Rioolheffing mag alleen aan die bestemming besteed worden, winst maken mag niet.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze het niet kunnen onderhouden van de rioolbelasting die nu betaald wordt wel ja, als ze de ontvangen rioolbelasting ergens anders aan uitgeven dan moeten ze hun inkomsten en uitgaven herstructureren.
https://vng.nl/producten-(...)een-rij/rioolheffingquote:Wat regelt de wet?
De Gemeentewet schrijft geen criteria voor waaraan de rioolheffing moet voldoen. Wel zijn er enkele beperkingen die uit de aard van de rioolheffing voortvloeien. De wet bepaalt bijvoorbeeld dat er sprake is van een bestemmingsheffing doordat de belastingopbrengst bedoeld is om daarmee de kosten van de gemeentelijke watertaak te dekken.
Een belangrijk aandachtspunt bij een bestemmingsbelasting zoals de rioolheffing is het verbod om winst te maken. De geraamde baten uit de rioolheffing mogen de geraamde lasten van de gerelateerde taken niet overschrijden. Het is van belang dat de gemeenteraad hier op let. Het wordt sterk aangeraden de ramingen deel te laten uitmaken van de besluitvorming bij de invoering of wijziging van de belastingverordening.
Als de gemeenteraad ervoor kiest om alleen voor de afvoer van afvalwater belasting te heffen of alleen voor de afvoer van hemelwater, moet men er alert op zijn dat alleen de kosten voor die betreffende taak worden verhaald
Problemen worden aantoonbaar steeds groter, dus het is wel degelijk een probleem van nu.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:00 schreef Leandra het volgende:
Zoals ik eerder al zei: het is niet alleen van nu, vroeger stond de boel ook gewoon 2 keer per jaar blank.
Wat wel vervelend werd toen de putdeksels omhoog kwamen trouwens.
Het is niet alsof het riool in droge tijden je tuin water geeft ofzoquote:Op donderdag 20 juli 2017 12:01 schreef MichaelScott het volgende:
Krijgen ze dan ook een vergoeding omdat die tuinen minder water nodig hebben in tijden van droogte?
quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:01 schreef freako het volgende:
[..]
Rioolheffing mag alleen aan die bestemming besteed worden, winst maken mag niet.
Nee, maar je gebruikt wel drinkwater om je tuin te sproeien, en dat zou per saldo wel eens wat kostbaarder kunnen zijn....quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is niet alsof het riool in droge tijden je tuin water geeft ofzo
En voor water betaal je ook al naar verbruik.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar je gebruikt wel drinkwater om je tuin te sproeien, en dat zou per saldo wel eens wat kostbaarder kunnen zijn....
Maar niet voor de gemeente natuurlijk, de toevoer van water is haar taak immers niet (meer).
quote:
Koning van het drogredeneren, jij.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:02 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
is het vandaag sarcasmedag of wat?
Het waterleidingbedrijf zal er in elk geval niet blij mee zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is niet alsof het riool in droge tijden je tuin water geeft ofzo
http://www.destentor.nl/z(...)door-hitte~ac00cf77/quote:Het bedrijf gaf twee dagen geleden een waarschuwing af: gebruik tijdens piekuren in de ochtend (tussen 6 en 9 uur) en avond (tussen 18 en 22 uur) zo min mogelijk water. ,,We zijn gewoontedieren en douchen het liefst op ongeveer hetzelfde tijdstip. Vergelijk het met de spits op de weg. Als je een ander moment kunt kiezen om te douchen, doe dat! Datzelfde geldt voor het vullen van zwembadjes en sproeien van de tuin. Vooral dat laatste kost veel water."
Volgens mij mag bij nieuwbouw de HWA al niet meer op het riool lozen?quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:06 schreef SicSicSics het volgende:
Afkoppeling is trouwens ook een maatregel waarbij de burger gevraagd wordt om het riool te ontlasten. Daar werd voorheen ook vaak subsidie voor beschikbaar gesteld.
anders zouden alle drone regelgevingen ook volledig herzien moeten worden ja. Zou ons een hoop gedoe schelenquote:Op donderdag 20 juli 2017 11:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Drones mogen niet boven bebouwd gebied vliegen... Via luchtfoto's kun je al veel tegenwoordig. Er is vergelijkingssoftware beschikbaar en die wordt steeds beter. Luchtfoto's worden toch jaarlijks gevlogen.
Eensch.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
anders zouden alle drone regelgevingen ook volledig herzien moeten worden ja. Zou ons een hoop gedoe schelen
Oh okay, dus als er in een gortdroge zomer wordt opgeroepen niet te sproeien dan kun je dat gewoon negeren omdat je water toch naar verbruik betaalt?quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]
En voor water betaal je ook al naar verbruik.
Ja. Maar ook daar gaan de tegeltuinmensen met zwembadjes dus niet vrijuitquote:Op donderdag 20 juli 2017 12:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het waterleidingbedrijf zal er in elk geval niet blij mee zijn.
[..]
http://www.destentor.nl/z(...)door-hitte~ac00cf77/
Slechts een van de vele oproepen die jaarlijks terugkomen.
Dat is weer iets heel anders.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh okay, dus als er in een gortdroge zomer wordt opgeroepen niet te sproeien dan kun je dat gewoon negeren omdat je water toch naar verbruik betaalt?
Dat zal per gemeente verschillen. Volgens mij staat hier niet direct iets over in het bouwbesluit, maar ik kan me vergissen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Volgens mij mag bij nieuwbouw de HWA al niet meer op het riool lozen?
Moet je het filmpje eens pauzeren op 15 seconden. Man, man, man, wat een zooi!quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:43 schreef MPC60 het volgende:
Die tuin staat ook vol met zooi, ze is gewoon bang dat ze d'r stortplaats kwijt raakt.
Gaat dit tergende tegeltopic nu ook al over moslims?quote:
Al verbeterd. Ben net op.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:18 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Gaat dit tergende tegeltopic nu ook al over moslims?
Mogguh dan. Lekker uitgeslapen dus.quote:
Gezien de oproepen wel.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is weer iets heel anders.
Als je in Las Vegas woont dan kun je misschien idd beter een tegeltuin nemen dan een groene tuin die steeds moet worden besproeid. Maar is dat de situatie in Nederland?
http://www.bd.nl/aalburg/(...)en-betalen~a45dc746/quote:De rioolheffing moet kostendekkend zijn. Doordat steeds meer riolen aan vervanging toe zijn, is een stijging niet te voorkomen, zo schrijven de drie gemeenten.
Dat negeer ik sowieso want mijn tuin is me veel waard.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh okay, dus als er in een gortdroge zomer wordt opgeroepen niet te sproeien dan kun je dat gewoon negeren omdat je water toch naar verbruik betaalt?
Ah wat leuk jullie beginnen een muggenkwekerij.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet je het filmpje eens pauzeren op 15 seconden. Man, man, man, wat een zooi!
Hier in Helmond is het geloof ik per 2024 verplicht om je regenwater van het riool ontkoppeld te hebben.
Wij, manlief en ik, zijn nu bezig met het (laten) bouwen van een garage, vervangen van de dakgoten en op niet al te lange termijn het aanleggen van een groot terras.
Om te voldoen aan de eisen die er aan zitten te komen, gaan we nu al rekening houden met het milieu.
Het garagedak wordt geschikt gemaakt om een groen dak op aan te leggen.
Het dak van de aanbouw, ook plat, moet vernieuwen worden, maar ook daar willen we in de toekomst een groen dak op hebben.
Alle regenpijpen gaan uitmonden in regentonnen, met een overloop naar een flexibele buis die onder de terrassen gelegd gaan worden. Tegen de erfgrens komt een lijngoot die ook weer af gaat lopen naar de border. In de borders en onder de tuin komen drainagepijpen, waardoor we minder hoeven te sproeien met warm weer. En waar we al het regenwater kwijt kunnen.
Er komt tevens een vijver met een deel moeras, waar ook het regenwater naartoe kan.
Aan de voorkant gaan we ook het regenwater de tuin in leiden, eventueel naar een wadi.
Dat moeten we nog bekijken hoe en wat.
We hebben straks 3 terrassen, 60 m2, 16 m2 en 12 m2, maar toch al het regenwater afgekoppeld van het riool.
Wellicht gaan we ook nog het regenwater opvangen om als toiletspoeling te gebruiken, maar dat is dan in een verdere toekomst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |