abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172689618
Uitgerekende data:

20 juli: Lemijn

20 augustus: Skittles (jongen)
22 augustus: Flav (jongen)
22 augustus: ***littledrummergirl***

2 september: Memoru (jongen)
3 september: dobbey (meisje)
7 september: Nolita
15 september: Nanuke
16 september: LeSage (jongen)

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust (meisje)
24 november: rena (meisje)
25 november: twist02 (jongen)

2 december: Zonnestraal02 (jongen)
3 december: ***Waterdruppel & Norther*** (jongen)
9 december: KapiteinCupcake (tweeling)
9 december: Krisvc (jongen)
13 december: elliebell (jongen)
15 december: Pannenkoekenmix (jongen)
30 december: vencodark (meisje)

2018:

1 januari: minilot

6 februari: BellaaElisa
12 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader]
25 februari: Kimpossible

3 maart: D.U.M.A.N.
15 maart: SilverSjoiis
19 maart: Little Miss Naughty

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Little_Miss_Naughty op 26-07-2017 20:11:37 ]
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  woensdag 26 juli 2017 @ 14:56:20 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172689742
Goeie trend! *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172689942
Thanks iedereen!

Songeur, ik vind het zelf ook een beetje een gek idee ;)

Gefeliciteerd Duman!
pi_172690011
Gefeliciteerd en welkom Little_Miss_Naughty! *O*

En Duman ook gefeliciteerd met je jubileum O+
  Moderator woensdag 26 juli 2017 @ 15:14:47 #5
382129 crew  Donna
pi_172690125
Gefeliciteerd met jullie jubileum Duman!
  Moderator woensdag 26 juli 2017 @ 15:16:36 #6
382129 crew  Donna
pi_172690162
Ik heb echt de hele dag honger alsof ik al 2 dagen niet fatsoenlijk gegeten heb. Echt enorm irritant, want ik wil niet de hele dag zitten eten, maar ik raak zo afgeleid door dat geknor en geborrel in m'n buik.
Verder, op wat beroerd na, weinig kwaaltjes nog. Ben niet eens echt moe.
  Moderator woensdag 26 juli 2017 @ 15:18:48 #7
382129 crew  Donna
pi_172690222
Ik ben het eens met die nieuwe trend trouwens LMN! Gefeliciteerd! *O*
pi_172690424
Kaaptrend *O*
Gefeliciteerd LMN!
  woensdag 26 juli 2017 @ 15:38:44 #9
409579 LuDann
All the way
pi_172690570
Haha ik ben het eens met deze trend. 8-) Van harte gefeliciteerd LMN! *O*

En DUMAN ook gefeliciteerd!

Ellie, wat leuk een jongen. *G*

Nu moet er als tegenhanger wel een meisjesgolf komen. *Steekt vinger op* :7

Pff, ik had vandaag vrij genomen omdat ik nog een sloot dagen had staan. Ik was van plan op te ruimen maar heb de hele dag gelummeld. :')
pi_172690616
Dank jullie wel 8-)
pi_172690619
Gefeliciteerd LMN! *O*
Gaat alles goed?

Lummelen is ook belangrijk Lu. :Y

Ik had mijn eerste harde buik vandaag. Slecht slapen, te veel bewegen en stress op het werk is toch niet heel handig.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_172690729
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 15:42 schreef Krisvc het volgende:
Gefeliciteerd LMN! *O*
Gaat alles goed?

Lummelen is ook belangrijk Lu. :Y

Ik had mijn eerste harde buik vandaag. Slecht slapen, te veel bewegen en stress op het werk is toch niet heel handig.
Ja het gaat eigenlijk wel heel prima nog. Wat vermoeidheid en vreemd gevoel in onderbuik, maar de kwaaltjes geven tegelijk ook wel wat vertrouwen (hoe onzinnig ook :+ ).
2,5 week wachten tot de eerste echo valt het zwaarst natuurlijk :P
  woensdag 26 juli 2017 @ 15:54:45 #13
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172690892
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 15:16 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb echt de hele dag honger alsof ik al 2 dagen niet fatsoenlijk gegeten heb. Echt enorm irritant, want ik wil niet de hele dag zitten eten, maar ik raak zo afgeleid door dat geknor en geborrel in m'n buik.
Waarom niet? Ik at gewoon. Maar goed ik werd enorm misselijk als ik er niet aan toe gaf.

Heel leuk die nieuwe aanwas steeds! Dan kan ik dit topic tenminste met een geeust hart verlaten binnenkort.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172690912
Ja Lemijn, je overstayed je welcome een beetje. :{w ;)
Vermaak je je nog een beetje?
  Moderator woensdag 26 juli 2017 @ 15:57:45 #15
382129 crew  Donna
pi_172690953
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 15:54 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik at gewoon. Maar goed ik werd enorm misselijk als ik er niet aan toe gaf.

Heel leuk die nieuwe aanwas steeds! Dan kan ik dit topic tenminste met een geeust hart verlaten binnenkort.
Vorige keer gaf ik er gewoon aan toe en was ik al 4 kilo aangekomen voordat ik de VK intake at. Toen werd ik ook misselijk als ik niks had (en had ik niet zoveel variatie in gezond eten wat ik nog te eten vond).
Dat wil ik nu liever niet weer. :X
pi_172690990
Ik las over goede 20 weken echo's, en nog een jongetje. Het is echt een jongens-mama trent momenteel, leuk! *O*

Duman, gefeliciteerd met je trouwdag!

Donna, ik heb echt moeten zoeken naar dingen die goed vulden tegen de honger, maar toen ik dat eenmaal door had werd het met de aanhoudende honger snel beter. Even goed gaan ontdekken wat werkt en wat niet, is mijn tip. :)
Edit; en dat aankomen heb je toch niet in de hand. Ik vond het ook heel vervelend om de getallen op de weegschaal zo hoog te zien worden (zit inmiddels op +14) maar heb me erbij neergelegd. Het is ongetwijfeld niet voor niets, want ik eet echt niet alleen maar snoep/slechte dingen. En er moeten toch weer kilo's af na die tijd, paar meer of minder, daar ga ik geen honger voor lijden. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_172692159
Lastig inschatten Donna hoeveel je mag eten. Steeds rondlopen met honger is in ieder geval ook niks. -O-

Ik ben elke keer zo blij als ik de baby weer voel. Het verbaast me hoe vaak die te voelen is. Nou bleek op de echo ook wel dat hij heel actief is. O+

Gefeliciteerd LMN en wat een leuke manier weer van aankondigen! :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 26 juli 2017 @ 17:04:16 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172692281
Ik snap dat je dat niet wil hoor Donnarush! Maar wat Nanuke ook al zegt: ik weet niet of je het helemaal in de hand hebt. Ik had in ieder geval het gevoel dat mijn lichaam het echt nodig had, al dat eten en ook die kilo's. In de tweede helft had het eten veel minder effect op de weegschaal.

Krisvc, of ik me hier nog vermaak? :P Ik vind het zwanger zijn nog best te doen, maar ben zó benieuwd naar wat komt en merk ook wel dat ik in mijn hoofd een beetje aan het afronden ben ofzo. Dat ik heel langzaam dit topic ontgroei, al begreep ik die term eerder nooit. Dat de vluchttas klaarstaat en de vriezer gevuld is en dat ik niet meer verbaasd zal zijn als het een dezer dagen gewoon begint, die overgang naar de volgende fase die hiervoor maanden zo abstract leek. Ik vind het een bijzondere tijd! En als ik hier over een week nog rondloop, piep ik vast anders...
pi_172692638
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 15:47 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Ja het gaat eigenlijk wel heel prima nog. Wat vermoeidheid en vreemd gevoel in onderbuik, maar de kwaaltjes geven tegelijk ook wel wat vertrouwen (hoe onzinnig ook :+ ).
2,5 week wachten tot de eerste echo valt het zwaarst natuurlijk :P
Gefeliciteerd LMN! Kan je een jongetje bij mij in de OP zetten? O+
pi_172692723
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 15:16 schreef DonnaRush het volgende:
Hoever ben je?
Ik heb die honger ook erg gehad voor die 12 weken.
Had ik om 13 uur 3 boterhammen op en 15 uur gewoon weer serieuze honger. :')
Ik probeerde dan vooral fruit te eten en extra te drinken. Maar geen honger lijden hoor. :)
pi_172692809
Fijn van de goede 20 weken echo, elliebel! En een jongen! *G*

LMN gefeliciteerd! *O*

Donna, ook hier herkenning wat betreft die honger in het begin :Y Ik heb er ook maar gewoon aan toegegeven, maar inderdaad wel gezocht naar enigszins gezonde dingen, of anders in elk geval iets wat een beetje vult.
Het weegschaal probleem herken ik niet echt en kan me wel voorstellen dat het lastig is, maar zoals gezegd: honger lijden is ook niks. Vergeet niet dat je lijf juist nu keihard werkt :*

Lemijn, ik herken dat gevoel wel van de vorige keer; eigenlijk gaat het nog wel, maar die nieuwsgierigheid..! O+
  Moderator woensdag 26 juli 2017 @ 18:09:40 #22
382129 crew  Donna
pi_172693542
Ja ik kreeg toen al de opmerking van de VK dat ik wel een beetje moest opletten wat ik at omdat m'n gewicht wel erg veel was gestegen met 7 weken. Kuchkuch haha.

Ben nu dus bijna 5 weken en moet idd echt even zoeken naar wat dingetjes die lang vullen. Ik ben normaal niet zo'n grote eter dus heb bijna nooit tussendoortjes mee naar het werk. Jullie nog tussendoortje tips voor de hongerige weken?

Vanmiddag at ik een appel, maar toen werd het zelfs erger haha. :X :X
pi_172693728
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:09 schreef DonnaRush het volgende:
Ja ik kreeg toen al de opmerking van de VK dat ik wel een beetje moest opletten wat ik at omdat m'n gewicht wel erg veel was gestegen met 7 weken. Kuchkuch haha.

Ben nu dus bijna 5 weken en moet idd echt even zoeken naar wat dingetjes die lang vullen. Ik ben normaal niet zo'n grote eter dus heb bijna nooit tussendoortjes mee naar het werk. Jullie nog tussendoortje tips voor de hongerige weken?

Vanmiddag at ik een appel, maar toen werd het zelfs erger haha. :X :X
Banaan en avocado zijn vullende tussendoortjes! Verder havermout doet t goed bij mij als ontbijt. En ik eet zo'n 6 sneetjes brood nu per dag. Maar dan ook met goed beleg. Dus met kipfilet en spinazie en komkommer of een gekookt eitje en avocado.

Nu heb ik honger.
  Moderator woensdag 26 juli 2017 @ 18:21:53 #24
382129 crew  Donna
pi_172693773
Ja m'n boterhammen wat uitgebreider gezond beleggen is ook wel slim idd. Thanks!

:D
pi_172693901
Goedgevulde smoothies zijn ook nice, banaan, yoghurt, havermout, diepvriesfruit ect. Heb je meteen je zuivel, vitamientjes, en vulling binnen O+ :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172693903
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:21 schreef DonnaRush het volgende:
Ja m'n boterhammen wat uitgebreider gezond beleggen is ook wel slim idd. Thanks!

:D
Tomaatjes als tussendoor snack is ook heerlijk O+
pi_172694065
Boterhammen uitgebreider maar gezond beleggen helpt hier ook. En banaan met yoghurt en havermout als tussendoortje. En druiven. En worteltjes. O+ Ik ben van mezelf ook een kleine eter en helemaal niet gewend veel brood te eten. Dus ik wissel veelal af met soorten en ook afbakbroodjes en dan is het goed te doen. In het weekend eet ik vaak een omelet met allemaal groente en kruiden als ontbijt, voor de afwisseling. :P
pi_172695490
Elliebell een jongen *O*
Inderdaad veel jongens. Ik ben er ook van overtuigd dat ik een jongen krijg!

LMN, gefeliciteerd!

Hier nog steeds geen noemenswaardige eetlust. Ik ben dan ook nog steeds niet noemenswaardig aangekomen (700 gram volgens de laatste statistieken, 26+1 vandaag). Neem bijvoorbeeld vandaag: Ik kom net uit mijn werk, maar eet straks gewoon 1 boterham en wat fruit ofzo en dan heb ik wel weer genoeg. Ik heb wel ontbeten met 2 boterhammen, niet geluncht, wel tussendoor een paar koekjes gegeten.
Ik ga er van uit dat de baby nog steeds neemt wat hij nodig heeft:@
pi_172696323
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 17:24 schreef elliebell het volgende:

[..]

Gefeliciteerd LMN! Kan je een jongetje bij mij in de OP zetten? O+
Ik heb het erbij gezet, leuk een jongen!

Qua eetlust heb ik vooral 's middags flink honger, fruit werkt het beste hier. Maar ondanks dat vanmiddag frikandelbroodjes in de oven gegooid :+
pi_172696469
Gefeliciteerd LMN! *O*

Hier ook flinke eetlust. Ik probeer elke dag een komkommer en wat wortels mee te nemen, dan snaai ik tenminste gezond.
Verder al goed misselijk dus moet ook echt elke 2 uur eten om te voorkomen dat ik ga overgeven. Tot nu toe al één keer gehad. :r

Verder een ontzettend opgeblazen buik. En nou heb ik altijd al een dikke twijfelbuik, maar nu kan ik 'm niet echt meer inhouden/verbergen. Dat wordt wat :X
8 augustus naar de gyn, ben zo benieuwd!
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:31:47 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_172699108
Van harte gefeliciteerd LMN! *O*
pi_172699686
Nu voel ik me net een prullenbak als ik jullie gezonde maaltijden lees :@
Hier gaat er vooral veel chocola in, terwijl ik dat voor de zwangerschap niet eens graag had.
  woensdag 26 juli 2017 @ 22:30:28 #33
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172701084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:48 schreef Flav het volgende:
Nu voel ik me net een prullenbak als ik jullie gezonde maaltijden lees :@
Hier gaat er vooral veel chocola in, terwijl ik dat voor de zwangerschap niet eens graag had.
Geen goede vergelijking. Chocola is veel te lekker om in een prullenbak te stoppen :9~
pi_172703575
Vandaag hebben we ons bed op klossen gezet, ik heb serieus n beetje hoogtevrees nu :')
pi_172706211
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 23:42 schreef littledrummergirl het volgende:
Vandaag hebben we ons bed op klossen gezet, ik heb serieus n beetje hoogtevrees nu :')
Hier een weekje geleden gedaan, en aangezien ik team klein ben heb ik nu een opstapje nodig om in bed te komen :')
  donderdag 27 juli 2017 @ 09:19:41 #36
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_172706843
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 15:38 schreef LuDann het volgende:
Haha ik ben het eens met deze trend. 8-) Van harte gefeliciteerd LMN! *O*

Nu moet er als tegenhanger wel een meisjesgolf komen. *Steekt vinger op* :7

Idd :-), ik wil zo graag een dochter dat ik zelfs bang ben teleurgesteld te zijn als het een jongen is. (erg he?). Morgen horen we het (NIP test uitslag)

Verder gefeliciteerd allemaal!

Mijn vriendin zit nu in de 11e week en ze kampt met veel depressieve gevoelens. Ze ervaart lichamelijk totaal geen nadelen, behalve moe zijn, maar dus vooral gedachten als 'wil ik dit wel' en 'moet ik hier wel mee doorgaan' en nog erger zelfs. Met de Gynaecoloog over gepraat en dit schijnt redelijk normaal te zijn. Niet leuk iig, want het maakt de sfeer er niet beter op, en ze durfde er met mij niet over te praten (tot afgelopen week).
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_172707805
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 09:19 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Idd :-), ik wil zo graag een dochter dat ik zelfs bang ben teleurgesteld te zijn als het een jongen is. (erg he?). Morgen horen we het (NIP test uitslag)

Mijn vriendin zit nu in de 11e week en ze kampt met veel depressieve gevoelens. Ze ervaart lichamelijk totaal geen nadelen, behalve moe zijn, maar dus vooral gedachten als 'wil ik dit wel' en 'moet ik hier wel mee doorgaan' en nog erger zelfs. Met de Gynaecoloog over gepraat en dit schijnt redelijk normaal te zijn. Niet leuk iig, want het maakt de sfeer er niet beter op, en ze durfde er met mij niet over te praten (tot afgelopen week).
Nipt in België laten doen?
:)
pi_172707837
En achja geslacht. Ik heb tot vlak voor de geboorte van mn zoon gedacht jeetje... een jongen... na 2 meiden voelde dat zo raar en anders. En na de geboorte was het gewoon alleen maar heel logisch en vanzelfsprekend.
pi_172708035
Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook lastig is Edman, want zulke gevoelens worden vaak opgewekt door de hormonen die hard aan het werk zijn bij je vriendin. Wel goed dat ze aan de bel getrokken heeft, er over praten kan vaak al een hele opluchting zijn. Ik ben nu 22 weken en af en toe heb ik nog van die "wat als ik er helemaal niks van kan en een slechte moeder word" gevoelens :@ Het is ook gewoon heftig allemaal wat er in je lijf gebeurt.

LMN, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Elliebel, een jongetje wat leuk! Valt me inderdaad op dat er veel jongetjes aankomen dit jaar!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 27 juli 2017 @ 10:25:38 #40
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_172708067
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 10:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nipt in België laten doen?
Yes, wordt sinds kort weer vergoed. Gelukje :)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_172708998
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 10:16 schreef mignonne het volgende:
En achja geslacht. Ik heb tot vlak voor de geboorte van mn zoon gedacht jeetje... een jongen... na 2 meiden voelde dat zo raar en anders. En na de geboorte was het gewoon alleen maar heel logisch en vanzelfsprekend.
Heel herkenbaar en ik kan me inmiddels echt niet anders voorstellen.

De Belgische nipt is bij mijn weten nooit vergoed geweest? En het zou me verbazen als dat nu wel zo is, gezien de Trident-studies.
  donderdag 27 juli 2017 @ 11:21:21 #42
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_172709412
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:01 schreef WupWup het volgende:

[..]

Heel herkenbaar en ik kan me inmiddels echt niet anders voorstellen.

De Belgische nipt is bij mijn weten nooit vergoed geweest? En het zou me verbazen als dat nu wel zo is, gezien de Trident-studies.
Ik weet er het fijne niet van, behalve dat mijn schoonbroers beiden hebben moeten betalen, en wij het vergoed krijgen :)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  donderdag 27 juli 2017 @ 11:29:48 #43
409579 LuDann
All the way
pi_172709637
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 09:19 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd! Wij hebben al een dochter en ze is zo leuk dat ik nog wel een meisje zou willen. O+ Mijn man wil niet weten wat we gaan krijgen en ik hang een beetje in het midden tussen wel willen en niet willen weten.

Wat vervelend dat je vriendin zich zo voelt. Hopelijk trekt het bij.
pi_172709661
En DUMAN ook gefeliciteerd!

Ellie, Welkom bij team Jongen w/

LMN, gefeliciteerd met je zwangerschap

Edman: Vervelend die depressieve gedachtes. Wel goed dat ze erover wil praten nu. Heel herkenbaar betreft het geslacht. Ik wilde ook graag een meisje maar dit kwam vooral doordat mijn schoonouders naar deden. ;( (Zie 8 maart en 25 maart)

Toen er werd gezegd dat ik een jongen kreeg heb ik flink moeten slikken en een paar tranen moet laten. Maar naar zo'n 2 dagen was ik aan het idee gewend. Heb een van mijn knuffels een blauwe romper aangedaan en we waren het snel eens over een leuke jongensnaam. Dat hielp enorm met aan het idee wennen.

Rena: Herkenbaar. Denk dat iedereen die gedachtes wel heeft of ze het wel kunnen. Gelukkig kan de kraamzorg heel veel uitleg geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Memoru op 27-07-2017 11:35:52 ]
  donderdag 27 juli 2017 @ 11:34:19 #45
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_172709753
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:21 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Ik weet er het fijne niet van, behalve dat mijn schoonbroers beiden hebben moeten betalen, en wij het vergoed krijgen :)
Je woont in België en bent verzekerd in België.
Dat is anders dan voor de Nederlanders hier.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_172709913
En zelfs als het kind er is blijf je je nog wel eens afvragen of je het allemaal wel goed doet hoor. Als ze een tantrum krijgen omdat ze niet op de muur mogen tekenen/voor de tiende keer frozen mogen kijken/kaas op hun brood krijgen en eigenlijk toch liever geen kaas willen/ gillend uit de speeltuin moeten worden gesleept/niet in alleen een luier in de regen mogen spelen bijvoorbeeld. :P
  donderdag 27 juli 2017 @ 11:44:04 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_172709935
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:42 schreef Krisvc het volgende:
En zelfs als het kind er is blijf je je nog wel eens afvragen of je het allemaal wel goed doet hoor. Als ze een tantrum krijgen omdat ze niet op de muur mogen tekenen/voor de tiende keer frozen mogen kijken/kaas op hun brood krijgen en eigenlijk toch liever geen kaas willen/ gillend uit de speeltuin moeten worden gesleept/niet in alleen een luier in de regen mogen spelen bijvoorbeeld. :P
Klinkt ook wel als ontaard ouderschap natuurlijk _O- _O- [/grapje]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_172710068
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:34 schreef laziness het volgende:

[..]

Precies ja.
In NL zijn kosten grofweg 170 eu en wordt het geslacht niet mee bepaald.
pi_172710339
quote:

[..]

Ah, dat essentiële puntje had ik even gemist _O-
  Manager PR/Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 12:06:04 #50
269689 crew  Viv
pi_172710364
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:50 schreef mignonne het volgende:
Precies ja.
In NL zijn kosten grofweg 170 eu en wordt het geslacht niet mee bepaald.
Of je laat je bloed vanuit NL naar BE sturen en betaalt 600 euro, dan wel. *O*

Dat was uiteraard niet de reden waarom we het gedaan hebben, we wilden gewoon heel graag géén kindje met een trisomie, maar die 170 euro-optie was toen nog niet ingevoerd.
pi_172710484
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Of je laat je bloed vanuit NL naar BE sturen en betaalt 600 euro, dan wel. *O*

Dat was uiteraard niet de reden waarom we het gedaan hebben, we wilden gewoon heel graag géén kindje met een trisomie, maar die 170 euro-optie was toen nog niet ingevoerd.
Tegenwoordig is ie doorgaans ook in België goedkoper voor NL'ers. Iets van 270~300 ofzo dacht ik.
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:14:52 #52
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_172710514
quote:

[..]

Aaah nu snap ik de vraag :). Nee idd, wij wonen allebei in België en zijn daar verzekert.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  Manager PR/Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 12:29:25 #53
269689 crew  Viv
pi_172710799
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:12 schreef mignonne het volgende:
Tegenwoordig is ie doorgaans ook in België goedkoper voor NL'ers. Iets van 270~300 ofzo dacht ik.
Ja dat had ik wel verwacht, want de enige meerwaarde van BE is nu het geslacht en daar zullen de meesten geen 430 euro extra voor willen betalen.

Timing, wij hebben het niet. :D
pi_172712434
Laten veel mensen hier de NIPT doen? En zo ja had je ook voor de combinatietest gekozen als de NIPT nog niet kon?

Ben aan het twijfelen.
  Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 13:54:51 #55
382129 crew  Donna
pi_172712507
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:51 schreef Songeur het volgende:
Laten veel mensen hier de NIPT doen? En zo ja had je ook voor de combinatietest gekozen als de NIPT nog niet kon?

Ben aan het twijfelen.
Ik vind dit lastig te beoordelen want toen de NIPT er nog niet was, waren wij niet met kindjes bezig. Als ik vorig jaar zwanger was geraakt en we naar België hadden gemoeten voor ¤600 hadden we het iig ook gedaan.
De combinatietest vind ik lastig, kansberekeningen. Door m'n leeftijd (boven de 25 of 26) zit je alweer 1 laag hoger qua risico zeg maar terwijl het nog super jong is.
pi_172712729
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:54 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik vind dit lastig te beoordelen want toen de NIPT er nog niet was, waren wij niet met kindjes bezig. Als ik vorig jaar zwanger was geraakt en we naar België hadden gemoeten voor ¤600 hadden we het iig ook gedaan.
De combinatietest vind ik lastig, kansberekeningen. Door m'n leeftijd (boven de 25 of 26) zit je alweer 1 laag hoger qua risico zeg maar terwijl het nog super jong is.
Toen ik zwanger was in 2011 en 2015 had je (bij mijn weten) die NIPT nog niet. Combinatietest was idd kansberekening. Ik vraag me dan ook af in hoeverre je die afwijkingen ook niet ziet bij de 20 weken echo. Even voorop gesteld dat syndroom van down voor ons geen reden is tot afbreken van de zwangerschap.

Is NIPT ook niet een kansberekening?
pi_172712843
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:51 schreef Songeur het volgende:

Ben aan het twijfelen.
Wij hebben de NIPT wel laten doen en ik denk dat als de NIPT er niet was geweest dat we dan wel voor de combinatietest gekozen hadden. Als er mogelijk iets mis is dan weet ik dat het liefst zo snel mogelijk. :)

Ik heb een hoop honger vandaag, stevig ontbeten met ei, kaas tomaat en bacon op brood. :9~ En daarna ook nog vier sneetjes brood op. En tomaatjes natuurlijk. Zo maar weer op zoek naar voedsel. :@

Zondag komen er waarschijnlijk een hoop babyspulletjes in huis, via een collega van mijn lief en van mijn zus. Die collega heeft precies de goeie kleur box voor ons. O+
  donderdag 27 juli 2017 @ 14:15:39 #58
409579 LuDann
All the way
pi_172712866
Ik kom net terug van bloedafname voor de NIPT. Toen ik in 2014 zwanger was hebben we de combinatietest laten doen, de NIPT was toen nog alleen als studie lopend. Voor ons zouden bepaalde afwijkingen wel reden tot afbreken van de zwangerschap zijn en de NIPT is betrouwbaarder dan de combinatietest. Dan is de keuze snel gemaakt.

Ik was dus net ook even bij de VK en ze ging nog even hartje luisteren. O+ Ik ging liggen en deed mijn broek een stukje omlaag. "Doe nog maar een stuk verder omlaag hoor, je baarmoeder zit nu nog maar net boven je schaambeen."

Uh ok, ik dacht van niet maar prima. Voelt ze even en zegt "oh! Hij zit al tot halverwege (je navel)!" Tot zover mijn hoop op een minder grote buik dit keer. :')

Het was dus wel even zoeken naar de baby, want die heeft lekker de ruimte. :+ Wel gevonden gelukkig. O+

Tot mijn verbazing een kilo afgevallen trouwens. :o Heeft dat roze koeken dieet toch zin. :+

[ Bericht 4% gewijzigd door LuDann op 27-07-2017 14:25:57 ]
  donderdag 27 juli 2017 @ 14:15:45 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_172712868
Info over de NIPT en hoe hij werkt in jip-en-janneke-taal: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ipt-7776639-a1552554
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_172713010
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 14:15 schreef Tink89 het volgende:
Info over de NIPT en hoe hij werkt in jip-en-janneke-taal: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ipt-7776639-a1552554
Thanks, deze had ik ook al gevonden.

Ik weet het gewoon nog niet. Ik heb ook nog even gelukkig!
  Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 14:28:11 #61
382129 crew  Donna
pi_172713129
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 14:07 schreef Songeur het volgende:

[..]

Toen ik zwanger was in 2011 en 2015 had je (bij mijn weten) die NIPT nog niet. Combinatietest was idd kansberekening. Ik vraag me dan ook af in hoeverre je die afwijkingen ook niet ziet bij de 20 weken echo. Even voorop gesteld dat syndroom van down voor ons geen reden is tot afbreken van de zwangerschap.

Is NIPT ook niet een kansberekening?
De uitslag is meer betrouwbaar en komt niet als een kans van 1 op .....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, niet zo leuk verhaal voor dit topic. Maar mijn VK zei vorige keer ook dat de NIPT (met screenende echo) de combinatietest uiteindelijk gaat vervangen.
pi_172713428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 14:15 schreef LuDann het volgende:

Tot mijn verbazing een kilo afgevallen trouwens. :o Heeft dat roze koeken dieet toch zin. :+
Dankjewel, nou weet ik wat mijn volgende hapje wordt. :s)

Wel grappig dat je zelf al goed doorhad tot aan waar je baarmoeder reikte. Ik liet vanmorgen aan m'n vriend zien/voelen waar de baarmoeder ongeveer zit. Boven de baarmoeder deukt m'n buik in 's morgens. :D
  donderdag 27 juli 2017 @ 14:57:56 #63
409579 LuDann
All the way
pi_172713752
quote:
3s.gif Op donderdag 27 juli 2017 14:40 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Dankjewel, nou weet ik wat mijn volgende hapje wordt. :s)

Wel grappig dat je zelf al goed doorhad tot aan waar je baarmoeder reikte. Ik liet vanmorgen aan m'n vriend zien/voelen waar de baarmoeder ongeveer zit. Boven de baarmoeder deukt m'n buik in 's morgens. :D
Eet smakelijk. :Y)

Mijn buik deukt nergens in, helaas. :')

Het is mijn bouw, zei een verloskundige vorige week in het ziekenhuis. Ik kan mijn baarmoeder heel duidelijk voelen als een bal onderin mijn buik. Ik was dan ook een makkelijk doelwit voor de co-assistent die toen ook even mocht voelen. :P
  donderdag 27 juli 2017 @ 15:37:03 #64
56471 pinquit
oh my lama!
pi_172714684
LU! :D O+ gefeliciteerd O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_172714877
Allereerst, een knuffel voor het lief van EDMAN en dat haar bezorgdheid en onzekerheid maar snel weer een beetje bijtrekt. :* Goed dat ze erover praat!

Zelf heb ik nog geen moment van twijfel gehad, ondanks zwanger van de eerste. Misschien omdat ik 'al' 35 ben, misschien omdat mijn lief en ik al achttien jaar bij elkaar zijn maar ik denk vooral omdat ik nu toch al wel weet dat ik absoluut geen perfecte ouder ga zijn. Maar dat hoeft ook bij lange na niet. Uiteindelijk wordt zo'n kind vanzelf wel min of meer heelhuids groot als je voorziet in een paar basisdingen als liefde, eten en een veilig dak boven het hoofd. Perfect hoeft het helemaal niet te zijn, als het maar goed genoeg is, en dát lukt me volgens mij prima. :)

Hier ook geen enkele twijfel over de NIPT. Als die er nog niet was geweest, dan was het de combinatietest geworden. Zoals hierboven al genoemd: áls er wat mis is, dan gewoon het liefst zo vroeg mogelijk weten. :Y Gelukkig dachten mijn lief en ik precies hetzelfde over eventuele redenen om wel of niet af te breken. Het lijkt me verschrikkelijk lastig als je daarover met je partner van mening verschilt, zeg! Pfoe.

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 27-07-2017 15:51:12 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_172714910
Ik ben van mezelf teveel een speklapje om nu als leek op 17 weken zelf te kunnen voelen waar mijn baarmoeder zit hoor! :+
pi_172715357
Hier geen testen gedaan, ik en vriend voelden de behoefte niet.

Vanmorgen naar de vk geweest en alles zag er goed uit. Ik vermoedde het al en de verloskundige bevestigde het: de kleine man is goed gaan liggen afgelopen week *O*

Net naar een indoor speelhal geweest, best pittig, zo'n dreumes met bijna 33 weken :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172715586
Hier ook geen nipt test gedaan, wij voelde ook de behoefte niet om het te doen. :)

Ik was net even bij de apotheek en toen zag ik dat ze daar van die "sea bands" hebben. Er stond op dat het helpt tegen zwangerschapsmisselijkheid, iemand hier ervaring mee?
  Manager PR/Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 16:51:18 #69
269689 crew  Viv
pi_172716249
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:20 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik was net even bij de apotheek en toen zag ik dat ze daar van die "sea bands" hebben. Er stond op dat het helpt tegen zwangerschapsmisselijkheid, iemand hier ervaring mee?
Hier kun je de ervaringen van ruim 1000 mensen lezen, de meesten zijn er positief over: https://www.amazon.com/Se(...)Pairs/dp/B00J6P9U2Y/
(zelf geen ervaring mee)
pi_172716841
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 15:47 schreef minilot het volgende:
Ik ben van mezelf teveel een speklapje om nu als leek op 17 weken zelf te kunnen voelen waar mijn baarmoeder zit hoor! :+
Ik vind het zelfs met bijna 23 weken nog lastig, voel nu wel echt een verharding en begin duidelijker ronder te worden maar dat is het dan ook wel. Maar omdat ik van mezelf al een speklapje ben denken mensen volgens mij gewoon dat ik gewoon nog dikker word ipv zwanger :')

Gisteravond wel een leuk momentje toen ik in mijn buik drukte met mijn vinger en echt een reactie van binnenuit kreeg ("Houd daar eens mee op mama :{w ") O+
And you know I might
pi_172717080
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 14:15 schreef Tink89 het volgende:
Hmm, weet nu niet of zo'n artikel uit NRC echt het soort voorlichting is wat je wilt promoten... :{
Alleen de titel al...

Wij hebben de NIPT wel gedaan, omdat we allebei graag goed geïnformeerd zijn. Ben inderdaad ook blij dat we wat zulke dingen betreft echt precies op één lijn zitten :Y
Bij onze dochter hebben we de combinatietest laten doen (weet eigenlijk niet of de NIPT toen ook een optie was..?) om dezelfde reden.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:20 schreef BellaaElisa het volgende:
Mijn zus en ik hadden die vroeger tegen wagenziekte :Y
Bij m'n zus leken ze erg goed te helpen; nooit meer de auto ondergekotst op vakantie ^O^
Bij mij bleek later dat ik helemaal geen last had van wagenziekte; ik kotste simpelweg gewoon mee met m'n zus :')

LeSage fijn dat je vermoeden klopte! ^O^ Nu hopen dat hij zo blijft liggen!
En respect voor die speelhal met 33 weken ja _O_

Hier voel ik de kleine ook steeds beter schuiven en draaien (tot nu toe waren het steeds losse duwtjes), zo'n heerlijk gevoel O+
pi_172717295
Ik koos 3x voor de combinatietest en zou als ik nu zwanger was ook kiezen voor de NIPT. Wat ik met een uitslag zou doen hangt enorm af van wat de uitslag is, maar er zijn wel afwijkingen bij die reden zijn voor afbreken. Zowel niet met leven verenigbare afwijkingen als mogelijk ook spectrumafwijkingen als Down.

@ iemand hier boven. Nee niet alle chromosomale afwijkingen zijn te zien op het SEO. Juist Down is er berucht om gemist te worden maar ik heb ook veel ernstiger gehandicapte kindjes geboren zien worden die dus ook niet gezien zijn met de 20 wkn echo. Om nog te zwijgen van dat 40-50% van de hartafwijkingen gemist wordt. Echt, het is goed dat ie er is, maar hij is zeker niet zaligmakend die 20 wkn echo. Het is gewoon een heel ander onderzoek, bedoelt voor sluitingsdefecten (aka open ruggetje enzo). En als je dus ook informatie wilt over chromosomale afwijkingen dan zijn daar andere testen voor zoals nipt.
  Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 18:05:45 #73
382129 crew  Donna
pi_172717770
Pfff, ik vind het wel lastig hoor, pril zwanger zijn.
Vorige keer kreeg ik vlak voor de 5 weken echt harde borsten, alsof er harde schijven in zaten. En achteraf is dat afgenomen toen het vruchtje stopte met groeien. Nu heb ik die harde borsten nog niet (morgen 5 weken) en ik weet dat geen enkele zwangerschap hetzelfde is, maar zo nu en dan vliegt het me even aan.
pi_172718636
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hier kun je de ervaringen van ruim 1000 mensen lezen, de meesten zijn er positief over: https://www.amazon.com/Se(...)Pairs/dp/B00J6P9U2Y/
(zelf geen ervaring mee)
Dan ga ik ook maar een poging wagen, dank voor de link! :)
pi_172718671
Haha Twist :+ ik ga het ook maar proberen want die misselijkheid is echt vervelend de hele dag door! :{
pi_172722196
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 18:05 schreef DonnaRush het volgende:
Pfff, ik vind het wel lastig hoor, pril zwanger zijn.
Vorige keer kreeg ik vlak voor de 5 weken echt harde borsten, alsof er harde schijven in zaten. En achteraf is dat afgenomen toen het vruchtje stopte met groeien. Nu heb ik die harde borsten nog niet (morgen 5 weken) en ik weet dat geen enkele zwangerschap hetzelfde is, maar zo nu en dan vliegt het me even aan.
Ik snap wel dat het je onzeker maakt. Misschien heb je andere zwangerschapskwaaltjes die er wel gewoon zijn? Zo las ik bijvoorbeeld al iets over jeuk aan je borsten en je hebt vast nog meer kwaaltjes. ;)
  Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 21:06:51 #77
382129 crew  Donna
pi_172722336
quote:
3s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik snap wel dat het je onzeker maakt. Misschien heb je andere zwangerschapskwaaltjes die er wel gewoon zijn? Zo las ik bijvoorbeeld al iets over jeuk aan je borsten en je hebt vast nog meer kwaaltjes. ;)
Ja ik heb wel andere kwaaltjes, maar je gaat toch vergelijken en dan is het allemaal anders/minder. Onzeker zijn is maar stom haha.
pi_172724304
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 17:41 schreef mignonne het volgende:
Ik koos 3x voor de combinatietest en zou als ik nu zwanger was ook kiezen voor de NIPT. Wat ik met een uitslag zou doen hangt enorm af van wat de uitslag is, maar er zijn wel afwijkingen bij die reden zijn voor afbreken. Zowel niet met leven verenigbare afwijkingen als mogelijk ook spectrumafwijkingen als Down.

@ iemand hier boven. Nee niet alle chromosomale afwijkingen zijn te zien op het SEO. Juist Down is er berucht om gemist te worden maar ik heb ook veel ernstiger gehandicapte kindjes geboren zien worden die dus ook niet gezien zijn met de 20 wkn echo. Om nog te zwijgen van dat 40-50% van de hartafwijkingen gemist wordt. Echt, het is goed dat ie er is, maar hij is zeker niet zaligmakend die 20 wkn echo. Het is gewoon een heel ander onderzoek, bedoelt voor sluitingsdefecten (aka open ruggetje enzo). En als je dus ook informatie wilt over chromosomale afwijkingen dan zijn daar andere testen voor zoals nipt.
Wauw, 40-50% :o

De gyn van de GUO heeft bij baby ook wel flink gestaard naar het hart. Nieuw apparatuur en nog wist ze niet zeker of ze nou goed zag wat ze dacht dat ze zag.
Uiteindelijk heeft ze ondanks het staren, opnieuw afspelen, nog een paar slagen kijken etc. zelfs twee gaatjes gemist en enkel het "grotere" gaatje gezien.

Is het dan een verschil in apparatuur? Getraind oog (bij de GUO met gyn en kindercardioloog was het heel duidelijk voor ze)?
pi_172724502
Wij hebben overigens bij #1 geen combinatietest of NIPT laten doen. Bij #2 wel de combinatietest en door de slechte uitslag ook de NIPT. Als de NIPT toen al voor iedereen beschikbaar was, had ik de combinatietest overgeslagen. Die weken tussen uitslag combinatietest en uitslag NIPT waren niet goed voor mijn stresslevel
pi_172725229
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:09 schreef Skittles het volgende:

[..]

Wauw, 40-50% :o

De gyn van de GUO heeft bij baby ook wel flink gestaard naar het hart. Nieuw apparatuur en nog wist ze niet zeker of ze nou goed zag wat ze dacht dat ze zag.
Uiteindelijk heeft ze ondanks het staren, opnieuw afspelen, nog een paar slagen kijken etc. zelfs twee gaatjes gemist en enkel het "grotere" gaatje gezien.

Is het dan een verschil in apparatuur? Getraind oog (bij de GUO met gyn en kindercardioloog was het heel duidelijk voor ze)?
Een deel wordt niet gemist maar ontstaat bijvoorbeeld pas na 30 weken. Een deel wordt idd over het hoofd gezien omdat de apparatuur minder goed is en omdat degene die de echo maakt minder gespecialiseerd is. Maar een (vrij groot) deel wordt ook gewoon echt niet gezien. Een foetaal hart is natuurlijk ook gewoon erg klein met 20 weken en er kan ontzettend veel niet of net niet goed zijn.
pi_172732787
Zo! Gisteren wazig en tamelijk bruut bruiloftsfeestje gehad en sliep uiteindelijk pas tegen half vijf vanmorgen..
..maar geen kater, want uiteraard geen alcohol gedronken, niks gerookt en niks onguurs geslikt!
Helemaal niet het soort feestje waardoor ik normaal gesproken nu uitgeslapen en frisgewassen het daglicht probleemloos zou kunnen verdragen. Grappig en onwennig. :)

De bijzondere geneugten van zwanger wezen! *)
pi_172734273
Heel verhaal getypt, klik ik per ongeluk het tabblad weg :')

Donna ik herken je verhaal over de kwaaltjes. Ik ben ook continue aan het vergelijken, elke afwijking word al snel iets niet goeds in mijn hoofd. Ik probeer me voor te houden dat het aantal kwaaltjes in principe niets zegt over je zwangerschap. Onzeker zijn is gewoon stom -O-

Zo minilot wat een tijd, half 5. Dat red ik ik niet zwangere toestand al niet, laat staan zwanger :+
pi_172735598
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:58 schreef Songeur het volgende:
Dat red ik ik niet zwangere toestand al niet, laat staan zwanger :+
Ik ben pas zeventien weken ver, ik merk tot dusver nog geen verschil ik wat ik wel en niet red in vergelijking met niet zwanger. Komt vast nog wel! :)
  vrijdag 28 juli 2017 @ 15:59:52 #84
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172739340
Vrouw op werk gaat vandaag met zwangerschapsverlof, had een paar taarten mee.
Hoe de mannen over het zwangerschapsverlof praten... durf straks niet te vertellen dat ik zwanger ben. :'( 😂
Protège moi de mes désirs.
pi_172740197
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
..durf straks niet te vertellen dat ik zwanger ben. :'( 😂
Niks van aantrekken joh! :* Ze hebben het er maar mee te doen!
pi_172740530
Duman: Mannen zien vaak de noodzaak niet in van zwangerschapsverlof. Ze denken vaak dat het een soort vakantie is wat alleen bestaat uit baby knuffelen.

Ze vergeten dat het vooral het herstellen is van na de bevalling ;(

Of begrijp ik t verkeerd?
pi_172740626
Maar echt vervelende opmerkingen, of "gewoon lollig" bedoeld (ja, het verschil is niet voor iedereen hetzelfde, dat snap ik)?

Bij mij vragen mensen (mannen ;) ) ook gekscherend wanneer mijn 'babyvakantie' begint, maar ik heb niet het idee dat ze het echt niet serieus nemen ofzo.
pi_172741828
Hier vandaag een klant de aan een collega van mij vroeg (over mij dus): "Zoooo, die staat ook op knappen. Of is ze gewoon dik?" :/
Ik ben nog niet eens 27 weken :o

Ik lig nu wel voor oud vuil op de bank. Van de afgelopen 9 dagen heb ik er 8 gewerkt. En nog best lange dagen ook. Gelukkig een rustig, kinderloos weekend voor de boeg, dus kan ik een beetje bijtanken ;)
pi_172742260
Lemijn, hoe gaat het met je? Zit je al aan een pannenkoeken met ananasharten dieet?
  Moderator vrijdag 28 juli 2017 @ 18:47:12 #90
382129 crew  Donna
pi_172742966
Ik lig ook voor oud vuil op de bank. Weet niet of het vermoeidheid of luiheid is haha. Maar het ligt lekker. ;)
pi_172744123
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:47 schreef DonnaRush het volgende:
Ik lig ook voor oud vuil op de bank. Weet niet of het vermoeidheid of luiheid is haha. Maar het ligt lekker. ;)
Ik lig ook wel prima inderdaa, haha. Huis is een zooitje :@, maar morgen weer een dag, hoor.

Inderdaad Lemijn! Heb je je al gemeld vandaag? :%
pi_172745279
Ja, waar is Lemijn :o

Ik begin langzaamaan zenuwachtig te worden. Alles is gedaan, de plinten zijn schoon :P, wasjes zijn gedraaid, kaartje is gekozen, kamertje is helemaal af en de box staat. Het idee dat we binnen nu en 6 weken ouders zijn vind ik best eng :@
pi_172745643
Flav, dat is ook best iets om een beetje zenuwachtig voor te zijn hoor ;) niet omdat het echt doodeng is, maar dit zijn wel de echte 'life changing moments' natuurlijk O+
Klinkt in elk geval alsof jullie goed voorbereid zijn ;)

Oké, ik zal dan wel de beruchte uitzondering-op-de-regel zijn, maar dat gevoel dat een tweede zwangerschap zo snel voorbij vliegt, herken ik -vooralsnog- totaal niet :?
Gelukkig, want ik geniet er echt volop van O+ maar ik merk dat ik nu in gedachten echt al een paar maanden verder ben, zeg maar. Van mij mag de zomer ook eigenlijk wel snel voorbij zijn :@ (het weer werkt daar in elk geval aan mee :') ); ik kijk echt al uit naar de herfst/winter, om dan lekker warm binnen te zitten met onze mini enzo O+

Hij heeft nu ook echt al meer dan genoeg kleertjes volgens mij :@ maar ik blijf maar leuke dingen tegenkomen O-) dat herken ik echt totaal niet van de eerste.
pi_172745724
Flav, zijn je gordijnen al gebleekt? Je keukenkastjes al schoon? Nog genoeg te doen. :P
Lijkt me logisch hoor. Hoort er allemaal bij, beetje zenuwachtig zijn. :)

Twist, ik kan dit keer dan weer totaal niet met je meepraten. Ik vind de weken voorbij vliegen terwijl ik gister nog een positieve test in m'n handen had voor m'n gevoel.
Fijn toch dat je allemaal leuke dingen kan vinden! Mijn mini's garderobe bestaat vooralsnog uit twee gekregen boxpakjes, twee mutsjes, een (gister gekocht) broekje en 1 shirtje. :')

Hier komt maandag gelukkig een stukadoor kijken om eindelijk het kamertje voor L. te gaan stuken. Dan kunnen we daar mee aan de slag en kan L.'s kamers voor kleine broer in worden gericht. Daar hoeft niet veel aan te veranderen, buiten de roze radiatorombouw die opnieuw gedaan moet worden. :)
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:14:39 #95
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172748161
Hallo, hier een bericht vanaf een roze wolk. Naast me ligt een volmaakt jongetje te slapen. Ik kom later verslag uitbrengen!
pi_172748181
Oooh Lemijn, daar is hij dan! Van harte gefeliciteerd! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_172748280
Lemijn, jaaah daar is-ie dan! *G*
Gefeliciteerd en geniet van je wolk en je jongetje! O+
  Manager PR/Moderator vrijdag 28 juli 2017 @ 22:20:25 #98
269689 crew  Viv
pi_172748285
Lemijn, je grootste wens is in vervulling gegaan! Een kindje voor altijd van jou. O+

En onze jongetjes-vibes klopten dus! *O*
pi_172748290
Lemijn :o. Dus toch! Gefeliciteerd! :* *O*
  Moderator vrijdag 28 juli 2017 @ 22:23:25 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172748360
Lemijn gefeliciteerd! Geniet van je roze wolk en je jongetje O+ *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator vrijdag 28 juli 2017 @ 22:27:14 #101
5428 crew  miss_sly
pi_172748462
Lemijn, daar is hij! Gefeliciteerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:27:35 #102
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_172748472
Gefeliciteerd O+
  Moderator vrijdag 28 juli 2017 @ 22:29:20 #103
382129 crew  Donna
pi_172748530
Gefeliciteerd Lemijn!! O+
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:30:41 #104
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_172748572
Gefeliciteerd Lemijn *G*
pi_172748759
Gefeliciteerd Lemijn O+ O+
pi_172748827
Jaaa, wat goed! Een jongetje. O+ . Lemijn, je bent moeder, van harte!
Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan. En naar zijn naam!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:44:26 #107
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172749001
O+ gefeliciteerd met je zoontje lemijn!!!
pi_172749141
Gefeliciteerd Lemijn!! *O*
Rust lekker uit, geniet en veel plezier op je roze wolk met je zoon O+
pi_172749191
Gefeliciteerd Lemijn! *G*
pi_172749204
Daar is je jongetje dan Lemijn. O+ Gefeliciteerd, geniet op je roze wolk!

lesage fijn dat je goede gevoelt had dat de kleine zich gedraaid heeft.

Flav, ik deel je gevoel wel al is hier nog niets af, gewassen of gepoetst. Naam nog niet helemaal duidelijk, nog geen geboortekaartje pff. Ben blij dat mijn zwangerschapsverlof is ingegaan. Kan ik me voor al die dingen eindelijk de tijd nemen. Ik zie mezelf nog niet op de bank liggen met alles wat nog moet, blijft daar echt nog tijd voor over? :')
pi_172749358
Gefeliciteerd Lemijn! O+
pi_172749365
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:14 schreef Lemijn het volgende:
Hallo, hier een bericht vanaf een roze wolk. Naast me ligt een volmaakt jongetje te slapen. Ik kom later verslag uitbrengen!
Gefeliciteerd!! Lekker genieten O+

Ik duik zo lekker mijn nest in, heb toch iets te veel gedaan bij de verhuizing vanavond en voel me gesloopt :@ Dit ga ik vast nog merken van het weekend :X
And you know I might
pi_172749575
Gefeliciteerd lemijn! O+
pi_172749612
Gefeliciteerd Lemijn O+
  vrijdag 28 juli 2017 @ 23:12:44 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172749785
Lemijn! Gefeliciteerd O+ *O*.
Ik ben heel benieuwd naar je verhaal, de naam, stats, foto, pakje ( ;) ) en alles er omheen, maar nu eerst bijkomen en genieten!
KuikenGuppy
pi_172750090
Ah lemijn ♡♡ prachtig, wat een mooi nieuws! Van harte! Ben heel benieuwd naar alle details en zn naam en gewicht.
Een zoon, wauw!! 🎉🎉😍
pi_172750998
Gefeliciteerd Lemijn *O* ik ben benieuwd welke naam het uiteindelijk is geworden, maar geniet eerst even rustig op je wolk!
  zaterdag 29 juli 2017 @ 01:46:35 #118
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_172752606
Gefeliciteerd Lemijn *O*
pi_172752619
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:14 schreef Lemijn het volgende:
O+ O+ O+
Gefeliciteerd!
pi_172752769
Gefeliciteerd Lemijn!
pi_172753257
Gefeliciteerd Lemijn!
Een zoon! O+
  zaterdag 29 juli 2017 @ 03:56:12 #122
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172753287
Dank allemaal!

Het gaat supergoed. Hij is thuis geboren, ik vond het heel heftig, het ging snel en hij is niet klein (zo'n 8 pond) met bijbehorend niet-klein hoofd :') Sindsdien is het een brij van heel veel snuffelen, knuffelen, borstvoeding leren voor ons allebei, en mensen in mijn normaal rustige huis die allemaal lief zijn en complimenten geven en voor ons zorgen.

Iemand zei iets over zijn pakje? Dat was eerst alleen een luier. En toen een dilling romper erbij, met dank aan mignonne (laatste baby-aankoop was dat). En het warmste wordt hij toch van tegen mij aanliggen.

Naam voor hier: Jacob. Echte naam ietsje anders.

klik voor foto

Dit is onze tweede nacht. Die is alweer totaal anders dan de eerste (toen sliep ik amper, en hij dronk amper - allebei gaat veel beter nu).

War vergat ik nog? Oh ja, dat hij echt zo ontzettend lekker ruikt. En dat ik nog niet helemaal besef dat hij blijft. Maar als dat echt zo blijkt te zijn, dan ben ik wel heel gelukkig.

Zo. We gaan even van kant wisselen.
pi_172753568
Wat een mooierd heb je daar, Lemijn O+ O+. Geniet van deze bijzondere periode, maar zo te lezen die je dat al volop! :*

Ik ga nu googlen wat een dilling romper is :@
edit: oooh, dat is een merk :@
pi_172753586
Van harte gefeliciteerd Lemijn! Wat een mooie jongen! Mijn dromen hebben dus geen voorspellende kwaliteiten (meisje genaamd Noor :p)! Geniet er van! Zo te lezen ben je daar al volop mee bezig :)!
pi_172753604
Gefeliciteerd met je mooie mannetje Lemijn! *O*
pi_172753655
Gefeliciteerd Lemijn *G* met je zoon.Geniet ervan
pi_172753686
Gefeliciteerd Lemijn! Geniet van je mannetje. O+
pi_172753736
Wauw, hij is ontzettend mooi O+ Gefeliciteerd, lieve Lemijn!
pi_172753752
Gefeliciteerd Lemijn!! Sjaak vindt de forumnaam heeeeel erg mooi O+
pi_172753787
Gefeliciteerd met je zoon Lemijn! Blijf genieten!
  zaterdag 29 juli 2017 @ 08:27:34 #131
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_172753795
Gefeliciteerd Lemijn! Wat een mooi jongetje heb je gebrouwen O+ tot snel in het babytopic!
pi_172753796
Gefeliciteerd Lemijn O+
Make your own kind of music.
pi_172753801
Gefeliciteerd Lemijn O+ Wat een mooi ventje met een bos haartjes.

lekker genieten samen.
S. 2014
J. 2016
pi_172753858
Gefeliciteerd eindelijk! Wat een O+ post!
pi_172753872
Gefeliciteerd Lemijn! *O*
  zaterdag 29 juli 2017 @ 08:57:25 #136
409579 LuDann
All the way
pi_172753948
Jaaaaa Lemijn, daar is hij dan! Je zoon! Van harte gefeliciteerd! *G*
pi_172754212
Lemijn, gefeliciteerd!! O+ *G*
pi_172754504
*G* Gefeliciteerd Lemijn!
pi_172754614
Wauw Lemijn, dat in dat buikje van je zo'n flinke jongen zat! Top dat je thuis bent bevallen, knappe prestatie. Ik hoop dat je herstel goed gaat en de bv ook.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 29 juli 2017 @ 10:15:19 #140
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_172755048
Lemijn *O*

Van harte! O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_172755051
Lemijn daar is ie dan! *G* gefeliciteerd met je jongetje! Jacob is al heel mooi, ben heel benieuwd naar zn echte naam! Geniet van je roze wolk, veel geluk! O+
pi_172755280
Gefeliciteerd Lemijn, daar is hij dan! O+ *O*
  zaterdag 29 juli 2017 @ 10:32:17 #143
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172755382
Gefeliciteerd Lemijn! *G*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172755606
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:15 schreef Mineola het volgende:
Lemijn daar is ie dan! *G* gefeliciteerd met je jongetje! Jacob is al heel mooi, ben heel benieuwd naar zn echte naam! Geniet van je roze wolk, veel geluk! O+
Ik weet het! Dj'ae-daniylo :Y
pi_172756456
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Prachtig! En zo passend! Geheel in de lijn der verwachting O+
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:33:13 #146
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172757209
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

:( Die verloskundigen met hun grote mond ook. Doe je even een edit?

Franny: ja maf he, dat hij zo groot is? Alhoewel ik zelf ook wel 8 pond dacht. We hebben 'm vanmorgen provisorisch gemeten: 55 cm :o

De borstvoeding gaat heel goed. Hij snapt inmiddels het happen en er kwam al een golf geel terug zelfs en hij plast en poept. En aangezien hem aan de borst krijgen mijn voornaamste doel is deze week, ben ik aardig op weg. Ik houd lekker bijna al het bezoek af en lig op bed.

In het kader van de clichés: ik eet een fruithapje. En goede kraamverzorgende is echt zoooo fijn. De rust die ze brengt en de positieve woorden en de zorg en de uitleg. Allemaal even welkom. Ik zeg: zoek een zzp'er. In combinatie met thuis bevallen (als je dat wil en het kan/lukt), waardoor je een bekend gezicht bij de bevalling hebt en de hele week erna, geeft dat zo'n rust. En ik ben normaal gesproken echt van de controle maar dat nu loslaten gaat bijzonder makkelijk.

[ Bericht 16% gewijzigd door Lemijn op 29-07-2017 12:38:32 ]
pi_172758098
Het klinkt alsof je goed op je wolk zit Lemijn! En een flinke knul is ook erg fijn, dat maakt de start ook een stuk makkelijker is mijn ervaring. Alleen wel een beetje jammer dat jouw baby die van mij nu al heeft ingehaald qua gewicht ;)

Geniet van je fruithapjes en het kennismaken!
pi_172758509
Heerlijk om te lezen hoe je zo de eerste dagen beleefd, lemijn. O+
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:51:12 #149
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172758538
Haha, ja, de wolk is hier wel echt. We hebben mazzel. Ik geniet er maar gewoon van.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:59:08 #150
221912 minilot
Nancy boy
pi_172758688
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 03:56 schreef Lemijn het volgende:
En dat ik nog niet helemaal besef dat hij blijft. Maar als dat echt zo blijkt te zijn, dan ben ik wel heel gelukkig.
Wat fraai. O+

Ontzettend gefeliciteerd joh! *O*
  zaterdag 29 juli 2017 @ 14:03:32 #151
221912 minilot
Nancy boy
pi_172758770
Oh, en..
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:31 schreef minilot het volgende:

[..]
Morgen prikken voor licht verhoogde suiker de vorige keer, omdat ik me pre-NIPT-test uit hoog oplopende zenuwen door massa's spekkies en fudge heen had zitten werken die ochtend. :') Argh, de ironie! Dat wordt vannacht niet slapen. Matig, zo'n naaldenfobie. Grmbl. Nu maar duimen dat mijn suiker nu wél gewoon normaal is.
Hij was niet alleen normaal, de waarde was 'prachtig'. Phew. Geen verder onderzoek nodig. Yay!
pi_172759690
Gefeliciteerd Lemijn, met je zoontje! O+ *O*
pi_172759712
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:03 schreef minilot het volgende:
Oh, en..

[..]

Hij was niet alleen normaal, de waarde was 'prachtig'. Phew. Geen verder onderzoek nodig. Yay!
Wat fijn dat er geen verder onderzoek nodig blijkt! *O* :)
pi_172761843
Pffff, zo'n dag met peuter dat je wel een borrel kan gebruiken. Maar o nee, kan niet. }:| En m'n troost boterham met vlokken werd ook al afgepakt. -O- :'(
pi_172761988
Och Lemijn wat heerlijk ♡♡
pi_172762125
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 16:28 schreef Krisvc het volgende:
Pffff, zo'n dag met peuter dat je wel een borrel kan gebruiken. Maar o nee, kan niet. }:| En m'n troost boterham met vlokken werd ook al afgepakt. -O- :'(
He bah, dat klinkt als een heftige dag. Is je partner thuis, zodat je even hem de zorg kan geven en zelf een uurtje op bed kan? Het is niet te vergelijken met een borrel, maar wel heel lekker. :* Morgen is vast weer een beetje beter.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:57:55 #157
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172767100
Lemijn, gefeliciteerd! O+

@ Minilot: gelukkig, gefeliciteerd!

Vanochtend kwam Moeders voor Moeders langs. Mag vanaf nu potjes volplassen. :+
  zaterdag 29 juli 2017 @ 20:08:18 #158
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172767341
Kris :* morgen wordt vast weer n betere dag :Y

Hier al twee dagen veel kramp en harde buiken :o als dit nog n maand of anderhalf zo doorgaat ben ik niet blij _O- maar aan de andere kant, nu al bevallen is ook wel erg snel :o
pi_172767612
Lemijn, wat een mooi kereltje zeg O+
And you know I might
pi_172768128
Lemijn, gefeliciteerd *O* wat een prachtig kereltje en wat klink je gelukkig O+

Ik heb de 1200 km heel goed overleefd en alweer een dagje 30+ graden achter de rug. Heerlijk genieten met een radler 0.0, goed te doen O+
pi_172768527
Kris, hoe is het nu?

LDG, zijn dat oefenweeën ofzo :o

LeSage, was het een autoreis? Wij moeten ook 1000 km rijden, over een paar weken. Ik zie een wel een beetje tegenop :o

Vandaag een dagje Amsterdam gedaan. Bij de rij van de toiletten werd ik eruit gehaald en naar het invalidentoilet gestuurd en een half uur later in de trein wilde iemand haar plek aan mij geven in de trein. :o Voel me dan toch bezwaard, haha.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 21:02:41 #162
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172768676
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:56 schreef LadyS het volgende:

LDG, zijn dat oefenweeën ofzo :o

Ja, nou geen idee :o tis wel nieuw en met vlagen best pijnlijk. Maar ben pas 36.4. Dus op zich mag de kleine frummel nog even blijven om nog even spek en weerstand op te bouwen :Y
pi_172768822
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:02 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja, nou geen idee :o tis wel nieuw en met vlagen best pijnlijk. Maar ben pas 36.4. Dus op zich mag de kleine frummel nog even blijven om nog even spek en weerstand op te bouwen :Y
Ik vond dit, dus het is vast 1 van die 2 :+. Kan hij nog even spekjes kweken ;)
Indalingsweeën
Deze kunnen in sommige gevallen al rond de 30 weken voorkomen, maar vaker zie je ze vanaf 34/35 weken optreden.
De baby is bezig met de indaling in je bekken en dat gaat soms gepaard met extra harde buiken en eventuele trekpijn in de onderbuik. Soms geeft dat het idee dat de bevalling op gang komt.
Je merkt dat het nog niet begonnen is, doordat de indalingsweeën niet sterker worden, maar weer ophouden.

Oefenweeën
In de laatste weken van de zwangerschap kan het voorkomen dat de samentrekkingen van de baarmoeder al langer aanhouden en pijnlijker worden. Ook hierbij kan je gaan twijfelen of het al begonnen is. Bij oefen -en voorweeën trekt de baarmoeder nog niet in haar geheel samen en duren de samentrekkingen nog niet zo lang als bij ontsluitingsweeën.
De pauzes zijn ook nog lang en onregelmatig.
Meestal wordt het ook in de loop van de tijd steeds minder en de oefenweeën verdwijnen uiteindelijk weer.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 21:12:45 #164
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172768937
In principe is de uk al ingedaald dus het zullen inderdaad wel oefenweeën zijn :Y het trekt ook steeds vrij snel weer weg, dus nog niet the real thing. Wel spannend ineens :o :D
pi_172769280
Wordt wel echt dan hè :o
pi_172769299
Oh Lemijn, volgens mij lig je te stralen in je bed. Zo klink je in ieder geval. Gefeliciteerd, geniet ervan!!
pi_172769337
LadyS, autorit ja, ging helemaal prima dus! Alleen het rijden vond ik wel pittig, maar vriend heeft het meeste gereden.

Er werd vannacht bij de wc's ook al gevraagd of ik voor wilde :D
  zaterdag 29 juli 2017 @ 22:26:59 #168
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172770580
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:26 schreef LadyS het volgende:
Wordt wel echt dan hè :o
ergens voelt het nog steeds n beetje als n vervanmnbedshow, totdat frummel er straks daadwerkelijk is :@

Niet op een enge afstandelijke psycho manier, maar gewoon omdat ik me totaal niet kan voorstellen dat deze buik straks ineens metamorfoost in een jongetje wat ik mee naar huis mag nemen :o O+
pi_172771463
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:29 schreef LeSage het volgende:
LadyS, autorit ja, ging helemaal prima dus! Alleen het rijden vond ik wel pittig, maar vriend heeft het meeste gereden.

Er werd vannacht bij de wc's ook al gevraagd of ik voor wilde :D
Vriend zal hier ook het meeste rijden gelukkig. Zal wel een aantal plaspauzes moeten denk ik :')
Om die reden hebben we ook een stacaravan genomen, zodat ik 's nachts niet 5x over de camping hoef.
Heb je ook geen last gehad van het lange zitten?
pi_172771517
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 22:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ergens voelt het nog steeds n beetje als n vervanmnbedshow, totdat frummel er straks daadwerkelijk is :@

Niet op een enge afstandelijke psycho manier, maar gewoon omdat ik me totaal niet kan voorstellen dat deze buik straks ineens metamorfoost in een jongetje wat ik mee naar huis mag nemen :o O+
Nou, dat gevoel herken ik hoor. Ondanks dikke buik en de duidelijke bewegingen, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat een kindje is. Ons kindje. Wat ook inderdaad hier komt wonen enzo :o
pi_172771713
Ik weet nog dat man en ik thuiskwamen uit het ziekenhuis met onze Minion en echt een paar minuten naar d'r hebben zitten staren in de Maxi-Cosi in de woonkamer, omdat we echt zo'n "Uhm, en nu dan?"-gevoel hadden :D O+
  zaterdag 29 juli 2017 @ 23:15:49 #172
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172771987
:D oh gelukkig! Ik voelde me helemaal een onthechte psychopaat toen ik t typte. Maar kennelijk is t normaal :D *O*
pi_172772167
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 23:06 schreef twist02 het volgende:
Ik weet nog dat man en ik thuiskwamen uit het ziekenhuis met onze Minion en echt een paar minuten naar d'r hebben zitten staren in de Maxi-Cosi in de woonkamer, omdat we echt zo'n "Uhm, en nu dan?"-gevoel hadden :D O+
hahaha zo heerlijk herkenbaar dit!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_172772971
quote:
Heeeel herkenbaar dit. 5 minuten later belde ik mn moeder in tranen op want hoe ik ooit had kunnen bedenken dat ze in dat megagrote ledikant op haar eigen kamer zo ver van mij moest slapen... Een uur later stond mijn moeder op de stoep, met een wiegje O+
pi_172773290
Andersom werkt het ook: het is pas anderhalf jaar geleden, maar ik kan me -niet- voorstellen dat mini ooit in mijn buik heeft gezeten!

Ik heb trouwens de eerste nacht na mini's geboorte heel veel gehuild omdat ze wimpertjes had :') Ik kon daar gewoon echt niet bij, dat ze zo al in mijn buik zat, helemaal af. Met mininageltjes en miniwimpertjes erop O+ Dus elke keer als ik naar haar keek begon ik weer te jammeren want die wimpertje-he-hes :'( :@
pi_172773601
Gefeliciteerd Lemijn! Lekker snuffelen aan je lieve mannetje! O+
pi_172773966
quote:

[..]

Inderdaad. Had ik met mijn zoontje ook.
Maandenlang stel je er alles bij voor, gaat bevallen en maakt dat allemaal bewust mee.
En paar uur na de bevalling ben je thuis, ligt er een puntgaaf mini mensje te slapen in zijn bedje en denk je: het klopt gewoon.
Hij ís er gewoon. O+ En hij is helemaal van ons! :o
Hoe kan dat 'ineens'? :')
  Manager PR/Moderator zondag 30 juli 2017 @ 01:22:49 #178
269689 crew  Viv
pi_172774098
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:33 schreef Lemijn het volgende:
En aangezien hem aan de borst krijgen mijn voornaamste doel is deze week, ben ik aardig op weg. Ik houd lekker bijna al het bezoek af en lig op bed.
Oh heerlijk hè. O+ Ik had weinig te verduren van mijn zwangerschap of bevalling maar ik heb toch heel bewust de kraamweek vooral op bed doorgebracht, ook tijdens het weinige bezoek. De slaapkamer was onze fijne cocon, de rest van het huis (laat staan de wereld daarbuiten) deed er weinig toe.

Mijn kraam vertelde dat ze ook wel meemaakt dat vrouwen als voornaamste doel hebben om zo snel mogelijk weer presentabel in de woonkamer te kunnen zitten met hun bezoek, ook als dat ten koste van de borstvoeding gaat. :{
pi_172774247
quote:

[..]

Dit gevoel heb ik ook zo sterk! Ik zei t laatst nog tegen een vriendin, dat ik heus wel weet dat het een kind is in mijn buik en dat hij beweegt en groeit, maar dat ik me toch niet kon voorstellen dat we die dan straks ook mee naar huis mochten meenemen. Toen keek ze een beetje raar van 'ja, wat denk je anders dat ermee gebeurd?', dus toen hield ik er maar gauw over op. Zo leuk om dan hier wel de herkenning te vinden. :)
pi_172775982
Dat wezenloos kijken naar je kind de eerste uren dat het geboren is is zo bekend. Afgewisseld door controleren of het nog wel ademt. :')
pi_172776015
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 01:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh heerlijk hè. O+ Ik had weinig te verduren van mijn zwangerschap of bevalling maar ik heb toch heel bewust de kraamweek vooral op bed doorgebracht, ook tijdens het weinige bezoek. De slaapkamer was onze fijne cocon, de rest van het huis (laat staan de wereld daarbuiten) deed er weinig toe.

Mijn kraam vertelde dat ze ook wel meemaakt dat vrouwen als voornaamste doel hebben om zo snel mogelijk weer presentabel in de woonkamer te kunnen zitten met hun bezoek, ook als dat ten koste van de borstvoeding gaat. :{
Ik vond het juist heel prettig om na mijn eeuwige bevalling en de eerste nacht met de baby thuis, op te staan en een nieuwe dag te beginnen in de woonkamer. Gordijnen open en met de katten op de bank zitten etc.
Juist ook de gewone pre-baby dingen op te pakken. Ik vond het zó vreemd allemaal dat ik heel veel waarde hechte aan gewone dingen. :)
Overigens is je laatste niet van toepassing geweest hoor. Ik wilde niet eens zoveel mensen zien, die eerste dagen. Moest eerst zelf vreselijk wennen.
pi_172776028
Ja, het is ook ongelooflijk dat er gewoon zo'n mooi mensje uit je komt. Ik heb die verbazing af en toe nog steeds als ik naar mijn peuter kijk en mjjn baby. Dat die gewoon uit mijn buik gekomen zijn, dat dit echt mijn kinderen zijn 😀.
pi_172776047
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 22:57 schreef LadyS het volgende:

[..]

Vriend zal hier ook het meeste rijden gelukkig. Zal wel een aantal plaspauzes moeten denk ik :')
Om die reden hebben we ook een stacaravan genomen, zodat ik 's nachts niet 5x over de camping hoef.
Heb je ook geen last gehad van het lange zitten?
Nee, afgelopen nacht pas echt last gekregen van vocht, maar dat is meer de temperatuur hier denk ik.
  zondag 30 juli 2017 @ 07:54:41 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172776053
Allemaal heel erg bedankt voor het meeleven en meelezen van de afgelopen maanden. Veel succes en nog goede maanden gewenst voor iedereen hier.
Dag!

[ Bericht 68% gewijzigd door Lemijn op 31-07-2017 23:22:29 ]
pi_172776058
quote:
Ja, dat ze in het ziekenhuis zeggen: jullie kunnen naar huis. En het enige wat ik dacht is: en wat moet ik er dan mee doen? Eten geven? Laten slapen? Zooooveel vragen. Gelukkig is er dan een kraamhulp O+
pi_172776060
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 07:49 schreef Franny_G het volgende:
Ja, het is ook ongelooflijk dat er gewoon zo'n mooi mensje uit je komt. Ik heb die verbazing af en toe nog steeds als ik naar mijn peuter kijk en mjjn baby. Dat die gewoon uit mijn buik gekomen zijn, dat dit echt mijn kinderen zijn 😀.
Vooral als je jezelf in hen herkend of je partner. :P
pi_172776084
Aaah lemijn :* vandaag en morgen zijn de zwaarste dagen meestal. Komt ook echt echt weer een einde aan!
pi_172776099
Lemijn :W blijf nog even lekker op je wolk zitten, misschien af en toe met wat ongemakken!
Tot over een paar weken in het volgende topic!
pi_172776387
Fijne vakantie lesage!

LDG spannend idd die krampen, hopelijk voeren ze niet de boventoon de komende weken.
Je gevoel is ook hier herkenbaar, ik kijk er ontzettend naar uit maar kan ik me ook haast niet voorstellen dat er een heuse baby in mijn buik zit.

Tot over een aantal weekjes lemijn!
  Manager PR/Moderator zondag 30 juli 2017 @ 08:57:30 #190
269689 crew  Viv
pi_172776513
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 07:46 schreef vencodark het volgende:
Ik vond het juist heel prettig om na mijn eeuwige bevalling en de eerste nacht met de baby thuis, op te staan en een nieuwe dag te beginnen in de woonkamer. Gordijnen open en met de katten op de bank zitten etc.
Juist ook de gewone pre-baby dingen op te pakken. Ik vond het zó vreemd allemaal dat ik heel veel waarde hechte aan gewone dingen. :)
Overigens is je laatste niet van toepassing geweest hoor. Ik wilde niet eens zoveel mensen zien, die eerste dagen. Moest eerst zelf vreselijk wennen.
Wat ook wel meespeelde hier was dat we net verhuisd waren, en de slaapkamer het meest "af" was. De rest van het huis was niet zo extreem als mignonne laatst omschreef hoor, maar toch.

Onze katten mogen niet op de slaapkamer, dus die heb ik maar heel weinig gezien die week. :@ En dat terwijl ze bij de eerste krampen (van wat later de bevalling bleek) nog als warme kruik op mijn buik gelegen hadden. O+ Gelukkig was de kraam ook erg lief voor ze, dus ze kregen wel aandacht als zij beneden bezig was.
pi_172776592
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 08:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat ook wel meespeelde hier was dat we net verhuisd waren, en de slaapkamer het meest "af" was. De rest van het huis was niet zo extreem als mignonne laatst omschreef hoor, maar toch.

Onze katten mogen niet op de slaapkamer, dus die heb ik maar heel weinig gezien die week. :@ En dat terwijl ze bij de eerste krampen (van wat later de bevalling bleek) nog als warme kruik op mijn buik gelegen hadden. O+ Gelukkig was de kraam ook erg lief voor ze, dus ze kregen wel aandacht als zij beneden bezig was.
We woonden in een appartement wat gelijkvloers was met 1 slaapkamer. Dat was krap, klein en de baby lag dus bij ons op de kamer.
Daar kwamen de katten inderdaad ook niet.
En in de middag werd het er bloedheet (ook in april) dus de woonkamer was echt een bevrijding en je liep er zo heen natuurlijk.
Denk dat trappenlopen met een zojuist gehecht lichaam ook een stuk minder fijn zal zijn straks, nu we een gewoon huis hebben. :P
  zondag 30 juli 2017 @ 09:06:53 #192
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172776618
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 07:55 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, dat ze in het ziekenhuis zeggen: jullie kunnen naar huis. En het enige wat ik dacht is: en wat moet ik er dan mee doen? Eten geven? Laten slapen? Zooooveel vragen. Gelukkig is er dan een kraamhulp O+
haha, dit klinkt ook wel als iets wat ons zou kunnen gebeuren _O- geloven ze daar zomaar dat ik ook maar n flauw idee heb hoe ik zo'n prulleke in leven moet houden :o :D
  zondag 30 juli 2017 @ 09:07:33 #193
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172776626
Oh en :W lemijn, tot snel :* :o
pi_172776657
Wij woonden toen ook gelijkvloers, maar ik bleef mooi zoveel mogelijk in bed :+ Krampjesbaby zorgde wel dat ik mn dagelijkse beweging kreeg. Dat rustig in bed blijven zal nu wel anders zijn met bouwvak en een peuter.

Vandaag 37 weken! Ik mag thuis bevallen! *O*
pi_172776762
Oh ja, ineens schiet het me te binnen:
Toen ik na de geboorte van de eerste thuiskwam (was een ks, dus was een paar dagen later), hadden we A. in de box gelegd. Ik zat even aan de keukentafel er vlak naast om de post van de afgelopen dagen te bekijken. Opeens hoorde ik wat gemopper en gemurmel naast me. Het duurde even voor ik me realiseerde wat dat ook alweer was. :o.
Was een echt een "oh ja, de baby :o :o -moment"
  zondag 30 juli 2017 @ 09:18:20 #196
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172776770
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:11 schreef Skittles het volgende:
Wij woonden toen ook gelijkvloers, maar ik bleef mooi zoveel mogelijk in bed :+ Krampjesbaby zorgde wel dat ik mn dagelijkse beweging kreeg. Dat rustig in bed blijven zal nu wel anders zijn met bouwvak en een peuter.

Vandaag 37 weken! Ik mag thuis bevallen! *O*
we zijn de eerstvolgende maand in de OP :o :o :D *O*
pi_172776784
Lemijn, tot snel! :*

En mijlpaal (en meldplicht :P) voor Skittles *O*
pi_172777086
37 weken mijlpaal voor Skittles *O*

Ik maak me beetje zorgen. Ben ineens wakker geworden zonder klachten. Niet moe, misselijk of last van mn borsten. Kan toch gewoon niet goed zijn? Vk wel even gebeld, hij zei dat het mogelijk was. Ik mocht vanmiddag langskomen voor een echo maar hij is nog in opleiding tot echoscopist dus kan niet altijd alles juist zien. Ik weet het niet.
pi_172777133
Mijlpaal voor Skittles! *O*

Hier is het besef er ook nog niet dat er binnen nu en 5 weken een gezinslid bij is :o
Maar wat kijk ik er naar uit, m'n ribben zijn elke morgen zo beurs omdat hij daar tegenaan ligt :')
  Moderator zondag 30 juli 2017 @ 09:46:59 #200
382129 crew  Donna
pi_172777149
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:42 schreef Songeur het volgende:

Ik maak me beetje zorgen. Ben ineens wakker geworden zonder klachten. Niet moe, misselijk of last van mn borsten. Kan toch gewoon niet goed zijn? Vk wel even gebeld, hij zei dat het mogelijk was. Ik mocht vanmiddag langskomen voor een echo maar hij is nog in opleiding tot echoscopist dus kan niet altijd alles juist zien. Ik weet het niet.
Hoe ver ben je nu?
  zondag 30 juli 2017 @ 09:49:58 #201
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172777194
quote:

het kan ook gewoon dat je even een goeie dag hebt zonder klachten he :*. Ik snap dat je hem knijpt en goed dat je t even laat checken, maar hou ook in je achterhoofd dat het gewoon goed kan zijn :Y
  zondag 30 juli 2017 @ 09:51:57 #202
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172777224
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:45 schreef Flav het volgende:
Mijlpaal voor Skittles! *O*

Hier is het besef er ook nog niet dat er binnen nu en 5 weken een gezinslid bij is :o
Maar wat kijk ik er naar uit, m'n ribben zijn elke morgen zo beurs omdat hij daar tegenaan ligt :')
ik denk steeds van die onbenullige dingen als "nou.. Beter komt hij vandaag niet want we moeten die gigantische afwas nog wegwerken".alsof dat ook maar iets uitmaakt _O-

Het voelt hier ook n beetje alsof mn buik niet veel voller meer kan worden dan ie nu al is, maar we gaan t zien *O*
  Moderator zondag 30 juli 2017 @ 09:55:22 #203
382129 crew  Donna
pi_172777273
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

het kan ook gewoon dat je even een goeie dag hebt zonder klachten he :*. Ik snap dat je hem knijpt en goed dat je t even laat checken, maar hou ook in je achterhoofd dat het gewoon goed kan zijn :Y
Ja het gaat bij mij ook op en neer. Gisteren had ik een heel goede dag. Vandaag krijg ik het 6 dubbel zo hard terug. :{w
pi_172777280
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik denk steeds van die onbenullige dingen als "nou.. Beter komt hij vandaag niet want we moeten die gigantische afwas nog wegwerken".alsof dat ook maar iets uitmaakt _O-

Het voelt hier ook n beetje alsof mn buik niet veel voller meer kan worden dan ie nu al is, maar we gaan t zien *O*
Haha die gedachten heb ik ook. Doe vandaag maar niet want dit en dat, alsof een baby zich laat tegenhouden :D

Wij zijn gewoon nummer 2 op t lijstje :o
pi_172777385
quote:

Heb ik ook gehad en toen een dag later kwam het allemaal weer terug. Fijn om even te kunnen laten kijken denk ik. Ook al kan hij nog niet alles een zien, een levend mensje met kloppend hartje is het belangrijkste toch? Sterkte en hopelijk is alles helemaal ok!
  zondag 30 juli 2017 @ 10:04:11 #206
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172777394
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:55 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja het gaat bij mij ook op en neer. Gisteren had ik een heel goede dag. Vandaag krijg ik het 6 dubbel zo hard terug. :{w
ja, meestal backfired het dan ook weer keihard _O-
  zondag 30 juli 2017 @ 10:04:35 #207
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172777400
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:55 schreef Flav het volgende:

[..]

Haha die gedachten heb ik ook. Doe vandaag maar niet want dit en dat, alsof een baby zich laat tegenhouden :D

Wij zijn gewoon nummer 2 op t lijstje :o
ja wtfffff :D :o O+
pi_172777540
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:46 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Hoe ver ben je nu?
7w5d op basis van de echo 1,5 week terug.

Pff ergens weet ik ook wel dat de klachten kunnen wisselen. Maar zo plots ineens niks meer voelt gek. Misschien moet ik vanmiddag toch maar even echo laten maken. Merk dat de schrik van de vorige mk er goed inzit.
  Moderator zondag 30 juli 2017 @ 10:15:09 #209
382129 crew  Donna
pi_172777550
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 10:14 schreef Songeur het volgende:

[..]

Pff ergens weet ik ook wel dat de klachten kunnen wisselen. Maar zo plots ineens niks meer voelt gek. Misschien moet ik vanmiddag toch maar even echo laten maken. Merk dat de schrik van de vorige mk er goed inzit.
Nou ondanks dat hij dan in opleiding is moet hij toch een mooi hartje kunnen zien toch? Voor je gemoedsrust zou ik fijn een echo laten maken! :*
  zondag 30 juli 2017 @ 10:16:37 #210
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172777575
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 10:14 schreef Songeur het volgende:

[..]

gewoon even de echo doen :Y ze bieden het niet voor niks aan, het kan gewoon en ze vinden je echt niet lastig oid.
pi_172779284
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 10:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

gewoon even de echo doen :Y ze bieden het niet voor niks aan, het kan gewoon en ze vinden je echt niet lastig oid.
Dit inderdaad. Ze zijn er niet alleen voor de baby, ook voor jou. Het is allemaal al beangstigend genoeg, en met de mk nog zo kort geleden is het niet raar als je even extra bevestiging nodig hebt. :*
pi_172779298
Songeur :{ ook al weet je dat kwaaltjes kunnen wisselen, je bent paar gerust als je gezien hebt dat alles goed is... Ik neem inderdaad aan dat er wel een hartje te vinden moet zijn, ook al is hij in opleiding..
Aan de andere kant, en misschien zeg ik nu iets ontzettend stoms :@, straks vind hij geen hartje en dan ga je je misschien wel afvragen of het is omdat hij in opleiding is of omdat het niet goed zit... Dan ben je misschien wel verder van huis qua zorgen..
Sterkte :*
  zondag 30 juli 2017 @ 12:22:07 #213
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172780150
Songeur, ik had het zelfde icl. bloedingen. Ook ik heb een mooi hartje gezien! Maak je geen zorgen en wacht de echo af. :*
pi_172781238
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:40 schreef LadyS het volgende:
Songeur :{ ook al weet je dat kwaaltjes kunnen wisselen, je bent paar gerust als je gezien hebt dat alles goed is... Ik neem inderdaad aan dat er wel een hartje te vinden moet zijn, ook al is hij in opleiding..
Aan de andere kant, en misschien zeg ik nu iets ontzettend stoms :@, straks vind hij geen hartje en dan ga je je misschien wel afvragen of het is omdat hij in opleiding is of omdat het niet goed zit... Dan ben je misschien wel verder van huis qua zorgen..
Sterkte :*
Ondanks dat hij in opleiding is,mag ik aannemen dat hij niet voor niets (zelfstandig) echo's mag doen.
Een (kloppend) hartje is toch het minimale wat hij kan zien. En anders is er vast wel iemand anders die ook even kan kijken.
pi_172782357
Thanks voor al jullie lieve reacties! O+

We zijn toch even geweest. En kloppend hartje gezien *O* meting kwam uit op 8 weken dus dat zou allemaal kunnen kloppen. Hij was inderdaad bijna klaar met de opleiding tot echosopist maar verzekeringstechnisch mag hij dus eigenlijk officieel geen echo's doen!

Ben weer ietsje gerust gesteld. Door 't hartje natuurlijk maar ook doordat er meerdere mensen hier zijn die t herkennen.
pi_172782741
Wat fijn Songeur! *O*

Ik herken het ook wel. Was in het begin erg misselijk en dat was van de een op de andere dag verdwenen en had verder geen kwaaltjes.
pi_172783128
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ondanks dat hij in opleiding is,mag ik aannemen dat hij niet voor niets (zelfstandig) echo's mag doen.
Een (kloppend) hartje is toch het minimale wat hij kan zien. En anders is er vast wel iemand anders die ook even kan kijken.
Oooh, dat neem ik ook aan hoor! Was ook meer hardop denken. Lijkt me anders niet dat hij voorstelt in langs te komen. Mijn opmerking was meer bedoeld om evt. verder zorgen voor te zijn, zeg maar.

Gelukkig was alles goed Songeur *O*.
  zondag 30 juli 2017 @ 14:25:45 #218
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172783618
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:49 schreef Songeur het volgende:
Thanks voor al jullie lieve reacties! O+

We zijn toch even geweest. En kloppend hartje gezien *O* meting kwam uit op 8 weken dus dat zou allemaal kunnen kloppen. Hij was inderdaad bijna klaar met de opleiding tot echosopist maar verzekeringstechnisch mag hij dus eigenlijk officieel geen echo's doen!

Ben weer ietsje gerust gesteld. Door 't hartje natuurlijk maar ook doordat er meerdere mensen hier zijn die t herkennen.
*O*

Stiekem zou ik die dagen zonder kwaaltjes weer terug willen. Man, wat voel ik me beroerd. Lig de hele dag in bed, ben super moe. Ik heb daarnaast ook super veel honger. Als ik wat eet, word ik misselijk. Als ik niks eet, word ik ook misselijk. :'(
Als het niet zou regenen, zou ik even een blokje om maken, maar zelfs dat werkt niet mee. Hopelijk gaat het morgen beter op werk.
  zondag 30 juli 2017 @ 15:04:50 #219
409579 LuDann
All the way
pi_172784847
Songeur, wat fijn dat alles goed was. *O*

Ik val telkens in slaap overdag als ik mijn dochter op bed heb gelegd. En dan compleet brak wakker worden. }:|
pi_172785081
Songeur, fijn dat je weer even gerustgesteld bent. :*

Team dutjes present! *O* Beetje jammer dat peuter ineens niet meer wil slapen overdag en ik net met kwijl uit m'n mond wakker werd door een op m'n hoofd bonkend kind dat WAKKER Worden riep.
  zondag 30 juli 2017 @ 15:56:38 #221
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172786651
Fijn dat alles goed was songeur *O* het vertrouwen gaat vanzelf groeien :Y ik las ooit ergens dit lijstje, kijk hoeveel kans al dat t gewoon goed kan gaan O+

Kans op succesvolle zwangerschap
hartactie zichtbaar in de 6e week: 87% kans op een succesvolle zwangerschap
hartactie zichtbaar in de 7e week: 97% kans op een succesvolle zwangerschap
hartactie zichtbaar in de 10e week: 99,4% kans op een succesvolle zwangerschap
Bron: NVOG
  zondag 30 juli 2017 @ 15:58:44 #222
221912 minilot
Nancy boy
pi_172786721
Fijn dat je gerustgesteld bent, Songeur! :*

Ik mag me in de handen knijpen als ik jullie zo hoor. Week 18 en tot dusver eigenlijk kwaaltjesloos. :)
pi_172787694
Fijn dat de vk je gerust heeft kunnen stellen Songeur! :*
En je hebt er helemaal niks aan, maar je onzekerheid is erg herkenbaar. Mijn eerste zwangerschap was wat dat betreft echt heerlijk onbezorgd, maar ik heb mentaal ook wel echt een klap gehad van die mk.

Ik probeerde vooral constant uit te gaan van het positieve zolang ik geen echte signalen had die op het tegendeel wezen. Voor mij hielp dat wel enigszins, al moest het vertrouwen gewoon echt langzaam groeien :*

Kris, oei geen handig moment van je peuter om te stoppen met het middagdutje :{
Ik klop uiteraard even af, maar ik ben voorlopig toch nog erg blij met die 1,5-2u rust per dag ;)

Na komende week wel weer 4 dagen werken ipv 3 (ouderschapsverlof loopt af), ben benieuwd hoe dat bevalt, vooral i.c.m. m'n reistijd...

Gisteren en vandaag weer lekker aan het klussen geweest in de babykamer O+
Één muur geverfd (gifgroen :D ) en de kledingkast in elkaar gezet. Rolgordijntje is ook al binnen, dus het gaat allemaal voorspoedig :)
Volgende week peuter verhuizen naar d'r grote bed, zodat het ledikant ook doorgeschoven kan worden; ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_172787984
Ha, die overstap naar een groot bed staat hier vandaag gepland Twist. Ze is vooralsnog erg blij met d'r nieuwe bed. Ben benieuwd wat ze er vanavond van vindt.

Voel me wel behoorlijk invalide. Rondje Ikea vanochtend, vanmiddag een rondje door de wijk en daarna bedje in elkaar zetten. Ben echt op nu. Harde buiken en m'n bekken staat in de brand. Baal er flink van. Ik moet nog zo lang. :{
pi_172788196
Lemijn: Geniet ervan! en ik zie je over max 7 weken in t volgende topic!

Songeur: fijn dat alles goed was:-)
  Moderator zondag 30 juli 2017 @ 18:05:09 #226
382129 crew  Donna
pi_172789362
Telt de eerste keer boven de pot hangen ook als mijlpaal? :X

Goed nieuws Songeur!
pi_172789397
:Y

Sampletje nemen en inlijsten.
pi_172790277
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 17:01 schreef Krisvc het volgende:
Ha, die overstap naar een groot bed staat hier vandaag gepland Twist. Ze is vooralsnog erg blij met d'r nieuwe bed. Ben benieuwd wat ze er vanavond van vindt.

Voel me wel behoorlijk invalide. Rondje Ikea vanochtend, vanmiddag een rondje door de wijk en daarna bedje in elkaar zetten. Ben echt op nu. Harde buiken en m'n bekken staat in de brand. Baal er flink van. Ik moet nog zo lang. :{
Jij ook al?
Ik begin tegen de avond ook al last te krijgen van zo'n opgeblazen gevoel en harde buiken. Voel me soms gigantisch en ben net 18 weken. :')
Gek hoor, zo'n 2e zwangerschap. Best lastig ook met mijn nachtdiensten.
Pff. -O-
pi_172790676
Hoe oud zijn jullie kindjes die nu de overstap naar groot bed maken Kris en twist?

Semi-jompel *O* voor de mijlpaal van Donna haha!

Vervelend van de harde buiken kris en venco. Helemaal in combinatie met nachtdiensten lijkt me dat pittig zeg!

Duman: Ik snap dat je soms ook wel weer een kwaaltjesloze dag wil inderdaad. Tweede trimester is vaak beter!

LDG die stats heb ik toevallig ook gelezen. Vorige x was het kindje gestopt met groeien bij 9 weken na dus al een goede echo te hebben gehad. Die kans is al niet zo groot. Dus nu gaat het gewoon goed. Punt.

Verder heb ik heel veel herkenning en geruststellende woorden gelezen. Heel fijn, bedankt! O+
pi_172792161
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:06 schreef Songeur het volgende:
Hoe oud zijn jullie kindjes die nu de overstap naar groot bed maken Kris en twist?
Onze dochter is 2 jaar en 2 maanden :) ben wel benieuwd wat ze er van vindt!
  zondag 30 juli 2017 @ 21:36:52 #231
409579 LuDann
All the way
pi_172794405
Ahh balen Kris, van het gebrek aan dutjes van L. Dutjestijd is wat mij door de dag helpt. :P

En de peuters van Twist en Kris allebei over naar een groot bed! Spannend, ik ben benieuwd want wij moeten er over een paar maanden ook aan geloven natuurlijk.

Ik heb net een telefonische kennismaking gehad met een zzp-er in de kraamzorg. Op zich lijkt ze op papier perfect, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Vooral ook niet omdat ze nogal aandrong op het snel maken van een beslissing (in haar voordeel).

Daarnaast brengt ze per dag aan kraamzorg 1 uur extra in rekening voor onkosten. Daar bedoelde ze vooral haar telefonische bereikbaarheid vooraf mee. Dat gaat dan dus af van het aantal uren waar je een indicatie voor hebt. Ik vind dat best fors eigenlijk? Dat is gewoon een dag minder kraamzorg. Ik heb geen idee of dit standaard is voor ZZP-ers in de kraamzorg, weet iemand dat?
pi_172796060
Ik heb daar ook niet eerder van gehoord, LuDann. Heel bijzonder.
  zondag 30 juli 2017 @ 23:08:56 #233
409579 LuDann
All the way
pi_172796778
Ok, dan zijn we toch niet helemaal gek dat we dat best vreemd vonden.

Hmpff, ik ben er helemaal een beetje in de put van.
  zondag 30 juli 2017 @ 23:58:08 #234
naughty by nature
pi_172797645
Ik zou er ook een naar gevoel van krijgen LuDann. Het klinkt niet heel erg meedenkend en sympathiek, vooral zakelijk en afstandelijk.
En dat extra uur per dag in rekening brengen voor onkosten lijkt me ook niet heel normaal.
  Manager PR/Moderator maandag 31 juli 2017 @ 00:40:21 #235
269689 crew  Viv
pi_172798261
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:36 schreef LuDann het volgende:
Ik heb net een telefonische kennismaking gehad met een zzp-er in de kraamzorg. Op zich lijkt ze op papier perfect, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Vooral ook niet omdat ze nogal aandrong op het snel maken van een beslissing (in haar voordeel).

Daarnaast brengt ze per dag aan kraamzorg 1 uur extra in rekening voor onkosten. Daar bedoelde ze vooral haar telefonische bereikbaarheid vooraf mee. Dat gaat dan dus af van het aantal uren waar je een indicatie voor hebt. Ik vind dat best fors eigenlijk? Dat is gewoon een dag minder kraamzorg. Ik heb geen idee of dit standaard is voor ZZP-ers in de kraamzorg, weet iemand dat?
Wat ik hier kan vinden over tarieven in de kraamzorg maakt geen onderscheid tussen ZZP of regulier, en over onkosten vanwege de bereikbaarheid wordt niet gerept:
https://www.nza.nl/1048076/1048144/TB_REG_1726_01__Kraamzorg.pdf

Als het je niet lekker zit, zou ik opheldering vragen of gewoon verder kijken naar een ander.
  maandag 31 juli 2017 @ 06:49:14 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172800014
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:08 schreef LuDann het volgende:
Ok, dan zijn we toch niet helemaal gek dat we dat best vreemd vonden.

Hmpff, ik ben er helemaal een beetje in de put van.
Hee, wat vervelend. Die 'regel' gold hier ook niet inderdaad. En als het van je daadwerkelijke kraamzorg zou af gaan, is het echt in je nadeel. Volgens mij is het gewoon onderdeel van haar keuze om als zzp'ee te werken, dat ze een soort stand-by moet staan.

Hier werkt ze mogelijk wat meer dan geïndiceerd (omdat dat fijn is en ik alleen ben), maar dan schroeft de verloskundige de indicatie gewoon op. Dat voelt een stuk eerlijker.

Heb je nog andere opties?

edit: ik ben amper alleen hoor! we begonnen met 24u dekking en daar valt nu af en toe een gat in, wat ik heerlijk vind. maar geen partner in huis maakt het ietsje anders dan gemiddeld.
pi_172800531
Hier was dat ook niet zo LuDann. Wij betaalden eenmalig 45,- euro extra voor wat extra services zoals o.a. die bereikbaarheid en nog wat dingetjes (zij was aangesloten bij zo'n collectief en die organiseerden ook borstvoedingsvoorlichtingen bijvoorbeeld).
pi_172800603
Ik vraag me ook af of het mag van de verzekeraar Ludann, over het algemeen vergoeden die geen andere kosten, maar echt alleen zorguren (en mag je dus niet zorguren declareren terwijl je dan geen zorg levert). Een onkosten vergoeding voor stand by staan kan ik me voorstellen, maar dat zal je dan zelf apart bij moeten betalen denk ik.
Klinkt uit de verhalen of het ook echt geen normale gang van zaken is, dus hopelijk vind je een andere die dat niet doet en waar je een goed gevoel bij hebt!
pi_172800632
songeur, fijn dat alles er goed uitzag! Ik vond het vooral tussen 15-19 weken zwaar toen ik naast geen kwaaltjes nog niets voelde en 4,5 week geen controle had. Ik hield mezelf ook voor dat ik vertrouwen moest hebben zolang er geen signalen zijn dat het niet goed is.

Gisteren alle Plankjes, lamp ed opgehangen in de babykamer. Ben er heel blij mee, voelt als een heerlijk plekje. Nu kan ik beginnen met wat accessoires. O+

Vandaag trouwens mijn eerste echte verlofdag! *O* (vr-zo altijd vrij). Ik heb geen cursus gevolgd en weet dus nog niet of ik de kans krijg om natuurlijk te bevallen. Ik vroeg me af hoe anderen zich voorbereiden op de bevalling? Lezen jullie iets, doen jullie zelf bepaalde oefeningen of laten jullie het gewoon over je heen komen? Ik ben benieuwd!
pi_172800724
Songeur, wat fijn dat de VK je kon geruststellen met een mooi kloppend hartje O+

Nolita, lekker verlof!

En over dat idee van dat er straks een echte baby is? Ik kan me er ook nog niks bij voorstellen, een vriendin van me is op dezelfde dag uitgerekend als dat ik ben en die praat echt al over haar kindje alsof hij er al is en dat ze al zo'n band voelt en dan vraag ik me af wat ik verkeerd doe omdat ik dat nog niet echt zo ervaar. Nu ik haar meer begin te voelen begint het wel te komen, maar ik voel me af en toe gewoon schuldig omdat ik die gevoelens nog niet heb :@ Ik heb denk ik nog niet echt een concreet beeld bij de baby in mijn buik. Waarschijnlijk straks wel als we gaan proberen een jurk te vinden om mijn zwangere buik in te wurmen voor de bruiloft over een aantal weken :X , heb maar een maat groter van kledingmaat doorgegeven en dat ik 5 maanden zwanger ben, ik ben benieuwd of er wat te vinden is.
And you know I might
pi_172800773
Heerlijk he Nolita, lekker keutelen op t kamertje O+
Ik heb zwangerschaps yoga gedaan om me voor te bereidden. Het waren geen yoga houdingen of dergelijke maar meer hoe je de weeen kunt opvangen en hoe je partner je kan ondersteunen. Heb het als zeer prettig ervaren en daardoor durf ik het ook aan om thuis te bevallen.
  maandag 31 juli 2017 @ 09:23:41 #242
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172801041
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 08:41 schreef Nolita het volgende:
songeur, fijn dat alles er goed uitzag! Ik vond het vooral tussen 15-19 weken zwaar toen ik naast geen kwaaltjes nog niets voelde en 4,5 week geen controle had. Ik hield mezelf ook voor dat ik vertrouwen moest hebben zolang er geen signalen zijn dat het niet goed is.

Gisteren alle Plankjes, lamp ed opgehangen in de babykamer. Ben er heel blij mee, voelt als een heerlijk plekje. Nu kan ik beginnen met wat accessoires. O+

Vandaag trouwens mijn eerste echte verlofdag! *O* (vr-zo altijd vrij). Ik heb geen cursus gevolgd en weet dus nog niet of ik de kans krijg om natuurlijk te bevallen. Ik vroeg me af hoe anderen zich voorbereiden op de bevalling? Lezen jullie iets, doen jullie zelf bepaalde oefeningen of laten jullie het gewoon over je heen komen? Ik ben benieuwd!
qua bevallen, in principe is je verloskundige gewoon bij je en kan die je ter plekke ook gewoon uitleggen hoe je het beste kunt liggen/zitten/staan en ademen ect. Misschien is er vanuit de praktijk zelf ook nog wel iets van een voorlichtingsavondje ofzo?
pi_172801090
Rena, hier is de baby iets heel abstracts gebleven tot na de bevalling. Een band kwam daarna pas. Echt houden van heeft ook moeten groeien. En dat terwijl ik wel meteen alles voor d'r over had hoor, vanaf seconde 1. Niet iedereen heeft dat zo ver van te voren al. Ik heb ook geen seconde tegen m'n buik gepraat. Dit keer weer niet.

Ik heb vorige keer geen cursus gedaan. Dit keer ook weer niet gok ik. Hoewel ik er geen zin in heb, heb ik er wel alle vertrouwen in dat bevallen iets is wat ik kan. Het enige waar ik een cursus voor zou willen doen is de contacten die je er aan over kan houden.

Mijn baby duikt regelmatig op mijn blaas. Nu al.
Na gister al last van mijn lijf te hebben, doet 'ie vandaag nog 10 keer zo veel pijn. Nachtje slecht slapen doordat L. haar nieuwe bed toch wel heel erg spannend vond is funest. Rustig aan vandaag maar. :O
pi_172801166
LuDann, balen van de kraamzorg. Vervelend dat je er een slecht gevoel bij hebt. Heb je nog anderen op het oog?

Wat betreft voorbereiden op de bevalling; ik had de eerste keer zo'n cursus gedaan met ontspanningsoefeningen en ademhalingstechnieken. Er zat ook een partnerles bij, waar mijn man leerde hoe hij een ontspannende massage kon geven. Op het moment suprême kon ik echter geen enkele aanraking verdragen dus daar heb ik weinig aan gehad :D
Maar, ik heb er verder veel vertrouwen door gekregen en ik kon de tips goed toepassen tijdens de bevalling.
Deze keer wil ik weer zoiets doen, ter opfrissing maar ook puur om wat bewuster met dit kindje bezig te zijn :)
pi_172801283
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:27 schreef Krisvc het volgende:

Ik heb vorige keer geen cursus gedaan. Dit keer ook weer niet gok ik. Hoewel ik er geen zin in heb, heb ik er wel alle vertrouwen in dat bevallen iets is wat ik kan. Het enige waar ik een cursus voor zou willen doen is de contacten die je er aan over kan houden.

Dat zou voor mij ook een reden zijn wat betreft cursus. Tijden van een cursus pastten vaak niet in mijn planning ivm werk. En toen ze me met 20 weken weinig kans op een natuurlijke bevalling gaven heb ik het idee van een cursus helemaal overboord gegooid. Ik ben vooral benieuwd naar hoe je je dan hebt voorbereid de vorige keer?

ik ga iig nog wel naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis, maar verder dus wat zoekende in of ik nog iets zou moeten..
  maandag 31 juli 2017 @ 09:41:48 #246
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172801295
Wij hebben samen de uitgebreide "samen bevallen" cursus gedaan. Acht bijeenkomsten van twee uur. Erg informatief en voor de partner erg fijn om wat meer betrokken te raken bij het hele gebeuren. We hebben er inderdaad n appgroepje met jonge (aanstaande) ouders aan over gehouden wat wel grappig is.

Maar aan de andere kant is 16uur info en oefeningen ook wel erg veel/intensief voor n happening die misschien in vier uurtjes (of drie dagen :P) gepiept is. Er is ook n beknopte variant van :Y
  maandag 31 juli 2017 @ 09:43:43 #247
naughty by nature
pi_172801320
Ik heb de vorige zwangerschap ook geen cursus gedaan, mijn voorbereiding was een Britse 'one born every minute' marathon tijdens het verlof :P
Voor mij was de beste voorbereiding vooral realiseren dat je het niet kunt plannen. En de wetenschap dat zoveel vrouwen je voor zijn gegaan, en dat jij het ook kunt.
pi_172801331
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 08:41 schreef Nolita het volgende:

Oh heerlijk verlof! En de aankleding in de babykamer, zo leuk O+ O+

Ik heb ook nooit een cursus gevolgd en ben toch 2 keer succesvol bevallen. Ik heb veel boeken gelezen ( mindfull bevallen, hypnobirthing) uiteindelijk heb ik vanaf week 37-38 elke dag zo'n hypnobirthing oefening gedaan van een luistercd uit een boek dacht ik. Dat heeft me uiteindelijk heel goed geholpen, ook in het begin van de bevalling. Aan het einde was ik zo relaxed dat we rustig aan het kletsen waren, ik een kruiswoordpuzzel maakte met mijn man. Tot de laatste 15 minuten voor het persen zegmaar toen moest ik me echt weer even focussen op die ademhaling.

Echt zweverig is het niet, maar je moet je er wel voor open stellen, vooral als je dan een ontspanningsoefening doet en je moet je baarmoedermond visualiseren. Eeeh ja, nou die hoef ik niet te zien hoor :')
pi_172801366
Pfff. Ik heb vannacht gedroomd dat ik bevallen was (en dat het 1 september was) en de rest van de nacht werd ik steeds wakker omdat ik dacht dat de baby huilde. Ben echt gebroken nu, alles doet zeer en ik heb een lange dag voor de boeg. En dan mag ik het niet eens compenseren met hele sloten koffie, bah. :(
pi_172801373
LuDann, ik heb trouwens geen idee van de kraamzorg of dat normaal is bij een ZZP maar ik vind het wel een beetje gek klinken. Die zorguren heb je toch niet voor niets. En is dat niet gewoon fraude als ze die verkoopt als zorguren maar niet zorgt?

Ok dit klinkt warrig, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel! :X
pi_172801381
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:40 schreef Nolita het volgende:

[..]

Dat zou voor mij ook een reden zijn wat betreft cursus. Tijden van een cursus pastten vaak niet in mijn planning ivm werk. En toen ze me met 20 weken weinig kans op een natuurlijke bevalling gaven heb ik het idee van een cursus helemaal overboord gegooid. Ik ben vooral benieuwd naar hoe je je dan hebt voorbereid de vorige keer?

ik ga iig nog wel naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis, maar verder dus wat zoekende in of ik nog iets zou moeten..
Niet echt eigenlijk. Ik ben erin gegaan met een 'Ik laat het over me heen komen' attitude. Ik had uit mezelf een prettige ademtechniek te pakken. Of het echt een ademtechniek was weet ik niet, maar voor mij werkte het.
Dat mijn man zich niet voor heeft kunnen bereiden was ook prima. Tijdens de bevalling moest hij stilzitten van me, me vooral niet aanraken en z'n mond houden. :')

Ik heb me wel goed ingelezen zodat ik me geïnformeerd voelde. Maar dat doe ik met alles in het leven. Van daaruit keuzes maken die ik denk wat bij me past.

Dit keer pak ik het hetzelfde aan. Het enige wat ik extra wil is dat mijn man dingen hardop voor me uitspreekt. Dat lukt me niet zo heel goed tijdens de weeën. Hij zal dus mijn weerwoord zijn. Daar praten we veel over. Niet echt bewust voorbereiden dus, maar wel inzichtelijk krijgen in hoe we het willen.
pi_172801449
En qua bevallingsvoorbereiding, wij doen de verkorte versie van Samen Bevallen. Qua informatie voegt het voor mij niet zoveel toe, ik had al aardig wat ingelezen, maar voor man is het wel erg nuttig. En vooral de practische tips over hoe hij mij kan ondersteunen en de ademhalingstechnieken maken wel dat ik het een nuttige ervaring vind. Heb meer het gevoel dat we het samen gaan doen nu, en dat vind ik fijn.
(Al was daar in mijn droom geen sprake van, hij was even op de gang met de verloskundige aan het praten over dat het zo snel ging en de kraamzorg vast gebeld moest worden en toen was de baby al geboren. :') )
  maandag 31 juli 2017 @ 10:30:43 #253
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172802208
Ik heb een lektet :o

Betekent dat iets :o?
  maandag 31 juli 2017 @ 10:49:51 #254
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_172802596
Niet perse ldg, je kunt heel lang lektetten hebben voordat de baby komt. Wel fijn dat t werkt though :9

Ik heb vorige keer zwangerschapsyoga gedaan en deze keer niet die behoefte. Misschien wik ik lekker gaan walvissen in het zwembad of zo tzt, maar die yoga was niet zo mijn ding. Ik zag er elke week tegenop.

Dus ik mijn doos positiekleding van zolder gehaald. Allemaal veel te groot 😑 daar ben ik blij om hoor, maar wat moet ik er nou mee? Zou het straks passen of kan ik het gewoon wegdoen? Ik wil die broeken ook helemaal niet meer passen straks 😂
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 31 juli 2017 @ 10:52:06 #255
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172802639

Kleine frummel doet oeh aah ochtendgymnastiek *O* oeh aah fanatiek *O*
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 10:52:27 #256
382129 crew  Donna
pi_172802644
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:49 schreef Kimpossible het volgende:

Dus ik mijn doos positiekleding van zolder gehaald. Allemaal veel te groot 😑 daar ben ik blij om hoor, maar wat moet ik er nou mee? Zou het straks passen of kan ik het gewoon wegdoen? Ik wil die broeken ook helemaal niet meer passen straks 😂
Verkopen op MP en zelf nieuwe spulletjes kopen!
pi_172802652
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:

Nee :D die had ik bij Lou al bij 20 weken. En dan echt een vastgekoekte straal van borst naar buik als ik wakker werd. Maar wel fijn dat het alvast werkt!

Enne.. het kan ook nog wel 5 weken duren he? O-)
pi_172802666
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:

Jij maakt mij echt zenuwachtig! :D
Gister veel harde buiken gehad en van die weeïge menstruatiepijn in m'n onderrug.
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 10:54:30 #259
382129 crew  Donna
pi_172802682
Haha jullie staan niet voor niks boven aan de lijst natuurlijk! :D
  maandag 31 juli 2017 @ 10:56:31 #260
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172802713
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:53 schreef Flav het volgende:

[..]

Jij maakt mij echt zenuwachtig! :D
Gister veel harde buiken gehad en van die weeïge menstruatiepijn in m'n onderrug.
ja ik ook afgelopen weekend :o en nu een loosalarm lektet :o

Maar idd, wie weet nog 5 weken _O- :D
  maandag 31 juli 2017 @ 10:57:58 #261
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172802740
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:52 schreef Skittles het volgende:

[..]

Nee :D die had ik bij Lou al bij 20 weken. En dan echt een vastgekoekte straal van borst naar buik als ik wakker werd. Maar wel fijn dat het alvast werkt!

Enne.. het kan ook nog wel 5 weken duren he? O-)
Oh kan t zo "erg" :o hier alleen wat aangekoekte meuk ter plekke.
  maandag 31 juli 2017 @ 11:13:57 #262
409579 LuDann
All the way
pi_172802979
Dank jullie wel voor jullie antwoorden over de manier van declareren van de kraamzorg. Het is inderdaad gek en in principe ook niet legaal lijkt mij. Als ze 8 gelijke dagen zou werken dan zou er 8 uur zorg afgaan, wat neerkomt op 1,5 dag omdat ze aangaf gemiddeld 6 uur per dag te werken. Daarnaast zei ze de laatste dagen vaak halve dagen te werken wat het helemaal zou doen oplopen, naar 2 dagen minder kraamzorg.

quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 08:27 schreef Gogo83 het volgende:
Hier was dat ook niet zo LuDann. Wij betaalden eenmalig 45,- euro extra voor wat extra services zoals o.a. die bereikbaarheid en nog wat dingetjes (zij was aangesloten bij zo'n collectief en die organiseerden ook borstvoedingsvoorlichtingen bijvoorbeeld).
45 euro zouden we met liefde zo neertellen, dat lijkt me ook een normaal bedrag. Maar als ik de link van Lemijn erop natrek zou ze voor 8 uur extra zo 373 euro in haar zak steken. Dat lijkt me wat excessief.

En over een andere optie hebben: ik had een heel fijn gevoel bij een ander. Die had echter pas half september tijd voor een intakegesprek. Die afspraak had ik wel gemaakt al maar omdat we als het dan geen klik blijkt te zijn we weinig andere opties meer zouden hebben heb ik gisteravond een berichtje gestuurd met de vraag of we telefonisch eerder kennis konden maken.

Stuurt ze als reactie net een berichtje dat ze afziet van kennismaking. WTF. Ik zit dus nu heel hard te huilen. Ik snap er helemaal niks van! Ik vind dit zo onwijs stressvol, uberhaupt hiermee bezig zijn en nu lijkt het ook nog eens onmogelijk om een normaal iemand te vinden.
pi_172803108
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:13 schreef LuDann het volgende:
Dank jullie wel voor jullie antwoorden over de manier van declareren van de kraamzorg. Het is inderdaad gek en in principe ook niet legaal lijkt mij. Als ze 8 gelijke dagen zou werken dan zou er 8 uur zorg afgaan, wat neerkomt op 1,5 dag omdat ze aangaf gemiddeld 6 uur per dag te werken. Daarnaast zei ze de laatste dagen vaak halve dagen te werken wat het helemaal zou doen oplopen, naar 2 dagen minder kraamzorg.

[..]

45 euro zouden we met liefde zo neertellen, dat lijkt me ook een normaal bedrag. Maar als ik de link van Lemijn erop natrek zou ze voor 8 uur extra zo 373 euro in haar zak steken. Dat lijkt me wat excessief.

En over een andere optie hebben: ik had een heel fijn gevoel bij een ander. Die had echter pas half september tijd voor een intakegesprek. Die afspraak had ik wel gemaakt al maar omdat we als het dan geen klik blijkt te zijn we weinig andere opties meer zouden hebben heb ik gisteravond een berichtje gestuurd met de vraag of we telefonisch eerder kennis konden maken.

Stuurt ze als reactie net een berichtje dat ze afziet van kennismaking. WTF. Ik zit dus nu heel hard te huilen. Ik snap er helemaal niks van! Ik vind dit zo onwijs stressvol, uberhaupt hiermee bezig zijn en nu lijkt het ook nog eens onmogelijk om een normaal iemand te vinden.
Wat ontzettend vervelend! Waarom ziet ze af van de kennismaking dan? Gek ook zo plots.

Is er een reden dat je persen een ZZP'er zoekt? Slechte ervaring met een kraamzorgorganisatie?
  Manager PR/Moderator maandag 31 juli 2017 @ 11:22:19 #264
269689 crew  Viv
pi_172803139
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:13 schreef LuDann het volgende:
Wat rot allemaal zo. :* Heb je de niet-ZZP mogelijkheden ook al onderzocht in jouw regio? Bij ons was natuurlijke kraamzorg dus onderdeel van het aanbod bij een grote organisatie.
  maandag 31 juli 2017 @ 11:30:55 #265
409579 LuDann
All the way
pi_172803296
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:20 schreef Songeur het volgende:

[..]

Wat ontzettend vervelend! Waarom ziet ze af van de kennismaking dan? Gek ook zo plots.

Is er een reden dat je persen een ZZP'er zoekt? Slechte ervaring met een kraamzorgorganisatie?
Ja echt heel gek! Ik heb haar een nogal emotioneel berichtje gestuurd met de vraag om uitleg. :@

Onze eerste ervaring was echt heel rot. We hadden iemand die echt niet bij ons pastte. Ze praatte non-stop, gaf mijn man allerlei huishoudelijke opdrachten en was heel dwingend naar mij toe omdat ze wel 'van aanpakken hield'. Daarnaast zei ze een paar dagen na mijn KS dat ze mijn buik nog zo dik vond en dat ik daar hard aan moest gaan werken. Ook had ze allerlei verhalen over baby's die dood waren gegaan in de kraamweek, in de draagdoek en tijdens het samen slapen. Ik heb daar echt nog een half jaar nachtmerries van gehad.

Ik vind het heel belangrijk om precies te weten wie er straks aan mijn bed staat en bij een kraamzorgbureau weet je dat nooit.
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 11:32:05 #266
382129 crew  Donna
pi_172803319
Wow LuDann wat een verschrikkelijk nare ervaring zeg.
  maandag 31 juli 2017 @ 11:33:50 #267
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172803346
:* ludann wat een kutsituatie -O-
pi_172803384
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:52 schreef littledrummergirl het volgende:

Kleine frummel doet oeh aah ochtendgymnastiek *O* oeh aah fanatiek *O*
O+ O+ O+ O+ O+
pi_172803400
LuDann wat een rotsituatie zo ;(
Heb je al gekeken naar het collectief natuurlijke kraamzorg?
http://natuurlijkekraamzorg.nl/index.html
pi_172803664
Ik heb een beetje een baaldag. Wel mijn eerste sinds heel lang maar volgens mij moet ik het iets rustiger aan gaan doen. :@
Eind augustus neem ik twee weken vakantie en gaan we een paar dagen naar Polen. Het wordt gelijk mijn eerste keer vliegen. :s)

Gelukkig hebben we wel allemaal lieve babyspulletjes in huis sinds gisteren, van mijn zus en een collega.

Fijn Songeur dat je weer gerustgesteld bent en dat het hartje klopt.

Wat lief LDG en leuk dat je het even deelt! Gisteren kon ik een keertje met mijn hand de beweging voelen. Helaas voelde mijn lief het niet, die was na een minuutje zijn geduld kwijt. :D

Jeetje LuDann, wat een nare kraamtijd heb je dan gehad. Dan snap ik wel dat je heel hard gehuild hebt. Maar als ze zo abrupt niet meer wil kennismaken was ze misschien toch al niet de persoon voor jou.
pi_172804296
Nolita: Ik doe aan zwangerschapsyoga dit is vooral voor de ademhalingstechnieken. Verder ben ik 1x naar zwangerschapszwemmen geweest maar dit was niks voor mij :') Een voorlichtingsavond in het ziekenhuis over de bevalling daar. Onze verloskundige gaf ook een voorlichtingsavond over thuisbevallen en borstvoeding. Ook een paar naar de bekkenbodemfysio geweest. Zij leert je hoe je het beste je daar beneden kan ontspannen. Ben maar 3x geweest maar heb er wel wat aan gehad.

LDG: Awwww its alivee!

Ludann: Jammer dat je kraamweek zo verlopen is ;( En wat vreemd dat ze nu ineens afziet van de kennismaking... Beetje vreemd...

Ik merk dat het me allemaal steeds vermoeider wordt. Mijn dag bestaat uit 12 uur slapen en 12 uur wakker zijn. Ik wil van alles doen maar t lukt niet meer. Echt respect voor vrouwen die tot de 36 weken blijven werken.
pi_172805749
Lu, wat een super nare ervaring. En wat klote dat het dan nu ook weer niet gaat zoals je hoopt.
Ik had wel een kraamhulp die 'van aanpakken' hield, maar dan op een manier die prettig was. In de zin van maar 1 keer per dag naar beneden, echt een rustmoment inbouwen (terwijl ik vond dat ik al weer heel wat aan kon) en veel doen op een dag. Dat strenge kon ik wel wat gebruiken, want anders ging ik sowieso over mijn grenzen. En ze was lief, met veel geduld uitleggen over badderen, borstvoeding (die niet liep), fruithapjes brengen, enz.
Ik hoop dat je toch nog iemand gaat vinden met wie de klik er wel meteen is.

Dikke :* voor de dames met een off-day.

Ik werd het ineens super misselijk. Combinatie van veel te warm (30 graden in de ochtend al), wagenziek, zwanger. Gelukkig is iedereen dan zo lief en maken het mij even makkelijk zodat ik bij kon komen en nu zakt het weer.
Vochtpootjes zijn nu ook niet meer weg te krijgen en vriend moet steeds lachen om hoe ik waggel :D :')
pi_172807268
Ach lieve LuDann. Wat een pech zo! Dat die ene dame afziet van kennismaking heeft waarschijnlijk helemaal niks met jou te maken, maar haar eigen agenda. Dat ze haar mededeling niet even netjes onderbouwt, zegt vooral wat over haar natuurlijk.
Een zzp-er is op zich helemaal niet zaligmakend. Je weet alleen wel wie je in je kraamweek treft. Je zou ook kunnen kijken naar een kleine kraamzorgorganisatie. Ik heb mijn laatste zwangerschap ook lang gezocht naar een fijne kraam en ben uiteindelijk op een klein bureau uitgekomen. Omdat zij klein waren (ik geloof iets van 12 werknemers), konden ze ook bepaalde toezeggingen over werkwijze doen. Uiteindelijk hebben we een geweldige kraamverzorgster getroffen die inderdaad goed met ons matchte. Dat wens ik jou ook.
  maandag 31 juli 2017 @ 15:11:05 #274
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172807561
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:30 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja echt heel gek! Ik heb haar een nogal emotioneel berichtje gestuurd met de vraag om uitleg. :@

Onze eerste ervaring was echt heel rot. We hadden iemand die echt niet bij ons pastte. Ze praatte non-stop, gaf mijn man allerlei huishoudelijke opdrachten en was heel dwingend naar mij toe omdat ze wel 'van aanpakken hield'. Daarnaast zei ze een paar dagen na mijn KS dat ze mijn buik nog zo dik vond en dat ik daar hard aan moest gaan werken. Ook had ze allerlei verhalen over baby's die dood waren gegaan in de kraamweek, in de draagdoek en tijdens het samen slapen. Ik heb daar echt nog een half jaar nachtmerries van gehad.

Ik vind het heel belangrijk om precies te weten wie er straks aan mijn bed staat en bij een kraamzorgbureau weet je dat nooit.
Volgens mij toen ook gezegd, maar voor alle dames hier: trek echt direct aan de bel als het niet klikt (ik typte krikt :') ) met je kraam. Ze is er voor jou en je baby, en de klik is heel belangrijk.

Ik zat bij een kleiner bureau en die gaven dat ook aan in de intake - meteen bellen, dan sturen we een ander.

Ik denk niet dat je voor een zzper hoeft te kiezen voor een fijne kraamtijd, maar je weet nu wat je wel en niet wil dus wees assertief. Dan komt t heus goed.

Edit: ik bedoel dus dat er bij gewone organisaties ook heus heel veel fijne lieve kraamverzorgsters zijn, dus dat er zeker een 'normale' voor jou is.
Kwak
  maandag 31 juli 2017 @ 16:26:50 #275
409579 LuDann
All the way
pi_172809068
Dank jullie wel voor de lieve en steunende opmerkingen, dat doet me echt goed.

@Wup: Ik heb inmiddels een berichtje terug gehad waarin ze zegt dat ze me niet teleur wil stellen en er daarom vanaf ziet. Het voelt een beetje als een smoes ofzo, maar goed. Ik zit nu ook een beetje te kijken naar kleine kraambureautjes inderdaad. Maar heb je dan geen grote kans op het krijgen van 2 verschillende kramen?

Ik heb ook op een lokale FB groep om aanraders gevraagd en daar zat wel wat tussen. Op die site van Skittles had ik eerder al zitten kijken, dat zijn ook nog wel kanshebbers.

Op zich hoef ik niet perse iemand die zich helemaal thuis voelt bij wat wij exact zoeken, zolang ze maar sensitief en invoelend is en niet over me heen walst. En echt het liefst maak ik vooraf kennis met haar, dat zou echt een hoop spanning bij me wegnemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 31 juli 2017 @ 16:31:06 #276
409579 LuDann
All the way
pi_172809165
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Volgens mij toen ook gezegd, maar voor alle dames hier: trek echt direct aan de bel als het niet klikt (ik typte krikt :') ) met je kraam. Ze is er voor jou en je baby, en de klik is heel belangrijk.

Ik zat bij een kleiner bureau en die gaven dat ook aan in de intake - meteen bellen, dan sturen we een ander.

Ik denk niet dat je voor een zzper hoeft te kiezen voor een fijne kraamtijd, maar je weet nu wat je wel en niet wil dus wees assertief. Dan komt t heus goed.

Edit: ik bedoel dus dat er bij gewone organisaties ook heus heel veel fijne lieve kraamverzorgsters zijn, dus dat er zeker een 'normale' voor jou is.
Ik had de eerste keer opgedeelde kraamzorg en de laatste 2 dagen hadden we wel een heel fijn iemand. Dus ik weet dat het kan. Maar ik wil dit keer gewoon echt vooraf weten wie we krijgen. Dat we de laatste dagen iemand anders kregen was mede ook de reden dat we niet aan de bel trokken toen. Had ik achteraf wel moeten doen natuurlijk, maar mijn man ervoer het anders dan ik dus die vond het niet zo nodig. Heeft 'ie wel spijt van nu, want dan hadden we dit gezeur misschien niet gehad. :')
pi_172810335
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:26 schreef LuDann het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve en steunende opmerkingen, dat doet me echt goed.

@Wup: Ik heb inmiddels een berichtje terug gehad waarin ze zegt dat ze me niet teleur wil stellen en er daarom vanaf ziet. Het voelt een beetje als een smoes ofzo, maar goed. Ik zit nu ook een beetje te kijken naar kleine kraambureautjes inderdaad. Maar heb je dan geen grote kans op het krijgen van 2 verschillende kramen?

Ik heb ook op een lokale FB groep om aanraders gevraagd en daar zat wel wat tussen. Op die site van Skittles had ik eerder al zitten kijken, dat zijn ook nog wel kanshebbers.

Op zich hoef ik niet perse iemand die zich helemaal thuis voelt bij wat wij exact zoeken, zolang ze maar sensitief en invoelend is en niet over me heen walst. En echt het liefst maak ik vooraf kennis met haar, dat zou echt een hoop spanning bij me wegnemen.

SPOILER
Ik had de intake met de kraamverzorgster die hier ook de hele week heeft gekraamd. Of anderhalve week, want ik heb 10 dagen zorg gehad uiteindelijk. Dus het kan.
  maandag 31 juli 2017 @ 19:25:48 #278
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172813258
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 19:30:38 #279
382129 crew  Donna
pi_172813388
Jasses. Bedankt!
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 19:32:48 #280
382129 crew  Donna
pi_172813449
Onze eieren zijn goed :7
pi_172813852
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:27 schreef Krisvc het volgende:
Rena, hier is de baby iets heel abstracts gebleven tot na de bevalling. Een band kwam daarna pas. Echt houden van heeft ook moeten groeien. En dat terwijl ik wel meteen alles voor d'r over had hoor, vanaf seconde 1. Niet iedereen heeft dat zo ver van te voren al. Ik heb ook geen seconde tegen m'n buik gepraat. Dit keer weer niet.
Goed om te lezen, ik weet ook wel dat als ze er is dat allemaal goed komt en ik kan ook echt zeggen dat ik verliefd ben op dat kleintje die ik op de echofoto's zie, maar verder voelt het nog zo ver weg nu..
And you know I might
pi_172814047
Onze eieren zijn ook goed :7
pi_172814179
Ludann, je kraamverzorgster van de vorige keer klinkt wel als een ware nachtmerrie. ik kan me voorstellen dat je dat nu wil voorkomen en daarom graag vooraf kennis wil maken. Fijn om te zien dat er hier wat tips naar voren komen en dat er nog wel wat opties zijn. Ik gun je van harte een andere ervaring tijdens de kraamweek deze keer.
pi_172815080
LuDann, wat ontzettend klote allemaal, zowel je vorige ervaring als het gedoe nu!
Ik hoop dat je wat bruikbare tips krijgt en een zzp-er of bureau vindt waar je wel echt een goede klik mee hebt :*
En ik zou je zorgen sowieso nog een keer aankaarten bij je vk en kijken of zij je verder kunnen helpen of tips kunnen geven. Kan me voorstellen dat je op deze manier niet relaxt door je zwangerschap gaat, lijkt me inderdaad goed om daar iets mee te doen :*

Rena, klinkt heel normaal hoor, dat het nu gewoon nog allemaal erg abstract is, niks om je zorgen over te maken ;)
Je kunt je nu simpelweg ook nog niet voorstellen hoe het straks is om zo'n kleintje te hebben, laat staan dat je je nu al voor kunt stellen hoe dat voelt. Natuurlijk heel fijn voor je vriendin dat zij al wel een band voelt, maar ik vermoed dat ook zij zich het nog niet écht voor kan stellen, of in elk geval anders :*

Qua voorbereiden op de bevalling enzo: ik denk dat je gewoon echt op je gevoel af moet gaan, kijken wat bij jou past. Is dat een cursus, yoga of zwemmen, gewoon lekker doen! Heb je daar geen behoefte aan, lekker aan je voorbij laten gaan.
Ik denk persoonlijk(!) namelijk dat er weinig is wat je op een cursus leert wat écht onmisbaar is; ik denk dat een eventuele cursus vooral bijdraagt aan je gevoel van "voorbereid zijn". Op die manier juist hartstikke nuttig natuurlijk, maar gewoon niet voor iedereen weggelegd.

Zelf heb ik de vorige keer niks gedaan qua cursussen. Wel 2 voorlichtingsavonden gehad; 1 van het ziekenhuis en 1 van de verloskundigenpraktijk, die vond ik allebei erg fijn.
Ik ben ook wel van het inlezen over dingen én kan goed tegen eventuele 'horrorverhalen' die je online tegenkomt ;) dus ik heb vooral veel ervaringen van anderen gelezen, hier op Fok en op andere fora/blogs. Op die manier kwam ik verschillende en echte scenario's tegen, dat vond ik persoonlijk erg fijn.
En verder heb ik het me ook vooral laten overkomen, omdat ik één ding al wist (o.a. door al die ervaringen van anderen): uiteindelijk heb je het nu eenmaal niet allemaal onder controle :)
pi_172815232
Vandaag bleek dat ik een licht ijzertekort en vitamine B12 tekort heb (hoewel dat in het begin van de zwangerschap prima was), dus dat verklaart mogelijk waarom ik soms toch nog wat moe en slap ben (wat ik eigenlijk aan mijn bloeddruk weet).
Nu ijzertabletten en vit. B12 injecties, dus hopelijk helpt dat iets :)
pi_172818323
Ik had geen cursus gedaan, want ik had een zeer uitgebreide begeleiding van de vk (Centering Pregnancy) waarbij een cursus overbodig zou zijn... Maar achteraf had ik toch graag wat meer concrete handvatten gehad. Ik bleek weeën verkeerd weg te puffen waardoor ik ging hyperventileren en last kreeg van tintelingen. En toen de vk in het ziekenhuis vroeg of ik wist hoe ik moest persen dacht ik ook ineens "eh... geen idee :? "
  maandag 31 juli 2017 @ 22:59:01 #287
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172819451
Denken jullie ook al na over vacctinaties?

Wil geen discussie starten, maar ben me er wel over aan het inlezen.
pi_172822770
Vaccinaties worden hier gegeven. Tot zover heb ik er over nagedacht. Ga zelf met 30 weken ook de kinkhoestvaccinatie halen, want op de opvang zijn er kindjes die niet worden gevaccineerd.
  Manager PR/Moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 06:48:14 #289
269689 crew  Viv
pi_172822818
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:30 schreef LuDann het volgende:
Onze eerste ervaring was echt heel rot. We hadden iemand die echt niet bij ons pastte. Ze praatte non-stop, gaf mijn man allerlei huishoudelijke opdrachten en was heel dwingend naar mij toe omdat ze wel 'van aanpakken hield'.
Oh, dit was echt ons schrikbeeld bij het idee van een kraam. :X Dat hebben we ook aangegeven bij de intake, we vonden dit veel belangrijker dan die natuurlijke kraamzorg of dat ze niet zou roken.
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:26 schreef LuDann het volgende:
Op zich hoef ik niet perse iemand die zich helemaal thuis voelt bij wat wij exact zoeken, zolang ze maar sensitief en invoelend is en niet over me heen walst.
Dit ja. Mijn man vroeg een paar dagen voor de bevalling nog "Die kraam hè, is dat verplicht? :{ " Ze was echter op zo'n prettige manier aanwezig, dat hij op de laatste dag vroeg "Kan ze niet nog een weekje blijven?" Ik gun jou dat ook! :*
pi_172823398
Ben weer goedgekeurd bij de VK, bloeddruk goed, gewicht weer een ons afgevallen :') en hartje klopte ook weer lekker. Moet binnenkort bloed gaan prikken voor suiker en rhesus gebeuren. Mag echt niet klagen so far :)
And you know I might
pi_172823411
Wij hadden bij onze zoon een hele kraam. Een vrouw net een paar jaar jonger dan ons en ze was ook bij de bevalling (toen maakte ik ook voor het eerst kennis met haar).
Ze was lief, rustig en kwam ook professioneel over. We hebben haar ook echt gemist toen ze eenmaal weg was.
Helaas werkt ze inmiddels niet meer als kraamverzorgende dus is het nu weer een verrassing wie we krijgen.
Nu is het ook belangrijk dat ze goed met onze zoon klikt.
Van mijn collega heb ik ook horrorverhalen gehoord. Haar kraam maakte opmerkingen over haar gewicht, over het geloof en dat ze eens wat actiever moest zijn ofzo.
Naar mens. Die zou gelijk ontslagen moeten worden, zulke lui.
pi_172823651
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 22:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Denken jullie ook al na over vacctinaties?

Wil geen discussie starten, maar ben me er wel over aan het inlezen.
Ik ga het wel doen.
And you know I might
pi_172823723
Hier wordt ook gevaccineerd :Y en ook de hielprik ect
pi_172824749
37 weken mijlpaal! *O*

Hier wordt ook gevaccineerd :Y
pi_172824836
Hier ook vaccinaties.
pi_172824856
Btw, wat een hoop december baby's in de OP. :P
pi_172825192
Hier wordt absoluut gevaccineerd!
pi_172825263
Kraam: Lu :* Onze kraam (van de waarden) was best een aanpakker, maar wel een hele invoelende en dat scheelt de helft. Toen ik uit het ziekenhuis thuiskwam voelde ik me zo.. omvergelopen en over het hoofd gezien. En toen kwam zij even de boel doen, ze had ook het bedje al opgemaakt (verheugde ik me al maanden op) en stormde door het huis om alles in orde te maken.. tot ze zag wat er met mij gebeurde. Toen kwam ze naar me toe om te vragen hoe ik me voelde, wat ik belangrijk vond enzovoorts. En ze luisterde ook echt. Alles wat wij 'anders' wilden doen, nam ze gewoon aan zonder discussie.En 's avonds heeft mijn moeder het bedje afgehaald en gewassen en gestreken zodat ik het met open wond en wel alsnog zelf kon opmaken :@

Toch gaan we het deze keer wel heel anders doen. Ik heb behoefte aan meer vertrouwen en meer met ons gezin zijn. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk eh, 'signaalverstoring' als het ware. Gewoon wij samen en verder even niks. Dus we gaan het voor zover dat lukt ook op die manier inrichten, met hopelijk passende kraamzorg en verdere ondersteuning (postpartum doula, mealtrain etc)

Vaccinaties: Joh ik moet kind 1 nog doen! Ik ben nog helemaaaal niet bij kind 2.

Verder las ik over 37 weken en rena weer een gouden stickertje *O*
pi_172825293
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:12 schreef Flav het volgende:
37 weken mijlpaal! *O*
Wat zij zegt :P *O*
pi_172825639
37 weken mijlpaal voor ldg en flav *O*

Mijn kinderen worden ook gevaccineerd. Daar heb ik niet over na hoeven denken