abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:09:56 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172546992
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:04 schreef Igen het volgende:

[..]

En voor water betaal je ook al naar verbruik.
Oh okay, dus als er in een gortdroge zomer wordt opgeroepen niet te sproeien dan kun je dat gewoon negeren omdat je water toch naar verbruik betaalt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172546994
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:05 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Het waterleidingbedrijf zal er in elk geval niet blij mee zijn.

[..]

http://www.destentor.nl/z(...)door-hitte~ac00cf77/

Slechts een van de vele oproepen die jaarlijks terugkomen.
Ja. Maar ook daar gaan de tegeltuinmensen met zwembadjes dus niet vrijuit :P
pi_172547012
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh okay, dus als er in een gortdroge zomer wordt opgeroepen niet te sproeien dan kun je dat gewoon negeren omdat je water toch naar verbruik betaalt?
Dat is weer iets heel anders.

Als je in Las Vegas woont dan kun je misschien idd beter een tegeltuin nemen dan een groene tuin die steeds moet worden besproeid. Maar is dat de situatie in Nederland?
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:11:36 #79
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172547032
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Volgens mij mag bij nieuwbouw de HWA al niet meer op het riool lozen?
Dat zal per gemeente verschillen. Volgens mij staat hier niet direct iets over in het bouwbesluit, maar ik kan me vergissen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 20 juli 2017 @ 12:13:39 #80
186611 Haags
pi_172547080
_O-
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:14:18 #81
3542 Gia
User under construction
pi_172547094
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:43 schreef MPC60 het volgende:
Die tuin staat ook vol met zooi, ze is gewoon bang dat ze d'r stortplaats kwijt raakt. :')
Moet je het filmpje eens pauzeren op 15 seconden. Man, man, man, wat een zooi!

Hier in Helmond is het geloof ik per 2024 verplicht om je regenwater van het riool ontkoppeld te hebben.

Wij, manlief en ik, zijn nu bezig met het (laten) bouwen van een garage, vervangen van de dakgoten en op niet al te lange termijn het aanleggen van een groot terras.
Om te voldoen aan de eisen die er aan zitten te komen, gaan we nu al rekening houden met het milieu.

Het garagedak wordt geschikt gemaakt om een groen dak op aan te leggen.
Het dak van de aanbouw, ook plat, moet vernieuwd worden, maar ook daar willen we in de toekomst een groen dak op hebben.
Alle regenpijpen gaan uitmonden in regentonnen, met een overloop naar een flexibele buis die onder de terrassen gelegd gaan worden. Tegen de erfgrens komt een lijngoot die ook weer af gaat lopen naar de border. In de borders en onder de tuin komen drainagepijpen, waardoor we minder hoeven te sproeien met warm weer. En waar we al het regenwater kwijt kunnen.
Er komt tevens een vijver met een deel moeras, waar ook het regenwater naartoe kan.
Aan de voorkant gaan we ook het regenwater de tuin in leiden, eventueel naar een wadi.
Dat moeten we nog bekijken hoe en wat.

We hebben straks 3 terrassen, 60 m2, 16 m2 en 12 m2, maar toch al het regenwater afgekoppeld van het riool.

Wellicht gaan we ook nog het regenwater opvangen om als toiletspoeling te gebruiken, maar dat is dan in een verdere toekomst.
pi_172547179
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet je het filmpje is pauzeren...
Gaat dit tergende tegeltopic nu ook al over moslims?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:19:25 #83
3542 Gia
User under construction
pi_172547191
quote:
11s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:18 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Gaat dit tergende tegeltopic nu ook al over moslims?
Al verbeterd. Ben net op. :P
pi_172547199
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Al verbeterd. Ben net op. :P
Mogguh dan. Lekker uitgeslapen dus.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:21:44 #85
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_172547240
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is weer iets heel anders.

Als je in Las Vegas woont dan kun je misschien idd beter een tegeltuin nemen dan een groene tuin die steeds moet worden besproeid. Maar is dat de situatie in Nederland?
Gezien de oproepen wel.

Blijkt trouwens gewoon weer wanbestuur te zijn waarvan de kosten afgewenteld worden op de burgers.

quote:
De rioolheffing moet kostendekkend zijn. Doordat steeds meer riolen aan vervanging toe zijn, is een stijging niet te voorkomen, zo schrijven de drie gemeenten.
http://www.bd.nl/aalburg/(...)en-betalen~a45dc746/

Vervanging van een rioolstelsel is iets wat ze bij de aanleg daarvan al hadden moeten zien aankomen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_172547323
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh okay, dus als er in een gortdroge zomer wordt opgeroepen niet te sproeien dan kun je dat gewoon negeren omdat je water toch naar verbruik betaalt?
Dat negeer ik sowieso want mijn tuin is me veel waard.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172547417
Haha, tokkies, daar kun je echt niet mee praten he...

Gemeente: dit is ons probleem (duidelijke uitleg)

Tokkie: nou ik zie echt niet in wat voor probleem jullie kunnen hebbuh!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172547432
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet je het filmpje eens pauzeren op 15 seconden. Man, man, man, wat een zooi!

Hier in Helmond is het geloof ik per 2024 verplicht om je regenwater van het riool ontkoppeld te hebben.

Wij, manlief en ik, zijn nu bezig met het (laten) bouwen van een garage, vervangen van de dakgoten en op niet al te lange termijn het aanleggen van een groot terras.
Om te voldoen aan de eisen die er aan zitten te komen, gaan we nu al rekening houden met het milieu.

Het garagedak wordt geschikt gemaakt om een groen dak op aan te leggen.
Het dak van de aanbouw, ook plat, moet vernieuwen worden, maar ook daar willen we in de toekomst een groen dak op hebben.
Alle regenpijpen gaan uitmonden in regentonnen, met een overloop naar een flexibele buis die onder de terrassen gelegd gaan worden. Tegen de erfgrens komt een lijngoot die ook weer af gaat lopen naar de border. In de borders en onder de tuin komen drainagepijpen, waardoor we minder hoeven te sproeien met warm weer. En waar we al het regenwater kwijt kunnen.
Er komt tevens een vijver met een deel moeras, waar ook het regenwater naartoe kan.
Aan de voorkant gaan we ook het regenwater de tuin in leiden, eventueel naar een wadi.
Dat moeten we nog bekijken hoe en wat.

We hebben straks 3 terrassen, 60 m2, 16 m2 en 12 m2, maar toch al het regenwater afgekoppeld van het riool.

Wellicht gaan we ook nog het regenwater opvangen om als toiletspoeling te gebruiken, maar dat is dan in een verdere toekomst.
Ah wat leuk jullie beginnen een muggenkwekerij.
Blij dat ik niet naast jullie woon :')
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:35:37 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172547504
Je kan de tegels in groen verven of een kunstgras aanleggen. Dat ziet de ambtenaar de verschil niet meer in de hoge hoogte.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_172547523
Het 'leuke' van al die tegeltuinliefhebbers is dat ze ook graag gif sproeien omdat ze als de dood zijn dat er onkruid omhoog piept tussen de tegels. Zelf eruit plukken is natuurlijk teveel gevraagd.
´
pi_172547547
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:35 schreef AchJa het volgende:
Waarom niet andersom? Veel gras/ groene tuinen belonen? Of is dat weer te ingewikkeld... :')
Tuurlijk. Het mag vooral niks kosten, alleen opleveren.
´
pi_172547642
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:37 schreef Kim-Holland het volgende:
Het 'leuke' van al die tegeltuinliefhebbers is dat ze ook graag gif sproeien omdat ze als de dood zijn dat er onkruid omhoog piept tussen de tegels. Zelf eruit plukken is natuurlijk teveel gevraagd.
gif in je tuin willen :') Nog iets wat ik niet begrijp inderdaad.
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:44:50 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172547647
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:35 schreef AchJa het volgende:
Waarom niet andersom? Veel gras/ groene tuinen belonen? Of is dat weer te ingewikkeld... :')
Nee dat kost geld. En dat mag natuurlijk niet :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172547711
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:44 schreef Mamungkukumpurangkuntjuny het volgende:

[..]

gif in je tuin willen :') Nog iets wat ik niet begrijp inderdaad.
Ik ook niet! Mijn buren doen het en buurman gaf mij die tip ook, toen ik in mijn voortuin bezig was met onkruid eruit halen..wat een malloot.
Ik heb toen gezegd dat ik graag een beetje aan het milieu denk. Iemand moet het doen als anderen er schijt aan hebben.
´
pi_172547726
Ik gebruik meestal napalm, maar dan gaat Charlie van hiernaast vaak klagen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172547784
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:30 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Tegeltuin genot.

De gezelligheid straalt er van af.

[ afbeelding ]
Is dit de luchtplaats van de Bijlmerbajes?
pi_172547889
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:49 schreef Leandra het volgende:
Of de gemeente neemt gewoon eens haar verantwoordelijkheid en zorgt dat het riool dusdanig onderhouden wordt dat het de regenval aankan.
Hier heeft niemand een tegeltuin, maar doordat de gemeente te beroerd is het riool fatsoenlijk aan te pakken staat het wel regelmatig blank.

Daarbij denk ik dat er vooral meer gezeur is dat de boel af en toe blank staat, dat stond het namelijk "vroeger", toen iedereen nog een gewone tuin had, ook wel eens als het met bakken uit de lucht viel.

En misschien moeten ze in nieuwbouwwijken eens wat meer ruimte voor groen inplannen....
Vooral dat laatste. Wel plannen zonder enig groen, postzegeltuintjes en lekker goedkope openbare ruimte goedkeuren (= steen) en dan tegen mensen die wat tegels in hun tuin leggen zeggen dat ze verplicht hun tuin anders moeten inrichten? Ze hebben die grond godverdikke van de gemeente gekocht zeg,

Ik heb zelf veel groen in mijn tuin, maar ik vind ook dat de gemeente zich er niet mee moet bemoeien.
Whatever...
pi_172547984
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:21 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Gezien de oproepen wel.

Blijkt trouwens gewoon weer wanbestuur te zijn waarvan de kosten afgewenteld worden op de burgers.

[..]

http://www.bd.nl/aalburg/(...)en-betalen~a45dc746/

Vervanging van een rioolstelsel is iets wat ze bij de aanleg daarvan al hadden moeten zien aankomen.
Vervanging is geen cent goedkoper als je ervoor spaart. Dan was de rioolheffing in het verleden al hoger geweest.
pi_172548009
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:00 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Vooral dat laatste. Wel plannen zonder enig groen, postzegeltuintjes en lekker goedkope openbare ruimte goedkeuren (= steen) en dan tegen mensen die wat tegels in hun tuin leggen zeggen dat ze verplicht hun tuin anders moeten inrichten? Ze hebben die grond godverdikke van de gemeente gekocht zeg,

Ik heb zelf veel groen in mijn tuin, maar ik vind ook dat de gemeente zich er niet mee moet bemoeien.
Je mag sowieso niet doen met de grond wat je wil. Je hebt een bestemmingplan en daarin staat dat het tuin is. Je mag het ongetwijfeld ook niet met een serre ofzo volbouwen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')