Volgend jaar drie 787-9's als het goed is, de eerste eind januari. BHN/O/P. Nu heb ik weinig verstand van bloemen...quote:Volgende maand nog een (laatste?) 777-300ER en dan is het voorbij met nieuwe vliegtuigen voor KLM dit jaar.
Ik dacht dat de tekening een terminal was Bij nader inzien misschien niet vanwege de gatenummers. Overigens las ik dat men bij KLM serieus overweegt om na de BFY nog een 747 te laten D-checken. Dus misschien halen ze 203 nog.quote:[..]
Even lezen:
[..]
En dan zijn er nog steeds KLM 747's.
Klopt. En dat lijken vooralsnog ook de laatste 787-9's voor KLM te worden. Daarna komen de 787-10's vanaf begin 2019.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 23:31 schreef inkjet het volgende:
Volgend jaar drie 787-9's als het goed is, de eerste eind januari. BHN/O/P. Nu heb ik weinig verstand van bloemen...
Het is de nieuwe pier die eind 2019 moet opengaan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 23:37 schreef inkjet het volgende:
Ik dacht dat de tekening een terminal was Bij nader inzien misschien niet vanwege de gatenummers.
Mwah, meer om de groei op te vangen. Verwacht niet dat ze uiteindelijk langer door gaan vliegen.quote:Overigens las ik dat men bij KLM serieus overweegt om na de BFY nog een 747 te laten D-checken. Dus misschien halen ze 203 nog.
Het lijkt er op dat dit toestel mogelijk van de sloophamer is gered.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:47 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt erop dat de eerste Airbus A380 uitfasering een feit is.
9V-SKA van Singapore Airlines heeft zondag op maandag 10-11 juni haar laatste vlucht gevlogen voor de maatschappij van London Heathrow naar Singapore als SQ317.
Dit toestel maakte op 25 oktober 2007 de eerst commerciële A380 vlucht als SQ380 van Singapore naar Sydney met 450 passagiers aan boord.
Die betaalden tussen de $560 en $100.380 voor de tickets die de maatschappij op Ebay verkocht.
Het hiermee opgehaalde bedrag van tegen de $1.3 miljoen ging naar het goede doel.
Het toestel is een van de 5 A380's die Singapore van de hand zal doen en zal vervangen door 5 nieuwe A380's.
Hier het toestel bij aankomst in Sydney op 25 oktober 2007:
[ afbeelding ]
KLM heeft een blog geplaatst over de tiende 789 en daar staat dat de eerste -10 midden 2019 komt. De drie 789's komen gespreid over 2018 en dan zit er een gat van een half jaar in de leveringen.quote:Klopt. En dat lijken vooralsnog ook de laatste 787-9's voor KLM te worden. Daarna komen de 787-10's vanaf begin 2019.
KLM heeft nog drie 789, acht 787-10 en 7 359 in bestelling staan. Als die nog niet geleverd zijn is de enige manier om de capaciteit te laten groeien door 747's en Airbussen in de vloot te houden.quote:Mwah, meer om de groei op te vangen. Verwacht niet dat ze uiteindelijk langer door gaan vliegen.
Dat zijn dus 19 nieuwe toestellen (je vergeet die ene 777-300ER) die 18 oude 747's kunnen vervangen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:41 schreef inkjet het volgende:
KLM heeft nog drie 789, acht 787-10 en 7 359 in bestelling staan. Als die nog niet geleverd zijn is de enige manier om de capaciteit te laten groeien door 747's en Airbussen in de vloot te houden.
Het probleem zit hem met name op de korte termijn. Voor zomer 2018 en wellicht ook 2019 verwacht KLM kennelijk capaciteitsproblemen, vandaar het idee om nog een D-check uit te laten voren en nu de BFC als 'spare' te behouden.quote:Maar goed; dit hebben we al vaak genoeg besproken.
Iemand is vaak de eerste die met nieuwtjes komtquote:Op zondag 27 augustus 2017 14:39 schreef FredvZ het volgende:
Twee van de Singapore Airlines A380's lijken bij HiFly terecht te komen
Interessante ontwikkeling.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 15:50 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat dit toestel mogelijk van de sloophamer is gered.
Het Portugese Hi Fly schijnt geïnteresseerd te zijn in twee 2e-hands A380's die ze de komende maanden in de vloot willen opnemen en dat het eerste toestel in het eerste kwartaal van 2018 ingezet zal worden.
Details zullen in oktober bekend worden gemaakt.
EDIT: indeling wordt 560 stoelen in 2 klassen.
Foto van 9V-SKA; genomen in januari 2016 tijdens onderhoud:
[ afbeelding ]
Helemaal gemistquote:Op zondag 27 augustus 2017 14:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Iemand is vaak de eerste die met nieuwtjes komt
[..]
Met een watervliegtuig kun je daar nog best landen.quote:Op zondag 27 augustus 2017 23:03 schreef OEM het volgende:
William P. Hobby Airport, tweede luchthaven van Houston:
[ afbeelding ]
Dat is nog wel een goed idee ook. Destijds toen ik m'n teletoeter had maakte ik er zo weinig gebruik van dat huren waarschijnlijk een stuk goedkoper zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 00:13 schreef Randy_S het volgende:
Huren gedoe? Budgetcam.nl, heeft in Amsterdam zelfs twee vestigingen. Heb er al prima ervaringen mee!
Overigens had ik graag een keer gevlogen met de Concorde, wat een gaaf toestel!
Met vervoer e.d. was het lastig. Achteraf ook niet erg want het was vandaag ook geen weer om zo'n ding te gebruiken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 00:13 schreef Randy_S het volgende:
Huren gedoe? Budgetcam.nl, heeft in Amsterdam zelfs twee vestigingen. Heb er al prima ervaringen mee!
Hier hetzelfde. Heb toen bij Pixto een 100-400mm II gehuurd voor ¤25. Tuurlijk, daar komt nog borg bij maar die is prima teruggestort.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 12:01 schreef Blistering het volgende:
Dat is nog wel een goed idee ook. Destijds toen ik m'n teletoeter had maakte ik er zo weinig gebruik van dat huren waarschijnlijk een stuk goedkoper zou zijn geweest.
Ja. Maar niet teveel bijvoorstellen hoor. Ik zet er af en toe wat op Flickr.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:42 schreef Blistering het volgende:
Doe's wat foto's posten dan Iemand, je was wezen spotten toch?
quote:SOCHI - Op videobeelden is te zien dat een ATR 72-turbopropvliegtuig voorbij drie enorme waterhozen vliegt. Volgens Sputnik zijn de beelden dinsdag gemaakt in Sochi en verspreid via sociale media. Het toestel maakte een veilige landing op de luchthaven van de Russische stad.
In totaal werden dinsdag negen andere vluchten op de luchthaven van Sochi vanwege de weersomstandigheden geannuleerd. Naast de waterhozen was er sprake van zware regen en stond er een sterke wind.
Behalve 'opendeurdag' was het blijkbaar ook 'geengordeldag'.quote:Op zondag 3 september 2017 16:36 schreef Randy_S het volgende:
https://m.hln.be/nieuws/b(...)pendeurdag~ab22df6e/
Hoe dan?
Topic Report gemachtquote:Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
...zoals op bijvoorbeeld Flickr op hier op Tweakers)
Ik ben voor, al zal je dan niet verder komen dan de A,B,C en D58+-pier op Schiphol.quote:Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
En vanaf morgen mag je op de luchthaven van Pittsburgh, Pennsylvania ook zonder ticket door security om zo bijvoorbeeld naar de winkels aan airside te gaan of reizigers te brengen/ophalen vanaf de gate.
Je moet nog steeds gewoon door security en een geldig ID hebben en men kan er alleen door op weekdagen tussen 09:00 en 17:00 uur maar het is de eerste luchthaven in de VS die dit toestaat na 9/11.
Ik zal vast weinig medestanders hier treffen; maar dit lijkt mij ook wel erg vet als dit op Schiphol kon.
Panoramaterras is leuk; maar airside is nog veel interessanter.
Helaas heb je daar wel een verbod op foto's maken (binnen een aantal regels is privé toegestaan; maar delen is alsnog verboden zoals op bijvoorbeeld Flickr op hier op Tweakers)
Wat zijn die regels? Geen mensen in beeld?quote:Ik zal vast weinig medestanders hier treffen; maar dit lijkt mij ook wel erg vet als dit op Schiphol kon.
Panoramaterras is leuk; maar airside is nog veel interessanter.
Helaas heb je daar wel een verbod op foto's maken (binnen een aantal regels is privé toegestaan; maar delen is alsnog verboden zoals op bijvoorbeeld Flickr op hier op Tweakers)
Denk dat veel mensen al zenuwachtig worden als je met je telelens foto's staat de maken van allerlei objecten in de lounge en op de pieren.quote:Op maandag 4 september 2017 18:25 schreef inkjet het volgende:
[..]
Wat zijn die regels? Geen mensen in beeld?
Overigens is het hier net geen Tweakers
Het bijzondere van dit verhaal is dat er bij TUI helemaal niets te vinden is over deze voorgenomen joint-venture. Verrassend is zo'n joint venture niet, TUI kan op deze manier toch nog met een vierde (of zelfs vijfde) 787 gaan vliegen en de SLM heeft dan eindelijk een moderne kist.quote:Het ligt in de bedoeling dat de SLM samen met luchtvaartmaatschappij TUI een joint venture aangaat vanaf 2020. Deze samenwerkingsovereenkomst met TUI, zal moeten resulteren dat onze ‘nationale trots’ met één van de modernste toestellen de Mid-Atlantische route zal onderhouden.
TUI (Thomson) krijgt nog één 787-9 geleverd begin volgend jaar. Dan schuift er 1 787-8 van de UK naar België en een 767-300ER schuift dan weer door naar Nederland.quote:Op maandag 4 september 2017 21:21 schreef Sunri5e het volgende:
Ziet het er naar uit dat ze met een 4e 787 gaan vliegen?
Waarom de rest niet?quote:Op maandag 4 september 2017 17:32 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben voor, al zal je dan niet verder komen dan de A,B,C en D58+-pier op Schiphol.
Denk het ook niet, maar zou best gaaf zijn. Voor de drukte maakt het overigens niet uit; want hoeveel mensen zouden hier nou gebruik van maken? Alleen interessant voor (een klein deel van) ophalers/wegbrengers; die-hard shoppers (airside winkels zullen extra potentiële klanten zeker waarderen) en de verdwaalde vliegtuignerd.quote:Zal er denk ik nooit van komen, Schiphol is al druk zat achter de security zonder dagjesmensen en winkelen kan al op het Plaza op de begane grond.
Eerder dit jaar was er nog ophef over het feit dat mensen bij de veiligheidscontroles selfies aan het maken waren en dat de bewaking daar niet mee eens was (tot dreigen aan toe).quote:Op maandag 4 september 2017 18:25 schreef inkjet het volgende:
Wat zijn die regels? Geen mensen in beeld?
Overigens is het hier net geen Tweakers
Klinkt wel logisch. SLM moet een oplossing vinden voor de Paramaribo - Amsterdam route want dit kan niet eeuwig doorgaan. En TUI en SLM werken momenteel al samen dus meer samenwerking klinkt niet geheel ongeloofwaardig.quote:Op maandag 4 september 2017 21:06 schreef FredvZ het volgende:
Ondertussen is er in Suriname nog steeds geen gebrek aan ambitie.
Het bijzondere van dit verhaal is dat er bij TUI helemaal niets te vinden is over deze voorgenomen joint-venture. Verrassend is zo'n joint venture niet, TUI kan op deze manier toch nog met een vierde (of zelfs vijfde) 787 gaan vliegen en de SLM heeft dan eindelijk een moderne kist.
Dan zit je buiten Schengen. Voor alles wat aan Lounge-1 vast zit heb je geen paspoortcontrole nodig om er te komen.quote:
Ofwel dan moet je door paspoortcontrole; iets dergelijks geldt dus ook nu in Pittsburgh. Kan dus wel.quote:Op dinsdag 5 september 2017 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Dan zit je buiten Schengen. Voor alles wat aan Lounge-1 vast zit heb je geen paspoortcontrole nodig om er te komen.
quote:Air India Plane Rolls Into Drain At Kochi Airport, 102 On Board Evacuated
KOCHI/MUMBAI: An Air India Express aircraft went off the taxiway and rolled partly into a drain after it landed around 2.40 am this morning at the Kochi airport in Kerala. All 102 passengers were evacuated safely from the Abu Dhabi-Kochi flight with a ladder.
Airport sources say the plane took a turn too soon - about 90 metres before it was supposed to - while approaching the parking bay and went off track. Images showed a wheel of the Boeing 737-800 aircraft stuck in what appeared to be a drain.
Wacht effe, dit zijn de achterste wielen, hij 'took a turn to soon' om te gaan parkeren.quote:Op woensdag 6 september 2017 00:03 schreef OEM het volgende:
Weer een mooi kunststukje van Air India
[ afbeelding ]
[..]
Ik stel voor dat ze de baan vrij maken zodat er zsm een kdc-10 heen kan met een peleton genie troepen.quote:Op woensdag 6 september 2017 19:45 schreef FredvZ het volgende:
Gaat wel ff duren voordat daar weer een vliegtuig gaat landen gok ik.
Volgens mij zitten er al een zooitje vlekkiespakken.. op alle eilnden sowieso, cirisicentra, shelters, alles is al gefikst.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:05 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik stel voor dat ze de baan vrij maken zodat er zsm een kdc-10 heen kan met een peleton genie troepen.
Heeft de genie niet meer aan een Hercules? Kan meer meuk in.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:05 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik stel voor dat ze de baan vrij maken zodat er zsm een kdc-10 heen kan met een peleton genie troepen.
Hmm, misschien nemen ze zelfs 6 A380's in de vloot:quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 15:50 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt er op dat dit toestel mogelijk van de sloophamer is gered.
Het Portugese Hi Fly schijnt geïnteresseerd te zijn in twee 2e-hands A380's die ze de komende maanden in de vloot willen opnemen en dat het eerste toestel in het eerste kwartaal van 2018 ingezet zal worden.
Details zullen in oktober bekend worden gemaakt.
EDIT: indeling wordt 560 stoelen in 2 klassen.
Foto van 9V-SKA; genomen in januari 2016 tijdens onderhoud:
[ afbeelding ]
https://www.airinsight.com/hi-fly-talks-a380-plans/quote:Dr. Paulo Mirpuri, president and CEO of Hi Fly in Lisbon discusses his company’s bold step in acquiring two ex-Singapore Airlines A380s. These aircraft will be deployed as wet leases to Hi Fly clients.
He also explains how this move actually helps other airlines that are considering the A380 – Hi Fly is de-risking the decision. This is no doubt of considerable help to Airbus and A380 lessors looking at the future of the aircraft. Not only is Hi Fly confident in the A380 – they plan to add more and possibly see a fleet of six.
Volgens domestic vliegende collega was dit op het vliegveld van Portland Oregon ook zo.quote:Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
En vanaf morgen mag je op de luchthaven van Pittsburgh, Pennsylvania ook zonder ticket door security om zo bijvoorbeeld naar de winkels aan airside te gaan of reizigers te brengen/ophalen vanaf de gate.
Je moet nog steeds gewoon door security en een geldig ID hebben en men kan er alleen door op weekdagen tussen 09:00 en 17:00 uur maar het is de eerste luchthaven in de VS die dit toestaat na 9/11.
Ik zou dat ook supertof vinden als dat op Schiphol zou zijn. Airside is zo tof gewoon mensen kijken, de hele wereldbevolking trekt daar voorbij. Daarom vind ik het ook nooit een probleem om op tijd op Schiphol te zijn.quote:Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
En vanaf morgen mag je op de luchthaven van Pittsburgh, Pennsylvania ook zonder ticket door security om zo bijvoorbeeld naar de winkels aan airside te gaan of reizigers te brengen/ophalen vanaf de gate.
Je moet nog steeds gewoon door security en een geldig ID hebben en men kan er alleen door op weekdagen tussen 09:00 en 17:00 uur maar het is de eerste luchthaven in de VS die dit toestaat na 9/11.
Ik zal vast weinig medestanders hier treffen; maar dit lijkt mij ook wel erg vet als dit op Schiphol kon.
Panoramaterras is leuk; maar airside is nog veel interessanter.
Helaas heb je daar wel een verbod op foto's maken (binnen een aantal regels is privé toegestaan; maar delen is alsnog verboden zoals op bijvoorbeeld Flickr of hier op Tweakers)
Helaas, je gaat niet door voor de koelkast.quote:Op woensdag 6 september 2017 19:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wacht effe, dit zijn de achterste wielen, hij 'took a turn to soon' om te gaan parkeren.
Optie 1: er lag een plankje over die drain waar hij netjes met zijn voorwiel overheen is gereden
Optie 2: hij maakte een wheelie over die goot
Optie 3: hij parkeerde zelf effe achteruit in
Optie 4: de klapmongool die hem parkeerde met zijn planemover heeft hem achteruit die goot ingefrot.
Persoonlijk denk ik niet dat de piloot/co-piloot hier wat mee te maken hadden; ik zet mijn geld op optie 4.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |