abonnement Unibet Coolblue
pi_172738639
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:50 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Had last van wat hagel onderweg.
KeraunosObs twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:44:37 Un autre avion (A320) endommagé par la grêle au départ d'#Istanbul vers 1500 m d'alt et contraint d'atterrir hier.… https://t.co/Oo1U6XbSiz reageer retweet
Dan zit je ook niet echt lekker achter dat ruitje die neus ziet er uit alsof hij jaren heeft staan roesten
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:16:11 #52
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172739728
Effe plaatwerk uitdeuken en bijwerken, overspuiten en weer gaan :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172742845
quote:
[
Effe plaatwerk uitdeuken en bijwerken, overspuiten en weer gaan :P
Gewoon een nieuwe (kunststof!) neus. Misschien is de radarantenne ook wel kapot.
--
pi_172742983
En wat nieuwe leading edges voor de vleugels..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:01:55 #55
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172746267
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:42 schreef inkjet het volgende:

[..]

Gewoon een nieuwe (kunststof!) neus. Misschien is de radarantenne ook wel kapot.
Hence the smiley }:|
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172750715
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:50 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Had last van wat hagel onderweg.
KeraunosObs twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:44:37 Un autre avion (A320) endommagé par la grêle au départ d'#Istanbul vers 1500 m d'alt et contraint d'atterrir hier.… https://t.co/Oo1U6XbSiz reageer retweet
De landing:


En vanbinnen:



D'r ging een flinke onweerstorm daar tekeer gisteren. Meerdere toestellen zijn beschadigd.
Naast deze AtlasGlobal Ukraine A320 nog een 737-700 van Pegasus Airlines:




Een A320 van Turkish Airlines:



En een Boeing 747-400 freighter van Kalitta Air (opererend voor Turkish Airlines) raakte tijdens de storm beschadigd door een cargo loader:




[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 29-07-2017 00:02:05 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juli 2017 @ 23:59:59 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172750805
zo zeg. Forse schade aan diverse toestellen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 juli 2017 @ 01:30:32 #58
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172752480
Beroerde landing, maar na het zien van het zich uit de cockpit snap ik waarom _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 04:39:40 #59
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172753337
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172795756
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:55 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De landing:


En vanbinnen:

[ afbeelding ]

D'r ging een flinke onweerstorm daar tekeer gisteren. Meerdere toestellen zijn beschadigd.
Naast deze AtlasGlobal Ukraine A320 nog een 737-700 van Pegasus Airlines:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een A320 van Turkish Airlines:

[ afbeelding ]

En een Boeing 747-400 freighter van Kalitta Air (opererend voor Turkish Airlines) raakte tijdens de storm beschadigd door een cargo loader:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cat III landing neem ik aan? Anders toch niet te doen?
pi_172795845
quote:
Te erg, maar natuurlijk lekker in het nieuws omdat het vrouwen waren.
pi_172797802
Banana safety car for scale. :P

pi_172802056
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:27 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Te erg, maar natuurlijk lekker in het nieuws omdat het vrouwen waren.
Werd op zich in het artikel zelf alleen maar tussen haakjes genoemd, het was vooral een trieste TS die daar zoveel nadruk op legde.

Ik wou dat alle piloten zo goed waren als die TS, dan zouden er nooit meer ongelukken gebeuren!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_172803124
SCHIPHOL BELEEFT DRUKSTE DAG: 230.000 PASSAGIERS
quote:
SCHIPHOL - Schiphol beleeft maandag de drukste dag in zijn 101-jarige bestaan. In totaal rekent de luchthaven op 230.000 passagiers. Meer specifiek: 78.000 mensen vertrekken, 71.000 mensen komen aan en 81.000 mensen stappen maandag over op Schiphol.

Het vorige record was van 30 juni jongstleden toen er ruim 224.000 mensen via Schiphol reisden.

Deze zomervakantie maken in totaal 12,4 miljoen reizigers gebruik van Schiphol. Samen met de marechaussee en beveiligingsbedrijven nam de luchthaven maatregelen om de drukte zoveel mogelijk in goede banen te leiden.

Extra medewerkers
Volgens Schiphol is de inzet van extra medewerkers de belangrijkste meetregel. Special voor de zomervakantie zijn er drie securitylanes bij gekomen en zijn in vertrekhal 1 en 2 alle securitylanes van ’s ochtends tot ’s avonds bemand.

Daarnaast zijn er continu flexibele teams aanwezig die kunnen bijspringen waar nodig. Ook lopen extra medewerkers ron om reizigers wegwijs te maken en hun vragen te beantwoorden.

Schiphol verwerkte deze zomervakantie tot nu toe 38.601 vluchten met ongeveer 5,3 miljoen passagiers. De meeste vliegtuigen vertrokken naar en kwamen uit het Verenigd Koninkrijk.
pi_172815956
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
KLM's Fokker F70 PH-KZM heeft net een fotovlucht boven - een deel van - Nederland gemaakt:
https://www.flightradar24.com/KLM9955/db7e766


Tada:

Our Mission: To Capture The Fokker 70 In Flight
quote:
In late October, KLM Cityhopper will operate its last commercial flight with a Fokker 70. This special event will mark the end of a historical partnership. For almost a century, KLM has operated aircraft built by the Dutch manufacturer Fokker. KLM will be celebrating this longstanding, shared history with all due pomp and ceremony. To do so, high-quality images of the Fokker fleet were required. Preferably photos of flying Fokkers sporting the new KLM livery, with the Dutch landscape in the background. As chief pilot of the Fokker fleet, I have the honour of planning this special photo flight, and executing it. See some of the photos below!

Special moment
“KL9955 you are identified, expect radar vectors for ILS approach, Runway 27.” The air traffic controller guides us back down to earth. From this point onward, the flight will be just like any other. With a quick round of high-fives, we celebrate the successful completion of our mission: a flight that was anything but ordinary. It lasted only an hour, but it took weeks of preparation.

Check, check, double-check
Together with the photographer, we chart a suitable route, featuring classic Dutch landscapes. Dutch airspace is very busy, with Schiphol Airport alone handling 500,000 flight movements a year. It goes without saying that our flight shouldn’t have any negative impact on other traffic, so we need to coordinate things perfectly with air traffic control. Fortunately, the controllers at Air Traffic Control the Netherlands are very enthusiastic and help us chart the entire route to the smallest detail. They also call their military counterparts at “Dutch Mill”, to make sure there are no objections from their side. They too give the go-ahead.

Safety first, second and third
The idea sounds quite simple: rent a tracking plane with a professional photographer on board. We’ll fly around above the Netherlands while the photographers shoot some lovely pics, and Bob’s your uncle. Finding an aviation photographer and a tracking plane isn’t really a problem, but making arrangements for the flight presents three major challenges: safety, safety and safety.

Even though there won’t be any passengers on board (apart from the photographer), we have to ensure safety at all times. So we gather a small team and get to work on an in-depth risk analysis.

Great weather and Plan B
We decide to operate the flight with three pilots, instead of the customary two, because the pressure in the cockpit will be higher, with more duties than normal to be executed. During a training session in the flight simulator, we practice all the flight and cockpit procedures, which will be out of the ordinary. Now all we need is great weather on the day of the flight. We do have a Plan B, however, which is to fly above the cloud cover, but then we’d miss the beautiful landscape.

Last minute jitters…
But the weather isn’t the problem. It’s a glorious day, with a scattered clouds. However, about half an hour before we’re scheduled to head out to the plane, I see a worried face: “Our flight plan has been rejected by Eurocontrol. We have no idea why. And the controllers who helped us are all at a conference in Asia,” says Tyr Beerendonk, who will be taking the jump seat during the flight. “But we may have a solution,” he quickly adds when he sees the concern on my face. Fortunately, it all works out in the end. I’m not exactly sure how, but after a seemingly endless series of calls to various people, the computer in Brussels accepts our flight plan.

Rendezvous above “Neeltje Jans”
And so the three of us board PH-KZM, which has been specially washed for the occasion. Tyr takes the jump seat in the cockpit, with Chris Wijenberg in the left-hand seat, while I take the right-hand seat, giving me the best view of our follower, carrying the photographer. After taking off from the Polderbaan Runway we rendezvous with our follower above “Neeltje Jans”, an artificial island that is part of the famous Delta Works in Zeeland Province.

We soon have each other in sight and, with the photographer off our right wing, we start our formation flight. After just under an hour, we split up, waving our farewells. The military air traffic controllers at Dutch Mill ensure our safe return to Schiphol. Shortly after we have landed safely, the photographer already sends us the first images via Whatsapp. Wow!








Boven Fokker Services Woensdrecht:



Fototoestel:

  maandag 31 juli 2017 @ 21:14:01 #66
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_172816413
Noice.

foto-'toestel'
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Sport / Supervogel maandag 31 juli 2017 @ 21:18:08 #67
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_172816538
Cool :o _O_
pi_172818376
She's pretty. Blij dat ik er nog in gevlogen heb een paar jaar terug.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172836613
Gisteren heeft Boeing HL7644, een 747-8i aan Korean Airlines geleverd.
Deze is rond 17:30 uur vertrekken uit Everett en is om 19:39 lokale tijd in Seoul gearriveerd.

Dit is de laatst gebouwde en geleverde passenger 747-8 en daarmee naar alle waarschijnlijkheid ook de allerlaatste passenger 747.



Ter info; rechtsonder zie je overigens de 747-8i staan die Lufthansa nooit in gebruik heeft genomen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 00:13:52 #70
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_172844239
Virgin Orbit's Rocket-Launching Plane 'Cosmic Girl' Comes Home to Long Beach


Ex Virgin Atlantic Airways Boeing 747-400 gaat worden ingezet als mobile rocket-launching platform.


Het plan is om vanaf 10.700 meter een raket los te laten. In een jaar tijd heeft Virgin Galactic het vliegtuig grondig geïnspecteert en 31.750 kilogram aan onnodig materiaal verwijdert. De FAA heeft voor dit vliegtuig een Experimental Airworthiness Certificate uitgegeven waardoor het nu testvluchten mag uitvoeren.

Met deze vorm van lanceren streeft Virgin Galactic ernaar om voornamelijk kleine satellieten in een Low Earth Orbit te lanceren onder de $10 miljoen. Bovendien kan Virgin onder bijna elk type weer opereren en is er geen sprake van inspectie aan een conventioneel lanceerplatform.
quote:
With a target price of below $10 million per flight, the air-launched LauncherOne will be able to carry 440 lbs. (200 kilograms) into standard sun-synchronous orbits, or more than 880 lbs. (400 kg) to low Earth orbit. The debut flight is targeted to launch before the end of 2017


bron: https://www.space.com/358(...)mall-satellites.html

Bijdewee; veelal laden geplaatste foto's niet. Ik kan er wel op klikken. Ik heb hier ook op Tweakers last van. Ik gebruik Mozilla.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 00:20:12 #71
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_172844350
That 💩 is fly! ✈️🚀
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_172872944
Vandaag vertrekt de PH-KBX voorgoed uit Nederland:

KBX verlaat Nederland definitief
quote:
De PH-KBX vertrekt vandaag definitief uit Nederland. De Fokker 70 begint aan een reis van vijf dagen naar Brisbane in Australië. Het toestel deed ruim 20 jaar dienst als regeringsvliegtuig. Eind mei werd het buiten gebruik gesteld.

Tussenstops
Het vliegtuig zal dan om 12:00 uur vertrekken vanaf vliegbasis Woensdrecht. De vlucht naar Australië wordt uitgevoerd met een aantal tussenstops. Er zijn stops gepland in de Verenigde Arabische Emiraten, India, Maleisië, Indonesië en Australië. Daar wordt het vliegtuig bijgetankt en kan de crew rusten. Het Nederlandse luchtvaartbedrijf Southern Cross International voert de overtocht uit.

Alliance
In Australië wacht een nieuwe eigenaar. Alliance Airlines zal de KBX gebruiken voor VIP-vluchten. Het bedrijf heeft een volledige Fokker-vloot. Er zijn zeventien F100’s en elf Fokker 70’s in dienst. Daarnaast vliegt Alliance met vijf Fokker 50 turboprops. De maatschappij is de grootste gebruiker van Fokker-vliegtuigen.

De registratie van het vliegtuig wordt aangepast zodra het is uitgeschreven uit het Nederlandse luchtvaartregister. Onder de Australische vlag vliegt het als VH-KBX.

PH-GOV
Nederland werkt intussen aan een nieuw regeringsvliegtuig. Bekijk hier de eerste concept-beelden.
Die zien we dus nooit weer terug op Nederlandse bodem (of héél misschien in Woensdrecht?)

170603 PH-KBX F70 Netherlands Government by mzunguwamap, on Flickr

En herinneren we ons de bijna ramp op de luchthaven van San Francisco nog met een Air Canada A320 die bijna op de taxibaan landde waar 4 toestellen stonden te wachten?

Gisteren heeft de NTSB (National Transportation Safety Board) foto's vrijgegeven die nog eens duidelijk maken hoe weinig het heeft gescheeld:






[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 03-08-2017 11:08:01 ]
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:03:23 #73
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172872981
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag vertrekt de PH-KBX voorgoed uit Nederland:

Die zien we dus nooit weer terug op Nederlandse bodem (of héél misschien in Woensdrecht?)
Denk dat we er vanuit kunnen gaan dat we hem echt nooit meer terug zien.
So we just called him Fred
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:04:53 #74
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172873012
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:00 schreef Iemand91 het volgende:
En herinneren we ons de bijna ramp op de luchthaven van San Francisco nog met een Air Canada A320 die bijna op de taxibaan landde waar 4 toestellen stonden te wachten?

Dit was de situatie:

[ afbeelding ]

Nou is er ook een foto vrijgekomen hoe weinig het heeft gescheeld:

[ afbeelding ]
Zou Harrison Ford aan de knuppels gezeten hebben?
So we just called him Fred
pi_172873106


Boeing is lekker bezig! _O_
Vlucht BOE4 op Flightradar. :D
Jack does it in real time...
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:11:48 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172873168
So we just called him Fred
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:20:11 #77
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172873371
Lijkt er trouwens op dat er toch een bestemming is gevonden voor de twee Transaero 747-8i's, die Boeing wel gebouwd heeft, maar nooit heeft kunnen leveren.
Houdt tegelijkertijd wel in dat er twee 747's minder ter wereld zullen komen. -O-

Vraag me wel af of het wel écht goedkoper is om twee bestaande toestellen om te bouwen, gezien alle extra toeters en bellen die ze willen hebben.
So we just called him Fred
pi_172873386
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:08 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]

Boeing is lekker bezig! _O_
Vlucht BOE4 op Flightradar. :D
_O_
pi_172874506
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tada:

Our Mission: To Capture The Fokker 70 In Flight

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Boven Fokker Services Woensdrecht:

[ afbeelding ]

Fototoestel:

[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_
  donderdag 3 augustus 2017 @ 16:04:02 #81
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172879966
So we just called him Fred
pi_172880700
http://www.nu.nl/buitenla(...)ugees-vliegtuig.html

Lijkt me toch een lastige keuze dit. Je weet als je met zo'n 152 op het water land dat je echt een gigantische klapper maakt door het landingsgestel. Dikke kans dat je het niet overleeft. Maar aan de andere kant op een druk strand landen waar je er ook van uit kunt gaan dat je slachtoffers gaat maken.

Denk toch dat ik het zelfde had gedaan als deze piloot. Hoe fout dat misschien mag wezen.
pi_172881641
quote:
Hij is op de weg terug naar Seattle, na 17u bezig landt hij over een uurtje.

Tekening ziet er geniaal uit. :D
Jack does it in real time...
pi_172911243
quote:
Vraag me wel af of het wel écht goedkoper is om twee bestaande toestellen om te bouwen, gezien alle extra toeters en bellen die ze willen hebben.
Aanpassingen waren ook nodig geweest na levering van nieuwe kisten. Boeing levert een tamelijk kaal frame dat stevig wordt aangepast, dus of het een iets ouder frame is maakt wat dat betreft weinig uit. Als ik het goed begreen hebt zijn de aanpassingen duurder dan het frame zelf.
--
pi_172912049
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_172913077
https://twitter.com/jenschuld/status/893556016964444160

De nieuwste KLM B787-9 vandaag (Margriet).

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 04-08-2017 22:14:46 (Naam.) ]
--
pi_172920769
De 2 TransAero 747-8i's worden definitief de vervangers van de Boeing VC-25 "Air Force One":

Air Force awards contract for two 747-8s to be modified as future Air Force One aircraft
quote:
WASHINGTON (AFNS) -- The Air Force awarded a Boeing contract modification Aug. 4, 2017, to purchase two commercial 747-8 aircraft for future modification to replace the two aging VC-25A Boeing 747-200 presidential support aircraft.

This contract modification follows a set of awards in 2016 for risk reduction activities. The Air Force has already requested Boeing to provide proposals to design, modify, test and field two Presidential mission-ready aircraft. These efforts will be awarded via future contract modifications. The program expects to begin aircraft modifications in 2019 and reach initial operational capability in 2024.

"This award is a significant step toward ensuring an overall affordable program," said Ms. Darlene Costello, the principal deputy assistant secretary of the Air Force for acquisition. "As we move forward, we will continue to seek and implement cost savings opportunities."

These aircraft will start providing worldwide presidential airlift support in 2024, after a series of modifications and tests. Boeing will modify their Federal Aviation Administration-certified commercial 747-8 aircraft to meet presidential operational requirements to help ensure an affordable program.

In March 2017, following a series of requirements reviews, the White House reaffirmed the minimum set of requirements necessary to meet presidential mission needs. The modifications to the aircraft will include incorporating a mission communications system, electrical power upgrades, a medical facility, an executive interior, a self-defense system and autonomous ground operations capabilities.

"Purchasing these aircraft is a huge step toward replacing the aging VC-25As," said Maj. Gen. Duke Richardson, the Presidential Airlift Recapitalization program executive officer. "This award keeps us on track to modify and test the aircraft to become presidential mission-ready by 2024."

Since the aircraft were purchased through commercial contracting procedures, price and other related details are commercial-competition sensitive, meaning the negotiated price paid is not releasable. However, the price will be part of the overall program cost baseline once set and will be released in accordance with the contract publication requirements.
2 Transaero NTU's by Woodys Aeroimages, on Flickr

De ironie...

En Delta Airlines gaat vanaf 30 maart 2018 dagelijks tussen Orlando en Amsterdam vliegen met een Boeing 767.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-08-2017 11:05:26 ]
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:58:29 #88
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172923453
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
De 2 TransAero 747-8i's worden definitief de vervangers van de Boeing VC-25 "Air Force One":

Air Force awards contract for two 747-8s to be modified as future Air Force One aircraft

[..]

[ link | afbeelding ]2 Transaero NTU's by Woodys Aeroimages, on Flickr

De ironie...
Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is.
Ik vermoed dat Boeing een fikse korting heeft gegeven zodat ze minder hoeven af te schrijven op die twee 747-8i's én ze de 747-8i productielijn nu kunnen opruimen en de ruimte en personeel ergens anders voor kunnen gebruiken.
So we just called him Fred
pi_172923869
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is.
Ik vermoed dat Boeing een fikse korting heeft gegeven zodat ze minder hoeven af te schrijven op die twee 747-8i's én ze de 747-8i productielijn nu kunnen opruimen en de ruimte en personeel ergens anders voor kunnen gebruiken.
Sowieso het prestige om de president rond te kunnen vliegen, en ze zullen wel in de weg hebben gestaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:16:12 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172925453
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:15 schreef vipergts het volgende:

[..]

Sowieso het prestige om de president rond te kunnen vliegen, en ze zullen wel in de weg hebben gestaan.
Veel keuze heeft de Amerikaanse president niet als hij een vliegtuig wil.

Met het eisenlijstje van de Amerikanen zijn er maar 4 fabrikanten die zoiets kunnen afleveren:
• Boeing
• Airbus
• Antonov
• Ilyushin

De laatste twee vallen om politieke redenen per definitie af.
Airbus zou nog net kunnen, al verwacht ik wel dat het patriottisme van de Amerikanen daarvoor in de weg staat.

Overige Amerikaanse vliegtuigbouwers (McDonnel Douglas, Lockheed, Convair) die in staat zouden kunnen zijn voor het bouwen van een dergelijk toestel zijn allang uitgeschakeld.
So we just called him Fred
pi_172926025
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is.
Ik ook niet. Toestellen kunnen in huidige vorm wel goedkoper zijn, maar uiteindelijk worden die toch volledig omgebouwd, nieuwe electronica, avionics, airstairs etc. etc.
Een paar (honderd) miljoen meer of minder doet het hem ook niet.

Die Transaero toestellen waren ook zo goed als klaar. Interieur zit er al in.
quote:
Ik vermoed dat Boeing een fikse korting heeft gegeven zodat ze minder hoeven af te schrijven op die twee 747-8i's én ze de 747-8i productielijn nu kunnen opruimen en de ruimte en personeel ergens anders voor kunnen gebruiken.
De 747-8F productielijn gaat nog echt niet weg hoor. Maar Boeing kan het wel erg goed gebruiken dat deze twee toestellen nu weg kunnen. Als ik het goed heb hebben ze nu nog een 747-8i (BBJ) en de Lufthansa 747-8i staan. Die BBJ lijkt ook verkocht te zijn.
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:16 schreef FredvZ het volgende:
Airbus zou nog net kunnen, al verwacht ik wel dat het patriottisme van de Amerikanen daarvoor in de weg staat.
Airbus heeft niet eens (serieuze) interesse gehad. Onderdeel van de aanbesteding is de final assembly in de VS en Airbus heeft echt geen zin om al die kosten te maken voor 2-3 toestellen.

De nieuwe AF1 zullen zo'n 30 jaar meegaan; dus zo rond 2054. Als ze dan nog gebruikt zouden worden zullen het wel de allerlaatste 747's ter wereld zijn want het is maar zeer de vraag of zelfs 747-8F's die de komende jaren van de productielijn zo lang mee zullen gaan.
Vermoed eerlijk gezegd dat daarom deze nieuwe AF1's ook niet zo lang mee zullen gaan.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:51:18 #92
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172926172
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
De 747-8F productielijn gaat nog echt niet weg hoor. Maar Boeing kan het wel erg goed gebruiken dat deze twee toestellen nu weg kunnen. Als ik het goed heb hebben ze nu nog een 747-8i (BBJ) en de Lufthansa 747-8i staan. Die BBJ lijkt ook verkocht te zijn.
Er zijn natuurlijk dingen die wel voor de -8i gemaakt worden en niet voor de -8F, denk aan het grotere upperdeck bijvoorbeeld. Alles wat daar voor nodig is kan nu opgeruimd worden.
So we just called him Fred
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:12:27 #93
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_172926482
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Geloof er niks van dat dit nou écht goedkoper is.
Not likely idd.

Wat ik van de VC-25 gelezen heb is dat die 2 speciaal gebouwd zijn (bv. zwaardere vloeren) en daarna ook nog zwaar verbouwd zijn (bv. in flight refueling).

Die 2 748'en zullen dan volledig op de schop moeten en dat gaat dus iets verder dan alleen een achteraf verbouwing.

En hoe oud zijn die 748'en als ze in gebruik genomen worden in 2024? 8 jaar al als er niks tegen zit? :')
pi_172926719
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:12 schreef OEM het volgende:
En hoe oud zijn die 748'en als ze in gebruik genomen worden in 2024? 8 jaar al als er niks tegen zit? :')
Tja; de huidige VC-25's waren ook al een paar jaar oud voordat ze rondvlogen als AF1.
En ze zullen toch volledig opnieuw worden opgebouwd dus leeftijd maakt toch niets uit.
Sowieso maakt leeftijd voor dergelijke toestellen niet veel uit.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:49:59 #95
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_172927105
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja; de huidige VC-25's waren ook al een paar jaar oud voordat ze rondvlogen als AF1.
En ze zullen toch volledig opnieuw worden opgebouwd dus leeftijd maakt toch niets uit.
Sowieso maakt leeftijd voor dergelijke toestellen niet veel uit.
Njah, als je wilt upgraden vanwege dit:
quote:
AF identifies Boeing 747-8 platform for next Air Force One

“The current fleet of VC-25 presidential aircraft has performed exceptionally well, a testament to the Airmen who support, maintain and fly the aircraft,” James said. “Yet, it is time to upgrade. Parts obsolescence, diminishing manufacturing sources and increased down times for maintenance are existing challenges that will increase until a new aircraft is fielded.”
... is het misschien niet zo handig om zo'n 10 jaar na het min of meer einde van het 747-programma te gaan beginnen met actieve dienst.
pi_172932290
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:49 schreef OEM het volgende:
... is het misschien niet zo handig om zo'n 10 jaar na het min of meer einde van het 747-programma te gaan beginnen met actieve dienst.
Met de huidige orders kan Boeing nog zo'n 2 jaar 747-8's bouwen.
Dan misschien nog opties die worden omgezet naar orders en (hopelijk) nieuwe orders kunnen daar nog tijd aanplakken.
Als de nieuwe AF1's in 2024 in dienst gaan is de laatst geproduceerde 747-8 dus niet ouder dan zo'n 5 jaar.

Maar goed; ik ben het ook niet geheel met jouw oneens ;):
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe AF1 zullen zo'n 30 jaar meegaan; dus zo rond 2054. Als ze dan nog gebruikt zouden worden zullen het wel de allerlaatste 747's ter wereld zijn want het is maar zeer de vraag of zelfs 747-8F's die de komende jaren van de productielijn zo lang mee zullen gaan.
Vermoed eerlijk gezegd dat daarom deze nieuwe AF1's ook niet zo lang mee zullen gaan.
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:58:45 #97
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172968660
Over twee weken is er weer een airline minder die pax 747's inzet: EVA Air plant laatste 747-passagiersvlucht ;(
So we just called him Fred
  maandag 7 augustus 2017 @ 13:02:34 #98
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172968728
Wat doe je als je als reguliere bootcruises saai worden?
Dan ga je over op aircruises


Is er toch nog hoop voor de A380 :+
So we just called him Fred
pi_172969199
Tja ziet er mooi uit maar door de opstelling van de stoelen blijft het een soort business class vliegen. Voordeel van een cruise is dat je normaal slaapt in een kamer en dan de volgende dag op je bestemming van de dag aankomt. Dat is hier in deze luxe slaapzaal in een drukcabine wel even anders.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 7 augustus 2017 @ 14:58:18 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172971490
Van de website (die verder totaal geen info geeft over dit product):
quote:
Aircraft is operated by COMLUX Aruba NV. Crystal AirCruises, LLC is not an air carrier and does not possess DOT or FAA authority. Crystal AirCruises, LLC is an agent for charter of the Crystal Skye aircraft.
Dus het is helemaal niet hun eigen toestel. En verder, wie dit kan/wil betalen, heeft toch zeker wel genoeg geld voor een eigen vliegtuig? Dan wil je toch niet hutje mutje slapen met andere gasten? Een schip heeft gewoon privé cabines, maar dat kon kennelijk niet? Gedoemd te mislukken lijkt me...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')