quote:Een toeriste op Sint Maarten is omgekomen op Maho Beach. Het strand ligt aan het begin van een startbaan van de Princess Juliana luchthaven in Philipsburg.
De toeriste stond bij een hek dat het strand scheidt van de landingsbaan. Toen de motoren van een vertrekkend vliegtuig vol gas gaven, werd zij weggeblazen en viel met haar hoofd tegen een betonblok. De toeriste werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed aan haar verwondingen. Haar identiteit is nog niet bekendgemaakt.
Darwin Award.quote:Op donderdag 13 juli 2017 06:52 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)op-sint-maarten.html
[..]
in het zelfde stuk staat dat het in 2000 ook al mis was gegaan met een zwaargewonde toerist tot gevolg en dat de waarschuwingsborden volgens het hof niet voldoende waren, omdat het gebied massaal jetblasttoeristen bleef trekken. Sinds die tijd is er weinig veranderd.quote:Op donderdag 13 juli 2017 06:52 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)op-sint-maarten.html
[..]
Geniaalquote:Op donderdag 13 juli 2017 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
Een Australische man is wel een echte baas door op een vlucht van Melbourne naar Perth een blikje bier in te checken als bagage. En het kan nog in een geheel aan ook
http://www.news.com.au/tr(...)967d2d6b6dbb106502c9
Weet ik zelf ook wel, maar toch enigszins hoopvol dat vooralsnog blijkbaar geen plannen zijn om ook deze uit de vloot te halen.quote:SCHIPHOL - De drie Boeing 747-400F vrachtvliegtuigen van KLM Cargo kunnen nog zeker vijftien jaar worden gebruikt. Dat zegt vrachtdirecteur Marcel de Nooijer tegen Luchtvaartnieuws.nl. Ook van de Boeing 747-400BCF in Martinair-kleuren wordt nog lang geen afscheid genomen.
KLM is al wel begonnen met het uitfaseren van de verouderde passagiersvariant van de Boeing 747-400. Die werd in 1989 in gebruik genomen. Van de laatste “Queen of the Skies” wordt naar verwachting in 2020 afscheid genomen.
De KLM-blauwe Boeing 747-400’s in vrachtuitvoering zijn een stuk jonger: gemiddeld veertien jaar. "Die toestellen kunnen dus met gemak nog vijftien jaar mee”, aldus De Nooijer. "En onze vierde 'full freighter', de PH-MPS met Martinair-livery, is pas terug van een grote onderhoudsbeurt in China en kan er weer vijf jaar tegenaan.”
Dat kan veel lager:quote:Op zaterdag 15 juli 2017 00:21 schreef Iemand91 het volgende:
I'm just going to leave this here:
[ afbeelding ]
Oudje, maar blijft geweldig.
Alsnog gelukt: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n910te/#e1b2d55quote:Op vrijdag 14 juli 2017 22:07 schreef Iemand91 het volgende:
Een van de 2 overgebleven Lockheed L-1011 TriStars hing net in de lucht.
https://www.flightradar24.com/N910TE/e17891d
Was een eenmalige ferry flight van Tucson naar Kansas City waar het naar het STEM (Science, Engineering, Math, and Technology) Education zou gaan.
Echter is het toestel terug gekeerd, schijnbaar is een van de motoren uitgevallen.
Vloog ooit rond voor het Flying Hospital Organisation en heeft sindsdien 15 jaar stil gestaan op Tucson.
[ afbeelding ]
Delta Airlines heeft schijnbaar tot 2012 een L-1011 simulator en die is sindsdien verkocht.quote:Op zondag 16 juli 2017 22:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wellicht een énorme noob vraag, maar hoe kan een piloot gecertificeerd blijven om een L-1011 te vliegen?
Het is niet alsof er nog jaarlijks enorme hoeveelheden vlieguren te maken zijn op dat toestel.
Of zijn dit soort vluchten uitzonderingen omdat er geen sprake is van betalende civiele passagiers etc etc?
Kan me voorstellen dat je die uitzonderingen zo nu en dan ook echt wel nodig hebt ja. Al was het maar voor testvluchten van modellen waar officieel nog geen typerating voor bestaat ook, bijvoorbeeld, niet?quote:Op zondag 16 juli 2017 23:09 schreef Iemand91 het volgende:
Verder zijn dit inderdaad ook wel bijzondere vluchten; ze hebben van de FAA een permit gekregen voor deze (ferry) flight.
Jep.quote:Op maandag 17 juli 2017 10:00 schreef LintuxCx het volgende:
Kan me voorstellen dat je die uitzonderingen zo nu en dan ook echt wel nodig hebt ja. Al was het maar voor testvluchten van modellen waar officieel nog geen typerating voor bestaat ook, bijvoorbeeld, niet?
Door jou persoonlijk? Gedachten tijdens het maken van de foto en enkele uren daarna, niet te bevatten...quote:Op maandag 17 juli 2017 12:25 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Precies 3 jaar geleden op dit tijdstip gemaakt...
Neequote:Op maandag 17 juli 2017 14:39 schreef Adrie072 het volgende:
Door jou persoonlijk? Gedachten tijdens het maken van de foto en enkele uren daarna, niet te bevatten...
Inderdaad.quote:
Oepstwitter:flightradar24 twitterde op dinsdag 18-07-2017 om 11:01:07Hello @TUINederland Your 737 with registration number N732MA is using the transponder code (A9DB8D) of a Cessna 17… https://t.co/35uUYbwW4k reageer retweet
Het is niet de N732MA maar de N734SX. De N732MA staat sinds gisteren op IBZ.quote:Your 737 with registration number N732MA is using the transponder code (A9DB8D) of a Cessna 17… https://t.co/35uUYbwW4k[/tweet]
Grappig hoe de "webcare" lui nog reageren en FR24 de schuld geven.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 11:03 schreef biertapper het volgende:
Oepstwitter:flightradar24 twitterde op dinsdag 18-07-2017 om 11:01:07Hello @TUINederland Your 737 with registration number N732MA is using the transponder code (A9DB8D) of a Cessna 17… https://t.co/35uUYbwW4k reageer retweet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | wilmer@nasi:~/adsb$ bzgrep -i A9D[3B]8D adsb-20170717.log.bz2 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:54:57.587,2017/07/17,15:54:57.587,,,,,,,,,,,,0 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:54:57.587,2017/07/17,15:54:57.587,,,,,,,,,,,,0 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:54:58.480,2017/07/17,15:54:58.480,,,,,,,,,,,,0 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:55:06.617,2017/07/17,15:55:06.617,,,,,,,,,,,,0 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:55:06.617,2017/07/17,15:55:06.617,,,,,,,,,,,,0 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:55:07.287,2017/07/17,15:55:07.287,,,,,,,,,,,,0 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:55:08.585,2017/07/17,15:55:08.585,,,,,,,,,,,,0 MSG,7,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:26:45.319,2017/07/17,20:26:45.423,,35425,,,,,,,,,,0 MSG,7,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:26:45.423,2017/07/17,20:26:45.423,,35425,,,,,,,,,,0 MSG,7,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:26:50.727,2017/07/17,20:26:50.727,,35300,,,,,,,,,,0 MSG,5,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:27:35.712,2017/07/17,20:27:35.712,,33300,,,,,,,0,,0,0 MSG,8,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:27:36.801,2017/07/17,20:27:36.801,,,,,,,,,,,,0 |
Die kunnen inderdaad nog wel een lesje PR gebruiken.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:00 schreef LintuxCx het volgende:
Grappig hoe de "webcare" lui nog reageren en FR24 de schuld geven.
Weilen prins Bernhard vloog iets meer types.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Ik mag hopen dat ze toch goed in de gaten houden of hij niet vergeetachtig gaat worden.
En vanaf nu vliegt KLM alleen nog maar met 787 op China begreep ik - geen 777 of 747 meer...quote:Op donderdag 20 juli 2017 00:18 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag Gisteren is de 9e Boeing 787-9 aan KLM geleverd.
De vorige 787 delivery was alweer 10 maanden geleden.
PH-BHL '"Lelie / Lily" is nu onderweg van Paine Field naar Amsterdam:
Verwachte aankomst is om 07:40 uur.
Nummer tien komt volgende maand.
Bij Boeing's delivery center:
[ link | afbeelding ]PH-BHL KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38775 / LN 586 Aircraft Name: Lily/Lelie by Woodys Aeroimages, on Flickr
[ afbeelding ]
Je bedoelt dat ze niet meer met 747 naar Mainland China vliegen; dat klopt; dat heb ik een maand geleden hier genoemd:quote:Op donderdag 20 juli 2017 04:43 schreef Xtreem het volgende:
En vanaf nu vliegt KLM alleen nog maar met 787 op China begreep ik - geen 777 of 747 meer...
Volgens mij is het ook niets anders dan een sterfhuisconstructie om van de A340's af te komen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 16:47 schreef DeeBee het volgende:
Soort van woordspeling op jeune ofzo?
Wat een bagger.Dit wordt echt helemaal niks, vanaf het begin aan niet in geloofd...
Daarvoor zijn er nog niet genoeg beschikbaar. Bovendien is het qua capaciteit een achteruitgang.quote:En vanaf nu vliegt KLM alleen nog maar met 787 op China begreep ik - geen 777 of 747 meer...
Toch gaan er kennlijk ook A350's voor Joon vliegen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 17:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook niets anders dan een sterfhuisconstructie om van de A340's af te komen.
Boost was leuker.quote:Op donderdag 20 juli 2017 16:14 schreef Iemand91 het volgende:
Project Boost heeft een naam opgeleverd; Joon.
[ afbeelding ]
Ik snap weinig van hun nietszeggende promotievideo...
...en nietszeggende press release...
Heb het cadeaupapier eraf gehaald.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 23:49 schreef Iemand91 het volgende:
Aww, Boeing heeft aan mijn verjaardag gedacht.![]()
Strikje hoeft er niet om hoor.twitter:mattcawby twitterde op dinsdag 11-07-2017 om 18:47:07This doesn't happen every day... reageer retweet
Boost was de project naam.quote:Op donderdag 20 juli 2017 16:47 schreef DeeBee het volgende:
Soort van woordspeling op jeune ofzo?
Wat een bagger.Dit wordt echt helemaal niks, vanaf het begin aan niet in geloofd...
Ze zagen dit toestel verderop in Frankrijk staan; ze dachten vast van we maken het ons even makkelijk. Is de paintjob snel gedaan.quote:Op donderdag 20 juli 2017 17:22 schreef flipsen het volgende:
Wel een prachtige en fatasievolle livery![]()
Ook niemand die van te voren even bedenkt hoe namen in andere (veel gesproken) talen worden uitgesproken... "Goon" is het beste dat ik ervan kan maken in het Spaans.
Allemaal in eigendom (dus geen lease) van Air France. Met de huidige lage olieprijzen prima manier om snel een vloot te creëren. En inderdaad; later worden die vervangen door de A350's.quote:Op donderdag 20 juli 2017 17:51 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij is het ook niets anders dan een sterfhuisconstructie om van de A340's af te komen.
Is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:19 schreef inkjet het volgende:
Bovendien is het qua capaciteit een achteruitgang.
Ja als de 772's niet vol zitten wordt het anders. Of je gaat vaker vliegen, dan wordt het ook anders. De selectie van toesteltype per vlucht is van veel meer zaken afhankelijk natuurlijk.quote:[..]
Is maar net hoe je het bekijkt.
Wat ik bedoel te zeggen is dat (bij KLM):quote:Op donderdag 20 juli 2017 20:10 schreef inkjet het volgende:
Ja als de 772's niet vol zitten wordt het anders. Of je gaat vaker vliegen, dan wordt het ook anders. De selectie van toesteltype per vlucht is van veel meer zaken afhankelijk natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |