ze hebben verder wel mooie spullen maar wie koopt er nou een koffer van 1.100 euro of andere spullen die 5 tot 10 keer duurder zijn wat andere goede merken ook al bieden?
Markt genoeg voor. Bijenkorf is stuk winstgevender dan voorheen, ondanks (of juist dankzij) het afschaffen van de Dwaze Dagen (was > 100 mln omzet in 3 dagen) en door zich op luxer segment te richten.

Vraag is of HB zichzelf niet in de voet schiet door datzelfde segment op te zoeken. Mensen die alleen V&D-prijzen verwachten, komen dan bedrogen uit. Al heb ik wel gezien dat ze qua kleding ook genoeg goedkopere merken aanbieden.
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:49:13 #237
47102 Elvi
miemkwien
pi_174602909
Ik vond HB juist hoger zitten qua prijzen dan Bijenkorf.
pi_174603132
Goedkoop is het er allemaal niet in ieder geval :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_174605014
Bij de webshop van Hudson Bay hanteren ze ook gewoon adviesprijzen van Lego. Het zal in de winkels dan ook wel het geval zijn.

LEGO
Emmerwiel graafmachine
229,99

Bij bol.com 182,00

LEGO
Kustwacht hoofdkwartier 60167
99,99

Bij bol.com 84,15

LEGO
Millennium Falcon™
159,99

Bij bol.com 124,99
pi_174605180
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:12 schreef Mylene het volgende:
Bij de webshop van Hudson Bay hanteren ze ook gewoon adviesprijzen van Lego. Het zal in de winkels dan ook wel het geval zijn.

LEGO
Emmerwiel graafmachine
229,99

Bij bol.com 182,00

LEGO
Kustwacht hoofdkwartier 60167
99,99

Bij bol.com 84,15

LEGO
Millennium Falcon™
159,99

Bij bol.com 124,99
Amazon nog veel goedkoper ;)
pi_174607947
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Amazon nog veel goedkoper ;)
De pond staat lekker idd :9
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 23 oktober 2017 @ 18:04:36 #242
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174609194
Boekenfestijn trekt in het V&D-pand in Zeist, weer eentje gevuld dus
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174609357
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:04 schreef rubbereend het volgende:
Boekenfestijn trekt in het V&D-pand in Zeist, weer eentje gevuld dus
Een vaste winkel :o
Tap tap tap
pi_174610406
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:04 schreef rubbereend het volgende:
Boekenfestijn trekt in het V&D-pand in Zeist, weer eentje gevuld dus
Wat een rommel verkopen die zeg
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 23 oktober 2017 @ 19:13:18 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174610477
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Een vaste winkel :o
ja
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:58:07 #246
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174620385
De topman van Hudson’s Bay vertrekt na drie jaar.

Een activistische belegger roert zich al. Moet het bedrijf vastgoed gaan verkopen?

quote:
Van de feeststemming zal niet zo veel meer over zijn. Nog geen twee maanden geleden fietste topman Jerry Storch vrolijk rond op een Hollandse fiets en stond hij op de rode loper naast Chantal Janzen ter gelegenheid van de opening van het eerste warenhuis van Hudson’s Bay in Nederland. Nu vertrekt hij bij het bedrijf.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)kt-13635386-a1578310

*****
gaat lekker bij HB
pi_174628428
Daar gaat al een deel van het vastgoed van Hudson's Bay:

https://www.nytimes.com/2(...)d-taylor-wework.html

quote:
Lord & Taylor Building, Icon of New York Retail, to Become WeWork Headquarters

From the moment it opened its doors more than a century ago, the Lord & Taylor building on Fifth Avenue in Manhattan has stood as an icon of old-school retail.

Its Italian Renaissance design, complete with grand entrance arch and copper cornice, was a 676,000-square-foot temple to commerce — and was named a city landmark a decade ago.

But after Christmas next year, less than a quarter of its space will be home to Lord & Taylor’s flagship store. Instead, the retailer said on Tuesday, the Midtown Manhattan fixture will become the new global headquarters of WeWork, the seven-year-old office space start-up. Lord & Taylor will rent the bottom floors, redesigning them into a smaller version of its department store.

In selling its flagship building to a WeWork joint venture for $850 million, Lord & Taylor and its parent, the Hudson’s Bay Company, are bowing to pressures that have increasingly weighed on the retail industry. It is an acknowledgment that even the grand physical shopping spaces of old can now fetch higher values as offices catering to millennial workers.

Across the United States, retailers are rethinking the uses of their physical spaces, as more shopping moves online and consumers prefer to spend less time in stores. Many struggling malls have converted their stores into rock-climbing gyms, movie theaters and community colleges. Other shopping centers stand mostly empty.

Continue reading the main story
RELATED COVERAGE

Amazon Counts Its Suitors: 238 Want to Be Home for 2nd Headquarters OCT. 23, 2017

Is American Retail at a Historic Tipping Point? APRIL 15, 2017

From ‘Zombie Malls’ to Bonobos: What America’s Retail Transformation Looks Like APRIL 15, 2017
Over the past year, Macy’s has closed dozens of its department stores, though it has held onto its flagship one on 34th Street in Manhattan.

But selling off landmarks also comes with risks. Many old-line retailers have struggled to strike a balance between cashing out their valuable real estate and holding on to historic buildings that have come to define their brands.

It is a difficult task that Lord & Taylor is now undertaking.

Founded by the English merchant Samuel Lord in 1826, the department store was once a favored retailer of high society. When its Fifth Avenue flagship opened in February 1914, it drew 75,000 visitors, who were treated to music from a pipe organ on the seventh floor and could chose to dine in one of three restaurants on the top floor.

But as the company moved into the mass market in subsequent decades, it lost much of its luster.

It was under Richard Baker, a veteran real estate investor, that Lord & Taylor recovered. Mr. Baker led a 2006 takeover of the department store company, and used that as a springboard for further acquisitions, from the Canadian chain Hudson’s Bay to Saks to the e-commerce outlet Gilt Groupe. He is now chairman and interim chief executive of Hudson’s Bay.

But as the retail industry has been battered by the tidal waves of e-commerce, Hudson’s Bay has seen its stock price fall by nearly a third over the past year. Retail sales at Hudson’s Bay were down about 1 percent in the first half of the year. As of Monday’s close, the retailer had a market capitalization of roughly $1.7 billion, or a tenth of WeWork’s private market valuation.

Hudson’s Bay has faced enormous pressure to sell its trove of real estate holdings — including its crown jewel, the Saks Fifth Avenue flagship store farther up Fifth Avenue. That property was appraised recently at about $3.7 billion.

One of Hudson’s Bay’s shareholders, the real estate investment firm Land and Buildings Investment Management, has pushed for the company to sell the Saks store, suggesting it might be desirable to a hotel developer or as bricks and mortar space for Amazon.

“The path to maximizing the value of Hudson’s Bay lies in its real estate, not its retail brands,” Jonathan Litt, the founder of Land and Buildings Investment Management, wrote in a letter to the board of Hudson’s Bay in June.

That pressure apparently has had an impact. Last week, the department store operator said that its chief executive, Gerald Storch, had stepped down and that he would be replaced on an interim basis by Mr. Baker.

And Tuesday’s announcement acknowledges Mr. Litt’s criticism to some extent. Beyond the Lord & Taylor building sale, Hudson’s Bay struck agreements to lease some of its other retail space to WeWork, including in Hudson’s Bay stores in Canada.

WeWork’s partner in its real estate joint venture, Rhône Capital, will also invest $500 million in Hudson’s Bay. (The joint venture, WeWork Property Advisors, will eventually take over some of that holding.)

All told, that will give Hudson’s Bay more than $1 billion in fresh capital to pay down debt and bolster its cash holdings. The $850 million purchase price for the building is about 30 percent higher than an appraisal made in July 2016.

“This partnership places H.B.C. at the forefront of dynamic trends reshaping the way current and future generations live, work and shop: the sharing economy and urban and suburban mixed-use real estate planning,” Mr. Baker said in a statement.

For WeWork, the deal is a sign of the fast-growing start-up’s ambitions.

Originally created as a provider of shared working spaces, the company has increasingly pitched itself as reinventing how work is done. That vision has drawn backers like SoftBank, the Japanese conglomerate, which invested $4.4 billion in WeWork this year.

The Hudson’s Bay deals are meant to give WeWork prime real estate, particularly in Midtown Manhattan, with a way to blend street-level retail space alongside upper-floor real estate more useful for shared office space.

“Retail is changing, and the role that real estate has to play in the way that we shop today must change with it,” Adam Neumann, WeWork’s co-founder and chief executive, said in a statement. “The opportunity to develop this partnership with H.B.C. to explore this trend was too good to pass up.”

While WeWork normally leases space in commercial buildings, it set up WeWork Property Advisors to buy some property outright. Among the advantages of such arrangements is that the start-up would be able to enjoy any rise in the value of the real estate where it sets up its co-working spaces.

Whether the move will placate Land and Buildings, which has threatened to try to replace the Hudson’s Bay board in the wake of Mr. Storch’s departure, is unclear.
pi_174671713
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:32 schreef Eightyone het volgende:
Tilburg zal een grote kanshebber zijn. Ik vind het daar niet passen.
6de Grootste stad van NL en geen Bijenkorf in de buurt. Lijkt mij juist dat hij daar blijft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174716638
Vandaag voor het eerst bij Hudsons in Breda binnengeweest. Wat een ongezellige toestand. Wit marmeren vloeren, kille verlichting. Plafonds op alle verdiepingen open, dwz dat alle leidingen en afvoeren zichtbaar zijn. De opstelling, vooral beneden bij de parfumerie vond ik niet uitnodigend, en er liep teveel personeel rond die met elkaar aan het dollen en kletsen waren.
We zagen wel mooie kleding hangen, maar de prijs was zeer fors. Misschien toevallig wat wij bekeken, maar volgens ons lag de prijs een stukje boven die van de Bijenkorf. Op de serviezenafdeling zagen we niets uitnodigends, en er was geen snuffelsfeer.
Voor mij de enige reden om daar nog eens terug te komen is in de zomer voor het dakterras van LaPlace.
  Redactie Frontpage zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:18:48 #250
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_174717724
Waarom lukt het in andere steden wel wat Assen niet lukt? Hier staat inmiddels zeker een kwart van de winkels leeg en het wordt nog erger. Laatst las ik nog dat de huren hier hoger liggen dan in Groningen, wat weer een veel aantrekkelijkere stad is
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 30 oktober 2017 @ 09:57:03 #251
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174752130
Hudson's Bay nu al aan zijden draadje?

quote:
Het rommelt in de top van Hudson's Bay al bijna net zo erg als bij V&D in het laatste jaar of Blokker op dit moment
https://www.volkskrant.nl(...)en-draadje~a4523728/

************

Ik verwacht dat nieuwe locaties (Amersfoort, Amstelveen, Haarlem en Enschede) in 2018 in de ijskast worden gezet. als HB de feestmaanden niet goed doorheen komen:
  maandag 30 oktober 2017 @ 10:41:17 #252
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_174752900
quote:
'Meeste Hudson’s Bay-winkels redden het niet'

Het merendeel van de Nederlandse warenhuizen van Hudson’s Bay is niet rendabel te krijgen. Dat schrijft Trouw op basis een analyse van databureau Whooz.

Onder meer de winkels in Zwolle en Almere zouden niet rond te rekenen zijn, omdat ze onvoldoende publiek trekken. Hetzelfde geldt volgens Whooz voor de nog te openen winkel in Enschede. Ook voor de filialen in Maastricht, Den Bosch, Tilburg en Breda zijn de vooruitzichten onzeker. Op die plaatsen is de ‘kerndoelgroep’ van de retailer kleiner dan veertienduizend huishoudens, volgens Whooz het minimum voor een warenhuis.
https://retailtrends.nl/n(...)kels-redden-het-niet
  maandag 30 oktober 2017 @ 11:53:52 #253
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174754480
quote:
lees ook de reacties onder artikel
pi_174763924
Eigen schuld ook gewoon, had met 1 of 2 locaties begonnen en had van daaruit verder uitgebreid.. reacties zijn veelzeggend. Het is niet vernieuwend genoeg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Licht Ontvlambaar maandag 30 oktober 2017 @ 21:16:06 #255
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_174766589
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:41 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Maastricht was de enige V&D die wel gewoon winst draaide... ze vergeten met de 14.000 huishoudens de euregio mee te nemen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_174828302
https://www.ed.nl/economi(...)arenhuizen~a4eb3fde/

quote:
Bod op Duitse winkels Hudson's Bay: slecht nieuws voor Nederlandse warenhuizen?

Hudson's Bay heeft een bod ontvangen van 3 miljard euro op zijn Duitse warenhuisketen Kaufhof. Het verlieslijdende winkelbedrijf staat onder grote druk om winkelvastgoed van de hand te doen. Wat betekent dat voor de gloednieuwe en nog te openen warenhuizen in Nederland?

Hudson's Bay bevestigt dat het een 'incompleet, niet-bindend en ongevraagd bod zonder bewijs van financiering' heeft ontvangen van zijn grootste rivaal in Duitsland. Signa, de eigenaar van de rivaliserende warenhuisketen Karstadt, heeft volgens persbureau Reuters 3 miljard euro over voor Galleria Kaufhof.

Hudson's Bay doet het bod in een reactie schamper af als amper het bestuderen waard. ,,Zoals eerder gezegd is onze Europese business een belangrijk element voor onze strategie. Onze focus ligt op onze plannen voor de komende feestdagen'', stelt het Canadese bedrijf met 480 winkels, dat net tien nieuwe warenhuizen heeft geopend in voormalige V&D-panden.

Was het voor de Canadezen maar zo simpel. Naast het oppoetsen van hun etalages voor de belangrijke Kerstperiode hebben ze aanzienlijk grotere zorgen: aanhoudende verliezen, een kelderende aandelenkoers en beleggers die hun geduld verliezen.

Aandeelhouders dringen er al langer op aan dat Hudson's Bay waardevolle winkelpanden verkoopt en zijn verlieslatende Duitse en Belgische warenhuizen afstoot. Hudson's Bay moet het bod op Kaufhof serieus overwegen, reageerde één van die aandeelhouders (het activistische Land and Buildings) daarom meteen: het is de efficiëntste manier om de kas weer op orde te krijgen.

Fifth Avenue
Hudson's Bay kampt met een grote schuldenlast. Onder druk van de morrende aandeelhouders deed het bedrijf vorige week al zijn iconische winkelpand op Fifth Avenue in New York van de hand. Dat leverde 730 miljoen euro op. Een flink bedrag, maar nog lang niet genoeg om de miljardenschuld te verlichten.
Het bod van 3 miljard euro op Galleria Kaufhos is meer dan het bedrijf twee jaar geleden zelf voor Kaufhof betaalde en omvat ook de schulden van de sleetse, verlieslijdende warenhuizen. Daarom ontkomt Hudson's Bay er niet aan om het bod van zijn concurrent serieus te nemen, zegt beursanalist Corné van Zeijl.

Nederland
Voor zover bekend is Karstadt-eigenaar Signa niet geïnteresseerd in de nieuwe Nederlandse warenhuizen. Het is het Oostenrijkse vastgoedbedrijf (dat gisteren niet bereikbaar was voor commentaar) vooral te doen om de Kaufhof-panden op A-locaties in de Duitse steden, verklaart sectorbankier Dirk Mulder van ING. ,,In Nederland bezit Hudson's Bay zelf geen vastgoed. Het huurt zijn winkelruimtes.''

Verkoop van de Duitse warenhuizen zal het echter lastig maken de tien Nederlandse winkels rendabel te krijgen, voorspelt Van Zeijl. ,,Die paar warenhuizen krijg je nooit rendabel. Daar is schaalgrootte voor nodig.''
Met winkels in drie Europese buurlanden profiteert Hudson's Bay nu van schaalvoordelen bij onder meer de inkoop, gezamenlijke ict-systemen en administratie.

Kansen
Met verkoop van het verlieslijdende Kaufhof is Hudson's Bay echter ook verlost van een probleem, relativeert Mulder. ,,Het kapitaal dat het daarmee ophaalt kan het gebruiken om zijn kansen te vergroten in Nederland.

Hudson's Bay is van plan om hier nog zeker tien warenhuizen te openen. Het is de vraag of dat lukt. Tot nu toe zijn de winkels die al open zijn nog geen doorslaand succes, volgens marktkenners en eigenaren van de winkelpanden.
,,In Den Bosch loopt het nog wel redelijk, omdat hier geen concurrentie is van de Bijenkorf'', zegt eigenaar Jos van Mortel van de Bossche vestiging. ,,Maar wat ik van andere steden hoor, is niet rooskleurig. Waarom zou Hudson's Bay anders nu al kortingsbonnen uitdelen?''
Aparte reactie van de eigenaar van het pand in Den Bosch. Natuurlijk deelt HB juist nu "kortingsbonnen" uit. Dat is bedoeld om meer mensen member van HB te laten worden. Zie zelfde idee bij de Bijenkorf.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:43:59 #257
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174829173
quote:
2s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
https://www.ed.nl/economi(...)arenhuizen~a4eb3fde/

[..]

Aparte reactie van de eigenaar van het pand in Den Bosch. Natuurlijk deelt HB juist nu "kortingsbonnen" uit. Dat is bedoeld om meer mensen member van HB te laten worden. Zie zelfde idee bij de Bijenkorf.
Jos van de Mortel is ook een paradijsvogel, de enige particulier met een HBC. Zoek z'n profiel maar eens op in de Quote.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 2 november 2017 @ 19:44:24 #258
21467 franske19
Hit the deck!
pi_174830569
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Maastricht was de enige V&D die wel gewoon winst draaide... ze vergeten met de 14.000 huishoudens de euregio mee te nemen.
Maastricht heeft inderdaad een veel grotere internationale aantrekkingskracht. Veel Duitsers en Belgen gaan daar regelmatig een dagje winkelen. Dat is ook de reden dat de Bijenkorf daar open is gebleven ondanks dat het een relatief kleine stad is.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  donderdag 2 november 2017 @ 20:15:14 #259
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174831301
Ik begrijp HB niet waarom ze zijn geopend op niet rendabel locaties.
  donderdag 2 november 2017 @ 21:26:36 #260
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_174833248
De HB in Den Haag loopt volgens mij ook voor geen meter. Hij nodigt niet echt uit om binnen te lopen. Afgelopen week toch maar een keer gedaan uit nieuwsgierigheid, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat ik er niet cool genoeg voor ben. Mijn wel-coole collega's vinden HB dan weer helemaal niks. Daarom was het er waarschijnlijk ook zo stil. De toegevoegde waarde van nog een kledingzaak (want meer is het niet) ontgaat me ook. Ik zie ze eind 2018 niet halen.
Never explain, never apologize.
  donderdag 2 november 2017 @ 21:56:53 #261
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_174834144
HB heeft dezelfde prijzen als retail, waarom dan bij HB shoppen als het even duur is via de bekende weg

Ja sorry ik vind het niet innoverend genoeg nederlanders houden van korting en niet op de amerikaanse manier via coupons, groupons of andere shit als je in de winkel staat moet er op het prijskaartje al staan 10% kassa korting, dan is het bingo anders is gewoonweg voor henk en ingrid niet te doen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_174839059
Het is gewoon te duur! Nog duurder dan de bijenkorf. De gemiddelde nederlander kan dat simpelweg niet betalen. Hoop dat hb snel weggaat uit nl, typisch een amerikaans/canadees iets wat hier niet past.
There are only 151 Pokémon.
pi_174839120
Ik ben een tijdje geleden in de HB in Leiden geweest.

Wat een ballentent, met een melkopschuimer van 28 euro die 1 euro bij de IKEA kost :')

Hudsons Bay is wat mij betreft Dead On Arrival.
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 3 november 2017 @ 08:28:35 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174839133
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 08:27 schreef wolfrolf het volgende:
Ik ben een tijdje geleden in de HB in Leiden geweest.

Wat een ballentent, met een melkopschuimer van 28 euro die 1 euro bij de IKEA kost :')

Hudsons Bay is wat bij betreft Dead On Arrival.
Je vraagt je af wat hun business-strategen hebben gerookt idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174839348
De volgende is gewoon de 10e B zaak die kleding verkoopt en goedkoper ruimte heeft gehuurt.
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:44:01 #266
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_174841874
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:26 schreef Lurf het volgende:
De HB in Den Haag loopt volgens mij ook voor geen meter. Hij nodigt niet echt uit om binnen te lopen. Afgelopen week toch maar een keer gedaan uit nieuwsgierigheid, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat ik er niet cool genoeg voor ben.
Voor de deur van die zaken bekruipt me al een vreemd soort drempelvrees. Zo mooi (inrichting, personeel, álles) dat ik mezelf er nogal vervelend bij af vind steken. Het helpt niet mee dat dat personeel daar bij de deur al meteen klaar staat, ik sluip liever ergens ongemerkt naar binnen. Dat gaat bij de Bijenkorf wat makkelijker.
pi_174841893
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:44 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Voor de deur van die zaken bekruipt me al een vreemd soort drempelvrees. Zo mooi (inrichting, personeel, álles) dat ik mezelf er nogal vervelend bij af vind steken. Het helpt niet mee dat dat personeel daar bij de deur al meteen klaar staat, ik sluip liever ergens ongemerkt naar binnen. Dat gaat bij de Bijenkorf wat makkelijker.
Online zaken bestellen is dan een idee.
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:49:12 #268
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_174841958
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Online zaken bestellen is dan een idee.
Het is hier een beetje fifty/fifty.

Voor mijn slag mensen zijn er gelukkig nog de H&M's van deze wereld. :+
pi_174841996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:49 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Het is hier een beetje fifty/fifty.

Voor mijn slag mensen zijn er gelukkig nog de H&M's van deze wereld. :+
Dus je wil wel fysiek zien en voelen? Je bent een vrouw? Ik ben een man en totaal niet modisch. Dan krijg je iemand op je af in een zaak die je wil aankleden. Dat heb jij ook blijkbaar.
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:59:41 #270
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_174842130
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dus je wil wel fysiek zien en voelen? Je bent een vrouw? Ik ben een man en totaal niet modisch. Dan krijg je iemand op je af in een zaak die je wil aankleden. Dat heb jij ook blijkbaar.
Ik vind mode wel degelijk interessant (en ja, ik wil kleding inderdaad in het echt zien), maar vind het nogal onpraktisch om dat te laten zien als ik ga winkelen. Verf op je gezicht die afgeeft, een doordacht kapsel dat na het passen van een trui toch meteen in de war zit, een paar hakken dat me alleen maar blaren bezorgt: laat maar zitten.

Maar dat je in winkels dan als minder gezien wordt, door het nogal gepolijste type mens dat het doorgaans tot verkoopster/verkoper schopt, is een nadeel.
pi_174842149
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:59 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ik vind mode wel degelijk interessant (en ja, ik wil kleding inderdaad in het echt zien), maar vind het nogal onpraktisch om dat te laten zien als ik ga winkelen. Verf op je gezicht die afgeeft, een doordacht kapsel dat na het passen van een trui toch meteen in de war zit, een paar hakken dat me alleen maar blaren bezorgt: laat maar zitten.

Maar dat je in winkels dan als minder gezien wordt, door het nogal gepolijste type mens dat het doorgaans tot verkoopster/verkoper schopt, is een nadeel.
Maar hoe doe je dat dan en wat voor winkels liggen jou dan wel? Ik begrijp je probleem.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:02:38 #272
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_174842168
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat dan en wat voor winkels liggen jou dan wel? Ik begrijp je probleem.
Gewoon, als grijze muis op gympen de H&M oid in.
pi_174842179
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:02 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Gewoon, als grijze muis op gympen de H&M oid in.
Dat heb ik ook. Maar als vrouw heb je meer keuze. Maar dat iemand op je af komt"Wat zoekt u?" Daar heb ik geen zin in.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:05:00 #274
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174842198
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Maar als vrouw heb je meer keuze. Maar dat iemand op je af komt"Wat zoekt u?" Daar heb ik geen zin in.
Je mag gewoon zeggen dat je zelf liever even kijkt, hè.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174842273
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je mag gewoon zeggen dat je zelf liever even kijkt, hè.
Natuurlijk. Maar de druk is er vaak wel. Ik koop het liefst ineens veel zonder hulp. Dat is een opluchting. Dt echt winkelen is het niet voor mij. Mijn broer doet dat weer anders, Die gaat echt overleggen. Voor hem zijn die winkels er ook.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:10:37 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174842295
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar de druk is er vaak wel. Ik koop het liefst ineens veel zonder hulp. Dat is een opluchting. Dt echt winkelen is het niet voor mij. Mijn broer doet dat weer anders, Die gaat echt overleggen. Voor hem zijn die winkels er ook.
Ik heb er zelf ook een hekel aan hoor, die verkopers. :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174842326
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik heb er zelf ook een hekel aan hoor, die verkopers. :P
Die zeggen altijd dat het je leuk staat. Maar meestal is dat niet die broek die in de aanbieding was. Dat vlechten ze gewoon in je pashokje.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:14:02 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174842346
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die zeggen altijd dat het je leuk staat. Maar meestal is dat niet die broek die in de aanbieding was. Dat vlechten ze gewoon in je pashokje.
Ja ze heten niet voor niets verkopers :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174842371
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja ze heten niet voor niets verkopers :P
Dat is hun taak ook. Het enge is dat je hun afgewezen te hebben toch je pashokje uitkomt men de vraag of het goed staat. Sta je toch weer tegenover zo'n figuur die dan weet of denkt dat hij je aan de haak heeft.
pi_174842379
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is hun taak ook. Het enge is dat je hun, na afgewezen te hebben, toch je pashokje uitkomt men de vraag of het goed staat. Sta je toch weer tegenover zo'n figuur die dan weet of denkt dat hij je aan de haak heeft.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:41:42 #281
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174842825
vraag me af wie heeft nu onderzoek gedaan voor HB of zo'n winkel wel past in Nederland.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:50:37 #282
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174842980
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:41 schreef KingRadler het volgende:
vraag me af wie heeft nu onderzoek gedaan voor HB of zo'n winkel wel past in Nederland.
Als het interne lui waren, dan zou ik ze ontslaan. Als het een extern bureau was, dan zou ik mijn geld terugvragen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:54:40 #283
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174844211
Bij HB is het rustiger dan bij La Place


pi_174848466
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die zeggen altijd dat het je leuk staat. Maar meestal is dat niet die broek die in de aanbieding was. Dat vlechten ze gewoon in je pashokje.
onzin, en of het je leuk staat beslis je toch zelf. Ik heb juist goede ervaringen met kledingmeisjes, omdat ze weten of een broek niet te lang is, of wijd valt, en met welke kleuren of sets je iets kan combineren. Dat is handige info en als het me niet bevalt zeg ik rustig dat ik iets wat zij aanbieden niet wil, even goed prima.
There are only 151 Pokémon.
pi_174852182
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:46 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

onzin, en of het je leuk staat beslis je toch zelf. Ik heb juist goede ervaringen met kledingmeisjes, omdat ze weten of een broek niet te lang is, of wijd valt, en met welke kleuren of sets je iets kan combineren. Dat is handige info en als het me niet bevalt zeg ik rustig dat ik iets wat zij aanbieden niet wil, even goed prima.
Dan heb je leuke ervaringen.
pi_174853101
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:41 schreef KingRadler het volgende:
vraag me af wie heeft nu onderzoek gedaan voor HB of zo'n winkel wel past in Nederland.
De Maurice de Hond van de detailhandel?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_174865072
Vanmiddag voor het eerst even bij de Hudson's Bay in Den Haag geweest, dat is gewoon hetzelfde als de V&D maar dan duurder. En dan ook nog is veel teveel personeel wat er rondloopt, allemaal jong grut van allochtone afkomst die wel behulpzaam zijn maar verder ook weinig te doen hebben en dus maar wat bij elkaar klit.
Veel mensen die binnen lopen maar overal lege kassa's.
Net opgestart maar nu al een aflopende zaak lijkt het.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_174869970
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:04 schreef rubbereend het volgende:
Boekenfestijn trekt in het V&D-pand in Zeist, weer eentje gevuld dus
Nou, voor zolang het duurt dan. Ik was er vanmiddag, en als dit al representatief is voor de drukte op een zaterdagmiddag(!) heb ik niet het idee dat het een vreselijk lang leven beschoren is:

"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 4 november 2017 @ 20:36:24 #289
206731 Mortaxx
Doomer
pi_174869995
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:35 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nou, voor zolang het duurt dan. Ik was er vanmiddag, en als dit al representatief is voor de drukte op een zaterdagmiddag(!) heb ik niet het idee dat het een vreselijk lang leven beschoren is:

[ afbeelding ]
tering dit lijkt meer op een distributiecentrum dan een winkel
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_174870077
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:36 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

tering dit lijkt meer op een distributiecentrum dan een winkel
Nou, er werd weinig gedistribueerd, heb ik zo het idee. :')

Maar het was wel een nogal troosteloze bende.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_174870250
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:35 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nou, voor zolang het duurt dan. Ik was er vanmiddag, en als dit al representatief is voor de drukte op een zaterdagmiddag(!) heb ik niet het idee dat het een vreselijk lang leven beschoren is:

[ afbeelding ]
Waar hebben ze dit nog meer in de rest van het land?
pi_174870345
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waar hebben ze dit nog meer in de rest van het land?
Als het er elders nog niet is zal het er in elk geval ook niet meer komen, denk ik...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_174871062
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:35 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nou, voor zolang het duurt dan. Ik was er vanmiddag, en als dit al representatief is voor de drukte op een zaterdagmiddag(!) heb ik niet het idee dat het een vreselijk lang leven beschoren is:

[ afbeelding ]
Zo kansloos ook :’) heeft ook niets met een boekenzaak te maken..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_174873993
Was bij Boekenfestijn in Eindhoven. Het was er voor 4 dagen. Ze doen het elk jaar, soort reizend circus, ze doen ook Utrecht en Maastircht aan. En dan Belgie . En het was druk daar! Maar dit is de eerste keer dat ik lees dat ze een vaste vestiging hebben.

Ik ga er altijd heen, en kom terug met 10 - 15 boeken. Het zijn boeken die vooral niet meer verkocht worden en zo voor goedkoper verkocht kunnen worden.

Die opstelling op de foto, dat is normaal. Het mag dan met boeken te maken hebben maar ze profileren ook niet echt als een boekenzaak. Het is Boekenfestijn en geen Boekenvoordeel, das een andere winkel.
pi_174874137
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:28 schreef Attitude het volgende:
Was bij Boekenfestijn in Eindhoven. Het was er voor 4 dagen. Ze doen het elk jaar, soort reizend circus, ze doen ook Utrecht en Maastircht aan. En dan Belgie . En het was druk daar! Maar dit is de eerste keer dat ik lees dat ze een vaste vestiging hebben.

Ik ga er altijd heen, en kom terug met 10 - 15 boeken. Het zijn boeken die vooral niet meer verkocht worden en zo voor goedkoper verkocht kunnen worden.

Die opstelling op de foto, dat is normaal. Het mag dan met boeken te maken hebben maar ze profileren ook niet echt als een boekenzaak. Het is Boekenfestijn en geen Boekenvoordeel, das een andere winkel.
Er werden inderdaad ook niet alleen boeken verkocht aangeboden, maar ook o.a. kantoorartikelen, puzzles en bordspellen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_174874170
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:36 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Er werden inderdaad ook niet alleen boeken verkocht aangeboden, maar ook o.a. kantoorartikelen, puzzles en bordspellen.
Kan kloppen, dat hoort ook bij Boekenfestijn. Ook veel manga's , strips, 2e hands strips, kaarten, en speelgoed.
pi_174876174
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:35 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nou, voor zolang het duurt dan. Ik was er vanmiddag, en als dit al representatief is voor de drukte op een zaterdagmiddag(!) heb ik niet het idee dat het een vreselijk lang leven beschoren is:

[ afbeelding ]
Ja dit is dus zoals het boekenfestijn is. Ik ga er elk jaar naartoe, naar Nieuwegein of Apeldoorn.
Tap tap tap
  † In Memoriam † zondag 5 november 2017 @ 08:07:43 #298
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_174877288
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 08:20 schreef Eenskijken het volgende:
Het is gewoon te duur! Nog duurder dan de bijenkorf. De gemiddelde nederlander kan dat simpelweg niet betalen.
Na de stormloop op de iPhone X (à ¤ 1159,--) weten we dat géld in ieder geval níet het probleem is. Of HB cool, hip, fris, bijzonder of onderscheidend genoeg is om het daar uit te geven is iets anders. Nou ja, kennelijk niet dus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 5 november 2017 @ 08:18:24 #299
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_174877344
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:35 schreef Ferdo het volgende:
Nou, voor zolang het duurt dan. Ik was er vanmiddag, en als dit al representatief is voor de drukte op een zaterdagmiddag(!) heb ik niet het idee dat het een vreselijk lang leven beschoren is:

[ afbeelding ]
Haha, in Uden precies hetzelfde. Nu heeft zo'n ramsjhandelaar nauwelijks kosten en zitten ze ongeveer antikraak in die lege balzalen, maar er zit dus niemand meer op boeken te wachten. Boeken zijn dood. Zo'n winkel voegt ook helemaal niks toe aan het aanbod of de aantrekkelijkheid van een binnenstad.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_174877439
quote:
99s.gif Op zondag 5 november 2017 08:18 schreef Cynix ® het volgende:

Haha, in Uden precies hetzelfde. Nu heeft zo'n ramsjhandelaar nauwelijks kosten en zitten ze ongeveer antikraak in die lege balzalen, maar er zit dus niemand meer op boeken te wachten. Boeken zijn dood. Zo'n winkel voegt ook helemaal niks toe aan het aanbod of de aantrekkelijkheid van een binnenstad.
Er is hier anders een druk bezochte boekwinkel in het centrum. Afgelopen zaterdag was het echt vol mensen en moest ik bij de kassa in een rij staan. Maar dat is dan ook een gezellige boekwinkel 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † zondag 5 november 2017 @ 08:40:57 #301
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_174877462
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 08:34 schreef Isabeau het volgende:
Er is hier anders een druk bezochte boekwinkel in het centrum. Afgelopen zaterdag was het echt vol mensen en moest ik bij de kassa in een rij staan. Maar dat is dan ook een gezellige boekwinkel 8-)
Ja, wij oudjes slaan nog wel eens een boek open, maar de jongeren toch niet meer? ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')