Nee, begin 70... Maar ik was geen sleutelkind en tussen de middag gingen we gewoon thuis eten.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ok jij moet wel van voor 1960 zijn.
Jij misschien niet, maar er lopen tegenwoordig meer dikke kinderen rond dan vroeger.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mijn moeder deed dat vroeger ook wel. Of een roze koek of zo. Nooit iets van geleden, en ook nooit dik geworden.
Ze mogen van mij best bepalen welk voedsel de school binnenkomt.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het aan de school is om te bepalen wat mijn kinderen wel of niet eten.
En vroeger speelden we buiten, hadden misschien ook wel iets meer nodig.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar er lopen tegenwoordig meer dikke kinderen rond dan vroeger.
6 jaar en moddervet
Maar zoals eerder gezegd, is zo'n koek in de pauze niet de oorzaak. Maar het geheel van wat ze binnen werken, als ze jengelen stop er een ijsje in, en het feit dat ze amper meer bewegen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar er lopen tegenwoordig meer dikke kinderen rond dan vroeger.
6 jaar en moddervet
Van mij ook. Moet je tussen de middag in een supermarkt komen vlakbij een grote school...9 van de 10 koopt redbull en een zak chips.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Ze mogen van mij best bepalen welk voedsel de school binnenkomt.
Hoezo? Overblijvers en thuiseters zijn toch niet zo ouderwets? Continuroosters zijn nog relatief nieuw. Als alle kinderen toch al standaard op school eten was dat al wel langer de norm dunkt me.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ok jij moet wel van voor 1960 zijn.
Ja, ik ook. Ook wanneer dikke gezinnen (met jonge kinderen) de McDonalds binnen waggelen en voor elk kind twee Happy Meals bestellen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is inderdaad het geheel wat er mis is. Als je op vakantie bijvoorbeeld Nederlanders met kinderen ziet en die beginnen te jengelen, worden er alleen maar ijsjes in gestopt, dan zijn ze stil (niet alleen bij Tokkies hoor). Soms wel drie, vier op een dag. Thuis zal dat ook wel zo gaan. Maar als je gewoon normaal eet, dan is zo'n kleine pauze juist een moment voor iets lekkers.
En het nauwelijks bewegen is ook een grote oorzaak van de dikheid van de kinderen tegenwoordig.
Ik schrik daar echt van als je op vakantie bent. Kinderen van 5 die al vetrolletjes hebben.
Helemaal mee eens, en bovendien leuteren ze je compleet suf over hun dieet.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:10 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dit ja. Al die chia-zaad etende konijnen zijn vaak moe, flinterdun, volledig verneukte hormoonhuishouding, geen tieten en spieren, regelmatig ziek en depressief. Gewoon normaal doen.
Dat is een hele mond vol.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:26 schreef Faeroer het volgende:
Suiker na een flinke 'training' in de speeltuin is wel heel erg ja, want stel je voor dat de glycogeen voorraad in je spieren worden aangevuld en je niet catabolisch de tijd tot het avondeten doorbrengt. Moeten we natuurlijk niet hebben!
Dat vind ik ook heel slecht. Maar daar helpt zo'n maatregel niet tegen, want dan eten ze dat gewoon buiten het schoolterrein op.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Van mij ook. Moet je tussen de middag in een supermarkt komen vlakbij een grote school...9 van de 10 koopt redbull en een zak chips.
Kwistniet dat je boos werd.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:27 schreef Chai het volgende:
[..]
Hoezo? Overblijvers en thuiseters zijn toch niet zo ouderwets? Continuroosters zijn nog relatief nieuw. Als alle kinderen toch al standaard op school eten was dat al wel langer de norm dunkt me.
Ik zou mijn kinderen ook geen boterkoek meegeven naar school maar dat is ondertussen het enige waar we het over hebben. Die school heeft bijna alles op water en een slablaadje na verboden... Ik bedoel jij zei net dat Wieger Ketellapper wel prima is, nou niet op die school, dan krijg je je hele rommeltje weer mee naar huis.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Ze mogen van mij best bepalen welk voedsel de school binnenkomt.
het gaat over water hoorquote:Op zaterdag 2 september 2017 12:33 schreef Faeroer het volgende:
Maar sowieso kortpittige docentes en overblijfmoeders die niet eens hun eigen lichaamsgewicht kunnen squaten hoef je sowieso geen (dieet)advies van aan te nemen.
Terwijl fruit toch ook niet suikervrij is, en suiker schijnt het probleem te zijn. Een banaan zou zomaar eens meer suiker kunnen bevatten dan de gevreesde boterkoek. 🤔 Misschien kunnen ze beter overstappen op groente.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zou mijn kinderen ook geen boterkoek meegeven naar school maar dat is ondertussen het enige waar we het over hebben. Die school heeft bijna alles op water en een slablaadje na verboden... Ik bedoel jij zei net dat Wieger Ketellapper wel prima is, nou niet op die school, dan krijg je je hele rommeltje weer mee naar huis.
En een avondje met de klas meelopen met de avondvierdaagse is er niet bij want na 2.5 km breken ze af... Dus moeten alle ouders weer gemobiliseerd worden.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:33 schreef Faeroer het volgende:
Maar sowieso kortpittige docentes en overblijfmoeders die niet eens hun eigen lichaamsgewicht kunnen squaten hoef je sowieso geen (dieet)advies van aan te nemen.
Maak van andermans probleem vooral niet mijn probleem. Ga jij ook op dieet omdat jouw collega overgewicht heeft?quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:24 schreef aloa het volgende:
[..]
6 jaar en moddervet
Salades mogen ook niet. Slablaadje mag alleen op een sandwich.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zou mijn kinderen ook geen boterkoek meegeven naar school maar dat is ondertussen het enige waar we het over hebben. Die school heeft bijna alles op water en een slablaadje na verboden... Ik bedoel jij zei net dat Wieger Ketellapper wel prima is, nou niet op die school, dan krijg je je hele rommeltje weer mee naar huis.
Dat is dus precies waar het hier steekt. Er zullen vast te veel dikke kinderen op die school zitten, maar deze regel helpt daar niet tegen. Geef dan voorlichting in de klas, denk als je dat bespreekt dat die kinderen zich misschien nog best zullen schamen en eens wat vaker iets zullen laten staan. Anders nemen ze het thuis of ergens anders toch en nu raak je er ook de kinderen mee die wel een gezond gewicht hebben en best af en toe iets lekkers mogen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maak van andermans probleem vooral niet mijn probleem. Ga jij ook op dieet omdat jouw collega overgewicht heeft?
In het vorige topic had iemand het over een waterweek waarin enkel water werd gedronken. Soort themaweek met voorlichting en activiteiten.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dus precies waar het hier steekt. Er zullen vast te veel dikke kinderen op die school zitten, maar deze regel helpt daar niet tegen. Geef dan voorlichting in de klas, denk als je dat bespreekt dat die kinderen zich misschien nog best zullen schamen en eens wat vaker iets zullen laten staan. Anders nemen ze het thuis of ergens anders toch en nu raak je er ook de kinderen mee die wel een gezond gewicht hebben en best af en toe iets lekkers mogen.
De school heeft hier niks in te verbieden. Stimuleren mag, ook op het gebied van beweging.
Als ouder heb je voor je kind te zorgen en dat doe je niet door hem moddervet te maken.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maak van andermans probleem vooral niet mijn probleem. Ga jij ook op dieet omdat jouw collega overgewicht heeft?
Precies, voorlichting is niks mis mee en laat de jeugd in de pauzes vooral weer lekker ravotten, klimmen en rennen. En niet van dat voorzichtige van tegenwoordig dat niks mag omdat "gevaarlijk" want misschien struikel je wel oid...quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dus precies waar het hier steekt. Er zullen vast te veel dikke kinderen op die school zitten, maar deze regel helpt daar niet tegen. Geef dan voorlichting in de klas, denk als je dat bespreekt dat die kinderen zich misschien nog best zullen schamen en eens wat vaker iets zullen laten staan. Anders nemen ze het thuis of ergens anders toch en nu raak je er ook de kinderen mee die wel een gezond gewicht hebben en best af en toe iets lekkers mogen.
De school heeft hier niks in te verbieden. Stimuleren mag, ook op het gebied van beweging.
Dat gebeurt hier dus ook niet, maar ik wens dan niet verveeld te worden met regelgeving omdat andere ouders dat wel doen. Bok maar mooi op, als je als school daar wat aan wil doen ga je maar lekker met de ouders van de vetzakken in conclaaf maar niet met mij.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:59 schreef aloa het volgende:
Als ouder heb je voor je kind te zorgen en dat doe je niet door hem moddervet te maken.
Precies.quote:En wat mijn collega doet interreseert me geen hol
En je collega en jij zijn volwassenen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 12:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Als ouder heb je voor je kind te zorgen en dat doe je niet door hem moddervet te maken.
En wat mijn collega doet interreseert me geen hol
je mag je kind thuis gewoon vol laten lopen met red bull hoorquote:Op zaterdag 2 september 2017 13:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat gebeurt hier dus ook niet, maar ik wens dan niet verveeld te worden met regelgeving omdat andere ouders dat wel doen. Bok maar mooi op, als je als school daar wat aan wil doen ga je maar lekker met de ouders van de vetzakken in conclaaf maar niet met mij.
[..]
Precies.
Begrijpend lezen is een vak apart geworden zeker?quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:16 schreef Re het volgende:
[..]
je mag je kind thuis gewoon vol laten lopen met red bull hoor
krijg je straf dan? En dan geef je je koter s'ochtends lekker wat koekquote:Op zaterdag 2 september 2017 13:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is een vak apart geworden zeker?
De focus ligt hier weer op red bull en boterkoek maar alles behalve water, fruit en een boterham is verboden... Dus als ik een stuk ontbijtkoek meegeef ben ik in overtreding...![]()
Ik niet, maar het kind kan zijn rommeltje weer inpakken en mee naar huis nemen... En 's ochtends krijgen ze gewoon een boterham bij het ontbijt. In de kleine pauze een stuk Wieger Ketellapper is prima daar hoeft de school zich niet mee te bemoeien aangezien de kinderen van mij eerder te licht dan te zwaar zijn.quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:24 schreef Re het volgende:
[..]
krijg je straf dan? En dan geef je je koter s'ochtends lekker wat koek
idd. Als iemand zijn kind constant maar volpropt met verkeerd eten, dan is dat gewoon misdadig. Wat doe je je kind aan.quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:13 schreef mootie het volgende:
[..]
En je collega en jij zijn volwassenen.
Kinderen kunnen zelf die goede keuze nog niet maken.
Dus moet jouw kind ook maar op dieet omdat andere ouders het niks boeien?quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:38 schreef aloa het volgende:
idd. Als iemand zijn kind constant maar volpropt met verkeerd eten, dan is dat gewoon misdadig. Wat doe je je kind aan.
Als je je 6u lang niet met van alles kan volstoppen is dat gelijk een dieet?quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus moet jouw kind ook maar op dieet omdat andere ouders het niks boeien?
Nee, mijn kinderen zijn niet dik.quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg? Zoals je had kunnen lezen zijn mijn kinderen niet te dik en dan spreek je de ouders maar aan wie het wel aangaat.quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Nee, mijn kinderen zijn niet dik.
Je moet de ouders er op aanspreken. Over een aantal jaren is overgewicht doodsoorzaak 1, je wil toch voorkomen dat jou kind dat overkomt.
Dan zijn we het eensquote:Op zaterdag 2 september 2017 13:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg? Zoals je had kunnen lezen zijn mijn kinderen niet te dik en dan spreek je de ouders maar aan wie het wel aangaat.
Als je de OP leest:quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:49 schreef Chai het volgende:
[..]
Als je je 6u lang niet met van alles kan volstoppen is dat gelijk een dieet?
Dat vind ik een serieus karige bedoening... Zeker bij een continurooster.quote:Kinderen op basisschool Don Sarto in Tilburg mogen vanaf dit schooljaar alleen nog maar water drinken op school. Tot woede van veel ouders.
Ook het eten wordt er beperkt. De basisschoolkinderen mogen boterhammen of fruit meenemen van thuis. Drankjes en andere etenswaren worden ingenomen en aan het einde van de dag met een uitlegbriefje mee naar huis gestuurd.
Kijk hoe deze ouders alleen al reageren op de nieuwe regels van de school. Denk je dat het zin heeft om hen aan te spreken op het overgewicht van hun kinderen?quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Nee, mijn kinderen zijn niet dik.
Je moet de ouders er op aanspreken. Over een aantal jaren is overgewicht doodsoorzaak 1, je wil toch voorkomen dat jou kind dat overkomt.
Nee natuurlijk niet. Maar dat betekent niet dat een ander daar vanwege nutteloze regelgeving last van moet gaan krijgen. Volgende week iedereen maar 2 uur extra les per dag omdat er domkoppen op school zitten die niet mee kunnen komen?quote:Op zaterdag 2 september 2017 14:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kijk hoe deze ouders alleen al reageren op de nieuwe regels van de school. Denk je dat het zin heeft om hen aan te spreken op het overgewicht van hun kinderen?
Nee, deze maatregel gaat ook niets veranderen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar dat betekent niet dat een ander daar vanwege nutteloze regelgeving last van moet gaan krijgen. Volgende week iedereen maar 2 uur extra les per dag omdat er domkoppen op school zitten die niet mee kunnen komen?
Dzjees. 4 uurtjes geen koek, snoep, bergen vet en suiker. Gaan ze dood van hoor! Een dieet kan je het echt niet noemen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 13:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zie geen eiwitten en vetten, je hebt een hekel aan de hormoonspiegel en eiwitsynthese van je kinderen?quote:Op zaterdag 2 september 2017 14:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dzjees. 4 uurtjes geen koek, snoep, bergen vet en suiker. Gaan ze dood van hoor! Een dieet kan je het echt niet noemen.
Gewoon lekker stukjes komkommer, minitomaatjes, appel, mandarijnen, banaan, druiven, kiwi.. en een glas water. Niets mis mee. Kregen mijn kinderen ook altijd mee voor de kleine pauze.
Jongste is nu van de salades. Maakt hij zelf. Griekse salade, Italiaanse salade, rauwkost. Vindt hij lekker op school tussendoor. Klasgenoten pikken altijd wel iets uit zijn bakjes.
Leuk die salades van je jongste maar verboten ja.quote:Op zaterdag 2 september 2017 14:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dzjees. 4 uurtjes geen koek, snoep, bergen vet en suiker. Gaan ze dood van hoor! Een dieet kan je het echt niet noemen.
Gewoon lekker stukjes komkommer, minitomaatjes, appel, mandarijnen, banaan, druiven, kiwi.. en een glas water. Niets mis mee. Kregen mijn kinderen ook altijd mee voor de kleine pauze.
Jongste is nu van de salades. Maakt hij zelf. Griekse salade, Italiaanse salade, rauwkost. Vindt hij lekker op school tussendoor. Klasgenoten pikken altijd wel iets uit zijn bakjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |