Tegenwoordig is ie doorgaans ook in België goedkoper voor NL'ers. Iets van 270~300 ofzo dacht ik.quote:Op donderdag 27 juli 2017 12:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Of je laat je bloed vanuit NL naar BE sturen en betaalt 600 euro, dan wel.
Dat was uiteraard niet de reden waarom we het gedaan hebben, we wilden gewoon heel graag géén kindje met een trisomie, maar die 170 euro-optie was toen nog niet ingevoerd.
Aaah nu snap ik de vraagquote:Op donderdag 27 juli 2017 11:34 schreef laziness het volgende:
[..]
Je woont in België en bent verzekerd in België.
Dat is anders dan voor de Nederlanders hier.
Ja dat had ik wel verwacht, want de enige meerwaarde van BE is nu het geslacht en daar zullen de meesten geen 430 euro extra voor willen betalen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 12:12 schreef mignonne het volgende:
Tegenwoordig is ie doorgaans ook in België goedkoper voor NL'ers. Iets van 270~300 ofzo dacht ik.
Ik vind dit lastig te beoordelen want toen de NIPT er nog niet was, waren wij niet met kindjes bezig. Als ik vorig jaar zwanger was geraakt en we naar België hadden gemoeten voor ¤600 hadden we het iig ook gedaan.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:51 schreef Songeur het volgende:
Laten veel mensen hier de NIPT doen? En zo ja had je ook voor de combinatietest gekozen als de NIPT nog niet kon?
Ben aan het twijfelen.
Toen ik zwanger was in 2011 en 2015 had je (bij mijn weten) die NIPT nog niet. Combinatietest was idd kansberekening. Ik vraag me dan ook af in hoeverre je die afwijkingen ook niet ziet bij de 20 weken echo. Even voorop gesteld dat syndroom van down voor ons geen reden is tot afbreken van de zwangerschap.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:54 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik vind dit lastig te beoordelen want toen de NIPT er nog niet was, waren wij niet met kindjes bezig. Als ik vorig jaar zwanger was geraakt en we naar België hadden gemoeten voor ¤600 hadden we het iig ook gedaan.
De combinatietest vind ik lastig, kansberekeningen. Door m'n leeftijd (boven de 25 of 26) zit je alweer 1 laag hoger qua risico zeg maar terwijl het nog super jong is.
Wij hebben de NIPT wel laten doen en ik denk dat als de NIPT er niet was geweest dat we dan wel voor de combinatietest gekozen hadden. Als er mogelijk iets mis is dan weet ik dat het liefst zo snel mogelijk.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:51 schreef Songeur het volgende:
Laten veel mensen hier de NIPT doen? En zo ja had je ook voor de combinatietest gekozen als de NIPT nog niet kon?
Ben aan het twijfelen.
Thanks, deze had ik ook al gevonden.quote:Op donderdag 27 juli 2017 14:15 schreef Tink89 het volgende:
Info over de NIPT en hoe hij werkt in jip-en-janneke-taal: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ipt-7776639-a1552554
De uitslag is meer betrouwbaar en komt niet als een kans van 1 op .....quote:Op donderdag 27 juli 2017 14:07 schreef Songeur het volgende:
[..]
Toen ik zwanger was in 2011 en 2015 had je (bij mijn weten) die NIPT nog niet. Combinatietest was idd kansberekening. Ik vraag me dan ook af in hoeverre je die afwijkingen ook niet ziet bij de 20 weken echo. Even voorop gesteld dat syndroom van down voor ons geen reden is tot afbreken van de zwangerschap.
Is NIPT ook niet een kansberekening?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, niet zo leuk verhaal voor dit topic. Maar mijn VK zei vorige keer ook dat de NIPT (met screenende echo) de combinatietest uiteindelijk gaat vervangen.
Dankjewel, nou weet ik wat mijn volgende hapje wordt.quote:Op donderdag 27 juli 2017 14:15 schreef LuDann het volgende:
Tot mijn verbazing een kilo afgevallen trouwens.Heeft dat roze koeken dieet toch zin.
![]()
Eet smakelijk.quote:Op donderdag 27 juli 2017 14:40 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Dankjewel, nou weet ik wat mijn volgende hapje wordt.
Wel grappig dat je zelf al goed doorhad tot aan waar je baarmoeder reikte. Ik liet vanmorgen aan m'n vriend zien/voelen waar de baarmoeder ongeveer zit. Boven de baarmoeder deukt m'n buik in 's morgens.![]()
Hier kun je de ervaringen van ruim 1000 mensen lezen, de meesten zijn er positief over: https://www.amazon.com/Se(...)Pairs/dp/B00J6P9U2Y/quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:20 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik was net even bij de apotheek en toen zag ik dat ze daar van die "sea bands" hebben. Er stond op dat het helpt tegen zwangerschapsmisselijkheid, iemand hier ervaring mee?
Ik vind het zelfs met bijna 23 weken nog lastig, voel nu wel echt een verharding en begin duidelijker ronder te worden maar dat is het dan ook wel. Maar omdat ik van mezelf al een speklapje ben denken mensen volgens mij gewoon dat ik gewoon nog dikker word ipv zwangerquote:Op donderdag 27 juli 2017 15:47 schreef minilot het volgende:
Ik ben van mezelf teveel een speklapje om nu als leek op 17 weken zelf te kunnen voelen waar mijn baarmoeder zit hoor!
Hmm, weet nu niet of zo'n artikel uit NRC echt het soort voorlichting is wat je wilt promoten...quote:Op donderdag 27 juli 2017 14:15 schreef Tink89 het volgende:
Info over de NIPT en hoe hij werkt in jip-en-janneke-taal: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ipt-7776639-a1552554
Mijn zus en ik hadden die vroeger tegen wagenziektequote:Op donderdag 27 juli 2017 16:20 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik was net even bij de apotheek en toen zag ik dat ze daar van die "sea bands" hebben. Er stond op dat het helpt tegen zwangerschapsmisselijkheid, iemand hier ervaring mee?
Dan ga ik ook maar een poging wagen, dank voor de link!quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:51 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hier kun je de ervaringen van ruim 1000 mensen lezen, de meesten zijn er positief over: https://www.amazon.com/Se(...)Pairs/dp/B00J6P9U2Y/
(zelf geen ervaring mee)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |