SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Dit is een gigantisch slechte grafiek om dat te concluderenquote:Op vrijdag 28 juli 2017 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook dat valt reuze mee:
[ afbeelding ]
Oke, ik beleef het iig niet zoquote:Op vrijdag 28 juli 2017 14:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is een gigantisch slechte grafiek om dat te concluderen
En zelfs daaruit blijkt dat het best nat is.
Deze Airbus A320 van Atlasjet vertrok vanuit Istanbul, zal dezelfde storm zijn geweest.twitter:KeraunosObs twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:44:37Un autre avion (A320) endommagé par la grêle au départ d'#Istanbul vers 1500 m d'alt et contraint d'atterrir hier.… https://t.co/Oo1U6XbSiz reageer retweet
Het is deze:quote:Op vrijdag 28 juli 2017 17:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]Deze Airbus A320 van Atlasjet vertrok vanuit Istanbul, zal dezelfde storm zijn geweest.twitter:KeraunosObs twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:44:37Un autre avion (A320) endommagé par la grêle au départ d'#Istanbul vers 1500 m d'alt et contraint d'atterrir hier.… https://t.co/Oo1U6XbSiz reageer retweet
Sodeju, die is gewoon door een ijslawine heen geploegdquote:Op vrijdag 28 juli 2017 17:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]Deze Airbus A320 van Atlasjet vertrok vanuit Istanbul, zal dezelfde storm zijn geweest.twitter:KeraunosObs twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:44:37Un autre avion (A320) endommagé par la grêle au départ d'#Istanbul vers 1500 m d'alt et contraint d'atterrir hier.… https://t.co/Oo1U6XbSiz reageer retweet
Wat zit er een extreem stomme, misplaatste pianomuziek bij een van die filmpjesquote:Op vrijdag 28 juli 2017 14:51 schreef ACT-F het volgende:
Een zeldzaam sterke storm en hagel zo groot als golfballen gisteren in Istanbul:
Met op de beelden o.a. een omgevallen hijskraan in het havengebied met daarop volgend een explosie en brand. Een omgevallen muur bij een historische begraafplaats waar 4 mensen onder bedolven zijn. 2 zijn er snel gered, maar naar de anderen wordt nog gezocht. Vooral de deelgemeenten Şişli en Beşiktaş zijn zwaar getroffen, vlak bij de toeristisch populaire Taksim waar ook beelden van te zien in het metrostation.
Superdraaideur
Edit:
Nog meer beelden:
Daar gaat je voorruit![]()
Daar word je helemaal zen vanquote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:05 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat zit er een extreem stomme, misplaatste pianomuziek bij een van die filmpjes.
Ja die is adembenemend, ik moet mijn youtube bliksemplaylist weer eens updaten, daar was ik ooit de toppers aan het verzamelen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar word je helemaal zen vanMaar in het begin zit wel een fantastische bliksem tussen de wolken
Hier op een apart filmpje en herhaald:
Je ziet eerst een tracer van rechts naar links gaan waarna de feitelijke ontlading plaatsvindt. Waanzinnig mooi
Ohohoh minaretje ohohoh..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 20:35 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
In dit filmpje zie je nog eens twee minaretten instorten:
Allah Akbar!
Volgens mij kunnen augustus en september wel wat goede dagen op gaan leveren hoor, alleen niet meer zo heet denk ik.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:54 schreef INViCTuS het volgende:
Nederlandse zomer of niet, ik heb wel het idee dat het al een week of 3 gekenterd is. Je werkt naar een hoogtepunt/piek toe en daarna gaat het weer naar beneden qua weer. Voor m'n gevoel is die piek geweest en nu langzaam naar beneden. Die piek was er dan wel veel te vroeg. Niet heel koud, maar wel onstabiel zomerweer en dat dan stilletjes overgaat in herfst. hoop dat ik het mis heb en nog een langere drogere periode gaat komen met stabiel zomerweer (geregeld zon 26-28 graden), met af en toe een pittige onweersbui
Volgens mij is dat vanavond pas...quote:Op zaterdag 29 juli 2017 08:07 schreef marcel-o het volgende:
http://www.estofex.org/cg(...)_2_stormforecast.xml
[ afbeelding ]
A level 1 was issued for N France, Benelux and NW Germany mainly for severe wind gusts.
Eind van de middag komt er een actieve lijn over met wind hagel en onweer
Ow, dat kan zeker. Een stabiele periode met warm zomerweer kan ook nog. komende week wordt zelfs best een aardige week. 20-25 graden en vrij droog. Andere delen van Europa krijgen misschien wel de heetste week van het jaar voor de kiezen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 00:21 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen augustus en september wel wat goede dagen op gaan leveren hoor, alleen niet meer zo heet denk ik.
Maar gevoelsmatig moet het qua zomerweer allemaal in juli gebeuren en ik heb niet echt het idee dat het een hele goede juli-maand was. Zitten hier en daar wel wat zonnige dagen tussen, maar verder veel bewolking en wind.
Later vandaag wel meer zon. Boven de 20 graden is ook zo koud nog niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 09:33 schreef Greys het volgende:
Ja tis nu even echt herfst met harde wind en regen! Lekker weekendje Netflixen en uitslapen en vanaf maandag weer mooi. Prima.
quote:Op zaterdag 29 juli 2017 11:18 schreef lily het volgende:
Het is hier warm en zonnig.
Kom net van een wandeling buiten en zit te puffen.
Even op de app gekeken; 22 voelt als 25 zegt ie
lijkt vooral nachtwerk te gaan worden.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 13:24 schreef CWAV het volgende:
Ik lees dat er vanavond toch wel wat kans is op onweersbuien: https://bliksemdetectie.nl/index.php/kans-op-onweer?p=utrecht
En Estofex lijkt dat ook wel te onderschrijven:
[ afbeelding ]
Wat? Koud is het niet, maar verder valt het weer tegenquote:
Het is niet koud idd.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 13:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat? Koud is het niet, maar verder valt het weer tegen
Komt anders al een flinke bak aanquote:Op zaterdag 29 juli 2017 08:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij is dat vanavond pas...
[..]
Het word plots aardig donker in Zeelandquote:Op zaterdag 29 juli 2017 15:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind het nu wel lekker buiten
en inmiddels valt hier regen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:02 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Het word plots aardig donker in Zeeland
Idd. Tis best warm maar daar heb je eigenlijk weinig aan op zo'n grijze dag.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 14:48 schreef lily het volgende:
Het is vreselijk benauwd, pfff.
Vervelend weer. Heel warm maar geheel bewolkt en triestig
quote:Op zaterdag 29 juli 2017 21:37 schreef essnhills het volgende:
Holy shit, uit het niets flits knal hier in Hoorn.
Was echt een flinke klap
quote:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.3035416quote:Denemarken stevent af op eerste "zomerloze" maand juli in 38 jaar
za 29/07/2017 - 22:19 Alexander Verstraete
Al heel juli is de temperatuur in Denemarken onder de 25 graden Celsius gebleven en de kans is reëel dat dit ook de laatste 2 dagen van de maand zo blijft. Dat meldt het Deens Meteorologisch Instituut (DMI). Het land stevent zo af op een "zomerloze" maand juli, voor het eerst sinds 1979.
Warme of echt tropische zomerdagen: ons zijn ze de voorbije maand verschillende keren te beurt gevallen. Niet zo in Denemarken waar de temperatuur elke dag van juli lager dan 25 graden Celsius is uitgevallen, de minimumtemperatuur om officieel van een zomerdag te kunnen spreken, zo weet het DMI.
Op 19 juli was het bijna zover toen het kwik tot 24,6 graden Celsius klom. Close, but no cigar. In juni telde Denemarken wel 2 dagen met een temperatuur hoger dan 25 graden Celsius. Mei was zelfs goed voor 5 zulke dagen.
"In onze metingen vinden we sinds 1874 slechts 3 jaren waarin juli geen enkele zomerse dag telde: 1962, 1974 en 1979", zegt klimatoloog John Cappelen. Als de temperatuur in Denemarken ook morgen en overmorgen onder de 25 graden Celsius blijft, dan beleeft het land de eerste "zomerloze" maand juli in 38 jaar.
"De prognose voor 31 juli flirt met de 25 graden Celsius", biedt meteoroloog Klaus Larsen een sprankeltje hoop. "Hoe dan ook wordt het een fotofinish."
Ook daar een kutzomer dus.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:38 schreef zakjapannertje het volgende:
De Denen beleven tot nu toe deze maand bijzonder weer
[..]
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.3035416
Opwarming van de aarde, jeweetzquote:
Denemarken is een puur zeeklimaat, daar waar het in Nederland in Limburg totaal anders is dan in Vlissingen. Wat zij daar hebben, is gewoon Hollands.quote:Op zondag 30 juli 2017 00:26 schreef bianconeri het volgende:
Die Denen hebben het dus zelfs nog erger dan dat het in Nederland is.
Kan nog erger dus.
Daar is het volgens mij echt alleen maar herfstquote:Op zondag 30 juli 2017 00:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denemarken is een puur zeeklimaat, daar waar het in Nederland in Limburg totaal anders is dan in Vlissingen. Wat zij daar hebben, is gewoon Hollands.
We zitten in Lochem, helemaal prima!quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:42 schreef ACT-F het volgende:
Stevige woei, maar geen regen. Gaat net ten noorden van mij langs.
De machtigste man ter wereld is ervan overtuigd dat de opwarming van de aarde wetenschappelijk niet is bewezen, dus is gelul...quote:Op zondag 30 juli 2017 00:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kijk ff naar de getallen voor je zoiets zegt
quote:Op zondag 30 juli 2017 12:47 schreef Djeez het volgende:
[..]
De machtigste man ter wereld is ervan overtuigd dat de opwarming van de aarde wetenschappelijk niet is bewezen, dus is gelul...
quote:Op zondag 30 juli 2017 13:23 schreef Djeez het volgende:
Assen weer eens de natste stad van het land
[ afbeelding ]
Kees Kachelquote:
Op vakantie?quote:Op zondag 30 juli 2017 04:25 schreef minthy het volgende:
[..]
We zitten in Lochem, helemaal prima!![]()
Paraplu kon onverrichter zake terug in de auto
ik was ook in Amersfoort vanmiddag, had een giga bui om uur of twee waarbij ik al zeiknat was voordat ik mijn regenjas kon aantrekken maar verder droogquote:Op zondag 30 juli 2017 14:03 schreef Guanabana het volgende:
Wat een regen weer joh in Amersfoort. En ik wilde nog even naar buiten vandaag.
Hier in Zuid-Holland waaide het ook hard.quote:Op zondag 30 juli 2017 21:11 schreef essnhills het volgende:
Ik was een dagje op Texel. Vanmorgen onderweg flinke hoosbuien gehad, maar vanmiddag droog en regelmatig zo'n. Alleen waaide het best hard, maar goed, je bent dan ook op Texel:P
Prima weertje dus
KNMI zegt 23 max en half bewolkt.quote:Op zondag 30 juli 2017 21:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Voor morgen ziet het er ook weer prima uit! Zon en 25 graden.
Echt weer net over de grensquote:Op zondag 30 juli 2017 20:08 schreef Frutsel het volgende:
Estofex nu al level 2 voor dinsdag. Voor delen van duitsland dan
Mooi zo. Kan ik tenminste actief zijn tijdens mijn vakantie.quote:Op zondag 30 juli 2017 22:07 schreef Pisces29 het volgende:
Wooptidoo. Weer een vooruitzicht van 14 dagen om en nabij de 20.
Er zijn mensen die dit een goede zomer vindenquote:Op zondag 30 juli 2017 22:07 schreef Pisces29 het volgende:
Wooptidoo. Weer een vooruitzicht van 14 dagen om en nabij de 20.
En als iedereen zijn vakantie voorbij is en alle scholen weer begonnen zijn, krijgen we vast in september ineens twee weken zomerhittequote:Op zondag 30 juli 2017 22:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dit een goede zomer vinden
scheer je weg met je mooie weer de hele tijd, semibelgquote:Op zondag 30 juli 2017 22:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor hier niet. 25 in het zuidoosten staat er.
Belgenquote:Op zondag 30 juli 2017 22:46 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
scheer je weg met je mooie weer de hele tijd, semibelg
Halve Duitser. Ik heb niks met Limburg en haar inwoners. Zo zal ik ook nooit juichen voor Max Verstappen, want ik vind Limbo's geen Nederlanderquote:Op zondag 30 juli 2017 22:46 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
scheer je weg met je mooie weer de hele tijd, semibelg
Ik juich voor Stoffel! Hij had vandaag zijn eerste punt gehaald!quote:Op zondag 30 juli 2017 22:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
Halve Duitser. Ik heb niks met Limburg en haar inwoners. Zo zal ik ook nooit juichen voor Max Verstappen, want ik vind Limbo's geen Nederlander
Nee, helaas maar voor een nachtje. Wel voor herhaling vatbaar, mooie omgevingquote:
Ik juich voor Nico Hülkenberg, en mijn ouders en zus wonen in Duitsland. Maar zelf woon ik 30 km van de grens of zo. Hoezo is Limburg eerder Belgisch dan Duits?quote:Op zondag 30 juli 2017 23:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik juich voor Stoffel! Hij had vandaag zijn eerste punt gehaald!
Heb ook niks met Duitsers hoor, eerder halve Belg als je hier woont dan halve Duitser. Maar dat heb ik al vaker uitgelegd en schijnt niet door te dringen. Denk trouwens dat jij dichter bij Duitsland woont?
Ligt er aan waar je woont denk ik. De Belgische grens is 18 km van hier en de Duitse 40. Hier zijn ze meer op België gericht. Ook voor festivals, concerten, winkelen, dagjes uit etc.quote:Op zondag 30 juli 2017 23:08 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik juich voor Nico Hülkenberg, en mijn ouders en zus wonen in Duitsland. Maar zelf woon ik 30 km van de grens of zo. Hoezo is Limburg eerder Belgisch dan Duits?
Belgische grens met Wallonië dan zeker? Mijn vrouw komt van Antwerpen, altijd gezellig daarquote:Op zondag 30 juli 2017 23:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je woont denk ik. De Belgische grens is 18 km van hier en de Duitse 40. Hier zijn ze meer op België gericht. Ook voor festivals, concerten, winkelen, dagjes uit etc.
Nico moest vandaag Magnussen zijn ballen likken. Dat was niet aardig van hem.
Haha, nee bij Weert.quote:Op zondag 30 juli 2017 23:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Belgische grens met Wallonië dan zeker? Mijn vrouw komt van Antwerpen, altijd gezellig daar
in je dromen, het is prachtig weer hierquote:
Werd tijd ook. Mijn vakantie zit erop, maar goedquote:
Dit dus. Prima weertje hierquote:Op maandag 31 juli 2017 12:39 schreef Klonk het volgende:
Goffedomme zuid oost Duitsland kan de komende paar dagen richting de 40 graden gaan
Dan maar een kwakkelzomer om eerlijk te zijn
Maar wel uit de Alpen -> hele droge lucht.quote:Op maandag 31 juli 2017 12:39 schreef Klonk het volgende:
Goffedomme zuid oost Duitsland kan de komende paar dagen richting de 40 graden gaan
zal best maar 40 graden is met welke lucht dan ook kut, of het echt zo droog is betwijfel ik trouwens zit in de voorspelling voor daar ook de nodige neerslag en onweerquote:Op maandag 31 juli 2017 13:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar wel uit de Alpen -> hele droge lucht.
Hmm hoewel richting 40 wel aardig overdreven is heb ik dat denk ik nog wel liever dan dat waardeloze gekwakkel.quote:Op maandag 31 juli 2017 12:39 schreef Klonk het volgende:
Ik vond die 30 begin juni toen de lucht kurk en kurkdroog was een stuk lekkerder dan de 25 die we gemiddeld hebben.quote:Op maandag 31 juli 2017 13:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
zal best maar 40 graden is met welke lucht dan ook kut, of het echt zo droog is betwijfel ik trouwens zit in de voorspelling voor daar ook de nodige neerslag en onweer
Ja, hier nu ook 25 maar het heeft vannacht geregend. Benauwd dus weer...brrquote:Op maandag 31 juli 2017 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vond die 30 begin juni toen de lucht kurk en kurkdroog was een stuk lekkerder dan de 25 die we gemiddeld hebben.
Tis idd jammer dat die kurkdroge dertigers zo zeldzaam zijn hier. Die vond zelfs ik nog wel lekker!quote:Op maandag 31 juli 2017 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vond die 30 begin juni toen de lucht kurk en kurkdroog was een stuk lekkerder dan de 25 die we gemiddeld hebben.
Ben jij je al aan het voorbereiden op de winter? Worden weer lekker deprimerende maanden voor je.quote:Op maandag 31 juli 2017 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Op maandag 31 juli 2017 17:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ben jij je al aan het voorbereiden op de winter? Worden weer lekker deprimerende maanden voor je.
Lucht uit de Alpen is niet per definitie droog natuurlijk. de 40 graden zullen ze niet gaan halen, maar het wordt er wel erg warm. Overigens is het net buiten onze landsgrens, dus weer in Duitsland, goed raak de komende dagen. Level 2 en misschien wel een 3 zou me niet verbazen.quote:Op maandag 31 juli 2017 13:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar wel uit de Alpen -> hele droge lucht.
Maar is het bij jou dan al een paar dagen boven die 25? Omdat je schreef over een paar dagen te warm.quote:Op maandag 31 juli 2017 17:37 schreef lily het volgende:
Ik ben ook geen winterfan hoor![]()
Ik houd van tussentemperaturen.
Hitte en kou is het voor mij allebei niet.
Sneeuw ook niet (ja, leuk voor een dag als ik vrij heb)
Alles tussen de 10 en 25 is prima.
Maar liever kou dan extreme hitte, dat wel.
Echt he.. in NL gaat er gewoon niks gebeuren, in ieder geval niet in het westen :-/quote:Op maandag 31 juli 2017 19:49 schreef INViCTuS het volgende:
Iets met naast de pot pissen (waarschijnlijk en zo goed als)
[ afbeelding ]
This extended forecast was issued to highlight a possibility of severe weather outbreak in the corridor from CNTRL France up to N Poland, an update to level 3 is possible
Dat is toch al de gehele zomer het geval. Gebied over Nederland? Alles ist fur die deutschers. Gebied over Duitsland? ALLES IST WIEDER FUR DIE DEUTSCHERS HUEHUAHAUEHSquote:Op maandag 31 juli 2017 19:49 schreef INViCTuS het volgende:
Iets met naast de pot pissen (waarschijnlijk en zo goed als)
[ afbeelding ]
This extended forecast was issued to highlight a possibility of severe weather outbreak in the corridor from CNTRL France up to N Poland, an update to level 3 is possible
Ik ben een kurkdroge dertiger...quote:Op maandag 31 juli 2017 16:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Tis idd jammer dat die kurkdroge dertigers zo zeldzaam zijn hier. Die vond zelfs ik nog wel lekker!
quote:Op maandag 31 juli 2017 21:18 schreef Berjanus1986 het volgende:
[..]
Ik ben een kurkdroge dertiger...
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 31-07-2017 om 21:26:50Zware onweersbuien trekken nu via Luxemburg naar de Eifel. Teller staat op 200 ontladingen/minuut, N-Franse buien m… https://t.co/xmWbChwDZ5 reageer retweet
Nee, niet boven de 25.quote:Op maandag 31 juli 2017 19:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar is het bij jou dan al een paar dagen boven die 25? Omdat je schreef over een paar dagen te warm.
quote:A level 3 was issued for Germany and NW Poland for severe to damaging wind gusts, large or very large hail, excessive precipitation and strong tornadoes.
A level 2 was issued across parts of France, Switzerland, S Belgium, Luxembourg, Germany, Czech Republic, Poland, Kaliningrad Oblast, Lithuania and Latvia mainly for severe winds and large or very large hail, excessive precipitation and tornadoes.
Wakker worden is al kut, maar als het dan ook nog koud is buiten de dekens...quote:Op maandag 31 juli 2017 21:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Gewoon liggen en je ogen dicht doen. ik ben eigenlijk altijd meteen vertrokken. Heb er wel een hekel aan als ik wakker word van de kou...
En met wakker worden in het algemeen heb ik meer moeite.
Valt nog vergeleken met Vaduzquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wakker worden is al kut, maar als het dan ook nog koud is buiten de dekens...
Na een plaknacht drijf ik er gewoon uit
twitter:WeermanRoel twitterde op maandag 31-07-2017 om 23:24:18Föhn in de Alpen. In Vaduz (Liechtenstein) is de temperatuur gestegen naar ruim 31 graden. Om 23.00 uur! https://t.co/IBdPFOdckE reageer retweet
Ja. En hoe belachelijk het ook klinkt, daardoor heb ik dus ook vaak meteen een hekel aan de hitte overdag (waar ik dus minder mee zit op zich) als het een paar dagen duurt omdat die de warmte 's nachts in de slaapkamer veroorzaakt. De klootzak.quote:Op maandag 31 juli 2017 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Het zit hem vooral in slapen voor veel mensen, denk ik. Ik ben gek op warmte, maar er on slapen is gewoon kut.
Holy fuck.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Valt nog vergeleken met Vaduz[ afbeelding ]twitter:WeermanRoel twitterde op maandag 31-07-2017 om 23:24:18Föhn in de Alpen. In Vaduz (Liechtenstein) is de temperatuur gestegen naar ruim 31 graden. Om 23.00 uur! https://t.co/IBdPFOdckE reageer retweet
Airco unit geen optie?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 01:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. En hoe belachelijk het ook klinkt, daardoor heb ik dus ook vaak meteen een hekel aan de hitte overdag (waar ik dus minder mee zit op zich) als het een paar dagen duurt omdat die de warmte 's nachts in de slaapkamer veroorzaakt. De klootzak.![]()
Hashtag vrouwenlogica.
Zeker, ben er naar aan het kijken wat de beste optie is, zo'n mobiel ding of echt eentje laten installeren. Dat laatste lijkt de beste optie maar ik wil de buren ook zeker niet opzadelen met nachtelijk lawaai van mijn airco buiten aan de gevel waar zij een paar meter vandaan hun slaapkamerraam open hebben 's nachts en zelfs al wakker worden als er een egel in de tuin scharrelt.quote:
Lijkt me ook echt bizar om mee te maken!quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 06:35 schreef Klonk het volgende:
Goeie vriend van me woont in de buurt van Vaduz en zei dat ie dit nog nooit had meegemaakt, föhns genoeg maar zulke temperatuurverschillen zo laat op de avond zijn een unicum. Heb gisteren weer wat nieuwe Zwitserse scheldwoorden geleerd
buiten unit. Gewoon een goeie instaleur zoeken die je advies kan geven over het apparaat en de plaatsing daarvan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker, ben er naar aan het kijken wat de beste optie is, zo'n mobiel ding of echt eentje laten installeren. Dat laatste lijkt de beste optie maar ik wil de buren ook zeker niet opzadelen met nachtelijk lawaai van mijn airco buiten aan de gevel waar zij een paar meter vandaan hun slaapkamerraam open hebben 's nachts en zelfs al wakker worden als er een egel in de tuin scharrelt.Dus ff over nadenken nog wat het beste is.
Het is wel veeeeeeeeeeel duurder.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
buiten unit. Gewoon een goeie instaleur zoeken die je advies kan geven over het apparaat en de plaatsing daarvan.
Ja heb naar wat adviezen van hier en uit vriendenkring geluisterd die er ook eentje hebben en na de zomer ga ik iemand langs laten komen zodat ik hopelijk volgende zomer hier niet meer hoef te mekkerenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
buiten unit. Gewoon een goeie instaleur zoeken die je advies kan geven over het apparaat en de plaatsing daarvan.
klopt, maar het comfort en de rust die je er voor terugkrijgt zijn ook wat waard.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is wel veeeeeeeeeeel duurder.
Wellicht bepaalde delen. Zeer explosief goedje daar op het momentquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:51 schreef ondeugend het volgende:
Verzuipt Duitsland nu alweer?
Ik denk dat we zo langzamerhand Duitsers op moeten gaan vangen.
Sodeju wat een lichtshow zegquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:43 schreef INViCTuS het volgende:
Echt, dit gewoon weer eens een keer. Vaak raak daar hee
Exceptional strobe lightning storm north of Frankfurt, Germany last night (July 31/August 1)! WOW! Video by Unwetterjäger
https://www.facebook.com/severeweatherEU/videos/2057435887812835/
MCS is born
https://www.facebook.com/severeweatherEU/videos/2057459541143803/
dat doet het wel vaker in Assen, zoals afgelopen Zaterdag avondquote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:19 schreef ondeugend het volgende:
Omdat het vrijwel overal droog is vandaag, plenst het nu in Assen.
Ja tis niet dat we nog iets te goed hadden ofzoquote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:21 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
dat doet het wel vaker in Assen, zoals afgelopen Zaterdag avond
dweil nat
Micro klimaatje, Assen trekt nattigheid aanquote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:22 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja tis niet dat we nog iets te goed hadden ofzo
Na wat regen in de vroege morgen verder de hele dag droog geweest. Zon is wel weg nu, maar geeft niet. Is toch al een kutdag vandaagquote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, je zal maar in Assen wonen, wat een ellende.
Hier gewoon weer een mooie dag vandaag.
ook bij mooi weerquote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, je zal maar in Assen wonen, wat een ellende.
De blaadjes vallen al van de bomenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 21:49 schreef tralalala het volgende:
Het begint al weer vroeg donker te worden.
Zal ook een beetje te maken hebben gehad met de regen denk ik. Of was het bij jullie gewoon goed weer?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 21:49 schreef tralalala het volgende:
echt vroeg nog niet maar het gaat wel in rap tempo nu ja.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 21:49 schreef tralalala het volgende:
Die website is niet helemaal accuraat, je kunt beter deze site gebruiken, die bekijkt het per locatie en het kan echt minuten verschillen tussen noord en zuid.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 01:52 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zal ook een beetje te maken hebben gehad met de regen denk ik. Of was het bij jullie gewoon goed weer?
*EDIT*
Scheelt natuurlijk stiekem al wel een halfuur met vorige maand qua zonsondergang: http://www.zonsondergangtijden.nl/tabel-zonsondergang-2017.html.
Is toch top man je hoeft niet die bladeren op te ruimen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:37 schreef Dagoduck het volgende:
Stevig windje. Dat wordt dus geen heg snoeien vandaag.
Nieuwe kloon, bloodymarry1quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:59 schreef jajablahblah het volgende:
Stralend weer met een briesje hier in Midden-Limburg
nee johquote:
'Ineens'quote:
Heerlijk hequote:Op donderdag 3 augustus 2017 23:40 schreef Divje het volgende:
[..]
'Ineens'
Ben compleet gezandstraald tussen 15.00 en 18.00 op strand in Scheveningen
Uiteraard. Hier ook tweede helft augustus weer werken, zul je zien dat het dan weer 30 graden of meer wordtquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef dick_laurent het volgende:
Tweede helft augustus beter, precies als ik weer aan het werk ben, perfecte timing as usual Nederland
En godsklere....waarom is het al 48 uur lang non stop keihard aan het waaien....wat is dit voor idioot land.
Vast wel, maar niet in Assen.😂quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 14:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Uiteraard. Hier ook tweede helft augustus weer werken, zul je zien dat het dan weer 30 graden of meer wordt
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 14:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Uiteraard. Hier ook tweede helft augustus weer werken, zul je zien dat het dan weer 30 graden of meer wordt
In Limburg ook geen 30 graden nu?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 14:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Apart dat het hier dan zo achter blijft qua temperatuur, terwijl bijna heel Europa bloedheet is.
Nopequote:
Nog warm. Ben een dagje buiten met de kinderen naar Groningen, maar hier is het slechts 18 gradenquote:
Dat is ook de verkeerde kant op hè!quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nog warm. Ben een dagje buiten met de kinderen naar Groningen, maar hier is het slechts 18 graden
Helemaal prima inderdaadquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:10 schreef lily het volgende:
De wind valt wel mee. Het waait wel al dagen maar niet vervelend.
Nog steeds een lekkere temperatuur van 20/23 en s nachts is het ook niet koud.
Deuren zijn al weken overdag niet meer dicht geweest en jassen hebben we ook al 3 maanden niet meer aan. Regen ook zelden.
Binnen blijft het rond de 23 steken.
Ik vind het perfect maar ik snap dat echte zomerliefhebbers meer willen ja.
Hier niet nee, maar ik denk dat als je dichter bij de kust woont je best wel weg waait. Of in Assen, dan zijn er weer andere dingen om over te klagen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:10 schreef lily het volgende:
Deuren zijn al weken overdag niet meer dicht geweest en jassen hebben we ook al 3 maanden niet meer aan. Regen ook zelden.
De stoelen waaien hier weg, dat mag van mij wel stoppen. Voor de rest nu prima weertje hoorquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:10 schreef lily het volgende:
wind mag wat minder, tuinzooi waait om,maar verder prima weer hoorquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:10 schreef lily het volgende:
Welkom in het fantastische Nederland.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 02:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Beh, zijn alle goede vooruitzichten weer ingetrokken...
Tja, Nederlandse zomer, als je elke dag zon en 30 graden wil moet je maar emigrerenquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 06:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Welkom in het fantastische Nederland.
lekker weertje idd hier, maar goed ergste lijk geweestquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 08:36 schreef jajablahblah het volgende:
Volgens mij regent het al 1,5 uur volle bak in Midden-Limburg
Hier is het weer 19 graden voor de komende twee weken. Hoeraquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 11:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Inderdaad. Dit wordt een mindere week, maar als je bij de week daarna kijkt is de verwachting de hele week zon en 24 graden. Dat zal dan bij jullie nog een paar graden minder zijn. Heb ook nog wel zin in een paar dagen rond of boven de 30.
Ja, dat is echt ruk. Loop al wel de hele zomer op slippers en met korte mouwen, maar de echte leuke zomerjurkjes zijn sinds de vakantie in Italie in juni niet meer uit de kast gekomen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 11:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier is het weer 19 graden voor de komende twee weken. Hoera![]()
Elke dag wel een jas of lange broek aan.
Dit is elke week de beschrijvingquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 11:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Inderdaad. Dit wordt een mindere week, maar als je bij de week daarna kijkt is de verwachting de hele week zon en 24 graden. Dat zal dan bij jullie nog een paar graden minder zijn. Heb ook nog wel zin in een paar dagen rond of boven de 30.
Ja, hè! Volgens mij werd er vorige week gezegd dat komende week mooi zou worden, maar nu ziet het er gewoon helemaal ruk uit.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is elke week de beschrijving
Heb al twee maand geen jas aan en af en toe een lange broek.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 11:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dat is echt ruk. Loop al wel de hele zomer op slippers en met korte mouwen, maar de echte leuke zomerjurkjes zijn sinds de vakantie in Italie in juni niet meer uit de kast gekomen.
Wil ik ook! Zo een waarbij het helemaal niet onder de 5 graden komt. En dat mensen klagen dat het met kerst warmer is dan op koningsdag.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:31 schreef Nattekat het volgende:
Kwakkelzomer dus... als goedmakertje wil ik ook een kwakkelwinter.
Dat is gewoon een terechte klacht... een lente die gewoon op tijd begint wil ikquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wil ik ook! Zo een waarbij het helemaal niet onder de 5 graden komt. En dat mensen klagen dat het met kerst warmer is dan op koningsdag.
Dan wens ik wel dat we die natte herfst overslaan.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Aan de andere kant, winters zijn gemiddeld genomen gewoon al kwakkel. Daar hoef ik niks voor te wensen verder, het is gewoon het langjarig gemiddelde
Met de huidige zomer heb je geen natte herfst nodig joh.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan wens ik wel dat we die natte herfst overslaan.
Ja, maar elke dag als wij roepen dat het wéér een voorspelling met koud kutweer is dan kom jij vertellen dat weerman zus en zo aangegeven heeft hoe normaal de temperatuur of regen is. Dat is ook niet zo sportiefquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:39 schreef Greys het volgende:
Hé hou eens op met die kwakkelwinter. Wat onsportief!Ik gunde jullie ook van harte een paar dertigers, gun mij dan ook een dag of twee sneeuw.
Ho ho, dat deed ik alleen gisteren toen die hilarische man bij Jinek zat.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja, maar elke dag als wij roepen dat het wéér een voorspelling met koud kutweer is dan kom jij vertellen dat weerman zus en zo aangegeven heeft hoe normaal de temperatuur of regen is. Dat is ook niet zo sportief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |