Je kunt toch wel beamen dat een handje druiven beter is dan een koek?quote:Op zaterdag 2 september 2017 15:43 schreef Faeroer het volgende:
Kilo's druiven voor iedereen! Is geen snoep, dus gezond.
Yep, en Taksi en dat soort shit.quote:Op zaterdag 2 september 2017 15:50 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat. Melkproducten bijvoorbeeld. Dat is wel verdomd breed, van magere melk tot chocomel, tot allerlei aangezoete yoghurtdrankjes.
Hangt van de koek af.quote:Op zaterdag 2 september 2017 15:51 schreef mootie het volgende:
[..]
Je kunt toch wel beamen dat een handje druiven beter is dan een koek?
Taksi is toch geen melkproduct? Verdomd ranzig is het wel ja.quote:Op zaterdag 2 september 2017 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, en Taksi en dat soort shit.
Zuivelquote:Op zaterdag 2 september 2017 15:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Taksi is toch geen melkproduct? Verdomd ranzig is het wel ja.
http://www.taksi.nl/quote:Op zaterdag 2 september 2017 15:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Taksi is toch geen melkproduct? Verdomd ranzig is het wel ja.
Er zijn zeker wel 'ongezonde' tussendoortjes te vinden waar een stuk minder suiker in zit.quote:Op zaterdag 2 september 2017 15:51 schreef mootie het volgende:
[..]
Je kunt toch wel beamen dat een handje druiven beter is dan een koek?
Het is dan ook dom dat ze de suiker weer benoemd hebben, want het meeste fruit bevat ook suiker, en dan krijg je weer van dat soort discussies.quote:Op zaterdag 2 september 2017 15:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zijn zeker wel 'ongezonde' tussendoortjes te vinden waar een stuk minder suiker in zit.
Dat is bij een zesjarige op school niet echt aan de orde. Voor de pauze hebben ze gewoon les gehad.quote:Op zaterdag 2 september 2017 16:02 schreef Faeroer het volgende:
Suiker na een flinke workout of speeltuinsessie is prima. Het is nu zo'n probleem geworden, doordat die kinderen niet meer voetballen en in de klimrekken spelen, maar lekker viesdik worden op de iPad want luiheid hebben ze van hun ouders geleerd.
Het gaat om wat ze op school als tussendoortje eten en drinken, voor of na een kwartiertje buitenspelen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 16:02 schreef Faeroer het volgende:
Suiker na een flinke workout of speeltuinsessie is prima. Het is nu zo'n probleem geworden, doordat die kinderen niet meer voetballen en in de klimrekken spelen, maar lekker viesdik worden op de iPad want luiheid hebben ze van hun ouders geleerd.
Het gaat om het tussendoortje in de kleine pauze, niet om de lunch.quote:Op zaterdag 2 september 2017 16:08 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind het soms wel een beetje overtrokken. Als we bv de VS als voorbeeld nemen dan wordt daar in dergelijke extreme mate ongezond gegeten, dat het ver boven andere landen uitstijgt. Hele McDonalds maaltijden met literflessen soda die er per persoon ingaan voor een ontbijt, lunch or avondeten. Soms een mix van fastfood gedurende alle drie maaltijden.
En dan kijkt men Oprah en gaat men in Nederland ouders van kinderen op de vingers tikken die een pakje appelsap meegeven en een boterkoek.
Ik zou mn kinderen water meegeven en brood, maar ik vind dat men wel een beetje de mierenneukende kant aan t opgaan is.
Het lijkt me ook zaak om kinderen wat dat betreft te onderwijzen. Er zijn er nu al genoeg die denken dat spinazie in de diepvries groeit.quote:Op zaterdag 2 september 2017 16:08 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind het soms wel een beetje overtrokken. Als we bv de VS als voorbeeld nemen dan wordt daar in dergelijke extreme mate ongezond gegeten, dat het ver boven andere landen uitstijgt. Hele McDonalds maaltijden met literflessen soda die er per persoon ingaan voor een ontbijt, lunch or avondeten. Soms een mix van fastfood gedurende alle drie maaltijden.
En dan kijkt men Oprah en gaat men in Nederland ouders van kinderen op de vingers tikken die een pakje appelsap meegeven en een boterkoek.
Ik zou mn kinderen water meegeven en brood, maar ik vind dat men wel een beetje de mierenneukende kant aan t opgaan is.
quote:Ontbijtkoek wordt gemaakt van roggemeel, waaraan suiker, glucosestroop, fructosestroop, kandij en rijsmiddelen (E-500 en E-450a) zijn toegevoegd. Een hele ontbijtkoek weegt meestal 600 gram. In 100 gram koek zit ongeveer 3,5 gram vet en 64,3 gram koolhydraten.[1]
Of dat een knijpfruitje een portie fruit is.quote:Op zaterdag 2 september 2017 16:24 schreef mootie het volgende:
[..]
Het lijkt me ook zaak om kinderen wat dat betreft te onderwijzen. Er zijn er nu al genoeg die denken dat spinazie in de diepvries groeit.
Ik heb vooral moeite met die voorverpakte varianten, dat zijn echt enorme koeken.quote:Op zaterdag 2 september 2017 16:30 schreef deedeetee het volgende:
LOL ontbijtkoek meegeven en dan doen alsof dat géén snoeperij is
[..]
Buiten dat heb je zoveel aanbod in ontbijtkoek. Ook met minder suiker.quote:Op zaterdag 2 september 2017 16:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met die voorverpakte varianten, dat zijn echt enorme koeken.
Maar je kunt prima een keer een ontbijtkoek meegeven. Het draait echt om variatie en evenwicht.
Was dat nou in de VS, dat de tomatensaus op een pizza als een portie groente gold?quote:Op zaterdag 2 september 2017 16:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Of dat een knijpfruitje een portie fruit is.
Mierenneuken was dat gedoe over het koningsontbijt op school... dat is eens in het jaar.. een feestmaaltijd:quote:Op zaterdag 2 september 2017 16:08 schreef Beathoven het volgende:
maar ik vind dat men wel een beetje de mierenneukende kant aan t opgaan is.
Ik vind dat toch iets anders dan het dagelijkse tussendoortje...quote:Het Koningsontbijt wordt aanstaande vrijdag op veel basisscholen geserveerd voorafgaand aan de Koningsspelen. Vorig jaar was er ophef over omdat kinderen eten voorgeschoteld kregen dat vol zat met suiker.
Het ging om ongezonde producten als hagelslag en pindakaas. Het Voedingscentrum noemde dit ontbijt vorig jaar „een slecht voorbeeld”.
Dit jaar is er volgens de instantie een aantal verbeteringen aangebracht aan het ontbijt, maar het Voedingscentrum is er nog steeds niet erg over te spreken. „De pindakaas is eruit gehaald, maar het is nog steeds geen gezond ontbijt”, zei een woordvoerster vorige maand.
Het ontbijt bestaat dit jaar onder meer uit melk, sinaasappelsap, volkorenbrood, chocoladehagelslag, aardbeienjam, appelstroop, smeerkaas, smeerworst, snoeptomaatjes en appels.
Zelfs een zero variant.quote:Op zaterdag 2 september 2017 16:35 schreef mootie het volgende:
[..]
Buiten dat heb je zoveel aanbod in ontbijtkoek. Ook met minder suiker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |