Nee, dat mag niet. Maar dit gaat wel heel ver.quote:Op donderdag 20 juli 2017 13:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Je mag sowieso niet doen met de grond wat je wil. Je hebt een bestemmingplan en daarin staat dat het tuin is. Je mag het ongetwijfeld ook niet met een serre ofzo volbouwen.
Dat is maar hoe je het bekijkt.quote:Op donderdag 20 juli 2017 13:07 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Maar dit gaat wel heel ver.
Je kan zelf een tegel op je hoofd krijgen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 13:20 schreef Faeroer het volgende:
De tiefus met je tegeltaks. Tegel op hun hoofd kunnen ze krijgen, en gauw.
Alsof die veganistische GroenLinks ecto's voldoende eiwitten binnenkrijgen om überhaupt een tegel op te kunnen tillen, laat staan te gooien.quote:Op donderdag 20 juli 2017 13:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan zelf een tegel op je hoofd krijgen.
Tegeltuintokkie gespotquote:Op donderdag 20 juli 2017 13:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Alsof die veganistische GroenLinks ecto's voldoende eiwitten binnenkrijgen om überhaupt een tegel op te kunnen tillen, laat staan te gooien.
Als je ervoor spaart kom je niet in een keer voor een grote uitgave te staan die je vervolgens verhelpt met een flinke belastingverhoging. Hadden ze de belasting in het verleden al verhoogd dan was dat bovendien met een lager percentage geweest.quote:Op donderdag 20 juli 2017 13:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Vervanging is geen cent goedkoper als je ervoor spaart. Dan was de rioolheffing in het verleden al hoger geweest.
ja halloquote:Op donderdag 20 juli 2017 11:49 schreef Leandra het volgende:
Of de gemeente neemt gewoon eens haar verantwoordelijkheid en zorgt dat het riool dusdanig onderhouden wordt dat het de regenval aankan.
Hier heeft niemand een tegeltuin, maar doordat de gemeente te beroerd is het riool fatsoenlijk aan te pakken staat het wel regelmatig blank.
Daarbij denk ik dat er vooral meer gezeur is dat de boel af en toe blank staat, dat stond het namelijk "vroeger", toen iedereen nog een gewone tuin had, ook wel eens als het met bakken uit de lucht viel.
En misschien moeten ze in nieuwbouwwijken eens wat meer ruimte voor groen inplannen....
Het water in de vijver willen we bewegend hebben door het rond te pompen met een watervallen of zo.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:32 schreef jatochneetoch het volgende:
Ah wat leuk jullie beginnen een muggenkwekerij.
Blij dat ik niet naast jullie woon
De meeste gemeentes vliegen al over de huizen om zo te zien of er geen illegale bouwsels staan. Kleine moeite om dan ff te kijken naar de tegels in de tuin.quote:Op donderdag 20 juli 2017 14:33 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
ja hallo
de overheid heeft gewoon meer werk nodig, een groot project om bij iedereen in de achtertuin te kijken en tot op de cm nauwkeurig te meten hoeveel tegels er in een tuin liggen en dan exacte prijzen te beschikking te stellen. kost toch al gauw 4 uur per huis door 3 mensen. daarnaast nog de bezwaren commissie.
Hoe gaan ze om met mensen die een vijver hebben, ja daar kan regen in opgevangen worden maar als die vol zit stroomt ie alsnog over, op de tegels, telt het dan wel of niet mee in de belastingen?
vragen vragen vragen
Buurman heeft toch zeker wel horren?quote:Op donderdag 20 juli 2017 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Het water in de vijver willen we bewegend hebben door het rond te pompen met een watervallen of zo.
Daarbij hebben we in de halve straat een 'riviertje', wat binnenkort doorgetrokken gaat worden in de rest van de straat. Daar doet ons vijvertje niets aan af.
Het barst hier ook van de gierzwaluwen die veel insecten weg vangen en we hopen op libellen, zien er af en toe een, die vreten ook muggen.
Tot slot zetten we veel planten waar muggen een hekel aan hebben, vooral naast de erfgrenzen.
Hier is nu subsidie te krijgen voor de aanleg van groene daken. Helaas zijn we daar nu nog niet aan toe. Zul je zien dat het is afgeschaft als wij daar aan gaan beginnen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:39 schreef Kim-Holland het volgende:
Tuurlijk. Het mag vooral niks kosten, alleen opleveren.
Deze stoere boi, man man man.quote:Op donderdag 20 juli 2017 13:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Alsof die veganistische GroenLinks ecto's voldoende eiwitten binnenkrijgen om überhaupt een tegel op te kunnen tillen, laat staan te gooien.
grote kans dat ze het dan verkeerd doen, begroeide pergola over mijn vijverquote:Op donderdag 20 juli 2017 14:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De meeste gemeentes vliegen al over de huizen om zo te zien of er geen illegale bouwsels staan. Kleine moeite om dan ff te kijken naar de tegels in de tuin.
Dat hebben ze dan al jaren geleden kunnen zien...quote:Op donderdag 20 juli 2017 14:55 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
grote kans dat ze het dan verkeerd doen, begroeide pergola over mijn vijver
er is echt geen ambtenaar die op een tekening van 6 jaar geleden gaat kijken wat er onder die pergola staat, daarnaast was daar eerst grasquote:Op donderdag 20 juli 2017 15:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan al jaren geleden kunnen zien...
tekening?quote:Op donderdag 20 juli 2017 15:07 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
er is echt geen ambtenaar die op een tekening van 6 jaar geleden gaat kijken wat er onder die pergola staat, daarnaast was daar eerst gras
de gemeente heeft geen tekening van je achtertuin, alleen van de gebouwen, niet of er gras, tegels of een vijver staat en waar die staat.quote:Op donderdag 20 juli 2017 15:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
tekening?
Luchtfoto's en die leggen ze jaarlijks over elkaar, waarop elke uitbouw/aanbouw of bouwwerk, denk ook aan dakkapellen direct zichtbaar is.
quote:Op donderdag 20 juli 2017 15:15 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
de gemeente heeft geen tekening van je achtertuin, alleen van de gebouwen, niet of er gras, tegels of een vijver staat en waar die staat.
komop, je realiseert je toch zelf ook wel dat dit een debiel onuitvoerbaar idee is?
Als ze i infrarood gebruiken zie je gelijk het verschil tussen tegels en groen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 15:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
tekening?
Luchtfoto's en die leggen ze jaarlijks over elkaar, waarop elke uitbouw/aanbouw of bouwwerk, denk ook aan dakkapellen direct zichtbaar is.
Waarom? De gemiddelde brave burger vult gewoon netjes in hoeveel vierkante meter tegels hij in zijn tuin heeft liggen. Dan kun je zelfs zo nu en dan nog een controleur op pad sturen om te controleren of men de waarheid heeft opgegeven. Vroeger had je ook weleens controle voor de hondenbelasting aan de deur. Er is vast nog wel een ambtenaar die tegen zijn pensioen aan zit en alleen maar heel de dag uit het raam zit te staren.quote:Op donderdag 20 juli 2017 15:15 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
de gemeente heeft geen tekening van je achtertuin, alleen van de gebouwen, niet of er gras, tegels of een vijver staat en waar die staat.
komop, je realiseert je toch zelf ook wel dat dit een debiel onuitvoerbaar idee is?
Je reageert als een tegeltuintokkie.quote:Op donderdag 20 juli 2017 13:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Tegenwoordig mag je al veel vergunningsvrij bouwen. Wat kunnen dan nog illegale bouwwerken zijn?quote:Op donderdag 20 juli 2017 14:35 schreef ootjekatootje het volgende:
De meeste gemeentes vliegen al over de huizen om zo te zien of er geen illegale bouwsels staan. Kleine moeite om dan ff te kijken naar de tegels in de tuin.
Dat wat niet vergunningsvrij is, dûh.quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:01 schreef Gia het volgende:
Tegenwoordig mag je al veel vergunningsvrij bouwen. Wat kunnen dan nog illegale bouwwerken zijn?
Tegen de tijd dat we klaar zijn hebben we zo'n 88 m2 aan betegeld terras. Dit kunnen ze op een luchtfoto zien. Dat daar afwateringsbuizen onder liggen die overgaan in een drainagebuizen systeem, is niet te zien.quote:Op donderdag 20 juli 2017 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waarom? De gemiddelde brave burger vult gewoon netjes in hoeveel vierkante meter tegels hij in zijn tuin heeft liggen.
Zoals? Duh!quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat wat niet vergunningsvrij is, dûh.
Voorlichting helpt niet bij zulke tokkies.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
De grote hoeveelheid bestrating is inderdaad een risico in geval van bovengemiddelde neerslaghoeveelheden. Hoewel ik meer zie in voorlichting dan in belasting heffen, snap ik het idee wel.
Prima, stoppen ze daarmee. Dan kun je met je tuin doen wat je wilt.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
De gemeente calculeert grond in die niet van hun is. Daarmee gaat je hele verhaal al mank.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:06 schreef Janneke141 het volgende:
Te triest voor woorden. En al helemaal voor koophuizen.
Waarom moet de gemeente 'jouw' probleem oplossen? De regen komt in jouw tuin terecht en vervolgens wil je dit niet zelf afvoeren en laat je de gemeente het maar oplossen en de gemeenschap ervoor opdraaien.quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:06 schreef Janneke141 het volgende:
Te triest voor woorden. En al helemaal voor koophuizen.
Keigezellig! Hier parkeergelegenheid voor iedereen, mooi centraal maar ze hebben die stinkbak toch liever voor het raam en mijn raam . Een garage is er niks bijquote:Op donderdag 20 juli 2017 20:01 schreef Fred0w het volgende:
Mijn overbuurman heeft van zijn hele voortuin een parkeerplaats gemaakt.
Lekker je auto voor je woonkamerraam parkeren, staat echt gezellig in de wijk.
Woon jij tegenover mijquote:Op donderdag 20 juli 2017 20:01 schreef Fred0w het volgende:
Mijn overbuurman heeft van zijn hele voortuin een parkeerplaats gemaakt.
Lekker je auto voor je woonkamerraam parkeren, staat echt gezellig in de wijk.
Alle bouwwerken buiten het achtererfgebied.quote:
Niks mis mee. Kan het water ook gelijk gezuiverd worden en hebben we weer extra zoet water.quote:Op donderdag 20 juli 2017 20:13 schreef Geerd het volgende:
Gewoon iedereen zo een water bak van een kuub geven.
Die aansluiten op het afvoer van het dak.
Kun je meteen mooi de wc mee doorspoelen en plantenwatergeven.
Tuintegelterreur.quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:41 schreef Red_85 het volgende:
Nu is de tuintegeleigenaar weer een tokkie?
Stopwoordje aan het worden?
quote:
Hier echt van de week nog precies hetzelfdequote:Op donderdag 20 juli 2017 12:49 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik ook niet! Mijn buren doen het en buurman gaf mij die tip ook, toen ik in mijn voortuin bezig was met onkruid eruit halen..wat een malloot.
Ik heb toen gezegd dat ik graag een beetje aan het milieu denk. Iemand moet het doen als anderen er schijt aan hebben.
Rijke mensen hebben toch een gazon en een oprit van netjes aangeharkt grind.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:09 schreef spiritusbus het volgende:
Ik heb in mijn voortuin juist veel bestrating, zodat ik twee auto's kwijt kan op de oprit ipv een plek aan de weg. Oh, en voor mensen die tegels voor paupers vinden, het zijn geen betontegels
Ik heb het dan ook over mijn vierde huis.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Rijke mensen hebben toch een gazon en een oprit van netjes aangeharkt grind.
Wat heet rijk als je voor alles wat je wenst een lening afsluit?quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Rijke mensen hebben toch een gazon en een oprit van netjes aangeharkt grind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |