abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173541184
Volgens mij kreeg ik een boterham mee voor in de pauze. Boterham of fruit.
pi_173541190
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Mijn moeder deed dat vroeger ook wel. Of een roze koek of zo. Nooit iets van geleden, en ook nooit dik geworden.
Jij misschien niet, maar er lopen tegenwoordig meer dikke kinderen rond dan vroeger.
6 jaar en moddervet :{
pi_173541197
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het aan de school is om te bepalen wat mijn kinderen wel of niet eten.
Ze mogen van mij best bepalen welk voedsel de school binnenkomt.
pi_173541208
Suiker na een flinke 'training' in de speeltuin is wel heel erg ja, want stel je voor dat de glycogeen voorraad in je spieren worden aangevuld en je niet catabolisch de tijd tot het avondeten doorbrengt. Moeten we natuurlijk niet hebben! _O-
pi_173541210
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:24 schreef aloa het volgende:

[..]

Jij misschien niet, maar er lopen tegenwoordig meer dikke kinderen rond dan vroeger.
En vroeger speelden we buiten, hadden misschien ook wel iets meer nodig.
pi_173541211
quote:

[..]

Maar zoals eerder gezegd, is zo'n koek in de pauze niet de oorzaak. Maar het geheel van wat ze binnen werken, als ze jengelen stop er een ijsje in, en het feit dat ze amper meer bewegen.
pi_173541223
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Van mij ook. Moet je tussen de middag in een supermarkt komen vlakbij een grote school...9 van de 10 koopt redbull en een zak chips. :D
pi_173541225
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ok jij moet wel van voor 1960 zijn.
Hoezo? Overblijvers en thuiseters zijn toch niet zo ouderwets? Continuroosters zijn nog relatief nieuw. Als alle kinderen toch al standaard op school eten was dat al wel langer de norm dunkt me.
pi_173541231
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Het is inderdaad het geheel wat er mis is. Als je op vakantie bijvoorbeeld Nederlanders met kinderen ziet en die beginnen te jengelen, worden er alleen maar ijsjes in gestopt, dan zijn ze stil (niet alleen bij Tokkies hoor). Soms wel drie, vier op een dag. Thuis zal dat ook wel zo gaan. Maar als je gewoon normaal eet, dan is zo'n kleine pauze juist een moment voor iets lekkers.
En het nauwelijks bewegen is ook een grote oorzaak van de dikheid van de kinderen tegenwoordig.
Ik schrik daar echt van als je op vakantie bent. Kinderen van 5 die al vetrolletjes hebben.
Ja, ik ook. Ook wanneer dikke gezinnen (met jonge kinderen) de McDonalds binnen waggelen en voor elk kind twee Happy Meals bestellen. :N

Hier trouwens een uitgebreider nieuwsbericht:
http://www.omroepbrabant.(...)ot+Rot+toch+op!.aspx
pi_173541256
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:10 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Dit ja. Al die chia-zaad etende konijnen zijn vaak moe, flinterdun, volledig verneukte hormoonhuishouding, geen tieten en spieren, regelmatig ziek en depressief. Gewoon normaal doen.
Helemaal mee eens, en bovendien leuteren ze je compleet suf over hun dieet.
pi_173541257
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:26 schreef Faeroer het volgende:
Suiker na een flinke 'training' in de speeltuin is wel heel erg ja, want stel je voor dat de glycogeen voorraad in je spieren worden aangevuld en je niet catabolisch de tijd tot het avondeten doorbrengt. Moeten we natuurlijk niet hebben! _O-
Dat is een hele mond vol.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_173541258
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:27 schreef aloa het volgende:

[..]

Van mij ook. Moet je tussen de middag in een supermarkt komen vlakbij een grote school...9 van de 10 koopt redbull en een zak chips. :D
Dat vind ik ook heel slecht. Maar daar helpt zo'n maatregel niet tegen, want dan eten ze dat gewoon buiten het schoolterrein op.

Ze kunnen het dan beter doen zoals op mijn oude middelbare school: niemand gaat in de pauze het schoolterrein af. Eten en drinken neem je van thuis mee of haal je in de kantine, niet in de supermarkt.
pi_173541268
Maar sowieso kortpittige docentes en overblijfmoeders die niet eens hun eigen lichaamsgewicht kunnen squaten hoef je sowieso geen (dieet)advies van aan te nemen.
pi_173541277
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:27 schreef Chai het volgende:

[..]

Hoezo? Overblijvers en thuiseters zijn toch niet zo ouderwets? Continuroosters zijn nog relatief nieuw. Als alle kinderen toch al standaard op school eten was dat al wel langer de norm dunkt me.
Kwistniet dat je boos werd. :@
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_173541282
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kwistniet dat je boos werd. :@
Snap je opmerking gewoon niet.
pi_173541308
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik zou mijn kinderen ook geen boterkoek meegeven naar school maar dat is ondertussen het enige waar we het over hebben. Die school heeft bijna alles op water en een slablaadje na verboden... Ik bedoel jij zei net dat Wieger Ketellapper wel prima is, nou niet op die school, dan krijg je je hele rommeltje weer mee naar huis.
  zaterdag 2 september 2017 @ 12:40:39 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173541320
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:33 schreef Faeroer het volgende:
Maar sowieso kortpittige docentes en overblijfmoeders die niet eens hun eigen lichaamsgewicht kunnen squaten hoef je sowieso geen (dieet)advies van aan te nemen.
het gaat over water hoor :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_173541347
Er zal - net als in die buurt zelf - wel een gigantisch obesitasprobleem zijn op school. Op zich wel nobel van die school dat ze die kinderen voor een leven vol narigheid, vet en ongemak willen behoeden maar hee...

Tokkies gonna tok
pi_173541360
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zou mijn kinderen ook geen boterkoek meegeven naar school maar dat is ondertussen het enige waar we het over hebben. Die school heeft bijna alles op water en een slablaadje na verboden... Ik bedoel jij zei net dat Wieger Ketellapper wel prima is, nou niet op die school, dan krijg je je hele rommeltje weer mee naar huis.
Terwijl fruit toch ook niet suikervrij is, en suiker schijnt het probleem te zijn. Een banaan zou zomaar eens meer suiker kunnen bevatten dan de gevreesde boterkoek. 🤔 Misschien kunnen ze beter overstappen op groente.
pi_173541383
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:33 schreef Faeroer het volgende:
En een avondje met de klas meelopen met de avondvierdaagse is er niet bij want na 2.5 km breken ze af... Dus moeten alle ouders weer gemobiliseerd worden.
pi_173541401
quote:

[..]

Maak van andermans probleem vooral niet mijn probleem. Ga jij ook op dieet omdat jouw collega overgewicht heeft?
pi_173541427
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Salades mogen ook niet. Slablaadje mag alleen op een sandwich.
pi_173541457
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maak van andermans probleem vooral niet mijn probleem. Ga jij ook op dieet omdat jouw collega overgewicht heeft?
Dat is dus precies waar het hier steekt. Er zullen vast te veel dikke kinderen op die school zitten, maar deze regel helpt daar niet tegen. Geef dan voorlichting in de klas, denk als je dat bespreekt dat die kinderen zich misschien nog best zullen schamen en eens wat vaker iets zullen laten staan. Anders nemen ze het thuis of ergens anders toch en nu raak je er ook de kinderen mee die wel een gezond gewicht hebben en best af en toe iets lekkers mogen.
De school heeft hier niks in te verbieden. Stimuleren mag, ook op het gebied van beweging.
pi_173541496
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is dus precies waar het hier steekt. Er zullen vast te veel dikke kinderen op die school zitten, maar deze regel helpt daar niet tegen. Geef dan voorlichting in de klas, denk als je dat bespreekt dat die kinderen zich misschien nog best zullen schamen en eens wat vaker iets zullen laten staan. Anders nemen ze het thuis of ergens anders toch en nu raak je er ook de kinderen mee die wel een gezond gewicht hebben en best af en toe iets lekkers mogen.
De school heeft hier niks in te verbieden. Stimuleren mag, ook op het gebied van beweging.
In het vorige topic had iemand het over een waterweek waarin enkel water werd gedronken. Soort themaweek met voorlichting en activiteiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')