https://elpais.com/ccaa/2(...)02982054_017639.htmlquote:In Barcelona is een busje ingereden op voetgangers. Volgens Spaanse media zijn daarbij zeker dertien doden gevallen. Er zouden tientallen gewonden zijn. De politie spreekt van een terroristische aanslag.
Het Catalaanse ministerie van Binnenlandse Zaken bevestigt dat er meerdere dodelijke slachtoffers zijn. Een woordvoerder wil nog geen aantallen noemen.
Zoekactie
Volgens Spaanse media is de bestuurder van het witte busje er te voet vandoor gegaan. De politie is bezig met een grote zoekactie.
Mogelijk zijn er meerdere daders. Lokale media melden dat kort na de aanslag twee gewapende mannen een Turks restaurant binnen zijn gegaan. Volgens correspondent Edwin Winkels gaat dat om de twee daders van de aanslag. De politie heeft het restaurant omsingeld.
Spaanse media melden dat er twee busjes zijn gebruikt: een voor de aanslag en een om te vluchten. De politie is nog op zoek naar een gehuurd Fiat-busje.
Het busje raakte voetgangers op de Ramblas, een drukke straat in het centrum van Barcelona. Het gebied is afgezet en de hulpdiensten zijn massaal uitgerukt.
Het incident gebeurde kort na 17.00 uur. Een grote mensenmassa sloeg daarna op de vlucht. Meerdere metrostations in de omgeving en Plaça de Catalunya zijn afgesloten.
De politie van Barcelona verzoekt mensen om foto's en video's niet te delen op internet. Ook roept de politie mensen om weg te blijven bij het afgezette gebied en de hulpdiensten niet in de weg te lopen.
Luiken gesloten
Volgens Winkels is het zomers heel druk op de Ramblas. "Er lopen op dit soort dagen zo'n 300.000 mensen per dag. Winkeliers hebben de opdracht gekregen om hun luiken te sluiten."
De Spaanse premier Rajoy zegt dat hij contact heeft met de autoriteiten. Volgens hem heeft het bijstaan van de gewonden de hoogste prioriteit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom hen, aan de andere kant heb je een groep moslims die vanuit hun overtuiging heel concreet oproepen dat het Westen en haar levenswijze kapot moet, waarom dan uitgerekend de groepen die jij noemt?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat betreft de 'islamgeleerde', imams, hooggeplaatste in islamitische organisaties, etc. Zij die de islam omarmen, begrijpen en promoten. Tegenover hen sta ik héél sceptisch ja.
Dat is slechts jouw interpretatie. Genoeg moslims die de haatzaaiende koranpassages zien als een legitimatie voor het afslachten van ongelovigen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is idd waar dit soort lui zich altijd op beroepen. In islam is een jihad/oorlog verkondigen een staatsaangelgenheid. Dus staten onderling kunnen elkaar de oorlog verklaren. Niet stumpers die Allahu Akbar roepen terwijl ze toeristen omleggen.
O, dus toch wel wat aan de hand dus.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:25 schreef Zipportal het volgende:
21u14
SCHIETPARTIJ Het vuurgevecht zou hebben plaatsgevonden in in Sant Just Desvern, een voorstadje aan de westkant van Barcelona. Dat meldt La Vanguardia.
De man gaf gas toen de politie hem wilde aanhouden om zijn auto te controleren. Een agent werd overreden en brak een enkel. Drie kilometer verderop kon de politie hem tot stoppen dwingen. Daarna volgde de schietpartij.
De autoriteiten hebben er nog niets officieel over bekendgemaakt.
Aha.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:25 schreef Zipportal het volgende:
21u14
SCHIETPARTIJ Het vuurgevecht zou hebben plaatsgevonden in in Sant Just Desvern, een voorstadje aan de westkant van Barcelona. Dat meldt La Vanguardia.
De man gaf gas toen de politie hem wilde aanhouden om zijn auto te controleren. Een agent werd overreden en brak een enkel. Drie kilometer verderop kon de politie hem tot stoppen dwingen. Daarna volgde de schietpartij.
De autoriteiten hebben er nog niets officieel over bekendgemaakt.
twitter:Reuters twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:23:00UPDATE: Police confirm on Twitter that a driver ran into two policemen at a Barcelona checkpoint earlier on Thursday https://t.co/W7zVUthR0a reageer retweet
twitter:Telegraph twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:26:13#BREAKING: Islamic State claims responsibility for the terror attack in #Barcelona https://t.co/lnRiamblUe https://t.co/Af3oyCGDgz reageer retweet
Wat is haatzaaiend wat in de Koran staat?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is slechts jouw interpretatie. Genoeg moslims die de haatzaaiende koranpassages zien als een legitimatie voor het afslachten van ongelovigen.
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:27 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Wat is haatzaaiend wat in de Koran staat?
Heeft toch langer geduurd dan ik dacht... Ze hebben vast hun Feedreader niet op orde.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:Telegraph twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:26:13#BREAKING: Islamic State claims responsibility for the terror attack in #Barcelona https://t.co/lnRiamblUe https://t.co/Af3oyCGDgz reageer retweet
De Koran bevat militanteverzen die vandaag de dag door de jihadisten worden gebruikt als rechtvaardiging, dat is duidelijk.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:27 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
twitter:NOS twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:27:06Kabinet: er zijn drie Nederlanders lichtgewond geraakt bij de aanslag in Barcelona: https://t.co/1Z3VSyIPLy reageer retweet
Hear, hear.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, alleen is het denk ik wel belangrijk om reguliere conservatieven te onderscheiden van nazi's of reli-fascisten.
Nope dit topic gaat niet over islamitische theologie. Dit gaat over de actualiteit. Hierin zie je dat de islamitische staat deze aanslag claimt.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:27 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Heb je die standaard onder je ctrl-v?quote:
Praktisch alles. Lees dat boek eens:quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:27 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Omdat retoriek niet afdoende is. Ik zou ze liever beoordelen op wat ze in de moskee prediken, in wat voor zaken ze investeren, welke *hoe noem je die soort van rechterlijke uitspraken ook al weer* ze meegeven, etc. Een imam die bv enerzijds meegeeft; terrorisme is slecht, maar gelijktijdig pleit voor een conservatief islamitisch leven (hetgeen in brede zin deel is van groei-tactiek), komt ik met weerzin tegemoet. Ok, hij kan het menen, maar wat is de intentie? Imagobeleid is voor religieuze een belangrijk deel vd Jihad/expansie.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom hen, aan de andere kant heb je een groep moslims die vanuit hun overtuiging heel concreet oproepen dat het Westen en haar levenswijze kapot moet, waarom dan uitgerekend de groepen die jij noemt?
Ja hoi, verkrachting heeft geen plek in de Islamitische wetgeving, niet in de Koran. Wordt met geen woord gerept over 72 maagden en seks tot een professie maken bekoop je met de dood, doe jezelf een lol en lees de verzen eens even na.quote:
Ik wist dat die een keer van pas kon komen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:29 schreef 2dope het volgende:
[..]
Heb je die standaard onder je ctrl-v?
Misschien claimt 1 persoon dat, terwijl er miljarden moslims zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nope dit topic gaat niet over islamitische theologie. Dit gaat over de actualiteit. Hierin zie je dat de islamitische staat deze aanslag claimt.
Islamitische staat.
De Nederlandse staat is veel islamitischer dan de "islamitische staat", maar das een andere discussie.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nope dit topic gaat niet over islamitische theologie. Dit gaat over de actualiteit. Hierin zie je dat de islamitische staat deze aanslag claimt.
Islamitische staat.
Dat is slechts jouw interpretatie. In de praktijk zijn er zat moslims die dat anders zien.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja hoi, verkrachting heeft geen plek in de Islamitische wetgeving, niet in de Koran. Wordt met geen woord gerept over 72 maagden en seks tot een professie maken bekoop je met de dood, doe jezelf een lol en lees de verzen eens even na.
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:27 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
twitter:JeroenStans twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:27:55Koenders: Drie Nederlanders gewond, buiten levensgevaar. #BarcelonaAttacks #barcelona https://t.co/PMHDyDsYop reageer retweet
Absoluut. We zouden elk geloof wereldwijd moeten verbieden.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:29 schreef bijstandboy het volgende:
religie is de grootste ziekte op deze wereld
Dit dusquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Absoluut. We zouden elk geloof wereldwijd moeten verbieden.
Is dat weer een andere situatie?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:26 schreef Netflixed het volgende:
twitter:Reuters twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:23:00UPDATE: Police confirm on Twitter that a driver ran into two policemen at a Barcelona checkpoint earlier on Thursday https://t.co/W7zVUthR0a reageer retweet
En alle totalitaire ideologieën.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Anders quote je die ellenlange bagger nog even, dit topic is niet meer door te scrollen mobiel, bedankt.quote:
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit topic gaat ondertussen nergens meer over.
Amaq die kent u niet.quote:Islamitische Staat heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist. De terreurgroep deed dat via hun medium Amaq
Ja en? Huilie, hunnie doen het ook!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lol? Is dat alles? De bijbel heeft ook zo veel van deze shit erin staan man.
Zit je op je telefoon?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Anders quote je die ellenlange bagger nog even, dit topic is niet meer door te scrollen mobiel, bedankt.
Die claimen tegenwoordig alles wat in hun straatje past. Gaat namelijk niet goed met het "kalifaat"quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
*fatwa.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Omdat retoriek niet afdoende is. Ik zou ze liever beoordelen op wat ze in de moskee prediken, in wat voor zaken ze investeren, welke *hoe noem je die soort van rechterlijke uitspraken ook al weer* ze meegeven, etc. Een imam die bv enerzijds meegeeft; terrorisme is slecht, maar gelijktijdig pleit voor een conservatief islamitisch leven (hetgeen in brede zin deel is van groei-tactiek), komt ik met weerzin tegemoet. Ok, hij kan het menen, maar wat is de intentie? Imagobeleid is voor religieuze een belangrijk deel vd Jihad/expansie.
Tatas hebben ook altijd mazzel gehad!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:28 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NOS twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:27:06Kabinet: er zijn drie Nederlanders lichtgewond geraakt bij de aanslag in Barcelona: https://t.co/1Z3VSyIPLy reageer retweet
Maar het komt wel elke keer uit de hoek van dat vredelievende geloof.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Misschien claimt 1 persoon dat, terwijl er miljarden moslims zijn.
typfoutje op ad.nl of zijn er 80?!?!?! doden?quote:21.17 uur: Carles Puigdemont, president van de regionale regering van Catalonië, bedankte in een persconferentie de internationale gemeenschap voor hun steunbetuigingen. Puigdemont bevestigde de tachtig doden en zei dat 15 mensen zwaargewond zijn.
Nee poepie, heeft niets met (niet)zien te maken, het staat er simpelweg niet in, I dare you om ook maar een keer het woordje verkrachting of 72 maagden in de Koran terug te vinden.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is slechts jouw interpretatie. In de praktijk zijn er zat moslims die dat anders zien.
Het in het openbaar praktiseren van geloof. Je kunt niet verbieden wat mensen denken.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef Geralt het volgende:
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
Tatas hebben ook altijd mazzel gehad!
Doe er wat aan dan, Harry!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit topic gaat ondertussen nergens meer over.
Nou ja, ik ben ongelovig, dus wat dat betreft doen voor mij beiden het ook. Zo'n lijstje met shit als hekserij is slecht kun je in de context van waar we het hier over hebben echt niks mee en is op deze manier gelijkwaardig met wat in de bijbel staat.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja en? Huilie, hunnie doen het ook!
80gewonden, 13 dodenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
typfoutje op ad.nl of zijn er 80?!?!?! doden?
Goede post wel.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Weer zo iemand die niet leest wat er staat.
Ongeveer hetzelfde, alleen ligt de bijbel al in de kattenbak.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nou mij eigenlijk niet. Waarom wordt dat niet besproken?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:33 schreef Triggershot het volgende:
Dat we niet bespreken waarom haatzaaiende preken onwenselijk is lijkt mij duidelijk
Het is in mijn ogen dan ook een door islam gedreven terrorisme (gebruikmakend van de islam om mensen die dus blijkbaar makkelijk te beinvloeden zijn) waar moslims net zo goed de dupe van zijn omdat de aanslagen tot nu toe niet bepaald discriminerend waren qua slachtoffers.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
*fatwa.
In de laatste paar keren dat ik in de moskee tijdens het vrijdagsgebed was ging het over moslims te motiveren deel te nemen aan de donorregistratie, werden moslims opgeroepen om lekkere dingen mee te nemen voor de open dag die ze hielden voor de buurt een werden aanslagen veroordeeld. Dat we niet bespreken waarom haatzaaiende preken onwenselijk is lijkt mij duidelijk, we maar er is meer dan dat.
Hoort omgedraaid te zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
typfoutje op ad.nl of zijn er 80?!?!?! doden?
Liever niet. En dan ga jij als een malloot die offtopic bagger nog eens een keer quoten. Waarom in godsnaam?quote:
ln.da????quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoort omgedraaid te zijn.
Ja maar zo komen ze over als hele gewone mensen... Da's nou niet de bedoeling...quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
*fatwa.
In de laatste paar keren dat ik in de moskee tijdens het vrijdagsgebed was ging het over moslims te motiveren deel te nemen aan de donorregistratie, werden moslims opgeroepen om lekkere dingen mee te nemen voor de open dag die ze hielden voor de buurt een werden aanslagen veroordeeld. Dat we niet bespreken waarom haatzaaiende preken onwenselijk is lijkt mij duidelijk, we maar er is meer dan dat.
Heb je een bevestiging nodig dat ik het afkeur dan, wil ik best wel voor je doen als je daar fijner bij voelt?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou mij eigenlijk niet. Waarom wordt dat niet besproken?
Mwah, er zijn best nog veel extreem gelovigen in de VS en delen van Europa hoor (en natuurlijk ook andere delen van de wereld).quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde, alleen ligt de bijbel al in de kattenbak.
Ja, zie, loksnoepjes voor de jihad. Maar goed, dat sluit het andere niet uit. Intern kan het ondertussen best een prima bedoening zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
*fatwa.
Die mafkezen worden aan een geloof gelinkt ja.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:33 schreef Rookierookie het volgende:
[..]
Maar het komt wel elke keer uit de hoek van dat vredelievende geloof.
Nog steeds aanslag hier in Nederland! Just sayin'!quote:
twitter:AP twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:36:42BREAKING: Catalan police: Driver hits 2 officers in Barcelona, police later locate him; unclear if related to van attack. reageer retweet
Klopt, heb je van het weekend mogen zien in Charlottesville.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Mwah, er zijn best nog veel extreem gelovigen in de VS en delen van Europa hoor (en natuurlijk ook andere delen van de wereld).
Nu is dit wel een valide argument?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hoeft niet, maar aardig dat je het aanbiedt. Ik vraag me alleen af waarom men het daar niet over heeft. Bespreken dat aanslagen onwenselijk zijn is niets mis mee toch? Waarom wordt dat niet besproken? Ik zou juist verwachten dat het besproken wordt. Maar misschien ben ik wel dom en naïef, want ik verwacht ook dat in kerken die misbruikschandalen besproken worden en ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee of dat bespreekbaar is daar.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je een bevestiging nodig dat ik het afkeur dan, wil ik best wel voor je doen als je daar fijner bij voelt?
Misschien had ie last van zijn bloedsuikerspiegel?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:37 schreef Netflixed het volgende:
twitter:AP twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:36:42BREAKING: Catalan police: Driver hits 2 officers in Barcelona, police later locate him; unclear if related to van attack. reageer retweet
De Islam is the currency van de moslims inderdaad, met de Islam kan je meer doen dan met geld om mensen te bewegen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:35 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen dan ook een door islam gedreven terrorisme (gebruikmakend van de islam om mensen die dus blijkbaar makkelijk te beinvloeden zijn) waar moslims net zo goed de dupe van zijn omdat de aanslagen tot nu toe niet bepaald discriminerend waren qua slachtoffers.
Dit topic gaat niet over het Christendom of over een aanslag die Christenen gepleegd hebben uit naam van God.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben ongelovig, dus wat dat betreft doen voor mij beiden het ook. Zo'n lijstje met shit als hekserij is slecht kun je in de context van waar we het hier over hebben echt niks mee en is op deze manier gelijkwaardig met wat in de bijbel staat.
Zelden gebeurt ronselen voor de Jihad in de moskee, echt verre van zelfs.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, zie, loksnoepjes voor de jihad. Maar goed, dat sluit het andere niet uit. Intern kan het ondertussen best een prima bedoening zijn natuurlijk.
Wat wil je nu precies zeggen?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:36 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Die mafkezen worden aan een geloof gelinkt ja.
Dat klopt, maar wel over zijn lijstje en mijn punt is dat zijn lijstje vrij zinloos is.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over het Christendom of over een aanslag die Christenen gepleegd hebben uit naam van God.
Daarnaast heb je ook te maken met mensen die uit zichzelf razendsnel radicaliseren, soms zelfs nadat ze bekeerd zijn en voorheen dus niet eens moslim waren.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelden gebeurt ronselen voor de Jihad in de moskee, echt verre van zelfs.
Moet jij nu niet bij die demonstratie in Amsterdam zijn?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:38 schreef remlof het volgende:
[..]
En lavendelzakjes voor alt-right.
De God van de Christenen is anders dezelfde als die van de Islam. Ze noemen 'm alleen anders.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over het Christendom of over een aanslag die Christenen gepleegd hebben uit naam van God.
In een andere tijdsperiode had het islam vervangen kunnen worden met religie X of Y.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Islam is the currency van de moslims inderdaad, met de Islam kan je meer doen dan met geld om mensen te bewegen.
Ja, ofschoon ik niet weet of de moordenaar/terrorist aldaar gelovig is, liepen er wel veel rond en ook veel op het christendom gebaseerde symboliek. Vreemd genoeg negeren die idioten dat ze hun lichaam niet zouden mogen tatoeren, maar ja.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, heb je van het weekend mogen zien in Charlottesville.
Kan jij niet gewoon ophouden met dat gejank over alt-right in dit topicquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:38 schreef remlof het volgende:
[..]
En lavendelzakjes voor alt-right.
twitter:RTLnieuws twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:39:37Zo rond 21.47 uur een extra uitzending op RTL4 vanwege de ontwikkelingen in Barcelona. reageer retweet
Als daar behoefte aan is, heb ik er weinig problemen mee, was simpelweg in de veronderstelling dat het een gedeelde opvatting is dat haatzaaierij gewoon aangepakt mag worden en weinig mensen in their mind daar tegen zullen protesteren.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hoeft niet, maar aardig dat je het aanbiedt. Ik vraag me alleen af waarom men het daar niet over heeft. Bespreken dat aanslagen onwenselijk zijn is niets mis mee toch? Waarom wordt dat niet besproken? Ik zou juist verwachten dat het besproken wordt. Maar misschien ben ik wel dom en naïef, want ik verwacht ook dat in kerken die misbruikschandalen besproken worden en ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee of dat bespreekbaar is daar.
Ik weet er niet eens vanaf, welke demonstratie?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:40 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Moet jij nu niet bij die demonstratie in Amsterdam zijn?
Beetje de aandacht afleiden van het daadwerkelijke onderwerp.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:40 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Kan jij niet gewoon ophouden met dat gejank over alt-right in dit topicDit is echt al de 3e keer ofzo dat ik het lees, heb je een obsessie ofzo?
Ow ik dacht dat je bedoelde dat dergelijke zaken in een moskee niet besproken werden. Misschien begreep ik je verkeerdquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als daar behoefte aan is, heb ik er weinig problemen mee, was simpelweg in de veronderstelling dat het een gedeelde opvatting is dat haatzaaierij gewoon aangepakt mag worden en weinig mensen in their mind daar tegen zullen protesteren.
Jep, je ticket for the paradise awaits you. Van wie zullen ze dat toch hebben.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarnaast heb je ook te maken met mensen die uit zichzelf razendsnel radicaliseren, soms zelfs nadat ze bekeerd zijn en voorheen dus niet eens moslim waren.
Die figuren zijn goud voor ronselaars. Voor een aanslag, voor Syrië. Whatever
Antifa-demoquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet er niet eens vanaf, welke demonstratie?
Rare definitie van gewone mensen, als ik aan gewone mensen denk, denk ik aan diversiteit, mensen die verschillend zijn, verschillend doen, hun eigen pad bepalen. Niet een groep die bezig is met een gezamelijke ideologie en die van generatie op generatie wil overdragen. Die eigen scholen willen, eigen regels.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ja maar zo komen ze over als hele gewone mensen... Da's nou niet de bedoeling...
Je ongewassen antifa vriendjes hebben een demo in A'dam.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet er niet eens vanaf, welke demonstratie?
wat ik al eerder zei, als de mogelijkheid zich voordoet laten de terroristen de moslims wel gaan. Genoeg voorbeelden van zou ik zo zeggenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:35 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen dan ook een door islam gedreven terrorisme (gebruikmakend van de islam om mensen die dus blijkbaar makkelijk te beinvloeden zijn) waar moslims net zo goed de dupe van zijn omdat de aanslagen tot nu toe niet bepaald discriminerend waren qua slachtoffers.
Gaat uit van totalitaire ideologieën of fundamentalistische religieuze ideeën vaak, lijkt me in fenomenologie ongeveer identiek.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, ofschoon ik niet weet of de moordenaar/terrorist aldaar gelovig is, liepen er wel veel rond en ook veel op het christendom gebaseerde symboliek. Vreemd genoeg negeren die idioten dat ze hun lichaam niet zouden mogen tatoeren, maar ja.
Voor het westen wel inderdaad. In het midden oosten wordt het christendom nog steeds geassocieerd met verderf en geweld, zelfs in de tijd waarin we nu leven.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:40 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
In een andere tijdsperiode had het islam vervangen kunnen worden met religie X of Y.
Dat neemt niks weg over het heden voor men daarover valt. Ben sowieso geen voorstander van religie in het algemeen.
Maar stellen dat dit "de islam" is is ook onzin.
Wat een ontzettende loser danquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Beetje de aandacht afleiden van het daadwerkelijke onderwerp.
Doet hij al jaren.
Dat zijn imo mensen die net zo goed een Charles manson hadden gevolgd als ze daardoor beïnvloed waren. Of een andere sekte.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jep, je ticket for the paradise awaits you. Van wie zullen ze dat toch hebben.
Ja, die linkt wordt gemaakt dmv een cultceremonie waarbij de potentiële jihadist een stukje van z'n piemel verliest. Een levenslange verbintenis. Zie er daarna nog maar eens vanaf te stappen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:36 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Die mafkezen worden aan een geloof gelinkt ja.
Wat weer een "goede katalysator" kan zijn voor versnelde radicalisering.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor het westen wel inderdaad. In het midden oosten wordt het christendom nog steeds geassocieerd met verderf en geweld, zelfs in de tijd waarin we nu leven.
Dat klopt. Maar schijnbaar is God vriendelijoker voor moslims dan voor Christenen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:40 schreef remlof het volgende:
[..]
De God van de Christenen is anders dezelfde als die van de Islam. Ze noemen 'm alleen anders.
Nee hoor het woord God is gewoon in het Arabisch Allah.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:40 schreef remlof het volgende:
[..]
De God van de Christenen is anders dezelfde als die van de Islam. Ze noemen 'm alleen anders.
Die kunnen de lavendelzakjes beter gebruiken dan alt-rightquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:42 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Je ongewassen antifa vriendjes hebben een demo in A'dam.
Jep, de context is dan anders maar het blijft dezelfde uitkomst.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn imo mensen die net zo goed een Charles manson hadden gevolgd als ze daardoor beïnvloed waren. Of een andere sekte.
twitter:Jorn twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:43:05Rutte over Barcelona en de drie Nederlandse gewonden: https://t.co/fZuvquss2k reageer retweet
twitter:mossos twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:37:4419:24 A driver has knock down 2 #Mossos in a highway checpoint of #Barcelona and we have it located in St Just Desvern.We're checking it reageer retweet
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die kunnen de lavendelzakjes beter gebruiken dan alt-right
Vraag me altijd af waarom ze zo ranzig eruit zienquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:42 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Ja, je ziet het niet eens meer. De oproep je aan Allah over te geven -en de daarbij horende normen op te volgen- is inherent deel daarvan.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelden gebeurt ronselen voor de Jihad in de moskee, echt verre van zelfs.
Bron daarvan?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar schijnbaar is God vriendelijoker voor moslims dan voor Christenen.
Christenen: gij zult niet doden.
Moslims: dood iedereen diegenen de islam is.
De moslim krijgt 70 maagden, de Christenen brandt in de hel.
Ik weet niet veel van fenomenologie, maar het komt op me over als een 'no true scotsman'?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat uit van totalitaire ideologieën of fundamentalistische religieuze ideeën vaak, lijkt me in fenomenologie ongeveer identiek.
Toch kan ik Jesus en Mohammed dan niet helemaal plaatsen zegmaar. Als het dezelfde god is.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat het niets toevoegt.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Waarom wordt mijn plaatje verwijderd?
Hebben ze daar zelfs een vergunning voor aangevraagd?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:42 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Gelukkig voegt het gezeur over Alt-Right wel wat toe.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat het niets toevoegt.
Je kijkt over dingen heenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hm, als ex-mod: dat is een gevaarlijk criterium .. moet je de nodige schijt voor ontwikkelen om dat vol te houdenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bittere waarheid voegt het toe.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vandaar dat bijna alle Kopten vermoord zijnquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor het westen wel inderdaad. In het midden oosten wordt het christendom nog steeds geassocieerd met verderf en geweld, zelfs in de tijd waarin we nu leven.
Alle religies hebben iets zieks in zich, de Abrahamitische zeker.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch kan ik Jesus en Mohammed dan niet helemaal plaatsen zegmaar. Als het dezelfde god is.
Is dat misschien ook waarom koorknaapjes gewoon verkracht mogen worden in de kerk en dat god daar op zich best ok mee is, want hey, die knaker van die andere religie die kon er ook wel wat van.
Of hoe moet ik dat precies zijn.
In de verschijning, bedoel ik. Verschijningsleer.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik weet niet veel van fenomenologie, maar het komt op me over als een 'no true scotsman'?
Toch een bizar statistisch toeval dan he dat ze allemaal uitgerekend beïnvloedt worden door de islam....quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn imo mensen die net zo goed een Charles manson hadden gevolgd als ze daardoor beïnvloed waren. Of een andere sekte.
Nederland is het land van de bezuinigingen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:49 schreef Ryan3 het volgende:
RTL4: NL loopt 50 jaar achter volgens Heinrich Heine, maar ik denk wel dat je meer betonblokken moet neerleggen, waar veel mensen buitenkomen, ook in NL. Meer bewaking ook.
Die betonblokken symboliseren de grenzen die men om Europa heen had moeten realiseren. Om exact die reden.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:49 schreef Ryan3 het volgende:
RTL4: NL loopt 50 jaar achter volgens Heinrich Heine, maar ik denk wel dat je meer betonblokken moet neerleggen, waar veel mensen buitenkomen, ook in NL. Meer bewaking ook.
Veiligheid is dan ook iets wat graag wegbezuinigd wordt in dit land...quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:49 schreef Ryan3 het volgende:
Zal niet zo duur zijn, maar gewoon mee beginnen als gemeente zijnde, buiten de hogere overheden om.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:50 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Nederland is het land van de bezuinigingen.
Wel mooi als de daders levend zijn gepakt, dat kan leiden tot het oppakken van extremistische vriendjes van ze.quote:
twitter:AP twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:51:49BREAKING: Police say bomb squad checking area in Barcelona outskirts near where driver of car who struck police officers located. reageer retweet
Inderdaad, het is wachten op een kamelendrijver die hier toeslaatquote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Veiligheid is dan ook iets wat graag wegbezuinigd wordt in dit land...
Beton blokken niet maar extra bewaking wel.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zal niet zo duur zijn, maar gewoon mee beginnen als gemeente zijnde, buiten de hogere overheden om.
Ja, okee, alleen als de grenzen dicht zitten, wat veel problemen oplevert, moet je nog over betonblokken leggen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Die betonblokken symboliseren de grenzen die men om Europa heen had moeten realiseren. Om exact die reden.
Zet je je handtekening nog onder de petitie voor een sleepnet-referendum?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, okee, dat is wel duurder idd. Maar ja dat moet de overheid regelen, bij echt plaatsen waar veel mensen bijeenkomen. Stukje dat de belastingbetaler moet betalen sws.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:52 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Beton blokken niet maar extra bewaking wel.
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Onder de doden een belg en een baby.
De meeste jihadisten hebben een directe link met de (oer)conservatieve kringen maar gaan nog verder, al dan niet omdat ze buiten de boot vallen en vervolgens in de handen van 'straatimams' vallen, ofwel omdat ze zelf meer willen. Hoe dan ook blijven de jihadisten slechts het topje van de ijsberg. De Wahabitische kring is juist de gehele verzameling conservatieve Moslims zoals we die zien in Europa, maar hier is nog enige hierarchie, als ze met diezelfde denkbeelden vervolgens buiten de hierarchie vallen dan is de kans op radicalisering groot.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, waar het geweld vandaan komt is algemeen bekend zoals Speknek al aangeeft, vanuit Salafistisch/Wahabitisch kring. De meeste jihadisten distantiëren zich juist van de gevestigde (oer)conservatieve kringen en moeten er niks van hebben.
Dat moet veranderen. Volkslied zingen gaat niet helpen in ieder geval.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zet je je handtekening nog onder de petitie voor een sleepnet-referendum?
twitter:FM1VFQ3pZmuFVSz twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:53:56#باريس#برشلونة#نتحداكم#Barcelona 4 https://t.co/cUnO0shq6Y reageer retweet
Politie, gevangeniswezen is al kapot bezuinigd als je het over veiligheid hebt in combinatie met het kabinet.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, dat is wel duurder idd. Maar ja dat moet de overheid regelen, bij echt plaatsen waar veel mensen bijeenkomen. Stukje dat de belastingbetaler moet betalen sws.
Wat verboden moet worden is datgene wat dit conservatisme zo doet opbloeien in Europa.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja wat mij betreft wordt conservatisme verboden. Maar ja dan gaan die conservatiefjes weer klagen. Klagen klagen klagen, zeggen dat vroeger alles beter was, enige wat ze kunnen.
Dat zijn lapmiddelen en symptoombestrijding.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:49 schreef Ryan3 het volgende:
Een sleepnetwet is wat we nodig hebben tegen terrorisme.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zijn lapmiddelen en symptoombestrijding.
Al.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee. Dat is juist wat we NIET nodig hebben. Een sleepnet gaat terroristische aanvallen niet voorkomen. Echt niet. Veel te grote inbreuk op de privacy en iedereen is op voorhand verdacht. Heel slecht plan.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Een sleepnetwet is wat we nodig hebben tegen terrorisme.
Natuurlijk gaat dat wel helpen, want dan kan je mensen aftappen die nog niet verdacht zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee. Dat is juist wat we NIET nodig hebben. Een sleepnet gaat terroristische aanvallen niet voorkomen. Echt niet. Veel te grote inbreuk op de privacy en iedereen is op voorhand verdacht. Heel slecht plan.
Hooi op de hooiberg gooien terwijl je opzoek bent naar een naald is inderdaad heel handig.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja leuk, maar daarmee tap je feitelijk IEDEREEN af. Ook mensen die nooit verdacht gaan worden. Dit moeten we echt niet willen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:02 schreef remlof het volgende:
Natuurlijk gaat dat wel helpen, want dan kan je mensen aftappen die nog niet verdacht zijn.
We hebben meer aan een immigratiestop uit moslimlanden.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Lijkt me eerstelijnsveiligheid te zijn ahw.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zijn lapmiddelen en symptoombestrijding.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sleepnet_(onderzoeksmethode)quote:
https://geensleep.net/quote:
quote:Met het sleepnet – ook wel door de regering ‘onderzoeksopdrachtgerichte interceptie’ genoemd – kunnen de geheime diensten (zowel de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst, als de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst) massaal de communicatie van smartphones, computers en andere online apparaten van grote groepen onschuldige individuen onderscheppen. Het sleepnet wil dus zeggen dat grote hoeveelheden communicatie opgevangen worden, om er vervolgens doorheen te kunnen grasduinen, op zoek naar bekende of onbekende targets, steekwoorden en dergelijke.
Dat kan alleen maar als er op grootschalige wijze data binnengesleept wordt – en dus ook onze gegevens. Ze weten namelijk vaak nog niet precies waar ze naar op zoek zijn. Om dat allemaal te kunnen doen krijgen de geheime diensten toegang tot communicatieknooppunten, zoals bijvoorbeeld bij KPN of de AMS-IX, om zo data te kunnen opvangen. Die gegevens worden vervolgens doorgestuurd naar databases van de diensten, die die gegevens vervolgens drie jaar kunnen opslaan en er doorheen kunnen grasduinen.
Big Brotherstaat toch.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja leuk, maar daarmee tap je feitelijk IEDEREEN af. Ook mensen die nooit verdacht gaan worden. Dit moeten we echt niet willen.
Precies dat is wat Brussel wiltquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja leuk, maar daarmee tap je feitelijk IEDEREEN af. Ook mensen die nooit verdacht gaan worden. Dit moeten we echt niet willen.
Volgens sommigen hier heeft het niks met dat vredelievende geloof te maken maar is het toevalquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
We hebben meer aan een immigratiestop uit moslimlanden.
Dat weet ik, maar dan hoef ik het er nog niet mee eens te zijnquote:
Het is een stap naar een samenleving als in Brazilië. Waar je als het even kan in een huis woont met een 3 meter hoge muur met prikkeldraad eromheen, en alleen met de auto het erf af durft, uiteraard met de deuren op slot en zonder te stoppen voor rode stoplichten.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me eerstelijnsveiligheid te zijn ahw.
Daarom heb ik ook niet zo'n vertrouwen in zo'n sleepnetwet. Men heeft nu al te veel informatie om überhaupt nog te kunnen analyseren.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En iedere keer als het misgaat, dan is de dader bekend bij de instanties maar kon hij toch zijn gang gaan.
Je hebt geen keus, denk ik.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een stap naar een samenleving als in Brazilië. Waar je als het even kan in een huis woont met een 3 meter hoge muur met prikkeldraad eromheen, en alleen met de auto het erf af durft, uiteraard met de deuren op slot en zonder te stoppen voor rode stoplichten.
Dat is niet het type samenleving waar ik graag in woon.
Dat is niet waar want koran moedigt het afslachten van infidels aan met als beloning een plaats in het hiernamaals.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:05 schreef Rookierookie het volgende:
[..]
Volgens sommigen hier heeft het niks met dat vredelievende geloof te maken maar is het toeval
quote:For Muslims, the whole focus of the life on earth must be directed at securing a place to this Islamic heaven, full of sexual indulgence. And the way of securing a ticket to Allah's whoredom is outlined in Quran 9:111, which says:
“Lo! Allah hath bought from the believers their lives and their wealth because the Garden (Paradise) will be theirs: they shall fight in the way of Allah and shall slay and be slain”
Verse 9:111 means what it means. A Muslim who is killed or who kills fulfilling teachings of 9:5, 9:29 and all the other verses of the Quran exhorting murder, rape, terror, and torture are guaranteed accession to Allah's paradise.
https://www.islam-watch.o(...)t-of-Quran-9-111.htm
Nee nee, dat is een bedreiging voor de rechtsstaat!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik twijfel over dergelijke maatregelen. Als het bewezen effectief zou zijn, dan ben ik gelijk voor.
Probleem in Europa is dat informatie over terroristen gek genoeg nauwelijkss voor meer veiligheid zorgt.
Syriegangers waarvan we weten dat ze gruweldaden hebben verricht krijgen hooguit een gebiedsverbodEn iedere keer als het misgaat, dan is de dader bekend bij de instanties maar kon hij toch zijn gang gaan.
Als we nu eens de dubbele paspoorten van Syriegangers doorknippen en radicalen die aantoonbaar een gevaar vormen eens wat harder aanpakken dan hebben we draconische maatregelen zoals een sleepnet ook niet nodig.
Mocht het je interesseren, dit is een interessante topicreeks:quote:
Nee toch, waarom?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
een tijdje terug nog een priester vermoord in een gehuchtquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt geen keus, denk ik.
In de dorpen hoeft het niet, want daar komt het niet voor. Alleen in de grote steden.
Ja, ik heb me daar niet geheel in verdiept. Je kunt je niet overal in verdiepen namelijk. Maar ja, dat geeft natuurlijk wel de randen aan. Hoever moeten we gaan. Of moeten we er maar mee leren leven? Ik weet het ook niet direct.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mocht het je interesseren, dit is een interessante topicreeks:
NWS / Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
NWS / Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wet/voorstellen #2
NWS / Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wet/voorstellen #3
Je zult verstelt staan. Allemaal in het kader van antiterrorisme en/of kinderporno. En bijna geen haan die er naar kraait. Triest.
Ik ben vooral boos op dergelijke honden momenteel.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:08 schreef riazop het volgende:
Het meest angstaanjagende van dit soort aanslagjes is de Hollandse meute die zich weer doods en doodsbang laat maken
Das pas eng!
Bang? Ik ben woedend!!!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:08 schreef riazop het volgende:
Het meest angstaanjagende van dit soort aanslagjes is de Hollandse meute die zich weer doods en doodsbang laat maken
Das pas eng!
Ja hoor.. alles draait om de Hollanders, want mensen in andere landen worden nooit bang.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:08 schreef riazop het volgende:
Das pas eng!
Ja, okee, komt wel voor, maar niet veel. Ze zoeken grote mondaine westerse steden uit. Bovendien zijn ze vaak niet bekend in dorpjes.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:09 schreef riazop het volgende:
[..]
een tijdje terug nog een priester vermoord in een gehucht
Het referendum is bedoelt om de al aangenomen wet te nullificeren.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:09 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nee toch, waarom?
De opsporingsmogelijkheden zijn al ruim genoeg. Alle daders van de aanslagen hadden ze al in het vizier, daar ligt het probleem niet. Meer afluistermogelijkheden of data-onderschepping is echt niet nodig (en ongewenst, zorgt alleen voor meer ruis).
Probleem is dat veiligheidsdiensten niet op internationaal niveau samenwerken als het gaat om terrorisme. De terrorist kan in België verdacht worden, maar tijdens een weekendtripje in Berlijn bv zijn gang gaan omdat de diensten dit niet doorgeven aan elkaar.
En het komt ook omdat ze te weinig bevoegdheden hebben om ze eerder op te pakken.
En de echte slachtoffers, dat zijn de moslims.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:08 schreef riazop het volgende:
Das pas eng!
Waar kan ik tekenen?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:11 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het referendum is bedoelt om de al aangenomen wet te nullificeren.
op internationaal niveau samenwerken?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:09 schreef FYazz het volgende:
[..]
Probleem is dat veiligheidsdiensten niet op internationaal niveau samenwerken als het gaat om terrorisme. ...
Ja, maar als je dat zegt discrimineger je en krijg je Sylvana op je dakquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is niet waar want koran moedigt het afslachten van infidels aan met als beloning een plaats in het hiernamaals.
[..]
Ik vind het wat fatalistisch om IS-terrorisme in Europa als een onvermijdelijk fenomeen te gaan zien.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt geen keus, denk ik.
In de dorpen hoeft het niet, want daar komt het niet voor. Alleen in de grote steden.
volgens mij zoeken ze met dit low cost rterrorisme vooral DRUKKE stratenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
. Ze zoeken grote mondaine westerse steden uit. .
Ik denk dat fatalisme en realisme in dit geval (voorlopig) heel goed samengaan.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik vind het wat fatalistisch om IS-terrorisme in Europa als een onvermijdelijk fenomeen te gaan zien.
Drukke straten met liefst veel toeristen, zodat het ook internationaal en economisch impact heeft.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:12 schreef riazop het volgende:
[..]
volgens mij zoeken ze met dit low cost rterrorisme vooral DRUKKE straten
1 dag geleden,quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik vind het wat fatalistisch om IS-terrorisme in Europa als een onvermijdelijk fenomeen te gaan zien.
Getekend. Zouden meer mensen moeten doen.quote:
Punt is dat mensen van bijna het ene moment op het andere moment kunnen besluiten om hun ware religie te volgen. Het is redelijk onvoorspelbaar. De ellende in het M-O gaat gewoon door en in Israël zien ze altijd een rechtvaardiging dus ja, het houdt niet op en dus moet je echt wel aan eerstelijnsveiligheid in grote steden moeten doen wmb.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:12 schreef Igen het volgende:
[..]
de onvermijdelijkheid zit me in het feit dat je niet alles kunt voorkomenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:12 schreef Igen het volgende:
[..]
In grote mondaine westerse steden.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:12 schreef riazop het volgende:
[..]
volgens mij zoeken ze met dit low cost rterrorisme vooral DRUKKE straten
Je zult zien dat er volgende week een gek een lokale braderie oprijdt....quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Drukke straten met liefst veel toeristen, zodat het ook internationaal en economisch impact heeft.
Gijzelnemers hebben half uurtje geleden pizza geeist omdat 'we ons liever opblazen dan nog meer smerige kapsalon van die Turkse tent te moeten vreten'.quote:
Ho,ho rustig maar hoor.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:11 schreef riazop het volgende:
[..]
op internationaal niveau samenwerken?
Als jij morgen met een bestelbusje het Damrak opracet rijd je er ook 13 dood hoor
Als we nu gewoon eens rustig blijven en accepteren dat er zo nu een dan iets gebeurt...
Ja, maar dan is het waarschijnlijk gewoon de dorpsgek die zich in straat vergist heeft.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:15 schreef riazop het volgende:
[..]
Je zult zien dat er volgende week een gek een lokale braderie oprijdt....
Westerse steden?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In grote mondaine westerse steden.
We hadden het hier over het M-O?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Westerse steden?
Niet op de hoogte van het feit dat 90 % vd IS aanslagen NIET in het Westen is?
Top.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Getekend. Zouden meer mensen moeten doen.
Misschien heb je gelijk.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Punt is dat mensen van bijna het ene moment op het andere moment kunnen besluiten om hun ware religie te volgen. Het is redelijk onvoorspelbaar. De ellende in het M-O gaat gewoon door en in Israël zien ze altijd een rechtvaardiging dus ja, het houdt niet op en dus moet je echt wel aan eerstelijnsveiligheid in grote steden moeten doen wmb.
zoals in charlottesville?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, maar dan is het waarschijnlijk gewoon de dorpsgek die zich in straat vergist heeft.
Doe jij ff ik Kijk voetbalquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:17 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Jinek nu. Even tellen hoe vaak de term Islam valt. Ik denk niet één keer.
gastquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:11 schreef riazop het volgende:
[..]
op internationaal niveau samenwerken?
Als jij morgen met een bestelbusje het Damrak opracet rijd je er ook 13 dood hoor
Als we nu gewoon eens rustig blijven en accepteren dat er zo nu een dan iets gebeurt...
Ja, we hebben hier ook al 50+ statushouders in het dorp. Ik merk er weinig van.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:12 schreef LelijKnap het volgende:
Heb je Merkel niet gehoord? ''Integratie heeft meer succes in kleinere dorpen, het platteland.'' - ná de transformatie van de grootste steden.
Tof, kan ik me nog even gaan opwinden voordat ik in bed dek.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:17 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Jinek nu. Even tellen hoe vaak de term Islam valt. Ik denk niet één keer.
Het staat ook niet op hun voorhoofd dat ze een aanslag aan plegen. Nog los van het economisch terrorisme dat ze plegen op de schatkist van de Staat.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, we hebben hier ook al 50+ statushouders in het dorp. Ik merk er weinig van.
Zaadje is iig al geplant.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van de eerste gastarbeiders hadden ook weinig mensen last. Hun nakomelingen terroriseren echter nu heel Europa.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als die schoonmakers, dat kost wel watquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nog los van het economisch terrorisme dat ze plegen op de schatkist van de Staat.
Ik zie vooral grootverdieners in het voetbal enzo....quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Hun nakomelingen terroriseren echter nu heel Europa.
En kwam uit Marseille.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:21 schreef Karig_Hutje het volgende:
Gearresteerde verdachte is een Spanjaard met een Marokkaanse achtergrond.
Je verwacht t niet hè. En het was zo'n lieve jongenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:21 schreef Karig_Hutje het volgende:
Klein dorpje in Italië, circa 26k mensen. Jeugd van 6k of zo. 44% vd scholieren van islamitische afkomst na een (half) decennium 'welkom' zeggen. Maar die ligt aan de kust. Wat dat betreft zit Ryan wel goed.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Van de eerste gastarbeiders hadden ook weinig mensen last. Hun nakomelingen terroriseren echter nu heel Europa.
Ja, die tellen ook mee, maar het gaat hier even over het feit dat als ze hier in het westen aanslagen plegen dat vooral in de grote mondaine steden doen. De grote mondaine westerse steden dus. Niet hier in een dorpje. Niet in het provinciestadje hier in de buurt. Wrs valt Wageningen ook af, Enschede denk het niet, Groningen, Assen, Middelburg, Terneuzen mwoah nee.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:18 schreef riazop het volgende:
[..]
de aanslagen daar tellen niet mee of zo?
toch ook een gek die autobeukie doet?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Juist. Een volledig andere situatie natuurlijk.
Ik denk dat het gesprek hier vrij specifief over islamitisch terrorisme gaat.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:22 schreef riazop het volgende:
[..]
toch ook een gek die autobeukie doet?
Dat was niet zomaar jegens totaal willekeurige burgers die gewoon in een winkelstraat o.i.d. rondwandelen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:22 schreef riazop het volgende:
[..]
toch ook een gek die autobeukie doet?
Die tevens een Palestijns paspoort bezit en over Jodenhaat rapt. Alle vakjes kunnen weer ingekleurd worden.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:21 schreef Karig_Hutje het volgende:
Er zijn nauwelijks aanslagen in het Westen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die tellen ook mee, maar het gaat hier even over het feit dat als ze hier in het westen aanslagen plegen dat vooral in de grote mondaine steden doen. De grote mondaine westerse steden dus. Niet hier in een dorpje. Niet in het provinciestadje hier in de buurt. Wrs valt Wageningen ook af, Enschede denk het niet, Groningen, Assen, Middelburg, Terneuzen mwoah nee.
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag? Zou kunnen.
ISIS is hartstikke hard aan het verliezen in Syrie en Irak, meer aanslagen zullen waarschijnlijk gaan volgen. Is het bekend of de aanslagpleger een Syrieganger is geweest?quote:
Ja, klopt. Maar de islam is ook veranderd hè. Oiv allerlei ontwikkelingen in het M-O. Politieke-islam, salafisme, fundamentalisme is vanaf ongeveer eind jaren 70 weer veel prominenter geworden. Maar zeker na de reactie van de VS op de aanslagen van 9/11 heeft dat erg veel invloed gekregen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Van de eerste gastarbeiders hadden ook weinig mensen last. Hun nakomelingen terroriseren echter nu heel Europa.
Keukentrapje is gevaarlijker idd.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Er zijn nauwelijks aanslagen in het Westen.
Er is verder niets wat er op zou wijzen dat de paar aanslagen die er komen in steden zouden moeten plaatsgrijpen. Buiten "het Westen" gebeurt dat ook niet...
Dat is voor zover ik weet nog niet bekend.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:25 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
ISIS is hartstikke hard aan het verliezen in Syrie en Irak, meer aanslagen zullen waarschijnlijk gaan volgen. Is het bekend of de aanslagpleger een Syrieganger is geweest?
wat dat betreft was onze extreem rechtse vriend nog redelijk high browquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was niet zomaar jegens totaal willekeurige burgers die gewoon in een winkelstraat o.i.d. rondwandelen.
Dat zijn nog geen 0,01% van het totaal aantal nakomelingen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
We hanteren hier *liever* niet MO-maatstaven. Men poogt dat wel (''part and parcel..''), maar 'weinig' is als subjectieve duiding, voor ons, terecht simpelweg (veel te) 'veel'. Hoeveel waren het er in Londen, in twee maanden even terug? Ik weet nog dat toen tegelijkertijd minstens net zo veel aanslagen waren voorkomen. Je had die meegerekend op 4/5 p.m. gezeten. In alleen het UK.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Er zijn nauwelijks aanslagen in het Westen.
Er is verder niets wat er op zou wijzen dat de paar aanslagen die er komen in steden zouden moeten plaatsgrijpen. Buiten "het Westen" gebeurt dat ook niet...
ach...quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Keukentrapje is gevaarlijker idd.
Kan je nagaan wat er gebeurt als dat cijfer straks omhoog gaat.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zijn nog geen 0,01% van het totaal aantal nakomelingen.
Ja, de domme Hollander idd heeft niets door idd.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:28 schreef riazop het volgende:
[..]
ach...
In de auto stappen levert statistisch gezien 2700 keer zoveel risico op. Maar de domme Hollander is DAAR dan weer niet bang voor.
De meerderheid van de Marokkaanse jongens in NL is met politie in aanraking geweest. Het is veelal kankervolk.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zijn nog geen 0,01% van het totaal aantal nakomelingen.
Vanwaar toch die focus op de Hollander, van jou?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:28 schreef riazop het volgende:
[..]
ach...
In de auto stappen levert statistisch gezien 2700 keer zoveel risico op. Maar de domme Hollander is DAAR dan weer niet bang voor.
Betonblokken idd.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:28 schreef MrSweets het volgende:
Het is een toeristisch voetgangers gebied.
Er lopen duizenden mensen elke dag en je kunt er met de auto lans rijden en ook op komen.
Ze hadden allang helemaal auto vrij maken met van die paaltjes.
Zodat dit gewoon niet zo makkelijk kan.
Ik hoop dat mensen nu wakker worden en elk voetgangers gebied gaan beveiligen.
Deze vorm van aanslagen gaan we vrees ik nog vaker zien.
Voor zo'n uitspraak verlies je tegenwoordig je baan in de VSquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:29 schreef DrDentz het volgende:
[..]
De meerderheid van de Marokkaanse jongens in NL is met politie in aanraking geweest. Het is veelal kankervolk.
Behalve als je de president bent.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Voor zo'n uitspraak verlies je tegenwoordig je baan in de VS
Dat bangige zie je toch vnl bij de witte Nederlander. Bij mijn allochtone matties speelt die angst helemaal niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Vanwaar toch die focus op de Hollander, van jou?
De Catalaanse regering spendeert liever geld aan illegale referenda over onafhankelijkheid.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:31 schreef MrSweets het volgende:
[..]
juist! waarom waren die er niet ? regering loopt weer te slapen
Ja, wrs dachten ze dat ze na 2003 alles wel gehad hadden. Wij in NL hebben wrs ook een soort veiligheidsgevoel aangekweekt.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:31 schreef MrSweets het volgende:
[..]
juist! waarom waren die er niet ? regering loopt weer te slapen
Op die manier. Het leek erop alsof je angst aanwees als iets typisch Hollands. Want in andere landen zijn er natuurlijk ook zat angstige mensen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat bangige zie je toch vnl bij de witte Nederlander. Bij mijn allochtone matties speelt die angst helemaal niet.
Gaat nog wel een stukje verder dan Trump.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Behalve als je de president bent.
quote:
Neuh, CIA heeft ze vorige maand nog gewaarschuwd.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, wrs dachten ze dat ze na 2003 alles wel gehad hadden. Wij in NL hebben wrs ook een soort veiligheidsgevoel aangekweekt.
Mwah, ik heb de indruk dat ze het daar toch minder in hun broekje doen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:32 schreef Strani het volgende:
[..]
... Want in andere landen zijn er natuurlijk ook zat angstige mensen.
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:33 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]Ook een krabbel gezet.
Alle beetjes helpen om maar te laten zien dat deze waanzin moet stoppen!
WildersGod.twitter:geertwilderspvv twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:14:48Opnieuw holle frasen van een grote lafaard verantwoordelijk voor open grenzen en steeds méér islam. https://t.co/jT26KBNhsQ reageer retweet
bijtend zuur over gooienquote:Op donderdag 17 augustus 2017 19:46 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou 'm dan zijn.
Tis wel zo, maar jaquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Voor zo'n uitspraak verlies je tegenwoordig je baan in de VS
Zodra ze alleen zijn schijten ze zich vol. Vandaar dat je die matties altijd in groepjes tegenkomtquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat bangige zie je toch vnl bij de witte Nederlander. Bij mijn allochtone matties speelt die angst helemaal niet.
Whut?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Neuh, CIA heeft ze vorige maand nog gewaarschuwd.
Terrorisme is gelukkig ook niet het enige onderwerp dat invloed heeft op de politiek. Maar nee, angst zit gewoon in de mens. En ik denk ook niet dat je mensen moet kleineren omdat ze toevallig meer angst voelen dan anderen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Mwah, ik heb de indruk dat ze het daar toch minder in hun broekje doen.
Duitsland haalt dit jaar weer bijna een miljoen migranten netto binnen en Merkel wordt gewoon herkozen met grote meerderheid.
heeft niks met angst te maken maar meer met oogklepenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Mwah, ik heb de indruk dat ze het daar toch minder in hun broekje doen.
Duitsland haalt dit jaar weer bijna een miljoen migranten netto binnen en Merkel wordt gewoon herkozen met grote meerderheid.
Wilders brulaap bedoel je. Zoals altijd met z'n eigen gewin bezig.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:34 schreef Zipportal het volgende:
WildersGod.twitter:geertwilderspvv twitterde op donderdag 17-08-2017 om 21:14:48Opnieuw holle frasen van een grote lafaard verantwoordelijk voor open grenzen en steeds méér islam. https://t.co/jT26KBNhsQ reageer retweet
Wat loopt hij dan te zwetsen? Hoe komt hij erbij dat Rutte is voor open grenzen? Volgens mij is geen enkel lid van de Tweede Kamer of de regering voor open grenzen.... Over holle frasen gesproken zeg.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:34 schreef Zipportal het volgende:
Ik stoor me vooral aan het irrationele van die angstquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Terrorisme is gelukkig ook niet het enige onderwerp dat invloed heeft op de politiek. Maar nee, angst zit gewoon in de mens. En ik denk ook niet dat je mensen moet kleineren omdat ze toevallig meer angst voelen dan anderen.
Ze zijn wel altijd heel vriendelijk want ze vragen altijd meteen wat mijn probleem isquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:35 schreef Racalt het volgende:
[..]
Zodra ze alleen zijn schijten ze zich vol. Vandaar dat je die matties altijd in groepjes tegenkomt
Kan men daar niet op sturen?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar de islam is ook veranderd hè. Oiv allerlei ontwikkelingen in het M-O. Politieke-islam, salafisme, fundamentalisme is vanaf ongeveer eind jaren 70 weer veel prominenter geworden. Maar zeker na de reactie van de VS op de aanslagen van 9/11 heeft dat erg veel gevolgen gehad.
De Jessias.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat loopt hij dan te zwetsen? Hoe komt hij erbij dat Rutte is voor open grenzen? Volgens mij is geen enkel lid van de Tweede Kamer of de regering voor open grenzen.... Over holle frasen gesproken zeg.
hahahahaha iddquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:36 schreef Rookierookie het volgende:
[..]
Ze zijn wel altijd heel vriendelijk want ze vragen altijd meteen wat mijn probleem is
Nee daar is het meer angst om gepakt te worden met drugs door de politiequote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Zolang mensen nog vliegangst hebben, zal de angst voor terrorisme ook bestaan. Ik heb er ook wel eens last van, beken ik. Niet als ik gewoon door een stad loop (en ik ben dit jaar in vijf Europese hoofdsteden geweest), maar in sommige situaties komt de gedachten wel eens op ja.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:36 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik stoor me vooral aan het irrationele van die angst
Ik denk dat jouw allochtone matties zich helemaal niet bewust zijn van de actualiteiten. Die zijn meer bezig met hosselen, chickies "scoren", pitoes klappen en naar rapmuziek luisteren.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:31 schreef riazop het volgende:
[..]
CIA warned Spanish police that Las Ramblas was a likely terror attack target TWO MONTHS agoquote:
Goeie ideeën idd. Geen partij die ik daarover hoor.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan men daar niet op sturen?
Wat ik graag had gezien:
- Imams in Nederland zelf opgeleid, met kwaliteitscontroles door de overheid
- Blokkeren van financiering van dubieuze activiteiten met geld uit Saoedi-Arabië etc.
- Ontbinden van verenigingen die de omverwerping van de seculiere staatsinrichting willen
- Aanpassen van het wetsartikel over landverraad, zodat niet alleen het strijden voor een vijandig officieel leger strafbaar is maar ook het strijden voor een vijandige partij in een burgeroorlog
Zoiets.
I.i.g. heb ik het gevoel dat we in eigenlijk heel West-Europa de invulling van de Islam te veel overlaten aan invloeden van buitenaf waar we geen invloed op hebben.
Om nog maar eens wat te noemen, dat veel moskeeën door Diyanet worden gerund was nooit zo'n probleem, want dat was precies een instituut wat in Turkije ervoor moest zorgen dat de Islam zich binnen de seculiere saat voegde, ipv. omgekeerd. Maar we hebben er geen controle op, en wat voorheen geruststellend was kan met Erdogan's religieuze agenda ineens een bedreiging worden.
Wie zegt dat dat gebeurt?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kan je nagaan wat er gebeurt als dat cijfer straks omhoog gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |