Alleen hebben sommige extreem rechtse groepen wel hele gekke opvattingen over andere bevolkingsgroepen. Ze moeten het vaak ook wat netter verpakken omdat ze anders in de problemen komen, wat dat betreft is de VS een verademing daar laten de neo-nazi's en KKK hun ware gezicht zien.quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:30 schreef luxerobots het volgende:
Beiden kanten hebben hun gekkies.
Rechts weet zich doorgaans netter te gedragen dan de linkse/islamitische kant.
Maar goed, sommigen kunnen masturberen hier en eindelijk eens hun gelijk halen.
Je zou inderdaad denken dat het voor zich spreekt. Ik heb het trouwens altijd bizar gevonden dat veel mensen die vinden dat zo'n meningsuitingen verboden moeten worden, ook vinden dat scholen meer aandacht aan de holocaust moeten besteden.quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Alleen hebben sommige extreem rechtse groepen wel hele gekke opvattingen over andere bevolkingsgroepen. Ze moeten het vaak ook wat netter verpakken omdat ze anders in de problemen komen, wat dat betreft is de VS een verademing daar laten de neo-nazi's en KKK hun ware gezicht zien.
Ja, zo werkt het wel.quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je zou inderdaad denken dat het voor zich spreekt. Ik heb het trouwens altijd bizar gevonden dat veel mensen die vinden dat zo'n meningsuitingen verboden moeten worden, ook vinden dat scholen meer aandacht aan de holocaust moeten besteden.
Alsof de manier waarop je het brengt bepaalt of iemand nazi of anti-nazi wordt...
Bekritiseren en demoniseren zijn twee wezenlijk verschillende zaken. De burgermeester van Charlottesville die Trump verantwoordelijk houdt voor de gewelddadigheden is aan het demoniseren. Hij schuift Trump de schuld in de schoenen voor iets waar hij totaal geen invloed op heeft.quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet hé. Vrijheid van meningsuiting houdt ook in dat je je president mag bekritiseren.
Anders moet jij je mond ook gaan houden over de huidige regering, totdat je begint met wetsvoorstellen indienen.
Als demoniseren wezenlijk verschilt van bekritiseren en dus niet onder vrijheid van meningsuiting valt, hadden die demonstranten ook aangehouden moeten worden op het moment dat ze de Joden en links demoniseerden.quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Bekritiseren en demoniseren zijn twee wezenlijk verschillende zaken. De burgermeester van Charlottesville die Trump verantwoordelijk houdt voor de gewelddadigheden is aan het demoniseren. Hij schuift Trump de schuld in de schoenen voor iets waar hij totaal geen invloed op heeft.
Too little, too late.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Maar goed, voor de mensen die nog wel zin hebben in een fatsoenlijke discussie:
Ik vind het een beetje mosterd na de maaltijd. Trump heeft deze uitspraken pas gedaan nadat het grootste deel van Amerika, inclusief een goed deel van de Republikeinse Partij, erover is gevallen dat hij weigerde die nazi's en extreemrechtse knurften te veroordelen. Hij heeft geprobeerd die extremisten uit de wind te houden. Het moge duidelijk zijn waarom.
aha, dat was die error #22quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Jullie zien het zelf in, waarom word het dan elke keer zo'n teringzooi in deze topics? Waar komt dan die drang van om tóch maar die reactie te geven ook al is het offtopic en is het nogal topicverpestend? Het begint met een opmerking die niet kan en vervolgens komt er een hele discussie over, vol met dingen die niet kunnen. Beetje jammer. Ik ga even vegen.
Ik snap hetquote:Op maandag 14 augustus 2017 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, nationalisten wilde demonstreren. Antifascisten kwamen om dit te verstoren.
Toen is er één nationalist ingereden op de antifascisten.
Snap je hem? Blanken wilden demonstreren, dit werd verhinderd door antifascisten, waarna één nationalist dit op gewelddadige wijze verstoort heeft. Kijk de filmpjes maar na.
Een mars.. Waar kwam het tot verbranden van kruizen in voortuinen dan?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik snap het
Als er mensen voor je huis leuk willen feesten met brandende kruizen moet je er ook niets van willen zeggen, anders hangen ze je aan de trekhaak.
Murica, Dumbville, 2017
Als links, 'Unite the Right' gewoon had laten demonstreren, dan waren er (99,99% zeker) geen rellen, gewonden en doden geweest..quote:Op maandag 14 augustus 2017 22:52 schreef richolio het volgende:
[..]
Net zoals in Charlottesville ja? Uhuh.
Nee zo werkt het niet. Jij denkt dat mensen pro-nazi worden omdat ze aan leugenachtige propaganda blootgesteld zijn? Z'n geschiedenisleraar zegt het nota bene zelfquote:
Dat soort figuren weet vaak meer over nazi misdaden dan hun geschiedenisleraar. Want bij velen zijn het de misdaden die de aantrekkingskracht vormen.quote:Mr Weimer said Fields wrote an essay on Nazi military history that appeared to be a "big lovefest for the German military and the Waffen-SS".
He said he had "failed" to change his student's extremist views.
waar noemde ik iets over brandende kruizen in voortuinen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een mars.. Waar kwam het tot verbranden van kruizen in voortuinen dan?
Welke mening? Wat willen ze opgelost zien worden? En kan dat niet zonder iemand te doden?quote:Waarom mag alleen extreem links precies uitkomen voor hum mening? Omdat die correcter is dan die van extreem rechts? Of omdat er mensen bereid zijn in grotere getalen geweld te gebruiken?
Blijkbaar mag (extreem) rechts hun mening helemaal niet uiten, zelfs niet door middel van een vreedzame demonstratie.. doen ze dat wel worden ze direct met fysiek en verbaal geweld aangevallen door een hele linkse meute..quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik snap het
Als er mensen voor je huis leuk willen feesten met brandende kruizen moet je er ook niets van willen zeggen, anders hangen ze je aan de trekhaak.
Murica, Dumbville, 2017
is wegquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Veeg deze dan ook aub nog even weg. Dit is ook alleen maar bagger, getroll en geleuter in de marge.
[..]
[..]
Hier:quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
waar noemde ik iets over brandende kruizen in voortuinen?
[..]
Welke mening? Wat willen ze opgelost zien worden?
Verder moet je even kijken wat antifascisten al als 'fascistisch' bestempelen. Dat gaat zo ver dat je het cda al niet meer veilig is zeg maar. Die gasten zijn gewoon gek. Een rechtse spreker op een uni? Nope, mag er niet komen. Lekker de deur op slot gooien met een rellende meute.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik snap het
Murica, Dumbville, 2017
Beter.quote:
Brandende kruizen voor je huis/brandende kruizen in je voortuin.. komt op hetzelfde neer..quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
waar noemde ik iets over brandende kruizen in voortuinen?
[..]
Welke mening? Wat willen ze opgelost zien worden? En kan dat niet zonder iemand te doden?
Leuk ja, zo'n meute Nazi's die door je straat banjeren. Roepen dat de zwarten en Joden moeten hangen en de blanken achtergesteld worden. Vreedzame 'mening' ook.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:51 schreef madam-april het volgende:
[..]
Blijkbaar mag (extreem) rechts hun mening helemaal niet uiten, zelfs niet door middel van een vreedzame demonstratie.. doen ze dat wel worden ze direct met fysiek en verbaal geweld aangevallen door een hele linkse meute..
Je hoeft het niet met ze eens te zijn.. toch hebben zij net zoveel recht op vrijheid van meningsuiting en hebben zij net zoveel recht op vrijheid van vergadering en betoging als ieder ander..quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:58 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Leuk ja, zo'n meute Nazi's die door je straat banjeren. Roepen dat de zwarten en Joden moeten hangen en de blanken achtergesteld worden. Vreedzame 'mening' ook.
Tuurlijk is dat niet ok. Maar het is ook buiten de vs bittere waarheid. Marching season in Belfast bijvoorbeeld. Ook geen pretje als katholiek.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:58 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Leuk ja, zo'n meute Nazi's die door je straat banjeren. Roepen dat de zwarten en Joden moeten hangen en de blanken achtergesteld worden. Vreedzame 'mening' ook.
Was al weg toch? Zie die edit maar.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:58 schreef madam-april het volgende:
[..]
Haal ze dan ook nog even uit je quote..
Die aanhangsels van de freedom riders en zwarte panters doen precies hetzelfde. Alleen dan met black lifes matter en witte moeten weg... Super vreedzaam ook.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:58 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Jepquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 01:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
denk dat je vreedzame bedoelde...
Ik weet niet wat de freedom riders precies zijn, maar extreem links, extreem rechts, w.e. het is me allemaal om het even. 'Extreem'... Dan kan iets al moeilijk vreedzaam zijn volgens mij.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 01:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die aanhangsels van de freedom riders en zwarte panters doen precies hetzelfde. Alleen dan met black lifes matter en witte moeten weg... Super vreedzaam ook.
Het is toch iets anders als met een auto over iemand heentuffen uit wraak.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:57 schreef madam-april het volgende:
[..]
Brandende kruizen voor je huis/brandende kruizen in je voortuin.. komt op hetzelfde neer..
Ik snap ook volkomen dat je voor het vrije woord bent voor Salafisten die de Sharia willen invoeren en bepaalde radicale gedachtes van potentiele strijders als de weg naar vrijheid bestempelt. Je kunt tegenwoordig niet eens meer in een pofbroek en met een baard voor de klas je zegje doen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier:
[..]
Verder moet je even kijken wat antifascisten al als 'fascistisch' bestempelen. Dat gaat zo ver dat je het cda al niet meer veilig is zeg maar. Die gasten zijn gewoon gek. Een rechtse spreker op een uni? Nope, mag er niet komen. Lekker de deur op slot gooien met een rellende meute.
Niet bepaald bevorderlijk voor de sfeer. Niet daar, niet hier.
Deze clip toont het moment voordat de auto op het publiek in rijdt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Werd die automobilist dan aangevallen?
Het was meer een omhelzing met de auto zeg maar.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 01:29 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Deze clip toont het moment voordat de auto op het publiek in rijdt.
Er is geen sprake van een aanloop om snelheid te maken, het lijkt er eerder op dat hij net als de auto's voor hem langzaam door die straat rijd maar vervolgens gas geeft als er iets tegen zijn auto gegooid of geslagen wordt.
Bovenstaande is een post van vanmiddag maar het werd gesloten.
Natuurlijk is het gewoon een 20 jarige gek maar ik zie op de beelden niet dat er een aanloopje word genomen om snelheid te maken.
Dat hij werd aangevallen is ook weer een ander uiterste, maar van opzet is ook niet zomaar te spreken naar mijn mening.
Dus het is eigenlijk de schuld van links, zeg je?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Als links, 'Unite the Right' gewoon had laten demonstreren, dan waren er (99,99% zeker) geen rellen, gewonden en doden geweest..
Dat er bij demonstraties van rechts rellen ontstaan? Ja, dat is absoluut de schuld van links..quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 01:43 schreef richolio het volgende:
[..]
Dus het is eigenlijk de schuld van links, zeg je?
Jij kwam met die vergelijking, niet ik..quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 01:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is toch iets anders als met een auto over iemand heentuffen uit wraak.
Hoeveel wraakacties zijn er eigenlijk nodig voor het zootje een beetje met IS te vergelijken valt?
[..]
Ik snap ook volkomen dat je voor het vrije woord bent voor Salafisten die de Sharia willen invoeren en bepaalde radicale gedachtes van potentiele strijders als de weg naar vrijheid bestempelt. Je kunt tegenwoordig niet eens meer in een pofbroek en met een baard voor de klas je zegje doen.
Hier is het net iets beter in beeld gebrachtquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 01:29 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Deze clip toont het moment voordat de auto op het publiek in rijdt.
Er is geen sprake van een aanloop om snelheid te maken, het lijkt er eerder op dat hij net als de auto's voor hem langzaam door die straat rijd maar vervolgens gas geeft als er iets tegen zijn auto gegooid of geslagen wordt.
Bovenstaande is een post van vanmiddag maar het werd gesloten.
Natuurlijk is het gewoon een 20 jarige gek maar ik zie op de beelden niet dat er een aanloopje word genomen om snelheid te maken.
Dat hij werd aangevallen is ook weer een ander uiterste, maar van opzet is ook niet zomaar te spreken naar mijn mening.
Ik zie een paar negers met honkbalknuppels op zijn auto van achteren inbeuken. Nadat ze in groepsverband erop af waren gestormd, maar volgens mij te stupide waren om het dreigende gevaar van een aanrijdende auto te herkennen. Een van die gasten staat er direct achter, nog een ander bevond zich rechts bovenaan en werd enigzins geplet tussen een stilstaande auto op de berm.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 01:49 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hier is het net iets beter in beeld gebracht
- Zijn auto word eerst geraakt met een honkbalknuppel
- Vervolgens geeft die flink gas
Hij reed keurig achter de andere autos aan tot zijn auto gemolesteerd word door een antifa '' activist''
De mods zijn waarschijnlijk ook bijna allemaal blank! Fight the powa!quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 03:16 schreef Hdero het volgende:
[..]
Niet als je de gemiddelde reacties op dit forum leest van overwegend blanke mannen die bij iedere zich voordoende gelegenheid graag op vrouwen, kleurlingen en moslims afgeven. Voor hun reacties zijn ze namelijk wel verantwoordelijk.
En ik zou graag terugschelden maar de mods verwijderen de mijne altijd en laten andermans staan met hun dubbele standaarden.
En negers met honkbalknuppels in een demonstratie is volgens geen goede combinatie, blijkbaar geen les geleerd van de BLM-vernietigingen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:34 schreef dellipder het volgende:
Disclaimer:
Ik veroordeel in de meest krachtige bewoordingen elke vorm van racisme, haat en geweld. Ik beschouw het inrijden op demonstranten als een terroristische aanval.
The First Amendement en right to assembly is veel ruimer dan in Nederland. En the Second Amendement is in Nederland geregeld met het geweldsmonopolie van de overheid.
Daar kunnen we vanuit dit platform commentaar opleveren, maar dit is hun wijze waarop zij individuele rechten in hun samenleving hebben ingericht.
Wat betreft openbare orde is het denk ik wel een dingetje dat de vergunningen zijn uitgegeven op de manier zoals dit is gebeurd en dat blijkbaar de politie een opdracht van hogerhand heeft gekregen niet tussenbeide te komen. Ik zag hierover wat teksten voorbij komen en als dit feitelijk is, dan is het belangrijk daarover de motivatie en de verantwoordelijken te weten te komen.
Op diverse videobeelden is te zien dat het park waar de nazi's en de white supremacists zich verzameld hadden op het moment dat de tegendemonstranten hun evenement begonnen werd ontruimd en in de richting van deze demonstranten en de Antifa werden opgedreven.
In de context van behoud van de openbare orde behoeft dit wat mij betreft een nadere toelichting.
Nazi's die marcheren met vuurwapens waaronder automatische geweren zijn volgens jou wel okay?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:37 schreef Hdero het volgende:
[..]
En negers met honkbalknuppels in een demonstratie is volgens geen goede combinatie, blijkbaar geen les geleerd van de BLM-vernietigingen.
Bij de tegendemonstranten waren zowel BLM als Antifa aanwezig.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:37 schreef Hdero het volgende:
[..]
En negers met honkbalknuppels in een demonstratie is volgens geen goede combinatie, blijkbaar geen les geleerd van de BLM-vernietigingen.
Ja want ze gebruiken die tenminste niet op dat moment. Om bijvoorbeeld ruiten van bewegende auto's kapot te knallen. De negers gebruikten wel hun knuppels. Goh, waar zou dat vandaan zijn gekomen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nazi's die marcheren met vuurwapens waaronder automatische geweren zijn volgens jou wel okay?
Inderdaad, er kan daar geen goeds van komen. Maar ze kiezen er zelf ook voor im zich te bewapenen voor het geval dat. Laat ze dan maar het onder elkaar uitzoeken, mooi stuk darwin aan het werk. Zelfreinigend vermogen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:43 schreef dellipder het volgende:
[..]
Bij de tegendemonstranten waren zowel BLM als Antifa aanwezig.
Op zijn minst is het roekeloos van de autoriteiten dat zij toestemming voor deze evenementen hebben gegeven zo dicht bij elkaar (te laten organiseren en te verzamelen).
De geweldadigheid van deze twee groepen zou inderdaad bekend moeten zijn.
Dit soort gewelddadige clashes tussen Antifa en conservativs (en later ging Alt-Right zich er ook mee bemoeien) is al meer dan een jaar aan de gang op onder andere universiteitscampussen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:50 schreef Hdero het volgende:
[..]
Inderdaad, er kan daar geen goeds van komen. Maar ze kiezen er zelf ook voor im zich te bewapenen voor het geval dat. Laat ze dan maar het onder elkaar uitzoeken, mooi stuk darwin aan het werk. Zelfreinigend vermogen.
Volgens mij gaat dat Eerste? Amendement over het recht op vreedzame samenscholingsrecht, gewapende of gewelddadige toestanden vallen daar niet onder. Misschien is het een idee om wapens bij zulke demonstraties te verbieden? Maar wie ben ik?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:57 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit soort gewelddadige clashes tussen Antifa en conservativs (en later ging Alt-Right zich er ook mee bemoeien) is al meer dan een jaar aan de gang op onder andere universiteitscampussen.
Je kunt via diverse filmpjes op YT goed zien dat er ontwikkelingen zijn op de anticipatie van geweld en dan men zich steeds beter beschermd, maar ook bewapend.
Dus nee, ik zou een 'zelfreinigend vermogen' niet graag willen zien.
Huh? Maar nazi's met vuurwapens waren wel okay?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:15 schreef Hdero het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat Eerste? Amendement over het recht op vreedzame samenscholingsrecht, gewapende of gewelddadige toestanden vallen daar niet onder. Misschien is het een idee om wapens bij zulke demonstraties te verbieden? Maar wie ben ik?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nazi's die marcheren met vuurwapens waaronder automatische geweren zijn volgens jou wel okay?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 08:48 schreef Hdero het volgende:
[..]
Ja want ze gebruiken die tenminste niet op dat moment. Om bijvoorbeeld ruiten van bewegende auto's kapot te knallen. De negers gebruikten wel hun knuppels. Goh, waar zou dat vandaan zijn gekomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |