abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173873507
hehe :P

haveigotnews twitterde op maandag 18-09-2017 om 18:34:19 RyanAir find solution to lack of pilots. reageer retweet


Op Eindhoven staat (weer) een Antonov 124 klaar om te vertrekken naar Curacao. Dit maal met 89 ton goederen aan boord waaronder twee vuilniswagens, vier aggregaten, een politieauto en voedselpakketten.

ElanorBoekholt twitterde op dinsdag 19-09-2017 om 10:10:23 89 ton goederen vandaag weer naar Sint Maarten #SXM ! reageer retweet


ElanorBoekholt twitterde op dinsdag 19-09-2017 om 10:11:19 Vuilniswagens ingeladen! Ook wij ondersteunen het opruimen van de puin. Mega operatie vanaf @VlbEindhoven https://t.co/45wQp3W7vr reageer retweet


EDIT: en naast(!) elkaar in de 124:



[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 19-09-2017 21:51:32 ]
  dinsdag 19 september 2017 @ 18:49:40 #277
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_173875286
haha, die is wel grappig. Doet me denken aan:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_173879516
Air Canada heeft onlangs hun eerste Airbus A330-300 in hun nieuwe livery gespoten/onthuld.
Zondag landde deze met de nieuwe livery in Toronto.

Een van haar eerste vluchten met deze livery was naar Amsterdam vandaag, van/naar Toronto.
Dus ook de eerste keer dat deze livery op Schiphol te zien was.

Air Canada Airbus A330-300 C-GFAF by Ewout Pahud de Mortanges, on Flickr

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:47 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt erop dat de eerste Airbus A380 uitfasering een feit is.

9V-SKA van Singapore Airlines heeft zondag op maandag 10-11 juni haar laatste vlucht gevlogen voor de maatschappij van London Heathrow naar Singapore als SQ317.

Dit toestel maakte op 25 oktober 2007 de eerst commerciële A380 vlucht als SQ380 van Singapore naar Sydney met 450 passagiers aan boord.
Die betaalden tussen de $560 en $100.380 voor de tickets die de maatschappij op Ebay verkocht.
Het hiermee opgehaalde bedrag van tegen de $1.3 miljoen ging naar het goede doel.

Het toestel is een van de 5 A380's die Singapore van de hand zal doen en zal vervangen door 5 nieuwe A380's.
En op 1 september vloog 9V-SKB haar laatste vlucht voor Singapore Airlines.
Het toestel heeft het dus net geen 10 jaar uitgehouden bij de maatschappij.

[ Bericht 40% gewijzigd door Iemand91 op 19-09-2017 22:18:21 ]
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 21:58:09 #279
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173879677
Ziet er strak uit.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173881116
Over A380's gesproken, de eerste was bijna afgeschreven een goede week terug:

quote:
Position and Altitude data transmitted by the aircraft's transponder suggest the aircraft was tracking about 190 degrees magnetic when the aircraft initiated the go around at about 1000 feet MSL about 8nm before the runway threshold, which translates to about 400 feet AGL with the aerodrome elevation at 180 meters/592 feet MSL.
http://avherald.com/h?article=4ae84b8a&opt=0

Met verkeerde heading op 15 kilometer van de airport op 400 feet zitten. :X _O-
Jack does it in real time...
pi_173883801
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 23:00 schreef DeeBee het volgende:
Over A380's gesproken, de eerste was bijna afgeschreven een goede week terug:

[..]

http://avherald.com/h?article=4ae84b8a&opt=0

Met verkeerde heading op 15 kilometer van de airport op 400 feet zitten. :X _O-
Ongelooflijk. Mix-up tussen meter/feet?

En ik vind die nieuwe Air Canada livery wel echt super stoer. Maar dat komt vooral door het maskertje bij de cockpit.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_173884321
Mix up tussen meter en feet wordt ook in de comments op AVherald gesuggereerd maar daar wordt volgens mij tegelijkertijd gezegd dat dit op moderne kisten niet echt meer zou kunnen (?). Maar alsnog, de weersomstandigheden waren goed, dan valt je die verkeerde heading enzo ook wel op lijkt mij of ze waren echt van plan op een snelweg te gaan landen ofzo... _O-

De Air Canada livery is soort van 'standaard' op de A350 en A330neo met hun masker. :P Maar het ziet er wel stoer uit ja! Zag onlangs op FRA een 787 in die livery en was erg slick. ^O^
Jack does it in real time...
pi_173887015
Google Maps lijkt te zijn geüpdatet na de orkanen over de Caribische eilanden. Het is gedeeltelijk bewolkt, maar de schade is goed zichtbaar. Vooral goed te zien hoe al het groene bruin is geworden.

Op het vliegveld zijn al militaire vliegtuigen te zien (o.a. de C-130), het moet dus minimaal 2-3 dagen na Irma zijn geweest.

https://www.google.nl/map(...),8794m/data=!3m1!1e3
pi_173887111
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:22 schreef MaxMark het volgende:
Google Maps lijkt te zijn geüpdatet na de orkanen over de Caribische eilanden. Het is gedeeltelijk bewolkt, maar de schade is goed zichtbaar. Vooral goed te zien hoe al het groene bruin is geworden.

Op het vliegveld zijn al militaire vliegtuigen te zien (o.a. de C-130), het moet dus minimaal 2-3 dagen na Irma zijn geweest.

https://www.google.nl/map(...),8794m/data=!3m1!1e3
Leuke theorie, maar nee, dit is er nog voor. Die C-130 die jij denkt te zijn lijkt me eerder een dash-8 oid.

Edit, ik zie het op Google earth inderdaad wel, in jouw linkje zie je nog de oudere luchtfoto's

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2017 12:31:49 ]
pi_173889262
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:28 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Leuke theorie, maar nee, dit is er nog voor. Die C-130 die jij denkt te zijn lijkt me eerder een dash-8 oid.

Edit, ik zie het op Google earth inderdaad wel, in jouw linkje zie je nog de oudere luchtfoto's
Vreemd, ik zie daar de nieuwere foto´s. Voor en na is ook niet te verwarren, natuurlijk. Misschien een cache-dingetje?

Edit: screenshot ter verduidelijking:


[ Bericht 8% gewijzigd door MaxMark op 20-09-2017 14:38:49 ]
pi_173897436
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:49 schreef DeeBee het volgende:
Mix up tussen meter en feet wordt ook in de comments op AVherald gesuggereerd maar daar wordt volgens mij tegelijkertijd gezegd dat dit op moderne kisten niet echt meer zou kunnen (?). Maar alsnog, de weersomstandigheden waren goed, dan valt je die verkeerde heading enzo ook wel op lijkt mij of ze waren echt van plan op een snelweg te gaan landen ofzo... _O-
Dat kan absoluut nog steeds. Alle westerse vliegtuigen geven de hoogte aan in voeten, plus je kan alleen voeten selecteren als hoogte.
Je kan meters wel aan laten geven, maar moet je dalen naar een hoogte die je in meters wordt gegeven, dan moet je die hoogte in meters eerst omrekenen in voeten.

Tot niet heel lang geleden was het ook nog eens zo dat die hoogte in meters ten opzichte van het vliegveld gegeven werd (in het oude gebied van de sovjetunie), terwijl in de rest van de wereld de hoogte in voeten t.o.v. het zeeniveau gegeven werd.

Ondanks die valkuilen was dit echt door het oog van de naald, dit had heel makkelijk de eerste crash van een A380 kunnen zijn. Combineer dat met de enorme fuckup met de crash in Dubai en het wordt tijd voor actie bij emirates.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 20 september 2017 @ 20:51:00 #287
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173897761
Apetopic:





Bonus:
  woensdag 20 september 2017 @ 20:51:34 #288
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173897771
Dat was dit weekend. Dat is dus wel weer bijzonder he.

Hadden we het dit weekend over:


[ Bericht 51% gewijzigd door PluggieOD op 20-09-2017 21:26:46 ]
pi_173898535
De eerste 747-8F voor UPS heeft de naam "Spirit of Joe Sutter" gekregen. Dit als hommage naar Boeing en Sutter, naast het feit dat UPS waarschijnlijk de laatste grote order heeft geplaatst voor de 747.
Het is de eerste en enige toestel in de UPS vloot dat een naam draagt.




En het artikel staat achter een paywall; maar Luchtvaartnieuws hint erop dat China Southern in de zomer van 2018 weer met de Airbus A380 naar Schphol komt. :9
De maatschappij vloog in de zomer van 2015 en 2016 ook met het toestel naar Amsterdam vanaf Peking.
  woensdag 20 september 2017 @ 21:27:50 #290
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173898642
Misschien moet je eens je eigen foto's maken....
  PR/Manusje van alles woensdag 20 september 2017 @ 21:34:44 #291
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173898833
Gewoon twee vuilniswagens naast elkaar in dat ding. WAT. _O- _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 20 september 2017 @ 22:35:08 #292
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173900631
Dat moet een bijzondere ervaring zijn geweest aan boord van die A380:
So we just called him Fred
  woensdag 20 september 2017 @ 22:38:03 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173900701
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:18 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Vreemd, ik zie daar de nieuwere foto´s. Voor en na is ook niet te verwarren, natuurlijk. Misschien een cache-dingetje?

Edit: screenshot ter verduidelijking:
[ afbeelding ]
Ik zie dit:
So we just called him Fred
pi_173901209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:27 schreef PluggieOD het volgende:
Misschien moet je eens je eigen foto's maken....
Misschien moet jij of je mond houden of eens fatsoenlijke informatie plaatsen in plaats van stoer doen met foto's van kleine meisjes voor kisten waar je niks over zegt anders dan onbegrijpelijk gemompel tegen jezelf...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173901291
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:38 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik zie dit:
[ afbeelding ]
Dit zie ik thuis ook (chrome) maar vanmiddag op m'n werk (firefox) zag ik het nieuwe beeld.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173909106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:24 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste 747-8F voor UPS heeft de naam "Spirit of Joe Sutter" gekregen. Dit als hommage naar Boeing en Sutter, naast het feit dat UPS waarschijnlijk de laatste grote order heeft geplaatst voor de 747.
Het is de eerste en enige toestel in de UPS vloot dat een naam draagt.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En het artikel staat achter een paywall; maar Luchtvaartnieuws hint erop dat China Southern in de zomer van 2018 weer met de Airbus A380 naar Schphol komt. :9
De maatschappij vloog in de zomer van 2015 en 2016 ook met het toestel naar Amsterdam vanaf Peking.
Blijft potverdomme toch een schitterende livery hé dit O+ O+ O+
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 21 september 2017 @ 15:48:36 #297
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_173912288
Delta vliegt vanaf 16 juni volgend jaar ook op Los Angeles vanaf Amsterdam (en Parijs). 4x week met een 777-200LR. Meer info; http://news.delta.com/del(...)nd-more-destinations
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 september 2017 @ 16:13:33 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173912773
Iemand met een paar kwartjes over die een Boeing 747 wil?

Drie toestellen van het failliete Jade Cargo worden namelijk online geveild. De bieding sluit op 20 november. Ze zo aan de man brengen lukte eerder niet.

https://nos.nl/artikel/21(...)ese-veilingsite.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173918553
Nieuwe ontwikkelingen in de Ryanair soap

Piloten van Ryanair krijgen naast een bonus ook een salarisverhoging als ze bereid zijn te komen werken tijdens hun vakantie in september en oktober. De luchtvaartmaatschappij probeert zo te voorkomen dat er nog meer vluchten uitvallen door problemen met de roosters. Maar veel piloten zien de deal niet zitten.

Het gaat om een salarisverhoging van 10.000 euro voor Ryanair-piloten die gestationeerd zijn op Londen Stansted, in Dublin, Frankfurt of Berlijn. Dat maakte topman Michael O'Leary vanmiddag bekend tijdens een aandeelhoudersvergadering.

De salarisverhoging komt bovenop een eenmalig bonus van 12.000 euro voor gezagvoerders en 6.000 euro voor copiloten als ze de komende zes weken - als veel van hen op vakantie zijn - toch minstens 10 dagen aan het werk gaan.

Ook wil Ryanair de komende twee weken maar liefst 125 nieuwe piloten aannemen.
Verkeerd ingepland

Ryanair schrapt deze maand en volgende maand tot wel vijftig vluchten per dag omdat er te weinig piloten beschikbaar zijn. De maatschappij zei eerder de vakanties verkeerd ingepland te hebben. Die uitspraak klopt, al ligt de zaak iets ingewikkelder.

In een brief aan piloten die in handen is van de NOS schrijft Ryanair dat het door de Ierse toezichthouder IAA gedwongen is om het boekjaar wat betreft vlieguren van piloten te wijzigen. Dat jaar liep eerst van april tot maart, maar moet nu van januari tot december lopen. Door die wijziging lopen sommige piloten al in september en oktober tegen hun limiet aan - ze mogen een vastgesteld aantal uren per jaar vliegen.
Wie dit leest is gek
pi_173922932
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:39 schreef MaxMark het volgende:
Ook fijn als je zo afhankelijk bent van één 170 kilometer lange leiding.. Graafmachine raakt brandstoftransportleiding in Auckland, minder vluchten.
De 747 to the rescue! :7

Qantas uses 747 to deliver extra fuel to Auckland
quote:
Qantas has ferried extra fuel from Sydney to Auckland on a Boeing 747-400 as part of efforts to minimise disruption due to fuel shortages at the airport.
(...)
On Wednesday, Qantas Boeing 747-400ER VH-OEG, operating as QF6011, took off from Sydney just before 2000 and landed at Auckland about two hours and 20 minutes later.

Once on the ground, ground staff transferred some 65,000kg of fuel to Qantas and Jetstar aircraft due to operate the following day.

Qantas said the fuel was transferred either directly to aircraft using special hoses, or first to a fuel truck before delivery to other aircraft.

“The preference is for the aircraft to be parked side by side to ensure the fuel transfer is completed as quickly as possible,” a Qantas spokesperson said via email.

“By tankering in fuel from Australia, as well as other measures, Qantas and Jetstar have been able to minimise the impact of the Auckland fuel shortage on customers.”

In addition to the 747-400ER fuel flight, Qantas said one of its regularly scheduled Airbus A330-200 flights from Sydney to Auckland – the QF149 operated by VH-EBP – took on extra fuel on departure from Australia, providing an additional 10,000kg of fuel to the effort.

The spokesperson said the move to deliver extra fuel with a 747-400ER was a one-off, with no further extra services planned at this stage. VH-OEG was scheduled to return to Sydney on Thursday afternoon.


abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')