abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 september 2017 @ 14:07:18 #251
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173599805
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:02 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Waar staat dat?
Dat concludeer ik uit je geschreven stukjes. Dat heeft schijnbaar met inzicht of levenservaring te maken. Maar nu wil ik daarmee niet zeggen dat ik slim ben. Laten we het daar maar bij houden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 5 september 2017 @ 14:10:32 #252
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173599852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk het niet.
En als je je andere kind van een andere school moet ophalen (speciaal onderwijs bijvoorbeeld) kilometers verderop, terwijl je een kwartier hebt tussen de eindtijd van de ene school en die van de andere school?

Wat denk je; dat ze op die school van speciaal onderwijs denken van "oh, geeft niet, kan gebeuren dat de juf daardoor 10 minuten voor nop met je kind op het schoolplein staat te wachten", of dat ze denken van "Oh, nu al nablijven, nou die zullen we hier over een paar jaar dan ook wel op school hebben".

Echt, het is klinkklare nonsens dat mensen "m'n kind moest nablijven" wel als acceptabel excuus zullen zien, daarbij geef je geen reactie op hoe dat volgens jou dan bijvoorbeeld met een BSO moet, die een kwartier later gewoon bij een andere school moet staan.
Of, zoals in het voorbeeld in deze post: een ouder die en kwartier later een ander kind bij een andere school moet ophalen.
Wat uiteindelijk allemaal de verantwoordelijkheid is van de ouder en niet van de school.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 5 september 2017 @ 14:12:28 #253
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173599892
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:25 schreef Faeroer het volgende:

Want er zijn geen Britse scholen in NL? :')

Aan jouw reacties te zien leer je daar geen fatsoen, moraal en empathie. En word je er ook nog eens een elitaire eikel.

Doe mij dan maar gewoon de Vrije School. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 5 september 2017 @ 14:12:43 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173599899
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat uiteindelijk allemaal de verantwoordelijkheid is van de ouder en niet van de school.
Ja leuk, het is wel de verantwoordelijkheid van de school dat je kind weer op tijd uit de klas is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 5 september 2017 @ 14:13:47 #255
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173599916
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De maatschappij is daar niet meer op ingericht helaas. Ik moet Leandra op dat punt gelijk geven.

Natuurlijk zou ik het graag anders zien waarbij scholen primair dienen voor kennisoverdracht en voorlichting. Helaas werkt het nu zo niet meer.
pi_173599923
quote:

[..]

Klopt. Daarom neem je je kind gewoon mee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173600041
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Aan jouw reacties te zien leer je daar geen fatsoen, moraal en empathie.
Die keuzevakken kon ik niet kiezen.
  dinsdag 5 september 2017 @ 14:20:41 #258
3542 Gia
User under construction
pi_173600060
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:18 schreef Cherna het volgende:

Maar ik ben het wel eens dat je niet een hele klas moet laten nablijven en geef strafwerk mee naar huis. Op dat punt ben ik het met Leandra eens.

Een halfuur nablijven vervangen door 2 dagen binnen blijven met de kleine pauze, en dan strafregels schrijven.
pi_173600167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Een halfuur nablijven vervangen door 2 dagen binnen blijven met de kleine pauze, en dan strafregels schrijven.
waarom 28 kinderen straffen voor het gedrag van twee meisjes?

Spreek die dames erop aan en klaar
pi_173600197
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:20 schreef Gia het volgende:

[..]

1960 calling.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 5 september 2017 @ 15:44:04 #261
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173601645
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:26 schreef Eleiko het volgende:

[..]

1960 calling.
Nou ja zeg, een keertje straffen is geen slecht iets. Kinderen moeten toch grenzen leren kennen.

Zo heb ik het ooit ook eens gehad dat nablijven niet ging omdat hij naar de tandarts moest. Dat had hij al (best wel bijdehand) tegen de juf gezegd (lekker 'stoer' tegenover zijn schoolvrienden die er ook zaten). Dus ik kom op school, steek mijn hoofd om de hoek van de deur en overleg even met de juf op de gang. Zo in het voorbijgaan zag ik zijn ingehouden glimlachje al, wist al hoe laat het was. Dus voorgesteld aan de juf dat hij thuis een opdracht moest maken die in lijn lag met waar ze mee bezig waren op school. Waar hij zeker met zo lang mee bezig moest als met nablijven.
Weg was dat ingehouden lachje, nou ja hij hem dan, de juf en ik konden het niet laten even snel een glimlachje te delen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173602106
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 15:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nou ja zeg, een keertje straffen is geen slecht iets. Kinderen moeten toch grenzen leren kennen.

Dan dient er wel een reden te zijn om te straffen. Een klas straffen voor het gedrag van twee leerlingen is imo onjuist.

Kinderen straffen om het straffen is imo tegen het sadistische aan. Zeker op z'n jonge leeftijd,dan ben je gewoon ongeschikt voor het vak.
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:43:44 #263
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173602778
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

respect voor vrijwilligers op verenigingen? Daar ooit van gehoord?

Die staan daar ook maar in hun vrije tijd voor de lol van mijn kinderen.
Die vinden het echt niet respectloos als je kind 10 minuten later komt omdat het moest nablijven.
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:45:20 #264
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173602821
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tussen de aangegeven schooltijden inderdaad, na de schoolbel nee sorry. Dan zijn ouders toch echt de enige verantwoordelijken.
Als ze je kind direct na de bel buiten zouden flikkeren, zou je ook huilie gaan doen.
quote:
Ben jezelf een overspannen juf?
Je reageert zo bijzonder.
Leuke persoonlijke aanval, maar nee. Ik heb gewoon een hekel aan onbeschofte tokkies.
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:46:08 #265
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173602847
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:57 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Probleem van de ouders.
Dat ze te laat op de hockey zijn omdat Fleur zich misdraagt is ook een probleem van de ouders, maar je ziet hier hoe ze daarmee omgaan.
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:48:49 #266
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173602939
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als jij dit Tokkie gedrag vind, dan nodig ik je graag uit om eens op wat scholen te gaan kijken.
Wat ga ik dan zien?
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:53:05 #267
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173603050
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk het niet.
Ik weet niet op welke hockeyclub jouw kind zit, maar misschien moet je er eentje zoeken die niet gerund wordt door de tijd-NSDAP. :D
quote:
En als je je andere kind van een andere school moet ophalen (speciaal onderwijs bijvoorbeeld) kilometers verderop, terwijl je een kwartier hebt tussen de eindtijd van de ene school en die van de andere school?

Wat denk je; dat ze op die school van speciaal onderwijs denken van "oh, geeft niet, kan gebeuren dat de juf daardoor 10 minuten voor nop met je kind op het schoolplein staat te wachten", of dat ze denken van "Oh, nu al nablijven, nou die zullen we hier over een paar jaar dan ook wel op school hebben".

Echt, het is klinkklare nonsens dat mensen "m'n kind moest nablijven" wel als acceptabel excuus zullen zien, daarbij geef je geen reactie op hoe dat volgens jou dan bijvoorbeeld met een BSO moet, die een kwartier later gewoon bij een andere school moet staan.
Of, zoals in het voorbeeld in deze post: een ouder die en kwartier later een ander kind bij een andere school moet ophalen.
Dan leg je dat even uit. Of dan wacht dat andere kind even. Zo moeilijk is het leven niet.
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:54:47 #268
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173603107
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik voed mijn kind op met "afspraak is afspraak". Dat geldt voor haar, voor mij, maar ook voor school.

De maaatschappij is ingericht op mijn wensen. Om 15:00 wil ik mijn kind volgens afspraak ophalen. Daarin word ik gesteund door de geldende moraal en wetgeving.
Niet moraal, want het is vet asociaal om je kind de klas uit te sleuren als de leraar nog bezig is.
pi_173603206
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:31 schreef Eenskijken het volgende:
Zegt genoeg over de verloedering van de maatschappij. Dat dit nu al een "gedragsregel" is. Vroeger was dat gewoon een beetje fatsoen in je bol hebben.
Mensen hebben geen houvast meer sinds het christendom werd afgeschud.
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:07:10 #270
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173603427
Bekend probleem.

Maar als je hier als school gedragsregels voor gaat opstellen is het ook wel droef gesteld met het vertrouwen in je personeel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173603457
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niet moraal, want het is vet asociaal om je kind de klas uit te sleuren als de leraar nog bezig is.
kolder, maar verdraai
de boel maar weer.
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:23:15 #272
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173603779
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan dient er wel een reden te zijn om te straffen. Een klas straffen voor het gedrag van twee leerlingen is imo onjuist.

Kinderen straffen om het straffen is imo tegen het sadistische aan. Zeker op z'n jonge leeftijd,dan ben je gewoon ongeschikt voor het vak.
Tja, als het werkelijk is zoals jij beschrijft is dat idd niet OK. Maar vaak zit er een nuance in die je niet zo snel opmerkt als je op de climax binnen komt lopen.

Komt best vaak voor dat het een samenspel is, een bepaalde sfeer in de groep die maakt dat een aantal daarvan het voortouw nemen in ellende. Maar dat niet hadden gedaan zonder die sfeer die dag.
Dan zijn die 2 leerlingen de spreekwoordelijke druppel, maar is de rest minder onschuldig als ze zich voordoen.
Groepsdynamiek dus en daar past een collectieve straf op die momenten wel bij, met een zwaartepunt op degene die het voortouw in ellende nemen.

Maar dit gezegd hebbende, ik geloof in tegenstelling tot sommige hier niet in de heiligheid van leraren. Daar gaat ook weleens wat mis, die zijn ook niet altijd even eerlijk. De meeste doen echt wel hun best, maar ook hun maken foutjes. Daarnaast zijn er de geweldige en afschuwelijke leraren, de gemiddelde school ken die fantastische leraar, die afschuwelijke leraar en de meeste prima. Als je net die afschuwelijke leraar treft is dat soms best lastig. Zeker omdat je weet dat d kinderen ook niet perfect zijn. Dan goed duiden wie gelijk heeft en vooral wat het meest constructief is voor iedereen is best een kunst.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:27:18 #273
346939 Janneke141
pi_173603874
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Tja, als het werkelijk is zoals jij beschrijft is dat idd niet OK. Maar vaak zit er een nuance in die je niet zo snel opmerkt als je op de climax binnen komt lopen.

Komt best vaak voor dat het een samenspel is, een bepaalde sfeer in de groep die maakt dat een aantal daarvan het voortouw nemen in ellende. Maar dat niet hadden gedaan zonder die sfeer die dag.
Dan zijn die 2 leerlingen de spreekwoordelijke druppel, maar is de rest minder onschuldig als ze zich voordoen.
Groepsdynamiek dus en daar past een collectieve straf op die momenten wel bij, met een zwaartepunt op degene die het voortouw in ellende nemen.

Maar dit gezegd hebbende, ik geloof in tegenstelling tot sommige hier niet in de heiligheid van leraren. Daar gaat ook weleens wat mis, die zijn ook niet altijd even eerlijk. De meeste doen echt wel hun best, maar ook hun maken foutjes. Daarnaast zijn er de geweldige en afschuwelijke leraren, de gemiddelde school ken die fantastische leraar, die afschuwelijke leraar en de meeste prima. Als je net die afschuwelijke leraar treft is dat soms best lastig. Zeker omdat je weet dat d kinderen ook niet perfect zijn. Dan goed duiden wie gelijk heeft en vooral wat het meest constructief is voor iedereen is best een kunst.
(Ook) in een situatie waarin een leraar niet optimaal functioneert, door wat voor oorzaak dan ook, werkt het behoorlijk averechts als je als ouder ten overstaan van de kinderen het beleid van de leraar onderuit haalt.
pi_173604040
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:28 schreef Loekie1 het volgende:
,,We maken heel rare dingen mee'', zegt John van Veen van de stichting Jong Leren, waaronder 29 basisscholen in Noord-Holland vallen. ,,En het lijkt of het de laatste jaren erger is geworden.''
Goh. Laat ik maar niet weer beginnen aan mijn epistel over de nuchtere Hollanders met hun klootzakkerij, maar het verbaast mij weer helemaal niets.
pi_173604089
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:33 schreef Oerbeer het volgende:
Goh. Laat ik maar niet weer beginnen aan mijn epistel over de nuchtere Hollanders met hun klootzakkerij, maar het verbaast mij weer helemaal niets.
Klootzakken en hufters heb je overal. Dit gebeurt zéker niet alleen in Noord-Holland.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173604116
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

ik vind het veel asocialer om niet of te laat op mijn afspraak te verschijnen. Van mij word ook verwacht dat ik als de school uit ga daar op tijd ben.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173604143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Klootzakken en hufters heb je overal. Dit gebeurt zéker niet alleen in Noord-Holland.
Maar wel veel meer. Vooral in de randstad. En dat vind men normaal want men verward hufterigheid met een nuchtere aard.
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:39:20 #278
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173604186
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

(Ook) in een situatie waarin een leraar niet optimaal functioneert, door wat voor oorzaak dan ook, werkt het behoorlijk averechts als je als ouder ten overstaan van de kinderen het beleid van de leraar onderuit haalt.
Vriendelijk overleg lijkt me ten alle tijden het beste idd. In extreme gevallen moet je ergens paal en perk stellen, maar is dat niet aan de orde is een tussenweg het verstandigste. Of gewoon even slikken bij wat de leraar beslist (en daar later rustig over praten zonder kinderoogjes erop).
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:45:34 #279
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173604321
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ik vind het veel asocialer om niet of te laat op mijn afspraak te verschijnen. Van mij word ook verwacht dat ik als de school uit ga daar op tijd ben.
Dat los je toch anders op. Je kunt toch niet menen dat je zomaar een klas binnenloopt. Dit normaal vinden loopt uiteindelijk compleet uit de hand.
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:48:25 #280
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173604372
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar lieve kapitein (niet sarcastisch bedoeld!). Ik snap wat je zegt, ondanks dat ik dat snap weten zowel jij als ik dat een strakke agenda en kinderen best lastig te verenigen zijn soms. Het niet altijd volgens plan gaat, je en die agenda en flexibiliteit moet zien te verenigen als ouder zijnde.

Als het bv om die sport gaat kan je ook even bellen, het wordt wat later, kind heeft straf. Dan laat je de mensen met wie je ook een afspraak hebt niet in het ongewisse, overleg je hoe dit (hopelijk niet vaak voorkomende) 'probleem' op te lossen en toon je aan je kind hoe om te gaan met situaties die veranderen.

Ik las bv van die paardrij les (weet niet meer of jij dat was). Als je even laat weten hoe of wat is het naar alle waarschijnlijkheid gewoon mogelijk voor dat kind om wat later in te stromen. Dat jij dat paard even zadelt, of dat iemand anders helpt als jij er niet bij kan zijn. Door te overleggen blijkt het minder star te zijn allemaal dan je dacht. Ook een goede les voor je kind. Wees pro actief, regel je zaken netjes en wees flexibel.
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:56:04 #281
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173604562
quote:

[..]

Dat is niet asocialer dan het gezag van een docent ondermijnen en zo effectief ervoor zorgen dat die minder goed haar werk kan doen.
pi_173604657
Het gaat natuurlijk al mis bij een school die denkt dat nablijven een goede straf is. Kan niet meer in de huidige maatschappij.

Mijn basisschool had daar 10 jaar geleden al een protocol voor die ik prima vond:
- onaangekondigd nablijven max 5min (inderdaad voor dat incident vlak voor de bel oid)
- indien langer noodzakelijk dan even naar huis bellen en indien niet mogelijk volgende dag.

Werkt voor beide partijen beter denk ik
zie email 27 oktober
pi_173605171
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:37 schreef Oerbeer het volgende:
Maar wel veel meer. Vooral in de randstad.
Daar heb je vast cijfers van.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173606455
Gezien de drukte in dit draadje lijkt het me het een actueel onderwerp voor Jinek of DWDD of Standpunt.nl.
pi_173606978
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:33 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

onzin, dit gebeurt ook in brabant en limburg
There are only 151 Pokémon.
pi_173607991
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

tja.. als leraar moet je met ouders omgaan, dat betekend dus ook dat je met onbeschofte ouders moet kunnen omgaan. Leraren daarvoor handvatten aanreiken is alleen maar positief, dat is ook de enige manier om de ouders op te voeden.
Tsja, op die fiets hebben de ouders maar te leren om te gaan met leerkrachten die geen zin hebben om uitleg te verschaffen. Het zijn immers professionals, dus die zullen meer kaas gegeten hebben van 'onderwijs' dan een willekeurige ouder. En anders sturen ze hun kind maar naar een andere school.

Of bovenstaande is gewoon allemaal onzin, en de fout ligt daadwerkelijk bij degene die het onbeschofte gedrag vertoont.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173608034
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:42 schreef Cherna het volgende:

[..]

Werkt het ook al niet meer om via een concierge, portier of ander aanspreekpunt dit af te handelen. Die kan dan contact opnemen met de onderwijzer.
Vaak wegbezuinigd.
pi_173608255
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik voed mijn kind op met "afspraak is afspraak". Dat geldt voor haar, voor mij, maar ook voor school.

De maaatschappij is ingericht op mijn wensen. Om 15:00 wil ik mijn kind volgens afspraak ophalen. Daarin word ik gesteund door de geldende moraal en wetgeving.
Zoals de afspraak 'op tijd komen', of 'je gedragen'?

Als het kind zich niet aan die afspraken kan houden, zullen daar logischerwijs consequenties of sancties aan vast zitten. Net als in de grote-mensen-wereld.

Maar och, dat doet er allemaal niet toe, want jij hebt 15:00 als eindtijd afgesproken. Dat je daarmee de consequentie van het niet houden aan de afspraken tussen kind en leerkracht om zeep helpt, en daarmee in feite je kind leert dat het zich niet aan afspraken hoeft te houden omdat er toch geen consequenties aan vast zitten (wanneer papa er last van heeft) is natuurlijk maar bijzaak.
pi_173609028
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Zoals de afspraak 'op tijd komen', of 'je gedragen'?

Als het kind zich niet aan die afspraken kan houden, zullen daar logischerwijs consequenties of sancties aan vast zitten. Net als in de grote-mensen-wereld.

Maar och, dat doet er allemaal niet toe, want jij hebt 15:00 als eindtijd afgesproken. Dat je daarmee de consequentie van het niet houden aan de afspraken tussen kind en leerkracht om zeep helpt, en daarmee in feite je kind leert dat het zich niet aan afspraken hoeft te houden omdat er toch geen consequenties aan vast zitten (wanneer papa er last van heeft) is natuurlijk maar bijzaak.
Als de enige manier waarop de juf dat duidelijk kan maken de hele klas laten nablijven is is dat het probleem. Helemaal als jouw kind niks gedaan heeft en in jouw tijd gestraft wordt voor de daden van een ander. Daar leert een kind helemaal niets van, helemaal niet in groep 3.

Gelukkig ziet een beetje normale leerkracht dat zelf ook wel in en zullen de meesten capabel genoeg zijn om wel verantwoord te disciplineren.

Jij kunt niet in mijn agenda kijken en de juf ook niet. De enige die kan bepalen of mijn kind op dat moment na kan blijven ben ik. Want alleen ik kan in mijn agenda kijken en inschatten in hoeverre het verantwoord is om te laat te komen op de volgende afspraak. En als ik dat niet verantwoord vind kan ik gewoon besluiten mijn kind mee te nemen. Daar hoef ik niet eens een reden voor op te geven.
pi_173609186
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als de enige manier waarop de juf dat duidelijk kan maken de hele klas laten nablijven is is dat het probleem. Helemaal als jouw kind niks gedaan heeft en in jouw tijd gestraft wordt voor de daden van een ander. Daar leert een kind helemaal niets van, helemaal niet in groep 3.

Gelukkig ziet een beetje normale leerkracht dat zelf ook wel in en zullen de meesten capabel genoeg zijn om wel verantwoord te disciplineren.
Helemaal mee eens.

quote:
Jij kunt niet in mijn agenda kijken en de juf ook niet. De enige die kan bepalen of mijn kind op dat moment na kan blijven ben ik. Want alleen ik kan in mijn agenda kijken en inschatten in hoeverre het verantwoord is om te laat te komen op de volgende afspraak. En als ik dat niet verantwoord vind kan ik gewoon besluiten mijn kind mee te nemen. Daar hoef ik niet eens een reden voor op te geven.
Dat is haar probleem toch niet? Zij heeft afspraken met je kind (en omdat kind, in zekere zin dus met de ouders) dat het kind zich gedraagt en op tijd komt.

Je zegt dan eigenlijk gewoon, 'fuck de afspraken met de school, ik vind andere afspraken belangrijker'.

En dan zou ik eerlijk gezegd ook niet raar opkijken als de leerkracht ook zoiets heeft van 'daar ga ik op geen enkele manier extra moeite in steken anders dan de minimale verplichting volgens mijn arbeidscontract'.

Kind wordt pas om 15:15 opgehaald? Kind wordt gepest op weg naar huis / door klasgenootjes buiten schooltijd? Niet het probleem van de school, 15:00 is 15:00.
pi_173609560
Vanavond gaat het bij Pauw over de lerarenprotesten, ben benieuwd of ze het ook hierover gaan hebben.
pi_173609596
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

[..]

Dat is haar probleem toch niet? Zij heeft afspraken met je kind (en omdat kind, in zekere zin dus met de ouders) dat het kind zich gedraagt en op tijd komt.

Je zegt dan eigenlijk gewoon, 'fuck de afspraken met de school, ik vind andere afspraken belangrijker'.

En dan zou ik eerlijk gezegd ook niet raar opkijken als de leerkracht ook zoiets heeft van 'daar ga ik op geen enkele manier extra moeite in steken anders dan de minimale verplichting volgens mijn arbeidscontract'.

Kind wordt pas om 15:15 opgehaald? Kind wordt gepest op weg naar huis / door klasgenootjes buiten schooltijd? Niet het probleem van de school, 15:00 is 15:00.
Dat zeg ik dan inderdaad en soms is dat ook gewoon zo. Dus? Dan straft de juf maar op een ander moment of op andere wijze. Nogmaals, jij en de juf kunnen niet voor mij bepalen of mijn andere afspraak belangrijker is of niet. Misschien moet ik wel naar een begrafenis, weet jij veel.

En daar zou ik dan halverwege binnen moeten komen vallen omdat een klasgenoot van mijn kind stout was en de juf het in haar arren moede nodig vond de hele klas na te laten blijven? En dan zouden de andere aanwezigen op die begrafenis daar nog begrip voor moeten opbrengen ook?
  dinsdag 5 september 2017 @ 21:16:54 #293
346939 Janneke141
pi_173609947
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan inderdaad en soms is dat ook gewoon zo. Dus? Dan straft de juf maar op een ander moment of op andere wijze. Nogmaals, jij en de juf kunnen niet voor mij bepalen of mijn andere afspraak belangrijker is of niet. Misschien moet ik wel naar een begrafenis, weet jij veel.

En daar zou ik dan halverwege binnen moeten komen vallen omdat een klasgenoot van mijn kind stout was en de juf het in haar arren moede nodig vond de hele klas na te laten blijven? En dan zouden de andere aanwezigen op die begrafenis daar nog begrip voor moeten opbrengen ook?
Onder de voorwaarde dat je er begrip voor hebt dat deze medaille ook een andere kant kent, moet je maar doen wat je niet laten kunt.
pi_173610074
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Onder de voorwaarde dat je er begrip voor hebt dat deze medaille ook een andere kant kent, moet je maar doen wat je niet laten kunt.
Tuurlijk heb ik daar begrip voor. Maar het begrip dat andere mensen niet onbeperkt tijd hebben lijkt volkomen afwezig. Buiten school hebben mensen ook een leven met verplichtingen, afspraken en verantwoordelijkheden. Die kunnen ook niet zomaar terzijde geschoven worden.
pi_173610124
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik daar begrip voor. Maar het begrip dat andere mensen niet onbeperkt tijd hebben lijkt volkomen afwezig. Buiten school hebben mensen ook een leven met verplichtingen, afspraken en verantwoordelijkheden. Die kunnen ook niet zomaar terzijde geschoven worden.
Misschien je programma wat minder strak plannen. Ook beter voor je gemoedsrust.
pi_173610149
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Misschien je programma wat minder strak plannen. Ook beter voor je gemoedsrust.
Die keuze heb je niet altijd.
pi_173610179
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Die keuze heb je niet altijd.
Wees blij met de keren dat iets niet doorgaat, zie het als een adempauze. Geen man overboord als Wolf een keer niet naar hocky kan.
pi_173610332
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Wees blij met de keren dat iets niet doorgaat, zie het als een adempauze.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal breng en mijn vrouw haalt maar als je kind nog op een sport zit of op zwemles zit of naar therapie moet is er gewoon geen tijd om een half uur of een kwartier op school te blijven. En daarbij moet je buiten school toch gewoon je eigen tijd in kunnen delen. En ik laat liever niet door school bepalen of mijn kind naar hockey kan. Ik bepaal dat zelf, ik betaal immers ook de contributie.

Het is sowieso een onzinnige straf. De helft van de klas gaat naar de Bso, en dan moeten ze gewoon klaar staan want een kwartier later moet de bso leidster bij de volgende school staan want dan loopt die uit. Moet de bso dan die kinderen maar laten staan? Onze huidige maatschappij is gewoon niet ingericht op nablijven.
  dinsdag 5 september 2017 @ 22:05:34 #299
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173611244
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal breng en mijn vrouw haalt maar als je kind nog op een sport zit of op zwemles zit of naar therapie moet is er gewoon geen tijd om een half uur of een kwartier op school te blijven. En daarbij moet je buiten school toch gewoon je eigen tijd in kunnen delen. En ik laat liever niet door school bepalen of mijn kind naar hockey kan. Ik bepaal dat zelf, ik betaal immers ook de contributie.

Het is sowieso een onzinnige straf. De helft van de klas gaat naar de Bso, en dan moeten ze gewoon klaar staan want een kwartier later moet de bso leidster bij de volgende school staan want dan loopt die uit. Moet de bso dan die kinderen maar laten staan? Onze huidige maatschappij is gewoon niet ingericht op nablijven.
Het is natuurlijk wel zo dat men toch niet structureel moet nablijven.
  dinsdag 5 september 2017 @ 22:18:35 #300
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_173611538
Na hoeveel tijd zou je trouwens wel naar binnen mogen lopen om te vragen wat er aan de hand is? Kwartier? Half uur? Daar ben ik wel benieuwd naar.
The colour of her eyes were the colour of insanity
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')