SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Ah.quote:Op maandag 24 juli 2017 13:36 schreef Greys het volgende:
Dven, ik zei dat het mooi en zomers zou worden vanaf het weekend en ergens in de week daarna mss wel dertig. Waarschijnlijk op m'n verjaardag, 2 augustus. Juist omdat ik dat niet wil. Ik denk nog steeds dat dat uit gaat komen, die hogere groene streepjes krijgen (weer) gelijk denk ik.
quote:Op maandag 24 juli 2017 13:42 schreef Dven het volgende:
Beetje slecht weer in het westen van Roemenië
[ afbeelding ]
Leven daar vampieren?quote:Op maandag 24 juli 2017 13:42 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Indien nog niet dan nu welquote:
quote:Op maandag 24 juli 2017 13:42 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Die topictitel? Ja, hier is nog steeds het neerslagtekort nog niet weggewerkt volgens mij. Al is er zaterdag en net wel wat gevallen, maar nu klaart het al weer op.quote:
Neerslagtekort van het voorjaar ja, die wordt nu in een rap tempo goedgemaaktquote:Op maandag 24 juli 2017 14:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die topictitel? Ja, hier is nog steeds het neerslagtekort nog niet weggewerkt volgens mij. Al is er zaterdag en net wel wat gevallen, maar nu klaart het al weer op.
De mediaan zou de nullijn moeten zijn.quote:Op maandag 24 juli 2017 14:48 schreef Elan het volgende:
Het tekort is nog steeds aanzienlijk hoor.
[ afbeelding ]
Vergeleken met de norm valt het wel mee tochquote:Op maandag 24 juli 2017 14:48 schreef Elan het volgende:
Het tekort is nog steeds aanzienlijk hoor.
[ afbeelding ]
Het verbaast me dat Assen geen enorm neerslagoverschot heeft!quote:Op maandag 24 juli 2017 15:09 schreef Dven het volgende:
we hebben inmiddels zelfs een plek in NL met een overschot![]()
![]()
[ afbeelding ]
Wat ligt daar? Hoogezand of zoquote:Op maandag 24 juli 2017 15:09 schreef Dven het volgende:
we hebben inmiddels zelfs een plek in NL met een overschot![]()
![]()
[ afbeelding ]
Vergeleken met 3 jaar geleden is het p sommige plaatsen nu extreem droog.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Vergeleken met de norm valt het wel mee toch
[ afbeelding ]
Verschilt plaatselijk heel veel. Hier nog steeds niet veel regen gehad. Vandaag ook een bui van een half uur en nu schijnt de zon al weer.quote:Op maandag 24 juli 2017 14:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neerslagtekort van het voorjaar ja, die wordt nu in een rap tempo goedgemaakt
volgende week schijnt weer mooi te worden.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:20 schreef Elan het volgende:
Al kan het nog allemaal veranderen in zowel positieve als negatieve zin
Alleen het weekend toch? die pluim dropt alweer hard...quote:Op maandag 24 juli 2017 15:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
volgende week schijnt weer mooi te worden.
oh vorige pruim was nog prima.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleen het weekend toch? die pluim dropt alweer hard...
Ja oké valt mee, maar geen echt zomers weer als in 25+ers.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
oh vorige pruim was nog prima.
Hoeft van mij ook niet.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja oké valt mee, maar geen echt zomers weer als in 25+ers.
Heb ik nie.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker naar het strand toch met die schoolvakantie
In Nederland naar het strandquote:Op maandag 24 juli 2017 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker naar het strand toch met die schoolvakantie
Dat is persoonlijk, ik vind het daar altijd erg irritant, irritante mensen en zo. Bepaald soort volk. In Italië vind ik het heerlijk hoor.quote:
Verder de hele dag regen?quote:
Daar versta je ze gewoon nietquote:Op maandag 24 juli 2017 17:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is persoonlijk, ik vind het daar altijd erg irritant, irritante mensen en zo. Bepaald soort volk. In Italië vind ik het heerlijk hoor.
Klote vuile tyfus !@#$ !@#$ !@#$!@#$!@$!!!!!!quote:Op maandag 24 juli 2017 19:10 schreef Dven het volgende:
Centraal Europa
[ afbeelding ]
Alhoewel NL op europees niveau toch ook wel bij de koudste landen hoort
Ik bekijk het dan wel in een ander perspectief. Het is de laatste jaren wel vaker voorgekomen dat die droogte (vooral) ontstaat voor de "echte" zomervakantie. Het is de afgelopen maand niet bijster koud ofzo. Best vaak boven de 20, maar na 15 juni heeft het toch vrij regelmatig geregend, vind ik. Op zich niet heel veel last van gehad, maar wat langer standvastig/stabiel zomerweer mag ook wel. Soms een bui met onweer is prima, maar die onweer ontbreekt nogal vaak de laatste tijdquote:Op maandag 24 juli 2017 15:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Vergeleken met 3 jaar geleden is het p sommige plaatsen nu extreem droog.
[ afbeelding ]
twitter:WeermanMichael twitterde op maandag 24-07-2017 om 18:21:12Fraaie animatie van het Britse Metoffice. Ergste hebben we achter de rug😇😎 https://t.co/kGRdt74vTy reageer retweet
Raar is dat toch eigenlijk niet, het hoogtepunt van de zomer ligt rond 22 juni wanneer de langste dag van het jaar er is en de zonkracht gemiddeld genomen het grootst is.quote:Op maandag 24 juli 2017 19:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik bekijk het dan wel in een ander perspectief. Het is de laatste jaren wel vaker voorgekomen dat die droogte (vooral) ontstaat voor de "echte" zomervakantie. Het is de afgelopen maand niet bijster koud ofzo. Best vaak boven de 20, maar na 15 juni heeft het toch vrij regelmatig geregend, vind ik. Op zich niet heel veel last van gehad, maar wat langer standvastig/stabiel zomerweer mag ook wel. Soms een bui met onweer is prima, maar die onweer ontbreekt nogal vaak de laatste tijd
Grootste nadeel van deze zomer is dat er weinig te zeuren valt.quote:
Tenzij je in Assen woont.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Grootste nadeel van deze zomer is dat er weinig te zeuren valt.
quote:
Morgen is alleen Twente aan de beurt, gelukkig zit ik de hele dag binnenquote:Op maandag 24 juli 2017 22:13 schreef DJMO het volgende:
as we speak, regen/hagel in Alkmaar .. alles wat nu valt, valt morgen niet
Hrvatskaquote:Op maandag 24 juli 2017 23:25 schreef Opperprutser het volgende:
Ben nu op vakantie in Rijeka (Kroatië) en vanavond waren we op t eiland Pag. Zwaarste noodweer meegemaakt tot nu toe voor mij. Wat ging t los zeg. Temperatuursdaling van 13 graden in 10 minuten ook. Weet iemand of voor dat gebied een niveau 2 of 3 was uitgevaardigd?
Awesome wel ja. Eerst plitvice, regio Split en misschien Dubrovnik. Genoten van die storm sowiesoquote:Op maandag 24 juli 2017 23:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hrvatska
Gebeurt wel vaker daar. Bezoek ook Pula eens
Tja, jij houdt niet van temperaturen die ietsje hoger zijn. Dus voor jou is een waardeloze zomer uitstekendquote:
Lage temperaturen. Veel regen.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:49 schreef Perrin het volgende:
Grootste nadeel van deze zomer is dat er weinig te zeuren valt.
Sunny south east of Ireland. Glad thats my second home.quote:Op maandag 24 juli 2017 19:44 schreef JDude het volgende:
Ierland warmer dan NL. Had beter daar kunnen blijven.
preciesquote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:30 schreef Greys het volgende:
Hoeveel dagen met ca. 23+ temperaturen waren er eigenlijk sinds begin juni in de Bilt? Voor mijn gevoel waren dat er namelijk al best (veel) meer tot nu toe vergeleken met diverse andere zomers van de afgelopen jaren. Maar misschien heb ik het mis natuurlijk.![]()
En dan ook nog meerdere keren 30+.
Het is wel Nederland hè. Geen Spanje.
Die 23 is precies het gemiddelde voor het Nederlands klimaatquote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:30 schreef Greys het volgende:
Hoeveel dagen met ca. 23+ temperaturen waren er eigenlijk sinds begin juni in de Bilt? Voor mijn gevoel waren dat er namelijk al best (veel) meer tot nu toe vergeleken met diverse andere zomers van de afgelopen jaren. Maar misschien heb ik het mis natuurlijk.![]()
En dan ook nog meerdere keren 30+.
Het is wel Nederland hè. Geen Spanje.
Ah, grappig. Wij zitten nu in Zadar en gister idd heftig onweersbuitje gehad zeg! Mooi hoor!quote:Op maandag 24 juli 2017 23:25 schreef Opperprutser het volgende:
Ben nu op vakantie in Rijeka (Kroatië) en vanavond waren we op t eiland Pag. Zwaarste noodweer meegemaakt tot nu toe voor mij. Wat ging t los zeg. Temperatuursdaling van 13 graden in 10 minuten ook. Weet iemand of voor dat gebied een niveau 2 of 3 was uitgevaardigd?
Ohja ik zei vanaf juni maar idd in mei al veertien dagen met 23+ graden. En een paar 30ers. Volgens mij is bijna iedereen dat voor het gemak alweer vergeten.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 04:58 schreef lily het volgende:
[..]
precies
vanaf mei al hoge temperaturen (voor Nederland).
Nu lekker zonnig hier en niet koud! En er was idd regen voorspeld ook hier maar ik zie alleen 1 druppel staan rond eind van de middag en verder de hele dag en avond droog. Volgens mij hebben ze de voorspelde regen voor hier afgelopen nacht alvast naar beneden gekwaktquote:Op dinsdag 25 juli 2017 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:
De dag begint weer mooi. Ben benieuwd, ze voorspellen wel regen.
Overigens wel een vrij gebruikelijk weerbeeld voor NL. Warm voorjaar waarin iedereen lekker gemaakt wordt voor een warme zinderende zomer welke dan er uiteindelijk dan toch niet komtquote:Op dinsdag 25 juli 2017 09:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ohja ik zei vanaf juni maar idd in mei al veertien dagen met 23+ graden. En een paar 30ers. Volgens mij is bijna iedereen dat voor het gemak alweer vergeten.
Het laatste weekend van oktober ga ik altijd een paar dagen naar het bos in een huisje. De laatste drie jaar hadden we steeds zon en kortemouwenweer. Dus de zomer duurt vrij lang tegenwoordig met daarin als je het optelt vanaf mei echt toch vrij veel warme dagen. Heel erg verspreid, maar veel in aantal.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens wel een vrij gebruikelijk weerbeeld voor NL. Warm voorjaar waarin iedereen lekker gemaakt wordt voor een warme zinderende zomer welke dan er uiteindelijk dan toch niet komt
Over het weer klagen is voor bijna ieder land typerend volgens de eigen inwonersquote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Het laatste weekend van oktober ga ik altijd een paar dagen naar het bos in een huisje. De laatste drie jaar hadden we steeds zon en kortemouwenweer. Dus de zomer duurt vrij lang tegenwoordig met daarin als je het optelt vanaf mei echt toch vrij veel warme dagen. Heel erg verspreid, maar veel in aantal.
Maar ik kan me ook echt wel voorstellen dat mensen in een schoolvakantie liever precies een paar weken aaneengesloten heet zwemweer hebben hoor. Alleen is dat in Nederland gewoon niet heel erg iets wat je mag verwachten voor mijn gevoel.
Er is minstens zo vaak 'wat een kutzomer' geroepen de afgelopen jaren hier als 'wat een kutwinter'. Lekker klagenDa's meer typisch Nederlands dan een tropische zomer.
Klagen
Komt er op neer dat we waarschijnlijk - net als afgelopen jaren - pas weer in September ineens een hittegolf krijgen waar niemand dan meer rekening mee houdt / op zit te wachten.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:15 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Tot in de lengte der dagen tot maximaal gemiddeld en wisselvallig weer.
eens.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lage temperaturen. Veel regen.
Genoeg te zeuren hoor.
Ik heb nu drie weken vakantie met drie kinderen met kwalen als ADHD. PDD-Nos en meer. Naar buiten gaan is vandaag geen optie, want wel heel erg slecht weer. Maar gelukkig was ik zo slim vorige week een tweedehands spelcomputer op de kop te tikken, dus zitten de kids nu de hele dag competitietjes te spelen met van alles en nog wat. Is ook wat waard, en gelukkig later deze week en volgende week weer beter weerquote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ik kan me ook echt wel voorstellen dat mensen in een schoolvakantie liever precies een paar weken aaneengesloten heet zwemweer hebben hoor. Alleen is dat in Nederland gewoon niet heel erg iets wat je mag verwachten voor mijn gevoel.
Bij warmte zeik ik zelf pas na een dag of drie vier aaneengesloten 27+ ofzo, want dan wordt het binnen pas echt warm.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:32 schreef Apotheose het volgende:
[..]
eens.
en als de temperaturen boven de 25 komen, gaan velen daar weer over zeuren. "pffff wat warm zeg. Nou nou. ' Na een dag: "nou die warmte heeft nu wel lang genoeg geduurd. Man man. Alle deuren en ramen tot en met december maar open, anders gaat die warmte er nooit meer uit"
Inderdaad. Ik ben echt een warmteliefhebber zoals je weet, maar ik vind echt niks te klagen dit jaar. Het scheelt ook wel waar je binnen NL woont en hier is het wellicht meestal wel een paar graden warmer en zonniger dan in pakweg Assen of zo. Maar dan nog. We wonen in NL en niet in Zuid-Europa he. In juni zijn we drie weken naar Italië geweest en daar verwacht je lekker weer rond de 30 en baal je als dat een dag niet zo is (wat gelukkig dit jaar niet was). Maar he, we wonen in NL. Elke mooie dag is wat mij betreft meegenomen. En het feit dat je al lekker de deuren open kunt, korte mouwen en slippers aan, 's avonds nog lekker buiten zitten, dat maakt het voor mij een topzomer. En dat is al vanaf mei zo inderdaad.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Het laatste weekend van oktober ga ik altijd een paar dagen naar het bos in een huisje. De laatste drie jaar hadden we steeds zon en kortemouwenweer. Dus de zomer duurt vrij lang tegenwoordig met daarin als je het optelt vanaf mei echt toch vrij veel warme dagen. Heel erg verspreid, maar veel in aantal.
Er is minstens zo vaak 'wat een kutzomer' geroepen de afgelopen jaren hier als 'wat een kutwinter'. Lekker klagenDa's meer typisch Nederlands dan een tropische zomer.
Klagen
Wat een ellende zeg.... Maar ja, je kunt het nu niet meer terug draaien.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:42 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb nu drie weken vakantie met drie kinderen met kwalen als ADHD. PDD-Nos en meer. Naar buiten gaan is vandaag geen optie, want wel heel erg slecht weer. Maar gelukkig was ik zo slim vorige week een tweedehands spelcomputer op de kop te tikken, dus zitten de kids nu de hele dag competitietjes te spelen met van alles en nog wat. Is ook wat waard, en gelukkig later deze week en volgende week weer beter weer
Wat niet meer terugdraaienquote:Op dinsdag 25 juli 2017 11:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat een ellende zeg.... Maar ja, je kunt het nu niet meer terug draaien.
behalve als je lekker kunt schaatsenquote:Op dinsdag 25 juli 2017 11:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En alles beter dan winter, want dat vind ik echt verschrikkelijk....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |