Den Bosch gaat ook goed, weinig leegstand en veel verbeterpunten; (even niet op de kop lettenquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 12:21 schreef aarontje112 het volgende:
Het kan dus wel, leegstand in Enschede is bijna verdwenen: https://retailtrends.nl/n(...)leegstand-gehalveerd

Die zijn bijna altijd aan de machtquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 12:03 schreef Cattivo het volgende:
Nederland kan wel wat VVD gebruiken. (geen burger heeft nog geld om iets van bedrijven te kopen, succes met je faillissement.)

zo kun je het ook weer niet stellen, de straat uit het artikel stond niet echt bekend om de grote ketens. dat waren vrijwel allemaal kleine zelfstandigen of kleinere franchisers die de kop niet boven water konden houden.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 10:40 schreef KingRadler het volgende:
grote schoonmaak in de Retail doet steden nu dus goed.

dit is dezelfde richting die ze in Nijmegen jaren geleden hebben ingeslagen. De ringstraten/aanloopstraten naar het hart van het centrum zijn het domein van zelfstandige winkeltjes en aparte winkels, niet de grote ketens, dat maar die straten interessant en geeft ze een eigen karakter. En ze zijn divers qua winkelaanbod.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 09:32 schreef Ceased2Be het volgende:
Nog even een jubelverhaaltje ;
https://www.bd.nl/stadsge(...)t-meer-weg~a2d1089c/

Dat verwacht ik niet, nu MediaMarkt gaat afsplitsen van Metro en als Ceconomy verder gaat worden ze niet meer tegengehouden door die Duitse gigant. Daarnaast is het voor veel koopvolk gewoon dé plek voor electronica.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:44 schreef Poepz0r het volgende:
Mediamarkt is over een paar jaar ook aan de beurt als ze door blijven gaan met deze hoge prijzen, voorbeeldje;
Star Wars Force Awakens Bluray durven ze gewoon 30 euro voor te vragen terwijl deze op Amazon 10 pond kost. Hetzelfde met veel televisies. Waarom moet multimedia zo belachelijk duur zijn in Nederland?
Dat Nederlandse uitvoeringen ondertiteling bevatten dat begrijp ik, maar kost het daarom 20 euro meer? Ook veel oudere films/series vraagt men gewoon de hoofdprijs voor. Hetzelfde met wat oudere plasma/LED tv's.

Ik snap werkelijk niet waarom ze die achterlijke prijzen blijven hanteren. Daarom blijven mensen in eerste instantie weg. Dat is zo gegaan met een Free Record Shop bijvoorbeeld. Niemand kan mij verklaren waarom (vooral multimedia) zo giga duur is in Nederland (naast de Mediamarkt zijn er nog amper winkels waar je dit kan kopen cd's, dvd's en blurays).quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat verwacht ik niet, nu MediaMarkt gaat afsplitsen van Metro en als Ceconomy verder gaat worden ze niet meer tegengehouden door die Duitse gigant. Daarnaast is het voor veel koopvolk gewoon dé plek voor electronica.

Je geeft zelf antwoord.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waarom ze die achterlijke prijzen blijven hanteren. Daarom blijven mensen in eerste instantie weg. Dat is zo gegaan met een Free Record Shop bijvoorbeeld. Niemand kan mij verklaren waarom (vooral multimedia) zo giga duur is in Nederland (naast de Mediamarkt zijn er nog amper winkels waar je dit kan kopen cd's, dvd's en blurays).

En dan vinden ze het raar dat er niemand wat komt kopenquote:

Wat wil je nou? Een winkel waar je zo naar toe kan en het uit het rek kan trekken?quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
En dan vinden ze het raar dat er niemand wat komt kopenMM heeft ook belachelijk veel grote kosten. Hier in de buurt zit een redelijk kleine MM en dat pand heeft al x miljoen gekost etc. Wil niet weten wat die maandelijks kwijt zijn aan huren/hypotheken etc.

Maar wel hetgeen waar ze mee schermen, bij ons in de winkel hoor je de hele dag door 'maar op internet is het goedkoper, via bol heb ik het morgen in huis...' etc.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 10:04 schreef jajablahblah het volgende:
Nou moet ik zeggen, tegen Amazon valt eigenlijk niet te concurreren.
[..]
Soms word ik wel een beetje moedeloos van mensen die het gemak van een winkel willen maar wel de prijzen van Amazon.
Dat is niet haalbaar.

Op die manier is het idd snel afgelopen met traditionele winkels.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 11:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar wel hetgeen waar ze mee schermen, bij ons in de winkel hoor je de hele dag door 'maar op internet is het goedkoper, via bol heb ik het morgen in huis...' etc.
Dat de leverancier het via bol direct naar de klant stuurt maar dezelfde leverancier maar 1x per week aan winkels levert heeft de klant geen boodschap aan, die wil het alleen maar NU en goedkoop maar komt wel bij ons informatie vragen over wat ie het beste aan kan schaffen
De gunfactor is ook een heel eind weg omdat mensen puur op de prijs aan het vergelijken zijn... ze zijn geneigd om voor een prijsverschil van een euro iets te laten liggen.

Ik denk ook dat dat komt omdat veel winkeliers hier maar in mee gaan en mee stunten.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 11:10 schreef Ceased2Be het volgende:
De gunfactor is ook een heel eind weg omdat mensen puur op de prijs aan het vergelijken zijn... ze zijn geneigd om voor een prijsverschil van een euro iets te laten liggen.

Om vervolgens een paar weken later gebeld te worden door een installateur die je een nieuwe CV-ketel wil aansmeren, terwijl je die Essent-verkoper nota bene verteld hebt dat je het jaar daarvoor net een nieuwe ketel hebt laten plaatsen.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 17:30 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, de 'gunfactor'...
Die is niet hoog wanneer de verkoper van de Mediamarkt vertelt dat de gewenste monitor helaas niet op voorraad is, maar hij wel een andere aan kan raden. Maar... die is helaas ook niet op voorraad. He jammer, maar eeh, had u misschien interesse in een mooie aanbieding van Essent?

Die gunfactor gaat dan (voor mij iig) op bij kleine ondernemers en niet bij ketens zoals MediaMarkt, daar kom ik zo min mogelijk. Alles wat ze daar hebben haal ik sneller en goedkoper via internetquote:Op donderdag 19 oktober 2017 17:30 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, de 'gunfactor'...
Die is niet hoog wanneer de verkoper van de Mediamarkt vertelt dat de gewenste monitor helaas niet op voorraad is, maar hij wel een andere aan kan raden. Maar... die is helaas ook niet op voorraad. He jammer, maar eeh, had u misschien interesse in een mooie aanbieding van Essent?

Je hebt gelijk, hoor. Ik vind het steeds leuker om aankopen te doen bij kleine winkeltjes en boetiekjes. Vaak een praatje, échte interesse, handige tips en soms zelfs een kopje koffie. Dan wil je gewoon iets kopen, zelfs als je het niet echt nodig hebt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 09:41 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die gunfactor gaat dan (voor mij iig) op bij kleine ondernemers en niet bij ketens zoals MediaMarkt, daar kom ik zo min mogelijk. Alles wat ze daar hebben haal ik sneller en goedkoper via internet

Wie koopt er überhaupt nog cd's, bluerays en dvd's tegenwoordig? Die markt is behoorlijk klein geworden.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waarom ze die achterlijke prijzen blijven hanteren. Daarom blijven mensen in eerste instantie weg. Dat is zo gegaan met een Free Record Shop bijvoorbeeld. Niemand kan mij verklaren waarom (vooral multimedia) zo giga duur is in Nederland (naast de Mediamarkt zijn er nog amper winkels waar je dit kan kopen cd's, dvd's en blurays).

In welke winkels was het wel druk?quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:11 schreef Ericr het volgende:
Gisteren was het ondanks het weer best druk in het centrum van Den Haag maar bij Hudson Bay merkte je daar weinig van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |