abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173147077
quote:
Trump veroordeelt geweld door extremistische groepen Charlottesville expliciet

De Amerikaanse president Donald Trump heeft maandag het geweld door neonazi’s, de Ku Klux Klan, blanke racisten en andere extremistische groepen, onder grote druk veroordeeld.
Dat deed hij tijdens een persconferentie vanuit het Witte Huis. Zijn woorden waren gericht op de rechts-extremisten die afgelopen weekend voor chaos zorgden in Charlottesville. Door het uitgelokte geweld viel daar een dode en raakten verscheidene mensen gewond.

Trump stond onder grote druk van zowel Democraten als Republikeinen omdat hij aanvankelijk weigerde de verantwoordelijken voor de onlusten met naam en toenaam te noemen. Dat deed Trump maandag wel: ''Racisme is een kwaad. Zij die in naam daarvan geweld veroorzaken, zijn criminelen en schurken, inclusief Ku Klux Klan, neonazi's, blanke racisten en andere haatzaaiende groeperingen die onverenigbaar zijn met waar wij als Amerikanen waarde aan hechten'', zei de president.
Onvermijdelijk. Ik ben wel heel erg benieuwd wie op welke manier druk op Trump hebben uitgeoefend om deze verklaring uit hem te rammelen. Ik vind het niet des Trumps om dit volledig uit eigen beweging te doen.

quote:
Nieuwe betoging

De extremisten hebben inmiddels een nieuwe demonstratie aangekondigd op 11 september. De groepen willen onder het motto 'witte levens doen er toe', demonstreren bij de Texas A&M-universiteit in het zuiden van het land. Dat meldt The Battalion, het universiteitsblad van Texas A&M.

De organisator van de betoging, Preston Wiginton, zegt ''geïnspireerd te zijn door de demonstratie die afgelopen weekend in Charlottesville werd gehouden.''
Ik ben benieuwd. Ook als je een verwerpelijke mening hebt moet je die wellicht kunnen uiten, maar je vrijheid houdt wel op als je de vrijheid van anderen daarmee beperkt, bijvoorbeeld doordat je de openbare orde in gevaar brengt. Verkleed als militaire politie, met schilden, knuppels en automatische geweren een klein stadje op zijn kop zetten valt wat mij betreft niet onder vrije meningsuiting. Die mening uit je maar zonder al dat vertoon.

bron

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 22:17:02 ]
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:02:41 #2
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173147259
"white lives matter" :'( :') :'(
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173147314
Niemands mening is verwerpelijk. Het wordt pas verwerpelijk als je andersdenkenden wilt kapotschieten, overrijden of vergassen.
Praten, praten, praten, net zo lang tot de blaren op je tong staan.
En natuurlijk naar iedereen willen luisteren.
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:16:13 #4
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173147705
Iedereen weer even ontopic aub.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173147940
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:02 schreef richolio het volgende:
"White lives matter" :')
"Black lives matter" :')

Extreem rechts :')
Extreem links :')

Extremitische religieuzen
:')
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:25:54 #6
192592 SureD1
------------------------------
pi_173147942
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Not. Maar dit onrecht trok ik ff niet nadat mijn geduld al behoorlijk op de proef was gesteld ;)
Ik snap het :Y Ik kwam hier even kijken voor wat AMV gerelateerd nieuws, maar ik ben weer weg...
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:27:34 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173147990
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:25 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik snap het :Y Ik kwam hier even kijken voor wat AMV gerelateerd nieuws, maar ik ben weer weg...
Same ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173148101
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:04 schreef Hiddendoe het volgende:
Niemands mening is verwerpelijk. Het wordt pas verwerpelijk als je andersdenkenden wilt kapotschieten, overrijden of vergassen.
Praten, praten, praten, net zo lang tot de blaren op je tong staan.
En natuurlijk naar iedereen willen luisteren.
Die Gedanken sind frei
wer kann sie erraten?
Sie fliehen vorbei
wie nächtliche Schatten.
Kein Mensch kann sie wissen,
kein Jäger erschießen
mit Pulver und Blei:
Die Gedanken sind frei!

Maar dat neemt niet weg dat meningen verwerpelijk kunnen zijn. Waarschijnlijk nooit in de ogen van wie die mening deelt, maar wel in andermans ogen. Ik denk dat het voor de meesten niet moeilijk is om voorbeelden te bedenken. In het algemeen zullen mensen meningen die het goedkeuren om een ander onrecht aan te doen verwerpelijk vinden.

Dat neemt niet weg dat je zo een mening kan hebben en de vrijheid hebt die te uiten, maar dat mag niet te kostte gaan van andermans vrijheden. Vrije meningsuiting is wat dat betreft niet absoluut.
pi_173148389
quote:
Eigenlijk vind ik het wel een sterke. Laat tevens precies zien hoe achterlijk het oorspronkelijke Black Lives Matter is.
pi_173148395
Gejank van de slechtste verliezers uit de historie. Alt left en de sjw's. Let maar op als er over 4 jaar weer een democraat in het witte huis zit en er commentaar is: 'ja maar respecteer het nu maar, want hij is democratisch gekozen'.

Continu janken. Je moet het naar leuk vinden.

[ Bericht 44% gewijzigd door Frutsel op 15-08-2017 12:30:37 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173148433
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gejank van de slechtste verliezers uit de historie. Alt left en de sjw's. Let maar op als er over 4 jaar weer een democraat in het witte huis zit en er commentaar is: 'ja maar respecteer het nu maar, want hij is democratisch gekozen'.

Goed mogelijk dat Trump de 8 jaar pakt. Zo makkelijk is het niet om een zittend president te verslaan.
pi_173148438
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is "alt left" nou weer?
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:43:50 #13
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173148500
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het wel een sterke. Laat tevens precies zien hoe achterlijk het oorspronkelijke Black Lives Matter is.
Het slaat compleet nergens op om zo verongelijkt te zijn dat je je "beweging" White Lives Matters noemt en daarmee (met geweld) gaat protesteren. Het zijn white supremacists, niets meer en niets minder. Ook daarom kan je, mijns inziens, de vergelijking niet trekken met Black Lives Matter. Misschien zou dat hier in Nederland kunnen, maar in Amerika ligt dat echt héél anders. Daar is racisme nog wel echt aan de orde. Ook al kunnen wij dat ons hier in Nederland moeilijk voorstellen natuurlijk

Ik vind het niet echt een sterke, ik vind het nogal gejank. Gejank dekt overigens de lading nog niet eens, zoiets zou eigenlijk niet mogen gebeuren
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:44:25 #14
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173148522
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mag jij over nadenken...
Sorry, maar de Alt-Left bestaat niet.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173148564
quote:

[..]

Nou nee. De positie van blank en zwart in de VS, en zeker in de zuidelijke staten is niet gelijk. En dit soort white supremacy groepen en hun nazi- en KKK-vriendjes maken die positie er ook niet gelijker op.
pi_173148591
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mag jij over nadenken...
Ik gebruik 'm zelden, maar hier is ie wel op zijn plek. Komt ie he: :')
pi_173148645
Zonder extreemlinkse tegenprotesten zal het gewoon rustig blijven.
pi_173148667
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:43 schreef richolio het volgende:

[..]

Het slaat compleet nergens op om zo verongelijkt te zijn dat je je "beweging" White Lives Matters noemt en daarmee (met geweld) gaat protesteren. Het zijn white supremacists, niets meer en niets minder. Ook daarom kan je, mijns inziens, de vergelijking niet trekken met Black Lives Matter. Misschien zou dat hier in Nederland kunnen, maar in Amerika ligt dat echt héél anders. Daar is racisme nog wel echt aan de orde. Ook al kunnen wij dat ons hier in Nederland moeilijk voorstellen natuurlijk

Ik vind het niet echt een sterke, ik vind het nogal gejank. Gejank dekt overigens de lading nog niet eens, zoiets zou eigenlijk niet mogen gebeuren
Als je de samenstelling van de VS bekijkt. Zie je dat het aantal blanken al jaren achter elkaar afneemt. Als blanken al een hegemonie hebben, zie je dat dat langzaam afbrokkelt. Nu kan je kijken naar het politiegeweld tegen Afro-Amerikanen, maar kijk dan ook eens naar de misdaad- en verkrachtingsstatistieken.

Black Lives Matter is onzin, rommelen met de cijfers. Dan kan je even makkelijk 'White Lives Matter' zeggen.
pi_173148695
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zo is dat. Laat een paar nazi's met vlaggen rondlopen en ze zijn dik tevreden.

Het zijn de anti-fascisten die komen om rotzooi te trappen. Andersom zie je het ook niet, dat blanke nationalisten het feestje van de antifa komen verstoren.
pi_173148772
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het zijn de anti-fascisten die komen om rotzooi te trappen. Andersom zie je het ook niet, dat blanke nationalisten het feestje van de antifa komen verstoren.
Dat is niet wat in Charlottesville gebeurde. Daar kwam het geweld voor een heel groot deel van de white supremacists. Check het Charlottesville topic voor de beelden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 22:52:50 ]
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:52:30 #21
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173148777
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je de samenstelling van de VS bekijkt. Zie je dat het aantal blanken al jaren achter elkaar afneemt. Als blanken al een hegemonie hebben, zie je dat dat langzaam afbreekt. Nu kan je kijken naar het politiegeweld tegen Afro-Amerikanen, maar kijk dan ook eens naar de misdaad- en verkrachtingsstatistieken.

Black Lives Matter is onzin, rommelen met de cijfers. Dan kan je even makkelijk 'White Lives Matter' zeggen.
Afgelopen dagen laat precies zien waarom Black Lives Matter blijkbaar nog steeds nodig is daar.
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dan hoor je niet goed te vinden, dat is gewoon niet juist. Het hoort überhaupt niet te mogen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:52:52 #22
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173148791
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Net zoals in Charlottesville ja? Uhuh.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173148816
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:52 schreef richolio het volgende:

[..]

Dan hoor je niet goed te vinden, dat is gewoon niet juist. Het hoort überhaupt niet te mogen
pi_173148858
quote:

[..]

Ja daar troffen extreemrechts en extreemlinks elkaar. Als de politie beide groepen gewoon uit elkaar had gehouden dan was er waarschijnlijk niets gebeurd.
pi_173148870
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Die Gedanken sind frei
wer kann sie erraten?
Sie fliehen vorbei
wie nächtliche Schatten.
Kein Mensch kann sie wissen,
kein Jäger erschießen
mit Pulver und Blei:
Die Gedanken sind frei!

Maar dat neemt niet weg dat meningen verwerpelijk kunnen zijn. Waarschijnlijk nooit in de ogen van wie die mening deelt, maar wel in andermans ogen. Ik denk dat het voor de meesten niet moeilijk is om voorbeelden te bedenken. In het algemeen zullen mensen meningen die het goedkeuren om een ander onrecht aan te doen verwerpelijk vinden.

Dat neemt niet weg dat je zo een mening kan hebben en de vrijheid hebt die te uiten, maar dat mag niet te kostte gaan van andermans vrijheden. Vrije meningsuiting is wat dat betreft niet absoluut.
Eens. Daarom ga ik dus nooit naar demonstraties toe. Want die zijn bij uitstek bedoeld om het eigen gelijk bij de ander er hardhandig in te rammen.
Vrijheid van meningsuiting is okee, maar demonstraties zouden in dit geval gewoon verboden moeten worden.
Kost de burger gewoon te veel geld en het bijkomende nadeel van hooligans die dit aangrijpen om dingen te slopen, winkels te plunderen enz.
pi_173148871
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is niet wat in Charlottesville gebeurde. Daar kwam het geweld voor een heel groot deel van de white supremacists. Check het Charlottesville topic voor de beelden.
Nee, nationalisten wilde demonstreren. Antifascisten kwamen om dit te verstoren.

Toen is er één nationalist ingereden op de antifascisten.

Snap je hem? Blanken wilden demonstreren, dit werd verhinderd door antifascisten, waarna één nationalist dit op gewelddadige wijze verstoort heeft. Kijk de filmpjes maar na.
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:58:35 #27
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173148946
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij vindt het goed dat white supremacists met nazi vlaggen zich de straten toe-eigenen én daarmee tegelijkertijd geweld gebruiken? Er is een reden dat je in Nederland niet met die vlaggen mag zwaaien. En al helemaal niet zulke retoriek scanderen met bijbehorende groet. Ze hebben per slot van rekening iemand doodgereden en het wordt hier goed gepraat. Man man..
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:59:23 #28
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173148970
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, nationalisten wilde demonstreren. Antifascisten kwamen om dit te verstoren.

Snap je hem? Blanken wilden demonstreren, dit werd verhinderd door antifascisten, waarna één nationalist dit op gewelddadige wijze verstoort heeft. Kijk de filmpjes maar na.
"Demonstreren"... Ze wilde een boel meer dan dat. Jammer dat je dat weigert te zien, puur voor het gewin van je eigen politieke agenda. Lijkt mij niet moeilijk om toe te geven dat zoiets gewoon niet juist is.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:00:32 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173149003
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat kwam het zeker nier. Antifa bestookte de demonstranten met balonnen met urine en met pepperspray. Het is een wonder dat ze zich ondanks alles zo rustig hebben gehouden

Bekijk anders even rustig het live verslag van Infowars dat zich heel de tijd tussen de demonstranten bevond

pi_173149056
quote:
koekoek
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:03:16 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173149081
Gaat weer lekker in the US of A.
pi_173149209
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat weer lekker in the US of A.
Na, je ziet dat de sjw's, jankmuilen en alles-is-racisme-schreeuwers, hier die sfeer ook aan het kopiëren is. Ze proberen het. En hun zware overdreven gedrag is in ieder geval wel in de discussies terecht gekomen.

Dus hier is die ook op zn plaats voor ze, de: :')
1947-2016
pi_173149371
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:05 schreef richolio het volgende:

[..]

De alt-right zijn niet zomaar rechtse jankneuzen (net zoals linkse jankneuzen dat kunnen zijn), dat is een complete beweging gebouwd op witte suprematie. Het zijn praktisch gewoon neo-nazi's. Ik snap wat je bedoelt, maar dat is niet wat Alt-Right is (of Alt-Left dus), zomaar jankerds. Nou ja, dat zijn het natuurlijk wel, maar dan wat extra
Ze zijn van hetzelfde selectief verongelijkte jankgeslacht als de antifa, de standaard tegendemonstranten, de 'alle inclusievers' en de rest van de sjw's.
Zij willen dat mensen met een andere mening er niet voor uit mogen komen, hetzelfde als hun extreme evenknie aan links. Die zijn ook bereid te moorden en te rellen voor 'hun zaak'. Alleen staat dat wat dichter bij de policor, dus wordt het makkelijker weggepraat.
1947-2016
pi_173149407
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:58 schreef richolio het volgende:

[..]

Jij vindt het goed dat white supremacists met nazi vlaggen zich de straten toe-eigenen én daarmee tegelijkertijd geweld gebruiken? Er is een reden dat je in Nederland niet met die vlaggen mag zwaaien. En al helemaal niet zulke retoriek scanderen met bijbehorende groet. Ze hebben per slot van rekening iemand doodgereden en het wordt hier goed gepraat. Man man..
Dramaqueen. Zulke dingen zou je nooit zeggen over links. Terwijl die duidelijk als eerste naar geweld grepen.

Dan nog even over die vlaggen. In de Verenigde Staten is meer vrijheid van meningsuiting dan hier. Wij verbieden hakenkruizen bij Pegida, ook als die als symbool de prullenbak in verdwijnt, terwijl radicale moslims met jihad-vlaggen kunnen zwaaien.
pi_173149425
Mooi, mogen ze in Texas ook weer openlijk met het vuurwapens rondlopen, na afgelopen keer zou je verwachten dat er toch een keer echt geschoten wordt. Leven alle vrijheden in de VS, alleen jammer dat mensen er niet mee om kunnen gaan.
pi_173149469
quote:

[..]

Jawel. Net als die pegida bijeenkomsten. Die onspoorden ook alleen maar toen antifa en afa begonnen te gooien met stenen en de media pegida begon te beschimpen als extreem rechts ipv islam kritisch. Daarna kwamen de extreemrechtse gekkies er pas bij om het te kapen.
1947-2016
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:22:41 #37
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173149511
Dit hele topic is veranderd in een "Ja maar links". Jammer dat het niet normaal kan.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173149528
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jawel. Net als die pegida bijeenkomsten. Die onspoorden ook alleen maar toen antifa en afa begonnen te gooien met stenen en de media pegida begon te beschimpen als extreem rechts ipv islam kritisch. Daarna kwamen de extreemrechtse gekkies er pas bij om het te kapen.
Graag on topic blijven. Voor Pegida zijn wellicht andere topics. Dit topic gaat over de USA. Wat in Charlottesville gebeurde is van een heel andere orde. Daar kwam het excessieve geweld van een stelletje extreem rechtse blanke racisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 23:24:07 ]
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:24:06 #39
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173149532
quote:

[..]

Nee.
pi_173149542
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Graag on topic blijven. Voor Pegida zijn wellicht andere topics. Dit topic gaat over de USA. Wat in Charlottesville gebeurde is van een heel andere orde. Daar kwam het excessieve geweld van een stelletje extreem rechtse blanke racisten.
De antifascisten zijn natuurlijk alleen van het niet-excessieve geweld. :')
pi_173149574
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De antifascisten zijn natuurlijk alleen van het niet-excessieve geweld. :')
Zeg ik dat? Nee. Het is wel off topic. Die hele tactiek van "ja maar hullie" om de boel te bagatelliseren of de aandacht af te leiden van wat er gebeurd is, is erg vermoeiend, temeer omdat het juist hier verschrikkelijk off topic is. In Charlottesville kwam het excessieve geweld niet van antifa, maar van extreem rechts.
pi_173149586
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Nee. Het is wel off topic. Die hele tactiek van "ja maar hullie" om de boel te bagatelliseren of de aandacht af te leiden van wat er gebeurd is, is erg vermoeiend, temeer omdat het juist hier verschrikkelijk off topic is. In Charlottesville kwam het excessieve geweld niet van antifa, maar van extreem rechts.
Als de antifascisten niet de aanval geopend hadden, was er nu niet iemand platgereden.
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:28:54 #43
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173149597
Zag deze op twitter, weet alleen niet of het werkelijk van de antifa komt:

are we infinite or am I alone
pi_173149601
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als de antifascisten niet de aanval geopend hadden, was er nu niet iemand platgereden.
Werd die automobilist dan aangevallen?
pi_173149615
Beiden kanten hebben hun gekkies.

Rechts weet zich doorgaans netter te gedragen dan de linkse/islamitische kant.

Maar goed, sommigen kunnen masturberen hier en eindelijk eens hun gelijk halen.
pi_173149617
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gelul
pi_173149625
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Gelul
Hoezo?
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:31:02 #48
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173149632
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Psst, hamburg.
Was dat wel prima? Links is gevaarlijker geweest in de geschiedenis dan rechts hoor. Vraag maar aan Stalin, pol pot en mao. Ook kun je bediscussiëren of de nsdap wel rechts was. Met hun socialistische kenmerken.

Tevens zijn er genoeg moorden gepleegd en terrororganisaties geweest als rara.

Dus niet alleen de randdebielen van die kant zijn fout. Maar zodra er een antifa demo is, is er een houding van 'prima zal wel goed komen'...
Hoe dan?
Tuurlijk was dat niet prima.Hoe is dat relevant? Hiermee wil je alleen maar wil laten zien "maar zij..".

Sowieso is het heel raar dat jij de antifa vergelijkt met die extreme voorbeelden die je noemt, maar ik ga er ook echt niet over twijfelen over de NSDAP misschien wel links was. En al was dat het, wat ze niet waren, wat is dan precies je punt? Wat wil je nou eigenlijk met deze post zeggen? Of is het echt alleen maar het vingertje wijzen naar de andere kant van het spectrum? Sjezus, zelfs ik doe dat niet. Ik vind dat hele links-rechts bloed irritant worden.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:31:46 #49
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173149647
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:30 schreef luxerobots het volgende:

"Linkse/Islamitische"? De meestre extremisten (de Islamitische) zijn doorgaans extreem-rechts hoor.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:32:30 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173149662
quote:

De linkse/islamitische kant weet zich doorgaans netter te gedragen dan de rechtse/voetbalhooligans kant.
pi_173149671
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:31 schreef richolio het volgende:

[..]

"Linkse/Islamitische"? De meestre extremisten (de Islamitische) zijn doorgaans extreem-rechts hoor.
Ja, dat zou je denken. Al is het wel links dat een verbond met de islam heeft.
pi_173149685
quote:

Alleen hebben sommige extreem rechtse groepen wel hele gekke opvattingen over andere bevolkingsgroepen. Ze moeten het vaak ook wat netter verpakken omdat ze anders in de problemen komen, wat dat betreft is de VS een verademing daar laten de neo-nazi's en KKK hun ware gezicht zien.
pi_173149703
Het klassieke links en rechts denken en naar elkaar wijzen is hier weer begonnen :').

Extreem links of extreem rechts allebei even verderfelijk en een pot nat, zoals het hoefijzer model mooi laat zien.
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:46:42 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173149905
Dit is toch weer een nieuw dieptepunt dat bereikt is. Niet te geloven.
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:47:50 #55
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173149920
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Alleen hebben sommige extreem rechtse groepen wel hele gekke opvattingen over andere bevolkingsgroepen. Ze moeten het vaak ook wat netter verpakken omdat ze anders in de problemen komen, wat dat betreft is de VS een verademing daar laten de neo-nazi's en KKK hun ware gezicht zien.
Je zou inderdaad denken dat het voor zich spreekt. Ik heb het trouwens altijd bizar gevonden dat veel mensen die vinden dat zo'n meningsuitingen verboden moeten worden, ook vinden dat scholen meer aandacht aan de holocaust moeten besteden.

Alsof de manier waarop je het brengt bepaalt of iemand nazi of anti-nazi wordt...
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:48:13 #56
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173149928
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je zou inderdaad denken dat het voor zich spreekt. Ik heb het trouwens altijd bizar gevonden dat veel mensen die vinden dat zo'n meningsuitingen verboden moeten worden, ook vinden dat scholen meer aandacht aan de holocaust moeten besteden.

Alsof de manier waarop je het brengt bepaalt of iemand nazi of anti-nazi wordt...
Ja, zo werkt het wel.
pi_173149999
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet hé. Vrijheid van meningsuiting houdt ook in dat je je president mag bekritiseren.

Anders moet jij je mond ook gaan houden over de huidige regering, totdat je begint met wetsvoorstellen indienen.
Bekritiseren en demoniseren zijn twee wezenlijk verschillende zaken. De burgermeester van Charlottesville die Trump verantwoordelijk houdt voor de gewelddadigheden is aan het demoniseren. Hij schuift Trump de schuld in de schoenen voor iets waar hij totaal geen invloed op heeft.
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:55:17 #58
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173150041
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Bekritiseren en demoniseren zijn twee wezenlijk verschillende zaken. De burgermeester van Charlottesville die Trump verantwoordelijk houdt voor de gewelddadigheden is aan het demoniseren. Hij schuift Trump de schuld in de schoenen voor iets waar hij totaal geen invloed op heeft.
Als demoniseren wezenlijk verschilt van bekritiseren en dus niet onder vrijheid van meningsuiting valt, hadden die demonstranten ook aangehouden moeten worden op het moment dat ze de Joden en links demoniseerden.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:14:03 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173150370
Maar goed, voor de mensen die nog wel zin hebben in een fatsoenlijke discussie:

Ik vind het een beetje mosterd na de maaltijd. Trump heeft deze uitspraken pas gedaan nadat het grootste deel van Amerika, inclusief een goed deel van de Republikeinse Partij, erover is gevallen dat hij weigerde die nazi's en extreemrechtse knurften te veroordelen. Hij heeft geprobeerd die extremisten uit de wind te houden. Het moge duidelijk zijn waarom.
pi_173150412
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Maar goed, voor de mensen die nog wel zin hebben in een fatsoenlijke discussie:

Ik vind het een beetje mosterd na de maaltijd. Trump heeft deze uitspraken pas gedaan nadat het grootste deel van Amerika, inclusief een goed deel van de Republikeinse Partij, erover is gevallen dat hij weigerde die nazi's en extreemrechtse knurften te veroordelen. Hij heeft geprobeerd die extremisten uit de wind te houden. Het moge duidelijk zijn waarom.
Too little, too late.

Helemaal mee eens.
  Forum Admin dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:27:11 #61
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173150528
Jullie zien het zelf in, waarom word het dan elke keer zo'n teringzooi in deze topics? Waar komt dan die drang van om tóch maar die reactie te geven ook al is het offtopic en is het nogal topicverpestend? Het begint met een opmerking die niet kan en vervolgens komt er een hele discussie over, vol met dingen die niet kunnen. Beetje jammer. Ik ga even vegen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173150595
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Jullie zien het zelf in, waarom word het dan elke keer zo'n teringzooi in deze topics? Waar komt dan die drang van om tóch maar die reactie te geven ook al is het offtopic en is het nogal topicverpestend? Het begint met een opmerking die niet kan en vervolgens komt er een hele discussie over, vol met dingen die niet kunnen. Beetje jammer. Ik ga even vegen.
aha, dat was die error #22
pi_173150656
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik snap het

Als er mensen voor je huis leuk willen feesten met brandende kruizen moet je er ook niets van willen zeggen, anders hangen ze je aan de trekhaak.

Murica, Dumbville, 2017
pi_173150702
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik snap het

Als er mensen voor je huis leuk willen feesten met brandende kruizen moet je er ook niets van willen zeggen, anders hangen ze je aan de trekhaak.

Murica, Dumbville, 2017
Een mars.. Waar kwam het tot verbranden van kruizen in voortuinen dan?
Die kneuzen wilden lopen met hun rechterarm omhoog. Erg zat. En toen kwamen de antifa die hen dat niet gunnen en begonnen te rellen. Zoals in iedere andere VS stad waar een rechtse spreker is geweest de afgelopen 6 maanden.

Waarom mag alleen extreem links precies uitkomen voor hum mening? Omdat die correcter is dan die van extreem rechts? Of omdat er mensen bereid zijn in grotere getalen geweld te gebruiken?
1947-2016
pi_173150704
quote:

[..]

Als links, 'Unite the Right' gewoon had laten demonstreren, dan waren er (99,99% zeker) geen rellen, gewonden en doden geweest..
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:46:35 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173150710
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, zo werkt het wel.
Nee zo werkt het niet. Jij denkt dat mensen pro-nazi worden omdat ze aan leugenachtige propaganda blootgesteld zijn? Z'n geschiedenisleraar zegt het nota bene zelf
quote:
Mr Weimer said Fields wrote an essay on Nazi military history that appeared to be a "big lovefest for the German military and the Waffen-SS".

He said he had "failed" to change his student's extremist views.
Dat soort figuren weet vaak meer over nazi misdaden dan hun geschiedenisleraar. Want bij velen zijn het de misdaden die de aantrekkingskracht vormen.
pi_173150725
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Een mars.. Waar kwam het tot verbranden van kruizen in voortuinen dan?
waar noemde ik iets over brandende kruizen in voortuinen?

quote:
Waarom mag alleen extreem links precies uitkomen voor hum mening? Omdat die correcter is dan die van extreem rechts? Of omdat er mensen bereid zijn in grotere getalen geweld te gebruiken?
Welke mening? Wat willen ze opgelost zien worden? En kan dat niet zonder iemand te doden?
pi_173150744
quote:

[..]

Ik snap het

Murica, Dumbville, 2017
Blijkbaar mag (extreem) rechts hun mening helemaal niet uiten, zelfs niet door middel van een vreedzame demonstratie.. doen ze dat wel worden ze direct met fysiek en verbaal geweld aangevallen door een hele linkse meute..
pi_173150745
Edit: Gelul in de marge.

[ Bericht 98% gewijzigd door Red_85 op 15-08-2017 00:58:24 ]
1947-2016
  Forum Admin dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:54:39 #70
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173150771
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Veeg deze dan ook aub nog even weg. Dit is ook alleen maar bagger, getroll en geleuter in de marge.

[..]

[..]

is weg
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173150785
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

[..]

Welke mening? Wat willen ze opgelost zien worden?
Hier:

quote:

[..]

Ik snap het

Murica, Dumbville, 2017
Verder moet je even kijken wat antifascisten al als 'fascistisch' bestempelen. Dat gaat zo ver dat je het cda al niet meer veilig is zeg maar. Die gasten zijn gewoon gek. Een rechtse spreker op een uni? Nope, mag er niet komen. Lekker de deur op slot gooien met een rellende meute.

Niet bepaald bevorderlijk voor de sfeer. Niet daar, niet hier.
1947-2016
pi_173150792
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

is weg
Beter.
1947-2016
pi_173150801
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

[..]

Welke mening? Wat willen ze opgelost zien worden? En kan dat niet zonder iemand te doden?
Brandende kruizen voor je huis/brandende kruizen in je voortuin.. komt op hetzelfde neer..
pi_173150805
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:51 schreef madam-april het volgende:

[..]

Blijkbaar mag (extreem) rechts hun mening helemaal niet uiten, zelfs niet door middel van een vreedzame demonstratie.. doen ze dat wel worden ze direct met fysiek en verbaal geweld aangevallen door een hele linkse meute..
Leuk ja, zo'n meute Nazi's die door je straat banjeren. Roepen dat de zwarten en Joden moeten hangen en de blanken achtergesteld worden. Vreedzame 'mening' ook.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_173150812
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Beter.
Haal ze dan ook nog even uit je quote.. ;)
pi_173150832
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:58 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Leuk ja, zo'n meute Nazi's die door je straat banjeren. Roepen dat de zwarten en Joden moeten hangen en de blanken achtergesteld worden. Vreedzame 'mening' ook.
Je hoeft het niet met ze eens te zijn.. toch hebben zij net zoveel recht op vrijheid van meningsuiting en hebben zij net zoveel recht op vrijheid van vergadering en betoging als ieder ander..
pi_173150856
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:58 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat niet ok. Maar het is ook buiten de vs bittere waarheid. Marching season in Belfast bijvoorbeeld. Ook geen pretje als katholiek.

Maar het mag vanwege vrije meningsuiting. Hoe ziek en verwerpelijk ook, tegen een wreedzame mars moet je niks doen. Gaat ie door een joodse of zwarte wijk? Dikke nope, route aanpassen. Maar dat was niet het geval, maar toch staan er 'tegen demonstranten' anderen er van te weerhouden hun mening te verkondigen.
1947-2016
pi_173150866
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:58 schreef madam-april het volgende:

[..]

Haal ze dan ook nog even uit je quote.. ;)
Was al weg toch? Zie die edit maar. :)
1947-2016
pi_173150880
quote:

[..]

Die aanhangsels van de freedom riders en zwarte panters doen precies hetzelfde. Alleen dan met black lifes matter en witte moeten weg... Super vreedzaam ook.
1947-2016
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:07:25 #80
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173150896
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

denk dat je vreedzame bedoelde...
pi_173150929
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

denk dat je vreedzame bedoelde...
Jep ;)
1947-2016
pi_173150932
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die aanhangsels van de freedom riders en zwarte panters doen precies hetzelfde. Alleen dan met black lifes matter en witte moeten weg... Super vreedzaam ook.
Ik weet niet wat de freedom riders precies zijn, maar extreem links, extreem rechts, w.e. het is me allemaal om het even. 'Extreem'... Dan kan iets al moeilijk vreedzaam zijn volgens mij.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_173151047
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:57 schreef madam-april het volgende:

[..]

Brandende kruizen voor je huis/brandende kruizen in je voortuin.. komt op hetzelfde neer..
Het is toch iets anders als met een auto over iemand heentuffen uit wraak.

Hoeveel wraakacties zijn er eigenlijk nodig voor het zootje een beetje met IS te vergelijken valt?

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hier:

[..]

Verder moet je even kijken wat antifascisten al als 'fascistisch' bestempelen. Dat gaat zo ver dat je het cda al niet meer veilig is zeg maar. Die gasten zijn gewoon gek. Een rechtse spreker op een uni? Nope, mag er niet komen. Lekker de deur op slot gooien met een rellende meute.

Niet bepaald bevorderlijk voor de sfeer. Niet daar, niet hier.
Ik snap ook volkomen dat je voor het vrije woord bent voor Salafisten die de Sharia willen invoeren en bepaalde radicale gedachtes van potentiele strijders als de weg naar vrijheid bestempelt. Je kunt tegenwoordig niet eens meer in een pofbroek en met een baard voor de klas je zegje doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 15-08-2017 01:32:16 ]
pi_173151139
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 23:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Werd die automobilist dan aangevallen?
Deze clip toont het moment voordat de auto op het publiek in rijdt.
Er is geen sprake van een aanloop om snelheid te maken, het lijkt er eerder op dat hij net als de auto's voor hem langzaam door die straat rijd maar vervolgens gas geeft als er iets tegen zijn auto gegooid of geslagen wordt.

Bovenstaande is een post van vanmiddag maar het werd gesloten.
Natuurlijk is het gewoon een 20 jarige gek maar ik zie op de beelden niet dat er een aanloopje word genomen om snelheid te maken.
Dat hij werd aangevallen is ook weer een ander uiterste, maar van opzet is ook niet zomaar te spreken naar mijn mening.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173151180
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:29 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een aanloop om snelheid te maken, het lijkt er eerder op dat hij net als de auto's voor hem langzaam door die straat rijd maar vervolgens gas geeft als er iets tegen zijn auto gegooid of geslagen wordt.

Natuurlijk is het gewoon een 20 jarige gek maar ik zie op de beelden niet dat er een aanloopje word genomen om snelheid te maken.
Dat hij werd aangevallen is ook weer een ander uiterste, maar van opzet is ook niet zomaar te spreken naar mijn mening.
Het was meer een omhelzing met de auto zeg maar.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:43:02 #86
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173151234
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als links, 'Unite the Right' gewoon had laten demonstreren, dan waren er (99,99% zeker) geen rellen, gewonden en doden geweest..
Dus het is eigenlijk de schuld van links, zeg je?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173151250
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:43 schreef richolio het volgende:

[..]

Dus het is eigenlijk de schuld van links, zeg je?
Dat er bij demonstraties van rechts rellen ontstaan? Ja, dat is absoluut de schuld van links..
pi_173151257
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is toch iets anders als met een auto over iemand heentuffen uit wraak.

Hoeveel wraakacties zijn er eigenlijk nodig voor het zootje een beetje met IS te vergelijken valt?

[..]

Ik snap ook volkomen dat je voor het vrije woord bent voor Salafisten die de Sharia willen invoeren en bepaalde radicale gedachtes van potentiele strijders als de weg naar vrijheid bestempelt. Je kunt tegenwoordig niet eens meer in een pofbroek en met een baard voor de klas je zegje doen.
Jij kwam met die vergelijking, niet ik..
pi_173151261
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:29 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Hier is het net iets beter in beeld gebracht

- Zijn auto word eerst geraakt met een honkbalknuppel
- Vervolgens geeft die flink gas

Hij reed keurig achter de andere autos aan tot zijn auto gemolesteerd word door een antifa '' activist''
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_173151330
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:49 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Hier is het net iets beter in beeld gebracht

- Zijn auto word eerst geraakt met een honkbalknuppel
- Vervolgens geeft die flink gas

Hij reed keurig achter de andere autos aan tot zijn auto gemolesteerd word door een antifa '' activist''
Ik zie een paar negers met honkbalknuppels op zijn auto van achteren inbeuken. Nadat ze in groepsverband erop af waren gestormd, maar volgens mij te stupide waren om het dreigende gevaar van een aanrijdende auto te herkennen. Een van die gasten staat er direct achter, nog een ander bevond zich rechts bovenaan en werd enigzins geplet tussen een stilstaande auto op de berm.

En juridisch gezien is het natuurlijk ook geen toegestane manier van burgerarrest, voorzover die bestaat in deze gevallen.

Ergo, laaghartig plebsvolk. Behalve die doodgereden dame natuurlijk, ze stond helemaal buiten.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 06:41:57 #91
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173151726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 03:16 schreef Hdero het volgende:

[..]

Niet als je de gemiddelde reacties op dit forum leest van overwegend blanke mannen die bij iedere zich voordoende gelegenheid graag op vrouwen, kleurlingen en moslims afgeven. Voor hun reacties zijn ze namelijk wel verantwoordelijk.

En ik zou graag terugschelden maar de mods verwijderen de mijne altijd en laten andermans staan met hun dubbele standaarden.
De mods zijn waarschijnlijk ook bijna allemaal blank! Fight the powa!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:34:21 #92
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173152323
Disclaimer:

Ik veroordeel in de meest krachtige bewoordingen elke vorm van racisme, haat en geweld. Ik beschouw het inrijden op demonstranten als een terroristische aanval.

The First Amendement en right to assembly is veel ruimer dan in Nederland. En the Second Amendement is in Nederland geregeld met het geweldsmonopolie van de overheid.
Daar kunnen we vanuit dit platform commentaar opleveren, maar dit is hun wijze waarop zij individuele rechten in hun samenleving hebben ingericht.

Wat betreft openbare orde is het denk ik wel een dingetje dat de vergunningen zijn uitgegeven op de manier zoals dit is gebeurd en dat blijkbaar de politie een opdracht van hogerhand heeft gekregen niet tussenbeide te komen. Ik zag hierover wat teksten voorbij komen en als dit feitelijk is, dan is het belangrijk daarover de motivatie en de verantwoordelijken te weten te komen.

Op diverse videobeelden is te zien dat het park waar de nazi's en de white supremacists zich verzameld hadden op het moment dat de tegendemonstranten hun evenement begonnen werd ontruimd en in de richting van deze demonstranten en de Antifa werden opgedreven.
In de context van behoud van de openbare orde behoeft dit wat mij betreft een nadere toelichting.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173152359
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:34 schreef dellipder het volgende:
Disclaimer:

Ik veroordeel in de meest krachtige bewoordingen elke vorm van racisme, haat en geweld. Ik beschouw het inrijden op demonstranten als een terroristische aanval.

The First Amendement en right to assembly is veel ruimer dan in Nederland. En the Second Amendement is in Nederland geregeld met het geweldsmonopolie van de overheid.
Daar kunnen we vanuit dit platform commentaar opleveren, maar dit is hun wijze waarop zij individuele rechten in hun samenleving hebben ingericht.

Wat betreft openbare orde is het denk ik wel een dingetje dat de vergunningen zijn uitgegeven op de manier zoals dit is gebeurd en dat blijkbaar de politie een opdracht van hogerhand heeft gekregen niet tussenbeide te komen. Ik zag hierover wat teksten voorbij komen en als dit feitelijk is, dan is het belangrijk daarover de motivatie en de verantwoordelijken te weten te komen.

Op diverse videobeelden is te zien dat het park waar de nazi's en de white supremacists zich verzameld hadden op het moment dat de tegendemonstranten hun evenement begonnen werd ontruimd en in de richting van deze demonstranten en de Antifa werden opgedreven.
In de context van behoud van de openbare orde behoeft dit wat mij betreft een nadere toelichting.
En negers met honkbalknuppels in een demonstratie is volgens geen goede combinatie, blijkbaar geen les geleerd van de BLM-vernietigingen.
pi_173152405
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:37 schreef Hdero het volgende:

[..]

En negers met honkbalknuppels in een demonstratie is volgens geen goede combinatie, blijkbaar geen les geleerd van de BLM-vernietigingen.
Nazi's die marcheren met vuurwapens waaronder automatische geweren zijn volgens jou wel okay?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 08:43:00 ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:43:50 #95
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173152417
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:37 schreef Hdero het volgende:

[..]

Bij de tegendemonstranten waren zowel BLM als Antifa aanwezig.
Op zijn minst is het roekeloos van de autoriteiten dat zij toestemming voor deze evenementen hebben gegeven zo dicht bij elkaar (te laten organiseren en te verzamelen).
De geweldadigheid van deze twee groepen zou inderdaad bekend moeten zijn.
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
pi_173152463
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nazi's die marcheren met vuurwapens waaronder automatische geweren zijn volgens jou wel okay?
Ja want ze gebruiken die tenminste niet op dat moment. Om bijvoorbeeld ruiten van bewegende auto's kapot te knallen. De negers gebruikten wel hun knuppels. Goh, waar zou dat vandaan zijn gekomen?
pi_173152483
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:43 schreef dellipder het volgende:

[..]

Bij de tegendemonstranten waren zowel BLM als Antifa aanwezig.
Op zijn minst is het roekeloos van de autoriteiten dat zij toestemming voor deze evenementen hebben gegeven zo dicht bij elkaar (te laten organiseren en te verzamelen).
De geweldadigheid van deze twee groepen zou inderdaad bekend moeten zijn.
Inderdaad, er kan daar geen goeds van komen. Maar ze kiezen er zelf ook voor im zich te bewapenen voor het geval dat. Laat ze dan maar het onder elkaar uitzoeken, mooi stuk darwin aan het werk. Zelfreinigend vermogen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:57:42 #98
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173152581
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:50 schreef Hdero het volgende:

[..]

Inderdaad, er kan daar geen goeds van komen. Maar ze kiezen er zelf ook voor im zich te bewapenen voor het geval dat. Laat ze dan maar het onder elkaar uitzoeken, mooi stuk darwin aan het werk. Zelfreinigend vermogen.
Dit soort gewelddadige clashes tussen Antifa en conservativs (en later ging Alt-Right zich er ook mee bemoeien) is al meer dan een jaar aan de gang op onder andere universiteitscampussen.
Je kunt via diverse filmpjes op YT goed zien dat er ontwikkelingen zijn op de anticipatie van geweld en dan men zich steeds beter beschermd, maar ook bewapend.
Dus nee, ik zou een 'zelfreinigend vermogen' niet graag willen zien.
Crooked Hillary
pi_173152692
TrumpGOD doet weer het juiste. Iedereen is nu blij met Trump _O_
pi_173152756
:D :'( :D . Dit topic, ahahahaha.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173152808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:57 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit soort gewelddadige clashes tussen Antifa en conservativs (en later ging Alt-Right zich er ook mee bemoeien) is al meer dan een jaar aan de gang op onder andere universiteitscampussen.
Je kunt via diverse filmpjes op YT goed zien dat er ontwikkelingen zijn op de anticipatie van geweld en dan men zich steeds beter beschermd, maar ook bewapend.
Dus nee, ik zou een 'zelfreinigend vermogen' niet graag willen zien.
Volgens mij gaat dat Eerste? Amendement over het recht op vreedzame samenscholingsrecht, gewapende of gewelddadige toestanden vallen daar niet onder. Misschien is het een idee om wapens bij zulke demonstraties te verbieden? Maar wie ben ik?
pi_173152966
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:15 schreef Hdero het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat Eerste? Amendement over het recht op vreedzame samenscholingsrecht, gewapende of gewelddadige toestanden vallen daar niet onder. Misschien is het een idee om wapens bij zulke demonstraties te verbieden? Maar wie ben ik?
Huh? Maar nazi's met vuurwapens waren wel okay? :?
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:48 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ja want ze gebruiken die tenminste niet op dat moment. Om bijvoorbeeld ruiten van bewegende auto's kapot te knallen. De negers gebruikten wel hun knuppels. Goh, waar zou dat vandaan zijn gekomen?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:34:27 #103
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173153082
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:15 schreef Hdero het volgende:

[..]

De intense verdeeldheid moet weer naar normale proporties worden teruggebracht. Op universiteiten bijvoorbeeld kan niet iedereen vrijuit spreken en juist dit zo een plaats moeten zijn van uitwisseling van gedachte.

Open carry wordt niet beschermd via The Second Amendment. Ik heb gelezen dat de militie de beide partijen gescheiden hield in de aanvang van het evenement. Misschien dat dit een reden zou kunnen zijn dat de politie hun niet aanpakte.
En voor de andere wapentuig zoals stokken, rookbommen en traangas blijf ik erbij dat het uitgeven van vergunningen beter moet worden geregeld. Dan kunnen excessen veel beter onder controle worden gehouden of repressief worden opgetreden. En mogelijk voelen mensen dan geen aandrang zich te bewapenen.
Crooked Hillary
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:45:28 #104
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173153242
quote:

[..]

Er waren ook gewapende leden van de Redneck Revolt militie aanwezig, dat zijn anti-racisten. Blijkbaar niet zo uitzonderlijk in Virginia, wapens tijdens een betoging.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:36:32 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173154107
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee zo werkt het niet. Jij denkt dat mensen pro-nazi worden omdat ze aan leugenachtige propaganda blootgesteld zijn? Z'n geschiedenisleraar zegt het nota bene zelf
Als het niet uitmaakt hoe de boodschap gedeeld wordt, wat is dan het nut van propaganda?
quote:
[..]

Dat soort figuren weet vaak meer over nazi misdaden dan hun geschiedenisleraar. Want bij velen zijn het de misdaden die de aantrekkingskracht vormen.
Bij velen zijn het het idee ergens bij te horen en het idee dat hun problemen niet alleen erkend worden, maar ook een duidelijke oorzaak krijgen, wat de aantrekkingskracht vormen. In die zin verschilt het niets van de meeste extremistische groepen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:37:47 #106
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173154148
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 01:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar BLM voor staat. :')

Echt vreselijk oneerlijk hoe jij steeds mensen de raarste ideeën aanwrijft.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:29:28 #107
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173155408
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als het niet uitmaakt hoe de boodschap gedeeld wordt, wat is dan het nut van propaganda?

[..]

Bij velen zijn het het idee ergens bij te horen en het idee dat hun problemen niet alleen erkend worden, maar ook een duidelijke oorzaak krijgen, wat de aantrekkingskracht vormen. In die zin verschilt het niets van de meeste extremistische groepen.
Mja, ok, ik zag het iets te eng, dacht aan figuren als die dader, Ian Brady, Eric Harris... Leek me overbodig om propaganda te voeren voor iets dat iedereen kent, je kan het moeilijk als iets voorstellen dat het niet is; maar er zullen er ook zijn die via white power, white genocide en dergelijke ideeën fan van de nazi's worden, neem ik aan.
pi_173156033
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar BLM voor staat. :')

Echt vreselijk oneerlijk hoe jij steeds mensen de raarste ideeën aanwrijft.
Kan je ook iets anders zeggen dan 'dat is helemaal niet waar!'?

Lijkt wel alsof je dat onder je ctrl+v hebt zitten.
1947-2016
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:57:41 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173156104
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kan je ook iets anders zeggen dan 'dat is helemaal niet waar!'?

Lijkt wel alsof je dat onder je ctrl+v hebt zitten.
Wat moet ik anders zeggen? Je doet een boel beweringen die gewoon niet waar zijn. Wat kan ik daar anders mee dan erop wijzen dat het onwaar is?
pi_173156292
Een buitengewoon goede uitspraak van Trumpgod die getuigt van inlevingsvermogen, mededogen, wijsheid en onbuigzaamheid. _O_
pi_173156316
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar ik heb als blanke man helemaal geen schuldgevoel. Waarom zou ik überhaupt een schuldgevoel moeten hebben of me een slachtoffer moeten voelen? :?

Ik begrijp daarom al die mensen niet die de blanke man een schuldgevoel of een slachtofferrol proberen aan te praten.
Ik ook niet. Het is gewoon een modegrill om vanaf de 'moral high horse' lekker te kunnen wijzen en iedereen die het niet met je eens is weg te maken voor alles en nog wat. Lekker makkelijk en laf. Met de politiek correcte mening.
1947-2016
pi_173156366
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als het wel waar is, moet je even met bewijs komen. Bijvoorbeeld bewijs dat BLM vindt dat witte levens weg moeten. Zolang je dat niet doet, blijf ik je onware beweringen weerleggen met 'nietus'.
Jij beweert naar mij dat het niet waar is en laat dat continu blijken. Verder als 'is niet waar' kom je niet. En nu moet ik opeens met bewijs komen om jouw geschreeuw te ontkrachten?
Dat is de rollen omdraaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 15-08-2017 12:38:20 ]
1947-2016
pi_173156374
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik ook niet. Het is gewoon een modegrill om vanaf de 'moral high horse' lekker te kunnen wijzen en iedereen die het niet met je eens is weg te maken voor alles en nog wat. Lekker makkelijk en laf. Met de politiek correcte mening.
Mensen zijn in de regel afgebakende hokjesgeesten die graag wijzen en veroordelen met de spreekwoordelijke balk voor hun ogen.

Ach, na verloop van tijd wordt het zelfs een amusant gegeven. :)
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:11:15 #114
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173156413
Al dat antiracisme gejank. Je wordt er gewoon toe gedwongen...

Doe mij maar een nieuwe golf van Apartheid _O_ Apartheid 2.0 jonguh!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173156419
Vreemde zaak. Eerder veroordeelde hij meen ik al al het geweld.

Beetje zielig gedrag om hem daarop aan te kijken. Ondanks dat het natuurlijk een flapdrol is.
Conscience do cost.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:13:55 #116
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173156464
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij beweert naar mij dat het niet waar is en laat dat continu blijken. Verder als 'is niet waar' kom je niet. En nu moet ik opeens met bewijs komen om jouw geschreeuw te ontkrachten?
Dat is de rollen omdraaien.
Nee, je moet met bewijs komen voor jouw beweringen. Beweringen die gedaan worden zonder bewijs, kunnen zonder bewijs weerlegd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 15-08-2017 12:38:35 ]
pi_173156508
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, je moet met bewijs komen voor jouw beweringen. Beweringen die gedaan worden zonder bewijs, kunnen zonder bewijs weerlegd worden.
Kommaaropdan. Jij hebt hier de afgelopen dagen veel keer 'is niet waar' gezegd zonder ook ook maar enig bewijs. Zie graag je 'bronnetjes' verschijnen.
1947-2016
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:18:19 #118
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173156543
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kommaaropdan. Jij hebt hier de afgelopen dagen veel keer 'is niet waar' gezegd zonder ook ook maar enig bewijs. Zie graag je 'bronnetjes' verschijnen.
Als jij geen bron geeft voor je bewering, hoef ik geen bron te geven om 'niet waar' te kunnen reageren.
pi_173156645
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:11 schreef ems. het volgende:
Vreemde zaak. Eerder veroordeelde hij meen ik al al het geweld.

Beetje zielig gedrag om hem daarop aan te kijken. Ondanks dat het natuurlijk een flapdrol is.
Nou ja, de nazi's niet specifiek noemen op het moment dat die door de straten marcheren is natuurlijk wel wat apart.

Ik bedoel, het zijn nazi's.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:24:07 #120
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173156663
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk heb jij geen enkel bewijs dus wat je geschreeuw kan onderbouwen. Anders was je daar al lang mee gekomen. Ongefundeerd onderbuik geschreeuw dus. Je lijkt wel een pvv-tokkie.
Haha, de ironie.

Je hebt toch door dat jij degene bent die zijn beweringen moet onderbouwen? Zolang je dat niet doet, heb ik ook geen verplichting om mijn tegenargumenten te onderbouwen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:24:48 #121
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173156679
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik stel als regel dat ik mijn mening nooit hoef te bewijzen.
Hahahaha, mafklapper.
pi_173156753
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hahahaha, mafklapper.
Als ik jouw reacties lees in dit draadje dan zijn we allebei gemeenschappelijke mafklappers. :)
pi_173156778
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Haha, de ironie.

Je hebt toch door dat jij degene bent die zijn beweringen moet onderbouwen? Zolang je dat niet doet, heb ik ook geen verplichting om mijn tegenargumenten te onderbouwen.
Jij bazuint al een paar dagen de topics rond met 'is niet waar'. Nodeloos en fundamentloos blijkt nu. En om jouw geschreeuw dan maar te moeten ontkrachten, wil jij bronnetjes van anderen zien. Dat heet gewoon moedwillig de rollen omdraaien. Verder kom je niet als 'niet waar' en daarna ga je ruzie lopen zoeken met gezuig. Getroll dus om een discussie maar te laten ontsporen.
Trump, koffie topic, google topic. Overal, alles.

1947-2016
pi_173156823
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat blijft het gespeelde spelletje op forums. Dat maakt het enerzijds ook zo leuk. Al die onderliggende tactieken en woordspelletjes. :)

Ik stel als regel dat ik mijn mening nooit hoef te bewijzen. Doe als deelnemer zelf onderzoek als je daarvoor kies. Verschuil je nooit achter de mening van anderen via geplaatste internet-links die in de regel geen hond leest. Gebruik links puur als aanvullende en interessante informatie.

En bovenal, probeer er altijd de humor van in te zien. Het gaat niet om het gelijk of het overtuigen van het eigen gelijk. Het gaat om de wir war van elkaars verschillende en overeenkomstige meningen en gedachten.
Exact. En de ene kan die beter respecteren als de ander. De ene denkt 'swah zijn mening, zal wel', de ander denkt 'jij racist!'.
1947-2016
pi_173156935
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

swah
:') .
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:42:09 #126