Arnhem wil Ahmed Marcouch als burgemeesterquote:Ahmed Marcouch (PvdA) is maandag voorgedragen als nieuwe burgemeester van Arnhem. De 51-jarige Marcouch volgt Herman Kaiser (CDA) op, die zijn ambt om gezondheidsredenen moest neerleggen. Sindsdien is Boele Staal (D66) waarnemend burgemeester in Arnhem.
Marcouch was van 2010 tot 2017 lid van de Tweede Kamer. Het is de bedoeling dat hij op 1 september aantreedt in Arnhem.
De aanbeveling van de Arnhemse raad gaat naar de minister van Binnenlandse Zaken. Die doet, als er geen bezwaren zijn, een voordracht aan de koning, die vervolgens de benoeming bekrachtigt.
Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Met een gekozen burgemeester was hij er nooit gekomen.
Haha ja! Ik denk dat ze leefbaar Rotterdam ook hadden uitgelachen toen ze iemand met een dubbel paspoort in de fractie lieten. Dat kwam ook allemaal goed!quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:48 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Wilders en zijn volgelingen werden toen toch ook al helemaal leip toen Arib Kamervoorzitter werd? Hoor je ook niks negatiefs meer over. Komt allemaal wel goed jongens.
Het partijkartel!!!quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Zou hij die post uit medelijden hebben gekregen of hebben ze in Den Haag gewoon een smerig dealtje gemaakt wat het daglicht niet kan verdragen? Misschien trekt de PVDA zijn dreigement ivm die lerarensalarissen nu wel in.
De PVDA is een splinterpartijtje, zevende partij van Nederland, keihard afgestraft en toch krijgen ze zo'n (redelijk) belangrijke burgemeesterspost. Dat zaakje stinkt.quote:
Onzin, bij de grote centrumpartijen zitten heel veel ervaren bestuurders.quote:
Nee, dat is juist heel logisch omdat er veel PvdA'ers met bestuurservaring op het hoogste niveau beschikbaar zijn gekomen, juist door dat grote zetelverlies van de PvdA.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De PVDA is een splinterpartijtje, zevende partij van Nederland, keihard afgestraft en toch krijgen ze zo'n (redelijk) belangrijke burgemeesterspost. Dat zaakje stinkt.
Wel goede brievenbusplassers en wife beaters. Maar hey, da's NL cultuur, moet je trots op zijnquote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, bij de grote centrumpartijen zitten heel veel ervaren bestuurders.
En bij de extremistische partijen op de flanken zitten er nul.
Het is dus niet zo gek dat er geen burgemeesters van PVV-huize zijn.
Mag ik je herinneren aan de nieuwe burgemeester van ik meen Zutphen?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, bij de grote centrumpartijen zitten heel veel ervaren bestuurders.
En bij de extremistische partijen op de flanken zitten er nul.
Het is dus niet zo gek dat er geen burgemeesters van PVV-huize zijn.
Zo werkt dat niet. Den Haag bepaalt wie er burgemeester wordt (iig bij de grotere steden). Bestuurservaring speelt een ondergeschikte rol. Het enige wat belangrijk is is van welke partij je lid bent.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat is juist heel logisch omdat er veel PvdA'ers met bestuurservaring op het hoogste niveau beschikbaar zijn gekomen, juist door dat grote zetelverlies van de PvdA.
Snel! Wordt lid van de PVV!quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Den Haag bepaalt wie er burgemeester wordt (iig bij de grotere steden). Bestuurservaring speelt een ondergeschikte rol. Het enige wat belangrijk is is van welke partij je lid bent.
Kortom, Marcouch is de perfecte kandidaat voor alles wat niet extreem is, goed gedaan dus, Arnhem, als zowel DENK als de PVV tegen je is dan moet je toch iets erg goed doenquote:
Verbinder Marcouch doet nu al het onmogelijke en verbindt DENK en PVV in hun gezamenlijke verontwaardiging over deze aanstelling.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, Marcouch is de perfecte kandidaat voor alles wat niet extreem is, goed gedaan dus, Arnhem, als zowel DENK als de PVV tegen je is dan moet je toch iets erg goed doen
tis een mocro... dus ja, dat is genoeg voor een hoop volk hier om loco te gaan.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap de ophef ook echt totaal niet.
???quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:59 schreef Kaas- het volgende:
Pownewsfilmpje tot halverwege gekeken. Baudet heeft nog een inhoudelijke reden om tegen de benoeming van Marcouch te zijn, maar Wilders komt ook gewoon niet verder dan dat het niet mag omdat hij een kleurtje heeft.![]()
Tja en los daarvan, de man is voorgedragen door Arnhem zelf. Men kon ook gewoon solliciteren op de functie, maar niemand vanuit een fvd denk of pvv heeft dat gedaan.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
tis een mocro... dus ja, dat is genoeg voor een hoop volk hier om loco te gaan.
Godzijdank liegt Wilders nooit. Oh...wacht...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
???
Wilders geeft aan dat hij een radicale imam volgt, Amsterdam islamitische stadsdelen wil geven en PVV'ers die bij de politie willen discrimineert.
Wilders praat wel meer onzin. Daar is dit geen uitzondering op. Voor Wilders is iedere Iman radicaal.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
???
Wilders geeft aan dat hij een radicale imam volgt, Amsterdam islamitische stadsdelen wil geven en PVV'ers die bij de politie willen discrimineert.
Juist mocros vallen snel omhoog bij partijen als PvdA, GroenLinks en D66 om 'islamitisch stemvee' binnen te halen. Daar moeten wat allochtonen op de lijst staan, kijk ons eens multiculti progressief zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
tis een mocro... dus ja, dat is genoeg voor een hoop volk hier om loco te gaan.
Voor Wilders is iedereen die eens een koran open heeft geslagen radicaal. Die plucheplakker draait steeds verder door.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wilders praat wel meer onzin. Daar is dit geen uitzondering op. Voor Wilders is iedere Iman radicaal.
Klopt, dat is het precies, staat zelfs in de handboeken van die partijen...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:05 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Juist mocros vallen snel omhoog bij partijen als PvdA, GroenLinks en D66 om 'islamitisch stemvee' binnen te halen. Daar moeten wat allochtonen op de lijst staan, kijk ons eens multiculti progressief zijn.
Dit klinkt inderdaad logisch, maar hoe verhoudt zich deze verklaring tot de benoeming van van Dam als bestuurder van de NPO? Sinds wanneer is een uitgerangeerde politicus een vakman voor mediazaken?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat is juist heel logisch omdat er veel PvdA'ers met bestuurservaring op het hoogste niveau beschikbaar zijn gekomen, juist door dat grote zetelverlies van de PvdA.
Dat snap ik, maar ik dacht; misschien bevalt de persoon de Arnhemmers wel en geven ze er niet zoveel om dat hij PvdA'er is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat zelfs de PvdA aanhang zich heeft afgekeerd van de PvdA kamerleden.
Maar dan kun je toch niet zeggen dat Wilders alleen zegt dat Marcouch 'een kleurtje heeft' en daarom ongeschikt is?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wilders praat wel meer onzin. Daar is dit geen uitzondering op. Voor Wilders is iedere Iman radicaal.
Islamitisch stemvee. Want die 6% van de bevolking kan zo'n enorme stempel drukken op de andere 94%.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:05 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Juist mocros vallen snel omhoog bij partijen als PvdA, GroenLinks en D66 om 'islamitisch stemvee' binnen te halen. Daar moeten wat allochtonen op de lijst staan, kijk ons eens multiculti progressief zijn.
Het islamitische stemvee is al grotendeels overgelopen naar DENK, dus dikke pech voor de PvdA.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Islamitisch stemvee. Want die 6% van de bevolking kan zo'n enorme stempel drukken op de andere 94%.
Misschien moeten Henk en Ingrid dan eens van de bank komen en gaan stemmen.
Je negeert de vraag. Probeer ik het nog eens.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het islamitische stemvee is al grotendeels overgelopen naar DENK, dus dikke pech voor de PvdA.
Dat zeg ik ook niet, Vervang het woordje 'kleurtje' door 'moslim' en het klopt wel.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:07 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dan kun je toch niet zeggen dat Wilders alleen zegt dat Marcouch 'een kleurtje heeft' en daarom ongeschikt is?
Je stelde geen vraag.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je negeert de vraag. Probeer ik het nog eens.
Hoe kan 6% van de bevolking de titel 'stemvee' krijgen? Ze hebben een stem wat 10 keer meetelt of mis ik iets?
Ik had het over die Kaas-.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, Vervang het woordje 'kleurtje' door 'moslim' en het klopt wel.
Man man manquote:
Eens.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:15 schreef Pedroso het volgende:
Ook in bestuurlijke functies moet er een afspiegeling van de maatschappij zichtbaar zijn en als er dan een goede kandidaat als Marcouch beschikbaar is dan is dit besluit alleen maar toe te juichen.
Fout, de man is niet voorgedragen door Arnhemquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja en los daarvan, de man is voorgedragen door Arnhem zelf.
Dat is natuurlijk ook verspilde moeite in het huidige systeem.quote:Men kon ook gewoon solliciteren op de functie, maar niemand vanuit een fvd denk of pvv heeft dat gedaan.
Tenenkrommend dat dit soort basiskennis van onze politieke structuur niet eens meer zo vanzelfsprekend is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Fout, de man is niet voorgedragen door Arnhem![]()
De bevolking is niets gevraagd
[..]
Is dat zo, heb jij voor mij een link naar de vacature ?
Ik heb hem namelijk nergens zien staan ?
Jij denkt dat er in Nederland geen sollicitatieprocedure is voor burgemeester...? Niet, toch?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Fout, de man is niet voorgedragen door Arnhem![]()
De bevolking is niets gevraagd
[..]
Is dat zo, heb jij voor mij een link naar de vacature ?
Ik heb hem namelijk nergens zien staan ?
Inderdaad, want als jij die basiskennis had gehad dan had jij niet beweerd dat Arnhem hem gekozen heeft.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:Tenenkrommend dat dit soort basiskennis van onze politieke structuur niet eens meer zo vanzelfsprekend is.
Wie vertegenwoordigt de Arnhemse gemeenteraad?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Inderdaad, want als jij die basiskennis had gehad dan had jij niet beweerd dat Arnhem hem gekozen heeft.
De gemeenteraad van Arnhem heeft hem gekozen, dat is heel wat anders dan simpelweg "Arnhem" heeft hem gekozen.
Lui uit de politiek krijgen wel vaker snoepbaantjes aangebodenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:07 schreef skcollubs het volgende:
[..]
Dit klinkt inderdaad logisch, maar hoe verhoudt zich deze verklaring tot de benoeming van van Dam als bestuurder van de NPO? Sinds wanneer is een uitgerangeerde politicus een vakman voor mediazaken?
Die worden toch door de bevolking gekozen, imbeciel. Het is toch godverdomme geen hogere wiskunde dat deze vorm van getrapte democratie al lang bestaat.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Inderdaad, want als jij die basiskennis had gehad dan had jij niet beweerd dat Arnhem hem gekozen heeft.
De gemeenteraad van Arnhem heeft hem gekozen, dat is heel wat anders dan simpelweg "Arnhem" heeft hem gekozen.
Blijkbaar vertegenwoordigen ze niet de bevolking, anders hadden ze niet zo,n beslissing genomen zonder de bevolking te raadplegen.........quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:22 schreef Stabiel het volgende:Wie vertegenwoordigt de Arnhemse gemeenteraad?
Je slaat onzin uit.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Blijkbaar vertegenwoordigen ze niet de bevolking, anders hadden ze niet zo,n beslissing genomen zonder de bevolking te raadplegen.........
Maar deze stellingname impliceert nu juist het zogenaamde partijkartel.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:22 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
Lui uit de politiek krijgen wel vaker snoepbaantjes aangeboden
Wouter Bos doet schnabbels bij VU medisch centrum
Gerrit Zalm deed aan witwassen bij de ABN
Jan Peter is voorzitter van stichting kroket
... Dit is echt treurig.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Het partijkartel reikt tot aan het bedrijfsleven. Thierry moet niet alleen de politiek maar ook het bedrijfsleven van binnenuit gaan doorbreken. Wordt een pittige klus voor die arme jongen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:26 schreef skcollubs het volgende:
[..]
Maar deze stellingname impliceert nu juist het zogenaamde partijkartel.
Je kan altijd nog wachtgeld opstrijken hoorquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:26 schreef skcollubs het volgende:
[..]
Maar deze stellingname impliceert nu juist het zogenaamde partijkartel.
Tuurlijk is dat zo, maar het gaat om de woordkeuze van Straatcommando waar ik op reageerde.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:24 schreef Buitendam het volgende:Die worden toch door de bevolking gekozen, imbeciel.
Dat is het ook niet, maar dat wil niet zeggen dat het daarom een goed systeem is.quote:Het is toch godverdomme geen hogere wiskunde dat deze vorm van getrapte democratie al lang bestaat.
Log zelf uit, ik kan niet helpen dat jij een hekel hebt aan democratiequote:Tering, log uit.
Door bekrompen figuren als jij krijgen weldenkende mensen een hekel aan democratie. Pleeg alsjeblieft sterilisatie op je stemrecht.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:30 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat zo, maar het gaat om de woordkeuze van Straatcommando waar ik op reageerde.
Hij zei "Arnhem" heeft hem gekozen, dat klopt gewoon niet. Als hij had geschreven "de gemeenteraad van Arnhem" dan had je mij helemaal niet gehoord.
[..]
Dat is het ook niet, maar dat wil niet zeggen dat het daarom een goed systeem is.
[..]
Log zelf uit, ik kan niet helpen dat jij een hekel hebt aan democratie
Nee, dat je zo'n foutje als "argument" aandraagt zegt genoeg over jou. Het is namelijk totaal niet inhoudelijk. Je lijkt niet eens op de hoogte te zijn hoe een burgemeester gekozen wordt en hoe men daar op kan solliciteren.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:31 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, jij bent treurig dat je je foute woordkeuze gewoon niet erkend.
Ik weet niet of ik hier nu heel hard om moet lachen of mijn vertrouwen in de mensheid zonder pardon moet opzeggen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:30 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat zo, maar het gaat om de woordkeuze van Straatcommando waar ik op reageerde.
Hij zei "Arnhem" heeft hem gekozen, dat klopt gewoon niet. Als hij had geschreven "de gemeenteraad van Arnhem" dan had je mij helemaal niet gehoord.
[..]
Dat is het ook niet, maar dat wil niet zeggen dat het daarom een goed systeem is.
[..]
Log zelf uit, ik kan niet helpen dat jij een hekel hebt aan democratie
Ik vind het prima dat van Dam anticipeert op de vorming van een nieuw kabinet in combinatie met de Kamerzetels van de PvdA, maar mijn punt ging over de vraag wat hem zo ervaren maakt op het terrein van mediazaken behalve dan dat hij weldra een uitgerangeerde politicus is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:28 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
Je kan altijd nog wachtgeld opstrijken hoor
Zeker weet ik dat wel, zie: https://www.rijksoverheid(...)vacatures-en-ontslagquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:32 schreef Straatcommando. het volgende:Nee, dat je zo'n foutje als "argument" aandraagt zegt genoeg over jou. Het is namelijk totaal niet inhoudelijk. Je lijkt niet eens op de hoogte te zijn hoe een burgemeester gekozen wordt en hoe men daar op kan solliciteren.
Het systeem van de benoemde burgemeesters (als een van de weinige landen ter wereld) is inderdaad erg treurig, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:35 schreef Buitendam het volgende:Ik weet niet of ik hier nu heel hard om moet lachen of mijn vertrouwen in de mensheid zonder pardon moet opzeggen.
Het is hoe dan ook echt treurig.
Het lijkt mij beter dat jij in het vervolg afstand doet van je stemrecht, met democratie heb je immers toch niet zo veelquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:32 schreef Stabiel het volgende:Door bekrompen figuren als jij krijgen weldenkende mensen een hekel aan democratie. Pleeg alsjeblieft sterilisatie op je stemrecht.
https://www.facebook.com/(...)1369/?type=3&theaterquote:Vooruitgang!
Vandaag is Ahmed Marcouch voorgedragen om burgemeester van Arnhem te worden. Een prachtige stad en een mooie kandidaat in wie ik veel vertrouwen heb. Ik heb gezien met hoeveel passie hij zich altijd inzet voor veiligheid en rechtvaardigheid voor iedereen.
Dat vertrouwen geldt blijkbaar ook voor D66, SP, PvdA, GL, VVD, CDA, Arnhem Centraal, CU, PvDD, Verenigd Arnhem, Arnhemse Ouderenpartij in de gemeenteraad in Arnhem. Want die partijen vormden de vertrouwenscommissie die de voordracht heeft gedaan.
Dat vertrouwen ontbreekt bij Denk (zure tweet over hoe weinig stemmen hij haalde in plaats van een felicitatie) en de PVV: frontale aanval op integriteit en identiteit. Inclusief protestactie. Jongens, omarm de vooruitgang. Het is 2017. Arnhem draagt iemand voor als burgemeester omdat ze dat een goeie kandidaat vinden. Get over it. Als Denk en PVV de achtergrond of het geloof er bij blijven halen missen ze het mooie nieuws - Nederlanders met een migratie achtergrond kunnen alles worden wat ze willen. Omdat ze goed zijn in hun werk!
Bravo Ahmed en gefeliciteerd Arnhem
Ik ook. Maar gelukkig doet dat echt totaal niet ter zake.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:39 schreef DrDentz het volgende:
Maar verwachten de weldenkenden hier dat wanneer je de Arnhemse bevolking een lijst voor zou leggen met 20 potentiële burgemeesters dat Marcouch die verkiezing dan zou winnen? Ik betwijfel dat ten zeerste hoor.
twitter:Huibree twitterde op dinsdag 04-07-2017 om 17:59:17Wie gaat er mee morgen 5/7 om 16 uur naar het Arnhemse stadhuis om de brave Earnheimers te steunen tegen racistisch… https://t.co/S2ZLBGj3f0 reageer retweet
Die huichelaar heeft zelf Marcouch op een onverkiesbare plaats gezet. Over vertrouwen gesproken.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:45 schreef Bluesdude het volgende:
Lodewijk Asscher op facebook.
[..]
https://www.facebook.com/(...)1369/?type=3&theater
Plek 13 een onverkiesbare plaats?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die huichelaar heeft zelf Marcouch op een onverkiesbare plaats gezet. Over vertrouwen gesproken.
Voor de PVDA wel. Als ze hem hadden willen behouden dan hadden ze hem wel op plaats vijf of zo gezet.quote:
Er was een (bestuurs)commissie in de pvda die een kandidatenlijstconcept opstelde en dan was er nog een congres die aanpassingen kan besluiten.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die huichelaar heeft zelf Marcouch op een onverkiesbare plaats gezet. Over vertrouwen gesproken.
Nonsense. Plek 13 lag in de marge en men kon onmogelijk elk zittende PVDA-kamerlid tevreden stellen. Plek 13 bij een partij als de PVDA is allesbehalve een gebaar van wantrouwen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:52 schreef Braindead2000 het volgende:
Voor de PVDA wel. Als ze hem hadden willen behouden dan hadden ze hem wel op plaats vijf of zo gezet.
D66 wilde dat altijd, volgens mij zijn ze nu bang voor kleine Trumpjes in de steden, want Henk en Ingrid stemmen niet op D66-burgemeesters.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:55 schreef agter het volgende:
Getrapte democratie is wat mij betreft voor burgemeesters democratisch genoeg.
Wil men dat anders, dan moet men op partijen stemmen die dat willen veranderen.
Voorlopig is daar kennelijk geen meerderheid voor.
Wilders en knechtjes zijn kleinzielige haatzaaiers. Ze maken een voedingsbodem, waar mensen kunnen uitgroeien tot gewelddadige extremistenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:49 schreef Montov het volgende:
Ik zie veel controverse, maar ik ga daar niet op in want ik weet heel weinig over Arnhem.
Offtopic: Marcouch kan ik zeer waarderen. De wanhopige demonisatie van Wilders begint een beetje voorspelbaar te worden.
I know.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:57 schreef DrDentz het volgende:
[..]
D66 wilde dat altijd, volgens mij zijn ze nu bang voor kleine Trumpjes in de steden, want Henk en Ingrid stemmen niet op D66-burgemeesters.
Zooo naïef. Je snapt totaal niet hoe de politiek werkt of hoe elke organisatie van mensen werkt. Boven aan de top staan de alphamannetjes en die kijken echt niet hulpeloos toe wie wat krijgt. Dan kan de partij zogenaamd wel allerlei onafhankelijk commissies hebben maar direct of indirect bepalen de machtigste figuren binnen een partij wie er gekozen wordt.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er was een (bestuurs)commissie in de pvda die een kandidatenlijstconcept opstelde en dan was er nog een congres die aanpassingen kan besluiten.
Asscher heeft niet gezegd dat Marcouch in de toptien van de Pvda staat.
Hij zei ook niet dat wie niet daar op de kandidatenlijst staat minder of veel minder is .
Dat maak jou tot de huichelaar over Asscher, want je acteert dat je wel pvda-mensen eerlijk beoordeelt.
De PVDA stond al geruime tijd onder de 13 zetels in de peilingen. Als ze hem echt hadden willen behouden dan hadden ze hem wel op een hogere plaats gezet.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:55 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Nonsense. Plek 13 lag in de marge en men kon onmogelijk elk zittende PVDA-kamerlid tevreden stellen. Plek 13 bij een partij als de PVDA is allesbehalve een gebaar van wantrouwen.
Je slaat wederom onzin uit.
Das dan wel de consequentie van democratie hè. Niet alleen als het jezelf uitkomt.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:03 schreef DrDentz het volgende:
Maarja als je dat in wilt voeren dan zul je in de grote steden op den duur een radicale imam als burgemeester gekozen zien worden die de Sharia invoert in Den Haag ofzo. Dus hoeveel democratie willen we?
Natuurlijk snap jij het allemaal veel beter in jouw visie.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zooo naïef. Je snapt totaal niet hoe de politiek werkt
Toch wel een partij met 1,3 miljoen aanhangersquote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wilders en knechtjes zijn kleinzielige haatzaaiers. Ze maken een voedingsbodem, waar mensen kunnen uitgroeien tot gewelddadige extremisten
Ben je nou zo'n grote angsthaas?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:03 schreef DrDentz het volgende:
Maarja als je dat in wilt voeren dan zul je in de grote steden op den duur een radicale imam als burgemeester gekozen zien worden die de Sharia invoert in Den Haag ofzo. Dus hoeveel democratie willen we?
Nouja, het is natuurlijk wel zo dat Marcouch 10 jaar terug - om precies te zijn: net na de moord op van Gogh - behoorlijk wat sympathie toonde voor een haatimam die opriep tot zelfmoordaanslagen en het slachten van homos.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wilders en knechtjes zijn kleinzielige haatzaaiers. Ze maken een voedingsbodem, waar mensen kunnen uitgroeien tot gewelddadige extremisten
Ja... zo triest is dat ....quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:11 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
Toch wel een partij met 1,3 miljoen aanhangers
Maar wel een groeiende groepquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... zo triest is dat ....
Kleinzielig en haatdragend discriminerend volksdeel.
Er zijn nu al stadsdelen waar DENK de grootste partij is...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ben je nou zo'n grote angsthaas?
Of overdrijf je uit haat ?
Strafwetten worden gemaakt in de Tweede Kamer,. niet door burgemeesters.
En een dergelijke mafkees die je fantaseert wordt nooit tot burgemeester gekozen in Nederland.
Jij ook niet.
Is dat zo? Lijkt me eerder een broodje aap.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:13 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nouja, het is natuurlijk wel zo dat Marcouch 10 jaar terug - om precies te zijn: net na de moord op van Gogh - behoorlijk wat sympathie toonde voor een haatimam die opriep tot zelfmoordaanslagen en het slachten van homos.
Jaja, 10 jaar terug. Maar toch.
Ja, ben benieuwd hoeveel daarvan zich daadwerkelijk bezighouden met sociale zekerheden, zorg, arbeidsmarkt, werknemersrecht...quote:
Nou ze hebben wel veel sociale zekerheid en zorg nodig.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ben benieuwd hoeveel daarvan zich daadwerkelijk bezighouden met sociale zekerheden, zorg, arbeidsmarkt, werknemersrecht...
PVV stemmers?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nou ze hebben wel veel sociale zekerheid en zorg nodig.
Als ik het mij goed herinner wilde hij graag een ton subsidie om de man in Nederland te laten spreken "om spanningen tussen Nederlanders en moslims weg te nemen". De imam in kwestie is echter een stuk stront.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat zo? Lijkt me eerder een broodje aap.
Wat zei hij dan letterlijk ? Heb je een linkje ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |