Dat concludeer ik uit je geschreven stukjes. Dat heeft schijnbaar met inzicht of levenservaring te maken. Maar nu wil ik daarmee niet zeggen dat ik slim ben. Laten we het daar maar bij houden.quote:
Wat uiteindelijk allemaal de verantwoordelijkheid is van de ouder en niet van de school.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
En als je je andere kind van een andere school moet ophalen (speciaal onderwijs bijvoorbeeld) kilometers verderop, terwijl je een kwartier hebt tussen de eindtijd van de ene school en die van de andere school?
Wat denk je; dat ze op die school van speciaal onderwijs denken van "oh, geeft niet, kan gebeuren dat de juf daardoor 10 minuten voor nop met je kind op het schoolplein staat te wachten", of dat ze denken van "Oh, nu al nablijven, nou die zullen we hier over een paar jaar dan ook wel op school hebben".
Echt, het is klinkklare nonsens dat mensen "m'n kind moest nablijven" wel als acceptabel excuus zullen zien, daarbij geef je geen reactie op hoe dat volgens jou dan bijvoorbeeld met een BSO moet, die een kwartier later gewoon bij een andere school moet staan.
Of, zoals in het voorbeeld in deze post: een ouder die en kwartier later een ander kind bij een andere school moet ophalen.
Aan jouw reacties te zien leer je daar geen fatsoen, moraal en empathie. En word je er ook nog eens een elitaire eikel.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:25 schreef Faeroer het volgende:
Want er zijn geen Britse scholen in NL?
Ja leuk, het is wel de verantwoordelijkheid van de school dat je kind weer op tijd uit de klas is.quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat uiteindelijk allemaal de verantwoordelijkheid is van de ouder en niet van de school.
De maatschappij is daar niet meer op ingericht helaas. Ik moet Leandra op dat punt gelijk geven.quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat uiteindelijk allemaal de verantwoordelijkheid is van de ouder en niet van de school.
Klopt. Daarom neem je je kind gewoon mee.quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die keuzevakken kon ik niet kiezen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aan jouw reacties te zien leer je daar geen fatsoen, moraal en empathie.
Een halfuur nablijven vervangen door 2 dagen binnen blijven met de kleine pauze, en dan strafregels schrijven.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:18 schreef Cherna het volgende:
Maar ik ben het wel eens dat je niet een hele klas moet laten nablijven en geef strafwerk mee naar huis. Op dat punt ben ik het met Leandra eens.
waarom 28 kinderen straffen voor het gedrag van twee meisjes?quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Een halfuur nablijven vervangen door 2 dagen binnen blijven met de kleine pauze, en dan strafregels schrijven.
1960 calling.quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Een halfuur nablijven vervangen door 2 dagen binnen blijven met de kleine pauze, en dan strafregels schrijven.
Nou ja zeg, een keertje straffen is geen slecht iets. Kinderen moeten toch grenzen leren kennen.quote:
Dan dient er wel een reden te zijn om te straffen. Een klas straffen voor het gedrag van twee leerlingen is imo onjuist.quote:Op dinsdag 5 september 2017 15:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nou ja zeg, een keertje straffen is geen slecht iets. Kinderen moeten toch grenzen leren kennen.
Die vinden het echt niet respectloos als je kind 10 minuten later komt omdat het moest nablijven.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
respect voor vrijwilligers op verenigingen? Daar ooit van gehoord?
Die staan daar ook maar in hun vrije tijd voor de lol van mijn kinderen.
Als ze je kind direct na de bel buiten zouden flikkeren, zou je ook huilie gaan doen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tussen de aangegeven schooltijden inderdaad, na de schoolbel nee sorry. Dan zijn ouders toch echt de enige verantwoordelijken.
Leuke persoonlijke aanval, maar nee. Ik heb gewoon een hekel aan onbeschofte tokkies.quote:Ben jezelf een overspannen juf?
Je reageert zo bijzonder.
Dat ze te laat op de hockey zijn omdat Fleur zich misdraagt is ook een probleem van de ouders, maar je ziet hier hoe ze daarmee omgaan.quote:
Wat ga ik dan zien?quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als jij dit Tokkie gedrag vind, dan nodig ik je graag uit om eens op wat scholen te gaan kijken.
Ik weet niet op welke hockeyclub jouw kind zit, maar misschien moet je er eentje zoeken die niet gerund wordt door de tijd-NSDAP.quote:
Dan leg je dat even uit. Of dan wacht dat andere kind even. Zo moeilijk is het leven niet.quote:En als je je andere kind van een andere school moet ophalen (speciaal onderwijs bijvoorbeeld) kilometers verderop, terwijl je een kwartier hebt tussen de eindtijd van de ene school en die van de andere school?
