Prima reactie dus.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik stormde niet binnen, heb na 10 minuten wachten buiten, op de deur geklopt en vriendelijk medegedeeld dat ik mijn dochter meenam omdat we een afspraak hadden.
Nablijven als hele klas in groep 3 is idioot en overdreven. Waarschijnlijk docent al half overspannen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:54 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ja, en? Het gaat de school geen reet aan wat er 's middags afgesproken is.
Daarnaast wordt een kind dat een sociale activiteit mist zwaarder gestraft dan de kinderen die thuis voor Netflix geplemd worden,
Tip: als je in een topic zit dat over ongepast gedrag van ouders gaat, kun je misschien beter bovenstaande zeggen dan "Sorry hoor, maar voor die onzin hoeft de rest niet te laat te komen op de sportclub. Dan loop ik toch echt de klas in na 10 minuten wachten.".quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik stormde niet binnen, heb na 10 minuten wachten buiten, op de deur geklopt en vriendelijk medegedeeld dat ik mijn dochter meenam omdat we een afspraak hadden.
Ja, in dit geval is ze vaak "ziek" en ze heeft naar eigen zeggen niets met de onderbouw.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nablijven als hele klas in groep 3 is idioot en overdreven. Waarschijnlijk docent al half overspannen.
Dat is dan een vraag voor de directeur: waarom iemand zonder affiniteit met de onderbouw les geeft in de onderbouw.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..] ze heeft naar eigen zeggen niets met de onderbouw.
Omdat ze geen goede docenten kunnen vinden. De helft is idealist en de andere helft heeft dan maar Pabo gedaan.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:32 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dat is dan een vraag voor de directeur: waarom iemand zonder affiniteit met de onderbouw les geeft in de onderbouw.
Ze hebben hier een tekort aan leerkrachten, en een systeem waarin de bovenste leerkracht wordt geplaatst.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:32 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dat is dan een vraag voor de directeur: waarom iemand zonder affiniteit met de onderbouw les geeft in de onderbouw.
quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze hebben hier een tekort aan leerkrachten, en een systeem waarin de bovenste leerkracht wordt geplaatst.
Is een overkoepelend orgaan, heb je als school plek voor een nieuwe leerkracht, dan geeft men dat aan en dan is de eerste leraar/lerares op de lijst aan de beurt. Men kan niet zelf kiezen uit werkzoekenden.
Nee, dit topic gaat over asociale ouders, zoals de figuren die hun kinderen gewoon uit de klas trekken, ongeacht wat zo'n leraar daar nou van vindt.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat zeggen we niet, we gaan het gesprek best aan, maar niet in een volle klas met kinderen.
En dat is ook precies waar dit topic over gaat.... ouders die op het verkeerde moment en op de verkeerde manier met de leerkracht "in gesprek" willen.
Werkt het ook al niet meer om via een concierge, portier of ander aanspreekpunt dit af te handelen. Die kan dan contact opnemen met de onderwijzer.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tip: als je in een topic zit dat over ongepast gedrag van ouders gaat, kun je misschien beter bovenstaande zeggen dan "Sorry hoor, maar voor die onzin hoeft de rest niet te laat te komen op de sportclub. Dan loop ik toch echt de klas in na 10 minuten wachten.".
Lijkt me dat daar in de meeste gevallen wel begrip voor is, ja.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah okay, dus "mijn kind moest nablijven" is nu een goed excuus om afspraken niet op tijd na te komen?
Thnx, handig!
Dit en mijn andere post over de verdeling van de leerkrachten hier in de regio.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Omdat ze geen goede docenten kunnen vinden. De helft is idealist en de andere helft heeft dan maar Pabo gedaan.
Het is een moeilijk vak. En ik vind veel docenten niet goed genoeg als ik eerlijk ben.
Zie mijn eerdere posts in dit topic.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:42 schreef Cherna het volgende:
Werkt het ook al niet meer om via een concerge, portier of ander aanspreekpunt dit af te handelen. Die kan dan contact opnemen met de onderwijzer.
Aldus de man die kwaad is omdat de maatschappij niet helemaal ingericht is op zijn wensen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Alsof dat het punt is. Jij kunt beter niet aan kinderen beginnen.
Voorbeeld: mijn dochter zit op paardrijden. Dat paard moet gezadeld worden, daar heeft een kind hulp bij nodig. Je komt een kwartier voor aanvang van de les om je paard te zadelen.
Kom jij aan op het moment dat de les begonnen is dan kan er niet meer geholpen worden. Alle helpers helpen dan bij de les, die zijn daar nodig. Het maakt dus niet uit wat je reden is, je kan gewoon niet meer meedoen die les. Die les heb ik wel betaald.
Dus je kletst echt maar wat uit je nek en bent mijlenver van de realiteit verwijderd.
Nee, want de conciërge is druk met de dagelijkse kliek ouders die komen zeuren en praten.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Werkt het ook al niet meer om via een concierge, portier of ander aanspreekpunt dit af te handelen. Die kan dan contact opnemen met de onderwijzer.
Grotendeels wegbezuinigd.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Werkt het ook al niet meer om via een concierge, portier of ander aanspreekpunt dit af te handelen. Die kan dan contact opnemen met de onderwijzer.
Oké. Het is inderdaad bezopen als ouders zomaar een klas binnenlopen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere posts in dit topic.
Hoeveel jaren PABO heb jij gedaan? Hoe lang sta jij al voor de klas?quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, gelukkig kunnen ze wel de link leggen dat de rest er niets aan kon doen.
Maar vind het persoonlijk ook een rare manier. Dat had ik graag op een rustig moment willen bespreken.
Maar vind dat je dat pas doet als het vaker zou voorkomen.
Klassikaal straffen zorg imo voor onrust binnen een groep kinderen.
Dan word het tijd om dat weer in ere te herstellen. Ook al om onderwijzers te ontzien van boze ouders.quote:
Oftewel, je krijgt maar de helft van het verhaal mee. En op basis daarvan trek je een hoop conclusies en gedraag je je als een tokkie.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Invaller staat 10 minuten na de bel te foeteren op twee meiden in de klas. Rest moest met de handen over elkaar wachten.
Klaslokaal grenst aan schoolplein, dus ouders kunnen zien wat er in de klas gebeurt.
Dat zei ik
respect voor vrijwilligers op verenigingen? Daar ooit van gehoord?quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Aldus de man die kwaad is omdat de maatschappij niet helemaal ingericht is op zijn wensen.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Als jij je kind wilt opvoeden met het idee dat respect voor anderen ondergeschikt is aan geld, moet je vooral zo doorgaan.
Het was op een plek waar ik nogal anoniem was.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Best gevaarlijke actie van je... Kwamen ouders geen verhaal halen?
Hier kroop mijn 1,5 jarige in zo'n auto winkelwagentje. Werd er ff uitgetrokken door 3 jarig paupertje. Ik zei: dacht het niet jochie. Had je zijn moeder moeten horen.
Tussen de aangegeven schooltijden inderdaad, na de schoolbel nee sorry. Dan zijn ouders toch echt de enige verantwoordelijken.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoeveel jaren PABO heb jij gedaan? Hoe lang sta jij al voor de klas?
Laat dat soort beslissingen gewoon over aan de professionals. Zij komen jou ook niet vertellen hoe jij je werk moet doen.
Dan komen ouders klagen dat het kind een half uur op straat in Rotterdam heeft moeten wachten totdat de ouders tijd hadden om het op te komen halen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:27 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Daar hoeft een leraar niet over na te denken. Na schooltijd gaan de kinderen uit school. Punt.
Probleem van de ouders.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan komen ouders klagen dat het kind een half uur op straat in Rotterdam heeft moeten wachten totdat de ouders tijd hadden om het op te komen halen.
Als jij dit Tokkie gedrag vind, dan nodig ik je graag uit om eens op wat scholen te gaan kijken.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oftewel, je krijgt maar de helft van het verhaal mee. En op basis daarvan trek je een hoop conclusies en gedraag je je als een tokkie.
???quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:50 schreef Faeroer het volgende:
Daarom ook je kinderen niet op een Nederlandse school zetten, de docenten zijn ruk en het volk wat erop af komt is nog rukker.
Dat weer word afgeschoven naar het onderwijs. Het onderwijs moet zich in alle bochten wringen om het maatschappelijk nog allemaal rond te krijgen.quote:
Schooldeur dicht is dicht hoor.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat weer word afgeschoven naar het onderwijs. Het onderwijs moet zich in alle bochten wringen om het maatschappelijk nog allemaal rond te krijgen.
Tenzij er kinderen moeten nablijvenquote:
Zou je zeggen. Maar mocht er iets gebeuren na schooltijd op weg naar huis is het onderwijs ook weer de klos. Het is een maatschappelijk probleem waar al lang geleden het onderwijs steeds meer verantwoordelijk is voor de opvoeding omdat ouders beide werken. Het is niet meer zo zwart wit.quote:
Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Lijkt me dat daar in de meeste gevallen wel begrip voor is, ja.
School heeft persoonlijke beveiliging van en naar huis, voor elk kind? Zijn we allemaal van Oranje ofzo? Volgens mij begint en eindigt de verantwoordelijk van de school bij de deur.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zou je zeggen. Maar mocht er iets gebeuren na schooltijd op weg naar huis is het onderwijs ook weer de klos. Het is een maatschappelijk probleem waar al lang geleden het onderwijs steeds meer verantwoordelijk is voor de opvoeding omdat ouders beide werken. Het is niet meer zo zwart wit.
Daar hebben ze op hun 8e een BMI >30 en zijn ze voor hun 12e moeder/vader.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:10 schreef Faeroer het volgende:
[..]
School heeft persoonlijke beveiliging van en naar huis, voor elk kind? Zijn we allemaal van Oranje ofzo? Volgens mij begint en eindigt de verantwoordelijk van de school bij de deur.
Volgens mij speelt dit echt alleen op pauperscholen in tokkiedorpjes waar de zus meestal ook de moeder is. Waarom zet je je kind niet gewoon op een Britse school?
Ik zal dan wel een zwart schaap geweest zijn.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:12 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Daar hebben ze op hun 8e een BMI >30 en zijn ze voor hun 12e moeder/vader.
Jammer genoeg zijn ze niet zo happy meer met de naderende Brexit op buitenlandse scholieren.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:10 schreef Faeroer het volgende:
[..]
School heeft persoonlijke beveiliging van en naar huis, voor elk kind? Zijn we allemaal van Oranje ofzo? Volgens mij begint en eindigt de verantwoordelijk van de school bij de deur.
Volgens mij speelt dit echt alleen op pauperscholen in tokkiedorpjes waar de zus meestal ook de moeder is. Waarom zet je je kind niet gewoon op een Britse school?
Lees je de berichten niet waar onderwijzers notabene voor de rechter kunnen verschijnen als een kind in het zwembad verdrinkt waar ook nog badmeesters aanwezig zijn. Ze worden dan wel vrijgesproken etc maar ondertussen ga je wel als onderwijzer door een molen. Een kind dat valt en je mag je al verantwoorden. Laat staan als een kind op weg naar huis iets overkomt. Ik zie de nieuwsberichten al voor me.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:10 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ja maar hij doet het erger als mij dus ik ben gewoon normaalquote:Op dinsdag 5 september 2017 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als jij dit Tokkie gedrag vind, dan nodig ik je graag uit om eens op wat scholen te gaan kijken.
Want er zijn geen Britse scholen in NL?quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jammer genoeg zijn ze niet zo happy meer met de naderende Brexit op buitenlandse scholieren.
Privé school?quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:14 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik zal dan wel een zwart schaap geweest zijn.
quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:25 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Want er zijn geen Britse scholen in NL?
Lekker je kind laten opleiden door een pabo genderstudies kutje en in groepjes met Janairo, Lakisha, Romano en Boterbloempje zetten. Goed idee.
Och nee. Dus als je de kinderen niet op een Britse school tussen de elite plaats ben je een tokkie. Zie hier het het probleem van de maatschappij.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:25 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Lekker je kind laten opleiden door een pabo genderstudies kutje en in groepjes met Janairo, Lakisha, Romano en Boterbloempje zetten. Goed idee.
Elite? Maar je mag wel een beetje denken aan de toekomst van je kind lijkt mij. Als jij wilt dat je kind thuis komt met uitspraken zoals "wollah, waar is dat fiets broer", ga ervoor!quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:29 schreef Cherna het volgende:
[..]
Och nee. Dus als je de kinderen niet op een Britse school tussen de elite plaats ben je een tokkie. Zie hier het het probleem van de maatschappij.
Zo zou ik het niet willen noemen. Mijn vader was in dienst dus elke 2-3 jaar konden wij weer ergens anders heen. Dat was ook niet echt prettig, maar er waren gelukkig geen kampers en slachtofferrollers die je schoenen bij de gymlessen stelen.quote:
Ik voed mijn kind op met "afspraak is afspraak". Dat geldt voor haar, voor mij, maar ook voor school.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Aldus de man die kwaad is omdat de maatschappij niet helemaal ingericht is op zijn wensen.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Als jij je kind wilt opvoeden met het idee dat respect voor anderen ondergeschikt is aan geld, moet je vooral zo doorgaan.
Ja, da's Nederland tegenwoordig. Je vergeet alleen de Mohammeds, Hakan's en Izaia's.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:25 schreef Faeroer het volgende:
[..]
inderdaad.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik voed mijn kind op met "afspraak is afspraak". Dat geldt voor haar, voor mij, maar ook voor school.
De maaatschappij is ingericht op mijn wensen. Om 15:00 wil ik mijn kind volgens afspraak ophalen. Daarin word ik gesteund door de geldende moraal en wetgeving.
Je vergeet dat je als volwassene wel met diverse mensen moet kunnen samenwerken. Waar ze ook vandaan komen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, da's Nederland tegenwoordig. Je vergeet alleen de Mohammeds, Hakan's en Izaia's.
Waar staat dat?quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:46 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je vergeet dat je als volwassene wel met diverse mensen moet kunnen samenwerken. Waar ze ook vandaan komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |