abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173548885
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:23 schreef Cherna het volgende:

[..]

Schoolmelk. Het was om de overschotten kwijt te geraken. Joris driepinter. Erger kun je het niet bedenken.
De schooltandarts was ook een begrip..
Juist, de overschotten, dat was het. De "melkplas". Gelukkig zat ik op school zonder schoolmelk, en mijn moeder lustte het niet, dus daar ben ik mijn jeugd niet al te veel mee gepest. (Helaas heeft mijn moeder wel enkele jaren in levertraan geloofd.)
En Joris Driepinter was een irritant kereltje, maar wel heel leuk was "Gnerk de witte Gnotor", moet ik nog om lachen.
pi_173549002
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:35 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Juist, de overschotten, dat was het. De "melkplas".
Schoolmelk was al ingevoerd voordat men ooit van een melkplas had gehoord... Dat het later een leuke bijkomstigheid was met het melkoverschot is een tweede.
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:42:43 #128
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173549027
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:35 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Juist, de overschotten, dat was het. De "melkplas". Gelukkig zat ik op school zonder schoolmelk, en mijn moeder lustte het niet, dus daar ben ik mijn jeugd niet al te veel mee gepest. (Helaas heeft mijn moeder wel enkele jaren in levertraan geloofd.)
En Joris Driepinter was een irritant kereltje, maar wel heel leuk was "Gnerk de witte Gnotor", moet ik nog om lachen.
Ik kon me nog herinneren dat het bij ons verplicht was om dat tijdens te kleine pauze te drinken. Luste je geen melk kon je het speelplein niet op en bleef na totdat die zooi op was. Kokhalzend zoop je de boel maar. Ik drink zowat alles als het moet behalve melk. Water mocht niet helaas😁😁😁

Dan nog die dwaze schooltandarts. Zelfs in miltaire dienst was het lang niet zo erg. Dat was een prima tandarts.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_173549161
De laatste paar reacties lezende... Als die school melk verplicht had ipv water had dit topic wsl een hele andere wending gekregen ipv dat "water zuipen zullen ze11!!!11einz11!!" :(
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:50:54 #130
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173549183
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:21 schreef 8777 het volgende:
Wij ouders van de Don Sarto school willen graag een rectificatie . Jullie mogen allemaal een mening geven maar dan wel van het hele eerlijke verhaal.

Als 1ste willen we graag vermelden dat het hier gaat om 4 of 5 ouders die niet achter het water beleid staan. De overige ouders staan achter het beleid van school.

Maanden voor de grote school vakantie zijn er verschillende nieuwsbrieven mee naar huis gestuurd met de informatie om gezonde tussendoortjes mee naar school te geven, sommige ouders vonden dat heel erg moeilijk en gaven hun kinderen energy dranken en frikandellen broodjes mee naar school, en dat voor in de ochtend pauze van 15 minuutjes. Keer op keer kregen de kinderen een brief mee om dit niet meer te doen, en om gezonde tussendoortjes mee te geven zoals fruit maar daar werd geen gehoor aan gegeven.

De school heeft mee gedaan aan het grote waterproject. En ook daar alle ouders over geļnformeerd.

Op meerdere scholen hebben ze het water beleid om zo een gezondere school te kunnen ontwikkelen.
Don Sarto school wilt graag het beste voor hun kinderen en de ouders. En daar hoort gezonde drank en voeding bij.

En dit betreft alleen de ochtend pauze van 15 minuutjes.

In de grote pauze van 12:00 tot 13:00 is de keuze zelf aan de ouders en kinderen wat ze eten of drinken .

De school heeft elke maand een ouderraad , waarin ouders hun meningen kunnen uiten als ze het ergens niet mee eens zijn. Maar daar wordt helaas geen gebruik van gemaakt door de ouders.

Dus alles samengevat: De ouders waren op de hoogte van deze ' water beleid ' en hebben hun mening kunnen geven, alleen werd het toen niet gedaan .

Met vriendelijke groeten,

Ouders van de Don Sarto school

Een reactie van de ouders...
Bedankt voor de aanvulling ^O^
Het zijn dus inderdaad een handjevol schreeuwers die ironisch gezien juist de doelgroep zijn van dit soort beleid. De rest van de ouders vond het dus al prima.

En frikandelbroodjes met Red Bull als tussendoortje 8)7
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:51:55 #131
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173549199
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:50 schreef AchJa het volgende:
De laatste paar reacties lezende... Als die school melk verplicht had ipv water had dit topic wsl een hele andere wending gekregen ipv dat "water zuipen zullen ze11!!!11einz11!!" :(
Dat is waarschijnlijk omdat water voor iedereen kan, en melk niet :)
pi_173549238
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:08 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Mijn kind drinkt nog alleen moedermelk. Aan de reacties te zien van de gemiddelde kortpittige huismoeder hier in Nederland ben ik daar voorlopig nog reuze blij mee. _O-

Een puberjongen/meisje dat niet voldoende vet en eiwit binnenkrijgt groeit niet optimaal. Het zal wel aan de eetcultuur van de Nederlanders liggen. Je zoon sla meegeven voor school... geef ze dan meteen een doos make-up en een oestrogeenkuurtje mee.
_O- We slaan idd een beetje door. Ik kreeg als kind een paar boterhammen en een beker melk mee naar school. En een liga. Niks mis mee.
pi_173549319
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk omdat water voor iedereen kan, en melk niet :)
Moet ik even terug linken naar de "dat lust ik niet" posts en de daaraan gekoppelde "men moet maar vreten wat de pot schaft" antwoorden?

Schijnbaar is regelgeving alleen maar prima als het vooral niet op jezelf slaat.
  zaterdag 2 september 2017 @ 20:03:57 #134
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173549413
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is dus een fabel, dat dat beter is. Integendeel zelfs.
Dan hoor ik graag waarom dat een fabel is als huisartsen en diėtisten dat aanraden.
  zaterdag 2 september 2017 @ 20:06:23 #135
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173549460
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moet ik even terug linken naar de "dat lust ik niet" posts en de daaraan gekoppelde "men moet maar vreten wat de pot schaft" antwoorden?

Schijnbaar is regelgeving alleen maar prima als het vooral niet op jezelf slaat.
Ik doelde meer op het feit dat water de basisbehoefte van iedereen is. Er is niemand allergisch voor en er zijn geen bezwaren qua dieet of levenshouding om het te drinken. Met melk is dit wel aan de orde. Het ging mij dus niet om het gedeelte van "lusten".
pi_173549462
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dan hoor ik graag waarom dat een fabel is als huisartsen en diėtisten dat aanraden.
Die zitten in het complot.
pi_173549488
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Schoolmelk was al ingevoerd voordat men ooit van een melkplas had gehoord... Dat het later een leuke bijkomstigheid was met het melkoverschot is een tweede.
Ik denk ook dat je daar gelijk in hebt, en dat het al in de crisistijd voor het eerst was.
En eerlijk gezegd, toen had het ook wel nut, omdat er toen zoveel kindjes hongerig en ondervoed waren.
pi_173549525
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het feit dat water de basisbehoefte van iedereen is. Er is niemand allergisch voor en er zijn geen bezwaren qua dieet of levenshouding om het te drinken. Met melk is dit wel aan de orde. Het ging mij dus niet om het gedeelte van "lusten".
Ja okee, maar ik vind het altijd enorm hypocriet dat als er iets opduikt in een topic wat men zelf ook niet lust dat eea dan plotseling prima op de verboden lijst kan want het is baggerspul en dat het "vreten wat de pot schaft" argument plotseling als sneeuw voor de zon verdwenen is, dan telt het niet meer ofzo.

Daarbij is melk gewoon gezond, maar nu zal ik de anti-melk brigade wel achter me aankrijgen dat melk alleen voor kalfjes enz. is... :')
pi_173549596
Als kinderen ziek worden van een pakje melk in de klas en de kindjes in Brazilie gewoon 60 jaar worden op de vuilnisbelt dan hebben we hier wel wat fout gedaan hoor :')
Hell To The Liars
pi_173549648
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik denk dat huisartsen en diėtisten dit alleen maar in speciale gevallen aanraden. Bijvoorbeeld bij suikerziekte, of ziektes waardoor mensen wat moeilijker kunnen eten, of als mensen van een ongezond eetpatroon moeten overschakelen naar een gezonder gedrag. Je zoekt dan als arts of diėtist naar een patroon wat de patient vol kan houden, en een (gezond) tussendoortje kan dan een steuntje in de rug zijn.
  zaterdag 2 september 2017 @ 20:21:50 #141
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173549750
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja okee, maar ik vind het altijd enorm hypocriet dat als er iets opduikt in een topic wat men zelf ook niet lust dat eea dan plotseling prima op de verboden lijst kan want het is baggerspul en dat het "vreten wat de pot schaft" argument plotseling als sneeuw voor de zon verdwenen is, dan telt het niet meer ofzo.

Daarbij is melk gewoon gezond, maar nu zal ik de anti-melk brigade wel achter me aankrijgen dat melk alleen voor kalfjes enz. is... :')
Dan begrijp je mij niet. Juist omdat dit soort verplichtingen in de jaren 60 normaal was ben ik er juist tegen. Of dat nu melk is dat ik dan toevallig niet drink of water is dat ik wel drink.

Je kunt voorlichting geven. En het is niet verstandig om slecht te eten en te drinken. Maar dat moet iedereen maar zelf uitmaken.
pi_173549790
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Krijg je die kolder weer... Het is al lang en breed uitgezocht (ook hier op Fok! zijn daar zat topics over geweest) dat ongezonde dikzakken over hun hele leven juist goedkoper zijn omdat ze eerder dood gaan. Als geld de motivatie is zou je juist alle gezond levende mensen meer moeten laten betalen.
oja en dat geloof jezelf _O-
pi_173549796
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan begrijp je mij niet. Juist omdat dit soort verplichtingen in de jaren 60 normaal was ben ik er juist tegen. Of dat nu melk is dat ik dan toevallig niet drink of water is dat ik wel drink.

Je kunt voorlichting geven. En het is niet verstandig om slecht te eten en te drinken. Maar dat moet iedereen maar zelf uitmaken.
Kinderen kunnen dat dus nog niet zelf uitmaken. Dat is nou net het punt.
pi_173549837
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:13 schreef Droopie het volgende:
Als kinderen ziek worden van een pakje melk in de klas en de kindjes in Brazilie gewoon 60 jaar worden op de vuilnisbelt dan hebben we hier wel wat fout gedaan hoor :')
die kindjes worden geen 60 jaar.
pi_173549842
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij is melk gewoon gezond, maar zoals met alles: met mate. De drie bekers van Joris waren wel wat overdreven.
  zaterdag 2 september 2017 @ 20:28:59 #146
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173549873
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Kinderen kunnen dat dus nog niet zelf uitmaken. Dat is nou net het punt.
De ouders wel.
  zaterdag 2 september 2017 @ 20:37:04 #147
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173550032
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:27 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Volgens mij is melk gewoon gezond, maar zoals met alles: met mate. De drie bekers van Joris waren wel wat overdreven.
Zelfs een stukje puur chocolade is gezond. Maar zoals je zelf al zegt: alles met mate.
pi_173550089
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het ging ook niet specifiek om jou mocht je dat denken. Wij zitten wel op 1 lijn met dit verhaal, laat ze de uitwassen maar aanpakken en laat de ouders die wel normaal doen gewoon met rust.
pi_173550320
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zelfs een stukje puur chocolade is gezond. Maar zoals je zelf al zegt: alles met mate.
Ik neem nooit iets aan van gezondheidsgoeroes op gebied van voeding, maar toen er eentje riep dat chocolade voor vrouwen onontbeerlijk was dacht ik bij mezelf "die houden we derin".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')