abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173546668
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het eten van tussendoortjes (3-4 per dag), mits gezond (weinig suiker en weinig vet), is wel beter dan zo lang niks eten.

En schoolmelk was niet voor niets een begrip.
Dat is dus een fabel, dat dat beter is. Integendeel zelfs.
pi_173547027
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:45 schreef aloa het volgende:

[..]

Serieus? Zijn er echt ouders die hun kinderen frikandellen broodjes en energy drankjes meegeven naar school. WTF :o
Blijkbaar.
pi_173547038
quote:
Dus alles samengevat: De ouders waren op de hoogte van deze ' water beleid ' en hebben hun mening kunnen geven, alleen werd het toen niet gedaan .
Wat is deze?
pi_173547073
quote:

[..]

Serieus? Zijn er echt ouders die hun kinderen frikandellen broodjes en energy drankjes meegeven naar school. WTF :o
Hey niet oordelen ja, mijn kind dus ik bepaal wat ik ze geef ja.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173547096
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 18:14 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Wat is deze?
Dit bericht valt nog mee. Je moet die andere reacties op Facebook maar eens lezen, alsof die ouders zelf nooit de basisschool hebben afgerond. Sommige berichten zijn haast onleesbaar.
Ik snap dat echt niet..

Oh, jammer. Facebookbericht is verwijderd.
pi_173547124
quote:

[..]

De kans is aanwezig dat deze kinderen niet of nauwelijks ontbijten. Daar is 's morgens natuurlijk geen tijd voor. Gelukkig hebben ze op school al na twee uur pauze.

;)
pi_173547142
Pareltjes van ouders dit.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 2 september 2017 @ 18:31:29 #108
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_173547358
quote:

[..]

Het eten van tussendoortjes (3-4 per dag), mits gezond (weinig suiker en weinig vet), is wel beter dan zo lang niks eten.

Welnee, tussendoortjes zijn helemaal niet gezond, gewoon uitgevonden door de koekjesfabriek.
https://www.google.nl/amp(...)dustrie-a1499192/amp
  zaterdag 2 september 2017 @ 18:38:23 #110
3542 Gia
User under construction
pi_173547528
Bij ons in de klas zat een gootsteen, achterin, ik weet niet of dat nog standaard zo is, maar dan is het heel makkelijk om kinderen een eigen plastic beker van thuis mee te laten nemen en ze vrij te laten in water drinken of niets.
Van de dorst zullen ze niet omkomen, want ze mogen in de lunchpauze gewoon drinken van thuis hebben.
Ik denk dat zelfs de grootste blaters 'ik lust geen water', snel mee gaan doen met af en toe een bekertje water halen.

Dan drinken kinderen gedurende de hele schooldag water naar behoefte.

Ik zou dan voor de kleine pauze wel iets van fruit aanbevelen, eigenlijk.
pi_173547610
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Owww... En dat zijn dan ook weer die types die bijna niets 'lusten'...

https://www.metronieuws.n(...)-kind-dat-niets-lust

[..]

De gevolgen zijn al zichtbaar bij de millennials die veel 'niet lusten'. Dat is of wordt nu zelf ouder van kinderen... En zo kreeg ik een19 jarige aan tafel die zijn hele leven nog nooit vis gegeten had |:(
Ja, dat hebben we ook een hele tijd gehad. Dat er apart gekookt werd, omdat kind iets niet lustte ,,,,,
Dan eet kind die dag niet of minder ........ Krijgt kind niets van. Morgen eten we weer wat anders, dan haal je het maar in.
Wat ik ook veel meegemaakt heb (op werk waar regelmatig kinderen eten), dat ze bijna een complete koelkast meekregen (voor twee daagjes), want: lust alleen die pindakaas, lust geen margarine en is ook nog allergisch voor tig stofjes, etc.

Maar eerlijk gezegd, ik zie dat kinderen tegenwoordig beter kunnen eten wat de pot schaft. Veel beter.
  zaterdag 2 september 2017 @ 18:48:44 #112
3542 Gia
User under construction
pi_173547760
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 18:41 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we ook een hele tijd gehad. Dat er apart gekookt werd, omdat kind iets niet lustte ,,,,,
Dan eet kind die dag niet of minder ........ Krijgt kind niets van. Morgen eten we weer wat anders, dan haal je het maar in.
Wat ik ook veel meegemaakt heb (op werk waar regelmatig kinderen eten), dat ze bijna een complete koelkast meekregen (voor twee daagjes), want: lust alleen die pindakaas, lust geen margarine en is ook nog allergisch voor tig stofjes, etc.

Maar eerlijk gezegd, ik zie dat kinderen tegenwoordig beter kunnen eten wat de pot schaft. Veel beter.
Toen onze zoons nog klein waren, mochten ze zelf opscheppen. Wat ze opschepten, moesten ze wel opeten. Als ze klaar waren, mochten ze met hun bestek op hun bord rammelen.
Was elke avond een klein feestje. Maar ze hebben er goed van leren eten.

Als we uit gingen eten, dan mochten ze van ons ook samen iets uitzoeken van de kaart, en daar vroegen we dan een tweede bord bij. Daarnaast uiteraard elk een voorgerecht en een nagerecht.
Ze taalden niet naar die kindermenuutjes, veel spannender om iets uit te zoeken wat je nog nooit gehad hebt.

Zijn goede eters en hebben geen van beiden overgewicht. Jongste eerder ondergewicht, maar is ook heel tenger qua bouw.
pi_173548210
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is dus een fabel, dat dat beter is. Integendeel zelfs.
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 18:31 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Welnee, tussendoortjes zijn helemaal niet gezond, gewoon uitgevonden door de koekjesfabriek.
https://www.google.nl/amp(...)dustrie-a1499192/amp
Over een paar jaar is dat weer anders... :')
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:12:00 #114
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173548291
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:34 schreef Canopus het volgende:
Mensen zijn tegenwoordig gewoon te beroert om een appel te schillen of een krop sla in stukjes te snijden. Nee het moet voorgesneden zijn. En ipv een appel maar appelmoes :')
Alles door de blender heen. Hoef je ook niet te kauwen. Is dus minder vermoeiend.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_173548437
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:34 schreef Canopus het volgende:
Mensen zijn tegenwoordig gewoon te beroert om een appel te schillen of een krop sla in stukjes te snijden. Nee het moet voorgesneden zijn. En ipv een appel maar appelmoes :')
Sinds wanneer moet een appel geschild worden?
pi_173548447
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:41 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat zo'n school vooral strenge regels hanteert omdat men (de ouders van de kinderen op die school) zelf niet de juiste grenzen heeft als de school dat niet doet, dan krijg je dus idd kinderen die snickers en blikjes fris mee naar school krijgen.
En ja, op een lagere school lijkt me dat wel een probleem, zeker als er veel ouders zijn die zelf die grenzen idd niet op gezond kunnen houden.

Als het werkelijk zou gaan om een pakje appelsap en ontbijtkoek, en dat het "ergste" was dat er mee naar school genomen werd dan kan ik me niet voorstellen dat de school zo'n rigoureuze omslag maakt.
Maar goed, uit de "Water is voor honden" opmerking van vader kun je al opmaken dat het ouders betreft die idd geen idee hebben wat wel of niet goed voor hun kind is, kind zal ook wel geen wortel mee mogen omdat wortels voor konijnen zijn.
Als dat van die GTA V post werkelijk waar is dan (heb geen FB, dus ik kan dat moeilijk controleren), dan zijn de ouders van dat joch wat mij betreft sowieso al ongeschikt.
Come again :?
pi_173548483
quote:

[..]

Schijnbaar... Misschien hebben ze wel een oven in het klaslokaal, kunnen ze nog opgewarmd worden ook... :')

Maar goed, ik blijf er bij dat je dit soort uitwassen maar regelt met het volk wat het betreft en verveel de rest daar niet mee.
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:21:36 #118
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_173548551
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:17 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Come again :?
Kind van 6 lust geen water, krijgt Grant Theft Auto, playstation en jaarabonnement op zijn verjaardag. Alles wordt gedeeld op faceboek tegenwoordig en ja, daar kan Fok bij :P .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:23:08 #119
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173548583
quote:

[..]

Schoolmelk. Het was om de overschotten kwijt te geraken. Joris driepinter. Erger kun je het niet bedenken.
De schooltandarts was ook een begrip..
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:24:05 #120
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173548609
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet een appel geschild worden?
Juist de schil is het lekkerste. Ik eet zelfs het klokhuis op.
  zaterdag 2 september 2017 @ 19:24:34 #121
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173548619
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Schijnbaar... Misschien hebben ze wel een oven in het klaslokaal, kunnen ze nog opgewarmd worden ook... :')

Maar goed, ik blijf er bij dat je dit soort uitwassen maar regelt met het volk wat het betreft en verveel de rest daar niet mee.
Dit.
pi_173548662
Er is niemand die een voor iedereen geldend gezond eetpatroon kan vaststellen, bij individuele mensen kun je dat niet zonder onderzoek te doen naar de voedselopname en de energie behoefte van die persoon in die levensfase. Je kunt op basis van de voedingswijzer een gezond basispatroon vaststellen en dan moet je dat afhankelijk van vele factoren bijstellen. Dat zou deze school de leerlingen moeten leren in plaats van te doen alsof bepaalde dingen per definitie beter zijn dan andere dingen.
pi_173548713
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

ziektekosten worden steeds duurder, mede door de ziektes gebreken etc wat te dik zijn met zich meebrengt.
En daaraan kan de gezonde mens ook meebetalen.
pi_173548775
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Toen ik nog in den haag woonde werden kindjes op het kinderdagverblijf afgeleverd met een knakworst in de hand als ontbijt.

:')
Oh, dat geef ik ook wel eens mee. Een knakworstje. Voor bij de lunch.
Make my day!
pi_173548810
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 19:27 schreef aloa het volgende:

[..]

ziektekosten worden steeds duurder, mede door de ziektes gebreken etc wat te dik zijn met zich meebrengt.
En daaraan kan de gezonde mens ook meebetalen.
Krijg je die kolder weer... Het is al lang en breed uitgezocht (ook hier op Fok! zijn daar zat topics over geweest) dat ongezonde dikzakken over hun hele leven juist goedkoper zijn omdat ze eerder dood gaan. Als geld de motivatie is zou je juist alle gezond levende mensen meer moeten laten betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')