Wat denk je; dat ze op die school van speciaal onderwijs denken van "oh, geeft niet, kan gebeuren dat de juf daardoor 10 minuten voor nop met je kind op het schoolplein staat te wachten", of dat ze denken van "Oh, nu al nablijven, nou die zullen we hier over een paar jaar dan ook wel op school hebben".
Echt, het is klinkklare nonsens dat mensen "m'n kind moest nablijven" wel als acceptabel excuus zullen zien, daarbij geef je geen reactie op hoe dat volgens jou dan bijvoorbeeld met een BSO moet, die een kwartier later gewoon bij een andere school moet staan.
Of, zoals in het voorbeeld in deze post: een ouder die en kwartier later een ander kind bij een andere school moet ophalen.
Niet moraal, want het is vet asociaal om je kind de klas uit te sleuren als de leraar nog bezig is.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik voed mijn kind op met "afspraak is afspraak". Dat geldt voor haar, voor mij, maar ook voor school.
De maaatschappij is ingericht op mijn wensen. Om 15:00 wil ik mijn kind volgens afspraak ophalen. Daarin word ik gesteund door de geldende moraal en wetgeving.
Mensen hebben geen houvast meer sinds het christendom werd afgeschud.quote:Op dinsdag 5 september 2017 08:31 schreef Eenskijken het volgende:
Zegt genoeg over de verloedering van de maatschappij. Dat dit nu al een "gedragsregel" is. Vroeger was dat gewoon een beetje fatsoen in je bol hebben.
kolder, maar verdraaiquote:Op dinsdag 5 september 2017 16:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niet moraal, want het is vet asociaal om je kind de klas uit te sleuren als de leraar nog bezig is.
Tja, als het werkelijk is zoals jij beschrijft is dat idd niet OK. Maar vaak zit er een nuance in die je niet zo snel opmerkt als je op de climax binnen komt lopen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 16:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan dient er wel een reden te zijn om te straffen. Een klas straffen voor het gedrag van twee leerlingen is imo onjuist.
Kinderen straffen om het straffen is imo tegen het sadistische aan. Zeker op z'n jonge leeftijd,dan ben je gewoon ongeschikt voor het vak.
(Ook) in een situatie waarin een leraar niet optimaal functioneert, door wat voor oorzaak dan ook, werkt het behoorlijk averechts als je als ouder ten overstaan van de kinderen het beleid van de leraar onderuit haalt.quote:Op dinsdag 5 september 2017 17:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Tja, als het werkelijk is zoals jij beschrijft is dat idd niet OK. Maar vaak zit er een nuance in die je niet zo snel opmerkt als je op de climax binnen komt lopen.
Komt best vaak voor dat het een samenspel is, een bepaalde sfeer in de groep die maakt dat een aantal daarvan het voortouw nemen in ellende. Maar dat niet hadden gedaan zonder die sfeer die dag.
Dan zijn die 2 leerlingen de spreekwoordelijke druppel, maar is de rest minder onschuldig als ze zich voordoen.
Groepsdynamiek dus en daar past een collectieve straf op die momenten wel bij, met een zwaartepunt op degene die het voortouw in ellende nemen.
Maar dit gezegd hebbende, ik geloof in tegenstelling tot sommige hier niet in de heiligheid van leraren. Daar gaat ook weleens wat mis, die zijn ook niet altijd even eerlijk. De meeste doen echt wel hun best, maar ook hun maken foutjes. Daarnaast zijn er de geweldige en afschuwelijke leraren, de gemiddelde school ken die fantastische leraar, die afschuwelijke leraar en de meeste prima. Als je net die afschuwelijke leraar treft is dat soms best lastig. Zeker omdat je weet dat d kinderen ook niet perfect zijn. Dan goed duiden wie gelijk heeft en vooral wat het meest constructief is voor iedereen is best een kunst.
Goh. Laat ik maar niet weer beginnen aan mijn epistel over de nuchtere Hollanders met hun klootzakkerij, maar het verbaast mij weer helemaal niets.quote:Op dinsdag 5 september 2017 08:28 schreef Loekie1 het volgende:
,,We maken heel rare dingen mee'', zegt John van Veen van de stichting Jong Leren, waaronder 29 basisscholen in Noord-Holland vallen. ,,En het lijkt of het de laatste jaren erger is geworden.''
Klootzakken en hufters heb je overal. Dit gebeurt zéker niet alleen in Noord-Holland.quote:Op dinsdag 5 september 2017 17:33 schreef Oerbeer het volgende:
Goh. Laat ik maar niet weer beginnen aan mijn epistel over de nuchtere Hollanders met hun klootzakkerij, maar het verbaast mij weer helemaal niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |