Heel Rotterdam ligt momenteel open, duurt tot eind oktober. Kom nooit te laat en wil dat graag zo houden, zeker als het een onzin reden heeft. Tijdsmarge is minimaal en ze moeten nog omkleden.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar hoe vaak komt je kind nou te laat bij de sport dan? Want als het eenmalig en uit te leggen is, is dat geen probleem. Als het vaker gebeurt, moet je toch eens kijken waardoor ze steeds te laat komt. En ik kan me niet voorstellen dat dat steeds is doordat de leraar de hele klas na laat blijven.
Is niet off-topic.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar valt over te spreken, in een ander topic. Is namelijk behoorlijk offtopic.
Ga niet op de stoel van een ander zitten, net zoals een school dat niet hoort te doen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar hoe vaak komt je kind nou te laat bij de sport dan? Want als het eenmalig en uit te leggen is, is dat geen probleem. Als het vaker gebeurt, moet je toch eens kijken waardoor ze steeds te laat komt. En ik kan me niet voorstellen dat dat steeds is doordat de leraar de hele klas na laat blijven.
Prima methode was dat, had de rest van de klas geen last van.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waar was die goede oude tijd dat deugnieten door de meester een flinke tik op hun vingers kregen aangereikt met een houten liniaal.
Wat je prima noemt. Gelukkig zijn we die tijd voorbij.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Prima methode was dat, had de rest van de klas geen last van.
Ook hier worden 2 dingen door elkaar gehaald.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat je prima noemt. Gelukkig zijn we die tijd voorbij.
Komt ook een binnen vallen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:12 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ouders van tegenwoordig![]()
'mijn kind lust geen water' vat alles kort maar krachtig samen.
Als kinderen gewoon die wat er van ze verwacht wordt, hangt zo'n stok jarenlang te verstoffen in een kast.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat je prima noemt. Gelukkig zijn we die tijd voorbij.
Hier is maar 2 dagen in de week een directeur aanwezig.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jij gaat de klas in. Jij hebt daar niks te zoeken op zo'n moment. Dat zou je aan de directeur over moeten laten.
[..]
Ik denk dat het prettiger is voor de leraar dat de directeur binnen komt om te overleggen wat er aan de hand is en daar een passende oplossing mee te bedenken, dan dat er een ouder (en daarna wellicht ook andere ouders "want ootje doet/mag het ook") binnen komt en hun kind ophaalt.
Wellicht heeft de leraar een hele goede reden om de hele klas nog even binnen te houden en verstoor je die hele reden door binnen te komen. Dáárom kun je dus beter, áls het snel moet, de directeur vragen of hij/zij de klas in wil gaan.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik gooi niet met de wet, ik reageer op jouw stelling dat ik daar als ouder niks te zoeken heb wat simpelweg niet waar is.
Geen school zou een ouder er uit zetten dus je hoeft niet te gooien met de wet.
Je hebt in ieder geval je avatarnaam mee. Vervang de t door een d en je krijgt (vingerk)-ootje kadootje.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Prima methode was dat, had de rest van de klas geen last van.
Ja ja en met links schrijven ook maar weer bestraffen met een tik van de lineaal op je linkerhand.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als kinderen gewoon die wat er van ze verwacht wordt, hangt zo'n stok jarenlang te verstoffen in een kast.
Tenzij er vooraf afspraken gemaakt zijn is er geen reden om kinderen langer in de klas te houden. Ik kan overigens geen reden bedenken waarom kinderen langer in de klas zouden moeten blijven. Daarnaast moet een directeur zich niet bezig houden met dit soort operationeel geneuzel.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wellicht heeft de leraar een hele goede reden om de hele klas nog even binnen te houden en verstoor je die hele reden door binnen te komen. Dáárom kun je dus beter, áls het snel moet, de directeur vragen of hij/zij de klas in wil gaan.
In bepaalde situaties vind ik dat een school een ouder best de deur mag wijzen, maar ja, dan gaan ouders met de wet gooien en gillen dat ze het recht hebben om daar te zijn. Sta je dan als leraar voor je klas. Lekker ondermijnend.
Het probleem dat je hier aanhaalt, is maar één situatie.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:13 schreef Eleiko het volgende:
Maar het probleem hier is tweeledig:
1. De hele klas wordt gestraft voor iets dat een enkeling gedaan heeft.
2. De gekozen straf vindt buiten schooltijd plaats en is van invloed op van alles en nog wat, waardoor onder andere een kind harder gestraft wordt voor iets dat het niet gedaan heeft dan een kind dat het wel gedaan heeft.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:13 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ook hier worden 2 dingen door elkaar gehaald.
De methode van tik op de vingers met een houten lineaal wordt terecht niet meer toegepast.
Maar het probleem hier is tweeledig:
1. De hele klas wordt gestraft voor iets dat een enkeling gedaan heeft.
2. De gekozen straf vindt buiten schooltijd plaats en is van invloed op van alles en nog wat, waardoor onder andere een kind harder gestraft wordt voor iets dat het niet gedaan heeft dan een kind dat het wel gedaan heeft.
Eens.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het probleem dat je hier aanhaalt, is maar één situatie.
Het topic gaat over het asociale gedrag dat (sommige/vele) ouders tentoonstellen, veelal in bijzijn van kinderen waardoor het gezag van de leraar gigantisch wordt ondermijnd. Om over bedreigingen e.d. maar te zwijgen.
Ja, wellicht wel.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wellicht heeft de leraar een hele goede reden om de hele klas nog even binnen te houden en verstoor je die hele reden door binnen te komen.
Ik zeg je net toch dat een directeur daar helemaal geen tijd voor heeft? Dit zit vanaf half uur voor het einde van de dag in gesprek met ouders. Die man zijn tijd moet je reserveren. Een andere ouder gaf aan dat de directeur maar 2 dagen per week op school is. Dat is helemaal geen optie.quote:Dáárom kun je dus beter, áls het snel moet, de directeur vragen of hij/zij de klas in wil gaan.
Dat mag je natuurlijk vinden maar dat is niet relevant. Een school kan een ouder de deur niet wijzen als het na schooltijd is en het kind van die ouder bevind zich nog in de school én mag niet vertrekken. Je hebt als ouder ten alle tijde toegang tot je kind.quote:In bepaalde situaties vind ik dat een school een ouder best de deur mag wijzen, maar ja, dan gaan ouders met de wet gooien en gillen dat ze het recht hebben om daar te zijn. Sta je dan als leraar voor je klas. Lekker ondermijnend.
Dat komt door de Iphone en internet-tijdperk. Men communiceert alleen nog maar via WA of smilies.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:14 schreef Krollie het volgende:
Het lijkt wel alsof een hoop mensen niet (meer) weten hoe ze normaal kunnen communiceren met iemand.
Het probleem is dat ouders regelmatig meteen op hun strepen gaan staan, i.p.v. fatsoenlijk te communiceren.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat mag je natuurlijk vinden maar dat is niet relevant. Een school kan een ouder de deur niet wijzen als het na schooltijd is en het kind van die ouder bevind zich nog in de school én mag niet vertrekken. Je hebt als ouder ten alle tijde toegang tot je kind.
Die komen in ieder geval niet te laat op een training, 😂quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:20 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat komt door de Iphone en internet-tijdperk. Men communiceert alleen nog maar via WA of smilies.
Bv; Kinderen die boven op hun kamer ziten worden met een appje verwittigd dat het eten op tafel staat.Maar de ouders onderling doen het net zo. Wat een leven..
Eens, maar dat is een ander probleem.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het probleem is dat ouders regelmatig meteen op hun strepen gaan staan, i.p.v. fatsoenlijk te communiceren.
Nee, hoor. Is simpelweg egoisme en gebrek aan respect.quote:Op dinsdag 5 september 2017 08:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Is de branche ook zelf schuld. Blijft een dooddoener maar toen Meester Jan Jan Lul werd is de glijdende schaal ingezet. Ze zijn nu vrienden van de leerlingen en ouders en zo worden ze ook behandeld.
Maar is het al een keer eerder voor gekomen dat jouw kinderen onterecht moesten nablijven waardoor ze wat gemist hebben? En de leraar heeft geen idee ervan dat ze even later alweer elders verwacht worden?quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heel Rotterdam ligt momenteel open, duurt tot eind oktober. Kom nooit te laat en wil dat graag zo houden, zeker als het een onzin reden heeft. Tijdsmarge is minimaal en ze moeten nog omkleden.
Nee, dat is precies het probleem waar in de OP over gesproken wordt.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:23 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Eens, maar dat is een ander probleem.
Dat ben ik met je eens maar je kunt natuurlijk prima naar binnen lopen en vragen wat er aan de hand is buiten schooltijd. En dan kun je ook prima zeggen dat je je kind meeneemt. Zoals gezegd kan de school niet in jouw agenda kijken en dus ook niet voor jou bepalen dat je kind wel een kwartiertje na kan blijven.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het probleem is dat ouders regelmatig meteen op hun strepen gaan staan, i.p.v. fatsoenlijk te communiceren.
Daar hoeft een leraar niet over na te denken. Na schooltijd gaan de kinderen uit school. Punt.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:25 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar is het al een keer eerder voor gekomen dat jouw kinderen onterecht moesten nablijven waardoor ze wat gemist hebben? En de leraar heeft geen idee ervan dat ze even later alweer elders verwacht worden?
Dus straf in de vorm van terecht nablijven is wat jouw betreft vandaag de dag sowieso uit den boze?quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:27 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Daar hoeft een leraar niet over na te denken. Na schooltijd gaan de kinderen uit school. Punt.
Wie? de ouders?quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die komen in ieder geval niet te laat op een training, 😂
'Doen wat er van ze verwacht wordt'.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als kinderen gewoon die wat er van ze verwacht wordt, hangt zo'n stok jarenlang te verstoffen in een kast.
Nee, ze is 5,5 en zit in groep 3. Kind heeft nog nooit straf gehad op school. Ik vind het dan ook raar dat een invaller zulke straffen geeft.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:25 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar is het al een keer eerder voor gekomen dat jouw kinderen onterecht moesten nablijven waardoor ze wat gemist hebben? En de leraar heeft geen idee ervan dat ze even later alweer elders verwacht worden?
Veel erger hier, in speeltuin komen ze de kids droppen en vragen vervolgens hoe laat ze ze kunnen komen ophalen...quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:31 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Wie? de ouders?
Mijn idee zal het niet zijn. Sowieso gebruik ik mijn oude mobieltje alleen als extra wekker.![]()
Heb een hekel aan de huidige manier van 'communiceren' via een mobieltje. Praat gewoon tegen me of anders laat het zijn.![]()
Ga eens op een terras zitten en je ziet vrijwel iedereen zwijgend met hun hoofd op het scherm bezig zijn. Maar goed, ik dwaal af..
Alleen als vooraf overeengekomen is en bijvoorbeeld in de schoolgids vermeld staat.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:28 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dus straf in de vorm van terecht nablijven is wat jouw betreft vandaag de dag sowieso uit den boze?
Zitten, luisteren, taakjes doen enz. Kunnen ze al vroeg hoor, mits goed opgevoed.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Doen wat er van ze verwacht wordt'.![]()
![]()
![]()
en in geval van onterecht nablijven?quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:28 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dus straf in de vorm van terecht nablijven is wat jouw betreft vandaag de dag sowieso uit den boze?
Vreselijk en zielig voor de kinderen. Begin er dan niet aan als het allemaal teveel is gevraagd om bij je eigen kroost te zijn.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Veel erger hier, in speeltuin komen ze de kids droppen en vragen vervolgens hoe laat ze ze kunnen komen ophalen...
Leuk idee. Onder welke steen leef jij?quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:19 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Eens.
Dat wangedrag van ouders zou schoolonafhankelijk "opgelost" moeten worden. Soort heropvoeding/HALT straf voor ouders die de basis nog niet beheersen.
Dat zal inderdaad niet helpen. Zeker al niet in deze gejaagde westerse maatschappij waar alles vandaag moet.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leuk idee. Onder welke steen leef jij?
Het gedrag van ouders anno 2017 is de impact van hun opvoeding. Dat is niet gisteren begonnen, maar decennia gelden. Jij denkt dat met een strafje te kunnen oplossen? Succes!
Tuurlijk. Maar de zinsnede 'doen wat van ze verwacht wordt' over een groep 7-jarigen is gewoon grappig.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Zitten, luisteren, taakjes doen enz. Kunnen ze al vroeg hoor, mits goed opgevoed.
In groep 3 is het allemaal niet zo moeilijk.
Je denkt kinderen niet uit te kunnen leggen wat er van ze verwacht wordt als ze op school zitten? Schat je (je eigen) kinderen zo dom inquote:Op dinsdag 5 september 2017 11:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Doen wat er van ze verwacht wordt'.![]()
![]()
![]()
Gezien je reactie schat ik jou wel in als redelijk dom. Mijn kinderen, daarentegen, zijn wel aardig bij de pinken.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:51 schreef Krollie het volgende:
Je denkt kinderen niet uit te kunnen leggen wat er van ze verwacht wordt als ze op school zitten? Schat je (je eigen) kinderen zo dom in
Dat hebben ze dan niet van jou meegekregen, 😁quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gezien je reactie schat ik jou wel in als redelijk dom. Mijn kinderen, daarentegen, zijn wel aardig bij de pinken.
Ach, ik zeg in ieder geval niet over een groep 7-jarigen: 'Ze moeten gewoon doen wat er van ze verwacht wordt'.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:00 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat hebben ze dan niet van jou meegekregen, 😁
Toen hadden ze nog wel fatsoen inderdaad.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:57 schreef Eleiko het volgende:
Henk leeft wat dit betreft nog een beetje in 1960.
Geef dan ook even antwoord op de vraag...quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en in geval van onterecht nablijven?
Ja, okee mee eens.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:38 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Alleen als vooraf overeengekomen is en bijvoorbeeld in de schoolgids vermeld staat.
Argumentatie: zie boven. Na schooltijd is er van alles gaande waar de school geen zicht op heeft en vooral ook niet over gaat.
Ik stormde niet binnen, heb na 10 minuten wachten buiten, op de deur geklopt en vriendelijk medegedeeld dat ik mijn dochter meenam omdat we een afspraak hadden.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:08 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Geef dan ook even antwoord op de vraag...
Ik zou nooit zomaar in eerste instantie een klas lokaal binnen stormen. Maar blijkt achteraf dat het onterecht nablijven is, dan zou ik dat niet okee vinden en dan de leraar of directie daarop aan spreken. Bij herhaling weer wachten, en er vanuit gaan dat het terecht is. Mocht het achteraf blijken dat dit weer niet het geval is, zou ik waarschuwen dat bij nog zon herhaling van nablijven ik ook wel het lokaal binnen zou gaan. Maar niet zomaar in eerste instantie....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |