twitter:haveigotnews twitterde op maandag 18-09-2017 om 18:34:19 RyanAir find solution to lack of pilots. reageer retweet
twitter:ElanorBoekholt twitterde op dinsdag 19-09-2017 om 10:10:23 89 ton goederen vandaag weer naar Sint Maarten #SXM ! reageer retweet
twitter:ElanorBoekholt twitterde op dinsdag 19-09-2017 om 10:11:19 Vuilniswagens ingeladen! Ook wij ondersteunen het opruimen van de puin. Mega operatie vanaf @VlbEindhoven https://t.co/45wQp3W7vr reageer retweet
En op 1 september vloog 9V-SKB haar laatste vlucht voor Singapore Airlines.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:47 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt erop dat de eerste Airbus A380 uitfasering een feit is.
9V-SKA van Singapore Airlines heeft zondag op maandag 10-11 juni haar laatste vlucht gevlogen voor de maatschappij van London Heathrow naar Singapore als SQ317.
Dit toestel maakte op 25 oktober 2007 de eerst commerciële A380 vlucht als SQ380 van Singapore naar Sydney met 450 passagiers aan boord.
Die betaalden tussen de $560 en $100.380 voor de tickets die de maatschappij op Ebay verkocht.
Het hiermee opgehaalde bedrag van tegen de $1.3 miljoen ging naar het goede doel.
Het toestel is een van de 5 A380's die Singapore van de hand zal doen en zal vervangen door 5 nieuwe A380's.
http://avherald.com/h?article=4ae84b8a&opt=0quote:Position and Altitude data transmitted by the aircraft's transponder suggest the aircraft was tracking about 190 degrees magnetic when the aircraft initiated the go around at about 1000 feet MSL about 8nm before the runway threshold, which translates to about 400 feet AGL with the aerodrome elevation at 180 meters/592 feet MSL.
Ongelooflijk. Mix-up tussen meter/feet?quote:Op dinsdag 19 september 2017 23:00 schreef DeeBee het volgende:
Over A380's gesproken, de eerste was bijna afgeschreven een goede week terug:
[..]
http://avherald.com/h?article=4ae84b8a&opt=0
Met verkeerde heading op 15 kilometer van de airport op 400 feet zitten.
Leuke theorie, maar nee, dit is er nog voor. Die C-130 die jij denkt te zijn lijkt me eerder een dash-8 oid.quote:Op woensdag 20 september 2017 12:22 schreef MaxMark het volgende:
Google Maps lijkt te zijn geüpdatet na de orkanen over de Caribische eilanden. Het is gedeeltelijk bewolkt, maar de schade is goed zichtbaar. Vooral goed te zien hoe al het groene bruin is geworden.
Op het vliegveld zijn al militaire vliegtuigen te zien (o.a. de C-130), het moet dus minimaal 2-3 dagen na Irma zijn geweest.
https://www.google.nl/map(...),8794m/data=!3m1!1e3
Vreemd, ik zie daar de nieuwere foto´s. Voor en na is ook niet te verwarren, natuurlijk. Misschien een cache-dingetje?quote:Op woensdag 20 september 2017 12:28 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar nee, dit is er nog voor. Die C-130 die jij denkt te zijn lijkt me eerder een dash-8 oid.
Edit, ik zie het op Google earth inderdaad wel, in jouw linkje zie je nog de oudere luchtfoto's
Dat kan absoluut nog steeds. Alle westerse vliegtuigen geven de hoogte aan in voeten, plus je kan alleen voeten selecteren als hoogte.quote:Op woensdag 20 september 2017 09:49 schreef DeeBee het volgende:
Mix up tussen meter en feet wordt ook in de comments op AVherald gesuggereerd maar daar wordt volgens mij tegelijkertijd gezegd dat dit op moderne kisten niet echt meer zou kunnen (?). Maar alsnog, de weersomstandigheden waren goed, dan valt je die verkeerde heading enzo ook wel op lijkt mij of ze waren echt van plan op een snelweg te gaan landen ofzo...
Ik zie dit:quote:Op woensdag 20 september 2017 14:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Vreemd, ik zie daar de nieuwere foto´s. Voor en na is ook niet te verwarren, natuurlijk. Misschien een cache-dingetje?
Edit: screenshot ter verduidelijking:
[ afbeelding ]
Misschien moet jij of je mond houden of eens fatsoenlijke informatie plaatsen in plaats van stoer doen met foto's van kleine meisjes voor kisten waar je niks over zegt anders dan onbegrijpelijk gemompel tegen jezelf...quote:Op woensdag 20 september 2017 21:27 schreef PluggieOD het volgende:
Misschien moet je eens je eigen foto's maken....
Dit zie ik thuis ook (chrome) maar vanmiddag op m'n werk (firefox) zag ik het nieuwe beeld.quote:
Blijft potverdomme toch een schitterende livery hé ditquote:Op woensdag 20 september 2017 21:24 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste 747-8F voor UPS heeft de naam "Spirit of Joe Sutter" gekregen. Dit als hommage naar Boeing en Sutter, naast het feit dat UPS waarschijnlijk de laatste grote order heeft geplaatst voor de 747.
Het is de eerste en enige toestel in de UPS vloot dat een naam draagt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het artikel staat achter een paywall; maar Luchtvaartnieuws hint erop dat China Southern in de zomer van 2018 weer met de Airbus A380 naar Schphol komt.
De maatschappij vloog in de zomer van 2015 en 2016 ook met het toestel naar Amsterdam vanaf Peking.
De 747 to the rescue!quote:Op maandag 18 september 2017 14:39 schreef MaxMark het volgende:
Ook fijn als je zo afhankelijk bent van één 170 kilometer lange leiding.. Graafmachine raakt brandstoftransportleiding in Auckland, minder vluchten.
quote:Qantas has ferried extra fuel from Sydney to Auckland on a Boeing 747-400 as part of efforts to minimise disruption due to fuel shortages at the airport.
(...)
On Wednesday, Qantas Boeing 747-400ER VH-OEG, operating as QF6011, took off from Sydney just before 2000 and landed at Auckland about two hours and 20 minutes later.
Once on the ground, ground staff transferred some 65,000kg of fuel to Qantas and Jetstar aircraft due to operate the following day.
Qantas said the fuel was transferred either directly to aircraft using special hoses, or first to a fuel truck before delivery to other aircraft.
“The preference is for the aircraft to be parked side by side to ensure the fuel transfer is completed as quickly as possible,” a Qantas spokesperson said via email.
“By tankering in fuel from Australia, as well as other measures, Qantas and Jetstar have been able to minimise the impact of the Auckland fuel shortage on customers.”
In addition to the 747-400ER fuel flight, Qantas said one of its regularly scheduled Airbus A330-200 flights from Sydney to Auckland – the QF149 operated by VH-EBP – took on extra fuel on departure from Australia, providing an additional 10,000kg of fuel to the effort.
The spokesperson said the move to deliver extra fuel with a 747-400ER was a one-off, with no further extra services planned at this stage. VH-OEG was scheduled to return to Sydney on Thursday afternoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |