abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172710484
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Of je laat je bloed vanuit NL naar BE sturen en betaalt 600 euro, dan wel. *O*

Dat was uiteraard niet de reden waarom we het gedaan hebben, we wilden gewoon heel graag géén kindje met een trisomie, maar die 170 euro-optie was toen nog niet ingevoerd.
Tegenwoordig is ie doorgaans ook in België goedkoper voor NL'ers. Iets van 270~300 ofzo dacht ik.
:)
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:14:52 #52
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_172710514
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:34 schreef laziness het volgende:

[..]

Je woont in België en bent verzekerd in België.
Dat is anders dan voor de Nederlanders hier.
Aaah nu snap ik de vraag :). Nee idd, wij wonen allebei in België en zijn daar verzekert.
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
  Manager PR/Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 12:29:25 #53
269689 crew  Viv
pi_172710799
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:12 schreef mignonne het volgende:
Tegenwoordig is ie doorgaans ook in België goedkoper voor NL'ers. Iets van 270~300 ofzo dacht ik.
Ja dat had ik wel verwacht, want de enige meerwaarde van BE is nu het geslacht en daar zullen de meesten geen 430 euro extra voor willen betalen.

Timing, wij hebben het niet. :D
pi_172712434
Laten veel mensen hier de NIPT doen? En zo ja had je ook voor de combinatietest gekozen als de NIPT nog niet kon?

Ben aan het twijfelen.
  Moderator/colorchick donderdag 27 juli 2017 @ 13:54:51 #55
382129 crew  Donna
pi_172712507
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:51 schreef Songeur het volgende:
Laten veel mensen hier de NIPT doen? En zo ja had je ook voor de combinatietest gekozen als de NIPT nog niet kon?

Ben aan het twijfelen.
Ik vind dit lastig te beoordelen want toen de NIPT er nog niet was, waren wij niet met kindjes bezig. Als ik vorig jaar zwanger was geraakt en we naar België hadden gemoeten voor ¤600 hadden we het iig ook gedaan.
De combinatietest vind ik lastig, kansberekeningen. Door m'n leeftijd (boven de 25 of 26) zit je alweer 1 laag hoger qua risico zeg maar terwijl het nog super jong is.
pi_172712729
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:54 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik vind dit lastig te beoordelen want toen de NIPT er nog niet was, waren wij niet met kindjes bezig. Als ik vorig jaar zwanger was geraakt en we naar België hadden gemoeten voor ¤600 hadden we het iig ook gedaan.
De combinatietest vind ik lastig, kansberekeningen. Door m'n leeftijd (boven de 25 of 26) zit je alweer 1 laag hoger qua risico zeg maar terwijl het nog super jong is.
Toen ik zwanger was in 2011 en 2015 had je (bij mijn weten) die NIPT nog niet. Combinatietest was idd kansberekening. Ik vraag me dan ook af in hoeverre je die afwijkingen ook niet ziet bij de 20 weken echo. Even voorop gesteld dat syndroom van down voor ons geen reden is tot afbreken van de zwangerschap.

Is NIPT ook niet een kansberekening?
pi_172712843
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:51 schreef Songeur het volgende:

Ben aan het twijfelen.
Wij hebben de NIPT wel laten doen en ik denk dat als de NIPT er niet was geweest dat we dan wel voor de combinatietest gekozen hadden. Als er mogelijk iets mis is dan weet ik dat het liefst zo snel mogelijk. :)

Ik heb een hoop honger vandaag, stevig ontbeten met ei, kaas tomaat en bacon op brood. :9~ En daarna ook nog vier sneetjes brood op. En tomaatjes natuurlijk. Zo maar weer op zoek naar voedsel. :@

Zondag komen er waarschijnlijk een hoop babyspulletjes in huis, via een collega van mijn lief en van mijn zus. Die collega heeft precies de goeie kleur box voor ons. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 27 juli 2017 @ 14:15:39 #58
409579 LuDann
All the way
pi_172712866
Ik kom net terug van bloedafname voor de NIPT. Toen ik in 2014 zwanger was hebben we de combinatietest laten doen, de NIPT was toen nog alleen als studie lopend. Voor ons zouden bepaalde afwijkingen wel reden tot afbreken van de zwangerschap zijn en de NIPT is betrouwbaarder dan de combinatietest. Dan is de keuze snel gemaakt.

Ik was dus net ook even bij de VK en ze ging nog even hartje luisteren. O+ Ik ging liggen en deed mijn broek een stukje omlaag. "Doe nog maar een stuk verder omlaag hoor, je baarmoeder zit nu nog maar net boven je schaambeen."

Uh ok, ik dacht van niet maar prima. Voelt ze even en zegt "oh! Hij zit al tot halverwege (je navel)!" Tot zover mijn hoop op een minder grote buik dit keer. :')

Het was dus wel even zoeken naar de baby, want die heeft lekker de ruimte. :+ Wel gevonden gelukkig. O+

Tot mijn verbazing een kilo afgevallen trouwens. :o Heeft dat roze koeken dieet toch zin. :+

[ Bericht 4% gewijzigd door LuDann op 27-07-2017 14:25:57 ]
  donderdag 27 juli 2017 @ 14:15:45 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_172712868
Info over de NIPT en hoe hij werkt in jip-en-janneke-taal: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ipt-7776639-a1552554
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_172713010
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 14:15 schreef Tink89 het volgende:
Info over de NIPT en hoe hij werkt in jip-en-janneke-taal: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ipt-7776639-a1552554
Thanks, deze had ik ook al gevonden.

Ik weet het gewoon nog niet. Ik heb ook nog even gelukkig!
  Moderator/colorchick donderdag 27 juli 2017 @ 14:28:11 #61
382129 crew  Donna
pi_172713129
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 14:07 schreef Songeur het volgende:

[..]

Toen ik zwanger was in 2011 en 2015 had je (bij mijn weten) die NIPT nog niet. Combinatietest was idd kansberekening. Ik vraag me dan ook af in hoeverre je die afwijkingen ook niet ziet bij de 20 weken echo. Even voorop gesteld dat syndroom van down voor ons geen reden is tot afbreken van de zwangerschap.

Is NIPT ook niet een kansberekening?
De uitslag is meer betrouwbaar en komt niet als een kans van 1 op .....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, niet zo leuk verhaal voor dit topic. Maar mijn VK zei vorige keer ook dat de NIPT (met screenende echo) de combinatietest uiteindelijk gaat vervangen.
pi_172713428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 14:15 schreef LuDann het volgende:

Tot mijn verbazing een kilo afgevallen trouwens. :o Heeft dat roze koeken dieet toch zin. :+
Dankjewel, nou weet ik wat mijn volgende hapje wordt. :s)

Wel grappig dat je zelf al goed doorhad tot aan waar je baarmoeder reikte. Ik liet vanmorgen aan m'n vriend zien/voelen waar de baarmoeder ongeveer zit. Boven de baarmoeder deukt m'n buik in 's morgens. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 27 juli 2017 @ 14:57:56 #63
409579 LuDann
All the way
pi_172713752
quote:
3s.gif Op donderdag 27 juli 2017 14:40 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Dankjewel, nou weet ik wat mijn volgende hapje wordt. :s)

Wel grappig dat je zelf al goed doorhad tot aan waar je baarmoeder reikte. Ik liet vanmorgen aan m'n vriend zien/voelen waar de baarmoeder ongeveer zit. Boven de baarmoeder deukt m'n buik in 's morgens. :D
Eet smakelijk. :Y)

Mijn buik deukt nergens in, helaas. :')

Het is mijn bouw, zei een verloskundige vorige week in het ziekenhuis. Ik kan mijn baarmoeder heel duidelijk voelen als een bal onderin mijn buik. Ik was dan ook een makkelijk doelwit voor de co-assistent die toen ook even mocht voelen. :P
  donderdag 27 juli 2017 @ 15:37:03 #64
56471 pinquit
oh my lama!
pi_172714684
LU! :D O+ gefeliciteerd O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_172714877
Allereerst, een knuffel voor het lief van EDMAN en dat haar bezorgdheid en onzekerheid maar snel weer een beetje bijtrekt. :* Goed dat ze erover praat!

Zelf heb ik nog geen moment van twijfel gehad, ondanks zwanger van de eerste. Misschien omdat ik 'al' 35 ben, misschien omdat mijn lief en ik al achttien jaar bij elkaar zijn maar ik denk vooral omdat ik nu toch al wel weet dat ik absoluut geen perfecte ouder ga zijn. Maar dat hoeft ook bij lange na niet. Uiteindelijk wordt zo'n kind vanzelf wel min of meer heelhuids groot als je voorziet in een paar basisdingen als liefde, eten en een veilig dak boven het hoofd. Perfect hoeft het helemaal niet te zijn, als het maar goed genoeg is, en dát lukt me volgens mij prima. :)

Hier ook geen enkele twijfel over de NIPT. Als die er nog niet was geweest, dan was het de combinatietest geworden. Zoals hierboven al genoemd: áls er wat mis is, dan gewoon het liefst zo vroeg mogelijk weten. :Y Gelukkig dachten mijn lief en ik precies hetzelfde over eventuele redenen om wel of niet af te breken. Het lijkt me verschrikkelijk lastig als je daarover met je partner van mening verschilt, zeg! Pfoe.

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 27-07-2017 15:51:12 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_172714910
Ik ben van mezelf teveel een speklapje om nu als leek op 17 weken zelf te kunnen voelen waar mijn baarmoeder zit hoor! :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_172715357
Hier geen testen gedaan, ik en vriend voelden de behoefte niet.

Vanmorgen naar de vk geweest en alles zag er goed uit. Ik vermoedde het al en de verloskundige bevestigde het: de kleine man is goed gaan liggen afgelopen week *O*

Net naar een indoor speelhal geweest, best pittig, zo'n dreumes met bijna 33 weken :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172715586
Hier ook geen nipt test gedaan, wij voelde ook de behoefte niet om het te doen. :)

Ik was net even bij de apotheek en toen zag ik dat ze daar van die "sea bands" hebben. Er stond op dat het helpt tegen zwangerschapsmisselijkheid, iemand hier ervaring mee?
  Manager PR/Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 16:51:18 #69
269689 crew  Viv
pi_172716249
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:20 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik was net even bij de apotheek en toen zag ik dat ze daar van die "sea bands" hebben. Er stond op dat het helpt tegen zwangerschapsmisselijkheid, iemand hier ervaring mee?
Hier kun je de ervaringen van ruim 1000 mensen lezen, de meesten zijn er positief over: https://www.amazon.com/Se(...)Pairs/dp/B00J6P9U2Y/
(zelf geen ervaring mee)
pi_172716841
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 15:47 schreef minilot het volgende:
Ik ben van mezelf teveel een speklapje om nu als leek op 17 weken zelf te kunnen voelen waar mijn baarmoeder zit hoor! :+
Ik vind het zelfs met bijna 23 weken nog lastig, voel nu wel echt een verharding en begin duidelijker ronder te worden maar dat is het dan ook wel. Maar omdat ik van mezelf al een speklapje ben denken mensen volgens mij gewoon dat ik gewoon nog dikker word ipv zwanger :')

Gisteravond wel een leuk momentje toen ik in mijn buik drukte met mijn vinger en echt een reactie van binnenuit kreeg ("Houd daar eens mee op mama :{w ") O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_172717080
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 14:15 schreef Tink89 het volgende:
Hmm, weet nu niet of zo'n artikel uit NRC echt het soort voorlichting is wat je wilt promoten... :{
Alleen de titel al...

Wij hebben de NIPT wel gedaan, omdat we allebei graag goed geïnformeerd zijn. Ben inderdaad ook blij dat we wat zulke dingen betreft echt precies op één lijn zitten :Y
Bij onze dochter hebben we de combinatietest laten doen (weet eigenlijk niet of de NIPT toen ook een optie was..?) om dezelfde reden.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:20 schreef BellaaElisa het volgende:
Mijn zus en ik hadden die vroeger tegen wagenziekte :Y
Bij m'n zus leken ze erg goed te helpen; nooit meer de auto ondergekotst op vakantie ^O^
Bij mij bleek later dat ik helemaal geen last had van wagenziekte; ik kotste simpelweg gewoon mee met m'n zus :')

LeSage fijn dat je vermoeden klopte! ^O^ Nu hopen dat hij zo blijft liggen!
En respect voor die speelhal met 33 weken ja _O_

Hier voel ik de kleine ook steeds beter schuiven en draaien (tot nu toe waren het steeds losse duwtjes), zo'n heerlijk gevoel O+
pi_172717295
Ik koos 3x voor de combinatietest en zou als ik nu zwanger was ook kiezen voor de NIPT. Wat ik met een uitslag zou doen hangt enorm af van wat de uitslag is, maar er zijn wel afwijkingen bij die reden zijn voor afbreken. Zowel niet met leven verenigbare afwijkingen als mogelijk ook spectrumafwijkingen als Down.

@ iemand hier boven. Nee niet alle chromosomale afwijkingen zijn te zien op het SEO. Juist Down is er berucht om gemist te worden maar ik heb ook veel ernstiger gehandicapte kindjes geboren zien worden die dus ook niet gezien zijn met de 20 wkn echo. Om nog te zwijgen van dat 40-50% van de hartafwijkingen gemist wordt. Echt, het is goed dat ie er is, maar hij is zeker niet zaligmakend die 20 wkn echo. Het is gewoon een heel ander onderzoek, bedoelt voor sluitingsdefecten (aka open ruggetje enzo). En als je dus ook informatie wilt over chromosomale afwijkingen dan zijn daar andere testen voor zoals nipt.
:)
  Moderator/colorchick donderdag 27 juli 2017 @ 18:05:45 #73
382129 crew  Donna
pi_172717770
Pfff, ik vind het wel lastig hoor, pril zwanger zijn.
Vorige keer kreeg ik vlak voor de 5 weken echt harde borsten, alsof er harde schijven in zaten. En achteraf is dat afgenomen toen het vruchtje stopte met groeien. Nu heb ik die harde borsten nog niet (morgen 5 weken) en ik weet dat geen enkele zwangerschap hetzelfde is, maar zo nu en dan vliegt het me even aan.
pi_172718636
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hier kun je de ervaringen van ruim 1000 mensen lezen, de meesten zijn er positief over: https://www.amazon.com/Se(...)Pairs/dp/B00J6P9U2Y/
(zelf geen ervaring mee)
Dan ga ik ook maar een poging wagen, dank voor de link! :)
pi_172718671
Haha Twist :+ ik ga het ook maar proberen want die misselijkheid is echt vervelend de hele dag door! :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')