SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Mooi! Ook aardig aero dat ding.quote:Op maandag 3 juli 2017 22:47 schreef Oksel het volgende:
82. Maar met meer Vet % dan jij Marco. Minder spiermassa en korter. Dus gewoon dik eigenlijk![]()
[ afbeelding ]
`quote:
Ik weet het! zal ook geen 10kg zijn/ maar 78/79 kan nog wel denk ik. Daaronder wordt het ook vermogen inleveren ben ik bang.quote:Op maandag 3 juli 2017 22:39 schreef Patroon het volgende:
@Marco, een paar kg zal wel ongestraft kunnen, maar daarna lever je ook weer power in.
Ali, een fractie, de lak is kut, frame is stijf en sterk. En zwaar. Ach, alles is te verkopen, als de prijs maar klopt. En voor 900 EUR heb je er een leuke fiets aan.quote:Op maandag 3 juli 2017 22:51 schreef stripe het volgende:
Wat ik me afvraag t.a.v. dat 'neppe' frame: hoe kom je er aan, wat kost het ten opzichte van een 'echte' en hoe is de kwaliteit? En verwacht je geen problemen met de verkoop? Ik kan me wel voorstellen dat veel kopers dit soort frames minder snel kopen dan echte frames.
Je vermogen bergop en op het vlakke is ook erg verschillend is mijn ervaring. Ik kan bergop ook makkelijker een hoog vermogen leveren dan tegen de wind.quote:Op maandag 3 juli 2017 23:15 schreef ddx het volgende:
Vorig jaar deed ik 321w over 20 minuten.
Dit jaar nog max 298w over 20 minuten, maar volgens mij trap ik inmiddels wel minimaal zelfde als vorig jaar.
Maar ben niet zo van 20 minuten afzien op vlakke en in Eifel zijn klimmetjes net te kort.
Volgende maand maar eens kijken wat ik doe op klimmetjes in Frankrijk.
69kg
wat is dit dan?, ik mag niet fappen maar doe het stiekum toch?quote:Op maandag 3 juli 2017 23:45 schreef Oksel het volgende:
Gisteren trouwens een tijdrijder achterop op dit segment.
https://www.strava.com/activities/1064499216/segments/26193706768
Hij moest gaatje dichtrijden, ik reed op kop en aardig door. Vent in ons wiel. Bleef tijd hangen, en sprong hij er best hard overheen. Dus ik knal 't gaatje dicht, en ga in z'n wiel hangen. 50km/h. Best hard. Maar je raadt 't al, 't tempo zakte keihard in. Dus ik rustig in z'n wiel, en er met 50 overheen aan 't eind. Pipo.
Probeert ene Frank K wel eens, dat doet dan goed pijn ja om zijn wiel te houdenquote:Op maandag 3 juli 2017 23:25 schreef Patroon het volgende:
Denk dat als we bij ddx bergop een paar keer tempo versnellen en hij ff dik in rood is, het gebeurd is..probleem is dat ik dan eerst 200km mee moet haha
uiteraard, lekker 's avonds op de bankquote:Op maandag 3 juli 2017 23:33 schreef Patroon het volgende:
ddx leg je wel eens een fapje als je terug kijkt op strava?
die speciale carbon montage pasta. Zakt je zadelpen terwijl ie goed vastzit? Je kan m niet te strak aandraaien want dan draai je het kapot.quote:Op maandag 3 juli 2017 22:05 schreef Devv het volgende:
[..]
Het is een carbon frame maar de zadelpen niet. Wat kan ik hier dan het beste voor gebruiken?
Misschien moet je even een afspraak maken bij een psycholoog. Schijnt helemaal hip te zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 07:00 schreef kanovinnie het volgende:
Echt belachelijk dat mijn fietszin helemaal weg is.
Dat tabelletje is leuk, maar je hebt er geen flikker aan in Nederland. W/Cda is het enige wat hier telt.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
Cat 3 volgens Trainingsboard, heb ook een cat 2 sprint. Toch word ik gelost in een funklasse koers
Ik heb helaas geen burnout / stress etcquote:Op dinsdag 4 juli 2017 07:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar ben jij ook wel gevoelig voor toch?
Niet kunnen fakenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 07:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen burnout / stress etc
Zal ik je fiets onder de trein gooien?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 07:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen burnout / stress etc
En jij moet dan naar de tandartsquote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:41 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zal ik je fiets onder de trein gooien?Heb je zo stress hoor
frisdrankblikje om de zadelpen heen plakkenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 06:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
die speciale carbon montage pasta. Zakt je zadelpen terwijl ie goed vastzit? Je kan m niet te strak aandraaien want dan draai je het kapot.
Dit kan 2 redenen hebben:
1.) Je bent te dik
2.) de binnendiameter van je zitbuis is groter dan de buitenwerkse maat vd zadelpen.
Oplossing:
1.) afvallen
2.) Stukje latoem koper halen bij de boutjes en schroefjeswinkel (in 0.1mm dikte) kan je knippen met een schaar en ertussen frotten. Je kan ook de binnenkant van je zitbuis lakken met een kwastje en blanke lak; elke x 1 laagje laten drogen en dan weer ff passen. Je moet dan net zoveel laagjes tot je een goede passing hebt. Werkt perfect.
Ik ben 181cm lang en weeg met bepakking 70 kilo dus dik wil ik mij niet perse noemenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 06:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
die speciale carbon montage pasta. Zakt je zadelpen terwijl ie goed vastzit? Je kan m niet te strak aandraaien want dan draai je het kapot.
Dit kan 2 redenen hebben:
1.) Je bent te dik
2.) de binnendiameter van je zitbuis is groter dan de buitenwerkse maat vd zadelpen.
[..]
Ik rij alleen met de tijd. Wattages heb ik een keer op een speciale fiets gemeten.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:31 schreef Remzz het volgende:
Rijdt iedereen hier met een vermogensmeter of is er een andere manier om je vermogen te meten over 20 minuten?
Snel weer even samen rondje doen ('s avonds ofzo) ?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 07:00 schreef kanovinnie het volgende:
Echt belachelijk dat mijn fietszin helemaal weg is.
Bah, pizza opwarmen in een magnetronquote:Op dinsdag 4 juli 2017 07:19 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zat vorige week op 600 watt een half uur lang
Ik wil Vinnie niet over de vloerquote:Op dinsdag 4 juli 2017 07:08 schreef ratatat het volgende:
[..]
Misschien moet je even een afspraak maken bij een psycholoog. Schijnt helemaal hip te zijn.
mc gyver gespotquote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:49 schreef ncornelisse het volgende:
[..]
frisdrankblikje om de zadelpen heen plakken
Een echte fietser weet wat die trapt zonder meter.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:31 schreef Remzz het volgende:
Rijdt iedereen hier met een vermogensmeter of is er een andere manier om je vermogen te meten over 20 minuten?
Wat is met jou gebeurd dan, is je fietszin weg nu je niet meer elke dag naar werk fietst?quote:
Hier ook sinds twee weken, eerder stapte ik de fiets niet op voor één uur, nu ben er na 1uur al helemaal klaar mee.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 07:00 schreef kanovinnie het volgende:
Echt belachelijk dat mijn fietszin helemaal weg is.
Gewoon 2 weekjes pattaya zal hem ook wel goed doen. En dat is uiteindelijk goedkoperquote:Op dinsdag 4 juli 2017 12:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
waarom gaat hij niet gewoon ff 2 weken naar starbeach dan?
Mot je harder trappuh met je kutje, dan ruik je jezelf nietquote:Op dinsdag 4 juli 2017 12:48 schreef kaasplankje het volgende:
fietsvakantie is ook verschrikkelijk heel de dag in die stinkkleren gatver
waarom zou ik dat doen?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 12:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
waarom gaat hij niet gewoon ff 2 weken naar starbeach dan?
Wielerkleding om de 2 dagen aanhouden met douchen en verder valt het wel mee. Elke dag andere plek dus niemand die het merkt dat je s'avonds ook zelfde aan hebt.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 12:48 schreef kaasplankje het volgende:
fietsvakantie is ook verschrikkelijk heel de dag in die stinkkleren gatver
Windkracht 3 gewoon hoor...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 13:04 schreef TradeMarkie het volgende:
Vanavond maar even een rondje ringvaart doen, bijna geen wind, dus prima omstandigheden
quote:Op dinsdag 4 juli 2017 15:29 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Wielerkleding om de 2 dagen aanhouden
Niet gewoon alles laag in D1 rijdenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 16:27 schreef Devv het volgende:
Lekker veel wind is toch heerlijk. Heen vol tegenwind beuken en terug chillen.
zeker, maar dat komt voor mij op dat rondje nooit lekker uitquote:Op dinsdag 4 juli 2017 16:27 schreef Devv het volgende:
Lekker veel wind is toch heerlijk. Heen vol tegenwind beuken en terug chillen.
Ik kan net zo lief met meewind beginnen maakt mij geen drol uit. Mijn pa zal ook altijd tegenwind vertrekken. Ik vind dat niet zo handig want zo train je altijd op dezelfde manier. Eerst een uur HF hoog en daarna een uur HF laag.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 16:27 schreef Devv het volgende:
Lekker veel wind is toch heerlijk. Heen vol tegenwind beuken en terug chillen.
Als je met 140 langs scheurt in je auto ja idd.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:24 schreef Tommeke het volgende:
Het valt me altijd op dat vakantiefietsers er zo ongelukkig uitzien.
Net als hardlopers, die kijken ook altijd zo moeilijk als ze rennen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:24 schreef Tommeke het volgende:
Het valt me altijd op dat vakantiefietsers er zo ongelukkig uitzien.
Ik zie dr op mijn vakantiefietsselfies volgens mij best happy uit...maar van sommige stellen vraag ik het me ook wel eens af. Maar ja, als je thuis al uitgekeken bent op elkaar, ga je op fietsvakantie niet elkaar opeens weer leuk vinden. Juist niet, want je maakt gegarandeerd navigatiefouten, mist treinen, vergeet je handdoek op de waslijn als je vertrekt...dan moet je elkaar niet gaan afzeiken maargewoon doorpakken.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:24 schreef Tommeke het volgende:
Het valt me altijd op dat vakantiefietsers er zo ongelukkig uitzien.
Snap ik maar ja je hebt maar beperkt ruimte. En oh ja nog viezer ik heb dan 1 handdoek bij me die ik zo 2 week gebruik. Die droogt dan wel eens niet goed, die ruikt dan echt heerlijk 😎.quote:
Hij probeerde ook wel een beetje een gat in te duiken wat er niet helemaal was. Wil de actie van Saga niet goed praten, maar een beetje begrijpelijk was het wel.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:49 schreef kaasplankje het volgende:
Wat een cowboy sprint in de tdf. Cav krijgt een koekie van eigen deeg.
Sagan doet helemaal niks fout.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Hij probeerde ook wel een beetje een gat in te duiken wat er niet helemaal was. Wil de actie van Saga niet goed praten, maar een beetje begrijpelijk was het wel.
Ik was alleen niet als het regent en de camping geen haardroger heeft. Dan ruik ik welke het minst ranzig is s ochtends en draag dat...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:59 schreef cafca het volgende:
Ik nam altijd 3 pakjes mee op fietsvakantie. Elke avond 1 uitwassen en de volgende dag achterop de fiets drogen. 1 reserve voor een regendag.
Zoiets ja, ikzelf heb ook nooit het idee gehad dat ik stonk, al zullen anderen er mischien anders over denken als je 2 dagen in zelfde kleren fiets maar goed.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dan ruik ik welke het minst ranzig is s ochtends en draag dat...
Het lijkt mij dat hij die elleboog geeft om zelf recht te blijven. Maar het was wel een dolle stieren sprint met meerdere kwakken in de laatste 300 meter.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Sagan doet helemaal niks fout.
https://streamable.com/j7gqb
Die elleboog raakt Cavendish niet eens. Die elleboog is inderdaad nodig om in balans te blijven.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat hij die elleboog geeft om zelf recht te blijven. Maar het was wel een dolle stieren sprint met meerdere kwakken in de laatste 300 meter.
En waarom gooien ze dan Demare er ook niet uit dan? Die zwiept Bouhani bijna van de fiets af... Meten met 2 maten...quote:Op woensdag 5 juli 2017 00:30 schreef Tommeke het volgende:
Sagan wijkt keihard van z'n lijn af om Demare te volgen. Hij weet dat hij daarbij Cav omver gaat rijden. Daarom ist terecht dat ie eruit gegooid is.
hij vliegt inderdaad naar het wiel van Demare , terwijl Cavendish daar zit .quote:Op woensdag 5 juli 2017 00:30 schreef Tommeke het volgende:
Sagan wijkt keihard van z'n lijn af om Demare te volgen. Hij weet dat hij daarbij Cav omver gaat rijden. Daarom ist terecht dat ie eruit gegooid is.
een Franse winnaar in de tour, die gooien ze er niet uit, want Frankrijkquote:Op woensdag 5 juli 2017 00:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En waarom gooien ze dan Demare er ook niet uit dan? Die zwiept Bouhani bijna van de fiets af... Meten met 2 maten...
Ik snap de jury wel hoor. Groene trui voor Demarequote:Op woensdag 5 juli 2017 06:26 schreef dop het volgende:
[..]
hij vliegt inderdaad naar het wiel van Demare , terwijl Cavendish daar zit .
elleboog of niet, maakt weinig uit kwaad is dan al geschied.
ik denk dat hij de arm beweging maakt omdat hij cav zijn stuur voelt/raakt.
discusie over schuld kun je volgens mij kort over zijn.
De straf die gegeven word is wel erg zwaar.
Dat was ook dom van Cavendish. Maar Sagan gooit daar wel expres de deur dicht en dat is niet zo netjes. Wat Cavendish daar op de baan doet vind ik wel ok.quote:Op woensdag 5 juli 2017 06:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als dat dom was van die Koreaan, dan was wat gisteren gebeurde dom van Cavendish.
Ja, maar Kristoff gaat ook nooit winnenquote:Op woensdag 5 juli 2017 06:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Kristoff was zowat de enige die geen rare dingen deed in die sprint. Ik zag minstends 4 kandidaten voor een straf, Sagan, Cavendish, Demare en Bouhani.
quote:Op woensdag 5 juli 2017 06:47 schreef ratatat het volgende:
Wat Cavendish daar op de baan doet vind ik wel ok.
Succes.quote:Op woensdag 5 juli 2017 23:10 schreef No-P het volgende:
Zondag zal het gaan gebeuren. Een 180km tijdrit met vooraf een zwempartijtje en daarna een stukje van 42 km rennen.
Het gaat zo'n 30 graden worden, maar daar ben ik op getraind.
Dat wordt afzien, heel lang afzien, de hele dag afzien, maar 2x tussen zo veel mensen door de Solar hill beklimmen geeft supermotivatie.
[ afbeelding ]
Wauw, solar hill dat klinkt ook warm. Is dat in Californië?quote:Op woensdag 5 juli 2017 23:10 schreef No-P het volgende:
Zondag zal het gaan gebeuren. Een 180km tijdrit met vooraf een zwempartijtje en daarna een stukje van 42 km rennen.
Het gaat zo'n 30 graden worden, maar daar ben ik op getraind.
Dat wordt afzien, heel lang afzien, de hele dag afzien, maar 2x tussen zo veel mensen door de Solar hill beklimmen geeft supermotivatie.
[ afbeelding ]
Dat klinkt wel leuk. 8000 serie afmontage? Schijfremmen?quote:Op woensdag 5 juli 2017 23:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag met mijn fietsenmaker gesproken. Nieuwe Propel kan (waarschijnlijk) vanaf oktober besteld worden. Levering dan in het voorjaar. Dus waarschijnlijk ga ik hem dan wel binnenkort bestellen. De bedoeling is met Ultegra di2 afmontage.
Als het kan wel ja. En met schijfremmen inderdaad. Uiteraard is het even afwachten waar Giant mee komt en hoe de prijzen gaan uit zien. Wel ga ik voor een 53-39 met 11-28.quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:21 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat klinkt wel leuk. 8000 serie afmontage? Schijfremmen?
Kleurstelling is afwachten. Ik heb geen idee of ze daar met het nieuwe model verandering in gaan brengen ten opzichte van de huidige range.quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:31 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel een mooie kleurstelling Bizkit vind ik.
Ik vind de kleurstelling waar Sunweb mee rijdt ook erg mooi. Misschien wel de mooiste fietsen van het prof peloton op dit moment.quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:31 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel een mooie kleurstelling Bizkit vind ik.
Nee, de Colnago C60 van UAE Abu dhabi vind ik veel mooier.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik vind de kleurstelling waar Sunweb mee rijdt ook erg mooi. Misschien wel de mooiste fietsen van het prof peloton op dit moment.
Ja idd. En wat ook zo is, een aero frame met lage velgen is ook niet zo mooi. Daar moet minimaal 50 mm velgen in.quote:Op donderdag 6 juli 2017 13:39 schreef Z het volgende:
Ik ook. Enigszins ranke buizen.
Die Canyon, is dat niet een heel klein maatje?
Denk niet dat je dat zo moet stellen. Rood is altijd al een racekleur geweest en rode racemachines hebben altijd al tot de verbeelding gesproken. Denk aan Ferrari. Rood is ook een zgn. agressieve kleur.quote:
Castelli speelt daar ook handig op in met vooral een rood/zwarte kledinglijn. Dat matched dan weer met die fiets en toerders zijn daar gevoelig voor.quote:Op donderdag 6 juli 2017 18:27 schreef muzas het volgende:
ik zie in ieder geval zo onwijs veel rood/zwart in fietsen, kleding, ed. dat het me tegenstaat.
Beetje zonde van die lompe remhoeven alleen. Is dat dura ace?quote:
Remklauwen zijn inderdaad lomp. Is dat altijd zo bij Dura Ace?quote:Op donderdag 6 juli 2017 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Beetje zonde van die lompe remhoeven alleen. Is dat dura ace?
En FSA ben ik ook niet zo kapot van. Frame is wel killer en de Corima's spreken mij ook aan.
Moet je Campy skeleton remmen monteren, daar druipt de stijl vanaf.quote:Op donderdag 6 juli 2017 19:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Remklauwen zijn inderdaad lomp. Is dat altijd zo bij Dura Ace?
Crankstel vind ik inderdaad ook niet zo mooi, maar dat is die van Shimano ook niet.
Edit: ik zie nu dat mijn Ultegra remmen er ook zo uitzien van de zijkant..... Is me nooit zo opgevallen.
Eens. Vind die fietsen van Trek ook erg mooi!quote:Op donderdag 6 juli 2017 18:53 schreef Patroon het volgende:
Ik vind wit op een fiets ook erg fraai. Ziet er fris en verzorgd uit. Zoals de Canyon hierboven is een stuk mooier met die witte letters dan de Aeroads van tegenwoordig met zwarte letters.
Nou je nog zwart zuipen ipv blauw.quote:
quote:Op donderdag 6 juli 2017 19:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Eens. Vind die fietsen van Trek ook erg mooi!
Met een hutkoffer, ventieldopjes, supersize bidon en een kettingafloopbeschermerquote:Op donderdag 6 juli 2017 21:41 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
Witte Trek bokswel met zwarte lekker deze
Gewoon een seconde of 2 eerder remmen dan je normaal zou doenquote:Op donderdag 6 juli 2017 22:09 schreef Devv het volgende:
Ik heb weer een leermoment gehad. Carbon velgen en regen is rustiger rijden...man man, wat gleed ik steeds ver door.
Kan wel, je remoppervlak moet gewoon eerst ontdaan worden van regenquote:Op donderdag 6 juli 2017 23:05 schreef Devv het volgende:
De eerste keer dacht ik echt wat is deze, de remmen doen het niet. Ik kreeg er na een paar keer wel gevoel voor, maar het blijft vreemd. Ik snap nu wel dat je beter niet kunt afdalen met carbon velgen en nat weer.
Tres bien!quote:
Doe toch eens niet zo autistisch manquote:Op donderdag 6 juli 2017 21:51 schreef Najieto het volgende:
Met een hutkoffer, ventieldopjes, supersize bidon en een kettingafloopbeschermer
#toerder
Kom vechten danquote:Op vrijdag 7 juli 2017 01:30 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Doe toch eens niet zo autistisch man
Haha, je hebt zelf zeker van die spd pedalenquote:Op vrijdag 7 juli 2017 01:30 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Doe toch eens niet zo autistisch man
Goed bezig, hier ook 160.quote:
mooi!quote:Op vrijdag 7 juli 2017 10:20 schreef Patroon het volgende:
Fuck ik heb net gewoon een nieuw frame gekocht bij Mantel![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze week?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 10:11 schreef ddx het volgende:
560km hier al met ww en stukjes omrijden
alleen gisteren even spannend of ik droog thuis zou komen (gelukt)
Gaaf!quote:Op vrijdag 7 juli 2017 10:20 schreef Patroon het volgende:
Fuck ik heb net gewoon een nieuw frame gekocht bij Mantel![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
#jaloers.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 10:20 schreef Patroon het volgende:
Fuck ik heb net gewoon een nieuw frame gekocht bij Mantel![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 7 juli 2017 10:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Deze week?#respect
Edit: Oh, DDX. Voortaan eerst ff username lezen![]()
Toch maar geen duitser ?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 10:20 schreef Patroon het volgende:
Fuck ik heb net gewoon een nieuw frame gekocht bij Mantel![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, deze past gewoon qua geometrie net wat beter en is gewoon wat een unieker frame. Vooral deze uitvoering uit 2015. Was uit de Outlet van Mantel.quote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2017 13:47 schreef Patroon het volgende:
Tering check dat bericht van kbskyline..ik stap echt niet zomaar op china carbon wielen hoor..
https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=50230&start=2208
In benelux kan het prima toch?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 14:22 schreef ratatat het volgende:
[..]
FCC is ook een vrij dom ontwerp als je met velgremmen rijdt.
Ik ga er Di2 opgooien met sprinter shifters...gewoon omdat het kan.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 14:21 schreef kaasplankje het volgende:
Denk dat het mss wel mooi is 2 verschillende velghoogtes in die propel te zetten Patty, 60/40 ofzo.
Ik zou me iig meer druk maken om de wielkeuze dan de groep. Ulterga mechanic zou al prima zijn.
Wat zijn precies sprintshifters dan? Enne welke wielen komen er dan in?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ga er Di2 opgooien met sprinter shifters...gewoon omdat het kan.
Ik ga even rustig kijken naar mooie hoge zwarte aero wielen zonder decals.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat zijn precies sprintshifters dan? Enne welke wielen komen er dan in?
zit er dan een soort van 2-zijdige tiptoets achter de remhendel? Enne hoe zit dat dan bij normale Di2?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ga even rustig kijken naar mooie hoge zwarte aero wielen zonder decals.
[ afbeelding ]
Dit zijn sprint shifters, monteer je rechts en links. Ene kant schakel je op en andere kant schakel je af. Ideaal voor criteriums, waar ik constant onderin de beugels zit en schakel je veel voor en na de bochten.
Die sprint shifters zijn losse dingen die je je onder je stuurlint kan monteren. Die zitten niet vast aan de shifters. Volgens mij zitten er aan de remhendels aan beide kanten 2 tiptoetsen. Rechts 2 voor de achterderailleur en links 2 voor de voorderailleur. De sprint shifters zijn alleen voor de achterderailleur.. Je hoeft hem in een sprint namelijk niet opeens op het kleine blad te leggenquote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
zit er dan een soort van 2-zijdige tiptoets achter de remhendel? Enne hoe zit dat dan bij normale Di2?
Ga nou ff niet bijdehand lopen doen jij stelt mij ook altijd 10.000 vragen. Nu ben ik eens aan de beurt.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die sprint shifters zijn losse dingen die je je onder je stuurlint kan monteren. Die zitten niet vast aan de shifters. Volgens mij zitten er aan de remhendels aan beide kanten 2 tiptoetsen. Rechts 2 voor de achterderailleur en links 2 voor de voorderailleur. De sprint shifters zijn alleen voor de achterderailleur.. Je hoeft hem in een sprint namelijk niet opeens op het kleine blad te leggen
Zijn die sprintshifters in je stuurlint dan extra knopjes of ipv die in de hoods?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die sprint shifters zijn losse dingen die je je onder je stuurlint kan monteren. Die zitten niet vast aan de shifters. Volgens mij zitten er aan de remhendels aan beide kanten 2 tiptoetsen. Rechts 2 voor de achterderailleur en links 2 voor de voorderailleur. De sprint shifters zijn alleen voor de achterderailleur.. Je hoeft hem in een sprint namelijk niet opeens op het kleine blad te leggen
Ik geeft toch gewoon een uitgebreid antwoord kerelquote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zijn die sprintshifters in je stuurlint dan extra knopjes of ipv die in de hoods?
Nee, er moet 1 knopje links en 1 knopje rechts.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:58 schreef kaasplankje het volgende:
Maarre als ik het goed begrijp moeten er dus aan elke kant 2 van die knopjes onder de stuulint, een voor op, en een voor afschakelen?
Oh sorry alleen rechts dus.
Enne heb je dan nog ruimte voor het lampjessnoer met al die extra kabels?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 16:07 schreef Patroon het volgende:
Weer eens wat anders dan Campagnolo waarbij je ouderwets een metalen kabel op spanning moet brengen
Komt een cockpit op waar alle draden intern doorgaan naar het frame...dus geen kabels zichtbaar.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 16:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Enne heb je dan nog ruimte voor het lampjessnoer met al die extra kabels?
Klinkt wel mooi, zal wel niet goedkoop zijn of valt dat mee?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 16:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Komt een cockpit op waar alle draden intern doorgaan naar het frame...dus geen kabels zichtbaar.
Valt mee. Die Di2 kit (shifters, accu, derailleurs en bekabeling) kost 800 euro.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 16:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klinkt wel mooi, zal wel niet goedkoop zijn of valt dat mee?
Ah en de remmen horen bij het frame? Dan moet je alleen nog cranset en BB?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 16:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Valt mee. Die Di2 kit (shifters, accu, derailleurs en bekabeling) kost 800 euro
Ja crankset is de Quarq he en idd BB, maar misschien kan ik de pressfit uit de Canyon Ultimate AL overzetten, maar weet niet of dat verstandig is.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 16:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ah en de remmen horen bij het frame? Dan moet je alleen nog cranset en BB?
Als je het er voorzichtig uittikt kan je het in principe opnieuw gebruiken.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 16:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja crankset is de Quarq he en idd BB, maar misschien kan ik de pressfit uit de Canyon Ultimate AL overzetten, maar weet niet of dat verstandig is.
Je kan alles instellen met software welke knop wat doet.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 16:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, er moet 1 knopje links en 1 knopje rechts.
Dan kan je zelf kiezen welke kant je achter OP schakelt en welke kant je achter AF schakelt.
De gewone shifters doen het ook nog gewoon zoals normaal. Rechts 2 knopjes voor achter op de shifter en links 2 knopjes voor voorder op de shifter.
Je zit een beetje als DDX op je fietsquote:Op vrijdag 7 juli 2017 16:52 schreef Rikkie99 het volgende:
Nog een foto´tje tegengekomen van de Ronde van Geleen:
[ afbeelding ]
En is dat positief?quote:
Eens!quote:Op vrijdag 7 juli 2017 16:53 schreef ddx het volgende:
[..]
Als je het er voorzichtig uittikt kan je het in principe opnieuw gebruiken.
Zou het persoonlijk alleen niet doen, voor die paar tientjes gewoon lekker frisse erin.
Je stuur lijkt een beetje ver weg te zitten waardoor je schouders helemaal naar voren zitten.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 17:40 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
En is dat positief?
Komt misschien door mijn rare lichaamsverhoudingen. Ik heb nogal lange benen voor mijn lengte (1,76 lang en bbl van 87cm)
Kan kloppen ja. Zoals gezegd nogal lange benen voor mijn lengte en daardoor is het lastig om een goede geometrie te vinden. Het stuur zit inderdaad misschien een beetje ver naar voor, maar ik heb zonder al te veel problemen en pijn aan mijn rug/schouders lange tochten gemaakt, dus het zal wel meevallenquote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:18 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je stuur lijkt een beetje ver weg te zitten waardoor je schouders helemaal naar voren zitten.
welkom , lurk of post gezellig mee.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 19:26 schreef DerRabbit het volgende:
Ik lurk hier al een tijdje mee en heb dit voorjaar weer recreatief wielrennen opgepakt. Vandaar dat ik me nu ook maar even meld.
Hehe. Veel minder exotisch, Solar is een plaatsje hier in Duitsland, in Beieren. De heuvel hebben ze in het Engels aangegeven, mogelijk omdat een groot gedeelte van de deelnemers internationaal is. Het is de grootste en bekendste triatlon van Europa: challenge roth. Vorig jaar is hier het wereldrecord gelopen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wauw, solar hill dat klinkt ook warm. Is dat in Californië?
keramische lagers gaan niet 5x langer mee.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 19:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Eens!
De standaard Sram press fit lagers kosten 33 euro en de ceramische 177 euro. Draaien die ook 177 euro beter of is dat verschil bijna niet te merken? Stel je flikkert er elk jaar nieuwe in dan kan je nog 5 jaar vooruit, voordat die keramische eruit zijn.
Hard trappen, maar niet te hardquote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:13 schreef Najieto het volgende:
Ik heb morgen mijn eerste lokale criterium. Hebben jullie nog een aantal last minute tips en trick's, do's en don't voor mij?
quote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:15 schreef Rikkie99 het volgende:
Ik kreeg de tips om de glimmende kant van de fiets boven te houden en de laatste paar meters op kop te rijden
Duidelijker kan nietquote:
Mocht je een berg cyclo gaan rijden, kun je natuurlijk ook die sprintshifters op bovenkant van je stuur zetten. Hoeven niet verplicht alleen in de beugels geplaatst te worden.. Kost je alleen ff nieuw stuurlintje wikkelen..quote:Op vrijdag 7 juli 2017 15:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik geeft toch gewoon een uitgebreid antwoord kerel![]()
[ afbeelding ]
Dit zijn ze en je monteert ze onder het stuurlint. Het zijn extra knopjes. Die op je shifters werken ook nog gewoon (gelukkig)
[ afbeelding ]
Froome heeft hier ook nog shifters voor tijdens het klimmen en looking at stem..
Dit zie je ook veel bij veldrijden.
Maar die dingen vind ik echt niet mooi.
Thnx. Zijn die c-bears veel beter? kosten 89 euro.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:00 schreef dop het volgende:
[..]
keramische lagers gaan niet 5x langer mee.
ze lopen doorgaans wel mooier.
Als je echt top lagers wil dan zou ik kijken naar bijvoorbeeld lagers van c-bear.
Ja is ook een idee idd. Maar als ik klim zit ik voornamelijk op de shifters te rije. Vooral als ik wat geconcentreerder rij. Als ik bovenop stuur rij, rij ik wat relaxter en hoef ik niets snel te schakelen.. maar idd wel een mogelijkheid, Thnx!quote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:35 schreef the_critic het volgende:
[..]
Mocht je een berg cyclo gaan rijden, kun je natuurlijk ook die sprintshifters op bovenkant van je stuur zetten. Hoeven niet verplicht alleen in de beugels geplaatst te worden.. Kost je alleen ff nieuw stuurlintje wikkelen..
Goed warmfietsen! Tijdens de warming up een paar sprintjes trekken.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:15 schreef Rikkie99 het volgende:
Ik kreeg de tips om de glimmende kant van de fiets boven te houden en de laatste paar meters op kop te rijden
In m'n epic zitten ook c-bear trapaslagers, pressfit. Draaien een eeuwigheid. Van SRAM vind ik al hun keramische spul zwaar overpriced dus nadat de originele eerste set versleten was gewone force-kwaliteit cups erin gezet en dat doet het ook gewoon goed. Maar inderdaad, keramische lagers lopen wel mooier en soepelerquote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thnx. Zijn die c-bears veel beter? kosten 89 euro.
Andere kant is mooierquote:Op vrijdag 7 juli 2017 23:53 schreef Tikbalang het volgende:
[ afbeelding ]
Hier dan ook eens plaatje van mijn klassiekertje. Tussen al dat nieuwe materiaal geweld is dat wel eens nodig.
Daar helaas nu geen foto van. Mijn fiets is ver bij mij vandaan. Of eigenlijk ben ik ver bij mijn fiets vandaan. Zwaar geval van ditquote:
eerst ff bene scherenquote:Op vrijdag 7 juli 2017 16:52 schreef Rikkie99 het volgende:
Nog een foto´tje tegengekomen van de Ronde van Geleen:
[ afbeelding ]
Ja idd die draaien niet 177 Eurie beterquote:Op vrijdag 7 juli 2017 19:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Eens!
De standaard Sram press fit lagers kosten 33 euro en de ceramische 177 euro. Draaien die ook 177 euro beter of is dat verschil bijna niet te merken? Stel je flikkert er elk jaar nieuwe in dan kan je nog 5 jaar vooruit, voordat die keramische eruit zijn.
Gaaf No-P! Veel succes zondag. Daar moet serieuze trainingsarbeid in zitten.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:58 schreef No-P het volgende:
[..]
Hehe. Veel minder exotisch, Solar is een plaatsje hier in Duitsland, in Beieren. De heuvel hebben ze in het Engels aangegeven, mogelijk omdat een groot gedeelte van de deelnemers internationaal is. Het is de grootste en bekendste triatlon van Europa: challenge roth. Vorig jaar is hier het wereldrecord gelopen.
mijn portemonnee vind het de die 1watt minder rolweerstand niet waard.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thnx. Zijn die c-bears veel beter? kosten 89 euro.
Prima karretje toch?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 23:53 schreef Tikbalang het volgende:
[ afbeelding ]
Hier dan ook eens plaatje van mijn klassiekertje. Tussen al dat nieuwe materiaal geweld is dat wel eens nodig.
Absoluut en met mijn 42 jarige leeftijd en werksituatie doen de grammen er ook niet meer toe. Laatste fietselfstedentocht gestart op plek 13000 ergens en gefinished ergens in de 5000. Heel wat mannen ingehaald die op moderner spul fietsen. Want laten we wel wezen we doen geen wedstrijd en onze snelheid is meer afhankelijk vannde algehele conditie en uithoudingsvermogen dan gewicht van de fiets.quote:
quote:Op zaterdag 8 juli 2017 08:59 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Absoluut en met mijn 42 jarige leeftijd en werksituatie doen de grammen er ook niet meer toe. Laatste fietselfstedentocht gestart op plek 13000 ergens en gefinished ergens in de 5000. Heel wat mannen ingehaald die op moderner spul fietsen. Want laten we wel wezen we doen geen wedstrijd en onze snelheid is meer afhankelijk vannde algehele conditie en uithoudingsvermogen dan gewicht van de fiets.
#allroundfit #hetisgeenwedstrijd #tochffkwijtdatik8000manhebingehaaldquote:Op zaterdag 8 juli 2017 08:59 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Absoluut en met mijn 42 jarige leeftijd en werksituatie doen de grammen er ook niet meer toe. Laatste fietselfstedentocht gestart op plek 13000 ergens en gefinished ergens in de 5000. Heel wat mannen ingehaald die op moderner spul fietsen. Want laten we wel wezen we doen geen wedstrijd en onze snelheid is meer afhankelijk vannde algehele conditie en uithoudingsvermogen dan gewicht van de fiets.
Ja was echt wel leuk toen ik dat hoorde bij de finish hoeveel er op dat moment gefinisht waren. Kwam denk ik voornamelijk door de wind, in het gedeelte van Bolsward naar Dokkum was er niet veel inhalen bij. Maar terug de zuid in begon het windkracht 5Bf tegen, ik woon al in Friesland dus tegenwind fietsen is wel een specialisme.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 10:44 schreef muzas het volgende:
[..]
#allroundfit #hetisgeenwedstrijd #tochffkwijtdatik8000manhebingehaald
Er zijn maar een paar die de elfstedentocht rijden op tijd, dat zijn de 1e 3-4 groepen. De rest fietst gewoon gezellig mee en gaat het vooral om een mooie tocht fietsen met elkaar. Sommigen hebben versierde fietsen en/of een radio op de fiets. Er zijn zelfs mensen die hem op klompen en een bakfiets fietsen...en die heb jij allemaal ingehaald! Chapeau!quote:Op zaterdag 8 juli 2017 11:14 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ja was echt wel leuk toen ik dat hoorde bij de finish hoeveel er op dat moment gefinisht waren. Kwam denk ik voornamelijk door de wind, in het gedeelte van Bolsward naar Dokkum was er niet veel inhalen bij. Maar terug de zuid in begon het windkracht 5Bf tegen, ik woon al in Friesland dus tegenwind fietsen is wel een specialisme.
Nu ben ik weer aan het werk, varende op een tanker met op het moment een belachelijk druk schema en ik voel mijn opgedane conditie heel langzaam wegvloeien. Kom wel weer goed Augustus en September thuis, na vakantie met vrouw en zoon naar Schotland, nog even 2 weken op de vakantiefiets de bergen maar weer eens in.
Thnx, ja hij moet niet te groot zijn he. Ik heb deze nu in M/L gekocht en hoef daarbij geen of maar 5mm spacer met 12cm stuurpen. Aangezien de zitbuis vrij hoog is (geen slooping) zal mijn zadel minder ver uitsteken dan normaal, ik ga ff kijken of dat allemaal wel mooi oogt. Zo niet, dan stuur ik hem (met pijn in mijn hart) terug. De M is ook geen optie, want dan heb ik 2,5cm spacer nodig. Bij dit kader gaat het zadel 20cm uitsteken. Het hoort ook wel bij deze fiets, dat het zadel minder ver uitsteekt, dat is aeerroooquote:Op zaterdag 8 juli 2017 10:42 schreef muzas het volgende:
mooi kader patroon... heb m ook al een paar keer bekeken bij mantel... maar besloten dat ik een propel in mijn maat niet zo mooi vind...
Je hebt er mooie plannen voor zo te lezen.
Lekker positief. Goed gedaan hoorquote:Op zaterdag 8 juli 2017 11:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Er zijn maar een paar die de elfstedentocht rijden op tijd, dat zijn de 1e 3-4 groepen. De rest fietst gewoon gezellig mee en gaat het vooral om een mooie tocht fietsen met elkaar. Sommigen hebben versierde fietsen en/of een radio op de fiets. Er zijn zelfs mensen die hem op klompen en een bakfiets fietsen...en die heb jij allemaal ingehaald! Chapeau!
De waarheid is dat bakfietsen ook heel snel kunnen, misschien ken je het verhaal vam Gert Jan Theunisse en de bakfiets.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hoezo? Komt de waarheid anders te hard aan?
je hebt de juiste afnemer klein tikje met een hamer en hij past er wel in.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben even wat aan het sleutelen aan de fiets van junior, zodat het ding het nog een paar maanden doet. Nu wil ik dus z'n cassette overzetten op een ander achterwiel, omdat z'n as was gebroken. Maar de cassette afnemer die ik heb, past er niet op/in zoals ik het op youtube zie. De afnemer die het dus niet doet staat ernaast op de foto. Iemand die de goede naam weet voor degeen die ik nodig heb, of een andere manier om de casette te verwijderen? (En ik heb een kettingzweep, voor iemand gaat zeggen dat ik die ook nodig heb...)
[ afbeelding ]
En ja, die cassette ziet er niet uit. Het jonge zwijn oliet z'n ketting etc. nooit, en verdient eigenlijk geen andere fiets. Daarom knap ik liever z'n oude nog even op voor een paar maanden. En omdat het altijd goed oefenen is op dingen die toch weinig waard zijn...
Hij past niet door de roest denk je? Of komt het vaker voor dat die maten niet op de milimeter helemaal kloppen?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:40 schreef dop het volgende:
[..]
je hebt de juiste afnemer klein tikje met een hamer en hij past er wel in.
zelfde afnemer alleen die jij hebt is voor op een dopsleutel of met de baco.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waar is zo'n ding eigelijk voor? het is toch ook een soort afnemer?
[ afbeelding ]
beetje van beide de oude passing is ook heel krap.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hij past niet door de roest denk je? Of komt het vaker voor dat die maten niet op de milimeter helemaal kloppen?
Is eigenlijk hetzelfde. Deze kun je ook zonder bankschroef / steeksleutel gebruikenquote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waar is zo'n ding eigelijk voor? het is toch ook een soort afnemer?
[ afbeelding ]
En dan gaat meestal iets kapot. Maar als het moet passen dan gewoon die binnenkant schoonmaken/uitkrabben en dan vaak past het wel weer of net en dan kan een smeermiddel uitkomst bieden.quote:
Kutparcours, vorig jaar ook gereden met het nsk. Peloton ligt in de eerste ronde al helemaal uit elkaarquote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:27 schreef ratatat het volgende:
Morgen eerste ekte koersje, het hoogteprofiel belooft zere benen![]()
[ afbeelding ]
Zou gewoon een Lightweight Autobahn kopen, paar spacertjes op de body en een nieuwe cassette erop gooien.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben even wat aan het sleutelen aan de fiets van junior, zodat het ding het nog een paar maanden doet. Nu wil ik dus z'n cassette overzetten op een ander achterwiel, omdat z'n as was gebroken. Maar de cassette afnemer die ik heb, past er niet op/in zoals ik het op youtube zie. De afnemer die het dus niet doet staat ernaast op de foto. Iemand die de goede naam weet voor degeen die ik nodig heb, of een andere manier om de casette te verwijderen? (En ik heb een kettingzweep, voor iemand gaat zeggen dat ik die ook nodig heb...)
[ afbeelding ]
En ja, die cassette ziet er niet uit. Het jonge zwijn oliet z'n ketting etc. nooit, en verdient eigenlijk geen andere fiets. Daarom knap ik liever z'n oude nog even op voor een paar maanden. En omdat het altijd goed oefenen is op dingen die toch weinig waard zijn...
Onderdeel van mn vaste rondje. Sterkte alvast.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:27 schreef ratatat het volgende:
Morgen eerste ekte koersje, het hoogteprofiel belooft zere benen![]()
[ afbeelding ]
Lijkt mij logisch dat alles helemaal kapot gaat op zo'n parcoursquote:Op zaterdag 8 juli 2017 23:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kutparcours, vorig jaar ook gereden met het nsk. Peloton ligt in de eerste ronde al helemaal uit elkaar
Rijdt je bij de recreanten of bij sportklasse/amateurs?quote:Op zondag 9 juli 2017 03:48 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch dat alles helemaal kapot gaat op zo'n parcours
Nog even wezen stappen avond voor de koers? Of kon je niet slapen vd zenuwen?quote:Op zondag 9 juli 2017 03:48 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch dat alles helemaal kapot gaat op zo'n parcours
Hej, daar rijd ik ookquote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:27 schreef ratatat het volgende:
Morgen eerste ekte koersje, het hoogteprofiel belooft zere benen![]()
[ afbeelding ]
Pittig rondje dat!quote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:27 schreef ratatat het volgende:
Morgen eerste ekte koersje, het hoogteprofiel belooft zere benen![]()
[ afbeelding ]
Ging om 9 uur slapen en was om 3 uur wakker, wel wat zenuwen inderdaadquote:Op zondag 9 juli 2017 08:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nog even wezen stappen avond voor de koers? Of kon je niet slapen vd zenuwen?
Hoeveel rondjes deed je mee?quote:
Zelfde ongeveer. Ik stond achteraan bij de start omdat ze geen spelden meer hadden en ik die wel in de auto had liggen, maar die stond een eindje weg. Ik kwam niet echt naar voren en nadat ik in de 2e ronde 4x een gat had dichtgereden dat voor me viel, lukte dat de 5e keer niet meer.quote:Op zondag 9 juli 2017 13:55 schreef ratatat het volgende:
Hoeveel rondjes deed je mee?
Zelf kwam ik flink wat inzicht / brutaliteit / vermogen tekort waardoor ik het 2e rondje al redelijk achteraan zat. Daarna was het al flink afzien tot de derdeweg en daar knalde ik aan het eind uit elkaar
Dat van dat de halve lager blijft zitten heb ik ook al een paar keer meegemaakt, je wordt er handig in na een paar keerquote:Op zondag 9 juli 2017 20:25 schreef Patroon het volgende:
Gvd vandaag toch wel weer even geluk gehad met het klussen.
Was bezig met mijn witte Canyon, moest ff onderste balhoofdlager vervangen. Natuurlijk dik verrot en tik ik de helft van de lager eruit, de buitenkant blijft natuurlijk weer klem zitten in het frame en krijg ik er geen mogelijkheid uit..altijd leuk als je over 2 weken op vakantie wil.![]()
Mijn zwarte Canyon zat al een hele poos een irritante tik in, had alles al nagekeken en eigenlijk de moed opgegeven. Vanavond dan toch noodgedwongen er nog eens naar kijken, want ja die heb ik nu nodig. Ik bovenste balhoofdlager vervangen en ja hoor..tik weg.
Ja ik heb dit al eerder mee gemaakt (lees, dit gebeurd elke keer). Ik moet idd even een lange schroevendraaier hebben waarmee ik hem goed in dat randje kan tikken...waardeloos gedoe..een lageruitneemding helpt ook niet, want die tikt ook gewoon de helft van de lager eruit.quote:Op zondag 9 juli 2017 20:48 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat van dat de halve lager blijft zitten heb ik ook al een paar keer meegemaakt, je wordt er handig in na een paar keer
Zit er nog een klein randje buiten de cup waar hij invalt? Dan kan je vanaf boven met een lang dunne platkop schroevendraaier voorzichtig over de hele rand tikken en dan komt hij er uiteindelijk uit..
Genoeg licht en een paar extra handen is wel handig. Je kan hem eerst nog paar keer behandelen met kruipolie.
Heb dit altijd op m'n strandfiets, maakt niet uit hoe goed ik alles insmeer maar uiteindelijke komt die buitenste ring toch een tikje vast te zitten en dan valt het binnenwerk er idd gewoon uit..quote:Op zondag 9 juli 2017 20:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik heb dit al eerder mee gemaakt (lees, dit gebeurd elke keer). Ik moet idd even een lange schroevendraaier hebben waarmee ik hem goed in dat randje kan tikken...waardeloos gedoe..een lageruitneemding helpt ook niet, want die tikt ook gewoon de helft van de lager eruit.
Ga hier na de vakantie wel even mee prutsen, de zwarte is iig weer goed en die neem ik mee op vakantie.
Misschien dat je wat aan onderstaande routes hebt?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 00:37 schreef eentwee het volgende:
Zou ook nooit zoveel uitgeven voor lagers. Ik heb Hope lagers en die draaien na zo'n 25.000km nog goed en spelingsvrij. Daartoe wel af en toe crankset loshalen en weer vastzetten, vorige week nog maar eens gedaan. Op mijn Isaac met Sram Red koos ik voor Token lagers, omdat die goedkoop, licht en zwart zijn. Vooralsnog geen issues mee maar alleen een paar k met mooi weer mee gereden dus dat zegt weinig.
[..]
Gaaf No-P! Veel succes zondag. Daar moet serieuze trainingsarbeid in zitten.
Ik wil binnenkort een mooie ronde te doen door het Montferland. Weet of heeft iemand daar een leuke route voor, No-P misschien? Ik zoek ook naar een prettige verbindingsweg vanaf de Posbank naar Elten, zodat ik dichterbij huis het rondje kan starten (bijv. in Arnhem). Terugweg kan dan denk ik via Zeddam - Loerbeek - Loil - Angerlo - Doesburg - Ellecom.
bekijk hem eens met google maps in sateliet view.quote:Op maandag 10 juli 2017 14:12 schreef Devv het volgende:
Ik ga vrijdag Pico Veleta beklimmen maar weet iemand toevallig of je onderweg nog de mogelijkheid hebt om bij te tanken (water en eventueel eten)? Ik kan namelijk maar heel weinig ervaringsverhalen vinden die daar op in gaan. Ik wil heel vroeg vertrekken om de ergste hitte voor te zijn.
Je staat lekker harkend op de fotoquote:Op zondag 9 juli 2017 17:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zelfde ongeveer. Ik stond achteraan bij de start omdat ze geen spelden meer hadden en ik die wel in de auto had liggen, maar die stond een eindje weg. Ik kwam niet echt naar voren en nadat ik in de 2e ronde 4x een gat had dichtgereden dat voor me viel, lukte dat de 5e keer niet meer.
https://www.facebook.com/(...)m_id=388618941535989quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 10-07-2017 21:05:21 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Ja, maar op een gegeven moment poets je niet zoveel meer hoor, dan zie je het niet meerquote:Op maandag 10 juli 2017 20:56 schreef Devv het volgende:
Wat zonde! Ik vind het serieus een mooie fiets. Het is alleen een beetje jammer dat wit zo ongelooflijk besmettelijk is. Je blijft maar poetsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat het verschil in fiets ervaring vooral komt door de verschillende hoeken van het balhoofd. Je ziet het ook wel aan de stuurpennen, die van de witte gaat veel minder schuin omhoog dan de zwarte. Dat maakt de zwarte trager/luier fietsen. De witte is 73graden en de Zwarte 72,75graden. Zou ik dat verschil echt kunnen zien met het oog en ervaren met het fietsen? Of hou ik mezelf voor de gek?
[ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 10-07-2017 21:04:48 ]Maar ik kan 't mis hebben...
quote:Op maandag 10 juli 2017 20:48 schreef Patroon het volgende:
Nou mijn witte Canyon is definitief afgeschreven. Het lager is eruit, maar tikte ook de complete conus van het frame mee...
Het frame was eigenlijk al volledig afgeschreven, 4 jaar terug voor 200 euro gekocht, dus die heeft zijn geld wel opgebracht...maar wel jammer, want ik zat er echt super lekker op. Heel verschil met mijn zwarte Canyon die een stuk slomer is en gewoon compleet anders aanvoelt..
Canyon Ultimate CF 2010 RIP
Prachtig fietsje, die blanke wangen passen er perfect bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op wat voor manier was die afgeschreven?quote:Op maandag 10 juli 2017 20:48 schreef Patroon het volgende:
Het frame was eigenlijk al volledig afgeschreven
vroeg ik me ook af, als er niets is gescheurd kun je hem waarschijnlijk eenvoudig opnieuw verlijmen.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:54 schreef Andyy het volgende:
[..]
Op wat voor manier was die afgeschreven?
Dat frame is opzich nog goed, rijdt prima...maar rond het bracket (zit een metalen bus in het frame) is de overgang tussen carbon en dat metaal ook gescheurd. De foto's hiervan zijn naar een carbonreparatie bedrijf gegaan en die zeggen dat het geen invloed heeft op de sterkte van het frame. Toch denk ik dat het zonde is om er nu weer 150 euro tegen aan te knallen, ook omdat ik bij dit frame eigenlijk elk jaar het onderste lager moet vervangen. Door de slecht overgang van voorvork naar balhoofd komt er altijd veel troep en water bij het onderste lager, dus als ik volgend jaar weer het lager moet vervangen, zit ik weer met hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 02:56 schreef dop het volgende:
[..]
vroeg ik me ook af, als er niets is gescheurd kun je hem waarschijnlijk eenvoudig opnieuw verlijmen.
Zelfs als je dat laat doen is het waarschijnlijk tientjes werk
er zijn erg veel verschillende soorten epoxylijm tekoop die allemaal claimen de beste te zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 08:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat frame is opzich nog goed, rijdt prima...maar rond het bracket (zit een metalen bus in het frame) is de overgang tussen carbon en dat metaal ook gescheurd. De foto's hiervan zijn naar een carbonreparatie bedrijf gegaan en die zeggen dat het geen invloed heeft op de sterkte van het frame. Toch denk ik dat het zonde is om er nu weer 150 euro tegen aan te knallen, ook omdat ik bij dit frame eigenlijk elk jaar het onderste lager moet vervangen. Door de slecht overgang van voorvork naar balhoofd komt er altijd veel troep en water bij het onderste lager, dus als ik volgend jaar weer het lager moet vervangen, zit ik weer met hetzelfde probleem.
Ik wil wel gaan proberen om de bus er weer in te monteren met een soort van epoxy lijm ofzo. Iemand een idee welke ik daarvoor moet gebruiken?
Thnx, het moet iig niet meer loskomen als ik weer een lager wil vervangen...al is het frame dan iig weer een jaar ouder..quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:11 schreef dop het volgende:
[..]
er zijn erg veel verschillende soorten epoxylijm tekoop die allemaal claimen de beste te zijn.
als het oppervlak wat je moet verlijmen groot genoeg is zou je gewoon bij de bouwmarkt
kunnen kijken.
Bison Kombi metaal bijvoorbeeld kost een tientje ongeveer. hebben ze dat niet zullen ze vast wel een soort gelijke pattex verkopen.
misschien gek maar lijm/kit waar tubes mee worden verlijmd is misschien zelfs een optie
quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:31 schreef Patroon het volgende:
Is er hier iemand met paint skills die een lage wielset in een zwarte Aeroad SLX kan tekenen? Ik vind een Aeroad frame wel mooi, maar ik denk dat lage wielen erin echt geen porum is.
Andere optie is de Ultimate CF SLX
haha dat is snelquote:
Toch weer die Giant teruggestuurd?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha dat is snel
Opzich valt dat best nog mee...
Op de Aeroad zal ik een 11cm pen moeten hebben met de 16mm headset + ongeveer 1cm spacer. Op de Ultimate kan een 12cm pen met alleen een 16mm headset (en 10 graden aerocockpit).
Je gaat metaal op composiet lijmen ofwat? Carbon is makkelijk te lijmen ik heb wel een oude spinergy carbon voorwiel gelijmt met supercol. Daarna nog een half jaar met dat wiel gereden. De velg was gebarsten. Ik zou kijken naar een 2 componenten lijm die ook metaal lijmt. Geen idee welke maar zou wel moeten lukken imo.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thnx, het moet iig niet meer loskomen als ik weer een lager wil vervangen...al is het frame dan iig weer een jaar ouder..
quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch weer die Giant teruggestuurd?
Dura ace met sprintshifters gewoon omdat het kan?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:15 schreef Patroon het volgende:
[..]![]()
Met de setup die ik wilde kwam ik wel op 3000+ euro uit..mij wat te gortig voor een fiets uit 2015
Je moet oppassen dat je niet op een zwarte lijst komt.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:15 schreef Patroon het volgende:
[..]![]()
Met de setup die ik wilde kwam ik wel op 3000+ euro uit..mij wat te gortig voor een fiets uit 2015
Wat voor zwarte lijst dan? Dit is de 1e keer dat ik een frame binnen 30 dagen retour stuur.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:17 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je moet oppassen dat je niet op een zwarte lijst komt.
Ik verwacht dat mijn setup ook niet onder de 3000 euro gaat uitkomen (al blijft het nog afwachten totdat er meer over bekend wordt, maar ik verwacht rond de 3500). Maar voor een ouder model zijn het inderdaad wel erg veel centjes ja. Dan gewoon even wachten totdat Giant het nieuwe model daadwerkelijk bekend maakt.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:15 schreef Patroon het volgende:
[..]![]()
Met de setup die ik wilde kwam ik wel op 3000+ euro uit..mij wat te gortig voor een fiets uit 2015
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |