abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173550345
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:28 schreef Cherna het volgende:

[..]

De ouders wel.
En als die stelselmatig de verkeerde keuzes maken, kan de school inspringen een voorlichting geven.
pi_173550361
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het ging ook niet specifiek om jou mocht je dat denken. Wij zitten wel op 1 lijn met dit verhaal, laat ze de uitwassen maar aanpakken en laat de ouders die wel normaal doen gewoon met rust.
Maar dat blijkt toch ook uit de verklaring van de ouders? Er zijn er maar 5 die bonje trappen, en dat zijn de energydrinkouders.
pi_173550543
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:51 schreef mootie het volgende:

Maar dat blijkt toch ook uit de verklaring van de ouders? Er zijn er maar 5 die bonje trappen, en dat zijn de energydrinkouders.
Dat lijkt te blijken uit die FB post (is volgens mij ook alweer verwijderd), maar om eerlijk te zijn geloof ik daar niet zo in, het lijkt meer op damage control...

Ik weet precies hoe dat vaak gaat op die scholen, er is zo'n ouderraad, meestal bestaande uit allemaal haantjes de voorstes quinoa hipster types, die wel even gaat bepalen wat goed voor de school en de leerlingen is en voordat je het in de gaten hebt is zo'n hersenspinsel plotseling beleid geworden zonder dat er ook maar iemand in gekend is.

De meeste ouders maken er verder ook geen heibel over en vinden het wel prima, maar ja, er blijft natuurlijk een bepaald slag volk over wat zich vooral niet stil houdt en laat dat nou heel verrassend net het frikandelbroodje, red bull, boterkoek clubje zijn...
pi_173551202
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb vooral moeite met die voorverpakte varianten, dat zijn echt enorme koeken.

Maar je kunt prima een keer een ontbijtkoek meegeven. Het draait echt om variatie en evenwicht.
Er is echt niets mis met het formaat van een klein vierkantje. Formaat snelle Jelle hoeft niet
  zaterdag 2 september 2017 @ 21:47:35 #155
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173551536
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 18:31 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Welnee, tussendoortjes zijn helemaal niet gezond, gewoon uitgevonden door de koekjesfabriek.
https://www.google.nl/amp(...)dustrie-a1499192/amp
Koekjesindustrie beveelt geen gezonde tussendoortjes aan: fruit, glas melk en zo.
  zaterdag 2 september 2017 @ 21:59:32 #156
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173551756
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 21:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Koekjesindustrie beveelt geen gezonde tussendoortjes aan: fruit, glas melk en zo.
En de koetjesreep, mag dat ook niet meer als tussendoortje.? 😁

Men is veel te druk met de gezondheid. Zo erg zelfs dat het voor een deel van de mensen een obsessie word. Leer mensen iets te gebruiken met mate. En dan lost het zich wel op.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 2 september 2017 @ 22:02:21 #157
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173551806
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:50 schreef mootie het volgende:

[..]

En als die stelselmatig de verkeerde keuzes maken, kan de school inspringen een voorlichting geven.
Dus een zeer klein deel kan die keuze niet zelf maken en daar moet de meerderheid zich maar aan aanpassen door allerhande regels in te voeren. Ik ben daar persoonlijk niet blij mee.
pi_173551992
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Bedankt voor de aanvulling ^O^
Het zijn dus inderdaad een handjevol schreeuwers die ironisch gezien juist de doelgroep zijn van dit soort beleid. De rest van de ouders vond het dus al prima.

En frikandelbroodjes met Red Bull als tussendoortje 8)7
Dat was ter protest veronderstel ik.
Verandering gaat hier heel langzaam.
pi_173552025
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dus een zeer klein deel kan die keuze niet zelf maken en daar moet de meerderheid zich maar aan aanpassen door allerhande regels in te voeren. Ik ben daar persoonlijk niet blij mee.
De meerderheid vond het al een uitstekend plan en deed al mee.
pi_173552062
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 21:59 schreef Cherna het volgende:

[..]

En de koetjesreep, mag dat ook niet meer als tussendoortje.? 😁

Men is veel te druk met de gezondheid. Zo erg zelfs dat het voor een deel van de mensen een obsessie word. Leer mensen iets te gebruiken met mate. En dan lost het zich wel op.
Maar hoe wil je ze dat leren dan. Niet via school dus.
  zaterdag 2 september 2017 @ 22:17:10 #162
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173552196
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:12 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar hoe wil je ze dat leren dan. Niet via school dus.
Door hun ouders. Wil jij je kinderen laten opvoeden door het rijk? Een school heeft volgens mij de primaire taak om kennis over te dragen. En het is niet erg als ze voorlichting geven mbt voeding, maar dat moet niet gaan doorschieten. Wil toch iemand absoluut die rommel drinken dan is dat maar zo.
pi_173552409
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is nergens uit gebleken.
Behalve dan uit de verklaring van de ouders.
pi_173552438
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Door hun ouders. Wil jij je kinderen laten opvoeden door het rijk? Een school heeft volgens mij de primaire taak om kennis over te dragen. En het is niet erg als ze voorlichting geven mbt voeding, maar dat moet niet gaan doorschieten. Wil toch iemand absoluut die rommel drinken dan is dat maar zo.
Kanonne, het probleem is toch dat de ouders niet capabel zijn mbt de voeding.
pi_173552491
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:24 schreef mootie het volgende:

Behalve dan uit de verklaring van de ouders.
Ja, uit die ene heel snel verdwenen FB post... Dat noem ik nou niet echt een verklaring die ik serieus kan nemen, laat staan dat ik geloof dat betrokkene voor alle ouders sprak.
pi_173552526
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Voor de tiende keer, dan gaat de school maar met die ouders aan de slag.
  zaterdag 2 september 2017 @ 22:29:16 #167
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173552566
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Bepaal jij dat. Zolang er geen jeugdzorg aan te pas komt valt het mee. Dus een ouder die zijn kind energiedrank laat drinken al is dat met mate is niet capabel? Kan zijn kinderen niet opvoeden?
pi_173552631
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:29 schreef Cherna het volgende:

[..]

Bepaal jij dat. Zolang er geen jeugdzorg aan te pas komt valt het mee. Dus een ouder die zijn kind energiedrank laat drinken al is dat met mate is niet capabel? Kan zijn kinderen niet opvoeden?

Een ouder die een kind van 6 energiedrank geeft heeft het inderdaad totaal niet begrepen.
pi_173552657
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voor de tiende keer, dan gaat de school maar met die ouders aan de slag.
Wat ze probeerden, door verschillende keren duidelijk te maken wat gewenst was en wat niet.
Maar jij verkiest het bestaan van die verklaring te negeren.
pi_173552681
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:29 schreef Cherna het volgende:

[..]

als je je kind laat wegkomen met 'ik lust geen water' ben je ongeschikt. Energiedrank op lagere school leeftijd, ben je serieus?
pi_173552694
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, uit die ene heel snel verdwenen FB post... Dat noem ik nou niet echt een verklaring die ik serieus kan nemen, laat staan dat ik geloof dat betrokkene voor alle ouders sprak.
Dat denk ik ook niet. Koppen boven het maaiveld worden niet gewaardeerd.
  zaterdag 2 september 2017 @ 22:34:33 #172
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173552731
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:31 schreef mootie het volgende:

[..]

Een ouder die een kind van 6 energiedrank geeft heeft het inderdaad totaal niet begrepen.
Oké dan heb ik ook niet veel begrepen toen ik mijn kinderen opvoede. Zelfs mijn ouders hebben het dan nooit begrepen. Allemaal heilige boontjes zeker.
pi_173552833
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:32 schreef mootie het volgende:

Wat ze probeerden, door verschillende keren duidelijk te maken wat gewenst was en wat niet.
Maar jij verkiest het bestaan van die verklaring te negeren.
Dus schieten ze in de overdrijf modus en zetten ze de hele school op water en brood... De verboden waar afpakken lukt nu ook dus waarom waren ze voorheen niet in staat om de red bull en frikandelbroodjes af te pakken? Oftewel alleen de uitwassen aanpakken?

En ik negeer het bestaan van die verklaring niet, ik neem hem alleen niet serieus... Zeker niet omdat die binnen een paar minuten alweer verdwenen was.
pi_173552839
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Oké dan heb ik ook niet veel begrepen toen ik mijn kinderen opvoede. Zelfs mijn ouders hebben het dan nooit begrepen. Allemaal heilige boontjes zeker.
Opvoedde. En heeft niks met heilige boontjes te maken, maar met gezond verstand.
pi_173552869
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ja. Ja. Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')