abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 juli 2017 @ 14:50:20 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_172318638
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:45 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Dat ligt eraan over welk gedeelte het gaat en aan wie je het vraagt. Puur het exit-gedeelte kan door Brussel geregeld worden, zonder dat daarvoor goedkeuring van parlementen voor nodig is.

Maar of dat ook zo is voor de nieuwe afspraken die daarvoor in de plaats moeten komen is zeer de vraag. In GB gaan ze daar wel van uit, vanwege een recente uitspraak van het Europese Hof waarin staat dat handelsaangelegenheden exclusief door Brussel kunnen worden geregeld. Mij lijkt het glad ijs, omdat je al heel snel op andere thema's komt en die wel door parlementen goedgekeurd moeten worden. Je kan dan gemakkelijk zo'n situatie krijgen als laatst toen het Waalse parlement de hele EU gijzelt met een veto.

Wellicht is de oplossing om het in delen te splitsen?
ja het gaat me om dat tweede deel ja, het eruit stappen kan zo. Maar om alles wat daarna geregeld moet worden en als dat dan voor een deel ook nog langs diverse lagere parlementen moet en diverse referenda. Ingewikkelde knoop die nog komt na alle onderhandelingen dan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 14:53:48 #152
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172318704
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja het gaat me om dat tweede deel ja, het eruit stappen kan zo. Maar om alles wat daarna geregeld moet worden en als dat dan voor een deel ook nog langs diverse lagere parlementen moet en diverse referenda. Ingewikkelde knoop die nog komt na alle onderhandelingen dan
27 nationale regeringen aangevuld door een aantal regionale parlementen zoals in Belgie, tel uit je winst. Een nieuw handelsakkoord gaat er niet zijn over 20 maanden.

Het is mogelijk dat er een tijdelijke overgangssituatie komt waarin men zaken afbouwt, ombuigt of gewoon laat zoals het nu is totdat er een definitief akkoord is maar de EU heeft al aangegeven dat de maximum termijn daar voor 3 jaar is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172318790
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 14:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het IS in delen gesplitst. Art 50 valt onder gekwalificeerde meerderheid, een nieuw handelsakkoord vereist unanieme instemming van de EU 27. Die twee zijn altijd apart geweest, wat het VK wilde was gelijktijdige onderhandelingen, de EU zegt nee, dat doen we niet.

Brussel is de enige die mag onderhandelen, dat is een ander verhaal, lidstaten moeten echter wel allemaal hun fiat geven aan een akkoord, zie CETA dat geblokkeerd werd door het Waalse parlement.
Dat is dus nog maar de vraag. Zie bijvoorbeeld:
http://www.independent.co(...)otiate-a7739371.html
  maandag 10 juli 2017 @ 18:36:16 #154
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_172323870
Een MP van de Conservatieven dacht dat ze ongestraft UKIP na kan doen :')

https://www.theguardian.c(...)word-at-public-event

Wat een ellende allemaal voor de Tories. Ze hebben gewoon stompzinnige racisten binnen hun partij. Ondertussen is het nog maar de vraag of May het vol gaat houden. Er schijnt weer voorzichtig aan haar stoelpoten gezaagd te zijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_172326698
quote:
2s.gif Op maandag 10 juli 2017 18:36 schreef Falco het volgende:
Een MP van de Conservatieven dacht dat ze ongestraft UKIP na kan doen :')

https://www.theguardian.c(...)word-at-public-event

Wat een ellende allemaal voor de Tories. Ze hebben gewoon stompzinnige racisten binnen hun partij. Ondertussen is het nog maar de vraag of May het vol gaat houden. Er schijnt weer voorzichtig aan haar stoelpoten gezaagd te zijn.
Misschien heeft ze een collectie eerste drukken van Agatha Christie, komt voor in een Hercule Poirot verhaal en in Ten little niggers (later hertitelt naar "and then there were none").
Ze is niet de eerste conservative die het gebruikt, in 2008:
quote:
In July 2008, the leader of the British Conservative Party, David Cameron, was urged to sack Conservative peer Lord Dixon-Smith, who said in the House of Lords that concerns about government housing legislation were "the nigger in the woodpile". Dixon-Smith said the phrase had "slipped out without my thinking", and that "It was common parlance when I was younger".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 11 juli 2017 @ 07:34:42 #156
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_172334584
Het is niet ideaal omdat deze meneer een lang verhaal heeft en Twitter gebruikt. Maar het is wel pijnlijk raak. Klik voor het draadje.

Hij laat stap voor stap zien dat het VK veel van de EU-dingen die ze tegenstaan er zelf hebben doorgedrukt in de afgelopen decennia.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 09:48:41 #157
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172336051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Het is niet ideaal omdat deze meneer een lang verhaal heeft en Twitter gebruikt. Maar het is wel pijnlijk raak. Klik voor het draadje.

Hij laat stap voor stap zien dat het VK veel van de EU-dingen die ze tegenstaan er zelf hebben doorgedrukt in de afgelopen decennia.
Indrukwekkende analyse.

Conclusie: de Britten wisten niet waar ze aan begonnen destijds met de toetreding tot de EG/EU en 40 jaar later weten ze niet waar ze aan beginnen met een Brexit. Eigenlijk weten Britten helemaal niet wie ze zijn als natie, wat hun rol in de wereld is en waar ze met hun land heen moeten gaan. Een shocking gebrek aan zelfanalyse en realiteitsbesef.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 11 juli 2017 @ 11:58:30 #159
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_172338322
quote:
Twee posts boven je.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 12:01:23 #160
56724 Wombcat
rent wiel
pi_172338378
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Het is niet ideaal omdat deze meneer een lang verhaal heeft en Twitter gebruikt. Maar het is wel pijnlijk raak. Klik voor het draadje.

Hij laat stap voor stap zien dat het VK veel van de EU-dingen die ze tegenstaan er zelf hebben doorgedrukt in de afgelopen decennia.
Dit geldt overigens voor heel veel dingen waarvan landelijke politici zeggen dat het moet van Brussel. En is ook de oorzaak waarom de EU zo'n slecht imago heeft.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 11 juli 2017 @ 12:02:15 #161
56724 Wombcat
rent wiel
pi_172338389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 09:48 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Indrukwekkende analyse.

Conclusie: de Britten wisten niet waar ze aan begonnen destijds met de toetreding tot de EG/EU en 40 jaar later weten ze niet waar ze aan beginnen met een Brexit. Eigenlijk weten Britten helemaal niet wie ze zijn als natie, wat hun rol in de wereld is en waar ze met hun land heen moeten gaan. Een shocking gebrek aan zelfanalyse en realiteitsbesef.
Ik zou het anders formuleren:
de Britten wisten waar ze aan begonnen destijds met de toetreding tot de EG/EU en 40 jaar later hebben ze bijgedragen aan wat de EU nu is, maar weten ze niet waar ze aan beginnen met een Brexit. Eigenlijk weten Britten helemaal niet wie ze zijn als natie, wat hun rol in de wereld is en waar ze met hun land heen moeten gaan. Een shocking gebrek aan zelfanalyse en realiteitsbesef.
in a crowd you lose humanity
pi_172338494
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:58 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Twee posts boven je.
Ah, Ik zie het.
Mooi draadje, vind je niet?
Mensen worden zo bespeelt. :{
Make my day!
  dinsdag 11 juli 2017 @ 12:20:49 #163
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_172338667
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:09 schreef agter het volgende:

[..]

Ah, Ik zie het.
Mooi draadje, vind je niet?
Mensen worden zo bespeelt. :{
Ik vond het inderdaad een hele goede en confronterende uiteenzetting. :Y
Burgers worden inderdaad bespeeld door sommige politici en media. Aan de andere kant laten ze dit ook gebeuren. Volgens mij komt al zijn informatie van normale internetbronnen. Iedereen had dit dus in principe onder elkaar kunnen zetten.
  Moderator dinsdag 11 juli 2017 @ 12:20:53 #164
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172338669
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:09 schreef agter het volgende:

[..]

Ah, Ik zie het.
Mooi draadje, vind je niet?
Mensen worden zo bespeelt. :{
Nou ja, mensen laten dat volkomen vrijwilig toe en werken er actief aan mee, he? Het is niet alsof het moeilijk is, met toegang tot het internet, om feiten te checken.

Wensdenken speelt een grote rol hier net als heimwee naar een tijd/land wat nooit bestaan heeft maar waarvan men pretendeert dat het er was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172338968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eigenlijk weten Britten helemaal niet wie ze zijn als natie, wat hun rol in de wereld is en waar ze met hun land heen moeten gaan.
Ik ben het er an sich wel mee eens dat de Britten internationaal niet echt lijken te weten wat ze doen, maar op een binnenlands niveau is dat minder aan de hand, denk ik. Om even deze analyse te citeren:

quote:
Last year’s triumph for Brexit has often been paired with the rise of Donald Trump as evidence of a populist surge. But most of those joining in with the ecstasies of English nationalist self-assertion were imposters. Brexit is an elite project dressed up in rough attire. When its Oxbridge-educated champions coined the appealing slogan “Take back control,” they cleverly neglected to add that they really meant control by and for the elite. The problem is that, as the elections showed, too many voters thought the control should belong to themselves.
Ik heb de Britse klassenmaatschappij een jaar lang van dichtbij mee mogen maken en de EU-sceptici die ik daar ontmoette, waren inderdaad stuk voor stuk hondselitaire Oxbridgers (en LSE'ers) die het woordje soevereiniteit erbij haalden als ze eigenlijk wilden zeggen dat ze zelf de touwtjes in handen wilden houden, de EU hun eeuwenlang uitgebouwde en vastgeroeste machtspositie frustreerde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxerazzi op 11-07-2017 12:51:56 ]
  Moderator dinsdag 11 juli 2017 @ 12:41:14 #166
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172339039
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:37 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik ben het er an sich wel mee eens dat de Britten internationaal niet echt lijken te weten wat ze doen, maar op een binnenlands niveau is dat minder aan de hand, denk ik. Om even deze analyse te citeren:

[..]

Ik heb de Britse klassenmaatschappij een jaar lang van dichtbij mee mogen maken voor een studie en de EU-sceptici die ik daar ontmoette, waren inderdaad stuk voor stuk hondselitaire Oxbridgers (en LSE'ers) die het woordje soevereiniteit erbij haalden als ze eigenlijk wilde zeggen dat ze zelf de touwtjes in handen wilden houden, de EU hun eeuwenlang uitgebouwde en vastgeroeste machtspositie frustreerde.
En als je doorvraagt wat dat dan precies betekent en welke prijs ze ervoor willen betalen word het onderwerp meestal heel snel veranderd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172379754
quote:
Brexit: Government's new customs IT system heading for Ŗ34bn 'horror show', watchdog warns

The National Audit Office says the Government is only just starting to realise how difficult Brexit will be

The UK’s spending watchdog has warned the Government’s post-Brexit IT system for customs is heading for a “horror show” that could risk Ŗ34bn of public income.

In a scathing assessment, the National Audit Office said the computer system might not be ready by the time Britain leaves the EU, potentially plunging the UK’s ports into chaos.

The Ŗ157m system is due to be completed just two months before Brexit in March 2019, but the NAO says delays common to new IT would cause massive disruption.

In unusually tough language, auditor general Sir Amyas Morse said ministers were only beginning to understand the momentous task of Brexit and that without further resources would find that “at the first tap, this falls apart like a chocolate orange”.

The full complexity of Brexit became starker still after the Government 's approach to the EU’s nuclear agency was thrown into chaos, amid claims it would risk cancer treatments.

Ministers are also due to publish papers setting out their negotiating positions and their key piece of Brexit legislation on Thursday, the Repeal Bill, starting a two-year push to force through a complicated legislative programme on a wafer thin Commons majority.

Publishing his report on the Customs Declaration Service, Sir Amyas said the IT system to record declarations on imports and exports threatened to become “a horror show”.

He explained that it is “well regarded”, but not considered flexible enough to cope with new rules after Brexit.

He went on: “At the moment it's due to deliver just two months before the EU deadline ... Our view in this report is that there is very little flexibility, should the programme overrun or unexpected problems occur. There are plenty of such problems that could occur.

“We're not telling you this is a badly run project but, to be frank, looking at IT projects with still considerable technical challenges not yet resolved in them, we kind of know that it’s normal for there to be some drift in time.

“What’s unique about these circumstances is there can’t be a drift in timescale. Normally if you have this project and it took another six months to be a working project you’d say this is a pretty successful project. But this is not like that.”

Among risks outlined in the NAO’s report is the possibility that Britain’s final deal with the EU might require features in the IT system not yet anticipated by its designers – requiring last minute changes and causing more delays.

The watchdog also says that parts of the system are untested at the scale the UK is using them, and that there are “significant gaps in staff resources”, with 48 vacancies on the project at the end of June 2017.

The Government wants to migrate from the old customs computer system starting in August 2018 and finish in January 2019. Under Article 50 the UK will leave the EU automatically just eight weeks later.

Sir Amyas said that without any contingency plans, delays and problems could mean taxes at the border going uncollected, with queues of lorries and additional damage to business confidence and Britain’s reputation as a trading nation.

In a worst-case scenario it would become impossible to collect the Ŗ34bn of duty, excise, and VAT taken at the border every year.
http://www.independent.co(...)system-a7837811.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 13 juli 2017 @ 03:42:24 #168
198365 Morendo
The Real Deal
pi_172379841
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:37 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik ben het er an sich wel mee eens dat de Britten internationaal niet echt lijken te weten wat ze doen, maar op een binnenlands niveau is dat minder aan de hand, denk ik. Om even deze analyse te citeren:

[..]

Ik heb de Britse klassenmaatschappij een jaar lang van dichtbij mee mogen maken en de EU-sceptici die ik daar ontmoette, waren inderdaad stuk voor stuk hondselitaire Oxbridgers (en LSE'ers) die het woordje soevereiniteit erbij haalden als ze eigenlijk wilden zeggen dat ze zelf de touwtjes in handen wilden houden, de EU hun eeuwenlang uitgebouwde en vastgeroeste machtspositie frustreerde.
Dat is gewoon echt een karikatuur. Die lieden willen juist bij de gemeenschappelijke markt horen. De mensen in Stoke mogelijk niet, maar die komen weer niet van Eton af.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 13 juli 2017 @ 07:26:34 #169
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_172380483
quote:
Voor ruim 500 pond per Brit een nieuw IT systeem om Poolse aspergeplukkers, Nederlandse hoogopgeleiden en Franse nannys te weren. Echt geweldig _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_172380576
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:26 schreef Falco het volgende:

[..]

Voor ruim 500 pond per Brit een nieuw IT systeem om Poolse aspergeplukkers, Nederlandse hoogopgeleiden en Franse nannys te weren. Echt geweldig _O_
En dan is het nog maar de vraag of het tijdig up and running is.
in a crowd you lose humanity
pi_172380625
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2017 03:42 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat is gewoon echt een karikatuur. Die lieden willen juist bij de gemeenschappelijke markt horen.
Ik zeg toch duidelijk dat het de EU-sceptici zijn die ik heb ontmoet? Niet dat ik een perfecte afspiegeling geef van alle maatschappelijke lagen. Neemt verder niet weg dat die hele Brexitcampagne één grote misleiding was uit de koker van voornamelijk Oxbridgers, en dat mensen als Boris nog steeds denken dat ze toegang tot de gemeenschappelijke markt mogen blijven houden, de EU ze alles lief geeft, ze zelf weer lekker alle macht in handen krijgen. De sceptici die ik sprak, leefden (en volgens mijn Facebook: leven) in dezelfde waanwereld. Dat ze geen totale afspiegeling zijn, ā la, maar het zijn wel degenen die aan de knoppen zitten.
  donderdag 13 juli 2017 @ 08:52:44 #172
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_172381212
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En dan is het nog maar de vraag of het tijdig up and running is.
Lekker met pen en papier import en exportheffingen regelen :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_172381818
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 23:29 schreef borisz het volgende:

[..]

En wil het liefst John Bercow opvolgen als Speaker :+.
Terug naar rokkostuum en pruik voor de speaker dus. Mocht hij gekozen worden, wat me onwaarschijnlijk lijkt. :P
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  donderdag 13 juli 2017 @ 09:40:40 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172381845
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:52 schreef Falco het volgende:

[..]

Lekker met pen en papier import en exportheffingen regelen :D
If it was good enough for the East India Company it is good enough for us!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 juli 2017 @ 13:42:12 #175
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_172387041
Maar eens een blik vanaf de andere kant van de discussie. Het hoofdredactionele commentaar uit The Spectator van vorige week.

We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 13 juli 2017 @ 14:00:49 #176
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172387519
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:42 schreef Dwersdriever het volgende:
Maar eens een blik vanaf de andere kant van de discussie. Het hoofdredactionele commentaar uit The Spectator van vorige week.

[ afbeelding ]
Belachelijk weer. Ze krijgen dus weer het beste van twee werelden.

Als elk land dat doet dan blijft er van Europa of samenwerking niets over.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 13 juli 2017 @ 14:03:13 #177
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172387586
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:37 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ik ben het er an sich wel mee eens dat de Britten internationaal niet echt lijken te weten wat ze doen, maar op een binnenlands niveau is dat minder aan de hand, denk ik. Om even deze analyse te citeren:

[..]

Ik heb de Britse klassenmaatschappij een jaar lang van dichtbij mee mogen maken en de EU-sceptici die ik daar ontmoette, waren inderdaad stuk voor stuk hondselitaire Oxbridgers (en LSE'ers) die het woordje soevereiniteit erbij haalden als ze eigenlijk wilden zeggen dat ze zelf de touwtjes in handen wilden houden, de EU hun eeuwenlang uitgebouwde en vastgeroeste machtspositie frustreerde.
Andersom heb je ook vele Nederlanders die al snel met het meewarige vingertje wijzen naar de VS en UK, maar dan vwb Nederland zelf ook rabiaat rechts zitten te doen. Dito voor de Engelse elite natuurlijk: ze vinden al snel de Amerikanen ongemanierd, om dan zelf de nasty tory te spelen in eigen land.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 13 juli 2017 @ 14:55:42 #178
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_172388829
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Belachelijk weer. Ze krijgen dus weer het beste van twee werelden.
De Spectator is nog net niet het officiële Conservatieve partijblad. Ik zou verbaasd zijn geweest als er een ander commentaar in had gestaan.
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 14:57:24 #179
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172388865
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Belachelijk weer. Ze krijgen dus weer het beste van twee werelden.

Als elk land dat doet dan blijft er van Europa of samenwerking niets over.
Nee, dat krijgen ze niet, dat is wat ze willen. Het is al wel heel duidelijk dat de Britten niet veel gaan krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172389698
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:42 schreef Dwersdriever het volgende:
Maar eens een blik vanaf de andere kant van de discussie. Het hoofdredactionele commentaar uit The Spectator van vorige week.

[ afbeelding ]
quote:
The EU sells more to Britain than we buy from its member states, so it has a greater need for a free-trade deal.
lol, wie zou hij met "we" bedoelen, enkel de "volbloed Britten" of de pro-brexiteers? Duidelijk niet alle inwoners, als ze minder kopen dan er naar GB geëxporteerd wordt.

Wat de claim die hij wilde maken betreft: ik dacht dat 8% van de EU(-GB) export naar GB gaat, terwijl het in omgekeerde richting 40% bedraagt.

Edit: ik vind ook andere cijfers, oa 16% voor de export naar GB en 45% voor GB export naar de rest van de EU. Het cijfer van 16% betekent niet dat de andere landen gemiddeld 16% naar de UK exporteren, omdat export binnen de EU niet meegerekend wordt: enkel voor Ierland en Cyprus betreft het meer dan 10% van de totale export (intra-EU meegerekend).
https://www.niesr.ac.uk/b(...)would-uk-trade-be-eu

[ Bericht 9% gewijzigd door crystal_meth op 13-07-2017 15:41:01 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_172390201
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

lol, wie zou hij met "we" bedoelen, enkel de "volbloed Britten" of de pro-brexiteers? Duidelijk niet alle inwoners, als ze minder kopen dan er naar GB geëxporteerd wordt.

Wat de claim die hij wilde maken betreft: ik dacht dat 8% van de EU(-GB) export naar GB gaat, terwijl het in omgekeerde richting 40% bedraagt.

Edit: ik vind ook andere cijfers, oa 16% voor de export naar GB en 45% voor GB export naar de rest van de EU. Het cijfer van 16% betekent niet dat de andere landen gemiddeld 16% naar de UK exporteren, omdat export binnen de EU niet meegerekend wordt: enkel voor Ierland en Cyprus betreft het meer dan 10% van de totale export (intra-EU meegerekend).
https://www.niesr.ac.uk/b(...)would-uk-trade-be-eu
Nou ja, hij bedoelt natuurlijk gewoon dat GB een handelstekort heeft ten opzichte van de EU. Maar inderdaad, hij vergeet even te vermelden dat 'de EU' niet bestaat en de pijn bij de EU verspreid gaat worden over veel lidstaten. De onderhandelingspositie van de Britten lijkt me dan ook een stuk zwakker dan in het stuk wordt voorgesteld.
pi_172418665
Van het "Department for Exiting the European Union "

Information about the Article 50 process and our negotiations for a new partnership with the European Union.

Gisteren 4 papers toegevoegd, 3 position papers en 1 technical note:

- Ongoing Union judicial and administrative proceedings - position paper
- Nuclear materials and safeguards issues - position paper
- Privileges and immunities - position paper
- Technical note on implementing the withdrawal agreement

Staat weinig substantieels in, heb ik de indruk. De voorstellen betreffende nuclear materials bvb zijn slechts 3.5 pagina's, staan vol algemeenheden, enige specifieke gaat over ownership van "special fissile materials" (verrijkt uranium, plutonium 239, uranium 233; maw materiaal dat voor kernwapens gebruikt zou kunnen worden): momenteel zijn die eigendom van de Euratom Gemeenschap, in het Britse voorstel zou ownership overgedragen worden aan de persoon, instelling of onderneming die het recht op gebruik/verbruik van het materiaal heeft. Een opvallend voorstel, zeker als je bedenkt dat het de Britse staat is die voor het materiaal betaald heeft. In theorie zou een instelling die een studie uitvoert en daartoe tijdelijk de beschikking heeft over zo'n materiaal nu de eigenaar ervan worden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator vrijdag 14 juli 2017 @ 20:46:55 #183
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172422644
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:11 schreef crystal_meth het volgende:
Van het "Department for Exiting the European Union "

Information about the Article 50 process and our negotiations for a new partnership with the European Union.

Gisteren 4 papers toegevoegd, 3 position papers en 1 technical note:

- Ongoing Union judicial and administrative proceedings - position paper
- Nuclear materials and safeguards issues - position paper
- Privileges and immunities - position paper
- Technical note on implementing the withdrawal agreement

Staat weinig substantieels in, heb ik de indruk. De voorstellen betreffende nuclear materials bvb zijn slechts 3.5 pagina's, staan vol algemeenheden, enige specifieke gaat over ownership van "special fissile materials" (verrijkt uranium, plutonium 239, uranium 233; maw materiaal dat voor kernwapens gebruikt zou kunnen worden): momenteel zijn die eigendom van de Euratom Gemeenschap, in het Britse voorstel zou ownership overgedragen worden aan de persoon, instelling of onderneming die het recht op gebruik/verbruik van het materiaal heeft. Een opvallend voorstel, zeker als je bedenkt dat het de Britse staat is die voor het materiaal betaald heeft. In theorie zou een instelling die een studie uitvoert en daartoe tijdelijk de beschikking heeft over zo'n materiaal nu de eigenaar ervan worden.
Handig vooral als het om plutonium gaat ;)

Maar goed, het komt van het Monty Python ministerie dus niemand die daar verbaasd over zal zijn ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172423290
Explanatory Notes bij de repeal bill
Onder de Henry VIII powers ("a power to enable ministers to correct problems arising from withdrawal") wordt als één van de voorbeelden gegeven (pag 10):
quote:
The power to deal with deficiencies can therefore modify, limit or remove the rights which domestic law presently grants to EU nationals, in circumstances where there has been no agreement and EU member states are providing no such rights to UK nationals.
Tekst van de Repeal Bill
Information about the repeal bill
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 14 juli 2017 @ 22:05:59 #185
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172424736
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 20:46 schreef Tijger_m het volgende:

Maar goed, het komt van het Monty Python ministerie dus niemand die daar verbaasd over zal zijn ;)
Aha, The Ministry of Silly Walks.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Moderator vrijdag 14 juli 2017 @ 23:23:10 #186
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172426924
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:05 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Aha, The Ministry of Silly Walks.
Ja, maar dan de echte versie dus ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172433353
Blair denkt dat de Brexit nog voorkomen kan worden...
https://www.volkskrant.nl(...)-voorkomen~a4506436/

Lijkt me wat naīef...
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:48:41 #188
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172433699
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar dan de echte versie dus ;)
Dat is toch The Ministry of The Dead Parrot? ;)
Alle gekheid op een stokje, John Cleese and his boys zouden een prachtige scene gemaakt kunnen hebben over Brexit en de verantwoordelijke Britse politici.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:50:40 #189
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_172433750
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:25 schreef 99.999 het volgende:
Blair denkt dat de Brexit nog voorkomen kan worden...
https://www.volkskrant.nl(...)-voorkomen~a4506436/

Lijkt me wat naīef...
De EU zou de VK dan belonen voor het triggeren van Artikel 50. Dat lijkt mij inderdaad heel onwaarschijnlijk. Dan heb je straks elk land dat de procedure begint om eruit te stappen in de hoop dat ze krijgen wat ze willen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:50:45 #190
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172433753
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:25 schreef 99.999 het volgende:
Blair denkt dat de Brexit nog voorkomen kan worden...
https://www.volkskrant.nl(...)-voorkomen~a4506436/

Lijkt me wat naīef...
In Oost-Europa en iig Nederland als West-Europees land zou het VK medestanders hebben voor wat betreft migratie vanaf buiten de EU.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:55:38 #191
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172433850
https://www.google.nl/amp(...)-europe-australia-us

Ik wist niet dat ze daar zo idioot veel voor weinig service betalen. 57% toptarief.

Lijkt op dit.

Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172433852
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:50 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

In Oost-Europa en iig Nederland als West-Europees land zou het VK medestanders hebben voor wat betreft migratie vanaf buiten de EU.
Maar migratie van buiten de EU hebben landen al hele grote vrijheid in. Dat zal het dus niet zijn. Ze willen de Bulgaren en Polen stoppen en die zullen daar niet mee instemmen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:06:48 #193
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_172434021
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:48 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dat is toch The Ministry of The Dead Parrot? ;)
Alle gekheid op een stokje, John Cleese and his boys zouden een prachtige scene gemaakt kunnen hebben over Brexit en de verantwoordelijke Britse politici.
Alsjeblieft niet. John Cleese en zijn Monty Python onzin is echt het minst humorvolle wat ooit gemaakt is. Daarnaast is die achterlijke Cleese zo'n sneuneus die de Brexit wel een goed idee vindt.

Check bijvoorbeeld dit artikel:
http://m.huffpost.com/uk/entry/uk_57fb6d4ee4b04e1174a50f4f
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:38:43 #194
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172434538
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar migratie van buiten de EU hebben landen al hele grote vrijheid in. Dat zal het dus niet zijn. Ze willen de Bulgaren en Polen stoppen en die zullen daar niet mee instemmen.
Klopt.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:40:12 #195
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172434567
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet. John Cleese en zijn Monty Python onzin is echt het minst humorvolle wat ooit gemaakt is. Daarnaast is die achterlijke Cleese zo'n sneuneus die de Brexit wel een goed idee vindt.

Check bijvoorbeeld dit artikel:
http://m.huffpost.com/uk/entry/uk_57fb6d4ee4b04e1174a50f4f
Sorry maar iemand die Monty Python niet leuk vindt, neem ik niet serieus. ;)
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:42:36 #196
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172434604
Britse nationaliteit aanvragen na Brexit? Rutte: prima, maar dan Nederlandse paspoort direct inleveren
https://www.volkskrant.nl(...)-inleveren~a4506441/

Duidelijk standpunt van Nederland. Maar is het terecht?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_172434810
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:42 schreef Old_Pal het volgende:
Britse nationaliteit aanvragen na Brexit? Rutte: prima, maar dan Nederlandse paspoort direct inleveren
https://www.volkskrant.nl(...)-inleveren~a4506441/

Duidelijk standpunt van Nederland. Maar is het terecht?
Zou een beetje raar zijn als je tien jaar roept dat dubbele paspoorten een schande zijn, je ze opeens massaal gaat uitdelen toch?
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:58:50 #198
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172434877
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:42 schreef Old_Pal het volgende:
Britse nationaliteit aanvragen na Brexit? Rutte: prima, maar dan Nederlandse paspoort direct inleveren
https://www.volkskrant.nl(...)-inleveren~a4506441/

Duidelijk standpunt van Nederland. Maar is het terecht?
Nee, want die aangepaste regels waren bedoeld om moslims en Marokkanen te pesten, niet blanke westerlingen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 15 juli 2017 @ 13:19:30 #199
104871 remlof
Europees federalist
pi_172435240
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:42 schreef Old_Pal het volgende:
Britse nationaliteit aanvragen na Brexit? Rutte: prima, maar dan Nederlandse paspoort direct inleveren
https://www.volkskrant.nl(...)-inleveren~a4506441/

Duidelijk standpunt van Nederland. Maar is het terecht?
Ja. Kiezen of delen.
  Moderator zaterdag 15 juli 2017 @ 13:33:01 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172435408
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:42 schreef Old_Pal het volgende:
Britse nationaliteit aanvragen na Brexit? Rutte: prima, maar dan Nederlandse paspoort direct inleveren
https://www.volkskrant.nl(...)-inleveren~a4506441/

Duidelijk standpunt van Nederland. Maar is het terecht?
Ja, Nederland heeft strikte regels over dubbele paspoorten. Mijn vrouw mag overigens wel haar Britse paspoort behouden als zij de NL nationaliteit krijgt omdat zij getrouwd is met een Nederlander.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')