Arnhem wil Ahmed Marcouch als burgemeesterquote:Ahmed Marcouch (PvdA) is maandag voorgedragen als nieuwe burgemeester van Arnhem. De 51-jarige Marcouch volgt Herman Kaiser (CDA) op, die zijn ambt om gezondheidsredenen moest neerleggen. Sindsdien is Boele Staal (D66) waarnemend burgemeester in Arnhem.
Marcouch was van 2010 tot 2017 lid van de Tweede Kamer. Het is de bedoeling dat hij op 1 september aantreedt in Arnhem.
De aanbeveling van de Arnhemse raad gaat naar de minister van Binnenlandse Zaken. Die doet, als er geen bezwaren zijn, een voordracht aan de koning, die vervolgens de benoeming bekrachtigt.
Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Met een gekozen burgemeester was hij er nooit gekomen.
Haha ja! Ik denk dat ze leefbaar Rotterdam ook hadden uitgelachen toen ze iemand met een dubbel paspoort in de fractie lieten. Dat kwam ook allemaal goed!quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:48 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Wilders en zijn volgelingen werden toen toch ook al helemaal leip toen Arib Kamervoorzitter werd? Hoor je ook niks negatiefs meer over. Komt allemaal wel goed jongens.
Het partijkartel!!!quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Zou hij die post uit medelijden hebben gekregen of hebben ze in Den Haag gewoon een smerig dealtje gemaakt wat het daglicht niet kan verdragen? Misschien trekt de PVDA zijn dreigement ivm die lerarensalarissen nu wel in.
De PVDA is een splinterpartijtje, zevende partij van Nederland, keihard afgestraft en toch krijgen ze zo'n (redelijk) belangrijke burgemeesterspost. Dat zaakje stinkt.quote:
Onzin, bij de grote centrumpartijen zitten heel veel ervaren bestuurders.quote:
Nee, dat is juist heel logisch omdat er veel PvdA'ers met bestuurservaring op het hoogste niveau beschikbaar zijn gekomen, juist door dat grote zetelverlies van de PvdA.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De PVDA is een splinterpartijtje, zevende partij van Nederland, keihard afgestraft en toch krijgen ze zo'n (redelijk) belangrijke burgemeesterspost. Dat zaakje stinkt.
Wel goede brievenbusplassers en wife beaters. Maar hey, da's NL cultuur, moet je trots op zijnquote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, bij de grote centrumpartijen zitten heel veel ervaren bestuurders.
En bij de extremistische partijen op de flanken zitten er nul.
Het is dus niet zo gek dat er geen burgemeesters van PVV-huize zijn.
Mag ik je herinneren aan de nieuwe burgemeester van ik meen Zutphen?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, bij de grote centrumpartijen zitten heel veel ervaren bestuurders.
En bij de extremistische partijen op de flanken zitten er nul.
Het is dus niet zo gek dat er geen burgemeesters van PVV-huize zijn.
Zo werkt dat niet. Den Haag bepaalt wie er burgemeester wordt (iig bij de grotere steden). Bestuurservaring speelt een ondergeschikte rol. Het enige wat belangrijk is is van welke partij je lid bent.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat is juist heel logisch omdat er veel PvdA'ers met bestuurservaring op het hoogste niveau beschikbaar zijn gekomen, juist door dat grote zetelverlies van de PvdA.
Snel! Wordt lid van de PVV!quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Den Haag bepaalt wie er burgemeester wordt (iig bij de grotere steden). Bestuurservaring speelt een ondergeschikte rol. Het enige wat belangrijk is is van welke partij je lid bent.
Kortom, Marcouch is de perfecte kandidaat voor alles wat niet extreem is, goed gedaan dus, Arnhem, als zowel DENK als de PVV tegen je is dan moet je toch iets erg goed doenquote:
Verbinder Marcouch doet nu al het onmogelijke en verbindt DENK en PVV in hun gezamenlijke verontwaardiging over deze aanstelling.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, Marcouch is de perfecte kandidaat voor alles wat niet extreem is, goed gedaan dus, Arnhem, als zowel DENK als de PVV tegen je is dan moet je toch iets erg goed doen
tis een mocro... dus ja, dat is genoeg voor een hoop volk hier om loco te gaan.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap de ophef ook echt totaal niet.
???quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:59 schreef Kaas- het volgende:
Pownewsfilmpje tot halverwege gekeken. Baudet heeft nog een inhoudelijke reden om tegen de benoeming van Marcouch te zijn, maar Wilders komt ook gewoon niet verder dan dat het niet mag omdat hij een kleurtje heeft.![]()
Tja en los daarvan, de man is voorgedragen door Arnhem zelf. Men kon ook gewoon solliciteren op de functie, maar niemand vanuit een fvd denk of pvv heeft dat gedaan.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
tis een mocro... dus ja, dat is genoeg voor een hoop volk hier om loco te gaan.
Godzijdank liegt Wilders nooit. Oh...wacht...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
???
Wilders geeft aan dat hij een radicale imam volgt, Amsterdam islamitische stadsdelen wil geven en PVV'ers die bij de politie willen discrimineert.
Wilders praat wel meer onzin. Daar is dit geen uitzondering op. Voor Wilders is iedere Iman radicaal.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
???
Wilders geeft aan dat hij een radicale imam volgt, Amsterdam islamitische stadsdelen wil geven en PVV'ers die bij de politie willen discrimineert.
Juist mocros vallen snel omhoog bij partijen als PvdA, GroenLinks en D66 om 'islamitisch stemvee' binnen te halen. Daar moeten wat allochtonen op de lijst staan, kijk ons eens multiculti progressief zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
tis een mocro... dus ja, dat is genoeg voor een hoop volk hier om loco te gaan.
Voor Wilders is iedereen die eens een koran open heeft geslagen radicaal. Die plucheplakker draait steeds verder door.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wilders praat wel meer onzin. Daar is dit geen uitzondering op. Voor Wilders is iedere Iman radicaal.
Klopt, dat is het precies, staat zelfs in de handboeken van die partijen...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:05 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Juist mocros vallen snel omhoog bij partijen als PvdA, GroenLinks en D66 om 'islamitisch stemvee' binnen te halen. Daar moeten wat allochtonen op de lijst staan, kijk ons eens multiculti progressief zijn.
Dit klinkt inderdaad logisch, maar hoe verhoudt zich deze verklaring tot de benoeming van van Dam als bestuurder van de NPO? Sinds wanneer is een uitgerangeerde politicus een vakman voor mediazaken?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat is juist heel logisch omdat er veel PvdA'ers met bestuurservaring op het hoogste niveau beschikbaar zijn gekomen, juist door dat grote zetelverlies van de PvdA.
Dat snap ik, maar ik dacht; misschien bevalt de persoon de Arnhemmers wel en geven ze er niet zoveel om dat hij PvdA'er is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat zelfs de PvdA aanhang zich heeft afgekeerd van de PvdA kamerleden.
Maar dan kun je toch niet zeggen dat Wilders alleen zegt dat Marcouch 'een kleurtje heeft' en daarom ongeschikt is?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wilders praat wel meer onzin. Daar is dit geen uitzondering op. Voor Wilders is iedere Iman radicaal.
Islamitisch stemvee. Want die 6% van de bevolking kan zo'n enorme stempel drukken op de andere 94%.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:05 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Juist mocros vallen snel omhoog bij partijen als PvdA, GroenLinks en D66 om 'islamitisch stemvee' binnen te halen. Daar moeten wat allochtonen op de lijst staan, kijk ons eens multiculti progressief zijn.
Het islamitische stemvee is al grotendeels overgelopen naar DENK, dus dikke pech voor de PvdA.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Islamitisch stemvee. Want die 6% van de bevolking kan zo'n enorme stempel drukken op de andere 94%.
Misschien moeten Henk en Ingrid dan eens van de bank komen en gaan stemmen.
Je negeert de vraag. Probeer ik het nog eens.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het islamitische stemvee is al grotendeels overgelopen naar DENK, dus dikke pech voor de PvdA.
Dat zeg ik ook niet, Vervang het woordje 'kleurtje' door 'moslim' en het klopt wel.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:07 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dan kun je toch niet zeggen dat Wilders alleen zegt dat Marcouch 'een kleurtje heeft' en daarom ongeschikt is?
Je stelde geen vraag.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je negeert de vraag. Probeer ik het nog eens.
Hoe kan 6% van de bevolking de titel 'stemvee' krijgen? Ze hebben een stem wat 10 keer meetelt of mis ik iets?
Ik had het over die Kaas-.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, Vervang het woordje 'kleurtje' door 'moslim' en het klopt wel.
Man man manquote:
Eens.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:15 schreef Pedroso het volgende:
Ook in bestuurlijke functies moet er een afspiegeling van de maatschappij zichtbaar zijn en als er dan een goede kandidaat als Marcouch beschikbaar is dan is dit besluit alleen maar toe te juichen.
Fout, de man is niet voorgedragen door Arnhemquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja en los daarvan, de man is voorgedragen door Arnhem zelf.
Dat is natuurlijk ook verspilde moeite in het huidige systeem.quote:Men kon ook gewoon solliciteren op de functie, maar niemand vanuit een fvd denk of pvv heeft dat gedaan.
Tenenkrommend dat dit soort basiskennis van onze politieke structuur niet eens meer zo vanzelfsprekend is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Fout, de man is niet voorgedragen door Arnhem![]()
De bevolking is niets gevraagd
[..]
Is dat zo, heb jij voor mij een link naar de vacature ?
Ik heb hem namelijk nergens zien staan ?
Jij denkt dat er in Nederland geen sollicitatieprocedure is voor burgemeester...? Niet, toch?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Fout, de man is niet voorgedragen door Arnhem![]()
De bevolking is niets gevraagd
[..]
Is dat zo, heb jij voor mij een link naar de vacature ?
Ik heb hem namelijk nergens zien staan ?
Inderdaad, want als jij die basiskennis had gehad dan had jij niet beweerd dat Arnhem hem gekozen heeft.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:Tenenkrommend dat dit soort basiskennis van onze politieke structuur niet eens meer zo vanzelfsprekend is.
Wie vertegenwoordigt de Arnhemse gemeenteraad?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Inderdaad, want als jij die basiskennis had gehad dan had jij niet beweerd dat Arnhem hem gekozen heeft.
De gemeenteraad van Arnhem heeft hem gekozen, dat is heel wat anders dan simpelweg "Arnhem" heeft hem gekozen.
Lui uit de politiek krijgen wel vaker snoepbaantjes aangebodenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:07 schreef skcollubs het volgende:
[..]
Dit klinkt inderdaad logisch, maar hoe verhoudt zich deze verklaring tot de benoeming van van Dam als bestuurder van de NPO? Sinds wanneer is een uitgerangeerde politicus een vakman voor mediazaken?
Die worden toch door de bevolking gekozen, imbeciel. Het is toch godverdomme geen hogere wiskunde dat deze vorm van getrapte democratie al lang bestaat.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Inderdaad, want als jij die basiskennis had gehad dan had jij niet beweerd dat Arnhem hem gekozen heeft.
De gemeenteraad van Arnhem heeft hem gekozen, dat is heel wat anders dan simpelweg "Arnhem" heeft hem gekozen.
Blijkbaar vertegenwoordigen ze niet de bevolking, anders hadden ze niet zo,n beslissing genomen zonder de bevolking te raadplegen.........quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:22 schreef Stabiel het volgende:Wie vertegenwoordigt de Arnhemse gemeenteraad?
Je slaat onzin uit.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Blijkbaar vertegenwoordigen ze niet de bevolking, anders hadden ze niet zo,n beslissing genomen zonder de bevolking te raadplegen.........
Maar deze stellingname impliceert nu juist het zogenaamde partijkartel.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:22 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
Lui uit de politiek krijgen wel vaker snoepbaantjes aangeboden
Wouter Bos doet schnabbels bij VU medisch centrum
Gerrit Zalm deed aan witwassen bij de ABN
Jan Peter is voorzitter van stichting kroket
... Dit is echt treurig.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Het partijkartel reikt tot aan het bedrijfsleven. Thierry moet niet alleen de politiek maar ook het bedrijfsleven van binnenuit gaan doorbreken. Wordt een pittige klus voor die arme jongen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:26 schreef skcollubs het volgende:
[..]
Maar deze stellingname impliceert nu juist het zogenaamde partijkartel.
Je kan altijd nog wachtgeld opstrijken hoorquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:26 schreef skcollubs het volgende:
[..]
Maar deze stellingname impliceert nu juist het zogenaamde partijkartel.
Tuurlijk is dat zo, maar het gaat om de woordkeuze van Straatcommando waar ik op reageerde.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:24 schreef Buitendam het volgende:Die worden toch door de bevolking gekozen, imbeciel.
Dat is het ook niet, maar dat wil niet zeggen dat het daarom een goed systeem is.quote:Het is toch godverdomme geen hogere wiskunde dat deze vorm van getrapte democratie al lang bestaat.
Log zelf uit, ik kan niet helpen dat jij een hekel hebt aan democratiequote:Tering, log uit.
Door bekrompen figuren als jij krijgen weldenkende mensen een hekel aan democratie. Pleeg alsjeblieft sterilisatie op je stemrecht.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:30 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat zo, maar het gaat om de woordkeuze van Straatcommando waar ik op reageerde.
Hij zei "Arnhem" heeft hem gekozen, dat klopt gewoon niet. Als hij had geschreven "de gemeenteraad van Arnhem" dan had je mij helemaal niet gehoord.
[..]
Dat is het ook niet, maar dat wil niet zeggen dat het daarom een goed systeem is.
[..]
Log zelf uit, ik kan niet helpen dat jij een hekel hebt aan democratie
Nee, dat je zo'n foutje als "argument" aandraagt zegt genoeg over jou. Het is namelijk totaal niet inhoudelijk. Je lijkt niet eens op de hoogte te zijn hoe een burgemeester gekozen wordt en hoe men daar op kan solliciteren.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:31 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, jij bent treurig dat je je foute woordkeuze gewoon niet erkend.
Ik weet niet of ik hier nu heel hard om moet lachen of mijn vertrouwen in de mensheid zonder pardon moet opzeggen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:30 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat zo, maar het gaat om de woordkeuze van Straatcommando waar ik op reageerde.
Hij zei "Arnhem" heeft hem gekozen, dat klopt gewoon niet. Als hij had geschreven "de gemeenteraad van Arnhem" dan had je mij helemaal niet gehoord.
[..]
Dat is het ook niet, maar dat wil niet zeggen dat het daarom een goed systeem is.
[..]
Log zelf uit, ik kan niet helpen dat jij een hekel hebt aan democratie
Ik vind het prima dat van Dam anticipeert op de vorming van een nieuw kabinet in combinatie met de Kamerzetels van de PvdA, maar mijn punt ging over de vraag wat hem zo ervaren maakt op het terrein van mediazaken behalve dan dat hij weldra een uitgerangeerde politicus is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:28 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
Je kan altijd nog wachtgeld opstrijken hoor
Zeker weet ik dat wel, zie: https://www.rijksoverheid(...)vacatures-en-ontslagquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:32 schreef Straatcommando. het volgende:Nee, dat je zo'n foutje als "argument" aandraagt zegt genoeg over jou. Het is namelijk totaal niet inhoudelijk. Je lijkt niet eens op de hoogte te zijn hoe een burgemeester gekozen wordt en hoe men daar op kan solliciteren.
Het systeem van de benoemde burgemeesters (als een van de weinige landen ter wereld) is inderdaad erg treurig, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:35 schreef Buitendam het volgende:Ik weet niet of ik hier nu heel hard om moet lachen of mijn vertrouwen in de mensheid zonder pardon moet opzeggen.
Het is hoe dan ook echt treurig.
Het lijkt mij beter dat jij in het vervolg afstand doet van je stemrecht, met democratie heb je immers toch niet zo veelquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:32 schreef Stabiel het volgende:Door bekrompen figuren als jij krijgen weldenkende mensen een hekel aan democratie. Pleeg alsjeblieft sterilisatie op je stemrecht.
https://www.facebook.com/(...)1369/?type=3&theaterquote:Vooruitgang!
Vandaag is Ahmed Marcouch voorgedragen om burgemeester van Arnhem te worden. Een prachtige stad en een mooie kandidaat in wie ik veel vertrouwen heb. Ik heb gezien met hoeveel passie hij zich altijd inzet voor veiligheid en rechtvaardigheid voor iedereen.
Dat vertrouwen geldt blijkbaar ook voor D66, SP, PvdA, GL, VVD, CDA, Arnhem Centraal, CU, PvDD, Verenigd Arnhem, Arnhemse Ouderenpartij in de gemeenteraad in Arnhem. Want die partijen vormden de vertrouwenscommissie die de voordracht heeft gedaan.
Dat vertrouwen ontbreekt bij Denk (zure tweet over hoe weinig stemmen hij haalde in plaats van een felicitatie) en de PVV: frontale aanval op integriteit en identiteit. Inclusief protestactie. Jongens, omarm de vooruitgang. Het is 2017. Arnhem draagt iemand voor als burgemeester omdat ze dat een goeie kandidaat vinden. Get over it. Als Denk en PVV de achtergrond of het geloof er bij blijven halen missen ze het mooie nieuws - Nederlanders met een migratie achtergrond kunnen alles worden wat ze willen. Omdat ze goed zijn in hun werk!
Bravo Ahmed en gefeliciteerd Arnhem
Ik ook. Maar gelukkig doet dat echt totaal niet ter zake.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:39 schreef DrDentz het volgende:
Maar verwachten de weldenkenden hier dat wanneer je de Arnhemse bevolking een lijst voor zou leggen met 20 potentiële burgemeesters dat Marcouch die verkiezing dan zou winnen? Ik betwijfel dat ten zeerste hoor.
twitter:Huibree twitterde op dinsdag 04-07-2017 om 17:59:17Wie gaat er mee morgen 5/7 om 16 uur naar het Arnhemse stadhuis om de brave Earnheimers te steunen tegen racistisch… https://t.co/S2ZLBGj3f0 reageer retweet
Die huichelaar heeft zelf Marcouch op een onverkiesbare plaats gezet. Over vertrouwen gesproken.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:45 schreef Bluesdude het volgende:
Lodewijk Asscher op facebook.
[..]
https://www.facebook.com/(...)1369/?type=3&theater
Plek 13 een onverkiesbare plaats?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die huichelaar heeft zelf Marcouch op een onverkiesbare plaats gezet. Over vertrouwen gesproken.
Voor de PVDA wel. Als ze hem hadden willen behouden dan hadden ze hem wel op plaats vijf of zo gezet.quote:
Er was een (bestuurs)commissie in de pvda die een kandidatenlijstconcept opstelde en dan was er nog een congres die aanpassingen kan besluiten.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die huichelaar heeft zelf Marcouch op een onverkiesbare plaats gezet. Over vertrouwen gesproken.
Nonsense. Plek 13 lag in de marge en men kon onmogelijk elk zittende PVDA-kamerlid tevreden stellen. Plek 13 bij een partij als de PVDA is allesbehalve een gebaar van wantrouwen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:52 schreef Braindead2000 het volgende:
Voor de PVDA wel. Als ze hem hadden willen behouden dan hadden ze hem wel op plaats vijf of zo gezet.
D66 wilde dat altijd, volgens mij zijn ze nu bang voor kleine Trumpjes in de steden, want Henk en Ingrid stemmen niet op D66-burgemeesters.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:55 schreef agter het volgende:
Getrapte democratie is wat mij betreft voor burgemeesters democratisch genoeg.
Wil men dat anders, dan moet men op partijen stemmen die dat willen veranderen.
Voorlopig is daar kennelijk geen meerderheid voor.
Wilders en knechtjes zijn kleinzielige haatzaaiers. Ze maken een voedingsbodem, waar mensen kunnen uitgroeien tot gewelddadige extremistenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:49 schreef Montov het volgende:
Ik zie veel controverse, maar ik ga daar niet op in want ik weet heel weinig over Arnhem.
Offtopic: Marcouch kan ik zeer waarderen. De wanhopige demonisatie van Wilders begint een beetje voorspelbaar te worden.
I know.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:57 schreef DrDentz het volgende:
[..]
D66 wilde dat altijd, volgens mij zijn ze nu bang voor kleine Trumpjes in de steden, want Henk en Ingrid stemmen niet op D66-burgemeesters.
Zooo naïef. Je snapt totaal niet hoe de politiek werkt of hoe elke organisatie van mensen werkt. Boven aan de top staan de alphamannetjes en die kijken echt niet hulpeloos toe wie wat krijgt. Dan kan de partij zogenaamd wel allerlei onafhankelijk commissies hebben maar direct of indirect bepalen de machtigste figuren binnen een partij wie er gekozen wordt.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er was een (bestuurs)commissie in de pvda die een kandidatenlijstconcept opstelde en dan was er nog een congres die aanpassingen kan besluiten.
Asscher heeft niet gezegd dat Marcouch in de toptien van de Pvda staat.
Hij zei ook niet dat wie niet daar op de kandidatenlijst staat minder of veel minder is .
Dat maak jou tot de huichelaar over Asscher, want je acteert dat je wel pvda-mensen eerlijk beoordeelt.
De PVDA stond al geruime tijd onder de 13 zetels in de peilingen. Als ze hem echt hadden willen behouden dan hadden ze hem wel op een hogere plaats gezet.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:55 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Nonsense. Plek 13 lag in de marge en men kon onmogelijk elk zittende PVDA-kamerlid tevreden stellen. Plek 13 bij een partij als de PVDA is allesbehalve een gebaar van wantrouwen.
Je slaat wederom onzin uit.
Das dan wel de consequentie van democratie hè. Niet alleen als het jezelf uitkomt.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:03 schreef DrDentz het volgende:
Maarja als je dat in wilt voeren dan zul je in de grote steden op den duur een radicale imam als burgemeester gekozen zien worden die de Sharia invoert in Den Haag ofzo. Dus hoeveel democratie willen we?
Natuurlijk snap jij het allemaal veel beter in jouw visie.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zooo naïef. Je snapt totaal niet hoe de politiek werkt
Toch wel een partij met 1,3 miljoen aanhangersquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wilders en knechtjes zijn kleinzielige haatzaaiers. Ze maken een voedingsbodem, waar mensen kunnen uitgroeien tot gewelddadige extremisten
Ben je nou zo'n grote angsthaas?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:03 schreef DrDentz het volgende:
Maarja als je dat in wilt voeren dan zul je in de grote steden op den duur een radicale imam als burgemeester gekozen zien worden die de Sharia invoert in Den Haag ofzo. Dus hoeveel democratie willen we?
Nouja, het is natuurlijk wel zo dat Marcouch 10 jaar terug - om precies te zijn: net na de moord op van Gogh - behoorlijk wat sympathie toonde voor een haatimam die opriep tot zelfmoordaanslagen en het slachten van homos.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wilders en knechtjes zijn kleinzielige haatzaaiers. Ze maken een voedingsbodem, waar mensen kunnen uitgroeien tot gewelddadige extremisten
Ja... zo triest is dat ....quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:11 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
Toch wel een partij met 1,3 miljoen aanhangers
Maar wel een groeiende groepquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... zo triest is dat ....
Kleinzielig en haatdragend discriminerend volksdeel.
Er zijn nu al stadsdelen waar DENK de grootste partij is...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ben je nou zo'n grote angsthaas?
Of overdrijf je uit haat ?
Strafwetten worden gemaakt in de Tweede Kamer,. niet door burgemeesters.
En een dergelijke mafkees die je fantaseert wordt nooit tot burgemeester gekozen in Nederland.
Jij ook niet.
Is dat zo? Lijkt me eerder een broodje aap.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:13 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nouja, het is natuurlijk wel zo dat Marcouch 10 jaar terug - om precies te zijn: net na de moord op van Gogh - behoorlijk wat sympathie toonde voor een haatimam die opriep tot zelfmoordaanslagen en het slachten van homos.
Jaja, 10 jaar terug. Maar toch.
Ja, ben benieuwd hoeveel daarvan zich daadwerkelijk bezighouden met sociale zekerheden, zorg, arbeidsmarkt, werknemersrecht...quote:
Nou ze hebben wel veel sociale zekerheid en zorg nodig.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ben benieuwd hoeveel daarvan zich daadwerkelijk bezighouden met sociale zekerheden, zorg, arbeidsmarkt, werknemersrecht...
PVV stemmers?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nou ze hebben wel veel sociale zekerheid en zorg nodig.
Als ik het mij goed herinner wilde hij graag een ton subsidie om de man in Nederland te laten spreken "om spanningen tussen Nederlanders en moslims weg te nemen". De imam in kwestie is echter een stuk stront.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat zo? Lijkt me eerder een broodje aap.
Wat zei hij dan letterlijk ? Heb je een linkje ?
Minder geld besteden aan ontwikkelingshulp, vluchtelingen en EU dan blijft er genoeg over om dit te financierenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ben benieuwd hoeveel daarvan zich daadwerkelijk bezighouden met sociale zekerheden, zorg, arbeidsmarkt, werknemersrecht...
Uhm ja... lieverd, die zaken die ik net noemde zijn dankzij rechts beleid allang gesloopt, en de PVV stemde vrolijk met de VVD mee..quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:21 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
Minder geld besteden aan ontwikkelingshulp, vluchtelingen en EU dan blijft er genoeg over om dat te financieren
Dat is nog niet "veel sympathie" tonen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Als ik het mij goed herinner wilde hij graag een ton subsidie om de man in Nederland te laten spreken "om spanningen tussen Nederlanders en moslims weg te nemen". De imam in kwestie is echter een stuk stront.
Ik zoek even een linkje.
De enige die discrimineert ben jij. Al discriminerend veroordeel je discriminatie.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... zo triest is dat ....
Kleinzielig en haatdragend discriminerend volksdeel.
Aangepast in de hoop dat je mijn punt nu wel begrijpt.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:06 schreef FYazz het volgende:
[..]
In een land waar gelijkheid één van de belangrijkste waarden is, waar in de wet staat opgenomen dat je elkaar niet mag discrimineren en waar je met elkaar samenwerkt is het best extreem als je achter een leider God/profeet blijft aanlopen die discrimineert, niet wil samenwerken en al helemaal niet iedereen als gelijke ziet en behandeld.
Je kunt je aangevallen voelen (is niet persoonlijk bedoeld overigens), maar als je je bindt aan een overtuiging die zich ver buiten de maatschappij plaatst (extremisme dus) dan moet je niet zeuren als dat als extreem wordt gezien. Overigens vind ik PVV extreem hoor, staan ook ver buiten de maatschappij.
Nou, als een negatief oordeel al discriminatie is, dan ben jij akelig discriminerend .quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De enige die discrimineert ben jij. Al discriminerend veroordeel je discriminatie.
En de VVD kon zich niet neutraal opstellen door alvorens al te roepen dat ze niet gingen samenwerken met de PVV dus hoezo kiezersbedrog door mensen te manipuleren met stemmingsmakerijquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja... lieverd, die zaken die ik net noemde zijn dankzij rechts beleid allang gesloopt, en de PVV stemde vrolijk met de VVD mee..
Lieverd... op vrijwel alle punten stemde de PVV met de VVD mee.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:27 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
En de VVD kon zich niet neutraal opstellen door alvorens al te roepen dat ze niet gingen samenwerken met de PVV dus hoezo kiezersbedrog door mensen te manipuleren met stemmingsmakerij
Wat betreft de vvd...
teeven
mh17
1000 euro
griekenland
Mja ik kan altijd nog emigreren naar Oostenrijk mocht dit land echt anaal genomen worden door moslims, liberalen of brussel
Dat is de tactiek van de top.. laat de peasants elkaar haten (tokkies vs moslims etc) zodat zij buiten schot blijven en ondertussen de welvaartsstaat kunnen privatiseren en uithollen. Tenminste, daar lijkt het op.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sharia en moskeeën... als ik me als Jan Modaal echt ergens zorgen over zou maken was het wel de geflexbiliseerde arbeidsmarkt, de duurdere zorg en de participatiewet.
Ik beweer nergens dat ik een Alpha-mannetje ben. Ik ben geen leider en ben geen volger. Beide situaties haat ik.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou, als een negatief oordeel al discriminatie is, dan ben jij akelig discriminerend .
Nu ook over mij.
Maar als wannabee-alpha mannetje ben je erg slecht in zelfkritiek en agressief oordelend over anderen of je mogelijke vijanden.
De zorg wordt al jaren uitgemolken, eerst die no claim regel faal en nu eigen risico wat duurder is. Maar wel bezuinigen op deze doelgroep en geld over de balk gooien met jsf en polonaise bij de EUquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sharia en moskeeën... als ik me als Jan Modaal echt ergens zorgen over zou maken was het wel de geflexbiliseerde arbeidsmarkt, de duurdere zorg en de participatiewet.
En dit is relevant omdat..?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:33 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
De zorg wordt al jaren uitgemolken, eerst die no claim regel faal en nu eigen risico wat duurder is. Maar wel bezuinigen op deze doelgroep en geld over de balk gooien met jsf en polonaise bij de EU
Tekort aan personeel en materiaal maar hier vinden wij de opvang van statushouders en kansenparels nu eenmaal belangrijker
Je bedoelt een PVVer die zijn alcohol en drugsverslaving financiert uit de partijkas? Die lui hebben geen enkel capabel bestuurslid in hun gelederen.quote:
En die kabinetsformatie gaat wel capabel zekerquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je bedoelt een PVVer die zijn alcohol en drugsverslaving financiert uit de partijkas? Die lui hebben geen enkel capabel bestuurslid in hun gelederen.
Hij is een bestuurder en gaat bij de NPO ook een bestuursfunctie bekleden.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:07 schreef skcollubs het volgende:
[..]
Dit klinkt inderdaad logisch, maar hoe verhoudt zich deze verklaring tot de benoeming van van Dam als bestuurder van de NPO? Sinds wanneer is een uitgerangeerde politicus een vakman voor mediazaken?
Erg relevant ook, maar ik heb weinig reden om te zeggen dat ze niet capabel zijn. Dat de partijen niet zo graag willen is wat anders.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:46 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
En die kabinetsformatie gaat wel capabel zeker
Prima, maar deze beredenering heb ik erkend. Alleen ik verwees naar mediazaken, want dat is natuurlijk een vak.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij is een bestuurder en gaat bij de NPO ook een bestuursfunctie bekleden.
Ja. Men heeft alleen moeite om overeenstemming te krijgen met 4 partijen, niet zo vreemd lijkt mij.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:46 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
En die kabinetsformatie gaat wel capabel zeker
Media was zijn portefeuille als Tweede Kamerlid.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 22:05 schreef skcollubs het volgende:
[..]
Prima, maar deze beredenering heb ik erkend. Alleen ik verwees naar mediazaken, want dat is natuurlijk een vak.
Lol. Dan heb je toch geen programma ervaring? Of ben ik nu gek?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 22:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Media was zijn portefeuille als Tweede Kamerlid.
Hij wordt bestuurder. Om minister te worden hoef je ook geen ervaring in de wereld van dat departement te hebben, je hebt heel andere kwaliteiten nodig,quote:Op dinsdag 4 juli 2017 22:27 schreef skcollubs het volgende:
[..]
Lol. Dan heb je toch geen programma ervaring? Of ben ik nu gek?
Nee dan de VVD en de PVDA. Het staat tegenwoordig zelfs in de functiebeschrijving dat je moet stelen en bedriegen om in aanmerking te komen voor een functie.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je bedoelt een PVVer die zijn alcohol en drugsverslaving financiert uit de partijkas? Die lui hebben geen enkel capabel bestuurslid in hun gelederen.
Ja, van de NPO die programma's maakt. Hij wordt eindverantwoordelijk voor programmeringstaken, dus misschien is journalistieke ervaring ook best handig?.quote:
De discussie die ik hier voor ging niet over de functie an sich, maar de vraag of het zogenaamde partijkartel helemaal van tafel geveegd kan worden.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 22:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hij wordt bestuurder. Om minister te worden hoef je ook geen ervaring in de wereld van dat departement te hebben, je hebt heel andere kwaliteiten nodig,
Waarom neem je de taal van Baudet over?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 22:34 schreef skcollubs het volgende:
[..]
De discussie die ik hier voor ging niet over de functie an sich, maar de vraag of het zogenaamde partijkartel helemaal van tafel geveegd kan worden.
Ik ben niet echt overtuigd.. Dat is alles.
Dit werd eerder in deze discussie gesteld (door iemand anders) over de functie van Marcouch, maar dat werd gepareerd met de beredenering dat de PvdA veel bestuurders kent die nu om werk verlegen zitten.quote:
Erg democratisch ja dat allerlei gefrustreerde internethelden van FvD hier wel even bepalen of de Arnhemmers blij moeten zijn met hun nieuwe burgemeester.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:25 schreef DrDentz het volgende:
Wij van Forum voor Democratie zijn voor gekozen burgemeesters, en niet dit soort geforceerde aanstellingen waar geen Henk en Ingrid in Arnhem op zitten te wachten.
Ach ja nouja ik zit er niet mee verder, het is alleen niet realistisch om te denken dat de Arnhemse bevolking hem gekozen zou hebben als burgemeester.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Erg democratisch ja dat allerlei gefrustreerde internethelden van FvD hier wel even bepalen of de Arnhemmers blij moeten zijn met hun nieuwe burgemeester.
Dat kun je van bijna iedere burgemeester wel zeggen. Waarom is het bij Marcouch ineens een probleem?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:30 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ach ja nouja ik zit er niet mee verder, het is alleen niet realistisch om te denken dat de Arnhemse bevolking hem gekozen zou hebben als burgemeester.
Even buiten dat, moet jij (als moderator) je toon niet een beetje matigen? Door mensen met een andere mening weg te zetten als gefrustreerde internethelden jaag je ze alleen weg. Hoe ziet een ideaal Fok! er dan uit, moet iedereen dezelfde mening hebben..quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kun je van bijna iedere burgemeester wel zeggen. Waarom is het bij Marcouch ineens een probleem?
Dat weet ik nog zo net niet. Ik ben in ieder geval blij als Arnhemmer dat Marcouch onze nieuwe burgemeester wordt.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:30 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ach ja nouja ik zit er niet mee verder, het is alleen niet realistisch om te denken dat de Arnhemse bevolking hem gekozen zou hebben als burgemeester.
Jammer dat het geen PVV burgemeester is geworden.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet. Ik ben in ieder geval blij als Arnhemmer dat Marcouch onze nieuwe burgemeester wordt.
In Arnhem is PvdA tijdens de verkiezingen door haar inwoners tot de grootste verliezer verklaard. Waar komt het begrip ''democratie'' om de hoek kijken als door de gemeente raad een PvdA'er als burgervader van die stad en die stem gerechtigden uitgesproken inwoners word aangesteld?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Erg democratisch ja dat allerlei gefrustreerde internethelden van FvD hier wel even bepalen of de Arnhemmers blij moeten zijn met hun nieuwe burgemeester.
Dat is niet zo raar want de PVV heeft geen enkele bestuurder met ervaring of zelfs maar voldoende verstandelijke capaciteiten.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jammer dat het geen PVV burgemeester is geworden.
Het zit nogal diep schijnbaar. Hij heeft er zelfs een KLB topic voor geopend.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Even buiten dat, moet jij (als moderator) je toon niet een beetje matigen? Door mensen met een andere mening weg te zetten als gefrustreerde internethelden jaag je ze alleen weg. Hoe ziet een ideaal Fok! er dan uit, moet iedereen dezelfde mening hebben..
Ik heb ook geen PvdA gestemd maar vind Marcouch een prima keuze van de raad om onze nieuwe burgemeester te worden.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:49 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
In Arnhem is PvdA tijdens de verkiezingen door haar inwoners tot de grootste verliezer verklaard. Waar komt het begrip ''democratie'' om de hoek kijken als door de gemeente raad een PvdA'er als burgervader van die stad en die stem gerechtigden uitgesproken inwoners word aangesteld?
Nou ja de PVV had bij de laatste verkiezingen toch bijna 2x zoveel stemmen in Arnhem dan de PvdA, maar sinds 'het volk' niet meer op de PvdA stemt is het vies en minderwaardig, een 'basket of deplorables'.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jammer dat het geen PVV burgemeester is geworden.
Maar als iedereen die aanstelling toejuicht is het toch ook saai op een discussieforum. Hoe ziet hij een ideaal Fok! voor zich? Iedereen moet zijn mening delen of anders maar z'n mond houden blijkbaar.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het zit nogal diep schijnbaar. Hij heeft er zelfs een KLB topic voor geopend.
KLB / Jaloerse PVV/FvD aanhangers als iemand een leuke baan krijgt
Deze Arnhemse is er ook blij mee. En ik zou niet weten of ik op m gestemd zou hebben want ik ken de andere sollicitanten niet. En ja mss heeft PvdA wel verloren in de landelijke verkiezingen, het gaat hier om gemeentniveau. Volgend jaar hebben ze mss een geweldig programma dat iedereen erop stemtquote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet. Ik ben in ieder geval blij als Arnhemmer dat Marcouch onze nieuwe burgemeester wordt.
Als de bewoners van een plaats zich unaniem uitspreken over een partij (zoals in Arnhem wat betreft de PvdA afkeurend is gebeurd) vind ik het raar dat een politicus die die ''afgekeurde'' partij aanhangt en handelt uit naam van die partij benoemt kan worden tot algemeen bestuurder van die bewoners.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb ook geen PvdA gestemd maar vind Marcouch een prima keuze van de raad om onze nieuwe burgemeester te worden.
Aboutaleb staat wel een paar treden hoger dan Marcouch idd.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:59 schreef RobbieRonald het volgende:
Bij nieuwsuur gooide ze hem op 1 hoop met Aboutaleb. Dat Marcouch er nogal discutabele opmerkingen op nahield werd maar even achterwegen gelaten.
Dan heb je werkelijk niets begrepen van hoe burgemeestersbenoemingen in Nederland werken. Geeft niet, maar maar je kan je dan wel,de moeite besparen zo dom te reageren.quote:Op woensdag 5 juli 2017 00:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Als de bewoners van een plaats zich unaniem uitspreken over een partij (zoals in Arnhem wat betreft de PvdA afkeurend is gebeurd) vind ik het raar dat een politicus die die ''afgekeurde'' partij aanhangt en handelt uit naam van die partij benoemt kan worden tot algemeen bestuurder van die bewoners.
Democratisch zou zijn als het een VVD'er zou zijn, omdat dat daar nu de grootste partij is. Ik ben geen VVD'er, maar daar zou ik vrede mee hebben.
Nee daar begrijp ik inderdaad niets van.quote:Op woensdag 5 juli 2017 00:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan heb je werkelijk niets begrepen van hoe burgemeestersbenoemingen in Nederland werken. Geeft niet, maar maar je kan je dan wel,de moeite besparen zo dom te reageren.
quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb ook geen PvdA gestemd maar vind Marcouch een prima keuze van de raad om onze nieuwe burgemeester te worden.
Waarom zijn jullie er blij mee?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze Arnhemse is er ook blij mee. En ik zou niet weten of ik op m gestemd zou hebben want ik ken de andere sollicitanten niet. En ja mss heeft PvdA wel verloren in de landelijke verkiezingen, het gaat hier om gemeentniveau. Volgend jaar hebben ze mss een geweldig programma dat iedereen erop stemt
Ik ben blij met Marcouch omdat ie in Amsterdam al heeft getoond dat ie een verbinder is. En ook niet te beroerd om bijvoorbeeld in moslimkringen zijn nek uit te steken en daar te pleiten voor de acceptatie van homo's.quote:Op woensdag 5 juli 2017 00:28 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Waarom zijn jullie er blij mee?
Behalve als je PVV stemtquote:Op woensdag 5 juli 2017 01:04 schreef Kijkertje het volgende:
MarcouchUitstekende keuze, veel ervaring en een echte bruggenbouwer!
Ik weet het, PVV-ers houden meer van murenquote:
Dat mag, maar als je als bestuurder een samenleving leefbaar wil houden moet je toch zorgen dat je bevolkingsgroepen met elkaar verbindt.quote:Op woensdag 5 juli 2017 01:12 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap ook die obsessie van het verbinden en verbroederen niet zo. Er zijn een heleboel mensen in dit land waarmee ik helemaal niet zou willen verbroederen.
Ja duh, dat wil niemand. Is ook helemaal niet nodig.quote:Op woensdag 5 juli 2017 01:12 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap ook die obsessie van het verbinden en verbroederen niet zo. Er zijn een heleboel mensen in dit land waarmee ik helemaal niet zou willen verbroederen.
Muren zijn niet voor niets uitgevonden he. Met bruggenbouwen heeft het iig niets te maken.quote:Op woensdag 5 juli 2017 01:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik weet het, PVV-ers houden meer van muren
Bruggen slaan / bouwenquote:Op woensdag 5 juli 2017 01:18 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Muren zijn niet voor niets uitgevonden he. Met bruggenbouwen heeft het iig niets te maken.
quote:Op woensdag 5 juli 2017 01:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja duh, dat wil niemand. Is ook helemaal niet nodig.
quote:Op woensdag 5 juli 2017 01:18 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Muren zijn niet voor niets uitgevonden he. Met bruggenbouwen heeft het iig niets te maken.
Niet goedquote:
"Deze site is niet bereikbaar"quote:
Hij heeft een kleurtje en PVV'ers willen graag een verbod op dat je dan nog succes mag hebben. Dan komt er wat discussie.quote:Op woensdag 5 juli 2017 01:13 schreef Drxx het volgende:
Ik heb vast onder een steen gelegen, maar waarom heeft het nieuws dat Marcouch de nieuwe burgemeester van Arnhem wordt al 450 reacties?
Met tussendoor af en toe iemand die een observatie maakt over de soms wat bizarre standpunten van de man.quote:Op woensdag 5 juli 2017 01:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hij heeft een kleurtje en PVV'ers willen graag een verbod op dat je dan nog succes mag hebben. Dan komt er wat discussie.
Marcouch is hier degene die een minderheid wil uitsluiten en ze geen succes (bij de politie) gunt.quote:Op woensdag 5 juli 2017 01:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hij heeft een kleurtje en PVV'ers willen graag een verbod op dat je dan nog succes mag hebben. Dan komt er wat discussie.
Dat was vooral een reactie op Wilders die geen Marokkanen bij de politie wil.quote:Op woensdag 5 juli 2017 01:58 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Marcouch is hier degene die een minderheid wil uitsluiten en ze geen succes (bij de politie) gunt.
Dan lijkt het me niet verstandig om als soort van tegenreactie zelf ook discriminerende uitspraken te doen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 02:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was vooral een reactie op Wilders die geen Marokkanen bij de politie wil.
Iemand uitsluiten op basis van politieke opvattingen is geen discriminatie.quote:Op woensdag 5 juli 2017 02:05 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dan lijkt het me niet verstandig om als soort van tegenreactie zelf ook discriminerende uitspraken te doen.
Volgens mensenrechten.nl wel.quote:Op woensdag 5 juli 2017 02:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Iemand uitsluiten op basis van politieke opvattingen is geen discriminatie.
Want die opvattingen zijn een keuze en geen voldongen feit.
Zie hier hoe ver de termieten hebben gegraven...quote:Op woensdag 5 juli 2017 02:08 schreef remlof het volgende:
[..]
nederland was nog nooit zo gesegregeerd als nu..quote:Op woensdag 5 juli 2017 00:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben blij met Marcouch omdat ie in Amsterdam al heeft getoond dat ie een verbinder is. En ook niet te beroerd om bijvoorbeeld in moslimkringen zijn nek uit te steken en daar te pleiten voor de acceptatie van homo's.
Nieuwsgierig, denk je hetzelfde over religie?quote:Op woensdag 5 juli 2017 02:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Religie is meestal geen keuze, maar iets waar je mee opgevoed wordt.quote:Op woensdag 5 juli 2017 11:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nieuwsgierig, denk je hetzelfde over religie?
En politieke opvattingen niet?quote:Op woensdag 5 juli 2017 11:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Religie is meestal geen keuze, maar iets waar je mee opgevoed wordt.
Bullshit, iedereen die volwassen is kan besluiten zijn religie op te geven, of juist een religie te omarmen. Net zo goed een keuze als politieke opvattingen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 11:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Religie is meestal geen keuze, maar iets waar je mee opgevoed wordt.
De interviewer van Jinek bewees dat de man geen enkele basiskennis heeft over de stad waar hij nu burgemeester van wordt. Je zou toch een beetje voorkennis verwachten.quote:Op woensdag 5 juli 2017 01:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een beetje zoals religie dus?quote:Op woensdag 5 juli 2017 02:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk, ik zet het er even neer voor remlof.quote:Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het zit nogal diep schijnbaar. Hij heeft er zelfs een KLB topic voor geopend.
KLB / Jaloerse PVV/FvD aanhangers als iemand een leuke baan krijgt
Leuk dat jij een PVVer eruit pikt, maar de PvdA is ook bepaald niet schoon.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:
De PVV is tenslotte de tweede partij van Nederland.quote:Op woensdag 5 juli 2017 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
Zeg, waarom is er dan geen lid van de PVV wat zich kandidaat heeft gesteld in Arnhem?
Kan een van de PVV adepten dat uitleggen?
De gemeenteraad draagt twee kandidaten voor bij het Binnenlandse Zaken. Die hebben dus geen PVV persoon voorgedragen in dit geval.quote:Op woensdag 5 juli 2017 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
Zeg, waarom is er dan geen lid van de PVV wat zich kandidaat heeft gesteld in Arnhem?
Maar welke PVV persoon heeft gesolliciteerd? Dat was mijn vraag, niet wie er voorgedragen is want dat weten we al.quote:Op woensdag 5 juli 2017 14:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
De gemeenteraad draagt twee kandidaten voor bij het Binnenlandse Zaken. Die hebben dus geen PVV persoon voorgedragen in dit geval.
Er waren meer dan twintig sollicitaties.quote:Op woensdag 5 juli 2017 14:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
De gemeenteraad draagt twee kandidaten voor bij het Binnenlandse Zaken. Die hebben dus geen PVV persoon voorgedragen in dit geval.
En meer dan 19 afwijzingen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 14:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er waren meer dan twintig sollicitaties.
Maar doen de bestuurlijke talenten van de PVV ook sollictatiepogingen of zeiken ze liever vooral anderen af?quote:
In dit geval onduidelijk. Wel ben ik het eens met de PVV dat gezien de populariteit van de PVDa het raar is dat iemand van de PVDa burgemeester gaat worden. Zal wel weer een geval handjeklap en dergelijke zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2017 14:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar doen de bestuurlijke talenten van de PVV ook sollictatiepogingen of zeiken ze liever vooral anderen af?
Zo doen we dat ook in een democratie.quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:20 schreef agter het volgende:
De PVV mag eerst eens wat stemmen gaan veroveren in de gemeenteraad.
Ik denk eerder dat ze daarvoor geen geschikte mensen hebben?quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo doen we dat ook in een democratie.
Maar ik geloof niet dat de PVV serieus werk maakt van lokaal bestuur. Of landelijk bestuur. Ze schijten liever de boel onder zoals die meeuw in hun logo.
Neem dan iig de moeite zijn naam goed te spellenquote:Op woensdag 5 juli 2017 15:40 schreef Toefjes het volgende:
Ik wens meneer Marchouch veel succes met zijn nieuwe functie.
Ahmedquote:Op woensdag 5 juli 2017 15:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Neem dan iig de moeite zijn naam goed te spellen
Ze zijn er wel mee bezig, maar geschikte mensen vinden noemt Wilders zelf inderdaad als een groot obstakel.quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze daarvoor geen geschikte mensen hebben?
Marcouchquote:
Sterker nog, hij selecteert ze op gehoorzaamheid. Hij moet natuurlijk wel zelf de show blijven runnen. En het is lastig bestuurdersmateriaal te vinden tussen gedweëe meelopers.quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ze zijn er wel mee bezig, maar geschikte mensen vinden noemt Wilders zelf inderdaad als een groot obstakel.
Het grootste obstakel voor hem persoonlijk is er alles aan doen om on de politiek te blijven denk ik zelf.quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ze zijn er wel mee bezig, maar geschikte mensen vinden noemt Wilders zelf inderdaad als een groot obstakel.
Ingewikkeld? Gewoon Markoush man.quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze hebben wel ingewikkelde achternamen. Die van Rotterdam ook al.
Ook jij schijnt het niet te snappen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 01:46 schreef Kaas- het volgende:
Als je op een leeftijd bent dat je zelf fatsoenlijk kunt nadenken en beslissingen kan nemen kan je ook afstand nemen van die religiequote:Op woensdag 5 juli 2017 11:32 schreef remlof het volgende:
Nee die worden er niet zo ingeramd als religie doorgaans.
Dat jaquote:Op woensdag 5 juli 2017 11:41 schreef nixxx het volgende:Bullshit, iedereen die volwassen is kan besluiten zijn religie op te geven, of juist een religie te omarmen. Net zo goed een keuze als politieke opvattingen.
Dat er soms nare consequenties zoals sociale uitsluiting kunnen volgen maakt je keuze soms wat moeilijker, maar neemt het niet weg. Dat je gevormd wordt in je opvoeding als die religieus is ook niet onderscheidend van politieke opvattingen.
Ach, de Soros spreekbuis Jalta vindt er ook wat vanquote:Op woensdag 5 juli 2017 14:08 schreef Ribbenburg het volgende:
Wilders is een heel zielig mannetje
Spijker. Kop.
Strak vooruit kijken hè...quote:Op woensdag 5 juli 2017 16:22 schreef agter het volgende:
[..]
Als bewaker wil je daar toch niet mee geassocieerd worden?
Ik zou wel eens in het hoofd willen kijken van die kleerkasten die fungeren als beveiliging...quote:
Ik denk dat deze mannen zachtjes huilen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 16:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zou wel eens in het hoofd willen kijken van die kleerkasten die fungeren als beveiliging...
Dat is dan weer triest. Hou het gewoon inhoudelijk op de rare denkbeelden van Marcouch.. en hij komt niet uit een -stan. Maar er dan Arnhemmokko van.quote:
Goeie opkomst van de mensen die aan de goeie kant staan.quote:Op woensdag 5 juli 2017 16:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
'Het is stil aan de overkant'
De rare denkbeelden komen toch echt van Wilders, die stelde dat moslims niet bij de politie zouden mogen, daarop reageerde Marcouch met "prima, dan ook geen PVV'ers"quote:Op woensdag 5 juli 2017 16:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is dan weer triest. Hou het gewoon inhoudelijk op de rare denkbeelden van Marcouch.. en hij komt niet uit een -stan. Maar er dan Arnhemmokko van.
Die hakbars die informatie verkopen aan de mocromaffia?quote:Op woensdag 5 juli 2017 16:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zou wel eens in het hoofd willen kijken van die kleerkasten die fungeren als beveiliging...
Goedpraten zou ik het niet noemen. Het is een en al zwartgallige complotonzin wat eruit flubbert.quote:Op woensdag 5 juli 2017 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De rare denkbeelden komen toch echt van Wilders, die stelde dat moslims niet bij de politie zouden mogen, daarop reageerde Marcouch met "prima, dan ook geen PVV'ers"
Maar goed, wat kun je verwachten van racisten, he, wegkijken en goedpraten is populair bij de PVV aanhang.
Het meeste trieste is wel dat het grootste deel van de deelnemers gewoon zijn beveiliging is. Ze staan daar dus met, wat, vijf man?quote:
Als je denkt dat het een goed idee is om een haatprediker uit het buitenland over te laten komen met subsidie, dan vind ik dat je rare ideeën hebt.quote:Op woensdag 5 juli 2017 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De rare denkbeelden komen toch echt van Wilders, die stelde dat moslims niet bij de politie zouden mogen, daarop reageerde Marcouch met "prima, dan ook geen PVV'ers"
Maar goed, wat kun je verwachten van racisten, he, wegkijken en goedpraten is populair bij de PVV aanhang.
En op de Wilders manier wel? Met Arnhemisstan? Ja, ja, dat werkt goed. Oh wacht, Wilders werkt helemaal niet, die plakt alleen maar op het pluche zijn hele leven.quote:Op woensdag 5 juli 2017 17:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als je denkt dat het een goed idee is om een haatprediker uit het buitenland over te laten komen met subsidie, dan vind ik dat je rare ideeën hebt.
Op die manier krijg je nooit een verlichting in de islam.
Dat is de transgender Mark Marjolein Faber.quote:Op woensdag 5 juli 2017 18:28 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Wie is dat jongetje in het groenblauw?
Nee duh, natuurlijk werkt de Wilders manier niet, veel geschreeuw weinig actie.quote:Op woensdag 5 juli 2017 17:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En op de Wilders manier wel? Met Arnhemisstan? Ja, ja, dat werkt goed. Oh wacht, Wilders werkt helemaal niet, die plakt alleen maar op het pluche zijn hele leven.
Marcouch heeft zijn nek uitgestoken voor moslim homo's, Wilders? Nada.
Ah, die frauderende nepotist. Past prima binnen de criminele kringen van de pvv.quote:Op woensdag 5 juli 2017 18:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is de transgender Mark Marjolein Faber.
De PVV heeft letterlijk maar één lid, Geertje Wilders. Andere leden staat hij niet toe.quote:Op woensdag 5 juli 2017 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
Lijkt op Elena Ceaușescuquote:Op woensdag 5 juli 2017 18:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is de transgender Mark Marjolein Faber.
Ze doet mij altijd aan Florrie Rost van Tonningen denken. Je weet wel, die voormalige cliënt van Theo Hiddema.quote:
Mss wel familie van Klaas Faber. Je weet wel, die NSBer. Die graag op joden jaagde en SSer werd.quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze doet mij altijd aan Florrie Rost van Tonningen denken. Je weet wel, die voormalige cliënt van Theo Hiddema.
Ik vermoed dat die wel wat genen deelt met Marjolein.quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:45 schreef agter het volgende:
[..]
Mss wel familie van Klaas Faber. Je weet wel, die NSBer. Die graag op joden jaagde en SSer werd.
quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die wel wat genen deelt met Marjolein.
Zolang ze haar mond dicht houdt valt ze nog mee.quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:54 schreef agter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Echt gezellig kijkt ze niet.
Ik vind dit zo zielig. Marcouch is de enige politicus, die rellende en misdragende allochtonen desnoods zelf een trap richting het thuisland of een enkeltje IS gebied geeft.quote:
Familie van Mient-Jan zal het niet zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:45 schreef agter het volgende:
[..]
Mss wel familie van Klaas Faber. Je weet wel, die NSBer. Die graag op joden jaagde en SSer werd.
Wat is dat toch voor een zielig gedoe met jou dat je altijd vergelijkingen zoekt met nationaal-socialisten ?quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:41 schreef remlof het volgende:
Ze doet mij altijd aan Florrie Rost van Tonningen denken. Je weet wel, die voormalige cliënt van Theo Hiddema.
Je vindt het raar dat ik de ene fascistische partij met de andere vergelijk?quote:Op woensdag 5 juli 2017 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor een zielig gedoe met jou dat je altijd vergelijkingen zoekt met nationaal-socialisten ?
De PVV is wel fascistisch.quote:Op woensdag 5 juli 2017 22:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, PVV is niet fascistisch, jij bent alleen maar wild om je heen aan het slaan om te verbloemen dat jouw socialistische partijen overal in falen.
En van Peter ook niet.quote:Op woensdag 5 juli 2017 22:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Familie van Mient-Jan zal het niet zijn.
D66: jodenhaters, streven naar 1 groot Europees Reich, antidemocratisch. Als er 1 partij is die fascistisch is dan is het D66 wel.quote:Op woensdag 5 juli 2017 22:22 schreef remlof het volgende:
[..]
De PVV is wel fascistisch.
En mijn D66 doet het prima, dank je.
Het is ook eigenlijk F66. Maar dat bekte niet zo lekker.quote:Op woensdag 5 juli 2017 22:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
D66: jodenhaters, streven naar 1 groot Europees Reich, antidemocratisch. Als er 1 partij is die fascistisch is dan is het D66 wel.
quote:Op woensdag 5 juli 2017 22:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
D66: jodenhaters, streven naar 1 groot Europees Reich, antidemocratisch. Als er 1 partij is die fascistisch is dan is het D66 wel.
Waarom denk je dat ze niet of met tegenzin een kabinet met de Christenunie willen vormen (maar wel met Denkquote:
Van Mierlo draait zich om in zijn graf als hij wist dat radicalen zoals jij D66 stemdenquote:Op woensdag 5 juli 2017 22:22 schreef remlof het volgende:De PVV is wel fascistisch.
En mijn D66 doet het prima, dank je.
Verbintenis:quote:Om een brug te slaan tussen moslims en Amsterdammers heeft Ahmed Marcouch (PvdA) enkele maanden na de moord op Theo van Gogh subsidie aangevraagd om de omstreden sjeik Yousouf al Qaradawi naar Nederland te halen
Marcouch was toen bestuurder van een moskeevereniging en een van de initiatiefnemers van een congres bedoeld om moslims en Amsterdammers dichter bij elkaar te brengen.
De bedoeling was om de leider van de 'Europese Raad voor Fatwa en Onderzoek' Al Qaradawi uit te nodigen. Volgens de aanvragers kon met de conferentie en de komst van Al Qaradawi 'een brug worden geslagen richting alle Amsterdammers' na de spanningen rond de moord op Van Gogh.
Verzoek
Het verzoek werd samen met onder meer de Turkse beweging Milli Görüs ingediend in 2005. Een jaar later werd hij stadsdeelvoorzitter van Amsterdam Slotervaart.
De Telegraaf heeft een brief aan het college van B en W in Amsterdam, waar dat in staat. De woordvoerder van burgemeester Job Cohen, Mirjam Otten, bevestigt het bericht aan elsevier.nl.
Voor het congres werd 150.000 euro subsidie aangevraagd. Dat is uiteindelijk door het college afgewezen, deels vanwege de reputatie van de omstreden Al Qaradawi, maar ook omdat de gemeente het congres niet volledig wilde betalen.
Fatwa
De radicale sjeik Al Qaradawi is vermoedelijk lid van de omstreden Moslim Broederschap.
Hij verdedigde zelfmoordaanslagen en vaardigde fatwa's uit waarin de doodstraf voor homoseksuelen werd goedgekeurd.
quote:Al-Qaradawi, alweer op Al-Jazeera: “Om mijn toespraak af te sluiten wil ik zeggen, dat het enige wat ik hoop is dat als mijn levenseinde nadert, Allah mij de gelegenheid zal geven om naar het land van jihad en verzet te reizen, desnoods in een rolstoel. Ik zal de vijanden van Allah doodschieten, de Joden, en zij zullen een bom naar me gooien, en zo zal ik mijn leven bezegelen met het martelaarschap. Geprezen zij Allah, Heer van de Werelden. Moge Allah’s barmhartigheid en zegen met u zijn.”
Al-Qaradawi liep ook al over van begrip voor Joden op 9 januari, alweer op Al-Jazeera en inderdaad opnieuw in het vrije Westen bekend geworden dankzij het MEMRI. "Oh Allah, dood Uw vijanden, de vijanden van de islam," aldus de man, die zo belangrijk is voor de integratie van de Europese moslims. "Oh Allah, dood de Joden, de bedrieglijke agressors. Oh Allah, dood deze losbandige, sluwe, arrogante troep mensen. Oh Allah, ze hebben veel tirannie en verderf in het land verspreid. Strooi uw toorn over hen uit, oh onze God. Loer op hen. Oh Allah, U vernietigde het volk van Thamoud door de hand van een tiran, en U vernietigde het volk van 'Aad door een hevige, ijzige storm, en U vernietigde de Farao en zijn soldaten - oh Allah, dood deze onderdrukkende tirannieke troep mensen. Oh Allah, dood deze onderdrukkende, Joodse, zionistische troep mensen. Oh Allah, spaar niemand van hen. Oh Allah, tel hun aantal, en dood ze, tot op de allerlaatste."
quote:Op woensdag 5 juli 2017 22:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Die fotosjop is uit een tweet van Jesse Klaver trouwens.
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 05-07-2017 om 20:24:54.@jesseklaver Wij van @groenlinks weten zelf ook niet meer wat we aan het doen zijn. Als we onze nederigheid maar k… https://t.co/0V3KPbssnJ reageer retweet
http://www.ad.nl/nieuws/g(...)mojo-kwijt~a5d9ba35/quote:Geert Wilders is zijn mojo kwijt
COLUMNÖzcan Akyol schrijft drie keer per week over wat hem bezighoudt.
Özcan Akyol 06-07-17, 07:12
12
25
Die hele infantiele en voorspelbare bedoening rond de naderende aanstelling van Ahmed Marcouch als burgemeester van Arnhem legde voor mij toch iets heel belangrijks bloot.
Het gebeurde gistermiddag, toen ik op internet naar de beelden van een demonstratie keek, waar PVV-leider Geert Wilders als zelfbenoemde verlosser uit de auto stapte. Hij zou Arnhem wel eventjes behoeden voor het kalifaat.
Plotseling moest ik aan mijn cinematografische held denken: Austin Powers. In een van de films rondom deze beroemde geheim agent - die heel goed bij de vrouwen ligt, geen vijand vreest en in principe álles voor elkaar krijgt - vindt er iets ontwrichtends plaats. Hij raakt zijn mojo kwijt, een desastreuze ontwikkeling, die zomaar het einde van zijn carrière kan betekenen.
Voor ik verder ga, moet ik misschien eerst het begrip mojo verklaren. Volgens het alwetende internet gaat het om 'innerlijke kracht, zelfverzekerdheid of een sprankeling. Letterlijk een combinatie van motivation en joy.' Het is die cocktail van eigenschappen waardoor iedereen uiteindelijk voor de charmes van de man of vrouw met de mojo zwicht.
Heel lang had Geert Wilders mojo. Elke uitspraak die hij deed, zorgde voor een landelijke polemiek. Maar gisteren was alles anders: als een clown die al twintig jaar met dezelfde circusact rondreist, stapte hij uit de geblindeerde auto. De gebruikelijke kleerkasten scanden omstandig de meute, die voor een groot deel bestond uit hongerige pers, voor wie de komkommertijd een lange lijdensweg is.
Op internet werd de spot gedreven met de PVV-voorman, wiens gedrag inmiddels zo voorspelbaar is geworden, dat robotisering van parlementariërs steeds dichterbij komt. Zelfs Kamerleden van andere partijen lieten met een kwinkslag merken dat ze totaal niet onder de indruk waren van Wilders' actie, die door het leven moest gaan als een 'massaal protest'.
Ik geloof dat ik het toen besefte: Geert Wilders is zijn mojo kwijt. Als een pias stond hij daar voor het stadhuis, met een oud laken, waarop een al even sleetse tekst stond gedrukt: 'Geen Arnhemmistan. We raken ons land kwijt'. Ik vroeg me net als veel andere mensen af waar die dubbele m in Arnhemmistan voor stond. Ik denk: mojo.
Nederland is altijd al vrij laag geweest. Vandaar al die dijken.quote:Op donderdag 6 juli 2017 08:12 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Hoe ver is Nederland gezakt als we nu al ene Marcouch als burgemeester toelaten. Maar.... ieder land krijgt wat het verdiend.
Whehe, goeie column van Öz.quote:Op donderdag 6 juli 2017 08:03 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/nieuws/g(...)mojo-kwijt~a5d9ba35/
Spijker en kop.quote:Op donderdag 6 juli 2017 08:03 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/nieuws/g(...)mojo-kwijt~a5d9ba35/
Dat klinkt leuk maar ondertussen heeft zijn partij 20 zetels in de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 6 juli 2017 08:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Spijker en kop.
In de media is er nauwelijks aandacht aan besteed en zelfs op FOK! had bijna niemand oog voor de actie van Wilders. Zelf heb ik er ook weinig van meegekregen.
Men wordt Wilders-moe.
True. Omdat er vooralsnog geen alternatief is opgestaan. Wellicht dat Baudet dat wordt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 08:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk maar ondertussen heeft zijn partij 20 zetels in de Tweede Kamer.
Wrange is dat Arnhem door operatie Market Garden volgens mij ook half plat gegooid werd. De Duitsers die bang waren dat de geallieerden het misschien nog een keer zouden proberen hebben vervolgens zo'n beetje de gehele stad geëvacueerd ook, waardoor het een soort spookstad werd.quote:Op donderdag 6 juli 2017 08:42 schreef DrDentz het volgende:
In '44 hadden ze heel Arnhem eigenlijk al plat moeten gooien.
Ja, ik neem aan dat het uitstekende programma Andere Tijden over 10 jaar nog bestaat en dan zullen ze wrs een aflevering maken over de PVV, waarbij deze actie wrs zal worden gezien als een soort keerpunt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:13 schreef Perrin het volgende:
En meer dan een voetnoot in de Nederlandse politieke geschiedenis zal hij niet zijn. Veel boos gescholden, weinig bereikt.
Maar je mag niet zeggen dat de PVV banden heeft met rechts extremistische clubs, want dan wordt het pvvee boosquote:Op donderdag 6 juli 2017 09:18 schreef SicSicSics het volgende:
Hij was in ieder geval in goed gezelschap, met Pegida en de NVU samen demonstreren.
"Eigen volk eerst!" - Sterk jongens... Heel sterk.
En wat heeft dat met die domme schreeuwende nationaalpopulist en z'n nazi-vriendjes te maken?quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wrange is dat Arnhem door operatie Market Garden volgens mij ook half plat gegooid werd. De Duitsers die bang waren dat de geallieerden het misschien nog een keer zouden proberen hebben vervolgens zo'n beetje de gehele stad geëvacueerd ook, waardoor het een soort spookstad werd.
Die gozer zegt in dat filmpje dat ze Arnhem plat hadden moeten gooien. Het wrange is dat Arnhem half om half plat was gegooid, maar dat weet-ie niet eens dus.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:22 schreef remlof het volgende:
[..]
En wat heeft dat met die domme schreeuwende nationaalpopulist en z'n nazi-vriendjes te maken?
Kom kom haatkereltje jij hebt geen enkel probleem met populisme en extremisme zolang het maar extreemlinks populisme en extremisme is.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:22 schreef remlof het volgende:
[..]
En wat heeft dat met die domme schreeuwende nationaalpopulist en z'n nazi-vriendjes te maken?
Dat is de oud-tante van Geert.quote:Op woensdag 5 juli 2017 18:28 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Wie is dat jongetje in het groenblauw?
Oh zo. Ik kijk die domme GeenStijlfilmpjes nooit.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die gozer zegt in dat filmpje dat ze Arnhem plat hadden moeten gooien. Het wrange is dat Arnhem half om half plat was gegooid, maar dat weet-ie niet eens dus.
Ik erger me ook groen en geel aan die G20 anti globalisten demonstraties. Wat een zuur kutvolk is dat.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:26 schreef wolkentoetje het volgende:
Kom kom haatkereltje jij hebt geen enkel probleem met populisme en extremisme zolang het maar extreemlinks populisme en extremisme is.
Wil je je nou nog meer ergeren dan moet je JOOP.nl even volgen daar doet extreemlinks gekkie Anne Fleur verslag.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik erger me ook groen en geel aan die G20 anti globalisten demonstraties. Wat een zuur kutvolk is dat.
O, ik kijk ze wel hoor.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh zo. Ik kijk die domme GeenStijlfilmpjes nooit.
Maar nog niet zo zuur als zure Geert, die alweer naast de pot pist in dit geval.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik erger me ook groen en geel aan die G20 anti globalisten demonstraties. Wat een zuur kutvolk is dat.
Het enige enge eraan is dat het aangeeft dat je als jongerenwerker burgemeester kan worden.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:40 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Arnhem wil Ahmed Marcouch als burgemeester
Welkom als onze nieuwe burgervader Ahmed
Dat zegt niks natuurlijk. Je kan als realityster ook president van de VS worden tegenwoordig.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het enige enge eraan is dat het aangeeft dat je als jongerenwerker burgemeester kan worden.
Dat zegt natuurlijk ook iets over de tegenkandidaat hè.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:42 schreef Bad_hombre het volgende:
[..]
Dat zegt niks natuurlijk. Je kan als realityster ook president van de VS worden tegenwoordig.
Precies. Het zegt ook niets. Ik denk dat hij het prima zal doen. Hij heeft ook een grote 'broer' die het ook goed doet. Aboutaleb. Daar kijkt hij zeker naar.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:42 schreef Bad_hombre het volgende:
[..]
Dat zegt niks natuurlijk. Je kan als realityster ook president van de VS worden tegenwoordig.
En wie is dat?quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:43 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk ook iets over de tegenkandidaat hè.
Hij heeft volgens mij x-aantal opledingen afgerond waaronder een leraren-opleiding op HBO niveau. Hij heeft ervaring als ziekenverzorger, politie-agent (brigadier), docent op een ROC en stadsdeelraadvoorzitter in Amsterdam plus 6 jaar Tweede Kamer. Lijkt me voldoende als burgemeester. Die functie is niet echt van het niveau raketgeleerde of hersenchirurg. Grootste deel is gewoon uithangbord en korte lijntjes naar Den Haag, denk ik.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het enige enge eraan is dat het aangeeft dat je als jongerenwerker burgemeester kan worden.
Mwah ik vind Aboutaleb toch wel van een ander kaliber dan Marcoush.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Precies. Het zegt ook niets. Ik denk dat hij het prima zal doen. Hij heeft ook een grote 'broer' die het ook goed doet. Aboutaleb. Daar kijkt hij zeker naar.
Het lijkt mij idd ook geen functie waar je een speciale opleiding voor nodig hebt. De diversiteit in zijn achtergrond is juist goed.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft volgens mij x-aantal opledingen afgerond waaronder een leraren-opleiding op HBO niveau. Hij heeft ervaring als ziekenverzorger, politie-agent (brigadier), docent op een ROC en stadsdeelraadvoorzitter in Amsterdam plus 6 jaar Tweede Kamer. Lijkt me voldoende als burgemeester. Die functie is niet echt van het niveau raketgeleerde of hersenchirurg. Grootste deel is gewoon uithangbord en korte lijntjes naar Den Haag, denk ik.
Dat was natuurlijk huilerie Clinton,hoe triest is het dat mensen nog liever voor Trump kozen dan voor haar.quote:
Ik ook. Daar zit dan het enige 'probleem' voor mij. Maar zoals gezegd: burgemeester zijn is ook niet het moeilijkste vak.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:44 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Mwah ik vind Aboutaleb toch wel van een ander kaliber dan Marcoush.
Ik bedoelde in Arnhem. Maar de US had niet veel keus idd.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:45 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk huilerie Clinton,hoe triest is het dat mensen nog liever voor Trump kozen dan voor haar.
Geen idee wie de tegenkandidaat/kandidaten van Marcoush waren.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik bedoelde in Arnhem. Maar de US had niet veel keus idd.
Op zich lijkt zijn achtergrond idd uitstekend te passen bij zo'n generiek beroep als burgemeester. Ik kom de burgemeester van onze gemeente ook wel eens tegen. Staat-ie op de foto bij een echtpaar dat 60 jaar getrouwd is bijvoorbeeld, voor in het plaatselijke krantje. Of je trekt hem even aan zijn mouw, omdat bepaalde kinderen aan het kloten zijn in zijn gemeentehuis. Je moet voor een bepaald deel een zogenaamde mensenmens zijn voor deze functie.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het lijkt mij idd ook geen functie waar je een speciale opleiding voor nodig hebt. De diversiteit in zijn achtergrond is juist goed.
In een kleine gemeente burgemeester zijn stelt volgens mij niets voor. Dan moet je gewoon connecties gehad hebben. Mijn ouders hadden ook zo'n 'vriend'. Achteraf zie je als kind pas dat iemand gewoon altijd dronken was. Dat kan/kon gewoon.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Op zich lijkt zijn achtergrond idd uitstekend te passen bij zo'n generiek beroep als burgemeester. Ik kom de burgemeester van onze gemeente ook wel eens tegen. Staat-ie op de foto bij een echtpaar dat 60 jaar getrouwd is bijvoorbeeld, voor in het plaatselijke krantje. Je moet voor een bepaald deel een zogenaamde mensenmens zijn voor deze functie.
Beetje managementsfunctie gecombineerd met uithangbord/verbinder idd. De gozer die bij ons nu burgemeester is heeft politicologie gestudeerd in Tilburg (geloof ik), heeft een adviesbedrijfje gehad en is toen op gegeven moment in de raad gekozen van de gemeente Halderberge (Etten-Leur e.o.), vervolgens een tijdje wethouder geweest en vervolgens heeft-ie hier gesolliciteerd en is toen burgemeester geworden.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
In een kleine gemeente burgemeester zijn stelt volgens mij niets voor. Dan moet je gewoon connecties gehad hebben. Mijn ouders hadden ook zo'n 'vriend'. Achteraf zie je als kind pas dat iemand gewoon altijd dronken was. Dat kan/kon gewoon.
Dat is het probleem een beetje. Je moet actief lid zijn van een partij en dan kom je heel ver. Als er geen anderen zijn werkt dat gewoon zo. En die anderen zijn er vaak niet. Het maakt ook niet echt uit.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje managementsfunctie gecombineerd met uithangbord/verbinder idd. De gozer die bij ons nu burgemeester is heeft politicologie gestudeerd in Tilburg (geloof ik), heeft een adviesbedrijfje gehad en is toen op gegeven moment in de raad gekozen van de gemeente Haldenberge (Etten-Leur e.o.), vervolgens een tijdje wethouder geweest en vervolgens heeft-ie hier gesolliciteerd en is toen burgemeester geworden.
Klopt idd, ik had een collega die op die manier via gemeenteraad, naar provinciale staten ging en zo ook op de verkiezingslijst voor de TK terecht kwam (wat-ie dan weer niet gehaald heeft), maar was een walk in the park zei hij altijd. Hij zei dat dat ook iets voor mij was.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is het probleem een beetje. Je moet actief lid zijn van een partij en dan kom je heel ver. Als er geen anderen zijn werkt dat gewoon zo. En die anderen zijn er vaak niet. Het maakt ook niet echt uit.
Volgens mij was er één tegenkandidaat, maar het blijft geheim wie dat was.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:48 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Geen idee wie de tegenkandidaat/kandidaten van Marcoush waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |