De intense verdeeldheid moet weer naar normale proporties worden teruggebracht. Op universiteiten bijvoorbeeld kan niet iedereen vrijuit spreken en juist dit zo een plaats moeten zijn van uitwisseling van gedachte.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:15 schreef Hdero het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat Eerste? Amendement over het recht op vreedzame samenscholingsrecht, gewapende of gewelddadige toestanden vallen daar niet onder. Misschien is het een idee om wapens bij zulke demonstraties te verbieden? Maar wie ben ik?
Er waren ook gewapende leden van de Redneck Revolt militie aanwezig, dat zijn anti-racisten. Blijkbaar niet zo uitzonderlijk in Virginia, wapens tijdens een betoging.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nazi's die marcheren met vuurwapens waaronder automatische geweren zijn volgens jou wel okay?
Als het niet uitmaakt hoe de boodschap gedeeld wordt, wat is dan het nut van propaganda?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet. Jij denkt dat mensen pro-nazi worden omdat ze aan leugenachtige propaganda blootgesteld zijn? Z'n geschiedenisleraar zegt het nota bene zelf
Bij velen zijn het het idee ergens bij te horen en het idee dat hun problemen niet alleen erkend worden, maar ook een duidelijke oorzaak krijgen, wat de aantrekkingskracht vormen. In die zin verschilt het niets van de meeste extremistische groepen.quote:[..]
Dat soort figuren weet vaak meer over nazi misdaden dan hun geschiedenisleraar. Want bij velen zijn het de misdaden die de aantrekkingskracht vormen.
Dat is helemaal niet waar BLM voor staat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 01:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die aanhangsels van de freedom riders en zwarte panters doen precies hetzelfde. Alleen dan met black lifes matter en witte moeten weg... Super vreedzaam ook.
Mja, ok, ik zag het iets te eng, dacht aan figuren als die dader, Ian Brady, Eric Harris... Leek me overbodig om propaganda te voeren voor iets dat iedereen kent, je kan het moeilijk als iets voorstellen dat het niet is; maar er zullen er ook zijn die via white power, white genocide en dergelijke ideeën fan van de nazi's worden, neem ik aan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 10:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als het niet uitmaakt hoe de boodschap gedeeld wordt, wat is dan het nut van propaganda?
[..]
Bij velen zijn het het idee ergens bij te horen en het idee dat hun problemen niet alleen erkend worden, maar ook een duidelijke oorzaak krijgen, wat de aantrekkingskracht vormen. In die zin verschilt het niets van de meeste extremistische groepen.
Kan je ook iets anders zeggen dan 'dat is helemaal niet waar!'?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 10:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar BLM voor staat.
Echt vreselijk oneerlijk hoe jij steeds mensen de raarste ideeën aanwrijft.
Wat moet ik anders zeggen? Je doet een boel beweringen die gewoon niet waar zijn. Wat kan ik daar anders mee dan erop wijzen dat het onwaar is?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan je ook iets anders zeggen dan 'dat is helemaal niet waar!'?
Lijkt wel alsof je dat onder je ctrl+v hebt zitten.
Ik ook niet. Het is gewoon een modegrill om vanaf de 'moral high horse' lekker te kunnen wijzen en iedereen die het niet met je eens is weg te maken voor alles en nog wat. Lekker makkelijk en laf. Met de politiek correcte mening.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar ik heb als blanke man helemaal geen schuldgevoel. Waarom zou ik überhaupt een schuldgevoel moeten hebben of me een slachtoffer moeten voelen?![]()
Ik begrijp daarom al die mensen niet die de blanke man een schuldgevoel of een slachtofferrol proberen aan te praten.
Jij beweert naar mij dat het niet waar is en laat dat continu blijken. Verder als 'is niet waar' kom je niet. En nu moet ik opeens met bewijs komen om jouw geschreeuw te ontkrachten?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als het wel waar is, moet je even met bewijs komen. Bijvoorbeeld bewijs dat BLM vindt dat witte levens weg moeten. Zolang je dat niet doet, blijf ik je onware beweringen weerleggen met 'nietus'.
Mensen zijn in de regel afgebakende hokjesgeesten die graag wijzen en veroordelen met de spreekwoordelijke balk voor hun ogen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Het is gewoon een modegrill om vanaf de 'moral high horse' lekker te kunnen wijzen en iedereen die het niet met je eens is weg te maken voor alles en nog wat. Lekker makkelijk en laf. Met de politiek correcte mening.
Nee, je moet met bewijs komen voor jouw beweringen. Beweringen die gedaan worden zonder bewijs, kunnen zonder bewijs weerlegd worden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij beweert naar mij dat het niet waar is en laat dat continu blijken. Verder als 'is niet waar' kom je niet. En nu moet ik opeens met bewijs komen om jouw geschreeuw te ontkrachten?
Dat is de rollen omdraaien.
Kommaaropdan. Jij hebt hier de afgelopen dagen veel keer 'is niet waar' gezegd zonder ook ook maar enig bewijs. Zie graag je 'bronnetjes' verschijnen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, je moet met bewijs komen voor jouw beweringen. Beweringen die gedaan worden zonder bewijs, kunnen zonder bewijs weerlegd worden.
Als jij geen bron geeft voor je bewering, hoef ik geen bron te geven om 'niet waar' te kunnen reageren.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kommaaropdan. Jij hebt hier de afgelopen dagen veel keer 'is niet waar' gezegd zonder ook ook maar enig bewijs. Zie graag je 'bronnetjes' verschijnen.
Nou ja, de nazi's niet specifiek noemen op het moment dat die door de straten marcheren is natuurlijk wel wat apart.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:11 schreef ems. het volgende:
Vreemde zaak. Eerder veroordeelde hij meen ik al al het geweld.
Beetje zielig gedrag om hem daarop aan te kijken. Ondanks dat het natuurlijk een flapdrol is.
Haha, de ironie.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk heb jij geen enkel bewijs dus wat je geschreeuw kan onderbouwen. Anders was je daar al lang mee gekomen. Ongefundeerd onderbuik geschreeuw dus. Je lijkt wel een pvv-tokkie.
Hahahaha, mafklapper.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik stel als regel dat ik mijn mening nooit hoef te bewijzen.
Jij bazuint al een paar dagen de topics rond met 'is niet waar'. Nodeloos en fundamentloos blijkt nu. En om jouw geschreeuw dan maar te moeten ontkrachten, wil jij bronnetjes van anderen zien. Dat heet gewoon moedwillig de rollen omdraaien. Verder kom je niet als 'niet waar' en daarna ga je ruzie lopen zoeken met gezuig. Getroll dus om een discussie maar te laten ontsporen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Haha, de ironie.
Je hebt toch door dat jij degene bent die zijn beweringen moet onderbouwen? Zolang je dat niet doet, heb ik ook geen verplichting om mijn tegenargumenten te onderbouwen.
Exact. En de ene kan die beter respecteren als de ander. De ene denkt 'swah zijn mening, zal wel', de ander denkt 'jij racist!'.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat blijft het gespeelde spelletje op forums. Dat maakt het enerzijds ook zo leuk. Al die onderliggende tactieken en woordspelletjes.![]()
Ik stel als regel dat ik mijn mening nooit hoef te bewijzen. Doe als deelnemer zelf onderzoek als je daarvoor kies. Verschuil je nooit achter de mening van anderen via geplaatste internet-links die in de regel geen hond leest. Gebruik links puur als aanvullende en interessante informatie.
En bovenal, probeer er altijd de humor van in te zien. Het gaat niet om het gelijk of het overtuigen van het eigen gelijk. Het gaat om de wir war van elkaars verschillende en overeenkomstige meningen en gedachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |