Iemand91 | donderdag 20 juli 2017 @ 21:16 |
Bron: Parool | |
Fred | donderdag 20 juli 2017 @ 21:18 |
Zou mij verbazen als er ooit een A350 in Joon kleuren wordt gespoten. Precies, nu snel opbouwen, wegzetten in een aparte BV. En over een paar jaar "valt het allemaal toch tegen" en wordt het hele zooitje verkocht. De naam van het programma is ook niet hoop gevend. Meestal zijn de programma's met "trust" en "together" juist de programma's waarin de meeste mensen gewieberd worden. Moet je nagaan wat er gebeurd met een programma dat "TRUST TOGETHER" heet. Die piloten zijn echt niet voor niets zo wantrouwend | |
Iemand91 | donderdag 20 juli 2017 @ 21:24 |
Die hebben nog het minst te vrezen; die gaan bij Joon net zoveel verdienen als bij AF. De cabin crew echter niet; die gaan 45% minder verdienen dan hun AF collega's en worden extern/nieuw aangenomen. | |
Fred | donderdag 20 juli 2017 @ 21:25 |
Zolang Joon onderdeel is van AF-KLM | |
derLudolf | donderdag 20 juli 2017 @ 21:29 |
Volgens mij kunnen ze die A350's het beste in KLM kleuren doen, dan leveren ze het meeste op. Kunnen de oude A330's wel naar Joon | |
Fred | donderdag 20 juli 2017 @ 21:40 |
Laat de Fransen het maar niet horen | |
Peterselieman | donderdag 20 juli 2017 @ 21:52 |
KLM zou onder de vleugel van bijvoorbeeld Delta denk ik beter af zijn dan nu | |
Iemand91 | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:02 |
Deze heeft geen wasbeurt meer nodig | |
DaMook | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:30 |
KLM moet gewoon heel snel terug Nederlands worden en blijven en dan de goede samenwerkingen (met oa delta uitbreiden. Ik roep al weet ik hoeveel jaar dat AF killing is voor KLM. Volgens mij ziet iedereen dat behalve blijkbaar de mensen die erover gaan (zoals altijd, topmannen, bonussen ed). | |
derLudolf | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:34 |
Volgens mij is het schier onmogelijk om KLM los te krijgen van die Fransozen... | |
Iemand91 | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:55 |
Zou KLM los gaan van Air France, dan moeten de Fransen dat ook willen. KLM is voor 49% in handen (lees: aandelen) van de AF/KLM-holding (AF is 100% in eigendom van de holding) en die holding is ook voor het grootste deel in Franse handen. De Nederlandse staat heeft geen aandelen in de holding en slechts 5,9% in die van KLM. De Franse staat heeft 17,6% van de AF/KLM-holding in handen. Het smerige randje daaraan is dat de Franse staat onlangs voor zo'n ¤33 - 45.9 miljoen aan aandelen heeft gekocht in de holding waarmee ze van 15,9 naar de genoemde 17,6% zijn gegaan. En dat was om een resolutie te blokkeren (2/3 van stemmen was nodig) van het management om het one-share-one-vote systeem te behouden. Nu had de Franse staat echter genoeg stemrecht om deze dus te blokkeren en hiermee ging de Florange wet door; een wet die long term aandeelhouders (waaronder dus de Franse staat) dubbel zoveel stemrecht gaf. Met andere woorden; de Franse staat heeft hun greep op de holding flink verstevigd. En dit gebeurde enkele weken nadat de holding probeerde kasgelden van de maatschappijen naar de holding te sluizen onder het mom van makkelijker en goedkoper te lenen en investeren. Boze tongen beweren dat dit echter vooral bedoelt was om met de kasgelden van KLM de verliezen bij Air France te dekken. Dus je kunt dromen dat KLM weg gaat bij Air France maar de Fransen laten KLM écht niet zomaar gaan. EDIT: en dan is het inderdaad nog de vraag in hoeverre KLM alleenstaand levensvatbaar is. [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 21-07-2017 15:07:45 ] | |
derLudolf | vrijdag 21 juli 2017 @ 14:46 |
Wat ik dus zeg, schier onmogelijk. En onmogelijk als gezond, zelfstandig opererend bedrijf. | |
Blistering | zaterdag 22 juli 2017 @ 10:02 |
Hoe relaxed is KLM met handbagage? Ik ga volgende maand weer een keertje vliegtuigspotten @ LHR maar KLM is zowaar iets goedkoper dan BA. Bij BA kan ik probleemloos m'n fotorugtas + een handtas met kleren meenemen (rugtas in overhead en handtas gewoon voor m'n benen), maar misschien is KLM strenger | |
Iemand91 | zaterdag 22 juli 2017 @ 11:15 |
Denk dat dit beter geschikt is: Topicreeks: Vragen over vliegen Maar als je op hun websites afgaat zul je bij KLM flink wat concessies moeten doen t.o.v. BA. BA: KLM:
| |
Blistering | zaterdag 22 juli 2017 @ 11:21 |
Juh heb al goedkopere vlucht geregeld op andere dagen met BA, tenminste 100% geen gezeik dan. | |
G-Pier | zaterdag 22 juli 2017 @ 17:30 |
Hoi! Vraagje. Tijdens mijn stage op Schiphol bij het assistentiebedrijf leerde ik dat KLM haar vluchtnummers rangschikt op continenten en regio's. In hoeverre is dit waar en accuraat? 900 Rusland 800 Azië/"Oosten" 700 Zuid-Amerika 600 Canada en Amerika 500 Afrika 100 Europa | |
Fred | zaterdag 22 juli 2017 @ 18:42 |
400 voor het midden-oosten mist nog Europa is volgens mij 900 t/m 1900 Newcastle is bijvoorbeeld 951/952 Alles boven de 2000 is codeshare. | |
inkjet | zaterdag 22 juli 2017 @ 20:06 |
Meer 900 tot 1999. Daar zit ook wel een soort van systeem in. Het VK is vaak 9xy of10xy. Scandinavie 11xy, Spanje 17xy. Duitsland 18xy. Er zijn uitzonderingen, ook omdat er de laatste tijd veel vluchten zijn bijgekomen. | |
JamesBontkraag | zaterdag 22 juli 2017 @ 20:37 |
400 midden oosten | |
LintuxCx | zaterdag 22 juli 2017 @ 23:31 |
En volgens mij zijn airlines vaak ook consistent met even/oneven voor van/naar thuishavens? Hoewel iig BA niet zo lijkt te zijn, de nummers die ik zo probeer lijken overeen te komen met een west/oost verdeling, zoals ook omschreven op https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_number#Conventions | |
kikoooooo | zondag 23 juli 2017 @ 10:07 |
Iemand91 | maandag 24 juli 2017 @ 13:22 |
Afgelopen dinsdag week een KLM A330-300 vanuit Koeweit (PH-AKE, KL446) uit naar Boekarest wegens abnormaal hoog oliegebruik in de linkermotor. KLM stuurde een 747 (PH-BFY) om de passagiers op te halen. De reguliere 737-800 PH-BCD die vlucht KL1373/KL1374 stond er ook rond die tijd. Gister is er een Ilyushin IL-76TD-90VD van Silk Way Airlines vanuit Maastricht vertrokken naar Boekarest met een spare engine. Motor wordt vervangen. De Ilyushin in Maastricht: Silk Way | Ilyushin IL-76TD | 4K-AZ100 by Jesse_V_, on Flickr [ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 24-07-2017 13:36:41 ] | |
PluggieOD | maandag 24 juli 2017 @ 21:30 |
Bort "07" red van Lipetsk-2. Yury ging los: RF-95849 c/n is nog niet gelezen in de wielbak volgens mij. [ Bericht 2% gewijzigd door PluggieOD op 24-07-2017 21:56:10 ] | |
PluggieOD | maandag 24 juli 2017 @ 22:00 |
43 en 45 van de krim zijn wel gaaf op Zhukskiye, maja, dan ga je naar de Krim zelf, heb je wat Be-12s erbij en wat strand | |
PluggieOD | maandag 24 juli 2017 @ 22:19 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door PluggieOD op 24-07-2017 22:20:18 ] | |
PluggieOD | maandag 24 juli 2017 @ 22:20 |
| |
flipsen | maandag 24 juli 2017 @ 23:38 |
Mooi staaltje voertuigbeheersing Zou een "vergelijkbare" (tussen aanhalingstekens, don´t get mad) F15 of F18 ook tot zulke manoeuvres in staat zijn? | |
Sunri5e | maandag 24 juli 2017 @ 23:40 |
| |
DaMook | dinsdag 25 juli 2017 @ 00:36 |
Weg bij air france ! Dan maar met staatssteun. Weg daar! En daarna zien we wel verder. | |
derLudolf | dinsdag 25 juli 2017 @ 00:57 |
Ja daar zijn ze lekker laat mee | |
inkjet | dinsdag 25 juli 2017 @ 18:25 |
Interessant verhaal als dit dit vergelijkt met het feit dat nog niet zo lang geleden bekend werd dat KLM nog vijf 787-9's, zeven 787-10 en 7 A350's zou krijgen. [ Bericht 15% gewijzigd door inkjet op 25-07-2017 18:31:42 ] | |
inkjet | dinsdag 25 juli 2017 @ 18:31 |
Vervalt. | |
Iemand91 | woensdag 26 juli 2017 @ 01:04 |
De eerste Airbus Beluga XL: [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 26-07-2017 10:20:54 ] | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 juli 2017 @ 06:43 |
Als trein- en technologiefapper die eigenlijk een hekel heeft aan vliegen: ik word zo gelukkig van internet aan boord. Ook al is het met betalen. Groetjes vanaf 40000 voet uit DAL56 | |
DeeBee | woensdag 26 juli 2017 @ 09:15 |
'Dan maar staatssteun!' En ondertussen ook krokodillentranen over de steun voor ME3 zeker... En verder blijft het nog steeds een beetje 'in het land der blinden...'. KLM heeft zichzelf verbetert de laatste jaren, maar we vergelijken nog steeds met AF... Niet alsof ze nu ineens geniaal presteren op alle vlakken als je naar de gehele industrie kijkt. Het is vrij bizar dat de overheid zou ingrijpen bij een commercieel bedrijf in mijn ogen en ik geloof ook niet in een zelfstandig KLM. Dat zijn sprookjes die niemand moet vertellen... | |
DaMook | woensdag 26 juli 2017 @ 09:21 |
Wat is ME3 ? En ja ik denk nog steeds dat KLM goed op zichzelf kan staan, zolang ze maar goed blijven samenwerken met andere maatschappijen, wat ze nu ook al doen (Skyteam). | |
DeeBee | woensdag 26 juli 2017 @ 09:43 |
ME3 = Qatar Airways, Etihad, Emirates. Samenwerken met Skyteam is natuurlijk een leuk iets, maar dat is vrij oppervlakkig. Wat codesharen hier en daar gaat je niet ineens rendabel en zelfvoorzienend maken als een 'kleine' airline en dat gebeurt nu ook al. Daarnaast heb je ook niet de mogelijkheden van een SAS (multi-huh met veel 'lokaal' verkeer binnen de landen) of Finnair qua geografische locatie. Het is overduidelijk dat de huidige samengang geen succes is, maar dat was vanaf het begin af aan al duidelijk. Grootste blunder is dat ze het sowieso als 2 airlines zijn blijven runnen altijd, als je écht samen wilt gaan dan ga je onder 1 carriercode vliegen bijv... | |
LintuxCx | woensdag 26 juli 2017 @ 09:46 |
Middle-East 3. Die maatschappijen uit de theedoek-contreien in de wereld die alleen maar levensvatbaar zijn omdat brandstof voor hun goedkoper is dan water. Ah, toch al te laat inmiddels. | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 juli 2017 @ 09:49 |
Plus oneindige staatssubsidies naast die brandstofsubsidies. | |
Iemand91 | woensdag 26 juli 2017 @ 13:11 |
Gisteren heeft Airbus de 100e A350 geleverd. Ging om B-18908 van China Airlines. Het heeft Airbus `30 maanden gekost om zover te komen. Deze is gisteren ook overgevlogen van Toulouse naar Taipei. Gisteren is ook de 10 Embraer E175 aan KLM Cityhopper geleverd. Toestel is momenteel onderweg naar Amsterdam van Sao Jose dos Campos via Recife, Espargos en Faro. Vliegt momenteel tussen Espargos en Faro. | |
El_Grando101 | woensdag 26 juli 2017 @ 16:29 |
Wanneer wordt de laatste fokker 70 uitgefaseerd, weet iemand dat? Zou er ook een fairwell vlucht komen net zoals met de MD11? Nog nooit mee gevlogen maar het zijn echt bazen kisten. | |
DeeBee | woensdag 26 juli 2017 @ 16:41 |
A350. Mijn favoriete toestel momenteel, ondertussen 6 vluchten mee gedaan. Cathay en Singapore hebben ondertussen QR ingehaald qua aantal A350's in de vloot, maar als het goed is komt de eerste A350-1000 eerder dit jaar wel naar QR. QR zou overigens al 4 meer A350's kunnen hebben, maar er staan er momenteel 4 klaar en af in Toulouse. Deze orders zouden gecancelled zijn, vanwege niet nagekomen afspraken wat betreft leveringsdata. QR had het recht deze orders te cancellen, omdat ze te laat kwamen en heeft dit naar verluid ook gedaan. Ik neem aan dat het echter wel opgelost zal worden met evt. kortingen op een order, want Airbus wil die toestellen ook kwijt en QR heeft ze nodig qua capaciteit. De CEO van Airbus was deze week ook in Qatar, dus dit zal ongetwijfeld besproken zijn. | |
Iemand91 | woensdag 26 juli 2017 @ 16:45 |
Voorlopig staat de laatste vlucht gepland op zaterdag 28 oktober. Toen leek vlucht KL1746 vanuit Luxemburg (aankomst op Schiphol om 19:30 uur) de laatste vlucht te zijn. Nog niet bekend. De een zegt zeker weten van wel; de ander zeker weten van niet. Dat ze nog overal rondvliegen bevestigd dit inderdaad. | |
shiz | donderdag 27 juli 2017 @ 10:56 |
Ja, iedereen stapt over op de Embryo. KLM. Austrian. Helvetic. Montenegro. Portugália... Geen LOWI/Innsbruck Airliner.net-foto's van een Fokker die over de Inn vliegt is wel erg jammer. Hoewel, Avanti Air komt daar nog. Zij, Carpatair (LRTR/TSR) en Trade Air (LDZA/ZAG) zijn dan straks geloof ik de enige overgebleven Fokker (jet) toko's in Europa. Tenzij... http://www.airhollandia.com • https://www.confair.eu/Company/Details/533 • https://www.facebook.com/airhollandia/ , gewoon Denim Air dus? https://nl.wikipedia.org/wiki/Denim_Air (ook Mijdrecht) . Weet iemand of die daadwerkelijk opereren? Klinkt namelijk een beetje zoals: https://en.wikipedia.org/wiki/Air_K%C3%A4rnten . Neways... meerendeel van de Fokkers gaan, net als de PH-KBX, naar Australië of wordt bruut gesloopt voor onderdelen en oud ijzer. More or less an end of an era. De eerste F100 vloog in m'n geboortejaar en als NLs product had ik er toch een beetje een band mee. De Fokker is een speedbrakegod (zelfde stijl speedbrakes als de Jumbolino). ATC zorgt voor problemen? Laat het toestel niet dalen, ondertussen het vliegveld steeds dichterbij... dan eindelijk geklaard om te dalen maar dan moet de snelheid terug? Dan in de wolken komen en last hebben van icing (de-icing neemt bleed air weg van de motor, om genoeg bleed te hebben voor én airco/druk én icing systeem, moet de motor harder lopen, kan er geen idle descend gemaakt worden, gevolg -> het toestel daalt niet snel genoeg)... pull the magic speedbrake! ATC: '35NM sufficient?', pilot: 'no problem, we are a Fokker! '. Denk dat ze dat het meeste gaan missen als ze op de Emmy komen. Heeeel vroeger had ik de Fokker op Microsoft Flight Simulator 2004. Freeware: http://web.archive.org/we(...)://fokker.avsim.net/ (website bestaat niet meer, maar leeft nog voort in de geschiedenis) (DLs staan nog wel op: https://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fs2004pan&DLID=113427 ) & payware: http://www.flight1.com/products.asp?product=fokkerjet ... als je er nog eens achter de stuurknuppel van zou willen duiken. -- En A350, idd ook mijn nieuwe lievelingstoestel. Wat een plaatje. De Boeing 787 begon eerder als een Nightmareliner dan Dreamliner. Inmiddels hebben ze geloof ik alles wel aardig op een rijtje, maar de standaardversie is ook niet heel sexy, beetje plomp en onproportioneel. Stretched limo (787-10) versie zal er wel beter uitzien in 't echt. De standaard A350 is just right, al is de A350-1000 nog slicker, doet me denken aan de goede oude lengthy A340-600. De eerste A350 die ik zag was een Finair. De tweede een Qatar. Recent een China Airlines A350 gezien met de livery met een fazant ofzo. Purdy dope. De Canadair C-Series vind ik dan weer een baby A350, ook een gave kist! Geloof ik een betere Fokker-opvolger geweest dan die Braziliaanse chica, maar goed, niet iedereen is Swiss of Air Baltic. | |
Sunri5e | donderdag 27 juli 2017 @ 18:07 |
| |
Sunri5e | donderdag 27 juli 2017 @ 18:12 |
Delta en China Eastern kopen ieder 10% in Air France | |
#ANONIEM | donderdag 27 juli 2017 @ 18:18 |
Ohjee | |
Iemand91 | vrijdag 28 juli 2017 @ 00:23 |
Ben benieuwd hoe dit nieuws uit gaat pakken. Anywho; zaterdag en zondag geeft U2 een concert in de Amsterdam Arena. (nu al 4 maal tickets niet kunnen bemachtigen voor iemand ). En die hebben ook leuk vervoer: Komt vanmiddag om 15:15 uur aan op Schiphol. [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 28-07-2017 00:41:07 ] | |
Pino112 | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:50 |
Had last van wat hagel onderweg.
| |
El_Grando101 | vrijdag 28 juli 2017 @ 14:09 |
Ty sir. Eens kijken of we voor die tijd nog een vluchtje kunnen boeken. Nog nooit mee gevlogen. | |
vipergts | vrijdag 28 juli 2017 @ 15:27 |
Dan zit je ook niet echt lekker achter dat ruitje die neus ziet er uit alsof hij jaren heeft staan roesten | |
flipsen | vrijdag 28 juli 2017 @ 16:16 |
Effe plaatwerk uitdeuken en bijwerken, overspuiten en weer gaan | |
inkjet | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:42 |
Gewoon een nieuwe (kunststof!) neus. Misschien is de radarantenne ook wel kapot. | |
Mikey92 | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:47 |
En wat nieuwe leading edges voor de vleugels.. | |
flipsen | vrijdag 28 juli 2017 @ 21:01 |
Hence the smiley | |
Iemand91 | vrijdag 28 juli 2017 @ 23:55 |
De landing: En vanbinnen: D'r ging een flinke onweerstorm daar tekeer gisteren. Meerdere toestellen zijn beschadigd. Naast deze AtlasGlobal Ukraine A320 nog een 737-700 van Pegasus Airlines: Een A320 van Turkish Airlines: En een Boeing 747-400 freighter van Kalitta Air (opererend voor Turkish Airlines) raakte tijdens de storm beschadigd door een cargo loader: [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 29-07-2017 00:02:05 ] | |
Peterselieman | vrijdag 28 juli 2017 @ 23:59 |
zo zeg. Forse schade aan diverse toestellen ... | |
flipsen | zaterdag 29 juli 2017 @ 01:30 |
Beroerde landing, maar na het zien van het zich uit de cockpit snap ik waarom | |
flipsen | zaterdag 29 juli 2017 @ 04:39 |
Dit kan toch niet waar zijn NWS / Vrouwen vergeten landingsgestel, landen veilig na 1115 KM | |
El_Grando101 | zondag 30 juli 2017 @ 22:24 |
Cat III landing neem ik aan? Anders toch niet te doen? | |
El_Grando101 | zondag 30 juli 2017 @ 22:27 |
Te erg, maar natuurlijk lekker in het nieuws omdat het vrouwen waren. | |
Iemand91 | maandag 31 juli 2017 @ 00:09 |
Banana safety car for scale. | |
LintuxCx | maandag 31 juli 2017 @ 10:23 |
Werd op zich in het artikel zelf alleen maar tussen haakjes genoemd, het was vooral een trieste TS die daar zoveel nadruk op legde. Ik wou dat alle piloten zo goed waren als die TS, dan zouden er nooit meer ongelukken gebeuren! | |
Iemand91 | maandag 31 juli 2017 @ 11:21 |
SCHIPHOL BELEEFT DRUKSTE DAG: 230.000 PASSAGIERS
| |
Iemand91 | maandag 31 juli 2017 @ 20:58 |
Tada: Our Mission: To Capture The Fokker 70 In Flight
Boven Fokker Services Woensdrecht: Fototoestel: | |
shiz | maandag 31 juli 2017 @ 21:14 |
Noice. foto-'toestel' | |
Pino112 | maandag 31 juli 2017 @ 21:18 |
Cool | |
Karstman | maandag 31 juli 2017 @ 22:22 |
She's pretty. Blij dat ik er nog in gevlogen heb een paar jaar terug. | |
Iemand91 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:26 |
Gisteren heeft Boeing HL7644, een 747-8i aan Korean Airlines geleverd. Deze is rond 17:30 uur vertrekken uit Everett en is om 19:39 lokale tijd in Seoul gearriveerd. Dit is de laatst gebouwde en geleverde passenger 747-8 en daarmee naar alle waarschijnlijkheid ook de allerlaatste passenger 747. Ter info; rechtsonder zie je overigens de 747-8i staan die Lufthansa nooit in gebruik heeft genomen. | |
Woods | woensdag 2 augustus 2017 @ 00:13 |
Virgin Orbit's Rocket-Launching Plane 'Cosmic Girl' Comes Home to Long Beach Ex Virgin Atlantic Airways Boeing 747-400 gaat worden ingezet als mobile rocket-launching platform. Het plan is om vanaf 10.700 meter een raket los te laten. In een jaar tijd heeft Virgin Galactic het vliegtuig grondig geïnspecteert en 31.750 kilogram aan onnodig materiaal verwijdert. De FAA heeft voor dit vliegtuig een Experimental Airworthiness Certificate uitgegeven waardoor het nu testvluchten mag uitvoeren. Met deze vorm van lanceren streeft Virgin Galactic ernaar om voornamelijk kleine satellieten in een Low Earth Orbit te lanceren onder de $10 miljoen. Bovendien kan Virgin onder bijna elk type weer opereren en is er geen sprake van inspectie aan een conventioneel lanceerplatform.
bron: https://www.space.com/358(...)mall-satellites.html Bijdewee; veelal laden geplaatste foto's niet. Ik kan er wel op klikken. Ik heb hier ook op Tweakers last van. Ik gebruik Mozilla. | |
shiz | woensdag 2 augustus 2017 @ 00:20 |
That 💩 is fly! ✈️🚀 | |
Iemand91 | donderdag 3 augustus 2017 @ 11:00 |
Vandaag vertrekt de PH-KBX voorgoed uit Nederland: KBX verlaat Nederland definitief Die zien we dus nooit weer terug op Nederlandse bodem (of héél misschien in Woensdrecht?) 170603 PH-KBX F70 Netherlands Government by mzunguwamap, on Flickr En herinneren we ons de bijna ramp op de luchthaven van San Francisco nog met een Air Canada A320 die bijna op de taxibaan landde waar 4 toestellen stonden te wachten? Gisteren heeft de NTSB (National Transportation Safety Board) foto's vrijgegeven die nog eens duidelijk maken hoe weinig het heeft gescheeld: [ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 03-08-2017 11:08:01 ] | |
Fred | donderdag 3 augustus 2017 @ 11:03 |
Denk dat we er vanuit kunnen gaan dat we hem echt nooit meer terug zien. | |
Fred | donderdag 3 augustus 2017 @ 11:04 |
Zou Harrison Ford aan de knuppels gezeten hebben? | |
DeeBee | donderdag 3 augustus 2017 @ 11:08 |
Boeing is lekker bezig! Vlucht BOE4 op Flightradar. | |
Fred | donderdag 3 augustus 2017 @ 11:11 |
Direct linkje: https://www.flightradar24.com/BOE004/e54ad6b | |
Fred | donderdag 3 augustus 2017 @ 11:20 |
Lijkt er trouwens op dat er toch een bestemming is gevonden voor de twee Transaero 747-8i's, die Boeing wel gebouwd heeft, maar nooit heeft kunnen leveren. Houdt tegelijkertijd wel in dat er twee 747's minder ter wereld zullen komen. Vraag me wel af of het wel écht goedkoper is om twee bestaande toestellen om te bouwen, gezien alle extra toeters en bellen die ze willen hebben. | |
NewHorizon | donderdag 3 augustus 2017 @ 11:20 |
| |
El_Grando101 | donderdag 3 augustus 2017 @ 12:02 |
| |
Iemand91 | donderdag 3 augustus 2017 @ 12:29 |
En PH-KBX is voorgoed uit het Nederlands luchtruim: https://www.flightradar24.com/SXI17D/e560636 | |
Fred | donderdag 3 augustus 2017 @ 16:04 |
El_Grando101 | donderdag 3 augustus 2017 @ 16:34 |
http://www.nu.nl/buitenla(...)ugees-vliegtuig.html Lijkt me toch een lastige keuze dit. Je weet als je met zo'n 152 op het water land dat je echt een gigantische klapper maakt door het landingsgestel. Dikke kans dat je het niet overleeft. Maar aan de andere kant op een druk strand landen waar je er ook van uit kunt gaan dat je slachtoffers gaat maken. Denk toch dat ik het zelfde had gedaan als deze piloot. Hoe fout dat misschien mag wezen. | |
DeeBee | donderdag 3 augustus 2017 @ 17:35 |
Hij is op de weg terug naar Seattle, na 17u bezig landt hij over een uurtje. Tekening ziet er geniaal uit. | |
inkjet | vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:53 |
Aanpassingen waren ook nodig geweest na levering van nieuwe kisten. Boeing levert een tamelijk kaal frame dat stevig wordt aangepast, dus of het een iets ouder frame is maakt wat dat betreft weinig uit. Als ik het goed begreen hebt zijn de aanpassingen duurder dan het frame zelf. | |
Blistering | vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:30 |
inkjet | vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:12 |
https://twitter.com/jenschuld/status/893556016964444160 De nieuwste KLM B787-9 vandaag (Margriet). [ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 04-08-2017 22:14:46 (Naam.) ] | |
Iemand91 | zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:56 |
De 2 TransAero 747-8i's worden definitief de vervangers van de Boeing VC-25 "Air Force One": Air Force awards contract for two 747-8s to be modified as future Air Force One aircraft 2 Transaero NTU's by Woodys Aeroimages, on Flickr De ironie... En Delta Airlines gaat vanaf 30 maart 2018 dagelijks tussen Orlando en Amsterdam vliegen met een Boeing 767. [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-08-2017 11:05:26 ] | |
Fred | zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:58 |
Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is. Ik vermoed dat Boeing een fikse korting heeft gegeven zodat ze minder hoeven af te schrijven op die twee 747-8i's én ze de 747-8i productielijn nu kunnen opruimen en de ruimte en personeel ergens anders voor kunnen gebruiken. | |
vipergts | zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:15 |
Sowieso het prestige om de president rond te kunnen vliegen, en ze zullen wel in de weg hebben gestaan. | |
Fred | zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:16 |
Veel keuze heeft de Amerikaanse president niet als hij een vliegtuig wil. Met het eisenlijstje van de Amerikanen zijn er maar 4 fabrikanten die zoiets kunnen afleveren: • Boeing • Airbus • Antonov • Ilyushin De laatste twee vallen om politieke redenen per definitie af. Airbus zou nog net kunnen, al verwacht ik wel dat het patriottisme van de Amerikanen daarvoor in de weg staat. Overige Amerikaanse vliegtuigbouwers (McDonnel Douglas, Lockheed, Convair) die in staat zouden kunnen zijn voor het bouwen van een dergelijk toestel zijn allang uitgeschakeld. | |
Iemand91 | zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:43 |
Ik ook niet. Toestellen kunnen in huidige vorm wel goedkoper zijn, maar uiteindelijk worden die toch volledig omgebouwd, nieuwe electronica, avionics, airstairs etc. etc. Een paar (honderd) miljoen meer of minder doet het hem ook niet. Die Transaero toestellen waren ook zo goed als klaar. Interieur zit er al in. De 747-8F productielijn gaat nog echt niet weg hoor. Maar Boeing kan het wel erg goed gebruiken dat deze twee toestellen nu weg kunnen. Als ik het goed heb hebben ze nu nog een 747-8i (BBJ) en de Lufthansa 747-8i staan. Die BBJ lijkt ook verkocht te zijn. Airbus heeft niet eens (serieuze) interesse gehad. Onderdeel van de aanbesteding is de final assembly in de VS en Airbus heeft echt geen zin om al die kosten te maken voor 2-3 toestellen. De nieuwe AF1 zullen zo'n 30 jaar meegaan; dus zo rond 2054. Als ze dan nog gebruikt zouden worden zullen het wel de allerlaatste 747's ter wereld zijn want het is maar zeer de vraag of zelfs 747-8F's die de komende jaren van de productielijn zo lang mee zullen gaan. Vermoed eerlijk gezegd dat daarom deze nieuwe AF1's ook niet zo lang mee zullen gaan. | |
Fred | zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:51 |
Er zijn natuurlijk dingen die wel voor de -8i gemaakt worden en niet voor de -8F, denk aan het grotere upperdeck bijvoorbeeld. Alles wat daar voor nodig is kan nu opgeruimd worden. | |
OEM | zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:12 |
Not likely idd. Wat ik van de VC-25 gelezen heb is dat die 2 speciaal gebouwd zijn (bv. zwaardere vloeren) en daarna ook nog zwaar verbouwd zijn (bv. in flight refueling). Die 2 748'en zullen dan volledig op de schop moeten en dat gaat dus iets verder dan alleen een achteraf verbouwing. En hoe oud zijn die 748'en als ze in gebruik genomen worden in 2024? 8 jaar al als er niks tegen zit? | |
Iemand91 | zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:26 |
Tja; de huidige VC-25's waren ook al een paar jaar oud voordat ze rondvlogen als AF1. En ze zullen toch volledig opnieuw worden opgebouwd dus leeftijd maakt toch niets uit. Sowieso maakt leeftijd voor dergelijke toestellen niet veel uit. | |
OEM | zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:49 |
Njah, als je wilt upgraden vanwege dit: ... is het misschien niet zo handig om zo'n 10 jaar na het min of meer einde van het 747-programma te gaan beginnen met actieve dienst. | |
Iemand91 | zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:22 |
Met de huidige orders kan Boeing nog zo'n 2 jaar 747-8's bouwen. Dan misschien nog opties die worden omgezet naar orders en (hopelijk) nieuwe orders kunnen daar nog tijd aanplakken. Als de nieuwe AF1's in 2024 in dienst gaan is de laatst geproduceerde 747-8 dus niet ouder dan zo'n 5 jaar. Maar goed; ik ben het ook niet geheel met jouw oneens :
| |
Fred | maandag 7 augustus 2017 @ 12:58 |
Over twee weken is er weer een airline minder die pax 747's inzet: EVA Air plant laatste 747-passagiersvlucht | |
Fred | maandag 7 augustus 2017 @ 13:02 |
Wat doe je als je als reguliere bootcruises saai worden? Dan ga je over op aircruises Is er toch nog hoop voor de A380 | |
Karstman | maandag 7 augustus 2017 @ 13:22 |
Tja ziet er mooi uit maar door de opstelling van de stoelen blijft het een soort business class vliegen. Voordeel van een cruise is dat je normaal slaapt in een kamer en dan de volgende dag op je bestemming van de dag aankomt. Dat is hier in deze luxe slaapzaal in een drukcabine wel even anders. | |
flipsen | maandag 7 augustus 2017 @ 14:58 |
Van de website (die verder totaal geen info geeft over dit product): Dus het is helemaal niet hun eigen toestel. En verder, wie dit kan/wil betalen, heeft toch zeker wel genoeg geld voor een eigen vliegtuig? Dan wil je toch niet hutje mutje slapen met andere gasten? Een schip heeft gewoon privé cabines, maar dat kon kennelijk niet? Gedoemd te mislukken lijkt me... | |
Karstman | maandag 7 augustus 2017 @ 16:40 |
Oh en lelijke livery ook nog een keer. | |
Iemand91 | donderdag 10 augustus 2017 @ 00:02 |
De nieuwe pier voor Schiphol. 5 narrow-body gates aan de noordzijde (voor u rechts), 3 wide-body/6 narrow-body gates aan de zuidzijde. Pier moet eind 2019 in gebruik gaan. De plek is as we speak bouwrijp gemaakt; Fokker farm is dus kleiner geworden. De render toont overigens borden met A (als in: A-pier) maar die naam krijgt het niet wegens de uitspraak hiervan in het Engels en Nederlands. Het ontwerp van de nieuwe terminal is nog niet bekend; deze moet in 2023 in gebruik genomen worden. | |
Fred | donderdag 10 augustus 2017 @ 10:49 |
De "I-pier"? | |
Fred | donderdag 10 augustus 2017 @ 11:01 |
Als je je 767 terug duwt en je vergeet even dat de A320 naast je winglets heeft, dan gaat er iets mis natuurlijk:
| |
LintuxCx | donderdag 10 augustus 2017 @ 21:26 |
Yikes. Ik mag toch ook hopen dat ze, winglets of niet, sowieso niet zo dicht bij elkaar hadden mogen staan? | |
Iemand91 | vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:00 |
Voor de spotters; Delta Airlines zet op 11, 12, 13 en 15 augustus de 747-400 in op de route DL134 Detroit - Amsterdam. Ofwel; de daaropvolgende dagen staat deze op Schiphol. Ga nog maar even kijken; eind dit jaar zijn ze bij Delta verdwenen. En KLM heeft weer een Boeing 787-9 order omgezet voor een 787-10: KLM ruilt weer order voor 787-9 om Ze krijgen nu 13 787-9's (9 zijn er geleverd; de 10e komt spoedig) en 8 787-10's. | |
inkjet | vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:47 |
Veel van de routes van KLM zijn niet heel lang zodat het kleinere bereik van de -10 geen probleem is. Als je de stoelen kunt verkopen zijn de kosten per passagier van de -10 lager dan van de -9. Ik heb ergens gelezen dat de KLM 787-10's 338 stoelen zouden krijgen (294 voor de -9). | |
Karstman | vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:08 |
Hopen dat de wind een beetje gunstig is dan komen ze hier over. | |
Iemand91 | zondag 13 augustus 2017 @ 20:12 |
Jullie mogen raden wat hier aan de hand is. En ja; dit is een recente foto. | |
Rian. | zondag 13 augustus 2017 @ 20:17 |
Dat is niet de echte. | |
OEM | zondag 13 augustus 2017 @ 20:29 |
Leuk nieuw kleurtje, so much voor "altijd groen" En de puist op z'n neus is genezen! En er komt natuurlijk heel groot Trump op te staan. | |
zlotka | zondag 13 augustus 2017 @ 21:00 |
Voor een film misschien? | |
Rian. | zondag 13 augustus 2017 @ 21:01 |
Een attractie in wording. | |
Peterselieman | zondag 13 augustus 2017 @ 21:23 |
Trump Force One | |
Iemand91 | zondag 13 augustus 2017 @ 23:24 |
Jullie zijn ook niet leuk om zoiets voor te leggen. Veel te makkelijk voor jullie. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 14 augustus 2017 @ 19:49 |
Foutje van de pushback-chauffeur. | |
nattermann | dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:52 |
| |
derLudolf | dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:08 |
De buit wordt dus verdeeld over Austrian en Eurowings. | |
DeeBee | dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:02 |
Etihad had dat geld net zo goed in de fik kunnen steken, lekker man. | |
derLudolf | dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:59 |
Met Etihad heb ik geen medelijden | |
Fred | vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:03 |
De PH-MPS is nu eigendom van KLM Zal vast zijn om tijd te rekken tot de aanschaf van een jonger toestel? KL1481 maakte woensdag een extra tussenstop in Amsterdam op de route Amsterdam - Glasgow. Het zou gaan om een medische reden. Valt te hopen dat de passagier een goede verzekering heeft, tis niet goedkoop om een toestel terug te laten keren. Ook XG3905 (sunexpress) had een medische reden om terug te keren gisteren. | |
Iemand91 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:00 |
bron | |
derLudolf | vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:12 |
Waarom willen ze die vergunning voor MartinAir behouden dan? Kariger arbeidsvoorwaarden dan KLM? | |
Iemand91 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:51 |
Oef, dat is een gigantische beerput. To much om nu nog allemaal te noemen. Google maar eens; kun je een paar dagen mee vol maken. | |
derLudolf | zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:13 |
Oh... Waar moet ik op Googlen? | |
NewHorizon | zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:05 |
Een mooi begin is 'ringvaartakkoord' | |
OEM | zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:53 |
Op tractor Of je moet vrolijk worden van arbeidsrecht, jurisprudentie, CAO-conflicten, ruziënde vakbonden/belangengroepen (zowel intern als tegen elkaar), akkoorden, opgezegde akkoorden, ruziënd personeel, hopeloos ouderwetse bedrijfsstructuren in de luchtvaart (seniority-systeem), hypocriete KLM, etc, etc. | |
DeeBee | zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:06 |
Om het iets meer op het vliegen te betrekken: sommige landingsrechten zouden ook specifiek onder de Martinair AOC kunnen vallen, dus wat dat betreft het soms voordeel om die te blijven gebruiken. Maar zoals hierboven ook al genoemd zit er flink meer achter, vooral het feit dat er geen goede afspraken gemaakt konden worden over hoe piloten zouden instromen bij KL, arbeidsvoorwaarden etc. Dat was al zo 7 jaar geleden ofzo toen ik vaak op Schiphol-Oost was, maar er is nog amper wat veranderd of opgeschoten in de laatste jaren geloof ik... Wel bizar dat die kist al zo oud is, 27 jaar. Heb er overigens een schaalmodel van, PH-MPS. Helaas niet van de MP MD-11's. | |
Peterselieman | zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:52 |
Een A319 van Eurowings staat nog wel even aan de grond na een birdstrike. Vogel vloog in de linkermotor en beschadigde alle fanblades. Onderdelen vlogen uit de motor, waardoor het toestel beschadigd raakte. ook vlogen stukken fanblade om de romp heen en kwamen in de rechtermotor terecht, waardoor ook die beschadigd raakte ...
| |
Kleffe_Dop | zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:15 |
whut... | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 20 augustus 2017 @ 16:03 |
Ach....Schiphol heeft weer eens een probleem met de bagageverwerkingsapparatuur....what else is fucking new. | |
Woods | zondag 20 augustus 2017 @ 16:09 |
Woods | zondag 20 augustus 2017 @ 16:25 |
derLudolf | zondag 20 augustus 2017 @ 18:32 |
Waarom post je ze niet als alle delen klaar zijn. Nu kan ik niet wachten | |
Iemand91 | maandag 21 augustus 2017 @ 12:03 |
Weer een 747 operator minder; een paar uur geleden heeft Eva Air haar laatste 747 vlucht ooit gemaakt, van Hong Kong naar Taipei (vlucht BR892); uitgevoerd door B-16411; de enig overgebleven passagiers-747 in hun vloot. De maatschappij ontving in november 1992 haar eerste twee 747-400's en vloog ook met een aantal 747-400 combi toestellen. Op 5 januari 2015 vloog die haar laatste vlucht voor de maatschappij. Dit betekent het einde van bijna 25 jaar aan 747's bij Eva Air. Eva Air heeft de 747-400 ook ingezet naar Amsterdam met een stop in Dubai en later in Bangkok. De 747-400 is ondertussen vervangen door de 777-300ER op deze route. Cockpit- en cabincrew: Bij de maintenance hangar, schijnbaar komt daar donderdag nog een retirement party, maar daarna is het voorgoed voorbij. Hun resterende 747-freighters wachten hetzelfde lot in 2019. | |
Iemand91 | dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:17 |
De 10e Boeing 787-9 voor KLM PH-BHM "Margriet" is afgeleverd en zojuist vertrokken vanuit Paine Field naar Amsterdam. Verwachte aankomst is morgenvroeg rond 08:00 uur. https://www.flightradar24.com/KLM7879/e94abb3 Volgende maand nog een (laatste?) 777-300ER en dan is het voorbij met nieuwe vliegtuigen voor KLM dit jaar. | |
Sparqq | woensdag 23 augustus 2017 @ 12:04 |
Zelfs een orkaan krijgt een 747 van KLM niet van zijn pad; http://www.scmp.com/news/(...)onal-airport-typhoon https://twitter.com/ExtremeStorms/status/900184065038569476 https://www.flightradar24.com/data/flights/kl887/#e93d997 | |
flipsen | woensdag 23 augustus 2017 @ 13:34 |
Toch blij dat ik daar niet in zat | |
louter_genieten | woensdag 23 augustus 2017 @ 20:00 |
zijn er beelden van? | |
inkjet | vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:28 |
Redelijk grappig dat er een KLM 747 is ingetekend bij een terminal die in 2023 open gaat :-) | |
Fred | vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:45 |
Schiphol houdt graag vast aan nostalgie, op de plattegronden staan ook nog steeds MD-11's getekend | |
derLudolf | vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:45 |
Misschien gaan ze toch 748M's bestellen | |
OEM | vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:19 |
Het is zover. De eerste A380, 9V-SKA, nog geen 10 jaar oud, is uit actieve dienst gehaald:Changi, 17 oktober 2007: | |
derLudolf | vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:24 |
Vrachtdeurtje er in, blauw-wit spuiten, klaar | |
Fred | vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:33 |
Als full freigther of combi | |
derLudolf | vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:07 |
Combi | |
Iemand91 | vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:30 |
Even lezen: En dan zijn er nog steeds KLM 747's.
| |
OEM | vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:37 |
Ik dacht ook al dat het voorbij gekomen was, maar ik had alleen dit topicdeel gecheckt. Oud nieuw dus weer, oh well. | |
Blistering | vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:59 |
Maakt niets uit, dit topic is niet van Iemand91 Wel opvallend dat het zo snel kan gaan. | |
Iemand91 | vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:40 |
Aldus: http://747.evaair.com/#/en | |
Peterselieman | vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:42 |
leuke keukenschorten | |
inkjet | vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:31 |
Volgend jaar drie 787-9's als het goed is, de eerste eind januari. BHN/O/P. Nu heb ik weinig verstand van bloemen... | |
inkjet | vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:37 |
Ik dacht dat de tekening een terminal was Bij nader inzien misschien niet vanwege de gatenummers. Overigens las ik dat men bij KLM serieus overweegt om na de BFY nog een 747 te laten D-checken. Dus misschien halen ze 203 nog. [ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 25-08-2017 23:40:58 (vaudjuh) ] | |
Iemand91 | zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:50 |
Klopt. En dat lijken vooralsnog ook de laatste 787-9's voor KLM te worden. Daarna komen de 787-10's vanaf begin 2019. Het is de nieuwe pier die eind 2019 moet opengaan. De nieuwe terminal gaat pas in 2023 in open en daarvan is het ontwerp nog niet bekend. Mwah, meer om de groei op te vangen. Verwacht niet dat ze uiteindelijk langer door gaan vliegen. Het lijkt er op dat dit toestel mogelijk van de sloophamer is gered. Het Portugese Hi Fly schijnt geïnteresseerd te zijn in twee 2e-hands A380's die ze de komende maanden in de vloot willen opnemen en dat het eerste toestel in het eerste kwartaal van 2018 ingezet zal worden. Details zullen in oktober bekend worden gemaakt. EDIT: indeling wordt 560 stoelen in 2 klassen. Foto van 9V-SKA; genomen in januari 2016 tijdens onderhoud: [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 26-08-2017 20:55:19 ] | |
inkjet | zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:41 |
KLM heeft een blog geplaatst over de tiende 789 en daar staat dat de eerste -10 midden 2019 komt. De drie 789's komen gespreid over 2018 en dan zit er een gat van een half jaar in de leveringen. KLM heeft nog drie 789, acht 787-10 en 7 359 in bestelling staan. Als die nog niet geleverd zijn is de enige manier om de capaciteit te laten groeien door 747's en Airbussen in de vloot te houden. | |
Iemand91 | zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:53 |
Dat zijn dus 19 nieuwe toestellen (je vergeet die ene 777-300ER) die 18 oude 747's kunnen vervangen. De laatste 747 vertrekt begin 2021 en de laatste 787 komt eind 2021 en de (vooralsnog) laatste A350 in het voorjaar van 2022. Prima vervanging dus met het minder drukke winterseizoen van 2021-2022 in het achterhoofd en dat nieuwere toestellen meer ingezet kunnen worden dan de 747. Daarnaast heeft de AF/KLM-groep nog opties openstaan voor een flink aantal 787's en A350's die (mits AF/KLM het volhoudt) vast nog een aantal van worden omgezet in orders. Maar goed; dit hebben we al vaak genoeg besproken. | |
inkjet | zondag 27 augustus 2017 @ 11:03 |
Het probleem zit hem met name op de korte termijn. Voor zomer 2018 en wellicht ook 2019 verwacht KLM kennelijk capaciteitsproblemen, vandaar het idee om nog een D-check uit te laten voren en nu de BFC als 'spare' te behouden. | |
Fred | zondag 27 augustus 2017 @ 14:39 |
Twee van de Singapore Airlines A380's lijken bij HiFly terecht te komen Interessante ontwikkeling. | |
derLudolf | zondag 27 augustus 2017 @ 14:49 |
Iemand is vaak de eerste die met nieuwtjes komt
| |
derLudolf | zondag 27 augustus 2017 @ 15:04 |
Ik ben overigens benieuwd of er voldoende werk is. Zal wel, anders deden ze het niet, maar ben benieuwd wat ze zullen worden ingezet. Een krapte van vijfhonderd stoelen op een route is natuurlijk behoorlijk. | |
Fred | zondag 27 augustus 2017 @ 22:23 |
Helemaal gemist | |
OEM | zondag 27 augustus 2017 @ 23:03 |
William P. Hobby Airport, tweede luchthaven van Houston: | |
derLudolf | maandag 28 augustus 2017 @ 11:31 |
Met een watervliegtuig kun je daar nog best landen. Ik mag hopen dat ze heel wat voertuigen/machines hoger hebben kunnen stallen. Geen idee hoe lang dat water er zal staan (komt nog meer aan volgens mij) maar bevorderlijk voor motoren en bewegende onderdelen is het niet, al dat water. | |
Iemand91 | maandag 28 augustus 2017 @ 23:51 |
Nieuwe foto op Airliners: Wat had ik daar graag gestaan zeg. Dat ding de lucht in zien bulderen. Helaas nooit in actie mogen zien. Anywho; morgen maar weer eens wat spotten. Deze keer helaas geen Canon toeter mee ( ) want dat huren wordt nu zo'n gedoe. Moet het met maar 210mm doen... Gelukkig is de Polderbaan deze week afgesloten; scheelt fietsen. | |
Randy_S | dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:13 |
Huren gedoe? Budgetcam.nl, heeft in Amsterdam zelfs twee vestigingen. Heb er al prima ervaringen mee! Overigens had ik graag een keer gevlogen met de Concorde, wat een gaaf toestel! | |
Blistering | dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:01 |
Dat is nog wel een goed idee ook. Destijds toen ik m'n teletoeter had maakte ik er zo weinig gebruik van dat huren waarschijnlijk een stuk goedkoper zou zijn geweest. | |
Iemand91 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:24 |
Met vervoer e.d. was het lastig. Achteraf ook niet erg want het was vandaag ook geen weer om zo'n ding te gebruiken. Hier hetzelfde. Heb toen bij Pixto een 100-400mm II gehuurd voor ¤25. Tuurlijk, daar komt nog borg bij maar die is prima teruggestort. Pixto heeft als voordeel dat ze ruime openingstijden hebben (07.00 - 23.00 uur) omdat ze werken met kluisjes. | |
derLudolf | dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:38 |
Ik heb een tante met een 100-400 (de oude) die ze nauwelijks gebruikt. Maar woon helaas niet vlakbij Schiphol. | |
LintuxCx | woensdag 30 augustus 2017 @ 23:43 |
Ja hmm. Ik heb laatst vanuit de bus best wel wat mooie plekken langs de banen van Heathrow gezien, wou dat wel eens proberen maar mijn lens gaat ook niet verder dan 200mm. Misschien toch ook eens naar huren kijken... | |
Iemand91 | donderdag 31 augustus 2017 @ 11:56 |
Vanaf 25 maart 2018 stopt Qantas met vluchten naar Dubai (als stop naar Londen). Ze gaan de dagelijkse A380 vlucht weer uitvoeren via Singapore zoals ze ook deden voor maart 2013 voordat ze gingen samenwerken met Emirates. De twee maatschappijen blijven wel samenwerken; deze deal is met 5 jaar verlengd. De Melbourne - Dubai - Londen vluchten worden straks vervangen door de Melbourne - Perth - Londen route met de 787. Met kan straks dus via Dubai, Singapore en Perth tussen Europa en Australië vliegen. | |
Blistering | donderdag 31 augustus 2017 @ 12:42 |
Doe's wat foto's posten dan Iemand, je was wezen spotten toch? | |
Iemand91 | vrijdag 1 september 2017 @ 13:40 |
Ja. Maar niet teveel bijvoorstellen hoor. Ik zet er af en toe wat op Flickr. Leuk uitzicht bij je landing : VLIEGTUIG VLIEGT LANGS WATERHOZEN BOVEN ZWARTE ZEE
| |
Randy_S | zondag 3 september 2017 @ 16:36 |
https://m.hln.be/nieuws/b(...)pendeurdag~ab22df6e/ Hoe dan? | |
OEM | zondag 3 september 2017 @ 16:42 |
Behalve 'opendeurdag' was het blijkbaar ook 'geengordeldag'. | |
shiz | zondag 3 september 2017 @ 17:20 |
'Met de deur in huis vallen'... of zoiets. | |
Iemand91 | maandag 4 september 2017 @ 14:25 |
De eerste 747-8F voor Qatar Airways Cargo. Is al meer dan een jaar geleden de fabriek uitgerold en was bedoelt voor Atlas Air maar gaat dus nu naar de Qatarezen. Toestel is gisteren teruggekomen (op Everett) na de paintjob in Portland. Na dit toestel volgt nog 1 747-8F. Het is de eerste 'eigen' 747-freighter voor Qatar Airways Cargo; in het verleden hebben ze wel 747-freighters geleased; waaronder de 747-400F die begin dit jaar in Bisjkek is verongelukt. (vloog toen al een tijdje voor Turkish Airlines) Overigens is het niet de eerste 747-8 in deze kleuren; er vliegt ook al een 747-8i in VIP uitvoering rond voor Qatar Amiri Flight en een tweede staat op Paine Field; al is van die laatste nog niet bekend wat voor livery die krijgt. En vanaf morgen mag je op de luchthaven van Pittsburgh, Pennsylvania ook zonder ticket door security om zo bijvoorbeeld naar de winkels aan airside te gaan of reizigers te brengen/ophalen vanaf de gate. Je moet nog steeds gewoon door security en een geldig ID hebben en men kan er alleen door op weekdagen tussen 09:00 en 17:00 uur maar het is de eerste luchthaven in de VS die dit toestaat na 9/11. Ik zal vast weinig medestanders hier treffen; maar dit lijkt mij ook wel erg vet als dit op Schiphol kon. Panoramaterras is leuk; maar airside is nog veel interessanter. Helaas heb je daar wel een verbod op foto's maken (binnen een aantal regels is privé toegestaan; maar delen is alsnog verboden zoals op bijvoorbeeld Flickr of hier op Tweakers) [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 04-09-2017 22:54:37 ] | |
flipsen | maandag 4 september 2017 @ 17:19 |
Topic Report gemacht | |
Fred | maandag 4 september 2017 @ 17:32 |
Ik ben voor, al zal je dan niet verder komen dan de A,B,C en D58+-pier op Schiphol. Zal er denk ik nooit van komen, Schiphol is al druk zat achter de security zonder dagjesmensen en winkelen kan al op het Plaza op de begane grond. [ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 04-09-2017 20:32:00 ] | |
inkjet | maandag 4 september 2017 @ 18:25 |
Wat zijn die regels? Geen mensen in beeld? Overigens is het hier net geen Tweakers | |
Fred | maandag 4 september 2017 @ 20:33 |
Denk dat veel mensen al zenuwachtig worden als je met je telelens foto's staat de maken van allerlei objecten in de lounge en op de pieren. | |
Fred | maandag 4 september 2017 @ 21:06 |
Ondertussen is er in Suriname nog steeds geen gebrek aan ambitie.Het bijzondere van dit verhaal is dat er bij TUI helemaal niets te vinden is over deze voorgenomen joint-venture. Verrassend is zo'n joint venture niet, TUI kan op deze manier toch nog met een vierde (of zelfs vijfde) 787 gaan vliegen en de SLM heeft dan eindelijk een moderne kist. | |
Sunri5e | maandag 4 september 2017 @ 21:21 |
Ziet het er naar uit dat ze met een 4e 787 gaan vliegen? | |
Fred | maandag 4 september 2017 @ 21:34 |
TUI (Thomson) krijgt nog één 787-9 geleverd begin volgend jaar. Dan schuift er 1 787-8 van de UK naar België en een 767-300ER schuift dan weer door naar Nederland. TUI Nederland wilde van begin af aan al 4 787-8's hebben, maar heeft er uiteindelijk maar 3 gekregen. | |
Iemand91 | maandag 4 september 2017 @ 23:05 |
Waarom de rest niet? Denk het ook niet, maar zou best gaaf zijn. Voor de drukte maakt het overigens niet uit; want hoeveel mensen zouden hier nou gebruik van maken? Alleen interessant voor (een klein deel van) ophalers/wegbrengers; die-hard shoppers (airside winkels zullen extra potentiële klanten zeker waarderen) en de verdwaalde vliegtuignerd. Met die tientallen miljoenen passagiers per jaar die gecontroleerd moeten worden zetten die paar duizend non-flyers ook geen zoden aan de dijk. En je kan zoiets dus prima reguleren met bepaalde tijden (buiten piektijden) en niet geldig voor bepaalde data (feestdagen, drukke zomerdagen etc.). Eerder dit jaar was er nog ophef over het feit dat mensen bij de veiligheidscontroles selfies aan het maken waren en dat de bewaking daar niet mee eens was (tot dreigen aan toe). Maar men heeft toen geconcludeerd dat dit niet wettig te ondersteunen was; ergo men mag tot veiligheidscontroles gewoon foto's maken onder dezelfde regels als elders in de openbare ruimte. Maar ná de controles is het privé-terrein van Schiphol en gelden er officieel wel regels dat je niet zomaar foto's mag maken. En zoals FredvZ al aangeeft; er zijn genoeg zaken op Schiphol die gevoelig liggen. Klinkt wel logisch. SLM moet een oplossing vinden voor de Paramaribo - Amsterdam route want dit kan niet eeuwig doorgaan. En TUI en SLM werken momenteel al samen dus meer samenwerking klinkt niet geheel ongeloofwaardig. But we"ll see... | |
Fred | dinsdag 5 september 2017 @ 21:02 |
Dan zit je buiten Schengen. Voor alles wat aan Lounge-1 vast zit heb je geen paspoortcontrole nodig om er te komen. | |
Iemand91 | dinsdag 5 september 2017 @ 22:19 |
Ofwel dan moet je door paspoortcontrole; iets dergelijks geldt dus ook nu in Pittsburgh. Kan dus wel. | |
OEM | woensdag 6 september 2017 @ 00:03 |
Weer een mooi kunststukje van Air India
| |
flipsen | woensdag 6 september 2017 @ 18:00 |
Weet niet of het hier thuishoort, maar dit is wel heel tof: | |
Iemand91 | woensdag 6 september 2017 @ 19:43 |
Op Sint Maarten is het een ravage. Ook op de luchthaven: | |
Fred | woensdag 6 september 2017 @ 19:45 |
Gaat wel ff duren voordat daar weer een vliegtuig gaat landen gok ik. | |
Sounddragon | woensdag 6 september 2017 @ 19:52 |
Zo te zien waren ze prima voorbereid.. | |
Sounddragon | woensdag 6 september 2017 @ 19:58 |
Wacht effe, dit zijn de achterste wielen, hij 'took a turn to soon' om te gaan parkeren. Optie 1: er lag een plankje over die drain waar hij netjes met zijn voorwiel overheen is gereden Optie 2: hij maakte een wheelie over die goot Optie 3: hij parkeerde zelf effe achteruit in Optie 4: de klapmongool die hem parkeerde met zijn planemover heeft hem achteruit die goot ingefrot. Persoonlijk denk ik niet dat de piloot/co-piloot hier wat mee te maken hadden; ik zet mijn geld op optie 4. | |
DaMook | woensdag 6 september 2017 @ 20:05 |
Ik stel voor dat ze de baan vrij maken zodat er zsm een kdc-10 heen kan met een peleton genie troepen. | |
Sounddragon | woensdag 6 september 2017 @ 20:18 |
Volgens mij zitten er al een zooitje vlekkiespakken.. op alle eilnden sowieso, cirisicentra, shelters, alles is al gefikst. Wat rest is inventariseren en opruimen. | |
derLudolf | woensdag 6 september 2017 @ 21:51 |
Heeft de genie niet meer aan een Hercules? Kan meer meuk in. | |
Iemand91 | donderdag 7 september 2017 @ 01:13 |
Hmm, misschien nemen ze zelfs 6 A380's in de vloot: https://www.airinsight.com/hi-fly-talks-a380-plans/ | |
Shivo | donderdag 7 september 2017 @ 01:30 |
Volgens domestic vliegende collega was dit op het vliegveld van Portland Oregon ook zo. [ Bericht 2% gewijzigd door Shivo op 07-09-2017 01:50:08 ] | |
Dos37 | donderdag 7 september 2017 @ 08:11 |
Ik zou dat ook supertof vinden als dat op Schiphol zou zijn. Airside is zo tof gewoon mensen kijken, de hele wereldbevolking trekt daar voorbij. Daarom vind ik het ook nooit een probleem om op tijd op Schiphol te zijn. | |
kikoooooo | donderdag 7 september 2017 @ 10:33 |
https://twitter.com/i/moments/905487561182908416 Swipe. | |
The_stranger | donderdag 7 september 2017 @ 11:21 |
Helaas, je gaat niet door voor de koelkast. Je mag nog een keer raden, maar dan met een hint. Het vliegtuig staat "level" en niet achterover, wat je zou verwachten als alleen het maingear een rol speelt in dit incident. Voor het antwoord: https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20170905-0 | |
Iemand91 | donderdag 7 september 2017 @ 15:05 |
Defensie met hulpgoederen naar Caribisch Gebied
Hier het verdwenen Maho Beach: Fire! http://avherald.com/h?article=4adfd699&opt=0 En waar Emirates succesvol gevestigde airliners aanviel wordt het nu aangevallen door long-haul LCC's. Tim Clark oppert nu het idee om A380's te gaan rondvliegen met all-economy op beide verdiepingen; economy kan mogelijk uit 4 verschillende klasses gaan bestaan. Dat zullen volle toestellen worden... [ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 07-09-2017 15:12:15 ] | |
Sounddragon | donderdag 7 september 2017 @ 15:45 |
Ah, hehe, dat kan ook natuurlijk Dat verklaart ook waarom de passagiers eruit konden via een laddertje | |
Peterselieman | donderdag 7 september 2017 @ 21:18 |
De landingsbaan is schoongeveegd, dus die lijkt weer gebruikt te kunnen worden, al zit er op dit moment niemand in de toren | |
Fred | vrijdag 8 september 2017 @ 13:12 |
Ben benieuwd wat de gevolgen gaan zijn voor Sint Maarten op de langere termijn. Het eiland is sterk afhankelijk van het toerisme dat gezien de verwoestingen de komenden maanden nog wel op zijn gat zal liggen, zo niet langer. Daarbij gaat de onhandige staatkundige indeling ook niet echt helpen: het noordelijk deel is Frankrijk, het zuidelijk deel is een zelfstandig land. Een klein land waarvan de belangrijkste vorm van inkomen per direct is weggevallen. Om het extra spannend te maken is het noorden ook nog eens afhankelijk van de zeehaven en luchthaven in het zuiden. TUI heeft is in elk geval per direct gestopt met alle vluchten naar Sint Maarten. Dat waren ze al van plan vanwege tegenvallende belangstelling, maar door de orkaan zijn ze nu al gestopt. | |
Iemand91 | vrijdag 8 september 2017 @ 13:14 |
EMIRATES WIL DERDE A380-VLUCHT OP SCHIPHOLIn het originele artikel in de Telegraaf staat een interessante uitspraak: Geeft toch wel weer aan hoe de verschillende maatschappijen kunnen opereren op hun home base. | |
Fred | vrijdag 8 september 2017 @ 13:38 |
Clark heeft daarin natuurlijk wel hartstikke gelijk, Schiphol kan nog veel meer vluchten aan en het is het ministerie van Infrastructuur en Milieu dat beperkingen oplegt in de vergunning. 's Nachts is bijvoorbeeld nog plek zat op Schiphol. Nadeel is dat omwonenden meer geluidsoverlast hebben tijdens hun nachtrust, dat wordt als onwenselijk beschouwd. Overdag is er ook nog ruimte, mits er structureel drie banen open zijn. Dat is op zich ook nog wel mogelijk, zij het niet dat er ook op het gebruik van de banen allerlei beperkingen zitten en bij sommige weersomstandigheden een tekort aan banen kan ontstaan. Daarvoor zouden eerst een of meerdere banen parallel aan de Kaag- en Buitenveldertbaan aangelegd moeten worden. | |
Iemand91 | vrijdag 8 september 2017 @ 15:24 |
Goed, ik lees dus meer in die uitspraak van de heer Clark. | |
Fred | vrijdag 8 september 2017 @ 17:23 |
Wat lees je er dan nog meer in? | |
derLudolf | vrijdag 8 september 2017 @ 18:32 |
Nou, laten ze daar maar mee beginnen. Men wil toch op Schiphol vliegen, niet op 'Amsterdam North East Airport'. Kost een hoop geld, maar ook die extra ruimte op Schiphol zal wel weer goed benut worden en dus geld opbrengen. Dat met Lelijkstad nog altijd afwachten. Ander luchtvaartnieuws: http://www.dvhn.nl/drenth(...)gapore-22479828.html | |
Iemand91 | vrijdag 8 september 2017 @ 21:34 |
Ik lees er meer in van "Schiphol/Overheid; negeer en zet de rechten/eisen/wensen van je burgers/natuur etc. opzij; en zet alles in voor optimale economie/kapitalisme in het bijzonder ons eigen luchtvaart." Zeg maar wat Emirates dus op hun thuisbasis heeft aangezien Emirates, Dubai Airport en de (lokale) overheid ook twee handen op een buik zijn. Maar goed; ik ben dan ook een cynist wat dat betreft. | |
inkjet | zaterdag 9 september 2017 @ 09:51 |
De uitspraak is gewoon waar, het is een politieke afspraak. De situatie in Nederland is compleet anders dan in sommige andere landen. Je ziet nu dat de eerste omweg via Kopenhagen ontstaat en dat Lelystad niet echt opschiet dus reken op meer rumoer in de komende periode. [ Bericht 12% gewijzigd door inkjet op 09-09-2017 09:57:39 (typo) ] | |
inkjet | zaterdag 9 september 2017 @ 09:59 |
Ja, dat is ook waar... | |
OEM | zaterdag 9 september 2017 @ 10:27 |
Clark heeft geen gelijk. Schiphol is vol, zo simpel is het. Als je maling hebt aan politieke afspraken, kun je de hele luchtvaartwetgeving afschaffen. Alles in de luchtvaart is politiek. | |
Piles | zaterdag 9 september 2017 @ 10:35 |
Ik denk dat Schiphol aardig vol zit hoor, los van de vergunning. Natuurlijk is er ruimte genoeg voor meer vluchten, maar in de hub-functie die Schiphol heeft wil je alles op hetzelfde moment binnen hebben. En dat loopt tegen de limiet van banen en gates aan. | |
OEM | zaterdag 9 september 2017 @ 10:43 |
Zou het helpen om douane- en securitycontroles af te schaffen?
| |
Piles | zaterdag 9 september 2017 @ 10:45 |
Ja, er zijn lange wachttijden voor de controles. Maar ik zie niet helemaal hoe je met het afschaffen van de controles meer ruimte op de gates/banen krijgt (op dit piekmomenten). Zeker niet als een groot deel van de klanten overstappers zijn, en dus niet langs de controle hoeven. | |
OEM | zaterdag 9 september 2017 @ 10:55 |
Zo dan:
| |
Fred | zaterdag 9 september 2017 @ 11:27 |
Politiek misschien vol, maar fysiek is er nog capaciteit zat: Met drie banen 24/7 open kunnen ruim 750.000 vliegbewegingen worden uitgevoerd (er vanuit gaan dat er 30 toestellen per baan per uur kunnen landen of opstijgen). In de nacht is nog plek zat aan de gates en ook overdag is nog ruimte over. Die wet kan nog steeds blijven bestaan, het is maar net wat je er in zet. Nu staan er dingen in dat er rekening moet worden gehouden met nachtrust van omwonenden bijvoorbeeld, als je dat er uit haalt schiet de bruikbare capaciteit omhoog. En ja, in de Emiraten hebben ze daar andere wetgeving, daar mag 24/7 gevlogen worden. Daar boeit het de bevolking ook een stuk minder: de meesten zouden werkloos zijn zonder het bestaan van die luchthaven die 24/7 open is. Tja, de arbeidsomstandigheden zijn betwistbaar, maar als je de keuze hebt tussen een baan met slechte arbeidsvoorwaarden of helemaal geen baan, is de keuze ook snel gemaakt. Oneerlijk? Misschien, die Emiraten maken gewoon heel goed gebruik van hun handige geografische positie tussen twee continenten die graag naar elkaar toe vliegen en waar veel handel tussen is. Net zoals Rotterdam de grootste zeehaven van Europa is kunnen worden door de uitermate handige positie tussen de zee en het Ruhrgebied. Is dat dan ook oneerlijk geweest voor Duitsland? En elk bedrijf dat zich vestigt in de haven van Rotterdam krijgt steun van de Nederlandse staat: de havenbekkens waar ze de schepen in af kunnen meren zijn betaald uit belastingen. | |
OEM | zaterdag 9 september 2017 @ 12:09 |
Er is sowieso nog fysieke capaciteit zat. Met alle 6 banen open 24x7 en mixed ops (tegelijk landen/starten) kom je dan op 3.000.000 vliegbewegingen. Beetje rommelen met separations kun je vast de boel nog eens verdubbelen, 6 miljoen. Taxibanen kun je ook prima gebruiken om op te landen en te starten, zeg nog eens een miljoen erbij. Niet aankomen met dat het allemaal levensgevaarlijk is of dat het niet mag, want: Bottomline: wat fysiek mogelijk is, is niet relevant. De politiek bepaalt de capaciteit. | |
Fer | zaterdag 9 september 2017 @ 12:31 |
Komt die 2 Kaagbaan er eigenlijk nog ? Ik woon nu onder de vliegtuigrook, dan heb geen zin als ik ga vliegen helemaal naar Lelystad te gaan. | |
DeeBee | zaterdag 9 september 2017 @ 12:50 |
Take-offs van de taxibanen kan prima op AMS toch? Is al eens uitvoerig getest door KL! https://www.luchtvaartnie(...)fout-taxiende-piloot | |
flipsen | zaterdag 9 september 2017 @ 15:32 |
Je was me voor | |
Fred | zondag 10 september 2017 @ 19:09 |
De PH-BFN is momenteel als KL737 op weg naar Curaçao om geëvacueerde vakantiegangers van Sint Maarten op te halen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 11 september 2017 @ 01:32 |
Deze discussie hebben we al eens eerder gevoerd, maar je bent een beetje hardleers. Niet met huidige infrastructuur en afhandelingscapaciteit. Er zijn bv bijna wekelijks problemen met de bagageafhandeling. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 11 september 2017 @ 01:34 |
Dit | |
Surveillance-Fiets | maandag 11 september 2017 @ 07:06 |
als je dat accepteert hoeft dat toch geen probleem te zijn? | |
Iemand91 | dinsdag 12 september 2017 @ 11:03 |
http://news.klm.com/the-fokker-70s-final-commercial-flights/ | |
inkjet | dinsdag 12 september 2017 @ 13:18 |
Geboekt op de vlucht met het passende vluchtnummer :-) [ Bericht 92% gewijzigd door inkjet op 12-09-2017 13:20:32 (vaudjuh) ] | |
Iemand91 | dinsdag 12 september 2017 @ 16:44 |
En nu is ook het ontwerp van de nieuwe terminal bekend: Toelichting op het ontwerp: https://nieuws.schiphol.n(...)van-nieuwe-terminal/ En ander inzendingen hier. En de Telegraaf was weer iets te enthousiast (net als ik); Emirates ontkent dat ze een derde vlucht naar Amsterdam willen. | |
Ryan3 | dinsdag 12 september 2017 @ 22:52 |
Jongens ik heb nog een dingetje over het ongeluk op Tenerife op 27 mrt 1977 toevallig. Zomaar een toevallig idee nav eerst een boekje dat ik doorlas uit eigen boekenkast. Boek uit 2002 25 jaar erna. Maar ook doordat ik daarna een docu opzocht op yt. Het gaat een beetje om de afslag die Panam moest nemen. De derde afslag, maar die was bijna 140o en nauwelijks te doen voor een 747 en dus reden ze door naar de volgende afslag? Door mist was het ook niet echt duidelijk. Maar waarom zei de toren dat ze die afslag van 140o moesten nemen? Omdat ze nooit een 747 hadden gehad en niet wisten dat zo'n afslag bijna niet, en zeker niet met mist, te doen was? Toch op zijn minst wel een foutje van de toren dan, toch? | |
DeeBee | dinsdag 12 september 2017 @ 22:57 |
Simpelweg omdat het de eerst beschikbare / vrij afslag was op de baan, zie ook Wikipedia:
| |
Ryan3 | dinsdag 12 september 2017 @ 23:02 |
148o staat hier, maar in die docu iets minder dan 140, en idd daarna nog één. An sich vind ik de redenatie niet sterk, omdat de meeste vliegers op 747s dat zien als niet goed te doen. Ja, kleinere vliegtuigen kunnen dat prima doen en die lui in die toren waren alleen bekend met kleinere toestellen. En daarom hebben ze hen naar de derde afslag geleid wrs. Omdat ze gewoon niet wisten dat dat bijna niet te doen was met een 747. | |
Peterselieman | dinsdag 12 september 2017 @ 23:05 |
zeg maar gewoon niet te doen, zoals uit onderzoek gebleken is. Niet meer dan logisch dat de 747 de volgende afslag wilde nemen. | |
Ryan3 | dinsdag 12 september 2017 @ 23:07 |
Ja, en de rede daartoe uiteindelijk is dat de toren zei dat ze iets moesten doen dat niet of nauwelijks is te doen en dat ze dus dachten nee, dit is niet de derde afslag. En waarom deed de toren dat, omdat ze niet op de hoogte was van de techniek c.q. mogelijkheden van een 747 wrs. Ik ben een beetje geswitched van mening dus. In de zin dat het niet alleen lag aan Van Zandten dus. (niet in primaire zin btw). [ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 12-09-2017 23:34:28 ] | |
flipsen | woensdag 13 september 2017 @ 00:50 |
Mwa, de enige die compleet in strijd met de regels heeft gehandeld was Van Zanten, dat is toch wel vrij duidelijk gebleken. | |
Ryan3 | woensdag 13 september 2017 @ 00:57 |
Ja, daarom zeg ik ook niet in primaire zin. Echter waarom Panam dus niet die afslag 3 nam heeft wel te maken met 1) niet te doen en dus 2) dacht men dat dat niet de afslag was. En de toren dacht dat die afslag 3 wel te doen was, maar wrs was er dan door die fout van van Zan(d)ten ook een ongeluk gebeurd. Echter hadden ze geweten dat die afslag niet was te doen en hun dus naar die vierde afslag hadden geleid, dan hadden ze wrs wel ervoor gezorgd dat Panam meer tijd gekregen had? | |
flipsen | woensdag 13 september 2017 @ 02:21 |
Third exit to your left, terwijl ze al 1 exit voorbij waren, niet erg duidelijk... Maar dé fout blijft gewoon: "Ik heb haast, ik wacht niet op de takeoff clearance". Hier trouwens een docu erover die ik nog niet eerder had gezien. De Amerikanen zijn heel wat harder in hun oordeel dan de nederlanders. Weet niet of de cockpit voicerecorder is gevonden eigenlijk? Want Van Zandten wordt hier wel echt als een enorme bullebak afgeschilderd | |
winterapfel | woensdag 13 september 2017 @ 03:57 |
Ik vind zelf (als leek) dat deze video de verschillende meningen meer recht aan doet. De video bevat ook een analyse van de voice recorder van de KLM | |
Fred | woensdag 13 september 2017 @ 04:22 |
Wie is "van Zandten" nou weer Of het nou wel of niet aan zijn handelen heeft gelegen, spel op zijn minst zijn naam goed | |
Fred | woensdag 13 september 2017 @ 04:54 |
In die tijd vlogen er ook al 747s op Tenerife, er had zich echter nog nooit een situatie voor gedaan dat het hele platform vol stond, het tegelijkertijd mistig was én piloten ook nog eens zo snel mogelijk weg wilde van het vliegveld. Dit zorgde voor een heleboel stress bij piloten en in de toren. De toren wilde zo snel mogelijk de baan weer vrij hebben, want elk vliegtuig dat weg is, is er een. Gezien de hoge stresslevels kan ik me wel voorstellen dat iemand in de toren zich op dat moment onvoldoende realiseert dat een 747 die krappe bochten van C3 niet kan nemen. Het is m.i. erg moeilijk in dit geval de oorzaak aan te wijzen, aangezien het een opeenstapeling van dingen is die mis zijn gegaan die dag. Was de aanslag in Las Palmas niet gebeurd, was deze crash nooit gebeurd Was het niet mistig geweest, was deze crash niet gebeurd Had de radioverkeer goed verlopen, was deze crash niet gebeurd Had het Pan Am toestel de orders opgevolgd en zichzelf klem gereden op C3, was deze crash mogelijk niet gebeurd Had het personeel in de toren beter Engels gesproken, was er mogelijk ook niks gebeurd Had het KLM personeel de protocollen gevolgd, dan was er niks gebeurd Had de gezagvoerder geen druk gevoeld vanuit KLM om op tijd in Las Palmas aan te komen, zodat hij diezelfde dag nog terug kon vliegen, was er misschien ook helemaal niets gebeurd. Vooral dat laatste is in mijn beleving een onderbelicht kindje gebleven in het hele onderzoek, of eigenlijk alle onderzoeken. Hoe groter de psychische druk, des te meer fouten mensen gaan maken. | |
Peterselieman | woensdag 13 september 2017 @ 10:03 |
Uit die analyse is ook gebleken dat door de diverse andere communicatie die gaande was ze in de cockpit van de KLM een ok (om volgens hun te gaan) hoorden, maar niet wat er voor de rest gezegd werd. Er is die dag gigantisch veel misgegaan en uit het onderzoek is veel geleerd, behalve zoals Fred terecht aanhaalt dat er druk is vanuit de vliegmaatschappij om op tijd weer op Schiphol aan te komen. | |
Iemand91 | woensdag 13 september 2017 @ 14:20 |
Heads-up voor de spotters/fotografen onder ons; vlucht BA438/BA439 van British Airways wordt vanavond uitgevoerd door een Boeing 747-400 (G-CIVO) in plaats van de gebruikelijke Airbus A319/320/321. Verwachte aankomst is om 17:22 uur, vertrek om 16:15 uur; ofwel dat laatste is nog niet bekend . De 747 wordt ingezet wegens annuleringen van eerdere vluchten. (Oh, en voor ¤149 kun je in Business Class in die 747 mee naar London ) En gisteravond hebben een Transavia Boeing 737 (PH-HSI) en een Airbus A320 van Vueling (EC-MFM) elkaar geraakt op Schiphol: [ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 13-09-2017 14:55:57 ] | |
flipsen | woensdag 13 september 2017 @ 14:20 |
Deze pik ik er even tussenuit. Heb je die docu gezien die ik postte? Want daarin zegt de FO van de PanAm dat de mensen op de toren prima Engels spraken. Aan de andere kant was er natuurlijk wel die verwarring van 3e afslag links | |
Iemand91 | woensdag 13 september 2017 @ 18:46 |
Icelandair met 737 MAX naar Amsterdam
Eerste reguliere 737MAX vluchten naar Amsterdam. En Boeing moest tijdens Orkaan Irma ook wat toestellen opslaan: | |
Fred | woensdag 13 september 2017 @ 19:29 |
Ik heb hem tijden geleden al eens gezien. Ook de variant van Air Crash Investigation en mij was juist bijgebleven dat het Engels wel een probleem was. Maar wellicht heb ik dat verkeerd onthouden. De verwarring is er in elk geval niet minder om "Third? First? Third?" | |
Blistering | woensdag 13 september 2017 @ 19:48 |
Heel erg tof. Wil ook snel weer naar LHR zolang ze daar nog te spotten zijn. Was vandaag sowieso een goeie dag voor spotten @ AMS trouwens. | |
OEM | woensdag 13 september 2017 @ 20:25 |
Dat is ook weer te kort door de bocht: Van Zanten was ervan overtuigd dat hij de clearance wel had. Wat trouwens ook stuitend was, was het onderzoek van de KLM Rijksluchtvaartdienst. Lekker als een klein kind alles en iedereen de schuld geven. Fuck de nabestaanden, KLM mag geen slechte naam krijgen. In de 15 jaar daarna hebben ze niks geleerd, want het onderzoek van Faro 1992 door Martinair de RLD is net zo'n broddelwerk. Ik ben heel benieuwd hoe een Nederlands onderzoek er nu uit gaat zien als KLM ergens een flinke smakker maakt. Zou Nederland nu wel zelfreinigend vermogen hebben of wordt nog steeds alles onder het tapijt geveegd? | |
LintuxCx | woensdag 13 september 2017 @ 23:44 |
Vet! Overigens vliegt BA elke (week)dag al één round trip tussen AMS en LON met een 767, ook al best geinig, hoewel natuurlijk (of iig, vziw) met een minder spannende business kabine. | |
Iemand91 | donderdag 14 september 2017 @ 00:07 |
Gelukkig gebruikt BA ze nog wel een aantal jaar, well into the 2020's. Zeker. M'n vader moest er toevallig in de buurt zijn en die heeft even bij de McDonalds gestaan en volgens hem was het daar enorm druk. Toevallig hem maar even gebeld dat exact toen ik belde de BA 747 zou landen; motoren kon ik horen op de achtergrond. BA heeft (naar mijn weten) de 767 tegenwoordig vol economy-stoelen zitten en afhankelijk van de bezetting worden voorin de middelste stoelen gewoonweg niet gebruikt als de rij voor Business word ingezet. Weinig spannends aan. I went on the internet and found THIS: [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 14-09-2017 00:15:41 ] | |
Ryan3 | donderdag 14 september 2017 @ 13:58 |
Kennelijk niet zo heel veel dus. In die docu die ik zag, vertelt een piloot op een gegeven moment dat het indraaien in C3 wrs meer tijd in beslag had genomen dan C4 pakken en dan twee bochten van <45o nemen. Uiteraard is dit niet de enige oorzaak, het is een heel scala aan oorzaken. Wel wordt in veel docu's en publicaties met name aandacht besteed aan crewmanagement faal. Overigens wordt in dat boekje dat ik las Van Zanten toch aangemerkt als veel minder dominant en veel minder een bullebak als in docu's naar voren kwam. Psychische druk door de maatschappij om idd op tijd op Las Palmas aan te komen om een lading toeristen mee terug te nemen, wordt ook een beetje ondergesneeuwd. In feite wordt in docu's gesteld dat die druk alleen een zaak van Van Zanten was, want die wilde weer gezellig thuis zitten na de vlucht. Maar wrs was het een zaak van de maatschappij, want die hadden wrs geen andere piloten klaar staan, mocht Van Zanten niet meer kunnen vliegen. En dus zouden ze een lading van 200+ toeristen ergens een extra-nacht in hotels moeten zetten. Van Zanten zou sws aankomen in de avond. En nog vlak voor dat hij aan de start begon, terwijl Meurs met de toren communiceerde, had hij daarover nog contact met de maatschappij ook, in de cockpit dus. [ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 14-09-2017 22:55:29 ] | |
Ryan3 | donderdag 14 september 2017 @ 14:02 |
Ja, werd wel twee keer afgeteld door de toren: Third: one, two, three. Third. Ging hem er meer om dat die lui in de PanAm die derde zagen en dachten: Nah, die kunnen ze niet bedoelen met third. Was wel een pieptoon te horen toen toren flightpath door gaf en daarna dacht "men" in de KLM dat dat meteen een clearence was. Werktuigbouwkundige (of co-piloot?) die mee luisterde naar radioverkeer, hoorde de discussie tussen PanAm en toren en vroeg paar seconde later: zijn ze nog niet van de baan dan? (Toen had de boel nog gered kunnen worden wrs, of in ieder geval was het nooit zo desastreus afgelopen). [ Bericht 6% gewijzigd door Ryan3 op 14-09-2017 14:09:49 ] | |
Shivo | donderdag 14 september 2017 @ 21:58 |
Ik ben een vlucht aan het tracken en het valt me op dat verschillende sites verschillende informatie geven, onder andere over vliegtuig type en aankomst tijd. Ik ging er eigenlijk vanuit dat die info uit min of mee dezelfde databases wordt gehaald, maar dat lijkt dus niet het geval. | |
Iemand91 | donderdag 14 september 2017 @ 23:17 |
De 29e Boeing 777 en 14e 777-300ER voor KLM; PH-BVU heeft vandaag voor het eerst haar motoren laten draaien. Dit is tevens de laatste 777* voor KLM; mits er geen orders bijkomen. * Als in laatste 'classic' 777, in de toekomst is een 777-9 niet geheel ondenkbaar. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 15 september 2017 @ 09:53 |
Als je wat accepteert? | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 15 september 2017 @ 12:53 |
| |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 15 september 2017 @ 13:01 |
Duh! Natuurlijk is dat een probleem. Hoeveel mensen ken jij die het niet erg vinden om zonder koffer op hun bestemming aan te komen? Als die problemen structureel zijn, dan gaan mensen andere keuzes maken. Als een zakenreiziger uit Washington, drie keer zonder koffer in Praag aankomt, omdat zijn koffer tijdens de overstap op Schiphol is blijven plakken, dan gaat hij de volgende keer echt wel via Frankfurt of London. En daar heeft niet alleen Schiphol last van, maar ook de KLM. | |
MaxMark | vrijdag 15 september 2017 @ 16:35 |
De aanleiding is iets minder mooi, maar toch:Werd eigenlijk ook al verwacht, natuurlijk. | |
Fred | zaterdag 16 september 2017 @ 13:11 |
Uitgevoerd door de PH-BFT en nu als KL727 onderweg van CUR naar SXM: https://www.flightradar24.com/KLM727/ee17364 En met hetzelfde vluchtnummer door naar Aruba: https://www.flightradar24.com/KLM727/ee1f71a [ Bericht 11% gewijzigd door Fred op 16-09-2017 17:14:51 ] | |
OEM | zaterdag 16 september 2017 @ 18:36 |
Beelden van de landing:
| |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 18:47 |
Mooie landing | |
Nieuwschierig | zaterdag 16 september 2017 @ 19:18 |
Toch weer een 747 op Juliana, was eigenlijk net gestopt. | |
Iemand91 | zaterdag 16 september 2017 @ 22:04 |
Plaatjes erbij: | |
Fred | zondag 17 september 2017 @ 13:06 |
American Airlines wil over een ruime week al weer vliegen naar St. Maarten Vraag me wel af waarom... Prestige? Als ik naar de beelden van het eiland kijk dan is er voorlopig geen toerist die daar wil verblijven. | |
JDude | zondag 17 september 2017 @ 20:40 |
Tweede keer al deze week dat er een Antonov vanaf Eindhoven voorbij kwam ronken. Vorige ging naar Gander (Newfoundland) en deze naar Keflavík. Lijken me geen lijnvluchten, maar wat dan wel... | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 17 september 2017 @ 21:47 |
Een mooi verhaal, maar de bottom line is dit: De gezagvoerder van de KLM is vertrokken zonder take off clearance. Daar werd hij zelfs door zijn f/o op geattendeerd. Dat was de oorzaak van de crash. | |
MaxMark | maandag 18 september 2017 @ 14:39 |
Ook fijn als je zo afhankelijk bent van één 170 kilometer lange leiding.. Graafmachine raakt brandstoftransportleiding in Auckland, minder vluchten.
| |
Iemand91 | maandag 18 september 2017 @ 16:47 |
KLM maakt zevenklapper met afscheid Fokker 70Jammer, had wel weer op farewell flights gehoopt. | |
derLudolf | maandag 18 september 2017 @ 20:56 |
Altijd een Klic melding doen als je dieper dan 50cm graaft | |
OEM | maandag 18 september 2017 @ 21:11 |
Klic-melding... en hopen dat er geen Maeslantkering in de buurt is | |
Fred | maandag 18 september 2017 @ 21:48 |
Mag je daar niet graven dan? | |
OEM | maandag 18 september 2017 @ 22:02 |
Zie de vertraging bij de ombouw van de Hoekse Lijn. Allemaal onbekende kabels, waaronder de stroomvoorziening van de Maeslantkering. | |
derLudolf | maandag 18 september 2017 @ 23:00 |
Erg lullig dat dat een onbekende kabel is | |
Iemand91 | maandag 18 september 2017 @ 23:06 |
Extra beelden van de nieuwe terminal:Bron | |
derLudolf | maandag 18 september 2017 @ 23:11 |
10 ha vloeroppervlakte en een dak van 2,7ha. Dat wordt dus een terminal met vier verdiepingen. Hoeveel hebben de huidige terminals? | |
Karstman | dinsdag 19 september 2017 @ 09:49 |
Joh de hele bodem in nederland ligt vol met kabels waarvan niemand (gebruiker/eigenaar incluis) niet weet dat ze er liggen of waar ze liggen. In een vorige baan eens een heel gedoe gehad met PWN (waterbedrijf Noord Holland) over een kabel die onder het spoor doorliep naar een van hun pompstations. Alle tekeningen erbij (ook de hele oude van de bouw ergens in de jaren 30 ofzo) en geen idee, kabel zou niks doen. Uiteindelijk dat ding doorgeknipt, wat denk je, pompstation doet het niet meer... | |
Iemand91 | dinsdag 19 september 2017 @ 16:57 |
hehe
Op Eindhoven staat (weer) een Antonov 124 klaar om te vertrekken naar Curacao. Dit maal met 89 ton goederen aan boord waaronder twee vuilniswagens, vier aggregaten, een politieauto en voedselpakketten.
EDIT: en naast(!) elkaar in de 124: [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 19-09-2017 21:51:32 ] | |
shiz | dinsdag 19 september 2017 @ 18:49 |
haha, die is wel grappig. Doet me denken aan: | |
Iemand91 | dinsdag 19 september 2017 @ 21:51 |
Air Canada heeft onlangs hun eerste Airbus A330-300 in hun nieuwe livery gespoten/onthuld. Zondag landde deze met de nieuwe livery in Toronto. Een van haar eerste vluchten met deze livery was naar Amsterdam vandaag, van/naar Toronto. Dus ook de eerste keer dat deze livery op Schiphol te zien was. Air Canada Airbus A330-300 C-GFAF by Ewout Pahud de Mortanges, on Flickr En op 1 september vloog 9V-SKB haar laatste vlucht voor Singapore Airlines. Het toestel heeft het dus net geen 10 jaar uitgehouden bij de maatschappij. [ Bericht 40% gewijzigd door Iemand91 op 19-09-2017 22:18:21 ] | |
derLudolf | dinsdag 19 september 2017 @ 21:58 |
Ziet er strak uit. | |
DeeBee | dinsdag 19 september 2017 @ 23:00 |
Over A380's gesproken, de eerste was bijna afgeschreven een goede week terug:http://avherald.com/h?article=4ae84b8a&opt=0 Met verkeerde heading op 15 kilometer van de airport op 400 feet zitten. | |
Blistering | woensdag 20 september 2017 @ 09:14 |
Ongelooflijk. Mix-up tussen meter/feet? En ik vind die nieuwe Air Canada livery wel echt super stoer. Maar dat komt vooral door het maskertje bij de cockpit. | |
DeeBee | woensdag 20 september 2017 @ 09:49 |
Mix up tussen meter en feet wordt ook in de comments op AVherald gesuggereerd maar daar wordt volgens mij tegelijkertijd gezegd dat dit op moderne kisten niet echt meer zou kunnen (?). Maar alsnog, de weersomstandigheden waren goed, dan valt je die verkeerde heading enzo ook wel op lijkt mij of ze waren echt van plan op een snelweg te gaan landen ofzo... De Air Canada livery is soort van 'standaard' op de A350 en A330neo met hun masker. Maar het ziet er wel stoer uit ja! Zag onlangs op FRA een 787 in die livery en was erg slick. | |
MaxMark | woensdag 20 september 2017 @ 12:22 |
Google Maps lijkt te zijn geüpdatet na de orkanen over de Caribische eilanden. Het is gedeeltelijk bewolkt, maar de schade is goed zichtbaar. Vooral goed te zien hoe al het groene bruin is geworden. Op het vliegveld zijn al militaire vliegtuigen te zien (o.a. de C-130), het moet dus minimaal 2-3 dagen na Irma zijn geweest. https://www.google.nl/map(...),8794m/data=!3m1!1e3 | |
#ANONIEM | woensdag 20 september 2017 @ 12:28 |
Leuke theorie, maar nee, dit is er nog voor. Die C-130 die jij denkt te zijn lijkt me eerder een dash-8 oid. Edit, ik zie het op Google earth inderdaad wel, in jouw linkje zie je nog de oudere luchtfoto's [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2017 12:31:49 ] | |
MaxMark | woensdag 20 september 2017 @ 14:18 |
Vreemd, ik zie daar de nieuwere foto´s. Voor en na is ook niet te verwarren, natuurlijk. Misschien een cache-dingetje? Edit: screenshot ter verduidelijking: [ Bericht 8% gewijzigd door MaxMark op 20-09-2017 14:38:49 ] | |
The_stranger | woensdag 20 september 2017 @ 20:36 |
Dat kan absoluut nog steeds. Alle westerse vliegtuigen geven de hoogte aan in voeten, plus je kan alleen voeten selecteren als hoogte. Je kan meters wel aan laten geven, maar moet je dalen naar een hoogte die je in meters wordt gegeven, dan moet je die hoogte in meters eerst omrekenen in voeten. Tot niet heel lang geleden was het ook nog eens zo dat die hoogte in meters ten opzichte van het vliegveld gegeven werd (in het oude gebied van de sovjetunie), terwijl in de rest van de wereld de hoogte in voeten t.o.v. het zeeniveau gegeven werd. Ondanks die valkuilen was dit echt door het oog van de naald, dit had heel makkelijk de eerste crash van een A380 kunnen zijn. Combineer dat met de enorme fuckup met de crash in Dubai en het wordt tijd voor actie bij emirates. | |
PluggieOD | woensdag 20 september 2017 @ 20:51 |
Apetopic: Bonus: | |
PluggieOD | woensdag 20 september 2017 @ 20:51 |
Dat was dit weekend. Dat is dus wel weer bijzonder he. Hadden we het dit weekend over: [ Bericht 51% gewijzigd door PluggieOD op 20-09-2017 21:26:46 ] | |
Iemand91 | woensdag 20 september 2017 @ 21:24 |
De eerste 747-8F voor UPS heeft de naam "Spirit of Joe Sutter" gekregen. Dit als hommage naar Boeing en Sutter, naast het feit dat UPS waarschijnlijk de laatste grote order heeft geplaatst voor de 747. Het is de eerste en enige toestel in de UPS vloot dat een naam draagt. En het artikel staat achter een paywall; maar Luchtvaartnieuws hint erop dat China Southern in de zomer van 2018 weer met de Airbus A380 naar Schphol komt. De maatschappij vloog in de zomer van 2015 en 2016 ook met het toestel naar Amsterdam vanaf Peking. | |
PluggieOD | woensdag 20 september 2017 @ 21:27 |
Misschien moet je eens je eigen foto's maken.... | |
Surveillance-Fiets | woensdag 20 september 2017 @ 21:34 |
Gewoon twee vuilniswagens naast elkaar in dat ding. WAT. | |
Fred | woensdag 20 september 2017 @ 22:35 |
Dat moet een bijzondere ervaring zijn geweest aan boord van die A380: | |
Fred | woensdag 20 september 2017 @ 22:38 |
Ik zie dit: | |
Karstman | woensdag 20 september 2017 @ 22:57 |
Misschien moet jij of je mond houden of eens fatsoenlijke informatie plaatsen in plaats van stoer doen met foto's van kleine meisjes voor kisten waar je niks over zegt anders dan onbegrijpelijk gemompel tegen jezelf... | |
Karstman | woensdag 20 september 2017 @ 23:00 |
Dit zie ik thuis ook (chrome) maar vanmiddag op m'n werk (firefox) zag ik het nieuwe beeld. | |
Blistering | donderdag 21 september 2017 @ 13:20 |
Blijft potverdomme toch een schitterende livery hé dit | |
boriq | donderdag 21 september 2017 @ 15:48 |
Delta vliegt vanaf 16 juni volgend jaar ook op Los Angeles vanaf Amsterdam (en Parijs). 4x week met een 777-200LR. Meer info; http://news.delta.com/del(...)nd-more-destinations | |
Peterselieman | donderdag 21 september 2017 @ 16:13 |
Iemand met een paar kwartjes over die een Boeing 747 wil? Drie toestellen van het failliete Jade Cargo worden namelijk online geveild. De bieding sluit op 20 november. Ze zo aan de man brengen lukte eerder niet. https://nos.nl/artikel/21(...)ese-veilingsite.html | |
Nieuwschierig | donderdag 21 september 2017 @ 21:17 |
Nieuwe ontwikkelingen in de Ryanair soap Piloten van Ryanair krijgen naast een bonus ook een salarisverhoging als ze bereid zijn te komen werken tijdens hun vakantie in september en oktober. De luchtvaartmaatschappij probeert zo te voorkomen dat er nog meer vluchten uitvallen door problemen met de roosters. Maar veel piloten zien de deal niet zitten. Het gaat om een salarisverhoging van 10.000 euro voor Ryanair-piloten die gestationeerd zijn op Londen Stansted, in Dublin, Frankfurt of Berlijn. Dat maakte topman Michael O'Leary vanmiddag bekend tijdens een aandeelhoudersvergadering. De salarisverhoging komt bovenop een eenmalig bonus van 12.000 euro voor gezagvoerders en 6.000 euro voor copiloten als ze de komende zes weken - als veel van hen op vakantie zijn - toch minstens 10 dagen aan het werk gaan. Ook wil Ryanair de komende twee weken maar liefst 125 nieuwe piloten aannemen. Verkeerd ingepland Ryanair schrapt deze maand en volgende maand tot wel vijftig vluchten per dag omdat er te weinig piloten beschikbaar zijn. De maatschappij zei eerder de vakanties verkeerd ingepland te hebben. Die uitspraak klopt, al ligt de zaak iets ingewikkelder. In een brief aan piloten die in handen is van de NOS schrijft Ryanair dat het door de Ierse toezichthouder IAA gedwongen is om het boekjaar wat betreft vlieguren van piloten te wijzigen. Dat jaar liep eerst van april tot maart, maar moet nu van januari tot december lopen. Door die wijziging lopen sommige piloten al in september en oktober tegen hun limiet aan - ze mogen een vastgesteld aantal uren per jaar vliegen. | |
Iemand91 | vrijdag 22 september 2017 @ 00:45 |
De 747 to the rescue! Qantas uses 747 to deliver extra fuel to Auckland
| |
Fred | vrijdag 22 september 2017 @ 09:36 |
Zijn nog relatieve jonge toestellen ook, die echter wel de helft van hun leven stil hebben gestaan in een, wat op de foto's vochtige omgeving lijkt. Niet heel ideaal. En dan moet je je ze ook nog eens uit China zien te exporteren. |