Arnhem wil Ahmed Marcouch als burgemeesterquote:Ahmed Marcouch (PvdA) is maandag voorgedragen als nieuwe burgemeester van Arnhem. De 51-jarige Marcouch volgt Herman Kaiser (CDA) op, die zijn ambt om gezondheidsredenen moest neerleggen. Sindsdien is Boele Staal (D66) waarnemend burgemeester in Arnhem.
Marcouch was van 2010 tot 2017 lid van de Tweede Kamer. Het is de bedoeling dat hij op 1 september aantreedt in Arnhem.
De aanbeveling van de Arnhemse raad gaat naar de minister van Binnenlandse Zaken. Die doet, als er geen bezwaren zijn, een voordracht aan de koning, die vervolgens de benoeming bekrachtigt.
Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Met een gekozen burgemeester was hij er nooit gekomen.
Haha ja! Ik denk dat ze leefbaar Rotterdam ook hadden uitgelachen toen ze iemand met een dubbel paspoort in de fractie lieten. Dat kwam ook allemaal goed!quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:48 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Wilders en zijn volgelingen werden toen toch ook al helemaal leip toen Arib Kamervoorzitter werd? Hoor je ook niks negatiefs meer over. Komt allemaal wel goed jongens.
Het partijkartel!!!quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Zou hij die post uit medelijden hebben gekregen of hebben ze in Den Haag gewoon een smerig dealtje gemaakt wat het daglicht niet kan verdragen? Misschien trekt de PVDA zijn dreigement ivm die lerarensalarissen nu wel in.
De PVDA is een splinterpartijtje, zevende partij van Nederland, keihard afgestraft en toch krijgen ze zo'n (redelijk) belangrijke burgemeesterspost. Dat zaakje stinkt.quote:
Onzin, bij de grote centrumpartijen zitten heel veel ervaren bestuurders.quote:
Nee, dat is juist heel logisch omdat er veel PvdA'ers met bestuurservaring op het hoogste niveau beschikbaar zijn gekomen, juist door dat grote zetelverlies van de PvdA.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De PVDA is een splinterpartijtje, zevende partij van Nederland, keihard afgestraft en toch krijgen ze zo'n (redelijk) belangrijke burgemeesterspost. Dat zaakje stinkt.
Wel goede brievenbusplassers en wife beaters. Maar hey, da's NL cultuur, moet je trots op zijnquote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, bij de grote centrumpartijen zitten heel veel ervaren bestuurders.
En bij de extremistische partijen op de flanken zitten er nul.
Het is dus niet zo gek dat er geen burgemeesters van PVV-huize zijn.
Mag ik je herinneren aan de nieuwe burgemeester van ik meen Zutphen?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, bij de grote centrumpartijen zitten heel veel ervaren bestuurders.
En bij de extremistische partijen op de flanken zitten er nul.
Het is dus niet zo gek dat er geen burgemeesters van PVV-huize zijn.
Zo werkt dat niet. Den Haag bepaalt wie er burgemeester wordt (iig bij de grotere steden). Bestuurservaring speelt een ondergeschikte rol. Het enige wat belangrijk is is van welke partij je lid bent.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat is juist heel logisch omdat er veel PvdA'ers met bestuurservaring op het hoogste niveau beschikbaar zijn gekomen, juist door dat grote zetelverlies van de PvdA.
Snel! Wordt lid van de PVV!quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Den Haag bepaalt wie er burgemeester wordt (iig bij de grotere steden). Bestuurservaring speelt een ondergeschikte rol. Het enige wat belangrijk is is van welke partij je lid bent.
Kortom, Marcouch is de perfecte kandidaat voor alles wat niet extreem is, goed gedaan dus, Arnhem, als zowel DENK als de PVV tegen je is dan moet je toch iets erg goed doenquote:
Verbinder Marcouch doet nu al het onmogelijke en verbindt DENK en PVV in hun gezamenlijke verontwaardiging over deze aanstelling.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, Marcouch is de perfecte kandidaat voor alles wat niet extreem is, goed gedaan dus, Arnhem, als zowel DENK als de PVV tegen je is dan moet je toch iets erg goed doen
tis een mocro... dus ja, dat is genoeg voor een hoop volk hier om loco te gaan.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap de ophef ook echt totaal niet.
???quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:59 schreef Kaas- het volgende:
Pownewsfilmpje tot halverwege gekeken. Baudet heeft nog een inhoudelijke reden om tegen de benoeming van Marcouch te zijn, maar Wilders komt ook gewoon niet verder dan dat het niet mag omdat hij een kleurtje heeft.![]()
Tja en los daarvan, de man is voorgedragen door Arnhem zelf. Men kon ook gewoon solliciteren op de functie, maar niemand vanuit een fvd denk of pvv heeft dat gedaan.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
tis een mocro... dus ja, dat is genoeg voor een hoop volk hier om loco te gaan.
Godzijdank liegt Wilders nooit. Oh...wacht...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
???
Wilders geeft aan dat hij een radicale imam volgt, Amsterdam islamitische stadsdelen wil geven en PVV'ers die bij de politie willen discrimineert.
Wilders praat wel meer onzin. Daar is dit geen uitzondering op. Voor Wilders is iedere Iman radicaal.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
???
Wilders geeft aan dat hij een radicale imam volgt, Amsterdam islamitische stadsdelen wil geven en PVV'ers die bij de politie willen discrimineert.
Juist mocros vallen snel omhoog bij partijen als PvdA, GroenLinks en D66 om 'islamitisch stemvee' binnen te halen. Daar moeten wat allochtonen op de lijst staan, kijk ons eens multiculti progressief zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
tis een mocro... dus ja, dat is genoeg voor een hoop volk hier om loco te gaan.
Voor Wilders is iedereen die eens een koran open heeft geslagen radicaal. Die plucheplakker draait steeds verder door.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wilders praat wel meer onzin. Daar is dit geen uitzondering op. Voor Wilders is iedere Iman radicaal.
Klopt, dat is het precies, staat zelfs in de handboeken van die partijen...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:05 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Juist mocros vallen snel omhoog bij partijen als PvdA, GroenLinks en D66 om 'islamitisch stemvee' binnen te halen. Daar moeten wat allochtonen op de lijst staan, kijk ons eens multiculti progressief zijn.
Dit klinkt inderdaad logisch, maar hoe verhoudt zich deze verklaring tot de benoeming van van Dam als bestuurder van de NPO? Sinds wanneer is een uitgerangeerde politicus een vakman voor mediazaken?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat is juist heel logisch omdat er veel PvdA'ers met bestuurservaring op het hoogste niveau beschikbaar zijn gekomen, juist door dat grote zetelverlies van de PvdA.
Dat snap ik, maar ik dacht; misschien bevalt de persoon de Arnhemmers wel en geven ze er niet zoveel om dat hij PvdA'er is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat zelfs de PvdA aanhang zich heeft afgekeerd van de PvdA kamerleden.
Maar dan kun je toch niet zeggen dat Wilders alleen zegt dat Marcouch 'een kleurtje heeft' en daarom ongeschikt is?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wilders praat wel meer onzin. Daar is dit geen uitzondering op. Voor Wilders is iedere Iman radicaal.
Islamitisch stemvee. Want die 6% van de bevolking kan zo'n enorme stempel drukken op de andere 94%.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:05 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Juist mocros vallen snel omhoog bij partijen als PvdA, GroenLinks en D66 om 'islamitisch stemvee' binnen te halen. Daar moeten wat allochtonen op de lijst staan, kijk ons eens multiculti progressief zijn.
Het islamitische stemvee is al grotendeels overgelopen naar DENK, dus dikke pech voor de PvdA.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Islamitisch stemvee. Want die 6% van de bevolking kan zo'n enorme stempel drukken op de andere 94%.
Misschien moeten Henk en Ingrid dan eens van de bank komen en gaan stemmen.
Je negeert de vraag. Probeer ik het nog eens.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het islamitische stemvee is al grotendeels overgelopen naar DENK, dus dikke pech voor de PvdA.
Dat zeg ik ook niet, Vervang het woordje 'kleurtje' door 'moslim' en het klopt wel.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:07 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dan kun je toch niet zeggen dat Wilders alleen zegt dat Marcouch 'een kleurtje heeft' en daarom ongeschikt is?
Je stelde geen vraag.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je negeert de vraag. Probeer ik het nog eens.
Hoe kan 6% van de bevolking de titel 'stemvee' krijgen? Ze hebben een stem wat 10 keer meetelt of mis ik iets?
Ik had het over die Kaas-.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, Vervang het woordje 'kleurtje' door 'moslim' en het klopt wel.
Man man manquote:
Eens.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:15 schreef Pedroso het volgende:
Ook in bestuurlijke functies moet er een afspiegeling van de maatschappij zichtbaar zijn en als er dan een goede kandidaat als Marcouch beschikbaar is dan is dit besluit alleen maar toe te juichen.
Fout, de man is niet voorgedragen door Arnhemquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja en los daarvan, de man is voorgedragen door Arnhem zelf.
Dat is natuurlijk ook verspilde moeite in het huidige systeem.quote:Men kon ook gewoon solliciteren op de functie, maar niemand vanuit een fvd denk of pvv heeft dat gedaan.
Tenenkrommend dat dit soort basiskennis van onze politieke structuur niet eens meer zo vanzelfsprekend is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Fout, de man is niet voorgedragen door Arnhem![]()
De bevolking is niets gevraagd
[..]
Is dat zo, heb jij voor mij een link naar de vacature ?
Ik heb hem namelijk nergens zien staan ?
Jij denkt dat er in Nederland geen sollicitatieprocedure is voor burgemeester...? Niet, toch?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Fout, de man is niet voorgedragen door Arnhem![]()
De bevolking is niets gevraagd
[..]
Is dat zo, heb jij voor mij een link naar de vacature ?
Ik heb hem namelijk nergens zien staan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |